Hierbij mijn vraag nog een keer:
Een klant van ons belde net met een Photoshop-probleem. Hij heeft de nieuwste versie (CS dus) maar de keyboard-shortcuts doen het niet zegt ie. Photoshop lijkt compleet niet te reageren op toetsenbordcommando's.
Voordat ik er heen ga, is dit een of andere vage instelling die hij verkeerd heeft staan? Bij andere programma's werkt t toetsenbord wel namelijk....
[Dit bericht is gewijzigd door Lucille op 12-11-2003 20:02]
quote:Ook Copy & Paste en Del enzo? Dat lijkt me erg sterk namelijk....volgens de klant (een complete idioot by the way) werkt er echt helemaal niks.
Op woensdag 12 november 2003 13:11 schreef bacobart het volgende:
shortcuts zijn verandert in CS,.. lees maar op www.adobe.com wat de wijzigingen zijn !
ik heb hier een originele liggen en daarbij werken de shortcuts wel gewoon.. oftewel, vraag je klant eens waar die zijn versie vandaan heeft
quote:Godvr....ik ga m ff bellen
Op woensdag 12 november 2003 13:14 schreef JuG het volgende:
ehm... waarschijnlijk heeft die dan niet de originele versie.. de eerste iso's en rips hadden namelijk hetzelfde probleem...ik heb hier een originele liggen en daarbij werken de shortcuts wel gewoon.. oftewel, vraag je klant eens waar die zijn versie vandaan heeft
O wee als er "Philips 80 minuten" op z'n cd staat
-update-
Ok..er stond geen Philips op maar Imation
[Dit bericht is gewijzigd door Anahka2309 op 12-11-2003 13:35]
quote:Inderdaad, hij heeft er eentje met een rotte crack.
Op woensdag 12 november 2003 13:14 schreef JuG het volgende:
ehm... waarschijnlijk heeft die dan niet de originele versie.. de eerste iso's en rips hadden namelijk hetzelfde probleem...
Waar haalt iemand trouwens het lef vandaan om bij problemen met illegale software een helpdesk of waarever anahka maar werkt te roepen?
Q: CTRL Key does not work in Photoshop CS
A: LenHewitt - 10:51am Nov 8, 2003 Pacific
This is usually caused by attempting to by-pass activation by
applying a 'Crack'.
Remove the crack and correct CTRL Key operation will be restored
(But you will need to activate the application).
Dus zoals eerder gezegd,... iemand met een rotte crack !!
quote:Dat vroeg ik me ook al af ja
Op woensdag 12 november 2003 15:03 schreef nietzman het volgende:[..]
Inderdaad, hij heeft er eentje met een rotte crack.
Waar haalt iemand trouwens het lef vandaan om bij problemen met illegale software een helpdesk of waarever anahka maar werkt te roepen?
Maar tis wel een toffe game, helemaal na patch 1.10 !! mr geloof niet dat het hier thuis hoort deze opmerking maar kon het niet laten !
quote:Diablo 2 ->
Op woensdag 12 november 2003 16:33 schreef bacobart het volgende:
uit je sig:
"Diablo 2 is not an RPG dammit"Maar tis wel een toffe game, helemaal na patch 1.10 !! mr geloof niet dat het hier thuis hoort deze opmerking maar kon het niet laten !
En Photoshop ook om het maar ontopic te houden
[Dit bericht is gewijzigd door Anahka2309 op 12-11-2003 16:47]
quote:Zet er in het vervolg ook het vorige deel erbij like:
Op woensdag 12 november 2003 16:46 schreef Anahka2309 het volgende:
Bovenstaande post werd 2 keer geplaatstVaag....
en terug te komen op je vraag.....
quote:Nee hoor, volgens mij is het een vraag voor jezelf en heb jij een Illegale versie en dat wil je er even niet bij vermelden.
Op woensdag 12 november 2003 13:04 schreef Anahka2309 het volgende:
Een klant van ons belde net met een Photoshop-probleem. Hij heeft de nieuwste versie (CS dus) maar de keyboard-shortcuts doen het niet zegt ie. Photoshop lijkt compleet niet te reageren op toetsenbordcommando's.
Voordat ik er heen ga, is dit een of andere vage instelling die hij verkeerd heeft staan? Bij andere programma's werkt t toetsenbord wel namelijk....
Maar de illegale versie en dus de gekraakte versie doen de shortcut-keys het niet... Over hoe je ze wel bij de illegale versie aan het werk krijgt laat ik me verder niet over uit.
quote:Je kunt natuurlijk ook gewoon het hele topic lezen voordat je mij gaat beschuldigen
Op woensdag 12 november 2003 19:51 schreef ArmaniMania het volgende:
Nee hoor, volgens mij is het een vraag voor jezelf en heb jij een Illegale versie en dat wil je er even niet bij vermelden.
Hoe ik dat weet ?
Omdat ikzelf al met de originele versie heb gewerkt van PhotoShop CS en daar doet het alles gewoon naar behoren, dus ook de shortcut-keys.
quote:Die vraag stond ook in het vorige deel, maar je was zo gebrand op die vraag dat je zelfs het vorige deel niet in het nieuwe deel zette en ook de titel helemaal anders had gemaakt die nu aangepast is door een moderator.
Op donderdag 13 november 2003 10:41 schreef Anahka2309 het volgende:[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon het hele topic lezen voordat je mij gaat beschuldigen
Ik beschuldig je niet, maar het zou wel kunnen namelijk en ik ga echt geen tips geven om een illegale versie werkend te krijgen. Zelf heb ik ook een illegale versie, maar wel van een origineel en die heb ik zelf ook moet kraken om inderdaad de short-keys aan het werk te krijgen.
Ik ben er niet trots op wat ik heb gedaan, maar ik gebruik PhotoShop al vanaf versie 1 en ik kan niet meer zonder PhotoShop.
En omdat PhotoShop zo duur is en dat ik het zo`n goed programma vind, wil ik gewoon de originele versie hebben en die komt dan ook...
Ik wil hier mee zeggen dat ik het zelf ook niet goedkeur dat ik, of andere mensen met illegale praktijken bezig zijn. Maar laten we eens eerlijk zijn, wie heeft tegenwoordig met een nominaal inkomen sinds de introductie van de euro, nog geld genoeg om iedere updat van windows of hardware of wat dan ook te bekostigen ?
quote:Als je gelezen ahd had je gezien dat ik niet eens _wist_ dat het een illegale versie was. Een klant had een probleem en ik vroeg hier om een oplossing....weet ik veel dat het probleem veroorzaakt wordt omdat die malloot een illegale versie gebruikt.
Op donderdag 13 november 2003 11:32 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Die vraag stond ook in het vorige deel, maar je was zo gebrand op die vraag dat je zelfs het vorige deel niet in het nieuwe deel zette en ook de titel helemaal anders had gemaakt die nu aangepast is door een moderator.Ik beschuldig je niet, maar het zou wel kunnen namelijk en ik ga echt geen tips geven om een illegale versie werkend te krijgen. Zelf heb ik ook een illegale versie, maar wel van een origineel en die heb ik zelf ook moet kraken om inderdaad de short-keys aan het werk te krijgen.
En dat van die titel en het linkje naar het vorige deel......tja....foutje......sue me
Maar goed, het "probleem" is opgelost...de klant is verrot gescholden....laten we er maar over ophouden.
zal later uitleggen hoe
[Dit bericht is gewijzigd door thedon op 17-11-2003 15:25]
quote:1 staat er in de lagen lijst nog wel een "T" als teken dat het een tekst laag is
Op maandag 17 november 2003 22:09 schreef ThaFreak het volgende:
eeuh vraagje,
ik heb voor een geboortekaartje een tekst gemaakt in psd formaat.
Het bestaat uit 5 stukjes tekst, waarin de echte naam van het kindje nog niet instaat omdat dat nog een verrassing is.
Maar nu kan ik de tekst niet meer editten.
Hoe moet dit en is het uberhaupt nog wel mogelijk??
1 kan je niets meer aandoen tekst opnieuw invoeren
2 font is er niet meer, opnieuw installeren van font, en opnieuw opstarten
3 font is er niet meer, opnieuw installeren van font, en opnieuw opstarten
4 kan je niets meer aandoen tekst opnieuw invoeren
quote:hmmz dat is hem....
Op maandag 17 november 2003 22:28 schreef Pompiedom het volgende:[..]
1 staat er in de lagen lijst nog wel een "T" als teken dat het een tekst
1 kan je niets meer aandoen tekst opnieuw invoeren
Ongeveer dit: (maar dan dus mooi en vloeiend )
weet iemand hoe dit moet?
Alvast thnx
quote:dat word dus niet echt 'mooi'
Op donderdag 20 november 2003 19:57 schreef NiteSpeed het volgende:
Ga eens spelen met de pen-tool.
quote:Dat zei ik ook
Op donderdag 20 november 2003 19:59 schreef gieling het volgende:[..]
dat word dus niet echt 'mooi'
quote:Toch kun je het beste zo`n halve sinus maken met de pen-tool. Als je goed kijkt, kun je ook de brush veranderen. Kijk ook even in de help hoe je de pen-tool moet hanteren.
Op donderdag 20 november 2003 23:49 schreef gieling het volgende:
Ik heb er iets op gevonden, niet helemaal dat het groot is maar een klein blokje!
Ik kan je hier wel alle instrukties geven, maar met deze tips begrijp je de werking van de pen-tool beter en je leert je je eigen werk-stijl aan.
suc6 !
Doe maar net als mij, en koop Photoshop CS nou maar gewoon.
Nu mijn vraag aan jullie, zou één van jullie even dit plaatje willen resizen zodat het bijna de gehele breedte van een A4-tje vult? Bij voorbaat enorme dank..
Maar nu dus mijn vraag ook maar meteen:
Wanneer ik een animated gif aanpas gaat er regelmatig iets mis. Zo heb ik eens een Matrix-icon gemaakt, maar het ingevoegde plaatje werd dus evenals de achtergrond ook groen, terwijl dat dus niet moest!
Nu is het weer het geval bij een animated gif. Ik heb http://forum.fok.nl/usericons/39629/sterren.gif opgeslagen, geopend in ImageReady, en er het plaatje http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=543598 ingevoegd. Hieronder dus het resultaat, maar de foto moet helemaal niet paars!!
Erg lastig en zo te verhelpen neem ik aan, maar ik weet dus niet hoe ik dat uit kan zetten
quote:Euhm... die staat dus al op RGB mode
Op maandag 8 december 2003 00:45 schreef -Frankie- het volgende:
Je moet even het plaatje wat je gaat bewerken (er iets in gaat plakken)van de indexed color mode afhalen en in de rgb mode zetten. Op die manier gebruikt hij alle kleuren ipv alleen de kleuren die het origineel heeft.
Wat nu?
quote:Die matrixlayers moet je op rgb zetten en daarna dan mannetje erinplakken. Kan niet missen eigenlijk.
Op maandag 8 december 2003 00:55 schreef Yeahinho het volgende:[..]
Euhm... die staat dus al op RGB mode
Wat nu?
Tis dat ik dit ook pas vandeweek geleerd heb:
Klik met je rechtermuisknop op Rectangle tool: 2e vakje boven het vergrootglas in je tools. Daar staan de lijnen ook.
quote:Tot en met versie 6 kan je inderdaad nog geen unclosed path stroken. In versie 7 kan je wanneer je de pen-tool geselecteerd hebt bovenin de balk kiezen voor line-tool. Je moet dan ook niet 'gewoon' 2 punten zetten, maar de lijn slepen.
Op maandag 8 december 2003 01:05 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Nee --> Pen-tool !
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 00:28 schreef Boomrups het volgende:
Niemand die mij uit de brand wil helpen?
Is er dan ergens rook ?
quote:ik zal het nog iets verduidelijken.
Op maandag 8 december 2003 14:33 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Je gaat me niet vertellen dat het niet mogelijk is om mooie kromme lijnen te stroken in Photoshop
.
Het lukt me nu niet op de manier die jij beschijft.
in principe kan je geen unclosed paths stroken, maar je kan er wel van iedere mogelijke shape een outline path maken en deze een stroke meegeven.
Je kan daarom niet van een kromme lijn een stroke maken, uitgezonderd dan wanneer je er een shape van maakt.
het is zelfs niet mogelijk je path in illustrator te maken en deze in photoshop te importeren, aangezien deze automatisch het path sluit.
1. Selecteer de pen-tool en zet de 4 puntjes, pas de bezier wat aan om de kromming te krijgen.
2. Selecteer de brush en zet deze op een rondje met grootte 5. (dan zie je straks duidelijk de stroke)
3. Verander de voorgrond kleur en zet deze om in een opvallende kleur, uiteraard mag deze niet gelijk zijn aan de achtergrond van je afbeelding. We willen de stroke straks wel kunnen zien.
4. Ga naar je paths-menu en zorg dat de juiste 'work path' geselecteerd is.
5. Druk in ditzelfde menu op het pijltje naar rechts om de extra opties tevoorschijn te halen.
6. Kies in het menu voor 'stroke path' en kies in het dialoogvenster voor de brush.
Nu is je path gestroked, volgens mij is dit wat je bedoelt.
quote:Kies als je je path hebt gemaakt de brush en selecteer een brush die je wil gebruiken voor de stroke.
Op maandag 8 december 2003 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik had nooit kunnen voorstellen dat ik het zou vragen:Hoe maak je een lijn met de pen tool
.
De pen-tool zelf snap ik, het gebruik ervan ook. Maar een unclosed path stroken.
Ik krijg alleen een stroke op de keypoints verdomme, ik wil hem over de hele lijn.
Stroke nu via het paths panel je path (brush kiezen) en als het goed is heb je nu een stroke langs je hele path. (bij mij wel iig, ook met unclosed paths.
ik wil je best een psd sturen, dan moet je alleen even je email of msn achterlaten. Verder werk ik zowel thuis als hier met photoshop 7.
@ToMaSZ: Je kan inderdaad gewoon een unclosed path stroken, ik had alleen het idee gekregen dat nitespeed dit via een selectie van een path wilde doen en je kan geen selectie maken van de outline van een path.
Nou worden de foto's met 2 verschillende camera's gemaakt, en die houden er niet altijd de zelfde breedte/hoogte verhouding op na.
Bij het verplaatsen gaat het dan fout. Is het in photoshop mogelijk om dat verplaatsen zo te doen dat ie altijd een vast aantal pixels boven de onderkant van de foto staat? ongeacht de lengte/breedte verhouding van de foto...???
Op deze foto staat het balkje dus verkeerd omdat de foto gewoon hoger is.
http://www.jovflipper.nl/fotopagina/sinterklaas2003/47.jpg
Jasper
Ik zou de lagen ook kunnen mergen en dan kopieren, maar dan kan ik niets meer wijzigen.
Ik gebruik photoshop 6.0.
Dat kan door de layer eerst uit te lijnen aan de onderkant van de afbeelding. Selecteer hiervoor de layer die je wil verschuiven. Druk vervolgens CTRL+A of maak met de muis een selectie van de complete afbeelding.
In het menu 'layers' ga naar 'Align to selection' en kies in het submenu voor 'Bottom edges'. De layer staat nu uitgelijnt aan de onderkant van de afbeelding en verschuif tenslotte de layer een aantal pixels omhoog.
Hanneman:
Ik heb zelf nooit met versie 6 gewerkt, je zal daarom zelf moeten proberen of deze oplossing ook in jouw versie werkt.
Maak in het layer palette een nieuwe layerset aan, zet hier alle layers in die je wil dupliceren. Je kan dan de layerset zo vaak je wilt dupliceren.
[edit] bigboss: geen idee hoe je die het beste af kan stellen, dat verschilt per afbeelding. Echter, die blokjes kan je weghalen met de backspace.
bedankt... it works like a charme...!
Bigg Boss:
Als ik je probleem goed begrijp is dit de oplossing voor je transparant probleem:
-Open de te bewerken jpeg
-hele plaatje te selecteren en copy-en
-nieuw canvas openen met transparante background(dit is automatisch van de goede afmetingen)
-plak hier je plaatje op. Als je nu iets selecteerd en delete komt de transparante achtergrond tevoorschijn.
[Dit bericht is gewijzigd door jzzpr op 11-12-2003 08:42]
quote:Het werkt! Enorm bedankt!!!
Op woensdag 10 december 2003 18:47 schreef Gele het volgende:
Hanneman:
Ik heb zelf nooit met versie 6 gewerkt, je zal daarom zelf moeten proberen of deze oplossing ook in jouw versie werkt.Maak in het layer palette een nieuwe layerset aan, zet hier alle layers in die je wil dupliceren. Je kan dan de layerset zo vaak je wilt dupliceren.
Hiervoor wil ik van elke foto de randen vervagen, zodat de foto's als het waren in elkaar overlopen.
Iemand die mij kan vertellen hoe dit in photoshop te doen?
quote:Jaja. Maak eens een kleine selectie op een foto, en gebruik dan bij select - de FEATHER optie. Doe een getal invullen, OK, en druk daarna op delete. Experimenteer daar eens wat mee.
Op dinsdag 16 december 2003 19:45 schreef UFOtje het volgende:
Ik ben bezig met een stageverslag, op de voorkant wil ik verschillende foto's plaatsen die samen een geheel vormen.Hiervoor wil ik van elke foto de randen vervagen, zodat de foto's als het waren in elkaar overlopen.
Iemand die mij kan vertellen hoe dit in photoshop te doen?
quote:oke, dit is idd wat ik in mijn gedachten had!
Op dinsdag 16 december 2003 20:05 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Jaja. Maak eens een kleine selectie op een foto, en gebruik dan bij select - de FEATHER optie. Doe een getal invullen, OK, en druk daarna op delete. Experimenteer daar eens wat mee.
quote:image - adjustmens - spelen maar.
Op zaterdag 3 januari 2004 20:33 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
heey mensenik heb een klein vraagje
hoe kan ik een foto in photoshop helderder maken??
keb er nog niet veel verstand van
heb de engelse versie btwalvast bedankt
owja wat is fok nou traag als dikke stront zeg
Hoe kan ik uit een foto een stuk knippen en dat in een andere foto soepen?
foto kameraad....+ grote lul
quote:Euh...
Op zaterdag 3 januari 2004 22:33 schreef Huilie het volgende:
Vraagje:Hoe kan ik uit een foto een stuk knippen en dat in een andere foto soepen?
foto kameraad....+ grote lul
quote:Wellicht werkt een simpele Filter - Sharpen al?
Op zaterdag 3 januari 2004 20:33 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
hoe kan ik een foto in photoshop helderder maken??
keb er nog niet veel verstand van
heb de engelse versie btw
quote:Juist! Thanx. Maar hoe kan ik die selectie nou verschuiven in de nieuwe pic zeg maar. Want als ik PASTE doe dan staat de selectie op een verkeerde plek en kan ik hem niet meer verschuiven...
Op zaterdag 3 januari 2004 22:34 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Euh...
Probeer het is met de polygonal lasso tool.
quote:Dan is de layer niet actief. Maak je layer actief door hem aan te klikken. Resizen kan vervolgens met free transform.
Op zaterdag 3 januari 2004 22:46 schreef Huilie het volgende:[..]
Juist! Thanx. Maar hoe kan ik die selectie nou verschuiven in de nieuwe pic zeg maar. Want als ik PASTE doe dan staat de selectie op een verkeerde plek en kan ik hem niet meer verschuiven...
quote:Ok, maar bij free transform zie ik nergens resize staan ofzo...
Op zaterdag 3 januari 2004 22:56 schreef misterDre het volgende:[..]
Dan is de layer niet actief. Maak je layer actief door hem aan te klikken. Resizen kan vervolgens met free transform.
EDIT: Ik heb het al, thanx
Nu kan ik mij clone stamp niet meer gebruiken! Tenminste, hij cloont niks meer zeg maar. Komt dit door een layer oid?
Voor het maken van een foto die geplaatst wordt in een carnavals boekje met oplage 800 stuks wil ik 2 foto's combineren. en [img]http://home.student.utwente.nl/e.m.gerritsen/idolsb.tif [/img] De bedoeling is dat de jongen die robbie ronald na doet met de pruik op de plaatst komt van de rexona deo-bus die auditie doet voor idols. Wie kan mij vertellen hoe ik dit aan pak ??? Of nog liever als je er erg handig in bent wil wil het voor mij doen ??
PS: de foto van de idols jury met deo-bus heb ik met een screenshot geripped van www.idols.nl [screenshot omdat het in flash was]
Alvast bedankt allemaal,
Edwin
[Dit bericht is gewijzigd door Sigmund_Freud op 04-01-2004 18:56]
quote:Handige aanlevering was het niet echt, maar na even klooien had ik alle plaatjes op een normaal formaat bij elkaar
Op zondag 4 januari 2004 18:43 schreef Sigmund_Freud het volgende:[verhaal en hele grote plaatjes]
En ik heb e.e.a. ook maar even met een andere Idols-achtergrond gefixt:
Succes ermee!
quote:Ik heb alleen een ander plaatje genomen want die van jou was niet zo geschrikt
Op zondag 4 januari 2004 18:43 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Hoi, ik heb een beperkte kennis van Photoshop en Paint Shop Pro en ik heb hulp nodig.Voor het maken van een foto die geplaatst wordt in een carnavals boekje met oplage 800 stuks wil ik 2 foto's combineren.
[afbeelding] en [afbeelding] De bedoeling is dat de jongen die robbie ronald na doet met de pruik op de plaatst komt van de rexona deo-bus die auditie doet voor idols. Wie kan mij vertellen hoe ik dit aan pak ??? Of nog liever als je er erg handig in bent wil wil het voor mij doen ??PS: de foto van de idols jury met deo-bus heb ik met een screenshot geripped van www.idols.nl [screenshot omdat het in flash was]
Alvast bedankt allemaal,
Edwin
Is dit wat? Zoja succes ermee
quote:Ow jij ook al!
Op zondag 4 januari 2004 19:32 schreef Yeahinho het volgende:[..]
Handige aanlevering was het niet echt, maar na even klooien had ik alle plaatjes op een normaal formaat bij elkaar
. Dit heb ik er van kunnen maken:
En ik heb e.e.a. ook maar even met een andere Idols-achtergrond gefixt:
Succes ermee!
Ga icoontjes maken joh
Ik ben nog maar beginner maar ik vind het wel leuk om mee te werken.
Weet er iemand waar ik een duidelijke handleiding vandaan kan halen?
Ik heb al een site gevonden met tutorials: www.pinoy7.com
quote:Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Op dinsdag 6 januari 2004 17:10 schreef haaahaha het volgende:
Kan iemand me hiermee helpen?[Photoshop paniek] Kleurselectie window kwijt!! :o
quote:Jawel, die is uit. Bij Media-markt kun je um kopen voor ¤ 550
Op dinsdag 6 januari 2004 21:32 schreef Bierik het volgende:
Hallo allemaal, ik wil graag photoshop Cs in het nederlands hebben...
Ik was ff zo dom om te denken dat als je nederlands koos tijdens de setup dat je dan ook de nederlandse versie kreeg, maar dat is dus niet zo. Alleen voor de algemene voorwaarden geld dat dus..
Maar kan iemand mij helpen hiermee? Wil het alsnog in het nederlands namelijk...
Of is die nog niet uit?
quote:Nee.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:38 schreef Bierik het volgende:geen rips? :p
quote:Nee. En als je nog een x zoiets vraagt, mag je een weekje weg.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:38 schreef Bierik het volgende:geen rips? :p
En aangezien dit niet de eerste keer is dat je om warez bedelt, hoop ik voor je dat de FA's een goede bui hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 06-01-2004 21:50]
quote:"geen rips", da's wat anders dan een language pack.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:51 schreef Bierik het volgende:
hoezo "niet de eerste keer dat je om warez bedelt?"
Ik kan me niet echt herinneren dat ik dat eerder gedaan heb.
En daarnaast, vraag ik alleen maar of er iets voor is.
Misschien dat er wel een language pack bestaat.
En volgens mij is er niks mis met vragen.
quote:Niet weer doen, svp!
Op dinsdag 6 januari 2004 21:51 schreef Bierik het volgende:
hoezo "niet de eerste keer dat je om warez bedelt?"
quote:Als je op de kleuren klikt (waardoor je normaal gesproken het kleuren selectie scherm krijgt), ben je daarna nog in staat om een andere tool te kiezen (zoals bijv de brush of de marquee tool)? Als je dat dan nog wel kan, dan is het kleuren selectie scherm niet ergens buiten beeld opgestart. Dat scherm moet je namelijk eerst afsluiten voor je verder kunt binnen PS.
Op dinsdag 6 januari 2004 19:04 schreef haaahaha het volgende:[..]
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Verder weet ik dat onder XP in de map Documents and Settings\<jouw naam in XP>\Application Data\Adobe\Photoshop\7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings (wie verzint die dirs), dat daar je instellingen staan met betrekking tot PS, waaronder waar de schermpjes opstarten. Maar of je die files rucksichtlos kan weggooien en PS opnieuw starten weet ik niet. Plus als je alles wegknikkert in die map raak je ook al je andere instellingen kwijt ... of je dat wilt ...
quote:Nee, niet! Daarom denk ik juist ook dat het schermpje buiten het beeld zit. Als ik op 1 van de kleuren heb geklikt (zodat je normaliter dat schermpje zou krijgen te zien), dan kan ik verder niks doen, totdat ik op esc of enter heb gedrukt.
Op woensdag 7 januari 2004 00:25 schreef Weakling het volgende:[..]
Als je op de kleuren klikt (waardoor je normaal gesproken het kleuren selectie scherm krijgt), ben je daarna nog in staat om een andere tool te kiezen (zoals bijv de brush of de marquee tool)? Als je dat dan nog wel kan, dan is het kleuren selectie scherm niet ergens buiten beeld opgestart. Dat scherm moet je namelijk eerst afsluiten voor je verder kunt binnen PS.
quote:Daar ga ik morgen naar kijken.
Verder weet ik dat onder XP in de map Documents and Settings\<jouw naam in XP>\Application Data\Adobe\Photoshop\7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings (wie verzint die dirs), dat daar je instellingen staan met betrekking tot PS, waaronder waar de schermpjes opstarten. Maar of je die files rucksichtlos kan weggooien en PS opnieuw starten weet ik niet. Plus als je alles wegknikkert in die map raak je ook al je andere instellingen kwijt ... of je dat wilt ...
quote:En opgelost!!
Op dinsdag 6 januari 2004 17:10 schreef haaahaha het volgende:
Kan iemand me hiermee helpen?[Photoshop paniek] Kleurselectie window kwijt!! :o
Mijn 2de scherm was eerst rechts ingesteld, daarna heb ik het naar links gezet, maar het kleurenselectiescherm bleef rechts.
Dus heb ik dat 2de scherm effe uitgezet in instellingen, daarna resolutie op 1600 nogwat gezet, en huptakee, daar was mijn kleurenselectieschermpje alweer.
hoe krijg ik deze knoppen transperant?
p.s
uitleg is ook handig want ik moet nog meer knoppen maken
[Dit bericht is gewijzigd door TheSeeker_NL op 07-01-2004 11:58]
quote:Selecteer met de lasso tool het gedeelte wat je transparant wil hebben. Vervolgens ga je bij de help menu naar export transparant images
Op woensdag 7 januari 2004 12:05 schreef TheSeeker_NL het volgende:
mensen plz help me??
quote:Je usericon, wat doe je?
Op woensdag 7 januari 2004 17:36 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Selecteer met de lasso tool het gedeelte wat je transparant wil hebben. Vervolgens ga je bij de help menu naar export transparant images
[..]
Ik heb alleen een ander plaatje genomen want die van jou was niet zo geschrikt
Is dit wat? Zoja succes ermee
misterDre mag ik je hartelijk danken voor deze prachtige foto! Die van jou is het geworden omdat ik denk dat ie net iets beter overkomt in een boekje als die van Yeahinho. (Wat niet betekend dat je niet goed je best hebt gedaan want jij hebt de orginele plaatjes gebruikt!) Op dit moment worden de laatste puntjes op de i gezet en wordt het boekje in de loop van de week digitaal (in QuarkXpress) aangeleverd bij de drukker.
HULDE EN NOGMAALS DANK!!!
quote:Wat dacht je van er een .gif van maken?
Op woensdag 7 januari 2004 11:52 schreef TheSeeker_NL het volgende:hoe krijg ik deze knoppen transperant?
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/202_074/cultuur.jpg
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/202_074/cultuur_mouseover.jpg
of begrijp ik je vraag nu niet goed?
quote:Ik vroeg me eerlijk gezegd tijdens het maken ook af of het in het boekje wel te zien was, aangezien er een beetje erg veel detail was... Maarja, je wilde dat plaatje op die achtergrond zei je... Maak er dan ook van 'maak van deze Adriaan-kloon een Idols-ster' ofzo!
Op woensdag 7 januari 2004 18:01 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[quote]Op zondag 4 januari 2004 19:37 schreef misterDre het volgende:[..]
misterDre mag ik je hartelijk danken voor deze prachtige foto! Die van jou is het geworden omdat ik denk dat ie net iets beter overkomt in een boekje als die van Yeahinho.
HULDE EN NOGMAALS DANK!!!
Je ziet 2 kleuren staan in de toolsbar,eerste foreground,2de background.Nu als ik een nieuwe file opstart en background kies dan krijg ik de kleur van de background.Alles nog logisch tot nu toe.Nu als ik daarna,eens ik bvb een blauwe achtergrond heb terug naar de tools ga en daar de achtergrond kleur verander naar bvb rood,verandert er niks op het blad :s.Verder als ik een "shapeje" maak met custom shape tool en dan de foreground en background colors wijzig verandert er niks,en zou ook niet weten hoe dat te veranderen.Die shapes komen ook niet bij layers staan enzo...De rand van mijn shapes(bvb een klavertje 4) zijn groen terwijl noch de fore noch background kleur groen is...
kan er mij iemand in godsnaam een duidelijke uitleg geven over hoe dit allemaal werkt of een online tutorial?want is totaal niet logisch ingedeeld allemaal...
groete
quote:Zal ik het zeggen? Mjah. Lees de handleiding eens door
Op dinsdag 13 januari 2004 23:15 schreef Husserl het volgende:
Hoi,
heb photoshop nu al een tijdje maar kan nog altijd niet goed weg met background,foreground,kleuren in "shapes" enzo.Zal even een voorbeeld geven.<knip>
kan er mij iemand in godsnaam een duidelijke uitleg geven over hoe dit allemaal werkt of een online tutorial?want is totaal niet logisch ingedeeld allemaal...
groete
Basis idee erachter is dat het veranderen van de foreground en background kleur niet automatisch de kleur van je achtergrond of wat dan ook aanpast.
Bij een achtergrond kun je de paint bucket gebruiken om de achtergrond de nieuwe kleur te geven. Maar zorg dan wel dat je een aparte layer hebt van alleen de achtergrond (nee dat ga ik niet verder uitleggen).
Bij een shape moet je er met de rechtermuisknop op klikken en kiezen voor fill path om de binnenkant van een shape te vullen en stroke path om de rand van de gewenste kleur te voorzien.
Maar eerlijk gezegd als ik zo je vraag lees denk ik dat de basis er al niet helemaal lekker in zit, dus zou ik als ik jou was daar starten. Mocht je je handleiding *per ongeluk* kwijt zijn geraakt, dan is de helpfile ook een hele goede start.
quote:Ja dat kan, zolang je de buizen op een aparte layer hebt staan valt er wel iets van te maken. Alleen kan ik zo 1, 2, 3 geen pasklare oplossing geven voor reeds bestaande buizen.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb nog moeite met dingetjes mooi afgerond te maken. in dit layoutje wil ik die twee buizen aan elkaar via een afgerond stuk. kan dat ?
Wanneer het helemaal nieuwe waren geweest had ik wel iets geweten. Via elliptical en rectangular marquee een selectie maken waarin de volledige buis moet komen, dan daar een alpha channel bij maken en die een beetje blurren binnen de selectie, vervolgens er lighting effect op los laten met als texture channel de alpha channel en je hebt een vrij realistische buis inclusief ronding (in een notedop vertelt, komt een pietsje meer bij kijken, maar alla)
Hoe krijg ik 'm in PS met het minste kwaliteitsverlies? Ik heb zelf al geprobeerd een nieuw bestand aan te maken (grootte gegokt ), maar dan wordt het plaatje aangepast aan de grootte van het bestand. Kan het bestand niet aangepast worden aan de grootte van het plaatje?
quote:Print screen - crop tool
Op woensdag 14 januari 2004 09:10 schreef Hanneman het volgende:
Ik wil een plaatje uit een Word-document bewerken in Photoshop 6.0.Hoe krijg ik 'm in PS met het minste kwaliteitsverlies? Ik heb zelf al geprobeerd een nieuw bestand aan te maken (grootte gegokt
), maar dan wordt het plaatje aangepast aan de grootte van het bestand. Kan het bestand niet aangepast worden aan de grootte van het plaatje?
quote:PS6 weet ik niet zeker, maar in ieder geval bij PS7 en PS CS werkt het zo dat als je file --> new doet PS een grote voorstelt die gelijk is aan een plaatje dat op het clipboard staat. Nu ben ik er alleen niet helemaal zeker van of dat een PS eigen clipboard is of dat ie ook zo reageert op het Windows clipboard.
Op woensdag 14 januari 2004 09:10 schreef Hanneman het volgende:
Ik wil een plaatje uit een Word-document bewerken in Photoshop 6.0.Hoe krijg ik 'm in PS met het minste kwaliteitsverlies? Ik heb zelf al geprobeerd een nieuw bestand aan te maken (grootte gegokt
), maar dan wordt het plaatje aangepast aan de grootte van het bestand. Kan het bestand niet aangepast worden aan de grootte van het plaatje?
Met andere woorden: probeer eens door zowel Word als PS te starten, dan het plaatje in Word kopieren en in PS een nieuw bestand aanmaken en vervolgens daarin te plakken. Overigens: een layer mag gerust groter zijn dan het plaatje dat je initieel aangemaakt hebt. Na het plakken kun je dan net zo lang met de canvas size spelen totdat je wel de hele layer in beeld hebt
quote:
Weet iemand hoe ik dit wegkrijg? Zodat ik hem direct kan inkleuren zonder dat vage effect
-edit- tis al gelukt, het bleek ook te kunnen met select>modify>smooth
[Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 14-01-2004 17:46]
quote:misschien dat zo iemand eerst ff wil testen of hij deze versie de moeite van het kopen waard vind..
quote:Je moet een nieuw alpha channel maken, en dáár de elips in tekeken. Feather die een beetje, en vul de selectie met wit. Ga daarna naar adjustments - levels, en maak de cirkel iets strakker, maar nog wel met een beetje zachte raden.
Op woensdag 14 januari 2004 14:39 schreef Hayek het volgende:
Ik wil een bepaald figuur tekenen in photoshop, eerst teken ik met de selectietool een bepaalde omtrek, vervolgens doe ik feather om alles mooi vloeiend te krijgen
maar als ik daarna de selectie inkleur (met paint bucket) wordt hij niet meer scherp, er ontstaat een sort vage glowWeet iemand hoe ik dit wegkrijg? Zodat ik hem direct kan inkleuren zonder dat vage effect
Ga nu terug naar je normale layers, en klik daar - load - selection - from alpha channel.
Of zoiets.
Dan kan je die selectie vullen, en is het perfect mooi .
quote:lol.. ik had hem net ge-edit dat het al was gelukt
Op woensdag 14 januari 2004 17:46 schreef NiteSpeed het volgende:
quote:Mijn methode is mooier
Op woensdag 14 januari 2004 17:50 schreef Hayek het volgende:[..]
lol.. ik had hem net ge-edit dat het al was gelukt
Dus, mijn vraag: heeft iemand hier een oplossing voor..?
Zal vast iets heel simpels zijn maar ik kom er maar niet achter waar het aan kan liggen...
quote:Je bedoeld ook dat ctrl+c en ctrl+v enz. het niet meer doen ?
Op vrijdag 16 januari 2004 13:01 schreef Fullgrymm het volgende:
Voor de fotosoepers die al met versie 8.0/CS werken de volgende vraag...
Omdat ik al een aantal jaren met Photoshop werk ben ik gewend om voor veel functies de toetsencombinaties te gebruiken in plaats van die functie in het menu op te gaan zoeken. Om de simpele reden dat dit natuurlijk veel sneller gaat.
Maar nu heb ik sinds een aantal dagen Photoshop 8.0 (CS) in gebruik en werken de toetsencombinaties niet, terwijl ze toch gewoon ingesteld zijn (menu Edit > Keyboard Shortcuts). Beter gezegd, geen enkele toets reageert, zelfs de Delete-knop niet als ik ankerpunten wil verwijderen. En het is zwaar irritant om alles met de muis te moeten doen!Dus, mijn vraag: heeft iemand hier een oplossing voor..?
Zal vast iets heel simpels zijn maar ik kom er maar niet achter waar het aan kan liggen...
quote:Inderdaad, ook alle mogelijke CTRL+ combinaties werken niet... ook de broodnodige CTRL+A en CTRL+D waar ik nu de hele tijd op misgrijp
Op vrijdag 16 januari 2004 13:13 schreef Dubbeldrank het volgende:[..]
Je bedoeld ook dat ctrl+c en ctrl+v enz. het niet meer doen ?
quote:Dat klopt dat komt omdat je de verkeerde crack hebt.
Op vrijdag 16 januari 2004 13:31 schreef Fullgrymm het volgende:[..]
Inderdaad, ook alle mogelijke CTRL+ combinaties werken niet... ook de broodnodige CTRL+A en CTRL+D waar ik nu de hele tijd op misgrijp
.
quote:jup.. betere iso zoeken
Op vrijdag 16 januari 2004 15:55 schreef Dubbeldrank het volgende:[..]
Dat klopt dat komt omdat je de verkeerde crack hebt.
quote:Ah, is dat het.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:55 schreef Dubbeldrank het volgende:[..]
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:55 schreef Dubbeldrank het volgende:
quote:Daarom vraag ik het ook 'netjes' hier en begon niet over illegale software
In Photoshop ben ik nu foto's aan importeren via een scanner en ik sla ze dan allemaal met hetzelfde formaat --> *.jpg op, alleen moet ik steeds bij het opslaan weer het formaat op JPEG/*.jpg zetten..
Is er een mogelijkheid om in Photoshop (7.0) standaard het formaat op JPEG te zetten of in ieder geval een instelling dat hij onthoud dat ik de vorige foto JPEG hebt gebruikt?!?
Alvast bedankt!
(Had net een topic geopend, maar werd gelijk op slot getrapt...)
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:38 schreef DamagedBrain het volgende:
Ik heb een trial-versie van Photoshop 8 CS...
Maar de sneltoetsen via de CTRL-knop werken niet...
Zoals CTRL-Z enzo..Is dat een instelling of een bug....?
Als er al een topic is, doe em dan maar dicht...
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:40 schreef QuietGuy het volgende:
[Centraal] PhotoShop vragen, tips, problemen deel2
Bovendien komt dat doordat je een verkeerde crack hebt gebruikt
quote:Foei
Op woensdag 21 januari 2004 10:42 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Dank U...
Ik zal ff de goede zoeken.....
quote:Ik heb 7 al gekocht...
Op woensdag 21 januari 2004 10:43 schreef QuietGuy het volgende:[..]
Foei
je kan 'm ook kopen
quote:Heb zelf gister 5, 6 en 7 gekregen van m'n baas...
Op woensdag 21 januari 2004 10:46 schreef DamagedBrain het volgende:[..]
Ik heb 7 al gekocht...
Dus eerst kijken of 8 CS veel beter is...
Dan kunnen we daarna altijd nog denken over kopen...toch....
Kan er nog even iemand reageren op mijn post!!!!
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:38 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen...In Photoshop ben ik nu foto's aan importeren via een scanner en ik sla ze dan allemaal met hetzelfde formaat --> *.jpg op, alleen moet ik steeds bij het opslaan weer het formaat op JPEG/*.jpg zetten..
Is er een mogelijkheid om in Photoshop (7.0) standaard het formaat op JPEG te zetten of in ieder geval een instelling dat hij onthoud dat ik de vorige foto JPEG hebt gebruikt?!?Alvast bedankt!
Had een topic geopend om wat te weten te komen over Photoshop, maar dat werd dus gelijk dicht getrapt en werd naar hier verwezen..
Daar had ik echt heel veel aan...
Ik zeg verder niks...
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:28 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Is er ook een file of patch op het internet, zodat het engels in nederlands veranderd?
Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen...... Behalve de hele image tegen een donkere achtergrond maken...
Bij Voorbaat Dank....
quote:Het beste is toch om de GIF tegen de donkere achtergrond te maken. Wil je 'm transparant houden dan krijg je hoekige randen in plaats van vloeiende curves. Een cirkel is dan niet meer mooi rond. Dit komt omdat je je plaatje tot op de pixel moet afkappen waar je de donkere ondergrond wil doorlaten. Half transparante pixels heb je helaas niet in een GIF. Zie het verschil in dit voorbeeld:
Op woensdag 21 januari 2004 17:22 schreef DamagedBrain het volgende:
Als ik een GIF-je maak op een transparante achtergrond en hij is van klein formaat....( 50x20)
En ik zet em dan op een donkere achtergrond... dan zie je overal wit langs de randen van waar de image vager wordt.....Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen...... Behalve de hele image tegen een donkere achtergrond maken...
Bij Voorbaat Dank....
quote:bedoel je kwa kleur of kwa krassen en stof?
Op zaterdag 24 januari 2004 11:15 schreef Abonides het volgende:
Hoe kan ik het beste oude ingescande foto's opknappen? Toevallig heb ik gisteren 2 foto's gevonden die al ruim 20 jaar oud zijn. Jammer genoeg is dit goed te zien... heeft iemand een ideetje?
Hoe ken ik 2 plaatje mooi in elkaar laten overlopen ?
heb wat tutorials gelezen maar lukt me nogsteeds neit .
quote:Ligt eraan hoe je ze inelkaar over wil laten lopen?
Op maandag 26 januari 2004 12:05 schreef Steve-O het volgende:[Vraag]
heb wat tutorials gelezen maar lukt me nogsteeds neit
.
quote:Voornamelijk kwa kleur... er zitten niet zoveel krassen op...
Op maandag 26 januari 2004 12:01 schreef 22339 het volgende:[..]
bedoel je kwa kleur of kwa krassen en stof?
quote:Selection - feather (flink aantal px (10-30 om te zien wat het effect is), delete-knop.
Op maandag 26 januari 2004 12:05 schreef Steve-O het volgende:[Vraag]
heb wat tutorials gelezen maar lukt me nogsteeds neit
.
quote:De kleuren kan je aanpassen met de "channel mixer" (Kanaal mixer)
Op maandag 26 januari 2004 17:57 schreef Abonides het volgende:[..]
Voornamelijk kwa kleur... er zitten niet zoveel krassen op...
Probeer het trouwens eerst even met "Curves" dit klaart een foto meestal ook aardig op.
Alle 3 tools zijn te vinden onder "Image > Ajustments" (Afbeelding > aanpassen)
De tekst HighTechMetalektro moet erin zitten
misschien is een 50% transparant logo ook wel mooi.
de bedoeling is dat dit in een high res foto komt, van een lasapparaat, een blauwe vlam oid.
daarvan vind ik dit een mooi voorbeeld:
http://www.ballonvaartenskydance.be/pics/brander,vlam.JPG
kan iemand er een mooi 1024x768 plaatje van maken?
alvast heel erg bedankt!!
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:04 schreef BykraM het volgende:
voor mijn stage moet ik 30 computers mooi en goed afleveren (is op een school) en ik hoef alleen nog maar een mooie achtergrond (is niet verplicht, maar vind ik gewoon heel mooi en afgewerkt)
de opleiding is Metalektro,De tekst HighTechMetalektro moet erin zitten
misschien is een 50% transparant logo ook wel mooi.de bedoeling is dat dit in een high res foto komt, van een lasapparaat, een blauwe vlam oid.
daarvan vind ik dit een mooi voorbeeld:http://www.ballonvaartenskydance.be/pics/brander,vlam.JPG
kan iemand er een mooi 1024x768 plaatje van maken?
alvast heel erg bedankt!!
quote:Geef maar een mooie lasapparaat-foto, dan maak ik er wel een wallpaper van
Op donderdag 29 januari 2004 23:34 schreef MarkyB het volgende:[..]
Lees: die kan ik dus nergens vinden..... duh!
quote:Volgens mij is het bullshit, dat er een pro versie is.
Op donderdag 29 januari 2004 23:42 schreef Zapje het volgende:
Ik ben al met Photoshop bezig vanaf versie 4.0, nu hoorde ik gister van een maat dat er ook een Photoshop Pro versie bestaat ( van bv. CS 8.0 ), iemand een idee of die er is, en is er info over ?
Mijn eigen poging staat hier
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:23 schreef DaPinky het volgende:
[afbeelding]
Ik heb geprobeerd om met allerlei programma's een mooi logo te maken. Dit logo/plaatje moet rechts nog aangevuld worden met de tekst:"Da Hills Army" Waarbij Da in het Rood, Hills in het Wit en Army in het Blauw moet.
Heeft iemand zin en tijd om eens wat inspiratie op te doen en een poging te wagen?
Al mijn wensen staan hierboven al vermeldt.Mijn eigen poging staat hier
hopen dat picserver bij mij eindelijk normaal werkt...
quote:het lettertype? of de kleuren/licht?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:40 schreef DaPinky het volgende:
Allereerst hartelijk dank. De kleuren zijn perfect... het idee ook...
Ik vind de letters alleen niet super goed te lezen.... Kan je daar misschien iets aan doen?
[Dit bericht is gewijzigd door Tiezzz op 31-01-2004 20:49]
quote:Ik denk het lettertype .... je bent vrij om het aan te passen zoals jij denkt dat het goed is... Hopelijk wordt het alleen dan wat beter leesbaar...de kleuren zijn wel goed...
Op zaterdag 31 januari 2004 20:42 schreef Tiezzz het volgende:[..]
het lettertype? of de kleuren/licht?
[Dit bericht is gewijzigd door DaPinky op 31-01-2004 20:51]
quote:ur welcome..
Op zaterdag 31 januari 2004 20:56 schreef DaPinky het volgende:
Schitterend! ik ben tevree...... dank je wel
quote:Niet lullig bedoeld richting Tiezzzz, maar elk nieuw idee is altijd welkom... Dus heel fijn
Op zaterdag 31 januari 2004 20:57 schreef tec het volgende:
Ik ga ook eens een poging wagen op een da hills army logo00ps Header ipv logo.
Hartelijk dank
Veel gekker ga ik het nie maken want was meer om efkes een paar minuten weer te spelen met photoshop bij gebrek aan eigen projectjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Zapje op 31-01-2004 22:44]
Weet iemand hoe ik NORMAAL een lijn kan trekken??
Bvd,
Cami!
quote:a. Het is Photoshop.
Op maandag 9 februari 2004 22:08 schreef Camickaeze het volgende:
Beste iedereen!
Ik wil in Photosjop een SIMPELE lijn trekken, alleen als ik de line tool aanklik en een lijn wil zetten, teken ik een pijl!!Weet iemand hoe ik NORMAAL een lijn kan trekken??
Bvd,
Cami!
Als iemand gewoon ff met een duidelijk antwoord komt, zijn we allemaal blij!!
Ik heb een map met 2000 psd's
dat moeten allemaal eps'jes worden
kep het geprobeert met een handeling opnemen, plaatje ge-opent, save as eps,
en dan sluiten.
dan naar automate en dan naar batch, en de map opgeven, maar dan doet hij alleen het eerste plaatje, de rest opent hij wel maar doet er nix mee.
ook zet hij bij die eene copy 8er de bestands naam ,wat ik ook niet wil.
Wie kan mij helpen....
als het niet lukt met photoshop wie kan me dan eventueel een ander progje aanraden warmee dit wel makkelijk gaat.
.aar voor zover ik weet moet dit gewoon kunnen, ik doe waars gewoon iets verkeer ?
quote:Het kan zeker met PS en je was op de goede weg met de Automate --> Batch optie, alleen moet je daarin aangeven via een vinkje dat ie de open en save opdrachten in het script moet negeren. Anders opent ie idd alleen je ene plaatje dat je hebt gebruikt tijdens het aanmaken van de action.
Op donderdag 12 februari 2004 14:08 schreef Mighty_Mike het volgende:
Ik heb een probleemjeIk heb een map met 2000 psd's
dat moeten allemaal eps'jes wordenkep het geprobeert met een handeling opnemen, plaatje ge-opent, save as eps,
en dan sluiten.
dan naar automate en dan naar batch, en de map opgeven, maar dan doet hij alleen het eerste plaatje, de rest opent hij wel maar doet er nix mee.ook zet hij bij die eene copy 8er de bestands naam ,wat ik ook niet wil.
Wie kan mij helpen....
als het niet lukt met photoshop wie kan me dan eventueel een ander progje aanraden warmee dit wel makkelijk gaat.
.aar voor zover ik weet moet dit gewoon kunnen, ik doe waars gewoon iets verkeer ?
quote:download de keyboard fix.. met hetzelfde programma als je photoshop hebt verkeregen
Op woensdag 12 november 2003 13:06 schreef Anahka2309 het volgende:
Vorig deeltje was vol....
[Centraal] PhotoShop vragen, tips, problemen etc.Hierbij mijn vraag nog een keer:
quote:Kijk even naar de datum, Sjappie.
Op donderdag 12 februari 2004 17:37 schreef Sappa het volgende:
download de keyboard fix.. met hetzelfde programma als je photoshop hebt verkeregen
quote:zag zo snel geen reply staan op de vraag.. dacht reply ff snel
Op donderdag 12 februari 2004 17:50 schreef nietzman het volgende:[..]
Kijk even naar de datum, Sjappie.
quote:Afbeelding als EPS of TIFF opslaan en in Illustrator bewerken
Hallo,
we hebben een logo gemaakt voor een bedrijf,
in (photoshop) mode -> RGB.
Nu heeft het bedrijf het logo goed gekeurd maar willen het ook
gedrukt hebben op bedrijfs auto's, de drukker vertelde ons dat ze het logo in EPS willen ontvangen (logisch) maar nu maakt photoshop, als je hem opslaat in EPS, er CMYK van dus de kleuren worden redelijk anders , het logo bevat de kleur geel, maar wij krijgen op geen mogelijkheid de zelfde gele kleur terug als we het logo in CMYK gaan maken. (CMYK zijn toch de ware kleuren?)iemand een oplossing?
quote:Is een mogelijkheid, maar eigenlijk is het binnen PS een kwestie van de juiste kleurprofielen instellen bij de opties. PS gebruikt niet standaard RGB, maar de meeste gebruikers van PS gebruiken standaard RGB, da's wat anders. Met een juiste calibratie van de monitor en de juiste kleurprofielen heb je geen conversieverschil ...
Op vrijdag 13 februari 2004 10:01 schreef kennydies het volgende:[..]
Afbeelding als EPS of TIFF opslaan en in Illustrator bewerken
PS gebruikt standaard RGB kleuren, Illustrator standaard CMYK, dat zijn inderdaad de ware kleuren.
Enne: RGB zijn de ware kleuren voor licht (monitor) en CMYK voor afdrukken (printer) ... voor zover je mag spreken over "ware"...
[..]
Het kan zeker met PS en je was op de goede weg met de Automate --> Batch optie, alleen moet je daarin aangeven via een vinkje dat ie de open en save opdrachten in het script moet negeren. Anders opent ie idd alleen je ene plaatje dat je hebt gebruikt tijdens het aanmaken van de action.
[/quote]
Thx........en dat ie steeds kopie erachter zet, krijg ik dat nog weg ?
http://www.etontshirt.co.uk/cgi-bin/shopping.pl?cat=Legends-Film
Zwart-wit, simpel, hoe maak je die in Photoshop?
quote:Gewoon het contrast van het plaatje omhoog gooien.. Maar voor een beter effect kun je het beste de donkere gebieden met een zwarte brush overtrekken op een nieuw layer.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:40 schreef nO_On het volgende:
De soort plaatjes op deze site:http://www.etontshirt.co.uk/cgi-bin/shopping.pl?cat=Legends-Film
Zwart-wit, simpel, hoe maak je die in Photoshop?
quote:Ja!
Op vrijdag 13 februari 2004 18:57 schreef tec het volgende:[..]
Gewoon het contrast van het plaatje omhoog gooien.. Maar voor een beter effect kun je het beste de donkere gebieden met een zwarte brush overtrekken op een nieuw layer.
Moet ik natuurlijk wel een dergelijk programma hebbenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 09:28 schreef 2mb het volgende:
Trek hem gewoon even over met een vector programma zoals Illustrator. Heb je een veel strakker plaatje wat ook nog eens schaalbaar is.
mail mij even! hebbie hem in a minutequote:Op vrijdag 27 februari 2004 10:47 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Moet ik natuurlijk wel een dergelijk programma hebben
Anders zou ik hier mijn vraag toch niet posten?
Gemailedquote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:49 schreef Stefkuh het volgende:
Het HOEFT iet natuurlijk
iemand nog een tip voor dit: [url=http://forum.fok.nl/topic/422325][Centraal] PhotoShop vragen, tips, problemen deel2[/url] of maybe een plek waar de engelse tutorial staat??
Iemand?quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:00 schreef addictive het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb ook een vraagje, voor een site ( www.eurosport2004.nl ) heb ik een logo gemaakt (nouja, ik heb de hele site gemaakt...). Het logo bevat plaatjes die ik wil laten overlopen zoals op bv www.kroegenweb.nl alleen heb ik geen idee hoe dat moet.
Ik heb het nu gedaan met 'feather' en 'motion blur', maar niet met het gewenste effect.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt,
Mick
niemand die dit wilt doen..?quote:Op maandag 1 maart 2004 16:21 schreef zolTan15 het volgende:
http://groups.msn.com/sna(...)howPhoto&PhotoID=352
(plaatje deed het niet vandaar de link!)
ik kan van dit plaatje nergens een goede maat vinden.
zou iemand hier mss een wallpaper van kunnen maken..?
(1024x768)
b.v.d
Zoiets dan?quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:41 schreef zolTan15 het volgende:
[..]
niemand die dit wilt doen..?
Wat niet zo handig is als je daarna de individuele layers nog wil bewerken ...quote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:05 schreef hooiberg het volgende:
Hoe kan je als je 2 layers hebt deze kopieeren zonder dat hij constant 1 pakt
edit,
m'n broer weet het heel toevallig, gebruik "flatten image" dan heb je geen layers meer
Hm, ja das inderdaad beter maar te laat Maar dat geeft niet, handig voor een volgende keerquote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:39 schreef Weakling het volgende:
[..]
Wat niet zo handig is als je daarna de individuele layers nog wil bewerken ...
Als je een beetje recente Photoshop gebruikt kun je bijvoorbeeld ook van de layers een layerset maken en deze set kopieren, dan hou je je oorspronkelijke layers tenminste in tact ...
niemand?quote:Op woensdag 3 maart 2004 17:30 schreef JedaiNait het volgende:
Ik wil voor het ontwerp van een logo de 5 olypmische ringen graag uitbreiden naar 7 ringen. Zodat je dus 4 boven en 3 onder krijgt. Nou is dat opzich vrij simpel, alleen heb ik dan het probleem dat ik maar 5 kleuren heb en 7 ringen. Daarom zou ik graag de kleur van zon ring veranderen, van bijvoorbeeld blauw naar oranje. De ring bestaat echter uit meerdere kleuren blauw. Ik wil dus eigenlijk een 'kleur gebied' veranderen naar een ander gebied (bv blauw - oranje).
Is het mogelijk om dit te doen in photoshop6 (ongetwijfeld) en zoja, hoe doe ik dat?
Selecteer de hele ring en dan naar Image --> Adjustments --> Hue/Saturation. Hier kun je vervolgens een beetje met de verschillende balken gaan schuiven (vooal Hue) om de juiste kleur te krijgen, de kleurgradatie blijft zo behouden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:19 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
niemand?![]()
quote:Op zondag 7 maart 2004 15:05 schreef erikkll het volgende:
kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb een plaatje, en aan de rechterkant moet een schaduw komen... ik heb al ontdekt dat dat met "drop shadow" kan, maar dan wordt bij mij om het hele plaatje een schaduw gemaakt, en niet alleen het rode gedeelte....
hier staat ie:
[afbeelding]
De verschillende plaatjes allemaal aparte layers maken, en dan gewoon gummen, met een hoge feather & redelijk wat transparantie.quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:00 schreef addictive het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb ook een vraagje, voor een site ( www.eurosport2004.nl ) heb ik een logo gemaakt (nouja, ik heb de hele site gemaakt...). Het logo bevat plaatjes die ik wil laten overlopen zoals op bv www.kroegenweb.nl alleen heb ik geen idee hoe dat moet.
Ik heb het nu gedaan met 'feather' en 'motion blur', maar niet met het gewenste effect.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt,
Mick
hij doet 't niequote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:32 schreef frankz14dude het volgende:
heyz,
wil iemand voor mij een mooie wallpaper van dit plaatje maken??
http://www.dominus.3x.ro/img/apprentice.jpg
[afbeelding]
alvast bedankt voor degene die d'r zin in heeft![]()
en respect voor de mensuh die 't kunne![]()
![]()
![]()
Url even copy-pasten!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:52 schreef frankz14dude het volgende:
[..]
hij doet 't nie![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:08 schreef frankz14dude het volgende:
[..]
huh??![]()
'iets met kleuren'...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:33 schreef frankz14dude het volgende:
jah ik vind 't wel mooi maar lukt het ook met iets vaan een kleur??
blauw of rood ofzow??
Probeer het eens zelf: maak van de rode rand een layer, en selecteer met magic want het witte gedeelte. Delete dat. Maak ook van die foto-rije en layer, en zet die erachter. Pas dan het schaduw "effect" toe.quote:Op maandag 8 maart 2004 16:14 schreef erikkll het volgende:
Kan iemand hier misschien een schaduwtje bij maken weer? 't concept is namelijk iets veranderd.... bij de eerste aan de rechterkant, en aan de onderkant van die fotorand.... bij de 2e alleen onder het plaatje....
[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt.... Ik heb trouwens photoshop elements, is het daar ook mee mogelijk? ik heb er denk ik niet genoeg verstand van ofzo, want ik krijg 't alleen om de hele afbeelding heen.....
waar kan het wel? ik ben namelijk eigenlijk nog steeds op zoek naar 1 centraal Photoshop/ foto bewerkingen topic...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:44 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
En eigenlijk is dit topic hier helemaal niet voor bedoeld!!
toen ik eerst een topic maakte met mijn vraagje, werd ik hier naar toe verwezen...quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:49 schreef Salvor het volgende:
[..]
waar kan het wel? ik ben namelijk eigenlijk nog steeds op zoek naar 1 centraal Photoshop/ foto bewerkingen topic...![]()
Voor de duidelijkheid, ik heb met PS een plaatje gemaakt en daar wil ik geen achtergrond van zien.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hallo,
Ik wou graag weten hoe je in PS alles wat niet geselecteerd is transparant maakt.
Photoshop 7
Als je het plaatje op een aparte layer hebt, moet je ergens (weet niet waar het zit in PS) een functie kunnen vinden die de selectie omdraait. En dan gewoon deleten, dat gedeelte.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hallo,
Ik wou graag weten hoe je in PS alles wat niet geselecteerd is transparant maakt.
Photoshop 7
Juist. "Select inverse"quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:52 schreef Salvor het volgende:
Als je het plaatje op een aparte layer hebt, moet je ergens (weet niet waar het zit in PS) een functie kunnen vinden die de selectie omdraait. En dan gewoon deleten, dat gedeelte.toch?
als je ff uploadt, dat kan ik wel... moet jij een schaduwrand onder mijn afbeelding zetten, hierboven....quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:35 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb met PS een plaatje gemaakt en daar wil ik geen achtergrond van zien.
OK, maar wil je de jpg of psd?quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:58 schreef erikkll het volgende:
[..]
als je ff uploadt, dat kan ik wel... moet jij een schaduwrand onder mijn afbeelding zetten, hierboven....
doe maar een jpg... ik zal 'm opslaan in zo hoog mogelijke kwaliteit, en als 't nog niet aanvaardbaar is probeer ik wel psd, dan wordt 't sowieso goed...quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
OK, maar wil je de jpg of psd?
Super! en hoe doe je dat nou? dan weet ik het voor de volgende Xquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:01 schreef erikkll het volgende:
[afbeelding]
aub... ik hoop dat ie goed genoeg voor je is
Moet je dat kopen of te downloaden van de site?quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:22 schreef erikkll het volgende:
niet met photoshop
microsoft photo editor, transparency 10% voor wit...
je kunt er redelijk weinig mee hoor... alleen voor dit soort "klusjes" is 't wel handig... en 't staat geloof ik of op de cd, of op de windows update site (cd: xp pro)quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:37 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Moet je dat kopen of te downloaden van de site?
Had ook even zin om te kleuren... die van jou is beter.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:47 schreef Weakling het volgende:
Hier mijn vage poging om iets van de apprentice te bakken
[afbeelding]
Ik ook niet, maar in PS de brush met als mode color helpt een hoop ... oh en binnen de lijntjes kleuren ookquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:03 schreef frankz14dude het volgende:
damn man hoe doen jullie da man??
heb 't zelf ook eens geprobeert mar k kan er geen zak van
Hé, die kende ik nog niet! Thnx, weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:35 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar in PS de brush met als mode color helpt een hoop ... oh en binnen de lijntjes kleuren ook
Edit -> Transform -> Skewquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:08 schreef stefandv het volgende:
Stel ik wil bijvoorbeeld een 'stikker ' op een schuin vlak van een andere foto plaatsen.
Bijvoorbeeld op de zijkant van de auto.
Hoevervorm ik het eerste plaatje zo dat het natuurlijk op de auto komt te zitten?
een soort 3de rotate leek mij maar kheb geen idee of PhotoShop 7 dat wel heeft?
Beetje verder inzoomen op het plaatje ... als ie op bijv 25%, of 50% of 66% etc van de originele grootte op je scherm staat kan je niet precies muizen. Met sommige wat "slechtere" muizen moet je je plaatje zelfs op 200% of meer inzoomen om precies te muizen. En een goede vaste hand is ook nooit weg.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:05 schreef DrZiggy het volgende:
Als ik met mijn muis beweeg en ik check bij info de coordinaten zie ik dat ik alleen per 2px kan instellen en om de zoveel keer 1x met 3px kan verplaatsen.
Hoe kan ik dit veranderen dat ik weer gewoon pixel voor pixel kan gebruiken?
heb je minimaal PS7 voor nodig.quote:Op zondag 14 maart 2004 21:55 schreef stefandv het volgende:
Hoe zou ik text in een boog kunnen zetten?
Iemand een idee?
PS sluiten, filters (*.8bf bestanden over het algemeen) in je plugin map kieperen, PS starten ... da's alles ... daarna moeten deze bij de filters terug te vinden zijn (een enkele filter wil zich weleens ergens anders nestelen, maar als je er 216 hebt, dan moet er toch minstens eentje tussenzitten)quote:Op maandag 15 maart 2004 19:37 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe installeer ik plug-ins in photoshop!? heb net zo'n 216 plug ins naar de map van filters enzo gesleept, maar merk geen enkel verschil...
Ehmm ... hmm ... tsja ... kweenie welke filters het zijn, maar normaal gesproken zou het op deze manier moeten werken ... kheb geen ander idee zo 1,2,365, behalve dan dat het of filters zijn die in je PS versie niet werken, of geen PS filters zijn, maar verder kom ik ook nietquote:Op maandag 15 maart 2004 20:11 schreef Yi-Long het volgende:
Bedankt... heb ik nu gedaan maar merk nog steeds niet dat er nieuwe filters tusen zitten!?
Ctrl-A (alles selecteren van de afbeelding)quote:Op maandag 5 april 2004 17:57 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hoe voeg je een afbeelding in? (noob vraag :S) Ik heb dus iets gemaakt en daar wil ik een afb. invoegen...
Zo..?quote:Op maandag 5 april 2004 21:30 schreef testbeeld het volgende:
Ik wil de slot van dit plaatje
[afbeelding]
In dit plaatje hebben
[afbeelding]
En dan rechts zodat het slotje er een beetje uitkomt.
Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
En graag ook nog geheel transparant als ik ff lastig mag zijn.
Is er iemand die dit voor mij kan maken.
Ik ben een ramp met dat soort programma's![]()
Thanks alvast!
Die zijn op diverse uitwisselprogramma's, als pdf formaat te downloaden..quote:Op maandag 15 maart 2004 11:37 schreef tempelflower het volgende:
even een vraagje tussendoor
weet iemand waar ik de nederlandse handleiding van photoshop 7.0 kan downloaden
quote:Op maandag 5 april 2004 21:30 schreef testbeeld het volgende:
Ik wil de slot van dit plaatje
[afbeelding]
In dit plaatje hebben
[afbeelding]
En dan rechts zodat het slotje er een beetje uitkomt.
Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
En graag ook nog geheel transparant als ik ff lastig mag zijn.
Is er iemand die dit voor mij kan maken.
Ik ben een ramp met dat soort programma's![]()
Thanks alvast!
quote:
quote:Op maandag 5 april 2004 21:48 schreef gfree het volgende:
[..]zoek de verschillen!
Ik heb precies dezelfde vraag! Is dit nou mogelijk of niet?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:06 schreef kiepauto het volgende:
Oke, ik heb een afbeelding, en die moet gecropped (NIET geresized) worden naar een aantal verschillende formaten. Is het met Photoshop (of een ander programma) mogelijk om een target op te geven, wat er -ongeveer- gecropped moet worden, en dat ie ze dan mbv. de Batch functie stuk voor stuk in de opgegeven formaten cropped?
De vraagstelling is een beetje moeilijk, maar ik denk dat ik je begrijp.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:06 schreef kiepauto het volgende:
Oke, ik heb een afbeelding, en die moet gecropped (NIET geresized) worden naar een aantal verschillende formaten. Is het met Photoshop (of een ander programma) mogelijk om een target op te geven, wat er -ongeveer- gecropped moet worden, en dat ie ze dan mbv. de Batch functie stuk voor stuk in de opgegeven formaten cropped?
Als die witte achtergrond in een aparte layer staat, en de gradient ook kan je die in elkaar vervagen door met de transparantie te spelen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
Nu heb ik dat plaatje daar staan, maar die heeft een witte achtergrond. Hoe kan ik daar ook een grdaient in zetten? Die moet dan overlopen... Dus ik heb een achtergrond met gradient en ik wil dat de achtergrond van het plaatje daarin overloopt
Nou, denk dat t te moeilijk wordt :S... Dan maak ik alles wel zwart, maar hoe moet dan? want dat plaatje blijft wit, als ik fill met zwqrt word het over het plaatje heen...quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:07 schreef gfree het volgende:
[..]
Als die witte achtergrond in een aparte layer staat, en de gradient ook kan je die in elkaar vervagen door met de transparantie te spelen.
Als die witte achtergrond onderdeel van het hele plaatje is, dus in dezelfde layer staat, wordt het iets lastiger. Dan zal je eerst de witte achtergrond moeten selecteren (toverstafje oid), en daar een nieuwe laag van moeten maken. Daar kan je dan een verloop op gooiren.
ff dubbelklikken op de "background" laag. Als je dan toverstafje (magic wand) doet, en delete wordt t wel transparant.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:23 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik wil dit plaatje:
[afbeelding] transparant hebben. Nou heb ik gesearchd en daar staat. Magic wand en delete het witte. Het witte word bij mij dan zwart... Ik kopieer het plaatje maar dan zie ik het zwarte silouhet van de dollartekens, en dus niet de dollartekens die ik wil...
Kan iemand me helpen?
Ik klik met de move tool op het witte, magic wand en delete, wit word lichtblauw. (foreground color) ik kopieer maar ik krijg het blauwe en silhouet van dollars...quote:Op donderdag 8 april 2004 16:45 schreef gfree het volgende:
[..]
ff dubbelklikken op de "background" laag. Als je dan toverstafje (magic wand) doet, en delete wordt t wel transparant.
quote:Op donderdag 8 april 2004 16:23 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik wil dit plaatje:
[afbeelding] transparant hebben. Nou heb ik gesearchd en daar staat. Magic wand en delete het witte. Het witte word bij mij dan zwart... Ik kopieer het plaatje maar dan zie ik het zwarte silouhet van de dollartekens, en dus niet de dollartekens die ik wil...
Kan iemand me helpen?
Canvas size veranderen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef Puntje het volgende:
Ik wil graag om een foto een mooi zwart kadertje maken. Dit moet toch een eitje zijn. Maar hoe?
In die zwevende toolbar aan de linkerkant van je scherm:quote:Op maandag 19 april 2004 17:34 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Waar kan ik deze functies terugvinden? Moet ik CLONE gebruiken?
Je moet ook niet de puist zelf clonenquote:Op maandag 19 april 2004 17:50 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
LOL ik denk niet dat ik CLONE moet gebruiken .. Nu is de puist mega groot geworden namelijk ipv weg![]()
Gebruik toch gewoon de patch tool. Die werkt hetzelfde als de clonetool, alleen past zichzelf automatisch aan qua kleur en licht.quote:Op maandag 19 april 2004 17:34 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ik heb met mijn digitale camera een paar foto's gemaakt. Nu is het zo dat ik op de foto's met baardgroei op sta en een kleine pukkel op mijn voorhoofd. Nu wil ik dat wegbluren alleen weet ik niet meer welke knop ik daarvoor moet gebruiken. Ik kan me herinneren dat er een automatische blur was zodat je zonder de foto echt te beschadigen heel lichtjes 't object kon vervagen. Welke knop heb ik hiervoor nodig?
[edit]
Voor degenen die mij serieus willen helpen: ik weet overigens niet of de term 'blur' hier juist gebruikt is.
[edit2]
Ik kreeg net via een ander topic te horen dat ik het volgende moet gebruiken:
Clone tool, gaussian blur, copy paste
Waar kan ik deze functies terugvinden? Moet ik CLONE gebruiken?
stroke.quote:Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef Puntje het volgende:
Ik wil graag om een foto een mooi zwart kadertje maken. Dit moet toch een eitje zijn. Maar hoe?
Als je mij even vertelt welke knop het is ga ik het zeker gebruikenquote:Op maandag 19 april 2004 19:10 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Gebruik toch gewoon de patch tool. Die werkt hetzelfde als de clonetool, alleen past zichzelf automatisch aan qua kleur en licht.
Hier staat een tutorialtje die je vragen beantwoord: http://www.eyesondesign.net/pshop/healing/brush.htmquote:Op dinsdag 20 april 2004 00:24 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Als je mij even vertelt welke knop het is ga ik het zeker gebruiken
Overigens als je voorhoofd erg glanst op de foto hoe kun je dat oplossen?
Wow dank je welquote:Op dinsdag 20 april 2004 11:21 schreef gfree het volgende:
[..]
Hier staat een tutorialtje die je vragen beantwoord: http://www.eyesondesign.n(...)m
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Je kunt de canvassize vergroten (image>canvas size).quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:30 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Wow dank je welIk heb een boek besteld maar die komt pas eind mei uit
Dus dit soort websites zijn echt handig voor me. Kun je misschien ook vertellen hoe ik zo'n kader eromheen doe?
Dat canvas size is inderdaad erg makkelijk. Ik heb 3 procent aan beide zijden toegevoegd. Alleen het is nu een witte kader en ik zou het graag in zwart willen zien en rechts onder bijvoorbeeld mijn initialen willen toevoegen. Kun je mij vertellen of ik de canvas size ook in het zwart kan maken?quote:Op woensdag 21 april 2004 23:50 schreef gfree het volgende:
[..]
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Je kunt de canvassize vergroten (image>canvas size).
Dan zijn er 2 opties:
Als je de nog maar 1 layer hebt, waarin de foto zit, en deze is de background layer (hij is dus gelocked), neemt het deel wat je vergroot hebt automatisch de kleur aan die ingesteld staat asl achtergrond kleur.
Als je foto in een gewone laag zit, dus niet gelocked is, maak je een nieuwe laag, deze vul je met zwart en zet je als onderste laag.
Een andere manier om zo'n kader te maken is door alles te selecteren (Ctrl-A) en stroke (omlijnen in ned) kiezen. Daar stel je de dikte in en kies je voor "inside". Nadeel hiervan is dat de rand over de foto valt en er dus een stuk "afhakt".
succes
De kleur dat het kader neemt is de background kleur.quote:Op donderdag 22 april 2004 10:30 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Dat canvas size is inderdaad erg makkelijk. Ik heb 3 procent aan beide zijden toegevoegd. Alleen het is nu een witte kader en ik zou het graag in zwart willen zien en rechts onder bijvoorbeeld mijn initialen willen toevoegen. Kun je mij vertellen of ik de canvas size ook in het zwart kan maken?
Ik kan 'stroke' niet vinden. Ik heb overigens een EN versie dus je hoeft geen Nederlandse benammingen te gebruiken
Gfree thanks! Ik heb nu een zwarte kader van 104 procent om mijn zwartwit-foto als lijst en het ziet er nu 'af' uit.quote:Op donderdag 22 april 2004 15:29 schreef gfree het volgende:
[..]
De kleur dat het kader neemt is de background kleur.
[afbeelding]
Als je dus in je toolbar de achtergrondkleur op zwart zet wordt het kader ook zwart.
Stroke staat bij Edit>stroke.
no prob..quote:Op donderdag 22 april 2004 16:11 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Gfree thanks! Ik heb nu een zwarte kader van 104 procent om mijn zwartwit-foto als lijst en het ziet er nu 'af' uit.
Selectie maken van het deel dat je een kleur wilt geven, dan met behulp van image>adjustments>color balance kleur toevoegen, of/en met image>adjustments>hue/saturation kleurverzadiging en kleur aanpassen.quote:Op donderdag 22 april 2004 20:28 schreef idiotforaliving het volgende:
Hoi ik ben bezig met photoshop en nu zie ik heel vaak dat men in pta bv autos een ander kleurtje geeft maar zonder de 'spiegeling'uit de lak te halen en ik kan het niet vinden in pta dus als iemand kan helpen, graag.
dit is dus wat ik bedoel:
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd naar je "kunstwerk"quote:Op donderdag 22 april 2004 16:11 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Gfree thanks! Ik heb nu een zwarte kader van 104 procent om mijn zwartwit-foto als lijst en het ziet er nu 'af' uit.
Ben bang dat je iets duidelijker moet zijn met wat je precies wilt... heb je niet een url naar een voorbeeldje?quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:29 schreef TechXP het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe je met photoshop snel een copyright dingetje kan toevoegen en een kader enzo?
thanks,
© <- deze bedoel je? (copyright dingetje)quote:Op vrijdag 23 april 2004 16:29 schreef TechXP het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe je met photoshop snel een copyright dingetje kan toevoegen en een kader enzo?
thanks,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |