327 is toch 5.4 liter?, 275 pk uit een 5.4 is peanuts.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:00 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
Hey yup
als je wat zegt,doe dan je huiswerk alsjeblieft.
voorbeelden genoeg,de big blocks uit eind jaren 60,begin jaren 70 leverden veel vermogen uit een simpel blok.
Mijn buurman heeft een high output 327 cu blok,en die levert 275 pk,en daar is niets aan gedaan,alleen maar een hogere compressie.dit is een blok uit 1968,en het is een small block.
275 pk's uit 5,4 liter V8 dus.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:00 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
Hey yup
als je wat zegt,doe dan je huiswerk alsjeblieft.
voorbeelden genoeg,de big blocks uit eind jaren 60,begin jaren 70 leverden veel vermogen uit een simpel blok.
Mijn buurman heeft een high output 327 cu blok,en die levert 275 pken daar is niets aan gedaan,alleen maar een hogere compressie.dit is een blok uit 1968,en het is een small block.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:24 schreef Wimo. het volgende:
Betrouwbaar? Een s2000 blok is nou niet echt het toppunt van betrouwbare motoren. Honda heeft wel betere blokken gebakken.
Maar toch niet in de jaren zeventig.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 02:12 schreef Transvaal het volgende:
[..]
275 pk's uit 5,4 liter V8 dus.
Beetje magertjes. BMW doet alleen al 500 pk's uit minder liter, en sommige tuners halen bijna 600 pk's uit datzelfde 5-liter, atmosferisch.
http://members.lycos.nl/hendrik/s800/specs.htmquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 02:39 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar toch niet in de jaren zeventig.![]()
Damnquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 02:41 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://members.lycos.nl/hendrik/s800/specs.htm
Honda S800 (1966)
791 cc
Power Peak 8000 rpm
Maximum power 70 bhp (52 kW)
Weight 771 kg
Nee dude.. Een 327 kan sneller dan een 350 Small block..quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:10 schreef yup het volgende:
[..]
327 is toch 5.4 liter?, 275 pk uit een 5.4 is peanuts.
Honda fapper, ga eens naar je lokale dealer en vraag wat het olieverbruik is van de s2000jes die daar in onderhoud staan. En durf daarna nog eens te beweren dat honda deze blokken zo had moeten verkopen.quote:
Feit is dan wel dat je zelf beter op had moeten letten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:59 schreef 1299 het volgende:
Ja daar heb je wel een punt. Ik heb een verhaal van iemand gelezen die z'n S2000 binnen 60K kapot had gereden omdat hij zonder olie stond.
En dan heb je ook nog van mensen die denken dat een S2000 met turbo ook nog een lang leven is beschoren
Hij had wel degelijk de olie gecheckt, maar je gaat er niet vanuit dat hij opeens spontaan droog staat. Volgens Honda had hij elke rit z'n olie moeten checken, maar dat doet niemand volgens mij?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:52 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Feit is dan wel dat je zelf beter op had moeten letten.
Als je auto zonder olie staat heb je als bestuurder iets verkeerd gedaan dat is zeker.
(Tenzij je iets raakt en het in 1x weg is natuurlijk)
Elke dag checken niet. vast niet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Hij had wel degelijk de olie gecheckt, maar je gaat er niet vanuit dat hij opeens spontaan droog staat. Volgens Honda had hij elke rit z'n olie moeten checken, maar dat doet niemand volgens mij?
Is van iemand op GoT.quote:48.000km (juli 2004): gekocht (auto was altijd bij een Honda dealer in onderhoud)
55.000km (dec 2004): revisie, motor liep op 3 cilinders. Zuigerveren vervangen, klepsteelrubbers vervangen, zuigerveren vervangen, koppakking vervangen, spanarm, cilinderkop reviseren (door gespecialiseerd bedrijf).
65.000km (juli 2005): apk keuring, olie bijgevuld en de koppelingscilinder vervangen (gewoon slijtage)
70.000km : blok kapot, stond zonder olie
Dealer zegt dat olieverbruik normaal is, en het binnen de norm valt. Is tevens afhankelijk van de rijstijl.
Importeur doet helemaal geen ruk en zegt dat je volgens de boekjes na elke tankbeurt je oliepeil moet controleren.
Van een moderne sportwagen hoef je niet te verwachten dat je om de 50km de olie moet checken. De Honda dealer meent van wel ... voor mij nooit een s2000quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:24 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Elke dag checken niet. vast niet.
Maar als je redelijk wat rijdt check je toch elke week even?
Misschien heb je wel gelijk. Ik kan me je standpunt cq visie wel voorstellen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:58 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Van een moderne sportwagen hoef je niet te verwachten dat je om de 50km de olie moet checken. De Honda dealer meent van wel ... voor mij nooit een s2000![]()
meestal niet, dusquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:26 schreef 1299 het volgende:
Welke lapjeskut heeft eigenlijk dat fabeltje van 'Torque wins the race' verzonnen? Iemand die niet kon schakelen ofzo?
Zo'n amerikaan is leuk voor de show/pats, maar een lichtere geavanceerdere auto is meestal toch rapper.
en de kleinste ter wereldquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:45 schreef Corona1972 het volgende:
ik heb ooit s gelezen dat de motor ui mijn huidige auto een goed klinkende v6 is.
één blok vergelijken met alle Amerikaanse blokkenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:02 schreef 1299 het volgende:
Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.
Waar lees je allemaal. En waarom zou ik geen vergelijking kunnen maken. Verder ook sterke argumentenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:10 schreef D.Rose het volgende:
[..]
één blok vergelijken met alle Amerikaanse blokken
bovendien zijn Jappen saai
We praten toch over betrouwbaarheid van de motorblokken??En niet over de hele auto?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:02 schreef 1299 het volgende:
Ja leuk dat die V8's zogenaamd zo betrouwbaar zijn, maar tot nu toe voert de Japanse markt nog altijd een eenzame overwinningstocht m.b.t betrouwbaarheid.
Er zijn ook zat japanse blokken die ook de 5ton halen. Als het zo'n overduidelijk feit is wel ik wel eens cijfers zien.
Nu heb ik idd beweerd dat de S2000 minder betrouwbaar is dan de meeste mensen geloven, maar dat geld zeker niet voor alle japanse motoren.
Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.
Waar baseer je jouw gegevens dan op dat een motorblok van japanse makelaardij het minder lang zou uithouden dan een amerikaans blok.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
We praten toch over betrouwbaarheid van de motorblokken??En niet over de hele auto?
En dan praat ik over een blok welk best wel veel vermogen levert en die zeker 38 jaar oud is.
Dat mitsubishi blok ken ik niet,dus ik moet je geloven.
Er schiet mij ineens wat te binnen trouwens,ooit eens gezien wat voor auto's er nog rondrijden op Cuba?Heel veel oude amerikaanse bakken.
Laat ik het zo stellen??Zie jij nog wel eens een civic van de 1e generatie rondrijden??Ik denk van niet,want dat waren echt roestbakken.En als je er al 1 ziet rijden,zijn er uberhaupt nog wel makkelijk onderdelen van te krijgen?Ik denk van niet,terwijl je van oude amerikanen alles nog kan kopen,tot aan het kleinste schroefje toe.Ik heb vandeweek een catalogus gedownload waar echt alles instaat,complete bodemdelen van de carroserie.
TEGENWOORDIG zijn jappen de betrouwbaarste auto's die er zijn,en 1 merk springt er echt bovenuit,en dat is Toyota.
Vroeger waren ze ook niet zo betrouwbaar iig,geen enkele auto trouwens.
Maar daar gaat dit hele topic niet over,de startpost gaat over amerikaanse bakken in het algemeen,en wat een pimpbakken dat zijn.
Waar ik op baseer dat motoren tegenwoordig minder lang meegaan??quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Waar baseer je jouw gegevens dan op dat een motorblok van japanse makelaardij het minder lang zou uithouden dan een amerikaans blok.
Nee ik zie bijna nooit hele oude japanse auto's rondrijden, omdat japanse auto's in die tijd nog van bedenkelijk slechte kwaliteit waren. Hier in in verloop van tijd verandering in gekomen, en tegenwoordig bouwen ze in mijn optiek betere auto's (en dus ook motoren) dan amerikanen.
Dat de Amerikaanse motor in 30 jaar haast nog niks gewijzigd is hoeft niet perse in hun voordeel te spreken.
Ook moet je er rekening mee houden dat Japanse auto's in het begin amper verkocht zijn in Amerika. Door de weersomstandigheden hier heeft een amerikaan ook veel meer lijden.
Een beetje off-topic gaan lijkt me niet zo'n bezwaar aangezien dit topic toch net gekicked is
Now you're talking about serious horsepower!!! 2000 - 2500 PK uit een V-8 begint er op te lijken, de jetsers van turbo's zijn in dit geval trouwens schroefcompressors (blowers). En natuurlijk gaat er absoluut niets boven een goede V-12 vliegtuigmotor: Rolls Royce Griffon, 36,7 liter, 3500 PK.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:26 schreef Tjabbo het volgende:
in de tractor pulling gebruiken ze ook dikke jetsers van turbo's
en ze gebruiken vaak vliegtuigmotoren he
jij zei gemiddelde, gemiddelde baseer je op allemaal, anders in het geen gemiddeldequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:12 schreef 1299 het volgende:
[..]
Waar lees je allemaal. En waarom zou ik geen vergelijking kunnen maken. Verder ook sterke argumenten![]()
ja die griffon's zijn gruwelijkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:34 schreef JB100-plus het volgende:
[..]
Now you're talking about serious horsepower!!! 2000 - 2500 PK uit een V-8 begint er op te lijken, de jetsers van turbo's zijn in dit geval trouwens schroefcompressors (blowers). En natuurlijk gaat er absoluut niets boven een goede V-12 vliegtuigmotor: Rolls Royce Griffon, 36,7 liter, 3500 PK.![]()
![]()
Al zijn er ook nog wel deelnemers met ongeblazen small- en big block Chevy's, oa de Black Cat met 5 x 5,7 ltr en 2 x 7,2 ltr, samen 3500 PK. De blokken zijn trouwens te koop!
Hahah, dus volgens jouw is dan elke motor het gemiddelde?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:43 schreef D.Rose het volgende:
[..]
jij zei gemiddelde, gemiddelde baseer je op allemaal, anders in het geen gemiddelde
ben je echt zo dom, of doe je maar zoquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:46 schreef 1299 het volgende:
[..]
Hahah, dus volgens jouw is dan elke motor het gemiddelde?![]()
Als ik iemand's iq vergelijk met de gemiddelde nederlander, dan bedoel ik toch ook niet iemand met een iq van 140?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:47 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ben je echt zo dom, of doe je maar zo
lieverd:quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:50 schreef 1299 het volgende:
[..]
Als ik iemand's iq vergelijk met de gemiddelde nederlander, dan bedoel ik toch ook niet iemand met een iq van 140?
Jij haalt er opeens alle motoren bij??
Ja en die vergelijking sta ik nog steeds achter. Ik zeg niet dat hij beter is dan welk bestaand V8 blok dan ook wat door de bovenstaande poster wordt geopperd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:53 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
lieverd:
Ik druf te stellen dan een Mitsubishi 4G63 blok het langer uitzingt dan de gem amerikaanse V8.
in deze zin vergelijk jij 1 blok (die van mitsubishi) met de 'gemiddelde v8'.
dat betekent dat jij 1 motor vergelijkt met alle doorsnee v8 motoren. Daardoor haal jij er alle motoren bij.
Da's nou precies wat jij deedquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:50 schreef 1299 het volgende:
[..]
Als ik iemand's iq vergelijk met de gemiddelde nederlander, dan bedoel ik toch ook niet iemand met een iq van 140?
Jij haalt er opeens alle motoren bij??
ik zei niet beter dan alle, ik zei beter dan de gemiddelde (van alle)quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:54 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja en die vergelijking sta ik nog steeds achter. Ik zeg niet dat hij beter is dan welk bestaand V8 blok dan ook wat door de bovenstaande poster wordt geopperd.
ik weet het ook niet. Maar ik zeg ook niet dat het blok niet goed is, maar enkel de afdichting tussen de kop en het onderblok. de RA waarden waarmee die gevlakt worden (werden?) waren niet zo laag.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:32 schreef Fat_Mike het volgende:
Ik weet niet of dat wel zo is Tjabbo, misschien is dat blok wat jij noemt wel heel bijzonder, maar mijn ervaring is dat de gietijzeren v8 motoren echt ongelovelijk sterk zijn, het probleem lijkt mij meer de verouderde techniek die eromheen zit.
Sorry, maar ik ben bang dat je het verkeerd begrepen hebtquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ja die griffon's zijn gruwelijk
* Tjabbo gaat elk jaar in Wierden naar de pulls kijken. Nederlands's grootste outdoor evenement heb ik begrepen.
Vroeger waren ze zeker wel betrouwbaar omdat ze toen ze voor het eerst in de US waren gekomen bijna de US automarkt hadden kapotgemaakt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:13 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
We praten toch over betrouwbaarheid van de motorblokken??En niet over de hele auto?
En dan praat ik over een blok welk best wel veel vermogen levert en die zeker 38 jaar oud is.
Dat mitsubishi blok ken ik niet,dus ik moet je geloven.
Er schiet mij ineens wat te binnen trouwens,ooit eens gezien wat voor auto's er nog rondrijden op Cuba?Heel veel oude amerikaanse bakken.
Laat ik het zo stellen??Zie jij nog wel eens een civic van de 1e generatie rondrijden??Ik denk van niet,want dat waren echt roestbakken.En als je er al 1 ziet rijden,zijn er uberhaupt nog wel makkelijk onderdelen van te krijgen?Ik denk van niet,terwijl je van oude amerikanen alles nog kan kopen,tot aan het kleinste schroefje toe.Ik heb vandeweek een catalogus gedownload waar echt alles instaat,tot aan complete bodemdelen van de carroserie.
TEGENWOORDIG zijn jappen de betrouwbaarste auto's die er zijn,en 1 merk springt er echt bovenuit,en dat is Toyota.
Vroeger waren ze ook niet zo betrouwbaar iig,geen enkele auto trouwens.
Maar daar gaat dit hele topic niet over,de startpost gaat over amerikaanse bakken in het algemeen,en wat een pimpbakken dat zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |