Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic ( Fok! Movie Trivia - Slow/FastChat-topic #4 ) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.
[Dit bericht is gewijzigd door GFP op 28-11-2003 17:04]
Een comment/plot summary, welke film?
Filmmaker delivers the gritty goods in this throwback homage to 1970s cop thrillers the likes made by Sidney Lumet and William Friedkin with this moralilty play about corruption, the brutal slaying of an undercover cop and some skeletons rattling around in closets shared by volatile detective
(in one of his fiercest performances to date; a career high) and Patric (equally compelling; the film's barometer of fair game and confusion), a vice undercover cop attempting to redeem his reputation by being assigned to a dicey investigation of the murder
protégé partner with more at stake than meets the eye.
quote:GFP+1
Op vrijdag 28 november 2003 16:57 schreef GFP het volgende:
Narc
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:06 schreef hornage het volgende:[..]
GFP+1
Damn, ik had die naam niet weggehaald, maarja, ik moet nu toch naar huis, mzl
Welke film:
This overpraised film didn't work for me. It was poorly conceived and written, sloppily directed and the acting was merely adequate. The unsympathetic characters are not fleshed out and the only one I cared about was the overweight child and he is killed off. The character transitions are not developed. The character goes from being a racist to one of sensitivity and compassion almost overnight without much to demonstrate what preciptated the change.
quote:Bij beter lezen toch wat minder voor de hand liggend dan ik dacht... Ik zag eigenlijk alleen het woordje 'racist' staan...
Op vrijdag 28 november 2003 17:27 schreef ReSpawn het volgende:
American History X?
The audience is told that the character buys a gas station yet you never see the guy going to work or overseeing it, all he does it walk around town and eats chocolate ice cream. The graphic sex scenes, as they are filmed, are gratuitous and not necessary to characterization or to further the plot but only for sensationalism and to garner attention.
performance is adequate but very overrated.
quote:Correctomundo
Op vrijdag 28 november 2003 17:33 schreef Woodpecker het volgende:
Monster's ball
Woodpecker +1
usercomment:
This a very pleasant movie. The story is told in a simple and humorous way. It's about some serious stuff like arranged marriages, refugees, culture shocks and impotence, but the story is served as a nice little comedy. Sweet and moving.
Welke film?
East is East was good, Bend it Like Beckham was predictable, but was really good. As in most romantic comedies, the end result will be a happy ending for everyone except the bullies and this movie is no different. But it does allow a closer look into the mindset of the "victims" of arranged marriages. It's a really good movie. I accept the arguments that there are faults with the movie, but this wasn't mass-produced in Hollywood, so that's understandable and a charming factor, really.
Birthday Girl?
quote:Ha, we hebben volk!
Op vrijdag 28 november 2003 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vooruit dan. Ik zal eens gokken.Birthday Girl?
Maar helaas...
This is a multi-cultural comedy. With true love. True sexual problems. A family trying to match-make the wrong couples. Pitbulls. Vacuum pumps. Swedish chewing tobacco. And a parrot who swears in Arabian.
The acting is superb. The story is serious enough to make the characters all the more lovable. Go see it! Now!
quote:lijkt me idd dat dat em is ja, dat ik daar zelf niet op ben gekomen
Op vrijdag 28 november 2003 18:48 schreef ReSpawn het volgende:
My big fat greek wedding
quote:Ik heb de film verder ook niet gezien ofzo, maar het leek me een logische gok..
Op vrijdag 28 november 2003 19:02 schreef Demon-X het volgende:[..]
lijkt me idd dat dat em is ja, dat ik daar zelf niet op ben gekomen
de review was ook wel een beetje te serieus voor zo'n comedie
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 18:48 schreef ReSpawn het volgende:
My big fat greek wedding
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 18:48 schreef ReSpawn het volgende:The Guru
, which is arabic for "hurry! hurry!", takes place in the hot days of summer. Roro and Måns are two best friends who work as park attendants, scooping dogpoop from the flowerbeds and thinking of themselves as the coolest of the crop. But everything is not as it seems, Måns is having potency problems and Roro... When Roro finally is about to dare to introduce his swedish girlfriend to his, as he fears, traditional family he walks into a flat full of people planning for his arranged marriage to a sweet girl, who'd else get sent back to Lebanon. Whilst he is busy balancing keeping up appearances to help her, stalling the wedding plans and maintaining the relationship with his unknowing girlfriend, Måns is trying to fix his problem, using all kinds of methods.
quote:And we have (finally) a winner!!!
Op vrijdag 28 november 2003 19:46 schreef Khalein het volgende:
Jalla! Jalla! natuurlijk...Leuke film...
Khalein +1
En inderdaad een heel leuke film! Op 18 december gaat de nieuwe film van Josef Fares in première. Kops, een politiefilm. Met overigens dezelfde acteurs als in Jalla! Jalla!
quote:Actrice die ik ken van Ally McBeal, Enterprise en nog een paar tv-dingen... Ze was bekender in de theaterwereld... Helaas is ze begin deze week overleden...
Op vrijdag 28 november 2003 19:50 schreef Woodpecker het volgende:
btw. Wie is Kellie Waymire?
quote:36 jaar maar..... Erg jong wel... Echt erg
Op vrijdag 28 november 2003 19:56 schreef Khalein het volgende:[..]
Actrice die ik ken van Ally McBeal, Enterprise en nog een paar tv-dingen... Ze was bekender in de theaterwereld... Helaas is ze begin deze week overleden...
Director edited the movie in his garage. His garage is actually a state of the art editing studio that is in his home, but he calls it his garage.
The are based on a drawing that
did as a child.
The name of the character,
, is a reference to a song by The Police on their 1983 "Synchronicity" album.
The last movie shot on film. Post-production was done at George Lucas' Skywalker Ranch where he introduced
to High-Definition digital filmmaking.
[Dit bericht is gewijzigd door dj-ango op 28-11-2003 20:29]
quote:Nope...
Op vrijdag 28 november 2003 20:19 schreef ranja het volgende:
Gremlins?
quote:Welkom terug!
Op vrijdag 28 november 2003 20:26 schreef dj-ango het volgende:
Goedenavond! Na lange tijd van afwezigheid ben ik terug gestreken op dit fijne forum met die altijd gezellige movie trivia.Om maar gelijk (goed) in huis te vallen:
Psycho?
Leuke deur, maar lichtelijk tot behoorlijk verkeerd... Get up and try again!
Inspired by 's segment in
(19 ? ).
plays the co-worker of
and
. On " serie ", he played the co-worker of
.
Continuity: At the finale of the boat chase, the " " logo on the side of the boat is reversed.
Revealing mistakes: 's bald cap is often disappointingly apparent after she has portions of her hair burned off.
Revealing mistakes: There is a visible line where the latex of 's prosthetic hand ends and his real fingers begin.
quote:Freedom is mine
Op vrijdag 28 november 2003 20:54 schreef dj-ango het volgende:
Spy Kids !
http://us.imdb.com/title/tt0227538/
dj-ango +1
NEXT!!!!
Noem 5 Nederlandse regiseurs met tenminste 2 films die zij gemaakt hebben.
De eerste die de namen en de titels heeft genoemd is de winnaar en mag de volgende vraag stellen.
quote:Bizarre vraag
Op vrijdag 28 november 2003 21:36 schreef dolle_hond het volgende:
antwoord
wie oh wie?
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:08 schreef ReSpawn het volgende:
Dat is X men
Geen Heat hoor!
Magoed, ReSpawn +1 en nieuwe vraag
Was asked to play the title role in Jerry Maguire
According to Patrick Stewart (Captain Picard), is a huge trekkie and the first time the two met, Star Trek was the only thing
wanted to talk about.
, whom
played in
, is actually left-handed, but
refused to write with his left hand for the movie.
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:43 schreef Asap het volgende:
Brad Pitt?
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:45 schreef Asap het volgende:
John Travolta?
quote:Juiste leeftijd, verkeerde persoon...
Op zaterdag 29 november 2003 13:43 schreef Asap het volgende:
Mel Gibson?
Born at 11:17 AM
Is a member of the International Thespian Society (a group supporting theatre for high school students internationally).
Lost 30 lbs. for his role in .
quote:Dat klopt..... hij is dik.... Maar degene die ik zoek is niet dik... eerder mollig... Even de weggever dan:
Op zaterdag 29 november 2003 13:50 schreef Asap het volgende:
Ik ken er maar 1 die daar bij zit, maar die lijkt niet echt toepasselijk voor de rol, maar hij is wel dik! John Goodman!
quote:Dat heeft niemand gezien hè?
Op zaterdag 29 november 2003 13:53 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Gained, then lost 50+ lbs. for his role in (naam van film).
quote:lol, ik zal maar niet antwoorden zeker
Op zaterdag 29 november 2003 13:53 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Dat klopt..... hij is dik.... Maar degene die ik zoek is niet dik... eerder mollig... Even de weggever dan:
Gained, then lost 50+ lbs. for his role in.
quote:Hmm... shit... teveel met andere dingen bezig...
Op zaterdag 29 november 2003 13:54 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
lol, ik zal maar niet antwoorden zeker
dat was een vrij belangrijke
respawn
quote:maakt niet uit, ik ben blijkbaar de enige die het zag
Op zaterdag 29 november 2003 13:55 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Hmm... shit... teveel met andere dingen bezig...
quote:Thank God!...
Op zaterdag 29 november 2003 13:56 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
maakt niet uit, ik ben blijkbaar de enige die het zag
quote:njet
Op zaterdag 29 november 2003 13:57 schreef Asap het volgende:
Benicio del toro?
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:59 schreef Asap het volgende:
Russel Crowe?
Entertainment Weekly chose him as the only actor worthy of $20 million.
quote:JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Op zaterdag 29 november 2003 14:03 schreef Asap het volgende:
Tom Hanks?
Asap +1
Maar goed volgende vraag dan maar!
Een makkelijke, noem 10 films van Val Kilmer
- Heat
- Willow
- The Doors
- The Saint
- Batman Forever
- Top Gun
- At First Sight
- True Romance
- ...
[Dit bericht is gewijzigd door SaintOfKillers op 29-11-2003 14:12]
1 is afgeleid van een serie
1 is afgeleid van een strip
1 is een fantasyverhaal
1 speelt hij met AP en RDN
1 is een cowboyverhaal
quote:maar dat weet ik door SOK
Op zaterdag 29 november 2003 14:11 schreef Bulls-Ass het volgende:
-batman forever
-top gun
-the saint
-heat
-red planet
-the island of dr moreau
-the doors
-the salton sea
-thunderheart
-?tja Willow blijkbaar
quote:Maar het is wel helemaal goed!
Op zaterdag 29 november 2003 14:12 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
maar dat weet ik door SOK
Bull-Ass +1 en een pluim voor SOK!
quote:*Léon
Op zaterdag 29 november 2003 14:20 schreef Bulls-Ass het volgende:
in dezelfde rubriek,
Noem 10 films met Jean Reno(kan niet moeilijk zijn)
quote:er zijn er nog enkele EN-talige bij hoor maar idd om aan 10 te geraken zul je er franse moet bijrammen
Op zaterdag 29 november 2003 14:23 schreef ReSpawn het volgende:
Ow ja... ook nog Ronin... meer ken ik er niet... zullen wel allemaal franse films zijn ofzo...
Die ik ken kent iedereen waarschijnlijk...
quote:1 met een soort futurische sport
Op zaterdag 29 november 2003 14:26 schreef Asap het volgende:
Ik weet er ook niet meer..... stomme fransman...
quote:Rollerball?
Op zaterdag 29 november 2003 14:28 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
1 met een soort futurische sport
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 14:29 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Rollerball?
quote:Nog eentje en iemand kan t punt binnenhalen
Op zaterdag 29 november 2003 14:29 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
je hebt er al drie bij
quote:hintje voor de romantische komedie,
Op zaterdag 29 november 2003 14:30 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Nog eentje en iemand kan t punt binnenhalen
Dit zou het dan moeten zijn...
quote:Volledig juist
Op zaterdag 29 november 2003 14:33 schreef ReSpawn het volgende:
Just visiting
Mission Impossible
Wasabi
Ronin
Godzilla
Leon
Rollerball
Les visiteurs 1
Les visiteurs 2
French kissDit zou het dan moeten zijn...
quote:Of een ieder 0,33 punten natuurlijk
Op zaterdag 29 november 2003 14:34 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
Volledig juist
![]()
RS +1
Vraag komt..
Deze 'kapitein' krijgt post in de ruimte
Deze 'vijg' beheerst de misdaad. Ook in de ruimte.
The Green Mile.
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 14:42 schreef Asap het volgende:
Sleepless in Seattle
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 14:48 schreef Asap het volgende:
Philedelphia
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 14:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mmm....The Green Mile.
Deze 'kapitein' krijgt post in de ruimte
Capt. Miller: Saving Private Ryan
Ruimte: Apollo 13
Kortom: Tom Hanks
Deze 'vijg' beheerst de misdaad. Ook in de ruimte.
Vijg: Frankie 'Figs' in The whole nine yards
Beheerst de misdaad: Kingpin in Daredevil
Ruimte: Armageddon
Kortom: Michael Clarke Duncan
Samen gespeeld in: The green mile
SaintOfKillers +1
edit:
Ah, dáárom
[Dit bericht is gewijzigd door Jappr op 29-11-2003 14:57]
quote:Het is vandaag 'Hanks' dag... wist je dat niet?
Op zaterdag 29 november 2003 14:56 schreef Jappr het volgende:
waarom denkt iedereen aan hanks??
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 14:57 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Het is vandaag 'Hanks' dag... wist je dat niet?
quote:
Yes,it was long but it had enough action and great special effects to keep me interested!My only complaint is that one of the best action scenes was so friggin dark I could'nt see one thing!I would recommend it!
quote:
Just saw the movie and I cannot believe that such a big deal was made about it. The graphics were definetly top-notch, but the story line was very disappointing.was a poor casting choice, and
seemed as though he was hopped up on something. The movie would have been much better without the unbelievably surreal ending with his father. I would not recommend this movie to anyone to go see, let alone to rent for home viewing when it is released.
- nice try, but you did not succeed this time.
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 15:06 schreef ReSpawn het volgende:
Frequency? Hoewel daar best wel weinig special effects in zitten...
quote:
Judging by the user comments here on IMDB, and the people surrounding me in the movie theater when I saw it, this movie will not be well-received by those whose entertainment is dependant on long and hard and mindless action. But for those of you who want to see something that goes beyond the traditional formulaic films so popular these days in America, you will findto be a blessing. If you like film that informs and emotes, ignore the majority of comments left here, and go see
. You will not be disappointed.
quote:
I was a big fan of the TV series way back when and was ready to see this one the first week it came out. When I read these other reviews about how much thet loved it I begin to think I missed something. Then I scan it again in my mind and come back to disappointment. I didn't mind some of the deeper side of the tormentedbut an hour and twenty minutes of skerting around issues that could of been delt with in the first 30 minutes was to much for me. When the end finaly crawls across the screen I found myself interested, but as soon as I was I found myself once again scratching my head asking "what the hell was that". Wait for the video, or better yet just watch the trailer a few more times. All the good stuff is in it anyway.
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 15:20 schreef ReSpawn het volgende:
The Hulk
ReSpawn +1
Ik vind hem wel goed, het is eens iets anders
quote:Ik heb hem al wel gekocht, maar moet hem nog kijken...
Op zaterdag 29 november 2003 15:22 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
ReSpawn +1
Ik vind hem wel goed, het is eens iets anders
quote:Ik heb hem ook vandaag gekocht (en een T-shirt bij gekregen)
Op zaterdag 29 november 2003 15:24 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Ik heb hem al wel gekocht, maar moet hem nog kijken...
quote:Waar krijg je dat? Want ik moet nog wat S'Klaas inkopen doen
Op zaterdag 29 november 2003 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Ik heb hem ook vandaag gekocht (en een T-shirt bij gekregen)
quote:Ik heb de mijne gehaald in de Free Record Shop op de Wapper (in Antwerpen)
Op zaterdag 29 november 2003 15:26 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Waar krijg je dat? Want ik moet nog wat S'Klaas inkopen doen
quote:Hmm... misschien n idee dan...
Op zaterdag 29 november 2003 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Ik heb de mijne gehaald in de Free Record Shop op de Wapper (in Antwerpen)
*sequel
*blind man
*Blood
*death
*decapitation
*fate
*tragedy
quote:euh gokje, Conan The Barbarian
Op zaterdag 29 november 2003 15:31 schreef ReSpawn het volgende:
Plot keywords van welke film?
*sequel
*blind man
*Blood
*death
*decapitation
*fate
*tragedy
quote:Nope... als ik me goed herinner is Conan the barbarian zelfs de voorganger van the destroyer en dus geen sequel...
Op zaterdag 29 november 2003 15:42 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
euh gokje, Conan The Barbarian
quote:Een 'k film'? Als in.... Heeeeeeeeeeeel slecht.... dan zit je fout....
Op zaterdag 29 november 2003 15:46 schreef dolle_hond het volgende:
ik heb een k-film in gedachten, maar kom niet op de titel
quote:oki. 2de gokje van Bulls is dan Conan The Destroyer
Op zaterdag 29 november 2003 15:44 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Nope... als ik me goed herinner is Conan the barbarian zelfs de voorganger van the destroyer en dus geen sequel...
quote:Ik dacht eraan om erachter te zetten "En die is het dus ook niet!
Op zaterdag 29 november 2003 15:48 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
oki. 2de gokje van Bulls is dan Conan The Destroyer
quote:nouja sorry maar ik kom er niet, Een mini-hintje
Op zaterdag 29 november 2003 15:48 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Ik dacht eraan om erachter te zetten "En die is het dus ook niet!
" En bij nader inzien was dat dus beter geweest ja...
geef eens een cryptoplayerbeschrijving
Kan echt niets beter bedenken op dit moment.... benog te brak...
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 16:06 schreef Jappr het volgende:
daredevil?hooguit dat blind man
haha, ik heb geeen ideegeef eens een cryptoplayerbeschrijving
U vraagt wij draaien. 1 acteur/actrice uit de film:
Moorden en verdedigen met een te vol hoofd
[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 29-11-2003 16:09]
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 16:07 schreef Asap het volgende:
Lord of the rings 2: Two towers![]()
Kan echt niets beter bedenken op dit moment.... benog te brak...
quote:Beide
Op zaterdag 29 november 2003 16:08 schreef Asap het volgende:
Battle Royale 2?
*Blockbuster
*Futuristic
*Agent
*Clone
Nou moet t toch wel lukken
Highlander II: the quickening?
quote:En wederom: Goedzo!
Op zaterdag 29 november 2003 16:27 schreef Asap het volgende:
Matrix 3?
Moorden en verdedigen met een te vol hoofd
The watcher
The devil's advocate
Johnny Mnemonic
kortom: Keanu Reeves
Asap +1
quote:John Travolta:
Op zaterdag 29 november 2003 16:35 schreef Asap het volgende:
Noem uit Pulp fiction 4 bekende acteurs of actrices en noem van deze personen 3 films p.p.
Bruce Willis:
Armageddon
The whole nine yards
Die Hard
Samuel L Jackson:
Shaft
The 51th state
Jackie Brown
Quentin Tarantino:
Reservoir dogs
Kill Bill
From dusk till dawn
quote:Goed! De volgende keer zal ik weer eens een vraag van niveau stellen!
Op zaterdag 29 november 2003 16:39 schreef ReSpawn het volgende:[..]
John Travolta:
Swordfish
Saturday night fever
GreaseBruce Willis:
Armageddon
The whole nine yards
Die HardSamuel L Jackson:
Shaft
The 51th state
Jackie BrownQuentin Tarantino:
Reservoir dogs
Kill Bill
From dusk till dawn
Respawn +1
quote:Ik vind dit wel een puik niveau... Haal ik tenminste punten binnen
Op zaterdag 29 november 2003 16:48 schreef Asap het volgende:[..]
Goed! De volgende keer zal ik weer eens een vraag van niveau stellen!
Respawn +1
ennee
Die hard 2 3
Look who's Talking 2
quote:Is goed!
Op zaterdag 29 november 2003 17:03 schreef Jappr het volgende:
12 Monkeys
The Whole 9 Yards
The 6th Sense
The 5th Element
4 Rooms
Jappr +1
Hij heeft er 7 gemaakt:
Die van jou en dan ook nog 'The first deadly sin' en 'the whole ten yards'
Welke film?
Joint in auto, Pillen en Bedrog
bekende acteur,
crypto: In een grot diep in de zee probeer je te onderhandelen met wat brandstof.
moet te doen zijn
Vast niet Go! .
Mocht mijn antwoord goed zijn => geef mij het punt en dan mag iemand anders een vraag verzinnen...
quote:Dolle_hond +1
Op vrijdag 28 november 2003 21:36 schreef dolle_hond het volgende:
paul verhoevenbasic instinct starship troopers
dick maasde lift amsterdamned
jan de bontspeed speed 2
robbert-jan westdijkzusje phileine zegt sorry
mevr. gorrisantonia stilte rond christina M.
quote:Caveman''s Valentine
Op zaterdag 29 november 2003 17:13 schreef Jappr het volgende:crypto: In een grot diep in de zee probeer je te onderhandelen met wat brandstof.
quote:Dat wilde ik net zeggen
Op zaterdag 29 november 2003 22:06 schreef dolle_hond het volgende:
elk uur dus
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 22:21 schreef mamamiep het volgende:[..]
Dat wilde ik net zeggen
.
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 22:23 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Ik zie net trouwens dat ik een kwartier later reageerde, maar ik had hem al geopend rond 10 uur, maar ik was even weg, dus ik zag die reactie niet. Toen ik terugkwam deed ik F5 en toen zag ik hem.
Daar ging mijn plan om als eerste te posten .
InTrePidIvity: heb jij een vraag ?
quote:Jij had nog een puzzeltje toch
Op zaterdag 29 november 2003 22:27 schreef mamamiep het volgende:[..]
.
Ik zie net trouwens dat ik een kwartier later reageerde, maar ik had hem al geopend rond 10 uur, maar ik was even weg, dus ik zag die reactie niet. Toen ik terugkwam deed ik F5 en toen zag ik hem.
Daar ging mijn plan om als eerste te posten.
InTrePidIvity: heb jij een vraag
?
quote:FF doorspammen voor topic XXXX ?
Op zaterdag 29 november 2003 22:42 schreef Patch het volgende:
Morgen laatste dag van FMT November...
quote:Dat ben ik ook aan het kijken. En die puzzel heb ik nu niet bij, want ik ben nu bij mijn ouders
Op zaterdag 29 november 2003 22:38 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Jij had nog een puzzeltje toch
![]()
Ik zal zo even voor je kijken... Hoewel Three Kings ook is
quote:Dus jij bent een beetje je ouders op kosten aan het jagen
Op zaterdag 29 november 2003 22:50 schreef mamamiep het volgende:[..]
Dat ben ik ook aan het kijken. En die puzzel heb ik nu niet bij, want ik ben nu bij mijn ouders
.
Succes !
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 22:59 schreef Jolan het volgende:
The last castle
8MM
Get Shorty
The man who wasn't there
12 angry men
Jolan +1
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:05 schreef Patch het volgende:
oei oei
gaan ze het volspammen, terwijl ik aan de bar ga zitten....
Succes !
quote:In de 30
Op zaterdag 29 november 2003 23:04 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Dus jij bent een beetje je ouders op kosten aan het jagen
Mais j'ai un question! Ik ben enigszins verward over je leeftijd, want ik heb begrepen dat je in de 30 bentZal je zien dat ik er compleet naast zit :$
Nee joh . Ik kom nog netjes elk weekend thuis bij mijn ouders
. Ik studeer gewoon nog.
quote:Misschien klink je gewoon heel wijs?
Op zaterdag 29 november 2003 23:10 schreef mamamiep het volgende:[..]
In de 30
.
Nee joh
. Ik kom nog netjes elk weekend thuis bij mijn ouders
. Ik studeer gewoon nog.
quote:Ze schatten me wel vaak ouder, maar dat is meer visueel, en dat kunnen jullie dus niet
Op zaterdag 29 november 2003 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Misschien klink je gewoon heel wijs?
Misschien schrijf ik gewoon boeiend en volwassen .
quote:Zit ik er dus compleet naast
Op zaterdag 29 november 2003 23:10 schreef mamamiep het volgende:[..]
In de 30
.
Nee joh
. Ik kom nog netjes elk weekend thuis bij mijn ouders
. Ik studeer gewoon nog.
quote:Nou ja
Op zaterdag 29 november 2003 23:19 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Zit ik er dus compleet naast
Komt dus door je TR-image...
Ontopic: ik weet het niet . Zo nog eens goed kijken.
quote:Ja, wel flauw hoor... Heb je een fotoboek, zet je er foto's van iemand anders in
Op zaterdag 29 november 2003 23:27 schreef mamamiep het volgende:[..]
Nou ja
. Alleen door hem lijk ik oud
.
Ontopic: ik weet het niet
. Zo nog eens goed kijken.
mijn vraag is niet goed beantwoord, de crypto wel,
brandstof = Vin Diesel, xXx,
maar ehm, welke film zoek ik..??!?!?
Lekker geslapen allemaal?
Wie zijn er aanwezig?
Heb je filmpjes zitten kijken op de bank, of ben je gaan stappen?
Misschien een romantisch dvd'tje met een date?
Naar de bioscoop met vrienden?
Jappr zijn vraag is nog niet juist beantwoord.....
Mijn vraag staat nog open, en ook ik heb nog geen goede antwoorden gezien.
De laatste dag van November...misschien nog een nieuw topic,
maar dat hangt ook van jullie af.
quote:Dan maar met jouw vraag verder, toch?
Op zondag 30 november 2003 12:27 schreef Jolan het volgende:
Goedemorgen FMT'ers.Lekker geslapen allemaal?
Wie zijn er aanwezig?
Heb je filmpjes zitten kijken op de bank, of ben je gaan stappen?
Misschien een romantisch dvd'tje met een date?
Naar de bioscoop met vrienden?Jappr zijn vraag is nog niet juist beantwoord.....
Mijn vraag staat nog open, en ook ik heb nog geen goede antwoorden gezien.De laatste dag van November...misschien nog een nieuw topic,
maar dat hangt ook van jullie af.
Ehm... gokje
Asterix en Obelix?
quote:geen Asterix en Obelix, maar je denkt in de goede richting
Op zondag 30 november 2003 12:29 schreef Patch het volgende:[..]
Dan maar met jouw vraag verder, toch?
Weet niet of Jappr aanwezig is...Ehm... gokje
Asterix en Obelix?
quote:Dat dacht ik al...
Op zondag 30 november 2003 12:30 schreef Jolan het volgende:[..]
geen Asterix en Obelix, maar je denkt in de goede richting
maar rest plaatje is onduidelijk...
uh... Green Card?
quote:haha! Waag ik een slechte gok, ben ik nog te laat ook....
Op zondag 30 november 2003 12:32 schreef Patch het volgende:[..]
Dat dacht ik al...
Maar zo goed ken ik die kerel niet...
Green Card?
doet niet echt ter zake, geloof ik...
want je ziet naast Depardieu's neus nog maar 2 dingen.....
Denk aan een franse film...en je hebt het antwoord......
quote:Irreversible?
Op zondag 30 november 2003 12:38 schreef Jolan het volgende:
Denk aan een franse film...en je hebt het antwoord......
quote:damn...
Op zondag 30 november 2003 12:41 schreef InTrePidIvity het volgende:
Les FugitifsAls hij dat al is in deze film, volgens mij wel iig
quote:nee...
Op zondag 30 november 2003 12:42 schreef Patch het volgende:[..]
damn...
Tja, Asterix en Obelix 2 en Visonarium van Disneyland zullen het niet zijn...
quote:Dan pas ik bij deze...
Op zondag 30 november 2003 12:45 schreef Jolan het volgende:[..]
nee...
quote:niet juist....
Op zondag 30 november 2003 12:45 schreef InTrePidIvity het volgende:
Les fleurs jaune
Ik roep nu maar wat hoor, want ik ken geen films meer met hem![]()
quote:een waterput...
Ik kan trouwens nog steeds niet ontdekken wat het plaatje op de achtergrond nu is
ranja zeker.....
quote:nee, dat heeft Patch al gevraagd.
Op zondag 30 november 2003 12:48 schreef doedelzak13 het volgende:
ah, is het dan niet gewoon Asterix en Obelix 1 (contra caesar ofzo), ipv deel 2 tegen cleopatra?
quote:
Op zondag 30 november 2003 12:55 schreef Bulls-Ass het volgende:
Le compte de monte christo
quote:
Op zondag 30 november 2003 12:58 schreef Bulls-Ass het volgende:
Mon père ce hero
quote:mais oui!
Op zondag 30 november 2003 13:02 schreef Bulls-Ass het volgende:
mijn god ik ben domheb de film 10x gezien met mijn moeder
Jean de Florette
vervolg is Manon des sources
Errrug mooie film
Bulls-Ass + 1!
quote:ik stel voor dat we een kleine break houden dan...
Op zondag 30 november 2003 13:05 schreef Bulls-Ass het volgende:
Ik moet gaan eten,
Indien mijn antwoord correct is mag iemand anders een vraag verzinne en anders doe ik het na het eten
Ik moet toch nog het een en ander doen...
quote:met die hints natuurlijk wel, maar ik was lekker off
Op zondag 30 november 2003 12:49 schreef Jolan het volgende:[..]
niet juist....
[..]een waterput...
belangrijke rol in de film...
ik heb al heel veel weggegeven..
DH, TM, MW en OW hadden 'm geweten....ranja zeker.....
De crypto is bekend inmiddels: Samuel L. Jackson
Nu nog de film:
Joint in auto, pillen, bedrog
wie o wie
cryptische filmomschrijving:
Deze rivier kan niet van water zijn
cryptische acteuromschrijving:
Deze mexicaanse vent speelt weleens in suske en wiske
De man van staal mag hem niet zo.
quote:Dat zou qua naam wel eens kunnen
Op zondag 30 november 2003 17:10 schreef Asap het volgende:
Mississippi Burning?
Mexicaan (hij speelt in The mexican)
Superman (hij speelt Lex Luthor)
quote:Oh ja, tuurlijk
Op zondag 30 november 2003 17:13 schreef Asap het volgende:
1 acteur = Gene HackmanMexicaan (hij speelt in The mexican)
Superman (hij speelt Lex Luthor)
Is de man van staal en iemand die iets met Suske en Wiske heeft nog een andere acteur of niet?
quote:Volgens mij zoekt hij maar 1 acteur, Suske en Wiske zou ik echt niet weten. Misschien gaat dat om zijn rolnaam in de mexican.
Op zondag 30 november 2003 17:18 schreef mamamiep het volgende:[..]
Oh ja, tuurlijk
.
Is de man van staal en iemand die iets met Suske en Wiske heeft nog een andere acteur of niet?
quote:goedzo! +1 (???) voor Asap!
Op zondag 30 november 2003 17:10 schreef Asap het volgende:
Mississippi Burning?
wat suske en wiske betreft: hij speelde ook in Crimson Tide (Krimson is de boef bij Suske en Wiske )
Edit: en je had nog wel crimson tide gezegd! En had van die acteuromschrijving 1 zin moeten maken, was wellicht beetje onduidelijk. Maar: goed geraden!
[Dit bericht is gewijzigd door doedelzak13 op 30-11-2003 17:32]
quote:Je moet het even vetdrukken
Op zondag 30 november 2003 17:28 schreef doedelzak13 het volgende:[..]
goedzo! +1 (???) voor Asap!
wat suske en wiske betreft: hij speelde ook in Crimson Tide (Krimson is de boef bij Suske en Wiske
)
quote:Tuurlijk, Krimson (Suske en Wiske ken ik wel
Op zondag 30 november 2003 17:28 schreef doedelzak13 het volgende:[..]
goedzo! +1 (???) voor Asap!
wat suske en wiske betreft: hij speelde ook in Crimson Tide (Krimson is de boef bij Suske en Wiske
)
Edit: en je had nog wel crimson tide gezegd! En had van die acteuromschrijving 1 zin moeten maken, was wellicht beetje onduidelijk. Maar: goed geraden!
quote:Ha, nét al gedaan. Verzin maar een leuke nieuwe. Vind die cryptische en met plaatjes wel een stuk leuker dan "noem 25 films met robert de niro" en dat soort
Op zondag 30 november 2003 17:30 schreef Asap het volgende:
Je moet het even vetdrukken
quote:lekker slowchatten dus
Op zondag 30 november 2003 17:34 schreef mamamiep het volgende:
Zullen we trouwens nog voor het 40ste topic gaan? Ze zeiden dat het een nieuw record zou zijn, dus dat is wel leuk dan.
quote:Oeps... kan geen plaatjes opzetten dus moet altijd iets anders bedenken. De volgende zal ik eens wat creatiever zijn.
Op zondag 30 november 2003 17:33 schreef doedelzak13 het volgende:[..]
Ha, nét al gedaan. Verzin maar een leuke nieuwe. Vind die cryptische en met plaatjes wel een stuk leuker dan "noem 25 films met robert de niro" en dat soort
Succes...
quote:Ja, dat zei ik, maar ik roep wel vaker wat in de rondte
Op zondag 30 november 2003 17:34 schreef mamamiep het volgende:
Zullen we trouwens nog voor het 40ste topic gaan? Ze zeiden dat het een nieuw record zou zijn, dus dat is wel leuk dan.
quote:Zal gelijk reageren! Benut ik weer ruimte zijn we er sneller!
Op zondag 30 november 2003 17:35 schreef mamamiep het volgende:
JW
John Malkovich![]()
![]()
WD
RH
KP
quote:Dat mag niet, daar is een apart topic voor, dus dit is het laatste wat ik aan slowchat doe
Op zondag 30 november 2003 17:35 schreef doedelzak13 het volgende:[..]
lekker slowchatten dus
O, de nieuwe is er al. 'ns ff denken...
Maar Gorro: als je dit leest: waarom is er eigenlijk een apart slowchattopic? In het slowchattopic gaat het de helft van de keren niet over FMT en moet dus eigenlijk in ONZIN. Daarbij kunnen ze slowchatten in Pauzeknop. En als laatste: hierin wordt toch wel geslowchat, al is het wel in mindere mate dan eerst omdat nu het topic er is, maar je houdt het nooit helemaal tegen.
Dat was het weer even .
quote:
Op zondag 30 november 2003 17:33 schreef Asap het volgende:
Initialen: 1 reg 4 acteurs/ actricesJW
JM
WD: Willem Dafoe?
RH
KP
JW is vrouwelijk
RH mannelijk
WD mannelijk
KP mannelijk
JM vrouwelijk
quote:O, ik stel niet zó hoge eisen hoor, vind dit ook een leuke vraagsoort.
Op zondag 30 november 2003 17:36 schreef InTrePidIvity het volgende:[..]
Ja, dat zei ik, maar ik roep wel vaker wat in de rondte
![]()
Maargoed, een dubbele-puntjes-topic als afsluiter van de maand is nooit verkeerd
quote:KP is echt lastig, en WD is niet Willem Dafoe? Wat dan? Walt Disney?
Op zondag 30 november 2003 17:43 schreef Asap het volgende:
Nog niets goed...
JW is vrouwelijk
RH mannelijk
WD mannelijk
KP mannelijk
JM vrouwelijk
Willow
in oktober waren er trouwens 42 topics, en de volgende is de 40ste, dus het is geen record
quote:Helemaal goed!
Op zondag 30 november 2003 17:55 schreef mamamiep het volgende:
Richard Harris?
Val Kilmer?Willow
in oktober waren er trouwens 42 topics, en de volgende is de 40ste, dus het is geen record
mamamiep +1
RH = Ron Howard
VK = Val Kilmer
Etc. http://www.imdb.com/title/tt0096446/
[Dit bericht is gewijzigd door doedelzak13 op 30-11-2003 18:02]
Tuurlijk, Ron Howard, (voor mij) een van de bekendste regisseurs . Het is dat die film gisteren op tv is geweest en ik wist dat Val Kilmer erin meespeelde
.
Vraag komt er zo aan. (ik open het volgende topic wel ).
quote:
Zo, net terug van de film. En ik moet zeggen dat ik het een beetje tereurstellend vond. Tuurlijk, het is en blijft eenfilm, maar er zat niet echt veel vaart in.
Sorry retuobak, heb ik je voor niets opnieuw laten posten .
Nieuwe topic. Daar komen nog meer hints in .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |