Dus: welke nummers hebben mooie / vette / goede gitaarsolos?
Als eerste nomineer ik 'I Put A Spell On You' in de versie van Creedence Clearwater Revival.
quote:Ja, vooral dat allerlaatste flamenco-achtige stuk. Ik heb een videoband van dat optreden en elke keer sta ik weer met m'n mond open naar Hendrix' vingers te kijken.
Op donderdag 07 juni 2001 16:51 schreef WouterB het volgende:
Jimmy Hendrix op Woodstock.
Pink Floyd - Time (beste solo ooit, geen overbodige noten)
Guns n' Roses - November Rain (Hier laat Slash zien dat ie verstand heeft van gevoel)
Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
Iron Maiden - Powerslave
Iron Maiden - Alexander the Great
Iron Maiden - Stranger in a Strange Land
Iron Maiden - Killers
(ja, Dave Murray en Adrian Smith hebben mij geinspireerd om gitaar te gaan spelen en ze blijven nog steeds mijn favoriete gitaarduo. Vooral de manier waarop deze 2 solo's kunnen switchen vind ik waanzinnig en is ook goed horen in enkele van de bovenstaande nummers)
Bruce Dickinson - Omega (Ik weet eigenlijk niet of deze door Adrian Smith of Roy Z wordt gespeeld, maar deze is erg goed)
RHCP - Ik weet niet meer welk nummer, maar staat iig op BSSM
Ik weet nog wel dat het best een lange solo is en heel brak is ingespeeld, maar wel erg mooi klinkt.
quote:Damn. Deze klassieker was ik vergeten
Op donderdag 07 juni 2001 17:08 schreef The_Beatles het volgende:
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
quote:Overduidelijk lijkt me zo..
Op donderdag 07 juni 2001 16:51 schreef WouterB het volgende:
Jimmy Hendrix op Woodstock.
voor de rest nog wel wat andere Queen nummers met mooi solo's
November rain - guns n roses
eurhm, veel werk van Steve Vai en Joe Satriani bevatten mooie gitaarspel (geen solo's te noemen, omdat hele nummer zo is )
quote:Inderdaad ook erg vet. Verder:
Op donderdag 07 juni 2001 17:25 schreef links234 het volgende:
de solo's op het einde van Megadeth's Hangar 18 zijn ook wel bruut, eigenlijk.
King Crimson - 21st Century Schizoid Man
Pink Floyd - Dogs
Allman Brothers - In Memory of Elizabeth Reed
Wes Montgomery - Four on Six
Van Halen - Eruption
etc. etc.
en niet te vergeten Lenny - Stevie Ray Vaughan
quote:Stevie heeft ook nog een schitterende instrumentale versie van Jimi's 'Little Wing' opgenomen. Hoort 'r zeker ook bij
Op donderdag 07 juni 2001 17:32 schreef madcap het volgende:
en niet te vergeten Lenny - Stevie Ray Vaughan
Ik vind een solo moet wel in combinatie met het nummer klinken...
een goed blues nummer waar de elende vanaf druipt moet dan ook een solo hebben waardoor je de rillingen langs je rug voelt vliegen....
een goeie solo zegt meer als woorden
quote:Idd 2 solo's waar het ikje het geheel mee eens is. Vooral vanwege de impact die het toen op me had
Op donderdag 07 juni 2001 17:30 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Inderdaad ook erg vet. Verder:
King Crimson - 21st Century Schizoid Man
Van Halen - Eruption
quote:Yay Megadeth
de solo's op het einde van Megadeth's Hangar 18 zijn ook wel bruut, eigenlijk
-Megadeth - In the eye of the Tornado
-Joe Satriani - Satch Boogie (uit film "Crossroads", Steve Vai speelde het in het duel, maar satriani schreef het)
-Pantera - Cemetary Gates
quote:Live op Wembley is een gave solo.
Op donderdag 07 juni 2001 17:27 schreef KELDER het volgende:
Queen (Brian May) - Brighton Rock
alleen vergeten jullie 1 GOD: Jimmy page....
met name de solo op Stairway to heaven.
overigens wel te melden waard;
laatst stond deze vraag ook in het blad 'De gitarist', en daaruit bleek dat de solo in 'hotel California' van 'the Eagles' de beste gitaarsolo aller tijden is.(gekozen door gitaristen dus)
is indd ook een hele goeie!!!
Gary Moore & Phil Lynott - Out in the fields
(Phil Lynott kennen we ook van Thin Lizzy)
Onze eigen Adje: Vandenberg - Different worlds
Aerosmith - Love in an elevator (lange albumversie)
Guns 'n' Roses - November rain (ook lange versie)
En de (naar mijn bescheiden mening) ALLERMOOISTE gitaarsolo ooit: De 2 gitaren samen aan het einde van "Hotel California" van "The Eagles".
quote:Helemaal mee eens en ik vind dat Queen - You Don't fool Me ook wel een gruwelijk lekkere gitaarsolo bevat.
Queen (Brian May) - Brighton Rock
Queen (Brian May) - Bijou (maybe niet heel erg moeilijk, maar wel gigantisch mooi)
voor de rest nog wel wat andere Queen nummers met mooi solo's
quote:Zeker weten! Ben 'm nu ook weer aan het luisteren.......... Prachtig!!
Op donderdag 07 juni 2001 17:33 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Stevie heeft ook nog een schitterende instrumentale versie van Jimi's 'Little Wing' opgenomen. Hoort 'r zeker ook bij
H'mmm
* Juan Zueco vindt de solo in Time van Pink Floyd (DSOTM) toch wel heel erg speciaal.
J.
quote:Okee, voor de dertig-plussers: Mooiste, beste of meest indrukwekkende gitaarsolo, dan.
Op vrijdag 08 juni 2001 01:21 schreef Juan Zueco het volgende:
Vetste![]()
![]()
H'mmm
Kan ik gelijk 'La Villa Strangiato' van Rush nog even noemen.
quote:Als je toch op fok bent kun je gelijk je boom opzetten over high en low culture
Op vrijdag 08 juni 2001 19:13 schreef Zanderrr het volgende:
quote:Ik had 't idd beloofd, maar ik ben er deze week niet echt aan toegekomen, en ook de onderzoeksresultaten voor het 'ontoegankelijke' topic laten nog steeds op zich wachten. Ik zal proberen om er dit weekend wat van te maken.
Op vrijdag 08 juni 2001 19:14 schreef Koekepan het volgende:Als je toch op fok bent kun je gelijk je boom opzetten over high en low culture
(Of ieg wat bronnen plaatsen?)
The Edge in Until the end of the world en Where the streets have no name van U2
En 31 juli helemaal WHOEIEIEIEIEIOOOOO
[Dit bericht is gewijzigd door Postduif op 08-06-2001 19:31]
quote:Okee
Op vrijdag 08 juni 2001 19:16 schreef Zanderrr het volgende:
Ik had 't idd beloofd, maar ik ben er deze week niet echt aan toegekomen, en ook de onderzoeksresultaten voor het 'ontoegankelijke' topic laten nog steeds op zich wachten. Ik zal proberen om er dit weekend wat van te maken.
quote:Gracias
Op vrijdag 08 juni 2001 19:13 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Okee, voor de dertig-plussers: Mooiste, beste of meest indrukwekkende gitaarsolo, dan.
J.
P.s. Wrede plaat trouwens.
Nou dat is voor mij op het moment:
Why does love got to be so sad van Derek and the Dominoes.
een solo duel tussen Eric Clapton en Duane Allman!
Vast nog wel wat, maar er kunnen er maar 2 de beste zijn :/
Maar de gitarist van TOTO, Steve Lukather, die heeft echt vette gitaarsolo's in zijn live optredens met TOTO. Ik ben naar drie concerten van TOTO geweest en ze waren allemaal steengoed, alle bandleden trouwens, heb je die drummer, Simon Phillips weleens gehoord. Dat is echt een beest man.
Ik hou het dus bij Steve Lukather van TOTO!!!!!!
quote:Is Simon Phillips eigenlijk officieel bandlid? Hij was toch de vervanger van Jeff Porcaro (oid). Goeie drummer trouwens, die SP.
Op zondag 10 juni 2001 21:55 schreef Robar het volgende:
heb je die drummer, Simon Phillips weleens gehoord. Dat is echt een beest man.
quote:Simon philips is officieel bandlid al jaren. Ennuh ik geloof dat jeff porcaro overleden is.
Op zondag 10 juni 2001 22:18 schreef MuadDib het volgende:[..]
Is Simon Phillips eigenlijk officieel bandlid? Hij was toch de vervanger van Jeff Porcaro (oid). Goeie drummer trouwens, die SP.
quote:Rothery heeft wel meer juweeltjes op z'n naam staan.
Op zondag 10 juni 2001 23:09 schreef Montagui het volgende:
Steve Rothery in 'the web' van Marillion...die gitaar komt klaar...
Verder ben ik altijd een fan geweest van Steve Blaze (gitarist van het zwwaar ondergewaardeerde Lillian Axe) en voor een potje Joe Perry mag je me ook altijd wakker maken.
Tja, er zijn legio goede solo's. Kan verder ff niet 123 een uitmuntende bedenken...hoewel Joe Satriani met Steve Vai en...shit..kan ff niet zijn naam komen, maar tesamen vormen ze de G3 qua gitaristen. En in de live uitvoering van Red House....WOW....
* Smells like teen spirit - Nirvana
* Alive - Pearl Jam
quote:idd.
Op maandag 11 juni 2001 23:46 schreef evert het volgende:
Neil Young in Like a Hurricane (de live uitvoering op Live Rust)
* Lord_spawn w8 met smart op de 19e!
die gozer komt echt van een andere planeet hoor!!!
errug mooi en ik vind idd Mark Knopfler ook gaaf...
quote:hopelijk speelt hij dit nummer in ahoy binnenkort!
Op dinsdag 12 juni 2001 09:49 schreef links234 het volgende:[..]
idd.
quote:De vorige keer met Crazy Horse in Ahoy speelde 'ie 'm wel.
Op dinsdag 12 juni 2001 17:22 schreef evert het volgende:hopelijk speelt hij dit nummer in ahoy binnenkort!
quote:Dat is Caprice 5 van Paginini(sp?) van 24 Caprices Opus 1. Je zou eens moeten zoeken naar live uitvoeringen van dit nummer door Yngwie Malmsteen of Jason Becker. Die zijn pas vet
Op maandag 11 juni 2001 23:30 schreef TheCurve het volgende:
Een van de betere solo's, hoewel solo...is de eind-duel uit de film Crossroads. Ik vind het nog steeds stoer klinken...Mozart op een blues-gitaar
Ten Years After - Going home (TIP!)
En verder:
Pink Floyd - Comfortably Numb
AC/DC - Thunderstruck
Pink Floyd - Time
quote:Bedankt, deze was ik bijna vergeten!!!!!
Op dinsdag 12 juni 2001 17:03 schreef Lord_spawn het volgende:
Mark Knopfler (Dire Straits) - Sultans of Swing* Lord_spawn w8 met smart op de 19e!
die gozer komt echt van een andere planeet hoor!!!
quote:Maar dan wel de Woodstock-versie uiteraard.
Op woensdag 13 juni 2001 18:49 schreef Arjeninho het volgende:
Deze past er ook prima tussen:Ten Years After - Going home (TIP!)
quote:Volgens mij wel ja! In ieder geval is het live. En het is een must voor elke gitaar liefhebber denk ik wel.
Op woensdag 13 juni 2001 19:31 schreef Citroentje het volgende:[..]
Maar dan wel de Woodstock-versie uiteraard.
Die heeft wel een fijne solo..maar of t de beste is durf ik niet te zeggen..
quote:barbaar!!
Op woensdag 13 juni 2001 18:57 schreef Robar het volgende:[..]
Bedankt, deze was ik bijna vergeten!!!!!
Iron Maiden - The Trooper
Dire Straits - Telegraph Road
Megadeth - Hangar 18
Helloween - Eagle fly free
Savatage - Hall of the mountain king
Guns n' roses - November rain
Deep Purple - Child in Time
Sonic youth - Disappearer
de meeste nummers van SY mag je de 'break' geen solo noemen (meer gewoon een eh, break dus) maar in dit nummer lijkt het wel een gewone ordinaire solo... en erg goed ook nog.
Sexpistols - God save the queen
Lekker stuwend, maakt het nummer extra hard
NoMeansNo - Two lips, two lungs and one tongue
Luister en oordeel zelf waarom
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 19-10-2001 18:48]
Ongelooflijk knappe wendingen... zeker omdat de solo synchroon loopt met de keyboardsolo [of is het dan geen solo meer? ]
in elk geval is het er eentje om aan te horen...
Verder:
Edge of thorns - Savatage
Empire - Queensryche
Take hold of the flame - Queensryche
Sometimes I feel like screaming - Deep Purple
Stormwind - Europe
Al het boven genoemde van Iron Maiden
Ik nomineer bij deze de gitaarsolo in "Your Gold Teeth II" van Steely Dan nog even... mooi mooi mooi.
quote:Steve Vai in de film "Crossroads" en Eddy van Halen in Michael Jackson's "Beat it".
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:19 schreef Slipknotje het volgende:
[afbeelding]Jimmi boven alles!! (in geval van gitaarsolo's!!) [afbeelding]
Niet dat 't nou zo hoogstaand is maar omdat die Les Paul daar smeriger dan ooit klinkt.
Dude! Sweet!
quote:ach komopzeg!
Op donderdag 07 juni 2001 22:39 schreef menjo het volgende:
De solo aan het begin van "Sweet child o' mine" van Guns N' Roses is ook erg lekker...
En ik vind John Petrucci van DT ook geniaal!
en... Radio friendly unit shifter live bij MTV's
Live and Loud
quote:[ironisch]
Op dinsdag 12 maart 2002 17:02 schreef FooFighters het volgende:
De solo van School van het album "bleach" een van kurt's meesterwerkjesen... Radio friendly unit shifter live bij MTV's
Live and Load
Kurt is geen geweldige gitarist en dat verbergt ie met leuke deuntjes. Dat is natuurlijk ook bewonderenswaardig. Nirvana spreekt aan omdat ze goed zijn ondanks hun slechte techniek. Dat is het kenmerk van echte hits, vind ik.
quote:SLECHTE TECHNIEK
Op dinsdag 12 maart 2002 17:06 schreef search64 het volgende:[..]
[ironisch]
Als je nou gitaar gaat spelen, kan Lenl misschien wel een mooie superfuzz voor je regelen, echt een toppedaal! [/ironisch]Kurt is geen geweldige gitarist en dat verbergt ie met leuke deuntjes. Dat is natuurlijk ook bewonderenswaardig. Nirvana spreekt aan omdat ze goed zijn ondanks hun slechte techniek. Dat is het kenmerk van echte hits, vind ik.
quote:Ik ken het, en Dream Theater is vele malen beter. En Faith No More ook, en en en, nou ja je begrijpt wat ik wil zeggen.
Op dinsdag 12 maart 2002 17:21 schreef FooFighters het volgende:[..]
SLECHTE TECHNIEK
..... je moet toch wat vaker "In Utero" opzetten.. ken geen andere band met zulke waanzinnige loopjes en zo'n sound!
quote:Het is Jimi.....
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:19 schreef Slipknotje het volgende:
[afbeelding]Jimmi boven alles!! (in geval van gitaarsolo's!!) [afbeelding]
Overigens vind ik solo's vreeschlijk uit de tijd (erg jaren 80) maar als ik dan toch iemand moet kiezen dan zijn het de Smashing Pumpkins, dat is niet alleen "toonladderwerk" maar wel veel "trucjes".
quote:Wat bedoel je met solo's uit de tijd ?:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:28 schreef Z het volgende:[..]
Het is Jimi.....
Overigens vind ik solo's vreeschlijk uit de tijd (erg jaren 80) maar als ik dan toch iemand moet kiezen dan zijn het de Smashing Pumpkins, dat is niet alleen "toonladderwerk" maar wel veel "trucjes".
quote:en natuurlijk gejat van Steve Hackett!
Op dinsdag 12 maart 2002 12:52 schreef HeatoN het volgende:
2. daryl struermer in firth of fifth (niet moeilijk, wel legendarich)-genesis live the longs
quote:[cynisch]
Op dinsdag 12 maart 2002 17:06 schreef search64 het volgende:[..]
[ironisch]
Als je nou gitaar gaat spelen, kan Lenl misschien wel een mooie superfuzz voor je regelen, echt een toppedaal! [/ironisch]Kurt is geen geweldige gitarist en dat verbergt ie met leuke deuntjes. Dat is natuurlijk ook bewonderenswaardig. Nirvana spreekt aan omdat ze goed zijn ondanks hun slechte techniek. Dat is het kenmerk van echte hits, vind ik.
ARGH, zie je dan met je botte arrogante kop dat ik niet weet dat kurt een belabberde gitarist is???
Niet dat het wat uitmaakt, want ik luister 100 keer liever Nirvana dan Steve Vai of dream theater waar ik allebei op kots. Ze mogen dan wel goede gitaristen hebben/zijn maar ze kunnen voor geen ene reet liedjes schrijven!
En iets over de superfuzz, heb jij er ooit 1 bespeeld? Zo nee, dan weet je neit waar je het over hebt, want het is in mijn mening een ongeloofelijk supergijl pedaal. En dat Steve Vai, SRV of Jimi hem nou niet gebruikt boeit me geen ene reet.
quote:Daar wil ik ook nog graag het volgende aan toevoegen
Op donderdag 07 juni 2001 17:18 schreef Los_Bastardos het volgende:
FF denken weer:Pink Floyd - Time (beste solo ooit, geen overbodige noten)
Guns n' Roses - November Rain (Hier laat Slash zien dat ie verstand heeft van gevoel)
Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
Iron Maiden - Powerslave
Iron Maiden - Alexander the Great
Iron Maiden - Stranger in a Strange Land
Iron Maiden - KillersBruce Dickinson - Omega (Ik weet eigenlijk niet of deze door Adrian Smith of Roy Z wordt gespeeld, maar deze is erg goed)
Iron Maiden - Rime of the ancient mariner
Pink Floyd - Shine on your crazy diamond
Die solo uit Omega is inderdaad erg mooi, eerst dat rustige stuk met dat droge gitaargeluid en daarna een echte rock solo
Dave Murray en Adrian Smit zijn zo ongeveer de enige reden dat ik ook gitaar ben gaan spelen. Ik moest gewoon al die nummers kunnen spelen, iets wat me waarschijnlijk nooit zal lukken
verder:
Deep Purple - Smoke on the Water
Led Zeppelin - Wholla Lotta Love
the Offspring - I Choose (Ja,die solo,uit dat nummer, van die groep ja)
quote:AHAHAHAHA!
Op dinsdag 12 maart 2002 18:59 schreef LenL het volgende:[..]
[cynisch]
Ah, bedankt dat je dat even zegt, dat wist ik nog niet!
[/cynisch]ARGH, zie je dan met je botte arrogante kop dat ik niet weet dat kurt een belabberde gitarist is???
Niet dat het wat uitmaakt, want ik luister 100 keer liever Nirvana dan Steve Vai of dream theater waar ik allebei op kots. Ze mogen dan wel goede gitaristen hebben/zijn maar ze kunnen voor geen ene reet liedjes schrijven!En iets over de superfuzz, heb jij er ooit 1 bespeeld? Zo nee, dan weet je neit waar je het over hebt, want het is in mijn mening een ongeloofelijk supergijl pedaal. En dat Steve Vai, SRV of Jimi hem nou niet gebruikt boeit me geen ene reet.
quote:np.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:21 schreef LenL het volgende:[..]
Dankjewel.
Ik moet nog steeds lachen als ik denk aan dat plaatje van die superfuzz.
quote:HHAHAHAHAHAHAAAAAHAHAHAHAHAAAAAAa, sorrie nu moet ik even lachen. Jij basseert je mening van een effect pedaal op zn uiterlijk???? Straks ga je me nog vertellen dat je een enorme DOD-fan bent.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:30 schreef search64 het volgende:[..]
np.
Ik moet nog steeds lachen als ik denk aan dat plaatje van die superfuzz.
quote:Dat was niet de grap. De grap was dat jij ging beweren dat zo'n pedaal wel eens 1500 piek kon kosten als je er al een kon vinden. HAHAHAHAHA! Ja, als ze er zo uitzien worden ze nogal snel zeldzaam ja. Maar welke banaan geeft daar nou 1500 piek aan uit, wat een zwets. En dat alleen omdat je die GT-6 niet kon waarderen. Tja tja tja.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:33 schreef LenL het volgende:[..]
HHAHAHAHAHAHAAAAAHAHAHAHAHAAAAAAa, sorrie nu moet ik even lachen. Jij basseert je mening van een effect pedaal op zn uiterlijk???? Straks ga je me nog vertellen dat je een enorme DOD-fan bent.
quote:Ik kan de GT-6 wel waarderen hoor
Op dinsdag 12 maart 2002 19:35 schreef search64 het volgende:[..]
Dat was niet de grap. De grap was dat jij ging beweren dat zo'n pedaal wel eens 1500 piek kon kosten als je er al een kon vinden. HAHAHAHAHA! Ja, als ze er zo uitzien worden ze nogal snel zeldzaam ja. Maar welke banaan geeft daar nou 1500 piek aan uit, wat een zwets. En dat alleen omdat je die GT-6 niet kon waarderen. Tja tja tja.
En nog een keer, als je een DOD griunge pedaal of een sitar swami in een supergijle supermooie exclusieve doos propt dan wort ie er heus neit beter van.
quote:Wat je dus wilt zeggen, is dat die Superfuzz sowieso al slecht is, en het geen nut heeft hem er mooier uit te laten zien.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:38 schreef LenL het volgende:[..]
Ik kan de GT-6 wel waarderen hoor
, maa rik zei dat als jij een originele oude superfuzz kan vinden in perfecte staat in Nederland dat die dan wel ongeloofelijk zeldzaam is en dat echte verzamelaars daar wel eens veel geld voor over hebben. In amerika worden ze nu voor $350 verkocht, ik weet niet de exacte Nl prijzen, maarik weet wel dat ze in Nederland veel en veel zeldzamer (dus duurder) zijn dan in Amerika.
En nog een keer, als je een DOD griunge pedaal of een sitar swami in een supergijle supermooie exclusieve doos propt dan wort ie er heus neit beter van.
quote:Ik wil zeggen dat de superfuzz zo duur is omdat het een collectors item is. Maar dat ie naast dat ook nog ongeloofelijk vet en goet klinkt, maar dat kan jij niet weten, want jij hebt er (waarsgijnlijk) nog geeneen bespeeld.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:40 schreef search64 het volgende:[..]
Wat je dus wilt zeggen, is dat die Superfuzz sowieso al slecht is, en het geen nut heeft hem er mooier uit te laten zien.
quote:Dat klopt ik heb maar drie pedalen: 1 hihatpedaal, en een dubbele basspedaal. (1+2=3)
Op dinsdag 12 maart 2002 19:44 schreef LenL het volgende:[..]
Ik wil zeggen dat de superfuzz zo duur is omdat het een collectors item is. Maar dat ie naast dat ook nog ongeloofelijk vet en goet klinkt, maar dat kan jij niet weten, want jij hebt er (waarsgijnlijk) nog geeneen bespeeld.
quote:Gijt zij geeneens geen gitarist??? Tsss. Ik had al zoiets verwacht.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:48 schreef search64 het volgende:[..]
Dat klopt ik heb maar drie pedalen: 1 hihatpedaal, en een dubbele basspedaal. (1+2=3)
quote:Ik zit je ook alleen maar te bokken.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:52 schreef LenL het volgende:
Dat je aan het uiterlijk van drumstel kunt zien of ie goet is of niet zal best wel kunnen want ik heb er geen verstand van. Maar dat is dus niet zo bij gitaren/versterkers/effectpedalen.
Zit nu naar afterburner van ZZ top te luisteren.
Vooral de nummers stages en rough boy zitten prachtige gitaarsolo's
Alleen ze duren te kort
Vooral stages mogen het laatste stuk zo een uur of wat volhouden.
quote:Hehe, koel, das je goet gelukt! Compliment!
Op dinsdag 12 maart 2002 19:53 schreef search64 het volgende:[..]
Ik zit je ook alleen maar te bokken.
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 20:04 schreef LenL het volgende:[..]
Hehe, koel, das je goet gelukt! Compliment!
quote:Jah!
Op donderdag 07 juni 2001 16:52 schreef links234 het volgende:
Pink turns to blue van Husker Du
Uit dezelfde categorie ultrakort & hevig uit de bocht gierende gitaarsolo's:
Social Distortion - Cold Feelings
Brian May (Queen) the Brighton Rock solo. Geweldige solo mbv 2 echomachines .
quote:Dit is onzin. In de VS zijn vintage spullen veel en veel hoger geprijsd dan hier. Oude Fenders, analoge delays, Marshalls, TS-808's e.d. worden daar voor grof geld verkocht. Hier zijn mensen minder geinteresseerd in vintage spullen. Ik heb hier een versterker die in de VS zo'n $1200 kost, en hier kan ik er net de helft voor krijgen.
Op dinsdag 12 maart 2002 19:38 schreef LenL het volgende:
.. maar ik zei dat als jij een originele oude superfuzz kan vinden in perfecte staat in Nederland dat die dan wel ongeloofelijk zeldzaam is en dat echte verzamelaars daar wel eens veel geld voor over hebben. In amerika worden ze nu voor $350 verkocht, ik weet niet de exacte Nl prijzen, maarik weet wel dat ze in Nederland veel en veel zeldzamer (dus duurder) zijn dan in Amerika.
Trouwens, heb je het over en Univox Superfuzz? Die zijn helemaal niet zo duur!
quote:Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik bedoel dat uitsloven op de gitaar, snel, veel en hard. Dat "kon" in de jaren 80 misschien als je heel veel haar had, maar nu kan dat niet meer. Tenzij je puur instumentale muziek maakt, zonder zang.
Op dinsdag 12 maart 2002 17:34 schreef ullie het volgende:[..]
Wat bedoel je met solo's uit de tijd ?:
quote:Dat wist ik niet, maar ik dacht dat als vintage spullen in de VS al zo duur zijn, dat ze in Nederland nog veel duurder zijn omdat er in Nederland relatief erg weinig vintage spul is.
Op woensdag 13 maart 2002 01:03 schreef ianweeks het volgende:[..]
Dit is onzin. In de VS zijn vintage spullen veel en veel hoger geprijsd dan hier. Oude Fenders, analoge delays, Marshalls, TS-808's e.d. worden daar voor grof geld verkocht. Hier zijn mensen minder geinteresseerd in vintage spullen. Ik heb hier een versterker die in de VS zo'n $1200 kost, en hier kan ik er net de helft voor krijgen.
quote:Ja hier hebbik het over, en ja ze zijn echt zo duur. Daar staan prijzen van mensen die ze bij toeval heel goedkoop hebben gevonden.
Trouwens, heb je het over en Univox Superfuzz? Die zijn helemaal niet zo duur!
Maar ik zal ze voor me houden
Oh ja, ook alle solo's van Chuck Berry zijn supergoed.
quote:Dit is een grap?
Op zaterdag 16 maart 2002 22:03 schreef Meneer_Aart het volgende:
The Edge heeft altijd vette solo's.
quote:Een solo hoeft niet altijd te klinken als een standaard (hard)rock-solootje. Zoals de solo's van The Edge dus...
Op maandag 18 maart 2002 17:33 schreef tim-f het volgende:
ja dat kan ik me ook niet echt herinneren! volgens mij heeft ie dat ding gewoon voor z'n lol in z'n handen!
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:55 schreef _Maria_ het volgende:
Neil Young in Cortez the Killer
Een trage solo, bewijst ook dat snelle solo's helemaal niet zo vet hoeven zijn. Deze solo heeft heel veel diepgang en is perfect ondersteund door synths, een van de weinige solo's die niet probeert stoer de doen maar heel veel emotie kent. Iets wat je veel te weinig terugziet in de muziek van tegenwoordig.
quote:Ik heb hem net ff gedownload, en hij klionkt best wel koel.
Op dinsdag 16 april 2002 23:29 schreef -dX-11- eddie van halen en hoe hij fur elise ooit live heeft gebracht schopt ook wel kont vind ik dan.
quote:Is hun toch goed gelukt.
Op zondag 28 april 2002 17:07 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Megadeth's return to hanger is niet meer dan een klassieker proberen in een nieuw jasje te stoppen.
quote:Vind ik wel meevallen (mijn mening).
Op maandag 29 april 2002 01:09 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Megadeth´s beste gitaarsolo allertijden is naar mijn mening nog altijd "Tornado of souls" te vinden op de metalklassieker "Rust in peace"
Als we het trouwens over Cryptic Writings hebben, dan zijn de solo´s in de extended version van She-wolf ook rete goed.
(Te vinden op de Rude Awakening cd en dvd)
quote:Die zijn echt retegoed en snel
Op maandag 29 april 2002 01:15 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Als we het trouwens over Cryptic Writings hebben, dan zijn de solo´s in de extended version van She-wolf ook rete goed.
(Te vinden op de Rude Awakening cd en dvd)
quote:Dat is echt zonde, gelukkig heb ik ze vorig jaar nog op Graspop gezien
Op maandag 29 april 2002 01:21 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Jammer dat ze uit elkaar zijn, want Al Pitrelli was een prima vervanger voor Marty Friedman.
quote:Jah
Op maandag 29 april 2002 01:29 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Keb ze op Bospop gezien afgelopen jaar. Ook speelden ze bijna een dubbele set weg op graspop, omdat Motörhead met pech langs de weg stond en daarom wat later kwam.
* LenL opent voor het eerst een paar megadeth mp3s die verwdwaald op zn hd staan
Evenals bijv. Voodoo Chile en Lenny
quote:Little Wing van Satriani is ook errug mooi, just like Always with me Always with you
Op dinsdag 30 april 2002 15:53 schreef LenL het volgende:
Stevie Ray Vaughan - Little wing
dat lietje is een grote mooie solo.
Groeten, vriendin van Snoet
quote:Downloadend... eh... cd kopend
Op woensdag 01 mei 2002 17:28 schreef IHOAKSISnoet het volgende:[..]
Little Wing van Satriani is ook errug mooi, just like Always with me Always with you
Vind die gitaarsolo van Live Forever van Oasis nog steeds ontzetten cool en nog makkelijk ook
Joe Satriani begint toch wat pittiger te worden maar daar werk ik me ook wel doorheen
Een heel andere maar wel mooie solo zit er in More than a feeling van Boston.
Van Halen kan er ook wat van met solo's, het solo'tje van Panama vind ik erg goed.
Weer iets heel anders is 2 minutes to midnight van Iron Maiden, ook
1. Megadeth - Sumphonie of Destruction
2. Megadeth - Hanger 18
3. Steve Vai - Tender Surrender
4. Helloween - Halloween
5. Accept - Head over Heals
6. Udo - Animal House
7. Dio - Rainbow in the Dark
8. Iron Maiden - Alexander the Great
9. Sonata Arctica - Black Sheep
10. Helloween - Heavy Metal is the Law
Tja, zo'n top 10 verandert per uur, maar dit is wel een indicatie van mijn smaak zeg maar
Live versies van Telegraph Road & Sultans of swing.
(P.S., Duelling Banjos van de film The Deliverance is ook mooi!)
quote:Wie had het over techniek
Op woensdag 25 december 2002 00:17 schreef incinerator het volgende:
Iron Maiden is zonder meer 1 van de betere bands, maar qua techniek stelt (en stelde) het natuurlijk weinig voor.
Deze vind ik dik.. erg dik.. waarschijnlijk zijn het er meer maar deze schoten me effetjes tebinnen!
Pink Floyd - Time. De hele plaat draait om deze solo. Zo mooi. Hij klinkt bijna etherisch. .
O en qua rockgitaar:
Jimi Hendrix - All along the Watchtower (naar mijn bescheiden mening de beste rockgitaar solo ooit)
David Gilmour - Money
Eric Clapton - While my guitar Gently Weeps
Mark Knopfler - Sultans of Swing
Joe Stump - (zo'n beetje alles, maar check vooral deze: ) In For The Kill
Ozzy Osbourne (Gitarist: Zakk Wylde) - No More Tears (ZAKK RULEZ!!!) :Y:Y
Favoriete gitaristen.
Hide (X-Japan)
Miyavi (ex-Due Le Quartz)
Sugizo (Luna Sea)
Zakk Wylde (Ozzy, Black Label Society)
George Lynch
Vervelende gitaristen :
Steve Vai
Jimi Hendrix.
Sowieso zijn de gitaarsolo's van Jimi Hendrix vaak prachtig omdat ze zo melodieus zijn. Die slepende, trage solo in 'Drifting' bijvoorbeeld. Of in 'Little wing'.
(Verder is Metallica - Orion, idd ook erg mooi.)
jaren 80?quote:Op dinsdag 12 maart 2002 17:28 schreef Z het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |