quote:Trailer
A climatologist tries to figure out a way to save the world from abrupt global warming. He must get to his young son in New York, which is being taken over by a new ice age.
28 Mei 2004 in de bioscoop
quote:De naam zal zo kunnen, denk niet dat het daar een verfilming van is
Op zondag 9 november 2003 23:30 schreef SunChaser het volgende:
Is dat niet naar dat boek waarin ze Hitler's hoofd hebben bevroren?
Deze moet ik zien!!!!
quote:Helaas niet, dit wordt waarschijnlijk weer een film waarin moet worden verkondigd dat de VS het mooiste land is om in te leven en dat iedereen blij mag zijn dat hij/zij mag sterven voor de VS.
Op zondag 9 november 2003 23:30 schreef SunChaser het volgende:
Is dat niet naar dat boek waarin ze Hitler's hoofd hebben bevroren?
quote:Uhm heb je het verhaal wel gelezen ? Deze film gaat over natuurrampen en dat de ijstijd aanbreekt enz
Op donderdag 19 februari 2004 14:00 schreef Chevalric het volgende:[..]
Helaas niet, dit wordt waarschijnlijk weer een film waarin moet worden verkondigd dat de VS het mooiste land is om in te leven en dat iedereen blij mag zijn dat hij/zij mag sterven voor de VS.
Hoewel dit nogal negatief klinkt, wil ik hem toch wel graag zien, want de SFX zien er geweldig uit.
quote:Hm, ik heb alleen de trailer gezien en het was met name dat-ie van de maker van Independence Day was, waardoor ik deze uitspraak deed... Maar goed, zoals ik al zei, ik wil 'm zeker wel zien.
Op donderdag 19 februari 2004 17:36 schreef EminemRulezz het volgende:[..]
Uhm heb je het verhaal wel gelezen ? Deze film gaat over natuurrampen en dat de ijstijd aanbreekt enz
quote:Day After Tommorrow
Op donderdag 19 februari 2004 18:19 schreef Morgil het volgende:
Echt een film die ik MOET zien. Prachtige trailer, en vooral van de muziek ben ik erg onder de indruk. Weet er iemand van wie die is?
Ronald Emmerich
quote:heeft hij de muziek gemaakt?
Op donderdag 19 februari 2004 19:26 schreef neggix het volgende:[..]
Ronald Emmerich
Deze film houdt ik ook al een tijd in de gaten.quote:Premise:
This movie takes a big-budget, special-effects-filled look at what the world would look like if the greenhouse effect and global warming continued at such levels that they resulted in worldwide catastrophe and disaster, including multiple hurricanes, tornadoes, earthquakes (I don't quite get the science of that one), tidal waves, floods and the beginning of the next Ice Age. At the center of the story is a paleoclimatologist (a scientist who studies the ways weather patterns changed in the past), Professor Adrian Hall (Quaid), who tries to save the world from the effects of global warming while also trying to get to his son, Sam (Gyllenhaal), who was in New York City as part of a scholastic competition, when the city was overwhelmed by the chilling beginnings of the new Ice Age. In addition to all of the other challenges Dr. Hall faces, he's also going against the flow as humanity races south to warmer climes, and he's nearly the only one going north... (Rossum plays another student, and Gyllenhaal's romantic interest; Ward plays Quaid's wife and Gyllenhaal's mother; Serrano plays Quaid's boss)
Filming:
Production is scheduled to start on November 4th, 2002 in Montreal (originally announced as Toronto, but Montreal must have offered a better deal or something), on a budget somewhere in the $100-125 million range. On November 16th, 2002, the production will be in Washington, D.C. to shoot a scene involving helicopters.
Release Date Notes:
This movie was originally scheduled for the summer of 2003, but it was pushed back a year to allow time for the extensive special effects sequences. It had the May 28th, 2004 date to itself for a few months, but is now being challenged by Hellboy on that date as well.
Vooral die 2e ziet er prachtig uitquote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:40 schreef Paul_Brummen het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd. De trailer en site van de film zijn wel erg vet!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn ze ook in wallpaper-formaat beschikbaar?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:40 schreef Paul_Brummen het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd. De trailer en site van de film zijn wel erg vet!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 8 maart 2004 16:48 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Zijn ze ook in wallpaper-formaat beschikbaar?
Hmm, verzorgd saybia de soundtrack??quote:Op maandag 8 maart 2004 12:09 schreef Glamazon het volgende:
<i>Please tell me why do birds sing when you're near me
Sing when you're close to me
They say that I'm a fool for loving you deeply
Loving you secretly...</i>
quote:Op maandag 8 maart 2004 17:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Hmm, verzorgd saybia de soundtrack??![]()
Kwa impact vind ik de trailer vergelijkbaar met ID4, destijds. Dit kon wel weer eens een mega knaller worden.quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:23 schreef Proxima het volgende:
Wauw, wat een trailer. Deze film moet ik zien.
Ik denk dat er nog maar weinig nieuwe verhaallijnen voor rampenfilms kunnen worden verzonnenquote:Op zaterdag 24 april 2004 13:44 schreef SunChaser het volgende:
Viel me wel op dat het preciesdezelfde verhaallijn is: wetenschapper ontdekt ramp, nieman gelooft hem, ook de president niet en een stad wordt verwoest.
jaidd, vette trailer, alweer een tijd geleden dat ik die heb gezien, op www.apple.com/trailers kan ej volgens mij ook nog een 2e trailer vindenquote:Op zondag 9 november 2003 22:46 schreef neggix het volgende:
[..]
Trailer
Weer een soort natuurrampen film. Lijkt me wel een erg strakke film, Ook omdat het de zelfde producer/director is van Independece day
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:13 schreef victorinox het volgende:
Een nieuwe Trailer:
http://www.apple.com/trai(...)/trailer2/large.html
Memorial Day
Ik zit nu helaas nog op m'n werk en moet tot vanavond wachten!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:13 schreef victorinox het volgende:
Een nieuwe Trailer:
http://www.apple.com/trai(...)/trailer2/large.html
Memorial Day
Yep, en die hagelstenen zijn ook leuk.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:57 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Ik zit nu helaas nog op m'n werk en moet tot vanavond wachten!![]()
Ziet 'ie er goed uit?
Dat heeft Emmerich goed door. Dit zijn nu de films waarvoor veel mensen naar de bioscoop gaan, puur omdat zo'n film in de bios veek beter tot zijn recht komt dan op tv.quote:Op woensdag 5 mei 2004 02:15 schreef P-Style het volgende:
Zo... net even trailertje gekeken (van The Day After Tomorrow) en het lijkt me een zeer indrukwekkende film. Echt zo'n film waarvoor je naar de bioscoop moet gaan (die wanneer 'ie op tv is dus een stuk minder indrukwekkend zal zijn)
Dus wij verkloten de aarde niet?quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:12 schreef Gitarist het volgende:
Hmm... het komt op mij over als een verkapte Greenpeace reclame![]()
Nee, daarvoor moet je naar de Efteling...quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:12 schreef Gitarist het volgende:
Hmm... het komt op mij over als een verkapte Greenpeace reclame![]()
Da's een WNF reclame...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 09:20 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Nee, daarvoor moet je naar de Efteling...
Dat weet ik. Maar het zuigt net als Greenpeace reclames.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:11 schreef GeFrenzy2 het volgende:
[..]
Da's een WNF reclame...
De film is gemaakt door Duitsers, dus het valt wellicht mee.quote:Op zondag 9 mei 2004 13:27 schreef The_Crippler het volgende:
Kheb nu 2 keer een stukje van deze film gezien in de bios, maar het komt me net iets te Amerikaans over. Dus
Heb je Independence Day gezien?quote:Op zondag 9 mei 2004 17:49 schreef Troostmeisje het volgende:
[..]
De film is gemaakt door Duitsers, dus het valt wellicht mee.
Echter, nu zijn de Amerikanen voor het grootste deel verantwoordelijk voor de ellende.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:24 schreef victorinox het volgende:
[..]
Heb je Independence Day gezien?
Uhhmmm, aan de trailers te zien lijkt hij me ook niet "Amerikaans".quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:32 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Echter, nu zijn de Amerikanen voor het grootste deel verantwoordelijk voor de ellende.
En ten tweede, er is nu geen veijand die je kan verslaan. Het gaat nu om overleven binnen de beperkingen die je hebt.
stukje uit "South Park - Goobacks"quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:32 schreef Darth-Vader het volgende:
Echter, nu zijn de Amerikanen voor het grootste deel verantwoordelijk voor de ellende.
De gemiddelde Europeaan denkt daar ook zo over.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:02 schreef BdR het volgende:
Een parodie op hoe de gemiddelde Amerikaan aankijkt tegen global warming, gewoon kop in het zand en ontkennen..
misschien wel Amerika achtig maar ik verwacht niet dat het een kut film word!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:14 schreef Wolfwood het volgende:
leuke SFX's, maar waarschijnlijk verder een chauvinistische kutfilm![]()
Tornado's die complete steden verwoesten wat ten tijde van Twister, 1996, nog niet mogelijk hoor...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:40 schreef EminemRulezz het volgende:
Wat stellen deze special effects dan voor ? We hebben het allemaal al eens meegemaakt in films
Op zo'n grote schaal nog nooit.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:40 schreef EminemRulezz het volgende:
Wat stellen deze special effects dan voor ? We hebben het allemaal al eens meegemaakt in films
Het is een feit hoor dat er geen aanwijsbaar bewijs is voor menselijke invloed op het klimaat. Dus...quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:02 schreef BdR het volgende:
Een parodie op hoe de gemiddelde Amerikaan aankijkt tegen global warming, gewoon kop in het zand en ontkennen..
26-5-04 al in Metropolis Antwerpen,volgens mijquote:Op zondag 9 november 2003 22:46 schreef neggix het volgende:
Gezien!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:02 schreef Sassie het volgende:
Vanavond is "The Making Of" te zien op Yorin, na Independance Day (van dezelfde regisseur ). Het begint wel pas om 23:10.
..ok, de CGI zien er wel OK uit. Concept van het verhaal ook.quote:Op zondag 25 april 2004 01:31 schreef Arjan het volgende:
Ik vind de traler best tegenvallen, na wat ik hier gelezen heb. Ik zie geen vernieuwende effecten, alleen meer van wat we al kennen, waarbij het er nog behoorlijk nep uitziet ook.
Het verhaal is een rampscenario, dus ook nie meer echt origineel. Jammer.
Deze film moet het vooral hebben van het zinnetje "van de makers van Independence Day".
Het lijkt idd op een tekenfilm.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:53 schreef Darth-Vader het volgende:
En dan te bedenken dat bovenstaande beelden volledig (!) digitaal zijn!![]()
[offtopic] mooie upgrade Price![/offtopic]quote:Op zondag 23 mei 2004 02:35 schreef Price het volgende:
Het lijkt idd op een tekenfilm.
Gelukkig is Dean Devlin ditmaal niet betrokken bij Emmerich's project. Producer Devlin was voorheen verantwoordelijk voor de klote dialogen en flauwe grappen in o.a. ID4 en Godzilla.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:40 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik wilde deze film wel zien maar nu ik lees dat het van de makers van Independence Day is denk ik dat ik hem maar laat voor wat het is.
Waarom niet allebei?!quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Troy en TDaT voor dit weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar het is een mooie film
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
Troy is evengoed als deze film eigenlijk, is dus moeilijke keuze.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
De SFX zien er zeer gelikt uit.
Ik zit te twijfelen tussen Troy en TDaT voor dit weekend.
klopt, in een interview op tmf(quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:27 schreef Disorder het volgende:
Ik vond Independence Day best wel leuk, ondanks alle Amerikaanse verheerlijking. Gewoon even je verstand op nul en genieten van een lekkere popcorn film. Zelfde geldt denk ik voor deze film, en het zou met het Amerikaanse vlaggengewapper nog best wel meevallen ook. Sterker nog, het schijnt dat Ronald Emmerich nog wat kritiek levert op het milieubeleid van de VS in deze film.
quote:
Gisteren de film mogen zien en het volgende meegemaakt:
Vooraf aan de film,bij de ingang,werd iedereen gecontroleerd op de nodige video/audio-apparatuur aangezien het verboden was/is tijdens de voorstelling opnames te maken op straffe van verwijdering,inbeslagneming en een fikse boete!
Dit werd nog een keer op het grote scherm vertoont voordat de hoofdfilm begon met de bijbehorende tekst dat een ieder verplicht was indien hij een mede-bioscoopganger foto's of andere multi-media opnames zag maken deze direct aan de directie of diens personeel door te geven.
Je begrijpt dat de nodige " yeah right " links en rechts waren te horen bij het lezen van deze tekst.
De film dan:
Deze opent met een shot over drivende losse ijsschotsen waarna je een mini-kamp ontdekt waar Dennis Quaid('Jack' de hoofdrolspeler) met een aantal collega's aan het boren en meten is.Tijdens het boren begint het ijs her en der te scheuren met als gevolg dat de boorapparatuur in de afgrond valt(degene die ermee bezig was bijna meesleurend) en er zo 2 gescheiden stukken grond verschijnen. In bijna Gung-ho stijl moet de hoofdpersoon 'Jack' weer even 3 aluminium pijpen die aan de overkant zijn blijven liggen redden en dit ook bijna ook met zijn leven bekopen.
Daarna een shot van de hoofdrolspeler 'Jack' bij een VN vergadering waar het klimaat aan de orde wordt gesteld en niemand eigenlijk naar hem wil luisteren.vooral de vice-president van de Verenigde Staten niet.
Daarna volgt er een shot van Tokyo Japan waar het nacht is en waar na verloop van tijd bevroren ijspegels zo groot als tennisballen de inwoners van Tokyo bombarderen.Hierna een shot van een weer-instituut dat metingen overal ter wereld waarneemt en daarna overgaat in een shot met hoofdrolspeler 'Jack' en zijn huiselijke situatie nl: Zijn zoon die brilliant is haalt een zware onvoldoende maar wordt toch uitgezonden voor een academische marathon in New York .
In het vliegtuig op weg naar New York worden ze ook geconfronteerd met de veranderde weersomstandigheden(turbulentie) waarna het beeld overgaat in een volgende shot nl: De Hel die nu in Los Angeles op weergebied is losgebarsten.Rondvliegende auto's /huizen ala de film Twister ontsieren de hele Californische bay-area. dat na aflloop op een militair slagveld lijkt.(let op de typische Amerikaanse field reporters die gewoon verslag blijven doen van de hele inferno om hen heen en daarvoor ook de prijs betalen )
Daarna is ,na enkele easy-shots-- die scenes waar allerlei hoofdrolspelers onder elkaar kleppen over wat er verder kan gebeuren etc etc.-- de beurt aan New York dat vooraf gewaarschuwd was door het vreemde gedrag van de dieren.(en toch denken dat het niks voorstelt he mensen...)Je ziet dan ook de huizenhoge zee gewoon regelrecht op New York/Manhatten afstormen en alles en iedereen in zijn pad verzwelgen
Het 'schoolklasje' met de zoon van de hoofdrolspeler 'Jack' dat in New York vastzit vanwege de naderende inferno vlucht met nog een tiental bewoners de bibliotheek in en houd zich daar schuil tot aan het einde van de film.
Uiteindelijk begint de kou na de regen-inferno de overhand te krijgen en ook New York vriest zoals het gehele noorden van de Verenigde Staten en Europa en Azie helemaal dicht onder een pak sneeuw en ijzel.
In typische Amerikaanse dare-devil stijl beloofd hoofdrolspeler Dennis Quaid('Jack') dat hij zijn zoon gaat halen daar in New York en begint een 3 man sterk expeditie-tocht te voet op te zetten ( en waarin hij uiteindelijk slaagt) waarna het weer zich herstelt, en alle overlevenden door de Amerikaanse regering in helicopters worden opgepikt en de film uiteindelijk met een shot van moeder Aarde eindigd.
Is deze film nu een waardige opvolger van ID4?
Nee! Het heeft niet die vaart en lekkere doorgang die een film uit deze genre zou moeten hebben.
Allereerst zijn er teveel van die scene's waarin de hoofdrolspelers teveel met elkaar bezig zijn en daardoor het tempo van spanning die zo een film toch dient op te bouwen voor de volgende scene onderbreekt.
De inferno -scene's zijn echter geweldig(je zag ze ook al in de trailer) en grotesk en hebben wat weg van wat we in ID4 zagen bij de aanschouw van de UFO's.
Vooral de aanstormende zee op Manhatten zoals eerder omschreven is echt knap en indrukwekkend gedaan en doet denken aan die ID4 scene waar het presidentiele vliegtuig opstijgt terwijl de vuurmassa door Los Angeles heenraast.
Kwa humor is het vrij mager gesteld itt ID4 want de enge echte leuke opmerking is wanneer de zee door de straten van Manhatten heenraast, een buschauffeur tegen passagiers buiten schreeuwt die coute co coute binnen willen komen dat hij buiten dienst is(hij staat immers vast )vervolgens toch de deur open doet, wederom zegt dat hij 'buiten dienst' is ,$ 100,- dollar krijgt, weer zegt datie buiten dienst is en dan $ 200,- krijgt en dan zegt Thank U en vervolgens gewoon doorgaat met het lezen van zijn krantje.
Ik vind qua spanning dat The Day after Tomorrow eerder in het rijtje Deep Impact en Armageddon past die eigenlijk qua verhaallijn eigenlijk nog boeiender zijn.
Kortom The Day after Tomorrow is een leuke film maar geen hoogvlieger als we dat vergelijken met gelijksoortige films zoals eerder genoemd.Jammer!
Dat valt nog wel mee denk ik. Hij wordt vooral hij super agressief gepromoot. Je kan geen film meer zien zonder dat je de trailer ziet en overal hangen posters en zie je commercials.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:57 schreef Maaark het volgende:
Duidelijk geval van een hype.
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:43 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar het zuigt net als Greenpeace reclames.
Wacht tot deze op tv komt...quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:00 schreef snijder het volgende:
Ik heb nu al een paar ker de trailer gezien, lijkt me helemaal niets. Wacht wel tot dat deze op de TV komt/download hem wel.
Precies, een goed verhaal is fijn, maar soms, ja soms, dan zijn die films waar je gewoon met ogen open, popcorn op schoot, kunt genieten van de belachelijk mooie effectsquote:Op donderdag 27 mei 2004 21:22 schreef SunChaser het volgende:
De telegraaf was ook lovend, op imdb zeggen ze: wat je verwacht krijg je. Dus mooie beelden, actie en een dun verhaaltje. Sorry, maar zat er verhaal in ID4? Nee toch en ook die was goed te pruimen.
Pff.quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:17 schreef Maaark het volgende:
Ja. En daardoor praat iedereen erover.
Da's toch een hype?
Meneer Emmerich's vorige films hadden ook al zo'n enorme marketing er om heen zitten (ID4 en Godzilla)quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:32 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Pff.
Nou ja, ze proberen er juist een hype van te maken. Als iedereen het een kutfilm vindt en daarover praat is het geen hype lijkt me. Je snapt wat ik bedoel. Die film zorgt er niet voor dat er over gepraat wordt, dat doet de promotiecampagne.
Dat zegt iemand die zijn geld wel aan Knight Rider uitgeeft!quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:35 schreef MikeyMo het volgende:
Ik download hem wel, ga m'n geld niet hier aan uitgeven, dan nog liever aan shrek 2 of harry potter...
Dat films vaak gehyped worden en dus enorm tegenvallen is natuurlijk waar. Meest recente voorbeeld daarvan is Troy. MaarBlair Witch vind ik een slecht voorbeeld, dat was juist een ontzettend vernieuwende film.quote:Op donderdag 27 mei 2004 20:56 schreef i-spy24 het volgende:
De film Blairwitch Project was een voorbeeld van geweldige hype en bleek datie niet veel beter (zeg maar gewoon SLECHT)was dan Evil Dead uit de jaren 80 of Hell Raiser of zelfs Psycho.
Wat wel een scary side effect van Van Helsing is, is dat ik het volledig met je eens ben.quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:41 schreef SunChaser het volgende:
J, een overkil is ook niet goed. Van Helsing vond ik op een gegeven moment gewoon saai, weer een effect hier, weer een oneliner daar. Ik dacht na 90 minuten, gooi die eindcredits erin! Moesten we nog 3 kwartier.
Hey mister spoiler!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb 'm gisteravond gezien... en vond het een tegenvaller. Eigenlijk is het een zwakke vorm van Independence Day... maar dan met natuur. De karakters doen er allemaal niet toe... de enige belangrijke lui zijn Laura, Sam en Hall (hoe heet ie ook alweer met zn voornaam?). Zij zijn de enigen die nog een béétje uit de verf komen... maar verder krijg je geen affectie met één van de acteurs... terwijl er toch een keur aan acteurs voorbij komt. Ze zijn echter allemaal nietszeggend... het is een opeenstapeling van scènes... zonder dat je je betrokken gaat voelen bij de scènes en de gevoelens van de acteurs. Daarom... erg matig.
De SFX waren van behoorlijk formaat... allemaal goed te doen... hoewel op een gegeven moment de bevriezingsscènes simpel worden. Alles wordt wit...that's it. Maar goed... dan nog... de vloedgolf... overstroming van de stad is allemaal erg netjes. Wat dat betreft is er goed werk geleverd.
Er moet alleen één iemand mij uitleggen wat de functie van de wolven was. Eerst zijn ze zonder functie ontsnapt uit die shelter... en daarna komen ze die wolven op de boot tegen... maar zonder functie eigenlijk. Het enige waar ze goed voor zijn is een actiescène van een halve minuut... maar verder. Want je ziet ze ook nog één van die medestudenten in z'n been bijten... maar daar hoor je niks meer van. Sam draagt 'm op die boot... en daarna door de bieb... maar dat is niet spectaculair... en achteraf hoor je ook niks meer van die beet ofzo. Functieloze wolven vond ik het maar.
Wat dat betreft is het eigenlijk ook jammer dat die infectie van Laura zo zwak uitgediept wordt. Ze heeft dan die infectie... Sam gaat naar de boot... maar daarna hoor je er niks meer over. Op die manier vat ik het op als allemaal losse flodders waar je een film omheen hangt... maar die eigenlijk maar met een paar simpele draadjes aan mekaar hangt. Ze moeten de flodders meer waarde geven om de film ook goed te lijmen...
Maar verder was ie best vermakelijk hoor
quote:
Gisteren de film mogen zien en het volgende meegemaakt:
Vooraf aan de film,bij de ingang,werd iedereen gecontroleerd op de nodige video/audio-apparatuur aangezien het verboden was/is tijdens de voorstelling opnames te maken op straffe van verwijdering,inbeslagneming en een fikse boete!
Dit werd nog een keer op het grote scherm vertoont voordat de hoofdfilm begon met de bijbehorende tekst dat een ieder verplicht was indien hij een mede-bioscoopganger foto's of andere multi-media opnames zag maken deze direct aan de directie of diens personeel door te geven.
Je begrijpt dat de nodige " yeah right " links en rechts waren te horen bij het lezen van deze tekst.
De film dan:
Deze opent met een shot over drivende losse ijsschotsen waarna je een mini-kamp ontdekt waar Dennis Quaid('Jack' de hoofdrolspeler) met een aantal collega's aan het boren en meten is.Tijdens het boren begint het ijs her en der te scheuren met als gevolg dat de boorapparatuur in de afgrond valt(degene die ermee bezig was bijna meesleurend) en er zo 2 gescheiden stukken grond verschijnen. In bijna Gung-ho stijl moet de hoofdpersoon 'Jack' weer even 3 aluminium pijpen die aan de overkant zijn blijven liggen redden en dit ook bijna ook met zijn leven bekopen.
Daarna een shot van de hoofdrolspeler 'Jack' bij een VN vergadering waar het klimaat aan de orde wordt gesteld en niemand eigenlijk naar hem wil luisteren.vooral de vice-president van de Verenigde Staten niet.
Daarna volgt er een shot van Tokyo Japan waar het nacht is en waar na verloop van tijd bevroren ijspegels zo groot als tennisballen de inwoners van Tokyo bombarderen.Hierna een shot van een weer-instituut dat metingen overal ter wereld waarneemt en daarna overgaat in een shot met hoofdrolspeler 'Jack' en zijn huiselijke situatie nl: Zijn zoon die brilliant is haalt een zware onvoldoende maar wordt toch uitgezonden voor een academische marathon in New York .
In het vliegtuig op weg naar New York worden ze ook geconfronteerd met de veranderde weersomstandigheden(turbulentie) waarna het beeld overgaat in een volgende shot nl: De Hel die nu in Los Angeles op weergebied is losgebarsten.Rondvliegende auto's /huizen ala de film Twister ontsieren de hele Californische bay-area. dat na aflloop op een militair slagveld lijkt.(let op de typische Amerikaanse field reporters die gewoon verslag blijven doen van de hele inferno om hen heen en daarvoor ook de prijs betalen )
Daarna is ,na enkele easy-shots-- die scenes waar allerlei hoofdrolspelers onder elkaar kleppen over wat er verder kan gebeuren etc etc.-- de beurt aan New York dat vooraf gewaarschuwd was door het vreemde gedrag van de dieren.(en toch denken dat het niks voorstelt he mensen...)Je ziet dan ook de huizenhoge zee gewoon regelrecht op New York/Manhatten afstormen en alles en iedereen in zijn pad verzwelgen
Het 'schoolklasje' met de zoon van de hoofdrolspeler 'Jack' dat in New York vastzit vanwege de naderende inferno vlucht met nog een tiental bewoners de bibliotheek in en houd zich daar schuil tot aan het einde van de film.
Uiteindelijk begint de kou na de regen-inferno de overhand te krijgen en ook New York vriest zoals het gehele noorden van de Verenigde Staten en Europa en Azie helemaal dicht onder een pak sneeuw en ijzel.
In typische Amerikaanse dare-devil stijl beloofd hoofdrolspeler Dennis Quaid('Jack') dat hij zijn zoon gaat halen daar in New York en begint een 3 man sterk expeditie-tocht te voet op te zetten ( en waarin hij uiteindelijk slaagt) waarna het weer zich herstelt, en alle overlevenden door de Amerikaanse regering in helicopters worden opgepikt en de film uiteindelijk met een shot van moeder Aarde eindigd.
Is deze film nu een waardige opvolger van ID4?
Nee! Het heeft niet die vaart en lekkere doorgang die een film uit deze genre zou moeten hebben.
Allereerst zijn er teveel van die scene's waarin de hoofdrolspelers teveel met elkaar bezig zijn en daardoor het tempo van spanning die zo een film toch dient op te bouwen voor de volgende scene onderbreekt.
De inferno -scene's zijn echter geweldig(je zag ze ook al in de trailer) en grotesk en hebben wat weg van wat we in ID4 zagen bij de aanschouw van de UFO's.
Vooral de aanstormende zee op Manhatten zoals eerder omschreven is echt knap en indrukwekkend gedaan en doet denken aan die ID4 scene waar het presidentiele vliegtuig opstijgt terwijl de vuurmassa door Los Angeles heenraast.
Kwa humor is het vrij mager gesteld itt ID4 want de enge echte leuke opmerking is wanneer de zee door de straten van Manhatten heenraast, een buschauffeur tegen passagiers buiten schreeuwt die coute co coute binnen willen komen dat hij buiten dienst is(hij staat immers vast )vervolgens toch de deur open doet, wederom zegt dat hij 'buiten dienst' is ,$ 100,- dollar krijgt, weer zegt datie buiten dienst is en dan $ 200,- krijgt en dan zegt Thank U en vervolgens gewoon doorgaat met het lezen van zijn krantje.
Ik vind qua spanning dat The Day after Tomorrow eerder in het rijtje Deep Impact en Armageddon past die eigenlijk qua verhaallijn eigenlijk nog boeiender zijn.
Kortom The Day after Tomorrow is een leuke film maar geen hoogvlieger als we dat vergelijken met gelijksoortige films zoals eerder genoemd.Jammer!
Hoe kun je nou in Godsnaam de beste review hebben? Een review is een mening van een criticus. Je kan het eens zijn met die mening of niet, maar om nou te zeggen dat een review de beste van allemaal is slaat echt nergens opquote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:49 schreef i-spy24 het volgende:
en zelfs CNN zegt itt wat jullie zo graag over de NL media vertellen en Rene Mioch (DUH!!) dat het op die bepaalde scenes na helemaal niet zo een een geweldige film is.
Dus die gozer in NY het wel de beste review!
CNN
Goed, dan nog, vervang criticus door gewone bioscoopganger en je hebt precies hetzelfde. Een review is iemands mening. Kan nooit het beste zijn. Wel het beste bij jouw mening aansluiten.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:13 schreef i-spy24 het volgende:
eeeeh..die review was niet van een criticus maar van een gewone bioscoopganger hoor.Dus heel wat anders dan wat Mioch of andere BN'ers neer pennen.Beetje beter lezen...
Ik heb wel eens verhalen gelezen over de helden die tijdens WO II de schepen bemanden op de route Schotland - Murmansk. Die hadden veel te verduren van het weer - en dat is een understatement. Eén minuut met een onbedekt lichaamsdeel aan dek en het was vaarwel lichaamsdeel.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:28 schreef Hare het volgende:
Maareh, hoewel het zo snel nooit zou gebeuren, is het wel degelijk mogelijk dat het zo koud wordt door het weer dat je echt terplekke bevriest? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord
Er wordt hier meer een nadruk gelegd op de stomzinnigheid van politiek beleid, net zoals de vice-president die zich meer druk maakt om de economie en de bewaker van de bibliotheek die een zwerver met zijn hond niet binnen wil hebben terwijl buiten de stad onderloopt. Bureaucratie is kortzichtig, dat is de boodschap.quote:Wat ronduit belachelijk is, is als de Mexicanen de grenzen openzetten voor het kwijtschelden van de schulden van Latijns Amerika. Er zijn uit die 'vondst' maar twee conclusies mogelijk; de makers denken dat óf de Mexicanen óf de kijkers oerdom zijn. Die schulden zijn namelijk in Dollars, en munt die qua waarde na de ramp die over de VS heen is gespoeld waarschijnlijk een waarde heeft van 1 miljard voor een Mexicaanse Peso. Waarschijnlijk zou Mexico zijn schuld af kunnen betalen met de tegenwaarde van een pakje sigarettern.
Dat wel, maar dat de kou je achtervolgt door gangen, alsof het enige intelligentie heeft, niet.quote:Maareh, hoewel het zo snel nooit zou gebeuren, is het wel degelijk mogelijk dat het zo koud wordt door het weer dat je echt terplekke bevriest?
Serieus ja? Cool zegquote:Op zaterdag 29 mei 2004 22:06 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat de kou je achtervolgt door gangen, alsof het enige intelligentie heeft, niet.
De anecdote van de mamoet die bevroor terwijl hij aan het eten was, is waar. Wetenschappers kunnen het nog steeds niet verklaren.
Idd. Maar ook: als je met een onbedekt lichaamsdeel met die temperaturen metaal of ijs aanraakt, blijf je garandeerd plakken en wordt het bloederig om weer los te komen. In de film zie mensen regelmatig met blote handen iets vastpakken bij temeraturen ver onder nul. Bijvoorbeelquote:Op zaterdag 29 mei 2004 01:34 schreef Joppe het volgende:
[..]
Ik heb wel eens verhalen gelezen over de helden die tijdens WO II de schepen bemanden op de route Schotland - Murmansk. Die hadden veel te verduren van het weer - en dat is een understatement. Eén minuut met een onbedekt lichaamsdeel aan dek en het was vaarwel lichaamsdeel.
Ik kan iedereen H.M.S. Ulysses van schrijver Alistair MacLean aanraden. Dat gaat over zo'n heldhaftige bemanning. Als je leest wat die allemaal hebben moeten doorstaan dankzij U-boten, slaaptekort en vooral het ijzige weer... Aangrijpend boek. Zeer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 30 mei 2004 20:33 schreef Morgil het volgende:
Ik vond het een leuk bedacht verhaal. Mooie, realistische special effects.
Maar.. onrealistisch en geromantiseerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
quote:Op zondag 30 mei 2004 21:37 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt de president dus echt wel te zien hoor, wat is dat nou voor onzin
En hoe kun je dat nou zeggen zonder de film gezien te hebben?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
Goed, misschien wel, ik heb de film after all nog niet gezien neequote:Op zondag 30 mei 2004 21:41 schreef Hare het volgende:
[..]
Je krijgt de president dus echt wel te zien hoor, wat is dat nou voor onzin
En hoe kun je dat nou zeggen zonder de film gezien te hebben?
quote:Op zondag 30 mei 2004 20:33 schreef Morgil het volgende:
Ik vond het een leuk bedacht verhaal. Mooie, realistische special effects.
Maar.. onrealistisch en geromantiseerd.Uhm...volgens mij klopte het wel hoor...ik heb "hem" in ieder geval niet meer gezien daarnaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
sow erg he... hij heeft een stukje verklapt van de film.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:18 schreef Maaark het volgende:
[..]
Hey mister spoiler!![]()
hij heeft gelijk: tis ook irritant als je de spoilers van de film al weet voordat je m hebt gezien. Spoilertags zijn er niet voor niets,hoor.quote:Op maandag 31 mei 2004 02:10 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
sow erg he... hij heeft een stukje verklapt van de film.
Nu is heel de film verneukt voor jou
Ga maar in een hoekje staan janken..
quote:20th Century Fox's new The Day After Tomorrow earned $70 million for the three days from 3,425 theaters for second place. The $125 million Roland Emmerich disaster film, starring Dennis Quaid and Jake Gyllenhaal, also collected $82.1 million internationally, bringing its worldwide total to $152.1 million. Fox said it was the best worldwide opening for a non-sequel, smashing the old mark of $107 million set three weeks ago by the monster thriller Van Helsing.
ja dat moet je ook niet doenquote:Op maandag 31 mei 2004 12:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vond hem een beetje tegenvallen..
Ik had meer verwacht van de film
Tja, daar heb je gelijk inquote:Op maandag 31 mei 2004 12:44 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat moet je ook niet doen
gewoon niet al te veel van verwachten dan kan hij alleen maar mee vallen.
dan moet je nooit de trailer van Mission to Mars kijken en helemaal nooit de film zelf.quote:Op maandag 31 mei 2004 12:48 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Tja, daar heb je gelijk in
Maar de trailer zag er spectaculair uit
[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 31-05-2004 16:37:57 ]Imagine yourself that everything comes true what your dream said, dance of cocaine, xtc, LSD whatever... a never ending dream of love!!
Maar iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik ga niet naar een film op basis van een review. PLEASE... wat bij jouw in slechte smaak valt kan bij mij juist een heel leuk eigenschap van de film zijn. Different strokes for different folks.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:13 schreef i-spy24 het volgende:
eeeeh..die review was niet van een criticus maar van een gewone bioscoopganger hoor.Dus heel wat anders dan wat Mioch of andere BN'ers neer pennen.Beetje beter lezen...
Denkende mensen moeten niet naar deze film toe gaan.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:00 schreef Stratos het volgende:
Stoere film, doet je wel denken.
De ijstijd komt zeker terug het is alleen een kwestie van wanneer. Kun jij je voorstellen waar wij al die miljoenen Nederlanders moeten verplaatsen naar Suiriname, Antillen en Aruba? Lolquote:Op zondag 30 mei 2004 15:44 schreef Dovenwereld het volgende:
Nederland in the Day after Tomorrow:
Een vroege winter in Nederland, Elfstedentocht komt toch niet wegens strenge winter.
Koningin Beatrix besloot dat zij naar Nederlandse Antillen moest vluchten. Prinses Maxima en Alexender gingen terug naar Argenatie, tweede thuis .De regeringszetel gaat gedwongen naar Nederlandse Antillen verplaatsen. Den Haag staat onder de sneeuw.
Nou deze film kreeg gister na afloop een groot applaus van het publiek en er bleven veel mensen zitten volgens mij ook aan het denken.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:08 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Denkende mensen moeten niet naar deze film toe gaan.
In Amerika blijven de mensen ook altijd zitten. Maar die kunnen gewoon niet meer omhoog na alle vette popcorn.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:12 schreef Stratos het volgende:
[..]
Nou deze film kreeg gister na afloop een groot applaus van het publiek en er bleven veel mensen zitten volgens mij ook aan het denken.
Bij ons ook. Iedereen was blij dat hij afgelopen was.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:12 schreef Stratos het volgende:
[..]
Nou deze film kreeg gister na afloop een groot applaus van het publiek en er bleven veel mensen zitten volgens mij ook aan het denken.
ik vind 'm niet slecht maar ook zeker niet goed. gewoon een leuke rampenfilmquote:Op maandag 31 mei 2004 21:16 schreef Mike het volgende:
Ik moet deze film nog steeds gaan zien...wil 'm in ieder geval wel op het grote doek zien. De commentaren zijn erg gemixed...de mensen vinden 'm of heel goed of compleet kut...
Nou, wel aardig..Mooie effecten in het beginquote:Op maandag 31 mei 2004 16:36 schreef Tommeh het volgende:
Ik ga er vanavond heen ( in antwerpen that is )
Hehe, dat viel mij ook op.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 08:55 schreef Cybart het volgende:
mmm als ik het van te voren geweten had, had ik wel gewacht tot ik hem op dvd had kunnen huren
nog niet eens koopwaardig
precies wat je ervan verwacht, niet meer, niet minder.
dom foutje in de film
Penicilline halen: help deur op slot
bijl pakken. door raam naar buiten klimmen
raam inslaan, naar binnen en dan de deur intrappen
niet dat ze met de bijl gewoon die deur inrammen
als die 5 de enigen waren geweest was het niet echt realistisch geweestquote:Op maandag 31 mei 2004 14:38 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond dat juist weer een beetje overdreven blij.
dat is waar maar je zag wel heel erg veel mensen op de daken staan, iets te veel als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:24 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
als die 5 de enigen waren geweest was het niet echt realistisch geweest
mogen we zelf niet bepalen of we hem goed/slecht vonden...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:45 schreef yanggie het volgende:
Ik heb hem gister gezien en ik vond hem echt supergoed.
<verhaal>
het nou ook weer niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
Quote a.u.b het stukje waar ik gezegt zou hebben dat je het zelf niet mocht bepalen.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:10 schreef Cybart het volgende:
[..]
mogen we zelf niet bepalen of we hem goed/slecht vonden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:18 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik vindt dat je als hededaagse film-maker moet proberen om nieuwe elementen in je film te verwerken. Want ik neem aan dat je geen 3 euro voor de film hebt betaalt. Ik denk eerder rond de 8 a 9 euro. Nou dan wil ik wel iets nieuws zien anders kun je net zo TV gaan kijken. Yes de SFX waren goed maar het verhaal en andere cliche dingen en toevalligheden (zoals die wolven).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.//geen commentaar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondanks deze kleine puntjes vond ik het toch een zeer goede film en mn geld zeker wel waard.HT: FC Dinamo Assen (504765)
Ok, doe maarquote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:28 schreef Martineke het volgende:
waardeloos amerikaans filmpje.
het verhaal had zo`n 20 x beter gebracht kunnen worden.
In Europa kunnen ze het natuurlijk veel beter.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:55 schreef Hare het volgende:
[..]
Ok, doe maar![]()
Rambo is cool man!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:26 schreef Martineke het volgende:
jullie kicken vast ook op films met silvester stallone en jean kloot van damme
[generalisatie] +1
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:28 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
Rambo is cool man!![]()
Ja weet je nog in die ene scene waar stallone die alien een klap gaf. Echt goed man. Of hoe van Damme mensen in een dorp wilde waarschuwen voor een vulkaan die ging uitbarsten.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:26 schreef Martineke het volgende:
jullie kicken vast ook op films met silvester stallone en jean kloot van damme
[generalisatie] +1
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:30 schreef yanggie het volgende:
[..]
Ja weet je nog in die ene scene waar stallone die alien een klap gaf. Echt goed man. Of hoe van Damme mensen in een dorp wilde waarschuwen voor een vulkaan die ging uitbarsten.![]()
vond t wel mooi, van nistelrooij die scoortquote:Op woensdag 2 juni 2004 00:52 schreef Smeich het volgende:
Logisch dat de film stinkt..Manchester United kwam er in voor.
- To Englandquote:Op woensdag 2 juni 2004 21:10 schreef Elvislives het volgende:
[..]
vond t wel mooi, van nistelrooij die scoort
dat was idd wel erg tof.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:10 schreef Elvislives het volgende:
[..]
vond t wel mooi, van nistelrooij die scoort
"What are you thinking? that`s a 13 year old Scotch!"quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
- To England
- To mankind
- To Man United
dat doen ze standaard bij rampenfilms... twister, godzillaquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Minpuntjes? Compleet overbodige liefdes-stukken tussen Sam en Laura, kwam op mij over op een beetje mislukte poging om Titanic na te bootsen ofzo. Dat had er best uitgelaten mogen worden.
ik moest eigenlijk meer denken aan belle en het beestquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Minpuntjes? Compleet overbodige liefdes-stukken tussen Sam en Laura, kwam op mij over op een beetje mislukte poging om Titanic na te bootsen ofzo. Dat had er best uitgelaten mogen worden.
Die wolven vond ik ook een beetje een rare draai, maar voor de rest vond ik het een hele goede film.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:05 schreef Hymn het volgende:
enige minpuntje waren de wolven, hier en daar wat crappy animaties.
Je neemt de filmrol mee uit de bioscoop?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:31 schreef BMWM3 het volgende:
Morgen dus naar Spijkenisse om deze film te bemachtigen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Every Not Is Truething
lol.. whisky is nooit ouder dan 12 jaarquote:"What are you thinking? that`s a 13 year old Scotch!"
Sorry, maar dat vond ik echt flauw. Überhaupt vind ik het flauw als bij whisky's wordt gezegd hoe oud ze zijn. Echt zo interessantdoenerig vind ik dat.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:46 schreef Elvislives het volgende:
[..]
"What are you thinking? that`s a 13 year old Scotch!"![]()
okee okee, allemaal in koor:quote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:28 schreef girllover het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vond ik echt flauw. Überhaupt vind ik het flauw als bij whisky's wordt gezegd hoe oud ze zijn. Echt zo interessantdoenerig vind ik dat.
DD, ILM en The Orphanage qua grote sfx huizen, en Hydraulx, Tweak Films, Zoic, YuCo, Ring of Fire en Dreamscape Images.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:24 schreef kriele het volgende:
Wie heeft de FX gedaan? ILM?
Dan heb ik bij jou in de zaal gezetenquote:
Ik had ook niet anders verwachtquote:Op zondag 6 juni 2004 00:57 schreef Bo_ het volgende:
maar een zoetsappig en ongeloofwaardig verhaaltje.
Als er de afgelopen weken commercials voor deze film op TV waren, dan riep ik steeds 'snel, kijk, dan kun je 'The Day After Tomorrow gratis zien'. Want met de teasers uit die commercial heb je echt wel gezien wat er de moeite is aan die film.quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:13 schreef Safari het volgende:
Ik vond het een regelrechte belediging voor de kijker. The Perfect Storm was al bijna onverteerbaar, maar daar kon ik me bij vlagen nog interesseren voor de karakters. Hier absoluut nooit. En dan kunnen de special effects nog zo geweldig zijn, maar als je na een half uur al bijna in slaap valt schiet dat ook niet op. Het kon me toen al totaal niet meer schelen wie er zou overleven. Het was gewoon een dodelijk saaie aaneenschakeling van losse "actie"scenes, waarvan je na de eerste twee shots al wist hoe die scene zou eindigen. Met als meest belachelijke voorbeeld het moment dat ze door dat glazen dak flikkeren. Ik snap niet dat je als regisseur zo'n wanprodukt durft af te leveren.
Al die natuurrampen ontstonden idd binnen enkele dagen en dat is zeer onrealistisch.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:12 schreef Echoes het volgende:
Het leek ook wel of al die natuurrampen binnen enkele dagen ontstonden, dat lijkt me toch onrealistisch.
och in een film zou je dat heus wel anders kunnen maken lijkt me. Alles is mogelijk kwa tijdsbeeld in een film dus...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:13 schreef victorinox het volgende:
[..]
Al die natuurrampen ontstonden idd binnen enkele dagen en dat is zeer onrealistisch.
Maar je bent dan ook een actiefilm aan het kijken en niet een documentaire op Discovery.
Ah dus jij zat achter me in Rembrandt, Utrecht, 2 weken geleden.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:26 schreef HiZ het volgende:
De vriend met wie ik deze film heb gezien en ik hebben elkaar wel vermaakt met melige opmerkingen tijdens het verspilde avondje uit.
Daarom ging die ook met veel geweld dat cafe/restaurant binnen.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:17 schreef HiZ het volgende:
(En ja ik weet dat hij een pool uitrusting bij zich heeft, maar ik weet ook dat de temperatuur zo laag wordt dat kerosine erin bevriest, en daar is geen pooluitrusting tegen opgewassen).
Dat is ook zo! Ik vond het zeer vermakelijk!!quote:Op zondag 13 juni 2004 23:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daarom ging die ook met veel geweld dat cafe/restaurant binnen.
Maar dit is imo typisch zo'n film waar je niet teveel over na moet denken, en gewoon naar moet kijken en verder niet teveel stil bij moet gaan staan.
Serieus?quote:Op zondag 6 juni 2004 00:57 schreef Bo_ het volgende:
[..]
Dan heb ik bij jou in de zaal gezeten
Ik vond het trouwens best tegenvallen. Mooie SFX, maar een zoetsappig en ongeloofwaardig verhaaltje.
Onder welke steen kom jij dan vandaan gekropen????quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:37 schreef BMWM3 het volgende:
The Day After Tomorrow. Komt die niet uit op VHS-DVD?
Ooit wel.quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:37 schreef BMWM3 het volgende:
The Day After Tomorrow. Komt die niet uit op VHS-DVD?
Mwa je zag op de sateliet (die mensen die boven europa vliegen), dat nederland nog wel zichtbaar wasquote:Op donderdag 29 juli 2004 00:56 schreef Xternal het volgende:
Heb hem net gezien ... Weet het, ben laat maar was op vakantie
Ik vond het wel een leuke film! Gaaf om al die special effects te zien! Stel je eens voor als dit echt zou gebeuren ... Nederland lag al na 5 minuten van de film compleet onder water denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |