quote:Ik voel me een randebiel als ze dar soort dingen zingen.
Op donderdag 20 november 2003 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
sorry dat was inderdaad niet slowchat genoeg van mij
goede morgen muziek
Ik heb gisteren voetbal gekeken en me lichtelijk verbaasd dat bijna alle stadion liedjes 'covers' zijn, "tis stil aan de overkant" e.d. Wel leuk dat 'wij'nederlanders de enige zijn die de tegenstander in hun eigen taal bezingen
maarja dit is eigenlijk al meer voetbal dan goed voor mij is
Bah.
Het leuke van dit soort wedstrijden is, dat je het niet eens hoeft te zien, als je in een dichtbevolkt gebied zit; je telt gewoon de hoeveelheden voorwereldlijk gebrul en "Ahhhhh, NEE!" bij elkaar op en dan ben je volledig op de hoogte.
Ik heb gisteren gedeeltes van de wedstrijd gezien en het op wonderbaarlijke wijze voor elkaar gekregen alle doelpunten te missen. Toch knap.
Maiden is zeker al hardstikke uitverkocht? Ik zeg namelijk altijd tegen Los_Bastardos, als ik hem tegen kom, dat ik wel een keer mee ga naar Maiden maar dat lukt alleen nooit... Volgende keer dan maar!
En ik ben er gewoon nog steeds vrolijk van, en heb nieteens een kater.
.
quote:Johny walker
Op donderdag 20 november 2003 12:37 schreef Summoner het volgende:
Walker in plaats van Oz aantrof. [afbeelding]
tovenaar van Oz
een non met bh zichtbaar, dat daar ooit nog ophef over geweest is... (was dat clipje nou door dick maas gedaan ?? )
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Johny walker
tovenaar van Oz
IN PLAATS VAN
quote:
Op donderdag 20 november 2003 13:01 schreef Summoner het volgende:[..]
IN PLAATS VAN
quote:Het is een erg gave serie over een groep gevangenen, die op zich veel te veel vrijheid hebben. Maar daardoor gebeuren er allerlei spannende dingen.
Op donderdag 20 november 2003 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:ik heb nog nooit van dat laatste gehoord en dat ja meneer walker texas ranger niet wil zien snap ik
quote:whehehe dat klinkt als "laat maar zitten"
Op donderdag 20 november 2003 13:50 schreef Summoner het volgende:[..]
Het is een erg gave serie over een groep gevangenen, die op zich veel te veel vrijheid hebben. Maar daardoor gebeuren er allerlei spannende dingen.
![]()
dit is een poging tot een Iron Maiden quote
quote:Hmm, er staan een paar schitterende nummers op, maar je moet wel een beetje in de stemming zijn zeg maar.
Op donderdag 20 november 2003 18:54 schreef julekes het volgende:
Portishead - Dummy is eindelijk binnen, over een uur heb ik m'n oordeel klaar.![]()
quote:De enige keer dat ik wat van Oz gezien heb, was toen Jerry Seinfeld de set en een deel van de cast gebruikte om er een aantal sketches op te nemen, die een soort sequel moesten vormen voor zijn gestopte sitcom.
Op donderdag 20 november 2003 13:50 schreef Summoner het volgende:[..]
Het is een erg gave serie over een groep gevangenen, die op zich veel te veel vrijheid hebben. Maar daardoor gebeuren er allerlei spannende dingen.
![]()
quote:Ik vind "Pedestal" ook wel een erg goed nummer van die cd. Van de lage bas die daarin zit moeten mijn speakers altijd over hun nek.
Op donderdag 20 november 2003 22:26 schreef julekes het volgende:
Mooiste nummers: Glorybox (meteen de bekendste), Numb en de winnaar Sour Times.
Ben benieuwd of Portishead ooit nog met een nieuw album komt, volgens de geruchten zou 'ie bijna af moeten zijn.
quote:I second that.
Op vrijdag 21 november 2003 00:46 schreef Seborik het volgende:
Wow, Iron Maiden was echt gaaf!
quote:Sour times vind ik ook de beste. Heerlijk depri.
Op donderdag 20 november 2003 22:26 schreef julekes het volgende:[..]
Hmm, er staan een paar schitterende nummers op, maar je moet wel een beetje in de stemming zijn zeg maar.
Mooiste nummers: Glorybox (meteen de bekendste), Numb en de winnaar Sour Times.
Hoi muziek trouwens
Na een dag of 4 heb ik het huis weer voor me alleen, dus wat doe je dan op zo'n avond? Dan ga je naar een vriend toe om wat biertjes te drinken. Tuurlijk
quote:Mijn oude boxjes trokken het ook niet echt.
Op donderdag 20 november 2003 23:31 schreef Zander het volgende:[..]
Ik vind "Pedestal" ook wel een erg goed nummer van die cd. Van de lage bas die daarin zit moeten mijn speakers altijd over hun nek.
Maak ik even reclame voor deze prachtige plaat...
De laatste tijd komt Bowie steeds vaker langs, niet verwacht dat ik hem zo goed ging vinden...
Misschien komt het ook wel doordat er zoveel van hem in reclames wordt gebruikt... Young Americans... Golden Years... Heroes...
Alle jaren zeventig platen van hem lijken me wel interessant dus daar ga ik nog achteraan
quote:en hop dan gaan aandelen Bowie weer omhoog
Op vrijdag 21 november 2003 13:48 schreef Seborik het volgende:
Hoor ook steeds meer van hem op de radio. Misschien een korte Bowie-revival.Misschien komt het ook wel doordat er zoveel van hem in reclames wordt gebruikt... Young Americans... Golden Years... Heroes...
quote:Ik heb deze ook op lp, maar die van mij heeft een andere hoes. Geloof dat de platenmaatschappij oorspronkelijk niet zo blij was met een foto van David in vrouwenkleren. Inderdaad wel een van zijn beste albums, imo.
Op vrijdag 21 november 2003 13:35 schreef PogueMahone het volgende:
Goedemiddag muziekMaak ik even reclame voor deze prachtige plaat...
[afbeelding]
quote:Platenmaatschappijen ook altijd
Op vrijdag 21 november 2003 14:55 schreef Zander het volgende:[..]
Ik heb deze ook op lp, maar die van mij heeft een andere hoes. Geloof dat de platenmaatschappij oorspronkelijk niet zo blij was met een foto van David in vrouwenkleren. Inderdaad wel een van zijn beste albums, imo.
* Bosbeetle herinnert zich een hoes van de scorpions met kauwgum op een vrouwenborst
, ook verboden

[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 21-11-2003 15:48]
quote:Hoe ziet jouw cover er dan uit?
Op vrijdag 21 november 2003 14:55 schreef Zander het volgende:[..]
Ik heb deze ook op lp, maar die van mij heeft een andere hoes. Geloof dat de platenmaatschappij oorspronkelijk niet zo blij was met een foto van David in vrouwenkleren. Inderdaad wel een van zijn beste albums, imo.
quote:Hmn, klinkt als misbruik.
Op donderdag 20 november 2003 23:06 schreef Grobbel het volgende:
De enige keer dat ik wat van Oz gezien heb, was toen Jerry Seinfeld de set en een deel van de cast gebruikte om er een aantal sketches op te nemen, die een soort sequel moesten vormen voor zijn gestopte sitcom.
Summoner ---->
<---- Jerry Springer
quote:ik gok zo:
Op vrijdag 21 november 2003 15:43 schreef Seborik het volgende:[..]
Hoe ziet jouw cover er dan uit?
staat ook bij mij in het cd-boekje
Boys Keep Swinging is'ie trouwens ook verkleed als vrouw, een aantal vrouwen zelfs. In de clip.

De originele hoes is wel mooier, moet ik zeggen.
quote:Er was ook nog zo'n andere Scorpions-hoes die niet mocht, van "Virgin Killer". Het origineel vind ik zelf ook nogal smakeloos, die ga ik hier dus niet neerzetten.
Op vrijdag 21 november 2003 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Platenmaatschappijen ook altijd* Bosbeetle herinnert zich een hoes van de scorpions met kauwgum op een vrouwenborst
, ook verboden
![]()
quote:ohja mijne was de US cover
Op vrijdag 21 november 2003 16:01 schreef Zander het volgende:
Nee, zo:De originele hoes is wel mooier, moet ik zeggen.
quote:ja die met dat naakte meisje van 10 met een ster op een tactische plaats
Op vrijdag 21 november 2003 16:03 schreef Zander het volgende:[..]
Er was ook nog zo'n andere Scorpions-hoes die niet mocht, van "Virgin Killer". Het origineel vind ik zelf ook nogal smakeloos, die ga ik hier dus niet neerzetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 21-11-2003 16:18]
quote:Jerry Seinfeld, niet Jerry Springer.
Op vrijdag 21 november 2003 15:44 schreef Summoner het volgende:[..]
Hmn, klinkt als misbruik.
Summoner ----> [afbeelding] <---- Jerry Springer
quote:Ah haha, verkeerd gelezen.
Op vrijdag 21 november 2003 17:39 schreef Grobbel het volgende:
Jerry Seinfeld, niet Jerry Springer.
De sketches waren niet echt geniaal, al bevatten ze wel een wel een aantal scherpe referenties aan de sitcom waardoor ze wel weer de moeite van het aanschouwen waard waren. Duurt ook maar een paar minuten (ooit uitgezonden bij Saturday Night Live, geloof ik), en is te verkrijgen via de bekende kanalen onder de naam "Seinfeld in Oz".
Jerry Seinfeld is oke natuurlijk.
quote:De cover van Appetite for Destruction had dat ook. Een plaatje van een robot die een vrouw verkracht heeft.
Op vrijdag 21 november 2003 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
Platenmaatschappijen ook altijd
* Bosbeetle herinnert zich een hoes van de scorpions met kauwgum op een vrouwenborst
, ook verboden
![]()
George Harrison's gitaar is vandaag geveild voor 400.000 euro. Zou dat de duurste gitaar ooit zijn?
vandaag heb ik weer een dagje zwart gewerkt, het is tenslotte een handige manier om wat extra centen te verdienen voor cd's. Mijn 'baas' denkt overigens nog steeds in guldens, en daarom moet ik zelf alles in Euro's uitrekenen. Ohja, ook vandaag heb ik weer verplicht 3FM geluisterd, en ik moet iets bekennen. Ik heb namelijk gelachen om een nummer van Erik Dikeb, zijn versie van Mutter van Rammstein. Deze Frans Bauer-persiflage schijnt al veel ouder te zijn, maar ik hoorde 'Moeder' vandaag voor het eerst.
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 21:52 schreef dwerg het volgende:
Ik heb namelijk gelachen om een nummer van Erik Dikeb, zijn versie van Mutter van Rammstein. Deze Frans Bauer-persiflage schijnt al veel ouder te zijn, maar ik hoorde 'Moeder' vandaag voor het eerst.
quote:frans bauer stem opzet "Ik wil graag zeggen dat ik eel veel respect heb voor alle presentatoren"
Op vrijdag 21 november 2003 21:52 schreef dwerg het volgende:
Goedenavond Muziek,vandaag heb ik weer een dagje zwart gewerkt, het is tenslotte een handige manier om wat extra centen te verdienen voor cd's. Mijn 'baas' denkt overigens nog steeds in guldens, en daarom moet ik zelf alles in Euro's uitrekenen. Ohja, ook vandaag heb ik weer verplicht 3FM geluisterd, en ik moet iets bekennen. Ik heb namelijk gelachen om een nummer van Erik Dikeb, zijn versie van Mutter van Rammstein. Deze Frans Bauer-persiflage schijnt al veel ouder te zijn, maar ik hoorde 'Moeder' vandaag voor het eerst.
quote:Ik heb een stukje gekeken in de Media Markt. Zag er wel okee uit, maar het was niet de handigste omgeving om zoiets te beoordelen. Een spectaculaire show is het in ieder geval niet
Op vrijdag 21 november 2003 21:53 schreef Seborik het volgende:
Heeft iemand van jullie al eens beelden gezien van de Simon & Garfunkel - The Concert in Central Park dvd? Wil hem voor sinterklaas/kerst aan m'n vader kado doen, indien het een mooie is.
Ik heb net nadat ik de popquiz a gogo heb gecheckt de docu over hoe lohues zijn bleus vond gekeken... Erg leuk die amerikaanse muziekanten die niet op komen dagen en als ze eenmaal in nederland zijn weer weg gaan
Al met al heeft loheus een leuke intrepetatie op de bleus, vooral het nummer over dat het zo licht was vond ik erg pakkend (in erica is het echt altijd licht door de kassen).
"als je diep in de shit zit ja tot je nekke in de drek, dan ist tied veur de bleus"
quote:Ja, het concert ken ik natuurlijk wel. Die heb ik meerdere malen op tv gezien. Hoe de dvd is weet ik niet, want die heb ik pas gisteren besteld.
Op vrijdag 21 november 2003 21:53 schreef Seborik het volgende:
Heeft iemand van jullie al eens beelden gezien van de Simon & Garfunkel - The Concert in Central Park dvd? Wil hem voor sinterklaas/kerst aan m'n vader kado doen, indien het een mooie is.
Ik vind het concert mooi, maar dat zegt natuurlijk niks over wat jij en je vader ervan vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-11-2003 22:49]
quote:
Mijn vader zegde zijn lidmaatschap van de KRO op om lid van de Tros te worden. De Tros, de eerste bijl aan het omroepbestel. Later wisselde hij de Tros in voor Veronica. Twee keer sympathie voor de underdog. Twee keer zijn steun aan een omroepvereniging die het allemaal anders ging doen. Het is jammer voor BNN dat hij dood is, want ik weet zeker dat hij vlak voor zijn tachtigste verjaardag Veronica zou inwisselen voor BNN. Terwijl hij absoluut niet tot de doelgroep van BNN hoort. Netzomin als ik, maar zo gauw ik hoorde van de dreiging dat BNN zou verdwijnen nam ik me voor lid te worden en zonodig het lidmaatschap voor mijn hele familie te betalen.Tot ze met dat kutliedje kwamen.
5 jaar (en nog lang niet klaar) is een nieuwe tekst op het lamlendige Vijftien miljoen mensen dat voor de Postbank werd geschreven. Dat is al niet bijster origineel, maar het meest smakeloos aan het liedje is dat het een variant is op nummers als We are the world en Do they know its Christmas? Twee nummers die gemaakt werden om een enorme misstand in de wereld aan de kaak te stellen. Ze werden ingezongen door wereldberoemde popsterren die zo konden laten zien dat ze geëngageerd waren. Het leverde larmoyante, bombastische nummers op (wie zal de cliché-uithalen van Bruce Springsteen en Cindy Lauper ooit vergeten?), maar vooruit, het was voor een goed doel en het leverde veel geld op en Bob Geldof de Sir-titel.
De dreigende verdwijning van BNN met 5 jaar (en nog lang niet klaar) op één lijn stellen met hongersnood en armoe is echter een vorm van emotie inflatie die over alle grenzen gaat. Met het verdwijnen van BNN gaat er geen cultuurgoed verloren, de vrijheid van meningsuiting wordt niet aangetast en niemand gaat er aan dood. Inmiddels is duidelijk dat BNN mag blijven. Goddank. Wat zouden ze anders gedaan hebben op de dag ze hun zendmachtiging zouden verliezen. Een stille tocht organiseren?
Ik wilde voor mijn geschreven journalistiekproject een artikel schrijven over de Oor (naar aanleiding van een bezoek aan de redactie), maar dat werd mij door de docent verboden omdat "...de Oor een te laag journalistiek gehalte heeft. Er word alleen maar over popmuziek geschreven, Frans Bauer staat er niet eens in."
Mocht ik ooit nog eens bij de Oor of een soortgelijk blad komen te werken, het eerste artikel dat ik schrijf gaat "Frans Bauer en andere beledigingen voor de serieuze muziekliefhebber" heten.
quote:Misschien bedoelde hij het sarcastisch?
Op zaterdag 22 november 2003 14:09 schreef Summoner het volgende:
Er word alleen maar over popmuziek geschreven, Frans Bauer staat er niet eens in."
Ik vind het nogal een onzin-argument, sommige reportages in de OOR zijn journalistiek gezien best verantwoord, en welk muziekblad schrijft er nu wel over _alle_ muziek?
quote:De Hitkrant
Op zaterdag 22 november 2003 14:11 schreef Zander het volgende:
en welk muziekblad schrijft er nu wel over _alle_ muziek?
quote:Dat was mijn tegenargument ook, maar de beste oude chagrijn wilde er niet aan.
Op zaterdag 22 november 2003 14:11 schreef Zander het volgende:
Ik vind het nogal een onzin-argument, sommige reportages in de OOR zijn journalistiek gezien best verantwoord, en welk muziekblad schrijft er nu wel over _alle_ muziek?
quote:Is dat een muziekblad? De laatste keer dat ik 'm inbladerde stonden er alleen maar ranzige seksverhaaltjes en "Maria weet raad"-achtige rubrieken in, afgewisseld met wat posters en plaatjes van tienersterretjes.
Op zaterdag 22 november 2003 14:15 schreef SunChaser het volgende:
De Hitkrant
Bestaat de Breakout ook nog?? Die was volgens mij veel ranziger nog dan de Hitkrant! ![]()
Ik heb overigens een collega die regelmatig de Hitkrant koopt, want de die-hard fan van Di-rect!
quote:Ja, eeeh... alleen maar in de wachtkamer bij mijn halfjaarlijkse bezoek aan de tandarts hoor.
Op zaterdag 22 november 2003 15:09 schreef Liejannuh het volgende:
Zander leest de Hitkrant!!!!!!!
quote:STOP DE PERSEN!!!
Op zaterdag 22 november 2003 15:09 schreef Liejannuh het volgende:
* Z is geshoqueerd!!!
Zander leest de Hitkrant!!!!!!!
quote:Nou, dat is erg goed gelukt mag ik wel zeggen
Op zaterdag 22 november 2003 01:52 schreef ranja het volgende:
Hoi. Ik ga morgen weer veel te veel geld uitgeven, hoop ik
quote:Vertel op!
Op zondag 23 november 2003 01:46 schreef ranja het volgende:[..]
Nou, dat is erg goed gelukt mag ik wel zeggen
quote:Jij bent diegene uit Gorredijk?
Op zondag 23 november 2003 05:24 schreef Diverse_Reality het volgende:
Yeah, mijn brief staat in de Metro.
[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 23-11-2003 11:55]
quote:Ruilen voor een chocolade S voor 8000 slotjes?
Op zondag 23 november 2003 11:25 schreef calvobbes het volgende:
Krijgen we nog Zeeuwse vlaai omdat we de 800.000 posts in Muziek zijn gepasseerd of hoe zit dat
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:42 schreef Seborik het volgende:
bolussen
Ik ben ineens aan de lijn
quote:De naam
Op zondag 23 november 2003 14:45 schreef Seborik het volgende:
Wat is er niet goed aan?
quote:Nee en dat wil ik graag zo houden
Weet je wel wat het is?
quote:Het lijkt een beetje op een drol, maar het is zoet deeg in bruine stroop.
Op zondag 23 november 2003 14:52 schreef calvobbes het volgende:[..]
De naam
[..]Nee en dat wil ik graag zo houden
Heel zoet dus.
quote:Aha.
Op zondag 23 november 2003 14:56 schreef Zander het volgende:
De originele versie is van New Order (uit 1983, geloof ik).
quote:Waren best vaak mooie optredens bij. De akoestische versie van Turn around van Green Lizard is nog steeds een van mijn favoriete platen. Een van de 150, maar toch.
Jan Douwe Kroeske zal in de nieuwe programmering van KinkFM van dinsdag- tot en met vrijdagavond te horen zijn op KinkFM met zijn 2 meter sessies. Het programma, dat in het vervolg 2 meter de avond in zal heten, is te beluisteren van 20:00 tot 22:00 uur.De formule van het programma, dat tot nu toe op zondagmiddag van 12:00 tot 15:00 uur te beluisteren was, zal nagenoeg ongewijzigd blijven. Het programma bevat naast 2 meter sessies met zowel binnen- als buitenlandse bands ook veel nieuwe muziek. Het nieuwe programma krijgt een iets journalistieker uiterlijk.
Jan Douwe Kroeske werd naast zijn muzikale programma's onder meer bekend van programma's als 12 steden 13 ongelukken, Jules Unlimited en Jan Douwe op zoek. Ook was hij van 1988 tot en met 1999 verantwoordelijk voor de presentatie van Pinkpop. In april 1987 begon Kroeske bij de NPS met 2 meter sessies. Met het programma, dat sindsdien via de Vara en RTL 5 verhuisde naar KinkFM en Veronica, nam hij tot nu toe meer dan duizend sessies op met onder meer de Counting Crows, Radiohead, REM, Venice, Coldplay, Anouk, K's Choice en Joe Cocker.
Het nieuwe programma van Kroeske zal te horen zijn vanaf 9 december. Tot die tijd houdt het team van 2 meter sessies even vakantie. De programmering van KinkFM zal vanaf 1 december volledig worden omgegooid. Eerder werd al bekend dat Isabelle Brinkman, die eerder dit jaar uit onvrede popstation 3FM verliet, voortaan op maandagavond de Moordlijst gaat presenteren, een hitlijst in samenwerking met muziekblad OOR, die eerder bij de VPRO te horen was. Het alternatieve station, dat door financiële problemen van moedermaatschappij Veronica geen etherfrequentie wist te bemachtigen, heeft veel trouwe luisteraars.
quote:Ja idd. Ik zal hem zo wel even posten.
Op zondag 23 november 2003 11:12 schreef Zander het volgende:
Nee, 't is die brief over communistenjager Peter Siebelt, toch?
Ernst Meijers, Gorredijk
Hm, moest hem wel snel typen maar toch nog redelijk geslaagd.
Wat een geweldige brief! Zullen alle lezers hem ook begrijpen?
quote:Daar gaat het me niet eens om.
Op zondag 23 november 2003 20:01 schreef dwerg het volgende:DR
Wat een geweldige brief! Zullen alle lezers hem ook begrijpen?
[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 23-11-2003 20:06]
quote:Je moet er natuurlijk wel even bij vertellen dat dit de Nederlandse Dizzy Man's Band is, die in de jaren '70 hits scoorde met The Show en The Opera. Het lijkt wel een gay voetbalteam met een paar spelers tekort.
Op zondag 23 november 2003 19:55 schreef Seborik het volgende:
Ik werd net gebeld door SunChaser die op dit moment in de auto zit voor zijn werk en die vroeg of ik hier een verzoekje kon plaatsen om even te stemmen op Patsy Gallant - From New York to L.A. voor de 5 na half 5 bij Schiffers.fm. Die wil hij graag horen, zie je.
Nu staat hij op dit moment al bovenaan, dus hij zal het toch wel worden, maar dan heeft het aan mij iig niet gelegen. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 24-11-2003 16:05]
quote:Nee.
Op maandag 24 november 2003 15:18 schreef Seborik het volgende:
Ik hoop dat iedereen een florisante dag heeft vandaag.
Gelukkig heb ik nog een vertegenwoordiger in net pak met stropdas kunnen beledigen.
Ik moet sowieso eens wat meer muziek-DVDs aanschaffen, heb er nu maar een stuk of vier of zo. Wat zijn verder nog aanraders? Die Beatles-Anthology zou ik wel graag willen hebben, maar da's wel gelijk weer een prijzige..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |