abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15055242
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:00 schreef MikeyMo het volgende:
-bla bla bla-

Spijkerman, geef ons amusement en hou je eigen politieke mening uit het programma vandaan, die is nl. tenenkrommend.

blij dat ik het getaped had, kon ik na 3 minuten van dat propagandageneuzel aangehoord te hebben mooi doorzappen

Je kijkt naart een programma op de VARA van Jack Spijkerman en dan nog klagen dat het een politiek links programma is met satire

Je bent komisch, kijk er dan niet naar.

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 1 december 2003 @ 11:13:19 #127
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15055257
quote:
Op maandag 1 december 2003 09:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

halve waarheden? Hij speelde 10 minuten lang enkel in op sentiment. Geen puntje van kritiek richting die kinderen en hun ouders, pure tranentrekkerij.

Welke kritiek kun je dan uiten richting die kinderen? Ben ik heel benieuwd naar. En eerlijk gezegd zal het mij jeuken waardoor het komt dat die kinderen hier tien jaar zijn. Ligt het aan die ouders? Prima, zal mij worst zijn. Waar het mij om gaat is dat je een meisje van een jaar of twaalf uit HAAR huidige leven rukt om haar te dumpen in een land dat ze niet kent. Punt. En dan kun je met vingers gaan wijzen, daar GAAT het dus niet om. Het gaat om wat er nu staat te gebeuren, en als daar al één kind het slachtoffer van wordt is dat teveel.
quote:
Pure propaganda, dat was het. Objectiviteit was negrens te vinden. Maar goed, als jij er met open ogen intuimelt is dat jouw zaak.
Ach ja, jij denkt dat kinderen van een jaar of twaalf op dit gebied wat te verwijten valt

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 1 december 2003 @ 11:14:00 #128
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15055275
quote:
Op maandag 1 december 2003 11:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

En dat is een goede zaak... alleen maar lullen over geld, helemaal top!

Laten we het niet over mensen hebben.

V.

die mensen zorgen er wel voor dat er banen zijn e.d. en dus indirect er voor zorgen dat men brood op de plank heeft
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 1 december 2003 @ 11:14:25 #129
136 V.
pi_15055279
quote:
Op maandag 1 december 2003 09:45 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Jezus WEER dat valse sentiment.

Gatverdamme.

Ja, denk jij dat maar lekker.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 1 december 2003 @ 11:15:06 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15055296
quote:
Op maandag 1 december 2003 11:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Welke kritiek kun je dan uiten richting die kinderen? Ben ik heel benieuwd naar. En eerlijk gezegd zal het mij jeuken waardoor het komt dat die kinderen hier tien jaar zijn. Ligt het aan die ouders? Prima, zal mij worst zijn. Waar het mij om gaat is dat je een meisje van een jaar of twaalf uit HAAR huidige leven rukt om haar te dumpen in een land dat ze niet kent. Punt. En dan kun je met vingers gaan wijzen, daar GAAT het dus niet om. Het gaat om wat er nu staat te gebeuren, en als daar al één kind het slachtoffer van wordt is dat teveel.
[..]

Ach ja, jij denkt dat kinderen van een jaar of twaalf op dit gebied wat te verwijten valt

V.

Nee, ik wijs naar Spijkerman en de ouders die dit soort kinderen gebruiken...
[..]
  maandag 1 december 2003 @ 11:20:38 #131
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_15055427
quote:
Op maandag 1 december 2003 02:11 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Links stemmen omdat dit beter is voor het onderwijs? Enig idee wat de PvdA wil met de studiefinanciering? Toch maar iets beter het nieuws volgen...

Want wat stemt links? Het meerendeel van de links stemmers bevinden zich in de sfeer van de werkloze en de WAOers (bijna 1 miljoen) en natuurlijk de allochtonen die over 50 jaar de helft van de bevolking uitmaken (H/P De Tijd). Dus daar wou jij de kennis economie mee uit het slob halen?

Pakweg een maand geleden hebben de PvdA, GL en de LSVB een voorstel ingediend dat vooral universiteits-studenten moet helpen. Dit voorstel houdt in dat het collegegeld wordt afgeschaft en dat de prestatiebeurs ook wordt afgeschaft. Als dat het onderwijs niet stimuleert?

Bovendien heeft PvdA sinds begin november een campagne lopen om het systeem van de studiebeurs te herzien, omdat de werkdruk voor studenten enorm hoog is, aangezien voor de meeste studenten een bijbaantje zo'n beetje verplicht is, al helemaal als ze uitwonend zijn.

En daar komt bij dat links-stemmend Nederland vrij evenredig verdeeld ligt over alle bevolkingsgroepen qua inkomen (de Wassenaarders enzo huizen natuurlijk wel veel meer VVD-ers). Alleen studenten en inderdaad mensen in de bijstand hebben een verhoogd gehalte aan SP- en GL-stemmers, maar dat is logisch, omdat die gewoon geen cent te makken hebben en ze zonder sterke linkse francties er nog meer op achteruit gaan.

Ik weet niet waar jouw bronnen vandaan komen, maar ik zie geen problemen met de voorstellen van de PvdA. Nogmaals excuses voor het off-topic karakter dan deze discussie.

pi_15055757
quote:
Op maandag 1 december 2003 11:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

daar heb ik anders een hard hoofd in. Afgezien dat kinderen meer sentiment opwekken dan volwassenen zullen ze de ouders expres buiten beeld gehouden hebben omdat in de regel volwassenen zowiezo minder sympathie opwekken, bij mensen die hier jaren zijn verweachten we dat ze wele en woordje Nederlands spreken. Niet Nederlands-sprekende-ouders zouden die vertederende kinderen hun verhaal kunnen ontkrachten.

Propaganda eerste klas is het dus, bij Gumus kreeg je tenmisnte nog de hele familie te zien, incl de niet nederlands sprekende onderdanige vrouw des huizes

Geeft toe dat het best een propagandatruc is, ik zou het zelf bedacht kunnen hebben . Maar je haalt de familie Gümuz aan, die waren hier illegaal en woonden in een turkse buurt. De families van de kinderen bij kopspijkers zitten echter in een AZC in groningen als ik goed begrepen heb en gaan de kinderen naar een gewone school.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  maandag 1 december 2003 @ 11:49:02 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15056125
quote:
Op maandag 1 december 2003 11:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Geeft toe dat het best een propagandatruc is, ik zou het zelf bedacht kunnen hebben . Maar je haalt de familie Gümuz aan, die waren hier illegaal en woonden in een turkse buurt. De families van de kinderen bij kopspijkers zitten echter in een AZC in groningen als ik goed begrepen heb en gaan de kinderen naar een gewone school.

En ze zijn uitgeprocedeerd, die ouders hebben een asielaanvraag ingendiend, ik denk het kind niet. Die asielaanvraag is afgewezen en dus zijn ze ook illegaal.

De kinderen van Gümuz gingen ook gewoon naar een Nederlandse school als ik het goed begrepen had.

[..]
  maandag 1 december 2003 @ 11:51:48 #134
136 V.
pi_15056187
quote:
Op maandag 1 december 2003 11:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die mensen zorgen er wel voor dat er banen zijn e.d. en dus indirect er voor zorgen dat men brood op de plank heeft

Ja, dus nogmaals; laten we het niet over andere dingen hebben dan geld. Dat is namelijk 'links'.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 december 2003 @ 11:53:04 #135
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15056216
quote:
Op maandag 1 december 2003 01:05 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het zijn publieke omroepen betaald van onderandere MIJN belastingscenten, die behoren toch redelijk objectief te zijn.

nee hoor.

het leuke van Nederland is dat iedereen z'n eigen omroep kan beginnen. Dus wat belet je om je eigen rechtse omroep te starten, om zo tegengas te bieden voor die o zo slechte linkse Jack Spijkerman?
En dan wordt dat namelijk ook van onderandere mijn belastingcenten betaald, dus dan is het weer mooi in evenwicht. Maar nee, gewoon lekker zeiken dat omdat jij er aan meebetaald het niet zo zou moeten, dat is natuurlijk de meest logische oplossing.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 1 december 2003 @ 11:54:21 #136
136 V.
pi_15056248
quote:
Op maandag 1 december 2003 11:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nee, ik wijs naar Spijkerman en de ouders die dit soort kinderen gebruiken...

quote:
Op maandag 1 december 2003 09:39 schreef MikeyMo het volgende:

Geen puntje van kritiek richting die kinderen en hun ouders, pure tranentrekkerij.

En ga je verder nog in op de rest van mijn verhaal, of kun je alleen reageren op de laatste zin?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 1 december 2003 @ 12:13:40 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15056827
quote:
Op maandag 1 december 2003 11:13 schreef Verbal het volgende:
En dat heeft dat kind te danken aan haar ouders, haar ouders hadden ook na de eerste afwijzing weer terug kunnen gaan het land van herkomst en dan had dat meisje nu perfect chinees gesproken. Dat kind is dupe van het gedrag van die ouders, ben je op iemand boos, wees het dan op die ouders. Helemaal in het geval van die Chinezen. Dat 1-kind-beleid bestaat al vele jaren, er zijn tig vormen van anticonceptie. Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt had geweest als ze het kind hier hadden gekregen en vervolgens gewoon weer terug zouden gegaan, beetje laat voor een abortus dan. Maar goed, ik ken het Chinese beleid niet persoonlijk dus ik zal daar verder geen uitspraken over doen.

Wat jij wilt zal er enkel voor zorgen dat het hek van de dam is. Laat een zo'n familie blijven en vele andere families zullen op die manier een verblijfsvergunning willen verkrijgen. Dat is wellicht in de ogen van zo'n Jack Spijkerman geen probleem, vele nuchtere inwoners van dit land en leden van de regering snappen toch echt wel dat dat niet goed is, helemaal niet ten tijde van deze economie.

[..]
  maandag 1 december 2003 @ 12:24:55 #138
136 V.
pi_15057032
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

En dat heeft dat kind te danken aan haar ouders, haar ouders hadden ook na de eerste afwijzing weer terug kunnen gaan het land van herkomst en dan had dat meisje nu perfect chinees gesproken. Dat kind is dupe van het gedrag van die ouders, ben je op iemand boos, wees het dan op die ouders.

Ik ben op niemand boos (en ik heb trouwens ook geen traan gelaten). Waar het om gaat is dat inderdaad het kind de dupe wordt. En dat mag niet. Wat jij nu zegt is vergelijkbaar met een kind dat longkanker heeft omdat haar ouders hebben gerookt: eigen schuld van die ouders, maar wij hoeven dat kind niet te helpen....
quote:
Helemaal in het geval van die Chinezen. Dat 1-kind-beleid bestaat al vele jaren, er zijn tig vormen van anticonceptie.
...die allemaal niet 100% werken, en dan gaan we nog voorbij aan het onmenselijke aspect van dat beleid...
quote:
Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt had geweest als ze het kind hier hadden gekregen en vervolgens gewoon weer terug zouden gegaan, beetje laat voor een abortus dan. Maar goed, ik ken het Chinese beleid niet persoonlijk dus ik zal daar verder geen uitspraken over doen.
Doe maar niet, nee.
quote:
Wat jij wilt zal er enkel voor zorgen dat het hek van de dam is.
Wat ik wil is medemenselijkheid. Wat ik wil is dat mensen zich wat minder laten voorstaan op het feit dat zij nou net het geluk hebben gehad aan deze kant van de wereld te zijn geboren.
quote:
Laat een zo'n familie blijven en vele andere families zullen op die manier een verblijfsvergunning willen verkrijgen.
Op het moment dat zij nu of binnenkort in zo'n zelfde situatie komen te verkeren zie ik het probleem niet. Op dit moment worden de procedures korter en de regels strakker. Dit zijn mensen (lees: kinderen) die nu precies buiten een bepaald pardon vallen. Daar mag best de aandacht op worden gevestigd, al heb jij dat liever niet omdat jij daar niet mee om kunt gaan.
quote:
Dat is wellicht in de ogen van zo'n Jack Spijkerman geen probleem, vele nuchtere inwoners van dit land en leden van de regering snappen toch echt wel dat dat niet goed is, helemaal niet ten tijde van deze economie.
Fijn dat JIJ tenminste nuchter bent, je gedraagt je in ieder geval bezopen

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 1 december 2003 @ 12:26:23 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15057058
oh, we hebben een Calvobbes 2 zie ik nu
[..]
  maandag 1 december 2003 @ 12:35:05 #140
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15057227
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ben op niemand boos (en ik heb trouwens ook geen traan gelaten). Waar het om gaat is dat inderdaad het kind de dupe wordt. En dat mag niet. Wat jij nu zegt is vergelijkbaar met een kind dat longkanker heeft omdat haar ouders hebben gerookt: eigen schuld van die ouders, maar wij hoeven dat kind niet te helpen....
[..]

...die allemaal niet 100% werken, en dan gaan we nog voorbij aan het onmenselijke aspect van dat beleid...
[..]

Doe maar niet, nee.
[..]

Wat ik wil is medemenselijkheid. Wat ik wil is dat mensen zich wat minder laten voorstaan op het feit dat zij nou net het geluk hebben gehad aan deze kant van de wereld te zijn geboren.
[..]

Op het moment dat zij nu of binnenkort in zo'n zelfde situatie komen te verkeren zie ik het probleem niet. Op dit moment worden de procedures korter en de regels strakker. Dit zijn mensen (lees: kinderen) die nu precies buiten een bepaald pardon vallen. Daar mag best de aandacht op worden gevestigd, al heb jij dat liever niet omdat jij daar niet mee om kunt gaan.
[..]

Fijn dat JIJ tenminste nuchter bent, je gedraagt je in ieder geval bezopen

V.

wie weet gaat ze een glanzende toekomst in China tegemoet... Er zijn genoeg kinderen die bijvoorbeeld om de haverklap verhuizen omdat hun vader telkens ergens een andere baan krijgt.

ach en dat geluk over hier geboren zijn is nou eenmaal bullshit. Dus mensen die hier geboren zijn mogen niet voor een streng asielbeleid zijn? Daarnaast is het gras bij de buren altijd groener

Ik kan daar best mee omgaan hoor, ik ben gewoon van mening dat wanneer die ouders niet eeuwig hun asielprocedure hadden gerekt die kinderen zgn. niet in deze situatie zitten. En wat is er erg aan deze situatie trouwens? Dat ze de taal van hun geboorteland niet kennen? Dat kunnen ze leren. Dat ze allemaal vriendjes en vriendinnetjes hier hebben? Hoeveel vriendjes en vriendinnetjes van jouw basisschool spreek jij nog dagelijks?
En er komen ook genoeg kinderen hier op een veel latere leeftijd uit het buitenland die daar vrienden en vriendinnetjes hebben die ze moeten achterlaten en die kennen hier geen woord Nederlands. Volgens mij komen die in de regel wel goed terecht, hebben ze soms binnen een jaar de taalbeheersing onder controle en allemaal nieuwe vriendjes en vriendinnetjes hier. Je doet net alsof ze ergens in de sahara gedumpt worden, die mensen die het land moeten verlaten.

[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 01-12-2003 12:43]

[..]
pi_15057658
Wel knap van Spijkerman dat hij een standpunt van Fortuyn vertegenwoordigd, en het PvdA-asielbeleid afkraakt.
  maandag 1 december 2003 @ 12:57:08 #142
136 V.
pi_15057727
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:26 schreef MikeyMo het volgende:
oh, we hebben een Calvobbes 2 zie ik nu
O? Ik zie alleen een Verbal 1...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15057837
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:24 schreef Verbal het volgende:

Ja tuurlijk, waarom zou je als allochtoon geen 5 - 10 kinderen nemen op kosten van de staat in één van de dichtbevolkste landen ter wereld?
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  maandag 1 december 2003 @ 13:05:43 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15057935
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

O? Ik zie alleen een Verbal 1...

V.

maar je zou een calvobbes kloon kunnen zijn; heel erg links, replies regel voor regel quoten
[..]
  maandag 1 december 2003 @ 13:08:40 #145
136 V.
pi_15058004
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wie weet gaat ze een glanzende toekomst in China tegemoet... Er zijn genoeg kinderen die bijvoorbeeld om de haverklap verhuizen omdat hun vader telkens ergens een andere baan krijgt.

En dat is dus verhuizen omdat ze verwachten het ergens b e t e r te krijgen, en niet om slechter af te zijn.
quote:
ach en dat geluk over hier geboren zijn is nou eenmaal bullshit. Dus mensen die hier geboren zijn mogen niet voor een streng asielbeleid zijn?
Natuurlijk mag dat wel. Ik ben ook voor een ietwat strenger beleid (of in ieder geval een beleid). Maar dat hoeft niet gepaard te gaan met een keiharde en onmedemenselijk 'regels zijn regels'. Tuurlijk heb je regels, maar mensen nu eenmaal zijn geen nummers, ook al komen ze uit een ander land.
quote:
Daarnaast is het gras bij de buren altijd groener
Ja, leuk.. maar wat je hiermee bedoelt ontgaat me enigszins.
quote:
Ik kan daar best mee omgaan hoor, ik ben gewoon van mening dat wanneer die ouders niet eeuwig hun asielprocedure hadden gerekt die kinderen zgn. niet in deze situatie zitten.
Ja, en nu nog de klik maken: het 'hoe' doet er nu niet toe, het 'wat' doet ertoe.
quote:
En wat is er erg aan deze situatie trouwens? Dat ze de taal van hun geboorteland niet kennen? Dat kunnen ze leren. Dat ze allemaal vriendjes en vriendinnetjes hier hebben? Hoeveel vriendjes en vriendinnetjes van jouw basisschool spreek jij nog dagelijks?
En er komen ook genoeg kinderen hier op een veel latere leeftijd uit het buitenland die daar vrienden en vriendinnetjes hebben die ze moeten achterlaten en die kennen hier geen woord Nederlands. Volgens mij komen die in de regel wel goed terecht, hebben ze soms binnen een jaar de taalbeheersing onder controle en allemaal nieuwe vriendjes en vriendinnetjes hier.
Ik spreek welgeteld geen een van mijn vriendjes van de basisschool nog. Maar TOEN had ik ze wel. En zelfs al was ik verhuisd, dan nog sprak ik hun taal. En van een ander land naar Nederland komen is iets heel anders dan met één kind teveel terugkeren naar een land waar je ooit vandaan bent gevlucht en waar je waarschijnlijk een paria zult zijn, en waar de mensenrechten regelmatig met de voeten worden getreden.
quote:
Je doet net alsof ze ergens in de sahara gedumpt worden, die mensen die het land moeten verlaten.
De Sahara ligt niet in China.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 1 december 2003 @ 13:09:40 #146
136 V.
pi_15058030
quote:
Op maandag 1 december 2003 13:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

heel erg links, replies regel voor regel quoten

Jij hebt een links-fixatie, he?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15058063
't Is niet zo erg dat-ie links is, maar dat hij dat overal zo dik op moet leggen is wel zielig. Dat-ie lelijk is kan'k 'm vergeven, maar die zouteloze, onbeargumenteerde, kromme meningenn van hem... om mte
Socialisten zijn mensen met gewetensbezwaren over geld dat andere mensen verdienen...
  maandag 1 december 2003 @ 13:15:50 #148
136 V.
pi_15058168
quote:
Op maandag 1 december 2003 13:10 schreef Represent het volgende:
't Is niet zo erg dat-ie links is, maar dat hij dat overal zo dik op moet leggen is wel zielig. Dat-ie lelijk is kan'k 'm vergeven, maar die zouteloze, onbeargumenteerde, kromme meningenn van hem... om mte
Gelukkig staat jouw post bol van de argumentaties

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 1 december 2003 @ 13:19:10 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15058263
quote:
Op maandag 1 december 2003 13:10 schreef Represent het volgende:
over wie heb je het nou?
[..]
pi_15058377
quote:
Op maandag 1 december 2003 13:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Gelukkig staat jouw post bol van de argumentaties

V.

Dus ik moet beargumenteren, waarom ik iemand niet vind beargumenteren? WAt ben jij een lul!

Over wie ik het heb? Zie topic

Socialisten zijn mensen met gewetensbezwaren over geld dat andere mensen verdienen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')