abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14512265
quote:
A climatologist tries to figure out a way to save the world from abrupt global warming. He must get to his young son in New York, which is being taken over by a new ice age.
Trailer
Weer een soort natuurrampen film. Lijkt me wel een erg strakke film, Ook omdat het de zelfde producer/director is van Independece day

28 Mei 2004 in de bioscoop

O+ BlaBlub O+
pi_14512405
Hmmmm... Ziet er wel gaaf uit!

Weer eens wat anders dan marmannetjes!

Redactie Frontpage zondag 9 november 2003 @ 23:30:08 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14513481
Is dat niet naar dat boek waarin ze Hitler's hoofd hebben bevroren?
  zondag 9 november 2003 @ 23:37:43 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_14513685
Het speelt iig wel lekker in op de huidige angsten en apocalytische voorspellingen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_14513783
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:30 schreef SunChaser het volgende:
De naam zal zo kunnen, denk niet dat het daar een verfilming van is
O+ BlaBlub O+
pi_17215925
Deze film komt wereldwijd op 28 mei 2004 in de bioscopen

Deze moet ik zien!!!!

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_17311522
Dit wordt de mooiste film dit jaar en niemand die erop reageert
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:00:08 #8
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_17312485
quote:
Op zondag 9 november 2003 23:30 schreef SunChaser het volgende:
Helaas niet, dit wordt waarschijnlijk weer een film waarin moet worden verkondigd dat de VS het mooiste land is om in te leven en dat iedereen blij mag zijn dat hij/zij mag sterven voor de VS.
Hoewel dit nogal negatief klinkt, wil ik hem toch wel graag zien, want de SFX zien er geweldig uit .
pi_17318822
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:00 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Helaas niet, dit wordt waarschijnlijk weer een film waarin moet worden verkondigd dat de VS het mooiste land is om in te leven en dat iedereen blij mag zijn dat hij/zij mag sterven voor de VS.
Hoewel dit nogal negatief klinkt, wil ik hem toch wel graag zien, want de SFX zien er geweldig uit .

Uhm heb je het verhaal wel gelezen ? Deze film gaat over natuurrampen en dat de ijstijd aanbreekt enz
  donderdag 19 februari 2004 @ 18:17:20 #10
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_17320279
De titel is dus duidelijk gejat van het meesterwerk De Dag na Gisteren.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_17320333
Echt een film die ik MOET zien. Prachtige trailer, en vooral van de muziek ben ik erg onder de indruk. Weet er iemand van wie die is?
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:24:01 #12
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_17322263
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 17:36 schreef EminemRulezz het volgende:

[..]

Uhm heb je het verhaal wel gelezen ? Deze film gaat over natuurrampen en dat de ijstijd aanbreekt enz

Hm, ik heb alleen de trailer gezien en het was met name dat-ie van de maker van Independence Day was, waardoor ik deze uitspraak deed... Maar goed, zoals ik al zei, ik wil 'm zeker wel zien.
pi_17322310
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 18:19 schreef Morgil het volgende:
Echt een film die ik MOET zien. Prachtige trailer, en vooral van de muziek ben ik erg onder de indruk. Weet er iemand van wie die is?
Day After Tommorrow

Ronald Emmerich

O+ BlaBlub O+
pi_17329097
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:26 schreef neggix het volgende:

[..]

Day After Tommorrow

Ronald Emmerich

heeft hij de muziek gemaakt?
  maandag 23 februari 2004 @ 10:23:23 #15
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_17334088
quote:
Premise:
This movie takes a big-budget, special-effects-filled look at what the world would look like if the greenhouse effect and global warming continued at such levels that they resulted in worldwide catastrophe and disaster, including multiple hurricanes, tornadoes, earthquakes (I don't quite get the science of that one), tidal waves, floods and the beginning of the next Ice Age. At the center of the story is a paleoclimatologist (a scientist who studies the ways weather patterns changed in the past), Professor Adrian Hall (Quaid), who tries to save the world from the effects of global warming while also trying to get to his son, Sam (Gyllenhaal), who was in New York City as part of a scholastic competition, when the city was overwhelmed by the chilling beginnings of the new Ice Age. In addition to all of the other challenges Dr. Hall faces, he's also going against the flow as humanity races south to warmer climes, and he's nearly the only one going north... (Rossum plays another student, and Gyllenhaal's romantic interest; Ward plays Quaid's wife and Gyllenhaal's mother; Serrano plays Quaid's boss)

Filming:
Production is scheduled to start on November 4th, 2002 in Montreal (originally announced as Toronto, but Montreal must have offered a better deal or something), on a budget somewhere in the $100-125 million range. On November 16th, 2002, the production will be in Washington, D.C. to shoot a scene involving helicopters.

Release Date Notes:
This movie was originally scheduled for the summer of 2003, but it was pushed back a year to allow time for the extensive special effects sequences. It had the May 28th, 2004 date to itself for a few months, but is now being challenged by Hellboy on that date as well.
Deze film houdt ik ook al een tijd in de gaten.
Hoop dat ze ook wat meer van de wereld laten zien dan alleen de VS.

De trailer doet een beetje denken aan een combinatie van Deep Impact, Armageddon en Twister.
pi_17334773
Ja naar deze film zit ik ook al een tijdje uit te kijken, die trailer beloofd toch wel een prachtig spektakel. Hopelijk is het verhaal ook nog een beetje leuk.

ja idd het lijkt echt een combinatie van een hoop rampenfilms.........hopelijk geen slecht idee
pi_17337605
Ik ben benieuwd of Emmerich de draad weer een beetje kan oppakken na het floppen van Godzilla. De trailer ziet er errug goed uit.
pi_17338078
Ziet er geinig uit
  vrijdag 5 maart 2004 @ 15:30:27 #19
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_17517773
Ik kijk nu vanuit me stage op een doek van 20m bij 10m van deze film

Ga em zeker wel snel in de bios kijken
O+ BlaBlub O+
  vrijdag 5 maart 2004 @ 16:40:59 #21
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17518510
Ik ben wel heel erg benieuwd. De trailer en site van de film zijn wel erg vet!

[ Bericht 28% gewijzigd door Paul_Brummen op 05-03-2004 16:47:31 ]
time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
pi_17570050
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 16:40 schreef Paul_Brummen het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vooral die 2e ziet er prachtig uit
pi_17571586
Ik heb de trailer gezien, en wat betreft orkanen, overstromingen, grote ijsvlaktes en verwoestende aardbreuken doet het veel denken aan "the day after" uit 83
  maandag 8 maart 2004 @ 12:09:09 #24
54448 Glamazon
Mary Cherry
pi_17571689
Please tell me why do birds sing when you're near me
Sing when you're close to me
They say that I'm a fool for loving you deeply
Loving you secretly...
Ik voel me plots weer zo oya lele
  maandag 8 maart 2004 @ 16:48:22 #25
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_17577564
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 16:40 schreef Paul_Brummen het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn ze ook in wallpaper-formaat beschikbaar?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  maandag 8 maart 2004 @ 17:13:46 #26
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_17578131
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:48 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Zijn ze ook in wallpaper-formaat beschikbaar?

wallpapers
pi_17578821
quote:
Op maandag 8 maart 2004 12:09 schreef Glamazon het volgende:
<i>Please tell me why do birds sing when you're near me
Sing when you're close to me
They say that I'm a fool for loving you deeply
Loving you secretly...</i>
Hmm, verzorgd saybia de soundtrack??
pi_17591785
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:13 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

wallpapers
Kewl
O+ BlaBlub O+
  woensdag 10 maart 2004 @ 23:09:58 #29
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17634900
quote:
Op maandag 8 maart 2004 17:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Hmm, verzorgd saybia de soundtrack??

woensdag 10 maart 2004 @ 23:16:52 #30
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_17635082
Na die trailer gezien te hebben, MOET ik deze zien..

WAUW
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_17679729
heb de nieuwe trailer net gezien,
ECHT GEWELDIG
ben erg benieuwd naar de film, maar dit moet wel gaaf zijn
pi_17783282
Wauw, wat een trailer. Deze film moet ik zien.
pi_17824571
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:23 schreef Proxima het volgende:
Wauw, wat een trailer. Deze film moet ik zien.
Kwa impact vind ik de trailer vergelijkbaar met ID4, destijds. Dit kon wel weer eens een mega knaller worden.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:26:10 #34
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17830052
die nieuwe trailer is idd... ergug vet

Nieuwe Trailer

vrijdag 19 maart 2004 @ 19:58:45 #35
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_17831633
Deze film kan weleens de standaard worden kwa special effects ziet er echt geweldig uit. Nou hopen dat er naast al dat spektakel ook nog een aardig verhaal is anders kan ie nog weleens tegenvallen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:17:01 #36
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17834558
De Trailer is heel netjes. Ik hoop dat het verhaal en de acteerprestaties ook zo goed zijn.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 29 maart 2004 @ 20:22:36 #38
85956 yanggie
*F*R*I*E*N*D*S*
pi_18048262
Zeer indrukwekkend! Mooie Trailer

Must See!
The End!
pi_18062152
Misschien dat die Yanks dan eindelijk wakker worden en begrijpen dat deze wereld naar de klote gaat.

naar Hollywood luisteren ze
  dinsdag 30 maart 2004 @ 19:19:45 #40
80023 Build.1984
Shut the fuck up, Donny.
pi_18068570
Deze moet ik ook zien in de bios, lijkt me een mooie film met goede special effects
Let me explain something to you. Um, I am not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. You know, that or uh, His Dudeness, or uh, Duder, or El Duderino if you're not into the whole brevity thing.
pi_18147258
Deze ziet er wat mooier uit

pi_18147635
die gaat inderdaad weer een mooie film worden ... nieuwe trailer is goed. en erg leuk dat mister Jake 'donnie' Gyllenhaal weer es bang voor vliegen is
Listen, strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 april 2004 @ 13:44:59 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18651902
Viel me wel op dat het preciesdezelfde verhaallijn is als ID4: wetenschapper ontdekt ramp, nieman gelooft hem, ook de president niet en een stad wordt verwoest.

[ Bericht 2% gewijzigd door SunChaser op 24-04-2004 13:58:52 ]
pi_18652076
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 13:44 schreef SunChaser het volgende:
Viel me wel op dat het preciesdezelfde verhaallijn is: wetenschapper ontdekt ramp, nieman gelooft hem, ook de president niet en een stad wordt verwoest.
Ik denk dat er nog maar weinig nieuwe verhaallijnen voor rampenfilms kunnen worden verzonnen

Volgens mij is alles wel eens aan bod geweest qua verhalen.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 april 2004 @ 13:59:36 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_18652088
Ik was ID4 vergeten in de zin te zetten. Het verhaal is 1-op-1 met ID4. Maar ja, van jezelf jatten is niet echt jatten natuurlijk
  zaterdag 24 april 2004 @ 14:10:15 #47
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_18652243
Nog 1 maand
  zaterdag 24 april 2004 @ 17:11:22 #48
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_18654984
Zie ook bij iedere film die ik de laatste paar weken bezoek, deze trailer steeds terugkomen. Kan nu al niet wachten tot ie echt uit komt!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_18655142
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:46 schreef neggix het volgende:

[..]

Trailer
Weer een soort natuurrampen film. Lijkt me wel een erg strakke film, Ook omdat het de zelfde producer/director is van Independece day

jaidd, vette trailer, alweer een tijd geleden dat ik die heb gezien, op www.apple.com/trailers kan ej volgens mij ook nog een 2e trailer vinden
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider |
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add.. but when there is nothing left to take away
pi_18665552
ziet er idd errug tof uit

Het doet me gedeeltelijk denken aan het boek Mother of Storms van John Barnes
you have the right to remain silent, so shut the **** up,
you have the right to an attorney, if you can't afford one, we'll provide you with the dumbest lawyer on earth
pi_18665785
Ik vind de traler best tegenvallen, na wat ik hier gelezen heb. Ik zie geen vernieuwende effecten, alleen meer van wat we al kennen, waarbij het er nog behoorlijk nep uitziet ook.
Het verhaal is een rampscenario, dus ook nie meer echt origineel. Jammer.
Deze film moet het vooral hebben van het zinnetje "van de makers van Independence Day".
pi_18831642
The future ... or just Hollywood make-believe?

$125M summer blockbuster disaster movie is causing a storm of controversy in Washington

By BRIAN KATES
DAILY NEWS STAFF WRITER

Scenes of devastation from 'The Day After Tomorrow,' an upcoming disaster flick based on global-warming science.

At $125 million, one of the summer's most expensive blockbusters features multiple hurricanes, earthquakes, tornadoes, floods and snowstorms. That's onscreen.

Offscreen, it has created a firestorm in Washington.

"The Day After Tomorrow," a global-warming disaster flick, has become a lightning rod for criticism of the Bush administration's environmental policies.

The movie stars Dennis Quaid as a paleoclimatologist who feverishly fights to save Earth as noxious emissions turn the green globe into a frigid Ice Age landscape.

The movie's histrionics and dubious science - New York City is flooded and transformed overnight into a polar metropolis - also raise issues of scientific validity and activist filmmaking.

These questions might never have been raised but for an ill-advised E-mail sent by NASA brass to its scientists last month.

"No one at NASA is to do interviews or otherwise comment on anything having to do with the film," the E-mail warned. "News media wanting to discuss science fiction vs. science fact about climate change will need to seek comment from individuals or organizations not associated with NASA."

This did not thrill some of the scientists, who leaked the message to the press.

The criticism goes something like this: President Bush pulled out of the Kyoto accords, which sought to combat rapid global warming. He has proposed a 2% cut in spending for research on climate change. And now, faced with a movie that paints a worst-case picture, he is muzzling experts to avoid election-year embarrassment.

Never mind that NASA later relented, allowing its experts to comment on the scientific aspects of the movie.

Environmentalists have rallied around the cause, and the Bush-bashing group MoveOn.org has called the "The Day After Tomorrow" the "movie George Bush doesn't want you to see." There are certainly plenty of scenes that might make the administration squirm. Like a Dick Cheney look-alike vice president who mocks warnings even as all hell is breaking loose. And the flash-freezing of a presidential motorcade.

Interestingly, the making of the film was accompanied by some prophetic climate disturbances.

During preproduction, a hailstorm hit China, killing 25 people. The next month, dozens were killed in Europe in what were called "floods of the century." Just three days after principal photography began in November, 75 tornadoes touched down in the U.S. in one day, killing 36 people.

The film comes after a Gallup poll showed last month that 46% of Americans think Bush is doing a poor job on environmental protection, down from 36% in March 2001, shortly after he took office.

In February, more than 60 scientists, including 20 Nobel laureates, signed a report charging that the administration has misrepresented scientific findings on global warming and other issues to support its policies.

The International Panel on Climate Change has concluded that the Earth is warming at an alarming rate, and in 2002 the National Academy of Science warned that "greenhouse warming and other human alterations of the Earth system" could cause "large, abrupt and unwelcome regional or global climatic events."

A group of Sandia National Laboratories scientists recently speculated that such abrupt climate changes could produce massive drought, trigger the spread of infectious disease and collapse economies around the globe.

"The surprises that happen may not be predictable, but it's predictable that surprises will happen," Sandia's Thomas Karas concluded in the group's report.

Six months ago, the Pentagon released a worst-case scenario report that predicted that if abrupt climate change did occur, it would inevitably lead to famine and war.

"The Day After" is more far-fetched than even the most speculative scientific predictions. But environmentalists hope it will become a cause célèbre.

Harvard paleoclimatologist Dan Schrag said he cringed when he heard about the flick. But then he thought again.

"Sure, the science portrayed in the film is grossly exaggerated, but I think the public will understand that it is a Hollywood portrayal. If this raises greater awareness of climate change as an issue, then it may have a very positive impact."

Or it could go the other way.

"Those who deny that global warming is a threat will see this film and say, 'Look, these guys are all in cuckooland,'" said Eileen Claussen, executive director of the Pew Center on Global Climate Change. "The environmental community will have to find a way to make this work to their advantage rather than against it."

The push has already begun.

When "Day After Tomorrow" premieres in New York on May 24, former Vice President Al Gore, whose 1992 book "Earth in the Balance" warned of the dangers of global warming, will be addressing an environmental rally a few blocks away.

None of this is expected to hurt the film's box office.

As Producer Mark Gordon told the Daily News, "This is not a political movie. It's a big spectacle with a lot of heart. But if you can make a movie like that and give [people] something to think about, it will be all to the good."

Gov't scientist scenario spookier than celluloid

"'The Day After Tomorrow' bears as much resemblance to climate science as 'Independence Day' does to the possibility of extraterrestrial life."

So says Peter Schwartz, and he ought to know. Schwartz is co-author of a Defense Department doomsday report released in February on the national security implications of abrupt climate change.

In the soon-to-be-released global-warming disaster flick "The Day After Tomorrow" - directed by Roland Emmerich of "Independence Day" fame - a hurricane wipes out islands in the Pacific, Tokyo is destroyed by hail, tornadoes sweep Los Angeles off the planet and the Big Apple is frozen to its core virtually overnight.

Don't worry. It's not going to happen. At least not like that.

"It's great fun, but it's a movie," Schwartz said.

But Schwartz's report, by his own admission an absolute-worst-case scenario, is pretty scary in its own right.

If global warming began to boost temperatures in 2010, the report hypothesizes, the phenomenon at first would be dismissed by policymakers.

By 2020, it would be too late.

Ocean effects would have plunged temperatures 5 degrees. Northern Europe would resemble Siberia and there would be massive migration southward. Winter storms would be sweeping Western Europe and the North Pacific. Drought would have devastated key agricultural regions, especially in the Southern U.S. Massive food and energy shortages would trigger famine.

"Humanity," the report concludes, "would revert to its norm of constant battles for diminishing resources. ... Once again, warfare would define human life."
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:13:11 #53
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18881717
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:56:18 #54
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_18882657
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:13 schreef victorinox het volgende:
Een nieuwe Trailer:

http://www.apple.com/trai(...)/trailer2/large.html

Memorial Day
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:57:39 #55
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_18882683
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:13 schreef victorinox het volgende:
Een nieuwe Trailer:

http://www.apple.com/trai(...)/trailer2/large.html

Memorial Day
Ik zit nu helaas nog op m'n werk en moet tot vanavond wachten!

Ziet 'ie er goed uit?

Hier vind men van wel: http://www.boxofficemojo.(...)9d11a9f6e168eb22e1f6
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:58:10 #56
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18882693
Qua orginaliteit zal deze film wel wat te wensen overlaten, maar grafisch ziet alles er toch wel behoorlijk strak uit. Ik ga hem wel kijken.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 17:03:37 #57
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18882818
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:57 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Ik zit nu helaas nog op m'n werk en moet tot vanavond wachten!

Ziet 'ie er goed uit?
Yep, en die hagelstenen zijn ook leuk.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_18884591
lijkt me een zeer chille film! ik ga hem zeker kijken rond begin juni!
pi_18895163
Zo... net even trailertje gekeken (van The Day After Tomorrow) en het lijkt me een zeer indrukwekkende film. Echt zo'n film waarvoor je naar de bioscoop moet gaan (die wanneer 'ie op tv is dus een stuk minder indrukwekkend zal zijn)
pi_18903105
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 02:15 schreef P-Style het volgende:
Zo... net even trailertje gekeken (van The Day After Tomorrow) en het lijkt me een zeer indrukwekkende film. Echt zo'n film waarvoor je naar de bioscoop moet gaan (die wanneer 'ie op tv is dus een stuk minder indrukwekkend zal zijn)
Dat heeft Emmerich goed door. Dit zijn nu de films waarvoor veel mensen naar de bioscoop gaan, puur omdat zo'n film in de bios veek beter tot zijn recht komt dan op tv.
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:10:10 #61
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_18913765
Vandaag is de internationale trailer verschenen:

http://www.substance001.n(...)final_trailer_hi.mov

Ben 'm nu aan het binnenhalen...
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:12:24 #62
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_18913816
Hmm... het komt op mij over als een verkapte Greenpeace reclame
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_18914131
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:12 schreef Gitarist het volgende:
Dus wij verkloten de aarde niet?
pi_18968076
na de trailer dacht ik dat 28 mei die ramp ging gebeuren.
het blijkt de release-date te zijn
  zaterdag 8 mei 2004 @ 01:14:35 #65
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_18969271
leuke SFX's, maar waarschijnlijk verder een chauvinistische kutfilm
Welcome to Text-only Counterstrike.
You are in a dark, outdoor map.
&gt; GO NORTH
You have been pwned by a grue
  zaterdag 8 mei 2004 @ 09:20:53 #66
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_18971668
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:12 schreef Gitarist het volgende:
Nee, daarvoor moet je naar de Efteling...
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  zaterdag 8 mei 2004 @ 19:08:01 #67
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_18981055
Hee is er nou een kans dat hij in de Sneak zit, of kan dat niet bij wereldpremiéres?
pi_18981116
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 09:20 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Nee, daarvoor moet je naar de Efteling...
Da's een WNF reclame...
  zaterdag 8 mei 2004 @ 20:43:32 #69
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_18982376
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:11 schreef GeFrenzy2 het volgende:

[..]

Da's een WNF reclame...
Dat weet ik. Maar het zuigt net als Greenpeace reclames.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  zaterdag 8 mei 2004 @ 21:20:14 #70
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_18982875
De eerste trailer staat ook op de DVD van Master and Commander. En ook thuis uit m'n soround setje klinkt het behoorlijk indrukwekkend!
  zondag 9 mei 2004 @ 13:27:27 #71
90624 The_Crippler
The Guru of Greatness
pi_18993587
Kheb nu 2 keer een stukje van deze film gezien in de bios, maar het komt me net iets te Amerikaans over. Dus weer zo'n slechte rampen film met Amerika in de hoofdrol. Ik hoef hem in iedergeval niet te zien.
"Hi I'm John Morrison, and The Catholic church omitted me from the bible because they thought I'd outshine Jesus"
  zondag 9 mei 2004 @ 17:49:15 #72
63311 Troostmeisje
Get a Life, So did I
pi_18998971
quote:
Op zondag 9 mei 2004 13:27 schreef The_Crippler het volgende:
Kheb nu 2 keer een stukje van deze film gezien in de bios, maar het komt me net iets te Amerikaans over. Dus
De film is gemaakt door Duitsers, dus het valt wellicht mee.
Doe geen moeite, haal een drankje voor me als je dat zo graag wilt en zout dan lekker terug naar je vrienden.
pi_18999099
Ik wil de soundtrack!
Anyway, ik kan niet wachten hem te zien!! Zit hier persoonlijk al maanden naar uit te kijken. Rampenfilms liggen helemaal in mijn straatje.
  zondag 9 mei 2004 @ 22:24:57 #74
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_19005838
quote:
Op zondag 9 mei 2004 17:49 schreef Troostmeisje het volgende:

[..]

De film is gemaakt door Duitsers, dus het valt wellicht mee.
Heb je Independence Day gezien?
IMDb Vote History
  dinsdag 11 mei 2004 @ 16:32:13 #75
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19049249
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:24 schreef victorinox het volgende:

[..]

Heb je Independence Day gezien?
Echter, nu zijn de Amerikanen voor het grootste deel verantwoordelijk voor de ellende.

En ten tweede, er is nu geen veijand die je kan verslaan. Het gaat nu om overleven binnen de beperkingen die je hebt.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:42:51 #76
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_19056947
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 16:32 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Echter, nu zijn de Amerikanen voor het grootste deel verantwoordelijk voor de ellende.

En ten tweede, er is nu geen veijand die je kan verslaan. Het gaat nu om overleven binnen de beperkingen die je hebt.
Uhhmmm, aan de trailers te zien lijkt hij me ook niet "Amerikaans".
Ik reageerde alleen maar op de opmerking dat deze film door Duitsers is gemaakt en dat het daardoor wel mee zal vallen.
ID4 is door diezelfde Duitser gemaakt en is van begin tot eind "Home of the Free, Land of the Brave".
IMDb Vote History
  woensdag 12 mei 2004 @ 00:01:57 #77
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_19061075
Ik ga er zeker naar toe.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  woensdag 12 mei 2004 @ 09:31:34 #78
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_19065441
Ik ga er zeker heen. Ben zeker toe aan een rampenfilm.
En het kan nooit slechter zijn dan the Core..
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  woensdag 12 mei 2004 @ 11:26:51 #79
77417 Fool
Rielekst!
pi_19067776
Lijkt me wel een mooie film, heb trailers gezien en shots van door steden die door vloedgolven worden verzwolgen zien er wel indrukwekkend uit. Of het verhaal ook iets gaat zijn weet ik niet, de s0ecial effects zagen er in ieder geval veelbelovend uit.
Uhm...
pi_19067898
Geen Amerikaanse onzin erin? Dat zou wel heel fijn zijn ^_^

aan de andere kan is Independence Day best een lache film zonder dat patriotisme erin. Dus ik ben heel benieuwt wat The day after tomorrow word...

>TeeVix<
-"If we were all trees there'd be no wars. 'Cause we'd all be trees"-
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:14:19 #81
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19069027
Als het inderdaad niet zo op Amerika (Oh wat een geweldig land toch! *uche*) focust, dan zou het nog best eens een goede film kunnen zijn! Ben er erg benieuwd naar!
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_19071015
Zolang de grote blockbusters uit Amerika komen zal er altijd wel iets van Amerikaans patriottisme/heldhaftigheid in voorkomen (behalve als ze in een andere tijd/setting spelen zoals bijv Troy ), zeker in rampenfilms.

Maar goed ben ook wel benieuwd naar de film: hoe mooi zijn de special effects en hoe (on)geloofwaardig is het verhaal.
  donderdag 13 mei 2004 @ 14:02:04 #83
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_19098769
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 16:32 schreef Darth-Vader het volgende:
stukje uit "South Park - Goobacks"

Darryl Weathers: All right! So, any ideas how we can stop the future from happening?
Chet: How about we cause more global warming, so that in the future, the polar ice caps melt, and it ushers in a new ice age?
Darryl Weathers: [pause] How the hell is global WARMing gonna cause an ICE age?!
Chet: Well you know, the... global warming could bring on like a climate shift or somethin'?
Darryl Weathers: Chet, you are a fuckin' retard, you know that?! Even if global warming were real, which all proven scientific data shows it isn't, it would take millions of years for a climate shift to happen! You think an ice age can just happen all of a sudden-like?
Chet: Well I was just tryin' to be helpful.
Darryl Weathers: Well help yourself to a fuckin' science book, 'cause you're talkin' like a fuckin' retard! Now, come on people, we've got to think! Damnit, they took our jaorbs!

Een parodie op hoe de gemiddelde Amerikaan aankijkt tegen global warming, gewoon kop in het zand en ontkennen..

[ Bericht 6% gewijzigd door BdR op 13-05-2004 14:15:51 ]
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  donderdag 13 mei 2004 @ 16:24:13 #84
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19102698
Is dat niet hoe de gemiddelde Amerikaan tegen alles aankijkt?

(jaa natuurlijk zijn er uitzonderingen...)
  vrijdag 14 mei 2004 @ 00:56:04 #85
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_19113485
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 14:02 schreef BdR het volgende:
Een parodie op hoe de gemiddelde Amerikaan aankijkt tegen global warming, gewoon kop in het zand en ontkennen..
De gemiddelde Europeaan denkt daar ook zo over.
IMDb Vote History
pi_19120602
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 01:14 schreef Wolfwood het volgende:
leuke SFX's, maar waarschijnlijk verder een chauvinistische kutfilm
misschien wel Amerika achtig maar ik verwacht niet dat het een kut film word!
pi_19121387
Wat stellen deze special effects dan voor ? We hebben het allemaal al eens meegemaakt in films
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:05:10 #88
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19121991
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:40 schreef EminemRulezz het volgende:
Wat stellen deze special effects dan voor ? We hebben het allemaal al eens meegemaakt in films
Tornado's die complete steden verwoesten wat ten tijde van Twister, 1996, nog niet mogelijk hoor...

Maar inderdaad. Echt totaal nieuwe dingen krijgen we waarschijnlijk niet te zien. Nee, het is de overtreffende trap van al het voorgaande en dat alles in 1 film!
pi_19122429
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:40 schreef EminemRulezz het volgende:
Op zo'n grote schaal nog nooit.
Hier hebben heel veel mensen enorm hard aan gewerkt en de resultaten zijn echt fantastisch.
Ik hoop echt voor alle mensen die betrokken waren bij het maken van de sfx dat de film veel opleverd, is goed voor die industrie.
  maandag 17 mei 2004 @ 22:00:58 #90
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19204746
Ik zag afgelopen zaterdag de internationale trailer, als voorstukje voor Troy. Jammer dat er zoveel dialogen in beeld worden gebracht, het gaat me uiteindelijk toch om de aktie en de aanloop daartoe. De eindscene uit de trailer maakt gelukkig veel goed!
  maandag 17 mei 2004 @ 23:51:45 #91
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_19206624
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 14:02 schreef BdR het volgende:
Het is een feit hoor dat er geen aanwijsbaar bewijs is voor menselijke invloed op het klimaat. Dus...
ik interpreteerde deze dialoog dus ook anders
pi_19231726
Ik ga er denk ik wel heen, is ie leuk dan jee en zo niet dan kun je hem afkraken en dat kan ook erg leuk zijn :-)
pi_19236909
Ik ga er ook wel heen Stond naast Troy op mijn lijstje. Nu troy tegenviel moet deze het maar goedmaken
There's a frood who really knows where his towel is.
  woensdag 19 mei 2004 @ 22:38:43 #94
3185 Adelante
To let it go now
pi_19256163

zeker een leuke film om naar uit te kijken, lijkt me
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_19257375
Staat nu ook een recensie in de Veronica Gids (van volgende week).
Ze zijn niet negatief. Zeggne wel dat de snelheid van de gebeurtenissen overdreven wordt en dat het een 'standaard rampenverhaal' is, maar dat de USA 'verheerlijking' meevalt.

Als ik een scanner had, had ik het gescand, maar met m'n webcam kan ik geen goed leesbare plaatje maken.
pi_19301818
Schopje.
Vanavond is "The Making Of" te zien op Yorin, na Independance Day (van dezelfde regisseur ). Het begint wel pas om 23:10.

En het KNMI over de film: http://www.knmi.nl/voorl/nader/filmthedayafterreactie.htm
pi_19306267
Net eff een stukje van de making off gezien en het lijkt me een hele vette film.
Jupiler is goed
  zaterdag 22 mei 2004 @ 00:16:23 #98
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_19306775
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:46 schreef neggix het volgende:

26-5-04 al in Metropolis Antwerpen,volgens mij
(Hans teeuwen)
pi_19308270
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 21:02 schreef Sassie het volgende:
Vanavond is "The Making Of" te zien op Yorin, na Independance Day (van dezelfde regisseur ). Het begint wel pas om 23:10.
Gezien! Dat hebben ze weer verrekte mooi gedaan! Viel me trouwens ook op dat de special effects van Independance Day nog steeds ontzettend goed zijn! Beter dan een Van Helsing in ieder geval...
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:25:18 #100
21961 Lucid
Shaken, not stirred.
pi_19315313
Gister ook de making of gezien. Die cgi effecten zijn echt te mooi. New York onder water, LA vol met tornado's. Het ziet er allemaal supervet uit. Ik ben echter wel bang dat het plot weer totaal ondergeschikt aan de eyecandy zal zijn. Ik wil er iig wel heen in de bios.
Do you expect me to talk? No, Mr. Bond. I expect you to die.
  zondag 23 mei 2004 @ 00:53:08 #101
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19327965

En dan te bedenken dat bovenstaande beelden volledig (!) digitaal zijn!

zondag 23 mei 2004 @ 02:23:07 #102
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_19329335
quote:
Op zondag 25 april 2004 01:31 schreef Arjan het volgende:
Ik vind de traler best tegenvallen, na wat ik hier gelezen heb. Ik zie geen vernieuwende effecten, alleen meer van wat we al kennen, waarbij het er nog behoorlijk nep uitziet ook.
Het verhaal is een rampscenario, dus ook nie meer echt origineel. Jammer.
Deze film moet het vooral hebben van het zinnetje "van de makers van Independence Day".
..ok, de CGI zien er wel OK uit. Concept van het verhaal ook.
Maar inderdaad: HET argument dat de mensen moet overhalen om hem te zien is blijkbaar: "van de makers van Independence Day" Dat zegt meer dan genoeg.
Let's face it: Dit wordt dus echt wel even de grootste KUTfilm van het jaar! driewerf

[offtopic]
Oh, en wat betreft de ecologische boodschap: er is dus, niet eens zo lang geleden al eens een SF meesterwerk gemaakt die je echt aan het denken zet , die heette Twelve Monkeys
[/offtopic]
Scientific Progress Goes 'Boink'
  zondag 23 mei 2004 @ 02:34:48 #103
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19329461
ik vind het zo klote dat iedere x dat ik naar de bios ga die trailer zie, en hij spoilert steeds meer.

Ik heb er geloof ik niet meer zo'n zin in...

zondag 23 mei 2004 @ 02:35:44 #104
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19329470
quote:
Op zondag 23 mei 2004 00:53 schreef Darth-Vader het volgende:

En dan te bedenken dat bovenstaande beelden volledig (!) digitaal zijn!
Het lijkt idd op een tekenfilm.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 23 mei 2004 @ 02:37:15 #105
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19329484
quote:
Op zondag 23 mei 2004 02:35 schreef Price het volgende:

Het lijkt idd op een tekenfilm.
[offtopic] mooie upgrade Price![/offtopic]

pi_19331267
Deze film moet ik zien!!!
pi_19333153
Ik wou deze film graag zien.

Tot ik Independence Day had gezien. Deze film is dus van dezelfde makers, en als ik de reclames enzo moet geloven is dat iets positiefs aan The Day After Tomorrow. Nou, dan laat ik deze film liever aan me voorbij gaan.
Al is 'ie vast heel mooi, grafisch.
  zondag 23 mei 2004 @ 12:37:39 #108
84330 Eveli
Zennnn
pi_19333589
Deze flim lijkt me zwaar vet.
pi_19365877
ik ga er vrijdag heen! gereserveert dus dat wordt wel relaxt! heb er onwijs zin in!
  maandag 24 mei 2004 @ 16:40:54 #110
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19366510
Ik wilde deze film wel zien maar nu ik lees dat het van de makers van Independence Day is denk ik dat ik hem maar laat voor wat het is.
pi_19366752
ik ben nog steeds van plan er heen te gaan ... en ik kijk met zin niet naar trailers e.d spoilers
There's a frood who really knows where his towel is.
  maandag 24 mei 2004 @ 21:50:47 #112
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19375643
Trailer ook gezien, lijkt me alleen zo verschrikkelijk deprimerende film

Gyllenhaal lijkt me wel leuk maar ik twijfel er nog over..
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:43:32 #113
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19385700
Hmmm, de eerste reacties zijn niet al te positief....

...Maar toch gaat deze jongen vrijdag lekker genieten van deze ongelooflijke popcorn flic!!!!
De beelden zullen iig wel geweldig zijn!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:40:29 #114
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19399527
Ik denk dat ik er ook maar heen ga! Hij lijkt me toch wel leuk!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:47:13 #115
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19403216
quote:
Op maandag 24 mei 2004 16:40 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik wilde deze film wel zien maar nu ik lees dat het van de makers van Independence Day is denk ik dat ik hem maar laat voor wat het is.
Gelukkig is Dean Devlin ditmaal niet betrokken bij Emmerich's project. Producer Devlin was voorheen verantwoordelijk voor de klote dialogen en flauwe grappen in o.a. ID4 en Godzilla.
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:46:19 #116
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_19420648
De SFX zien er zeer gelikt uit.

Ik zit te twijfelen tussen Troy en TDaT voor dit weekend.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_19422393
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
Waarom niet allebei?!
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:52:29 #118
19479 Mr.J
pi_19422516
Heb ik de tijd niet voor.
pi_19422711
Zo, zaterdag zit ik in de kuip deze film te kijken
O+ BlaBlub O+
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:59:27 #120
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_19422776
VRIJDAG
Accept you're dead and start living
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:09:54 #121
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_19426282
Volgende week woensdag!
pi_19427020
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:59 schreef bramos-elvis het volgende:
VRIJDAG
klopt
pi_19431256
Ik heb hem vandaag gezien
Toffe film, mooi gemaakt. Er zitten wel enkele foutjes eigenlijk in.

Wat wel grappig is dat er dingen van andere films in gebruikt worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar het is een mooie film
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_19431334
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:46 schreef Mr.J het volgende:
De SFX zien er zeer gelikt uit.

Troy is evengoed als deze film eigenlijk, is dus moeilijke keuze.

Hou je van actie: The Day After Tomorrow
hou je iets meer van romantiek & oudheid: Troy

anders (beste oplossing): beide
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_19431373
Ik vond Independence Day best wel leuk, ondanks alle Amerikaanse verheerlijking. Gewoon even je verstand op nul en genieten van een lekkere popcorn film. Zelfde geldt denk ik voor deze film, en het zou met het Amerikaanse vlaggengewapper nog best wel meevallen ook. Sterker nog, het schijnt dat Ronald Emmerich nog wat kritiek levert op het milieubeleid van de VS in deze film.
pi_19444998
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:27 schreef Disorder het volgende:
Ik vond Independence Day best wel leuk, ondanks alle Amerikaanse verheerlijking. Gewoon even je verstand op nul en genieten van een lekkere popcorn film. Zelfde geldt denk ik voor deze film, en het zou met het Amerikaanse vlaggengewapper nog best wel meevallen ook. Sterker nog, het schijnt dat Ronald Emmerich nog wat kritiek levert op het milieubeleid van de VS in deze film.
klopt, in een interview op tmf( ) zei hij dat hij je aan het denken wou zetten of de mens wel zo verstandig omging met het milieu
pi_19445051
Ik ga hem zeker wel kijken. Al is het maar om de SFX.
  donderdag 27 mei 2004 @ 14:39:01 #128
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_19446914
Ik heb hem gisteren gezien.

Ik vond het een leuke film, al was het alleen al vanwege de SFX. De film miste wel een beetje spanning, maar was het toch wel waard. Ik zou ook meer kunnen vertellen, maar dan ga ik de boel een beetje spoilen.
Horrible Cunt!
pi_19447779
ik ga straks de film checken ....ben benieuwd, hoor wel vaak hetzelfde...slap verhaal, maar de SFX maken veel goed...
pi_19454374
Hier heb ik een review van iemand die hem in NY heeft gezien:
quote:

Gisteren de film mogen zien en het volgende meegemaakt:

Vooraf aan de film,bij de ingang,werd iedereen gecontroleerd op de nodige video/audio-apparatuur aangezien het verboden was/is tijdens de voorstelling opnames te maken op straffe van verwijdering,inbeslagneming en een fikse boete!
Dit werd nog een keer op het grote scherm vertoont voordat de hoofdfilm begon met de bijbehorende tekst dat een ieder verplicht was indien hij een mede-bioscoopganger foto's of andere multi-media opnames zag maken deze direct aan de directie of diens personeel door te geven.
Je begrijpt dat de nodige " yeah right " links en rechts waren te horen bij het lezen van deze tekst.

De film dan:

Deze opent met een shot over drivende losse ijsschotsen waarna je een mini-kamp ontdekt waar Dennis Quaid('Jack' de hoofdrolspeler) met een aantal collega's aan het boren en meten is.Tijdens het boren begint het ijs her en der te scheuren met als gevolg dat de boorapparatuur in de afgrond valt(degene die ermee bezig was bijna meesleurend) en er zo 2 gescheiden stukken grond verschijnen. In bijna Gung-ho stijl moet de hoofdpersoon 'Jack' weer even 3 aluminium pijpen die aan de overkant zijn blijven liggen redden en dit ook bijna ook met zijn leven bekopen.
Daarna een shot van de hoofdrolspeler 'Jack' bij een VN vergadering waar het klimaat aan de orde wordt gesteld en niemand eigenlijk naar hem wil luisteren.vooral de vice-president van de Verenigde Staten niet.
Daarna volgt er een shot van Tokyo Japan waar het nacht is en waar na verloop van tijd bevroren ijspegels zo groot als tennisballen de inwoners van Tokyo bombarderen.Hierna een shot van een weer-instituut dat metingen overal ter wereld waarneemt en daarna overgaat in een shot met hoofdrolspeler 'Jack' en zijn huiselijke situatie nl: Zijn zoon die brilliant is haalt een zware onvoldoende maar wordt toch uitgezonden voor een academische marathon in New York .
In het vliegtuig op weg naar New York worden ze ook geconfronteerd met de veranderde weersomstandigheden(turbulentie) waarna het beeld overgaat in een volgende shot nl: De Hel die nu in Los Angeles op weergebied is losgebarsten.Rondvliegende auto's /huizen ala de film Twister ontsieren de hele Californische bay-area. dat na aflloop op een militair slagveld lijkt.(let op de typische Amerikaanse field reporters die gewoon verslag blijven doen van de hele inferno om hen heen en daarvoor ook de prijs betalen )

Daarna is ,na enkele easy-shots-- die scenes waar allerlei hoofdrolspelers onder elkaar kleppen over wat er verder kan gebeuren etc etc.-- de beurt aan New York dat vooraf gewaarschuwd was door het vreemde gedrag van de dieren.(en toch denken dat het niks voorstelt he mensen...)Je ziet dan ook de huizenhoge zee gewoon regelrecht op New York/Manhatten afstormen en alles en iedereen in zijn pad verzwelgen

Het 'schoolklasje' met de zoon van de hoofdrolspeler 'Jack' dat in New York vastzit vanwege de naderende inferno vlucht met nog een tiental bewoners de bibliotheek in en houd zich daar schuil tot aan het einde van de film.

Uiteindelijk begint de kou na de regen-inferno de overhand te krijgen en ook New York vriest zoals het gehele noorden van de Verenigde Staten en Europa en Azie helemaal dicht onder een pak sneeuw en ijzel.
In typische Amerikaanse dare-devil stijl beloofd hoofdrolspeler Dennis Quaid('Jack') dat hij zijn zoon gaat halen daar in New York en begint een 3 man sterk expeditie-tocht te voet op te zetten ( en waarin hij uiteindelijk slaagt) waarna het weer zich herstelt, en alle overlevenden door de Amerikaanse regering in helicopters worden opgepikt en de film uiteindelijk met een shot van moeder Aarde eindigd.

Is deze film nu een waardige opvolger van ID4?

Nee! Het heeft niet die vaart en lekkere doorgang die een film uit deze genre zou moeten hebben.
Allereerst zijn er teveel van die scene's waarin de hoofdrolspelers teveel met elkaar bezig zijn en daardoor het tempo van spanning die zo een film toch dient op te bouwen voor de volgende scene onderbreekt.
De inferno -scene's zijn echter geweldig(je zag ze ook al in de trailer) en grotesk en hebben wat weg van wat we in ID4 zagen bij de aanschouw van de UFO's.
Vooral de aanstormende zee op Manhatten zoals eerder omschreven is echt knap en indrukwekkend gedaan en doet denken aan die ID4 scene waar het presidentiele vliegtuig opstijgt terwijl de vuurmassa door Los Angeles heenraast.
Kwa humor is het vrij mager gesteld itt ID4 want de enge echte leuke opmerking is wanneer de zee door de straten van Manhatten heenraast, een buschauffeur tegen passagiers buiten schreeuwt die coute co coute binnen willen komen dat hij buiten dienst is(hij staat immers vast )vervolgens toch de deur open doet, wederom zegt dat hij 'buiten dienst' is ,$ 100,- dollar krijgt, weer zegt datie buiten dienst is en dan $ 200,- krijgt en dan zegt Thank U en vervolgens gewoon doorgaat met het lezen van zijn krantje.
Ik vind qua spanning dat The Day after Tomorrow eerder in het rijtje Deep Impact en Armageddon past die eigenlijk qua verhaallijn eigenlijk nog boeiender zijn.

Kortom The Day after Tomorrow is een leuke film maar geen hoogvlieger als we dat vergelijken met gelijksoortige films zoals eerder genoemd.Jammer!
  donderdag 27 mei 2004 @ 19:57:53 #131
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_19454891
Duidelijk geval van een hype.
pi_19455177
door de enorme hoeveelheid reclame (terwijl ik er eigenlijk nog niks van gehoord had) ben ik er bang voor dat dit een type film is dat het puur moet hebben van de marketing. ik ga hem uiteraard zelf nog even kijken maar ben bang dat dit niet in de bios gaat gebeuren. (terwijl een SFX film daar wel het best tot zijn recht komt)
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:13:27 #133
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19455331
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:57 schreef Maaark het volgende:
Duidelijk geval van een hype.
Dat valt nog wel mee denk ik. Hij wordt vooral hij super agressief gepromoot. Je kan geen film meer zien zonder dat je de trailer ziet en overal hangen posters en zie je commercials.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:17:05 #134
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_19455433
Ja. En daardoor praat iedereen erover.
Da's toch een hype?
pi_19455619
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 20:43 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar het zuigt net als Greenpeace reclames.
weer iemand die zoiets heeft van "we verneuken de aarde maar"
wat wordt ik daar toch ziek van!

maargoed ontopic:
Ik ga deze film zeker kijken. Ik weet heus wel dat het verhaal echt superslecht zal zijn enzo, maar ik houd nu eenmaal van rampenfilms en dan maakt het mij niks uit of er een goed verhaal in zit, als de special effects maar goed zijn. En ik weet zeker dat dat bij deze film wel goed zit!
pi_19456136
De recensie in de veronica gids is veelbelovend. Daar kreeg ie 4 van de 5 sterren.
pi_19456176
Ik ga hem wel in Parijs bekijken, zijn we toch met school -> moeten een film kijken

(Wel de VO (originele versie), ik heb geen zin in frans gekrijs )
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_19456436
ff zo tussendoor:

Denk nou eerst ff na voor je bladen gaat ophemelen want die zijn het laatste wat je moet geloven.Vaak hebben zij er baat bij om iets op te hemelen zodat zij er ook beter van worden.Commericeel gewin heet dat.Dus ik zou altijd meer waarde hechten aan wat normale mensen schrijven ipv wat professionals je voorkauwen.
De film Blairwitch Project was een voorbeeld van geweldige hype en bleek datie niet veel beter (zeg maar gewoon SLECHT)was dan Evil Dead uit de jaren 80 of Hell Raiser of zelfs Psycho.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:00:34 #139
38433 snijder
snijderdotcom
pi_19456555
Ik heb nu al een paar ker de trailer gezien, lijkt me helemaal niets. Wacht wel tot dat deze op de TV komt/download hem wel.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_19456780
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:00 schreef snijder het volgende:
Ik heb nu al een paar ker de trailer gezien, lijkt me helemaal niets. Wacht wel tot dat deze op de TV komt/download hem wel.
Wacht tot deze op tv komt...

Dude, dan mag je nog wel damn lang wachten, hoe groter de hype van een film, des te langer het duurt voordat hij op TV komt.

Mss Channel + oid, maar anders ook niet
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  Redactie Frontpage donderdag 27 mei 2004 @ 21:22:14 #141
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19457117
De telegraaf was ook lovend, op imdb zeggen ze: wat je verwacht krijg je. Dus mooie beelden, actie en een dun verhaaltje. Sorry, maar zat er verhaal in ID4? Nee toch en ook die was goed te pruimen.
pi_19457215
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:22 schreef SunChaser het volgende:
De telegraaf was ook lovend, op imdb zeggen ze: wat je verwacht krijg je. Dus mooie beelden, actie en een dun verhaaltje. Sorry, maar zat er verhaal in ID4? Nee toch en ook die was goed te pruimen.
Precies, een goed verhaal is fijn, maar soms, ja soms, dan zijn die films waar je gewoon met ogen open, popcorn op schoot, kunt genieten van de belachelijk mooie effects

Dit had ik bij Troy ook al in gedachte (die me toen nóg tegenviel, maar dat terzijde). Hopelijk wordt deze wel wat beter dan Troy, het (dunne) verhaal staat me iig wel aan
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  Redactie Frontpage donderdag 27 mei 2004 @ 21:41:03 #143
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_19457664
J, een overkil is ook niet goed. Van Helsing vond ik op een gegeven moment gewoon saai, weer een effect hier, weer een oneliner daar. Ik dacht na 90 minuten, gooi die eindcredits erin! Moesten we nog 3 kwartier.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:32:57 #144
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_19459011
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:17 schreef Maaark het volgende:
Ja. En daardoor praat iedereen erover.
Da's toch een hype?
Pff.

Nou ja, ze proberen er juist een hype van te maken. Als iedereen het een kutfilm vindt en daarover praat is het geen hype lijkt me. Je snapt wat ik bedoel. Die film zorgt er niet voor dat er over gepraat wordt, dat doet de promotiecampagne.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:35:14 #145
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19459074
Ik download hem wel, ga m'n geld niet hier aan uitgeven, dan nog liever aan shrek 2 of harry potter...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:36:09 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19459100
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:32 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Pff.

Nou ja, ze proberen er juist een hype van te maken. Als iedereen het een kutfilm vindt en daarover praat is het geen hype lijkt me. Je snapt wat ik bedoel. Die film zorgt er niet voor dat er over gepraat wordt, dat doet de promotiecampagne.
Meneer Emmerich's vorige films hadden ook al zo'n enorme marketing er om heen zitten (ID4 en Godzilla)
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_19460525
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:35 schreef MikeyMo het volgende:
Ik download hem wel, ga m'n geld niet hier aan uitgeven, dan nog liever aan shrek 2 of harry potter...
Dat zegt iemand die zijn geld wel aan Knight Rider uitgeeft!
pi_19461821
Aardige film, eens wat anders dan die vervelende pro-amerika propaganda. Maar de boodschap had veel harder en prominenter moeten worden gepresenteerd.
pi_19461934
Net gezien in de bios, viel me wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Maar ook weer niet super slecht ofzo, je moet hem gewoon gezien hebben
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:51:43 #150
3604 MightyV
Just Breathe
pi_19462606
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:56 schreef i-spy24 het volgende:
De film Blairwitch Project was een voorbeeld van geweldige hype en bleek datie niet veel beter (zeg maar gewoon SLECHT)was dan Evil Dead uit de jaren 80 of Hell Raiser of zelfs Psycho.
Dat films vaak gehyped worden en dus enorm tegenvallen is natuurlijk waar. Meest recente voorbeeld daarvan is Troy. MaarBlair Witch vind ik een slecht voorbeeld, dat was juist een ontzettend vernieuwende film.

On-topic: The Day After Tomorrow net gezien en de sfx zijn prachtig, en gelukkig geen overkill. Plotje is dun, oke, maar er zitten een paar leuke vondsten in en het acteren is over het algemeen goed. Geen klassieker, maar wel erg goed binnen het rampenfilm-genre. Beter dan Deep Impact, niet zo gaaf als Armageddon. Leuk entertainment in ieder geval wel.
pi_19463557
Ik heb 'm ook net gezien, en inderdaad de special effects zijn prachtig. Alleen gedragen de figuren in de film zich zonder enige uitzondering zo stom dat je alleen nog maar kan vinden dat ze het eigenlijk wel verdiend hadden om dood te vriezen.

Wat ronduit belachelijk is, is als de Mexicanen de grenzen openzetten voor het kwijtschelden van de schulden van Latijns Amerika. Er zijn uit die 'vondst' maar twee conclusies mogelijk; de makers denken dat óf de Mexicanen óf de kijkers oerdom zijn. Die schulden zijn namelijk in Dollars, en munt die qua waarde na de ramp die over de VS heen is gespoeld waarschijnlijk een waarde heeft van 1 miljard voor een Mexicaanse Peso. Waarschijnlijk zou Mexico zijn schuld af kunnen betalen met de tegenwaarde van een pakje sigarettern.
pi_19463573
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:41 schreef SunChaser het volgende:
J, een overkil is ook niet goed. Van Helsing vond ik op een gegeven moment gewoon saai, weer een effect hier, weer een oneliner daar. Ik dacht na 90 minuten, gooi die eindcredits erin! Moesten we nog 3 kwartier.
Wat wel een scary side effect van Van Helsing is, is dat ik het volledig met je eens ben.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:43:43 #153
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_19466366
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 02:36:26 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:56:30 #154
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19466729
Uit: Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL

Day After Tomorrow, The (2004)
De natuurrampen zijn overweldigend in beeld gebracht en zijn alleen al het bezoek aan de bioscoop meer dan waard. De verschilllende subplots zijn niet allemaal even sterk, maar goed genoeg om je er niet aan te ergeren (behalve misschien het stukje met de wolven). Er zitten wat dingetjes in die niet kloppen met de werkelijkheid, maar dat reken ik de film niet aan. Dit is een film om te entertainen en dat doet hij. Van de drie grote films die in mei in premiere zijn gegaan (naast deze ook nog Van Helsing en Troy) vond ik dit de beste. Je krijgt gewoon wat je verwacht; een flinke portie natuurgeweld, die een boodschap met zich meebrengt dat we op moeten passen, zonder die er in te rammen. De film is ook lang niet zo patriotistisch als Independence Day, integendeel zelfs. ****
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:18:01 #155
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_19467298
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb 'm gisteravond gezien... en vond het een tegenvaller. Eigenlijk is het een zwakke vorm van Independence Day... maar dan met natuur. De karakters doen er allemaal niet toe... de enige belangrijke lui zijn Laura, Sam en Hall (hoe heet ie ook alweer met zn voornaam?). Zij zijn de enigen die nog een béétje uit de verf komen... maar verder krijg je geen affectie met één van de acteurs... terwijl er toch een keur aan acteurs voorbij komt. Ze zijn echter allemaal nietszeggend... het is een opeenstapeling van scènes... zonder dat je je betrokken gaat voelen bij de scènes en de gevoelens van de acteurs. Daarom... erg matig.

De SFX waren van behoorlijk formaat... allemaal goed te doen... hoewel op een gegeven moment de bevriezingsscènes simpel worden. Alles wordt wit...that's it. Maar goed... dan nog... de vloedgolf... overstroming van de stad is allemaal erg netjes. Wat dat betreft is er goed werk geleverd.

Er moet alleen één iemand mij uitleggen wat de functie van de wolven was. Eerst zijn ze zonder functie ontsnapt uit die shelter... en daarna komen ze die wolven op de boot tegen... maar zonder functie eigenlijk. Het enige waar ze goed voor zijn is een actiescène van een halve minuut... maar verder. Want je ziet ze ook nog één van die medestudenten in z'n been bijten... maar daar hoor je niks meer van. Sam draagt 'm op die boot... en daarna door de bieb... maar dat is niet spectaculair... en achteraf hoor je ook niks meer van die beet ofzo. Functieloze wolven vond ik het maar.

Wat dat betreft is het eigenlijk ook jammer dat die infectie van Laura zo zwak uitgediept wordt. Ze heeft dan die infectie... Sam gaat naar de boot... maar daarna hoor je er niks meer over. Op die manier vat ik het op als allemaal losse flodders waar je een film omheen hangt... maar die eigenlijk maar met een paar simpele draadjes aan mekaar hangt. Ze moeten de flodders meer waarde geven om de film ook goed te lijmen...

Maar verder was ie best vermakelijk hoor
Hey mister spoiler!
pi_19467649
en deze dan die er al veel eerder stond?

Hier heb ik een review van iemand die hem in NY heeft gezien :
quote:

Gisteren de film mogen zien en het volgende meegemaakt:

Vooraf aan de film,bij de ingang,werd iedereen gecontroleerd op de nodige video/audio-apparatuur aangezien het verboden was/is tijdens de voorstelling opnames te maken op straffe van verwijdering,inbeslagneming en een fikse boete!
Dit werd nog een keer op het grote scherm vertoont voordat de hoofdfilm begon met de bijbehorende tekst dat een ieder verplicht was indien hij een mede-bioscoopganger foto's of andere multi-media opnames zag maken deze direct aan de directie of diens personeel door te geven.
Je begrijpt dat de nodige " yeah right " links en rechts waren te horen bij het lezen van deze tekst.

De film dan:

Deze opent met een shot over drivende losse ijsschotsen waarna je een mini-kamp ontdekt waar Dennis Quaid('Jack' de hoofdrolspeler) met een aantal collega's aan het boren en meten is.Tijdens het boren begint het ijs her en der te scheuren met als gevolg dat de boorapparatuur in de afgrond valt(degene die ermee bezig was bijna meesleurend) en er zo 2 gescheiden stukken grond verschijnen. In bijna Gung-ho stijl moet de hoofdpersoon 'Jack' weer even 3 aluminium pijpen die aan de overkant zijn blijven liggen redden en dit ook bijna ook met zijn leven bekopen.
Daarna een shot van de hoofdrolspeler 'Jack' bij een VN vergadering waar het klimaat aan de orde wordt gesteld en niemand eigenlijk naar hem wil luisteren.vooral de vice-president van de Verenigde Staten niet.
Daarna volgt er een shot van Tokyo Japan waar het nacht is en waar na verloop van tijd bevroren ijspegels zo groot als tennisballen de inwoners van Tokyo bombarderen.Hierna een shot van een weer-instituut dat metingen overal ter wereld waarneemt en daarna overgaat in een shot met hoofdrolspeler 'Jack' en zijn huiselijke situatie nl: Zijn zoon die brilliant is haalt een zware onvoldoende maar wordt toch uitgezonden voor een academische marathon in New York .
In het vliegtuig op weg naar New York worden ze ook geconfronteerd met de veranderde weersomstandigheden(turbulentie) waarna het beeld overgaat in een volgende shot nl: De Hel die nu in Los Angeles op weergebied is losgebarsten.Rondvliegende auto's /huizen ala de film Twister ontsieren de hele Californische bay-area. dat na aflloop op een militair slagveld lijkt.(let op de typische Amerikaanse field reporters die gewoon verslag blijven doen van de hele inferno om hen heen en daarvoor ook de prijs betalen )

Daarna is ,na enkele easy-shots-- die scenes waar allerlei hoofdrolspelers onder elkaar kleppen over wat er verder kan gebeuren etc etc.-- de beurt aan New York dat vooraf gewaarschuwd was door het vreemde gedrag van de dieren.(en toch denken dat het niks voorstelt he mensen...)Je ziet dan ook de huizenhoge zee gewoon regelrecht op New York/Manhatten afstormen en alles en iedereen in zijn pad verzwelgen

Het 'schoolklasje' met de zoon van de hoofdrolspeler 'Jack' dat in New York vastzit vanwege de naderende inferno vlucht met nog een tiental bewoners de bibliotheek in en houd zich daar schuil tot aan het einde van de film.

Uiteindelijk begint de kou na de regen-inferno de overhand te krijgen en ook New York vriest zoals het gehele noorden van de Verenigde Staten en Europa en Azie helemaal dicht onder een pak sneeuw en ijzel.
In typische Amerikaanse dare-devil stijl beloofd hoofdrolspeler Dennis Quaid('Jack') dat hij zijn zoon gaat halen daar in New York en begint een 3 man sterk expeditie-tocht te voet op te zetten ( en waarin hij uiteindelijk slaagt) waarna het weer zich herstelt, en alle overlevenden door de Amerikaanse regering in helicopters worden opgepikt en de film uiteindelijk met een shot van moeder Aarde eindigd.

Is deze film nu een waardige opvolger van ID4?

Nee! Het heeft niet die vaart en lekkere doorgang die een film uit deze genre zou moeten hebben.
Allereerst zijn er teveel van die scene's waarin de hoofdrolspelers teveel met elkaar bezig zijn en daardoor het tempo van spanning die zo een film toch dient op te bouwen voor de volgende scene onderbreekt.
De inferno -scene's zijn echter geweldig(je zag ze ook al in de trailer) en grotesk en hebben wat weg van wat we in ID4 zagen bij de aanschouw van de UFO's.
Vooral de aanstormende zee op Manhatten zoals eerder omschreven is echt knap en indrukwekkend gedaan en doet denken aan die ID4 scene waar het presidentiele vliegtuig opstijgt terwijl de vuurmassa door Los Angeles heenraast.
Kwa humor is het vrij mager gesteld itt ID4 want de enge echte leuke opmerking is wanneer de zee door de straten van Manhatten heenraast, een buschauffeur tegen passagiers buiten schreeuwt die coute co coute binnen willen komen dat hij buiten dienst is(hij staat immers vast )vervolgens toch de deur open doet, wederom zegt dat hij 'buiten dienst' is ,$ 100,- dollar krijgt, weer zegt datie buiten dienst is en dan $ 200,- krijgt en dan zegt Thank U en vervolgens gewoon doorgaat met het lezen van zijn krantje.
Ik vind qua spanning dat The Day after Tomorrow eerder in het rijtje Deep Impact en Armageddon past die eigenlijk qua verhaallijn eigenlijk nog boeiender zijn.

Kortom The Day after Tomorrow is een leuke film maar geen hoogvlieger als we dat vergelijken met gelijksoortige films zoals eerder genoemd.Jammer!
pi_19468208
en zelfs CNN zegt itt wat jullie zo graag over de NL media vertellen en Rene Mioch (DUH!!) dat het op die bepaalde scenes na helemaal niet zo een een geweldige film is.
Dus die gozer in NY het wel de beste review!

CNN
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:01:54 #158
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19468585
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:49 schreef i-spy24 het volgende:
en zelfs CNN zegt itt wat jullie zo graag over de NL media vertellen en Rene Mioch (DUH!!) dat het op die bepaalde scenes na helemaal niet zo een een geweldige film is.
Dus die gozer in NY het wel de beste review!

CNN
Hoe kun je nou in Godsnaam de beste review hebben? Een review is een mening van een criticus. Je kan het eens zijn met die mening of niet, maar om nou te zeggen dat een review de beste van allemaal is slaat echt nergens op
pi_19468963
eeeeh..die review was niet van een criticus maar van een gewone bioscoopganger hoor.Dus heel wat anders dan wat Mioch of andere BN'ers neer pennen.Beetje beter lezen...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:35:31 #160
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_19469565
Ik heb 'm gisteren gezien.

Het verhaal vond ik nog niet eens zo verschrikkelijk slecht en het acteerwerk viel me reuze mee.

Echter, ik miste de spanning en de onheilspellende muziek uit de trailers.

En waarom kregen de tornado's zo verschrikkelijk weinig aandacht?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:30:59 #161
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19470895
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:13 schreef i-spy24 het volgende:
eeeeh..die review was niet van een criticus maar van een gewone bioscoopganger hoor.Dus heel wat anders dan wat Mioch of andere BN'ers neer pennen.Beetje beter lezen...
Goed, dan nog, vervang criticus door gewone bioscoopganger en je hebt precies hetzelfde. Een review is iemands mening. Kan nooit het beste zijn. Wel het beste bij jouw mening aansluiten.

Beetje beter nadenken...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:14:56 #162
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_19471901
Hoelang duurt de film eigenlijk?
There is only one way to save our city, KIP.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 15:29:02 #164
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_19473981
Geweldige film......
Goed verhaal, goede uitleg van de situatie en magnefieke special effects.
De wolven in het verhaal waren wat afleiding van het geheel.
Deze film is duidelijk een instant klassieker voor mij !!!

PUNT.
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_19478212
niks punt! KOMMA... ..

en waarom trok dat jonge ding met die paardenstaart niet ff haal kleren meer uit toen die gozer het zou koud had..
zo...dat wilde ik ff kwijt nadat geneuzel over die tornado-aandacht...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 23:56:40 #166
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19485747
Dat stukje dat ze vluchten voor het opkomend ijs is wel zo stom dat je de film al vooraf niet meer serieus kan nemen. Sowieso niet natuurlijk omdat het belachelijk snel gaat, maar daadwerkelijk zo snel ijs zien vormen binnen de stad is te absurd.
pi_19485815
* Sport_Life gaat er mogen naartoe .
pi_19486354
ik ga er ook morgen naar toe!! En ik heb er zin in!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 00:28:03 #169
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19486413
Leuke, vermakelijke film. Niet meer, niet minder.

Wel ontzettend leuk en gaaf om te zien wat er allemaal zou kunnen gebeuren
Die dikke wolken waren echt supermooi om te zien

Maareh, hoewel het zo snel nooit zou gebeuren, is het wel degelijk mogelijk dat het zo koud wordt door het weer dat je echt terplekke bevriest? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord
pi_19486667
afgelopen avond gezien in pathé ehoven.
ERG mooie film (special effects)...zoals iemand anders al ergens had gezegd is het geen 'snelle' film.
Ook leuk om te zien wat er kan gebeuren enzo
Ik werd er wel in opgezogen..ik vergat alles om me heen
Ik vond het de moeite waard om te gaan.
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_19487365
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 00:28 schreef Hare het volgende:
Maareh, hoewel het zo snel nooit zou gebeuren, is het wel degelijk mogelijk dat het zo koud wordt door het weer dat je echt terplekke bevriest? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord
Ik heb wel eens verhalen gelezen over de helden die tijdens WO II de schepen bemanden op de route Schotland - Murmansk. Die hadden veel te verduren van het weer - en dat is een understatement. Eén minuut met een onbedekt lichaamsdeel aan dek en het was vaarwel lichaamsdeel.

Ik kan iedereen H.M.S. Ulysses van schrijver Alistair MacLean aanraden. Dat gaat over zo'n heldhaftige bemanning. Als je leest wat die allemaal hebben moeten doorstaan dankzij U-boten, slaaptekort en vooral het ijzige weer... Aangrijpend boek. Zeer.

Maar goed, ik heb The Day After Tomorrow nog niet gezien, dus weet niet naar wat voor scene je refereert. Maar in zeer korte tijd bevriezen is jammer genoeg wel degelijk mogelijk.
pi_19490053
nou ik vond hem wel mooi heb me zeker vermaakt in de bios gister
  zaterdag 29 mei 2004 @ 13:41:43 #173
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_19492545
Goeie film, maar als ik eerlijk ben had ik er meer van verwacht... Meer opbouwende spanning enzo.. Het ging namelijk allemaal erg snel.
There is only one way to save our city, KIP.
pi_19494240
ik ga vanavond! ben echt benieuwd.
pi_19500148
Ik ga ook vanavond!! Ben zeer benieuwd
  zaterdag 29 mei 2004 @ 22:03:57 #176
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19502554
quote:
Wat ronduit belachelijk is, is als de Mexicanen de grenzen openzetten voor het kwijtschelden van de schulden van Latijns Amerika. Er zijn uit die 'vondst' maar twee conclusies mogelijk; de makers denken dat óf de Mexicanen óf de kijkers oerdom zijn. Die schulden zijn namelijk in Dollars, en munt die qua waarde na de ramp die over de VS heen is gespoeld waarschijnlijk een waarde heeft van 1 miljard voor een Mexicaanse Peso. Waarschijnlijk zou Mexico zijn schuld af kunnen betalen met de tegenwaarde van een pakje sigarettern.
Er wordt hier meer een nadruk gelegd op de stomzinnigheid van politiek beleid, net zoals de vice-president die zich meer druk maakt om de economie en de bewaker van de bibliotheek die een zwerver met zijn hond niet binnen wil hebben terwijl buiten de stad onderloopt. Bureaucratie is kortzichtig, dat is de boodschap.

Slechte film trouwens. De effecten zijn verder goed voor elkaar.
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
  zaterdag 29 mei 2004 @ 22:06:02 #177
58276 nederhorror.nl
Wieken des Doods
pi_19502593
quote:
Maareh, hoewel het zo snel nooit zou gebeuren, is het wel degelijk mogelijk dat het zo koud wordt door het weer dat je echt terplekke bevriest?
Dat wel, maar dat de kou je achtervolgt door gangen, alsof het enige intelligentie heeft, niet.

De anecdote van de mamoet die bevroor terwijl hij aan het eten was, is waar. Wetenschappers kunnen het nog steeds niet verklaren.
Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:23:00 #178
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19504168
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 22:06 schreef nederhorror.nl het volgende:

[..]

Dat wel, maar dat de kou je achtervolgt door gangen, alsof het enige intelligentie heeft, niet.

De anecdote van de mamoet die bevroor terwijl hij aan het eten was, is waar. Wetenschappers kunnen het nog steeds niet verklaren.
Serieus ja? Cool zeg (hehe, is dat nog eens even dubbel )

Was dat dan dus ook echt die mammoet die ze lieten zien in de film? Of is de echte toch te waardevol?
En als het echt waar is, dan moet er toch makkelijk dna van dat beest kunnen worden genaamd ala de jurassic park methode?

Zou wel mooi zijn weer eens wat nieuwe dieren
  Moderator zaterdag 29 mei 2004 @ 23:28:12 #179
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19504271
The Day After Tomorrow zal dit weekend als opening in de VS ongeveer 100 mln dollar opbrengen. Dat is een hele goede opening, die Van Helsing en Troy ver achter zich laat.

Toch kan het zo zijn dat zelfs met dit enorme bedrag The Day... niet de nummer 1 film van de week wordt...het lijkt erop of Shrek 2 voor een verrassing gaat zorgen en nog een weekje aan kop blijft.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_19507113
Vanavond gezien en ik vond m niet echt super, maar ook zeker niet slecht .
pi_19512275
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 01:34 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ik heb wel eens verhalen gelezen over de helden die tijdens WO II de schepen bemanden op de route Schotland - Murmansk. Die hadden veel te verduren van het weer - en dat is een understatement. Eén minuut met een onbedekt lichaamsdeel aan dek en het was vaarwel lichaamsdeel.

Ik kan iedereen H.M.S. Ulysses van schrijver Alistair MacLean aanraden. Dat gaat over zo'n heldhaftige bemanning. Als je leest wat die allemaal hebben moeten doorstaan dankzij U-boten, slaaptekort en vooral het ijzige weer... Aangrijpend boek. Zeer.
Idd. Maar ook: als je met een onbedekt lichaamsdeel met die temperaturen metaal of ijs aanraakt, blijf je garandeerd plakken en wordt het bloederig om weer los te komen. In de film zie mensen regelmatig met blote handen iets vastpakken bij temeraturen ver onder nul. Bijvoorbeel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 mei 2004 @ 15:44:10 #182
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_19513766
Nederland in the Day after Tomorrow:

Een vroege winter in Nederland, Elfstedentocht komt toch niet wegens strenge winter.
Koningin Beatrix besloot dat zij naar Nederlandse Antillen moest vluchten. Prinses Maxima en Alexender gingen terug naar Argenatie, tweede thuis .De regeringszetel gaat gedwongen naar Nederlandse Antillen verplaatsen. Den Haag staat onder de sneeuw.
  zondag 30 mei 2004 @ 15:49:29 #183
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_19513877
Film gisteravond gezien
Vette film hoor
Het verhaal klopt van geen kanten..maar ja
Erg mooie special effects
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_19519821
Ik vond het een leuk bedacht verhaal. Mooie, realistische special effects.
Maar.. onrealistisch en geromantiseerd.
SPOILER
  zondag 30 mei 2004 @ 21:37:45 #185
56883 -Mzraki-
agnostic
pi_19521088
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:33 schreef Morgil het volgende:
SPOILER
SPOILER
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 30 mei 2004 @ 21:41:34 #186
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19521186
quote:
Op zondag 30 mei 2004 21:37 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]
SPOILER

Je krijgt de president dus echt wel te zien hoor, wat is dat nou voor onzin
En hoe kun je dat nou zeggen zonder de film gezien te hebben?
  zondag 30 mei 2004 @ 21:46:43 #187
56883 -Mzraki-
agnostic
pi_19521323
quote:
Op zondag 30 mei 2004 21:41 schreef Hare het volgende:

[..]

Je krijgt de president dus echt wel te zien hoor, wat is dat nou voor onzin
En hoe kun je dat nou zeggen zonder de film gezien te hebben?
Goed, misschien wel, ik heb de film after all nog niet gezien nee

Alles wat ik weet heb ik opgedaan uit reviews, trailers en wat reacties.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 30 mei 2004 @ 21:54:56 #188
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_19521530
Ik wacht nog wel ff een par weken,is het wat rustiger
(Hans teeuwen)
pi_19521679
Net gezien: erg mooie effecten, goed geacteerd. Mooie film, maar geen klassieker wat mij betreft.

Ik miste de spanning.
  zondag 30 mei 2004 @ 22:10:51 #190
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_19521987
quote:
Op zondag 30 mei 2004 20:33 schreef Morgil het volgende:
SPOILER
Uhm...volgens mij klopte het wel hoor...ik heb "hem" in ieder geval niet meer gezien daarna
  zondag 30 mei 2004 @ 22:11:22 #191
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_19522001
En dat meisje..Laura ofzo.....
  maandag 31 mei 2004 @ 00:53:08 #192
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19526418
Dom, maar wel leuk, met een ontzettend hoog ID4 gehalte en sfx die goed genoeg zijn voor deze spectaculaire no-brainer. De cast is goed gekozen alleen jammer van het wat makkelijke einde maar een 7 verdiend de film wel

maandag 31 mei 2004 @ 02:10:10 #193
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_19527673
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:18 schreef Maaark het volgende:

[..]

Hey mister spoiler!
sow erg he... hij heeft een stukje verklapt van de film.
Nu is heel de film verneukt voor jou
Ga maar in een hoekje staan janken..
Nothing to see here, carry on
  maandag 31 mei 2004 @ 10:13:45 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19529445
quote:
Op maandag 31 mei 2004 02:10 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

sow erg he... hij heeft een stukje verklapt van de film.
Nu is heel de film verneukt voor jou
Ga maar in een hoekje staan janken..
hij heeft gelijk: tis ook irritant als je de spoilers van de film al weet voordat je m hebt gezien. Spoilertags zijn er niet voor niets,hoor.
Dus bij deze, voor jou:
  maandag 31 mei 2004 @ 11:08:26 #195
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19530385
Doet het niet onaardig in de boxoffice:
quote:
20th Century Fox's new The Day After Tomorrow earned $70 million for the three days from 3,425 theaters for second place. The $125 million Roland Emmerich disaster film, starring Dennis Quaid and Jake Gyllenhaal, also collected $82.1 million internationally, bringing its worldwide total to $152.1 million. Fox said it was the best worldwide opening for a non-sequel, smashing the old mark of $107 million set three weeks ago by the monster thriller Van Helsing.
  maandag 31 mei 2004 @ 11:21:36 #196
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_19530675
Leuke chips film, qua verhaal en opbouw zit deze beter in elkaar als zijn voorgangers. De specials zijn erg mooi (maar waarom moet er altijd weer een Amerikaanse vlag in beeld zijn , bevroren of niet)... Gewoon niet nadenken en kijken (met een paar flessen bier).
  maandag 31 mei 2004 @ 12:28:18 #197
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_19531933
mooie special effects...daar is ook alles mee gezegd. deze film was wel precies wat ik er van verwachte, niets meer en niets minder.
pi_19531959
Ik vond hem een beetje tegenvallen..
Ik had meer verwacht van de film
  maandag 31 mei 2004 @ 12:44:59 #199
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_19532298
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vond hem een beetje tegenvallen..
Ik had meer verwacht van de film
ja dat moet je ook niet doen
gewoon niet al te veel van verwachten dan kan hij alleen maar mee vallen.
pi_19532357
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:44 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja dat moet je ook niet doen
gewoon niet al te veel van verwachten dan kan hij alleen maar mee vallen.
Tja, daar heb je gelijk in
Maar de trailer zag er spectaculair uit
  maandag 31 mei 2004 @ 12:49:58 #201
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_19532391
quote:
Op maandag 31 mei 2004 12:48 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Tja, daar heb je gelijk in
Maar de trailer zag er spectaculair uit
dan moet je nooit de trailer van Mission to Mars kijken en helemaal nooit de film zelf.
ik wordt er weer helemaal verdrietig van, wat een teleurstelling
pi_19533022
Ik vond vooral het allerlaatste gedeelte mooi!
SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 31-05-2004 16:37:57 ]
Imagine yourself that everything comes true what your dream said, dance of cocaine, xtc, LSD whatever... a never ending dream of love!!
  maandag 31 mei 2004 @ 14:38:15 #203
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_19535030
ik vond dat juist weer een beetje overdreven blij.
pi_19537705
Ik ga hem morgen zien.

In Parijs (wel de engelse versie )
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_19537968
Ik ga er vanavond heen ( in antwerpen that is )
  maandag 31 mei 2004 @ 18:32:15 #206
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_19541099
Blegh. Waardeloos. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

.
For great justice!
pi_19545229
Stoere film, doet je wel denken. Zeker op DVD in huis. Goed effects, misschien bepaalde stukken wat overdrevend maar het gaat om de boodschap.

Vooral dat de immigratie stromen zullen veranderen in de volgende ijstijd voor wat wij nu als derde wereld landen beschouwen, had ik eerlijk gezegd nooit aangedacht.
pi_19545339
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:13 schreef i-spy24 het volgende:
Maar iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik ga niet naar een film op basis van een review. PLEASE... wat bij jouw in slechte smaak valt kan bij mij juist een heel leuk eigenschap van de film zijn. Different strokes for different folks.
  maandag 31 mei 2004 @ 21:06:18 #209
14011 Kuzco
The camera adds ten pounds!!
pi_19545419
Belachelijke film, ben niet voor niets halverwege in slaap gevallen....

SFX waren niet heel bijzonder, acteurs en actrices matig, matig verhaal.....
En continu die Amerikaanse vlaggen en dat vervelende patriotistische gezeik!
Wat een bagger!
En de grote hoer zal ons zuigen tot we dik, gelukkig en verveeld zijn!
  maandag 31 mei 2004 @ 21:08:05 #210
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_19545474
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:00 schreef Stratos het volgende:
Stoere film, doet je wel denken.
Denkende mensen moeten niet naar deze film toe gaan.
For great justice!
pi_19545562
quote:
Op zondag 30 mei 2004 15:44 schreef Dovenwereld het volgende:
Nederland in the Day after Tomorrow:

Een vroege winter in Nederland, Elfstedentocht komt toch niet wegens strenge winter.
Koningin Beatrix besloot dat zij naar Nederlandse Antillen moest vluchten. Prinses Maxima en Alexender gingen terug naar Argenatie, tweede thuis .De regeringszetel gaat gedwongen naar Nederlandse Antillen verplaatsen. Den Haag staat onder de sneeuw.
De ijstijd komt zeker terug het is alleen een kwestie van wanneer. Kun jij je voorstellen waar wij al die miljoenen Nederlanders moeten verplaatsen naar Suiriname, Antillen en Aruba? Lol Ze gaan ook op een gegeven moment zeggen sorry jongens grenzen dicht, integreren.
pi_19545635
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:08 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Denkende mensen moeten niet naar deze film toe gaan.
Nou deze film kreeg gister na afloop een groot applaus van het publiek en er bleven veel mensen zitten volgens mij ook aan het denken.
  Moderator maandag 31 mei 2004 @ 21:16:37 #213
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19545770
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:12 schreef Stratos het volgende:

[..]

Nou deze film kreeg gister na afloop een groot applaus van het publiek en er bleven veel mensen zitten volgens mij ook aan het denken.
In Amerika blijven de mensen ook altijd zitten. Maar die kunnen gewoon niet meer omhoog na alle vette popcorn.

Ik moet deze film nog steeds gaan zien...wil 'm in ieder geval wel op het grote doek zien. De commentaren zijn erg gemixed...de mensen vinden 'm of heel goed of compleet kut...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 31 mei 2004 @ 21:20:06 #214
21503 Vava
Zoix!!
pi_19545875
Net gezien in de bios, leuke film om in de bioscoop te bekijken, meer niet voor mij. Teveel in de film wat het heel erg ongeloofwaardig maakt. o.a. dus met blote handen in de ijzige kou iets vast pakken.....
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 31 mei 2004 @ 21:26:34 #215
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_19546083
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:12 schreef Stratos het volgende:

[..]

Bij ons ook. Iedereen was blij dat hij afgelopen was.
Het is echt waaaaaaaaaay te ongeloofwaardig om ook maar de minste vorm van boodschap achter te laten.
For great justice!
  maandag 31 mei 2004 @ 22:13:44 #216
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_19547674
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:16 schreef Mike het volgende:
Ik moet deze film nog steeds gaan zien...wil 'm in ieder geval wel op het grote doek zien. De commentaren zijn erg gemixed...de mensen vinden 'm of heel goed of compleet kut...
ik vind 'm niet slecht maar ook zeker niet goed. gewoon een leuke rampenfilm
pi_19550366
quote:
Op maandag 31 mei 2004 16:36 schreef Tommeh het volgende:
Ik ga er vanavond heen ( in antwerpen that is )
Nou, wel aardig..Mooie effecten in het begin

Verder wel voorspelbaar
  dinsdag 1 juni 2004 @ 00:37:09 #218
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_19551671
Vond het een zeer spectaculaire film, maar ze laten een aantal steken vallen op veel punten. De special effects

Maar als er iemand naar beneden donderd is het zoooooo nep.
En hoe kunnen mensen mobiel bellen. gaat nog steeds via een antenne en die zijn of bevroren of zonder electiciteit zitten
(er zullen vast nog meer foutjes in zitten, maar die vielen me ff op.)

maar ondanks dat , een film die je in de bios gezien moet hebben.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 08:55:01 #219
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_19554295
mmm als ik het van te voren geweten had, had ik wel gewacht tot ik hem op dvd had kunnen huren
nog niet eens koopwaardig
precies wat je ervan verwacht, niet meer, niet minder.

dom foutje in de film
Penicilline halen: help deur op slot
bijl pakken. door raam naar buiten klimmen
raam inslaan, naar binnen en dan de deur intrappen
niet dat ze met de bijl gewoon die deur inrammen
  dinsdag 1 juni 2004 @ 09:20:25 #220
19479 Mr.J
pi_19554555
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 08:55 schreef Cybart het volgende:
mmm als ik het van te voren geweten had, had ik wel gewacht tot ik hem op dvd had kunnen huren
nog niet eens koopwaardig
precies wat je ervan verwacht, niet meer, niet minder.

dom foutje in de film
Penicilline halen: help deur op slot
bijl pakken. door raam naar buiten klimmen
raam inslaan, naar binnen en dan de deur intrappen
niet dat ze met de bijl gewoon die deur inrammen
Hehe, dat viel mij ook op.

Waarom makkelijk als 't ook moeilijk kan?
pi_19554616
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:38 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond dat juist weer een beetje overdreven blij.
als die 5 de enigen waren geweest was het niet echt realistisch geweest
  dinsdag 1 juni 2004 @ 10:45:05 #222
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19555931
Over effecten en lokatie/decor is nix te zeggen. Maar voor de rest was het echt een slechte film met supercliche-verhaaltjes. Ik dacht ff bij dat stukje dat "Bilbo" en de rest een fles whiskey los trekten dat ze hun vioolen gingen pakken en dan de ondergang spelend te trotseren net zoals in de Titanic. BAH
Maar als je niet kan slapen dan moet je deze film opzetten...........ZZZZZZzz...zzzz
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:50:58 #223
74483 Smoonshine
Oh ja, ja zo
pi_19557580
Leuke film, meer ook niet. Vooral het eerste uur vond ik erg sterk waarin je zag hoe de storm zich ontwikkelde en ik ging dan ook met een wauw gevoel de pauze in. Helaas kwam er na de pauze zo'n standaard verhaaltje, waardoor de film toch weer in waarde daalde bij mij.

Achteraf toch blij dat ik geweest ben, vooral de Special Effects zijn het meer dan waard om in de bios gezien te worden. Voor het pappa zoon verhaaltje hadden ze wat mij betreft wel iets beters kunnen verzinnen.
//geen commentaar...
  dinsdag 1 juni 2004 @ 12:04:30 #224
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_19557941
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 09:24 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

als die 5 de enigen waren geweest was het niet echt realistisch geweest
dat is waar maar je zag wel heel erg veel mensen op de daken staan, iets te veel als je het mij vraagt.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 12:45:26 #225
85956 yanggie
*F*R*I*E*N*D*S*
pi_19558987
Ik heb hem gister gezien en ik vond hem echt supergoed. Precies wat ik verwacht had. Ik moet toegegeven dat er wel stukjes in zaten waar ik van dacht "Onmogelijk! of Ja daag!", maar over het algemeen was hij supergoed. Ik snap daarom ook sommige reacties van mensen niet. Ik heb zoiets van: "Ja wat verwacht je er wel niet van". Verwachten sommige mensen een oscar winnende film te zien ofzo. Nou dat is dus niet waar. Het is een must-see film die supergoed is in die categorie van Amusant. Prachtige sfx, goede verhaallijn(wel wat dunnetjes, maar wederom wat had je anders verwacht bij zo'n film) en de acteurs krijgen ook wel een voldoende van mij, maar zij zijn niet de belangerijkste in zo'n film. Er zijn zeker weten ook genoeg van dat soort typetjes die van te voren zo'n soort film (helemaal) afkraakt, dan hem toch zien, stiekem toch wel goed vindt en daar toch nog volhouden dat het een kutfilm is. Zielig. Maar goed. Mocht je hem nog niet hebben gezien zal ik zeggen: ga er heen. Zo slecht zoals sommige mensen TDAT beschrijven is het nou ook weer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door yanggie op 01-06-2004 13:29:22 ]
The End!
  dinsdag 1 juni 2004 @ 13:10:45 #226
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_19559584
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 12:45 schreef yanggie het volgende:
Ik heb hem gister gezien en ik vond hem echt supergoed.
<verhaal>
het nou ook weer niet.
mogen we zelf niet bepalen of we hem goed/slecht vonden...
ik vond het maar een normaal filmpje waarvoor ik niet naar de bios gegaan zou zijn als ik het van te voren geweten had. okay special effects zijn leuk, maar dat zijn ze op DVD ook
  dinsdag 1 juni 2004 @ 13:18:26 #227
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19559663
Ik vindt dat je als hededaagse film-maker moet proberen om nieuwe elementen in je film te verwerken. Want ik neem aan dat je geen 3 euro voor de film hebt betaalt. Ik denk eerder rond de 8 a 9 euro. Nou dan wil ik wel iets nieuws zien anders kun je net zo TV gaan kijken. Yes de SFX waren goed maar het verhaal en andere cliche dingen en toevalligheden (zoals die wolven).
SPOILER
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  dinsdag 1 juni 2004 @ 13:30:41 #228
85956 yanggie
*F*R*I*E*N*D*S*
pi_19559905
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:10 schreef Cybart het volgende:

[..]

mogen we zelf niet bepalen of we hem goed/slecht vonden...
Quote a.u.b het stukje waar ik gezegt zou hebben dat je het zelf niet mocht bepalen.
The End!
  dinsdag 1 juni 2004 @ 14:12:15 #229
29358 drugsgebruiker
Rien à perdre
pi_19561006
Ik vond het maar een gare film.
SPOILER
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 14:12:23 #230
74483 Smoonshine
Oh ja, ja zo
pi_19561011
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:18 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik vindt dat je als hededaagse film-maker moet proberen om nieuwe elementen in je film te verwerken. Want ik neem aan dat je geen 3 euro voor de film hebt betaalt. Ik denk eerder rond de 8 a 9 euro. Nou dan wil ik wel iets nieuws zien anders kun je net zo TV gaan kijken. Yes de SFX waren goed maar het verhaal en andere cliche dingen en toevalligheden (zoals die wolven).
SPOILER
SPOILER
//geen commentaar...
pi_19564191
Ik moet zeggen dat ik het een goede film vond hoewel er wel een aantal dingen inzaten waarbij ik dacht hmmz:
SPOILER
Ondanks deze kleine puntjes vond ik het toch een zeer goede film en mn geld zeker wel waard.
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  dinsdag 1 juni 2004 @ 17:28:11 #232
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19566234
waardeloos amerikaans filmpje.

het verhaal had zo`n 20 x beter gebracht kunnen worden.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 17:55:03 #233
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19566870
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:28 schreef Martineke het volgende:
waardeloos amerikaans filmpje.

het verhaal had zo`n 20 x beter gebracht kunnen worden.
Ok, doe maar
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:16:14 #234
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_19567362
Ik heb de film gisteren gezien en ik vond het een zeer vermakelijke film.
Echt geweldige special effects. Het verhaal had niet bijzonder veel om het lijf, maar niemand gaat naar een dergelijke film gaan voor een ijzersterk verhaal en veel diepgang.
Je moet hem echt wel gezien hebben!
Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:20:42 #235
12221 Tijn