al schijnen de 2 tv-films die ik heb beter te wezen
quote:TV films? Zijn dat gecutte versies of compleet andere films?
Op woensdag 19 november 2003 12:22 schreef AntiChrist het volgende:
Ik heb 3 delen van deze film tot nu toe heb ik alleen de Bios versie van deel 1 gezien en die is best vermakelijkal schijnen de 2 tv-films die ik heb beter te wezen
quote:dat zijn de eerste 2 films die voor tv zijn gemaakt, die werden zo goed bevonden waardoor ze er bioscoop remakes van hebben gemaakt. (die naar het schijnt slechter zijn dan de tv-films)
Op woensdag 19 november 2003 12:26 schreef kinky_queen het volgende:[..]
TV films? Zijn dat gecutte versies of compleet andere films?
Review: At a time when Japanese horror films are most prevalent and impressive, and seem to have reached its creative heights after an established legacy in the last half of the 1990s director, Shimizu Takashi, under the tutelage of Kiyoshi Kurosawa (Director of CURE, CHARISMA, and KAIRO) and Hiroshi Takahashi (Screenwriter of the RING trilogy), delivers the next level of the horror spectacle with JU-ON.
Taking the classic idea of a haunted house story and flipping it on its head, Shimizu weaves a vengeful tale about a family whose own demise was filled with so much ire and hate, an unforgiving grudge manifested and was unleashed upon the world. While the concept may seem similar to another Japanese masterpiece about vindictive curses, the execution is a reinvention of classic tactics and storytelling sensibilities recognized in the horror genre.
JU-ON is told and separated into smaller vignettes that hop to and fro throughout the storys timeline, like little drip-drops of visual horror haikus creating a larger reflection in the puddle. While this leaves little room for character development, each fated segment is pumped with enough scare adrenaline where the only thing to worry about is the safety of the protagonists. It almost seems to be a more appropriate and logical way of showing the associations between the players and how the curse spreads. Even though the supernatural aspects of JU-ON are not grounded with any particular genre rules there is a method to the madness. Even with repeated viewings, what may seem as chaotic instances for the characters deaths and conclusions, really are complex and elaborate designs that involve not only the present state of the curse, but years off into the future.
The cinematography is darkly beautiful in the sense that every shadow, corner, nook and cranny lends itself to the eerie, iridescent ambiance that drives JU-ON, making the house become a character of its own; a lifeless, tangible host for the curse. Picture and sound compliment each other well as instrumental cues interrupt viewing with sharp, pierce shrieks and harsh scratches that sets up for each tiny frightening morsel, buzz pops for the mind. Possibly the most terrifying specter of the JU-ON group is the Toshio child and his waxy, blue hued figure lurking behind every head turn and peer. He will become the most recognizable and prominent persona of the curse, a panic warning in a sense, just before his parental wraiths appear. There are numerous other subtle elements of fear throughout that keep the atmosphere fresh and new that will peak the audiences curiosity, wondering what is going to happen next and how.
In the end, Shimizu Takashi, who also wrote the screenplay, has created another outstanding achievement in Japanese horror. This film is highly recommended whether or not you are an appreciator of fine horror cinema. With an American remake from the executive producers of U.S. RING in the works, it seems the curse will spread here to the states as well, infecting all those of the JU-ON grudge
quote:ja dat is de bios versie
Op zaterdag 29 november 2003 12:17 schreef kinky_queen het volgende:
ik heb em net gezien, en is me erg goed bevallen, maar is dit dus de bioscoop versie?
]
quote:gaat ff zoeken...
Op zaterdag 29 november 2003 14:57 schreef AntiChrist het volgende:[..]
ja dat is de bios versie
nu moet je alleen nog de 2 tv-films ergens vandaan zien te halen
(ik had ze via ebay eng ondertiteld)
sinds BRAINDEAD is er niet meer zo met babies omgegaan
IMDbquote:Op maandag 19 april 2004 20:28 schreef kinky_queen het volgende:
Zoals vaak heb ik schik van je Saint
Wat is je bron?
jezus... lees jij nooit de horror sites?? al meer dan een half jaar bekend..quote:Op maandag 19 april 2004 20:28 schreef kinky_queen het volgende:
Zoals vaak heb ik schik van je Saint
Wat is je bron?
ah, ik was al compleet de draad kwijt, bedankt voor dit overzicht!quote:Op maandag 10 mei 2004 01:24 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ik heb alle 4 versies gezien, namelijk:
Ju-on: The Curse - http://us.imdb.com/Title?0330500
Ju-on: The Grudge - http://us.imdb.com/title/tt0364385/
Ju-on: The Curse 2 - http://us.imdb.com/title/tt0330501/
Ju-on: The Grudge 2 - http://us.imdb.com/title/tt0367913/
ik betwijfel of dit een poster is van de Amerikaanse re-makequote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:59 schreef PDOA het volgende:
Wat is dat toch met al die Amerikaanse remakes van Japanse films? Zijn de ideeen op daar in Hollowood?
en DARK WATERquote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:28 schreef PDOA het volgende:
Nee, ik bedoelde eigenlijk ook meer in het algemeen buitenlandse films, en nav deze reply:
"Er is een Amerikaanse remake op komst.
Maar wel geproduceerd door Sam Raimi en Robert Tapert.
Met Sarah Michelle Gellar
En met Ted Raimi, bekend als fake shemp
....... en uit Xena"
Want het lijkt wel of het gros Amerikaanse films een remake betreft... Abre Los Oljos, Ringu en nu ook Ju-on, en ik dacht binnenkort ook The Eye...
www.playusa.comquote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:09 schreef PDOA het volgende:
Zeg, waar heb je die Bubba Ho-Tep DVD eigenlijk vandaan?
als je het origineel kent zeggen deze plaatjes genoegquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enkele nietszeggende plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me trouwens de moeder van Laura Palmer op die laatste still.
now that you mention it heheheh "noooooooo!!!!!!"quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enkele nietszeggende plaatjes:
[[url=http://img49.exs.cx/img49/4920/thegrudge_07.jpg]afbeel
Lijkt me trouwens de moeder van Laura Palmer op die laatste still.
legaal is ie niet te verkrijgen volgens mij (niet eng ondertiteld in ieder geval)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:39 schreef Omega het volgende:
Ik heb de film Ju-On the Grudge al een tijdje geleden gedownload, had gehoord dat die goed was, wachtte alleen op het juiste moment. Maar eigenlijk wil ik nu de TV film zien, maar of ik die zo makkelijk kan downloaden...... Misschien toch wel een koop waard.
Het verhaal wordt meteen al in het begin uit de doeken gedaan, daar wordt precies vertelt wat er aan de hand is. De dames lijken (voor ons) een klein beetje op elkaar, maar da's niet zo'n groot probleem als je goed op de namen let. Ik had alleen even wat moeite met wat er allemaal met de hulpverleenster gebeurde.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:31 schreef SunChaser het volgende:
Ben 'm nu aan t kijken maar vind er weinig aan. Ik kan niet volgen wie wie is, ze lijken allemaal op elkaar die vrouwen. En het verhaal? Is dat er?
volgens mij wel. Heb hem ergens op DVD gezien online bij een reguliere online shop. Wel eentje die in azië zit... en die had engelse subs.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:18 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
legaal is ie niet te verkrijgen volgens mij (niet eng ondertiteld in ieder geval)
lijkt er wel op, zie de opsomming hiero REMAKE-LAND-the future of cinema is in the Past?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:59 schreef PDOA het volgende:
Wat is dat toch met al die Amerikaanse remakes van Japanse films? Zijn de ideeen op daar in Hollowood?
quote:Sarah Michelle Gellar bij première The Grudge
AMSTERDAM (ANP) - Actrice Sarah Michelle Gellar komt maandag naar Nederland voor de première van haar nieuwe film The Grudge. Dat maakte Independent Films woensdag bekend. De Amerikaanse woont de première bij in bioscoop Utopolis in Almere.
Gellar is bekend van films als Cruel Intensions, Scream 2 en I know what you did last summer. Daarnaast speelde ze de hoofdrol in de televisieserie Buffy the vampire slayer. Vorige maand presenteerde ze de MTV Europe Music Awards in Rome.
In The Grudge, een remake van de Japanse horrorfilm Ju-on, is de actrice te zien als verpleegkundige Karen Davis. Haar personage komt via een uitwisselingsproject voor studenten terecht in Japan. Op het huis waar ze werkt, rust een vloek. Iedereen die sterft door de vloek, verandert in een moordlustige geest.
Hij draait toch overal in de sneak?quote:Op maandag 13 december 2004 18:21 schreef beelz het volgende:
Voor de Zwollenaren:
De Amerikaanse versie draait in de sneak vanavond in buitensoos en de kroon. Als ik niets beters te doen heb dan ga ik hem in de bios beseffen vanavond
En anders kijk ik Saw nog een keer want die is wel erg fijn
Niet overal is de sneak op dezelfde dag en er zitten vaak ook wel verschillende films in andere bioscopen (hier in Zwolle is ook vaak kiezen tussen 2 films)quote:Op maandag 13 december 2004 18:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hij draait toch overal in de sneak?![]()
Ik zat net te kijken op zo'n 'sneakpreview-verraad-site', en daar stond bij uitleg 'n hele chinese cast terwijl er toch SMG in zit?Welke is 't nou? Amerikaanse toch wel die draait? Ik hou niet van Chinese films..
Ik heb ook alle delen (de 2 tv versies heb ik een lange tijd geleden van ebay afgehaald, weet trouwens nog steeds niet of die nu ondertussen wel gewoon legaal op DVD zijn, en de rest heb ik via internetshops besteld) ik heb vandaag de remake voor het eerst gezien vond hem best wel redelijk geslaagd al doet het groter budget zeker afbreuk aan de filmquote:Op zaterdag 1 januari 2005 15:57 schreef Infernal_Lady het volgende:
ik heb beide delen ( japans ) .....en deze zijn gewoon beter dan de remake.....
je kan de films kopen bij de free record shop.....deel 1 kost 6 euro.... en deel 2 13 euro....
-> Hier heb je het over, Ju-on: the grudge, en Ju-on: the grudge 2. Dit zijn in feite deel drie en deel 4. De eerste twee, Ju-on the curse en Ju-on: the curse 2 zal je niet vinden in een free record shop. Deze bestaan trouwens (voorlopig ?) alleen nog maar met engelse subtitels en zijn hier nog niet verkijgbaar (belgie/nederland)
The curse 1 en 2 vormen tesamen de zogenaamde TV film, ze waren nooit bedoeld om zo een hype te veroorzaken, maar ze deden het toch, hierop volgden de 'theatratical releases' the grudge 1 en 2, deze zouden in feite een remake moeten voorstellen van the curse 1 en 2, maar de verhaallijnen zijn niet hetzelfde, wel de opbouw(6 hoofdstukken in elke film).
In feite heeft de regisseur dus 5 keer (amerikaanse remake inbegrepen) 'dezelfde' film gemaakt (maar hij liet zijn fantasie steeds wat anders werken), maar steeds met een hoger budget.
Dit hoge budget in de amerikaanse versie is volgens mij trouwens hetgene wat er afbreuk aan doet. Waar the curse 1 en 2 zo griezelig zijn omwille van hun 'homevideo opname' (zonder het schudden en beven weliswaar) komt de amerikaanse grudge zeer gemaakt en ongriezelig over.
De japanse versies zijn terror en zenuwslopend. De amerikanen daarentegen maken er een zoveelste afgietsel van.
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:07 schreef Gorro het volgende:
Over Ju-on: The Grudge:
Het probleem van de film is dat er teveel personages zijn en teveel eng bedoelde momenten. Doordat er telkens van hoofdpersonage gewisseld wordt, krijg je het idee dat je naar een verzameling shorts zit te kijken. Binding met de personages is er dan ook niet en dat zorgt er ook voor dat de in grote getale aanwezig creepy momenten niet onder je huid kruipen, versterkt door het feit dat wanneer de ene nog maar net af is gelopen de volgende al weer om de hoek komt kijken. De enige die echt doel trof was de climax die wel redelijk creepy was. **½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke, the Ring snapte ik nog. Pissed off dead girl. Maar als dat niet genoeg meer is gaan schrijvers vreemde dingen verzinnen zeg.Ik ga naar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:18 schreef erkez het volgende:
Kan iemand uitleggen wat dat 'monster' nou precies wou? Dat ze vermoord was door haar gestoord man leek me duidelijk, maar wat had die professor ermee te maken? En die oude demente vrouw?
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]keb hem gisteren ook gezien en vond het wel een 'schrik' film.. jammer dat er een paar mensen voor ons zaten die niet tegen de spanning kunnen en gewoon door de film heen gaan lopen gillen.. en er vervolgens niet uitgezet wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ff nog een paar vragen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit keer zonder signature
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:39 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
keb hem gisteren ook gezien en vond het wel een 'schrik' film.. jammer dat er een paar mensen voor ons zaten die niet tegen de spanning kunnen en gewoon door de film heen gaan lopen gillen.. en er vervolgens niet uitgezet worden
maar ff nog een paar vragen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mwah... Veel schrikmomenten gericht op het harde geluid, voor de rest wel redelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens laat het open einde natuurlijk een deel 2 toe.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:03 schreef fratsman het volgende:
Mwah... Veel schrikmomenten gericht op het harde geluid, voor de rest wel redelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga naar huis.![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door fratsman op 08-01-2005 15:38:07 ]![]()
Net ook gezien, ik vond het echt een heerlijke horrorfilm. Jammer dat er niet echt een middenstuk en plot in het verhaal zat maar ik heb me zeker vermaakt! Hele vette film
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."![]()
ik vond em kut..quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:06 schreef AlmightyArjen het volgende:
Kheb gisteren de remake in de sneak gezien en ik vond hem wel goed. Het is echt alla the ring. Ik ben er wel positief over![]()
Nu ik er meer over nadenk (en dat doe ik vooral 's nachts in mn bed) vind ik de film ook zo inconsequent als wat:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je moet echt van die type films houden die in die stijl zijn gefilmd.
Mij weet het eerlijk gezegd niet zo te boeien. The Ring was nog wel te doen. Toen kreeg ik van iemand Dark Water en raadde me aan om die te gaan kijken. Kan nou niet zeggen dat staren naar een vochtplek op het plafond nou zo boeiend is.
Hetzelfde gevoel heb ik bij The Grudge, het neemt me op geen enkel moment mee, heb hem daarom na een uur maar uitgezet.![]()
Ik heb 'm net gezien en vond het echt niks aan.
het verhaal was soms lastig te volgen en hij was niet echt heel spannend. er hing niet zo'n eng sfeertje dat bijvoorbeeld wel in The Ring hing. ook schrok ik niet echt, de meeste schrikeffecten zag je al van tevoren aan komen. En het einde vond ik ook wel erg makkelijk gedaan, hadden ze wel iets beters voor mogen verzinnen.![]()
hoe heb jij hem gezien dan... (dvd,xvid) of bios....quote:Op donderdag 13 januari 2005 18:02 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik heb 'm net gezien en vond het echt niks aan.
want volgens mij zit daar ook verschil in hoor.. ik denk dat het veel spannender in de bios is...Dit keer zonder signature![]()
Ik vond hem redelijk..maar stukken slechter dan The Ring...Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...![]()
ik heb 'm thuis gezien ja. natuurlijk is ie in de bioscoop veel en veel spannender maar The Ring heb ik ook thuis gekeken en daar moest ik wel van in m'n broek poepen. als een film alleen spannend is in de bioscoop dan mist er iets.quote:Op donderdag 13 januari 2005 23:26 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hoe heb jij hem gezien dan... (dvd,xvid) of bios....
want volgens mij zit daar ook verschil in hoor.. ik denk dat het veel spannender in de bios is...![]()
Ik heb hem afgelopen zaterdag gekeken! Hij was op zich wel aardig, maar ja een echt verhaal zat er niet in. The Ring is gewoon stukken beter.![]()
Net gezien. Ik sluit me aan bij vele van de bovengeschreven quotes...
Ik zal morgen meer typen.Nu samen met karoltje een slapeloze nacht tegenmoet.
Een ding wel. Ik heb hier thuis de band van Ringu 2 liggen. The ring 2 dus in het japans. IK heb alleen de eerste 10 minuten daarvan gezien....maareh....begint die film ook niet metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En zou the Ring2 hetzelfde zijn als Ringu2?![]()
Het is nu 9 dagen geleden en ik ben nog steeds bang in het donker. En dat is lastig voor iemand die 's nachts meestal moet plassen
.
![]()
,Haha, ik ga dus ook niet meer plassen 's nachts....quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:40 schreef karoltje het volgende:
Het is nu 9 dagen geleden en ik ben nog steeds bang in het donker. En dat is lastig voor iemand die 's nachts meestal moet plassen
.
En dat terwijl de wc nog geen meter van de slaapkamer afligt.
Maareh.... mijn theorie en vragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
er klopt zoveel niet.............................hoe langer ik erover na denk hoe slechter de film wordt.![]()
Wat een brakkige film. Had wel verwacht dat hij enigzins the ring zou benaderen, maar deze remake is werkelijk van ber-slechte kwaliteit. Sowieso Sarah Gellar als hoofdrolspeelster was een slechte keuze, het lijkt wel of ze nogsteeds buffy speelt.
Het verhaal wordt weer tot in den treure uitgelegd, en is gewoonweg niet in staat enige vorm van spanning vast te houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de film is zo onlogisch en onrealistisch als star wars.
Nee, een enorme misser.
Oh, en dacht ook iedereen toenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen![]()
quote:Op maandag 17 januari 2005 09:28 schreef Forau_Diavolina het volgende:Ja, 90% komt direct uit het origineel. Inclusief alle mankementen die deze (en dus ook het origineel) vertoond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat wil je daar mee zeggen? Dat ze gewoon alle fouten mankementen en puur slechten niet kloppende dingen er in moeten laten zitten?quote:Op maandag 17 januari 2005 10:29 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
anders kijk je gewoon naar het nieuws das tenminste wel realistisch......................![]()
Beetje domme opmerking nietwaar?![]()
En zo te zien zal ik het orgineel ook maar laten liggen."Everybody talking to their pockets
~Leonard Cohen![]()
ja er zitten flinke schrikeffecten in maar ik vond het eigenlijk een ontzettend domme film met een flinterdun verhaaltje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik vond het best een toffe film,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot![]()
jij zit te klagen dat een film net zo onrealistisch en onlogisch is als star wars... wat meteen aangeeft dat je er veel verstand van hebt want star wars is nog altijd een sci-fi film en die zijn nou niet bepaalt bedoelt om realistisch te zijn, en dat onlogische wat betreft star wars mag je me ook nog eens uitleggen.. zoiezo the grudge met star wars vergelijken is nogal benoemenswaardig......quote:Op maandag 17 januari 2005 10:46 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Wat wil je daar mee zeggen? Dat ze gewoon alle fouten mankementen en puur slechten niet kloppende dingen er in moeten laten zitten?
Beetje domme opmerking nietwaar?![]()
En zo te zien zal ik het orgineel ook maar laten liggen.
maar als jij voor mij nog eens wilt uitleggen wat er dan zoal niet aan klopt en welke fouten er wel allemaal niet in zitten dan maak je mij een gelukkig man. (knap trouwens dat je weet dat het een bar slechte remake is... terwijl je het origineel nog niet eens hebt gezien...)
de film is bijna hetzelfde als de japanse versie met als toevoeging de amerikaanse gezinnen die er in meedoen.(dus als ik jou was zou ik hem lekker links laten liggen) en er wordt wat meer uitgelegd voor mijn gevoel
en voor de mensen die hem wel konden waarderen :de regisseur heeft ook voor de remake van deel 2 getekend.![]()
Weleens van interpunctie gehoord?quote:Op maandag 17 januari 2005 12:41 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
jij zit te klagen dat een film net zo onrealistisch en onlogisch is als star wars... wat meteen aangeeft dat je er veel verstand van hebt want star wars is nog altijd een sci-fi film en die zijn nou niet bepaalt bedoelt om realistisch te zijn, en dat onlogische wat betreft star wars mag je me ook nog eens uitleggen.. zoiezo the grudge met star wars vergelijken is nogal benoemenswaardig......![]()
Jij zit te klagen dat als ik iets realistisch wil zien ik het nieuws maar moet gaan kijken, dat noem ik nogal benoemenswaardig. Ga je vaak naar de bios?
Maar goed, het gemeen tussen SW en the grudge is, de niet realistische inhoud. Onlogisch in star wars? Als ik dat moet toelichten moet je het nog even specifiek vermelden, dan doe ik dat wel appart, gezien het nogal eh, veel is.
En het moet sowieso zijnHeb je die film wel gezien? SMG noemt het een vrouwelijk handschrift, terwijl ze enorm vertwijfelt kijkt naar de japanse tekens in het eerste deel van de film. Ze bellen aan en wanneer er niet binnen drie seconden iemand voor de deur staat bellen ze gefrustreerd nog een keer aan of gaan rond het huis kijken. Vrijwel nergens worden er lichten aan gedaan of is er ook maar enige vorm van intelligentie te bespeuren betreft het handelen van de hoofdrolspelers, let bijvoorbeeld eens op hoe iedereen de kasten en deuren open maken.quote:maar als jij voor mij nog eens wilt uitleggen wat er dan zoal niet aan klopt en welke fouten er wel allemaal niet in zitten dan maak je mij een gelukkig man. (knap trouwens dat je weet dat het een bar slechte remake is... terwijl je het origineel nog niet eens hebt gezien...)
En ach, hoe kan je een goede remake maken wanneer het orgineel al net zo slecht is?quote:de film is bijna hetzelfde als de japanse versie met als toevoeging de amerikaanse gezinnen die er in meedoen.(dus als ik jou was zou ik hem lekker links laten liggen) en er wordt wat meer uitgelegd voor mijn gevoel
en voor de mensen die hem wel konden waarderen :de regisseur heeft ook voor de remake van deel 2 getekend.
Wordt er in de amerikaanse versie meer uitgelegd? Want daar word ik ziek van. Eerst die foto's, daarna nog eens drie foto's met een muziekje er achter, en daarna inzoomen op de foto's. Ik ben verdomme niet achterlijk!"Everybody talking to their pockets
~Leonard Cohen![]()
als je een beetje door het topic had gelezen had je kunnen zien dat ik de film zeer zeker heb gezien aangezien ik een fan ben van het origineel (ik vind alle 4 de japanse delen eigenlijk wel leuk). maar ja zoals je wel aangeeft hou je niet echt van moeite doen.. op de punten waar jij the grudge op neerhaalt kan je 99% van het huidige film aan bod afdoen.. (ach gut de kast gaat niet logisch en realistisch open wat een KUT film!!quote:Op maandag 17 januari 2005 13:12 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Weleens van interpunctie gehoord?![]()
Jij zit te klagen dat als ik iets realistisch wil zien ik het nieuws maar moet gaan kijken, dat noem ik nogal benoemenswaardig. Ga je vaak naar de bios?
Maar goed, het gemeen tussen SW en the grudge is, de niet realistische inhoud. Onlogisch in star wars? Als ik dat moet toelichten moet je het nog even specifiek vermelden, dan doe ik dat wel appart, gezien het nogal eh, veel is.
En het moet sowieso zijn
[..]
Heb je die film wel gezien? SMG noemt het een vrouwelijk handschrift, terwijl ze enorm vertwijfelt kijkt naar de japanse tekens in het eerste deel van de film. Ze bellen aan en wanneer er niet binnen drie seconden iemand voor de deur staat bellen ze gefrustreerd nog een keer aan of gaan rond het huis kijken. Vrijwel nergens worden er lichten aan gedaan of is er ook maar enige vorm van intelligentie te bespeuren betreft het handelen van de hoofdrolspelers, let bijvoorbeeld eens op hoe iedereen de kasten en deuren open maken.
En ach, hoe kan je een goede remake maken wanneer het orgineel al net zo slecht is?
[..]
Wordt er in de amerikaanse versie meer uitgelegd? Want daar word ik ziek van. Eerst die foto's, daarna nog eens drie foto's met een muziekje er achter, en daarna inzoomen op de foto's. Ik ben verdomme niet achterlijk!)
kuch ik dacht dat je het origneel niet eens gezien hadquote:En ach, hoe kan je een goede remake maken wanneer het orgineel al net zo slecht is
waarom kijk je uberhaupt een film die nooit realistisch kan zijn als je er niet tegen kan.. sla dan meteen heel het horror genre en sci-fi genre (of 99 procent van de rest van de films) maar over. dat je zoiezo (ja ik heb nog altijd een grafhekel aan de taal puristen onder ons) nog de moeite neemt.. anders ga je een real life soap kijken dat doet tenminste nog realistisch aan
persoonlijk heb ik het ook nog wel eens hoor dat een film niet realistisch aandoet laatst nog in star wars met die yoda dat kan natuurlijk nooit dat zo een oude dwerg zomaar een vliegtuig uit het moeras tilt.. voor de rest vind ik het wel een realistisch film alleen dat stukje doet het hem he.. .:P verpest heel de film
en ja net als in the ring wordt er in de USA remake wat meer uitgelegd voor de mensen die niet al teveel moeite willen doen als ze film kijken......![]()
Ik zou het er best wel op kunnenquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:29 schreef Disorder het volgende:
Ik heb een hekel aan Sarah Michelle Gellar.
![]()
![]()
AntiChrist, als je naar een horrorfilm gaat, verwacht je dan dat de personen ook maar enigzins geloofwaardig overkomen? Ja, uiteraard. En wanneer je naar een horrorfilm gaat, verwacht je dan dat de personen de meest domme dingen doen waardoor ze hun eigen ondergang met open armen tegenoed lopen? In scream of dat soort films wel, maar ik had dit toch wel iets intelligenter verwacht. Ik hou juist wel van moeite doen, een beetje fatsoenlijk verhaal en karakters die doen wat iemand in het echte leven ook zou doen, of in ieder geval een benadering daar van.
Ik hou best van horror, en best van Scifi, alleen wil ik niet het gevoel hebben dat ik als domme biosbezoeker de dingen maar moet pikken zoals ze lopen. Ik kijk mijn films liever niet hersendood.
En het is niet het onrealistische aan SW dat yoda dat vliegtuig uit dat moeras trekt, het zijn de andere dingen. De volstrekt onlogische beslissingen, net zoals in the Grudge.
"Everybody talking to their pockets
~Leonard Cohen![]()
jij verwacht dat de hoofdpersonen in horror films geloofwaardig overkomen?? hahaha ik ben een groot fan van horror en alles wat erbij komt kijken maar om nou te zeggen dat hier de oscar waardige acteer prestaties vandaan komen nou nee..... ik denk dat horror niet echt jou genre en denk ook niet dat je er ook maar enigsinds verstand van hebt. want zeg nou zelf een horror fan gaat niet naar een film voor de oscarnoemenswaardige acteer prestaties maar voor de schrikmomenten, het "gorefest" en in mijn geval juist de knulligheden (maar ben dan ook wel wat men noemt een b-horrorfilm liefhebber alhoewel daar bijna 90% onder valt) en ik neem aan dat je weet dat ze in horrofilms juist de foute onlogische beslissingen nemen (alleen in het donker in het bos gaan lopen etc..) en the grudge is daar geen uitzondering op (al vind ik het persoonlijk wel meevallen vergeleken bij andere "meesterwerken")quote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:02 schreef Forau_Diavolina het volgende:
AntiChrist, als je naar een horrorfilm gaat, verwacht je dan dat de personen ook maar enigzins geloofwaardig overkomen? Ja, uiteraard. En wanneer je naar een horrorfilm gaat, verwacht je dan dat de personen de meest domme dingen doen waardoor ze hun eigen ondergang met open armen tegenoed lopen? In scream of dat soort films wel, maar ik had dit toch wel iets intelligenter verwacht. Ik hou juist wel van moeite doen, een beetje fatsoenlijk verhaal en karakters die doen wat iemand in het echte leven ook zou doen, of in ieder geval een benadering daar van.
Ik hou best van horror, en best van Scifi, alleen wil ik niet het gevoel hebben dat ik als domme biosbezoeker de dingen maar moet pikken zoals ze lopen. Ik kijk mijn films liever niet hersendood.
En het is niet het onrealistische aan SW dat yoda dat vliegtuig uit dat moeras trekt, het zijn de andere dingen. De volstrekt onlogische beslissingen, net zoals in the Grudge.
over star wars nog even... misschien zijn die beslissingen wel hartstikke logisch in het star wars universum![]()
![]()
Dus jij gaat naar een horrorfilm om een slechte film te zien
Ik ga naar een horrorfilm om een spannend verhaal en een beklemmend gevoel, niet het idee dat ik naar the muppets aan het kijken ben.![]()
Wat betreft de B of camp horrorfilms heb je gelijk, maar die hebben ook geen reclame gemaakt waarin ze laten voorkomen daadwerkelijk eng te zijn. Maar deze film werd gebracht als een intelligente film met een beklemmend verhaal en "nu al de beste horrorfilm van 2005", dan verwacht ik ook wel enige vorm van spanning en intelligentie. Want om het "gorefest" hoef je het niet te doen.
Ik hou zekerwel van horror, alleen is het te vaak net te slecht om goed te zijn. Camp vind ik heerlijk, omdat dat totaal geen verwachtingen heeft, maar bij deze film had ik het graag anders gezien. Ik heb het idee dat een hoop 15 jarige meisjes dit eng vinden, net zoals Jeepers Creepers(voel je niet aangevallen als je deze film ook beangstigend vond) omdat de advertentie dat zegt, en niet omdat de film dat is.
Wat betreft star wars.... eh, ja dat zou kunnen ja.
Valt het jullie trouwens ook op dat er ook in deze film weer een schene zit met een "radeloze blondine die alleen en verlaten door de straten in de nacht rent"?
~Leonard Cohen![]()
ik heb nog steeds slapeloze nachten van jeepers creepers eigenlijkquote:Op woensdag 19 januari 2005 08:50 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Dus jij gaat naar een horrorfilm om een slechte film te zien
Ik ga naar een horrorfilm om een spannend verhaal en een beklemmend gevoel, niet het idee dat ik naar the muppets aan het kijken ben.![]()
Wat betreft de B of camp horrorfilms heb je gelijk, maar die hebben ook geen reclame gemaakt waarin ze laten voorkomen daadwerkelijk eng te zijn. Maar deze film werd gebracht als een intelligente film met een beklemmend verhaal en "nu al de beste horrorfilm van 2005", dan verwacht ik ook wel enige vorm van spanning en intelligentie. Want om het "gorefest" hoef je het niet te doen.
Ik hou zekerwel van horror, alleen is het te vaak net te slecht om goed te zijn. Camp vind ik heerlijk, omdat dat totaal geen verwachtingen heeft, maar bij deze film had ik het graag anders gezien. Ik heb het idee dat een hoop 15 jarige meisjes dit eng vinden, net zoals Jeepers Creepers(voel je niet aangevallen als je deze film ook beangstigend vond) omdat de advertentie dat zegt, en niet omdat de film dat is.
Wat betreft star wars.... eh, ja dat zou kunnen ja.
Valt het jullie trouwens ook op dat er ook in deze film weer een schene zit met een "radeloze blondine die alleen en verlaten door de straten in de nacht rent"?.... als ik al naar een film ga , ga ik meestal naar festivals zoals het www.bifff.org of het www.afff.nl en dan de horrornachten uiteraard dus ja ik verwacht meestal redelijk slechte (in de goede zin van het woord) films te zien.
![]()
Eergisteren gezien. Ben me hélemaal kapot geschrokken van de film. De ene keer was er een lange aanloop naar het schrikmoment, de andere keer werd je eigenlijk halverwege de aanloop al naast je stoel geknald van de schrik. Of als er niks aan de hand blijkt te zijn, én dán...
En soms opeens out-of-the-blue! Als ze door die tunnel rijden in de bus...je kon me opvegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hehe, dat in het spoilerstukje is wel ENORM ruig!
~Leonard Cohen![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:14 schreef -Will- het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
zeer vette film met een wel heeeel open einde...
moet me ouders even zover zien te krijgen dat ze die gaan kijken![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door HOOKIIPA op 24-01-2005 10:39:49 ]![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:14 schreef -Will- het volgende:
Eergisteren gezien. Ben me hélemaal kapot geschrokken van de film. De ene keer was er een lange aanloop naar het schrikmoment, de andere keer werd je eigenlijk halverwege de aanloop al naast je stoel geknald van de schrik. Of als er niks aan de hand blijkt te zijn, én dán...
En soms opeens out-of-the-blue! Als ze door die tunnel rijden in de bus...je kon me opvegen.DUDESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik zou doodgaan van de schrik! Ik moet ook altijd vroeg alleen de lift in, 6 donkere verdiepingen langs
. Ik kijk nu dus steeds gewoon naar de grond en dan maar hopen dat je er snel bent
.
![]()
Shimizu heeft gemeld dat The Grudge 2 en Ju-On: The Grudge 3 op de planning staan.
Wel leuk van die Shimizu dat hij het duidelijk houdt. Er is een reeks die The Grudge heet, een reeks die Ju-On: The Grudge heet en nog een reeks die gewoon Ju-On heet. En 't is waarschijnlijk 7 keer dezelfde film (min of meer).The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ik heb Japanse versies
Ju-on The Grudge
Ju-on The Grudge 2
gekocht, en ik ga vannacht die tweede kijkenIk vond de eerste al heerlijk, beter dan de bioscoopversie met Buffy. Dus dat wordt griezelen. Ben benieuwd of ik het volhoud, ik ben nogal een angsthaas.
![]()
*dikke kick!*
Ik heb hem vandaag gezien (de SMG versie dan).
Vond de film echt super goed beginnen. Schrikmomenten, je hebt echt zoiets van "wat the hell is hier aan de hand?" en ik vond het wel pakkend.
Maar na een uurtje ofzo ben nog steeds niet verder gekomen dan dat je na 20min was. Je zit nog steeds naar schrikmomenten te kijken en naar iemand die nog steeds totaal niet weet wat er nou aan de hand is. En jij dus ook niet.
Dat vond ik erg jammer en aan het einde moet het dan allemaal in mekaar vallen en dat wordt dan eigenlijk te snel eventjes opgehelderd.
Buiten dat de hoofdrolspelers natuurlijk de meest domme beslissingen nemen (wat bij dit soort films nou eenmaal hoort). Dat hoort er natuurlijk ook een beetje bij
En het einde was natuurlijk wel te voorspellen. Mede omdat je weet dat er nog een deel 2 en 3 komen.
Op zich vond ik het wel een aardige horror. Niet de beste die ik gezien heb maar ook zeker niet de slechtste. Leuk om een keertje gehuurd te hebben en samen met je vriendinnetje te kijken zodat ze een paar keer op je schoot springt.
Maar vond het verhaal wel wat te wensen over laten....Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Paul
![]()
Winnaar 5 FOK-awards 2022![]()
hoi topicje waar kom jjij opeens vandaan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Persbericht vrijgegeven van de sequel:
Sarah Michelle Gellar zal ook te zien zijn in The Grudge 2, het vervolg op de succesvolle remake van het Japanse origineel.
Deze keer zal zij een meer bescheiden rol hebben. Gellar komt terug om de bovennatuurlijke vloek, die we nog kennen uit The Grudge 1, door te geven aan een nieuw slachtoffer. Deze hoofdrol zal binnenkort gecast worden.
The Grudge 2 zal een opeenvolging zijn van fascinerende en spannende momenten waar je haren recht van overeind gaan staan. Sam Raimi, die ook deze film samen met zijn partner Rob Tapert van Ghost House Pictures produceert zegt: “Sarah’s onschuldige girl-next-door persoonlijkheid in combinatie met de opvallende Oosterse kijk van regisseur Takashi Shimizu zal ongetwijfeld weer resulteren in een originele en angstaanjagende film”.
De opnames voor The Grudge 2 starten volgende maand in Tokyo. Independent Films brengt de film eind 2006 uit in de Nederlandse Bioscopen.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Ik heb er de laatste tijd niet meer zo'n last van (heb m al zo'n 2 jaar geleden gezien.) Maar nadat ik dit topic heb gelezen zal ik wel weer peentjes zweten vannacht
.
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2005 19:58 schreef karoltje het volgende:
Nu ik er meer over nadenk (en dat doe ik vooral 's nachts in mn bed) vind ik de film ook zo inconsequent als wat:
Misschien dat iemand na anderhalfjaar een nieuwe gedachte over mijn vragen kan laten gaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb Deel 2 gezien (Orgineel japannse versie). En ik moet zeggen dat ik het toch één van de engste films vond die ik ooit gezien heb. met bezwete bilspleet heb ik die film uitgezeten.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:07 schreef karoltje het volgende:
Ik heb er de laatste tijd niet meer zo'n last van (heb m al zo'n 2 jaar geleden gezien.) Maar nadat ik dit topic heb gelezen zal ik wel weer peentjes zweten vannacht
.
![]()
![]()
Wacht even tot september en huur/koop de film "Shutter"![]()
![]()
Oh nee doe maar toch niet , als jij The Grudge deel 2 al met moeite kan kijken (bezwete bilnaat) dan wil ik niet weten wat jij gaat doen met deze film![]()
![]()
quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:13 schreef Stallion75 het volgende:
Wacht even tot september en huur/koop de film "Shutter"![]()
![]()
Oh nee doe maar toch niet , als jij The Grudge deel 2 al met moeite kan kijken (bezwete bilnaat) dan wil ik niet weten wat jij gaat doen met deze film![]()
![]()
Ik heb nog nooit van schutter gehoord. waar gaat het verhaal over?![]()
Bij deze film is niet zo zeer de geest verschijning eng, die hebben we al vaker gezien vrouwtje met lange zwarte haar, maar de sfeer die wordt opgebouwd in diverse scenes en de schrikmomenten, die komen zo onverwachts en het geluid (DTS) doet daar nog een schepje bovenop.
Info over de film:
http://www.imdb.com/title/tt0440803/![]()
SHUTTER: Een Thais Griezelfestijnquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:38 schreef Champloo het volgende:
![]()
Ik heb nog nooit van schutter gehoord. waar gaat het verhaal over?![]()
Sorry voor schop![]()
Is deel 2 al uit op DVD? (de Amerikaanse versie)
+ Waar kan ik 'm het goedkoopst krijgen?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 15:14 schreef -Will- het volgende:
En soms opeens out-of-the-blue! Als ze door die tunnel rijden in de bus...je kon me opvegen.Haha geniaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: