PaRoDiUzZ, Tony_Montana67, Mr. Tear, Cosmick, Keeper, Mar10, Steve-O, Droxz, Dunniecash, Makavelli_nh, Timo20, H4ze, AboruAsli en MIC1_ waren het gewoon beu dat ieder topic op elkaar begon te lijken en toen zijn we deze reeks begonnen. En of je nou old skool van Melle Mel draait of helemaal uit je dak gaat op de nieuwe Fabolous single interesseert me eigenlijk niet. Gewoon een beetje ouwehoeren over hiphop en zo af en toe wat nieuwe dingetjes uitwisselen, daar gaat het om en ook al sta je niet op de lijst met genoemde namen, je bent hier van harte welkom om gezellig mee te lullen
Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft
Elk weekend komt het enige hip-hop programma van Nederland op MTV.
MTV RAW met Brainpower,2tall en TLM, elke zaterdag 18.00, herhaling zondags 19.00
en woensdag rond middernacht.
Op donderdag avond is er op Kink FM het programma hiphop 120, waar de iets onbekendere hiphop gedraait wordt. Het loopt van 22.00 - 00.00
Vanaf september gaat Kees de Koning weer een radioprogramma doen op 3fm. Elke donderdagavond valt er weer te luisteren naar hiphop van 22:00 tot 24:00. De show wordt ge-co-host door DJ Wix en Drew (bekend van lagerhuis en als host/mc op chocolate e.d.). Het programma gaat 3voor12XL heten.
Handige Links
Ohhla, Lyrics Site
Reviews, handig als je nieuwe shit wilt checken
Dutch Hip-Hop Lyrics
HipHop startpagina, alles in 1 dus
Hiphop Concerten in Nederland
All Music, veel info over alle artiesten
Spammen Voor Cosmick
hier nog een hiphop site
Franse hip-hop site
Belgische hip-hop site
Hier zijn een heel hoop Rap music video's te vinden
Oude Deeltjes
Hiphop Central I The Jump Off
Hiphop Central II Ill Communication
HipHop Central III: Planet Rock
HipHop Central IV: Things Come Together
HipHop Central V: Midnight Marauders
HipHop Central VI: Bridging The Gap
HipHop Central VII :At the speed of life
HipHop Central VIII : Step In The Arena
HipHop Central IX: 8th Wonder
Hip Hop Central X : Goin' Off
HipHop Central XI : Memory Lane
Hiphop Central XII: Critical Beatdown
Hiphop Central XIII : Ready to Die
Hiphop Central XV : Things Fall Apart
Hiphop Central XV Part II: Paid In Full
Hiphop Central XVI: Raising Hell
Hiphop Central XVII: Death Certificate
Hiphop Central XVIII: The Foundation
Hiphop Central XIX : Funcrusher +
Hiphop Central XX: Return Of The Boom Bap
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
Game on met een heerlijk grimey album van Onyx
en last but certainly not least Stemt Allen Op Uw Favoriete HipHop Albums In De Fok! HipHop Album Top 100
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 10-11-2003 21:59]
Goedenavond Allen!
6 dagen ziek geweest en bijnaniet gepost
nog een interessant album uitgekomen?
LaterS!
MP
quote:
Op maandag 10 november 2003 21:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik mis een link
Fixed It
quote:Anders kwam het niet door de keurings commissie
Op maandag 10 november 2003 21:44 schreef Jantjeuh het volgende:
De k toets miste op het toetsenbord?
07-12-03 @ Melkweg JayLib feat . Madlib / Peanut Butter Wolf / Medaphoar
.
quote:Als ik het vorige deel zo ff doorlees... de nieuwe Black Moon schijnt goed te zijn...
Op maandag 10 november 2003 21:52 schreef makaveli_nh het volgende:
nog een interessant album uitgekomen?
quote:Zelf heb ik er 2 van PE... It Take a Nation of Millions... en Fear of a Black Planet... beiden zeer goed te doen
Op maandag 10 november 2003 21:01 schreef Timo20 het volgende:
Kzag trouwens vorige week bij de FRS dat veel van de albums van PE in de aanbieding zijn. Ken niet zoveel van PE (behalve "He Got Game") dus wat is het beste om mee te beginnen??
Om maar eens een discussie aan te zwengelen. .
quote:ja of n manier om de aandacht te trekken.
Op maandag 10 november 2003 22:09 schreef keeper het volgende:
Public Enemy, is dat niet gewoon puur racisme? Of is het een vorm van self-awareness kweken onder de jonge zwarte mensen in de VS.Om maar eens een discussie aan te zwengelen.
.
quote:Of realisme, naja het tweede dus
Public Enemy, is dat niet gewoon puur racisme? Of is het een vorm van self-awareness kweken onder de jonge zwarte mensen in de VS.Om maar eens een discussie aan te zwengelen.
.
quote:Het is radicaal, maar geen racisme imo. Ze roepen zwarten op om zelfbewust te zijn, maar niet om blanken te haten. Ze stellen dingen bewust zwart/wit om mensen te laten nadenken. Het roept op tot zelfreflectie en niet tot haat, maar dat is een puur persoonlijke interpretatie
.
quote:Professor Grif is destijds toch wel negatief in het nieuws gekomen?
Op maandag 10 november 2003 22:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Het is radicaal, maar geen racisme imo. Ze roepen zwarten op om zelfbewust te zijn, maar niet om blanken te haten. Ze stellen dingen bewust zwart/wit om mensen te laten nadenken. Het roept op tot zelfreflectie en niet tot haat, maar dat is een puur persoonlijke interpretatie
quote:
Op maandag 10 november 2003 22:18 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Of realisme, naja het tweede dus
quote:Ja, maar dat was ook omdat de media er extra aandacht aan gaf. Het was iig goed voor de verkoop cijfers, dus het kan best een publiciteitsstunt geweest zijn
Op maandag 10 november 2003 22:25 schreef cosmick het volgende:Professor Grif is destijds toch wel negatief in het nieuws gekomen?
Ben jij dat op die foto met niemand minder dan Primo???
quote:Ik gok van wel.
Op maandag 10 november 2003 23:01 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ben jij dat op die foto met niemand minder dan Primo???
quote:
Yup, it's me with Primo! With 2 Outta Millions we did the support act for Gang Starr in Hedon (the first one) in Zwolle back in 1991.Funny part is, that we drank all the booze which was ment for Gang Starr after our performance
quote:dat heet geen rascisme , dat heet emancipatie , het zelfde wat de vrouwen in nederland deden in het begin van de jaren 70 , gewoon een beetje om je heen schoppen om de zelfde rechten proberen te krijgen (geen slecht idee geweest btw)
.
quote:kben vrij nieuw hier hoor
Op maandag 10 november 2003 23:04 schreef keeper het volgende:[..]
Ik gok van wel.
[..]
quote:Cosmick is/was de DJ van 2 Outta Million, een Nederlandse hiphopcrew van weleer.
Op dinsdag 11 november 2003 00:12 schreef makaveli_nh het volgende:
kben vrij nieuw hier hoor
maar is cosmick een rapper ofzo? en een beetje goede ook zo te zien (site)
of zijn dit vrienden van hem?
Ik kende ze ook niet trouwens, maar het is dan ook van voor mijn tijd (1991, toen speelde ik nog met Lego enzo .).
quote:Klopt. Hij trok nogal fel van leer tegen de Joodse Liga. Die dat op hun beurt niet waardeerden en hem beschuldigden van anti-semitisme. Wat eigenlijk ook wel zo was...
Op maandag 10 november 2003 22:25 schreef cosmick het volgende:[..]
Professor Grif is destijds toch wel negatief in het nieuws gekomen?
Laters!
AA
quote:2 Outta Millions!
Op dinsdag 11 november 2003 00:14 schreef keeper het volgende:[..]
Cosmick is/was de DJ van 2 Outta Million, een Nederlandse hiphopcrew van weleer.
Ik kende ze ook niet trouwens, maar het is dan ook van voor mijn tijd (1991, toen speelde ik nog met Lego enzo
.).
Hebben in '95 nog een hele dope EP gedropt: For you 'n Yours. Ik geloof dat Cosmick daar niet mee aan mee gewerkt heeft, maar dat zullen jullie hem zelf beter kunnen vragen.
Laters!
AA
niet flamen omdat ik jullie top40 smaak niet dig idd.
We hebben wel veel opgetreden waar ik erg goede herinneringen aan heb. Het was echt een waanzinnige tijd.
Ik mag nog wel ff spammen toch? Dit is 'drastic'.. . oud nummertje van ons uit '91 (meesten kennen 'm wel inmiddels denk ik).
Tegenwoordig maak ik vooral instrumentale hiphop en ga ik werken aan een track voor Marshal Blueberry, Zwolle's nieuwste talent
Helaas helaas heb ik veel te weinig tijd om meer met muziek bezig te gaan
Totzover dit spambericht.
*drastic* luisteren gaat.
quote:woon je in Amsterdam? dan moet je naar concerto of gewoon de fame gaan daar heb ik midnight marauders laatst gezien. bij fame staat er zelfs zo'n sticker op van '2 voor 17,50', als je dus nog een cd daar vindt met die sticker.. naja je begrijpt het wel lijkt me
Op maandag 10 november 2003 21:48 schreef Timo20 het volgende:
Goede topictitellekker album ook
. kzat net es alle hiphop album top 100 lijstjes van iedereen te bekijken en tviel me op dat er zoveel van die albums niet te krijgen zijn bij bv. MediaMarkt. bv.: t enige album van Tribe dat te krijgen is ( bij ons in de MediaMarkt tenminste) is The Anthology. Midnight Marauders ben ik nog nooit erges tegengekomen
quote:Jaylib is wel dope, die andere ken ik niet. Maar Jaylib is toch Madlib samen met iemand anders? waarom staat er dan ft.Madlib?
Op maandag 10 november 2003 22:04 schreef keeper het volgende:
Om trouwens nog wat zinnigs te posten, check:07-12-03 @ Melkweg JayLib feat . Madlib / Peanut Butter Wolf / Medaphoar
.
quote:de meningen hierover zijn verdeeld, ik vind het bijv. niets. maar Tony Montana en Aboru Asli dacht ik wel.
Op maandag 10 november 2003 22:06 schreef Mar10Segovia het volgende:[..]
Als ik het vorige deel zo ff doorlees... de nieuwe Black Moon schijnt goed te zijn...
[..]
quote:jij vindt Bacdafucup een top40 album?
Op dinsdag 11 november 2003 09:29 schreef ForumFool het volgende:
Ik wilde even zeggen dat ik 'bacdafucup' van Onyx echt troep vind. Eerlijk gezegd waardeloos.... en het nieuwste album van ze genaamd 'triggernomotry' ofzo, is nog veel erger... het begint echt NELLY stijl te worden...niet flamen omdat ik jullie top40 smaak niet dig idd.
quote:ik kende 'm nog niet, klinkt vet
Op dinsdag 11 november 2003 10:05 schreef cosmick het volgende:
Ik mag nog wel ff spammen toch? Dit is 'drastic'.. . oud nummertje van ons uit '91 (meesten kennen 'm wel inmiddels denk ik).
zo, ik heb nu wel ff genoeg gequote lijkt me
Slechts leuk als een soort nostalgie, maar niet echt klassiekers vind ik.
quote:Kan ik me heel goed in vinden in deze omschrijving over dat album en de band. Maar ik vind ze toch behoorlijk klassiek hoor Pos.
Op dinsdag 11 november 2003 11:42 schreef Posdnous het volgende:
Bacdafucup (en eigenlijk alle Onyx albums) zijn wel leuke boast & brag straat-albums, maar niet echt hoogstaand qua lyrics en beats imo.Slechts leuk als een soort nostalgie, maar niet echt klassiekers vind ik.
quote:Ach ja..het was een leuke hype op dat moment en ik kan me goed herinneren dat ik helemaal uit m'n dak ging op Slam op feestjes
Op dinsdag 11 november 2003 11:44 schreef Doezelhaar het volgende:[..]
Kan ik me heel goed in vinden in deze omschrijving over dat album en de band. Maar ik vind ze toch behoorlijk klassiek hoor Pos.
quote:misschien geen echte klassieker maar veel beter dan het gemiddelde vind ik.
Bacdafucup (en eigenlijk alle Onyx albums) zijn wel leuke boast & brag straat-albums, maar niet echt hoogstaand qua lyrics en beats imo.Slechts leuk als een soort nostalgie, maar niet echt klassiekers vind ik.
quote:Bacdafucup is zeker een klassieker, al was het maar omdat de kale heren van Onyx de 'grimey' stijl met dit album definitief op de hiphop-kaart hebben gezet.
En ForumFool, Bacdafucup onder de Top 40-noemer scharen is natuurlijk je reinste bullsh*t. Don't front on the one-hit factor (Slam). Public Enemy heeft meerdere malen in de Top 40 gestaan (net als Tribe, De La etc.), maar dat zijn daarom toch ook niet gelijk Top 40-groepen?
En voor de zoveelste keer, respecteer een ander zijn/haar mening eens zonder gelijk ongenuanceerd te gaan schreeuwen dat je iets bagger vindt en zo. Wij slammen jouw shit toch ook niet?
Act like a grown-up man! Dat is toch niet zo moeilijk?
Laters!
AA
quote:Dat had ik dus ook begrepen van hier, maar een maat van me heeft een album van em gekocht en die zegt dat het niet zo is.
Op dinsdag 11 november 2003 11:40 schreef jimjim1983 het volgende:
Jaylib is wel dope, die andere ken ik niet. Maar Jaylib is toch Madlib samen met iemand anders? waarom staat er dan ft.Madlib?
Maar dat concert ga ik zeker bij aanwezig zijn trouwens, zal ook wel niet uitverkocht raken. Net als GangStarr
quote:ik heb net op allmusic gekeken en daar staat:
Op dinsdag 11 november 2003 11:56 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Dat had ik dus ook begrepen van hier, maar een maat van me heeft een album van em gekocht en die zegt dat het niet zo is.
Maar dat concert ga ik zeker bij aanwezig zijn trouwens,
zal ook wel niet uitverkocht raken. Net als GangStarr
quote:Slam harder vind ik ECHT een heel slechte track... zo goedkoop in elkaar geflansd
Op dinsdag 11 november 2003 11:52 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ach ja..het was een leuke hype op dat moment en ik kan me goed herinneren dat ik helemaal uit m'n dak ging op Slam op feestjes
, maar achteraf gezien was het toch allemaal niet echt hoogstaand. Meer nostalgie dus, maar dat kun je ook beschouwen als klassiek idd
quote:Maar wel een classic
Op dinsdag 11 november 2003 12:58 schreef ForumFool het volgende:Slam harder vind ik ECHT een heel slechte track... zo goedkoop in elkaar geflansd
quote:Uit welk jaar komt bacdafucup I en uit welk jaar bacdafucup II?
Op dinsdag 11 november 2003 13:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Die staat ook niet op Bacdafucup, maar op Bacdafucup II, daar zit een wereld van verschil in
quote:Ik las per ongeluk Slam Harder, ik had het al lang weer geëdit
Op dinsdag 11 november 2003 13:08 schreef ForumFool het volgende:Uit welk jaar komt bacdafucup I en uit welk jaar bacdafucup II?
quote:1993 en 2002.
Op dinsdag 11 november 2003 13:08 schreef ForumFool het volgende:
Uit welk jaar komt bacdafucup I en uit welk jaar bacdafucup II?
quote:Aaight, ik begreep toen dat het om J-Zone ging.
Op dinsdag 11 november 2003 12:05 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
ik heb net op allmusic gekeken en daar staat:
Group Members: Jay Dee Madlib
hier wil ik ook wel heen maar ik wil ook graag naar Delinquent Habits, Camp Lo & Grand Agent & Large Pro en in iets mindere mate naar Gangstarr. Ik krijg het nog druk
Maar als je me de data en plaats van die andere gasten even door zal willen geven ben ik ook weer blij en kan ik me matties ook weer blij maken, want toen ik laatst zei dat Jeru the Damaja hier was baalde hij daar toch wel van. Hij vroeg zich ook af hoe ik dat allemaal wist. Ik zei:
Tja, FOK! hé!
Hij vind het vaak nogal onzinnig dit soort dingen.
quote:Wie hebben hier dan eigenlijk een top40 smaak eigenlijk, want daar ben ik wel erg benieuwd naar?
Op dinsdag 11 november 2003 09:29 schreef ForumFool het volgende:
niet flamen omdat ik jullie top40 smaak niet dig idd.
quote:Delinquent Habits komen 11 december in de Melkweg
Op dinsdag 11 november 2003 13:11 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Maar als je me de data en plaats van die andere gasten even door zal willen geven ben ik ook weer blij en kan ik me matties ook weer blij maken,
quote:Oke thanx man.
Op dinsdag 11 november 2003 13:53 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Delinquent Habits komen 11 december in de Melkweg
Large Professor / Camp Lo / Grand Agent / Doujah Raze komen 20 december in de Melkweg
quote:Ik heb net even de top40 bestudeerd, maar nee. Niet mijn smaak
Op dinsdag 11 november 2003 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Wie hebben hier dan eigenlijk een top40 smaak eigenlijk, want daar ben ik wel erg benieuwd naar?
quote:Rare ogen heb jij wel moet ik zeggen...
Op dinsdag 11 november 2003 13:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik las per ongeluk Slam Harder, ik had het al lang weer geëdit
quote:Als je Bacdafucup top40 noemt is de link in de hersenen snel gelegd als je de term Slam ziet staan, ik had 'm ook eerder geëdit dan jij je reply er had staan dus het was snel gezien
Op dinsdag 11 november 2003 15:14 schreef ForumFool het volgende:
Rare ogen heb jij wel moet ik zeggen...
edit; Ik heb ook naar een paar andere geluisterd en je stijl ligt gewoon me niet zo..
quote:Hmm, klinkt leuk hoor! Hoe zit 't met die beats eigenlijk? Ook van jouw hand?
Op dinsdag 11 november 2003 17:24 schreef SoSolid het volgende:
weer een nummertje gemaakt... willen jullie checken please. hehe beetje feedback check www.soundclick.com/trics hij heet: "dat het genoeg is" Is beetje shit eruit schrijven vond em goed gelukt.
quote:Lijkt mij dat iedere stem gewoon 1x telt
Op dinsdag 11 november 2003 18:41 schreef rthls het volgende:
Even een vraagje over het album tournament: hoe zit de puntenverdeling in elkaar?
quote:Ooh ok, ik dacht dat je nr1 bij een top25, 25 punten kreeg en dan steeds een punt eraf.... zoiets
Op dinsdag 11 november 2003 18:45 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Lijkt mij dat iedere stem gewoon 1x telt
quote:Dat verklaart een hele boel, dat 2002 album vond ik eerlijk gezegd echt SLECHT, mede omdat Onyx daarvoor wel 'dope' shit maakte.
Op dinsdag 11 november 2003 13:10 schreef keeper het volgende:[..]
1993 en 2002.
quote:(op mijn soundclick staat ook een heleboel zooi, betere dingen zet ik er vaak niet op). Die beats zijn niet van mijn hand, wel voor mij gemaakt, en sommigen gewoon gejat van kazaa
Op dinsdag 11 november 2003 18:31 schreef cosmick het volgende:[..]
Hmm, klinkt leuk hoor! Hoe zit 't met die beats eigenlijk? Ook van jouw hand?
quote:Yup. Leuke discussie waarin hij een sterk punt had. Als je de Nederlandse taal niet voldoende beheerst val je ook als autochtoon buiten de markt. Dat hadden de intellectuelen niet verwacht van een rapper
Op dinsdag 11 november 2003 20:02 schreef H4ze het volgende:
Daarnet was Def P bij Barend en Witteman te gast. Het ging over de verloedering van de Nederlandse taal. Wel grappig om te zien
quote:Def P is een redelijke kerel!
Op dinsdag 11 november 2003 20:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Yup. Leuke discussie waarin hij een sterk punt had. Als je de Nederlandse taal niet voldoende beheerst val je ook als autochtoon buiten de markt. Dat hadden de intellectuelen niet verwacht van een rapper
makaveli_nh met een frisse start
dag iedereen
maarja over hiphop heb ik eigenlijk niks te lullen
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 20:26 schreef RjD2 het volgende:
Dood aan makaveli_nh
Hulde aan RjD2makaveli_nh met een frisse start
dag iedereenmaarja over hiphop heb ik eigenlijk niks te lullen
quote:maar stel nou dat bijvoorbeeld Nas - illmatic bij iedereen in de top100 staat, dan moet die wel winnen ondanks dat een ander vaker op 1 heeft gestaan, maar minder in andere top 100's?
Op dinsdag 11 november 2003 18:45 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Lijkt mij dat iedere stem gewoon 1x telt
quote:Hoi
Op dinsdag 11 november 2003 20:26 schreef RjD2 het volgende:
Dood aan makaveli_nh
Hulde aan RjD2makaveli_nh met een frisse start
dag iedereenmaarja over hiphop heb ik eigenlijk niks te lullen
Zat net een BFBS tape te luisteren (remember Tim Westwood..) en kwam deze instrumentale track tegen...
lekker snel en coole breaks... maar.. weet iemand wat 't is?!
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 20:59 schreef cosmick het volgende:[..]
Hoi
Vanwaar deze gedaanteverwisseling?
quote:Okay! RJD2 maakt ook relakste muziek trouwens (heb het net even opgezet).
Op dinsdag 11 november 2003 21:20 schreef RjD2 het volgende:[..]
ik vond dat mensen een verkeerd beeld van me kregen met de naam makaveli_nh (oh weer zo'n lompe 2pac fan weetjewel)
(zie hier )
[Dit bericht is gewijzigd door cosmick op 11-11-2003 21:30]
quote:haha, ok dan, thnx
Op dinsdag 11 november 2003 21:27 schreef cosmick het volgende:[..]
Okay! RJD2 maakt ook relakste muziek trouwens (heb het net even opgezet).
(zie hier
)
quote:hahaha
Op dinsdag 11 november 2003 21:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach mijn nick slaat hierop :niet echt hiphop , wel oldschool
[Dit bericht is gewijzigd door RjD2 op 11-11-2003 21:41]
Verder nog wat schijffies gehaald:
-: Public Enemy - "It Takes A Nation Of Million To Hold Us Back"
-: GangStarr - "Daily Operation"
voor beide geldt: beter laat dan nooit
-: Jeru The Damaja - "Devine Design"
-: Das EFX - "Straight Up Sewaside"
quote:Cool, leuke albums!
Op dinsdag 11 november 2003 21:40 schreef Timo20 het volgende:
Verder nog wat schijffies gehaald:
quote:cker wel stuk voor stuk lekkere albums
Op dinsdag 11 november 2003 21:40 schreef Timo20 het volgende:
nog wat schijffies gehaald:
-: Jedi Mind Tricks - Visions of Ghandi
voor beide geldt: beter laat dan nooit
-: Jeru The Damaja - "Devine Design"
-: Das EFX - "Straight Up Sewaside"
quote:Nee... hoe is 't met PE eigenlijk? Ik weet dat Chuck nog leeft.. maar de rest?
Op dinsdag 11 november 2003 21:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
zo worden ze tegenwoordig door de zelfde artiesten tenminste niet meer gemaakt
quote:
Cool, leuke albums!
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:45 schreef RjD2 het volgende:[..]
cker wel stuk voor stuk lekkere albums
goedzo
tis trouwens nog best lastig om 25 GOEDE hiphopalbums bij elkaar te krijgen voor die hiphopalbum top100.
quote:Terminator X met de Beat Junkies? Ow, damn, wist ik niet. Ga 's informeren hier en daar.
Op dinsdag 11 november 2003 21:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
flav heeft begin 2000 ook nog een paar tracks gedaan op een obscure verzamelaar , en volgensmij heeft terminator X wel wat dingen gedaan mat de beat junkies/x-ecutioners als ik het goed heb
Ken wel de solo-dingetjes van X. Maar ja, die zijn ook al minstens 10 jaar oud.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik vond het al problematisch om er 100 uit te kiezen , had er zo een top 500 van kunnen maken
quote:wijsheid en kennis komt met de jaren
ik vond het al problematisch om er 100 uit te kiezen , had er zo een top 500 van kunnen maken
quote:Me too.
Ben vanmorgen ook alvast begonnen met mijn Oldschool Single Top 100.... plaatjes tot 1990... zit nu al op 235 dus dat wordt selecteren
voor de playlist :
1. Legends Of Hiphop -- The Fifth Element (Beathoavens Remix)
2. Eminem & Royce The 5'9" -- Nittin' To Do
3. Chilli Mac , Ice-T & Rakim -- Game Of Live
4. RUN , Kurtis Blow & Bambaataa -- Freak To This
5. Raheem , Grandmaste Kaz & Shinehead -- Be 4
6. Doc Ice , Harry Balz & Flavor Flav -- Old School Ball
7. Cee-Lo , Yin Yang Teins & Kutis Blow -- Playerz
8. DLB, Mr Cheeks & LA Sunshine -- Major League
9. Grandmaster Kaz , Busy Bee Starski , GQ & Smooth Approach -- Make It Hot
10. Melle Mel , Grand Puba , Steph Lova , Kid Creole & GQ -- Bless Da Mic
11. Sharock , Big daddy Kane & Dano -- All The Ladies
12. DJ Hollywood , Eddie Cheeba & Lovebug Starski -- Love Letter
13. Reggie Reg , Doc Ice , Skeeta Rnks , Jalil & Ex -- Shake Them Hips
14. Whodini , Jalil , Ex & Doc Ice -- Get The F... Outta My Face
15. T.O.P. , Kurtis Blow ,Dota Rock & Melle Mel -- The Big Picture
16. Legends Of Hiphop -- The Fifth Element
17. Legends Of Hiphop -- The Fifth Element (Sleepwalker RMX)
en ok er staat een nummer van M&M op , dat mag de pret nog niet drukken
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-11-2003 22:14]
quote:Als ik dit zo lees lijkt 't of het remakes zijn..
Op dinsdag 11 november 2003 22:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
wat ik mij eilk nog steeds afvraag of die vage 'legends of hiphop' verzamelaar uit duitsland remixes zijn , of originele nummers , is pas 2 jaar uit , maar staan allamaal oldschool artiesten op , in join ups
Mehr als 35 Old School-Legenden haben ein neues Album aufgenommen mit 17 exklusiven und brandneuen Tracks. On Top gibt´s 18 Klassiker von den Stars der Geburtstunde das Hip Hop !
quote:vind Slam Harder eik wel lekker
Ik las per ongeluk Slam Harder
quote:Nou kheb wel alle albums + n paar singles van Eminem maar verder valt t best mee. De meeste shit is niet om aan te horen tegenwoordig.
Op dinsdag 11 november 2003 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Wie hebben hier dan eigenlijk een top40 smaak eigenlijk, want daar ben ik wel erg benieuwd naar?
quote:bij sommige nummer heb ik dat dus ook , maar the big picture bijvoorbeeld vinnik meer een kritische noot gheven naar de mc's van tegen woordig , dan dat het een remake moet voorstellen
Op dinsdag 11 november 2003 22:03 schreef cosmick het volgende:[..]
Als ik dit zo lees lijkt 't of het remakes zijn..
Mehr als 35 Old School-Legenden haben ein neues Album aufgenommen mit 17 exklusiven und brandneuen Tracks. On Top gibt´s 18 Klassiker von den Stars der Geburtstunde das Hip Hop !
quote:ik mis er ook idd 1 in die lijst die er toevallig uitgewist is van speech en kurupt ofzow , het is op 4 nummers na ook niet zo een fantastisch album , alhoewel er wel enig geacepteerde van braggen./dissen in voorkomt
Op dinsdag 11 november 2003 22:03 schreef cosmick het volgende:[..]
Als ik dit zo lees lijkt 't of het remakes zijn..
Heb bijvoorbeeld ook die Malcolm McLaren-cd ('back to skool').... staan remakes op met oa Rakim. Ik vind het echt niks.
quote:Terminator-X and the Valley of the Jeep Beats
Op dinsdag 11 november 2003 21:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
flav heeft begin 2000 ook nog een paar tracks gedaan op een obscure verzamelaar , en volgensmij heeft terminator X wel wat dingen gedaan mat de beat junkies/x-ecutioners als ik het goed heb
Maar dat was geloof ik niet met de X-ecutioners
quote:Heb het gecheckt maar weet niet wat het is Cos. Klinkt wel erg Brits moet ik zeggen.
Op dinsdag 11 november 2003 21:15 schreef cosmick het volgende:
Jongens (weinig meisjes in dit topic overigens)...
Zat net een BFBS tape te luisteren (remember Tim Westwood..) en kwam deze instrumentale track tegen...
lekker snel en coole breaks... maar.. weet iemand wat 't is?!
Sorry, maar meer kan ik er niet over roepen.
Prepare for combat!
Laters!
AA
deze link brengt je naar een lijst met artiesten die draaien op mijn radio;
http://launch.yahoo.com/launchcast/station.asp?u=1301272853
Let me know.
quote:gast, we weten dat je een hiphopradio hebt, als ik zou willen zou ik ook luisteren zondat dat jij het constant zegt, je hebt toch je eigen topic?
Op woensdag 12 november 2003 09:31 schreef ForumFool het volgende:
Check ff site van mijn hiphop radio, is een korte beschrijving en eventueel een link om te luisteren, als je dat zou willen tenminste...deze link brengt je naar een lijst met artiesten die draaien op mijn radio;
http://launch.yahoo.com/launchcast/station.asp?u=1301272853Let me know.
Anywayz, ik zit nu op school bij informatica een beetje JMT te luisteren
quote:JAJA, ik weet het
Op woensdag 12 november 2003 09:56 schreef RjD2 het volgende:[..]
gast, we weten dat je een hiphopradio hebt, als ik zou willen zou ik ook luisteren zondat dat jij het constant zegt, je hebt toch je eigen topic?
Anywayz, ik zit nu op school bij informatica een beetje JMT te luisteren
Dude, check het gewoon...
ik spam deze topic niet dagelijks met mijn mssgs, alleen als ik een nieuwe rits met tracks, albums en artists heb toegevoegd...
dus... check nou maar gewoon ff die link, heb je een indruk van wat er nu op staat.
Ey, Laters enne voel je niet gehinderd door mijn herhaalde radio posts...
ik doe dat maar een keer per week hooguit, vlak nadat ik shit heb toegevoegd... Sorry nogmaals, ik bedoel het dus goed.
L A T E R S!
quote:Yo, thanks for checking
Op woensdag 12 november 2003 09:06 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Heb het gecheckt maar weet niet wat het is Cos. Klinkt wel erg Brits moet ik zeggen.
Is ook volgens mij Brits... maar ik zit ook nog vaag te denken aan een 'Cold 45' demo die ik had... (hiphopproject met o.a. DJ Automatic en da's Nederlands, dat was namelijk ook zo snel).
Opname komt van een bandje met een BFBS hiphopshow met Tim Westwood... was destijds op de AM te ontvangen in Zwolle. Heb ik echt enorm vette dingen van opgenomen...
Ik ga ff verder zoeken
ehm... ken je MOD (sweetlake) en Dash (Jordan River Banks) en hun toekomstige producties?
quote:Ik heb meer verstand van de oldschool en volg de nieuwe hiphop nog mondjesmaat. MOD & Dash ken ik derhalve niet, sorry
Op woensdag 12 november 2003 10:22 schreef ForumFool het volgende:
Yo Cosmick, jij doet je voorkomen alsof je knowledge hebt!ehm... ken je MOD (sweetlake) en Dash (Jordan River Banks) en hun toekomstige producties?
quote:jammer, want ze gaan de 'scene' overnemen...
Op woensdag 12 november 2003 11:08 schreef cosmick het volgende:[..]
Ik heb meer verstand van de oldschool en volg de nieuwe hiphop nog mondjesmaat. MOD & Dash ken ik derhalve niet, sorry
quote:Gaan ze de scene overnemen? Hmm.. ben benieuwd. Ik weet wel dat je het er eerder over had in een deel van dit topic.
Op woensdag 12 november 2003 11:10 schreef ForumFool het volgende:[..]
jammer, want ze gaan de 'scene' overnemen...
ooit zul je ze kennen.
quote:Ik overdrijf natuurlijk
Op woensdag 12 november 2003 11:15 schreef cosmick het volgende:[..]
Gaan ze de scene overnemen? Hmm.. ben benieuwd. Ik weet wel dat je het er eerder over had in een deel van dit topic.
quote:Gast, je W-toch?
Op woensdag 12 november 2003 11:27 schreef illco74 het volgende:
black marvel mod, zootown whut?!
gaat idd dope dingen uitbrengen!
quote:chil man, ik hang met pete philly en dash, die produceren beats voor MOD... en dat is zeker goed!
Op woensdag 12 november 2003 11:33 schreef illco74 het volgende:
hing vroeger met MOD, hele tijd terug, en ken nog wat mensen met wie hij dingen aan het doen is; cipher, en die laat wel eens wat horen...
quote:oh oke... pete maakt ook zeer dope shit... dash zegt met niet zo veel...
Op woensdag 12 november 2003 12:20 schreef ForumFool het volgende:[..]
chil man, ik hang met pete philly en dash, die produceren beats voor MOD... en dat is zeker goed!
quote:ook niet een B-tje?
Op woensdag 12 november 2003 15:16 schreef illco74 het volgende:[..]
oh oke... pete maakt ook zeer dope shit... dash zegt met niet zo veel...
quote:nope... producer neem ik aan?! voor wie heeft hij allemaal geproduceerd?!
Op woensdag 12 november 2003 15:18 schreef ForumFool het volgende:[..]
ook niet een B-tje?
quote:MOD!
Op woensdag 12 november 2003 15:22 schreef illco74 het volgende:[..]
nope... producer neem ik aan?! voor wie heeft hij allemaal geproduceerd?!
maarja, als je hem toch niet kent, doet het er niet toe...
de man heeft echt talent.
quote:hehe... weet je wanneer het uit gaat komen?
Op woensdag 12 november 2003 15:31 schreef ForumFool het volgende:[..]
MOD!
verder weet ik het ff niet meer.!maarja, als je hem toch niet kent, doet het er niet toe...
de man heeft echt talent.
quote:Mij is verteld november/december, ofwel dit jaar nog...
Op woensdag 12 november 2003 15:37 schreef illco74 het volgende:[..]
hehe... weet je wanneer het uit gaat komen?
gast het roelt!
quote:hoorde laatst die bilderburg, was zeker onder de indruk... hoorde wel een beetje de link met ghostface though... maar iedereen raakt geinspireerd door anderen...
Op woensdag 12 november 2003 15:40 schreef ForumFool het volgende:[..]
Mij is verteld november/december, ofwel dit jaar nog...
ik ken de tracks al maanden en ze zijn MAAAAAD VERS!gast het roelt!
quote:Ik heb uiteraard nog wel meer tracks! Ik zal kijken of ik er vanavond nog tijd heb om wat online te gooien (eigen muziek mag wel hè Seborik?
Op woensdag 12 november 2003 15:45 schreef jimjim1983 het volgende:
Cosmick kan jij misschien nog meer van 2 outta million online zetten ofzo? vindt 'drastic' namelijk goed klinken maar kan verder niks van 2 outta million vinden.
Heb ook nog wel wat dj-nummers van me. Misschien ook wel leuk
* Tony_Montana67 gaat heel hard huilen in een hoekje
quote:Je kende die bilderburg al dus? jah, die is zeker goed... moet je God's Wrath eens horen.. het is briljant...bilderburg is volgens mij een dash beat
Op woensdag 12 november 2003 15:45 schreef illco74 het volgende:[..]
hoorde laatst die bilderburg, was zeker onder de indruk... hoorde wel een beetje de link met ghostface though... maar iedereen raakt geinspireerd door anderen...
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:55 schreef cosmick het volgende:[..]
Heb ook nog wel wat dj-nummers van me. Misschien ook wel leuk
quote:* Cosmick *troost*
Op woensdag 12 november 2003 16:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zal ik 's een mooi oldschool cd'tje voor je bakken?
quote:
Ik was net in een niet nader te noemen grote muziekketen met blauwe tasjes, maar ik wil oproepen tot een algeheel boycot. In al mijn naïeviteit vroeg ik aan de medewerker aan de kassa of ze ook wat oldskool konden bestellen, er direct bij vermeldend dat het om hiphop moest gaan en geen boing boing muziek en tot mijn grote verrassing zei hij dat ze zelfs wat oldskool dingen hadden staan. Dus ik vol goede moed terug naar de hiphop bakken, maar kon niks vinden. De o zo vriendelijke verkoper kwam me te hulp en liet me echte old skool zien, te weten Enter The Wu-Tang, Foxy Brown, Cypress Hill IV en Snoop Doggy Dogg...
quote:.
Op woensdag 12 november 2003 16:09 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
nouja ze probeerden het tenminste.
Op MTV base komt regelmatig een programma dat heet flash back, ik kijken denkende dat er muziek komt van ATCQ oid draaien ze muziek van 2002 en dan ook nog Ja Rule enzo
Waarom bestaat die shit? ohja, $$$ verdienen aan fools.
quote:tony, stuur even een mailtje naar: illco74@yahoo.com
Ik was net in een niet nader te noemen grote muziekketen met blauwe tasjes, maar ik wil oproepen tot een algeheel boycot. In al mijn naïeviteit vroeg ik aan de medewerker aan de kassa of ze ook wat oldskool konden bestellen, er direct bij vermeldend dat het om hiphop moest gaan en geen boing boing muziek en tot mijn grote verrassing zei hij dat ze zelfs wat oldskool dingen hadden staan. Dus ik vol goede moed terug naar de hiphop bakken, maar kon niks vinden. De o zo vriendelijke verkoper kwam me te hulp en liet me echte old skool zien, te weten Enter The Wu-Tang, Foxy Brown, Cypress Hill IV en Snoop Doggy Dogg...
quote:Ja inderdaad... 'this is oldschool!' en dan met een plaat van vorig jaar op de proppen komen
Op woensdag 12 november 2003 16:09 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
nouja ze probeerden het tenminste.
Op MTV base komt regelmatig een programma dat heet flash back, ik kijken denkende dat er muziek komt van ATCQ oid draaien ze muziek van 2002 en dan ook nog Ja Rule enzo
quote:Hier schalt inmiddels Behold The Detonator door de kamer
Op woensdag 12 november 2003 16:08 schreef cosmick het volgende:* Cosmick *troost*
Zal ik 's een mooi oldschool cd'tje voor je bakken?
quote:Kijk. Blijft geweldig hè, Tuff Crew (al is het laatste album ietsjepietsje minder). Heb je hun allereerste, Phanjam, ook? Echt
Op woensdag 12 november 2003 16:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hier schalt inmiddels Behold The Detonator door de kamer
quote:True that, maar ehhh 'nobody beats the Biiiiiiz!'
Op woensdag 12 november 2003 16:22 schreef cosmick het volgende:[..]
Kijk. Blijft geweldig hè, Tuff Crew.
Laters!
AA
quote:ben er wel benieuwd naar, ik vond tical namelijk erg goed. tical 2000 ken ik niet, is die goed?
Op woensdag 12 november 2003 17:03 schreef H4ze het volgende:
Iemand het nieuwe Methodman album toevallig al gehoord? Gister hoorde ie uit te komen....
quote:Not exactly my cup of tea to be honest
Op woensdag 12 november 2003 18:22 schreef jimjim1983 het volgende:ben er wel benieuwd naar, ik vond tical namelijk erg goed. tical 2000 ken ik niet, is die goed?
Wel een aantal aardige tracks, maar ook een hoop irritante skits en nietszeggende tracks
quote:Thanks! Lekkere James Brown-samples
Op woensdag 12 november 2003 18:47 schreef MIC1_ het volgende:
Die 2 Outta Millions - Drastic klinkt goed!
Dope hoor!
Nummer is overigens op een Amiga gemaakt.
Miami Bass Masters - burn it up mr. dj (ca. 6 MB).
Heb ik van het zomer ooit 's gemaakt. Is een 'oldschool' miami-bass dj-nummer/mixje met veel bekende en minder bekende electrodeuntjes.
quote:Inmiddels ook Drastic geluisterd...
Op woensdag 12 november 2003 19:48 schreef cosmick het volgende:[..]
Thanks! Lekkere James Brown-samples
![]()
Ik vind de beats erg fresh een beetje westcoast-flava achtige beats met een beetje Bobby Digital sounds. Totaal niet Wu Tang vind ik, wonderenswaardig is er ook geeneen track geproduceerd door de RZA en afgezien van Buddha Monk wordt er met geen Wu member gerapt, tenzij Sunz of Man en Brooklyn Zu ook members van de Wu zijn. Ik doel dus op zowel members als The Wu-Tang Clan (the original 9).
De rhymes en mc's klinken dope, heb niet echt de teksten gecheckt, maar het is typical Ol' dirty dus als je daar van houdt, zit dat goed. De meeste gastrappers ken ik wel en zijn dope. Gastrappers zijn Insane Clown Posse, Mack 10, Royal Flush, Big Syke, Too Short, E-40, C-Murder, Buddha Munk, Sunz of Man en Brooklyn Zu. Ik vind het zeker dope shit. Fresh
quote:
Op woensdag 12 november 2003 19:48 schreef cosmick het volgende:[..]
Thanks! Lekkere James Brown-samples
![]()
2 Outta Millions - mental motion.
The story: Nummer is gemaakt met m.b.v. twee cassettedecks en een sampler op mijn zolderkamertje in 1989 gok ik en daar ook opgenomen. Dus de ruis komt puur door het dubben. Scratches en raps werden tenslotte live opgenomen.
ik luister m nu al voor de derde keer achterelkaar .
quote:Haha, cool
Op woensdag 12 november 2003 22:27 schreef MIC1_ het volgende:
oke dan, die klinkt ook wel lekker!ik luister m nu al voor de derde keer achterelkaar
.
quote:Goed geluisterd naar Paris - The devil made me do it.
Op woensdag 12 november 2003 22:15 schreef cosmick het volgende:
Ik heb nog een nummer van ons online gezet. Ik moet wel even met LaQuatel overleggen of hij er wel down mee is overigens, dus deze laat ik alleen morgen nog ff staan.2 Outta Millions - mental motion.
The story: Nummer is gemaakt met m.b.v. twee cassettedecks en een sampler op mijn zolderkamertje in 1989 gok ik en daar ook opgenomen. Dus de ruis komt puur door het dubben. Scratches en raps werden tenslotte live opgenomen.
Verder niks op aan te merken.
quote:Zoals?
Op donderdag 13 november 2003 00:15 schreef Redman het volgende:
he yo Cosmik jij veel verstand van old school? Ik zoek namelijk nog wat hele hele oude nummers.
quote:'
Op woensdag 12 november 2003 22:30 schreef cosmick het volgende:
Mijn laatste demo met 2OOM ...
Hey Cos,
Heb jij ook gehangen met Dope Posse a.k.a. The Family Jewels? Wellicht dat we elkaar dan al een keer zijn tegengekomen, aangezien ik 'cool' was met enkele leden van deze Hiphop-groep (met name Kidcaine).
Let me know aiight?
Laters!
AA
quote:Gehangen is een groot woord, maar we hebben ze wel een aantal maal ontmoet. Sowiezo in Zwolle. Zwolle was destijds aardig down met hiphop. Grote posse een enorme aanhang! Heb jij geen foto's uit die tijd trouwens? Ik heb wel een aardige collectie video's uit die tijd (moet ik nodig 's digitaliseren).
Op donderdag 13 november 2003 09:38 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Hey Cos,
Heb jij ook gehangen met Dope Posse a.k.a. The Family Jewels? Wellicht dat we elkaar dan al een keer zijn tegengekomen, aangezien ik 'cool' was met enkele leden van deze Hiphop-groep (met name Kidcaine).
quote:Eén van de dingen waar ik erg slecht in ben is het maken van foto's. Zo heb ik van heel mijn studententijd welgeteld één foto overgehouden! Is jammer, maar niks aan te doen...
Op donderdag 13 november 2003 09:55 schreef cosmick het volgende:[..]
Gehangen is een groot woord, maar we hebben ze wel een aantal maal ontmoet. Sowiezo in Zwolle. Zwolle was destijds aardig down met hiphop. Grote posse een enorme aanhang! Heb jij geen foto's uit die tijd trouwens? Ik heb wel een aardige collectie video's uit die tijd (moet ik nodig 's digitaliseren).
Over mijn hiphop-verleden is dus ook niet veel beeldmateriaal te vinden (op wat grafitti foto's na). Sorry Cos!
Laters!
AA
quote:Mja, achteraf had ik overal meer foto's, video- en geluidsopnames van moeten maken. .maarja, destijds had ik ook geen idee dat ik 12, 13 jaar later op 1 of ander forum ouwe herinneringen zat op te halen
Op donderdag 13 november 2003 10:43 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Over mijn hiphop-verleden is dus ook niet veel beeldmateriaal te vinden (op wat grafitti foto's na). Sorry Cos!
quote:AAAAAAARRRRRRRGGGGHHHH!!!! We worden oud Cos!!!
Op donderdag 13 november 2003 10:49 schreef cosmick het volgende:[..]
maarja, destijds had ik ook geen idee dat ik 12, 13 jaar later op 1 of ander forum ouwe herinneringen zat op te halen
Laters!
AA
quote:klinkt ook weer goed, al vind ik drastic beter.
Op woensdag 12 november 2003 22:15 schreef cosmick het volgende:
Ik heb nog een nummer van ons online gezet. Ik moet wel even met LaQuatel overleggen of hij er wel down mee is overigens, dus deze laat ik alleen morgen nog ff staan.2 Outta Millions - mental motion.
quote:Met een sampler kun je elk geluid digitaal op nemen die je wilt, bewerken en toepassen in bijvoorbeeld een hiphopnummer
Op donderdag 13 november 2003 11:25 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
klinkt ook weer goed, al vind ik drastic beter.
maar wat is een sampler? kan je me daar iets meer over vertellen, ben er wel nieuwsgierig naar.
Dus je gaat op zoek naar een bepaald stukje in een bepaalde (ouwe) plaat... deze sampel je ... bewerkt 'm eventueel, beetje bijknippen hier en daar, gooi 'm in een sequencer en priel er een beat onder (waarvan de bass-, snaredrum, hi-hats etc ook al dan niet gesampeld zijn).
Maar tegenwoordig kun je met een pc volledig uit de voeten om vette beats te maken.
quote:ah ok bedankt.
Op donderdag 13 november 2003 11:28 schreef cosmick het volgende:[..]
Met een sampler kun je elk geluid digitaal op nemen die je wilt, bewerken en toepassen in bijvoorbeeld een hiphopnummer
Dus je gaat op zoek naar een bepaald stukje in een bepaalde (ouwe) plaat... deze sampel je ... bewerkt 'm eventueel, beetje bijknippen hier en daar, gooi 'm in een sequencer en priel er een beat onder (waarvan de bass-, snaredrum, hi-hats etc ook al dan niet gesampeld zijn).
Maar tegenwoordig kun je met een pc volledig uit de voeten om vette beats te maken.
quote:Ik sample met Cool Edit Pro... ik heb in het verleden Trackers gebruikt (ProTracker, FastTracker en OctaMed Studio Pro) maar gebruik nu Fruity Loops ... en ben me in Cubase (voor Windows) aan het verdiepen. Een goed (gratis) alternatief om wat mee te knooien is Renoise... (ook een tracker).
Op donderdag 13 november 2003 11:31 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
ah ok bedankt.
ken je toevallig een goed pc programma om hip hop beats te maken en sampletjes te euuh.. samplen?
quote:ok thanx ik zal ff wat van die programma's checken.
Op donderdag 13 november 2003 11:35 schreef cosmick het volgende:[..]
Ik sample met Cool Edit Pro... ik heb in het verleden Trackers gebruikt (ProTracker, FastTracker en OctaMed Studio Pro) maar gebruik nu Fruity Loops ... en ben me in Cubase (voor Windows) aan het verdiepen. Een goed (gratis) alternatief om wat mee te knooien is Renoise... (ook een tracker).
Ik heb net trouwens zo'n 30 nummers van Ugly Duckling gedownload, ben nu halverwege met luisteren en tot nu toe heb ik nog niets slechts gehoord
quote:Ok het gaat om de volgende nummers waarvan ik of de titel of de artiest niet weet of allebei.
Op donderdag 13 november 2003 08:36 schreef cosmick het volgende:[..]
Zoals?
eerste nuumer is heel oud, volgens mij geheel beatbox en gaat over Sam (of Sem) die eignelijk een man is. Het refrein ging iets van : Sam, what? Sam's a man. Sam not sam. Yep sams a man. Damn sam ...........
Zoeits was het.
Het tweede is volgens mij een nummer van T la Rock of Mantronix. Wordt wat in gerapt met heel veel tekenfilm samples zoals woody woodpecker erin.
Derde nummer is volgens mij van de 7A3 maar dat betwijfel ik. Het refrein zit iets van de volgende text in.
Send off crack, to where we don't want that.
Send off hate, to where we don't want that.
Send of crime, to where we don't want that.
Kan er ook helemaal naast zitten hoor en dat mijn mind me aan het fucken is maar ik dit is wat ik me kan herrineren. Zijn in ieder geval nummer van voor 1986/7 denk ik.
quote:Er gaat me niets dagen... dus een beatboxbeat met één rapper er overheen, of meerdere rappers? Ik speel deze ff door naar een kameraad van me
Op donderdag 13 november 2003 13:40 schreef Redman het volgende:
[..]
eerste nuumer is heel oud, volgens mij geheel beatbox en gaat over Sam (of Sem) die eignelijk een man is. Het refrein ging iets van : Sam, what? Sam's a man. Sam not sam. Yep sams a man. Damn sam ...........
quote:Ik heb alles van Mantronix én Tla Rock .. maar cartoonsamples... worden die gescratched?
Het tweede is volgens mij een nummer van T la Rock of Mantronix. Wordt wat in gerapt met heel veel tekenfilm samples zoals woody woodpecker erin.
quote:Daymn... 7A3 is het volgens mijn niet..
Derde nummer is volgens mij van de 7A3 maar dat betwijfel ik. Het refrein zit iets van de volgende text in.
Send of crime, to where we don't want that.
Je hebt hier geen geluidsfragmenten van hè?
Ik ga ff voor je zoeken iig.
quote:Heb me er even over gebogen, maar heb niet de slightest clue wat voor nummers dit zijn (hoewel ik behoorlijk wat oldskool ken/heb).
Op donderdag 13 november 2003 13:40 schreef Redman het volgende:[..]
Ok het gaat om de volgende nummers waarvan ik of de titel of de artiest niet weet of allebei.
Zoeits was het.
Send of crime, to where we don't want that.Kan er ook helemaal naast zitten hoor en dat mijn mind me aan het fucken is maar ik dit is wat ik me kan herrineren. Zijn in ieder geval nummer van voor 1986/7 denk ik.
Laat ff weten als je wél weet welke tracks dit zijn okay?
Thanks!
Laters!
AA
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:26 schreef cosmick het volgende:[..]
Er gaat me niets dagen... dus een beatboxbeat met één rapper er overheen, of meerdere rappers? Ik speel deze ff door naar een kameraad van me
![]()
Waren meerdere rappers, die elke een stukje solo rapten en soms samen. Lijkt een beetje op Latoya van Just Ice alleen een stuk snellere flow
[..]
Ik heb alles van Mantronix én Tla Rock .. maar cartoonsamples... worden die gescratched?
Weet ik niet meer, ik weet wel dat het een redelijk snelle plaat is. Stond bij mij op een cassetje waar ook T La Rock op stond. Inneens schiet me te binnen dat er heel veel bugs bunny samples in zaten. Voral "Whats up doc".
[..]
Daymn... 7A3 is het volgens mijn niet..
De rapper heeft een vrij zware stem. Reffrein met zijn allen, vrij traag nummer
Je hebt hier geen geluidsfragmenten van hè?Nope, sorry
Ik ga ff voor je zoeken iig.
Helaas de Flastcreen televisie met home cinema dvd surround system gaat aan uw neus voorbij. U gaat nu door voor de koelkast. Good luck.
quote:Ik vroeg me af of jij wist welke 3 tracks ik zocht.
Op donderdag 13 november 2003 14:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
niet al teveel maar ik ken de classics/basics over het algemeen wel
quote:In 'beatbiter' van MC Shan komen ook cartoonsamples/scratches in voor... erg heftig nummer die je wel moet kennen (weergaloze diss naar LL).
quote:Ga ik ff zoeken.
Op donderdag 13 november 2003 14:42 schreef cosmick het volgende:[..]
In 'beatbiter' van MC Shan komen ook cartoonsamples/scratches in voor... erg heftig nummer die je wel moet kennen (weergaloze diss naar LL).
quote:Ugly Duckling
Op donderdag 13 november 2003 11:38 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Ik heb net trouwens zo'n 30 nummers van Ugly Duckling gedownload, ben nu halverwege met luisteren en tot nu toe heb ik nog niets slechts gehoord
Verder waag ik mij niet in het old school gesprek
quote:Hier, sampeltje van de cartoongeluiden in 'beatbiter'.
Op donderdag 13 november 2003 14:45 schreef Redman het volgende:[..]
Ga ik ff zoeken.
quote:Jah, ken ik. Wel een lekker album hoor!
Op donderdag 13 november 2003 20:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
cos en forumfool , jullie kennen wel funcrusher plus van company flow (1997) , dat vind ik een van de toonaangevende newschool/underground albums , niet dat het echt overgenomen is door bepaalde rappers , maar het is een aparte stij opzich naart mijn mening
quote:Volgens mij hebben The Neptunes en Timbaland er wel naar geluisterd. Ik heb dat album laatst weer eens opgezet en ook de instumentale cd Little Johnny From The Hospital en zo her en der hoor je vooral bij sommige Neptunes producties de invloeden zeker terug, alleen met een minder resultaat natuurlijk
Op donderdag 13 november 2003 20:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
cos en forumfool , jullie kennen wel funcrusher plus van company flow (1997) , dat vind ik een van de toonaangevende newschool/underground albums , niet dat het echt overgenomen is door bepaalde rappers , maar het is een aparte stij opzich naart mijn mening
quote:het viel mij gewoon op dat niemand dat 'meesterlijke' album in hun top 10/25/50/100 gezet had
Op donderdag 13 november 2003 21:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Volgens mij hebben The Neptunes en Timbaland er wel naar geluisterd. Ik heb dat album laatst weer eens opgezet en ook de instumentale cd Little Johnny From The Hospital en zo her en der hoor je vooral bij sommige Neptunes producties de invloeden zeker terug, alleen met een minder resultaat natuurlijk
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
het viel mij gewoon op dat niemand dat 'meesterlijke' album in hun top 10/25/50/100 gezet had
quote:Niet al te hoog, maar vanaf +/- plaats 10 is het redelijk willekeurig geworden
67. Company Flow - Funcrusher +
quote:Die laatste komt me bekend voor, maar op dit moment wil me niks te binnen schieten, morgen vroeg misschien wel
Op donderdag 13 november 2003 23:39 schreef Redman het volgende:
Nog iemand een idee over mijn paatjes die ik zoek?
quote:Heb je mijn 'beatbiter' sampeltje al geluisterd?
Op donderdag 13 november 2003 23:39 schreef Redman het volgende:
Nog iemand een idee over mijn paatjes die ik zoek?
quote:Waarschijnlijk is het niets, maar What's up doc doet me erg aan een cd uit 1993 van Shaquille O'Neal (!) denken. Good ol' days...
Op donderdag 13 november 2003 14:33 schreef Redman het volgende:[..]
Weet ik niet meer, ik weet wel dat het een redelijk snelle plaat is. Stond bij mij op een cassetje waar ook T La Rock op stond. Inneens schiet me te binnen dat er heel veel bugs bunny samples in zaten. Voral "Whats up doc".
quote:Klopt ja, alleen zaten er geen Bugs Bunny samples in die track, maar rapten ze het zelf: "Can we rock? What's up doc?".
Op vrijdag 14 november 2003 11:50 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Waarschijnlijk is het niets, maar What's up doc doet me erg aan een cd uit 1993 van Shaquille O'Neal (!) denken. Good ol' days...
Yo! MTV raps op zaterdag om 12 uur... Villa65 met de Dutch Mastas... Iig stond daar ook een nummer met de Fu-Schnickens (nog zo'n leuk groepje!) op wat What's up doc? (can we rock) heette. Phife Dawg en Erick Sermon hebben trouwens ook nog gast optredens op dat album.
Ff terugkomende op dat Shaquille O'Neal album. Hij heeft één dope track gemaakt! Ja echt! De track heet 'No hooks'. De versie waar ik op doel is die van de RZA. Check it.
Laters!
AA
quote:Dat van die samples wist ik... Ik moest alleen gelijk aan die track denken. Lekker hemelfietsen op die herinneringen.
Op vrijdag 14 november 2003 12:02 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Klopt ja, alleen zaten er geen Bugs Bunny samples in die track, maar rapten ze het zelf: "Can we rock? What's up doc?".
Ff terugkomende op dat Shaquille O'Neal album. Hij heeft één dope track gemaakt! Ja echt! De track heet 'No hooks'. De versie waar ik op doel is die van de RZA. Check it.
Laters!
AA
quote:Track komt van "Shaq-Fu: The return". Suc6 met zoeken!
Op vrijdag 14 november 2003 12:18 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Dat van die samples wist ik... Ik moest alleen gelijk aan die track denken. Lekker hemelfietsen op die herinneringen.
![]()
Dat album waar Whats up doc op staat vind ik zelf ook wel een aardig album. No hooks staat daar niet op en zal wel van een later album zijn. Ik ga meteen even zoeken...Bedankt!
Laters!
AA
quote:Yep ik de plaat ook maar meteen gedownd maar het is niet de plaat die ik bedoel.
Op vrijdag 14 november 2003 08:38 schreef cosmick het volgende:[..]
Heb je mijn 'beatbiter' sampeltje al geluisterd?
quote:De track die ik zoek is van way back voor 1993. Ik denk rond of voor 1986.
Waarschijnlijk is het niets, maar What's up doc doet me erg aan een cd uit 1993 van Shaquille O'Neal (!) denken. Good ol' days...
Yo! MTV raps op zaterdag om 12 uur... Villa65 met de Dutch Mastas... Iig stond daar ook een nummer met de Fu-Schnickens (nog zo'n leuk groepje!) op wat What's up doc? (can we rock) heette. Phife Dawg en Erick Sermon hebben trouwens ook nog gast optredens op dat album.
Ik begin nu ook te twijfelen of er wel in gerapt werd in het nummer of het alleen instrumentaal met heel veel samples is.
quote:Ik heb hier een hele grote container vol met cassettebandjes en daar vond ik gister zomaar de Fu-schnickens.
Fu-Schnickens (nog zo'n leuk groepje!)
Ik zit nu lekker naar Funkdoobiest te luisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 14-11-2003 13:45]
quote:Okay... was het dan een dj-nummer? Welke style? Miami-bass (ik denk aan Unknown & DJ Slip, Gigolo Tony, MC Ade of Maggotron... of ..
Op vrijdag 14 november 2003 13:37 schreef Redman het volgende:[..]
De track die ik zoek is van way back voor 1993. Ik denk rond of voor 1986.
Ik begin nu ook te twijfelen of er wel in gerapt werd in het nummer of het alleen instrumentaal met heel veel samples is.
quote:New york style, alles was ik luisterde die periode kwam zo'n beetje uit New york. Het sampletje "ruler, rurururuler", of zoiets, werd de hele tijd herhaald.
Op vrijdag 14 november 2003 13:44 schreef cosmick het volgende:[..]
Okay... was het dan een dj-nummer? Welke style? Miami-bass (ik denk aan Unknown & DJ Slip, Gigolo Tony, MC Ade of Maggotron... of ..
quote:Slick Rick
Op vrijdag 14 november 2003 13:46 schreef Redman het volgende:[..]
New york style, alles was ik luisterde die periode kwam zo'n beetje uit New york. Het sampletje "ruler, rurururuler", of zoiets, werd de hele tijd herhaald.
quote:Nee, volgens mij niet want zoals ik het on mijn hoofd hoor klinkt het niet als een Slick Rick. Niet zijn stijl. Maar ik zal eens gaan zoeken op i-net want mijn lange termijn geheugen is niet het betrouwbaarste besturingssyteem op aarde.
Op vrijdag 14 november 2003 13:55 schreef Posdnous het volgende:[..]
Slick Rick
[edit]: I am the Ruler van Slick Rick even beluisterd is het niet. Veel te langzaam.
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 14-11-2003 14:05]
quote:Doet mij onmiddellijk denken aan die instrumentale track die op het album van Rob Base en DJ EZ-Rock staat (It takes two). 'Creativity' heet dat nummer geloof ik.
Op vrijdag 14 november 2003 13:46 schreef Redman het volgende:[..]
New york style, alles was ik luisterde die periode kwam zo'n beetje uit New york. Het sampletje "ruler, rurururuler", of zoiets, werd de hele tijd herhaald.
Laters!
AA
quote:Nee, volgens mij is het nummer ouder. Rob Base plaat heb ik ook maar ik denk niet dat ik dit nummer zocht. Heeft iemand misschien ff een sampletje uit die plaat want die heb ik niet bij de hand en op i-net kan ik niets vinden.
Op vrijdag 14 november 2003 14:06 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Doet mij onmiddellijk denken aan die instrumentale track die op het album van Rob Base en DJ EZ-Rock staat (It takes two). 'Creativity' heet dat nummer geloof ik.
Laters!
AA
quote:Als je het voor de verwerkingsdatum doet zal dat denk ik geen probleem zijn. Moet je ff in dat topic vragen.
Op vrijdag 14 november 2003 14:37 schreef Timo20 het volgende:
ff over de hiphop album top 100: kheb tot nu toe 16 albums in me lijst. als ik die nu invoer, kan ik m dan later ook nog aanpassen en andere albums er inzetten en toevoegen/veranderen??
quote:ok zal ik ff done
Op vrijdag 14 november 2003 14:42 schreef Redman het volgende:[..]
Als je het voor de verwerkingsdatum doet zal dat denk ik geen probleem zijn. Moet je ff in dat topic vragen.
Lost Boyz - Renee
vette beat.. vette lyrics..
gewoon vet
quote:Nee, eerlijk gezegd niet
Op zaterdag 15 november 2003 14:28 schreef Mr.Tear het volgende:
ik wil er toch ff op terugkomen uit nieuwsgierigheid:
Niemand kent het album van ODB The Trials and Tribulations off Russel Jones?
quote:jawel, dies echt kut
Op zaterdag 15 november 2003 14:28 schreef Mr.Tear het volgende:
ik wil er toch ff op terugkomen uit nieuwsgierigheid:
Niemand kent het album van ODB The Trials and Tribulations off Russel Jones?
p.s. ik vind de flow en stem van Charizma vaak heel erg op die van Big L lijken.
quote:Jij gaat om half acht 's ochtends naar bed? Lekker wezen stappen
Op zondag 16 november 2003 07:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik ga pitten , maar niet voordat ik 8th wonder van sugarhillgang heb afgeluisterd
quote:vreemd, hij heeft dus 11 jaar gewacht
Op zondag 16 november 2003 13:26 schreef MIC1_ het volgende:
Charizma ging dood voordat Big Shots werd gereleased. PB Wolf heeft m lekker bewaard tot nu om m uit te brengen.
Morgen Gangstarr! Kan haast niet wachten!
Ik neem aan dat de meesten in dit topic ook gaan?
quote:Geen kaartje!
Op maandag 17 november 2003 09:42 schreef Eisselstijn het volgende:
Aaahhhh...Morgen Gangstarr! Kan haast niet wachten!
Ik neem aan dat de meesten in dit topic ook gaan?
Maaarrr.. ik was wel naar Freddie Fox, Guru en Krumbsnatcha!
Het is voor mij de eerste keer dat ik ze live ga aanschouwen. Een paar jaar geleden was ik wel geneigd om naar Lowlands te gaan om ze te zien, maar de rest boeide me toen niet zo... en het kaartje was nogal prijzig Het scheen wel dat ze daar een matige show afgeleverd hadden, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
quote:Ik heb ze wel gezien op LowLands idd.! En datwas echt wel dope!
Op maandag 17 november 2003 10:48 schreef Eisselstijn het volgende:
Jammer voor je!Het is voor mij de eerste keer dat ik ze live ga aanschouwen. Een paar jaar geleden was ik wel geneigd om naar Lowlands te gaan om ze te zien, maar de rest boeide me toen niet zo... en het kaartje was nogal prijzig Het scheen wel dat ze daar een matige show afgeleverd hadden, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
quote:
Op maandag 17 november 2003 10:53 schreef ForumFool het volgende:[..]
Ik heb ze wel gezien op LowLands idd.! En datwas echt wel dope!
zij het in 1998???
5 jaar terug..
ik was 17 en had mijn eerste one-night die dag... daarom weet ik het nog zo goed WOEHOE!
na eerste keer direct door bouncen op GangStarr.. memorabel moment dus!
Hahaha!!! Speciale Gangstarr herinneringen hier...
Was volgens mij in 1998 ja.
Ik ben benieuwd of ze nog leuke merchandise meenemen.
quote:Dat was echt mooi, mijn ontmaagding vieren op GangStarr met echt 20 maten ofzo.. veel bier gezopen... het was de mooiste dag uit mijn leven?
Op maandag 17 november 2003 11:02 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Hahaha!!! Speciale Gangstarr herinneringen hier...
Was volgens mij in 1998 ja.
Ik ben benieuwd of ze nog leuke merchandise meenemen.
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:03 schreef ForumFool het volgende:[..]
Dat was echt mooi, mijn ontmaagding vieren op GangStarr met echt 20 maten ofzo.. veel bier gezopen... het was de mooiste dag uit mijn leven?
misschien wel ja
One night stand? Het was dus geen "Nice girl in the wrong place" maar meer iets van "Ex to the next girl"...
quote:Ik ging er gewoon voor, gewoon het meisje met de meeste doos kriebels opzoeken..
Op maandag 17 november 2003 11:18 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
One night stand? Het was dus geen "Nice girl in the wrong place" maar meer iets van "Ex to the next girl"...
Edit: zelf denk ik dat het misschien Mystic Xperienz is van the Docks (als ik google er op los laat).
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 17-11-2003 14:38]
Dope beats en goede flows. Volgens mij is het nooit op cd uitgebracht, maar inmiddels kan je de LP weer online bestellen
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 17:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
kennum wel , vond hem niet fantastisch ofzo
quote:Ik heb em nu een paar keer goed geluisterd en ik vind em echt dope
Op zaterdag 15 november 2003 19:21 schreef SoSolid het volgende:[..]
jawel, dies echt kut
quote:heb je wel eens zijn oudere cd's gehoord dan en dan vooral return to the 36 chambers... man het is echt zoveel minder dan het gemiddelde wu product. Weinig vernieuwend, eenvoudig en slappe teksten enzo.
Op maandag 17 november 2003 19:53 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
[..]Ik heb em nu een paar keer goed geluisterd en ik vind em echt dope
Er zitten wel een paar nummers op die ik iets minder vind, maar met name de beats en muziek vind ik fresh en het rappen is gewoon ODB en ik vind zijn style gewoon dope
quote:Wil je shirts van rappers ... of van coole pieces?
Op dinsdag 18 november 2003 13:25 schreef JimmyJames het volgende:
Kent iemand hier een leuke nederlandse site om hiphop t-shirts te kopen ? (een nederlandse site omdat ik geen credit card heb)
quote:Van rappers, bijv. de Beastie Boys
Op dinsdag 18 november 2003 13:43 schreef cosmick het volgende:[..]
Wil je shirts van rappers ... of van coole pieces?
daar kan je kijken voor shirts van Eminem en 50 Cent, of maybe zelfs Cypress Hill!
Voor de rest zou ik nog regelmatig kijken op : www.hiphopinjesmoel.nl, daar verloten ze vaak shirts en de kans dat je wint is overdreven groot.
Verder zou ik het ook niet echt weten, behalve merchandise op concerten
Peace
quote:Ik was laatst op zoek naar PE shirts, maar niets op het net vinden...
Op dinsdag 18 november 2003 13:54 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Van rappers, bijv. de Beastie Boys
quote:http://www.publicenemy.com/peshop.php
Op dinsdag 18 november 2003 14:35 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Ik was laatst op zoek naar PE shirts, maar niets op het net vinden...
Laters!
AA
quote:Nice! Bedankt!
Op dinsdag 18 november 2003 15:13 schreef AboruAsli het volgende:[..]
http://www.publicenemy.com/peshop.php
Laters!
AA
Vanavond eerst ff kijken of ze bij Gangstarr nog leuke shirtjes verkopen.
quote:* Redman heeft ook nog ergens een PE shirt maatje S liggen wat ie ooit op een optreden van PE heeft gekocht. (Overigens niet zomaar een optreden. Het beteft hier het legendarische concert in de Jaap Eden hal te Amsterdam alwaar Publice Enemy samen met Run DMC en Derek B optraden.
Op dinsdag 18 november 2003 14:35 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Ik was laatst op zoek naar PE shirts, maar niets op het net vinden...
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:37 schreef Redman het volgende:[..]
* Redman heeft ook nog ergens een PE shirt maatje S liggen wat ie ooit op een optreden van PE heeft gekocht. (Overigens niet zomaar een optreden. Het beteft hier het legendarische concert in de Jaap Eden hal te Amsterdam alwaar Publice Enemy samen met Run DMC en Derek B optraden.
Vet! Toen was ik nog te jong om naar concerten te gaan, maar ik heb er veel verhalen over gehoord/gelezen.
* Eisselstijn zou er bijna jaloers op worden...
quote:Yo top! Ik heb PE in Zwolle gezien toen ze in 't voorprogramma van Anthrax stonden... sta je daar met je petje tussen al dat langharige tuig
Op dinsdag 18 november 2003 15:37 schreef Redman het volgende:[..]
* Redman heeft ook nog ergens een PE shirt maatje S liggen wat ie ooit op een optreden van PE heeft gekocht. (Overigens niet zomaar een optreden. Het beteft hier het legendarische concert in de Jaap Eden hal te Amsterdam alwaar Publice Enemy samen met Run DMC en Derek B optraden.
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 15:43 schreef cosmick het volgende:[..]
Yo top! Ik heb PE in Zwolle gezien toen ze in 't voorprogramma van Anthrax stonden... sta je daar met je petje tussen al dat langharige tuig
Erg vreemd, maar lijkt me wel gaaf!
Afgelopen jaar iets dergelijks (maar minder heftig) meegemaakt op Parkpop toen ik op De La Soul stond te wachten terwijl er nog zo'n top40 bandje uit Tilburg stond te bléren.
quote:Tja... Ik dus!
Op dinsdag 18 november 2003 15:54 schreef dunniecash het volgende:
Wie gaan er nou allemaal naar Gang Starr? Ik ben sowieso van de partij.. misschien mocht je me herkennen.. donkerblauwe trui met sierlijke witte O.G. GEAR letters 8). En is het waarschijnlijk dat ze daar Gang Starr merchandise verkopen? Lijkt me wel dope een t-shirt van die gasten te hebben..
quote:Naja ik dus, maar je weet wie ik ben
Wie gaan er nou allemaal naar Gang Starr? Ik ben sowieso van de partij.. misschien mocht je me herkennen.. donkerblauwe trui met sierlijke witte O.G. GEAR letters 8). En is het waarschijnlijk dat ze daar Gang Starr merchandise verkopen? Lijkt me wel dope een t-shirt van die gasten te hebben..
Ik heb trouwens een donkerblauw Yankees-shirt (#19) aan, voor als mensen de behoefte hebben aan me te gaan zitten (maar doe dat dan wel beschaafd .).
In het belang van het spel: "Spot de Fok!ker"...
Ik heb een oranjeshirt aan met "we fight against the criminal" opdruk.
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 18-11-2003 16:39]
quote:Ik ga d'r heen.
[Dit bericht is gewijzigd door MIC1_ op 18-11-2003 16:44]
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:42 schreef MIC1_ het volgende:[..]
Ik ga d'r heen.
Misschien herken ik je wel, en ík heb een mooi geel t-shirt aan!
En die merchandise lijkt me dope, verder schijnt rukas tekomen ipv premier...
Na afloop besluit ik of ik daarom ga huilen.
Waar heb je die informatie vandaan? Wie de fok! is rukas trouwens?
quote:Shit, Gang Starr zonder Premier? Ik zou juist voor Premier naar Gang Starr gaan!
Op dinsdag 18 november 2003 16:44 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Dit is toch zeker een grap he? Ik heb een kaartje gekocht voor Gangstarr. Daar hoort Premo bij!!!
?
quote:* Eisselstijn gaat heel zachtjes huilen...
Op dinsdag 18 november 2003 16:47 schreef MIC1_ het volgende:
Rukas is de DJ die ook bij Bumpy was.
Hij, Premier dus, was er de hele tour niet bij, schijnt :|
Maar misschien is ie er vanavond wel!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Ik heb een kaartje voor Gangstarr gekocht. Niet voor Guru en Rukas! Als dit waar is, dan zijn het echt vuile oplichters en zakkenvullers.
* Eisselstijn wacht toch nog even af en zal om 21 uur vanavond des te meer genieten of zich des te meer gaan ergeren.
quote:'
Op dinsdag 18 november 2003 16:49 schreef cosmick het volgende:[..]
Shit, Gang Starr zonder Premier? Ik zou juist voor Premier naar Gang Starr gaan!
True that! Gangstarr zonder Premo is hetzelfde als Brood zonder speed, of als J-Lo met een platte kont. Of als P.Diddy met vette beats. Gewoonweg niet kloppend!
Laters!
AA
quote:* AboruAsli klopt Eisselstijn bemoedigend op de schouder.
Op dinsdag 18 november 2003 16:52 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
* Eisselstijn gaat heel zachtjes huilen...
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Ik heb een kaartje voor Gangstarr gekocht. Niet voor Guru en Rukas! Als dit waar is, dan zijn het echt vuile oplichters en zakkenvullers.
* Eisselstijn wacht toch nog even af en zal om 21 uur vanavond des te meer genieten of zich des te meer gaan ergeren.
Misschien komt ie wel mee dude! In ieder geval: Have phun!!!
Laters!
AA
quote:Thanks!
Op dinsdag 18 november 2003 17:00 schreef AboruAsli het volgende:[..]
* AboruAsli klopt Eisselstijn bemoedigend op de schouder.
Misschien komt ie wel mee dude! In ieder geval: Have phun!!!
Laters!
AA
Het is hetzelfde als dat de Stones gaan touren, maar alleen Mick Jagger meekomt en zich laat begeleiden door een band.
quote:helemaal mee eens, ik ga waarschijnlijk naar Jaylib, stel je voor dat Madlib of Jay Dee dan niet meekomt
Op dinsdag 18 november 2003 17:14 schreef keeper het volgende:
Het zou wel naaierij zijn natuurlijk. Als je tourt als Gangstarr, verwachten de mensen Guru én Premo. Dan kan je niet met een andere DJ aankomen (zonder die vervanger nou teniet te willen doen).Het is hetzelfde als dat de Stones gaan touren, maar alleen Mick Jagger meekomt en zich laat begeleiden door een band.
Ik ben echt geen centenneuker, maar ik zou meteen m'n geld terugvragen.
Zou inderdaad wel een vreemde streek zijn... Gang Starr aankondigen terwijl Premier er niet bij is
Naja, ik lees het morgen wel... ik hoop in ieder geval voor jullie dat ie er dus wél was....
quote:Het is in ieder geval te hopen dat GURU er wel is.
Op dinsdag 18 november 2003 23:05 schreef Mar10Segovia het volgende:Zou inderdaad wel een vreemde streek zijn... Gang Starr aankondigen terwijl Premier er niet bij is
Naja, ik lees het morgen wel... ik hoop in ieder geval voor jullie dat ie er dus wél was....
quote:Hell Yeah.
Op woensdag 19 november 2003 13:02 schreef cosmick het volgende:
Las op theboombap.nl dat Premier er iig wel was!
quote:En dat is zeker niet onopgemerkt voorbij gegaan! Damn, wat was dat gisteren een leuk feestje. Echt bij elk nummer ging de zaal uit z'n dak. Trouwens leuk dat Big Shug (die naam doet recht aan z'n lijf) er ook was! Zonder te overdrijven één van de beste hiphop concerten die ik meegemaakt heb.
Op woensdag 19 november 2003 13:02 schreef cosmick het volgende:
Las op theboombap.nl dat Premier er iig wel was!
Nummers die ze speelden (en wat ik zo nog kan herinneren, cq kon herkennen), in willekeurige volgorde: Take It Personal, The Ownerz, Skillz, Rite Where U Stand, Ex Girl To Next Girl, Put Up or Shut Up, The Militia, Royalty, Full Clip en halverwege wat korte stukjes van The World Is Yours (Nas), Worst Comes To Worst (Dilated Peoples), Shimmy Shimmy Ya (ODB) en een Dr. Dre nummer.
Als ik wat mis, verbeter me dan .
Heb trouwens alleen dunnie gezien, verder niemand. Stond ook een beetje achterin het midden, maar de hele zaal ging wel uit zn dak, dus dat boeide niet echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |