Maar ontopic, denk je ook nog wel eens aan andere dode mensen behalve je naasten?
quote:Nee. Dankzij jou
Op zondag 16 november 2003 13:46 schreef bumberklevers het volgende:
zou pim er ook iets van gemaakt hebben als hij nog leefde?
quote:waar slaat dat nou op?
Op zondag 16 november 2003 13:47 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
Nee. Dankzij jou
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:49 schreef TrenTs het volgende:
Ik zat gisteren op de WC en ik heb nu nogal aambeien en toen die zure diarree er langsschuurde... ja toen kreeg ik toch echt even zo'n Fortuyn-moment.
-on-
Nee.
quote:Je bent inderdaad een ziek figuur.....
Op zondag 16 november 2003 13:49 schreef TrenTs het volgende:
Ik zat gisteren op de WC en ik heb nu nogal aambeien en toen die zure diarree er langsschuurde... ja toen kreeg ik toch echt even zo'n Fortuyn-moment.
quote:ik ook
Op zondag 16 november 2003 13:52 schreef scumback het volgende:
Ík had zo graag hem aan het werk willen zien.....
quote:Inderdaad?
Op zondag 16 november 2003 13:53 schreef scumback het volgende:[..]
Je bent inderdaad een ziek figuur.....
quote:Verklaar "rotzooi".
Op zondag 16 november 2003 13:53 schreef bumberklevers het volgende:[..]
de andere partijen jatten zijn ideen en maken er een rotzooi van.
quote:Koop een krant en lees een wat Nederlands nieuws.
Op zondag 16 november 2003 13:55 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Verklaar "rotzooi".
quote:Ik wérk voor een krant.
Op zondag 16 november 2003 13:56 schreef TrenTs het volgende:[..]
Koop een krant en lees een wat Nederlands nieuws.
quote:Je weet niet eens wat z'n ideeen waren man
Op zondag 16 november 2003 13:53 schreef bumberklevers het volgende:[..]
ik ook
de andere partijen jatten zijn ideen en maken er een rotzooi van.
Maareh, wat voor discussiewaarde heeft dit eigenlijk?
quote:Dan zie je toch dat het een zooitje aan het worden is.
Op zondag 16 november 2003 13:57 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Ik wérk voor een krant.
Maar ik ben even douchen.
quote:Helemaal mee eensch.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
PimF was als Nike air en levi's 501 -> een hype.
Vervelend dat ie dood is, anders hadden we allemaal kunnen zien dat 1 iemand de problemen niet op kan lossen -> 16 miljoen wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Blokhut op 16-11-2003 14:00]
quote:Dubbel feest dus!
Op zondag 16 november 2003 14:00 schreef Vloris het volgende:
Jawel hoor, iedere keer als we weer pannekoeken eten
Die aten we namelijk ook toen Pim Fortuyn vermoord werd...
Maar nu ben ik echt douchen.
Pim was ok en werd ten onrechte zwartgemaakt in de pers.
De laatste dagen moet ik vooral kotsen op het feit dat Gretta D. via een rechtzaak voor elkaar heeft gekregen dat Luuk Koelman zijn column offline moet halen "omdat hij haar beledigd heeft".
Toen ze over Fortuyn schreven dat ze hoopten dat ie snel AIDS moest oplopen in een Darkroom, kon dat wel. Toen ze hem uitmaakten voor Hollandse Haider, kon dat wel...
Het feit blijft dat het krom is dat hetgene Fortuyn zei, hij toen werd afgeschilderd als racist en xenofoob, terwijl de partijen nu over elkaar heen buitelen om maar vooral te zeggen dat er teveel buitenlanders zijn en er wat moet veranderen in Den Haag.
Dankzij hem is er nu een ministerie voor vernieuwing van de overheid, en dankzij hem is de discussie over allochtonen in een stroomversnelling gekomen.
En ik denk nog regelmatig aan hem, als ik de verkrampte linkse kerk hun baantjes hoor verdedigen...
-edit tiebvaud-
[Dit bericht is gewijzigd door realist op 16-11-2003 14:05]
quote:Njah.. moddergooien doet iedereen nowadays..
Op zondag 16 november 2003 14:01 schreef realist het volgende:
Denk nog wel eens aan hem als ik weer eens geintimideerd word op straat omdat ik blank ben...
quote:Heeft Pim er een rechtzaak over aangespannen dan? Gretta werd persoonlijk aangevallen, Pim op z'n ideeen. Dat er homo-foben waren die hem ook zwart maakten was sneu. Politiek met de verkiezingen is net oorlog, zoveel mensen waren er niet die hun beeld lieten veranderen door wat iemand zei. Hype is een hype, hij zei gewoon wat velen wilden horen. Prima. Maar niet realistisch.
Pim was ok en werd ten onrechte zwartgemaakt in de pers.
De laatste dagen moet ik vooral kotsen op het feit dat Gretta D. via een rechtzaak voor elkaar heeft gekregen dat Luuk Koelman zijn column offline moet halen "omdat hij haar beledigd heeft".
Toen ze over Fortuyn schreven dat ze hoopten dat ie snel AIDS moest oplopen in een Darkroom, kon dat wel. Toen ze hem uitmaakten voor Hollandse Haider, kon dat wel...
quote:Wellicht. Of het positief is zullen we pas weten als we oud zijn.
Het feit blijft dat het krom is dat hetgene Fortuyn zei, hij toen werd afgeschilderd als racist en xenofoob, terwijl de partijen nu over elkaar heen buitelen om maar vooral te zeggen dat er teveel buitenlanders zijn en er wat moet veranderen in Den Haag.Dankzij hem is er nu een ministerie voor vernieuwing van de overheid, en dankzij hem is de discussie over allochtonen in een stroomversnelling gekomen.
quote:Je doet nu hetzelfde als waar Pim volgens jou slachtoffer van werd - generalisatie. zolang 1 iemand dat blijft verkondigen en 16 miljoen Nederlanders geen nuance meer aan kunnen brengen in hun ideeen verandert er weinig. Wat Pim deed was dicht tegen haat zaaien aan. Feit blijft dat we er samen uit moeten komen. Geldt voor iedereen dus, niet alleen voor 'hun' en 'zij' enzo.
En ik denk nog regelmatig aan hem, als ik de verkrampte linkse kerk hun baantjes hoor verdedigen...
-edit tiebvaud-
Bolkenstein, maar die is al oud.
interessant om te zien hoe de buitenlandse pers destijds met het fenomeen omging.
quote:Een Action Figure. Met Volkert als de gemene Dr. X.
Op zondag 16 november 2003 14:52 schreef TrenTs het volgende:
Het valt me mee dat er nog geen knuffels van Fortuyn zijn, dat had ik serieus wel verwacht.
quote:Wat moeten ze dan doen? Bij hun eigen punten blijven? In jouw optiek is het toch zelfs geweldig wanneer de PvdA standpunten van Fortuyn overneemt! Of moeten ze er bij zeggen dat het van Fortuyn komt? "Ja, we hebben hier een idee blabla dat was nog van Fortuyn, geweldig! Jullie zouden er een keer op moeten stemmen zelfs!" Er zijn ook genoeg ideeen van Fortuyn die eerst van de SP of de VVD waren, maar dat zegt hij er toch ook niet bij?
Op zondag 16 november 2003 15:17 schreef MrLazy het volgende:
Onbewust word ik altijd geconfronteerd met Pim.Steeds moet ik opmerken hoe sommige partijen punten van Pim stelen en ze zelf naar hun hand zetten.
Het gaat er niet om wie de eer er mee haalt. Het gaat erom of het uitgevoerd wordt of niet. Toch?
quote:Idd. Volgens mij was dat ook de bedoeling van Fortuyn; de andere partijen wakker schudden. Iedere partij interpreteert het wel op zijn eigen manier, maar dat is logisch.
Op zondag 16 november 2003 15:24 schreef Dodec het volgende:[..]
Wat moeten ze dan doen? Bij hun eigen punten blijven? In jouw optiek is het toch zelfs geweldig wanneer de PvdA standpunten van Fortuyn overneemt! Of moeten ze er bij zeggen dat het van Fortuyn komt? "Ja, we hebben hier een idee blabla dat was nog van Fortuyn, geweldig! Jullie zouden er een keer op moeten stemmen zelfs!" Er zijn ook genoeg ideeen van Fortuyn die eerst van de SP of de VVD waren, maar dat zegt hij er toch ook niet bij?
Het gaat er niet om wie de eer er mee haalt. Het gaat erom of het uitgevoerd wordt of niet. Toch?
Die kale engerd had in leven nog veel meer gerommel en gezeur veroorzaakt.
Hoewel het zou wel gave kopspijkers mogelijk maken .
quote:Omdat je zelf niet kan denken? Zelf niet kan beredeneren dat we het met z'n allen op moeten lossen? Het verschuiven van het probleem naar 1 persoon en die als 'de oplossing' beschouwen komt alleen voor in 'The Matrix'. Helaas leven we in de echte wereld.
Op zondag 16 november 2003 15:33 schreef Ifyafeelme het volgende:
Ik mis hem ook nog steeds. R.I.P.
quote:Hmm, waar stelt hij dat hij Fortuyn mist vanwege het oplossen van de problemen?
Op zondag 16 november 2003 15:38 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Omdat je zelf niet kan denken? Zelf niet kan beredeneren dat we het met z'n allen op moeten lossen? Het verschuiven van het probleem naar 1 persoon en die als 'de oplossing' beschouwen komt alleen voor in 'The Matrix'. Helaas leven we in de echte wereld.
quote:Jij weet in ieder geval zeker dat hij niet zelf kan denken. Anders leg je hem niet allerlei dingen in de mond namelijk.
Op zondag 16 november 2003 15:38 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Omdat je zelf niet kan denken? Zelf niet kan beredeneren dat we het met z'n allen op moeten lossen? Het verschuiven van het probleem naar 1 persoon en die als 'de oplossing' beschouwen komt alleen voor in 'The Matrix'. Helaas leven we in de echte wereld.
quote:Ja, die Volkert van der Graaf is een engerd!
Op zondag 16 november 2003 15:31 schreef du_ke het volgende:
Die kale engerd had in leven nog veel meer gerommel en gezeur veroorzaakt.
quote:Wel een levende engerd.
Op zondag 16 november 2003 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, die Volkert van der Graaf is een engerd!
bah, wat een verkapte doodsverwensing ...
quote:Du_ke begint erover.
Op zondag 16 november 2003 15:47 schreef Dodec het volgende:[..]
Wel een levende engerd.
bah, wat een verkapte doodsverwensing ...
quote:Ik bedoel van mezelf.
Op zondag 16 november 2003 15:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Du_ke begint erover.
"Wel een levende engerd."
Het klinkt net alsof ik van plan ben er een einde aan te maken.
quote:t blijft een meesterlijke avatar
Op zondag 16 november 2003 15:58 schreef pfaf het volgende:
nee, zou ook niet best zijn overigens
quote:Snuift zeker veel. Maar ik moet zeggen dat ik ook even moest nadenken toen ik de naam Melkert zag langskomen.
Op zondag 16 november 2003 16:00 schreef Dodec het volgende:[..]
Laat maar.
quote:Maak er van wat je wilt. Vind het troosteloos als mensen alleen maar wijzen naar de politici, die moeten de problemen maar oplossen. Die andere 15,999999 miljoen mensen wachten rustig af en doen nix. Althans, gewoon lekker ego waar ze zin in hebben. Tis ook erg makkelijk om de politiek overal de schuld van te geven. Pim deed dat heel goed, de politiek als zondebok, ideaal. Alsof dat handjevol mensjes ons land zullen veranderen. Dat kunnen we alleen zelf.
Op zondag 16 november 2003 15:43 schreef Dodec het volgende:[..]
Jij weet in ieder geval zeker dat hij niet zelf kan denken. Anders leg je hem niet allerlei dingen in de mond namelijk.
quote:
Op zondag 16 november 2003 16:33 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Maak er van wat je wilt. Vind het troosteloos als mensen alleen maar wijzen naar de politici, die moeten de problemen maar oplossen. Die andere 15,999999 miljoen mensen wachten rustig af en doen nix. Althans, gewoon lekker ego waar ze zin in hebben. Tis ook erg makkelijk om de politiek overal de schuld van te geven. Pim deed dat heel goed, de politiek als zondebok, ideaal. Alsof dat handjevol mensjes ons land zullen veranderen. Dat kunnen we alleen zelf.
Daar hebben we juist een afvaardiging voor gekozen...
Tweede kamer, weet je wel? Daar zitten de vertegenwoordigers van de samenleving.
quote:Hij heeft iig veel over voor z'n idealen.
Op zondag 16 november 2003 15:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, die Volkert van der Graaf is een engerd!
quote:Die mag idd blij zijn dat ik dat niet zo sterk heb...
Op zondag 16 november 2003 22:41 schreef du_ke het volgende:[..]
Hij heeft iig veel over voor z'n idealen.
Toen was het me op de A2 toch vol druk in de file.
Ik denk nog wel eens hoe het zou zijn geweest als hij niet vermoord was: Stel dat hij inderdaad de grootste was geworden met de LPF?
Stel je dan ook nog eens voor dat de andere partijen -geen- kordon hadden gevormd en de LPF dan (ook net als toen) in de regering was gekomen. In dat geval, als grootste, hadden ze de premier mogen leveren.
Ik vraag me wel af wat er gebeurd was tussen verschillende bevolkingsgroepen. Ik denk dat de samenleving erg gestigmatiseerd was geworden.
Maar er waren wel allang maatregelen genomen tegen de huwelijksimmigratie, en dat is nog steeds niet het geval.
quote:Dat gebeurt nu ook al met scheiding van lagere scholen.
Op maandag 17 november 2003 00:41 schreef hace_x het volgende:Ik vraag me wel af wat er gebeurd was tussen verschillende bevolkingsgroepen. Ik denk dat de samenleving erg gestigmatiseerd was geworden.
quote:Bllijf lekker op Stormfront.
Op maandag 17 november 2003 01:29 schreef Rost-VanTonningen het volgende:
Ik gedenk hem nog elke dag. Eindelijk iemand die zich inzette voor een zuivere Nederlandsche staat.
quote:Heb je een altaar met allemaal mooie foto's en kaarsjes?
Op maandag 17 november 2003 01:29 schreef Rost-VanTonningen het volgende:
Ik gedenk hem nog elke dag. Eindelijk iemand die zich inzette voor een zuivere Nederlandsche staat.
dussuh ja ik denk er nog wel is aan
Ik denkd at sommigen te veel overdrijven met hun "stigmatiserings" opmerkingen over bepaalde bevolkingsgroepen.
Ondanks dat ik niet op hem gestemd heb, denk ik dat hij voor Nld veel had kunnen betekenen. We zullen het helaas nooit weten.
quote:Ja, iemand AIDS toewensen gaat inderdaad over z'n ideëen.
Op zondag 16 november 2003 14:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Gretta werd persoonlijk aangevallen, Pim op z'n ideeen.
Idioot.
quote:Ja, maar dat was een columnist die dat deed, dus wat geeft dat nou
Op maandag 17 november 2003 11:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja, iemand AIDS toewensen gaat inderdaad over z'n ideëen.
Idioot.
Oeps, bij Gretta was het ook een columnist..
quote:En hoe zou die massa hysterie nou komen????
Op maandag 17 november 2003 10:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nooit aan de persoon, wel aan de massa hysterie rond zijn persoon
quote:En?
Op maandag 17 november 2003 14:13 schreef scumback het volgende:En hoe zou die massa hysterie nou komen????
Omdat hij iets bracht wat veel mensen zagen als een oplossing voor de problemen hier in Nederland.....hij heeft in iedergval er voor gezorgt dat dat chromenlaagje wat er om die regeringslui zit dat dat eventjes zichtbaar werd....
De vraag was of ik nog aan fortuyn dacht en dat doe ik dus niet, ik verbaas me wel over de hype na de moord
quote:Ja, vooral toen die Volkert van der Graaf zich liet meeslepen door die hysterie van links!
Op maandag 17 november 2003 10:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nooit aan de persoon, wel aan de massa hysterie rond zijn persoon
quote:Dat hoorde er ook bij en dat heb ik ook nooit gesnapt. Die man verkondigde zijn mening en werd of aanbeden of met de grond gelijk gemaakt, beide waren schromelijk overdreven met een triest eindresultaat. Fortuyn dood en de LPF met 26 zetels in de kamer
Op maandag 17 november 2003 14:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ja, vooral toen die Volkert van der Graaf zich liet meeslepen door die hysterie van links!
quote:Fortuyn had natuurlijk de betreffende columnist juridisch aan kunnen pakken. Als je trouwens het desbetreffende citaat van Trouw-columnist Matty Verkamman ziet ("Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt.") dan kun je inderdaad weinig anders concluderen dat het te ver gaat. Ik heb echter nog nooit de volledige column en dus de context gezien.
Op zondag 16 november 2003 14:01 schreef realist het volgende:
Toen ze over Fortuyn schreven dat ze hoopten dat ie snel AIDS moest oplopen in een Darkroom, kon dat wel.
quote:
Pim en Frankzaterdag 22 december 2001 (621 woorden)
Dinsdagavond heb ik net mijn debuut op de biljartclub van ons prachtdorp achter de rug, als 'Barend en Van Dorp' begint. Precies op tijd ben ik thuis. Ik wil nu ...
... wachten op onze Frank, moet ik eerst een halfuurtje levensgevaarlijk gebral van Pim Fortuyn doorstaan. Ik heb Henk en Frits hoog zitten als journalisten, maar dit ...
quote:Nog een stukje?
Op maandag 17 november 2003 16:44 schreef Kozzmic het volgende:
Ik heb het volgende stukje terug kunnen vinden van de column van Matty Verkamman, voor de rest moet helaas betaald worden via de site van Trouw...
[..]
"(Ik) zie dat biljarthoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot die haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken"
quote:En volgens het OM ging dat dus allemaal over de politieke ideëen van Fortuyn.
Op maandag 17 november 2003 16:50 schreef milagro het volgende:
Nog een stukje?"(Ik) zie dat biljarthoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot die haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken"
quote:De heer Verkamman heeft zijn excuses aangeboden
Op maandag 17 november 2003 17:01 schreef Lithion het volgende:[..]
En volgens het OM ging dat dus allemaal over de politieke ideëen van Fortuyn.
Ik dacht dat zijn verweer (ja excuses én verweer in één) was, dat het stukje begon met "stel dat ik zou schrijven " (iets in die trant) en dan gewraakte passages..
quote:Trouw heeft toentertijd toegegeven dat het een fout was dat die column geplaatst is. Verdere consequenties voor de columnist zijn mij niet bekend.
Op maandag 17 november 2003 17:05 schreef Meneer_Aart het volgende:
Was die columniste al niet ontslagen of gerectificeerd?
quote:Dat zei het OM ook over de aanklacht tegen Marcel van Dam, terwijl die nooit die Eichmann-vergelijking waarvan hij werd beschuldigd gemaakt heeft.
Op maandag 17 november 2003 17:01 schreef Lithion het volgende:[..]
En volgens het OM ging dat dus allemaal over de politieke ideëen van Fortuyn.
Maar goed, het wordt ook een beetje offtopic zo. Misschien tijd voor een discussie hoever kun je gaan in een column. Als je zoiets als Verkamman rechtstreeks zegt over een persoon ga je denk ik te ver, maar in de context kan alles weer anders lijken.
quote:De columnist werkt er nog, in ieder geval als sportverslaggever (ik weet niet zeker of hij ook nog columns schrijft).
Op maandag 17 november 2003 17:05 schreef Meneer_Aart het volgende:
Was die columniste al niet ontslagen of gerectificeerd?
quote:Hij weet het iig wel mooi beeldend te omschrijven.
Op maandag 17 november 2003 16:50 schreef milagro het volgende:[..]
Nog een stukje?
"(Ik) zie dat biljarthoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot die haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken"
quote:Dat is dus een andere situatie, want de uitspraken van Verkamman staan gewoon zwart op wit en zijn dús wel gemaakt. Om het even in welke context die gezegd zijn (zoals Milagro al zei ging het om 'stel dat ik zou zeggen: "<braak>"') het zijn bepaald niet uitspraken die gericht zijn op de politieke ideologie van Fortuyn en juist dát laatste was een argument voor het OM om van rechtsvervolging af te zien.
Op maandag 17 november 2003 17:09 schreef Kozzmic het volgende:
Dat zei het OM ook over de aanklacht tegen Marcel van Dam, terwijl die nooit die Eichmann-vergelijking waarvan hij werd beschuldigd gemaakt heeft.
Maar gezien die uitspraak mag je dus van alles en nog wat over iemand beweren zolang je het maar in een 'stel dat je zou zeggen'-constructie inpakt.
quote:Tja, anders blijf je ook maar hangen in een opsom-topic, waarin iedereen alleen maar 'ja' of 'nee' zegt.
Op maandag 17 november 2003 17:09 schreef Kozzmic het volgende:
Maar goed, het wordt ook een beetje offtopic zo.
quote:De aangifte tegen Verkamman was n.a.v. de zinsnede "een man met de intelligentie van Hitler en de charme van Heinrich Himmler". Zie http://www.rechtenstudenten.nl/aangifte.htm. Vergeleken met de AIDS-verwensing vind ik dat nog wel meevallen. En er wordt één zinnetje uit een complete column gepakt, dat vind ik bij een column niet zo netjes.
Op maandag 17 november 2003 17:14 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is dus een andere situatie, want de uitspraken van Verkamman staan gewoon zwart op wit en zijn dús wel gemaakt. Om het even in welke context die gezegd zijn (zoals Milagro al zei ging het om 'stel dat ik zou zeggen: "<braak>"') het zijn bepaald niet uitspraken die gericht zijn op de politieke ideologie van Fortuyn en juist dát laatste was een argument voor het OM om van rechtsvervolging af te zien.
Tegen Van Dam werd overigens niet de Eichmann-vergelijking gebruikt, maar het feit dat hij Fortuyn een minderwaardig mens en een Untermensch heeft genoemd. Dat laatste is volgens mij niet eens waar. Dus ja, voordat ik een oordeel geef wil ik wel graag weten wat er precies is gezegd.
quote:Nee, dat zeg ik niet. Ik heb "stel dat je zou zeggen" niet gebruikt. Ik zeg dat ik niet precies weet hoe de bewuste column is opgebouwd. En de AIDS-opmerking lijkt me niet erg gepast. Zie verder het eerste stukje van mij in deze post.
Maar gezien die uitspraak mag je dus van alles en nog wat over iemand beweren zolang je het maar in een 'stel dat je zou zeggen'-constructie inpakt.
quote:Dat bedoel ik ook niet, ik bedoel dat het OM dat precedent schept.
Op maandag 17 november 2003 17:25 schreef Kozzmic het volgende:
Nee, dat zeg ik niet.
quote:Verkamman dus wel.
Ik heb "stel dat je zou zeggen" niet gebruikt.
quote:Je hebt het over een dood iemand. Je hoeft het niet met die man eens te zijn, maar zoals jij het zegt lijkt het alsof je blij bent dat die dood is.
Op maandag 17 november 2003 17:11 schreef kluivie het volgende:
Ik gelukkig niet hoor ben blij dat die weg isGreetz Mario
look at my homepage
quote:Heb je die uitzending gezien waarbij hij uit de partij werd gezet? Hij noemde de huidige immigranten 'de vijfde colonne'. Je weet wat dat betekent. We weten het natuurlijk niet zeker, maar ik vraag me af of Pim zijn mening voor zich had weten te houden. Die beelden waren ook uitgekomen als hij wel president was geworden.
Op maandag 17 november 2003 06:11 schreef MikeyMo het volgende:
Ontopic, net als iedereen vraag ik me af hoe het geweest zou zijn als hij niet vermoord was...Ik denkd at sommigen te veel overdrijven met hun "stigmatiserings" opmerkingen over bepaalde bevolkingsgroepen.
Maar in elk geval was er veel gebeurd:
- Er zou flink gesneden zijn in WAO-uitkeringen en subsidies
- Het vak 'leraar' op een school zou hergewaardeerd worden
- Hij zij wellicht zelfs meegegaan zijn met de FNV over de kleptocratentax!
Noem nog eens wat dingen op?
quote:Helemaal mee eens! Zonde dat hij er niet meer is. Al is het maar om te kijken hoe hij het zou hebben gedaan.
Op maandag 17 november 2003 17:27 schreef Kozzmic het volgende:
Maar goed, ontopic... Ik denk nog wel eens aan Fortuyn en mis hem ook wel, in de zin van dat ik graag had willen zien hoe hij overeind was gebleven (of niet) in de Haagse politieke arena. Hem is de kans ontnomen zich politiek te bewijzen.
quote:Of je stopt ze in het voetbalteam Oranje en geeft ze nog één kans!
Op dinsdag 18 november 2003 00:49 schreef du_ke het volgende:
Het doodschoppen van kut marokkanen zou beloond worden.
Verder denk ik weleens aan Pim, en dan denk ik aan Volkert, en dan wil ik stiekempjes dat ze hem vrijlaten, want Balkenende is misschien wel net zo erg.
quote:duidelijk gevalletje .. ' Cognitieve Kunstmatige Intelligentie '
Op dinsdag 18 november 2003 01:16 schreef Zzyzx het volgende:
Soms heb ik wel eens ideeën waar Pim in voorkomt.
Verder denk ik weleens aan Pim, en dan denk ik aan Volkert, en dan wil ik stiekempjes dat ze hem vrijlaten, want Balkenende is misschien wel net zo erg.
(overigens worden er mensen op andere fora van hun bed gelicht voor woorden van gelijke strekking)
zal nog wel eens aan hem denken.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 18-11-2003 01:56]
En dan denk ik. Ja!
quote:dan had het helemaal een apenkooi geweest.
Op dinsdag 18 november 2003 03:38 schreef BrianMay het volgende:
ik, nog vaak zat, als ik weer gekut in de 2e kamer zie denk ik vaak of het anders geweest zou zijn als Pim minister president was.En dan denk ik. Ja!
tis gebeurd, zand erover... blijf die gast niet constant uit z'n kist trekken alsof hij een soort van messiah is en ga door met je leven ofzo
quote:Nog een grotere rotzooi ja..waarbij het vooral om de ego van PF zou zijn gegaan gelardeerd met variantenn als "Ach mens, ga toch koken" maar dan in kamerdebatten.
ik, nog vaak zat, als ik weer gekut in de 2e kamer zie denk ik vaak of het anders geweest zou zijn als Pim minister president was.En dan denk ik. Ja!
Helaas had het wel de ultieme manier geweest om mensen hun schellen wat PF betreft van de ogen te laten vallen. Door de moord op PF zal er helaas altijd een groep mensen bestaan die hem vereren alsof hij de verlosser zelf is.
quote:Je laatste conclusie deel ik. Je veronderstellingen daaraan voorafgaand komen mij voor als voor de hand liggende stemmingmakerij. Om de stemming erin te houden projecteer ik je conclusie op een andere politieke opportunist.
Op dinsdag 18 november 2003 07:27 schreef Maerycke het volgende:[..]
Nog een grotere rotzooi ja..waarbij het vooral om de ego van PF zou zijn gegaan gelardeerd met variantenn als "Ach mens, ga toch koken" maar dan in kamerdebatten.
Helaas had het wel de ultieme manier geweest om mensen hun schellen wat PF betreft van de ogen te laten vallen. Door de moord op PF zal er helaas altijd een groep mensen bestaan die hem vereren alsof hij de verlosser zelf is.
Hoe zou het de mensen en hun oogschellen vergaan met de verering van Jan Marijnissen als deze landsbestuurder wordt? Door zijn permanente oppositierol zal er helaas altijd een groep mensen bestaan die hem vereren alsof hij de verlosser zelf is.
quote:Inderdaad, sjun.
Op dinsdag 18 november 2003 01:55 schreef sjun het volgende:
Wie dit ziet
(...)
zal nog wel eens aan hem denken.
Ik houd een buitengewoon eenzaam gevoel over aan het mijmeren over Pim Fortuyn. Hij is op smakeloze wijze verguisd, vertrapt, verworpen. Dat was zwaar, maar draaglijk.
Onbegrijpelijk en onacceptabel is het daarentegen dat Fortuynadepten zich vastbijten in het begrenzen van de vrijheid van meningsuiting, om toch geen beledigingen naar een hoofd geslingerd te zien. Ik voel me bij geen van beide groepen thuis. In stilte en eenzaamheid denk ik terug aan de vastberaden hand en het resolute vingertje.
"Ik droom nog wel eens van hem, als ik zwaar getafeld heb."
quote:Gebrek aan gezond verstand wordt vaker gecompenseerd door lichamelijke arbeid.
Op dinsdag 18 november 2003 01:16 schreef Zzyzx het volgende:
Soms heb ik wel eens ideeën waar Pim in voorkomt. Bijvoorbeeld het gaan produceren van Pim-stressballetjes. Linkse rakkers zoals ik kunnen dat gebruiken om elke keer als ze een LPF-, VVD- of CDA-wetsvoorstel horen ff in te knijpen.
quote:Ha nee, die nemen een borstbeeld van wat duurzamer materiaal
Rechtse ballen kunnen het op de schoorsteenmantel zetten en dan kaarsjes erbij zetten om hem te herdenken.
quote:Zwarte verf en honden laten apporteren... ben je ook al een dierenhater of denk je gewoon nauwelijks na?
En als we dan vergeten zijn wie Pim was, dan kun je de hond altijd nog ermee laten apporteren. Bovendien was Pim kaal, dus je hoeft niet zo veel zwarte verf te gebruiken voor de bal, wat het productieproces nog makkelijker maakt.
quote:De democratie en haar verworvenheden lijken niet aan iedere ingezetene besteed, dat wordt hierboven nog maar eens geïllustreerd. Je zal als 'linkse rakker' maar geassocieerd worden met de geëtaleerde onverdraagzaamheid waarin een tweede politieke moord op een andersdenkende als heimelijke wens door een gedachtenwereld dwaalt.
quote:Jammer dat dat vingertje voornamelijk de middelvinger was in de richting van mensen en groepen die meneer Fortuyn persoonlijk niet aanstonden.
Op dinsdag 18 november 2003 08:49 schreef Claudia_x het volgende:[..]
en het resolute vingertje.
quote:Geef ik je gelijk in. Met Pim was Nederland een andere kant opgegaan, de goede kant misschien wel.
quote:Al jaren wordt de zelfredzame, onafhankelijke, verantwoordelijke, productieve en creatieve burger een dikke middelvinger voorgehouden. Dát, waarde Lord_Vetinari, is onverteerbaar.
Op dinsdag 18 november 2003 09:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:Jammer dat dat vingertje voornamelijk de middelvinger was in de richting van mensen en groepen die meneer Fortuyn persoonlijk niet aanstonden.
En ondanx af-en-toe irri opmerkingen over mijn avatar hou ik die lekker.
Hij heeft niet de kans gekregen het te laten zien maar ik geloof dat het, wanneer hij die kans wel had gekregen, gewoonweg beter was geweest op heel veel (belangrijke!)punten.
quote:Wees nou maar gewoon blij dat je in Nederland woont, want zelfs de VN wijst Nederland nog steeds als één van de 5 beste landen aan om in te wonen. Op sommige punten gaat het niet geweldig, maar door jezelf een complex aan te praten lijkt het allemaal veel erger dan dat het in werkelijkheid is
Op dinsdag 18 november 2003 09:06 schreef pekel het volgende:
Geef ik je gelijk in. Met Pim was Nederland een andere kant opgegaan, de goede kant misschien wel.
Fortuyn had op enkele punten gelijk, maar op vele punten ook niet. 1 man kan niet voor een omslag zorgen in een land, daar moet iedereen aan meewerken en het lijkt me duidelijk dat dat juist onder Fortuyn nooit gelukt was, omdat er onder een groot deel van de bevolking een al dan niet terechte aversie rond zijn persoon bestond
quote:Wat versta jij onder 'goede' kant? Kun je specifieker zijn?
Op dinsdag 18 november 2003 09:06 schreef pekel het volgende:[..]
Geef ik je gelijk in. Met Pim was Nederland een andere kant opgegaan, de goede kant misschien wel.
quote:En dát, waarde Claudia, is een onbewijsbare stelling. Een kip en ei verhaal: Was het altijd al zo of denkt men dat het altijd zo was omdat een kale meneer dat beweerd heeft met als doel zelf in dat wereldje terecht te kunnen komen en er zelf een graantje van mee te pikken?
Op dinsdag 18 november 2003 09:10 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Al jaren wordt de zelfredzame, onafhankelijke, verantwoordelijke, productieve en creatieve burger een dikke middelvinger voorgehouden. Dát, waarde Lord_Vetinari, is onverteerbaar.
quote:aannames aannames
Op dinsdag 18 november 2003 09:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Wees nou maar gewoon blij dat je in Nederland woont, want zelfs de VN wijst Nederland nog steeds als één van de 5 beste landen aan om in te wonen. Op sommige punten gaat het niet geweldig, maar door jezelf een complex aan te praten lijkt het allemaal veel erger dan dat het in werkelijkheid is
Fortuyn had op enkele punten gelijk, maar op vele punten ook niet. 1 man kan niet voor een omslag zorgen in een land, daar moet iedereen aan meewerken en het lijkt me duidelijk dat dat juist onder Fortuyn nooit gelukt was, omdat er onder een groot deel van de bevolking een al dan niet terechte aversie rond zijn persoon bestond
We zullen het nooit weten, hè
Ik ben in ieder geval blij dat de herinnering aan de man levendig gehouden wordt, misschien nog wel meer door hen die een aversie hadden tegen hem, grappig is dat toch
quote:klopt, maar die aannames zijn wel ergens op gebasseerd. Ik zou het best fout kunnen hebben, maar daar kunnen we helaas nooit meer achterkomen
Op dinsdag 18 november 2003 09:38 schreef milagro het volgende:
aannames aannames
quote:Misschien was het achteraf dan wel helemaal zo slecht nog niet, zeker niet vergeleken bij het gestuntel van de LPF en LN
Op dinsdag 18 november 2003 09:49 schreef woediewokkie het volgende:
ik denk aan hem als ik zie dat 2/3 paars nu weer in de regering zit.........ze heel veel punten van hem "overgenomen"hebben......nederland weer "lekker"traditioneel gestemd heeft,omdat papa en mama dat ook zo deden.........slaapvolkje
quote:we hebben het hier over de persoon PF,niet over de mensen die datgene wat hij losmaakte in de regering niet aankonden.....wel even 2 dingen gescheiden houden,het gaat over de PERSOON
Op dinsdag 18 november 2003 09:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Misschien was het achteraf dan wel helemaal zo slecht nog niet, zeker niet vergeleken bij het gestuntel van de LPF en LN
Een frappant voorbeeld daarvan vind je in een ziekenhuis in Almere waar men op zo'n 400 bedden drie directeuren heeft aangesteld. Vervolgens gaan die drie directeuren vijf andere directeuren (clustermanagers) aansturen die vervolgens in conclaaf gaan met teamleiders en afdelingshoofden.... afdelingshoofden sturen dan soms nog weer coördinatoren aan... Verder huurt men expertise van buiten voor een kostspelige reorganisatie.
Wat een overbodige bestuurders en regelaars zonder mandaat die slechts vergaderen en niets anders produceren dan papier en frustratie bij de mensen die productie leveren omdat dezen hun mandaten moeten inleveren ter voorkoming van de vraag wat de onnodig aangestelde regelaar niet gehinderd door verstand van zaken eigenlijk de hele dag doet.
In een dergelijke organisatie structuur kan het niet anders of de middelmaat houdt de middelmaat een hand boven het hoofd. Vanwege een Peter Principe blijft elke 'regelaar' goed volgzaam en verstart de organisatie.
Met het oog op vermeende groei, dat wordt verkondigd als het heil van de toekomst kunnen alle misstanden ongestoord voortduren. Niemand vraagt zich af of een bestuur dat deze kleine organisatie al niet weet te besturen voldoende toegerust is voor een organisatie die nog eens een keer zo groot zou moeten worden. Niemand vraagt zich af of concorrentie in dezelfde omgeving niet twee organisaties scherp, bestuurbaar en op de menselijke maat houdt.
Vorige week werd bekend dat er daar zo'n 100 mensen uit moesten... Je zou denken dat men daar met één directeur en wat ouderwetse diensthoofden toekon om deze in haar omgeving monopolistische organisatie op minder kostspelige manier te besturen. Ik geloof niet dat deze gedachte daar serieus geopperd zal worden.
Om te voorkomen dat de Gooliaanse manager zelf in beeld komt bij problemen benoemt hij zich een tussenpersoon die zijn medewerkers aanstuurt. Die tussenpersoon wordt vervolgens verantwoordelijk gesteld als de medewerker klaagt vanwege te weinig middelen en ruimte voor het afleveren van deugdelijk werk. Via een dergelijke besturingsstructuur kunnen niet of nauwelijks functionerende bestuurders en clustermanagers erg lang op kosten van de gemeenschap en hun organisatie blijven doorgaan.
Ik denk dat Fortuyn zeker aan de kaak zou hebben gesteld hoe daar gemeenschapsgeld wordt verkwanseld middels Gooliaans management: de manager parasiteert op zijn leefomgeving als een dommige vampier en wordt hierin altijd gedekt door zijn meerdere totdat die meerdere zelf een probleem krijgt. Het grote geldverspillen zit hem in de benoeming van slaafs volgzame mensen met te weinig intellectuele bagage om de rijkweidte en neveneffecten van hun eigen besluiten te overzien in onnodige regelaarsfuncties.
quote:en daar wringt de sok. Eén persoon kan geen land veranderen, dat is een illusie die velen onterecht koesteren. De persoon en de partij kan je niet los zien van elkaar. Ook al had fortuyn nu nog geleefd, dan was er niet veel veranderd. Dat kost een hoop tijd en daar moet iedereen aan meewerken
Op dinsdag 18 november 2003 09:53 schreef woediewokkie het volgende:we hebben het hier over de persoon PF,niet over de mensen die datgene wat hij losmaakte in de regering niet aankonden.....wel even 2 dingen gescheiden houden,het gaat over de PERSOON
quote:er zijn nu ook al dingen veranderd, zelfs de PvdA krabt achter zijn oren wb het integratiebeleid.
Op dinsdag 18 november 2003 09:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
en daar wringt de sok. Eén persoon kan geen land veranderen, dat is een illusie die velen onterecht koesteren. De persoon en de partij kan je niet los zien van elkaar. Ook al had fortuyn nu nog geleefd, dan was er niet veel veranderd. Dat kost een hoop tijd en daar moet iedereen aan meewerken
quote:Is het niet te veel eer om dat puur in de schoenen van Fortuyn te schuiven? Het strengere toelatingsbeleid en de verplichte intergratie cursus zijn onder Paars II ingevoerd, dus toen was men er al mee bezig. Hij heeft misschien een extra zet gegeven, maar men was er zeker al wel mee bezig
Op dinsdag 18 november 2003 10:01 schreef milagro het volgende:
er zijn nu ook al dingen veranderd, zelfs de PvdA krabt achter zijn oren wb het integratiebeleid.
quote:Inspiratie is ook prima, maar blinde adoratie is gevaarlijk en ik heb het idee dat dat laatste bij sommigen toch zwaar de overhand heeft gekregen
1 man kan niet alles veanderen, maar wel een mensen en dus ook politici inspireren en dat is toch zeker wel gebeurd en dat terwijl de man niet meer onder ons is, kun je nagaan
quote:Zijn columns vond ik de moeite waard.
Op dinsdag 18 november 2003 09:59 schreef SunChaser het volgende:
Ik denk nog wel eens aan Pim, hij staat in mijn lijstje van meest overschatte komieken, precies tussen Benny Hill en Wim Kan in. Al heb ik best om hem gelachen soms.
quote:Oh daar vast. Maar tegelijkertijd zou hij zijn vastgoedvrindjes met veel plezier hun zakken laten vulen
Op dinsdag 18 november 2003 09:54 schreef hoppe het volgende:
Ik denk dat Fortuyn zeker aan de kaak zou hebben gesteld hoe daar gemeenschapsgeld wordt verkwanseld middels Gooliaans management.
quote:Dat gevoel heb ik nou bij die Frans Bouwer fans...
Op dinsdag 18 november 2003 10:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Inspiratie is ook prima, maar blinde adoratie is gevaarlijk en ik heb het idee dat dat laatste bij sommigen toch zwaar de overhand heeft gekregen
quote:Daar was de aanhang voor PF dan ook oververtegenwoordigd
Op dinsdag 18 november 2003 10:13 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Dat gevoel heb ik nou bij die Frans Bouwer fans...
quote:De geschiedenis heeft geleerd dat een blinde aversie veel gevaarlijker is.
Op dinsdag 18 november 2003 10:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Is het niet te veel eer om dat puur in de schoenen van Fortuyn te schuiven? Het strengere toelatingsbeleid en de verplichte intergratie cursus zijn onder Paars II ingevoerd, dus toen was men er al mee bezig. Hij heeft misschien een extra zet gegeven, maar men was er zeker al wel mee bezig
[..]Inspiratie is ook prima, maar blinde adoratie is gevaarlijk en ik heb het idee dat dat laatste bij sommigen toch zwaar de overhand heeft gekregen
Ik had het over geinspireerde politici dus vooral.
En nee dat is niet te veel eer
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:14 schreef du_ke het volgende:Daar was de aanhang voor PF dan ook oververtegenwoordigd
.
Touché
quote:Dat is zeer zeker wel teveel eer. Een geinspireerde politicus heeft ook oplossingen. Het enige wat Fortuyn deed was tegen dingen aantrappen en bleren dat hij het wel beter wist. Helaas vergat hij er dan even bij te vertellen hoe hij al die plannetjes gerealiseerd dacht te zien.
Op dinsdag 18 november 2003 10:18 schreef milagro het volgende:[..]
De geschiedenis heeft geleerd dat een blinde aversie veel gevaarlijker is.
En nee dat is niet te veel eer
Een geinspireerd politicus is creatief en denkt mee. Het is heel makkelijk om te roepen dat iets klote is, maar het is heel wat anders om dat te roepen en gelijk aan te geven hoe het wel moet.
quote:Dan is ons dus geen ander lot beschoren dan de middenmoot.
Op dinsdag 18 november 2003 09:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Wees nou maar gewoon blij dat je in Nederland woont, want zelfs de VN wijst Nederland nog steeds als één van de 5 beste landen aan om in te wonen. Op sommige punten gaat het niet geweldig, maar door jezelf een complex aan te praten lijkt het allemaal veel erger dan dat het in werkelijkheid is
quote:Zoals Wallage, zo bleek laatst uit een reportage van Nova, alleen zit die nog zwaar in de ontkenningsfase.
Op dinsdag 18 november 2003 10:18 schreef milagro het volgende:
quote:Wat een geblaat, je hebt het waarschijnlijk over die vastgoedmanager waarvan ik even de naam niet weet...
Op dinsdag 18 november 2003 10:12 schreef du_ke het volgende:[..]
Oh daar vast. Maar tegelijkertijd zou hij zijn vastgoedvrindjes met veel plezier hun zakken laten vulen
.
quote:Right, en PvdA en SP misbruiken U2, iets wat ik ze nooit zal vergeven.
Op dinsdag 18 november 2003 10:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Touché
quote:Fortuyn was, zo blijkt uit de recente geschiedenis, een inspirerende politicus die juist andere politici heeft geïnspireerd. Wat dat betreft zou hij dus de perfecte premier geweest kunnen zijn. Een premier is degene die de kar trekt en de grote lijnen uitzet, níet degene die zich bezig houdt met het maken van beleidsplannen.
Op dinsdag 18 november 2003 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is zeer zeker wel teveel eer. Een geinspireerde politicus heeft ook oplossingen.
En dat is volgens mij precies wat milagro bedoelt.
quote:Marijnissen is en blijft een oppositie leider, die heb je in ieder willekeurig land. Ik had je minder naïef ingeschat eigenlijk. Marijnssen zal nooit regeren, om dezelfde redenen dat Fortuyn nooit voor veranderingen had kunnen zorgen, hij heeft te veel blind voor -en tegenstanders.
Op dinsdag 18 november 2003 10:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:Dan is ons dus geen ander lot beschoren dan de middenmoot.
Moet ik nog namen noemen? Ik geef je een voorzet: Jan Marijnissen.
Nederland is groot geworden door centrum coalities die soms wat aan de rechterflank lagen en soms wat aan de linkerflank en dat zal altijd zo blijven
quote:Harry Mens.
Op dinsdag 18 november 2003 10:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat een geblaat, je hebt het waarschijnlijk over die vastgoedmanager waarvan ik even de naam niet weet...
quote:Ik denk dat Fortuyn toch slim genoeg was om Mens niet als serieus persoon te zien
Op dinsdag 18 november 2003 10:32 schreef Lithion het volgende:Harry Mens.
quote:De LPF is grotendeels gefinancieerd door vastgoedbaronnen. Harry Mens idd maar ook Ed Maas en Chris Thunessen
Op dinsdag 18 november 2003 10:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat een geblaat, je hebt het waarschijnlijk over die vastgoedmanager waarvan ik even de naam niet weet...
Zie dit artikel uit het NRC.
quote:
LPF steunt op leningen Maas en ThunessenDoor een onzer redacteuren
DEN HAAG, 22 MEI. De Lijst Pim Fortuyn (LPF) blijkt financieel zwaarder te steunen op de vastgoedwereld dan tot nu toe bekend was. Naast eerdere donaties heeft de partij ook substantiële leningen ontvangen van vastgoedondernemers Ed Maas (VHS), die voorzitter van de partij is, en Chris Thunessen (Metterwoon) uit Den Haag.
Bekend was al dat de twee eerder enkele tienduizenden euro's doneerden aan de LPF. Uit de jaarrekening die de LPF gisteren op een ledenvergadering in Utrecht presenteerde, blijkt nu dat Maas en Thunessen ieder ook nog een lening van 300.000 euro hebben verstrekt. Deze leningen zijn volgens het financieel overzicht eind dit jaar opeisbaar door de verstrekkers en kan per jaar worden verlengd. De rente is 2,5 procent.Door deze lening heeft Maas zich als voorzitter van de LPF in een bijzondere positie geplaatst. Maas verstrekte het krediet via zijn onderneming Vastgoed 's-Gravenhage BV, waarvan een andere onderneming van hem de enig aandeelhouder is. Het tweede krediet van 300.000 euro kwam van Metterwoon BV, eigendom van Maas' collega Thunnessen.
Daarnaast heeft de LPF bijna een half miljoen subsidie ontvangen van Binnenlandse Zaken. Dat is 80 procent van het totale subsidiebedrag, de overige 123.000 wordt overgemaakt na een toetsing door het ministerie. De LPF ontving verder nog 319.000 euro aan giften.
Overigens is de jaarrekening niet goedgekeurd door het accountantsbureau Deloitte en Touche, omdat het bureau geen inzicht kreeg in de adminstratie over de eerste maanden van 2002. Er was volgens de accountants toen geen sprake van een ,,adequate interne organisatie'', waardoor geen zekerheid bestaat over de volledigheid van de gegevens.
Ed Maas nam in de zomer van vorig jaar het voorzitterschap van de partij op zich en stelde orde op zaken. In het jaarverslag meldt hij namens het LPF-bestuur dat zij er ,,helaas onvoldoende in geslaagd zijn om inhoud te geven aan de te voeren politiek in het algemeen''. Om die reden wordt voorrang gegeven aan het opzetten van een wetenschappelijk bureau en het organiseren van opleidingen. ,,Dat alles in de geest van ons aller Pim Fortuyn'', schrijft Maas.
Vorig najaar verzocht LPF-voorzitter Maas zijn partijgenoot Van Eijck, staatssecretaris van Financiën, extra aandacht te besteden aan de belangen van de vastgoedhandelaren in Nederland. Een meerderheid in de Tweede Kamer noemde ,,deze lobbybrief'' onverstandig, maar CDA, VVD en LPF besloten kort daarop wel dat de vastgoedhandelaren hun afschrijvingen op onroerend goed mogen blijven aftrekken.
quote:Fortuyn is dood, niemand zal het weten.
Op dinsdag 18 november 2003 10:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Marijnissen is en blijft een oppositie leider, die heb je in ieder willekeurig land. Ik had je minder naïef ingeschat eigenlijk. Marijnssen zal nooit regeren, om dezelfde redenen dat Fortuyn nooit voor veranderingen had kunnen zorgen, hij heeft te veel blind voor -en tegenstanders.
Nederland is groot geworden door centrum coalities die soms wat aan de rechterflank lagen en soms wat aan de linkerflank en dat zal altijd zo blijven
quote:Dus je vindt het onzin wat de vakbonden, de SP, GL en noem maar op beweren over de afbraak van de (verzorgings)maatschappij? Immers, al zouden we daardoor terugvallen tot de 10e plaats, dat is toch nog een hoge notering en daar moeten we blij mee zijn. Of moeten we misschien continu op zoek gaan naar verbetering en niet bij het slechts benoemen van problemen door iemand zonder daarbij direct een oplossing te geven (of een oplossing die je aanstaat) de boodschapper aan te vallen om zo maar geen aandacht te hoeven schenken aan het gebrek aan eigen initiatieven om de voorhande zijnde problematiek op te lossen?
Op dinsdag 18 november 2003 09:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wees nou maar gewoon blij dat je in Nederland woont, want zelfs de VN wijst Nederland nog steeds als één van de 5 beste landen aan om in te wonen.
quote:Precies
Op dinsdag 18 november 2003 10:31 schreef Lithion het volgende:[..]
Fortuyn was, zo blijkt uit de recente geschiedenis, een inspirerende politicus die juist andere politici heeft geïnspireerd. Wat dat betreft zou hij dus de perfecte premier geweest kunnen zijn. Een premier is degene die de kar trekt en de grote lijnen uitzet, níet degene die zich bezig houdt met het maken van beleidsplannen.
En dat is volgens mij precies wat milagro bedoelt.
quote:Haha ach het zijn ook de partijen waar Bono zich het beste bij thuis zou voelen
Op dinsdag 18 november 2003 10:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Right, en PvdA en SP misbruiken U2, iets wat ik ze nooit zal vergeven.
quote:Kan ook, maar ik bedoel 1 van die opjebonjourde bestuurders van LPF.
Op dinsdag 18 november 2003 10:32 schreef Lithion het volgende:[..]
Harry Mens.
Edit: Ed Maas dus...
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 18-11-2003 10:39]
quote:Idd, tenenkrommend was dat
Op dinsdag 18 november 2003 10:28 schreef Lithion het volgende:[..]
Zoals Wallage, zo bleek laatst uit een reportage van Nova, alleen zit die nog zwaar in de ontkenningsfase.
quote:Een tegengeluid is goed, dat houdt de mensen scherp en alert, maar een tegengeluid mag m.i. nooit de overhand krijgen, want dat zorgt voor instabiliteit. Het meest concrete voorbeeld is de LPF in de regering. Daar kwam niks van terecht, maar nu doen ze het niet onaardig als kleine oppositie partij. (al ben ik het niet vaak met ze eens)
Op dinsdag 18 november 2003 10:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Fortuyn is dood, niemand zal het weten.
Ik vind het een achterlijke doelstelling om altijd oppositie te willen voeren en nooit te regeren. Hef jezelf dan op, SP heeft nog geen enkel nut bewezen. Als jij pareert met de stelling dat dankzij de SP toch dingen anders zijn verlopen dan zou het ook voor Fortuyn geldig zijn geweest en die had tenminste de doelstelling om MP te worden. Dat was in elk geval duidelijk. Die man was in elk opzicht duidelijk.
quote:Zou best kunnen, hoewel ik eerder denk dat die voor een gristelijke partij zou kiezen en wat links. Misschien toch maar D66.
Op dinsdag 18 november 2003 10:37 schreef du_ke het volgende:[..]
Haha ach het zijn ook de partijen waar Bono zich het beste bij thuis zou voelen
.
En de VVD misbruikte Gordon.
Gordon vindt het lekker om misbruikt te worden, vreemde keuze van de VVD idd. Had dan Guus Meeuwis laten zingen.
quote:Op bepaalde punten ben ik het idd oneens met de vakbonden en de SP/GL, maar je haalt mijn woorden iets uit z'n context. Er werd gedaan alsof we in een 3e wereldland leven en dat nuanceerde ik een beetje.
Op dinsdag 18 november 2003 10:36 schreef Lithion het volgende:Dus je vindt het onzin wat de vakbonden, de SP, GL en noem maar op beweren over de afbraak van de (verzorgings)maatschappij? Immers, al zouden we daardoor terugvallen tot de 10e plaats, dat is toch nog een hoge notering en daar moeten we blij mee zijn. Of moeten we misschien continu op zoek gaan naar verbetering en niet bij het slechts benoemen van problemen door iemand zonder daarbij direct een oplossing te geven (of een oplossing die je aanstaat) de boodschapper aan te vallen om zo maar geen aandacht te hoeven schenken aan het gebrek aan eigen initiatieven om de voorhande zijnde problematiek op te lossen?
Er is altijd ruimte voor verbetering, maar je mag soms ook best benadrukken dat het hier nog lang niet zo slecht gaat als in 90% van de wereld.
quote:Och, D'66 is opgericht als tegengeluid van de toenmalige politiek en veel van haar standpunten zijn daaruit afgeleid. Veel van die standpunten zijn inmiddels ook al verwezenlijkt (of gaan in de nabije toekomst verwezenlijkt worden) en ze zitten toch alweer voor de derde keer in een regeringscoalitie, dus dat het zorgt voor instabiliteit is niet per definitie waar.
Op dinsdag 18 november 2003 10:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Een tegengeluid is goed, dat houdt de mensen scherp en alert, maar een tegengeluid mag m.i. nooit de overhand krijgen, want dat zorgt voor instabiliteit.
Wat hier in Nederland voor instabiliteit heeft gezorgd is het losweken van de politiek van de maatschappij en de bevoogdende houding die daarbij is ontstaan. Wat men daarbij vergat is dat het nog altijd diezelfde maatschappij was die via verkiezingen duidelijk konden maken wat ze wilden. Dat dan een Fortuyn precies dat gevoel van machteloosheid onder het volk weet te beschrijven én te tonen in debatten (vergelijk zijn taal met die van Melkert) en de resultaten daarvan is iets wat je aan Fortuyn toe kunt schrijven maar NIET wat je hem kunt verwijten. Don't shoot the messenger, right?
Het is toch frappant dat iemand die qua levensstijl zóó ver van het 'gewone voetvolk' stond juist bij díe groep zo populair was. Dat kun je afdoen als domheid van datzelfde volk, maar dat is minachting van de kiezer dat meer over jezelf zegt dan over diezelfde kiezer. Die blinde adoratie, dat vind ik ook overdreven en dat hij de messias was, puhhlease, maar hij was wél wat een goed politicus hoort te zijn, iemand die weet te communiceren met het volk, met degenen bij wie hij in dienst is.
Díe afstand tot de kiezer, de feitelijke opdrachtgevers van de heren politici, is wat voor instabiliteit heeft gezorgd. Iemand die daar wat aan poogt te doen dan de schuld geven van de instabiliteit die ontstaat bij het indentificeren van de afstand slaat echt compleet de plank mis.
quote:Dat mag zeker, maar je moet opletten dat je die redenatie niet gebruikt om (sluimerende) problemen te zeer te bagatelliseren en vooruitgang te frustreren. Als iemand iets als een probleem ervaart kun je zeggen dat het slechts zijn gekleurde perceptie is of wijzen op dat er landen zijn waar het erger is, maar daar heeft de desbetreffende persoon niet aan. Het geeft eerder impliciet aan dat je van mening bent dat die persoon teveel zeurt en niet dankbaar zou zijn voor de situatie waarin hij verkeert. Iedereen (althans, nagenoeg...) is op zoek naar continuë verbetering van zijn/haar levenssituatie en daar is niks mis mee imo, zelfs niet als je in vergelijking met een andere groep het al enorm goed hebt.
Op dinsdag 18 november 2003 10:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Er is altijd ruimte voor verbetering, maar je mag soms ook best benadrukken dat het hier nog lang niet zo slecht gaat als in 90% van de wereld.
quote:Mooi gezegd, volledig mee eens.
Op dinsdag 18 november 2003 10:52 schreef Lithion het volgende:[..]
Och, D'66 is opgericht als tegengeluid van de toenmalige politiek en veel van haar standpunten zijn daaruit afgeleid. Veel van die standpunten zijn inmiddels ook al verwezenlijkt (of gaan in de nabije toekomst verwezenlijkt worden) en ze zitten toch alweer voor de derde keer in een regeringscoalitie, dus dat het zorgt voor instabiliteit is niet per definitie waar.
Wat hier in Nederland voor instabiliteit heeft gezorgd is het losweken van de politiek van de maatschappij en de bevoogdende houding die daarbij is ontstaan. Wat men daarbij vergat is dat het nog altijd diezelfde maatschappij was die via verkiezingen duidelijk konden maken wat ze wilden. Dat dan een Fortuyn precies dat gevoel van machteloosheid onder het volk weet te beschrijven én te tonen in debatten (vergelijk zijn taal met die van Melkert) en de resultaten daarvan is iets wat je aan Fortuyn toe kunt schrijven maar NIET wat je hem kunt verwijten. Don't shoot the messenger, right?
Het is toch frappant dat iemand die qua levensstijl zóó ver van het 'gewone voetvolk' stond juist bij díe groep zo populair was. Dat kun je afdoen als domheid van datzelfde volk, maar dat is minachting van de kiezer dat meer over jezelf zegt dan over diezelfde kiezer. Die blinde adoratie, dat vind ik ook overdreven en dat hij de messias was, puhhlease, maar hij was wél wat een goed politicus hoort te zijn, iemand die weet te communiceren met het volk, met degenen bij wie hij in dienst is.
Díe afstand tot de kiezer, de feitelijke opdrachtgevers van de heren politici, is wat voor instabiliteit heeft gezorgd. Iemand die daar wat aan poogt te doen dan de schuld geven van de instabiliteit die ontstaat bij het indentificeren van de afstand slaat echt compleet de plank mis.
quote:Daar heb je zeker gelijk in, maar als je maar vaak genoeg zegt dat het slecht gaat en steeds slechter gaat, dan ga je erin geloven. Uit de cijfers blijkt dat er verbetering in een hoop sectoren is, maar als je maar vaak genoeg blijft herhalen dat dat onzin is ga je dat zelf weer geloven.
Op dinsdag 18 november 2003 10:57 schreef Lithion het volgende:Dat mag zeker, maar je moet opletten dat je die redenatie niet gebruikt om (sluimerende) problemen te zeer te bagatelliseren en vooruitgang te frustreren. Als iemand iets als een probleem ervaart kun je zeggen dat het slechts zijn gekleurde perceptie is of wijzen op dat er landen zijn waar het erger is, maar daar heeft de desbetreffende persoon niet aan. Het geeft eerder impliciet aan dat je van mening bent dat die persoon teveel zeurt en niet dankbaar zou zijn voor de situatie waarin hij verkeert. Iedereen (althans, nagenoeg...) is op zoek naar continuë verbetering van zijn/haar levenssituatie en daar is niks mis mee imo, zelfs niet als je in vergelijking met een andere groep het al enorm goed hebt.
Ik heb ook nergens beweerd dat er geen problemen zijn en dat mensen alleen maar zeuren, maar van een beetje tegengas is niemand slechter geworden
quote:Mooi voorbeeld. SP en PvdA kunnen daar wat van. Roepen moord en brand, mede gesteund door de FNV.
Op dinsdag 18 november 2003 11:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daar heb je zeker gelijk in, maar als je maar vaak genoeg zegt dat het slecht gaat en steeds slechter gaat, dan ga je erin geloven. Uit de cijfers blijkt dat er verbetering in een hoop sectoren is, maar als je maar vaak genoeg blijft herhalen dat dat onzin is ga je dat zelf weer geloven.
Ik heb ook nergens beweerd dat er geen problemen zijn en dat mensen alleen maar zeuren, maar van een beetje tegengas is niemand slechter geworden
quote:Dat is idd ook een voorbeeld hoe het niet moet, zoals Fortuyn daar ook een aantal van had. Daarom ben ik er ook groot voorstander van als mensen zelf nadenken en niet blind achter iedereen aanlopen zonder kritiek te kunnen/willen/durven leveren
Op dinsdag 18 november 2003 11:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mooi voorbeeld. SP en PvdA kunnen daar wat van. Roepen moord en brand, mede gesteund door de FNV.
Ondertussen trekt de economie voorzichtig aan.
quote:Mee eens. Overal waar populisme opduikt (links t/m rechts), duikt ook dom schapenvolk op.
Op dinsdag 18 november 2003 11:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat is idd ook een voorbeeld hoe het niet moet, zoals Fortuyn daar ook een aantal van had. Daarom ben ik er ook groot voorstander van als mensen zelf nadenken en niet blind achter iedereen aanlopen zonder kritiek te kunnen/willen/durven leveren
quote:Oh, ik ook hoor. Maar ik ben ook van mening dat iemand die de politiek ingaat en zeker een potentieel premier een bepaalde visie moet hebben. Veruit de meeste wetten, de meeste beleidsplannen worden niet door de minister zelf uitgewerkt (en al helemaal niet door de premier), maar door de medewerkers op zijn/haar departement. Een goed premier (evenzo een goede fractie- of partijvoorzitter) is iemand die de grote lijnen uitzet en mensen inspireert om zich achter zijn visie te scharen en dát is waar Fortuyn zeer bekwaam in was en in dat opzicht is de claim van velen dat Fortuyn een goed premier zou kunnen zijn geweest zeker gegrond. Ondanks dus zijn gebrek aan oplossingen voor sommige zaken.
Op dinsdag 18 november 2003 11:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat is idd ook een voorbeeld hoe het niet moet, zoals Fortuyn daar ook een aantal van had. Daarom ben ik er ook groot voorstander van als mensen zelf nadenken en niet blind achter iedereen aanlopen zonder kritiek te kunnen/willen/durven leveren
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 18-11-2003 11:23]
quote:Hoewel je opmerking denigrerend opgevat zou kunnen worden, immers we weten allemaal wat je met "frans bauer fans" zou kunnen bedoelen, zou de aanhang onder Frans zijn fans voor Pim wel eens heel verklaarbaar kunnen zijn.
Op dinsdag 18 november 2003 10:14 schreef du_ke het volgende:[ Frans Bauer..]
Daar was de aanhang voor PF dan ook oververtegenwoordigd
.
Fortuyn heeft zich erg gericht op zakkenvullende managers en politici, en verwoorde de problemen van (rotterdamse) arbeiders, vervreemding in hun eigen wijk etc.
30 procent van Rotterdam stemde op Fortuyn.
Je kunt ook concluderen dat PF precies wist waar de PvdA het had laten liggen. En wat is er dan verkeerd aan een democratisch proces, hoe Frans Bauer de stemmers dan ook mogen zijn?
Overigens is het wel mooi te zien hoeveel punten de andere partijen letterlijk van PF gekopieerd hebben in de afgelopen 2e kamer verkiezingen. Waarden en Normen terug, efficienter werken, minder management in ziekenhuizen, allochtone schoffies keihard aanpakken noem maar op.
PF leeft voort in de andere partijen.
quote:Wat is er nu weer mis met Harry Mens? De man is duidelijk geen filosoof en hij is ook geen kritisch interviewer. De man heeft andere kwaliteiten. Niet voor niets heeft hij een renderend vastgoedbedrijf, niet voor niets heeft hij het voor elkaar gekregen een eigen programma te presenteren waarin hij toch maar mooi deze en gene voor de camara krijgt.
Op dinsdag 18 november 2003 10:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik denk dat Fortuyn toch slim genoeg was om Mens niet als serieus persoon te zien
Harry Mens komt op mji goudeerlijk en wat naief over op basis van mijn beoordeling over hoe hij zich soms in zijn eigen programma presenteert. Een veel te smalle basis natuurlijk om ook maar iets met stelligheid te kunnen beweren over de persoon Harry Mens. Ik durf wel stellig te beweren dat de man onder de indruk was van Pim Fortuyn en bereid was voor hem door het vuur te gaan. Het tegenovergestelde van een mentaliteit van veel beloven weinig geven. Dergelijke loyaliteit waardeer ik in mensen ongeacht hun politieke kleur.
Mogelijk dacht Pim Fortuyn hier hetzelfde over. Geen idee...
quote:En dat is nu net het verschil tussen Pim en die kliek van nu....
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Vervelend dat ie dood is, anders hadden we allemaal kunnen zien dat 1 iemand de problemen niet op kan lossen -> 16 miljoen wel.
quote:Zal wel een linkse krant zijn......
Op zondag 16 november 2003 13:57 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:[..]
Ik wérk voor een krant.
quote:nââh, over een jaar of tien begint de Fortuynische Beweging die de haar ontvallen stichter mythische gaven van welbespraaktheid, humor, persoonlijke presentatie en retorisch talent toedicht. Met een jaar of vijftig wordt ene W.S.P. Fortuyn heilig verklaard en wordt zijn manier van converseren in de uitgezonden debatten waarin hij o.a. Ad Melkert nogal vals van repliek diende tot dagelijkse training van de discipelen van Fortuyn.
Op woensdag 3 december 2003 18:16 schreef Elroyb het volgende:
Nooit. De hype is wel over nu...
Vergelijk het maar een beetje met wat Jan Marijnissen nu in levenden lijve al van zijn volgelingen gedaan krijgt. Maar die had dan ook ff meer tijd dan Pim Fortuyn.
quote:Ow hij is minder zwaar geworden? Of had je echt de intentie om een grapje te maken. Ha ha ha lol
Op dinsdag 18 november 2003 12:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zojuist weer aan Pimmetje gedacht.Maar ik heb nu wel mooi een verlichte darm.
Kneus.
quote:Was het maar waar. Helaas denken mensen nog steeds dat hij zal verrijzen alsware hij een messias. De beste man is dood en dat willen een hoop mensen niet accepteren helaas
Op woensdag 3 december 2003 18:16 schreef Elroyb het volgende:
Nooit. De hype is wel over nu...
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:26 schreef sjun het volgende:[..]
nââh, over een jaar of tien begint de Fortuynische Beweging die de haar ontvallen stichter mythische gaven van welbespraaktheid, humor, persoonlijke presentatie en retorisch talent toedicht. Met een jaar of vijftig wordt ene W.S.P. Fortuyn heilig verklaard en wordt zijn manier van converseren in de uitgezonden debatten waarin hij o.a. Ad Melkert nogal vals van repliek diende tot dagelijkse training van de discipelen van Fortuyn.
Vergelijk het maar een beetje met wat Jan Marijnissen nu in levenden lijve al van zijn volgelingen gedaan krijgt. Maar die had dan ook ff meer tijd dan Pim Fortuyn.
quote:voor jou dan
Op vrijdag 28 november 2003 15:49 schreef snowbutterfly82 het volgende:
Ik blijf nog steeds erbij dat ik hem mis.
En deze voor de Volkert-kneuzen.
quote:Betekent dat dat je nog wel eens Pimmieboy denkt of niet?
Op vrijdag 5 december 2003 13:12 schreef Koos Voos het volgende:
' De Islamisering van onze cultuur ' ...en wij laten het nog steeds gebeuren
quote:ach.. hij is onze Atatürk
Op vrijdag 5 december 2003 13:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Betekent dat dat je nog wel eens Pimmieboy denkt of niet?
quote:Wás
Op vrijdag 5 december 2003 13:17 schreef Koos Voos het volgende:[..]
ach.. hij is onze Atatürk
quote:En a bloody shame dat hij gemold werd!
Op vrijdag 5 december 2003 13:20 schreef Gstyles het volgende:
It's a hell of a job, en ik hab er zin an! At your service!!! Pim was de beste!!!!!
quote:idd.. noem mij is 1 Turk die wel iets concreets heeft gepresteerd.. ik ken alleen Öcalan en die zit vast.
Op vrijdag 5 december 2003 13:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wás
, hoewel hij itt Atatürk ook niets concreets heeft gepresteerd.
quote:Mwoah.
Op vrijdag 5 december 2003 13:24 schreef Koos Voos het volgende:[..]
idd.. noem mij is 1 Turk die wel iets concreets heeft gepresteerd.. ik ken alleen Öcalan en die zit vast.
En Frank de Boer nou toch?
quote:Mehmet Pamuk werd anders wereldberoemd in Nederland
Op vrijdag 5 december 2003 13:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Mwoah.
En Frank de Boer nou toch?
Jan de Heus, groentehandelaar en Mehmet Pamuk, Turkse Nederlander
`Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later.`
` Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat.`
quote:Haha, goeie ouwe tijd. Toen je buitenlanders nog mocht persifleren zonder een kogelbrief te moeten ontvangen!
Op vrijdag 5 december 2003 13:30 schreef sjun het volgende:[..]
Mehmet Pamuk werd anders wereldberoemd in Nederland
[afbeelding]
Jan de Heus, groentehandelaar en Mehmet Pamuk, Turkse Nederlander
`Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later.`
` Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat.`
Denk nog elke dag aan hoe Nederland gered had kunnen worden van de ondergang die PvdA / GroenLinks heet..
Hij had het toch niet beter gedaan dan de rest ... kijk maar naar zijn partij !!!
quote:I care, kneus. Toon eens wat respect. Zo zou ik althans nooit over Melkert praten, hoewel ik die man een politieke drol vind.
Op vrijdag 5 december 2003 13:40 schreef ANTWORX het volgende:
Ach Pim Fortyn had die kogel toch gekregen of het nu toen was of binnen drie jaar... WHO CARES!!!!
quote:Lekker kortzichtig.
Hij had het toch niet beter gedaan dan de rest ... kijk maar naar zijn partij !!!
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:24 schreef Koos Voos het volgende:[..]
idd.. noem mij is 1 Turk die wel iets concreets heeft gepresteerd.. ik ken alleen Öcalan en die zit vast.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 13:40 schreef ANTWORX het volgende:
Ach Pim Fortyn had die kogel toch gekregen of het nu toen was of binnen drie jaar... WHO CARES!!!!Hij had het toch niet beter gedaan dan de rest ... kijk maar naar zijn partij !!!
Weet nog dat ik 't op tv zag, en dacht "whatever", en toen gewoon de stad in ben gegaan om te zuipen
quote:Dom figuur.
Op vrijdag 5 december 2003 13:57 schreef DonStefano het volgende:[..]
Weet nog dat ik 't op tv zag, en dacht "whatever", en toen gewoon de stad in ben gegaan om te zuipen
quote:Nee jij. Want jij snapt niet mijn ondertoon. Tuurlijk dacht ik er niet zo ongenuanceerd over, maar als ik in dit soort discussies lees hoe er over een aantal Linkse partijen/personen wordt gepraat....nou, dat is net zo zwart/wit hoor...
Op vrijdag 5 december 2003 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dom figuur.
Kortom, ik ben consequent, en reageer op precies dezelfde wijze. Zo had Pimmetje het immers ook gewild
Wat was het toch een geniale zet van Pim om vlak voor zijn dood alvast de verantwoordelijken aan te wijzen die verantwoordelijk voor zijn dood zouden zijn, als Pim zou overlijden
Het mooiste vond ik dan nog altijd hoe men (o.a de vijandenvan Pim) het publiek rustig wilde houden: "mensen Pim was tegen geweld, laten we dit aub rustig oplossen"
haha denk je dat wanneer iemand keihard wordt weggeschoten nogsteeds tegen geweld is jegens zijn vijanden????
Denk het niet!
quote:Jouw ondertoon wordt op geen enkele manier duidelijk. Jij gunt schijnbaar iemand een kogel. Dat je het niet eens bent met iemand's politieke ideeen betekent nog niet dat je hem moet afknallen. Zuivere democratie wordt maar door weinig mensen echt gesnapt.
Op vrijdag 5 december 2003 14:03 schreef DonStefano het volgende:[..]
Nee jij. Want jij snapt niet mijn ondertoon. Tuurlijk dacht ik er niet zo ongenuanceerd over, maar als ik in dit soort discussies lees hoe er over een aantal Linkse partijen/personen wordt gepraat....nou, dat is net zo zwart/wit hoor...
Kortom, ik ben consequent, en reageer op precies dezelfde wijze. Zo had Pimmetje het immers ook gewild
quote:JUIST... gewoon omdat je Pim niet kon hebben word je afgeknapt
Op vrijdag 5 december 2003 14:03 schreef DonStefano het volgende:[..]
Nee jij. Want jij snapt niet mijn ondertoon. Tuurlijk dacht ik er niet zo ongenuanceerd over, maar als ik in dit soort discussies lees hoe er over een aantal Linkse partijen/personen wordt gepraat....nou, dat is net zo zwart/wit hoor...
Toen ze Pimmetje neergeschoten hadden ... had ik gewoon iets van ...JA EN DAN!!!!!....
quote:Vreemd inductievermogen heb jij. In die reactie -waarin een ondertoon zit die jij niet begrijpt- zeg ik dat 't me niet veel kon schelen. Dat is heel iets anders dan iemand iets gunnen. Dat snap je hopelijk toch wel
Op vrijdag 5 december 2003 14:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Jouw ondertoon wordt op geen enkele manier duidelijk. Jij gunt schijnbaar iemand een kogel. Dat je het niet eens bent met iemand's politieke ideeen betekent nog niet dat je hem moet afknallen. Zuivere democratie wordt maar door weinig mensen echt gesnapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |