Deze keer is het de beurt aan Jack Spijkerman.
Wat zou jij hem willen vragen?
Wie is Jack Spijkerman?
Een korte bio en enkele foto's.

quote:Verdere uitleg over wie Jack Spijkerman is en wat hij doet lijkt me overbodig.
Geboortedatum:
10-08-1948Carriere:
voordat Jack de televisiewereld inging was hij leraar aan een basisschool en daarna leraar Nederlands op een MAVO. In 1981 richtte hij de cabaretgroep 'Dubbel en dwars' op. Vier jaar later kreeg hij zijn eigen radioprogramma op Radio 3: 'De steen-en beenshow', dat hij afwisselend met Dolf Jansen presenteerde.Huidig:
vanaf 1988 presenteert hij iedere zaterdag live 'Spijkers met koppen', dat op radio 2 wordt uitgezonden. Sinds begin jaren negentig verschijnt hij ook op televisie op Nederland 3, met het zaterdagse amusementsprogramma 'Kopspijkers', dat van hem een bekende Nederlander heeft gemaakt. In 2002 won 'Kopspijkers' de Gouden Televizierring voor 'beste programma van het jaar'.
En remember: ![]()
quote:Have fun.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:36 schreef static het volgende:
[dienstmededeling]Puberale kutonzinposts die vanaf nu in de [betreffende] topics geplaatst worden worden onherroepelijk verwijdert.
Op recidivisme staat de bekende sanctie.
[/dienstmededeling]
Heb er btw wel om kunnen lachen ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Oorlog84 op 25-11-2003 20:52]
Verlang je af en toe niet naar het onderwijs (aangezien dat toch je eerste keus was)?
quote:Goede vraag
Op dinsdag 25 november 2003 20:50 schreef JohnDDD het volgende:
Wat zou je ervan vinden als men jou zou persifleren?
Het kopspijkerspel is tegenwoordig een verlengstuk van de fragmenten, het gaat helemaal niet meer om het spijkeeren. Om de paar vragen vind jij het nodig om zelf te gaan slaan, waardoor het spelelement eigenlijk helemaal verdwijnt, en het dus alleen nog maar om de (flauwe) fragmenten gaat.
Na het spel is precies het moment gekomen voor de mensen om koffie te gaan in schenken of naar de WC te gaan, want de onderwerpen die dan de revue passeren, zijn vaak wel erg vergezocht en volgens mij voor de meeste mensen ook niet interessant.
Het enige wat echt goed is aan het programma is het cabaret. Dat is (bijna) wekelijks van een hoog niveau. Hebben jullie binnen het Kopspijkers-team al eerder van deze kritieken gehoord en doen jullie er ook iets mee?
Hoe sta je hier tegenover ?
Ik vind jou meer een radioman. Spijkers met koppen kun je wel alleen dragen.
Ben je het hier mee eens ?
Waarom zit een non-talent zoals Sanne Wallis de Vries in je programma ?
Is het zo moeilijk om geschikte vrouwelijke commedičnes te vinden ?
Ik vind het cabaret veruit het leukste gedeelte van je programma. Is het geen idee hier een uurvullend programma mee te maken ? Het slaan met spijkers kennen we nu wel.
Ben je jaloers op mensen die wel een uniek talent hebben zoals Paul Groot ?
Wie is je grote voorbeeld ? Wim kan of meer het type Freek de Jonge ?
Was je vroeger de leukste van de klas om te scoren bij de meisjes ? Je moet het immers niet van je uiterlijk hebben.
quote:Niet zo kinderachtig.
Op dinsdag 25 november 2003 20:55 schreef tong80 het volgende:
Was je vroeger de leukste van de klas om te scoren bij de meisjes ? Je moet het immers niet van je uiterlijk hebben.
quote:Dit was een serieuse vraag Static.
Op dinsdag 25 november 2003 20:57 schreef static het volgende:[..]
Niet zo kinderachtig.
Ik denk dat Spijkerman hem wel zal begrijpen.
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 21:00 schreef ARGONIUS het volgende:
waarom is de gouden knuppel van de week Altijd het 2e filmpje?
quote:Ja Jack, dat valt idd op!
Op dinsdag 25 november 2003 21:00 schreef ARGONIUS het volgende:
waarom is de gouden knuppel van de week Altijd het 2e filmpje?
Ben je zelf niet eens aan verandering toe. Ik weet niet hoe lang te dit programma al doet, maar begint het programma soms niet een beetje een sleur te worden?
Zou je het aandurven een ander programma te presenteren of ben je alleen op je plaats bij Kopspijkers (m.a.w. heb je misschien niet de kwaliteiten een ander programma te presenteren?)
Welk cabaret vond je zelf het leukste? Mis je Peter Heerschop ook zo?
Vind je niet dat het kopspijkeren wat anders ingevuld mag gaan worden? De filmpjes heb ik helemaal niks op tegen, alleen niemand kan op de vragen antwoorden en als je MP vragen stelt wordt het helemaal bedroevend. Gewoon niet leuk bedacht. Is het geen idee toch wat vragen te stellen die te beantwoorden zijn en misschien het competitie element wat terug te laten komen?
-Hoe verklaar jij het overhyped succes van Kopspijkers?
-Waarom wordt er wekelijks opgetreden in Kopspijkers? Dient dat als plaspauze?
-Zullen we je nog terugzien op tv na Kopspijkers?
-Zie jij ook in dat naast Kopspijkers er eigenlijk geen Spijkerman bestaat?
Kan alleen niet thuisbrengen welke
"hoe komen jullie altijd aan die filmpjes met die fouten erin?"
quote:Wat dacht je van: opgestuurd krijgen door mensen (en de leukste wint zo'n koffertje), volgens mij legt ie dat elke week uit
Op woensdag 26 november 2003 00:00 schreef piertje2 het volgende:
ik zou graag willen weten"hoe komen jullie altijd aan die filmpjes met die fouten erin?"
Adriaan heeft het al zwaar zat met die ziekte
hebben jullie als programa makers geen spijt van zo'n harde opmerking???
quote:die laatste vond ik ook wel schokkend en ik wilde net dezelfde vraag (in iets andere vorm) gaan stellen!
Op woensdag 26 november 2003 18:32 schreef disco99 het volgende:
2 weken geleden was zogenaamd bassie te gast en er waren 2 opmerkingen die me toch wat te hard waren
vraag Waarom ga je niet bij je broer langs?? Daar heb je de clinie clowns voor.
die gaat dan nog wel maar deze:
Bassie: Laat hem maar lekker K*nk*r*n.Adriaan heeft het al zwaar zat met die ziekte
Paul Groot stopt, Stand up comedy is tegenwoordig erg populair, een mooie invulling lijkt me zo. Hoe sta jij tegenover stand up comedy?
- Hoe is Wouter Bos in zijn privé leven ?
- Vind je Paul Groot ook zo goed ?
- Wat doet zo'n grote villa nou qua overwaarde in deze barre tijden ?
Kunt u zeggen dat, om het even in zwart-wit te zien, iets minder links bent gaan denken naar mate onze maatschappij verandert/is veranderd?
En hoe classificeert u zichzelf politiek gezien?
Wordt je gecensureerd door een hogere redactie?
Zie of hoor je Joep uit Tilburg nog wel eens?
Zijn er ook Spijkers met Koppen-Neusfluiten?
quote:Joep.
Op woensdag 26 november 2003 18:55 schreef Demonizer het volgende:Zie of hoor je Joep uit Tilburg nog wel eens?
Beste vraag tot dusver.
And I Quote:
PLEASE DON'T STOP!
quote:LOL!
Op dinsdag 25 november 2003 20:59 schreef tong80 het volgende:[..]
Dit was een serieuse vraag Static.
Ik denk dat Spijkerman hem wel zal begrijpen.
Stel je krijgt die kans, en je wordt voorzitte van Ajax.
Wat zou je als eerst doen?
En zou je dan nog doorgaan met het maken van radio en tv?
2. Je reikt dit seizoen de 'Gouden Knuppel' toe aan de grootste knuppel veelal vanwege dat de persoon hypocriet is. In het cabaret worden er door jullie ook veel hypocriete opmerkingen gemaakt moet Kopspijkers ook genomineerd worden?
3. Wat is het eerste wat je zou doen als je in Balkenende zijn schoenen zou staan?

Deze foto is gister gemaakt in Carré Amsterdam tijdens de pauze van Bert Visscher "nee, dan Lourdes". En toen stond Jack er ook, en hij was zo vriendelijk om even met ons op de foto te gaan.
quote:Ik denk dat jij alsmede meer Nederlanders hier de wijzende vinger naar Bassie zelf missen, deze lompe zak hooi vertikt het namelijk zijn broer een beetje normaal te begeleiden...
Op woensdag 26 november 2003 18:32 schreef disco99 het volgende:
2 weken geleden was zogenaamd bassie te gast en er waren 2 opmerkingen die me toch wat te hard waren
vraag Waarom ga je niet bij je broer langs?? Daar heb je de clinie clowns voor.
die gaat dan nog wel maar deze:
Bassie: Laat hem maar lekker K*nk*r*n.Adriaan heeft het al zwaar zat met die ziekte
Op naar de vragen:
-In hoeverre denk jij jezelf en of het programma nog te verbeteren?
-Ben je het eens met de mening van velen dat het programma zijn karakter aan het verliezen is? In andere woorden: treedt er niet veel vervlakking op?
-In hoeverre nodig je iemand serieus uit, of anders gestelt: nodig je vaak iemand uit omdat je denkt dat er iets mee te behalven valt, zoals de veel uitgenodigde dorpsgekken en mensen met een ongeloofwaardig verhaal?
-STEL: Kopspijkers voldoet niet meer aan de kwaliteitseisen die jullie als team stellen, wat gaan jullie dan doen? Een nieuw concept bedenken en dat uitwerken, de huidige formule opkloppen in dezelfde naam, of iets totaal anders doen, ineens reisprogramma's maken, of een cultuurprogramma?
Jack, een paar weken geleden heb ik je getipt over Double A Paper....
mede dankzij Fok! want hier stond het allemaal....
Maar zou ik toch nog dat koffertje kunnen krijgen? ![]()
voor de rest wil ik alleen maar zeggen dat je door moet gaan met Kopspijkers en veel succes verder!
edit: ow ja.... waarom geef je altijd een link naar vara.kopspijkers.nl terwijl kopspijkers.nl het ook doet?
[Dit bericht is gewijzigd door 2Mini op 26-11-2003 20:09]
quote:dan ben je geen kopspijkers fan... want hij had gezegd dat ze gewoon door gaan
Op woensdag 26 november 2003 20:06 schreef cyberstefan het volgende:
ik heb gehoord dat Kopspijkers gaat stoppen, is dat waar?
Jack: Staan andere omroepen (en zeker de commerciëlen) altijd zonder problemen die banden met bloopers en dergelijke af? Heb je daar ooit problemen of moeilijkheden mee gehad?
- Welke TV programma's vind jij zelf nou leuk? Doet de humor uit The Simpsons jou bijvoorbeeld iets, of vind je dat te kinderachtig?
- Lijkt het maar zo, of gaat de kwaliteit van je fragmenten erg achteruit? Vroeger had je altijd de meest wonderbaarlijke fragmenten, tegenwoordig zijn het dingen die ik gewoon al lang ergens op TV heb gezien, en waar dan met veel moeite iets 'leuks' uit wordt geperst.
P.S. Wat een geweldige imitatie van het Vieze Mannetje... als het niet zo verschrikkelijk goed gedaan was had ik het heiligschennis genoemd ![]()
En ook Bassie was zo goed neer gezet; hij maakt precies dezelfde veel te botte grappen. Dat mensen jullie dan aanvallen daarover toont alleen maar hoe goed de imitatie was!
1) Welke eigenschappen bezit een goede presentator?
Zet ze in volgorde van belangrijkheid en beargumenteer de eerste 2.
a. origineel zijn
b. eerlijk zijn
c. grappig zijn
d. serieus zijn
e. nieuwsgierig zijn
2) Zou Kopspijkers ook op een zender als Veronica passen? Beargumenteer.
3) In 'Hilversum' wordt het publiek weleens denigrerend 'het klapvee' genoemd. Wat vind je van die uitspraak en hoe zie je je eigen publiek?
4) Stelling: "Jack Spijkerman kan elk soort programma presenteren en naar een hoger niveau tillen". Reageer en beargumenteer.
5) Maak de volgende zinnen af:
- Ik vind aan het programma van Robert Jensen goed dat...
- Ik zou me inzetten voor een goed doel als...
- Het goede aan Jack Spijkerman is dat...
Alvast bedankt en suc6 in de toekomst.
Wie of wat bepaald wat satire is.
En wat is satire? en mag er van alles gezegd worden als je het hebt over satire?
Zijn er überhaupt grenzen aan satire of bepaald het volk dat dus door pure democratie.
quote:Doen we.
Op woensdag 26 november 2003 20:22 schreef R_ON het volgende:
Ik zou eerst ff de taalfouten eruit halen voordat je dit interview voorlegt aan Jack Spijkerman.
Dacht eigenlijk ook dat je al klaar was door dat slotje
quote:Vragentopics blijven een week open, daarna gaan we selecteren; vandaar slotje op het topic van Frits.
Op woensdag 26 november 2003 21:45 schreef Svensational het volgende:
Je hebt al aardig wat vragen zo, volgens mij kun je wel een mooi interview maken zoDacht eigenlijk ook dat je al klaar was door dat slotje
Wat zou je er van vinden als in andere programma's de draak wordt gestoken met jou?
quote:Erg leuke vraag!
Op woensdag 26 november 2003 18:55 schreef Demonizer het volgende:
Zijn er ook Spijkers met Koppen-Neusfluiten?
Nu mijn vraag:
Jack, wat vind jij nou van de verloedering van de nederlandse taal?
Als ex-leraar nederlands moet dat je toch wel wat doen...
PS. Als je 'Whose Line Is It Anyway?' niet kent, dat is een show die, naar ik meen, door Channel 4 werd uitgezonden in Engeland, en waar nu een Amerikaanse versie van is (op ABC). Het is improvisational comedy van het hoogste niveau, veel van de comedians uit de Britse show waren Amerikanen en Canadezen die nu in de Amerikaanse versie zitten, en de Amerikaanse versie bevat wat meer zang (heel erg leuk!).
Ik las ergens dat BNN er een Nederlandse versie van wil maken... ik vrees het ergste...
En oh ja, moet nog even kwijt dat het niveau van jouw cabaret tegenwoordig erg in de buurt komt van dat van Dead Ringers, ga zo door!
quote:
Op donderdag 27 november 2003 00:33 schreef rolon het volgende:Vraag: Mabel ken je me nog?
Over de kanker van Adriaan of over de moord op Fortuyn?
Beste mod: aangezien deze "redder van de Nederlandse humor" het zelf ook hard speelt, hoop ik dat jullie zo sportief zijn om mijn harde vraag niet te verwijderen. Dank u.
quote:Dan heb ik een vraag voor DaveM.
Op donderdag 27 november 2003 22:12 schreef DaveM het volgende:
Welke grappen vindt spijkerman het leukst?Over de kanker van Adriaan of over de moord op Fortuyn?
Beste mod: aangezien deze "redder van de Nederlandse humor" het zelf ook hard speelt, hoop ik dat jullie zo sportief zijn om mijn harde vraag niet te verwijderen. Dank u.
Maak jij weleens 'botte' grappen? Bijvoorbeeld over de Bijlmerramp, Enschede, hongerende Afrikanen enz..
1) Georgina Verbaan
2) Marijke Helwege
3) Patty Brard
quote:Af en toe, ik ben niet heilig. Maar dat gaat over groepen.
Op donderdag 27 november 2003 22:16 schreef R_ON het volgende:[..]
Dan heb ik een vraag voor DaveM.
Maak jij weleens 'botte' grappen? Bijvoorbeeld over de Bijlmerramp, Enschede, hongerende Afrikanen enz..
Hij weet zelf dat dat laf is en dat hij veel mensen daarmee beschadigt, maar kennelijk geniet hij hier behoorlijk van anders kun je niet jaar in jaar uit zo laag bezig zijn. Maar goed, ik heb dit soort dingen al geschreven in het "ik kots op spijkerman"-topic.
wat heeft er stand gehouden van de verklaring van je (jack), de media in niet schuldig aan te toonzetting voor de moord op fortuyn, terwijl uiteindelijk verklaarde dat hij tot deze daad was overgegaan omdat fortuyn juist werd afgeschilderd als een gevaar.
vindt je niet dat je dezelfde kant op gaat als Marcel van Dam door zijn politieke voorkeur meer in zijn programma's te laten doordringen
wordt het niet tijd om te stoppen met het vraaggesprek aan het einde..
de figuren lijken steeds meer opelkaar ipv dat ze iemand na doen..
het bekende balkende/de grave variant bijv.
2. Wat heeft je gemotiveerd om te stoppen met de Steen en Been Show destijds op Radio 3?
quote:Die technische fouten in fragmenten zijn meestal flauw. Zoals bijvoorbeeld dat fragment uit Cash & Carlo, waarin een vrouw een auto won. Zelf wist jij het ook dat het een montage fout wat, maar waarom doe je altijd alsof je neus bloedt?
Op zaterdag 29 november 2003 21:20 schreef Svensational het volgende:
Hoe lang zijn jullie als Kopspijkers-team nog van plan om de fragmenten aan het begin van de aflevering te vullen met technische fouten van andere programma's? Die fragmenten zijn zo niet-grappig en het ergste is nog dat jij elke week er weer in een deuk om ligt? Kun je niet gewoon grappige fragmenten uitzenden?
[Dit bericht is gewijzigd door Svensational op 30-11-2003 13:23]
quote:Cabaret wordt ook minder.
Op dinsdag 25 november 2003 20:46 schreef Duiveltja het volgende:
Wanneer ga je stoppen? Het is nu wekelijks te zien dat het programma zijn beste tijd heeft gehad.
De fragmenten zijn dubieus en flauw, eerlijk gezegt heeft alleen het cabaret nog enige amusementswaarde.
quote:Helemaal mee eens, het programma is op, helaas maar aan alle goed komt een eind.
Op zondag 30 november 2003 10:27 schreef pberends het volgende:[..]
Cabaret wordt ook minder.
Ik vond zijn programma Spijkertijd eigenlijk veel leuker, kent iemand dat nog?
quote:Dit is het interviewtopic.
Op zondag 30 november 2003 21:07 schreef Nohoch-Mul het volgende:[..]
Ik vond zijn programma Spijkertijd eigenlijk veel leuker, kent iemand dat nog?
Ik kijk met veel plezier naar Kopspijkers. Het is het enige televisieprogramma waar ik voor thuisblijf.
Maar ik heb me het afgelopen seizoen wel een paar keer gestoord aan hoe je omging met de gasten in je programma.
Meestal gaat dat prima, maar een paar keer vond ik niet kunnen.
Die keer dat je een man met een hele kinderlijke fantasie in je programma had, die een land verzonnen had ("Spokanië") waar hij ook allemaal dingen omheen bedacht had. Dat was gewoon zielig. Hij was de enige in de studio die niet doorhad dat hij ten overstaan van heel Nederland bespot werd.
Dat vond ik niet leuk en niet ethisch. Neem dan iemand op de korrel die verbaal een beetje flink terug kan meppen! Maar zulke mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen.
Een dieptepunt vond ik dat je een paar afleveringen geleden een zonderling zijn verhaal liet doen over een nieuwe, door hem bedachte religie en dat we eigenlijk allemaal uit heel veel hele kleine ruimtevaartuigjes bestaan.
Die man had overduidelijk een schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Die man was gewoon ziek! Die moet behandeld worden! Ik vind dat je pertinent niet kunt toelaten dat zo iemand zich zo onsterfelijk belachelijk maakt voor heel veel mensen.
Dat is toch middeleeuws kermisvermaak!
Toen ik daarover nadacht, kon ik het ineens niet meer rijmen met die zanger in je programma, die ter gelegenheid van het overlijden van Johan Stekelenburg, een verheven lied zong met de piano, over een steen die in de rivier lag en die daar het verschil maakte in de stroom.
Nee, dat deed qua ethische oriëntatie eerder denken aan Sex voor de Buch.
En dat vond ik heel jammer, want het is zo'n leuk programma wat je hebt!
En sommige van die gasten zijn ook geweldig. Zoals die "discipel" van die man die zich helemaal met messen kon laten doorsteken. Dat vond ik boeiend!
Maar goed, een heel verhaal. Hoe sta jij hier tegenover?
[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 02-12-2003 16:24]
Wat moet Spijkerman wel niet van Fok denken als hij zo'n interview voor zich krijgt?
Heel weinig zinnigs of origineels, bijna alleen maar verkapte manieren om te vragen:
"Waarom is Kopspijkers zo'n slecht programma?"
"Zou je er niet mee stoppen?"
"Waarom ben je zo lelijk"
Enzovoort.
Wat volgens mij allemaal de kift is, want ik wil wedden dat alle mensen die dit soort vragen stellen, op zaterdagavond braaf voor de buis zitten, om op zondagochtend op Fok te kunnen posten over "hoe slecht Kopspijkers weer was" en over "het linkse klapvee wat er zat."
Als ik degene was die hem namens Fok deze vragen moest stellen, zou ik me doodschamen.
[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 02-12-2003 16:24]
quote:Als ie gevoel voor humor heeft wordt ie fan/user van Fok!
Op dinsdag 2 december 2003 16:18 schreef sushi-nori het volgende:
Wat moet Spijkerman wel niet van Fok denken als hij zo'n interview voor zich krijgt?
2. waarom worden er bij het spel geen vragen meer gedaan over de tegenspeler?
3. waarom zit er bij een overwegens satirisch programma muziek in? veel kijkers zijn bovendien jongeren en de meestal 'oude' muziek word eerder gebruikt als plaspauze volgens mij.
verder mijn complimenten voor de show, elke week weer leuk
quote:Die wil ik ook graag weten
Op dinsdag 2 december 2003 18:28 schreef Tweater het volgende:
2. waarom worden er bij het spel geen vragen meer gedaan over de tegenspeler?
Verder: wat vind je zelf het leukste onderdeel uit je programma?
Wat voor spel vind jij nou leuk om te spelen (denk aan bordspellen/kaartspellen/etc.)
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:47 schreef static het volgende:[..]
Vragentopics blijven een week open, daarna gaan we selecteren; vandaar slotje op het topic van Frits.
Hoeveel en wat voor mensen werken er eigenlijk elke week aan Kopspijkers?
Wat doen die de hele week?
En hoe is de taakverdeling ongeveer?
Heb je nog indrukwekkende getallen om mee te gooien wat Kopspijkers betreft?
(bijvoorbeeld "we krijgen elke week x duizend mailtjes")
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |