abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14519849
Hoofdredacteuren vinden het een kansloze missie van Donner
quote:
Voorzitter hoofdredacteuren wil gesprek met Donner

HILVERSUM - Voorzitter Broertjes van het Genootschap van Hoofdredacteuren wil minister Donner uitnodigen voor een gesprek met de hoofdredacteuren. Hij wil de bewindsman dan duidelijk maken dat het een ,,kansloze missie'' is om de toon over het koninklijk huis te matigen.
CDA-bewindsman Donner zei zondag in het tv-programma Buitenhof dat het voortdurende schoppen tegen het koninklijk huis door de media het functioneren van het koningschap dreigen aan te tasten. Premier Balkenende zei vrijdagavond al ,,ongelukkig'' te zijn met satires op de tv.

Vice-premier De Graaf (D66) heeft inmiddels afstand genomen van de uitlatingen van Balkenende. ,,De regering heeft over satire geen standpunt te hebben.'' Ook De Graaf ergert zich vaak aan cultuuruitingen, maar dat is voor hem als minister ,,geen reden om daar iets publiekelijk van te vinden.'' Hij ,,verwacht niet'' dat door de uitlatingen van Balkenende de aandacht voor de satirische programma's zal afnemen.

VVD-leider Van Aartsen zei in een reactie ,,geen behoefte te hebben aan een maatschappelijk debat'' hierover. Hij denkt dat er ,,belangrijkere zaken zijn'' voor het kabinet om zich mee bezig te houden, zoals veiligheid en integratie.

D66-voorman Dittrich zei vrijdagavond dat de uitlatingen van Balkenende ,,betuttelend overkomen''. Ook hij vindt dat er belangrijker problemen zijn die om een oplossing vragen.
http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl%2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-2028--1678723-1264--%2C00.html

maandag 10 november 2003 @ 11:41:06 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_14519908
quote:
Op maandag 10 november 2003 09:39 schreef Menyo het volgende:

Daarnaast vind ik het niet de taak van Balkenende om zich hiermee te bemoeien. Als de koningin dit vervelend vindt pakt ze zelf mar de telefoon

Het is juist de taak van de minister-president, omdat de koninging onschendbaar is.

Ofzo.

Kweet eigenlijk niet meer precies hoe het zit, maar het komt erop neer dat je JP de schuld kan geven van wat Beatrix doet en dat daarom JP het maar liever zelf doet

maandag 10 november 2003 @ 11:49:14 #103
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14520128
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is juist de taak van de minister-president, omdat de koninging onschendbaar is.

Ofzo.

Kweet eigenlijk niet meer precies hoe het zit, maar het komt erop neer dat je JP de schuld kan geven van wat Beatrix doet en dat daarom JP het maar liever zelf doet

Dat klopt, maar dan kan ze toch nog wel jack spijkerman bellen om FF te zeggen "goh, ik vind het niet leuk wat je doet". Bernhard pakt toch ook de telefoon om Forbes te bellen dat hij minder geld heeft.
  maandag 10 november 2003 @ 11:51:24 #104
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_14520191
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Balkenende ingefluisterd wordt door de Koningin en dat dit bij een ervaren premier als Kok of Lubbers niet gebeurd was.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
  Moderator maandag 10 november 2003 @ 12:13:44 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14520802
is dat niet ergens te vinden zonder realmedia

ik heb een bloedhekel aan die rotzooi

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 10 november 2003 @ 13:08:37 #106
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14522238
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:11 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Tsja, dit is natuurlijk ook een beetje vlees noch vis. Klaag ze dan aan, of maak een wet waarin je het parodieren van de koninklijke familie strafbaar stelt, maar met dat belerende verheven vingertje waarin geen kracht zit kunnen we weinig...

Waarom moet altijd alles via de rechter worden uitgevochten, of in een wet worden vastgelegd?
pi_14522688
Donner is een ontzettend zielig ventje net als Balkenende. We hebben nog nooit zo'n trieste ruk regering gehad.
Laten ze dat koningshuis maar afschaffen en hun goederen en liquide middelen confisceren ipv van de satire aanpakken. Een geintje moet kunnen en als deze lieden dat zo serieus nemen, dan zegt het meer over hun dan over de mensen die wel humor kunnen waarderen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 10 november 2003 @ 13:36:26 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14523041
quote:
Op maandag 10 november 2003 13:24 schreef pro_jeex het volgende:

Een geintje moet kunnen

.Ja, een geintje moet kunnen. Met mate. Maar de media begint zo langzamerhand door te slaan met satire, vindt Donner. Dus zegt hij daar wat van. Lijkt mij z'n goed recht. En ik ben het ook met hem eens.

De media heeft soms wat moeite met maat houden. Misschien heeft dat ook wel wat te maken met het publieke bestel. Elke omroep wil nu ook wat met satire nu dat zo goed loopt. Net zoals elke omroep een actualiteitenrubriek heeft, die allemaal met groot materieel op de affaire-Wisse Smit sprongen.

maandag 10 november 2003 @ 13:58:30 #109
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_14523744
kan die Donner niet gewoon ff in een tijdmachine terug naar de jaren 50 ofzo
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_14523902
quote:
Op maandag 10 november 2003 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

.Ja, een geintje moet kunnen. Met mate. Maar de media begint zo langzamerhand door te slaan met satire, vindt Donner. Dus zegt hij daar wat van. Lijkt mij z'n goed recht. En ik ben het ook met hem eens.

De media heeft soms wat moeite met maat houden. Misschien heeft dat ook wel wat te maken met het publieke bestel. Elke omroep wil nu ook wat met satire nu dat zo goed loopt. Net zoals elke omroep een actualiteitenrubriek heeft, die allemaal met groot materieel op de affaire-Wisse Smit sprongen.

HIj stelt zich als een klein kind aan!
Ik hoop dat ze aankomende week Donner goed in de zeik zetten bij Kopspijkers!
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 10 november 2003 @ 14:08:16 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14524063
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:03 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

HIj stelt zich als een klein kind aan!
Ik hoop dat ze aankomende week Donner goed in de zeik zetten bij Kopspijkers!

Donner en zijn cloon bij kopspijkers, daar zie ik eigenlijk geen verschil tussen. Dat type is heeeel raak, beter als de meeste anderen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 november 2003 @ 14:10:49 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14524141
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Donner en zijn cloon bij kopspijkers, daar zie ik eigenlijk geen verschil tussen. Dat type is heeeel raak, beter als de meeste anderen.

De kracht van Kopspijkers is ook, dat er elke week andere Bekende Nederlanders geparodieerd worden, zodat er elke week tegen wat anders wordt geschopt. Daarom blijft het ook leuk.
  maandag 10 november 2003 @ 14:19:08 #113
45206 Pietverdriet
pi_14524396
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:10 schreef freako het volgende:

[..]

De kracht van Kopspijkers is ook, dat er elke week andere Bekende Nederlanders geparodieerd worden, zodat er elke week tegen wat anders wordt geschopt. Daarom blijft het ook leuk.

yep en de typetjes zijn beter als die van Koot en Bie, en van Jiskefet ooit geweest zijn.
* Pietverdriet mist Jiskefet uit de begintijd, dat was veel leuker dan wat het daarna werd. Nu is het gewoon wat vervelende grachtengordel figuren die aan theatersport doen.
  maandag 10 november 2003 @ 14:48:23 #114
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14525290
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

yep en de typetjes zijn beter als die van Koot en Bie, en van Jiskefet ooit geweest zijn.
* Pietverdriet mist Jiskefet uit de begintijd, dat was veel leuker dan wat het daarna werd. Nu is het gewoon wat vervelende grachtengordel figuren die aan theatersport doen.

"vervelende grachtengordelfiguren die aan theatersport doen"

Geniaal!

maandag 10 november 2003 @ 14:49:18 #115
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_14525315
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:18 schreef Nyrem het volgende:
zo zo een vorm van *censuur*?

maar goed...

Satire = voorstelling van de werkelijkheid waarin op spottende wijze iets aan de kaak wordt gesteld;

Als hij dat dus wil voorkomen. lijkt het me duidelijk waar het probleem ligt.
Pak de werkelijkheid aan.

Balkenende II, dat is pas de echte satire !

De realiteit is erger dan de perciflage.

Deze man, deze hopeloze door en door trieste verschijning is het symbool van het gesul met de democratie en gebrek aan leiderschap .

Het koningshuis hoeft zich helemaal niet te verdedigen, wat een onzin.
Helemaal niet im frage ! Ze lachen er zelf ook om.

Moet je kijken naar die Lockheed-affaire en Mabelgate: Lachen, gieren brullen, en .... het is nog echt ook.

Laat die Jan-Peter Zwartekousende & Piet-Hein Dommer zich eens richten op de serieuze zaken:

- De kruidenier die zich niet kan verdedigen tegen die "K..-Mar...anen"
- De AOW-er die zich niet kan verdedigen tegen Minister Zalm
- De Nederlander die zich niet kan verdedigen tegen bezuinigingen
- De automobilist die zich niet kan verdedigen tegen de files.
- De zieke die zich niet kan verdedigen tegen een tekort aan verplegers.
- Pim Fortuyn die zich niet kon verdedigen tegen Wim Kok, Ad Melkert, Frits Bolkestein, Taartengooiers en Volkert van der G.

En wat zei Youp van het Hek ooit in zijn conferences over de Koningin en haar Kroon-Prins ?

Jan-Peter Balkenende ga s.v.p. met je Christelijke Blokkendoos spelen !!

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  maandag 10 november 2003 @ 14:51:55 #116
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14525394
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:49 schreef M.ALTA het volgende:

....En wat zei Youp van het Hek ooit in zijn conferences over de Koningin en haar Kroon-Prins ?

...

Iets met onzedelijke handelingen op de dam
  maandag 10 november 2003 @ 14:54:45 #117
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_14525465
Donner zal niet veel bereiken met zijn gemekker denk ik. Misschien was dit een poging om zelf weer eens in Kopspijkers te verschijnen
pi_14525809
Ik vind het helemaal van de gekke dat een minister van Jusititie en de pemier zich bezig houden met dit soort zaken laten ze het land gaan besturen. Zo vragen ze nog meer negatieve aandacht voor het koningshuis. Of willen ze dat juist zodat ze treffende maatregelen kunnen treffen. Maar blijkbaar is dit heel belangrijk en hebben ze tijd zat om in allerlei praatprogramma's te verschijnen.

Ook het feit dat majesteitschennis in wetboek genoemd wordt geeft al aan dat die twee er zich helemaal niet mee moeten bemoeien. Dat doet de wet wel als het te erg wordt. Daar hebben zijn vanuit hun functie niets over te zeggen.

Verder nog is het eng dat een minister van Justitie die al bezig is om onze privacy en andere rechten af te nemen of te verzwakken zich inlaat met dit soort betuttelende opmerkingen. Zo kun je een reden voor die privacybeperkingen gaan bedenken. Namelijk censuur. Dit is gewoon een proefballonnetje wat ze loslaten. Als er nu niet geluisterd wordt dan worden er maatregelen genomen. Tenminste dat willen die ivoren torenwachters uit een ver voorbije periode graag.

Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_14525961
Echt een hele rare actie van Balkenende, die steeds meer op een te jong uitgevallen ouderling begint te lijken. Bovendien werkt het averechts. Overigens trekt Donner het veel breder (deze man is veel gevaarlijker dan Balkenende, vrees ik), hij wil dat kranten voorzichtiger omgaan met het koninklijk huis. Hierbij gaat het niet om satire, maar om nieuwsgaring en de vrijheid van drukpers.

Ik vermoed overigens dat de uitspraak van Balkenende niet zozeer bedoeld is voor programmamakers e.d. (die zullen doen wat ze willen), maar eerder voor de programmabazen. Dat zijn vooral ex-politici die misschien eerder geneigd zijn te luisteren naar hun makkers uit Den Haag. Je hoeft niet naar de rechter te gaan om iets te verbieden als je ervoor kunt zorgen dat een omroep "geen geld meer heeft" om een programma te maken (of ze vinden een andere smoes).

Ik vind het wel een gevaarlijke ontwikkeling. Ik vind het heel vreemd dat Balkenende uitingen van satire veroordeelt, terwijl de reden waarom men leden van het koninklijk huis bespot is dat ze liegen, elkaar publiekelijk te kakken zetten, rare partners voor de kinderen uitkiezen etc. Het zou onmogelijk zijn om in deze tijden geen satire te maken ten koste van het koninklijk huis. Elke tweederangs komiek weet dat een opmerking over (iemand van) het koninklijk huis al twee minuten lach oplevert, dus ben je gek als je daar niet gebruik van maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door raider101 op 10-11-2003 15:29]

maandag 10 november 2003 @ 15:16:24 #120
136 V.
Like tears in rain...
pi_14526024
quote:
Op zondag 9 november 2003 19:38 schreef zoalshetis het volgende:
weg met de monarchie klinkt leuk voor sommige linkse, ongevoelige, rakkers.
Wat lul je nou dom

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 november 2003 @ 15:20:15 #121
136 V.
Like tears in rain...
pi_14526133
Ontopic:
Wat denken die twee wel niet? Een bevoogdend vingertje, de normen en waarden-discussie doortrekken naar de boodschappers? Ik vind het 'Koonk Huis' nou niet bepaald een voorbeeld van normen en waarden.

Ik heb het niet zo op dit domineesgekakel, eerlijk gezegd: 'kom, laten we de humor vogelvrij verklaren'

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14526966
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:20 schreef Verbal het volgende:
Ontopic:
Wat denken die twee wel niet? Een bevoogdend vingertje, de normen en waarden-discussie doortrekken naar de boodschappers? Ik vind het 'Koonk Huis' nou niet bepaald een voorbeeld van normen en waarden.

Ik heb het niet zo op dit domineesgekakel, eerlijk gezegd: 'kom, laten we de humor vogelvrij verklaren'

V.

Net als in de bijbel...gij zult bij de spotters zitten..o.i. van dergelijke strekking. Zou balkje zich nu echt zendeling in het land der heidenen vinden? Dat hij zo weer allemaal zieltjes voor zijn eigen zaligheid kan winnen.
pi_14527301
Balkenende ligt goed bij Bea, dat weten we.
Dat hij zich erg onderdanig opsteld tov haar dat weten we.
Dus is het niet zo vreemd dat hij kritiek levert op de satire op Beatrix, maar dan moeten we niet met z'n allen balki aanvallen.
Deze man zit in een positie die nou niet echt te benijden is en neemt beslissingen waar kok te laf voor is geweest.
Ik vind het wel belachelijk dat Donner en Balki zich zo voor het kaaretje van het koningshuis laten spannen. Een satire is een satire en al zou bea daar de paus in pijpen, dan zij het zo...
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 15:58:17 #124
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_14527324
Dat die man uberhaupt nog over normen en waarden durft te beginnen. En innerlijke beschaving. Dan heb je of geen enkele zelfreflectie of geen schaamtegevoel.
pi_14527440
quote:
Op maandag 10 november 2003 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ehhem ik weet niet waar jouw humor IQ is blijven hangen, maar de heren van jiskefet en Kooten en De Bie hebben absolute wereldklasse als het gaat om parodie!
By the way, ik heb het tegen degene die kritiek op onze beste parodieen levert

Yeah baby Yeah!
  maandag 10 november 2003 @ 16:44:47 #126
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  maandag 10 november 2003 @ 17:06:15 #127
45206 Pietverdriet
pi_14529205
quote:
Op maandag 10 november 2003 16:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

???
pi_14529227
Het meest bespottelijk is nog wel de opmerking dat het volk feiten en fictie niet uit elkaar zouden kunnen houden. Zo denkt Balkenende blijkbaar over zijn kiezers (en de rest). Wellicht bedoelde hij het satirisch?
pi_14529243
quote:
Kabinet is verdeeld over persiflages

Zalm, De Graaf: kritiek niet namens ons

DEN HAAG, 10 NOV. De vice-premiers van VVD en D66 distantiëren zich van de kritiek van premier Balkenende en minister Donner (Justitie) op persiflages op leden van het koninklijk huis. Volgens Zalm (VVD) en De Graaf (D66) is er niet namens hen gesproken.

,,In het kabinet is geen besluit tot ergernis genomen'', aldus vice-premier Zalm (VVD) vanochtend. Vice-premier De Graaf sloot zich bij die opmerking aan. Hij liet ook weten principiële bezwaren te hebben tegen de door Balkenende en Donner gemaakte opmerkingen: ,,De regering heeft over satire geen opvatting te hebben.''

Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst moet Balkenende, die het onderwerp vrijdag op zijn wekelijkse persconferentie ter sprake bracht, echter wel degelijk geacht worden namens de gehele ministerraad te hebben gesproken.

Volgens bronnen om de ministerraad was het onderwerp 'satire op het koningshuis' vrijdag niet geagendeerd voor het kabinetsberaad, en werd het tot verbazing van enkele ministers, ook van het CDA, door de premier ter sprake gebracht. Een aantal van hen zou Balkenende ook hebben afgeraden het onderwerp op zijn wekelijkse persconferentie naar buiten te brengen, gezien het voorspelbare gevolg van een dergelijke interventie: meer satire.

De Kamerfracties van VVD en D66 laten weten geen enkele aanleiding te zien tot een 'maatschappelijk debat' over de geoorlooofdheid van satire op leden van het koninklijk huis, zoals die door Balkenende en Donner wordt bepleit. ,,Wij delen de bezorgdheid niet'', aldus VVD-fractieleider Van Aartsen, ,,en we voelen niets voor een maatschappelijk debat hierover.'' Fractieleider Dittrich van D66 vindt het ,,raar dat de minister-president en de minister van Justitie zich met de inhoud van tv-uitzendingen en toneelstukken bezig houden. In potentie is dit immers een poging tot censuur.''

Minister Donner verklaarde zondag in het tv-programma Buitenhof, dat zijn betoog tegen de persiflages niet juridisch bedoeld was. Naar zijn mening zijn ministers echter geroepen ,,de kroon te verdedigen'', te meer daar de koningin niet zelf naar de rechter kan stappen. Donner noemde het koningschap ,,een vrij essentiële functie binnen ons staatsbestel'', die door voortdurend ,,schoppen'' wel eens ,,kapot'' zou kunnen gaan.

Volgens Donner zijn in deze zaak de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting en vrijheid van drukpers niet in het geding. ,,Maar het is juist een misverstand om te denken dat de enige normen die we in dit land hebben rechtsnormen zijn'', aldus de minister van Justitie. ,,Vrijheid vergt verantwoordelijkheid met de wijze waarop je ermee omgaat. Want anders wordt het losbandigheid en eindigt het in verloedering van die vrijheid.''

Overigens klaagde Donner ook dat in de 'serieuze journalistiek' vaak de neiging bestaat tot een 'lynchpartij'. Hij noemde in dat verband de berichtgeving over Mabel Wisse Smit als voorbeeld.

NRC
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 10 november 2003 @ 17:11:43 #130
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14529349
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:07 schreef Bevo103 het volgende:
Het meest bespottelijk is nog wel de opmerking dat het volk feiten en fictie niet uit elkaar zouden kunnen houden.
Daar heeft hij overigens wel gelijk in, maar dat is juist de kracht van satire .

Oftewel: hoe help je het Koningshuis om zeep? Gewoon zo doorgaan .

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 10 november 2003 @ 17:14:03 #131
45206 Pietverdriet
pi_14529430
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:07 schreef Bevo103 het volgende:
Het meest bespottelijk is nog wel de opmerking dat het volk feiten en fictie niet uit elkaar zouden kunnen houden. Zo denkt Balkenende blijkbaar over zijn kiezers (en de rest). Wellicht bedoelde hij het satirisch?
duidelijk over zijn achterban, immers die geloven ook in de bijbel en andere sprookjes.
pi_14530379
quote:
Op maandag 10 november 2003 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Vindt Donner ja.

Maar ben je tegen persvrijheid??

pi_14530457
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:57 schreef Elgigante het volgende:..snip..
Dus is het niet zo vreemd dat hij kritiek levert op de satire op Beatrix, maar dan moeten we niet met z'n allen balki aanvallen.
Deze man zit in een positie die nou niet echt te benijden is en neemt beslissingen waar kok te laf voor is geweest.
..snip..
Ach gut...Blakie heeft er zelf voor gekozen om in die positie te verkeren. Niemand maar dan ook niemand heeft hem er toe gedwongen. Dus laat hij eens doen waar hij voor gekozen is...namelijk het land besturen en niet het land betuttelen en terechtwijzen.
  maandag 10 november 2003 @ 17:53:24 #134
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14530513
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:20 schreef Verbal het volgende:
Ze gooien hoge ogen voor de Mohammed Rabbae-award 2003.
  maandag 10 november 2003 @ 17:56:34 #135
70795 GiSH
waiting for sun
pi_14530613
BNN heeft het volgende voor JP op hun site gezet

Nou, waarschijnlijk heb je onderhand wel iets gehoord over Egoland. Voor iedereen die het fijne van BNN's gloednieuwe koningsdrama nog niet weet: Egoland is een VERZONNEN animatieserie. FICTIEF dus. Dat betekent dat het NIET ECHT is. Johan Cruyff is in het dagelijks leven NIET de lakei van Bea, Maxima heeft Wim-Lex waarschijnlijk nog NOOIT een vuistslag in zijn gezicht gegeven en Bernhard is GEEN hond.

http://www.bnn.nl/view/1029937/955016/1226972

Made love to an Angel, but her wings are in the way
  maandag 10 november 2003 @ 17:56:37 #136
45206 Pietverdriet
pi_14530615
Ik zou nou een scene draaien van beatrix die met een voorbind dildo balkenende hard en zonder spuug neukt, uitroepend, Wie is onze teef? Wie is onze teef? En Jan Peter die piept, Ik, Ik Ben uw teef.

Die om prime time uitzenden en vervolgens achteruitleunen.
  maandag 10 november 2003 @ 18:01:09 #137
70795 GiSH
waiting for sun
pi_14530719
nu in 2 vandaag.... satire over het koninkelijk huis.. hoe schadelijk is dat...
  maandag 10 november 2003 @ 18:01:51 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14530736
De koningin is een huilie
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_14531075
Tweederde Nederlanders oneens met Balkenende:
quote:
HILVERSUM - Tweederde van de Nederlanders is het niet eens met de oproep van premier Balkenende om terughoudend te zijn met satire op het Koninklijk Huis. Een even grote groep vindt wel dat de premier het recht heeft om het onderwerp aan de kaak te stellen, zo blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond.

De Hond deed het onderzoek onder ruim zeshonderd Nederlanders voor het SBS6 programma Stem van Nederland.

Bijna eenderde van de ondervraagden is het eens met de oproep van Balkenende. Ook 30 procent zegt zich wel eens te ergeren aan satires over de koningin.

Kortom, Balkenende moet niet zo janken.
  maandag 10 november 2003 @ 18:16:59 #140
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14531160
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:14 schreef schatje het volgende:
Tweederde Nederlanders oneens met Balkenende:
[..]

Kortom, Balkenende moet niet zo janken.

Dat tweederde het er niet mee eens is, zegt natuurlijk niets over de legitimatie van Balkenendes handelen. Natuurlijk moet Balkenende niet zo janken.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 10 november 2003 @ 18:20:11 #141
70795 GiSH
waiting for sun
pi_14531248
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
De koningin is een huilie
misschien is het wel JP die gewoon graag een beetje extra aandacht...
  maandag 10 november 2003 @ 18:34:46 #142
70795 GiSH
waiting for sun
pi_14531633
morgen kamer vragen over een paar klei poppetjes!!!!

wat leven we toch in een mooi land.. dit kan alleen hier..
en mocht de koningin ooit afstand doen van de troon door dit..
mag dan Bart de graaf op de euro???

maandag 10 november 2003 @ 18:45:44 #143
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_14531964
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:20 schreef GiSH het volgende:

[..]

misschien is het wel JP die gewoon graag een beetje extra aandacht...

Het lijkt me sterk dat JP een officieel bericht uitgeeft terwijl de koningin er niet van weet, maar het zal hem ook wel goed uitkomen, aangezien ik hem ook wel een huilie vind >)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 10 november 2003 @ 18:46:59 #144
45206 Pietverdriet
pi_14532006
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:34 schreef GiSH het volgende:
morgen kamer vragen over een paar klei poppetjes!!!!

wat leven we toch in een mooi land.. dit kan alleen hier..
en mocht de koningin ooit afstand doen van de troon door dit..
mag dan Bart de graaf op de euro???

Vind je dat mooi?
Hebben die huilebalken niets beters te doen?
*ongelofelijk vloek*
pi_14534132
Donner en Balkenende hebben een medestander

Uit weblog David de Jong (gemeenteraadslid CU in Groningen)

quote:
De koningin
Helaas moet ik constateren dat Nederland een steeds wansmakelijker land begint te worden. Als de minister-president hare majesteit de koningin in bescherming neemt tegen allerlei zogenaamd culturele uitingen, dan zal hij er van lusten. "Censuur" roept het hele land in koor. De ministerraad laat hem in de kou staan. Alle partijen (behalve het CDA en de kleine christelijke partijen) roepen om het hardst dat het best leuk is dat soort satirische programma's. Dat zal best zo zijn, maar alles wat leuk is voor het aan de kijkbuis gekluisterde volk is bepaald niet gezond voor ons volk. Nederland zou zich moeten schamen!
bron:http://www.dsg.nl/logs/cu/main.php
pi_14534180
Altijd lachen, die bekrompen christelijke burgermannetjes. Die zouden ze eens op de hak moet nemen !
pi_14535738
Ik heb net zoveel respect voor t koningshuis, als ik heb voor Marokkanen.
  maandag 10 november 2003 @ 21:24:28 #148
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_14536598
Wat een drukte om niks. Laat balkenden en bea het niks vinden. Mag toch? Niks mis mee. Ik wordt er niet koud of warm van. Al die drukte schoppers die gelijk censuur beginnen te gillen etc. daar wordt ik pas moe van.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_14537650
quote:
Nauwelijks steun voor oproep premier Balkenende

DEN HAAG - Premier Balkenende en minister Donner van Justitie hebben de koningin met hun actie tegen 'platvloerse' persiflages op het Koninklijk Huis "in de wind gezet". De campagne van het CDA-duo tegen tv-programma's als Egoland en Kopspijkers werkt volkomen contraproductief, stelde PvdA-leider Bos maandag vast.

Bos schaarde zich met zijn opmerkingen onder het groeiende koor van criticasters van de opmerkingen die Balkenende en Donner de afgelopen dagen maakten over de satires op het Koninklijk Huis.

Eerder distantieerden de vice-premiers Zalm (VVD) en De Graaf (D66) zich al van de oproep van de premier om terughoudend te zijn met satirische programma's over leden van het Koninklijk Huis. D66-fractieleider Dittrich liet vrijdag al direct weten de opmerkingen van de premier "betuttelend" te vinden.

Volgens Bos heeft de premier met zijn oproep zelf het belang van de koningin geschaad. Hij maakt de koningin hiermee juist tot onderwerp van publiek debat. En dat is volgens hem de tweede keer in korte tijd dat de premier door onhandig optreden de koningin in de wind zet.

Werkelijkheid en fictie

De PvdA'er begrijpt verder niet waar Balkenende het vandaan haalt dat burgers geen onderscheid kunnen maken tussen werkelijkheid en fictie. Satires op het Koninklijk Huis zijn volgens hem niet nieuw. Als het in een theater gebeurt is er niets aan de hand, maar nu komt het een keer op tv en is het plotseling wel erg, aldus Bos.

Volgens Zalm heeft Balkenende niet namens het kabinet gesproken. Hij gaf uiting aan zijn persoonlijke ergernis, maar "we hebben vrijdag niet afgesproken om ons als kabinet te ergeren", aldus de liberale voorman.

Cultuuruitingen

De Socialistische Partij wil de kwestie dinsdag tijdens het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer aan de orde stellen. Balkenende en Donner moeten uitleggen of zij nu wel of niet namens het kabinet hebben gesproken en waarom zij zich tegen de liberale tradities in met de inhoud van cultuuruitingen zijn gaan bemoeien.

Het CDA reageerde nog het meest gematigd. Volgens het Kamerlid Atsma heeft Balkenende alleen uiting willen geven aan zijn zorg over de positie van het Koninklijk huis. Het CDA heeft er geen moeite mee als hij die zorg aan de orde wil stellen, daar is volgens Atsma ook moed en durf voor nodig. Wat niet kan is dat de vrijheid van meningsuiting in het geding komt, maar dat was volgens Atsma niet de opzet van de premier. De huidige commotie vindt hij dan ook buiten proporties.

Kansloze missie

Het genootschap van hoofdredacteuren heeft inmiddels minister Donner uitgenodigd voor een gesprek. Donner gooide er zondag nog een schepje bovenop door serieuze kranten te betichten van 'lynchpartijen' in hun recente berichtgeving rond het Koninklijk Huis. Het beroep van Donner op de media om de toon over het Koninklijk Huis te matigen bestempelde voorzitter Broertjes van het genootschap echter als een "kansloze missie".

Onder de bevolking is de actie van Balkenende en Donner evenmin goed gevallen. Uit een onderzoek van Maurice de Hond voor het SBS6-programma Stem van Nederland, bleek dat tweederde van de ondervraagden het niet eens was met de oproep van de premier.

Balkenende zelf hulde zich maandag in stilzwijgen. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst zal de premier pas dinsdagmiddag tijdens het mondelinge vragenuur in de Kamer weer van zich laten horen in deze kwestie.

nu.nl
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 10 november 2003 @ 22:15:09 #150
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14538279
quote:
Op maandag 10 november 2003 21:24 schreef SilverMane het volgende:
Wat een drukte om niks. Laat balkenden en bea het niks vinden. Mag toch? Niks mis mee.
Jawel.

Indien namelijk het initiatief voor deze uitspraken van Balkenende en Donner van de koningin uit zijn gegaan zou dat (wederom) betekenen dat de koningin zich meer macht toe-eigent of in ieder geval blijkbaar meer macht heeft dan wenselijk in ons staatsbestel. De koningin dient een symbolische en representatieve functie te vervullen; ze dient zich niet te bemoeien met lopend beleid en ze dient niet haar positie aan te wenden om ministers voor haar karretje te spannen, dat is niet van deze tijd.

Maar ook als het initiatief van Balkenende en Donner zelf uit is gegaan is het geen goede actie, al was het maar omdat het juist een compleet averechts effect heeft zoals wel blijkt uit de reacties in de media en van andere politieke partijen. Bovendien is het zwak om de media te verwijten dat ze teveel de aandacht vestigen op de koninklijke familie met hun satire waar die satire slechts een reactie is op wat er de laatste tijd allemaal binnen de koninklijke familie is gebeurd. Als iemand dus iets te verwijten valt, dan is het wel Balkenende zélf die tenslotte verantwoordelijk is voor al wat er in het koninklijk huis gebeurt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')