abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40694856
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:00 schreef Corona1972 het volgende:

[..]

Hey yup

als je wat zegt,doe dan je huiswerk alsjeblieft.
voorbeelden genoeg,de big blocks uit eind jaren 60,begin jaren 70 leverden veel vermogen uit een simpel blok.
Mijn buurman heeft een high output 327 cu blok,en die levert 275 pk,en daar is niets aan gedaan,alleen maar een hogere compressie.dit is een blok uit 1968,en het is een small block.
327 is toch 5.4 liter?, 275 pk uit een 5.4 is peanuts.
pi_40696510
327 Cubic Inches is idd 5.360 Liter. En derhalve idd een lachwekkend laag vermogen Misschien hiet helemaal eerlijk omdat het een auto uit 68 betreft maar een S2000 produceert betrouwbaar al 240PK uit een 2 liter motor.

51,3PK per liter is niet bepaald hoogstaand.
pi_40699466
Betrouwbaar? Een s2000 blok is nou niet echt het toppunt van betrouwbare motoren. Honda heeft wel betere blokken gebakken.
pi_40700636
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:00 schreef Corona1972 het volgende:

[..]

Hey yup

als je wat zegt,doe dan je huiswerk alsjeblieft.
voorbeelden genoeg,de big blocks uit eind jaren 60,begin jaren 70 leverden veel vermogen uit een simpel blok.
Mijn buurman heeft een high output 327 cu blok,en die levert 275 pken daar is niets aan gedaan,alleen maar een hogere compressie.dit is een blok uit 1968,en het is een small block.
275 pk's uit 5,4 liter V8 dus.

Beetje magertjes. BMW doet alleen al 500 pk's uit minder liter, en sommige tuners halen bijna 600 pk's uit datzelfde 5-liter, atmosferisch.
pi_40700921
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 01:24 schreef Wimo. het volgende:
Betrouwbaar? Een s2000 blok is nou niet echt het toppunt van betrouwbare motoren. Honda heeft wel betere blokken gebakken.
Calm down, please!
pi_40701017
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 02:12 schreef Transvaal het volgende:

[..]

275 pk's uit 5,4 liter V8 dus.

Beetje magertjes. BMW doet alleen al 500 pk's uit minder liter, en sommige tuners halen bijna 600 pk's uit datzelfde 5-liter, atmosferisch.
Maar toch niet in de jaren zeventig.
pi_40701047
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 02:39 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Maar toch niet in de jaren zeventig.
http://members.lycos.nl/hendrik/s800/specs.htm



Honda S800 (1966)
791 cc
Power Peak 8000 rpm
Maximum power 70 bhp (52 kW)
Weight 771 kg
Calm down, please!
pi_40701111
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 02:41 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://members.lycos.nl/hendrik/s800/specs.htm



Honda S800 (1966)
791 cc
Power Peak 8000 rpm
Maximum power 70 bhp (52 kW)
Weight 771 kg
Damn
pi_40702624
Hahaah hijs weer fijn Coby!
pi_40709858
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:10 schreef yup het volgende:

[..]

327 is toch 5.4 liter?, 275 pk uit een 5.4 is peanuts.
Nee dude.. Een 327 kan sneller dan een 350 Small block..
En ik haal dik 250 uit een 231 3.8L

En die Honda, VW troep bakt er anders altijd maar weinig van tegen een V8 op de 400 Meter...
pi_40710618
Totdat VAG zelf ook een V8 gaat inzetten, dan blijft er weinig over van die Amerikaanse V8 op quarter mile.
pi_40711507
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 02:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Honda fapper, ga eens naar je lokale dealer en vraag wat het olieverbruik is van de s2000jes die daar in onderhoud staan. En durf daarna nog eens te beweren dat honda deze blokken zo had moeten verkopen.
pi_40713019
Ja daar heb je wel een punt. Ik heb een verhaal van iemand gelezen die z'n S2000 binnen 60K kapot had gereden omdat hij zonder olie stond.

En dan heb je ook nog van mensen die denken dat een S2000 met turbo ook nog een lang leven is beschoren
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:52:37 #114
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40714814
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:59 schreef 1299 het volgende:
Ja daar heb je wel een punt. Ik heb een verhaal van iemand gelezen die z'n S2000 binnen 60K kapot had gereden omdat hij zonder olie stond.

En dan heb je ook nog van mensen die denken dat een S2000 met turbo ook nog een lang leven is beschoren
Feit is dan wel dat je zelf beter op had moeten letten.
Als je auto zonder olie staat heb je als bestuurder iets verkeerd gedaan dat is zeker.

(Tenzij je iets raakt en het in 1x weg is natuurlijk)
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:57:20 #115
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_40714982
wat een white trailer trash bakken
pi_40715727
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:52 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Feit is dan wel dat je zelf beter op had moeten letten.
Als je auto zonder olie staat heb je als bestuurder iets verkeerd gedaan dat is zeker.

(Tenzij je iets raakt en het in 1x weg is natuurlijk)
Hij had wel degelijk de olie gecheckt, maar je gaat er niet vanuit dat hij opeens spontaan droog staat. Volgens Honda had hij elke rit z'n olie moeten checken, maar dat doet niemand volgens mij?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:24:43 #117
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40715859
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:20 schreef 1299 het volgende:

[..]

Hij had wel degelijk de olie gecheckt, maar je gaat er niet vanuit dat hij opeens spontaan droog staat. Volgens Honda had hij elke rit z'n olie moeten checken, maar dat doet niemand volgens mij?
Elke dag checken niet. vast niet.
Maar als je redelijk wat rijdt check je toch elke week even?
pi_40716409
quote:
48.000km (juli 2004): gekocht (auto was altijd bij een Honda dealer in onderhoud)
55.000km (dec 2004): revisie, motor liep op 3 cilinders. Zuigerveren vervangen, klepsteelrubbers vervangen, zuigerveren vervangen, koppakking vervangen, spanarm, cilinderkop reviseren (door gespecialiseerd bedrijf).
65.000km (juli 2005): apk keuring, olie bijgevuld en de koppelingscilinder vervangen (gewoon slijtage)
70.000km : blok kapot, stond zonder olie

Dealer zegt dat olieverbruik normaal is, en het binnen de norm valt. Is tevens afhankelijk van de rijstijl.
Importeur doet helemaal geen ruk en zegt dat je volgens de boekjes na elke tankbeurt je oliepeil moet controleren.
Is van iemand op GoT.
pi_40720093
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 16:24 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Elke dag checken niet. vast niet.
Maar als je redelijk wat rijdt check je toch elke week even?
Van een moderne sportwagen hoef je niet te verwachten dat je om de 50km de olie moet checken. De Honda dealer meent van wel ... voor mij nooit een s2000
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:18:35 #120
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40720677
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:58 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Van een moderne sportwagen hoef je niet te verwachten dat je om de 50km de olie moet checken. De Honda dealer meent van wel ... voor mij nooit een s2000
Misschien heb je wel gelijk. Ik kan me je standpunt cq visie wel voorstellen.
Maar aan de andere kant, als je een sportauto koopt en je scheurt daar mee (of in ieder geval: rijdt zoals je dat van zo'n auto verwacht), en je checkt niet om de zoveel tijd even minstens je olie en of koelwater, dan ben je gewoon een sportauto onwaardig.

Een sportauto is een delicaat ding, geen denths werkpaard.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:47:57 #121
18653 crew  D.
pi_40723368
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:26 schreef 1299 het volgende:
Welke lapjeskut heeft eigenlijk dat fabeltje van 'Torque wins the race' verzonnen? Iemand die niet kon schakelen ofzo?

Zo'n amerikaan is leuk voor de show/pats, maar een lichtere geavanceerdere auto is meestal toch rapper.
meestal niet, dus
pi_40724916
Leuke discussie hier in een oud topic :p

Weet je wat ik nou zo leuk vind,het feit dat men denkt dat jappen alles hebben uitgevonden.
Ik heb zelf nu nog een mazda mx3-v6,en deze ruil ik dus morgen in voor een 305 cu v8.
Tuurlijk is het goed van de jappanners om 240 pk uit een 2 literblok te halen,ik vind het ronduit knap!!
MAAR!!!!
zoals de meesten hier al hebben gelezen blijken dit dus geen betrouwbare blokken te ziin.

Ik had al een voorbeeld gegeven over een 327 high output v8 van chevrolet.
Een simpeler blok als dat bestaat niet,onderliggende nokkenas,stoterstangen,2 kleppen per cilinder,gietijzeren blok,kortom,gewoon ouderwets.
Daarom vind ik het juist zo knap dat ze daar 275 pk uit konden persen,en dat kost niet eens veel moeite.
Maar wat nog veel belangrijker is,deze blokken halen makkelijk 500.000 km zonder revisie!!
Toeren maken ze niet,dus is er ook geen bovenmatige slijtage.En wat nog veel mooier is,ze leveren bij lage toerentallen veel koppel,en dit zie ik een honda niet doen.

Ik zag ook nog BMW voorbij komen,maarre f serieus,hoeveel jaar zit er tussen de v8 van nu van BMW en de v8 van chevrolet??alle v8 blokken,en dan de small blocks zijn in principe hetzelfde.

Dus de 305 cu,327 cu en 350 cu.

En mijn mening is qua geluid kan er niks aan een amerikaanse v8 tippen qua geluid,zo mooi en donker,klinkt in mijn ogen mooier dan een jankende motor.
En ik kan het weten,ik heb ooit s gelezen dat de motor ui mijn huidige auto een goed klinkende v6 is.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:47:53 #123
18653 crew  D.
pi_40724991
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:45 schreef Corona1972 het volgende:
ik heb ooit s gelezen dat de motor ui mijn huidige auto een goed klinkende v6 is.
en de kleinste ter wereld

ik heb 'r ook 1
pi_40725425
Ja leuk dat die V8's zogenaamd zo betrouwbaar zijn, maar tot nu toe voert de Japanse markt nog altijd een eenzame overwinningstocht m.b.t betrouwbaarheid.

Er zijn ook zat japanse blokken die ook de 5ton halen. Als het zo'n overduidelijk feit is wel ik wel eens cijfers zien.

Nu heb ik idd beweerd dat de S2000 minder betrouwbaar is dan de meeste mensen geloven, maar dat geld zeker niet voor alle japanse motoren.

Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:10:17 #125
18653 crew  D.
pi_40725691
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:02 schreef 1299 het volgende:


Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.
één blok vergelijken met alle Amerikaanse blokken

bovendien zijn Jappen saai
pi_40725754
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:10 schreef D.Rose het volgende:

[..]

één blok vergelijken met alle Amerikaanse blokken

bovendien zijn Jappen saai
Waar lees je allemaal. En waarom zou ik geen vergelijking kunnen maken. Verder ook sterke argumenten
pi_40725786
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:02 schreef 1299 het volgende:
Ja leuk dat die V8's zogenaamd zo betrouwbaar zijn, maar tot nu toe voert de Japanse markt nog altijd een eenzame overwinningstocht m.b.t betrouwbaarheid.

Er zijn ook zat japanse blokken die ook de 5ton halen. Als het zo'n overduidelijk feit is wel ik wel eens cijfers zien.

Nu heb ik idd beweerd dat de S2000 minder betrouwbaar is dan de meeste mensen geloven, maar dat geld zeker niet voor alle japanse motoren.

Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.
We praten toch over betrouwbaarheid van de motorblokken??En niet over de hele auto?
En dan praat ik over een blok welk best wel veel vermogen levert en die zeker 38 jaar oud is.
Dat mitsubishi blok ken ik niet,dus ik moet je geloven.
Er schiet mij ineens wat te binnen trouwens,ooit eens gezien wat voor auto's er nog rondrijden op Cuba?Heel veel oude amerikaanse bakken.

Laat ik het zo stellen??Zie jij nog wel eens een civic van de 1e generatie rondrijden??Ik denk van niet,want dat waren echt roestbakken.En als je er al 1 ziet rijden,zijn er uberhaupt nog wel makkelijk onderdelen van te krijgen?Ik denk van niet,terwijl je van oude amerikanen alles nog kan kopen,tot aan het kleinste schroefje toe.Ik heb vandeweek een catalogus gedownload waar echt alles instaat,tot aan complete bodemdelen van de carroserie.


TEGENWOORDIG zijn jappen de betrouwbaarste auto's die er zijn,en 1 merk springt er echt bovenuit,en dat is Toyota.
Vroeger waren ze ook niet zo betrouwbaar iig,geen enkele auto trouwens.

Maar daar gaat dit hele topic niet over,de startpost gaat over amerikaanse bakken in het algemeen,en wat een pimpbakken dat zijn.
pi_40725982
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Corona1972 het volgende:

[..]

We praten toch over betrouwbaarheid van de motorblokken??En niet over de hele auto?
En dan praat ik over een blok welk best wel veel vermogen levert en die zeker 38 jaar oud is.
Dat mitsubishi blok ken ik niet,dus ik moet je geloven.
Er schiet mij ineens wat te binnen trouwens,ooit eens gezien wat voor auto's er nog rondrijden op Cuba?Heel veel oude amerikaanse bakken.

Laat ik het zo stellen??Zie jij nog wel eens een civic van de 1e generatie rondrijden??Ik denk van niet,want dat waren echt roestbakken.En als je er al 1 ziet rijden,zijn er uberhaupt nog wel makkelijk onderdelen van te krijgen?Ik denk van niet,terwijl je van oude amerikanen alles nog kan kopen,tot aan het kleinste schroefje toe.Ik heb vandeweek een catalogus gedownload waar echt alles instaat,complete bodemdelen van de carroserie.


TEGENWOORDIG zijn jappen de betrouwbaarste auto's die er zijn,en 1 merk springt er echt bovenuit,en dat is Toyota.
Vroeger waren ze ook niet zo betrouwbaar iig,geen enkele auto trouwens.

Maar daar gaat dit hele topic niet over,de startpost gaat over amerikaanse bakken in het algemeen,en wat een pimpbakken dat zijn.
Waar baseer je jouw gegevens dan op dat een motorblok van japanse makelaardij het minder lang zou uithouden dan een amerikaans blok.

Nee ik zie bijna nooit hele oude japanse auto's rondrijden, omdat japanse auto's in die tijd nog van bedenkelijk slechte kwaliteit waren. Hier in in verloop van tijd verandering in gekomen, en tegenwoordig bouwen ze in mijn optiek betere auto's (en dus ook motoren) dan amerikanen.

Dat de Amerikaanse motor in 30 jaar haast nog niks gewijzigd is hoeft niet perse in hun voordeel te spreken.

Ook moet je er rekening mee houden dat Japanse auto's in het begin amper verkocht zijn in Amerika. Door de weersomstandigheden hier heeft een amerikaan ook veel meer lijden.

Een beetje off-topic gaan lijkt me niet zo'n bezwaar aangezien dit topic toch net gekicked is
pi_40726484
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:20 schreef 1299 het volgende:

[..]

Waar baseer je jouw gegevens dan op dat een motorblok van japanse makelaardij het minder lang zou uithouden dan een amerikaans blok.

Nee ik zie bijna nooit hele oude japanse auto's rondrijden, omdat japanse auto's in die tijd nog van bedenkelijk slechte kwaliteit waren. Hier in in verloop van tijd verandering in gekomen, en tegenwoordig bouwen ze in mijn optiek betere auto's (en dus ook motoren) dan amerikanen.

Dat de Amerikaanse motor in 30 jaar haast nog niks gewijzigd is hoeft niet perse in hun voordeel te spreken.

Ook moet je er rekening mee houden dat Japanse auto's in het begin amper verkocht zijn in Amerika. Door de weersomstandigheden hier heeft een amerikaan ook veel meer lijden.

Een beetje off-topic gaan lijkt me niet zo'n bezwaar aangezien dit topic toch net gekicked is
Waar ik op baseer dat motoren tegenwoordig minder lang meegaan??

Ik kom redelijk vaak bij vege motoren,een groot revisiebedrijf dat zelfs nwe blokken moet reviseren,omdat er produktiefouten zijn gemaakt.
Ik heb wel eens staan praten daar met de sales mensen,en ook zij zeiden dat er relatief weinig problemen zijn met de oude amerikaanse blokken.

Maar als je nou s goed had gelezen,dan had je ook gezien dat jappen beter zijn tegenwoordig,ik denk dat je dat f gemist hebt.

ik ben nu out,f dromen van me camaro die ik over 12 uur ga halen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:34:53 #130
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_40726512
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:26 schreef Tjabbo het volgende:
in de tractor pulling gebruiken ze ook dikke jetsers van turbo's
en ze gebruiken vaak vliegtuigmotoren he
Now you're talking about serious horsepower!!! 2000 - 2500 PK uit een V-8 begint er op te lijken, de jetsers van turbo's zijn in dit geval trouwens schroefcompressors (blowers). En natuurlijk gaat er absoluut niets boven een goede V-12 vliegtuigmotor: Rolls Royce Griffon, 36,7 liter, 3500 PK.
Al zijn er ook nog wel deelnemers met ongeblazen small- en big block Chevy's, oa de Black Cat met 5 x 5,7 ltr en 2 x 7,2 ltr, samen 3500 PK. De blokken zijn trouwens te koop!
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:43:44 #131
18653 crew  D.
pi_40726800
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:12 schreef 1299 het volgende:

[..]

Waar lees je allemaal. En waarom zou ik geen vergelijking kunnen maken. Verder ook sterke argumenten
jij zei gemiddelde, gemiddelde baseer je op allemaal, anders in het geen gemiddelde

Geen sterke argumenten nodig bij jou, je hebt ze nl. ook niet
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:45:26 #132
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40726857
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:34 schreef JB100-plus het volgende:

[..]

Now you're talking about serious horsepower!!! 2000 - 2500 PK uit een V-8 begint er op te lijken, de jetsers van turbo's zijn in dit geval trouwens schroefcompressors (blowers). En natuurlijk gaat er absoluut niets boven een goede V-12 vliegtuigmotor: Rolls Royce Griffon, 36,7 liter, 3500 PK.
Al zijn er ook nog wel deelnemers met ongeblazen small- en big block Chevy's, oa de Black Cat met 5 x 5,7 ltr en 2 x 7,2 ltr, samen 3500 PK. De blokken zijn trouwens te koop!
ja die griffon's zijn gruwelijk
* Tjabbo gaat elk jaar in Wierden naar de pulls kijken. Nederlands's grootste outdoor evenement heb ik begrepen.
pi_40726880
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:43 schreef D.Rose het volgende:

[..]

jij zei gemiddelde, gemiddelde baseer je op allemaal, anders in het geen gemiddelde
Hahah, dus volgens jouw is dan elke motor het gemiddelde?
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:47:29 #134
18653 crew  D.
pi_40726920
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:46 schreef 1299 het volgende:

[..]

Hahah, dus volgens jouw is dan elke motor het gemiddelde?
ben je echt zo dom, of doe je maar zo
pi_40727034
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:47 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ben je echt zo dom, of doe je maar zo
Als ik iemand's iq vergelijk met de gemiddelde nederlander, dan bedoel ik toch ook niet iemand met een iq van 140?

Jij haalt er opeens alle motoren bij??
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:51:59 #136
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40727080
ik heb er weinig kijk op want ik verdiep me er nooit zo enorm in, maar ik begreep dat de enige echte issues bij die v8 blokken de koppakking is of niet?

Amerikanen nemen het niet zo nou met de vlaktematen (RA waarden )bij het vlakken van de kop en/of onderblok en dat weet ik dan wel weer uit de eerste hand.

En oude techniek natuurlijk. als ze nu eens dezelfde motoren nét een tikkeltje moderner zouden maken zouden ze als snel serieus veel pk's bij dat koppel kunnen toveren.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:53:29 #137
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40727136
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:50 schreef 1299 het volgende:

[..]

Als ik iemand's iq vergelijk met de gemiddelde nederlander, dan bedoel ik toch ook niet iemand met een iq van 140?

Jij haalt er opeens alle motoren bij??
lieverd:
Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.

in deze zin vergelijk jij 1 blok (die van mitsubishi) met de 'gemiddelde v8'.
dat betekent dat jij 1 motor vergelijkt met alle doorsnee v8 motoren. Daardoor haal jij er alle motoren bij.
pi_40727189
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:53 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

lieverd:
Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.

in deze zin vergelijk jij 1 blok (die van mitsubishi) met de 'gemiddelde v8'.
dat betekent dat jij 1 motor vergelijkt met alle doorsnee v8 motoren. Daardoor haal jij er alle motoren bij.
Ja en die vergelijking sta ik nog steeds achter. Ik zeg niet dat hij beter is dan welk bestaand V8 blok dan ook wat door de bovenstaande poster wordt geopperd.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:55:27 #139
18653 crew  D.
pi_40727208
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:50 schreef 1299 het volgende:

[..]

Als ik iemand's iq vergelijk met de gemiddelde nederlander, dan bedoel ik toch ook niet iemand met een iq van 140?

Jij haalt er opeens alle motoren bij??
Da's nou precies wat jij deed

Je moet je mietsjebietsje blok niet vergelijken met een gemiddeld USA blok, maar met een blok dat gelijk is.

Zo vergelijk je ook geen Japanse professor met een gemiddelde Amerikaan
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:57:15 #140
18653 crew  D.
pi_40727264
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:54 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja en die vergelijking sta ik nog steeds achter. Ik zeg niet dat hij beter is dan welk bestaand V8 blok dan ook wat door de bovenstaande poster wordt geopperd.
ik zei niet beter dan alle, ik zei beter dan de gemiddelde (van alle)

ik herhaalde enkel wat jij zei, maar kennelijk niet bedoelde
pi_40727270
Het is ook een standaard blok, (tenzij in turbo uitvoering) wat vergelijkbaar is. Ik noem als voorbeeld dit blok omdat het een standaard 2 liter blok is. (die trouwens ook in amerika in verschillende Mitsu's verkocht is)
pi_40728449
Ik weet niet of dat wel zo is Tjabbo, misschien is dat blok wat jij noemt wel heel bijzonder, maar mijn ervaring is dat de gietijzeren v8 motoren echt ongelovelijk sterk zijn, het probleem lijkt mij meer de verouderde techniek die eromheen zit.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:36:12 #143
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40728583
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:32 schreef Fat_Mike het volgende:
Ik weet niet of dat wel zo is Tjabbo, misschien is dat blok wat jij noemt wel heel bijzonder, maar mijn ervaring is dat de gietijzeren v8 motoren echt ongelovelijk sterk zijn, het probleem lijkt mij meer de verouderde techniek die eromheen zit.
ik weet het ook niet. Maar ik zeg ook niet dat het blok niet goed is, maar enkel de afdichting tussen de kop en het onderblok. de RA waarden waarmee die gevlakt worden (werden?) waren niet zo laag.
pi_40728586
Mjah standaard produceren die V8 motoren in verhouding bijzonder weinig vermogen en toch zijn ze voor zover ik weet niet betrouwbaarder dan een standaard japanse 4 cylinder.

Als het op bruut tunen aan komt heb je wel meer aan een super grote cylinderinhoud uiteraard. Maar als je ziet wat er uit een 3 liter supra motor geperst kan worden (1500PK is zeker mogelijk)

Maar de insteek is volgens mij ook zeer verschillend. Amerikaanse bakken zijn gewoon groot. Ze pleuren er een standaard V8 motor in die nog in de schappen staat, en door de idioot grote cylinderhoud komen ze toch wel vooruit.

Japanse auto's proberen het maximale uit meerdere facetten te halen. Nu stel ik het wel erg zwart/wit maar dat is volgens mij wel de insteek.

[ Bericht 15% gewijzigd door 1299 op 11-08-2006 23:42:57 ]
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:45:08 #145
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40728877
1500 supra pk's is ook niet op stock internals dus dat mag je niet vergelijken. 900 pk wel en dat houd het vast geen 33 jaar zoals die V8's (sprak de supra lover )

En een 2 liter japanner met 170pk (ofzo) is niet te vergelijken met die v8 koppelbeesten denk ik dat is appels en peren vergelijken imho.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:45:49 #146
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40728906
oh shit je hebt geëdit.

We zijn het eens
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:04:38 #147
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_40729583
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ja die griffon's zijn gruwelijk
* Tjabbo gaat elk jaar in Wierden naar de pulls kijken. Nederlands's grootste outdoor evenement heb ik begrepen.
Sorry, maar ik ben bang dat je het verkeerd begrepen hebt . De grootste wedstrijd is volgens mij toch echt wel Lochem, welke vanmiddag weer wordt gehouden. Goed voor zo'n 9000 bezoekers op 1 dag en 2 banen naast elkaar. Dat halen ze in Wierden toch echt niet.
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:21:04 #148
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40730164
oh dam
Nee dat redden ze daar niet. 't is dat ik wat anders heb anders ging ik wel heen
pi_40730179
foutje!!!
pi_40736644
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Corona1972 het volgende:

[..]

We praten toch over betrouwbaarheid van de motorblokken??En niet over de hele auto?
En dan praat ik over een blok welk best wel veel vermogen levert en die zeker 38 jaar oud is.
Dat mitsubishi blok ken ik niet,dus ik moet je geloven.
Er schiet mij ineens wat te binnen trouwens,ooit eens gezien wat voor auto's er nog rondrijden op Cuba?Heel veel oude amerikaanse bakken.

Laat ik het zo stellen??Zie jij nog wel eens een civic van de 1e generatie rondrijden??Ik denk van niet,want dat waren echt roestbakken.En als je er al 1 ziet rijden,zijn er uberhaupt nog wel makkelijk onderdelen van te krijgen?Ik denk van niet,terwijl je van oude amerikanen alles nog kan kopen,tot aan het kleinste schroefje toe.Ik heb vandeweek een catalogus gedownload waar echt alles instaat,tot aan complete bodemdelen van de carroserie.


TEGENWOORDIG zijn jappen de betrouwbaarste auto's die er zijn,en 1 merk springt er echt bovenuit,en dat is Toyota.
Vroeger waren ze ook niet zo betrouwbaar iig,geen enkele auto trouwens.

Maar daar gaat dit hele topic niet over,de startpost gaat over amerikaanse bakken in het algemeen,en wat een pimpbakken dat zijn.
Vroeger waren ze zeker wel betrouwbaar omdat ze toen ze voor het eerst in de US waren gekomen bijna de US automarkt hadden kapotgemaakt.

Want fokking snel (ja dat gebeurt er als je een 2 bak in een V8 stopt ), zeer zuinig, en extreem betrouwbaar...

De reden dat de Amerikaanse automarkt nog leefde was het feit dat de Japanse karretjes gewoon saaie auto's waren... Er waren wel leuke sportwagens bij, maar ze bleven saai...

En een S2000 is een van de betrouwbaarste blokken van Honda. Er zijn een paar blokken die gewoon beduidend slechter waren. Was ook bij de E46 M3 blokje zo, later hebben ze die motoren onder garantie aangepast.

En de reden dat je geen ouwe Jappen ziet is omdat ze allemaal naar Afrika verscheept zijn. Omdat die motoren gewoon eindeloos kunnen doordraaien...

Waarom denk je dat je in Afghanistan, Afrika, en de rest geen Amerikaanse bakken ziet maar Toyota jeeps ?

Zelfs in Arabie hebben die rijke oliedudez wel een paar Toyota's...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')