abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14663711
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 20:24 schreef T0mBa het volgende:

[..]

idd, en ik betwijfel dus of het toegelaten is de factor 'land van herkomst' zomaar als factor te laten meetellen in een publieke aanbesteding.

Je mag het land van herkomst niet laten meetellen aangezien dat een discriminerende eis is. Wat je wel mag doen is het eisen dat de offertes in de Nederlandse taal ingeleverd worden. Dat filtert al het een en ander.
  zaterdag 15 november 2003 @ 22:44:43 #52
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14666633
Gôh, ik had geen idee dat topicstarter zo'n voorstander van overheidsinvesteringen in economisch slechte tijden was.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14666734
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 20:29 schreef pberends het volgende:
Lekker hypcriet van die hoogopgeleide Boris van der Ham bij Kopspijkers.

Die boxer die antwoordde Helsinki bij de hoofdstad van Zweden, en lachte daar heel hypcriet om. Terwijl 80% van het publiek het ook niet wist Lekker denigrerend

whoops verkeerd topic
pi_14666743
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 22:44 schreef tvlxd het volgende:
Gôh, ik had geen idee dat topicstarter zo'n voorstander van overheidsinvesteringen in economisch slechte tijden was.
Ombuigen heet zoiets.
  zaterdag 15 november 2003 @ 22:52:42 #55
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_14666825
Al eerder kocht de regering geen Fokkers maar Boeings. Al heel lang rijden ambtenaren niet in een NEDcar Volvo. Al zo lang zijn zend en communicatieapparatuur van diensten niet van Philips....

enz, enz, enz...

Moet je eens aan een Fransman vertellen, die lacht je uit en terecht...

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 16 november 2003 @ 15:04:47 #56
909 Num
Núm dus!
pi_14676246
Als je iets duur in Nederland koopt dan is dat voor de verkopende partij goed. Deze maakt meer winst en betaald dus meer belasting. Heel leuk allemaal.

Maar voor de koper is het minder. Deze heeft meer kosten dus minder winst en dus minder belasting. Maar nog erger. De koper heeft een concurrentienadeel omdat zij dure spullen heeft gekocht terwijl de concurrentie goedkopere producten inkoopt.

Met andere woorden bedrijven prijzen zich uit de markt als zij om nationalistische redenen Nederlandse producten kopen.

Voor overheden is het anders. Die moet wat mij betreft zoveel mogelijk Nederlands (of anders Europees) kopen. Volgens mij gebeurt dit nu ook al genoeg. Als je ziet dat de microfoons in de tweede kamer allemaal heel subtiel zijn voorzien van de letters "P H I L I P S". En het is toch ook wel toevallig dat de NS en de KLM samen de HSL-zuid gaan exploiteren.

Kortom bedrijven moeten vooral goedkoop inkopen (laagste aankoopprijs en laagste exploitatiekosten) en de overheid moet lekker Nederlands kopen.

Nog een opmerking over die Nederlandse helicopter. Wat een onzin om zoveel van die dingen te kopen. Helamaal als je ziet in welke financiele nood sommige korpsen zitten. Dat de gekozen helicopter de duurste is zegt niet zoveel. Misschien verbruiken ze niet zoveel brandstof of kunnen ze door minder mensen worden bemand waardoor de exploitatiekosten lager uitvallen.

pi_14684158
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 14:21 schreef pberends het volgende:

[..]
Ik snap de negatieve economische groei opeens wel.
Ik snap de steeds groter wordende handelstekort opeens wel.
Ik snap het begrotingstekort van de overheid opeens wel.

Nederland heeft geen handelstekort maar een overschot van gem 2,5mld per maand vorige maand was dit zelfs opgelopen naar 3,5mld door de verkoop van een gigantisch booreiland.
  zondag 16 november 2003 @ 21:09:07 #58
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14684267
Volgens mij krijgt Nederland gezeur met de WTO als ze zo openbaar een protectionistisch beleid gaan voeren.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 16 november 2003 @ 21:11:14 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14684321
Wat een onzin, economie is globaal. Bedenk je bv dat Nederland de grootste investeerder in de USA is.
Als iedereen zo zou denken als jij zou Nederland als handelsnatie falliet zou gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')