abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2003 @ 20:40:48 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_14926372
Het Fok! BN interview: de spelregels en verzoekjes

Deze keer is het de beurt aan Jack Spijkerman.

Wat zou jij hem willen vragen?

Wie is Jack Spijkerman?

Een korte bio en enkele foto's.

quote:
Geboortedatum:
10-08-1948

Carriere:
voordat Jack de televisiewereld inging was hij leraar aan een basisschool en daarna leraar Nederlands op een MAVO. In 1981 richtte hij de cabaretgroep 'Dubbel en dwars' op. Vier jaar later kreeg hij zijn eigen radioprogramma op Radio 3: 'De steen-en beenshow', dat hij afwisselend met Dolf Jansen presenteerde.

Huidig:
vanaf 1988 presenteert hij iedere zaterdag live 'Spijkers met koppen', dat op radio 2 wordt uitgezonden. Sinds begin jaren negentig verschijnt hij ook op televisie op Nederland 3, met het zaterdagse amusementsprogramma 'Kopspijkers', dat van hem een bekende Nederlander heeft gemaakt. In 2002 won 'Kopspijkers' de Gouden Televizierring voor 'beste programma van het jaar'.

Verdere uitleg over wie Jack Spijkerman is en wat hij doet lijkt me overbodig.

En remember:

quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:36 schreef static het volgende:
[dienstmededeling]

Puberale kutonzinposts die vanaf nu in de [betreffende] topics geplaatst worden worden onherroepelijk verwijdert.

Op recidivisme staat de bekende sanctie.

[/dienstmededeling]

Have fun.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 25 november 2003 @ 20:43:00 #2
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_14926427
Is het niet moeilijk om elke week een programma dat door zoveel mensen bekeken wordt in elkaar te draaien, en het interesant te houden?
ik bedoel, ben je niet bang een keer over je toppunt te gaan (qua succes) , waarna het alleen maar minder zal gaan met het programma?
pi_14926486
Je lijkt me een heel aardige man. Toch vind ik dat je af en toe wat bot overkomt naar gasten toe in wier verhaal jij niet gelooft. Laatst bijvoorbeeld bij een vrouw die gedachten kon lezen. Ben je het met mijn kritiek eens?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_14926504
Wanneer ga je stoppen? Het is nu wekelijks te zien dat het programma zijn beste tijd heeft gehad.
De fragmenten zijn dubieus en flauw, eerlijk gezegt heeft alleen het cabaret nog enige amusementswaarde.
pi_14926528
Hoezeer hang je je eigenwaarde op aan het feit dat jij wel of niet een programma op televisie presenteert of aan wat mensen van jou vinden, als jij op de TV verschijnt? Anders gezegd; zou je zelfvertrouwen enorm dalen als je zou stoppen met presenteren?
pi_14926584
Welk onderdeel van je programma vind je het saaist en welk onderdeel het leukst?
pi_14926601
Wat zou je ervan vinden als men jou zou persifleren?
pi_14926624
Ik kan me voorstellen dat die vraag over dat stuk beton laatst zeer grof zou kunnen overkomen (die corpulente moeder van dat kindje). In hoeverre vind jij dat een grap nog grappig is of wanneer gaat het te ver?

Heb er btw wel om kunnen lachen

[Dit bericht is gewijzigd door Oorlog84 op 25-11-2003 20:52]

dinsdag 25 november 2003 @ 20:51:21 #9
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_14926628
Was je, toen je stopte met lesgeven nooit bang dat de radio en televisiewereld niets zou worden of geloofde je heel erg in jezelf?

Verlang je af en toe niet naar het onderwijs (aangezien dat toch je eerste keus was)?

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 25 november 2003 @ 20:51:47 #10
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_14926641
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:50 schreef JohnDDD het volgende:
Wat zou je ervan vinden als men jou zou persifleren?
Goede vraag .
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_14926663
Wat vind je van de kritieken op je programma? De formule zou z'n langste tijd gehad hebben en de afleveringen worden steeds flauwer. De fragmenten bijvoorbeeld zijn vaak van een zeer laag niveau en het lijkt er zelfs op dat jullie tv-fragmenten aan het verdraaien zijn om het "grappig"te maken.

Het kopspijkerspel is tegenwoordig een verlengstuk van de fragmenten, het gaat helemaal niet meer om het spijkeeren. Om de paar vragen vind jij het nodig om zelf te gaan slaan, waardoor het spelelement eigenlijk helemaal verdwijnt, en het dus alleen nog maar om de (flauwe) fragmenten gaat.

Na het spel is precies het moment gekomen voor de mensen om koffie te gaan in schenken of naar de WC te gaan, want de onderwerpen die dan de revue passeren, zijn vaak wel erg vergezocht en volgens mij voor de meeste mensen ook niet interessant.

Het enige wat echt goed is aan het programma is het cabaret. Dat is (bijna) wekelijks van een hoog niveau. Hebben jullie binnen het Kopspijkers-team al eerder van deze kritieken gehoord en doen jullie er ook iets mee?

Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 november 2003 @ 20:55:32 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_14926731
Op dit forum lees je steeds vaker dat jij zelf niet leuk bent en andere mensen nodig hebt om te scoren.

Hoe sta je hier tegenover ?

Ik vind jou meer een radioman. Spijkers met koppen kun je wel alleen dragen.

Ben je het hier mee eens ?

Waarom zit een non-talent zoals Sanne Wallis de Vries in je programma ?

Is het zo moeilijk om geschikte vrouwelijke commedičnes te vinden ?

Ik vind het cabaret veruit het leukste gedeelte van je programma. Is het geen idee hier een uurvullend programma mee te maken ? Het slaan met spijkers kennen we nu wel.

Ben je jaloers op mensen die wel een uniek talent hebben zoals Paul Groot ?

Wie is je grote voorbeeld ? Wim kan of meer het type Freek de Jonge ?

Was je vroeger de leukste van de klas om te scoren bij de meisjes ? Je moet het immers niet van je uiterlijk hebben.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 25 november 2003 @ 20:56:25 #13
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_14926756
Zou je nog een programma willen doen met jongeren? Zo ja, waarover? Of wacht je gewoon totdat iemand het aanbiedt en als het je een boeiend programma lijkt, dan ga je ervoor?
  dinsdag 25 november 2003 @ 20:57:44 #14
15080 static
pi_14926787
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:55 schreef tong80 het volgende:
Was je vroeger de leukste van de klas om te scoren bij de meisjes ? Je moet het immers niet van je uiterlijk hebben.
Niet zo kinderachtig.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 november 2003 @ 20:59:26 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_14926835
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:57 schreef static het volgende:

[..]

Niet zo kinderachtig.

Dit was een serieuse vraag Static.

Ik denk dat Spijkerman hem wel zal begrijpen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14926858
waarom is de gouden knuppel van de week Altijd het 2e filmpje?
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 november 2003 @ 21:01:40 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_14926897
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 21:00 schreef ARGONIUS het volgende:

pi_14926948
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 21:00 schreef ARGONIUS het volgende:
Ja Jack, dat valt idd op!
pi_14927637
Jack, als je zelf een nieuw onderdeel voor je programma moest verzinnen, hoe zou dat er dan uitzien? Met andere woorden, heb je nog leuke 'backup' onderdelen om ooit eens in de show te gooien?
pi_14927848
Waarom slaat iedereen mis met de grote hamer?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  dinsdag 25 november 2003 @ 22:15:06 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14929272
Zou je zelf niet eens in het cabaret willen zitten, niet in de rol die je speelt, maar in zo'n rol als Paul Groot bijvoorbeeld?

Ben je zelf niet eens aan verandering toe. Ik weet niet hoe lang te dit programma al doet, maar begint het programma soms niet een beetje een sleur te worden?

Zou je het aandurven een ander programma te presenteren of ben je alleen op je plaats bij Kopspijkers (m.a.w. heb je misschien niet de kwaliteiten een ander programma te presenteren?)

Welk cabaret vond je zelf het leukste? Mis je Peter Heerschop ook zo?

Vind je niet dat het kopspijkeren wat anders ingevuld mag gaan worden? De filmpjes heb ik helemaal niks op tegen, alleen niemand kan op de vragen antwoorden en als je MP vragen stelt wordt het helemaal bedroevend. Gewoon niet leuk bedacht. Is het geen idee toch wat vragen te stellen die te beantwoorden zijn en misschien het competitie element wat terug te laten komen?

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_14931946
-Hoezeer wordt de linkse gedachte van de Vara doorgedrukt in jouw programma Kopspijkers?

-Hoe verklaar jij het overhyped succes van Kopspijkers?

-Waarom wordt er wekelijks opgetreden in Kopspijkers? Dient dat als plaspauze?

-Zullen we je nog terugzien op tv na Kopspijkers?

-Zie jij ook in dat naast Kopspijkers er eigenlijk geen Spijkerman bestaat?

dinsdag 25 november 2003 @ 23:59:19 #23
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14932412
Er zit wel een bepaalde ondertoon in de vragen merk ik.

Kan alleen niet thuisbrengen welke

pi_14932440
ik zou graag willen weten

"hoe komen jullie altijd aan die filmpjes met die fouten erin?"

Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
  woensdag 26 november 2003 @ 10:51:01 #25
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14937313
quote:
Op woensdag 26 november 2003 00:00 schreef piertje2 het volgende:
ik zou graag willen weten

"hoe komen jullie altijd aan die filmpjes met die fouten erin?"

Wat dacht je van: opgestuurd krijgen door mensen (en de leukste wint zo'n koffertje), volgens mij legt ie dat elke week uit
  woensdag 26 november 2003 @ 14:48:17 #26
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_14943638
Heb je je wellus op je tengels geslagen bij het meehelpen van al te onhandige vrouwen bij het spel in Kopspijkers, en dan dat pijnlijke voorval weg laten monteren?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_14949731
Wanneer denk je dat hoogtepunt van kopspijpers bereikt te hebben? Of ben je daar inmiddels al voorbij?
  woensdag 26 november 2003 @ 18:28:15 #28
21069 MyOwnSavior
I can see clearly now..
pi_14949867
Waar haal je toch steeds die nogal dubieuze mensen vandaan met nog dubieuzere verhalen?
pi_14949966
2 weken geleden was zogenaamd bassie te gast en er waren 2 opmerkingen die me toch wat te hard waren
vraag Waarom ga je niet bij je broer langs?? Daar heb je de clinie clowns voor.
die gaat dan nog wel maar deze:
Bassie: Laat hem maar lekker K*nk*r*n.

Adriaan heeft het al zwaar zat met die ziekte
hebben jullie als programa makers geen spijt van zo'n harde opmerking???

don't be said don't be glue Einstein was ugly to!!
  woensdag 26 november 2003 @ 18:33:34 #30
67800 davidov
Human ^ Together
pi_14950000
Kopspijkers is een geweldig programma dat de perfecte mix heeft tussen cabaret, show en actualiteiten.... Maar hoe ziet u zichzelf eigenlijk? Als caberatier of programma maker? Of misschien toch presentator
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
pi_14950019
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:32 schreef disco99 het volgende:
2 weken geleden was zogenaamd bassie te gast en er waren 2 opmerkingen die me toch wat te hard waren

die laatste vond ik ook wel schokkend en ik wilde net dezelfde vraag (in iets andere vorm) gaan stellen!
pi_14950060
welk merk tandpasta gebruik je om zo'n geweldige smile te krijgen?
moh
  woensdag 26 november 2003 @ 18:40:40 #33
15184 rolon
The Regulator
pi_14950172
Word je niet ziek van al die figuren die de kwaliteit van je show aanvallen? Het is immers een zeer goed bekeken programma en het blijkt maar weer eens dat wanneer je het goed doet, veel mensen opeens kritisch worden.
  woensdag 26 november 2003 @ 18:42:55 #34
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_14950239
ik kijk pas sinds een paar jaar, heb de eerste afleveringen gemist (bijvoorbeeld met Erik van Muiswinkel als Janmaat) Is er nog een tijdstip, bijvoorbeeld in de vakantie's dat jullie oudere afleveringen gaan herhalen?

Paul Groot stopt, Stand up comedy is tegenwoordig erg populair, een mooie invulling lijkt me zo. Hoe sta jij tegenover stand up comedy?

Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 26 november 2003 @ 18:45:20 #35
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_14950307
- Vind je zelf ook niet dat het programma een beetje over haar hoogtepunt heen is ?

- Hoe is Wouter Bos in zijn privé leven ?

- Vind je Paul Groot ook zo goed ?

- Wat doet zo'n grote villa nou qua overwaarde in deze barre tijden ?

woensdag 26 november 2003 @ 18:50:24 #36
6857 WarMaster
My old bones ache...
pi_14950443
Vraag:
- Door de jaren heen heeft uw programma toch een aardig linkse koers gevaren. Echter komt er in de satire toch een steeds rechtser geluid naar voren, wat in sommige gevallen voorheen als "not done" werd beschouwd door het linkse bestel.

Kunt u zeggen dat, om het even in zwart-wit te zien, iets minder links bent gaan denken naar mate onze maatschappij verandert/is veranderd?

En hoe classificeert u zichzelf politiek gezien?

Demon spawned wretches. You will all die.
pi_14950580
Mag jij je eigen topics bepalen? of ben je alleen maar een kopstuk?

Wordt je gecensureerd door een hogere redactie?

Zie of hoor je Joep uit Tilburg nog wel eens?

Zijn er ook Spijkers met Koppen-Neusfluiten?

Trouwste user 2022 woensdag 26 november 2003 @ 18:59:25 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_14950699
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:55 schreef Demonizer het volgende:

Zie of hoor je Joep uit Tilburg nog wel eens?

Joep.

Beste vraag tot dusver.

woensdag 26 november 2003 @ 18:59:50 #39
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_14950705
Zou je niet eens een keer het lijdende voorwerp willen zijn in een programma als Make me beautifull... ?
  woensdag 26 november 2003 @ 19:00:29 #40
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_14950728
Van Kooten en de Bie zijn opgehouden omdat het een sleur werd. Zo zijn er meerdere goede cabaretiers CQ programmamakers opgehouden omdat het publiek ze TE goed vond. Ben je hier bang voor?

And I Quote:
PLEASE DON'T STOP!

Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
pi_14950735
Wat ik wel zou willen weten waarom je steeds probeert het paranormale in het belachelijke te trekken. Lijkt een soort persoonlijke hangup te zijn. Ik vraag me af welke frustratie daar achter zit.
pi_14950805
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit was een serieuse vraag Static.

Ik denk dat Spijkerman hem wel zal begrijpen.

LOL!
tis een kwestie van geduld voordat heel holland limburgs lult!
pi_14950963
Jack, je hebt ooit geroepen dat je wel de voorzitter van Ajax wou worden.

Stel je krijgt die kans, en je wordt voorzitte van Ajax.

Wat zou je als eerst doen?
En zou je dan nog doorgaan met het maken van radio en tv?

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  woensdag 26 november 2003 @ 19:15:42 #44
35988 -W0kk3L-
NIET M0KKUH!!, LEKKER W0KKUH!!
pi_14951122
Komt Jomanda Toverkol OOIT nog terug?
Ik wil ooit die aflevering met Jomanda en de SPA fabriek nog wel eens horen. Die was humor
NIET M0KKUH!!, LEKKER W0KKUH!!!
  woensdag 26 november 2003 @ 19:18:16 #45
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_14951190
1. Had je ooit wel eens van Fok! gehoord voordat je van dit interview op de hoogte werd gesteld?

2. Je reikt dit seizoen de 'Gouden Knuppel' toe aan de grootste knuppel veelal vanwege dat de persoon hypocriet is. In het cabaret worden er door jullie ook veel hypocriete opmerkingen gemaakt moet Kopspijkers ook genomineerd worden?

3. Wat is het eerste wat je zou doen als je in Balkenende zijn schoenen zou staan?

woensdag 26 november 2003 @ 19:28:17 #46
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_14951473
Als het programma Kopspijkers stopt, wat voor programma ga je dan daarna maken? Een soortgelijke opzet, maar dan net iets anders, of iets totaal nieuws?
"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  woensdag 26 november 2003 @ 19:36:17 #47
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_14951710
Vraag: Jack ken je me nog?

Deze foto is gister gemaakt in Carré Amsterdam tijdens de pauze van Bert Visscher "nee, dan Lourdes". En toen stond Jack er ook, en hij was zo vriendelijk om even met ons op de foto te gaan.

Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_14952166
Wie zijn de typetjes die altijd de drie bekende gasten spelen?
Hebben die ook hun eigen caberet voorstellingen.?
Doe is gek.!
  woensdag 26 november 2003 @ 19:54:54 #49
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_14952207
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:32 schreef disco99 het volgende:

Ik denk dat jij alsmede meer Nederlanders hier de wijzende vinger naar Bassie zelf missen, deze lompe zak hooi vertikt het namelijk zijn broer een beetje normaal te begeleiden...

Op naar de vragen:

-In hoeverre denk jij jezelf en of het programma nog te verbeteren?

-Ben je het eens met de mening van velen dat het programma zijn karakter aan het verliezen is? In andere woorden: treedt er niet veel vervlakking op?

-In hoeverre nodig je iemand serieus uit, of anders gestelt: nodig je vaak iemand uit omdat je denkt dat er iets mee te behalven valt, zoals de veel uitgenodigde dorpsgekken en mensen met een ongeloofwaardig verhaal?

-STEL: Kopspijkers voldoet niet meer aan de kwaliteitseisen die jullie als team stellen, wat gaan jullie dan doen? Een nieuw concept bedenken en dat uitwerken, de huidige formule opkloppen in dezelfde naam, of iets totaal anders doen, ineens reisprogramma's maken, of een cultuurprogramma?

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 26 november 2003 @ 20:04:31 #50
30560 2Mini
Official Logo
pi_14952497
voor het eerst dat ik vragen stel....

Jack, een paar weken geleden heb ik je getipt over Double A Paper....
mede dankzij Fok! want hier stond het allemaal....

Maar zou ik toch nog dat koffertje kunnen krijgen?

voor de rest wil ik alleen maar zeggen dat je door moet gaan met Kopspijkers en veel succes verder!

edit: ow ja.... waarom geef je altijd een link naar vara.kopspijkers.nl terwijl kopspijkers.nl het ook doet?

[Dit bericht is gewijzigd door 2Mini op 26-11-2003 20:09]

Camera 1... 1!
pi_14952575
ik heb gehoord dat Kopspijkers gaat stoppen, is dat waar?
Letterpoepen 0wned!
  woensdag 26 november 2003 @ 20:09:43 #52
30560 2Mini
Official Logo
pi_14952672
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:06 schreef cyberstefan het volgende:
ik heb gehoord dat Kopspijkers gaat stoppen, is dat waar?
dan ben je geen kopspijkers fan... want hij had gezegd dat ze gewoon door gaan
Camera 1... 1!
  woensdag 26 november 2003 @ 20:10:07 #53
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_14952684
Jezus, wat veel gezeik in de richting dat Jack zou uitmaken van een soort groot links complot

Jack: Staan andere omroepen (en zeker de commerciëlen) altijd zonder problemen die banden met bloopers en dergelijke af? Heb je daar ooit problemen of moeilijkheden mee gehad?

- Welke TV programma's vind jij zelf nou leuk? Doet de humor uit The Simpsons jou bijvoorbeeld iets, of vind je dat te kinderachtig?

- Lijkt het maar zo, of gaat de kwaliteit van je fragmenten erg achteruit? Vroeger had je altijd de meest wonderbaarlijke fragmenten, tegenwoordig zijn het dingen die ik gewoon al lang ergens op TV heb gezien, en waar dan met veel moeite iets 'leuks' uit wordt geperst.

P.S. Wat een geweldige imitatie van het Vieze Mannetje... als het niet zo verschrikkelijk goed gedaan was had ik het heiligschennis genoemd
En ook Bassie was zo goed neer gezet; hij maakt precies dezelfde veel te botte grappen. Dat mensen jullie dan aanvallen daarover toont alleen maar hoe goed de imitatie was!

Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_14953066
Ik zou eerst ff de taalfouten eruit halen voordat je dit interview voorlegt aan Jack Spijkerman. Er schijnen veel studenten op dit forum te komen, maar die 'deetjes' en 'teetjes' blijven moeilijk.

1) Welke eigenschappen bezit een goede presentator?
Zet ze in volgorde van belangrijkheid en beargumenteer de eerste 2.
a. origineel zijn
b. eerlijk zijn
c. grappig zijn
d. serieus zijn
e. nieuwsgierig zijn

2) Zou Kopspijkers ook op een zender als Veronica passen? Beargumenteer.

3) In 'Hilversum' wordt het publiek weleens denigrerend 'het klapvee' genoemd. Wat vind je van die uitspraak en hoe zie je je eigen publiek?

4) Stelling: "Jack Spijkerman kan elk soort programma presenteren en naar een hoger niveau tillen". Reageer en beargumenteer.

5) Maak de volgende zinnen af:
- Ik vind aan het programma van Robert Jensen goed dat...
- Ik zou me inzetten voor een goed doel als...
- Het goede aan Jack Spijkerman is dat...

Alvast bedankt en suc6 in de toekomst.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_14953082
Beste Jack,

Wie of wat bepaald wat satire is.
En wat is satire? en mag er van alles gezegd worden als je het hebt over satire?
Zijn er überhaupt grenzen aan satire of bepaald het volk dat dus door pure democratie.

woensdag 26 november 2003 @ 20:38:54 #56
15080 static
pi_14953617
Opruimslot.
  woensdag 26 november 2003 @ 20:39:50 #57
15080 static
pi_14953649
En nu kappen tong en R_ON.
  woensdag 26 november 2003 @ 21:34:24 #58
15080 static
pi_14955367
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:22 schreef R_ON het volgende:
Ik zou eerst ff de taalfouten eruit halen voordat je dit interview voorlegt aan Jack Spijkerman.
Doen we.
pi_14955748
Je hebt al aardig wat vragen zo, volgens mij kun je wel een mooi interview maken zo

Dacht eigenlijk ook dat je al klaar was door dat slotje

woensdag 26 november 2003 @ 21:47:23 #60
15080 static
pi_14955821
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:45 schreef Svensational het volgende:
Je hebt al aardig wat vragen zo, volgens mij kun je wel een mooi interview maken zo

Dacht eigenlijk ook dat je al klaar was door dat slotje

Vragentopics blijven een week open, daarna gaan we selecteren; vandaar slotje op het topic van Frits.
pi_14958538
Stel dat je moest kiezen: Naar bed gaan met Sugar Lee Hooper, of met een man? Wat zou je dan kiezen
Use your imagination
pi_14959601
Maak jezelf wel eens fouten in je programma die uitgezonden worden bij andere programma's en zo ja, wat vind je er dan van?

Wat zou je er van vinden als in andere programma's de draak wordt gestoken met jou?

pi_14960325
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:55 schreef Demonizer het volgende:
Zijn er ook Spijkers met Koppen-Neusfluiten?
Erg leuke vraag!

Nu mijn vraag:
Jack, wat vind jij nou van de verloedering van de nederlandse taal?
Als ex-leraar nederlands moet dat je toch wel wat doen...

Bud, where is Bud?
  donderdag 27 november 2003 @ 00:33:20 #64
15184 rolon
The Regulator
pi_14961065
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:36 schreef Bigfoot het volgende:
Vraag: Mabel ken je me nog?
pi_14966439
Heeft je uiterlijk je geholpen om je humor, als verdedigingsmiddel, te ontwikkelen?
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  donderdag 27 november 2003 @ 14:35:04 #66
68156 Ko-Ko
Ko-Ko snoot (GRAPPIG :P)
pi_14972011
Is er al bekend hoe jullie volgend jaar het cabaret gaan doen? Nu Owen en Paul gaan stoppen valt er denk ik een groot gat in het persifleren.
Of nu weer paar jaar gewoon met vaste mensen aan tafel zoals paar jaar geleden ?
De kip of het ei, doe mij maar allebij!
  donderdag 27 november 2003 @ 14:39:42 #67
You choo-choo-choose me?
pi_14972151
Komt Peter Heerschop weer terug? Nou moet hij van Sibbel bergen beklimmen en rare vissen vangen, terwijl hij volgens mij eigenlijk gewoon weer met die klok wil spelen (n.a.v. Winter-/Zomertijd etc.).
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  donderdag 27 november 2003 @ 14:57:35 #68
You choo-choo-choose me?
pi_14972736
Misschien wil je er vanwege 'hilversum-politieke' overwegingen niks over zeggen, maar wat vind je nou van andere TV programma's, zoals bijvoorbeeld Dit Was Het Nieuws?
En wat vind je van Britse programma's (mits je ze kent), zoals Have I Got News For You, Never Mind The Buzzcocks, Dead Ringers en Whose Line Is It Anyway?
Denk je dat programma's van zulke hoge kwaliteit in Nederland mogelijk zijn? (naar mijn mening slaagde Dit Was Het Nieuws daar in de begin jaren erg goed in, maar de laatste jaren is het een saaie langdradig show geworden waarin Raoul Heertje serieus probeert te doen, maar dat terzijde)

PS. Als je 'Whose Line Is It Anyway?' niet kent, dat is een show die, naar ik meen, door Channel 4 werd uitgezonden in Engeland, en waar nu een Amerikaanse versie van is (op ABC). Het is improvisational comedy van het hoogste niveau, veel van de comedians uit de Britse show waren Amerikanen en Canadezen die nu in de Amerikaanse versie zitten, en de Amerikaanse versie bevat wat meer zang (heel erg leuk!).
Ik las ergens dat BNN er een Nederlandse versie van wil maken... ik vrees het ergste...

En oh ja, moet nog even kwijt dat het niveau van jouw cabaret tegenwoordig erg in de buurt komt van dat van Dead Ringers, ga zo door!

donderdag 27 november 2003 @ 20:24:18 #69
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_14982177
quote:
Op donderdag 27 november 2003 00:33 schreef rolon het volgende:

Vraag: Mabel ken je me nog?

Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_14985619
Welke grappen vindt spijkerman het leukst?

Over de kanker van Adriaan of over de moord op Fortuyn?

Beste mod: aangezien deze "redder van de Nederlandse humor" het zelf ook hard speelt, hoop ik dat jullie zo sportief zijn om mijn harde vraag niet te verwijderen. Dank u.

pi_14985769
quote:
Op donderdag 27 november 2003 22:12 schreef DaveM het volgende:
Welke grappen vindt spijkerman het leukst?

Over de kanker van Adriaan of over de moord op Fortuyn?

Beste mod: aangezien deze "redder van de Nederlandse humor" het zelf ook hard speelt, hoop ik dat jullie zo sportief zijn om mijn harde vraag niet te verwijderen. Dank u.

Dan heb ik een vraag voor DaveM.

Maak jij weleens 'botte' grappen? Bijvoorbeeld over de Bijlmerramp, Enschede, hongerende Afrikanen enz..

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  donderdag 27 november 2003 @ 22:59:23 #72
74796 ClothJacques
Je zou maar zo heten !!!
pi_14987409
Zeg eens eerlijk, wat vind jij zelf van de volgende personen:

1) Georgina Verbaan
2) Marijke Helwege
3) Patty Brard

pi_14988651
quote:
Op donderdag 27 november 2003 22:16 schreef R_ON het volgende:

[..]

Dan heb ik een vraag voor DaveM.

Maak jij weleens 'botte' grappen? Bijvoorbeeld over de Bijlmerramp, Enschede, hongerende Afrikanen enz..

Af en toe, ik ben niet heilig. Maar dat gaat over groepen.
spijkerman richt z'n gifpijlen vaak rechtstreeks op individuen en dan bij voorkeur mensen die zich niet of moeilijk kunnen verdedigen (emotioneel in de put, gebrekkige intelligentie, zwaar ziek, dood).

Hij weet zelf dat dat laf is en dat hij veel mensen daarmee beschadigt, maar kennelijk geniet hij hier behoorlijk van anders kun je niet jaar in jaar uit zo laag bezig zijn. Maar goed, ik heb dit soort dingen al geschreven in het "ik kots op spijkerman"-topic.

donderdag 27 november 2003 @ 23:42:30 #74
15080 static
pi_14988806
Ja, ho maar. Alleen vragen aan Jack. S. svp.
pi_14998246
waarom viel kopspijkers het koningshuis aan terwijl deze juist door het cda als wel aardig werd beschouwd in tegenstelling tot de CDAanval op de overige programma's?

wat heeft er stand gehouden van de verklaring van je (jack), de media in niet schuldig aan te toonzetting voor de moord op fortuyn, terwijl uiteindelijk verklaarde dat hij tot deze daad was overgegaan omdat fortuyn juist werd afgeschilderd als een gevaar.

vindt je niet dat je dezelfde kant op gaat als Marcel van Dam door zijn politieke voorkeur meer in zijn programma's te laten doordringen

wordt het niet tijd om te stoppen met het vraaggesprek aan het einde..
de figuren lijken steeds meer opelkaar ipv dat ze iemand na doen..
het bekende balkende/de grave variant bijv.

[b]me got a black belt in keeping it Real[/b]
pi_15015293
1. Hoe voelt dat nou.. rond de 50 jaar en nog steeds acne?

2. Wat heeft je gemotiveerd om te stoppen met de Steen en Been Show destijds op Radio 3?

pi_15027128
Hoe lang zijn jullie als Kopspijkers-team nog van plan om de fragmenten aan het begin van de aflevering te vullen met technische fouten van andere programma's? Die fragmenten zijn zo niet-grappig en het ergste is nog dat jij elke week er weer in een deuk om ligt? Kun je niet gewoon grappige fragmenten uitzenden?
pi_15031311
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 21:20 schreef Svensational het volgende:
Hoe lang zijn jullie als Kopspijkers-team nog van plan om de fragmenten aan het begin van de aflevering te vullen met technische fouten van andere programma's? Die fragmenten zijn zo niet-grappig en het ergste is nog dat jij elke week er weer in een deuk om ligt? Kun je niet gewoon grappige fragmenten uitzenden?
Die technische fouten in fragmenten zijn meestal flauw. Zoals bijvoorbeeld dat fragment uit Cash & Carlo, waarin een vrouw een auto won. Zelf wist jij het ook dat het een montage fout wat, maar waarom doe je altijd alsof je neus bloedt?
En wat is er zo leuk aan Johan Neeskens die zich verspreekt. Lijende Stijn i.p.v. stijgende lijn.
Wat vind jij van het onderdeel van Jensen: "De grap van Frits die geen grap is".
Kijk, zo bedroevend laag niveau hanteer jij dus ook bij die fragmenten.
  zondag 30 november 2003 @ 01:35:12 #79
15080 static
pi_15031374
Kap eens met dat afzeiken.
pi_15032324

[Dit bericht is gewijzigd door Svensational op 30-11-2003 13:23]

pi_15033230
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:46 schreef Duiveltja het volgende:
Wanneer ga je stoppen? Het is nu wekelijks te zien dat het programma zijn beste tijd heeft gehad.
De fragmenten zijn dubieus en flauw, eerlijk gezegt heeft alleen het cabaret nog enige amusementswaarde.
Cabaret wordt ook minder.
pi_15045050
quote:
Op zondag 30 november 2003 10:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Cabaret wordt ook minder.

Helemaal mee eens, het programma is op, helaas maar aan alle goed komt een eind.

Ik vond zijn programma Spijkertijd eigenlijk veel leuker, kent iemand dat nog?

zondag 30 november 2003 @ 21:16:11 #83
15080 static
pi_15045328
quote:
Op zondag 30 november 2003 21:07 schreef Nohoch-Mul het volgende:

[..]

Ik vond zijn programma Spijkertijd eigenlijk veel leuker, kent iemand dat nog?

Dit is het interviewtopic.
pi_15071065
Hallo Jack,

Ik kijk met veel plezier naar Kopspijkers. Het is het enige televisieprogramma waar ik voor thuisblijf.

Maar ik heb me het afgelopen seizoen wel een paar keer gestoord aan hoe je omging met de gasten in je programma.
Meestal gaat dat prima, maar een paar keer vond ik niet kunnen.

Die keer dat je een man met een hele kinderlijke fantasie in je programma had, die een land verzonnen had ("Spokanië") waar hij ook allemaal dingen omheen bedacht had. Dat was gewoon zielig. Hij was de enige in de studio die niet doorhad dat hij ten overstaan van heel Nederland bespot werd.
Dat vond ik niet leuk en niet ethisch. Neem dan iemand op de korrel die verbaal een beetje flink terug kan meppen! Maar zulke mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen.

Een dieptepunt vond ik dat je een paar afleveringen geleden een zonderling zijn verhaal liet doen over een nieuwe, door hem bedachte religie en dat we eigenlijk allemaal uit heel veel hele kleine ruimtevaartuigjes bestaan.
Die man had overduidelijk een schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Die man was gewoon ziek! Die moet behandeld worden! Ik vind dat je pertinent niet kunt toelaten dat zo iemand zich zo onsterfelijk belachelijk maakt voor heel veel mensen.
Dat is toch middeleeuws kermisvermaak!

Toen ik daarover nadacht, kon ik het ineens niet meer rijmen met die zanger in je programma, die ter gelegenheid van het overlijden van Johan Stekelenburg, een verheven lied zong met de piano, over een steen die in de rivier lag en die daar het verschil maakte in de stroom.
Nee, dat deed qua ethische oriëntatie eerder denken aan Sex voor de Buch.
En dat vond ik heel jammer, want het is zo'n leuk programma wat je hebt!

En sommige van die gasten zijn ook geweldig. Zoals die "discipel" van die man die zich helemaal met messen kon laten doorsteken. Dat vond ik boeiend!

Maar goed, een heel verhaal. Hoe sta jij hier tegenover?

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 02-12-2003 16:24]

pi_15092435
Tjonge jonge zeg.
Ik zit net alle vragen in dit topic even te lezen en het is van een zwaar bedroevend niveau.

Wat moet Spijkerman wel niet van Fok denken als hij zo'n interview voor zich krijgt?

Heel weinig zinnigs of origineels, bijna alleen maar verkapte manieren om te vragen:
"Waarom is Kopspijkers zo'n slecht programma?"
"Zou je er niet mee stoppen?"
"Waarom ben je zo lelijk"
Enzovoort.

Wat volgens mij allemaal de kift is, want ik wil wedden dat alle mensen die dit soort vragen stellen, op zaterdagavond braaf voor de buis zitten, om op zondagochtend op Fok te kunnen posten over "hoe slecht Kopspijkers weer was" en over "het linkse klapvee wat er zat."

Als ik degene was die hem namens Fok deze vragen moest stellen, zou ik me doodschamen.

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 02-12-2003 16:24]

Trouwste user 2022 dinsdag 2 december 2003 @ 17:50:14 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_15095119
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:18 schreef sushi-nori het volgende:

Wat moet Spijkerman wel niet van Fok denken als hij zo'n interview voor zich krijgt?

Als ie gevoel voor humor heeft wordt ie fan/user van Fok!

pi_15096064
1. Heb je zelf veel invloed in het programma? ik kan me zo voorstellen dat de fragmenten en stukjes voor het spel worden uitgezocht door de redactie, en niet meer door jouzelf.

2. waarom worden er bij het spel geen vragen meer gedaan over de tegenspeler?

3. waarom zit er bij een overwegens satirisch programma muziek in? veel kijkers zijn bovendien jongeren en de meestal 'oude' muziek word eerder gebruikt als plaspauze volgens mij.

verder mijn complimenten voor de show, elke week weer leuk

dinsdag 2 december 2003 @ 23:44:00 #88
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_15104517
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:28 schreef Tweater het volgende:
2. waarom worden er bij het spel geen vragen meer gedaan over de tegenspeler?
Die wil ik ook graag weten .

Verder: wat vind je zelf het leukste onderdeel uit je programma?
Wat voor spel vind jij nou leuk om te spelen (denk aan bordspellen/kaartspellen/etc.)

dinsdag 2 december 2003 @ 23:45:59 #89
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_15104576
er stond in de krant dat je naar portugal wilt gaan met het cabaret, wat kunnen we daarvan verwachten?
pi_15147252
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:47 schreef static het volgende:

[..]

Vragentopics blijven een week open, daarna gaan we selecteren; vandaar slotje op het topic van Frits.

donderdag 4 december 2003 @ 16:53:25 #91
15080 static
pi_15149908
Express nog even opengelaten.
pi_15163832
O ja, iets waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben.

Hoeveel en wat voor mensen werken er eigenlijk elke week aan Kopspijkers?
Wat doen die de hele week?
En hoe is de taakverdeling ongeveer?

Heb je nog indrukwekkende getallen om mee te gooien wat Kopspijkers betreft?
(bijvoorbeeld "we krijgen elke week x duizend mailtjes")

vrijdag 5 december 2003 @ 08:36:12 #93
15080 static
pi_15165976
Ok, slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')