Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 het was erg gezellig!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een nieuw topic voor degenen die al een gezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte lager is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Slank voor de feestdagen IX
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Ananasje was 73 kg, is nu 73 kg en wil graag 55 wegen
Anoukje1983 (1m76) (33,6) was 118 kg, is nu 104 kg en wil graag 75 kg wegen -14
bob-de-bouwer (1m84) (31,6) was 107 kg, is nu 107 en wil graag 90 wegen
Chevalric (1m86) (28,6) was 105,3 kg, is nu 99,1 kg en wil graag 85 wegen -6,2
Christine (1m76) (26,5) was 84 kg, is nu 82,0 kg en wil graag 76 wegen -2,0
Dandelion (1m73) (38,4) was 116 kg, is nu 114,8 en wil graag 80 kg wegen -1,2
DanielleOvergraag (1m70) (40,5) is 117 kg en wil graag 74 kg wegen
Deepfreeze (1m70) (28) was 84 kg, is nu 81,0 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62) -3
DikkieDik87 (1m54) (30,1) was 71,5 kg, is nu 71,4 kg en wil graag 60 wegen -0,1
DuchessX (1m80) (33,1) was 123,9 kg, is nu 107,1 kg en wil graag 80 kg wegen -16,8 en 45,5 cm
Essebes (1m76) (30) was 95,6 kg, is nu 93 en wil graag 85 wegen -2,6
Faithy (1m73) (26,7) is 80 kg en wil graag 70 kg wegen
Fannetje (1m75) (28,9) was 100,8 kg, is nu 88,4 en wil graag 75 wegen -12,4
Funnie (1m70) (36,7) was 130 kg, is nu 106 en wil graag 80 kg wegen -24
HomoUniversalis (1m85) (27,8) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80 wegen
Isabeau (1m67) (33,1) was 94,8 kg, is nu 92,2 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -2,6
Jojogirl (1m72) (25,9) was 92 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -15,5
Juup© (1m90) (36,9) was 156 kg, is nu 133,3 kg en wil graag 90-95 kg -22,7
LadyMagica (1m75) (28,3) was 92 kg, is nu 86,7 kg en wil graag 75 kg wegen -5,3
marple-leaf (1m58) (27,2) was 68 kilo, is nu 68 kilo en wil graag 60 kilo wegen
miss_dynastie (1m70) (33,3) was 103,4 kg, is nu 96,3 en wil graag 75 kg wegen -7,1
Miss_S (1m68) (31,9) was 98 kg is nu 90 kg en wil graag 75 kg wegen -8
Mkleinman64 (1m90) (25,8) was 103,5 kg, is nu 93,1 kg en wil graag 88 wegen -10,4
m@x (1m65) (27,2) was 93,5 kg, is nu 74 kg en wil graag 65 wegen -19,5
nojojo (1m64) (28,3) was 95 kg, is nu 76 kg en wil graag 65 wegen -19
octopussy (1m76) (32) was 107,8 kg, is nu 100,3 kg en wil graag 70 kg wegen -7,5
Pandorah (1m68) (28,1) was 89,5 kg, is nu 79,4 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -10,1
Riann (1m72) (28,1) was 102 kg, is nu 83 kg en wil graag 65 wegen -19 kg en 85 cm
Rowina (1m62) is ca. 85 kilo en wil graag ca. 75 kilo wegen
rupicola (1m65) (28,8) was 92 kg, is nu 78,5 kg en wil graag 65 wegen -13,5
Sanne (< 1m50) is 73,5 kg en wilt graag minder dan 60 kilo wegen
Sheridana (1m69) (27,7) was 98 kg, is nu 78,8 en wil graag 65 wegen -19,2
striplezer (1m74) (25) was 80 kg, is nu 77,5 kg, en wil graag 65 kg wegen -2,5
Swatkat (1m76) is nu 94,5 kg en wil graag 70 kg wegen
th0r (1m90) was 145 kg, is nu 100 kg en wil graag 95 wegen -45
Tripple-XL was 126 kg, is nu 121,4 kg en wil graag 90 wegen -7,6
Vriendinnie (1m80) (37) was 129,3 kg, is nu 119.8 kg en wil graag 75 kilo wegen-9,5
Zusje (1m77) (33,7) was 105,5 kg, is nu 105,5 kg en wil graag 85 wegen.
De mensen die al een tijdje niet meer reageerden, heb ik een achtergezet. Bij een nieuw dieetdeeltje kunnen we ze verwijderen uit de lijst (of na 3 updates).
Roulatielijstje:
Week 45: Pan
Week 46: Fannetje
Week 47: YPPY
Week 48: m@x
Week 49: Funnie
Week 50: Pandorah
Week 51: Fannetje
Week 52: Riann
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Uitgebreide site met calorieteller
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
Als er iets veranderd moet worden, zeg dat dan even duidelijk in het topic. Eens in de zoveel tijd wordt de openingspost aangepast.
Lijst bijgewerkt door Pandorah op 13 december.
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 19-12-2003 12:33]
Succes allemaal de komende week!
Nou het weekend zit er weer bijna op. Heeft iedereen zich een beetje kunnen inhouden? Ik dus niet, gister ging het weer mis (3 oliebollen, chips, toastjes brie enz)
Maar goed, vandaag extra rustig aan gedaan, en morgen ook, 'damage control'..
En woensdag weer weegdag!
quote:Vriendjes
Op zondag 30 november 2003 16:45 schreef Anoukje1983 het volgende:
Dank je wel Yppy!Nou het weekend zit er weer bijna op. Heeft iedereen zich een beetje kunnen inhouden? Ik dus niet, gister ging het weer mis (3 oliebollen, chips, toastjes brie enz)
Afblijven miss_dynastie. Geef ze maar terug. Hij koopt ze tenslotte en hij weet toch dat je wilt afvallen? Of morgen meenemen naar je werk en daar uitdelen. Je kunt ook vragen of hij ze nu verstopt, dan ben je er tenmiste even vanaf.
quote:Nee, hij heeft ze niet gekocht, hij kreeg ze gratis mee, hij zou ze niet kopen, dat zou errug dom zijn
Op zondag 30 november 2003 17:51 schreef YPPY het volgende:
Afblijven miss_dynastie. Geef ze maar terug. Hij koopt ze tenslotte en hij weet toch dat je wilt afvallen? Of morgen meenemen naar je werk en daar uitdelen. Je kunt ook vragen of hij ze nu verstopt, dan ben je er tenmiste even vanaf.
quote:Ik ben weekenden vaak bij vriendlief.. en dara mag ik altijd wel wat lekkers van mezelf, alleen na 1 'lekkers' kan ik geen maat houden
Op zondag 30 november 2003 17:51 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig gaat het vandaag wel goed Anouk.Weet je hoe het komt dat het niet goed ging? Als je de oorzaak weet, kun je makkelijker proberen die te vermijden.
Dus jah, is een kwestie van afleren .
quote:misschien als je dat duidelijk aan vreindje uitlegd kan hij je aan je maat houden helpen herinneren?
Op zondag 30 november 2003 22:09 schreef Anoukje1983 het volgende:[..]
Ik ben weekenden vaak bij vriendlief.. en dara mag ik altijd wel wat lekkers van mezelf, alleen na 1 'lekkers' kan ik geen maat houden
Dus jah, is een kwestie van afleren
.
quote:Ja idd, zoiets zou handig zijn. Maar ik denk dat het uiteindelijk toch bij mezelf ligt, ik zal gewoon moeten leren dat een halve zak chips ook genoeg is, hoeft niet meteen een hele te zijn. 1 oliebol is genog, hoeven er geen 3 te zijn
Op maandag 1 december 2003 08:51 schreef Babbelzz het volgende:[..]
misschien als je dat duidelijk aan vreindje uitlegd kan hij je aan je maat houden helpen herinneren?
Nah ja, komt nog wel.
Gisteren was ik bij mijn zusje. Zij is altijd de slankste van ons twee geweest maar ik kom qua gewicht nu eindelijk een beetje in haar buurt. Zij weegt nu 73 en is 1m70 lang. Nog 6 kilo en we hebben hetzelfde BMI
Na een aantal slechte weken van blessures en vreselijke vreet- en snaaibuien
omdat ik niet goed in mijn vel zat
ga ik er nu weer helemaal voor
En natuurlijk durf ik me nog steeds niet te wegen Maar ik ben van plan om me aan het eind van deze week weer te wegen. Ik denk dat ik 3 kilo ofzo ben aangekomen
Mijn man overigens , heeft nog harder dan ikke gesnoept en gedronken en is helemaal geen grammetje aangekomen
Nee hoor ik ben niet jaloers hoor
Iedereen weer veel succes in dit nieuwe topic en ik beloof dat ik weer goed mijn best ga doen
900 kalorietjes
quote:woooww goezzo!!! Je hebt de motivatie weer helemaal te pakken zie ik, goed hoor! Het gaat je prima lukken
Op dinsdag 2 december 2003 10:09 schreef DuchessX het volgende:
Zo. Ik was vanmorgen om 8 uur al aan het trainen in de sportschool![]()
Dat nemen ze me niet meer af voor vandaag
900 kalorietjes
M@x, ontzettend leuk voor je! Ik kan me voorstellen dat je altijd je zus als een soort 'doelstelling' hebt gezien, dat je zeg maar ook zo slank wou worden. Nu ben je er bijna, goed joh !!!
DuchessX, ik ben heel blij dat jij je motivatie weer terug hebt! You go girl!!!! En het gaat nu even niet om het gewicht, maar om het zorgen dat je je weer goed voelt. Ik kan me tenminste voorstellen dat je je er ook niet lekker bij voelt, bij snaaibuien en zo... en die mannen, zucht, die van mij eet nog steeds het dubbele van wat ik eet en snaait ook nog gewoon, maar wel minder dan voorheen, en hij valt ook af Ach, ik gun het hem wel, hij is ook zo'n vijftien a twintig kilo te zwaar, dus bij hem kan het er ook wel af
En straks staat hij stil en val ik lekker verder af
(sprak zij hoopvol
) Maar om de een of andere reden hoeft die van mij er veel minder voor te doen dan ik
Ik zit in de voorbereiding voor twee tentamens en het enige wat ik tot op heden gesnoept heb zijn mandarijntjes (en vijf pepernootjes, he Yppy ), dus ik heb mezelf aardig onder controle. Nu de tentamenstof nog
Ik heb niet zoveel te vertellen, alles gaat z'n gangetje hier Gisteren weer heel actief zwemmen geweest en donderdag weer wegen. Ik ben erg benieuwd wat de schade van zaterdag is
quote:Is op zich een goed idee, alleen loop je bij mij dan het risico dat ik al die zakjes ineens opeet
Op dinsdag 2 december 2003 17:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Anoukje, is het een idee om kleinere porties te kopen? Vorige week waren bij de C1000 de minzakjes lays in de aanbieding nee, daar heb jij nu niets aan![]()
, dus heb ik een voorraadje ingeslagen. Als ik een hele zak chips voor me heb, kan ik ook geen maat houden, maar als ik een minizakje voor me heb, weet ik gewoon: deze portie en dan is het op. Misschien een ideetje voor jou?
Door de week gaat het altijd super, nu ook, ik snoep niets tussendoor en ik heb ook geen honger. De 'honger' die ik in het weekend heb is gewoon snaaitrek...
quote:Oei! Die mannen toch weer
Op dinsdag 2 december 2003 22:02 schreef Anoukje1983 het volgende:
Is op zich een goed idee, alleen loop je bij mij dan het risico dat ik al die zakjes ineens opeet, ik ben echt een ramp hoor wat dat betreft. Het komt gewoon aan op discipline. En ik ga sowieso aan vriendje melden dat 'ie me niet moet 'voeren'
.
Fannetje: Ik ben al flink gaan hardlopen en ik ben ook benieuwd wat de schade is van zaterdag
Verder hier ook niets bijzonders te melden. Na al dat gestudeer is het alleen hier een zooi in huis, dus dat mag wel eens opgeruimd worden (zo verbruik ik weer wat kcals he ).
Het werkt vast goed als je vriendje je aanmoedigt Anouk. Al vraagt hij maar een keer of je het wel zeker weet dat je iets pakt, dan ben je er toch weer bewust mee bezig.
Wat leuk dat je bijna hetzelfde bmi hebt als je zusje m@x! Zusjes zijn leuk om mee te vergelijken. Vaak hebben ze ongeveer dezelfde bouw en genen. Een jaar geleden was mijn zusje nogal veel afgevallen, maar nu lukt het mij. Misschien kunnen we onze kleren nog eens gaan ruilen, want mijn zusje en ik zijn ongeveer even groot.
Leuk dat je weer helemaal terug bent DuchessX! Weeg je anders zonder te kijken en vraag of Juup opschrijft wat de score is. Dan kun je na een week kijken of je afgevallen bent. Mannen zijn gewoon niet eerlijk.
Die van mij ging in het begin ook ontzettend hard en hij at veel meer! Maaaaaaaaaaar toen werd ik lichter dan hij en nu ben ik ruim het dubbele van hem afgevallen.
Hoe ging het zwemmen Fannetje? Ben je al aan het oefenen voor de meeting? Straks zwem je ons allemaal voorbij!
Opruimen betekent extra veel lichaamsbeweging Pandorah. Dat is ook de reden dat ik altijd extra veel troep maak.
Jullie hebben het over de schade van zaterdag, ik ben gewoon de afgelopen week meer dan een kilo afgevallen. Die zit er volgende week weer aan, maar toch.
Pandorah, het is hier ook niet om aan te zien Ook vriendje is druk, dus de komende twee weken maar even niemand op bezoek
Yppy, jaaaa, lukt zeker! En ik heb er nu nog maar zeven , gister kwam een freelancer en die vond ze wel erg lekker... heb er nog net een paar veilig kunnen stellen
Het studeren gaat op zich wel aardig, ik sterf alleen van de tentamenvrees en stress
Wat goed dat je deze week een kilo bent afgevallen!! En mijn vriendje gaat dus straks net als de jouwe minder hard met afvallen, dat is een geruststelling
Fannetje, als je zo goed aan het bewegen bent, zal de schade op de weegschaal toch wel meevallen
Gisteren naar mijn moeder geweest, die al helemaal over de zeik was: ze had donderdag een nieuwe tv gekregen, die niet perfect was ingesteld. Donderdag en vrijdag was ik ziek en kin het weekend geen tijd, dus het mens was al half gek geworden terwijl ze toch alleen RTL4 kijkt, die wel perfect was ingesteld
.. echt lachen, had ze voor Sinterklaas voor mijn vriendje een luchtje van drie euro, en voor mij een creme van 30
Daar zal je mijn schoonmoeder nou nooit op betrappen, eigen kind voortrekken! Anyway, het was van die afslankcreme waar je door te smeren een centimeter in twee weken afvalt... dah, dat kan dus ook wel van het lijnen! Ik geloof niet in die middeltjes als oplossing, het kan wel een ondersteuning zijn, maar een oplossing voor al mijn problemen: nee
Verder wilde ze me een kilo druiven meegeven (die binnen een dag opmoest omdat ie nog net niet verrot was), twee kilo ander fruit en weet ik veel wat: geloof me, ik ken haar lang genoeg om te weten dat ze het doet om te treiteren. We konden ook een kookworst en leverworst meekrijgen met de uiterste houdbaarheidsdatum vorige week
, dat zei ze er dan nog bij
... neuh, dank je.... zo, ik ga weer verder studeren
Ik step nog steeds twee keer per dag en let keurig op mijn eten maar helaas...
Ik ga wel gewoon vrolijk door zo, er moet toch een keer weer iets gaan gebeuren lijkt me.
Iedereen succes trouwens verder, ik lurk heus nog wel eens mee
quote:Het zwemmen ging best wel goed, ik ben lekker actief geweest
Op woensdag 3 december 2003 08:56 schreef YPPY het volgende:Hoe ging het zwemmen Fannetje? Ben je al aan het oefenen voor de meeting? Straks zwem je ons allemaal voorbij!
Jammer Darkelf, dat je van de lijst af wil, zeker als je toch nog van plan bent om door te gaan. Je zult waarschijnlijk vanzelf weer gaan afvallen...
Mijn update voor deze week:
Anoukje1983 (1m76) (33,8) was 118 kg, is nu 104,6 kg en wil graag 75 kg wegen -13,4
Deze week dus toch een kilo eraf gekregen
Darkelf, jammer dat je van de lijst afgaat, blijf je toch niet liever? Waarschijnlijk ga je binnenkort wel weer afvallen.... En hier kunnen we elkaar motiveren om de moed niet op te geven!
quote:De oplossing!!!!!
Op woensdag 3 december 2003 09:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Anoukje, je maakt het me niet makkelijkToch heb ik nog wel een ideetje
: hier in de Bart Smit (maar je kan ook een automaat nemen, maar die zijn duurder) verkopen ze losse zakjes chips... dan haal je gewoon een zakje! Hoewel wat duurder, is het voor jou misschien toch een slimme oplossing
Maar bedankt voor de tips allemaal , ik ga gewoon echt beter opletten nu!
Jammer dat je van de lijst wilt DarkElf, maar je blijft toch wel soms posten? Als je het moeilijk krijgt ben je hier natuurlijk altijd welkom. Je bent al erg veel verloren. Over een tijdje gaat het vast weer in kilos naar beneden en dan is je lichaam gewicht aan een slankere DarkElf.
Dan ga ik volgende week veel oefenen Fannetje. Dan ga ik met mn schoonfamilie naar CenterParcs. Veel zwemmen dus om je nog een beetje bij te kunnen houden.
Bijna een kilo! Dat is veel Anoukje! Je gaat als een speer!
Update bij mij. Bij mij gaat het opzicht allemaal wel lekker durf alleen niet op de weegschaal te gaan staan. Heb een week niet kunnen sporten door de schade in de schuur en een onsteking in mijn kies. Maar ga morgen er wel weer tegen aan. Ben bang dat ik aangekomen ben. Leef onderhand op ontbijt koek. Heerlijk vind ik dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |