Het zit zo. Een tijdje geleden heb ik een heel leuk meisje leren kennen. Ik heb contact met haar gemaakt, omdat het mij gewoon een leuke meid leek Ik heb eerst niks ondernomen, omdat ze al gauw vertelde dat ze een vriend had.
Maar de afgelopen weken heb ik ontzettend veel contact met haar. Zij stuurt me veel sms'jes, op momenten dat je dat niet verwacht ('s morgensvroeg voor het werk, zaterdag diep in de nacht). Ook kunnen we urenlang chatten op msn messenger. Ook niet onbelangrijk is dat ik haar toch minstens 2 keer in de week zie. Dat is dan op de training, bij de bus, of heel soms tijdens uitgaan.
Ondertussen gaat het niet goed tussen haar en haar vriend, die jongen laat weinig tot niks meer van zich horen, en ze voelt zich daarom natuurlijk erg klote. Ik wil me verder weinig bemoeien met dat gedoe, ik ga haar niet constant vertellen dat ze die jongen moet dumpen. Maar het is duidelijk dat die jongen niks meer met haar wil, en wat haar betreft mag d'r zo ondertussen ook wel een punt achter gezet worden.
Dus dat vriendje is denk ik niet meer het probleem. Enige probleem is: vind ze mij leuk genoeg? Kan ik de gok nemen? We hebben het erg gezellig samen, we hebben veel contact, maar hoe ga ik het aanpakken? Ik laat toch wel hints doorschemeren, en de leuke uitspraken/sms'jes komen dan ook wel weer terug en sinds kort met de nodige xx-jes (al hoeft dat niks te betekenen).
Ik denk dat ik haar volgende week mee uit wil vragen, maar hoe pak ik het aan? Is het handig om het zo te spelen dat ze wel door MOET hebben dat ik haar meer dan leuk vind? En moet ik dan ook wachten op de eventuele hints?
Kijk, één ding is zeker: tussen ons klikt het absoluut. Maar door het te proberen kan ik het nog leuker maken, maar het kan ook helemaal naar de klote geholpen worden.
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Voor de rest, zou t btje rustig aan doen en gewoon btje tussen neus en lippen t eens vragen. Bedoel als t net uit zou zijn en 1 dag later er mee uit vragen kan ook niet helemaal goed getimed zijn. Dan vind ze het misschien lullig tov andere gast of wil ze niet als "slet" gezien worden
quote:Ik laat haar absoluut haar beslissingen nemen. Ik ken die jongen verder helemaal niet, maar ik weet wel dat het een ontzettende lafbek is. Maar dat laat ik maar niet aan haar horen.
Op dinsdag 11 november 2003 20:48 schreef Guidoweb5 het volgende:
niet mee bemoeien!
komt altijd ellende van.
Steun dat meisje maar laat haar zelf haar beslissingen nemen,
Ze voelt zich klote omdat ze wil weten waar ze aantoe is. Tenminste, dat vertelt ze mij. Voor de rest doet ze er best 'lollig' over.. het lijkt er absoluut niet op dat ze nog moeite voor hem gaat doen.
Verder ben ik er vrijwel zeker van dat ik de laatste tijd meer contact met haar heb dan die 'vriend' met haar.
Maar ik wacht nog even af hoe het af gaat lopen, misschien is dat het beste?
quote:och verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken
Op dinsdag 11 november 2003 20:52 schreef drugsgebruiker het volgende:
Oef... Ik heb mezelf hierin ook wel eens vergist.
Resultaat:
'Ik dacht gewoon dat we goede vrienden waren.'
zal voor mij trouwens niet de eerste keer zijn, dus ik weet hoe lullig dat voelt
[Dit bericht is gewijzigd door Jarno_Trulli op 11-11-2003 21:00]
En de hints. Hoe meer je ze geeft, hoe meer je denkt dat ze het beseft, hoe harder het straks aankomt. Wees dus voorzichtig.
Maar ja, je moet het zelf weten. Reken het je straks alleen niet aan.
The nice go to paradise, the others are already there.
[Dit bericht is gewijzigd door drugsgebruiker op 11-11-2003 21:56]
Ten eerste:
Het geval dat het fout gaat met d'r vriend kan mede komen omdat ze iemand anders op het oog hebt. Dit houd dus ook in dat de relatie voortzetten geen zin heeft aangezien ze niks meer voor hem voelt.
Ten tweede:
Het veel smsen en msnen met elkaar geeft toch wel een licht pluspuntje aan voor je. Dit omdat ze niet super veel zal smsen of msnen met iemand die ze wel mag.
Ten derde:
Mijn vriendin was dan nog zo aardig om zelf over msn te zeggen dat ze wat voor me voelde. Mischien moet jij dat ook maar eens doen.
Breng het wel verlegen naarvoren, anders kan het uitlopen tot een ongekontroleerde ruzie.
Als ik zo het verhaal lees komt bij mij de gedachten op dat ze graag veel in contact me je wil zijn. En zoals elke gek weet is daar een reden voor.
En zodra ze ook nog de problemen met haar vriend met jou doorspreekt en om hulp gaat vragen dan zie ik vanuit mijn zicht geen probleemen.
Ik zou zeggen, neem je kans. 'nooit geschoten is altijd mis'
(btw, zie dit wel als een evt valse hoop, so don't blame me if it does not work out)
quote:Inderdaad wachten ermee! Oh en pas op, als zij vreemd mocht gaan met jou (dus als ze het nog niet heeft uitgemaakt met haar vriend) denk er dan aan dat ze dat net zo makkelijk bij jou kan doen
Op dinsdag 11 november 2003 21:02 schreef Misanthroopia het volgende:
Op zich heb ik niet veel geen respect voor mensen die stoken in relaties. Rustig wachten dus tot zij de eerste stap maakt of totdat het uit is.
Def
quote:Zou kunnen. Ook het feit dat ze er zelf geen moeite meer voor lijkt te doen.
Op dinsdag 11 november 2003 21:03 schreef PG-PeeCee het volgende:
Deze situatie komt me erg bekent voorTen eerste:
Het geval dat het fout gaat met d'r vriend kan mede komen omdat ze iemand anders op het oog hebt. Dit houd dus ook in dat de relatie voortzetten geen zin heeft aangezien ze niks meer voor hem voelt.
quote:bedoel je: "dit omdat ze niet super veel zal smssen met iemand die ze ALLEEN wel mag" Denk ik ook eigenlijk wel.
Ten tweede:
Het veel smsen en msnen met elkaar geeft toch wel een licht pluspuntje aan voor je. Dit omdat ze niet super veel zal smsen of msnen met iemand die ze wel mag.
quote:Zolang ze nog in die situatie zit met haar vriend, zal ik niks proberen, en ik stook ook absoluut niet. Wat me wel afgrijselijk lijkt, is dat dit uitmondt in een broertje-syndroom.
Ten derde:
Mijn vriendin was dan nog zo aardig om zelf over msn te zeggen dat ze wat voor me voelde. Mischien moet jij dat ook maar eens doen.
Breng het wel verlegen naarvoren, anders kan het uitlopen tot een ongekontroleerde ruzie.
quote:Ongetwijfeld. De vraag is natuurlijk welke reden dat moet zijn.
Als ik zo het verhaal lees komt bij mij de gedachten op dat ze graag veel in contact me je wil zijn. En zoals elke gek weet is daar een reden voor.
quote:Bedankt voor je reactie.
En zodra ze ook nog de problemen met haar vriend met jou doorspreekt en om hulp gaat vragen dan zie ik vanuit mijn zicht geen probleemen.Ik zou zeggen, neem je kans. 'nooit geschoten is altijd mis'
(btw, zie dit wel als een evt valse hoop, so don't blame me if it does not work out)
Ik zag net trouwens dat ik geen leeftijden ofzo heb genoemd. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar zij is 20 jaar, ik ben 23.
quote:Daar ben ik me donders van bewust. Daar heb ik ook zeker over nagedacht.
Op dinsdag 11 november 2003 21:16 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
Inderdaad wachten ermee! Oh en pas op, als zij vreemd mocht gaan met jou (dus als ze het nog niet heeft uitgemaakt met haar vriend) denk er dan aan dat ze dat net zo makkelijk bij jou kan doen
Def
[edit] typefoutjes [/edit]
En dat is geen stoken, want ik heb in het verleden ook wel eens tegen iemand gezecht dat ik d'r leuk vind terwijl ze een vriend heeft. En daar is niks uit geroeid.
En tuurlijk ga je pas met d'r zoenen, naar bed etc als ze het heeft uitgemaakt.
Mijn vriendin die ik nu heb is ook voort gekomen uit zo'n situatie, nog beter, de omschrijving die je geeft is wel heel realisties.
En jah, wij hadden al gezoend voor het uit wat.
En dat heet ook wel ligtelijk stoken. Maar ze heeft het toen uitgemaakt met d'r ex en aangezien die gozer al veel langer wist dat ze iemand anders leuk vond.
Maar heeft er geen flikker aan gedaan om d'r te houden. Dus mocht hij het weten en hij geen actie ondernemen dan kun je het toch al als verloren beschouwen. En dan heeft het 'vreemd gaan' opeens een hele andere dementie.
quote:De relatie die ik heb is ook beetje zo ontstaan. Ik had een relatie van een jaar, maar het was al een tijdje dat het niet meer ging (twas geven van mijn kant en nemen van zijn kant. get the pic?)
Op woensdag 12 november 2003 01:56 schreef PG-PeeCee het volgende:
En tuurlijk ga je pas met d'r zoenen, naar bed etc als ze het heeft uitgemaakt....
En jah, wij hadden al gezoend voor het uit wat.
En ja, we hebben ook gekust voor het uit was met mijn vorige vriend, maar ik heb wel direct de beslissing genomen om mijn vriend dan te laten vallen en open kaart te spelen. En... ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Natuurlijk kan mijn vriend nu ook iets hebben van : 'oke, ze heeft haar ex bedrogen, dus kan ze evengoed...' maar dat hebben we allemaal goed uitgepraat en we vertrouwen elkaar echt heel goed se. En dat is toch één van de belangrijkste zaken in een relatie nietwaar?
Ik heb verder niks gezegd, maar amai, volgens mij heeft ze het gewoon keihard door... ik word gek
sterkte ermee, better times ahead!
quote:hahaha, nou ik zou niets forceren en gewoon wachten totdat die relatie stukloopt en dan niet gelijk wat nemen maar ff afwachten. Hoelang heeft ze al met die kerel?
Op woensdag 12 november 2003 17:10 schreef Xanne het volgende:
Gewoon flink te grazen nemen die griet, lijkt me duidelijk dat ze al wekenlang loopt te soppen om jou.
quote:Natuurlijk niks forceren, komop zeg waar zie je me voor aan! Ik bedoel gewoon bij de eerste en geringste mogelijkheid die zich voordoet, wel zo netjes.
Op woensdag 12 november 2003 17:19 schreef Wank3r het volgende:[..]
hahaha, nou ik zou niets forceren en gewoon wachten totdat die relatie stukloopt en dan niet gelijk wat nemen maar ff afwachten. Hoelang heeft ze al met die kerel?
quote:erg kort. Maandje of 2/3
Op woensdag 12 november 2003 17:19 schreef Wank3r het volgende:[..]
hahaha, nou ik zou niets forceren en gewoon wachten totdat die relatie stukloopt en dan niet gelijk wat nemen maar ff afwachten. Hoelang heeft ze al met die kerel?
Laten we even serieus blijven
ontopic
als jij wat wil zorg er dan voor dat ze je leuk vindt (in de relatie zin) en niet als vriend... je kunt het dan nl wel vergeten....
quote:Dat dacht ik ook, maar ik heb nu al bijna een jaar de mooiste en knapste en liefste vriendin die ik me wensen kan.
Op dinsdag 11 november 2003 20:48 schreef Guidoweb5 het volgende:
niet mee bemoeien!
komt altijd ellende van.
Steun dat meisje maar laat haar zelf haar beslissingen nemen,
quote:En hoe denk je daar voor te kunnen zorgen?
Op woensdag 12 november 2003 19:05 schreef Freeflyer het volgende:
als jij wat wil zorg er dan voor dat ze je leuk vindt (in de relatie zin) en niet als vriend... je kunt het dan nl wel vergeten....
Doe rustig aan, en forceer helemaal niks. Laat alles z'n beloop en wacht rustig af. Je hebt geen haast en je bent niet wanhopig. Alleen onzeker, maar da's normaal in een situatie als deze. Je weet niet wat er allemaal in d'r hoofd afspeelt, dus begin je allerlei dingen af te vragen.
Dus vanaf dit punt kan je twee dingen doen; óf voorzichtig vragen, óf afwachten en de geweldige vriendschap die je nu heb voor de rest van je leven bewaren.
We horen wel hoe het afloopt (als het al afloopt, natuurlijk), ten goede of ten slechte. Hardstikke veel succes gewenst, jongen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |