- was altijd m'n handen nadat ik een dier/beest geaaid ofzo heb
- was ook m'n handen nadat ik geld heb aangeraakt of bijv. een koekje pak en van buiten kom
- eet/drink voor geen goud iets wat iemand anders al half opgedronken/gegeten heeft
- kijk altijd goed in de boter waar ik wat 'vandaan moet halen'. Dus tussen de kruimels, jam, pindakaas resten door. Als de boter meer dan de helft leeg is moet er eigenlijk een nieuwe komen.
- Dat betekent ook weer dat ik soms droge boterhammen moet eten omdat er nog geen nieuwe boter is
- Ook wordt de vork, mes, lepel en het bord grondig gecheckt.
- Schud boterhammen graag af om broodkruimels van andere boterhammen eraf te krijgen
- Voor de rest met knoppen op de deur waar iedereen aan zit druk ik liever met m'n mouw ofzo op
Gelukkig zijn ze er hier aan gewend en wordt er goed opgelet. Maar hoe zit dat bijv. in studentenhuizen met de hygiëne?
[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 01-12-2003 20:13]
quote:
Op maandag 1 december 2003 19:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Schud boterhammen graag af om broodkruimels van andere boterhammen eraf te krijgen
quote:Nou, andere kruimels zijn 'vies' dus die moet je eraf schudden.
Op maandag 1 december 2003 19:59 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
.
Wat is daar dan weer het nut van.
quote:Voor m'n gevoel kan het weinig kwaad, maar anderen vinden het best wel raar.
Op maandag 1 december 2003 19:59 schreef Skylar het volgende:
Je zit op het randje. Maar wel oppassen anders wordt het echt smetvrees.
quote:Je pakt snede 1, en er zitten kruimels op van snede 2.
Op maandag 1 december 2003 19:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Nou, andere kruimels zijn 'vies' dus die moet je eraf schudden.
Als dat is gelukt, dan pak je snede 2.
O bah! er zitten kruimels op van snede 1.
Dat heeft toch geen nut .
Ik zou zelf naar de huisarts zijn gegaan .
quote:Er liggen er altijd wat op, die moet je eraf schudden. Waar die vandaan komen doet er niet toe.
Op maandag 1 december 2003 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Je pakt snede 1, en er zitten kruimels op van snede 2.
Bah! Dus je wilt de kruimels van snede 2 weghebben.Als dat is gelukt, dan pak je snede 2.
O bah! er zitten kruimels op van snede 1.Dat heeft toch geen nut
.
quote:Gewoon dat je ze eraf schudt. Dus beetje schudden en kijken wat erafvalt, daarna is ie zuiver
Op maandag 1 december 2003 20:03 schreef Megumi het volgende:
Zolang het maar geen obsesie wordt. Maar om heel eerlijk te zijn. Normaal gedrag vind ik dat niet. En wat bedoel je met broodkruimels.
quote:vind je het gek.....ik niet hoor
Op maandag 1 december 2003 20:00 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Voor m'n gevoel kan het weinig kwaad, maar anderen vinden het best wel raar.
quote:Maar kan het kwaad dan? Nee, toch? Dan hoef ik ook niet naar de huisarts
Op maandag 1 december 2003 20:04 schreef schatje het volgende:
Nou ja, als jij je er gelukkig bij voelt, vooral blijven doen.Ik zou zelf naar de huisarts zijn gegaan
.
quote:Dus wat dat betreft zou het wel 'kwaad' kunnen?
Op maandag 1 december 2003 20:04 schreef _Flash_ het volgende:
Wat je doet is ook best raar. Zo krijg je nooit een beetje normaal immuunsysteem en heb je een grotere kans op veel last van 'standaard' ziektes als verkoudheid.
quote:Bakane.
Op maandag 1 december 2003 20:05 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Gewoon dat je ze eraf schudt. Dus beetje schudden en kijken wat erafvalt, daarna is ie zuiver
quote:Eh, dit is serieus.
Op maandag 1 december 2003 20:06 schreef Kos het volgende:
Volgens mij moet dit in ONZ of je bent gewoon niet goed snik...
Stukje info:
quote:
smetvrees - bang voor besmetting van wat dan ook. Bepaalde zaken zoals stof, aarde, wondjes, urine, ontlasting, asbest, bacteriën, virussen, bloed, kleding, suiker etc. kunnen bij aanraking of het zien daarvan enorme angst oproepen.
Vaak is er sprake van angst voor verplaatsing van datgene wat de angst oproept. Het gevolg hiervan kan zijn dat het hele huis MOET worden schoongemaakt. Krijgt men bezoek en iemand neemt plaats op een bepaalde stoel dan is soms in de beleving van iemand met smetvrees die hele stoel besmet. Smetvrees is een ernstig probleem en hiervoor is een uitermate sterke motivatie noodzakelijk.
quote:Volgens mij is het al echt smetvrees. Ik denk zelf dat het wel kwaad kan als je echt te angstig bent voor viezigheid. Je immuunsysteem krijgt dan minder prikkels en de keren dat je dan blootgesteld wordt aan iets heftigers ben je veel harder de pineut dan als je gewend bent aan troep.
Op maandag 1 december 2003 19:59 schreef Skylar het volgende:
Je zit op het randje. Maar wel oppassen anders wordt het echt smetvrees.
Extreem voorbeeld is dat ze in sommige landen voor het opereren nog even de mieren van de tafel vegen en dan iemand er gewoon opleggen. Voor de mensen daar geeft dat niet eens infecties, maar iemand van hier gaat daar gewoon dood.
Ik zou me persoonlijk kapot ergeren aan je en ik wens je veel succes met het vinden van een partner die het trekt om zo met je samen te wonen
Ik denk eigenlijk dat het vooral sociaal gevolgen heeft en dat het qua gezondheid geen vreselijk goed plan is
quote:Juist wel
Op maandag 1 december 2003 20:08 schreef firstwollie het volgende:
volgens mij heb jij ze gewoon allemaal niet helemaal op een rijtje
quote:Komt denk ik omdat ik 2 jaar lang me handen vol wratten heb gehad
Op maandag 1 december 2003 20:08 schreef Steve-O het volgende:
Ik heb precies hetzelfde
Na alles handen wassen zelfs een deur open doen
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 01-12-2003 20:10]
quote:Komt beetje bekend voor, iets minder erg. Ook adem van mensen kan vies zijn. Houd je bijv. even je adem in om 5 meter frisse lucht in te kunnen ademen.
Op maandag 1 december 2003 20:08 schreef Bluezz het volgende:
Een dwangneurose kan altijd kwaadStukje info:
[..]
brood bestaat alleen maar uit kruimels, laat dan heel het brood gewoon liggen of eet alleen de korst
quote:Ik zie het zelf dus niet echt als een probleem, maar het kan best lastig zijn ja.
Op maandag 1 december 2003 20:08 schreef TR08 het volgende:[..]
Volgens mij is het al echt smetvrees. Ik denk zelf dat het wel kwaad kan als je echt te angstig bent voor viezigheid. Je immuunsysteem krijgt dan minder prikkels en de keren dat je dan blootgesteld wordt aan iets heftigers ben je veel harder de pineut dan als je gewend bent aan troep.
Extreem voorbeeld is dat ze in sommige landen voor het opereren nog even de mieren van de tafel vegen en dan iemand er gewoon opleggen. Voor de mensen daar geeft dat niet eens infecties, maar iemand van hier gaat daar gewoon dood.
Ik zou me persoonlijk kapot ergeren aan je en ik wens je veel succes met het vinden van een partner die het trekt om zo met je samen te wonen
Ik denk eigenlijk dat het vooral sociaal gevolgen heeft en dat het qua gezondheid geen vreselijk goed plan is
quote:Slecht. Dus dat zou ik niet doen. Pleeg je ter plekke hara kiri. En dat zou zonde zijn.
Gelukkig zijn ze er hier aan gewend en wordt er goed opgelet. Maar hoe zit dat bijv. in studentenhuizen met de hygiëne?
quote:Dus je bent niet goed snik
Op maandag 1 december 2003 20:07 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Eh, dit is serieus.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 01-12-2003 20:29]
quote:Ja, maar op de een of andere manier zijn broodkruimels van andere boterhammen niet 'schoon'. Klinkt misschien wat gek.
Op maandag 1 december 2003 20:10 schreef crossover het volgende:
van een deurklink aanraken krijg je echt geen ziektes ofzo, waarom zou je dit met je mouw doen?brood bestaat alleen maar uit kruimels, laat dan heel het brood gewoon liggen
of eet alleen de korst
quote:Hm, das minder cool.
Op maandag 1 december 2003 20:11 schreef Megumi het volgende:[..]
Slecht. Dus dat zou ik niet doen. Pleeg je ter plekke hara kiri. En dat zou zonde zijn.
Puur omdat het leven in een te schone omgeving verschrikkelijk slecht is voor je immuumsysteem.
Het is niet alleen slecht voor de mensen met smetvrees, maar nog véél slechter voor de kinderen van mensen met smetvrees.
Kinderen moeten tijdens hun eerste jaren met voldoende vuil in aanraking komen, omdat hun immuumsysteem moet worden aangeslingerd.
Als het immuumsysteem onvoldoende wordt wakkergeschopt, doordat een kind tijdens de vroege jeugd in een te schone omgeving leeft, heeft het kans op een onderontwikkeld immuumsysteem in z'n latere leven. Dit heeft vervolgens als gevolg dat 'ie snel ziek is en verhoogde kans op allergieëen heeft.
quote:dan zou ik die 'andere' boterhammen ook maar niet eten
Op maandag 1 december 2003 20:12 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Ja, maar op de een of andere manier zijn broodkruimels van andere boterhammen niet 'schoon'. Klinkt misschien wat gek.
quote:Hm, dat zou weleens het geval kunnen zijn.
Op maandag 1 december 2003 20:14 schreef Jordy-B het volgende:
Smetvrees is schadelijk.Puur omdat het leven in een te schone omgeving verschrikkelijk slecht is voor je immuumsysteem.
Het is niet alleen slecht voor de mensen met smetvrees, maar nog véél slechter voor de kinderen van mensen met smetvrees.Kinderen moeten tijdens hun eerste jaren met voldoende vuil in aanraking komen, omdat hun immuumsysteem moet worden aangeslingerd.
Als het immuumsysteem onvoldoende wordt wakkergeschopt, doordat een kind tijdens de vroege jeugd in een te schone omgeving leeft, heeft het kans op een onderontwikkeld immuumsysteem in z'n latere leven. Dit heeft vervolgens als gevolg dat 'ie snel ziek is en verhoogde kans op allergieëen heeft.
quote:ARGH! YES PLEASE
Op maandag 1 december 2003 20:12 schreef Shadowcat het volgende:[..]
Hoezo zou je er wel even in willen knijpen kapitein Sparrow?
quote:Hm, das vervelend
Op maandag 1 december 2003 20:12 schreef GREENSKiN het volgende:[..]
Dus je bent niet goed snik
quote:Zou me zorgen maken als er een kakerlak uit je brood komt springen. Brood is is brood dus ook de kruimels.
Op maandag 1 december 2003 20:12 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Ja, maar op de een of andere manier zijn broodkruimels van andere boterhammen niet 'schoon'. Klinkt misschien wat gek.
quote:Dat kan ik echt niet. Het idee alleen al, sorry. Eet ik niet meer.
Op maandag 1 december 2003 20:12 schreef GotenSSJ het volgende:
get a life dit is echt niet gezond probeer gewoon eerst met die deurknoppen vast te pakken daarna met de boter en zo stukje voor stukje vindt je het niet meer eng...
Wat ik ook doe is voor elk ander broodbeleg een ander mes
en je zoent haar ook niet
kun je dan niet beter een plastic vrouw nemen die je voor gebruik ff helemaal schoonmaakt met alcohol/spiritus
quote:Ik ben niet de enige
Op maandag 1 december 2003 20:14 schreef LocoShady het volgende:
dat van die boter is herkenbaar
quote:Als je geil ben maakt dat neit uit
Op maandag 1 december 2003 20:16 schreef juns het volgende:
dus jij steekt je lul niet in een wijf of gaat niet ff lekker tussen haar rails roerenen je zoent haar ook niet
kun je dan niet beter een plastic vrouw nemen die je voor gebruik ff helemaal schoonmaakt met alcohol/spiritus
quote:en met die deurknoppen dan ? dat kan je wel afleren denk ik...
Op maandag 1 december 2003 20:16 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Dat kan ik echt niet. Het idee alleen al, sorry. Eet ik niet meer.
quote:Ja, nouja. Dat uitschudden mocht ook niet meer, dat vonden ze wel heel erg. Maar heb die neiging nog wel.
Op maandag 1 december 2003 20:15 schreef Megumi het volgende:[..]
Zou me zorgen maken als er een kakerlak uit je brood komt springen. Brood is is brood dus ook de kruimels.
quote:Anders ga je iemand anders z'n topic verpesten
Op maandag 1 december 2003 20:17 schreef Steve-O het volgende:[..]
Als je *censuur* ben maakt dat neit uit
quote:Je moet eens zoeken naar het stukje van George Carlin over hygiëne.
Ik vroeg me af of smetvrees kwaad kon. Ik heb zelf de volgende dingen:<knip>
- Een hoop dingen
</knip>Gelukkig zijn ze er hier aan gewend en wordt er goed opgelet. Maar hoe zit dat bijv. in studentenhuizen met de hygiëne?
quote:Als ik ervan overtuigd bent dat het slecht voor me is kan ik het wel proberen, maar dan was ik thuis wel meteen m'n handen
Op maandag 1 december 2003 20:18 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
en met die deurknoppen dan ? dat kan je wel afleren denk ik...
quote:IK heb der ook last van zoals je ken lezen
Op maandag 1 december 2003 20:19 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Anders ga je iemand anders z'n topic verpesten
quote:Bén ik niet
Op maandag 1 december 2003 20:18 schreef Megumi het volgende:[..]
Die getikt is.
quote:sluit de kraan af en doe de duer op slot met 9 sloten ben je wel ff zoet mee...
Op maandag 1 december 2003 20:19 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Als ik ervan overtuigd bent dat het slecht voor me is kan ik het wel proberen, maar dan was ik thuis wel meteen m'n handen
quote:en zoals je ken lezen is dat niet erg serieus
Op maandag 1 december 2003 20:20 schreef Steve-O het volgende:[..]
IK heb der ook last van zoals je ken lezen
quote:Heb je enig idee hoe lastig dat is?
Op maandag 1 december 2003 20:20 schreef Evil_Jur het volgende:
Je moet je niet aanstellen, je verpest je eigen weerstand.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 01-12-2003 20:35]
quote:Mag wel hoor, pinch away.
Op maandag 1 december 2003 20:15 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
ARGH! YES PLEASE
quote:Daar denk ik dus liever niet aan, ga er maar vanuit dat ze goed gewassen worden
Op maandag 1 december 2003 20:22 schreef juns het volgende:
drink je ook wel eens bier/frisdrank uit de fles want zoals je weet worden die flessen ook vaker gebruikt en hervuld
[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 01-12-2003 20:23]
quote:Wel ...
Op maandag 1 december 2003 20:20 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
en zoals je ken lezen is dat niet erg serieus
quote:Jaha. Nou is het leuk geweest
Op maandag 1 december 2003 20:23 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
hij veegt zn *censuur* met handschoenen aan af
Bedenk...het is een serieus probleem, stelletje relpubers
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 01-12-2003 20:41]
quote:Bedankt
Op maandag 1 december 2003 20:25 schreef Bluezz het volgende:
Notes zijn gezet.Bedenk...het is een serieus probleem, stelletje relpubers
quote:dat lijkt op een dwangstoornis/ dwangneurose, gevaarlijk is het niet echt maar meer heel vervelend en vooral erg vermoeiend!
Op maandag 1 december 2003 20:25 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
daar zijn wel therapieen voor al dan niet met ondersteuning van medicijnen ( anti-depressiva helpt daar o.a. bij)
succes man!
quote:Kijk, het wordt steeds omschreven als een best wel ernstig probleem, maar ik zie dat zelf nog niet zo. Ligt dat aan mij? Maar het is soms wel lastig ja, voordeel is wel dat het een stuk hygiënischer is
Op maandag 1 december 2003 20:43 schreef laffer het volgende:[..]
dat lijkt op een dwangstoornis/ dwangneurose, gevaarlijk is het niet echt maar meer heel vervelend en vooral erg vermoeiend!
daar zijn wel therapieen voor al dan niet met ondersteuning van medicijnen ( anti-depressiva helpt daar o.a. bij)
succes man!
Je ouders zijn beide psychologen (psychiaters whatever ) dus die zullen het heus wel opmerken als je echt dwangneurotisch gedrag gaat vertonen. Ook met jou gelaat (serieus) zou ik me ook wel enige zorgen maken. Niet aanvallend bedoelt, maar je bent wel heel erg schriel
Maar boterhammen uitkloppen blijft evengoed onzin.
kijk hier maar ff!
quote:
Op maandag 1 december 2003 20:52 schreef -Mzraki- het volgende:
Kees (Pizza_Shooter), normaal gesproken zou ik zeggen, wat een belachelijke onzin, het is totaal niet nodig, maar jij bent een geval apart.
quote:Psycholoog, niet psychiater
Je ouders zijn beide psychologen (psychiaters whatever) dus die zullen het heus wel opmerken als je echt dwangneurotisch gedrag gaat vertonen.
quote:Hm....
Ook met jou gelaat (serieus) zou ik me ook wel enige zorgen maken. Niet aanvallend bedoelt, maar je bent wel heel erg schriel
quote:Misschien wel...
Maar boterhammen uitkloppen blijft evengoed onzin.
quote:Als het nou echt zo'n ernstig probleem was zou ik dat wel doen, maar volgens mij is het dat niet. Of zie ik hier wat verkeerd?
Op maandag 1 december 2003 20:52 schreef laffer het volgende:
http://www.mindnet.nl/dwangcontrole.shtmlkijk hier maar ff!
quote:Hm, dat klinkt vrij ernstig.
De oorsprong van dwanghandelingen zit hem vaak in het feit dat men een bepaalde handeling verricht om daarmee een bepaald geluk af te dwingen. Het probleem is dat het razendsnel een eigen leven gaat leiden en men niet meer zonder durft. De dwang kan vrijwel alles omvatten, waarvan teldwang waarschijnlijk de meest bekende is. Dwang is een verslaving geworden die veelal ernstiger is dan een drugsverslaving.
quote:Je ne sais pas.
Op maandag 1 december 2003 21:09 schreef Yamyam het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met seks als je smetvrees hebt? Gaat DAT dan nog wel?
quote:Ah, ieeuw. Daar kan ik dus echt niet tegen, hè. Dat er zulke mensen rondlopen, sorry. Het idee alleen al..... Ik zou je niet eens willen aanraken.
Op maandag 1 december 2003 21:27 schreef FrankC het volgende:
Ik was mijn handen vaak helemaal niet op een dag, alleen als ik douche worden ze schoon. Zelfs op de bukkerij als ik pauze heb was ik me handen echt niet hoor. Gewoon me bammetjes opeten met me baggerhandjes
.
Maar misschien ben ik wat extreem
quote:wat extreem.... komt er één achter
Op maandag 1 december 2003 21:30 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Ah, ieeuw. Daar kan ik dus echt niet tegen, hè. Dat er zulke mensen rondlopen, sorry. Het idee alleen al..... Ik zou je niet eens willen aanraken.
Maar misschien ben ik wat extreem
quote:Daar is ie nog bijna trots op ook....
Op maandag 1 december 2003 21:46 schreef FrankC het volgende:[..]
wat extreem.... komt er één achter
. Na uitgaan op zaterdag avond en dan zondag niet douchen komt ook regelmatig voor. Gebeurd maandag avond wel weer als ik klaar ben met werken
. Vrijdagavond sla ik ook altijd over als ik niet uitga
.
quote:Als jij daar prettig meeleeft, misschien kan het anderen 'afschrikken'
Op maandag 1 december 2003 21:54 schreef FrankC het volgende:
Dat nou weer net niet, ik vind het gewoon normaal. Ik vind pas iets vies als het echt smerig is en je het vuil dus echt ziet zitten. Van een beetje bagger of olie na het sleutelen op mijn handen deins ik niet terug hoor.
quote:Het klinkt als mijn puberzoontje, het gaat wel over als je je eenmaal gaat scheren en/of een vriendje/vriendinnetje krijgt.
Op maandag 1 december 2003 21:46 schreef FrankC het volgende:wat extreem.... komt er één achter
. Na uitgaan op zaterdag avond en dan zondag niet douchen komt ook regelmatig voor. Gebeurd maandag avond wel weer als ik klaar ben met werken
. Vrijdagavond sla ik ook altijd over als ik niet uitga
.
quote:Zal wel niet voor mij gelden.
Op maandag 1 december 2003 21:57 schreef Bluezz het volgende:[..]
Het klinkt als mijn puberzoontje, het gaat wel over als je je eenmaal gaat scheren en/of een vriendje/vriendinnetje krijgt.
quote:Zichtbaar vuil is minder schadelijk dan onzichtbaar trouwens
Op maandag 1 december 2003 21:54 schreef FrankC het volgende:
Dat nou weer net niet, ik vind het gewoon normaal. Ik vind pas iets vies als het echt smerig is en je het vuil dus echt ziet zitten. Van een beetje bagger of olie na het sleutelen op mijn handen deins ik niet terug hoor.
quote:Dat zal allicht, maar het idee dat je er het niet 'schoon' is, is voor mij erg genoeg. Daar hoef ik verder niks van te zien. Ik weet dat het er zit
Op maandag 1 december 2003 21:59 schreef Bluezz het volgende:[..]
Zichtbaar vuil is minder schadelijk dan onzichtbaar trouwens
quote:Ik wil toch even reageren.
Op maandag 1 december 2003 20:23 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Daar denk ik dus liever niet aan, ga er maar vanuit dat ze goed gewassen worden
Hoe doe jij dan dat met typen?
daar gaat alles goed>
Ik heb het jarenlang met de knokkel van mijn linker en rechterpink gedaan.
Wat een wek is een boekverslag van hoogstens een A4tje dan zeg.
ga naar een psych ofzo.
dit is trouwens serieus. Bij mij was het vele malen erger en bij mij heeft de psych ook geholpen.
Nu heb ik trouwens nog stees sommige neigingen maar valt allemaal wel mee nu.
pas trouwens wel op dat je niet doorslaat naar de andere kant.
Dus dat je dagenlang in modder leeft en het wel goed vind zo kwa schoonheid.
quote:nee hoor.
Op maandag 1 december 2003 21:57 schreef Bluezz het volgende:[..]
Het klinkt als mijn puberzoontje, het gaat wel over als je je eenmaal gaat scheren en/of een vriendje/vriendinnetje krijgt.
Ik douche ong alleen in het weekend als mijn vriendin er is. dat is dan wel iedere avond dus minimaal 1 keer per week.
en na het pissen ook niet.
na het eten effe handen afvegen aan T-shirt..
ze moeten nu gewoon ERG vuil zijn.
of er moet olie op zitten na het schoonmaken van mijn hobbiegerei. wil natuurlijk geen olie op me toetsenbord of muis. of in mijn eten.
quote:
Op maandag 1 december 2003 23:35 schreef Bluezz het volgende:
Ja leuk.
Not.
het is serieus hoor wat ik type.
Ik ben echt overgeslagen van het smetvrees type tot "boer".
Ik meld ggewoon wat voor consequenties daar aan kunnen zitten en dat de TS daar voor moet uitkijken.
En ik wilde je stelling even een uitzondering op de regel geven.
meer niet hoor.
quote:wat is "nr2" ?
Op maandag 1 december 2003 23:42 schreef Aventura het volgende:
Ik ken iemand, die speciale treinkleren heeft. Op haar werk doet ze dan weer haar gewone kleding aan. Dat is echt ziek.
Weleens met dr op vakantie geweest, drama. We mochten geen 'nr 2'doen op het toilet in de hotelkamer
quote:Dat ene ding op het toilet wat vrouwen nooooit doen
Op maandag 1 december 2003 23:45 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
wat is "nr2" ?
quote:Hm, dat gaat wel wat ver ja. Alhoewel het idee niet eens zo gek is
Ik ken iemand, die speciale treinkleren heeft. Op haar werk doet ze dan weer haar gewone kleding aan. Dat is echt ziek.
Ik raad je toch aan met je huisarts te gaan praten...
quote:Nou het is dus best wel gek, maar is het zo ernstig dat ik echt naar de huisarts moet gaan? M'n ouders zijn trouwens psycholoog dus ik kan die weleens vragen
Op dinsdag 2 december 2003 08:30 schreef Troel het volgende:
Ik vind het uitschudden van boterhammen nog niet eens zo heel erg gek. Ik schud zelf ook even de kruimels van het brood, echter NIET omdat ze vies zijn, maar omdat het anders zo kruimelt en dan moet ik eerder stofzuigen.Ik raad je toch aan met je huisarts te gaan praten...
quote:Dan zou ik juist naar de huisarts gaan... Dan heb je tenminste een objectief antwoord...
Op dinsdag 2 december 2003 08:32 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Nou het is dus best wel gek, maar is het zo ernstig dat ik echt naar de huisarts moet gaan? M'n ouders zijn trouwens psycholoog dus ik kan die weleens vragen
quote:minder hygiene is niet bij voorbaat ongezond... je bouwt meer weerstand op enzo weet je... te veel hygiene is heeel slecht eigenlijk..
Ik vroeg me af of smetvrees kwaad kon. Ik heb zelf de volgende dingen:- was altijd m'n handen nadat ik een dier/beest geaaid ofzo heb
vaag... doe ik niet...
- was ook m'n handen nadat ik geld heb aangeraakt of bijv. een koekje pak en van buiten kom
nog vager....
- eet/drink voor geen goud iets wat iemand anders al half opgedronken/gegeten heeft
half opgegeten doe ik ook niet, gedronken kan me niet schelen eerlijk gezegd...
- kijk altijd goed in de boter waar ik wat 'vandaan moet halen'. Dus tussen de kruimels, jam, pindakaas resten door. Als de boter meer dan de helft leeg is moet er eigenlijk een nieuwe komen.
let ik wel een beetje op...
- Dat betekent ook weer dat ik soms droge boterhammen moet eten omdat er nog geen nieuwe boter is
dat dan weer niet
neuh niet echt
- Schud boterhammen graag af om broodkruimels van andere boterhammen eraf te krijgen
hahahaha sorry, maar brood is brood, of die nou van een ander sneetje komt of niet
- Voor de rest met knoppen op de deur waar iedereen aan zit druk ik liever met m'n mouw ofzo op
onzin
daar is het wel wat minder hygienisch ja... ach...
quote:ja, het is dus best wel ernstig.... en ja het ligt aan jou dat je dat niet ziet... en nee, die extra hygiene is geen voordeel want je hebt er niets aan, je weerstand wordt veel minder....
Op maandag 1 december 2003 20:44 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Kijk, het wordt steeds omschreven als een best wel ernstig probleem, maar ik zie dat zelf nog niet zo. Ligt dat aan mij? Maar het is soms wel lastig ja, voordeel is wel dat het een stuk hygiënischer is
quote:Kan ik niet, dan is alles 'smerig' en eet ik niks meer.
Op dinsdag 2 december 2003 09:04 schreef saai het volgende:
wat gebeurt er als je jezelf dwingt om eens niet je handen te wassen na deurknop, trapleuning o.i.d.? raak je dan in paniek? dan lijkt het me nl. best een probleem zeg maar...
quote:Het is niet zo dat ik het doe om 'gezonder' te leven, maar gewoon het idee dat het niet 'schoon' is.
Op dinsdag 2 december 2003 09:09 schreef erikkll het volgende:[..]
minder hygiene is niet bij voorbaat ongezond... je bouwt meer weerstand op enzo weet je... te veel hygiene is heeel slecht eigenlijk..
- Als ik m'n handen heb gewassen probeer ik niks aan te raken met m'n handen, dus niet de deur etc. voordat ik ga eten
- Pak eigenlijk altijd niet de voorste snede uit de zak, maar altijd 2 of 3 boterhammen daarachter. Die zijn 'niet vervuild' zeg maar.
Het lijkt wel een soort dwang zeg maar, het moet gewoon. Maar goed...
Nouja ik kan er mee leven hoor
quote:Heej dat doe ik ook! met dat brood, altijd 3 sneetjes naar achter grijpen
Op dinsdag 2 december 2003 18:09 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Nu ik er over nadenk betrap ik mezelf op steeds meer dingetjes
-knip-- Pak eigenlijk altijd niet de voorste snede uit de zak, maar altijd 2 of 3 boterhammen daarachter. Die zijn 'niet vervuild' zeg maar.
Het lijkt wel een soort dwang zeg maar, het moet gewoon. Maar goed...
quote:een forum is toch om te posten
Op dinsdag 2 december 2003 18:35 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat je in dit stadium prof. hulp echt moet inroepen hoor!
Huisarts >> psycholoog gespec. in dwangneuroses.
Daar heb je meer aan dan hier te posten.
quote:Hm, toch wel. Ook als ik er zelf weinig last van heb zeg maar?
Op dinsdag 2 december 2003 18:35 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat je in dit stadium prof. hulp echt moet inroepen hoor!
Huisarts >> psycholoog gespec. in dwangneuroses.
Daar heb je meer aan dan hier te posten.
quote:Klinkt interessant. Heb je toevallig een bron?
Op maandag 1 december 2003 20:14 schreef Jordy-B het volgende:
Smetvrees is schadelijk.Puur omdat het leven in een te schone omgeving verschrikkelijk slecht is voor je immuumsysteem.
Het is niet alleen slecht voor de mensen met smetvrees, maar nog véél slechter voor de kinderen van mensen met smetvrees.Kinderen moeten tijdens hun eerste jaren met voldoende vuil in aanraking komen, omdat hun immuumsysteem moet worden aangeslingerd.
quote:Natuurlijk is het forum er ook voor om gelijkgezinden te ontmoeten.
Op dinsdag 2 december 2003 18:37 schreef Ils het volgende:een forum is toch om te posten
en misschien zijn er anderen die zich erin herkennen o.i.d
Ik denk alleen dat het zinvol is met bepaalde dingen oplossingen proberen te zoeken buiten het forum.
Zeker als je het als hinderlijk of misschien zelfs wel als stoornis ervaart in je dagelijkse leven.
quote:Je hebt er niet echt 'weinig last' van volgens mij, als ik zie hoe frequent je erover post
Op dinsdag 2 december 2003 18:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:Hm, toch wel. Ook als ik er zelf weinig last van heb zeg maar?
quote:Nouja, als ik toch op Fok! rondsurf check ik dit topic weleens
Op dinsdag 2 december 2003 18:48 schreef Bluezz het volgende:[..]
Je hebt er niet echt 'weinig last' van volgens mij, als ik zie hoe frequent je erover post
Nou, het verbaast me eerlijk gezegd een beetje hoe serieus erover gedaan wordt en dat het dus echt heel vervelend is terwijl ik dat niet zo ervaar. Maar dat kan ook goed komen doordat er hier best wel rekening mee gehouden wordt. Zeilweek was bijv. niet cool.
-3 sneetjes naar achter. check.
-dat van dat boterverhaal heb ik ook wel. m'n zus wil nog wel eens met hagelslag strooien. :S
-pak eigenlijk na het handenwassen ook altijd een nieuwe handdoek, maar raak voor het eten gaan wel gewoon dingen aan.
-uitschudden van brood heb ik ook, maar doe het meer uit gewoonte dan omdat het vies zou zijn.
-na het in m'n handen gehad hebben van geld wilde ik eerst ook altijd mijn handen wassen, maar dat wordt gelukkig al minder.
-wil altijd dat mijn bed goed opgemaakt is omdat dat lekkerder in bed stapt.
-als ik het idee heb dat het wat donkerder word, moeten de gordijnen het liefst dicht, maar ja, m'n ouders willen dat niet.
-checken van bestek
-magazines moeten precies op elkaar gelegd worden, met de grootste onderop, zo ook met folders e.d.
-cd's op alfabetische volgorde.
-ik drink niet uit een glas waar de helft door een ander is uitgedronken. hoewel ik weer wel deed bij m'n ex. om over eten nog maar te zwijgen.
-na een kuchje of na het hoesten moet altijd een zacht 'hm' zeggen.
-ik moet elke ochtend een ongeopend pakje kaugum mee naar school. (die voor 14.00 alweer op is) waarbij de kauwgom per twee genuttigd moeten worden, zodat het symetrisch blijft. én de plasticjes moeten er zo netjes mogelijk afgehaald worden.
maar weinig mensen die dit opvalt, en dit is meer uit gewoonte dan dat ik er echt bij nadenk.
- altijd als ik in t openbaar een broodje eet langs mn mond vegen zodat ik zeker weten geen kruimels ergens heb zitten.
- handdoeken gebruik ik amper, als ik mn handen er al aan afveeg als ze gebruikt zijn was ik ze weer en schud ik droog
-Boeken en tijdschriften idem, in mn kast ligt alles gesorteert, tijdschriften op grootte en data
hmz ga zo maar door
quote:Nahhh dat zijn gewoontes/netheid toch?
Op dinsdag 2 december 2003 21:51 schreef Ils het volgende:
o zo heb ik er ook nog een paar:- altijd als ik in t openbaar een broodje eet langs mn mond vegen zodat ik zeker weten geen kruimels ergens heb zitten.
- handdoeken gebruik ik amper, als ik mn handen er al aan afveeg als ze gebruikt zijn was ik ze weer en schud ik droog
-Boeken en tijdschriften idem, in mn kast ligt alles gesorteert, tijdschriften op grootte en datahmz ga zo maar door
quote:En wat als je straks een huis met anderen gaat delen? Of met anderen op vakantie gaat?
Op dinsdag 2 december 2003 18:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Hm, toch wel. Ook als ik er zelf weinig last van heb zeg maar?
enige wat ik weleens doe:
op openbare toilletten deuren met mouw openen
op stations (vooral metro) trapleuning met mouw aanraken (maar daar is het gewoon echt zichtbaar smerig!
quote:ooo gelukkig maar
Op dinsdag 2 december 2003 22:06 schreef Bluezz het volgende:[..]
Nahhh dat zijn gewoontes/netheid toch?
quote:Nou, over die middelste denk ik eerlijk gezegd anders....
Op dinsdag 2 december 2003 22:21 schreef Ils het volgende:[..]
ooo gelukkig maar
quote:Nou, mijn allerliefste ging me eens verwennen toen hij me had geblinddoekt. Hij deed dat met een plumeau van echte veren. Iiiieeeeeuuuuwww! Toen flipte ik echt wel hoor!
Op maandag 1 december 2003 21:09 schreef Yamyam het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met seks als je smetvrees hebt? Gaat DAT dan nog wel?
quote:Hm. Toen ik nog met de trein reisde, deed ik thuis altijd meteen mijn kleren in de was.
Verder herken ik best veel van TS. Maar dat van die boterhamkruimels niet.
Ik raak deurknoppen niet graag aan, helemaal niet op een vreemde WC. Dat doe ik altijd met een papiertje, evenals de kraan uitdraaien na het handenwassen in het openbaar.
Dieren vind ik ook vies, maar dat is gelukkig al wat minder. Geld vind ik nog steeds ranzig. Een boterham zal ik nooit zomaar op tafel smeren, moet altijd op een bordje. Stokbrood op vakantie wordt heel vaak zonder verpakking verkocht, vastgepakt, op de toonbank gelegd, yuk. Dan moet ik echt mezelf streng toespreken om het gewoon te eten.
Ik heb dit in mijn therapieën altijd stilgehouden, omdat ik er zelf geen last van had. Maar ik wist wel dat het niet echt helemaal normaal is. Echter, ik wilde het niet opgeven. En nu het beter met me gaat, merk ik dat deze neurose langzaam vanzelf afneemt.
quote:Maar serieus kees, dit is echt dwang.. Kan echt te verhelpen zijn hoor...
Ik vroeg me af of smetvrees kwaad kon. Ik heb zelf de volgende dingen:- was altijd m'n handen nadat ik een dier/beest geaaid ofzo heb
Probeer het eens niet te doen. (ik weet dat het moeilijk is want ik MOET alles symmetrisch ehbben staan) Maar probeer je eens in te houden. Begin met wat kleins. Niet meteen een hond aaien en je handen niet wassen maar bijvoorbeeld met geld.
En iets eten of drinkenw aar iemand anders wat van heeft gehad doe ik ook niet. Ik denk dat wel meer mensen dat niet doen.
Veel succes.
quote:Op het laatst word je daar helemaal gek van denk ik.
Op woensdag 3 december 2003 08:31 schreef Silmarwen het volgende:
Nou kan het kwaad. Smetvrees is idd een dwangneurose en dat is niet echt gezond. Daarbij komt nog eens kijken dat zo vaak wassen ook niet goed is voor je huid.
Maar dwang is goed te verhelpen hoor..
Die wc moet toch een keer schoongemaakt worden of je het wil of niet...
quote:Dan kan het wel een probleem worden ja
Op dinsdag 2 december 2003 22:18 schreef Ole het volgende:[..]
En wat als je straks een huis met anderen gaat delen? Of met anderen op vakantie gaat?
quote:Trapleuningen raak ik sowieso niet aan.
enige wat ik weleens doe:
op openbare toilletten deuren met mouw openen
op stations (vooral metro) trapleuning met mouw aanraken (maar daar is het gewoon echt zichtbaar smerig!
quote:Dat zal allicht, maar is het ook nodig?
Op woensdag 3 december 2003 07:55 schreef SuUz2ko het volgende:[..]
Maar serieus kees, dit is echt dwang.. Kan echt te verhelpen zijn hoor...
quote:Als jij er zelf mee kan leven. Dan is er geen probleem denk ik..
Op woensdag 3 december 2003 13:40 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Dat zal allicht, maar is het ook nodig?
quote:To nu toe nog wel, maar zeilweek was al niet echt cool...
Op woensdag 3 december 2003 13:48 schreef SuUz2ko het volgende:[..]
Als jij er zelf mee kan leven. Dan is er geen probleem denk ik..
quote:het is helemaal aan jou! Succes!
Op woensdag 3 december 2003 13:50 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
To nu toe nog wel, maar zeilweek was al niet echt cool...
quote:
- was altijd m'n handen nadat ik een dier/beest geaaid ofzo heb
>> logisch- was ook m'n handen nadat ik geld heb aangeraakt of bijv. een koekje pak en van buiten kom
>> als ik eraan denk, meestal niet- eet/drink voor geen goud iets wat iemand anders al half opgedronken/gegeten heeft
>> nee, idd- kijk altijd goed in de boter waar ik wat 'vandaan moet halen'. Dus tussen de kruimels, jam, pindakaas resten door. Als de boter meer dan de helft leeg is moet er eigenlijk een nieuwe komen.
>> ja, vaak wel, maar als iets half leeg is hoef ik geen nieuwe.- Dat betekent ook weer dat ik soms droge boterhammen moet eten omdat er nog geen nieuwe boter is
>>- Ook wordt de vork, mes, lepel en het bord grondig gecheckt.
>> als ik toevallig zie dat er wat op is was ik t wel ff.- Schud boterhammen graag af om broodkruimels van andere boterhammen eraf te krijgen
>> Af en toe, als er gewoon teveel kruimels aan t oppervlak is schud ik er wat van af, let er niet op, alleen als t me opvalt.- Voor de rest met knoppen op de deur waar iedereen aan zit druk ik liever met m'n mouw ofzo op
>> nee, daar let ik niet op.
quote:Zie je wel! Ben niet de enige
Op vrijdag 5 december 2003 17:41 schreef GetYourFreakOn het volgende:[..]
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:15 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Zie je wel! Ben niet de enige
quote:Ach, jij kan er ook niks aan doen dat je een beetje gestoord bent
Op maandag 8 december 2003 15:24 schreef GetYourFreakOn het volgende:[..]
quote:Idd
Op maandag 8 december 2003 15:24 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Ach, jij kan er ook niks aan doen dat je een beetje gestoord bent
Mijn omgeving niet. Mezelf wel. Ik weet namelijk zelf ook heus wel dat het allemaal onzin is, maar toch voer ik bepaalde handelingen uit.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:54 schreef Italo het volgende:
Tja, of het kwaad kan... Beetje smetvrees is het iid wel...
Ben je je omgeving tot last met je handelingen (of jezelf)?
Dat kun je heus wel. Je zult wel moeten namelijk, want de enige manier om van een fobie af te komen is er doorheen. Het is meer de angst voor de handeling dan de handeling op zich die het probleem vormt. Als je het eenmaal gedaan hebt en je merkt dat de wereld niet vergaat, dan komt het wel goed.quote:Op dinsdag 2 december 2003 14:33 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Kan ik niet, dan is alles 'smerig' en eet ik niks meer.
Merk jij niet dat het te maken heeft met hoe goed je in je vel zit?quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:52 schreef nozem het volgende:
De lijst wordt langer en langer, en dat terwijl ik als kind een enorme smeerpoets was en dus heel wat weerstand heb opgebouwd. Ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt.
Het is een beetje het kip en het eiverhaal. Die smetvrees zorgt er voor dat ik minder in mijn vel zit maar andersom zorgt het beter in mijn vel zitten voor een afname van de smetvrees. Het is erg lastig te zeggen wat nu waar voor zorgt. In drukke, stressvolle periodes heb ik er wel meer last van ja.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Merk jij niet dat het te maken heeft met hoe goed je in je vel zit?
Ik heb het zelf ook gehad, zo'n beetje in de mate als jij omschrijft. Jarenlang.
Maar nu het al geruime tijd gewoon goed met me gaat is het bijna helemaal weg.
Echter, toen ik op vakantie was in een land waar ik me niet veilig voelde, kwam het in een mum van tijd weer in volle hevigheid boven.
Heeft bij mij te maken met controle, (schijn!)veiligheid voor jezelf creëren.
Je bent de enige niet, het is best een smerig land!quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:51 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat ik er heel veel moeite mee zal hebben om bijvoorbeeld naar India op vakantie te gaan..![]()
Die boter, zo herkenbaar! Mijn pa kan echt niet met boter omgaan.. gelukkig eet ik bijna nooit boter.. maar kprobeer ook wel een beetje die etensresten te mijdenquote:- kijk altijd goed in de boter waar ik wat 'vandaan moet halen'. Dus tussen de kruimels, jam, pindakaas resten door. Als de boter meer dan de helft leeg is moet er eigenlijk een nieuwe komen.
Pindakaas?? Tosti ham/kaas??quote:- Dat betekent ook weer dat ik soms droge boterhammen moet eten omdat er nog geen nieuwe boter is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit moet je echt zien te stoppen. Zodra je weer iets nieuws bedenkt moet je er gelijk doorheen en het doen zoals je het altijd deed, want het eind is echt zoek als je zo door blijft gaan. Nu heb je er misschien nog geen last van, maar als je er niet nu aan gaat werken komt dat punt vanzelf wel.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:52 schreef nozem het volgende:
Er komen steeds maar weer nieuwe dingen bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |