Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 meld je nu aan!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een nieuw topic voor degenen die al een gezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte lager is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Slank voor de feestdagen VIII
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Ananasje was 73 kg, is nu 73 kg en wil graag 55 wegen
Anoukje1983 (1m76) (34,9) was 118 kg, is nu 108 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Beessie-Jen (1m86) (28,3) was 98 kg, is nu 98 kg en wil graag 80 wegen
Bianca (1m76) (32) was 103,9 kg, is nu 99,2 kg en wil graag 80 wegen -4,7
bingo (1m81) (27,8) was 91 kg, is nu 91 kg en wil graag 84 wegen
bob-de-bouwer (1m84) (31,6) was 107 kg, is nu 107 en wil graag 90 wegen
Brighteyes (1m72) (28) was 83,4 kg, is nu 82,9 kg en wil eerst graag 78 kg wegen en later 72 -0,5
Chevalric (1m86) (28,6) was 105,3 kg, is nu 99,1 kg en wil graag 85 wegen -6,2
Christine (1m76) (27,1) was 84 kg, is nu 82,4 kg en wil graag 76 wegen -1,6
Cinnamongirl (1m68)is nu 65 kg en wil graag 60 kg wegen
Dandelion (1m73) (38,4) was 116 kg, is nu 114,8 en wil graag 80 kg wegen -1,2
DanielleOvergraag (1m70) (40,5) is 117 kg en wil graag 74 kg wegen
DarkElf (1m64) (28,8) was 92,5 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 75 wegen -15
dasto (1m85) (29,2) was 105 kg, is nu 100 kg en wil graag 80 wegen -5
Deepfreeze (1m70) (28,1) was 84 kg, is nu 81 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62) -3
Diddls (1m71) (27,4) was 110 kg, is nu 109,5 kg en wil graag 70 wegen -0,5
DikkieDik87 (1m54) (30,1) was 71,5 kg, is nu 71,4 kg en wil graag 60 wegen -0,1
DuchessX (1m80) (33,6) was 123,9 kg, is nu 109,3 kg en wil graag 80 kg wegen -14,6
Essebes (1m76) (29,5) was 95,6 kg, is nu 91,3 en wil graag 85 wegen-4,3
Faithy (1m73) (26,7) is 80 kg en wil graag 70 kg wegen
Fannetje (1m75) (30,6) was 100,8 kg, is nu 93,7 en wil graag 75 wegen -7,1
Funnie (1m70) (38) was 130 kg, is nu 111,4 en wil graag 80 kg wegen -18,6
Glossy (1m68) (34,9) was 115 kg, is nu 98,5 kg en wil graag 65 kg wegen -16,5
gooddaddy (1m76) (31,2) was 100 kg, is nu 96,5 kg en wil graag 80 wegen -3,5
HomoUniversalis (1m85) (27,8) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80 wegen
Hoofdmuts (1m76) (28,6) was 119,5 kg, is nu 85,1 kg en wil graag 77 kg wegen -34,4
Isabeau (1m67) (32,5) was 94,8 kg, is nu 91,5 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,3
Jojogirl (1m72) (25,8) was 92 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -15,5
Juup© (1m90) (37,4) was 156 kg, is nu 135 kg en wil graag 90-95 kg -21
Kleintje (1m63) (24,9) was 67,6 kg, is nu 66,1 kg en wil graag 58 wegen -1,5
LadyMagica (1m75) (26,7) was 92 kg, is nu 81,7 kg en wil graag 75 wegen -10,3
LadyS (1m74) (33,6) was 114,2 kg, is nu 102,2 kg -12
Lilithu (1m65) (31,7) was 110,5 kg, is nu 86,4 en wil graag minder dan 70 kg wegen -24,1
Magic666 (1m85) (26,3) was 103kg, is nu 90 kg en wil graag tussen de 85-90 wegen -13
Miss_S (1m68) (31,4) was 98 kg is nu 88,5 kg en wil graag 75 kg wegen -9,5
Miss_sly (1m65) (27,5) was 86 en is nu 75 -11
Mkleinman64 (1m90) (26,9) was 103,5 kg, is nu 97,2 kg en wil graag 88 wegen -6,3
m@x (1m65) (28,5) was 93,5 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 65 wegen -16
nojojo (1m64) (28,3) was 95 kg, is nu 76 kg en wil graag 65 wegen -19
Nyame (1m62) (29) was 77,8 kg is nu 76,2 en wil graag 70 en uiteindelijk ca. 62 kg wegen -1,6
octopussy (1m76) (33,5) was 107,8 kg, is nu 103,7 kg en wil graag 70 kg wegen -4,1
Pandorah (1m68) (28,8) was 89,5 kg, is nu 81,2 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -8,2
Petracev (1m71) (25,8) was 80,0 kg, is nu 74,5 kg en wil graag tussen de 65 en 67 wegen -5,5
Pridemeid (1m72) (34,2) was 109,7 kg, is nu 101,3 kg en wil graag 65 wegen -8,4
Raptorix (1m87) (26,6) was 102,5 kg, is nu 92,9 kg en wil graag 87 wegen -9,6
Riann (1m72) (28,1) was 102 kg, is nu 83 kg en wil graag 65 wegen -19 kg en 78 cm
Rowina (1m62) is ca. 85 kilo en wil graag ca. 75 kilo wegen
rupicola (1m65) (28,8) was 92 kg, is nu 78,5 kg en wil graag 65 wegen -13,5
Sanne (< 1m50) is 73,5 kg en wilt graag minder dan 60 kilo wegen
Sheridana (1,69) (27,7) was 98 kg, is nu 78,8 en wil graag 65 wegen -19,2
Staafmixer (1m90) (26,3) was 95 kg, is nu 95 kg en wil graag 80 wegen
stout (1m70) (32) was 95 kg is nu 92,5 kg en wil graag 80 wegen -2,5
striplezer (1m74) (25) was 80 kg, is nu 77,5 kg, en wil graag 65 kg wegen -2,5
Swatkat (1m76) is nu 94,5 kg en wil graag 70 kg wegen
TheGhost (1m75) (36,9) was 113,1 kg, is nu 110.6 kg en wil graag 70 wegen -2,5
th0r (1m90) was 145 kg, is nu 100 kg en wil graag 95 wegen -45
Vitamientje (1m80) (27,8) was 101 kg, is nu 90 kg en wil graag onder de 85 wegen-11
Vriendinnie (1m80) (37,3) was 129,3 kg, is nu 120,7 kg en wil graag 75 kilo wegen-8,6
YvonnePonne (1m67) (29) was 81 kg, is nu 81 kg en wil graag 65 wegen
Zusje (1m77) (33,7) was 106,5 kg, is nu 105,5 en wil graag 85 wegen -1
zwahiel (1m83) (26,3) was 88 kg, weegt nu 88 kg en wil graag 75-79 wegen
Staat er een achter je naam? Dat betekent dat je in de afgelopen twee topics (=1 maand) niet gepost hebt. Als je ook in dit topic niet post, haal ik (=YPPY) je uit de lijst, zodat de lijst niet te lang wordt door mensen die niet (meer) mee doen. Het is natuurlijk leuker wanneer je blijft.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
Als er iets veranderd moet worden, zeg dat dan even duidelijk in het topic. Eens in de zoveel tijd wordt de openingspost aangepast.
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 05-11-2003 09:50]
quote:Dit linkje werkt niet, het moet zijn:
Op woensdag 5 november 2003 09:42 schreef YPPY het volgende:
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
[Dit bericht is gewijzigd door Christine op 05-11-2003 09:48]
Ik heb even het update lijstje uit het vorige topic gehaald, anders moeten we zo zoeken.
Het is nu trouwens bijgewerkt, een bijgewerkte openingspost vind ik wel netjes staan. En het was leuk om mezelf eruit te halen.
Week 45: Pan
Week 46: Fannetje
Week 47: YPPY
Week 48: Funnie
Week 49: m@x
Week 50:
Week 51:
Week 52: Riann
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 05-11-2003 17:57]
Na een paar flinke dip dagen (weken?!) ga ik nu toch echt weer verder. Ik wil zo graag naar een kleinere maat!
Momenteel heb ik maat 50, en met kerst zou ik heel graag mijn kleding van maat 48 aankunnen.
Oftewel, ik zal er echt m'n best voor moeten gaan doen, me aan m'n points moeten gaan houden, en niet m'n points vol moeten proppen met ongezonde dingen, want dan hou je constant honger .
En om te beginnen ga ik nu lekker ontbijten met een kom yoghurt met Fruit 'n Fibre en een boterham smeerkaas .
Groetjes Anouk.
Sorry Pandorah, ik was ook wel wat te snel geloof ik. Ik moet nog wennen aan het idee dat het nu verdeeld is.
Groetjes Anouk.
Wat heb ik er voor gedaan:
---------------------------------------
- Veel sport (4x per week fitness en 1x per week pingpong)
- Eetschema van sportschool. Komt neer op 6 kleine maaltijden per dag zodat je stofwisseling op gang blijft
- Opgelet met wat ik tussendoor eet
Ja, ik snoep nog wel eens tussendoor (vooral met deze maanden ). Ik doe het wel minder en doe het in 1 tijdsbestek. Je moet jezelf niet straffen, dit werkt namelijk averechts.
Succes allemaal!
quote:ik wil ze er niet bij, dat gebeurt gewoon als je traint
Op woensdag 5 november 2003 09:47 schreef YPPY het volgende:
Dat is echt omgekeerd dan th0r. Ik ben blij als ik kilos verlies en jij wilt ze er juist bij hebben.
Ik ben gisteren begonnen met één keer per week zwemmen, samen met m'n vriend. Om te beginnen heb ik tien baantjes (=heen en weer) gezwommen, en ik heb het maar net gehaald. Ik was echt helemaal op, na die baantjes, maar het voelde zoooo goed! (Vooral achteraf in het bubbelbad )
Eigenlijk moet ik vanmorgen nog een stuk joggen van mezelf, maar kan mezelf er nog niet zo goed toe aanzetten. Het scheelt wel dat ik het erg koud heb, en dat ik zowiezo wil gaan douchen. Het is dan eigenlijk wel een beetje "zonde" als ik dan niet eerst heb gesport.
Met betrekking tot het afvallen... dat gaat nog niet zo hard. Ik ben wel heel gemotiveerd voor het sporten (hardlopen, zwemmen) omdat ik vooral mijn algehele conditie wil verbeteren, en omdat ik niet meer altijd moe en futloos wil zijn (ben ook snel overspannen). Dat lukt allemaal wel aardig, want ik voel me langzaam maar zeker steeds een klein beetje fitter. Alleen de motivatie voor het afvallen ontbreekt nog... ik ben namelijk dol op eten en snoepen, en ik kan nog geen reden bedenken om daarmee te stoppen
Maar goed, ik ben even mijn verhaal weer kwijt en ik ga NU hardlopen Tot straks!
Geweldig YPPY! Gefeliciteerd met je verhuizing naar het andere topic. Ik ben ook blij dat je hier ook nog wel langskomt. Je posten zijn voor mij in ieder geval vaak een hart onder de riem wanneer ik het even moeilijk vol kan houden.
Ik vind het echt heel knap dat je de stap van een maagband hebt durven nemen Funnie. Ik heb er wel eens over nagedacht of ik het zou durven of niet, maar ik ben bang dat ik niet zoveel lef heb. Het zal in het begin vast heel moeilijk zijn om erachter te komen wat je wel en wat je niet kan eten, maar daar kom je vast wel uit. Dat emotie-eten is voor mij heel herkenbaar. Ik heb het nu goed onder controle maar het zijn nog wel de momenten dat ik het het moeilijkst vind om van de snoepjes en de chips af te blijven.
Wil je hier nooit meer over gourmetstellen praten Pandorah
Het water liep me in de mond. Gourmetten vind ik zo lekker en zo gezellig. Dat kan ik als ik de kans krijg echt elke dag doen. Hetzelfde geldt voor kaasfonduen, maar dat is nu helemaal slecht. Heeft er iemand nog suggesties voor 'magere' gourmetrecepten?
Met mij gaat het nog steeds goed. Gisteren ben ik lekker met vriendinnen uit eten geweest, maar ik heb van de wijn, de patatjes en de sausjes af kunnen blijven. Helaas hadden ze geen lekkere maaltijdsalade op het menu staan, maar ik heb zitten smullen van mijn stukje ossenhaas. Qua afvallen staat het even stil, maar zo lang er niks bijkomt ben ik allang tevreden. Ik krijg van iedereen te horen dat ik er goed uitzie en kan het nog steeds niet laten om mezelf in iedere etalageruit en spiegel te begluren. Voordat ik met lijnen begon had ik het idee dat ik absoluut geen wilskracht en zelfbeheersing had qua eten, maar dat heb ik na ruim drie maanden toch bij moeten schaven. Ik kan het en ik ga het volhouden!!!
Zet mij trouwens ook maar op de updateschema. Ik ben geen held met cijfertjes maar ik wil best af en toe het lijstje updaten.
quote:Ik wil het ook wel een weekje in de kerstvakantie doen dan heb ik tijd genoeg. Al zijn er dan mensen die misschien bijkomen. Ik zal met kerst denk ik zeker aankomen. Op dit moment is het ff te veel om het bij te houden. over 6.5 week begint kerstvakantie
Op woensdag 5 november 2003 09:47 schreef YPPY het volgende:
Dat is echt omgekeerd dan th0r. Ik ben blij als ik kilos verlies en jij wilt ze er juist bij hebben.Ik heb even het update lijstje uit het vorige topic gehaald, anders moeten we zo zoeken.
![]()
Het is nu trouwens bijgewerkt, een bijgewerkte openingspost vind ik wel netjes staan. En het was leuk om mezelf eruit te halen.Week 45: Pan
quote:Kijk 'ns
Op woensdag 5 november 2003 09:52 schreef Anoukje1983 het volgende:
Ow, heeft iemand hier trouwens nog leuke tips of ideeen voor avondmaaltijden? Ik vind het altijd zo moeilijk om wat lekkers en gezonds te verzinnen!Groetjes Anouk.
Anoukje: ik eet vaak rijst met veel groenten er doorheen met wat kip. Ik wissel dan de groenten af ter afwisseling of ik maak een keer stamppot (dan niet met spekjes maar met kip!). Ik heb wel ergens in een paar dieetboeken wat lekkere recepten staan en als ik weer tijd heb (volgende week), zal ik een paar posten in het "dieet-recepten" topic...
Christine: dat heb ik nou ook dat ik ook mijn algehele conditie wil verbeteren. Dus ik ben ook aan het hardlopen en touwtjespringen. Als afwisseling bij het hardlopen kan je ook interval gaan hardlopen. Dus: 100 m lopen - 100m joggen - 100m rennen - 100m joggen - 100m lopen etc. Dat is voor mij iig iets vermoeiender dan gewoon hardlopen en ik heb het gevoel dat ik daarmee iets meer conditie kweek. Naja, ik merk het met badminton, ik kan tegenwoordig onmogelijk bereikbare ballen terugslaan
m@x: nou ja, het is meer een gourmet/steengrilstel wat ik op het oog heb Volgens mij kan je best dieettechnisch verantwoord bezig daarmee zijn om met veel groenten te werken. Althans, dat ben ik van mijn ouders gewend dat we ook champignons, stukjes ui, stukjes banaan, stukjes paprika, stukjes bloemkool (wel voorgekookt), taugé, stukjes broccoli (ook voorgekookt), stukjes spercibonen (ook voorgekookt) en er valt vast nog meer te verzinnen. Je hoeft niet veel vlees erop te gooien: je doet de magere vleessoorten (bijv kip, kalkoen, biefstuk) en snij die klein en zorg dat je niet te veel in huis hebt. Met een beetje stokbrood of gewoon bruin brood. En eigenlijk ben ik alleen nog op zoek naar een dieettechnisch verantwoorde saus (wie heeft een idee?). Maar dit lijkt mij smullen
Dadelijk lekker douchen, en ik moet me inhouden om niet een boterham klaar te maken met roomboter en chocoladevlokken
In plaats daarvan maak ik waarschijnlijk een lekkere salade, of iets anders gezonds.
quote:Je zou Chinese fondue eens kunnen proberen, het is wel niet echt gourmetten maar net zo gezellig.
Op woensdag 5 november 2003 09:59 schreef m@x het volgende:
Heeft er iemand nog suggesties voor 'magere' gourmetrecepten?
Bij Chinese fondue zet je een fonduepan met een lekkere bouillon op tafel en daarin maak je het vlees en de groenten klaar. Het is dus een stuk magerder dan alles in de boter bakken bij gourmetten.
Je hebt er wel van die speciale 'netjes' voor nodig om de spulletjes in te hangen. Ziet er ongeveer uit als een theezeefje. Verkopen ze vast wel bij de Blokker ofzo.
quote:Waarom is het chinees fondue
Op woensdag 5 november 2003 10:58 schreef Tronica het volgende:[..]
Je zou Chinese fondue eens kunnen proberen, het is wel niet echt gourmetten maar net zo gezellig.
Bij Chinese fondue zet je een fonduepan met een lekkere bouillon op tafel en daarin maak je het vlees en de groenten klaar. Het is dus een stuk magerder dan alles in de boter bakken bij gourmetten.
Je hebt er wel van die speciale 'netjes' voor nodig om de spulletjes in te hangen. Ziet er ongeveer uit als een theezeefje. Verkopen ze vast wel bij de Blokker ofzo.
quote:Omdat ze dat zo noemen?
Op woensdag 5 november 2003 11:03 schreef Riann het volgende:[..]
Waarom is het chinees fondue
DuchessX, je hebt er al bijna 15 kilo af ! En je hebt dat helemaal zelf gedaan. Ik vind het heel erg knap ! Niet de moed opgeven. Nu juist even doorbijten denk ik. Iedereen krijgt rot momenten. van stilstaan of aankomen (ik vorige week ook) Weegschaal de deur uit.. ff niet meer doen. Klinkt makkelijk is het niet.Daarom ligt het ook achter slot en grendel hier...
Sporten, ik vind het allemaal maar knap van jullie. Ik ben al bekaf als ik de trap op en af ga hier met mijn wasgoed... Thuis sporten in mijn 1tje lukt niet zo goed. Kan ik mij moeilijk toe verzetten. Dus loop serieus te denken om toch maar bij sportschool tegaan aanmelden. En dan onbeperkt. Zodat ik kan gaan wanneer ik wil. (ook ivm vervoer)Daar heen fietsen hoef ik nu nog niet te doen.. Eerst eens wat conditie gaan opbouwen daar. En dan in het voorjaar beginnen met fietsen erheen.
Tandarts.brbrbbbrr.. Wortelkanaalbehandeling is het dus geworden. Toen alles vrij lag bleek ook wel dat het er niet goed uit zag, en dat het al een flinke tijd aan de gang was. Hij had mij verkeerd begrepen. Hij dacht dat ik alleen warm/kou pijn had. En niet spontane pijn. *zucht*
Sinds augustus heb ik het al. Ben al 4 keer bij hem geweest ermee. Maar goed.. De verdoving zit er nu nog goed in. En nog 2 daagjes pijn zei hij. Dan moet het over zijn.. Halleluja !!
Ik was vorige week 1,4 kilo afgevallen. Zaterdagochtend had ik me nog gewogen thuis en zaterdagavond werden we opgebeld of we zin hadden om op een feestje te komen.
Ik heb me wel braaf aan de light frisdrank gehouden en niet aan de chips gezeten. Om een uur of 2 krijgen de jongens (was het enige meisje) honger en jawel: we moeten naar de shoarmatent.
Ik heb nog heel braaf kipshoarma genomen in de hoop de schade enigzins te beperken, maar nee hoor: de volgende dag was ik een KILO(!!!!) aangekomen.
En die kilo is er tot noch toe dus nog niet af!
Hoe kan je nou van een pitabroodje met een beetje kipshoarma en wat saus een KILO aankomen
quote:Ik zat net even voor je op overgewicht.nl te kijken en zoiets is dus 470 kcal (30g vet). Mja... een hele kilo aankomen lijkt mij vreemd als je de hele week braaf aan je 'dieet' hebt gehouden en voldoende hebt gesport? Misschien houdt je lichaam om bepaalde redenen extra vocht vast?
Op woensdag 5 november 2003 16:35 schreef octopussy het volgende:
Hoe kan je nou van een pitabroodje met een beetje kipshoarma en wat saus een KILO aankomen![]()
Je bent veel kwijtgeraakt luvstruck. Kom je nu vaker posten?
Dat zwemmen gaat echt snel beter Christine. Wat leuk dat jullie een bubbelbad erbij hebben! Dat moeten ze bij ons in het zwembad ook maken, dan ga ik vast veel vaker. Goed dat je toch ging hardlopen.
Dank je m@x. Steeds als er een nieuw iemand hier komt hoop ik dat die zijn of haar doel bereikt. Als ik daar een heeel klein beetje aan mee kan helpen, doe ik dat graag.
Je gaat het zeker volhouden, ook als het moeilijk is. Je hebt je eten dan toch flink aangepast in het restaurant.
Die behandeling van de tandarts klinkt eng Funnie! Je kunt rustig beginnen met sport. Een stukje wandelen is al een goed begin. Je moet ook niet te fanatiek beginnen, dan kun je geblesseerd raken. Wel goed als je naar een sportschool gaat.
Dat is wel veel octopussy. Misschien is het ook vocht of iets anders dat je gegeten hebt. Of het afronden dat je weegschaal doet. Volgende week is het er vast weer af.
m@x en Riann, ik heb jullie toegevoegd in het lijstje voor de updates.
quote:Leuk... is dat van zondag tot zondag of is het van maandag tot maandag ????
Op woensdag 5 november 2003 17:57 schreef YPPY het volgende:
m@x en Riann, ik heb jullie toegevoegd in het lijstje voor de updates.
en moet je voor slank voor de feestdagen dan ook bijhouden ?
quote:Doe maar van maandag tot zondag, want dat is het handigste als je in het weekend de lijst aanpast. Tussendoor aanpassen mag natuurlijk ook, maar dan wel de laatste keer in het weekend.
Op woensdag 5 november 2003 18:00 schreef Riann het volgende:[..]
Leuk... is dat van zondag tot zondag of is het van maandag tot maandag ????
en moet je voor slank voor de feestdagen dan ook bijhouden ?
quote:Yup dan heb ik veel tijd
Op woensdag 5 november 2003 18:03 schreef YPPY het volgende:[..]
Doe maar van maandag tot zondag, want dat is het handigste als je in het weekend de lijst aanpast. Tussendoor aanpassen mag natuurlijk ook, maar dan wel de laatste keer in het weekend.
Nee hoor, het gaat alleen om dit topic, daar hebben we ook een roulatiesysteem nu.Jij hebt de week met de kerstdagen, dat leek me wel vakantie.
Ik heb altijd een hekel gehad aan zwemmen, maar gisteren was het zoooo heerlijk... ik heb nu alweer zin in de volgende keer
Dat bubbelbad zit gewoon bij het recreatiebad, op dinsdagavond zijn beide baden gewoon open. Na afloop van het baantjestrekken gaan we dus lekker in de bubbels!
quote:Ik zal het proberen zit bijna op mijn streef. Wilde jullie echter een hart onder de riem steken en laten zien dat het dus wel kan met doorzettings vermogen...
Op woensdag 5 november 2003 17:57 schreef YPPY het volgende:
Wat posten jullie veel!Je bent veel kwijtgeraakt luvstruck.
Kom je nu vaker posten?
tip van mij: blijven van stackers en andere pillen af! Het heeft mij mijn maag bijna gekost (bloedslierten )
bedankt voor al jullie steun en oppeppers, ik heb er tranen van in mijn ogen * DuchessX is een beetje emotioneel vandaag
Kus!
Dat klinkt niet goed Lucstruck. Ik ben nog steeds blij dat ik het zonder hulpmiddelen doe.
Hoe gaat het vandaag DuchessX? Al wat beter?
Dus kop op bij iedereen waar het niet achteruit gaat, heb ik ook gehad en op een gegeven moment komt het weer goed!
quote:hoe lang duurde die periode ?
Op donderdag 6 november 2003 08:16 schreef Pandorah het volgende:
Zo hé, net op de weegschaal en weer er wat vanaf! Nu 80,8 kgDus kop op bij iedereen waar het niet achteruit gaat, heb ik ook gehad en op een gegeven moment komt het weer goed!
want ik sta ook stil
quote:Steppen is ook heel leuk Yppy!
Op donderdag 6 november 2003 08:13 schreef YPPY het volgende:Hoe gaat het vandaag DuchessX? Al wat beter?
Ik was vanmorgen 109,6 op de weegschaal, dus gelukkig is die 1,5 kilo er weer af aan het gaan... Pfieuw! Gewoon maar verdergaan dan...
Zojuist dus (met een weekje tussenpauze) weer bij de WW geweest en de weegschaal staat nu op 92,2, dat is dus - 1,5 en in totaal - 8,6. Nog anderhalve kilo, dan ben ik 10 % kwijt en krijg ik de WW sleutelhanger. Yeah!
Gaat dus nog steeds erg lekker, ondanks mijn schandalige restaurantuitje van afgelopen zaterdag (flinke huzarensalade, grote portie saté met veel satésaus en een grote ijscoupe ).
Wanneer moet ik de lijst nou updaten? Maandag toch hè?
Goed gedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!
Wel even een foto maken van die sleutelhanger als bewijsstuk hé?
quote:Ja hoor, dat doe ik meteen
Op donderdag 6 november 2003 20:50 schreef DuchessX het volgende:
Yo Fannetje! You go babe!Goed gedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!
Wel even een foto maken van die sleutelhanger als bewijsstuk hé?
Maar zover zijn we nog niet hoor, daar kunnen nog wel een aantal weekjes overheen gaan... maar goed, het begin is er
Onze WW-cursusleidster was trouwens jarig vandaag en trakteerde op WW- taart. Alleen leek het meer pap, want hij was 'n beetje uit elkaar gevallen Maar het was wel erg lekker, op basis van optimel yoghurt en lange vingers
Zouden alle personen met een er niet vanaf dit topic "uitgeknikkerd" worden?
Ik heb net even m'n BMI opnieuw uitgerekend, dat is nu 30,1. Bijna geen zwaar verhoogd morbiditeitsrisico meer!
ondanks mijn shoarmazorgen van afgelopen weekend wees de weegschaal van de WW vanavond toch weer minder aan!
mijn update:
octopussy (1m76) (33) was 107,8 kg, is nu 102,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5.3
de score van deze week is dus -1,2 kilo
Duchess, je gaat toch weer de goede kant op goed dat het wat beter gaat nu!
Fannetje wat is de WW sleutelhanger, en wanneer krijg je die? Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel het kost om bij een WW groep aan te sluiten (vroeg ik in het vorige topic ook al, maar volgens mij had je het toen niet gezien).
Octopussy ook al weer een kilo eraf... en ik blijf maar weer hangen rond de 82 kilo
Nog een vraagje: hoe vaak wegen jullie jezelf eigenlijk? Ik sta soms twee keer per dag op de weegschaal, maar ik lees ook van andere mensen die zich maar één keer per week wegen. Wat is eigenlijk "de beste" methode hiervoor?
Vandaag heb ik mijn nieuwe rooster gezien voor school, en ik heb elke maandag, woensdag en vrijdag al om 9.15 uur les, terwijl dat juist de dagen zijn waarop ik altijd ga joggen het is maar een kleine aanpassing om dat te verschuiven, maar leuk is het niet
ongelovelijk he?
Ik was eigenlijk van plan om dat gewicht maar af te vallen
Maar hier ben ik weer. Swatkat hoe gaat het? Ik hoop dat je het nu lekker hebt kunnen oppakken en dat de eerste kilo er af is. Ik zal morgen wel even bellen. Kun je ook overdag skaten, want 's avond is het donker en komt het er niet van, ik ben telkens bere laat thuis.
Wat een boel 'lot'genoten zijn erbij gekomen of reageren opnieuw. heel veel succes allemaal! De eerste pepernoten heb ik al weer verorberd ik haat die dingen veel te leren en tegen 5 december kan ik ze niet meer zien. Nou ja ik ga maar voor de extra shake als tussendoortje...
Groetjes Nojojo
In ieder geval trusten allemaalz!
quote:Dat is toch wel erg veel
Op donderdag 6 november 2003 21:47 schreef octopussy het volgende:
Weet je trouwens wat de WW-leidster vandaag vertelde: dat de gemiddelde nederlander zo'n 5 a 6 kilo aankomt met de feestdagen!ongelovelijk he?
ik kom er meestal zo'n 1 tot 2 kilo aan en mijn moeder dat nog niet eens
quote:Nou, knikker mij er maar liever niet uit, want ik kom me met het schaamrood op de kaken weer eens melden
Op donderdag 6 november 2003 20:58 schreef Fannetje het volgende:
Nog één dingetje over die lijst:Zouden alle personen met een
er niet vanaf dit topic "uitgeknikkerd" worden?
Goed, het is wel duidelijk, ik kan het niet alleen. Mag ik weer meedoen?
Enne, Yppy, goed zeg, dat je naar het andere topic mag!
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:56 schreef Fannetje het volgende:[..]
Ja hoor, dat doe ik meteen
Ik zal 'm meteen aan m'n sleutelbos hangen en op de foto zetten
quote:Zo dat gaat weer goed Octopussy!
Op donderdag 6 november 2003 21:17 schreef octopussy het volgende:
gaat lekkuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurondanks mijn shoarmazorgen van afgelopen weekend wees de weegschaal van de WW vanavond toch weer minder aan!
mijn update:
octopussy (1m76) (33) was 107,8 kg, is nu 102,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5.3de score van deze week is dus -1,2 kilo
quote:Ik geloof dat je je het beste op een vaste dag in de week kunt wegen en dan het liefst 'smorgens vroeg. Maar ik ga de laatste tijd toch wel minimaal 1 keer per dag
Op donderdag 6 november 2003 21:23 schreef Christine het volgende:
Nog een vraagje: hoe vaak wegen jullie jezelf eigenlijk? Ik sta soms twee keer per dag op de weegschaal, maar ik lees ook van andere mensen die zich maar één keer per week wegen. Wat is eigenlijk "de beste" methode hiervoor?Vandaag heb ik mijn nieuwe rooster gezien voor school, en ik heb elke maandag, woensdag en vrijdag al om 9.15 uur les, terwijl dat juist de dagen zijn waarop ik altijd ga joggen
het is maar een kleine aanpassing om dat te verschuiven, maar leuk is het niet
Wel vervelend van je nieuwe lesrooster zeg, moet je toch je ritme weer gaan aanpassen
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:47 schreef octopussy het volgende:
Weet je trouwens wat de WW-leidster vandaag vertelde: dat de gemiddelde nederlander zo'n 5 a 6 kilo aankomt met de feestdagen!ongelovelijk he?
quote]Op donderdag 6 november 2003 23:46 schreef Anoukje1983 het volgende:
Yeey ik heb een nieuwe weegschaal gekocht! En deze weegt per 200 gram ipv per kilo, en hefet een vetmeter!
Gelukkig bleef mijn gewicht hetzelfde en werd ik nie ineens 5 kilo zwaarder..
Maar lijkt me wel motiverend, omdat je dus veel preciezer ziet hoeveel je afgevallen bent!
[/quote]
Fijn hé een nieuwe weegschaal? Idd fijn dat je niet ineens 5 kilo zwaarder was want dat is toch best even schrikken!
quote:Wb!
Op vrijdag 7 november 2003 12:48 schreef LadyMagica het volgende:[..]
Nou, knikker mij er maar liever niet uit, want ik kom me met het schaamrood op de kaken weer eens melden
.......
Heb eerlijk gezegd geen idee wanneer ik hier voor het laatst geweest ben, maar ik zag in de lijst dat mijn laatste gewicht 81.7 kg was. Dan moet het al een flink tijdje geleden zijn, want het was vanmorgen weer 88.3. Er is gewoon bijna 7 kilo weer bij
.
Goed, het is wel duidelijk, ik kan het niet alleen. Mag ik weer meedoen?
Hoe zit het trouwens met pap en pudding enzo? Kun je dat wel gewoon 'eindeloos' eten? Na het zwemmen maak ik Bambix met honing erdoor, en soms maak ik heerlijke vanillepudding (uit de magnetron... snel en lekker ) hier zit toch niet zo heel veel vet in hoop ik?
Oja en is Fetakaas eigenlijk erg slecht? Ik doe dit altijd door de salade
Ik vind het trouwens een goed voornemen, als we dit jaar allemaal met kerst afvallen ipv aankomen, afgesproken?
Het gaat er wel goed op DuchessX. Elke keer als je stil staat, moet je maar bedenken dat het er weer af gaat als je doorzet.
Dat gaat keigoed Fannetje! Je blijft hard gaan per week. Je gaat die fantastische sleutelhanger toch wel posten? Ik geloof dat we in het weekend de updates doen. Dan kun je kiezen welke dag. Tussentijds kan ook nog natuurlijk. Die
mogen er van mij wel uit de volgende update, ze kunnen altijd weer terug, maar het geeft wel een beter overzicht van wie er nog mee posten hier.
Jij bent ook veel kwijtgeraakt deze week octopussy. Ik ben niet van plan zoveel aan te komen. Afvallen zou wel leuk zijn. Ik heb dan wel lekker veel tijd om te steppen.
Voor mij is steppen goedkoper Christine. Van het geld dat ik nu bespaar op het zwemmen kon ik makkelijk de stepper kopen. Ik heb geen goede renschoenen, dus die zou ik moeten kopen. Grappig dat het bij ons andersom is. Ik vind het wel jammer dat ik bij ons niet kan touwtje springen, dat zou nog wel goed zijn voor erbij. Ook voor mijn conditie. Met steppen moet ik toch steeds weer na een kwartier stoppen.
Die pepernoten klinken bekend nojojo. Die zijn moeilijk, gelukkig kan ik me nog beheersen. Over twee weken moet ik ze uitdelen, ben benieuwd hoe het dan gaat.
Dat is handig Anoukje1983. Dan ben je voortaan nauwkeuriger. Helemaal mooi dat je even zwaar bent op de nieuwe weegschaal.
Leuk je weer te zien LadyMagica! Dat is lang geleden. Je hebt alleen minder goed nieuws, dat is wel jammer. Natuurlijk mag je weer meedoen, hoe meer zielen, hoe meer gewichtsverlies.
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 07-11-2003 14:36]
quote:Thanks voor het welkom! En jij natuurlijk ook Yppy, hoe meer zielen, hoe meer gewichtsverlies vind ik wel een mooie
Op vrijdag 7 november 2003 14:01 schreef DuchessX het volgende:Gewoon weer opnieuw proberen, wij steunen je wel
Wat doe je om af te vallen?
Wat ik doe om af te vallen...... ik volleybal drie keer per week zo'n anderhalf uur en verder fiets ik alles (zo'n drie kwartier per dag). Met sporten zit het dus wel goed, dat is het probleem ook niet, want ik vind het erg leuk om te doen.
Maar gezond eten, dat is het probleem dus wel. Ik weet best hoe ik moet lijnen, ik had er in een maand of drie tien kilo af, maar ja....Al weer een tijdje te veel chocola, toastjes met brie, snoep, chips, etc etc (iedereen zal dit wel herkennen ). En dan val je natuurlijk niet meer af. Bovendien dronk ik ook weer veel te weinig. Dus als ik dat nou allemaal weer verander, dan moet het lukken. Ik wil naar de 75 en in ieder geval voor het einde van het jaar onder de 85.
Heel veel succes natuurlijk allemaal !
Gisteren had ik toch wel weer een slechte dag... zijn we bij de film, gaat vriendlief wat lekkers halen. Ik vragen om tictacs, komt ie met een cornette terug! Kost me weer 5 punten! Kreeg nog last van die cornetto ook zeg... volgende keer een split eisen of een pereneisje (of gewoon niets)
Naja, morgenavond ga ik meehelpen in Artis met de museumnacht dus dan zal ik wel weer een boel lopen door de tuin om het groepje bij elkaar te houden.
Ik wilde vanmiddag nog een chocoletter halen in de supermarkt. Maar daar had ik helemaal geen zin in. Dus ik heb maar mager beleg gehaald. Scheelt dat weer zeg. Mja, pepernoten, die heb ik nooit echt bijzonder gevonden dus die eet ik niet zo snel
Darkelf: ik geloof dat ik iets van 6 weken op gelijke gewicht heb gestaan. Ik heb toen maar gedacht: beter gelijk dan erbij!
Fannetje: woei! Gaat goed zeg Ik werk die lijst tot zondag bij (en zal die
mensen er maar afgooien) en dan mag jij hem vanaf maandag gaan bijwerken...
Christine: ik heb een vaste weegdag en probeer me tussendoor niet te wegen omdat ik niet iedere dag hetzelfde weeg (kan hoger of lager zijn). Het gewicht op donderdag houd ik dus aan. Nou, bij de WW (heb een cdrom) kost het 3 punten voor een beetje fetakaas! Dus niet echt goed zou ik zeggen of gooi met mate wat feta kaas in de salade? Misschien is het een idee om een week je eetgewoontes bij te houden op overgewicht.nl want dan kan je zien wat het allemaal aan kcal kost enzo. Heeft mij wel geholpen hoor. En ja, vreetneigingen... ik pak dan een suikervrij kauwgompje of ga water drinken of ik eet een appel. Of tel gewoon tot 10 en meestal heb je dan geen trek meer
octopussy: zie je nou wel dat het meevalt! Gewoon 1 keer in de week wegen anders raak je helemaal gefrusteerd en da's nie goe lijkt mij
En ik was echt niet van plan om me helemaal vol te eten tijdens de kerstdagen! Het moet eraf en niet erbij hoor Meestal ontvluchten ik en mijn vriend het kerstgewoel en gaan we altijd ergens wandelen (paar jaar geleden hebben we de Ben Nevis nog lopen beklimmen in de sneeuw met kerst!)... en anders haal ik gewoon zo min mogelijk eten in huis en ga elders proberen niet te snoepen.
LadyMagica: je staat er nog bij hoor! En zet hem op! Ga je eetgewoontes eens bijhouden op overgewicht.nl. Dan kan je zien hoe "schadelijk" sommige producten zijn en welke niet. Haal gezondere dingen in huis zoals fruit (appels), ontbijtkoek en suikervrije kauwgom. Ik haal tegenwoordig ook geen slechte dingen meer in huis. Hooguit wat zoute pretsels om in het weekend wat te snoepen. Komt vast goed
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 07-11-2003 16:33]
quote:Niet gezien inderdaad, sorry!
Op donderdag 6 november 2003 21:23 schreef Christine het volgende:Fannetje wat is de WW sleutelhanger, en wanneer krijg je die? Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel het kost om bij een WW groep aan te sluiten (vroeg ik in het vorige topic ook al, maar volgens mij had je het toen niet gezien).
De WW sleutelhanger is een soort "beloning" als je 10 % van je lichaamsgewicht kwijt bent. Bij je streefgewicht krijg je een gouden sleutel.
De inschrijfkosten voor de WW zijn 14 euro, en dan iedere week 9 euro (tenzij je niet elke week gaat, dan is het 12 euro per week). Dat is dus voor het wegen en de aansluitende cursus, die bij ons zo'n 45 minuten duurt. Altijd erg gezellig
Adressen van cursussen vind je op hun website.
quote:Ik weeg mezelf één keer per week, bij de Weight Watchers dus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal daarna ook nog even thuis op de schaal ga staan, omdat dat een paar kilo scheelt. Maar het beste is dus om jezelf maar één keer per week te wegen, omdat je gedurende de week heel veel gewichtsschommelingen hebt. Het beste is dan ook om een vaste dag en een vast tijdstip uit te kiezen.
Nog een vraagje: hoe vaak wegen jullie jezelf eigenlijk? Ik sta soms twee keer per dag op de weegschaal, maar ik lees ook van andere mensen die zich maar één keer per week wegen. Wat is eigenlijk "de beste" methode hiervoor?
quote:oh er is dus nog hoop
Op vrijdag 7 november 2003 16:31 schreef Pandorah het volgende:
Darkelf: ik geloof dat ik iets van 6 weken op gelijke gewicht heb gestaan. Ik heb toen maar gedacht: beter gelijk dan erbij!
en je hebt gelijk, ben allang blij dat ik niet aankom hoor maar soms is het ietwat frustrerend
En voor de rest: Hartstikke goed bezig iedereen, hoop echt dat we allemaal niet aankomen rond de feestdagen.
ik ben onder de 110 !!!!
109,8 . Vorige week was ik 111.4 Dus 1,6 kilo eraf!
Dus het schiet weer wat op na een week gewoon absoluut stil gestaan te hebben. Mijn eerste doel is nu bereikt. Onder de 110 !
Op een nieuwe weegschaal met vetmeter ben ik zelfs 1 kilo lichter. Maar goed. Die is niet van mij. Maar van mijn vriendin. Dan weet ik iig als ik die haal dat er geen 5 kilo verschil tussen zit
Ik ga zo weg naar de meetingen, en zie jullie maandag wel weer
doeiz
Willen jullie kijken of het allemaal klopt en/of nog aangepast moet worden? Dan kan ik dat nog doen en kan Fannetje morgen met de juiste lijst verder...
Anoukje1983 (1m76) (34,9) was 118 kg, is nu 108 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Christine (1m76) (26,5) was 84 kg, is nu 82,2 kg en wil graag 76 wegen -1,8
Deepfreeze (1m70) (28) was 84 kg, is nu 81,0 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62) -3
DuchessX (1m80) (33,6) was 123,9 kg, is nu 108,9 kg en wil graag 80 kg wegen -15,0
Essebes (1m76) (30) was 95,6 kg, is nu 93 en wil graag 85 wegen -2,6
Fannetje (1m75) (30,1) was 100,8 kg, is nu 92,2 en wil graag 75 wegen -8,6
Funnie (1m70) (38) was 130 kg, is nu 109,8 en wil graag 80 kg wegen -20,2
Isabeau (1m67) (32,5) was 94,8 kg, is nu 91,5 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,3
Jojogirl (1m72) (25,9) was 92 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -15,5
Juup© (1m90) (36,9) was 156 kg, is nu 133,3 kg en wil graag 90-95 kg -22,7
LadyMagica (1m75) (28,8) was 92 kg, is nu 88,3 kg en wil graag 75 wegen -3,7
Mkleinman64 (1m90) (26,9) was 103,5 kg, is nu 97,2 kg en wil graag 88 wegen -6,3
m@x (1m65) (28,5) was 93,5 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 65 wegen -16
octopussy (1m76) (33,1) was 107,8 kg, is nu 102,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,3
Pandorah (1m68) (28,6) was 89,5 kg, is nu 80,8 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -8,7
Riann (1m72) (28,1) was 102 kg, is nu 83 kg en wil graag 65 wegen -19 kg en 78 cm
Vriendinnie (1m80) (37,3) was 129,3 kg, is nu 120,7 kg en wil graag 75 kilo wegen-8,6
Zusje (1,77) (33,7) was 105,5 kg, is nu 105,5 kg en wil graag 85 wegen.
Roulatielijstje:
Week 50: Pandorah
Week 51: Fannetje
Etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 09-11-2003 16:53]
quote:Ik ben nu weer 108,9. 2 onsjes eraf
Op zondag 9 november 2003 14:48 schreef Pandorah het volgende:
Nieuw lijstje!Willen jullie kijken of het allemaal klopt en/of nog aangepast moet worden? Dan kan ik dat nog doen en kan Fannetje morgen met de juiste lijst verder...
DuchessX (1m80) (33,7) was 123,9 kg, is nu 109,1 kg en wil graag 80 kg wegen -14,8
quote:Senk joe
Op zondag 9 november 2003 15:39 schreef Pandorah het volgende:
Duchessx: zo heee, jij gaat goed zeg! Ik heb het aangepast
quote:In een week kan je helaas erg veel wisselen van gewicht. Daarom dat iedereen dus roept dat je maar een keer in de week echt moet wegen (maar vaak niet doen)
Op zondag 9 november 2003 16:10 schreef DuchessX het volgende:
Senk joeIk was vorige week op een gegeven moment zelfs 109,9 kilo
Maar het komt wel weer goed hoor
![]()
Juup©: Ik heb het aangepast!
Ik zondig nauwelijks maar helaas sta ik nog steeds stil.
Maar ik ga vrolijk door.
Ja mijn getalletjes in de lijst kloppen nog steeds, ik ben niets afgevallen .
Komt nog wel
Ik moet helaas ook flink afvallen. Ik wil 25 kilo kwijt. Ik ben 8 maanden geleden bevallen van een zoontje en tijdens mijn zwangerschap heb ik vreselijk lopen snaaien. Voor mijn zwangerschap was ik al een kilootje of 10 te zwaar naar mijn zin. Ben nu een paar weken geleden gestopt met borstvoeding en heb al die tijd geroepen dat ik als ik gestopt was zou beginnen met afvallen maar ik kan de motivatie nog niet zo goed vinden, er moet ook zoveel vanaf. Maar dat begint aardig te groeien hoor. Moest van de week allemaal nieuwe winterkleren want ik pas natuurlijk nergens meer in en helaas, ik moest de grote matenhoek in
Nu ben ik even aan het orienteren hoe ik dat aan ga pakken. Ben al 2 x eerder flink afgevallen. De eerste keer tijdens de Montignac hype, dat ging best goed. Maar vond het op een gegeven moment teveel gedoe, moest toch vaak 2 verschillende dingen koken want mijn man wil dus absoluut niet afvallen. En later nog een keer met Modifast. Zo rigoreus als Modifast wil ik niet meer doen, toen ik daarmee gestopt was en je gaat weer een beetje normaal eten komt het er namelijk best snel weer aan. Ik wil dus mijn eetpatroon aan gaan passen maar het moet allemaal niet te moeilijk zijn want ik heb geen zin om 3 potjes te staan koken. Denk dat ik het eerst maar eens probeer met stoppen met snoepen en snaaien, frisdrank en gewoon wat gezonder gaan eten. Voor sporten heb ik geen fut, tijd en zin dus ik moet het echt van mijn eten hebben.
Hebben jullie al wat tips?
Ik zal me binnenkort wel officieel aanmelden als ik genoeg motivatie heb gevonden om te beginnen.
quote:Ik heb dit weekend bijna ook weer overleefd... ik moest veel leren en ik heb gewoon maar geen lekkere dingen in huis gehaald. Helpt prima met alleen wat (suikervrije) kauwgompjes. Gisternacht nog rondgelopen in Artis (moest met de rondleider (= vriend) mee om te drijven (soort schaapsherderhond taak
Op zondag 9 november 2003 19:27 schreef DarkElf het volgende:
Zo iedereen het weekend weer overleeft zonder teveel zondigen?
Op naar een nieuwe lijn week, iedereen weer succes he?
Jij (en de rest) ook weer succes gewenst deze week!
Anoukje1983: zolang het er maar niet bijkomt dan is alles toch goed? Komt vanzelf wel weer hoor
Karin: afvallen is een kwestie van je eetpatroon aanpassen en meer bewegen. Dat bewegen hoeft niet te bestaan uit actief sporten maar het kunnen ook wat spieroefeningen zijn voor het slapen gaan (zie "de oefeningen van Lurky), meer fietsen of meer wandelen. Of je kan ook met een vriendin gaan zwemmen of gaan fitnessen. Dat "geen fut hebben" (vanwege de kleine Bram vermoedelijk) is geen excuus om niet te sporten. Van sporten krijg je juist energie! Een vriendin van mij (ook net een kleine) vindt het heerlijk om even te gaan sporten (zwemmen of naar de sportschool) omdat ze dan weer energie krijgt.
En dat eten... het is een kwestie van je eetpatroon aanpassen. Zorgen dat je ontbijt, middageet en avondeet. Let gewoon op de porties en zorg dat je tussendoor niet snoept (hooguit verstandig: fruit, ontbijtkoek ed). Houd een tijdje bij op overgewicht.nl wat je allemaal eet.
HIer valt de een valt af door zijn eetpatroon aan te passen, de ander met herbalife en weer een ander via de WW al dan niet in combinatie met meer lichaamsbeweging. En het is toch een kwestie van als je eenmaal afgevallen bent dat patroon vol te houden.
Op de beginsite zijn allemaal links naar sites die hieromtrent info geven. Kijk daar eens naar... En hoe eerder je begint hoe beter natuurlijk! Dus: welkom
Ik was 129kg toen ik begon en wil graag 90kg wegen, lager dan ik ooit had gewogen (sinds pubertijd)
Ik ben al 16 dagen bezig met het Atkinsdieet en ben 7,5 kg afgevallen daarmee. Op een paar dagen waar ik even stilstond, val ik zo'n halve kilo per dag af.
Gaat ook lekker makkelijk, gewoon vet en vlees eten waardoor ik totaal geen hongergevoel meer heb. Regelmatig vergeet ik gewoon om te eten en 2 maaltijden per dag is al genoeg.
Mijn logboek staat hier http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl/ als je m'n ervaringen wilt weten.
En misschien wel leuk. Maak zo'n plaatje om je te motieveren op www.virtualmodel.com
[Dit bericht is gewijzigd door Tripple-XL op 09-11-2003 23:54]
Ik lurk al een tijdje mee, maar als het mag zou ik toch ook wel actief mee willen gaan posten. Door prive-omstandigheden vorig jaar ben ik echt ontzettend veel aangekomenvertel ik een ander keertje nog wel over... dit alles in combinatie met de pil, kwam de eerste twee maanden uit het niets heel veel aan, toch zeker een kilo of zes. Nu ben ik gestopt met de pil (niet om een kindje te krijgen ) en heb ik de zaken in mijn hoofd goed op een rijtje gezet, dus ik ben geen probleemeter.
Maar ik heb wel meer moeite om de mensen in mijn omgeving duidelijk te maken dat het menens is, want ik schijn niet heel dik te ogen of zo Mijn moeder bijvoorbeeld zit altijd te zeiken dat ik te dik ben (ja, ook toen ik heel slank was
) en nu ben ik gewoon te dik, klaar! Nu ben ik al een paar weken bezig met op mijn eten letten en dat weet ze! Kwamen we vorige week langs: stond ze kroketten te bakken. Toch maar een halve genomen, al was ik er niet blij mee. Belde ze afgelopen vrijdag op: kom je eten. Oh, misschien, wat kook je? Ik kook niet, ik haal friet en hamburgers bij de snackbar. Uh, mam, ander keertje misschien
. Mijn schoonmoeder probeert er rekening mee te houden, maar vindt dat erg moeilijk. Echt geen magnum, meisje? Eh, nee, echt echt echt niet! Nu heeft ze standaard mandarijnen voor me liggen
, eruug lief. Toch vind ik het soms wel heel moeilijk om te weigeren, de laatste weken lukt het aardig.
Ik hou mijn eten tegenwoordig bij op overgewicht, en ik vind persoonlijk dat je een hoop mag eten. Zo zit ik nu, om aan mijn calorieen te komen, aan een heerlijk broodje rosbief, een glas versgeperste sinaasappeltjes en een bakje kwark, hmmmm. Gisteravond heb ik een varkensoester gegeten, en dat valt dus ook reuze mee (110 calorieen en 3 vet, meen ik me te herinneren). Wat doperwtjes en een paar gebakken aardappeltjes, een bakje kwark na en ik heb toch heerlijk en gezond gegeten!!!
Ik heb het in het verleden regelmatig geprobeerd (dat ging dan om een kilootje of drie , weemoed...) met pilletjes en poeders, maar dat werkte niet. Ik slik nu wel regelmatig vitaminetabletten en een extra chroomsupplement, om het hongergevoel te verminderen. Dit werkt wel heel goed, moet ik zeggen. Verder heb ik sportschoenen gekocht, dus ga ik vanaf vandaag (heb het eerst opgebouwd van een naar vijf keer in de week, dat heeft toch ook twee maanden geduurd) elke dag een stuk hardlopen. Verder wandel ik vrij veel, dus ik hoop toch dat het gaat lukken.
Wat bij mij overigens ook meespeelt, is dat ik in het verleden om een keer 7 kilo in korte tijd af te vallen (helemaal fout, mijn moeder had me 100 gulden beloofd als ik in zes weken zeven kilo zou afvallen) boulimia ontwikkeld... ik durf nu toch wel te zeggen dat ik er vanaf ben, maar het is voor mij wel een reden om er extra alert op te zijn deze keer wel op een gezonde manier af te vallen!
lekker trainen, veel vetmassa weg en kom er niet van aan
fijn dat het met de rest ook weer goed gaat!
Ik ga nu niet op iedereen reageren, mijn verstandskiezen zijn er vanochtend uitgehaald (afgevallen dus ) en ik voel me niet helemaal goed. Gelukkig werkt de verdoving nog wel. De eerste pijnstillers heb ik al wel op.
Wat erg van je vriendje Pandorah! Mijn opa deed dat gisteren. Zonder iets te vragen zette hij een appelflap voor mn neus. Mannen.
Welkom hier Karin. Gezellig dat je mee komt doen. Ik vind het altijd weer leuk om oude bekenden hier tegen te komen. Ik ben het helemaal met de tips van Pandorah eens. Een extra wandeling door het park met Bram is ook al beweging.
Als je hier post, heb je denk ik al flink wat motivatie om te beginnen. Het roer hoeft niet ineens totaal om. Je kunt het opbouwen. Het kan een extra motivatie zijn om in de openingspost en de andere lijstjes te staan. Wil je dat al of wacht je daar liever nog even mee?
Welkom Tripple-XL, wat grappig die plaatjes, dat ga ik ook proberen. Wil je in de openingspost?
Ook welkom miss_dynastie. Hoe langer je volhoudt met weigeren, hoe makkelijker het wordt. Mijn schoonmoeder probeerde me eerst nog over te halen, dus is het eerder Yvonne wil vast niet. Mooi, dan kom ik helemaal niet meer in de verleiding. Je kan best veel eten, als je gezond eet. Je gaat andere keuzes maken en dan kun je met 1200kcal prima drie maaltijden vullen. Is er iemand irl die op je let en in de gaten kan houden of de boulimia terugkomt?
Succes allemaal de komende week!
ik ben nog steeds langzaam bezig, maar een gewicht heb ik nog niet, durf niet op de weegschaal te staan...
maar ik merk wel dat mn kleren weer wat mooier vallen en als ik in de spiegel kijk denk ik: JA!
ik hoop binnenkort de moed op te kunnen brengen op die weegschaal te gaan staan
quote:Als je al merkt aan de kleren dat er iets af is dan zal er van het gewicht ook wel iets af zijn. Maar ik vind de cm-ters het belangerijkste.
Op maandag 10 november 2003 11:48 schreef Faithy het volgende:
Heel lang niets meer van me laten horen door drukte..ik ben nog steeds langzaam bezig, maar een gewicht heb ik nog niet, durf niet op de weegschaal te staan...
maar ik merk wel dat mn kleren weer wat mooier vallen en als ik in de spiegel kijk denk ik: JA!
ik hoop binnenkort de moed op te kunnen brengen op die weegschaal te gaan staan
quote:Hoi Yppy, dankjewel voor je welkom! Mijn vriendje let heel goed op me, en verder ikzelf natuurlijk. Het is niet de manier waarop ik wil afvallen en ook niet de manier die werkt.
Op maandag 10 november 2003 11:34 schreef YPPY het volgende:
Ook welkom miss_dynastie. Hoe langer je volhoudt met weigeren, hoe makkelijker het wordt. Mijn schoonmoeder probeerde me eerst nog over te halen, dus is het eerder Yvonne wil vast niet. Mooi, dan kom ik helemaal niet meer in de verleiding. Je kan best veel eten, als je gezond eet. Je gaat andere keuzes maken en dan kun je met 1200kcal prima drie maaltijden vullen. Is er iemand irl die op je let en in de gaten kan houden of de boulimia terugkomt?Succes allemaal de komende week!
Ik zal even kijken naar hoe ik op een gezond BMI kom, dan zal ik even mijn gewicht doorgeven en hoeveel ik wil afvallen, daar ben ik namelijk nog niet helemaal uit .
Ik ben nu bezig met overgewicht.nl, het grote nadeel is alleen dat een hoop dingen er niet instaan. Zoals grillworst, hoeveel zit daar nu weer in
Wil iemand van jullie me misschien het WW puntensysteem uitleggen. Naar bijeenkomsten gaan trekt me niet zo, maar wat ik er tot nu toe over gehoord heb, lijkt het me wel een goed systeem voor mij. Alleen is de CDRom wel duur, heb ik begrepen, dus daar moet ik dan nog even over nadenken!
Ik heb er ook een stel gemaakt op die site, en gekopieerd naar m'n computer. En het resultaat is bijna gelijk aan mijn lijf!
Ik heb ook een eigen site sinds kort, te vinden op http://members.lycos.nl/mecano1983/ (mag je dat wel gewoon zo hier neerzetten?).
Daar zal ik mijn plaatjes zo ff opgooien. Ik heb ze gemaakt tot en met 70 kilo (met aller uiteindelijkste streefgewicht hehehe).
Dat was een leuke tip die site!
Groetjes Anouk.
quote:Hey Riann, ik was benieuwd hoe het nou ging en ik vind het echt knap. Die foto's in je fotoalbum. bijna 20 kg!
Op maandag 10 november 2003 12:29 schreef Riann het volgende:[..]
Als je al merkt aan de kleren dat er iets af is dan zal er van het gewicht ook wel iets af zijn. Maar ik vind de cm-ters het belangerijkste.
quote:Bedankt voor de welkom, je kan mij best in de openingspost zetten, alleen kan ik niet elke week mijn gewicht doorgeven denk ik.
Op maandag 10 november 2003 11:34 schreef YPPY het volgende:Welkom Tripple-XL, wat grappig die plaatjes, dat ga ik ook proberen. Wil je in de openingspost?
Trouwens. is de topicnaam niet een beetje vaut? Denk dat het XXXI moet zijn. XXIX bestaat niet.
quote:Denk dat je best wel je weblog mag noemen als het zo ontopic is, maar ja...
Op maandag 10 november 2003 13:12 schreef Anoukje1983 het volgende:
Hey wat onwijs leuk die plaatjes zo!Ik heb er ook een stel gemaakt op die site, en gekopieerd naar m'n computer. En het resultaat is bijna gelijk aan mijn lijf!
Ik heb ook een eigen site sinds kort, te vinden op http://members.lycos.nl/mecano1983/ (mag je dat wel gewoon zo hier neerzetten?).
Daar zal ik mijn plaatjes zo ff opgooien. Ik heb ze gemaakt tot en met 70 kilo (met aller uiteindelijkste streefgewicht hehehe).Dat was een leuke tip die site!
Groetjes Anouk.
Die site is idd wel leuk, alleen heel jammer dat je je huidskleur niet mag kiezen. Die van mij klopt namelijk niet helemaal.
Ik had gelijk ook een paar kleren geprobeerd. Blijkt dat ik beter altijd jeans moet dragen
quote:Idd, qua huidskleur is er niet echt keuze. Ik heb gewoon de vorm gezicht gekozen die het dichtst bij m'n huidskleur kwam, maar is het toch niet helemaal.
Op maandag 10 november 2003 15:33 schreef Tripple-XL het volgende:[..]
Bedankt voor de welkom, je kan mij best in de openingspost zetten, alleen kan ik niet elke week mijn gewicht doorgeven denk ik.
Trouwens. is de topicnaam niet een beetje vaut? Denk dat het XXXI moet zijn. XXIX bestaat niet.
[..]Denk dat je best wel je weblog mag noemen als het zo ontopic is, maar ja...
Die site is idd wel leuk, alleen heel jammer dat je je huidskleur niet mag kiezen. Die van mij klopt namelijk niet helemaal.
Ik had gelijk ook een paar kleren geprobeerd. Blijkt dat ik beter altijd jeans moet dragen
Die kleding heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het er persoonlijk niet uitzien, niet mijn smaak .
ik heb toch maar ff een soort before foto gemaakt van mezelf.
Hier ben ik wel al 5 kilo afgevallen, maar dat zie je nog niet zo.
Ik vind het virtuele model best redelijk overeen komen. Jammer dat ik niet zo'n platte buik heb!. Ik zie al dat ik voortaan een push-up bikini moet kopen
en dan hier de gewenste situatie.
Ik bij 70 kilo!
Nou het ziet er wel leuk uit, maar ik denk niet dat ik ooit zo slank word
quote:Euhm.... we zijn nog lang niet aan deeltje 31 toe hoor... dit is pas deeltje 29
Op maandag 10 november 2003 15:33 schreef Tripple-XL het volgende:
Enne.... welkom!
en ja, het komt inderdaad redelijk overeen. Alleen bij het nepplaatje is de buik anders. Da's bij mij ook, Mijn buik is toch echt dikker dan m'n nepplaatje.
Toch leuk om te zien dat die modellen aardig overeenkomen!
quote:Hey Riann, kwou ff zeggen dat ik het onwijs knap van je vind dat je al zoveel bent afgevallen!
Op maandag 10 november 2003 12:29 schreef Riann het volgende:[..]
Als je al merkt aan de kleren dat er iets af is dan zal er van het gewicht ook wel iets af zijn. Maar ik vind de cm-ters het belangerijkste.
enneh, mag ik wat vragen? Wat voor kedingmaat had je eerst en wat heb je nu? Misschien hele stomme vraag hoor, maar ik zag je foto's in je fotoboek en je ziet er behoorlijk slank uit nu!
In ieder geval, veel succes nog met lijnen!
quote:ik had eerst 48 nederlandse vrouwenmaat
Op maandag 10 november 2003 16:57 schreef Anoukje1983 het volgende:[..]
Hey Riann, kwou ff zeggen dat ik het onwijs knap van je vind dat je al zoveel bent afgevallen!
enneh, mag ik wat vragen? Wat voor kedingmaat had je eerst en wat heb je nu? Misschien hele stomme vraag hoor, maar ik zag je foto's in je fotoboek en je ziet er behoorlijk slank uit nu!
In ieder geval, veel succes nog met lijnen!
En bedankt leuk om te horen
-edit-
is het trouwens erg als je niet aan de 1200 calorieën komt per dag?
[Dit bericht is gewijzigd door Miss_S op 10-11-2003 20:44]
quote:De hals, de taille en de heup
Op maandag 10 november 2003 19:09 schreef Miss_S het volgende:
Ik weet dat het al eerder is gevraagt maar op welke plekken kan je het beste meten?
Want nu gaat er al een tijdje geen kilo's meer vanaf maar ben wel benieuwd of de centimeters wel minder worden.
quote:Dan heb je kans dat je lichaam in starvation mode komt. Oftewel, hij denkt dat je verhongert en gaat dan alle massa dat alleen maar energie verspilt dumpen en zoveel mogelijk reserves aanmaken.
-edit-
is het trouwens erg als je niet aan de 1200 calorieën komt per dag?
Dus... je verliest je spiermassa (je verbrand meer calorieren hiermee, hebben meer dichtheid dan andere cellen, dus te zwaar) en krijgt nog meer vet (handig voor later) bij.
quote:Zondig mezelf suf, maar aangezien ik werk en sport gaat het wel lekker zo
Op zondag 9 november 2003 19:27 schreef DarkElf het volgende:
Zo iedereen het weekend weer overleeft zonder teveel zondigen?
Op naar een nieuwe lijn week, iedereen weer succes he?Ik zondig nauwelijks maar helaas sta ik nog steeds stil.
Maar ik ga vrolijk door.
quote:Dan zou ik gewoon doorgaan zoals je bezig bent!
Op maandag 10 november 2003 22:56 schreef Juup© het volgende:[..]
Zondig mezelf suf, maar aangezien ik werk en sport gaat het wel lekker zo
Maar owee als ik stop met sporten, dan zit het er snel weer aan als ik regelmatig zondig. Als ik niet zou zondigen zou ik sneller afvallen, maar het gaat lekker zo en voel mezelf er goed bij
De ergste dieeten zijn dieeten waar je niets mag en nooit mag zondigen. Dat zijn dieeten die je toch niet volhoudt. Daarom kan je maar beter een dieet hebben wat je gewoon volhoudt en dan misschien maar wat minder snel afvallen (is sowieso gezonder).
quote:Ik had gister de eerste echte strenge dag van mijn dieet... me er de hele dag keurig aan gehouden, krijg ik 's avonds na het hardlopen zo'n trek in een stukje gevuld speculaas... ik had nog ongeveer 60 calorieen over, dus ik heb een hapje genomen. Maar een hapje! Meestal snaai ik dan gewoon het halve ding op, maar nu heb ik het echt keurig bij een hapje gehouden... Al schaam ik me er wel een beetje voor dat ik me heb laten gaan
Op dinsdag 11 november 2003 00:13 schreef octopussy het volgende:[..]
De ergste dieeten zijn dieeten waar je niets mag en nooit mag zondigen.
Maar ben blij dat de weegschaal 1,6 kilo minder aangaf afgelopen zaterdag. Na 1 week Super streng dieeten. Dat mocht dus ook wel.
Vanaf volgende weeek maandag, ga ik weer eens proberen regelmaat in eten en drinken te gaan krijgen. Ik merk gewoon dat ik te weinig eet.
Maar dat kwam ook vooral door mijn kiespijn. Wat nu eindelijk beetje over begint te gaan. En soms gewoon geen tijd heb/neem om flink te drinken.
Ik sport nu 2 maal in de week hier met vriendin. Gisteren is het heel erg goed gegaan en hebben we zowel fitniss als lig oefeningen gedaan. (fitnis met een slecht gevoel van ritme en een slechte kort geheugen is verdomd moeilijk!!) Dus ben enorm hard op gaan tellen voor mijzelf
Zal stom gestaan hebben. Ben blij dat wij geen videocamera hebben
Hopelijk gaat er weer wat af deze week
quote:ken het ja. als ik me dan heb laten gaan, dan
Op dinsdag 11 november 2003 08:30 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Ik had gister de eerste echte strenge dag van mijn dieet... me er de hele dag keurig aan gehouden, krijg ik 's avonds na het hardlopen zo'n trek in een stukje gevuld speculaas... ik had nog ongeveer 60 calorieen over, dus ik heb een hapje genomen. Maar een hapje! Meestal snaai ik dan gewoon het halve ding op, maar nu heb ik het echt keurig bij een hapje gehouden... Al schaam ik me er wel een beetje voor dat ik me heb laten gaan
Ben btw. sinds september al weer 3kg. afgevallen. kzou niet weten hoe t komt: ben sinds september 2x wezen sporten en heb me helemaal volgestopt met fastfood
niet dat dat erg is hoor
Voor de mensen die ook aan Atkins doen is het wellicht een leuke tip om alvast een voorraadje in te slaan. Rookworsten als lunch of tussendoor is wel lekker vullend. En geklopte slagroom gezoet met candarel is een lekker toetje.
Niet vergeten om veel water te drinken hoor. Die rookworsten zijn best ziltig.
quote:Bij die rookworsten kun je ook lekkere dipsausjes doen wel met zaanse mayonaise die is ook nog goedkoop
Op dinsdag 11 november 2003 16:19 schreef Tripple-XL het volgende:
Ik heb vandaag bij de C1000 6 rookworsten (2 voor de prijs van 1, leve de prijzenoorlog) gekocht en wat slagroom (net zo goedkoop als de Aldi).Voor de mensen die ook aan Atkins doen is het wellicht een leuke tip om alvast een voorraadje in te slaan. Rookworsten als lunch of tussendoor is wel lekker vullend. En geklopte slagroom gezoet met candarel is een lekker toetje.
Niet vergeten om veel water te drinken hoor. Die rookworsten zijn best ziltig.
ik heb ook ooit het atkinson gedaan heb er hier nog een heel boek van liggen
quote:Yup. maar je krijgt wel beetje genoeg van die mayonaise na een tijdje.
Op dinsdag 11 november 2003 17:39 schreef Riann het volgende:[..]
Bij die rookworsten kun je ook lekkere dipsausjes doen wel met zaanse mayonaise die is ook nog goedkoop
![]()
ik heb ook ooit het atkinson gedaan heb er hier nog een heel boek van liggen
Maar ik vind dat je zulk soort vet toch niet teveel moet gaan eten. Gezond een gestoomde visje of een kippetje in olijfolie is ook wel lekker.
Kheb het nieuwste boek online gevonden
Ik weet niet wat je te weinig eet maar je moet denken aan gewoon ontbijt (twee boterhammen), gewoon middageten (2 of 3 boterhammen) en avondeten met daartussen de verantwoorde tussendoortjes (indien nodig).
Karin: Gewoon rustig beginnen en dan komt het vast goed! En met een collega samen, houd je het beter vol (samen met de hulp hier )
miss_dynastie: arggg... je had ook van die gekken in de buurt die de hele tijd zaten te zeiken dat je te dik was? Nou... mijn pa kon daar ook wat van (kon ik het helpen dat mijn ma zo mager was) en die heb ik ooit eens boos aangesproken dat ie eens normaal moest doen. Maar zoiets raak je nooit kwijt en zulke mensen weten dus niet wat ze aandoen
Ach, en eens in de zoveel tijd mag je je best laten gaan hoor, als het maar met mate is (zoals een hapje).
Voor die grillworst zou ik eens op het pakje kijken voor info en als het daar niet op staat: altijd het ergste denken (da's mijn ervaring)...
Funnie: eigenaardig van die vreetbui? Eet je die dag dan minder?
Ik had zondagavond laat opeens trek in iets lekkers na het hardlopen en toen heb ik een zakje zoute sticks aangebroken (maar voor de helft opgegeten ofzo)... kostte me boel punten (6!) maar ik kwam er achter dat ik die dag te weinig had gegeten... En dat gebeurt wel vaker in het weekend dat ik te weinig eet omdat ik een maaltijd oversla. Voortaan maar braaf een bammetje extra eten.
octopussy: gewaagd hoor een foto zo van jezelf maken, ik zou het niet durven Maar dat model heeft inderdaad een erg platte buik, ik heb ook meer zo'n buikje zoals jij. Nou, leuk vooruitzicht als we de look krijgen van het model van 70 kg
Tripple-XL: woei, da's vettig eten! Naja, mooi voor je meegenomen als je maag ertegen kan Ik moet er niet aan denken dat ik zo'n vette worst moet wegwerken (en dan wil ik het al helemaal niet hebben over de maagklachten die ik dan krijg...)
YPPY: hoest met je nu? Heb je al weer wat minder pijn?
Zo hé, ik heb net, om mezelf te verwennen dat ik de vragen van mijn mondeling examen kon beantwoorden- een bakje verwenyoghurt gekocht. Ik verwachtte het ergste maar zit er dus maar 120 kcal per 100g in! En zo'n bakje is maar 150g... (4 punten voor de WW-ers onder ons). Nou, daar kan ik wat vaker van gaan smullen (maar met mate en niet te vaak dus!)
Lekker toch jezelf een keer belonen met zoiets! En die verwenyoghurtbakjes zijn heerlijk! (vooral die stracciatella mjum ).
Ik heb morgen weegdag, en ik hoop zo dat er wat vanaf is! Heb de laatste dagen onwijs m'n best gedaan, dusseh...
Ik laat het jullie in ieder geval morgen weten...
quote:Tja, ik vind het ook veel te ziltig om te vaak te eten. Maar het is wel een van de makkelijkste te eten voedsel. Blikjes frankfurters kunnen ook wel eigenlijk, maar afval daarvan (blikjes) is zo irritant.
Op dinsdag 11 november 2003 21:00 schreef Pandorah het volgende:Tripple-XL: woei, da's vettig eten! Naja, mooi voor je meegenomen als je maag ertegen kanIk moet er niet aan denken dat ik zo'n vette worst moet wegwerken (en dan wil ik het al helemaal niet hebben over de maagklachten die ik dan krijg...)
En slagroomtoetjes kunnen er ook wel mee door. Wel een regel van 1 pakje op een dag max.
Ik heb gelukkig geen last van maagklachten daarmee.
quote:Wisten jullie al dat er geen-suiker en lowfat vla te koop was? Misshien is dat ook een oplossing?
Zo hé, ik heb net, om mezelf te verwennen dat ik de vragen van mijn mondeling examen kon beantwoorden- een bakje verwenyoghurt gekocht. Ik verwachtte het ergste maar zit er dus maar 120 kcal per 100g in! En zo'n bakje is maar 150g... (4 punten voor de WW-ers onder ons). Nou, daar kan ik wat vaker van gaan smullen (maar met mate en niet te vaak dus!)
quote:Tuurlijk weten we dat
Op woensdag 12 november 2003 02:43 schreef Tripple-XL het volgende:
Wisten jullie al dat er geen-suiker en lowfat vla te koop was? Misshien is dat ook een oplossing?
Afvallen gaat wel makkelijk zo, ik kan nu niks eten. Gisteren wel wat aardappelpuree op ter afwisseling van de vla en vanochtend drinkontbijt.
Als je kleren beter passen, dan moet het haast wel goed gaan Faithy. De kilos zijn vaak niet het belangrijkste, maar de omvang. Kilos zijn alleen makkelijker bij te houden.
Goed dat je vriendje op je let miss_dynastie. Het is handig om een (eerste) streefgewicht te nemen dat niet te ver weg ligt. Als je meteen 20 kilo kwijt wilt, dan is dat erg veel en het lijkt in het begin bijna onhaalbaar. Het motiveert extra als je je streefgewicht hebt gehaald. Al is het maar als tussendoel. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een 10% vermindering van je gewicht, of naar een mooi rond getal. Het is altijd leuk om je doel te halen.
Knap dat je dan maar een hapje op hebt. Als je nog calorieen over had, is dat helemaal niet erg. Je hoeft je dus zeker niet te schamen, je hebt gewoon je calorieen opgemaakt, niks mis mee.
Over je sites zullen de mods vast niet moeilijk doen Anoukje1983. Het past wel in dit topic en zolang je het linkje niet 10 keer achter elkaar post, is het geen spam. Wel een leuk idee, ik zal er vaker kijken.
Die site heb ik geprobeerd, maar ik weet mn lengte en gewicht niet in die vreemde getallen. Misschien dat ik het nog eens probeer als de pijnstillers mn hersens niet meer zo verdoven.
Leuk dat je een voor foto van jezelf hebt Octopussy! Dan kun je straks echt goed vergelijken.
Dan zijn onze maten ongeveer hetzelfde Riann. Op mijn hoogtepunt waren mijn meeste broeken maar 46 een paar 48. Mijn laatste is 42, maar ik draag er nog een paar van 44, al zijn die nu wat te groot.
Handig dat je collega ook al wil vallen Karin, dat maakt het al een stuk makkelijker.
Mooi dat je dan toch afvalt Juup©. Wel doorgaan met sporten dan.
Toevallig dat het steeds op maandag is Funnie. Dat heeft wel als voordeel dat je je erop voor kan bereiden met de sleutel en kilos fruit. Je bent veel afgevallen!
Het gaat al een stuk beter Pandorah, de pijnstillers werken erg goed. Nadeel is wel dat ik ervan ga waggelen, ik kan echt niet meer recht vooruit lopen. Net of mijn evenwichtorganen eruit zijn. Dat staat ook als bijwerking bij de pijnstillers, dus het komt vast daardoor. Weet je al of je dat examen hebt gehaald? Fijn dat het zo goed ging!
Er is nu 17 kilo vanaf. Ik weeg nog 'maar' 76,5 kilo en mijn BMI is 28.1. Jippie!!!!!
YPPY! Beterschap!
Tijdens een tussentijdse weegaktie was ik 95.5 kilo, zou betekenen dat ik in iets meer dan 1 1/2 week 1.7 kilo ben afgevallen!
Vrijdagochtend weer officieel wegen. en dan post ik het hier
quote:---> hier is een omrekenaar <---
Op woensdag 12 november 2003 08:52 schreef YPPY het volgende:
Die site heb ik geprobeerd, maar ik weet mn lengte en gewicht niet in die vreemde getallen. Misschien dat ik het nog eens probeer als de pijnstillers mn hersens niet meer zo verdoven.
Veel plezier met je virtuele model en beterschap!
Ik weeg nu 106,4 kilo! Dat betekent dat ik 2,6 kilo ben afgevallen deze week!
Een hele boel zal wel gewoon vocht zijn, want ervoor was ik aardig wat aangekomen. Maar het voelt onwijs goed!
Dus het wordt nu:
Anoukje1983 (1m 76) (34,3) was 118, is nu 106,4 en wil graag 75 wegen -11,6
Yey!
Ik denk dat mijn buien komen, door druk weekend te weinig in feite eten. En dan de rust op maandag hier in huis hebben. Dat dat dan een moeilijk punt wordt/is en blijft denk ik.
Wie weet hoe slecht die all bran is? (of goed?)
Ik neem tussen de middag 1 bak met magere yoghurt en zoetstof en all bran erdoor. s;avonds gewoon warm eten en dan later op de avond (dan pas mag ik mijn toetje) dan neem ik dus weer all bran (ik vind het lekker en vult goed)
Ontbijt, lukt me de laatste tijd niet meer zo. Kan mij er niet toe zetten. Ik zou het wel moeten doen. Ik weet het.
Dus 2 maal all bran 1 maal warm eten. Lijkt mij op zich wel oke. (omdat ik weer steeds meer kan eten (warm eten) maar nu ook wel weet wat wel en wat niet)
En verder probeer ik helemaal niets tussendoor te eten.
Wat gaaf m@x! Heb je nog een oude broek bewaard? Echt leuk om af en toe te kijken hoe ontzettend te groot die is. Als ik het heb gehad met lijnen pas ik soms zon oude broek en dat geeft me dan wel motivatie. Die broek wil ik nooit meer passen. En je kast is meteen opgeruimd.
Dat gaat hard Mkleinman64. Wat voor cursus had je? Ik moet ook minimaal eens per jaar en dat is altijd in een hotel met ontzettend lekker en ongezond eten. Erg slecht voor dit topic dus. Gelukkig is er soms ook een zwembad bij, kan ik alles er meteen vanaf zwemmen.
Bedankt voor die link Lurky, nu kan ik het wel.
Wat veel Anoukje! Voel je je nu niet ontzettend slank?
Ik heb geen idee wat all bran is, Funnie, dus ik kan je ook geen antwoord geven.
40 gram met half volle melk (alleen doe ik magere yoghurt) is:
Energie 160 kcal(600 kJ)
Eiwitten 9 g
Verterrbare koolhydraten 24 g
waarvan totaal suikers 12g
zetmeel 12g
Vetten 3,5 g waarvan:
verzadigde 1g
Voedingsvezels 11 g
Natrium 0,4 g
En dit soort dingen zegt mij zoooooo weinig. Want wat vetten betreft ook. Weet eigenlijk welke nu de "goede" en "slechte" is. Verzadigde of onverzadigde
Het is dus een zeer vezelrijk graanproduct met tarwe zemelen.
En er zitten nog mineralen en vitaminen bij in.
Maar soms kan je je zo vergissen in dingen van wat je denkt dat gezond is of niet. Blij dat ik de 26ste weer naar Hardenberg moet naar de Dieetiste.
quote:In principe is het zo dat je 1200 kcal binnen moet krijgen op een dag.
Op woensdag 12 november 2003 11:52 schreef Funnie het volgende:
All Bran is van kellogs, en zitten veel vezels in (voor mijn stoelgang, dat nog steeds een puinhoop is)40 gram met half volle melk (alleen doe ik magere yoghurt) is:
Energie 160 kcal(600 kJ)
Eiwitten 9 g
Verterrbare koolhydraten 24 g
waarvan totaal suikers 12g
zetmeel 12g
Vetten 3,5 g waarvan:
verzadigde 1g
Voedingsvezels 11 g
Natrium 0,4 gEn dit soort dingen zegt mij zoooooo weinig. Want wat vetten betreft ook. Weet eigenlijk welke nu de "goede" en "slechte" is. Verzadigde of onverzadigde
Het is dus een zeer vezelrijk graanproduct met tarwe zemelen.En er zitten nog mineralen en vitaminen bij in.
Maar soms kan je je zo vergissen in dingen van wat je denkt dat gezond is of niet. Blij dat ik de 26ste weer naar Hardenberg moet naar de Dieetiste.
Puur op kcal eet je dus 2x yoghurt (vermoedelijk 75 kcal) en Allbran (160 kcal per die 40gram?) waar ik op 470 kcal uitkom en dan heb je nog 730 kcal over. Als je gewoon avondeet verbruik je over het algemeen 500 kcal. Naja, en dan kan je best een gezond tussendoortje eten als je maag dat aankan (bijv. fruit, volkoren ontbijtkoek). Maar het is altijd verstandig om het met je dietiste erover te hebben want die heeft daarvoor geleerd! Mbt die verzadigde en onverzadigde vetten raak ik ook altijd de kluts kwijt maar ik heb er wel ergens een artikeltje over liggen (maar vraag het voor de zekerheid aan je dietiste) en zal ik vanavond of morgen eens opzoeken als ik het kan vinden
quote:Heb "The Advanced" gedaan. Is moeilijk om uit te leggen maar je komt iig een hoop over jezelf te weten, je krijgt op een hele harde manier een spiegel voorgehouden. Cursus duurde van woensdag tot zondag (Alle dagen van 11:00 - 01:00 cursus). alleen zondag tot 18:30.
Op woensdag 12 november 2003 11:43 schreef YPPY het volgende:
Bedankt m@x en Funnie.
Dat gaat hard Mkleinman64. Wat voor cursus had je? Ik moet ook minimaal eens per jaar en dat is altijd in een hotel met ontzettend lekker en ongezond eten. Erg slecht voor dit topic dus. Gelukkig is er soms ook een zwembad bij, kan ik alles er meteen vanaf zwemmen.
We aten alleen 's ochtends en 's avonds (wel goed eten overigens inderdaad!).
Ben alleen vanaf de eerste dag in de diarree geweest en dat heeft er hoogstwaarschijnlijk aan bijgedragen dat ik zo ruim ben afgevallen
Ik ben nu gewoon weer thuis en eet ook weer normaal, vrijdag zal uitwijzen of ik daadwerkelijk zoveel afgevallen ben. (stilletjes hoop ik dat ik zelfs nog meer ben afgevallen )
Begin het trouwens wel behoorlijk te merken. mijn broeken beginnen af te zakken, mijn riem moet strakker en ik kan weer in t-shirts waar ik me dusdanig in schaamde dat ik ze niet meer aandeed
Verder is mijn garage inmiddels veranderd in een klein beschaafd "afdakje"
Ik wil in elk geval dit jaar onder de 93 kilo komen (weddenschap met een collega). en voor juni/juli volgend jaar wil ik op de 88 kilo zitten.
Wij hebben gelukkig nooit van die lange dagen Mkleinman64 en we hebben meer maaltijden op een dag. Wel ongezond: om 8 uur pas avondeten, maar wel al om 5 uur een snack (eigenlijk ook een complete maaltijd). Nog even en een riem is niet meer genoeg, dan moet je echt nieuwe broeken gaan kopen.
Ik geloof meteen dat ze veel is afgevallen bozz. Twee kilo is namelijk al geen uitzondering in de eerste week als je flink overgewicht hebt. Alleen ben ik het wel met je eens dat dit er erg ongezond uit ziet. Zoveel eieren is niet gezond als je geen extreem fanatiek sporter bent en koffie staat ook niet bekend om het gezonde effect.
Ik ga morgen met vriendin die bij mij hier sport, op de fiets (Aiii) Naar de sportschool. Rondkijken, gesprek aangaan. Kijken wat het beste is voor mij. Ik heb elke dag zoiets van. Ik moet sporten. Maar kan mij er hier niet toe zetten. Misschien is het wel anders als je echt naar sportschool gaat. + dat wat ik met mijn vriendin nog hier in huis doe.
Ik wil een abo dat ik echt zelf kan beslissenw aneer en hoelaat ik kom. Onbeperkt. Moet ik er uiteraard wel gebruik van maken
Ik zie morgen wel hoe en wat
quote:Tja. niet zo verwonderlijk... 5 eieren in totaal, da's niet eens 400 calorieen per dag...
Op woensdag 12 november 2003 14:22 schreef bozzz het volgende:
hallo,
ik weet niet of ik dit hier kan plaatsen
maar ik ken iemand via via, die een soort van eiere dieet heeft gevolgt
ene dag normaal vetvrij eten maar geen drastische dingen de dag erna,
sochtend alleen 1 ei, smiddags 2 en savonds ook 2
verder mag er alleen in de middag koffie en savonds koffie bij gedronken worden, voor de rest hele dag water,
Ze claimt er 7 kilo in 1-2 weken te zijn mee afgevallen. Iemand hier ooit van gehoord? Lijkt me erg ongezond namelijk
Er is echter wel bar weinig veranderd, maar goed, komt 'ie:
Anoukje1983 (1m76) (34,3) was 118 kg, is nu 106,4 kg en wil graag 75 kg wegen -11,6
Christine (1m76) (26,5) was 84 kg, is nu 82,2 kg en wil graag 76 wegen -1,8
Deepfreeze (1m70) (28) was 84 kg, is nu 81,0 kg en wil graag 67 wegen (misschien zelfs 62) -3
DuchessX (1m80) (33,6) was 123,9 kg, is nu 108,9 kg en wil graag 80 kg wegen -15,0
Funnie (1m70) (38) was 130 kg, is nu 109,8 en wil graag 80 kg wegen -20,2
LadyMagica (1m75) (28,8) was 92 kg, is nu 88,3 kg en wil graag 75 wegen -3,7
miss_dynastie
m@x (1m65) (28,1) was 93,5 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 wegen -17
octopussy (1m76) (33,1) was 107,8 kg, is nu 102,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,3
Pandorah (1m68) (28,6) was 89,5 kg, is nu 80,8 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -8,7
Tripple-XL was 126 kg, is nu 121,4 kg en wil graag 90 wegen -7,6
Roulatielijstje:
Etc.
Miss_dynastie heb ik er wel ingezet, maar aangezien ik geen verdere gegevens heb staat daar alleen nog haar naam
Ik ga zelf deze week niet wegen omdat de auto wederom weg is en ik niet op de fiets durf (tja... ). Vandaag heb ik wel nieuwe kleren gekocht (ik had echt níks meer). En ik pas nu goed in maatje 44!
Voorheen altijd maat 46 en dan vaak nog strak! Echt gaaf dus
Echt lekker van genieten ! Goede reden om lekker nieuwe kleren te kunnen kopen.
Ik ben na 20 kilo nog niet zo ver. Ja, mijn bh moet een cupje kleiner.
En ik heb 1 stretch broek die ik kontinu moet opheisen. Verder draag ik veel leggings..Dus die pas ik nog wel een tijd.
Ik hoop in het voorjaar echt eens lekker kan shoppen, in maten kleiner. Ik ga nog niet nadenken over hoeveel kleiner. eerst maar eens verder zien te komen...
Vanavond heb ik echt genoten van mijn eten. Dit keer kon ik een gehaktbal wel verdragen. (is erg wisselend namelijk) En heb er zelfs 2 gehad!! Maar wij maken niet hele grote ballen. Dus meerdere gemaakt die gaan in de vriezer, zodat de rest hier eens lekker karbonade enzo kunnen gaan eten. Dan neem ik gehakt
Kan niet wachhten tot zaterdag eigenlijk.. maar ja. afspraak is nu hier 1 maal per week wegen...zucht. Kastdeur open. Henk ff weg. Zal ik snel ff wegen
NEE
Sorry moest ff
quote:'s morgens eet ik cornflakes en s middags 1 of 2 boterhammen en een appel en dan s avonds gewoon avondeten en dan tussendoor fruit.
Op dinsdag 11 november 2003 21:00 schreef Pandorah het volgende:
Miss_S:
Ik weet niet wat je te weinig eet maar je moet denken aan gewoon ontbijt (twee boterhammen), gewoon middageten (2 of 3 boterhammen) en avondeten met daartussen de verantwoorde tussendoortjes (indien nodig).
Funnie, ik heb ook zo'n hele moeilijke dag: zondag . Had zaterdag veel gewandeld en zo, dus ondanks dat ik best veel gegeten had (ging lunchen bij een vriendin die twee keer zo dik is als ik, en nu ik heb gezien wat ze eet, snap ik dat heeeeel goed
) was ik toch aardig wat kwijt zondagochtend. Verpest ik het met een hele zak pastrelli's. Een zak ???!!!! Tja, een bakje mag weleens, dat weet ik ook wel, maar een zak
Als ik me niet vergis ben jij degene met de maagband toch? Of zit ik nu weer dingen schandalig door elkaar te halen alvast een bloossmilie neerzet
Zo ja, is het mogelijk om met zo'n ding een vreetbui te hebben
Ik dacht namelijk dat zo'n band je daar juist voor behoedde
Timo20, ik ben blij dat meer mensen het 'gevoel' herkennen. Nu heb ik me gister en vandaag keurig in bedwang gehouden, dus ik ben dik (leuke woordspeling ) tevreden! Wat ga jij trouwens ontzettend lekker.... en dan in combinatie met al dat junkfood
... nee hoor, ik gun het je van harte
Pandorah, het erge was dat mijn moeder het ook deed toen ik echt reteslank was... als ik nu die foto's bekijk, zie ik gewoon dat het helemaal perfect was (beetje raar om dat over jezelf te zeggen, maar ja). Ik baal ervan dat ik mijn moeder zoveel macht over me heb gegeven . Als ik toen die boulimia niet had ontwikkeld, dan was er nu misschien niets aan de hand geweest.... toch heb ik schoon schip gemaakt en de boze spoken uit het verleden proberen weg te jagen ik heb dus nooit een al te beste band met mijn moeder gehad, doordat ze me als klein kind veel heeft geslagen en toen ik ouder was 'geestelijk' heeft mishandeld, waaraan ik dus boulimia en een minderwaardigheidscomplex aan over heb gehouden... en die grillworst komt bij de slager vandaan, zonder pakje dus, die heb ik ook maar van het lijstje geschrapt
Gelukkig ben ik nu helemaal verslaafd aan slankiekaas
Fijn dat je je mondeling zo goed hebt gedaan
!!!! Ik heb er een in juni en kijk er nu al naar uit
Fijn dat je zo van je verwentoetje hebt genoten!
Yppy, ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat . En ik schaamde me er gewoon voor dat ik me niet kon beheersen, ik was bang dat dat een patroon zou worden, zeg maar. Gelukkig niet
, gister helemaal nergens trek meer in gehad (zelfs niet meer in avondeten, maar toch even doorgezet, anders ga ik weer ongezond lijnen).
Hoi M@x, wat lijkt me dat heerlijk om te kunnen doen, hartstikke fijn voor je!!!
Wow, Anoukje1983, jij gaat hartstikke goed . Nog iemand met mijn streefgewicht
bozzz natuurlijk kan je dat hier plaatsen, maar ik denk dat niemand er heel enthousiast over zal zijn hier . Voor mijzelf val ik liever op een gezonde manier die kilo's af, dan dat ik ze binnen twee weken kwijt ben en ze binnen drie weken drie keer zo hard aankom. Toch bedankt voor het meedenken!
Riann, hartstikke fijn voor je dat je er lekker van genoten hebt. En dat is ook belangrijk, toch?
Ik ben errug trots op mezelf.... had een lange studiedag (zeven uur de deur uit, zeven uur weer thuis) en heb me niet laten verleiden door alle lekkernijen op het station. Dat doe ik normaal sowieso niet snel, maar nu had ik er wel heel veel zin in Ik moet eerst even mijn lengte opmeten, en dan zal ik even mijn gegevens doorgeven
Funnie: grappig, ik wacht ook op de uitverkoop want die kleren gaan een beetje lubberen bij mij Wordt druk dan na kerst! (en niet wegen he! Pas op je vaste weegdag!)
Miss_S: misschien is dat te weinig wat je eet en moet je iets meer (een boterham meer smiddags) eten? Probeer anders via overgewicht.nl alles bij te houden om het goed te kunnen zien.
miss_dynasty: Grumble... vervelende spoken ook! Niet te veel aan denken!
Ik heb net ook even gegluurd in een boekje "Nederlandse voedingsmiddelentabel" en ook daar komt geen grillworst voor. Maar ik zit nu even via de WW cdrom te kijken en daar staat (kip)grillworst voor 4,5 punt per 60gram. Dus mja... voor een keertje kan het dus
Ik weet niet of mijn examen goed ging hoor. Ik was al blij dat ik antwoord kon geven op de vragen omdat ik niet wist wat voor vragen ik kon verwachten .... maar morgen hoor ik de uitslag of ik de opleiding gehaald heb of dat ik nog een her moet doen.... brrrr....
Wat ik altijd doe als ik rond etenstijd door het station moet, is een extra bammetje meenemen (met appelstroop want da's maar 35kcal en voor WW 0 (maximaal 3 porties)). Scheelt weer in het honger krijgen opt station en in de trein
quote:Yups, ik ben diegene met de maagband. Behoedden kan de band niet. Hij kan er wel voor zorgen dat je niet teveel tot je toe kan nemen. Het komt ook met band op wilskracht aan. Ik behoed mijzelf voor vreetbuiien momenteel, door of yoghurt te nemen met all bran, of door toch 3 pringles te pakken en 1 koekje bv. Dan heb ik er toch ietsjes aan toe kunnen geven. En voel me even schuldig als iedere ander zonder bandje
Op woensdag 12 november 2003 21:41 schreef miss_dynastie het volgende:Funnie, ik heb ook zo'n hele moeilijke dag: zondag
. Had zaterdag veel gewandeld en zo, dus ondanks dat ik best veel gegeten had (ging lunchen bij een vriendin die twee keer zo dik is als ik, en nu ik heb gezien wat ze eet, snap ik dat heeeeel goed
) was ik toch aardig wat kwijt zondagochtend. Verpest ik het met een hele zak pastrelli's. Een zak ???!!!! Tja, een bakje mag weleens, dat weet ik ook wel, maar een zak
Als ik me niet vergis ben jij degene met de maagband toch? Of zit ik nu weer dingen schandalig door elkaar te halen alvast een bloossmilie neerzet
Zo ja, is het mogelijk om met zo'n ding een vreetbui te hebben
Ik dacht namelijk dat zo'n band je daar juist voor behoedde
![]()
En verder eigenlijk niets. Dat vind ik op zich wel knap want er was vanalles in grote hoeveelheden aanwezig
Zondigen moet dus eigenlijk kunnen (maar waarom nou die schuldgevoel ) Maar ik heb wel zoiets van: Als ik zondig. Moet ik er ook van genieten !
Vergeet niet. Maagband is een hulp middel! Geen wondermiddel, dat het allemaal makkelijk maakt
quote:Ik heb mij niet gewogen!!! Maar wil het toch wel erg graag doen morgen ochtend. Maar ja aan andere kant. Die 2 dagen meer wachten kan dan ook geen kwaad meer.. Moeilijk moeilijk
Op donderdag 13 november 2003 00:03 schreef Pandorah het volgende:Funnie: grappig, ik wacht ook op de uitverkoop want die kleren gaan een beetje lubberen bij mij
Wordt druk dan na kerst! (en niet wegen he! Pas op je vaste weegdag!)
Morgen zal de sleutel wel weer uit de kast zijn Dan kan ik mij gewoon niet wegen. Ja, op de sportschool.. LOL
Prettige nacht verder allemaal
Dank je Babbelzz.
Wat leuk dat je kleinere kleren hebt Fannetje! En het wordt steeds makkelijker en leuker. Straks kun je alle winkels met leuke kleren binnen stappen en hebben ze altijd je maat. Denk ik.
Voor mij geldt dat nog niet, maar het wordt al een stuk makkelijker.
Moeilijk dat je geen steun hebt aan je moeder miss_dynastie. Ik vind het wel ontzettend knap dat je je over haar opmerkingen heen hebt gezet en nu vol goede moed begonnen bent met afvallen. Wat goed dat je niks op het op het station. Dat zijn altijd moeilijke momenten. Ik kocht vaak ook wat om het wachten te verkorten. Nu koop ik nog wel wat, maar zijn het tijdschriften. Daar heb ik langer wat aan en het is een stuk gezonder.
Het gaat al weer een stuk beter met me. Omdat ik het nu zonder pijnstillers probeer, kan ik al veel beter lopen. Ik ga dinsdag pas weer werken dus ik heb nu nog een paar dagen om het rustig aan te doen. Als je maar een klein stukje op hebt, heb je je juist uitstekend beheerst.
Je examen ging vast keigoed Pandorah!
Bij mijn vriend thuis doen we surprise en moet ik een cadeau verzinnen onder de 10 euro. Dat blijkt nog vrij moeilijk te zijn. Nou loop ik eigenlijk met het idee om iets te vragen wat iets met afvallen te maken heeft. Zo heb ik bijvoorbeeld wandelsokken gevraagd omdat mijn vriend en ik de laatste tijd veel gaan wandelen. Verder heb ik natuurlijk doorgegeven dat ik geen chocoletters e.d. hoef. Heeft een van jullie misschien wat leuke ideeen voor wat "lijn-cadeautjes"?
Nou ja, maar weer hopen dat dit dipje snel voorbij is
quote:DuchessX, zet um op! Iedereen heeft wel es mindere weken (euh, zie mijn gewicht
Op donderdag 13 november 2003 15:56 schreef DuchessX het volgende:
Ook even een update...
Ik blijf maar hangen op 15 kilo gewichtsverlies helaas. Dit doordat ik de laatste tijd niet goed in mijn vel zit en daardoor te veel lekkere dingen eet om me maar weer goed te voelen *zucht*
En mijn man blijft maar afvallen*jaloers*
Nou ja, maar weer hopen dat dit dipje snel voorbij is
Zet um op meis!
Ik zelf ben vanmiddag op de fiets, (hijg hijg, puf puf) naar de sportschool gegaan. Rondgekeken uitleg gekregen. Ik ga nu eerst mee doen met een actie.
De Twentse Hart Weken.
Ik kan dan voor 30 euro 6 weken lang onbeperkt sporten. Met persoonlijke begeleiding. Ik krijg morgen allerlei testen. Condite, lenigheid en wat al nog niet meer. En dan ook adviezen.
Als me dit bevalt dan ga ik daar door met sporten. Ook weer onbeperkt, omdat ik dan kan gaan en staan waar ik wil. Je mag gewoon alle lessen binnen vallen die je maar wilt volgen. Of op de apparaten die je maar wilt. Dat trekt mij wel.
Morgen meld ik mij wel weer Conditie zal wel -100 zijn ofzo
quote:Hoi hoi,
Op donderdag 13 november 2003 22:27 schreef Funnie het volgende:
Ik weet niet meer wie het was die de WW cd had. Maar ik zou graag wat willen afspreken. Ik wil ook graag die cd hebben...Als dat kan?
Ik heb de WW cd, alleen ik heb geen brander, dus ik kan 'm niet voor je branden.
Ik geloof dat er nog iemand was die hem ook heeft?
En idd kazaa heeft hem ook niet. Daar had ik ook al gekeken !
(oh nu wel 1..een zweedse !!!)
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 13-11-2003 22:59]
quote:Funnie, ik heb hem wel maar ik ben de komende tijd erg druk: ben dit weekend naar Malmö en ik moet een hertentamen doen (lees: herschrijven van het werkstuk die ik daarvoor moet inleveren). Als je hem na de 27e nog niet hebt, geef je me maar een seintje en dan regelen we wel wat buiten FOK om
Op donderdag 13 november 2003 22:54 schreef Funnie het volgende:
Jammer anouk!
Maar ik hoop dat idd iemand anders dat wel kan.
En idd kazaa heeft hem ook niet. Daar had ik ook al gekeken !
Mijn mail staat anders wel on profiel van mij. Mocht iemand anders hem hebben. Alvast heel erg bedankt !
Zweeds.. LOL dat ga ik niet redden
[Dit bericht is gewijzigd door octopussy op 14-11-2003 14:11]
Na vele zoek acties GEVONDEN !
Dank je wel ! Nu ga ik lekker slapen ! Trusten allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 14-11-2003 00:32]
Mkleinman64 (1m90) (26,3) was 103,5 kg, is nu 95,0 kg en wil graag 88 wegen -8,5
Na een rampzalige week 3 weken terug ben ik de afgelopen twee weken 2,2 kilo afgevallen. Ik zit nu nog 2 kilo bij mijn eerste eureka punt vandaan ( 93.0 ), die wil ik voor het einde van het jaar gehaald hebben.
Daarna de laatste 5 kilo eraf voor de zomervakantie van volgend jaar.
* Mkleinman64 happy!
Succes allemaal met lijnen! Als ik het kan kan iedereen het !
Dus als iemand voor mij de cd alsnog kan regelen?
icq/msn.mail mij please
Mannen vallen altijd sneller af DuchessX. Die van mij deed dat ook. . Maaaaaaaaaaar die van mij staat nu al tijden stil en ik blijf doorgaan.
Je bent aan het afvallen voor jezelf. Het is leuk dat Juup-het-de-c-in-het-rondje mee doet, maar jij bent bezig met je eigen lijf. Een lijf dat er ook aan moet wennen 15 kilo minder mee te moeten slepen. Je hoofd is ook niet zomaar aan de omschakeling gewend. Binnenkort heb je de spirit weer te pakken en ga je weer als een speer.
Wat goed dat je geweest bent Funnie. Het klinkt wel goed. Handig dat je eerst voor een korte periode kunt proberen of het je bevalt.
[ex-mod]denken jullie er aan te mailen ofzo over de WW cd? Het is illegaal om hem te kopiëren en dat mag daarom niet op het forum. Je mag wel vragen natuurlijk of iemand je kan mailen waar je hem heeeeel goedkoop kunt kopen.
[/ex-mod]
Afgevallen is afgevallen Pandorah en dat is altijd een stuk beter dan erbij.
Wat goed weer Mkleinman64! Leuk dat je bijna op je eerste streefgewicht zit. Die 5 kilo voor de zomervakantie moet dan helemaal lukken.
quote:Da's waar. Heb gewoon even een rotbui wat kan voorkomen. Maar! Ik pas nu echt in mijn bloemetjesbroek die ik ooit eens te klein heb gekocht
Op vrijdag 14 november 2003 09:26 schreef Funnie het volgende:
Jullie zijn goed bezig !!
Pandorah. Alles is beter dan weer aankomen toch?
quote:Snap ik wel!! Tis misschien ook wel een standaart zinnetje. Ik baal er ook van als ik weinig tot niets afgevallen ben.
Op vrijdag 14 november 2003 10:01 schreef Pandorah het volgende:[..]
Da's waar. Heb gewoon even een rotbui wat kan voorkomen. Maar! Ik pas nu echt in mijn bloemetjesbroek die ik ooit eens te klein heb gekocht
Dus ik denk dat ik morgen nog geen halve kilo kwijt ben!
quote:Yups, ik he daarom ook gezegt email,icq en msn staan in mijn profiel
Op vrijdag 14 november 2003 09:53 schreef YPPY het volgende:Wat goed dat je geweest bent Funnie. Het klinkt wel goed. Handig dat je eerst voor een korte periode kunt proberen of het je bevalt.
[ex-mod]denken jullie er aan te mailen ofzo over de WW cd? Het is illegaal om hem te kopiëren en dat mag daarom niet op het forum. Je mag wel vragen natuurlijk of iemand je kan mailen waar je hem heeeeel goedkoop kunt kopen.
[/ex-mod]
En ja, sporten vanmiddag. Ik zie er tegenop dat wil je niet weten !!!
Maar goed. Ik moet en zal het gewoon doen. In de hoop sport oooit zo leuk te vinden dant ik het met plezier ga doen. Dat is mij nog noooit gelukt (behalve vroeger. Toen was ik een echte waterrat en zat ik op zwemclub)
Ik ben een huismus en kom het liefst de deur niet uit. Dat is waar het ongeveer op neer komt. De laatste tijd ben ik al wat meer de deur uit enzo. Maar zie er altijd zo tegen op. Maar als ik dan 1 maal ergens ben, is dat gevoel wel weg. Kan soms raar lopen allemaal.
Kmoet rennen nu anders mis ik mijn bus!
Bijz. tandheelkunde.. brbrbrbrbrbr
Ik heb tentamens en geen zin , maar ja, hoort er ook bij!
Gelukkig kan ik me wel redelijk inhouden wat eten betreft, heb alleen vanochtend een extra boterhammetje gegeten! Maar dat mag wel .
quote:Succes Anoukje1983!!!
Op vrijdag 14 november 2003 10:12 schreef Anoukje1983 het volgende:
Whoehaaaaaa!Ik heb tentamens en geen zin
, maar ja, hoort er ook bij!
Gelukkig kan ik me wel redelijk inhouden wat eten betreft, heb alleen vanochtend een extra boterhammetje gegeten! Maar dat mag wel.
quote:willum alleen maar even inzien...
[b]O[ex-mod]denken jullie er aan te mailen ofzo over de WW cd? Het is illegaal om hem te kopiëren en dat mag daarom niet op het forum. Je mag wel vragen natuurlijk of iemand je kan mailen waar je hem heeeeel goedkoop kunt kopen.
[/ex-mod]
quote:Dat snap ik, en er zijn ook al heel wat cd's 'verkocht' ahum via deze topics, alleen stond er nu een wel erg uitgebreide uitleg bij. Van mij mag je het zo posten, maar ben dan niet verbaasd als er een keertje een mod langskomt om het te gaan editten/corrigeren. Dat wil ik liever voorkomen. We kunnen hier prima voor onszelf zorgen.
Op vrijdag 14 november 2003 12:31 schreef Babbelzz het volgende:[..]
willum alleen maar even inzien...
quote:snapput ook wel hoor...
Op vrijdag 14 november 2003 12:33 schreef YPPY het volgende:[..]
Dat snap ik, en er zijn ook al heel wat cd's 'verkocht' ahum via deze topics, alleen stond er nu een wel erg uitgebreide uitleg bij. Van mij mag je het zo posten, maar ben dan niet verbaasd als er een keertje een mod langskomt om het te gaan editten/corrigeren. Dat wil ik liever voorkomen. We kunnen hier prima voor onszelf zorgen.
Eerste weegdag: 86.7! Dus dat is 1.6 kilo eraf de eerste week. Ik heb ook heel hard m'n best gedaan, dus ben wel blij! Ik kan het nog, gelukkig. Onder de 85 voor het eind van het jaar moet toch echt wel mogelijk zijn. Hmmm... misschien nog voor mijn verjaardag (30 november)?
quote:Succes met je tentamens! Of misschien ben je inmiddels al wel bezig? Ik heb na een tentamen altijd veel honger, maar je bent dan ook behoorlijk intensief bezig. Weliswaar met je hersenen, maar toch vergt dat ook flink wat energie!
Op vrijdag 14 november 2003 10:12 schreef Anoukje1983 het volgende:
Whoehaaaaaa!Ik heb tentamens en geen zin
, maar ja, hoort er ook bij!
Gelukkig kan ik me wel redelijk inhouden wat eten betreft, heb alleen vanochtend een extra boterhammetje gegeten! Maar dat mag wel.
Mijn update voor deze week:
octopussy (1m76) (33,1) was 107,8 kg, is nu 102,1 kg en wil graag 70 kg wegen -5,7
dus 4 ons eraf
btw. ik heb die eerdere post over de WW cd even aangepast.
Anoukje goed dat je je tentamen gehaald hebt ik heb zelf ook alle tentamens van vorige week gehaald, dat is echt een lekker gevoel!
Ik weeg nu trouwens 82,0 kg, dus alweer 2 ons eraf
Ook heb ik de laatste paar dagen bijgehouden wat ik eet op overgewicht.nl maar ik kom tot de conclusie dat ik echt niet veel calorieën binnen krijg op een dag: ik zit gemiddeld op 1300, en dan heb ik die dag nog nauwelijks op de calorieën zitten letten. Overigens eet ik best veel op een dag, dus zou het gewoon allemaal gezond zijn wat ik eet dan
De afgelopen week heb ik allerlei leuke plannen gemaakt om elke dag te gaan sporten etc. maar ik ga per 1 februari stage lopen, en dan ben ik waarschijnlijk elke dag 12 uur van huis dat geeft me niet echt veel tijd om ook nog eens elke dag een half uurtje te gaan sporten, want de tijd die ik dan overheb, wil ik in mijn vriendje (en katten) steken
en die WW cd is ook nog altijd bij mij te verkrijgen, al werkt de post hier in Den Bosch blijkbaar niet erg goed mee, maar goed, misschien lukt het de volgende keer wel
Conditie test kon niet gedaan worden. Omdat mijn medicijnen die ik gebruik mijn hartslag versnelt. Gewogen, ik was op einde van de dag 109,7 met kleren aan. Lenigheids test was een makkie en zijn mond viel volgens mij open van verbazing Die was dus meer dan goed
Ik ga idd komende 6 weken alleen cardio en vetverbranding doen. En geen kracht sport. 4x per week. uur a ander half uur trainen.
Ik heb gefietst, gelopen, en op 1 of andere rare step gestaan. Maar die kon ik echt niet volhouden. Ik heb nu wel buikpijn Van die step denk ik. Want ik moest mijn eigen gewicht dragen en dan steppen.
Ik heb iets meer dan een uur gesport. En gewoon lekker tv gekeken tussendoor. Maar was ook erg bezig met mijn hartslag in de gaten houden. Normaal moet hij tussen de 135 en 140 zijn. Voor wat ik doe. Maar omdat mijn hartslag al hoog ligt moet ik tussen de 150 en 160 sporten.
Ik vond het al met al wel mee vallen. En ik hoop echt dat ik het op den duur echt met plezier ga doen. Dat je een kick ervan krijgt ofzo?
Zondag heb ik mijn volgende afspraak. Ik ga dan eerst weer mijn eigen dingen doen. En daarna krijg ik les op de powerplate. Hoe ik die moet gebruiken enzo.
Fannetje ik heb je toegevoegt op ICQ
Wanneer krijg je de uitslag van je andere tentamens Anoukje? Wat goed dat je er al zeker één gehaald hebt. Ben je nog afgevallen door de extra hersengymnastiek?
Wat goed LadyMagica! Je maakt echt een goede start. Onder de 85 voor het eind van het jaar lukt je zeker!
Het is wel extra goed als je dan toch niet aan de trek toegeeft octopussy. Hoe groter de verleiding, des te groter de overwinning als het je lukt er voorbij te lopen. Hebben ze bij jou op school ook zon ongezonde kantine? Bij ons was het zoeken naar iets dat wel gezond was. Dat maakt het wel moeilijk als je dan een keer op school moet eten.
Dat zijn lange dagen Christine. Gelukkig kun je tot 1 februari nog wel veel sporten. En na je stage natuurlijk. Hoe lang moet je?
Mijn officiele weeg dag! Ik ben nu 109,2 en een BMI van 37.
Ik ben dus 6 ons afgevallen deze week.
Ben benieuwd hoe het nu verder gaat als ik veel ga sporten.
****Tromgeroffel...****
Ik ben 2.1 kilo kwijt deze week
Dit ondanks een patatje gisteravond, al was dat wel na een lange wandeling..... *vreugdedansje doet*
Voor het lijstje:
Miss_Dynastie, ongeveer 1.70 meter, woog in september 103.4 kilo, vorige week zaterdag 100 kilo en deze week 97.9!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(ik weet niet wat jullie als uitgangspunt nemen, de eerste dag van het echte lijnen of het zwaarste gewicht, wat mij betreft het laatste ) Streefgewicht.... uiteindelijk 75 kilo, maar voor het einde van het jaar onder de 95 zou al geweldig zijn.
Het allerlekkerste is dat ik geen honger heb gehad. Echt geen minuut gewoon! En ik heb zelfs, zonder schade, een patatje kunnen eten ... sorry voor mijn nogal ik-georienteerde post, maar moet gauw weer weg en wou dit even delen met jullie.. dikke kus
[Dit bericht is gewijzigd door miss_dynastie op 15-11-2003 13:37]
quote:WOW...
Op zaterdag 15 november 2003 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:****Tromgeroffel...****
Ik ben 2.1 kilo kwijt deze week
quote:gefeliciteerd, je bent van de 3 naar de dubbele getallen gegaan op de weegschaal. Dat is een grote stap in de goede richting...(ik verwacht over 2 weken ook onder de 100 te zijn
Dit ondanks een patatje gisteravond, al was dat wel na een lange wandeling..... *vreugdedansje doet*Voor het lijstje:
Miss_Dynastie, ongeveer 1.70 meter, woog in september 103.4 kilo, vorige week zaterdag 100 kilo en deze week 97.9!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(ik weet niet wat jullie als uitgangspunt nemen, de eerste dag van het echte lijnen of het zwaarste gewicht, wat mij betreft het laatste) Streefgewicht.... uiteindelijk 75 kilo, maar voor het einde van het jaar onder de 90 zou al geweldig zijn.
Bedoel je het einde van 2003, want dat is dan wel heeeel snel afvallen hoor. Over ongeveer 6 weken is het namelijk al weer oud en nieuw!
Ik reken op een pond per week gemiddeld, dus tegen die tijd is er zeker 3 kilo af bij mij.
quote:Uh... typefoutje... ik bedoelde 95
Op zaterdag 15 november 2003 12:53 schreef octopussy het volgende:
gefeliciteerd, je bent van de 3 naar de dubbele getallen gegaan op de weegschaal. Dat is een grote stap in de goede richting...(ik verwacht over 2 weken ook onder de 100 te zijn)
Bedoel je het einde van 2003, want dat is dan wel heeeel snel afvallen hoor. Over ongeveer 6 weken is het namelijk al weer oud en nieuw!
Ik reken op een pond per week gemiddeld, dus tegen die tijd is er zeker 3 kilo af bij mij.
quote:Is inderdaad echt het mooiste wat er is. van 3 getallen voor de komma naar twee getallen, dan heb je een heel belangrijke mijlpaal gehaald. Daarna is elke kilo eraf een mijlpaal
Op zaterdag 15 november 2003 12:53 schreef octopussy het volgende:
gefeliciteerd, je bent van de 3 naar de dubbele getallen gegaan op de weegschaal. Dat is een grote stap in de goede richting...(ik verwacht over 2 weken ook onder de 100 te zijn)
Bedoel je het einde van 2003, want dat is dan wel heeeel snel afvallen
Anoukje1983 (1m76) (34,3) was 118 kg, is nu 106,4 kg en wil graag 75 kg wegen -11,6
Christine (1m76) (26,5) was 84 kg, is nu 82,0 kg en wil graag 76 wegen -2,0
Funnie (1m70) (37) was 130 kg, is nu 109,2 en wil graag 80 kg wegen -20,8
LadyMagica (1m75) (28,3) was 92 kg, is nu 86,7 kg en wil graag 75 kg wegen -5,3
miss_dynastie (1.70) (33,8) was 103,4 kg, is nu 97,9 en wil graag 75 kg wegen -5,5
Mkleinman64 (1m90) (26,3) was 103,5 kg, is nu 95,0 kg en wil graag 88 wegen -8,5
m@x (1m65) (28,1) was 93,5 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 wegen -17
octopussy (1m76) (33,1) was 107,8 kg, is nu 102,1 kg en wil graag 70 kg wegen -5,7
Pandorah (1m68) (28,6) was 89,5 kg, is nu 80,6 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -8,9
Vriendinnie (1m80) (37) was 129,3 kg, is nu 119.8 kg en wil graag 75 kilo wegen-9,5
Roulatielijstje:
Etc.
quote:Ik kom helaas zelden tot nooit op ICQ
Op vrijdag 14 november 2003 19:58 schreef Funnie het volgende:Fannetje ik heb je toegevoegt op ICQ
![]()
quote:Yups.. Staat in mijn profiel!
Op zaterdag 15 november 2003 14:46 schreef Fannetje het volgende:[..]
Ik kom helaas zelden tot nooit op ICQ
Wel op MSN, heb je dat ook?
Ik heb vandaag een hartslagmeter gehaald. Voor morgen met het sporten. Ze hebben op de sportschool ook met een borstband, en dan kan je je hartslag op de fiets, step,loopband of roeigebeuren zien. Omdat ik op hartslag moet sporten werdt mij dat geadviseerd. Alleen is die van mij dan op een horloge te zien. Borstband zend dat daarheen.
Ik kom nog niet helemaal eruit hoe het werkt. En hoop voor morgen ochtend al mijn gegevens erin te hebben. Lengte gewicht. min. hartslag. en max. en leeftijd. Ik ga morgen eerst ff fietsen en dan nog lopen en dan les op de power plate. Ben heeeeeeeeel erg benieuwd hoe dat gaat.
Waren jullie ook zo fanatiek in het begin? Hoe meer geld ik er nu in pomp, des de groter wordt de stok achter die deur
Morgen ga ik,dinsdag ook, woensdagavond weer. En dan waarschijnlijk vrijdag weer. En misschien zondag dan wel weer.
Ik heb vanavond een halve kroket en een klein beetje patat gehad van de cafetaria. Dat viel beter dan wanneer we het zelf maken.
Ik hoor hier veel over ontbijtkoek, en heb in de winkel gegekeken naar calorien en energie gebeuren. Ik vond persoonlijk dat er veel in zat? Heb het verder niet onthouden hoor, hoeveel het was. Waarom is ontbijtkoek dan goed om anders even tussendoor te nemen?
krachttraining is wel aan te bevelen. Het lichaam moet meer calorieen verbranden om de spiermassa in stand te houden. dit scheelt per dag tegen de 500kcal.
als je geen krachttraining doet, val je wel af, maar verlies je ook veel spiermassa (3x zo zwaar als vet) het voordeel van spier massa is dat het naast de extra verbranding ook het lichaam vorm geeft.
[quote]Bij krachttraining denken veel mensen onterecht aan bodybuilding. Dit is echter een geheel andere sport. De toestellen voor krachttraining versterken en verstevigen de spieren. Het corrigeert uw figuur, versterkt de botten en verbetert de houding. Bovendien verhoogt krachttraining de stofwisseling zodat u meer calorieën verbrandt.
[/qoute]
Wat veel miss_dynastie! Je mag zelf kiezen wat je begingewicht is. Het hoogste gewicht is vaak wel het leukste, want dan ben je al meer afgevallen. En je zit nu in de 2 getallen, dat is echt al een belangrijke psychische grens.
Goed dat je je aan je calorieen houdt. Jammer van het sporten. Je ziet nu wel dat het met goed eten ook lekker hard gaat, en het was nog makkelijk ook. Dat is helemaal leuk.
Ik zie dat de al uit het lijstje zijn Fannetje, dat maakt het een stuk overzichtelijker.
quote:Ja, dat klopt allemaal ook wel. Maar bij mij staat op nummer 1 nu eerst conditie krijgen. Want als iemand gewoon 0,0 conditie heeft zal die ook weinig kracht kunnen opbrengen.Maar het kracht werken komt wel. Maar niet nu.
Op zondag 16 november 2003 07:58 schreef Scighera het volgende:
@Funnykrachttraining is wel aan te bevelen. Het lichaam moet meer calorieen verbranden om de spiermassa in stand te houden. dit scheelt per dag tegen de 500kcal.
als je geen krachttraining doet, val je wel af, maar verlies je ook veel spiermassa (3x zo zwaar als vet) het voordeel van spier massa is dat het naast de extra verbranding ook het lichaam vorm geeft.
quote:Ik heb een snee van ongeveer 11 cm gehad. Daar waar de ontsteking zat in het midden zeg maar. Is nu net sinds 2 weken dicht.
Op zondag 16 november 2003 13:55 schreef YPPY het volgende:
Die pijn lijkt me wel minder Funnie. Ben je veel opengeneden of kunnen ze het met een klein sneetje doen? Zit het al weer helemaal dicht?
En applausje voor mij..LOL ik ben gaan douchen, waar iedereen bij was !!! (gezamelijke douchjes namelijk) Erg eng. En ook zo snel mogelijk. Maar heb het wel gedaan...
quote:Ik train in de sportschool vooral op vetverbranding. Je moet dan op een lagere hartslag trainen dan als je je conditie zou willen verbeteren. Bij mijn vorige sportschool had ik ook een borstband om de hartslag te meten, dat zond ie dan direct naar het cardioapparaat uit. Bij mijn nieuwe sportschool moet je bij lek cardio-apparaat heel gemakkelijk metalen pads vasthouden op het 'stuur' (of armsteunen of hoe je het wil noemen), je hartslag wordt dan automatisch gemeten en het apparaat past direct de weerstand aan.
Op zondag 16 november 2003 17:00 schreef Funnie het volgende:[..]
Ja, dat klopt allemaal ook wel. Maar bij mij staat op nummer 1 nu eerst conditie krijgen. Want als iemand gewoon 0,0 conditie heeft zal die ook weinig kracht kunnen opbrengen.Maar het kracht werken komt wel. Maar niet nu.
[..]Ik heb een snee van ongeveer 11 cm gehad. Daar waar de ontsteking zat in het midden zeg maar. Is nu net sinds 2 weken dicht.
De operatie gebeurt in vele ziekenhuizen en vooral Belgie middels een kijk operatie. Dan heb je 5 sneetjes. De pijn is nu gelukkig weer afgezakt. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Heb vanmorgen geroeid en gefietst en de Power Plate even uitgeprobeerd. Was toch weer een ander half uur voorbijEn applausje voor mij..LOL ik ben gaan douchen, waar iedereen bij was !!! (gezamelijke douchjes namelijk) Erg eng. En ook zo snel mogelijk. Maar heb het wel gedaan...
Ik de daarnaast ook een beetje krachttraining omdat ik het wel leuk vind. Ik moet wel zeggen dat ik snel zie (op mijn weegschaal) dat ik spiermassa erbij krijg. Dat vind ik op zich prima, maar het moet niet zoveel zijn dat ik niet meer in gewicht afval.
Verder is het natuurlijk fijn dat ik merk dat ik fitter ben en meer energie heb dan in mijn 'sportvrije' periode.
Over dat douchen: bij mijn vorige sportschool ging ik altijd sporten met mijn moeder en met de buurvrouw op zaterdag. Toen durfde ik niet te douchen waar zij bij waren. Nu sport ik alleen en ik heb er geen enkele moeite meer mee om te douchen in de gezamelijke doucheruimte. Ik ga zelfs lekker in de sauna zitten als het even kan. Die sauna is daar altijd aan en gratis duz...
Verder wil ik iedereen de komende tijd heel veel sterkte en succes wensen met alle lekkere Sinterklaas dingen die in de winkel liggen.
Funnie, wat goed van je dat je zoveel gaat sporten! Je zult zien dat het afvallen dan ook sneller gaat, succes ermee!
YPPY, de officiele uitslagen kunnen zo'n 3 weken in beslag nemen, vanmiddag ga ik wel even naar school om de toetsantwoorden te vergelijken met m'n eigen antwoorden en dan weet ik van de rest ook meer
Miss_Dynastie, goed joh zoveel eraf! Dat motiveert ook lekker om door te gaan!
Riann, 7 cm is lekker! Ik ga woensdag ook weer centimeters meten, en ik ben heel benieuwd!
Mijn weekend was druk en vol! En heb ook weer een beetje gesnoept (beetje boel). Een stuk taart op een verjaardag, patat en pepernoten. Maar goed, achteraf viel het nog wel mee, en ik heb nog 2 dagen om het wat rustiger aan te doen zofta ik woensdag wel afgevallen ben .
Iedereen een goede week toegewenst!
Groetjes Anouk.
Lekker tweedehands, kan me er geen buil aan vallen en er wordt weleens gezegd dat je er nog iets aan hebt ook.
iemand ervaringen ermee?
Ik ben benieuwd.
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 18-11-2003 17:56]
Dit weekend had ik een feestje van mijn vriendjes nichtje die in Malmö woont en we zijn daar met zijn allen (familie en paar vrienden van haar) een weekend heengegaan (naar Malmö dus, niet naar haar want het was een verrassing voor haar). Ik heb gepoogd om op het eten te letten maar als iedereen naar de BK enzo gaat, is dat moeilijk. Bovendien wilde ik wel de Zweedse hapjes uitproberen. De hartige taart is mij wel bevallen maar daar zit je snel vol van Maar hopelijk is alles goedgekomen door het vele wandelen in Kopenhagen en Malmö en door het dansen op het feestje
We zien donderdag wel wat de schade is!
Funnie: een plakje volkorenontbijtkoek is 50 kcal, dus dat valt best mee en dat kan je best als tussendoortje nemen
DarkElf: zelf heb ik geen ervaring met zo'n ding maar extra sporten kan nooit kwaad als je je lichaam genoeg laat rusten. En ik zie dat ik een beetje laat ben om nog buiten te gaan hardlopen... dus ik ga mezelf zo maar verplichten om 500 keer met het springtouw te gaan springen (met muziek anders is het zo saai )
Gisterenavond was ik op bezoek bij mijn vader en daar heb ik koffie op. Dat had ik jaren niet gedronken, maar ik durfde niet te zeggen dat ik het niet zo lekker vind (het was niet bij hem thuis, maar dat is een lang verhaal). Uiteindelijk heb ik drie keer koffie op. De laatste twee keer was die wel super extra sterk en ik heb daarom toch maar suiker genomen. Geheel tegen mijn principes in, maar ik kreeg het echt niet weg. Gelukkig was het totaal nog geen vol lepeltje. Ik was wel misselijk toen ik thuis kwam en heb nog uren wakker gelegen in bed. Ik ga dus géén koffie meer drinken.
Dat klinkt als een flinke snee Funnie. Wat goed dat je gezamenlijk durfde te douchen. Snel of niet, je hebt het toch maar gedaan! Voordeel is nu wel,dat ze nu extra goed zien dat je super veel afvalt.
Een sauna is helemaal leuk octopussy, al durf ik dat ook niet zomaar. Vorig jaar wel op vakantie met mn vriendje, dat was niet eng. Verder kom ik alleen bij een sauna tijdens een jaarlijkse cursus met mijn collegas en dan houdt ik mijn zwempak aan (we gaan eerst zwemmen). Ik was wel vorig jaar vrijwilliger bij zwemmen met gehandicapten, toen heb ik me wel over de angst heen gezet om me te verkleden in het grote hok. Dat was ook niet zo heel eng, want zelfs met die 20 kilo extra had ik in vergelijking met de rest nog een goed figuur.
Hoe ging de vergelijking van de antwoorden Anoukje1983? Heb je goede hoop?
Zon ministepper heb ik ook DarkElf. In het begin was het wel zwaar, maar nu gaat het heel gemakkelijk. Ik mag alleen niet langer dan een kwartier achter elkaar, anders gaat hij kapot. Hij kraakt niet zo erg, dus ik ga soms voor de tv staan, of ik zet muziek op. Dan is het een stuk makkelijker.
Het weekendje weg valt vast mee wat betreft kilos Pandorah.
Mijn inlopgnaam is veranderd (ik was eerst anoukje1983). Komt doordat mijn internet heel vaag doet, ik kan bepaalde pagina's niet meer openen en was ook het wachtwoord kwijt van Fok. En wanneer ik een mailtje liet sturen met het WW, kon ik vervolgens die link niet openen . Maar goed, i'm back hehehe.
Mijn gewicht voor deze week ik 106 kilo! Toch bijna een halve kilo eraf!
Mijn vetpercentage is ook verlaagd en ik heb er ook aardig wat centimeters af! (mijn taille is 6 cm kleiner, maar ik denk dat ik 2 weken geleden een meetfoutje gemaakt heb, want zoveel kleiner kan toch niet?)
Dus nieuwe stats:
Anoukje1983 (1m76) (34,9) was 118 kg, is nu 106 kg en wil graag 75 kg wegen -12
Je kunt een fa of gm mailen om je te helpen, dan kun je weer met je oude account posten.
Swatkat heb je nu je ritme te pakken? Hoop het, bel je volgende week. Suc6.
Groetjes Nojojo
Zojuist een stuk gefietst en ik ben moe!
Zow dat wou ik even kwijt . Trusten allemaal!
Liefs Anouk.
ps, wat wordt er weinig gereageerd de laatste dagen hier! Iedereen wel blijven schrijven he!
Ik ben al een tijdje niet meer op de weegschaal gaan staan, ik durf niet meer
Ik heb sinds vorige week vrijdag mijn rug gekneusd (en dat was nou net de dag waarop ik dacht een nieuw begin te maken met harder sporten ) dus heb ik sindsdien niet kunnen sporten. Tevens kon ik de verleiding niet weerstaan om mezelf te troosten met chocola en hebben we in het weekend bij turkse vrienden overheerlijke dingen gegeten
hoewel er wel yoghurtsaus over zat en geen vette saus
.
*zucht*
Ik voel me zo'n kneus, hardlopers zijn doodlopers, niet?
Sorry voor het geklaag... * DuchessX geeft zichzelf een trap onder d'r kont
quote:en ik geef je een aai over de bol
Op donderdag 20 november 2003 16:43 schreef DuchessX het volgende:
Sorry voor het geklaag... * Riann geeft zichzelf een trap onder d'r kont
na twaalf minuten kon je me opvegen.
Maar ik ga doorzetten hoor!
Maar wat gewicht betreft ben ik het stil staan zo gruwelijk zat! Iedereen roept wel, ach als je niet aankomt..... en Joh dat duurt altijd even...
Maar ik sta nu al bijna twee maanden stil en ik ben het echt spuugzat!
Ik eet netjes, zondig alleen soms als er visite is (en ja toen ik me klote voelde maar dat gebeurt ook niet iedere dag..) en er gebeurt niets!
Wat moet ik daar nu in hemelsnaam aan doen????
Het wisselt steeds een beetje Anouk. Soms is het rustiger en soms wat drukker. Een tijd geleden werd er in het feestdagen topic gezegd dat het zo rustig was, nu geldt dat weer meer voor hier.
Dat gaat goed m@x! Die cursus klinkt bekend, die dingen zijn niet bevorderlijk voor het afvallen. Je komt vast niet veel aan je als dat wel zo is, is het er vast weer snel vanaf.
Wat ontzettend balen DuchessX! Echt ontzettend zonde van je rug en je wilde net weer beginnen. Maar geef niet meteen op! Je kunt altijd weer opnieuw beginnen en nu proberen de schade te beperken. Tuurlijk ben je geen kneus. Het gaat vast snel beter.
Het enige wat je kunt doen is volhouden DarkElf. Zeker nu je bent gaan steppen. Dat je het nog 12 minuten hebt volgehouden de eerste keer! Houd je nog bij wat je eet? Misschien ben je onbewust iets meer gaan eten of wat anders omdat het nu kouder wordt. Niet opgeven nu! Je bent al hartstikke ver!
slecht natuurlijk nou ja, ik ga weer meer eten en elke dag steppen en ik geef iig niet op, hoe moeilijk doorgaan ook is.
Lijnen gaat lekker, schiet echt goed op! Ik heb totaal niet het gevoel dat ik er veel moeite mee heb (kan ook tijdelijk zijn), dus de laatste dagen gingen perfect!
En het is weer bijna weekend (dus maar hopen dat ik me deze keer wel in kan houden....)
quote:Fijn dat je eigen nick weer terug hebt
Op vrijdag 21 november 2003 10:48 schreef Anoukje1983 het volgende:
Ik ben er weer met mijn eigen nick!! yeyLijnen gaat lekker, schiet echt goed op! Ik heb totaal niet het gevoel dat ik er veel moeite mee heb (kan ook tijdelijk zijn), dus de laatste dagen gingen perfect!
En het is weer bijna weekend (dus maar hopen dat ik me deze keer wel in kan houden....)
Mkleinman64 (1m90) (26,3) was 103,5 kg, is nu 94,8 kg en wil graag 88 wegen -8,7
2 ons deze week afgevallen.
Sporten gaat nog steeds goed. En ga zo ook sporten om ff wat frustratie kwijt te raken. Afvallen gaat ook wel goed. Ben nu 108.6
als het goed is 1.2 kilo kwijt
Funnie: sporten is altijd goed, zeker in tijden van frustraties en stress want dat geeft weer nieuwe energie. Helaas heb ik volgende week te weinig tijd om voor je in te vallen. Hopelijk kan je met iemand anders ruilen? In ieder geval veel sterkte en niet al te gefrusteerd raken he?
quote:ooh oke, heel erg bedankt !!
Op vrijdag 21 november 2003 13:55 schreef m@x het volgende:
Hoi Funnie. Ik wil het volgende week wel van je overnemen. Ik ben eigenlijk de week erna aan de beurt, maar we kunnen toch gewoon ruilen. Dan doe jij mijn week.
Op de sportschool bleek ik weer 3 ons kwijt te zijn.
Ben nu 108.3 Sporten helpt echt.. Vanmiddag 2 uur gesport, en daarna een heerlijke massage genomen van 8 minuten. Op zo'n stoel.. Tis net een echte massage, werkelijk waar
Heb wel moeie benen nu hoor
Dit gaat me iedere dag wel lukken hoor, wil het graag een half uur per dag volhouden maar ja, ben net begonnen dus leg mijn eisen drempel even wat lager dan ik gewend ben.
Nu is mijn gewicht dus 90,6 en dat is 10,2 kg lichter dan elf weken geleden Ik zit met m'n BMI dus nu ook eindelijk onder de 30: 29,6!
Zeer goed weekje dus voor mij
quote:Dat moet een waanzinnig lekker gevoel zijn, gefeliciteerd!
Op vrijdag 21 november 2003 23:31 schreef Fannetje het volgende:
Gisteren weer bij de WW geweest (na een weekje gemist te hebben) en het resultaat mag er zijn: - 1,6 kg! En dat betekent dus dat ik 10 % van mijn oude gewicht kwijt ben en dus de sleutelhanger heb gekregenNu is mijn gewicht dus 90,6 en dat is 10,2 kg lichter dan elf weken geleden
Ik zit met m'n BMI dus nu ook eindelijk onder de 30: 29,6!
Zeer goed weekje dus voor mij
ik ga niet zo heel snel, maar ben gisteren ook niet naar de WW geweest om te wegen. Ik heb een slechte week gehad met vreetbuien (ik denk toch stress), en donderdag was ik sowieso ziek
gaat vandaag gelukkig al weer beter dus ik ga morgen ga ik mezelf weer ff martelen in de sportschool.
Deze week dus even geen update van mij want ik wil me echt aan de WW weegschaal houden voor de updates.
En dan komende week maar wat punten gaan sparen voor de dieetclub meeting van volgende week zaterdag
quote:En als je extra punten nodig hebt, gaan we wel een rondje rennen door de tuin
Op vrijdag 21 november 2003 23:43 schreef octopussy het volgende:
En dan komende week maar wat punten gaan sparen voor de dieetclub meeting van volgende week zaterdag![]()
Je bent goed bezig Fannetje met dat afvallen!
Het geen betekend dat ik dus van :
109,8 naar 107,3 ben gegaan in 1 week tijd. Kan toch niet? Tis de meting van vorige week zaterdag (op mijn weegschaal) en vandaag (op mijn weegschaal)
2,5 kilo in 1 week Zou dat door sport komen?
Ben weer weg. Verplichtingen te doen. Maar wou dit toch ff kwijt
quote:Geweldig meid en idd het kan door het sporten komen. Anders weeg je morgen nog een keer dan weet je het zeker. Doe ik ook altijd als ik op de weegschaal sta en ik denk nee dit kan niet. En vaak is het toch wel zo.
Op zaterdag 22 november 2003 10:03 schreef Funnie het volgende:
ff snel tussen door,, Tis zaterdag.. En mijn officiele weegdag op mijn eigen weegschaal.. Mijn mond viel open van verbazing.. 107,3Het geen betekend dat ik dus van :
109,8 naar 107,3 ben gegaan in 1 week tijd.
Kan toch niet? Tis de meting van vorige week zaterdag (op mijn weegschaal) en vandaag (op mijn weegschaal)
2,5 kilo in 1 weekZou dat door sport komen?
GOED ZO
quote:funnie het kan! wees er trots op en ga zo door!
Op zaterdag 22 november 2003 10:03 schreef Funnie het volgende:
ff snel tussen door,, Tis zaterdag.. En mijn officiele weegdag op mijn eigen weegschaal.. Mijn mond viel open van verbazing.. 107,3Het geen betekend dat ik dus van :
109,8 naar 107,3 ben gegaan in 1 week tijd.
Kan toch niet? Tis de meting van vorige week zaterdag (op mijn weegschaal) en vandaag (op mijn weegschaal)
2,5 kilo in 1 weekZou dat door sport komen?
Ik heb me nog steeds niet gewogen want ik moet toch ongesteld worden. Is alleen maar deprimerend dan
Gister ben ik gaan shoppen en ik heb een broek gekocht. En ja nog steeds 2 hele broekmaten kleiner dan een paar maanden geleden
It made my day!
quote:Het shoppen word steeds leuker
Op zaterdag 22 november 2003 10:53 schreef DuchessX het volgende:
Jeetje Funnie wat ga je goed meis!!!Ik heb me nog steeds niet gewogen want ik moet toch ongesteld worden. Is alleen maar deprimerend dan
Gister ben ik gaan shoppen en ik heb een broek gekocht. En ja nog steeds 2 hele broekmaten kleiner dan een paar maanden geleden
It made my day!
of dan denk je bij een broek oww die zal wel te klein zijn en wat blijkt dan dat ie zelfs nog te groot is. Shoppen word alsmaar leuker
Heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen week , maar was ontzettend druk en dan moet je steeds meer pagina's met berichtjes doorwerken
Allereerst mijn update: 97,0 kg, dat is dus 0.9 kilo minder dan vorige week. Ik ben er erg blij mee, heb niet kunnen sporten wegens tijdgebrek en ook niet echt regelmatig kunnen eten, al heb ik snoep en dergelijke wel laten staan!
Yppy, vroeger bij mijn ouders thuis dronken we heel veel koffie, maar nu ik op mezelf woon drink ik het helemaal niet meer. Mijn vriendje drinkt geen koffie, dus dat vind ik niet zo gezellig... ik drink nog wel koffie als ik op visite ga, maar eerlijk gezegd krijg ik er wel ontzettende honger van en word ik er misselijk van. Zo raar, jarenlang dag in dag uit gedronken, maar nu heb ik liever thee
Wow Anoukje1983, jij gaat ook lekker zeg! Je bent toch al een hele hoop kwijt en dan nog zoveel afvallen in een week, goed hoor! Ik schaam me ook dat ik jullie zo verwaarloosd heb, zal toch proberen wat meer te reageren , een keer in de twee dagen of zo, dan is die lijst niet zo lang
Wat goed, M@x. Ik hoop dat ik als ik zoveel ben afgevallen als jij ook nog zo lekker ga . En af en toe iets overdrijven met eten (zoals op een cursus) lijkt me ook niet erg, we zijn tenslotte allemaal mens en je hoeft ook niet alles te weerstaan (en op cursus kan het aanbod heerlijk zijn, mjammmm.....)
DuchessX een hele dikke knuffel voor jou! Ik ben blij dat je zo genoten hebt bij je Turkse vrienden En heel vervelend van je rug, ik had dat ook toen ik begon met hardlopen.... ik miste een traptrede, maar kwam wel goed terecht, dacht ik. Toch heeft mijn knie echt nog weken pijn gedaan en heb ik een hele poos rust moeten houden. Heel veel beterschap voor jou
En ik ben blij voor je dat je toch nog twee maten kleiner past. Twee maten, hallo, weet je hoe goed?!!!
Funnie, jij gaat ook lekker zeg! Goed dat je jezelf na het sporten even lekker hebt verwend. En je merkt echt dat het werkt . Goed zo, volhouden!!
DarkElf, hoe meer je sport, hoe makkelijker het gaat. Dat merkte ik ook met het hardlopen Volhouden he, je bent heel goed bezig
Wow Fannetje, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 11 weken, jeetje wat goed, ik hoop dat ik over elf weken ook zover ben!
Octopussy, wat vervelend van die vreetbuien. Ik heb soms ook de neiging hoor, zeker nu ik drie weken voor een zeeeer drukke tentamenperiode zit, maar ik probeer me echt ontzettend in te houden en gelukkig lukt dat nu wel, waar het in het verleden misging. Wees niet te hard voor jezelf en ga met goede moed verder en voel je nietschuldig!!!
Nojojo ik hoop dat je het naar je zin hebt in Wenen. En je mag best iets lekkers eten, je bent tenslotte uit
Miss_S ook ik heb weinig tijd om te sporten, maar zo zien we maar dat we met op ons eten letten er ook wel komen alleen duurt het dan wat langer
Ook even zeggen: jullie zijn echt verschrikkelijk goed bezig en het is fijn om alle gemotiveerde berichten te lezen, dat lijnen ook zo kon zijn heb ik nooit geweten.
Doorgaan meiden, we winnen de strijd allemaal vast wel!
quote:lijnen is niet zo erg
Op zaterdag 22 november 2003 15:30 schreef DarkElf het volgende:
Thenks voor de bemoedigende reacties; doet een mens goedOok even zeggen: jullie zijn echt verschrikkelijk goed bezig en het is fijn om alle gemotiveerde berichten te lezen, dat lijnen ook zo kon zijn heb ik nooit geweten.
vroeger vond ik het altijd zo shit heel dat gelijn en ik kreeg soms ook freetbuien omdat ik het gewoon dan zat was. Ik ben nu vanaf maart bezig niet 1 keer een freetbui gehad
zo zie je idd maar weer dat het ook leuk kan zijn. Vooral als je weer gaat shoppen dat je dan weer een maatje minder hebt
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:57 schreef Riann het volgende:[..]
Het shoppen word steeds leuker
of dan denk je bij een broek oww die zal wel te klein zijn en wat blijkt dan dat ie zelfs nog te groot is. Shoppen word alsmaar leuker
Vandaag had ik mijn nieuwe broek aan en ik bedacht dat ik zelfs nog een maat kleiner wel even had kunnen passen; deze zit toch best nog ruim...
Maar het voelt ontzettend lekker ja.
Maandag ga ik weer proberen te sporten en dan proberen om het weer vaker vol te houden. Ik vind het echt ontzettend moeilijk om met al die lekkernijen in de winkel te lijnen (* DuchessX heeft nu ook weer een schaaltje pepernoten op tafel staan )...
quote:Wat een lieve mensen zitten er toch in het dieettopic
Op zaterdag 22 november 2003 12:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoi lieve allemaal,Heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen week
, maar was ontzettend druk en dan moet je steeds meer pagina's met berichtjes doorwerken
Allereerst mijn update: 97,0 kg, dat is dus 0.9 kilo minder dan vorige week. Ik ben er erg blij mee, heb niet kunnen sporten wegens tijdgebrek en ook niet echt regelmatig kunnen eten, al heb ik snoep en dergelijke wel laten staan!
Yppy, vroeger bij mijn ouders thuis dronken we heel veel koffie, maar nu ik op mezelf woon drink ik het helemaal niet meer. Mijn vriendje drinkt geen koffie, dus dat vind ik niet zo gezellig... ik drink nog wel koffie als ik op visite ga, maar eerlijk gezegd krijg ik er wel ontzettende honger van en word ik er misselijk van. Zo raar, jarenlang dag in dag uit gedronken, maar nu heb ik liever thee
Wow Anoukje1983, jij gaat ook lekker zeg! Je bent toch al een hele hoop kwijt en dan nog zoveel afvallen in een week, goed hoor! Ik schaam me ook dat ik jullie zo verwaarloosd heb, zal toch proberen wat meer te reageren
, een keer in de twee dagen of zo, dan is die lijst niet zo lang
Wat goed, M@x. Ik hoop dat ik als ik zoveel ben afgevallen als jij ook nog zo lekker ga
. En af en toe iets overdrijven met eten (zoals op een cursus) lijkt me ook niet erg, we zijn tenslotte allemaal mens en je hoeft ook niet alles te weerstaan (en op cursus kan het aanbod heerlijk zijn, mjammmm.....)
DuchessX een hele dikke knuffel voor jou! Ik ben blij dat je zo genoten hebt bij je Turkse vrienden
En heel vervelend van je rug, ik had dat ook toen ik begon met hardlopen.... ik miste een traptrede, maar kwam wel goed terecht, dacht ik. Toch heeft mijn knie echt nog weken pijn gedaan en heb ik een hele poos rust moeten houden. Heel veel beterschap voor jou
En ik ben blij voor je dat je toch nog twee maten kleiner past. Twee maten, hallo, weet je hoe goed?!!!
Funnie, jij gaat ook lekker zeg! Goed dat je jezelf na het sporten even lekker hebt verwend. En je merkt echt dat het werkt
. Goed zo, volhouden!!
DarkElf, hoe meer je sport, hoe makkelijker het gaat. Dat merkte ik ook met het hardlopen
Volhouden he, je bent heel goed bezig
Wow Fannetje, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 11 weken, jeetje wat goed, ik hoop dat ik over elf weken ook zover ben!
Octopussy, wat vervelend van die vreetbuien. Ik heb soms ook de neiging hoor, zeker nu ik drie weken voor een zeeeer drukke tentamenperiode zit, maar ik probeer me echt ontzettend in te houden en gelukkig lukt dat nu wel, waar het in het verleden misging. Wees niet te hard voor jezelf en ga met goede moed verder en voel je nietschuldig!!!
Nojojo ik hoop dat je het naar je zin hebt in Wenen. En je mag best iets lekkers eten, je bent tenslotte uit
Miss_S ook ik heb weinig tijd om te sporten, maar zo zien we maar dat we met op ons eten letten er ook wel komen
alleen duurt het dan wat langer
Knap hoor dat je zonder sporten toch bijna 1 kilo bent afgevallen!!!!
Gaat het nu weer helemaal goed met je knie?
quote:* DuchessX krijgt allemaal berichtjes van d'r dinnetje dat ze zo enthousiast aan het steppen is
Op zaterdag 22 november 2003 15:30 schreef DarkElf het volgende:
Thenks voor de bemoedigende reacties; doet een mens goedOok even zeggen: jullie zijn echt verschrikkelijk goed bezig en het is fijn om alle gemotiveerde berichten te lezen, dat lijnen ook zo kon zijn heb ik nooit geweten.
quote:Shoppen roeleert hé Riann?
Op zaterdag 22 november 2003 15:35 schreef Riann het volgende:[..]
lijnen is niet zo erg
vroeger vond ik het altijd zo shit heel dat gelijn en ik kreeg soms ook freetbuien omdat ik het gewoon dan zat was. Ik ben nu vanaf maart bezig niet 1 keer een freetbui gehad
![]()
zo zie je idd maar weer dat het ook leuk kan zijn. Vooral als je weer gaat shoppendat je dan weer een maatje minder hebt
quote:Zekers
Op zaterdag 22 november 2003 19:52 schreef DuchessX het volgende:[..]
Shoppen roeleert hé Riann?
Doorgaan is nu even moeilijk DarkElf, maar dat lukt je vast. Als je gewicht binnenkort weer naar beneden gaat, wordt het weer een stuk makkelijker. Je gaat nu je eetgewoontes weer aanpassen, dan gaat het vast weer vlug naar beneden.
Steppen doe ik ook regelmatig voor de tv. Of met muziek. Maar dan wel iets met ondertitel, anders moet de tv zo hard. De step kraakt niet vreselijk erg, maar wel net zo hard dat ik de tv niet goed kan horen als die op normaal volume staat. Heb jij dat ook?
Leuk dat je weer jezelf bent Anoukje.
Leuk dat er toch niets bijgekomen is Pandorah. Dan zijn die weekendje dus helemaal niet zo slecht.
Wat ben je ontzettend veel afgevallen Funnie! Goed hoor, en ook nog zoveel gesport. Nog even en je kunt je complete garderobe weggooien.
Keigaaf Fannetje! Als je zo door gaat, moet je echt een naambordje op doen zaterdag. Neem je de sleutelhanger mee? Wat is nu de volgende beloning? Een petje?
Het hoeft ook niet vreselijk snel te gaan octopussy. Elk lijf is anders en zo lang je gewicht naar beneden gaat, is het goed. Het duurt misschien wat langer, maar je komt er wel. Ik heb vaak gebaald dat ik niet zo snel ga, maar nu maakt het me niet zoveel meer uit. Het is er toch af.
Twee maten DuchessX! Dat is veeeeel! Kun je al veel oude kleren uit de kast halen? Wacht maar tot je nieuwe broek ook weer afzakt en je weer moet gaan shoppen. Gedwongen winkelen kan best leuk zijn.
Je hebt toch behoorlijk was posts doorgewerkt miss_dynastie. Fijn dat er toch zoveel af is, ook al had je niet veel tijd om te sporten. Mijn vader dronk vroeger ook altijd koffie en dan dronk mijn moeder dat mee. Toen ik 10 was ging hij verhuizen en ging mijn moeder aan de thee. Dat is toch makkelijker alleen. Er werd toen alleen nog koffie gedronken op verjaardagen. Ik heb even moeten oefenen, maar toen lustte is ook thee. Koffie was nooit een succes. Mijn broertje omgekeerd, dus het is blijkbaar niet geërfd.
Vriendje drinkt niet vaak koffie, soms senseo. We drinken meestal thee als we samen iets nemen
DuchessX, moeilijk he, die pepernoten? Ik heb ze hier ook op tafel staan, aangezien vriendlief niet lijnt en dus ook niet onder mijn lijnen hoeft te lijden, vind ik zelf. Vorige week vrijdag heb ik er 2 1/2 genomen, sindsdien niets meer... toch is er elke keer weer die verleiding Met mijn knie gaat het nu weer goed, doordat ik er in het begin gewoon mee doorgesport heb, heeft het herstel wat langer geduurd. Maar nu kan ik probleemloos rondlopen zonder auwww
Gister lekker met vriendlief de stad in geweest, heerlijk die sinterklaasstemming. Drie uur rondgeslenterd en daarna nog even naar schoonmams gewandeld (ongeveer twintig minuten van ons af). Had ze taart in huis Ah joh, maar dat ene stukje maakt toch niet uit nee, ze is al dik zat... neeeeee, dat bedoel ik niet!... mensje helemaal in de stress
maar ik had er echt geen behoefte aan en heb dus ook niet genomen (*trots is*). Kwam ze aan zetten met wokkels, blokjes kaas, worst dat is toch allemaal gezond? Jaja ma, dat buikje zit er bij jou dus ook niet voor niks
en ook was ze het al niet eens met mijn drankkeuze (glaasje water). Echt heel komisch! Het is een schat hoor, maar ook zo'n echte zorger, om het maar even zo te zeggen. Ze werd helemaal gek
. Zo, en nu ga ik gauw een essay afschrijven
Anoukje1983 (1m76) (34,9) was 118 kg, is nu 106 kg en wil graag 75 kg wegen -12
Fannetje (1m75) (29,6) was 100,8 kg, is nu 90,6 en wil graag 75 wegen -10,2
Funnie (1m70) (37,1) was 130 kg, is nu 107,3 en wil graag 80 kg wegen -22,7
miss_dynastie (1.70) (33,6) was 103,4 kg, is nu 97 en wil graag 75 kg wegen -6,4
Miss_S (1m68) (31,2) was 98 kg is nu 88 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Mkleinman64 (1m90) (26,3) was 103,5 kg, is nu 94,8 kg en wil graag 88 wegen -8,7
m@x (1m65) (27,7) was 93,5 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 65 wegen -18
Pandorah (1m68) (28,6) was 89,5 kg, is nu 80,6 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -8,9
Riann (1m72) (28,1) was 102 kg, is nu 83 kg en wil graag 65 wegen -19 kg en 85 cm
Vriendinnie (1m80) (37) was 129,3 kg, is nu 119.8 kg en wil graag 75 kilo wegen-9,5
Roulatielijstje:
Week 48: m@x
Week 49: Funnie
Dat verhaal klint zo bekend miss_dynastie! Net mijn schoonmoeder. "Je moet goed eten, want drinken is ook duur." "Je wordt maar één kee... jaar." Goed zeg dat je toch niets genomen hebt. Het is moeilijk als mensen het zo aanbieden en dan denken dat ze het goed doen (met worst en kaas), extra knap als het je dan toch lukt om nee te zeggen. Ik krijg het nu steeds makkelijker. Nu is het van "Jij wilt vast niet." Ik kom nu absoluut niet meer in de verleiding om iets ongezonds te nemen.
Succes met je essay.
Yppy, drinken is duur, die heb ik mijn schoonmoeder ook weleens horen zeggen ja. Maar ach, dat beetje kraanwater dat ik drink op een dag drie liter Ennuh, laat voor mij die 48+ kaas en boterhamworst maar mooi zitten
M@x, als je er maar lekker van hebt genoten, dat is het belangrijkste! Nu met frisse moed weer aan de slag. Succes
Zo, ik ga even een biefstukje eten, hmmm
Maar willen er graag een paar anderen bij....
Dus kom je hier neuzen en denk je: hmmm ik wil ook wel bij een vrij nieuwe groep mijn plaatsje innemen en gemotiveerd afvallen dan meld je aan
Mail naar: vetweg-subscribe@yahoogroups.com om je aan te melden en na de bevestiging kan je mee mailen op het adres: vetweg@yahoogroups.com
Tot snel
xx
Sonja en Silvia
ik zie op de weegschaal dat ik wel weer behoorlijk ben afgevallen en tegen de tijd dat het donderdag is (vaste ww weegdag) waarschijnlijk nog wel meer.
Ik ga de eerste week van februari op vakantie naar Egypte. Ik ga lekker duiken in de rode zee dus ik moet me in mijn duikpak wringen (is nu behoorlijk strak, zielig he? ).
Dat is dus over 10 weken. Als we nu even gemiddeld een pond per week berekenen ben ik dus tegen die tijd 5 kilo lichter dan nu, oftewel 11 kilo in totaal afgevallen.
Dan zit mijn duikpak waarschijnlijk al heel wat comfortabeler
gaan jullie me er aan houden?
Fijn dat het af is miss_dynastie.
Ik denk dat het redelijk makkelijk is om hier mee te gaan doen 1Sonja1. Waarom komen jullie niet gewoon hier mee posten? Eerlijk gezegd vind ik je post toch wel richting spam gaan, het is maar goed dat ik geen mod meer ben, dan had ik moeten bedenken wat ik ermee moest doen , het is namelijk pas je tweede post op fok!.
Ga dus gewoon hier mee posten, jullie hebben het al gevonden.
Dat zou gaaf zijn octopussy! Dan is je duikpak misschien zelfs wel te groot. Houd je wel rekening met de feestdagen? Dan gaat het vaak wat minder snel.
Nou kben het weekend redelijk goed doorgekomen, wel wat gesnoept enzo, maar niet zo erg als vorig weekend.
Het gaat dus toch de goede kant op .
[Dit bericht is gewijzigd door Anoukje1983 op 24-11-2003 13:11]
Zijn er meer mensen die dit hebben en zo ja, hoe bevalt het? Is het goed vol te houden?
Groetjes Anoukje.
Octopussy, ik ga je er zeker aan houden! Maar ik zal niet kwaad worden als het niet lukt, want met de feestdagen en zo
Yppy, ik ben ook blij dat het af is. Maandag moet de tweede af zijn , maar die mag ik gelukkig per mail inleveren.
Anoukje1983, moeilijk he, dat weekend? Bij mij gaat het al een stuk beter, blij om te lezen dat dat bij jou ook zo is
Grrr, gister weer een hele discussie met mijn moeder ja die ja, die ik toevallig in de stad tegenkwam toen ik uit school kwam... een hele discussie over afvallen (alsof zij ervanaf weet ) en dat zij de sportschool wel zal betalen... a. Ik wil helemaal niet naar de sportschool, het gaat nu hard genoeg en ik kan op eigen kracht wel afvallen, dan ga ik later voor mijn spieren en zo wel naar de sportschool, en b. ze belooft altijd vanalles (zoals mijn dure sportschoenen betalen) maar komt nooit een belofte na! Ik zie mezelf al vastzitten aan een abonnement van 70 euro, drie maanden lang. Geen zin in
Nu is ze dus beledigd
Hoe doen jullie dat met de feestdagen? Aangezien mijn moeder ons vorig jaar heeft laten zitten, spreek ik met haar niets af. Als ze langs wil komen hoor ik het wel... maar mijn schoonmoeder... een enorme lieverd, hoor, maar mager koken kan ze niet En ik kan haar natuurlijk ook geen menu opleggen. En vorig jaar is ze met haar vriend komen eten, maar dat kostte alles bij elkaar ruim 100 euro (heerlijk he zo'n uitgebreide kok
, bovendien is haar vriend nogal een eter
sprak zij netjes, toch, dus ik heb eigenlijk, nu ik op mijn eigen eten zo bespaar, geen zin om dat uit te geven.. En je weet hoe mensen zijn, dat uitgebreide van vorig jaar gaan ze dan verwachten, blablabla, en dan valt het alleen maar tegen... hellup, wat moet ik doen
?? Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar als ik me te buiten ga ga ik echt ongelooflijk spijt krijgen!
Ik doe er 's ochtends 1000 en 's avonds 1000.
Erg makkelijk, lekker voor de tv met de afstandsbediening zap klaar
Al met al ben ik weer beter aan het eten en aan het bewegen dus ik ben benieuwd, ik zie nu echter wel in dat stilstaan onvermijdelijk lijkt en het niet hoeft te betekenen dat ik altijd stil blijf staan... ach ja we zien wel
Moeders Wat balen mis_dynastie. Heb je altijd zon niet zon goedcontact met je moeder? Met Kerst ben je toch afhankelijk van anderen. Je kunt misschien voorstellen dat jij de salade maakt ofzo? Dan kun je dat gezond houden en dan kan ze verder maken wat ze zelf wil.
Wat een geld voor een etentje, dat halen wij niet denk ik. Als je zelf kookt, kun je het makkelijker gezond houden. Ga anders gourmetten, jij de paprika, champignons, kip en vis en zij de rest. Veel maaltijd(huzaren)salade erbij, dan zit ze snel vol. Soepie vooraf of een cocktail van fruit. Als toetje (water)meloen in vormpjes.
Wat heb je vorig jaar gemaakt?
Gaat goed zo te lezen DarkElf. Fijn dat ie niet zo kraakt, dat is wel fijn. Gisteravond heb ik ook weer gestept. Lekker alle drukte en stress van m'n werk eruit bewegen.
DarkElf, ik ben blij dat je het weer een beetje ziet zitten Step ze!
Oh ja, nog een schattige opmerking van een van mijn vrienden: is het wel slim om nu te gaan lijnen, nu kan je al die lekkere dingen niet eten met Sint en Kerst
Uh ja, dit leek me wel een mooi moment
Nu maar hopen dat Sinterklaas geen chocoladeletter in mijn schoen doet...
Wel leuk, ik ging net koffie halen en een collega zag dat ik weer wat afgevallen was. Zij vond dat ze ook weer wat moest afvallen dus ze gaat binnenkort gezellig met ons (andere twee collega's) mee sporten op donderdag. Hoe motiveer je mensen op het werk zeg
Funnie: Goed toch dat je zoveel bent afgevallen? En sporten kan daar inderdaad bij helpen
DuchessX: woei! da's lekker dat je al twee broeksmaten minder hebt. Met de kerst ga ik ook weer eens winkelen en ben benieuwd waar ik dan op uit kom
1Sonja1: Net zoals de anderen zit ik niet te wachten op een maillijst. Kom gewoon hierbij. Veel leuker
octopussy: Deal! We gaan je daaraan blijven herinneren! Pas je nu al in je pak?
anoukje1983: Ik ken "The Firm" niet (tenzij het die film is maar dat bedoel je vast niet)? Wat kan dat ding?
miss_dynastie: Tjonge jonge, wat een zeurmoeder zeg . Gewoon niets van aantrekken en je eigen ding doen zou ik zeggen!
Vraag aan je schoonmoeder of ze ook wat magere dingen voor jou wilt klaarmaken? Anders: zorg dat je kleine hoeveelheden neemt en niet overal te veel van. En als ze bij jou langskomt, maak gewoon klaar wat jij lekker vindt en als haar vriendje nog honger heeft dan schept ie nog maar op
Of ga lekker op vakantie met kerst. Heb je dat gezeur ook niet meer over dat eten met kerst Toen ik mijn vriendje net leerde kennen, zijn we de eerste jaren op vakantie geweest (de Ben Nevis beklimmen op eerste kerstdag is wel weer heel wat anders
) en sindsdien maakt het niemand (mijn en zijn ouders) niet meer uit of we nou komen of niet, ze plannen zelf gewoon wat. Superhandig
Mbt die chocoletter: ik heb er wel eentje gekocht voor in mijn schoen maar ik denk niet dat ik hem in een keer op krijg maar dat ik er een week over zal doen (is dat mooi meegenomen van dat lijnen)...
Vandaag was het weer weegdag en ik weeg nu 105,6 kilo. Het gaat dus echt niet snel maar er is wel weer 600 gram vanaf.
Misschien dat het wat sneller gaat nu ik begin met sporten.
Gisteren heb ik 'the firm'binnengekregen. Het zijn in feite 2 stepbankjes, met 3 videobanden. Je werkt telkens een heel programma af.
Van tevoren heb ik er op internet vaak over gelezen en het schijnt mensen heel goed te bevallen, nou ik ben benieuwd!
Nieuwe update voor mij is dus:
Anoukje1983 (1m76) (34,1) was 118 kg, is nu 105,6 kg en wil graag 75 kg wegen -12,4
quote:waar bestel je dat dan?
Op woensdag 26 november 2003 08:17 schreef Anoukje1983 het volgende:
Het zijn in feite 2 stepbankjes, met 3 videobanden. Je werkt telkens een heel programma af.
Van tevoren heb ik er op internet vaak over gelezen en het schijnt mensen heel goed te bevallen, nou ik ben benieuwd!
quote:Ik heb hem nu bij de wehkamp gekocht voor ¤19,95, normaal kost hij ¤80 ofzo bij Telsell.
Op woensdag 26 november 2003 08:30 schreef Babbelzz het volgende:[..]
waar bestel je dat dan?
Weet iemand hoeveel calorieen en vet er in zongedroogde tomaten zit?
Ik maak vanavond namelijk een pastasalade waar dat in moet:)
BMI is gezakt naar 29.5
Er is 1 cc bij ingespoten en ik denk dat er een halve cc weer uit moet. En dan mijn maag tot rust laten komen. Maar dat ik iig weer kan drinken.
Ik laat het hier nog wel horen
quote:Heb jij een maagband of zo ????
Op vrijdag 28 november 2003 07:58 schreef Funnie het volgende:
Ik ben nu op dit moment 106.1 Maar is niet op eerlijke manier gegaan. Mijn bandje is woensdag strakker gezet. Maar ik kan nu dus niets meer binnen houden.
Dus ik moet zometeen Hardenberg bellen. Om er wat uit te laten halen. Kan zelfs geen water meer binnen houden sinds gisteren avond.is niet goed.
Er is 1 cc bij ingespoten en ik denk dat er een halve cc weer uit moet. En dan mijn maag tot rust laten komen. Maar dat ik iig weer kan drinken.
Ik laat het hier nog wel horen
Oei Funnie! Da's niet leuk zeg. Sterkte!
Mkleinman64 (1m90) (26,2) was 103,5 kg, is nu 94,6 kg en wil graag 88 wegen -8.9
2 ons eraf deze week. het gaat krap worden of ik mijn doel dit jaar ga halen (93 kilo)
quote:ehm ja.. Heb ik verteld toen ik mij hier voorstelde en mee wou doen. Paar topics terug staat mijn relaas wel.
Op vrijdag 28 november 2003 09:05 schreef Riann het volgende:[..]
Heb jij een maagband of zo ????
Fok! Dieetclub deel XXV Daar heb ik mij aangemeld. Blz verder op staat nog wat meer info, over het hoe en wat.
(moet vanmiddag terug naar Hardenberg komen)
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 28-11-2003 10:57]
Ik heb vanmorgen voor het eerst gefirmed, nou, ik ben afgepeigerd hoor! De eerste band duurt zo'n 55 minuten, ik hield de eerste 20 nog redelijk vol, en toen was het echt gedaan, heb ik dus de rest van de band maar een beetje afgekeken
Maarreh, het is echt leuk om te doen! Maandagochtend ga ik het weer doen. Pas als ik deze hele band volhoud ga ik de rest van de banden doen, want mun conditie is gewoon erg slecht.
En nu voel ik me lekker.
Verder gaat het sowieso erg lekker, heb vanmorgen stiekem gewogen, en ik weeg nu dus 104,8 (maar da's dus geen officiele weging, die is pas woensdag weer).
In ieder geval, ik voel me goeeeeed!!!!!
Pastasalade met cherrytomaatjes en geitekaas enzow is errug lekker
octopussy (1m76) (33,1) was 107,8 kg, is nu 101,0 kg en wil graag 70 kg wegen -6,8
in 2 weken 1,1 kilo eraf dus.
ps. Riann, wist je werkelijk niet dat funnie een maagbandje heeft genomen?
Succes allemaal!
voor 2 minuten werk 2 uur in de auto zitten. Ik ga het mijn huisarts maar eens leren denkik. Dat opspuiten en leeg maken van de reservoir
Ik ga ff wat drinken inhalen. Heb helemaal droge mond en lippen. Zal ook wel weer wat aankomen erdoor want is puur vocht wat ik ben kwijt geraakt nu...
Ik kan er niet mee zitten op dit moment. De opluchting is groter!
quote:Heel erg knap je hoor Anoukje !
Op vrijdag 28 november 2003 12:42 schreef Anoukje1983 het volgende:
wow hey!Ik heb vanmorgen voor het eerst gefirmed, nou, ik ben afgepeigerd hoor! De eerste band duurt zo'n 55 minuten, ik hield de eerste 20 nog redelijk vol, en toen was het echt gedaan, heb ik dus de rest van de band maar een beetje afgekeken
Maarreh, het is echt leuk om te doen! Maandagochtend ga ik het weer doen. Pas als ik deze hele band volhoud ga ik de rest van de banden doen, want mun conditie is gewoon erg slecht.
En nu voel ik me lekker.
Verder gaat het sowieso erg lekker, heb vanmorgen stiekem gewogen, en ik weeg nu dus 104,8 (maar da's dus geen officiele weging, die is pas woensdag weer).In ieder geval, ik voel me goeeeeed!!!!!
Ik vind het zelf erg moeilijk om echt in huis wat aan beweging te doen. Om mijzelf daar toe te zetten. Naar de sportschool gaat mij momenteel ook gelukkig beter af. Heb een jaarcontract genomen, voor onbeperkt sporten.
Anoukje1983 (1m76) (34,1) was 118 kg, is nu 105,6 kg en wil graag 75 kg wegen -12,4
Fannetje (1m75) (29,5) was 100,8 kg, is nu 90,3 en wil graag 75 wegen -10,5
Funnie (1m70) (36,7) was 130 kg, is nu 106,1 en wil graag 80 kg wegen -23,9
miss_dynastie (1.70) (33,6) was 103,4 kg, is nu 97 en wil graag 75 kg wegen -6,4
Miss_S (1m68) (31,2) was 98 kg is nu 88 kg en wil graag 75 kg wegen -10
Mkleinman64 (1m90) (26,2) was 103,5 kg, is nu 94,6 kg en wil graag 88 wegen -8,9
m@x (1m65) (27,7) was 93,5 kg, is nu 75,5 kg en wil graag 65 wegen -18
octopussy (1m76) (32,6) was 107,8 kg, is nu 101 kg en wil graag 70 kg wegen -6,8
Pandorah (1m68) (28,5) was 89,5 kg, is nu 80,4 kg en wil graag tussen de 65 en 70 wegen -9,1
Riann (1m72) (28,1) was 102 kg, is nu 83 kg en wil graag 65 wegen -19 kg en 85 cm
Roulatielijstje:
Week 48: m@x
Week 49: Funnie
De kilo die erbij was gekomen door mijn cursus en mijn etentje is er weer af. Ik denk dat ik me gewoon op een verkeerd moment heb gewogen. Ik ben net ongesteld te worden dus ik ga me even niet wegen tot dat weer achter de rug is. Dieetse allemaal!
Bedankt M@X voor mijn week waarnemen. Ik neem het hier nu dan weer over
quote:das niet goed hoor funnie? hoe voel je je verder?
Op zaterdag 29 november 2003 09:34 schreef Funnie het volgende:
Ik ben ook ongi..voor de derde keer in 1 maand
Ik kan gelukkig weer drinken en beetje eten. Dat doet me echt goed.
Zit ook gelijk beter in mijn vel dan afgelopen week. (ook ivm met brand in schuur bij buren, daardoor hebben wij ook erg veel schade. Hier zijn de schuren per 2 gebouwt) Was echt een rotweek afgelopen week.
Maar goed. We gaan vol goede moed er weer lekker tegen aan
(mijn hottopic is kadoek, moet ik ook ff nakijken ) Hmmz. Hot topic is echt dood? Het ligt niet aan mij volgens mij? Iemand anders er ook last van?
Vraagje, wat al eerder werdt gesteld aan Riann, Heb jij totaal niet gelezen dat ik een maagband heb? Jij hebt na dat ik mij aanmelde veel gepost, eigenlijk al direct na mijn voorstellen. (niet gericht aan mij, maar toch.) Ik kreeg ff het gevoel, dat jij niet echt leest wat een ander zegt? Misschien zie ik het wel verkeerd hoor? Is verder ook niet echt een verwijt, maar wel een verbazing eigenlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 29-11-2003 23:27]
quote:echt hele verhalen lees ik niet altijd geen tijd of geen zin. Meestal lees ik wel alles. In dat topic dus niet.
Op zaterdag 29 november 2003 22:19 schreef Funnie het volgende:
Vraagje, wat al eerder werdt gesteld aan Riann, Heb jij totaal niet gelezen dat ik een maagband heb? Jij hebt na dat ik mij aanmelde veel gepost, eigenlijk al direct na mijn voorstellen. (niet gericht aan mij, maar toch.) Ik kreeg ff het gevoel, dat jij niet echt leest wat een ander zegt? Misschien zie ik het wel verkeerd hoor? Is verder ook niet echt een verwijt, maar wel een verbazing eigenlijk.
Trouwens meiden van de dieetmeeting: ik ben niet aangekomen ik ben hetzelfde gebleven
Weetje over BMI (lengte/gewicht):
Van de 10 volwassenen Nederlanders zijn er 4 te zwaar. Zij hebben een zogenaamde Body Mass Index (BMI) van 25 of hoger. De BMI is de verhouding tussen lichaamslengte en -gewicht, waarmee je onder- of overgewicht kunt vaststellen. Zit je tussen de 18,5 en 25 dan heb je een gezond gewicht. Overgewicht komt vaker voor bij mannen dan vrouwen, maar ernstig overgewicht (een BMI boven 30) komt weer vaker voor bij vrouwen. Overgewicht is een belangrijke oorzaak van hart- en vaatziekten, in Nederland een van de belangrijkste doodsoorzaken
At je nog teveel met het lossere bandje Funnie? Zon dingen zetten ze niet voor de lol strakker lijkt me. Irritant als je zelfs geen water kon drinken zeg. Deze week gaat het vast beter.
Ook al haal je de 93 niet Mkleinman, dan ben je toch al veel kwijt geraakt. Dan haal je het vast een paar weken later wel.
Dat gaat goed octopussy! Dat is meer dan een halve kilo per week.
Fijn dat die kilo er weer af is m@x.
Juist de langere posts zijn vaak interessant Riann. Funnie heeft al vaak over haar maagband gepost en we hebben ook al erg veel gevraagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |