En hun muziek is trouwens ook errug leuk....
Of niet?
Mijn favoriete Residents-platen zijn denk'k: Third Reich & Roll, the Commercial Album, Mark of the Mole, Duck Stab en Not Available.
Hoewel, 'waarderen' is een groot woord. Ik vind ze té experimenteel. 'The King and Eye', met alleen maar covers van Elvis, was wel leuk. Met hun overige materiaal heb ik, voor zover ik het ken natuurlijk, wat moeite.
Waar blijft Ulx trouwens?
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 14:24 schreef Frollo het volgende:
*meldt*Hoewel, 'waarderen' is een groot woord. Ik vind ze té experimenteel. 'The King and Eye', met alleen maar covers van Elvis, was wel leuk. Met hun overige materiaal heb ik, voor zover ik het ken natuurlijk, wat moeite.
The 13th Anniversary Tour: Live in Holland.
Na t zien van dit optreden met "snakefinger" ,deze best wel toegankelijke CD gekocht.http://www.residents.com/shows/13th.html
Hoort nog steeds bij mijn favorieten.
de Residents zijn goed/fijn/fantastisch....
Misschien maar even een kaartje scoren, indien mogelijk. Wie wil d'r mee?
quote:Nouja, ik ga wel, maar in
Op zaterdag 25 januari 2003 23:42 schreef Zander het volgende:
Oh ja? Gaaf, ik ben de vorige keer naar die Wormwood tour geweest, dat was erg leuk.Misschien maar even een kaartje scoren, indien mogelijk. Wie wil d'r mee?
Ik kan alleen een Nederlands optreden vinden op 9 maart in de Melkweg in Amsterdam. Ik denk dat ik daar dan maar naar toe ga.
Meer zeg ik nog niet, ga eerst zelf maar
Leuk icoon!
Maar ik ben blij voor je dat het leuk was iig
ps, dit icon heb ik eigenlijk al bestwellang
En ik dacht dat ondertussen wel aangeomen mocht worden dat Les Claypool van Primus erin speelt. Of niet?
quote:Dat wordt wel vaker gezegd, maar volgens mij klopt het niet. The Residents hebben wel een zanger wiens stem er inderdaad erg veel op lijkt, maar die hoor je al op hun platen uit de jaren 70, volgens mij zat Claypool toen nog op de basisschool.
Op maandag 3 maart 2003 11:26 schreef Riert het volgende:
En ik dacht dat ondertussen wel aangeomen mocht worden dat Les Claypool van Primus erin speelt. Of niet?
quote:Hoe lang post je hier al?
Op maandag 28 oktober 2002 14:10 schreef Smots het volgende:
Kom op mensen, is er nou buiten Zanderrr niemand hier op FOk! die de Residents kan waarderen?
quote:ZO jong? Primus draait toch ook al wel weer een heel tijdje mee
Op maandag 3 maart 2003 12:13 schreef Riert het volgende:
Goed punt. Claypool komt uit '77
quote:Verbaaste me ook. Ik had het even opgezocht.
Op dinsdag 4 maart 2003 23:17 schreef Fogerty het volgende:[..]
ZO jong? Primus draait toch ook al wel weer een heel tijdje mee
John Lennon speelt toch ook in de Residents? Wij denken dat het die gast met die xylofoon was
En wat een koele avatar, Ulx. hulde!
quote:Volgens mij heeft Les alleen op de basschool gezeten
Op maandag 3 maart 2003 12:04 schreef Zander het volgende:
de jaren 70, volgens mij zat Claypool toen nog op de basisschool.
quote:Ik heb hem laatst ook gekocht en hij bevalt mij ook uitstekend. Het is popmuziek, maar toch ook weer net niet. Het is toegankelijk, ligt lekker in het oor maar toch is het ook weer...Kunst.
Op maandag 31 maart 2003 17:32 schreef rheingold het volgende:
een paar dagen geleden heb ik demons dance alone van the residents gekocht. ik was nooit zo gecharmeerd van het recentere werk van the residents maar deze nieuwe plaat is toch wel erg de moeite waard. het is een hele ingetogen en voor de residents nogal melodieuze plaat geworden. de teksten heb ik nog niet echt goed zitten bestuderen maar dat komt nog wel. genoeg nieuwe geluiden en verhaallijnen om voorlopig mee bezig te zijn.
quote:Ik heb een aantal Residents-platen op vinyl (oa. Commercial Album en Not Available), het zijn wel herpersingen. Alleen Mark of the Mole heb ik als originele persing tweedehands gekocht. Ik heb ze allemaal bij da Capo in Utrecht gekocht, weet alleen niet of ze nog steeds Residents-lp's verkopen daar.
Op dinsdag 8 april 2003 12:49 schreef rheingold het volgende:
. (de residents zijn overigens de enige band waarvan ik cd's koop omdat hun lp's wel zo vreselijk zeldzaam zijn, dus als iemand residents-vinyl weet te staan dan hoor ik dat graag)
quote:
T-Mobile Settles
T-Mobile has settled out of court for their illegal use of samples from The Residents' "Rest Aria" in their European wide television advertising campaign.The use was spotted by several Moles in the UK (thanks guys) who contacted us and Euro Ralph.
The T-Mobile lawyers only took five minutes to agree to a settlement once they heard the original recording from Meet the Residents.
quote:ik heb vanmiddag mijn kaart gekocht voor tivoli.
Sept 19 - Gent, Belgium
Sept 20 - Kulturefabrik, Krefeld, Germany
Sept 21 - Tivoli, Utrecht, Netherlands
Sept 23 - BAM Festival, Barcelona, Spain
Sept 24 - BOA, Luzern, Switzerland
Sept 25 - Szene, Viena, Austria
Sept 26 - National Gallery, Prague, Czech Republic
Sept 27 - Kolarac Theatre, Belgrad
Sept 28 - Mylos, Thessaloniki, Greece
quote:M/n vrouw zegt net dat dat een leuke club is, ik ga dan maar eens kaartjes kopen voor dat concertje dan.
Sept 24 - BOA, Luzern, Switzerland
zijn residents fans hier trouwens bekend met de muziek van godley & creme???? ik draai nu de driedubbelaar consequences en daar staan een aantal behoorlijk naar residents neigende stukken op, erg goed. ook freeze frame (met hit an englishman in newyork) doet soms enorm aan onze geoogbalde vrienden denken.
Dit was de derde keer dat ik ze zag (1x Wormwood en 1x Icky Flix hiervoor). Ik vond Wormwood top en Icky Flix wat minder, maar deze tour was absoluut weer erg de moeite waard.
Ik heb de DVD nog opgepikt (ze verkochten daar een DVD-single en dar kreeg je gratis de promoversie van de DDA-DVD bij), maar deze heb ik nog niet gezien.
-dennis-
Wel gaaf nummer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |