quote:Bron: De Telegraaf
Mogelijke aanslag BalkenendeAMSTERDAM - Premier Balkenende is mogelijk aan een aanslag ontsnapt. Dat heeft RTL Nieuws uit verschillende betrouwbare bronnen vernomen.
Ongeveer twee weken geleden werd bij het huis van de premier - in Capelle a/d IJssel - een man opgepakt, die aan een buurvrouw naar het exacte adres van Balkenende had gevraagd. De vrouw vertrouwde het niet en schakelde de politie in.
De man werd opgepakt en bleek in het bezit te zijn van een mes van zo'n 20 centimeter.
Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden. De man heeft niet bekend en wordt vermoedelijk snel vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Het ontbreekt justitie namelijk aan concreet bewijs dat hij inderdaad van plan was de premier of diens familie iets aan te doen.
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) bevestigt, noch ontkent de mogelijke aanslag op Balkenende.
Dat krijg je als je geen wet aanneemt die politici beschermt. Oer-Hollandse koppigheid
quote:Hoop in te halen op rechts zeker
Op maandag 17 november 2003 19:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
Links in het nauw, dan krijg je dat soort dingen.
quote:NL-politie: 200.000 x
die aan een buurvrouw naar het exacte adres van Balkenende had gevraagd.Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden. De man heeft niet bekend en wordt vermoedelijk snel vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Het ontbreekt justitie namelijk aan concreet bewijs dat hij inderdaad van plan was de premier of diens familie iets aan te doen.
quote:Ik wil jou wel eens horen als ze je oppakken in Den Haag met een Zwitsers zakmes in je zak, als je toevallig op weg bent naar de Amerikaanse ambassade om een visum aan te vragen. Ik wed dat je dan het hardste gilt dat je niks van plan was. En dat je dan maar wat blij bent, dat ons rechtssysteem op basis van bewijsvoering werkt en niet op basis van vermoedens.
Op maandag 17 november 2003 19:56 schreef pberends het volgende:[..]
NL-politie: 200.000 x
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Schijnbaar hebben wij zo'n rot politiesysteem dat burgers zich moeten verdedigen.
Op maandag 17 november 2003 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ik wil jou wel eens horen als ze je oppakken in Den Haag met een Zwitsers zakmes in je zak, als je toevallig op weg bent naar de Amerikaanse ambassade om een visum aan te vragen. Ik wed dat je dan het hardste gilt dat je niks van plan was. En dat je dan maar wat blij bent, dat ons rechtssysteem op basis van bewijsvoering werkt en niet op basis van vermoedens.
quote:Vertel dat maar aan Innie-Minnie
Op maandag 17 november 2003 19:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
Links in het nauw, dan krijg je dat soort dingen.
quote:Gaat totaal niet op. De man was opzoek naar het huis van JP. Lijkt me wat anders als een "openbaar" gebouw als een ambassade. En 20cm is vrij groot me dunkt.
Op maandag 17 november 2003 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ik wil jou wel eens horen als ze je oppakken in Den Haag met een Zwitsers zakmes in je zak, als je toevallig op weg bent naar de Amerikaanse ambassade om een visum aan te vragen. Ik wed dat je dan het hardste gilt dat je niks van plan was. En dat je dan maar wat blij bent, dat ons rechtssysteem op basis van bewijsvoering werkt en niet op basis van vermoedens.
quote:Idd. "Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden"
Op maandag 17 november 2003 20:11 schreef SilverMane het volgende:[..]
Gaat totaal niet op. De man was opzoek naar het huis van JP. Lijkt me wat anders als een "openbaar" gebouw als een ambassade. En 20cm is vrij groot me dunkt.
In ieder geval reden genoeg om hem langer vast te houden.
NL-politie
quote:En dan? Er is toch geen enkele bewijslast? Hoogstens een boete voor wapenbezit.
Op maandag 17 november 2003 20:17 schreef pberends het volgende:
Idd. "Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden"In ieder geval reden genoeg om hem langer vast te houden.
![]()
![]()
NL-politie
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |