abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14943668
In navolging van: Innoveren loont:Nieuw slot maakt fiets onsteelbaar
quote:
Multicycle trapasslot

Veel modellen uit de 2004 collectie van Multicycle kunnen optioneel worden voorzien van een uniek trapasslot. Dit slot bevindt zich ín de zadelpenbuis en maakt samen met de trapas deel uit van het frame. Tijdens het verdraaien van de sleutel schuift er een grendel langs een platte kant in de trapas waardoor deze zodanig verankerd is dat de fiets niet meer te gebruiken is. Deze unieke vinding heeft in 2000 een ontwerpprijs gewonnen en is sindsdien doorontwikkeld en samen met Multicycle productierijp gemaakt. Diefstal van een Multicycle fiets met een MC trapasslot is volledig nutteloos omdat een goed afgesloten slot niet te demonteren is zonder de juiste sleutel. Dit betekent dat een Multicycle fiets minder snel zal worden gestolen. Verzekeringsmaatschappij ENRA geeft daarom 15% extra korting op de toch al scherpe premie van de Multicycle verzekering als uw Multicycle fiets is uitgerust met een MC trapaslot.
Stelling: Vanaf 2005 moeten aangiftes van gestolen fietsen zonder dit meesterlijke superslot bij de politie geweigerd worden
  woensdag 26 november 2003 @ 14:50:44 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_14943702
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]

Stelling: Vanaf 2005 moeten aangiftes van gestolen fietsen [b]zonder dit meesterlijke superslot bij de politie geweigerd worden

He ja, laten we eens de rollen omdraaien. Allereerst werkt het slot alleen op een fiets van dat merk, dus dat lijkt me al vrij absurd, en ten tweede zou iedereen dan binnen 2 jaar een nieuwe fiets moeten kopen. Dat is misschien leuk voor de economie maar verder slaat het nergens op.

Belachelijk idee dus.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_14943726
Oneens, zorg eerst maar eens dat voor 2005 alle fietsen de mogelijkheid krijgen voor zon slot.

Dat kan nu alleen nog op multicycle fietsen...slecht plan dus..

pi_14943748
tegen. Politie moet ALTIJD aangiftes opnemen. Als jij het geld niet hebt voor een dergelijk slot, betekent dat dan dat jouw fiets gewoon gestolen MAG worden?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_14943771
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:50 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

He ja, laten we eens de rollen omdraaien. Allereerst werkt het slot alleen op een fiets van dat merk, dus dat lijkt me al vrij absurd, en ten tweede zou iedereen dan binnen 2 jaar een nieuwe fiets moeten kopen. Dat is misschien leuk voor de economie maar verder slaat het nergens op.

Belachelijk idee dus.

Het gaat alleen om aangiftes hoor. Oude fietsen worden niet verboden hoor. en 2005 is maar uit de lucht gegrepen. Nogmaals het gaat alleen om aangiftes van gestolen fietsen.
pi_14943775
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:50 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Belachelijk idee dus.

mee eens, zo'n fiets lijkt mij wel wat mmar ik heb net een nieuwe en ga dus niet in mijn buidel tasten...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 26 november 2003 @ 14:54:05 #7
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_14943818
Ik vind het wel een goede stelling, maar dan moet elke inwoner van Nederland een nieuwe fiets krijgen met een dergelijk slot erop.

Kan toch makkelijk gezien de huidige financiele toestanden in ons mooie kikkerlandje?

Ik besta, of dacht ik dat maar?
  woensdag 26 november 2003 @ 14:54:21 #8
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_14943829
Wedden dat ik die fiets kan jatten !
Men neme een busje je laad de fiets in en rijd weg, kortom gejat....

Hoe komt de TS overigens aan de laatste zin ??
Zomaar een ingeving ?

pi_14943830
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
tegen. Politie moet ALTIJD aangiftes opnemen. Als jij het geld niet hebt voor een dergelijk slot, betekent dat dan dat jouw fiets gewoon gestolen MAG worden?
Onzin, je houdt je weer vast aan een of andere politie-ideologietje die alles denkt op te lossen en te behandelen. Wees is pragmatisch. Het geld er niet voor hebben is ook onzin. De verzekering kost iig al veel minder, die geven ook al korting op deze innovatie.
pi_14943850
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Het gaat alleen om aangiftes hoor. Oude fietsen worden niet verboden hoor. en 2005 is maar uit de lucht gegrepen. Nogmaals het gaat alleen om aangiftes van gestolen fietsen.

Dus als je een andere fiets hebt mag je geen aangifte doen. als je dan net niewe fiets zonder trapasslot gejat wordt ben je de pineut. Nee dankje.
pi_14943876
dat slaat nou ook weer nergens op
je kan er toch nix aan doen als je fiets gejat wordt.
lijkt wel hetzelfde als euhm, ik pak hem beet, vanaf 2005 alle diefstallen van rode opel corsa's zonder airbag niet op te nemen ofzo

dan moet iedereen een beetje zo een nieuwe fiets gaan zitten kopen, omdat een of andere mafkees zo een teut plan heeft bedacht?
that's one big no no

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_14943889
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:54 schreef Jereon het volgende:
Ik vind het wel een goede stelling, maar dan moet elke inwoner van Nederland een nieuwe fiets krijgen met een dergelijk slot erop.

Kan toch makkelijk gezien de huidige financiele toestanden in ons mooie kikkerlandje?

Lekker korte termijn denken hier in Nederland zeg. Jezus Gristus.

Op lange termijn bespaard het godverdomme honderden miljoenen. Het aantal gesloten fietsen kan met 90% omlaag. En als ze het toch jatten, hebben ze er geen fuck aan, dus 99% van de dieven laten 'm staan.

woensdag 26 november 2003 @ 14:56:17 #13
60646 Jereon
pi_14943899
quote:

[..]

Ja, en dan toch aangifte doen van je gestolen fiets zonder zo'n slot. Mocht die fiets dan ooit terug gevonden worden, kun je gelijk aantonen dat zo'n slot toch te verwijderen valt...
pi_14943931
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:54 schreef Jelief het volgende:

[..]

Dus als je een andere fiets hebt mag je geen aangifte doen. als je dan net niewe fiets zonder trapasslot gejat wordt ben je de pineut. Nee dankje.

typisch egoisme. Je vind je fiets belangrijker dan een of andere verkrachtingszaak. Tis gewoon pragmatisch, logisch en duidelijk.
pi_14943988
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat slaat nou ook weer nergens op
je kan er toch nix aan doen als je fiets gejat wordt.
lijkt wel hetzelfde als euhm, ik pak hem beet, vanaf 2005 alle diefstallen van rode opel corsa's zonder airbag niet op te nemen ofzo

dan moet iedereen een beetje zo een nieuwe fiets gaan zitten kopen, omdat een of andere mafkees zo een teut plan heeft bedacht?
that's one big no no

Wat een simplisme hier toch. Iedereen gaat egoistisch doen als ze gewoon te koppig zijn om de juiste soort fiets te kopen, wat overigens op lange termijn enorm veel geld, ook voor hunzelf bespaard, en terwijl het Nederlandse politiesysteem mega-overbelast is, loopt iedereen te zeiken over een of andere fucking mogelijk dat hun ouderwetse klotefiets gejat wordt. Wat een totale onzin is dit toch.
pi_14943995
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:56 schreef pberends het volgende:

[..]

typisch egoisme. Je vind je fiets belangrijker dan een of andere verkrachtingszaak. Tis gewoon pragmatisch, logisch en duidelijk.

gaat in het volgende topic kijken, hier kan geloof ik geen normale tweezijdige discusse gevoerd worden

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 26 november 2003 @ 14:59:27 #17
60646 Jereon
pi_14944007
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Lekker korte termijn denken hier in Nederland zeg. Jezus Gristus.

Op lange termijn bespaard het godverdomme honderden miljoenen. Het aantal gesloten fietsen kan met 90% omlaag. En als ze het toch jatten, hebben ze er geen fuck aan, dus 99% van de dieven laten 'm staan.

Op langer termijn zijn de betreffende fietsen alweer afgeschreven...
Dus moet er voordat er geld "verdient" wordt alweer voor honderden miljoenen geinvesteerd worden....

Jah, als we dan toch aan LTP gaan doen, kan ik ook nog wel ff een vloekje loslaten.... Pot verdikkemme

pi_14944049
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:56 schreef Jereon het volgende:

[..]

Ja, en dan toch aangifte doen van je gestolen fiets zonder zo'n slot. Mocht die fiets dan ooit terug gevonden worden, kun je gelijk aantonen dat zo'n slot toch te verwijderen valt...

Dat is de big fucking deal juist. Geen onzin-aangiftes meer van fietsen. Goedzo. Kan de politie mooi boeven vangen ipv 3,5 uur per aangifte bezig te zijn. Mooi toch. Goedzo.

- Burgers geen last meer van gejatte fietsen
- Politie geen last meer van aangiftes

Toppie

woensdag 26 november 2003 @ 15:01:11 #19
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_14944054
quote:

[..]

Daar heeft de politie toch geen fuck mee te maken.

Jij zet een fiets op slot (hoe dan ook), dat ding wordt gestolen, dus vervolgens geef je aan dat dat ding gestolen is. C'est tout. Dat ding is niet minder gestolen als ie van een ander merk is of een ander slot heeft.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_14944088
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:59 schreef Jereon het volgende:

[..]

Op langer termijn zijn de betreffende fietsen alweer afgeschreven...
Dus moet er voordat er geld "verdient" wordt alweer voor honderden miljoenen geinvesteerd worden....

Jah, als we dan toch aan LTP gaan doen, kan ik ook nog wel ff een vloekje loslaten.... Pot verdikkemme

pi_14944142
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een simplisme hier toch. Iedereen gaat egoistisch doen als ze gewoon te koppig zijn om de juiste soort fiets te kopen, wat overigens op lange termijn enorm veel geld, ook voor hunzelf bespaard, en terwijl het Nederlandse politiesysteem mega-overbelast is, loopt iedereen te zeiken over een of andere fucking mogelijk dat hun ouderwetse klotefiets gejat wordt. Wat een totale onzin is dit toch.

tuurlijk! mocht mijn fiets dan toch gejat worden en ik wil aangift doen dan ben ik ook nog wel zo snugger om te begrijpen dat ik als het druk is beter op een ander moment terug kan komen maar ik wil wel aangifte doen want ook mij is onrecht aangedaan. Wel niet zo ernstig maar desalniettemin wel onrecht en ik betaal niet voor niet verzekeringspremie. Als de verzekering nou een manier verzint waarop ik niet de schaarse tijd van meneer agent in beslag hoef te nemen om te bewijzen dat mijn fiets is gestolen, graag!
pi_14944225
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:03 schreef Jelief het volgende:

[..]

tuurlijk! mocht mijn fiets dan toch gejat worden en ik wil aangift doen dan ben ik ook nog wel zo snugger om te begrijpen dat ik als het druk is beter op een ander moment terug kan komen maar ik wil wel aangifte doen want ook mij is onrecht aangedaan. Wel niet zo ernstig maar desalniettemin wel onrecht en ik betaal niet voor niet verzekeringspremie. Als de verzekering nou een manier verzint waarop ik niet de schaarse tijd van meneer agent in beslag hoef te nemen om te bewijzen dat mijn fiets is gestolen, graag!

Daarom stimuleren we het een handje: het voorkomen van het stelen van je fiets door zo'n soort fiets aan te schaffen. Goedzo.
  woensdag 26 november 2003 @ 15:06:39 #23
60646 Jereon
pi_14944229
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Ah, je bent zelf ook tot de conclusie gekomen dat je een niet zo heel erg doordacht plan geoppert hebt...
  woensdag 26 november 2003 @ 15:07:52 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_14944269
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]

Stelling: Vanaf 2005 moeten aangiftes van gestolen fietsen zonder dit meesterlijke superslot bij de politie geweigerd worden

Betaal jij dat dan voor mij? Mijn huidige fiets gaat nog wel een tijd mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_14944271
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:06 schreef Jereon het volgende:

[..]

Ah, je bent zelf ook tot de conclusie gekomen dat je een niet zo heel erg doordacht plan geoppert hebt...

Ah, ik snap het al, jij maakt de vergissing.

Je zegt investeren, maar het is ombuigen. Scheelt nogal.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')