abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juni 2001 @ 21:48:04 #1
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1028444
De mooiste, boeiendste, spannendste en meest intrigerende televisieserie van de 20e eeuw:
Twin Peaks.

Ik heb alle afleveringen op video, daar niet van, maar waarom wordt die serie toch nooit meer herhaald? Zijn er hier meer fans van het 1e uur, fans die ook de boeken en de cd's in de kast hebben staan?

En wie was jullie favoriet? De mijne Audrey Horne (Sherilyn Fenn).

Favoriete scène: die waarin ze met haar tong een knoop in een kersensteeltje legt.

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  woensdag 13 juni 2001 @ 22:29:31 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_1028645
Ongetwijfeld Agent Cooper:

Hoewel ik de dames ook geweldig vond:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 13 juni 2001 @ 22:32:51 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1028662
Mijn favoriet was natuurlijk Leland Palmer.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 14 juni 2001 @ 00:20:52 #4
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1029737
Kan iemand me even het plot in rode lijnen uitleggen? Het gaat over een moord toch?

Het was toch ook met wat paranormale trekjes?


Bah , balen dat ik deze cult tv-serie gemist heb zeg

Love will be my strongest weapon
  donderdag 14 juni 2001 @ 00:27:21 #5
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_1029773
Dit is wel zo'n zo'n zo'n topserie geweest. Als de serie ooit nog eens voor de tv komt moet je m absoluut gaan volgen. Wat te denken van de goede soundtrack. Als je "what lies beneath" spannend vond, schijt je in je broek van Twin Peaks . Super!
[b]I'm #1 so why try harder[/b]
  donderdag 14 juni 2001 @ 00:28:21 #6
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1029779
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 00:20 schreef Acathla het volgende:
Kan iemand me even het plot in rode lijnen uitleggen? Het gaat over een moord toch?

Het was toch ook met wat paranormale trekjes?


Bah , balen dat ik deze cult tv-serie gemist heb zeg


In * grote lijnen: Het gaat over de moord op een meisje in een op het oog rustig stadje. Een agent van de FBI wordt samen met de plaatselijke sheriff belast met het onderzoek. Samen ontdekken ze al snel dat het stadje lang zo rustig niet is als het lijkt. Intriges in overvloed. Er zitten heel wat occulte, paranormale of hoe je het ook wilt noemen trekjes in. Zeker naarmate het einde van de serie (29 afleveringen) vordert, neemt het zweefgehalte toe. Storend is dat niet, daarvoor is het verhaal (én de ontknoping) te meeslepend.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  donderdag 14 juni 2001 @ 00:32:23 #7
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_1029794
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 21:48 schreef PingPong het volgende:
En wie was jullie favoriet? De mijne Audrey Horne (Sherilyn Fenn).
Is nog steeds m'n favoriet en een van de mooiste vrouwen die ik ken. Jammer dat je haar nog zo weinig ziet...
Het is makkelijk om het niet te doen.
  donderdag 14 juni 2001 @ 00:43:26 #8
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1029823
Ik kan me herinneren dat ik wel eens 1 aflevering gezien heb, maar weet er helaas niets meer van

Mocht deze serie nog eens herhaald worden, dan zal ik 'em vast en zeker volgen!

Het Twin Peaks Theme is me nog wel altijd bijgebleven. Erg mooi theme!

Love will be my strongest weapon
  donderdag 14 juni 2001 @ 02:06:08 #9
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1029994
Fantastische serie!

Cooper was een favorietje van mij, maar deze rol is later over genomen door die lompe FBI-agent (die later toch de beste maatjes werd met de sheriff).

Hoe heette die hombre ook alweer?

J.

P.s. De kolonel had natuurlijk ook een prima rol : "The owls are not what they seem..."

You bend your words like Uri Geller spoons...
  Trouwste user 2022 donderdag 14 juni 2001 @ 06:48:29 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_1030217
Had de ultieme Fof!Forum-serie geweest, complottheorieën, raadsels, weirdo's, cliffhangers, vragen, sex, angst, muziek, donuts, alles.

Alweer 12 jaar geleden. As times go by.

Fire walk with me.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 juni 2001 @ 06:56:57 #11
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_1030342
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 06:48 schreef tong80 het volgende:
Had de ultieme Fof!Forum-serie geweest...
Oh wat is dat ontzettend waar zeg! Waar was Fok toen ik het nodig had?

Van mij mogen ze 'm (zeker na die terechte opmerking hierboven) vandaag nog gaan herhalen... ben alle plotwendingen toch allang weer vergeten. Al moet ik zeggen dat die scene met het kersensteeltje ook mij nog helder voor de geest staat.

  donderdag 14 juni 2001 @ 07:44:29 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_1030380
Twin Peaks was inderdaad de ultieme serie geweest om op Fok! te volgen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_1030759
Jee,wat is dat alweer lang geleden!
Mijn favoriete scene:
Dale Cooper met sherrif in de wachtkamer van de dierenarts.
Alsof het doodnormaal is komt er een kameel binnenlopen.
Cooper en de kameel kijken elkaar even recht in de ogen,raarrrrrrrrrr!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 14 juni 2001 @ 10:47:42 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1030959
Twin Peaks regeert! Sjee wat was dat cool zeg... ik ben hem trouwens pas in een herhaling gaan volgen, was in 1994 ofzo. Man, wat zat ik daar van te smullen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1031040
De beste serie die ik ooit gezien heb.

Ik heb het dagboek van Laura Palmer in het Engels een must om te lezen

Ik had 2 favo´s:

Special Agent Dale Cooper(Kyle MacLachlan)
Profession: FBI Special Agent
Birthdate: April 19, 1954
Remarks: Otherwise known as 'Coop'. Very partial to dougnuts and strong, black coffee by which any hotel, particularly The Great Northern, can be judged. Intrigued by Tibet and Annie Blackburn.

Shelly Johnson(Mädchen Amick)
Profession: Waitress, Double R Diner
Birthdate: January 21st, 1973
Remarks: Dropped out of high school to marry notorious trucker, Leo Johnson. In love with high school jock Bobby Briggs, cherry pies and "Invitation to Love". Despises housework.

Ach zolang ik nog niet krols ben, gaat het wel............
pi_1031115
Gewéldige serie!!! Was het niet zo dat in Vrij Nederland iedere week tips zaten waar je op moest letten?? Dat ging van een bepaalde stropdas in een bepaalde scene tot waar vallen de dobbelstenen op als Cooper ze gooit.....allemaal symbolische aanwijzingen...Smúllen!!!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:59:58 #17
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1031373
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 21:48 schreef PingPong het volgende:
De mooiste, boeiendste, spannendste en meest intrigerende televisieserie van de 20e eeuw:
Twin Peaks.


En wie was jullie favoriet? De mijne Audrey Horne (Sherilyn Fenn).

Favoriete scène: die waarin ze met haar tong een knoop in een kersensteeltje legt.


Waarom weet ik niet, maar dat kunstje met dat kersensteeltje kan ik ook....
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 14 juni 2001 @ 12:02:31 #18
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1031387
Needless to say, Smots was (en is nog steeds!) een dikke fan van Twin Peaks.
Mijn favorieten zijn Pete Martell en het dwergje.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1031415
Mädchen Amick...
*zucht*

Wat een etterbak was ze toch mee getrouwd

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  donderdag 14 juni 2001 @ 13:43:13 #20
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_1031917
'Damn good coffee!'

Twin Peaks was en zal altijd een van de beste cult-series blijven. Ben alleen na een deeltje of 10 afgehaakt. De film Fire walk with me is ook gaaf, maar verstoort wel een hoop van de mystiek die om de serie heen hing. Wie wil weten dat Laura Palmer eigenlijk een coke-snuivende, op sex beluste part time hoer is? Jammer, dat. Inspireerde mij om een eigen (nog steeds niet voltooide) mysterie/thriller te gaan schrijven.

Cool dat ie hier nu genoemd word.

Nou doe je het weer!
pi_1032039
Ik haalde deze serie altijd door de war met 'Cheers'
Nah, hoop dat ze 'em nog es herhalen, ben wel benieuwd.
pi_1032154
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 14:03 schreef Theeboon het volgende:
Ik haalde deze serie altijd door de war met 'Cheers'
Beetje abuis misschien
Ach zolang ik nog niet krols ben, gaat het wel............
pi_1032172
Oe! Twin Peaks!! Herinneringen!!!
'k Heb de hele serie op video, en meerdere videobanden met Fire Walk With Me (hoeveel mensen hebben die eik gezien?). Was een tijdje lid van allerlei blaadjes, vooral de Wrapped in Plastic was echt geweldig, die bestaat trouwens nog steeds

TP is zonder meer de meest fantastische tv belevenis geweest die ik ooit meegemaakt heb. Heerlijk, al die theorieen bespreken met z'n allen, donuts erbij, etc.

Ben via TP in aanraking gekomen met alle andere David Lynch films, stuk voor stuk prachtige meesterwerkjes. Maar TP steekt daar toch wel een beetje boven uit, en zeker FWWM, wat een heerlijk donkere film is dat toch.

Nu is het wachten totdat de hele serie op DVD uitkomt, dat duurt me nu al veeeeeel te lang!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 14 juni 2001 @ 15:14:36 #24
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1032505
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:12 schreef fashionably_late het volgende:
Gewéldige serie!!! Was het niet zo dat in Vrij Nederland iedere week tips zaten waar je op moest letten?? Dat ging van een bepaalde stropdas in een bepaalde scene tot waar vallen de dobbelstenen op als Cooper ze gooit.....allemaal symbolische aanwijzingen...Smúllen!!!
Ja, die stukjes in Vrij Nederland las ik ook altijd. Ik kan me er niet veel van herinneren, alleen dat een van de laatste afleveringen 'Fear is the key' heette. En dat klopte.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_1032785

edit: iets te veel van het goede.

[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 14-06-2001 21:23]

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')