abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14709574
quote:
Mogelijke aanslag Balkenende

AMSTERDAM - Premier Balkenende is mogelijk aan een aanslag ontsnapt. Dat heeft RTL Nieuws uit verschillende betrouwbare bronnen vernomen.

Ongeveer twee weken geleden werd bij het huis van de premier - in Capelle a/d IJssel - een man opgepakt, die aan een buurvrouw naar het exacte adres van Balkenende had gevraagd. De vrouw vertrouwde het niet en schakelde de politie in.

De man werd opgepakt en bleek in het bezit te zijn van een mes van zo'n 20 centimeter.

Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden. De man heeft niet bekend en wordt vermoedelijk snel vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Het ontbreekt justitie namelijk aan concreet bewijs dat hij inderdaad van plan was de premier of diens familie iets aan te doen.

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) bevestigt, noch ontkent de mogelijke aanslag op Balkenende.

Bron: De Telegraaf

Dat krijg je als je geen wet aanneemt die politici beschermt. Oer-Hollandse koppigheid

pi_14709613
Heftig
  FOK!fossiel maandag 17 november 2003 @ 19:53:59 #3
8443 cptmarco
it's captain...
pi_14709618
Links in het nauw, dan krijg je dat soort dingen.

It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 17 november 2003 @ 19:55:53 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_14709685
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:54 schreef Meneer_Aart het volgende:

Hoop in te halen op rechts zeker
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_14709705
quote:
die aan een buurvrouw naar het exacte adres van Balkenende had gevraagd.

Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden. De man heeft niet bekend en wordt vermoedelijk snel vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Het ontbreekt justitie namelijk aan concreet bewijs dat hij inderdaad van plan was de premier of diens familie iets aan te doen.

NL-politie: 200.000 x
  maandag 17 november 2003 @ 19:58:10 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_14709759
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:56 schreef pberends het volgende:

[..]

NL-politie: 200.000 x

Ik wil jou wel eens horen als ze je oppakken in Den Haag met een Zwitsers zakmes in je zak, als je toevallig op weg bent naar de Amerikaanse ambassade om een visum aan te vragen. Ik wed dat je dan het hardste gilt dat je niks van plan was. En dat je dan maar wat blij bent, dat ons rechtssysteem op basis van bewijsvoering werkt en niet op basis van vermoedens.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_14709836
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik wil jou wel eens horen als ze je oppakken in Den Haag met een Zwitsers zakmes in je zak, als je toevallig op weg bent naar de Amerikaanse ambassade om een visum aan te vragen. Ik wed dat je dan het hardste gilt dat je niks van plan was. En dat je dan maar wat blij bent, dat ons rechtssysteem op basis van bewijsvoering werkt en niet op basis van vermoedens.

Schijnbaar hebben wij zo'n rot politiesysteem dat burgers zich moeten verdedigen.
pi_14709867
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:54 schreef Meneer_Aart het volgende:

Vertel dat maar aan Innie-Minnie
Eigen brokjes eerst.
  maandag 17 november 2003 @ 20:11:14 #10
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_14710264
quote:
Op maandag 17 november 2003 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gaat totaal niet op. De man was opzoek naar het huis van JP. Lijkt me wat anders als een "openbaar" gebouw als een ambassade. En 20cm is vrij groot me dunkt.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_14710513
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:11 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Gaat totaal niet op. De man was opzoek naar het huis van JP. Lijkt me wat anders als een "openbaar" gebouw als een ambassade. En 20cm is vrij groot me dunkt.

Idd. "Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden"

In ieder geval reden genoeg om hem langer vast te houden.

NL-politie

maandag 17 november 2003 @ 20:19:47 #12
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_14710619
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:17 schreef pberends het volgende:
Idd. "Tijdens een huiszoeking werd vervolgens een pistool met munitie gevonden"

In ieder geval reden genoeg om hem langer vast te houden.

NL-politie

En dan? Er is toch geen enkele bewijslast? Hoogstens een boete voor wapenbezit.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')