abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19463430
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 09:24 schreef kinky_queen het volgende:
HONGRYEON JANGHWA

Weer een ijzersterke chiller van Japanse afkomst, als je wil weten waar de film over gaat dan lees je de review maar, maar ik weet dat als deze dvd in de buurt komt dattik hem binnen de kortste keren heb!

[afbeelding]
Ik vind het toch wel schandalig dat jij als een van de grootste filmfanaten op dit forum niet weet dat de film van koreaanse bodem is je had op z'n minst moeten horen dat de dialogen in het koreaans waren en niet in het japans

btw de DVD is hier te bestellen Koreaanse DVD uitgaves zijn in mijn ogen een van de mooiste die er zijn. Ze hebben niet zulke uitgebreide giftsets als japanse uitgaves, maar de normale special editions zien er prachtig uit en kosten geen drol. En een goede film idd

[ Bericht 5% gewijzigd door SChroevenDrAiur op 28-05-2004 01:55:21 ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 07:18:46 #102
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19464136
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:48 schreef SChroevenDrAiur het volgende:

Ik vind het toch wel schandalig dat jij als een van de grootste filmfanaten op dit forum niet weet dat de film van koreaanse bodem is
Het stomme is dat ik het WEL weet, ik had het er laatst met Gorro over

vrijdag 28 mei 2004 @ 08:44:01 #103
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19464564
KILL BILL VOL.1

Al was het maar om te checken of de disc niet beschadigd is

vrijdag 28 mei 2004 @ 10:55:19 #104
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19466693
Wo de fu qin mu qin (Road Home, The) (1999)
Na het teleurstellende Keep Cool van gisteren, nu weer een goede film van Yimou Zhang, zoals ik van hem gewend ben. Het eenvoudige maar treffende verhaaltje wordt prachtig in beeld gebracht. Een zoon keert terug naar z'n geboortedorpje wanneer zijn vader overleden is. Daar aangekomen wordt ons het verhaal van hoe zijn vader en moeder elkaar ontmoet hebben uit de doeken gedaan. ****

Day After Tomorrow, The (2004)
De natuurrampen zijn overweldigend in beeld gebracht en zijn alleen al het bezoek aan de bioscoop meer dan waard. De verschilllende subplots zijn niet allemaal even sterk, maar goed genoeg om je er niet aan te ergeren (behalve misschien het stukje met de wolven). Er zitten wat dingetjes in die niet kloppen met de werkelijkheid, maar dat reken ik de film niet aan. Dit is een film om te entertainen en dat doet hij. Van de drie grote films die in mei in premiere zijn gegaan (naast deze ook nog Van Helsing en Troy) vond ik dit de beste. Je krijgt gewoon wat je verwacht; een flinke portie natuurgeweld, die een boodschap met zich meebrengt dat we op moeten passen, zonder die er in te rammen. De film is ook lang niet zo patriotistisch als Independence Day, integendeel zelfs. ****
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:58:27 #105
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_19466785
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:55 schreef Gorro het volgende:
Wo de fu qin mu qin (Road Home, The) (1999)
Na het teleurstellende Keep Cool van gisteren, nu weer een goede film van Yimou Zhang, zoals ik van hem gewend ben. Het eenvoudige maar treffende verhaaltje wordt prachtig in beeld gebracht. Een zoon keert terug naar z'n geboortedorpje wanneer zijn vader overleden is. Daar aangekomen wordt ons het verhaal van hoe zijn vader en moeder elkaar ontmoet hebben uit de doeken gedaan. ****
Ik vond vooral de scène met de oude moeder die over 't brugje rent om te gaan luisteren érg mooi
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_19467156
Gisteren Starsky and Hutch gezien.
Viel erg tegen, was vooral een persiflage en dat had ik niet verwacht. Al zaten er wel een paar goede grappen in. Cijfer 6,0
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_19467270
Good Bye Lenin. Wat een KUTfilm. Ik zat de hele film gewoon te denken 'vertel 't die moeder nou' omdat de film dan eindelijk was afgelopen. Verder was die zus een plork, maar daar heb je ook niks aan als er geen tiet te zien is. 4,0 dus.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_19467819
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 01:48 schreef SChroevenDrAiur het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel schandalig dat jij als een van de grootste filmfanaten op dit forum niet weet dat de film van koreaanse bodem is je had op z'n minst moeten horen dat de dialogen in het koreaans waren en niet in het japans

btw de DVD is hier te bestellen Koreaanse DVD uitgaves zijn in mijn ogen een van de mooiste die er zijn. Ze hebben niet zulke uitgebreide giftsets als japanse uitgaves, maar de normale special editions zien er prachtig uit en kosten geen drol. En een goede film idd
Ook een hele goede is Uninvited, ook koreaans.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:54:43 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19471420
Gisteren gezien:

Taxi 3
In dit derde deel van de Taxi trilogie zien we hoe Emilien (Frédéric Diefenthal) en Daniel (Samy Naceri) achter een bende dieven aan zitten die zich verkleden als kerstmannen. Wanneer ze ze bijna te pakken hebben, slaan de dieven op de vlucht en komen ze terecht in het ski-oord Val D`Isere. Uiteraard heeft Daniel ook hier rekening mee gehouden door z`n taxi al van te voren aan de omstandigheden aan te passen...
Dit derde deel is duidelijk de minste van de 3, maar heb me toch erg vermaakt. Het is weer meer van tzelfde. Nog meer absurde snufjes aan de auto en natuurlijk de nodige achtervolgingen.
Niet bijzonder, maar wel leuk

IMDB Cijfer: 5,1/10
Mijn Cijfer: 5,5/10

Shrek
Shrek (met de stem van Mike Myers) is n groen monster, n zogenaamde oger. Hij woont alleen in z`n moeras, wanneer er op n dag de praatzieke ezel Donkey (hilarische rol van Eddie Murphy ) ongevraagd op bezoek komt en niet meer wilt weggaan. Met tegenzin gaat Shrek er mee akkoord dat Donkey blijft. Op n dag ziet hij dat z`n rustige moeras wreed wordt verstoord door verbannen sprookjesfiguren. Shrek wilt hier n einde aan maken en gaat op zoek naar de persoon die hier verantwoordelijk voor is: Lord Farquaad (John Lithgow). De Lord zal figuren laten vertrekken uit t moeras op voorwaarde dat Shrek en Donkey prinses Fiona (Cameron Diaz) gaan redden uit n toren, bewaakt door n boze draak...
Wat n superanimatiefilm . Niet alleen is hij heel erg mooi en gedetailleerd gemaakt, de stemmen van de karakters zijn ook geweldig. Mike Myers en Eddie Murphy vormen n geslaagd koppel. Het verhaal van de film is uiteraard wat dunnetjes, maar daar gaat het hier ook niet om. Eddie Murphy steelt duidelijk de show :')
Super . Kan niet wachten op deel 2

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Beverly Hills Cop II
Axel Foley (Eddie Murphy) keert in dit 2e deel terug naar Beverly Hills om dit n bende overvallers op te rollen die de politie van te voren waarschuwd d.m.v. "alphabet letters". Deze aanwijzingen moeten worden opgelost om de daders te kunnen vinden...
Vind dit de leukste van de drie en heb deze ook t vaaktst gezien. Eddie Murphy is goed in vorm, samen met Judge Reinhold en John Ashton vormen ze n zeer komisch trio.
Lekkere popcornfilm

IMDB Cijfer: 5,7/10
Mijn Cijfer: 6,4/10
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:56:47 #110
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19471466
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 13:54 schreef Timo20 het volgende:
Vind dit de leukste van de drie
Mijn Cijfer: 6,4/10
Dan wil ik denk ik niet weten wat je die andere 2 voor cijfer geeft
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:05:42 #111
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19471683
Deliverance
Spannende film over vier mannen die een kano tocht maken en dan in de problemen komen.l John Voight en Burt Reynolds zijn beide erg goed in deze film.
Cijfer 8

Buffalo '66
Was gisternacht op Veronica. Gaat over een man die na 5 jaar onschuldig in de gevangenis te hebben gezeten vrij komt en wraak wilt nemen.
Vooral de camaravoering vond ik erg verfrissend geen heen en weer gezooi maar elke scene wordt uit een vastpunt gefilmd. Anders plus punt was het verassende einde.
cijfer 7

Shrek
Hoef ik denk ik niks over te vertellen dan dat die erg lachen is.
cijfer 7.5
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:13:09 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19471848
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 13:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dan wil ik denk ik niet weten wat je die andere 2 voor cijfer geeft
5,5 a 6 denk ik
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:26:41 #113
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19472244
ZATOICHI

Weer eens wat anders van Kitano, deze heerlijk pretentieloze nobrainer over de blinde zwaardvechter. Amusement van een hoog nivo

pi_19472506
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 14:26 schreef kinky_queen het volgende:
ZATOICHI

Weer eens wat anders van Kitano, deze heerlijk pretentieloze nobrainer over de blinde zwaardvechter. Amusement van een hoog nivo

[afbeelding]
Deze film vond ik erg goed,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Offtopic, hoe kan ik een spoiler tag maken, kon de uitleg ook niet vinden in de FAQ.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Omega op 28-05-2004 15:43:22 ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:36:55 #115
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19472547
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 14:35 schreef Omega het volgende:

[..]

Deze film vond ik erg goed, alleen gaat het niet over een blinde zwaardvechter (Offtopic, hoe kan ik een spoiler tag maken, kon de uitleg ook niet vinden in de FAQ.)
[spoiler ]bla bla[/spoiler ] zonder spaties
  vrijdag 28 mei 2004 @ 15:21:23 #116
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_19473781
Gisteravond :

The Day after tomorrow

GEWELDIGE FILM !!!
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_19474370
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 14:36 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

[spoiler ]bla bla[/spoiler ] zonder spaties
Hmmm wel erg logisch, dankjewel en ik heb mijn post aangepast.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 18:21:24 #118
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19478110
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 14:35 schreef Omega het volgende:

[..]

Deze film vond ik erg goed,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Offtopic, hoe kan ik een spoiler tag maken, kon de uitleg ook niet vinden in de FAQ.)
Is zeker een van de beste/leukste films die ik in 2004 gezien heb. Maar
SPOILER
Maar dat is een andere discussie die ik hier niet wil gaan voeren.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 18:21:51 #119
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_19478118
Gisteren dvd D-Tox
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 28 mei 2004 @ 21:49:27 #120
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19482926
hehe, net de finale van american idol gezien.
geen film maar wel bijna net zo lang.. 1 uur en 24 minuten
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_19483156
Cidade de Deus / City of God
quote:
Walter Salles vertelt het onthutsende verhaal van Fernando Meirelles over drugnetwerken, bendestrijd, gebrande ambitie en gewelddadige vergelding in de meest beruchte sloppenwijk van Rio. City of God, gebaseerd op waargebeurde feiten, onthult de donkere kant van het Braziliaanse straatleven met ongelooflijk veel passionele en explosieve energie.
Jaaaaa!!! Hele goede film. Normaal irriteer ik me rot wanneer een film niet engels of nederlands gesproken is. Maar nu dus echt niet! Interessant verhaal, goede acteerprestaties en de scene's zijn heel goed door elkaar gehutseld zodat je het einde wel wil zien. IMDB geeft wel deze keer een heel hoog cijfer voor deze film overigens.

Een film die je dus wel moet zien!

IMDB: 8.7.
Toad: 8.0.

linkje

[ Bericht 4% gewijzigd door Toad op 28-05-2004 22:04:56 ]
pi_19483381
Van de week in de bios gezien:
Over een meisje dat als dienstmeisje bij Johannes Vermeer gaat werken, en het onderwerp wordt van een van zijn schilderijen. Erg mooi (veel scenes zijn als een schilderij van Vermeer, met heel mooi licht), een beetje langzaam maar ook erg boeiend. (en leuk dat een gedeelte in Delft is opgenomen, waar de film zich ook afspeelt.

IMDB: 7.3/10
Geluk: 8/10
Geluk duurt je leven lang.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 22:18:26 #123
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_19483657
Beverly Hills Cop II
Gisteren deze gezien. Aardige film met geinige humor. Ik besefte me dat Eddy Murphy gewoon precies hetzelfde karaktertje neerzet als donkey in Shrek
Voor de rest wel vermakelijk. Die ene vent met al die geweren die net zo gaaf wil zijn als Axel is ook wel ruig.

#223 Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Op aanraden van vele goede reacties in FTR over deze film hem ook maar eens gekeken. Ik vond het een zeer leuke film met een goed verhaal. Alle personages zijn wel ff moeilijk om aan te wennen en ik haalde ook een aantal mensen door elkaar. Toch word deze film wel heel goed verteld. Echt stoere film die ik zeker nog een keer ga zien!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 22:19:32 #124
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_19483685
Stephen king : IT
Nightworld : Lost Souls
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_19484132
Ik wil Girl with a Pearl Earring ook eens gaan kijken... komt binnenkort wel. .

Laatste voor mij is Lord of the Flies (1963, UK)
Ik had al wel eens een gedeelte van het boek bestudeerd bij Engels, lang geleden. Ik vond het een erg interessante film, maar ook eentje met zeker minder gedeelten. Eigenlijk vond ik alles wat met "the beast" te maken had niet echt interessant.
Maar ik vond de acteurs zeer goed spelen voor zo'n jonge leeftijden.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')