Als je in de krant leest, of het journaal ziet, en je merkt hoeveel tijd en geld er in de allochtoonse jongeren wordt gestoken, is het dan niet aannemelijk dat autochtone jongeren het idee krijgen dat zij weg kunnen komen met precies hetzelfde gedrag, en net als hun allochtone equivalenten, vervolgens aandacht en tientallen projecten hun richting in gegooid krijgen.
De jongeren in Ede bijvoorbeeld kregen gesubsidieerde leer-reizen naar Marokko aangeboden, en waren doelwit van heel wat projecten en debatten, maar uiteindelijk is het niet gelukt, en na tonnen te hebben versplid aan projecten is nu pas de maat vol voor de overheid en zegt deze dat ze een streng beleid gaan voeren gericht op de harde kern, terwijl ze weer hulpverleners inzetten om honderen meelopers te begeleiden en te behoeden voor ongewenst gedrag.
Als autochtone jongeren dit zien, is het beeld al snel gekweekt dat "zij" alles veel makkelijker krijgen en dat "zij" met veel dingen weg kunnen komen... dus waarom kunnen "wij" dat dan niet?
Is het ontwijkende beleid en zijn de talloze cultuur-gebonden projecten en programma's een aanleiding voor autochtone jongeren om te denken dat ook zij met veel meer weg kunnen komen?
Veroorzaakt het een onevenwichtig beeld bij autochtone jongeren, en zullen zij zich juist ondergesteld gaan voelen in de maatschappij, omdat zij geen recht denken te hebben op tal van projecten en subsidies van de overheid?
Gewone politie voor kinderen en mensen ouder dan 25.
En politie zoals in de Verenigde Staten voor mensen tussen de 12 en de 25.
Opgelost
quote:zowel negatief als positief...
Op donderdag 20 november 2003 23:23 schreef NightH4wk het volgende:
Minder kans dan allochtone jongeren denk ik, Nederlanders hebben over het algemeen een andere mentaliteit.
quote:Verklaar ?
Op donderdag 20 november 2003 23:38 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
zowel negatief als positief...
quote:de mentaliteit is anders, maar soms ook op een goede manier...
Op donderdag 20 november 2003 23:42 schreef Bauhaus het volgende:[..]
Verklaar ?
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:44 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
de mentaliteit is anders, maar soms ook op een goede manier...
Voor wie ontspoort zijn er enkele herkansingen. Daarna kan een harde aanpak worden ingezet opdat de maatschappij (lees: iedere inwonende die toevallig de pech heeft te maken te krijgen met een dergelijk egoïstisch en eigengereid individu) niet voortdurend de rekening van draaideurontspoorders gepresenteerd krijgt. Kennelijk zijn deze meervoudig ontsporende individuen slechts te motiveren tot sociaal gedrag als er een sanctie staat op overtreding ervan. Blijkt ook dat niet te helpen dat helpt slechts een uit de maatschappij plaatsing waarbij van de delinquent een eigen bijdrage in de kosten verwacht mag worden.
Het begint met consequente corrigering bij overtredingen op de leefbaarheid. Gedogen geeft een verkeerd signaal af en doet mensen grenzen verder opschuiven ten koste van anderen.
Wie hier allemaal niet aan wil wordt dus gecorrigeerd, uit de maatschappij gehaald of domweg niet toegelaten of uitgezet. Volgens mij zal dit de leefbaarheid van de Nederlandse maatschappij voor iedere ingezetene ongeacht de herkomst vergroten.
quote:Die 'scheefgroei' -die overigens breder is dan alleen bij de jeugd- wordt nu gelukkig minder door de bezuinigingen van hat Kabinet. Het gevoel zal er best zijn, maar juist door die bezuinigingen is dit niet het moment om op grond van die gevoelens actie te ondernemen om ook gesubsidieerd te worden.
Op donderdag 20 november 2003 23:20 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Veroorzaakt het een onevenwichtig beeld bij autochtone jongeren, en zullen zij zich juist ondergesteld gaan voelen in de maatschappij, omdat zij geen recht denken te hebben op tal van projecten en subsidies van de overheid?
Zie ook het openingsbericht in dit topic: Den Haag geeft softe aanpak Marokkanen op
Kijk naar de vraag van de TS en reageer daar aub inhoudelijk op. Als we alleen Marokkanen gaan bashen gaat hier een slot op.
quote:Het punt is alleen dat het daar nu te laat voor is. Jongeren kijken niet zozeer naar de economische situatie waarin ons land verkeerd, ze zien alleen dat een bepaalde groep mensen voorkeur krijgt.
Op donderdag 20 november 2003 23:55 schreef sizzler het volgende:Die 'scheefgroei' -die overigens breder is dan alleen bij de jeugd- wordt nu gelukkig minder door de bezuinigingen van hat Kabinet. Het gevoel zal er best zijn, maar juist door die bezuinigingen is dit niet het moment om op grond van die gevoelens actie te ondernemen om ook gesubsidieerd te worden.
De overheid heeft een soort van sfeer gecreeerd waar autochtone jongeren, voornamelijk in de achterstandswijken, zich juist een tweede rangs burger gaan voelen. Deze jongeren zien louter dat Ali Achmed na het plegen van een overval, meer aandacht krijgt van de overheid in de vorm van dure projecten,dan dat zij dat krijgen na een aanvaring met justitie. De gedachte is al snel gekweekt dat een ander meer krijgt dan jij, vooral als de ander zich kan beroepen op zijn culturele achtergrond, en door zich daar op te beroepen, ineens recht lijkt te hebben op veel meer begeleiding, veel meer projecten, dan een ander.
eigenlijk zie ik nu pas in dat Sterke verrechtsing jeugd baart zorgen hier een van de reacties van is. De jeugd verrechtst, omdat ze zich juist gediscrimineerd voelt. Want zij zijn eigenlijk het pispaaltje geworden, de ondergesneeuwde groep, degenen die eigenlijk helemaal niets krijgen van de overheid.
En dat terwijl ik eerst juist dacht dat autochtone jongeren dieper in de criminaliteit zouden af zakken, onder het motto: "zij kunnen het ook doen, en zij kunnen het zelfs ongestraft doen".
quote:Spreek alsjeblieft voor jezelf....Ik heb nog nooit wat gemerk van een soort van dubbele standaard. Mag ik hiervan een bron zien?
Op vrijdag 21 november 2003 07:46 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
De overheid heeft een soort van sfeer gecreeerd waar autochtone jongeren, voornamelijk in de achterstandswijken, zich juist een tweede rangs burger gaan voelen. Deze jongeren zien louter dat Ali Achmed na het plegen van een overval, meer aandacht krijgt van de overheid in de vorm van dure projecten,dan dat zij dat krijgen na een aanvaring met justitie. De gedachte is al snel gekweekt dat een ander meer krijgt dan jij, vooral als de ander zich kan beroepen op zijn culturele achtergrond, en door zich daar op te beroepen, ineens recht lijkt te hebben op veel meer begeleiding, veel meer projecten, dan een ander.
quote:Zoals sjun al zei: we hebben een Nederlands rechtsysteem wat op ons allen toepasbaar is. Criminele Marokkanen worden niet getolereerd. Er is niet sprake van meten met 2 maten waardoor autochtonen zich gediscrimineerd voelen. Wel zijn er mensen die zich gediscirmineerd voelen door het geweld van een groep allochtonen, maar het enige is dat er misschien een verrechtsing plaatsvind.
Op vrijdag 21 november 2003 07:46 schreef Kugari-Ken het volgende:En dat terwijl ik eerst juist dacht dat autochtone jongeren dieper in de criminaliteit zouden af zakken, onder het motto: "zij kunnen het ook doen, en zij kunnen het zelfs ongestraft doen".
quote:Autochtone jeugd het pispaaltje geworden??? Dat is pas omgekeerde wereld.
Op vrijdag 21 november 2003 07:46 schreef Kugari-Ken het volgende:eigenlijk zie ik nu pas in dat Sterke verrechtsing jeugd baart zorgen hier een van de reacties van is. De jeugd verrechtst, omdat ze zich juist gediscrimineerd voelt. Want zij zijn eigenlijk het pispaaltje geworden, de ondergesneeuwde groep, degenen die eigenlijk helemaal niets krijgen van de overheid.
a. wat zouden ze moeten krijgen?
b. waarom ondergesneeuwd?
c. is hun sociale positie dan hetzelfde als die van de probleemgroep allochtone jongeren?
etc etc
quote:Er zit in principe wat in, maar kans is niet zo groot.
Op donderdag 20 november 2003 23:20 schreef Kugari-Ken het volgende:
Is er het gevaar dat autochtone jongeren zich gaan groeperen en misdragen onder het motto "Zij komen er ook mee weg, dus wij ook wel".
De uitzonderingen die de regel bevestigen daargelaten.
De rel marokkaantjes zijn namelijk bezig als typische have-nots.
Ze bevinden zichzelf in een economische situatie die ronduit slecht is te noemen, een situatie die ze ook nog eens van ouders op kind overbrengen.
De sociale status welke toch nauw verweven is met de economische is vaak net zo belaberd.
Gecombineerd met een cultuur die niet echt openstaat voor veranderingen, en absurd veel waarde hecht aan het begrip 'eer'.
Eer en respect verdien je in NL door een goed burger te zijn, met een goeie baan en een vette bak voor de deur, om het maar ff heel kort door de bocht neer te zetten.
En het feit dat ze dat niet hebben, willen ze ons even laten weten door de boel aan de lopende band te verstieren.
Hoe erg anders is het leven voor een jonge autochtone nederlander.
De ouders hebben vaker wel een baan, en beschouwen het krijgen van kinderen ook niet als allah's wil, en erkennen hun eigen handelen daarin. Dientengevolge hebben ze minder kinderen, die ze dus beter op kunnen voeden, en meer mee kunnen geven als die kinderen zelf de maatschappij ingaan. Want kinderen kosten nu eenmaal bakken met geld.
Daarom zul je zulk extreem gallen-om-het-gallen echt niet zo vaak bij nederlanders zien.
quote:Nee als autochtone jongeren zich asocialer gaan opstellen en zich sneller in de criminaliteit begeven kan een oorzaak daarvan zijn dat het de overheid is die met haar programma's een bepaalde groep over hebben geslagen.
Op zaterdag 22 november 2003 19:56 schreef Yi-Long het volgende:
Ehm....dus als ik het goed begrijp, wil de topic starter beweren dat als de AUTOCHTONE jeugd zich misdraagt, het ÓÓK de schuld van de allochtonen is!?
quote:Ze zijn het pispaaltje helemaal niet geworden, en dat heb ik nergens beweerd. Leer eens lezen
Autochtone jeugd het pispaaltje geworden??? Dat is pas omgekeerde wereld.
quote:Wel als je kijkt naar de extra projecten die er bestaan voor uitsluitend allochtone jongeren, omdat ze zijn toegespits op het culturele verschil tussen die jongeren en de Nederlandse maatschappij.
Ondergesneeuwde groep??
quote:Evenveel kansen als ieder ander, en een gelijk aantal projecten die inspelen op hun culturele belevenis, net als allochtonen projecten krijgen die inspelen op hun culturele achtergrond.
a. wat zouden ze moeten krijgen?
quote:Omdat ze geen allochtoon zijn, en zich niet kunnen beroepen op hun culturele achtergrond die anders is dan die van de autochtone bevolking. Ze krijgen niet de extraatjes die allochtonen juist wel krijgen.
b. waarom ondergesneeuwd?
quote:Meestal wel, ze komen net als allochtone probleemjongeren uit de kansarme wijken en door hun economische situatie belanden ze al snel in de criminaliteit. Ze maken geen deel uit van de maatschappij omdat ze door hun economisch isolement er niet optimaal aan deel kunnen nemen.
c. is hun sociale positie dan hetzelfde als die van de probleemgroep allochtone jongeren.
Zulke projecten worden voor iedereen die probleemjongere is gestart, ongeacht ras. Er zijn relatief nou eenmaal meer allochtone probleemjongeren en op Fok worden de allochtone probleemjongeren er in het bijzonder uitgelicht.
Zo niet, er lopen meer dan 530 projecten in Nederland voor ontspoorde jongeren, kom eens met een aantal projecten die uitsluitend voor allochtonen bedoeld zijn en expliciet autochtonen weigeren.
quote:En jij bent een smerige klootzak met het verstand van een wegrottende rat onder een felle zomerzon. Ik heb het nooit over ras gehad, maar over culturele achtergronden.
Op zaterdag 22 november 2003 20:31 schreef RichardQuest het volgende:
M.i. heeft Kugari-Ken een vreemd beeld op de realiteit en komt hij alleen op Fok.Zulke projecten worden voor iedereen die probleemjongere is gestart, ongeacht ras. Er zijn relatief nou eenmaal meer allochtone probleemjongeren en op Fok worden de allochtone probleemjongeren er in het bijzonder uitgelicht.
quote:In Ede, voor Marokkaanse probleemjongeren een studie-reis naar Marokko, dit werd alleen voor de Marrokaanse jongeren georganiseerd. Ik ken een project dat zicht toespitst op Antiliaanse jongeren, bijeenkomsten georganiseerd speciaal voor Antiliaanse jongeren. En een vriendin van me werkt nu op een project dat zich toespitst op jonge Marrokaanse meisjes die met justitie in aanraking zijn gekomen. Ze organiseert bijeenkomsten en andere activiteiten voor deze groep, deze zeer specifieke groep.
Zo niet, er lopen meer dan 530 projecten in Nederland voor ontspoorde jongeren, kom eens met een aantal projecten die uitsluitend voor allochtonen bedoeld zijn en expliciet autochtonen weigeren.
quote:Ah...meneer de professor
Op zaterdag 22 november 2003 21:12 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
En jij bent een smerige klootzak met het verstand van een wegrottende rat onder een felle zomerzon. [..]
Veel plezier met je leven vol vooroordelen vanuit je computertje
quote:Dit is totaal overbodig en nutteloos.
Op zaterdag 22 november 2003 21:12 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
En jij bent een smerige klootzak met het verstand van een wegrottende rat onder een felle zomerzon.
quote:Daarnaast zijn er ook projecten speciaal voor autochtonen (of een deel daarvan). Het is goed dat er verschillende projecten zijn voor verschillende mensen. Meer afgestemd op het individu.
[..]In Ede, voor Marokkaanse probleemjongeren een studie-reis naar Marokko, dit werd alleen voor de Marrokaanse jongeren georganiseerd. Ik ken een project dat zicht toespitst op Antiliaanse jongeren, bijeenkomsten georganiseerd speciaal voor Antiliaanse jongeren. En een vriendin van me werkt nu op een project dat zich toespitst op jonge Marrokaanse meisjes die met justitie in aanraking zijn gekomen. Ze organiseert bijeenkomsten en andere activiteiten voor deze groep, deze zeer specifieke groep.
quote:Noem er eens een dan. Want zodra er zo'n project zou bestaan zul je al heel snel iemand op je dak hebben die krijst dat het racisme is en dat je discrimineert. Kijk naar RichardQuest wiens opmerkingen en veronderstellingen doordrukken dat er in deze tijd nog altijd figuren zijn die zo gemakkelijk denken.
Op zaterdag 22 november 2003 21:20 schreef Sidekick het volgende:Daarnaast zijn er ook projecten speciaal voor autochtonen (of een deel daarvan). Het is goed dat er verschillende projecten zijn voor verschillende mensen. Meer afgestemd op het individu.
quote:Nee hoor, het heeft z'n doel bereikt met een dodelijke efficientie.
Op zaterdag 22 november 2003 21:20 schreef Sidekick het volgende:
Dit is totaal overbodig en nutteloos.
dus nee, niet geheel overbodig, en in mijn optiek alles behalve nutteloos
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 21:28 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
Nee hoor, het heeft z'n doel bereikt met een dodelijke efficientie.
Ik heb gezien wat het niveau van RichardQuest was in een aantal andere topics, en ik was er niet van onder de indruk. Want mijn god, zijn mongoloide argumenten omtrent de stelling dat harder straffen niet werkt, zijn een teken aan de wand.
Ik wil niet dat RichardQuest zich in deze discussie mengt, omdat hij niets toe kan voegen dat iets van waarde is, behalve herhaling van argumenten die kant nog wal raken het niet met Kugari-Ken eens is, en door hem weg te jagen heb ik mijn doel bereikt...dus nee, niet geheel overbodig, en in mijn optiek alles behalve nutteloos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |