abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14393616
Goedenmorgen,

via www.flabber.nl kwam ik http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html tegen.
Deze website bedraagt 3 uur aan filmmateriaal die op zeer heldere wijze de 'werking' van alles uitlegt.
Veel kijkplezier.

Ik hoop dat ik niet dubbel post

woensdag 5 november 2003 @ 07:50:50 #2
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_14393640
En nu?
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  woensdag 5 november 2003 @ 08:03:47 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_14393706
Opzich wel geinige filmpjes trouwens
Wel jammer dat ze een beetje te populair gemaakt zijn. Het lijkt zo haast meer op een soort comedie dan een wetenschappelijk filmpje.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_14397991
quote:
Op woensdag 5 november 2003 07:44 schreef Feanturi het volgende:
Goedenmorgen,

via www.flabber.nl kwam ik http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html tegen.
Deze website bedraagt 3 uur aan filmmateriaal die op zeer heldere wijze de 'werking' van alles uitlegt.
Veel kijkplezier.

Ik hoop dat ik niet dubbel post

Ik heb het boek van Brian Greene ook gelezen (aanrader trouwens). Leuk om het nu als video te zien.

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_14431463
Gave link! Ik kan niet wachten tot ik thuis ben om die filmpjes te kijken!

Ik heb zelf het boek 'Kosmische Symfonie' van Brian Greene. Een erg goed en interessant boek!

"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
pi_14431537
Ik zie dat het niet erg stormloopt, dit topic

Ik dacht er wel meer mensen interesse hadden in uitleg van alles.
Immers vanuit het simpele beginsel zal alles beschreven worden.

Het gaat over de string-theorie.

pi_14431964
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:05 schreef Feanturi het volgende:

Het gaat over de string-theorie.

Wat is dan de theorie achter strings? Ik dacht altijd gewoon dat het lekker zat ofzo, maar er is dus een hele theorie
pi_14433441
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:19 schreef Alicey het volgende:
Wat is dan de theorie achter strings? Ik dacht altijd gewoon dat het lekker zat ofzo, maar er is dus een hele theorie
Niet hier Alicey.. kap er mee
  donderdag 6 november 2003 @ 16:25:57 #9
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14433894
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hier: http://forum.fok.nl/listtopics.php/49 vind je een antwoord op bij jou knellende vragen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 6 november 2003 @ 20:02:00 #10
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_14439555
Briljante serie!

Echt iets voor LeenBekkema

'Nuff said
pi_14442902
ligt t aan mij of is niet de hele serie beschikbaar?
bij mij doet ie het niet meer bij hoofdstuk 2 van het 2e uur
tot nu toe was het wel erg briljant inderdaad!
pi_14445541
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:55 schreef Nilzz het volgende:
ligt t aan mij of is niet de hele serie beschikbaar?
bij mij doet ie het niet meer bij hoofdstuk 2 van het 2e uur
tot nu toe was het wel erg briljant inderdaad!
Het laatste uur van de serie is vandaag geplaatst. Ik heb ze allemaal gezien hoewel ik toch moet zeggen dat ertegen het einde er veel herhaald word.
pi_14448187
Leuke serie tot nu toe, maar bij Hour 1 Gravity: the odd man out laden de filmpjes opeens niet meer, geen enkele (ook de vorige die ik al gezien heb)

Wel reuze interessant, en vooral begrijpbaar.

zondag 9 november 2003 @ 16:01:22 #14
38549 dewd
100% pure
pi_14503010
Erg leuke link .
IK ga ze vannacht of morgen even allemaal kijken.. Net alleen eventjes een stukje van string theorie gezien.
pi_16914670
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:02 schreef Jace_TBL het volgende:
ff een late reactie op dit topic..
Voor het geval dat mensen het liever lokaal bekijken dan streamend, hier zijn de directe download links: (ze hadden die stream prut niet zo solide beveiligd )
Kijk precies wat ik zocht, you rule ! Kun je toevallig ook aan de URL's van de RealVideo streams komen? of vraag ik dat te veel van het goede?

- ontopic:
Ik kende de site al een tijdje en wou het toendertijd ook posten hier, maar was het vergeten

Tis inderdaad wel een beetje over-done, het gaat bijna meer om de presentatie dan om de inhoud. Jammer, maar wel vrij duidelijk voor de leek.

[Dit bericht is gewijzigd door Harmvt op 05-02-2004 16:18]

donderdag 5 februari 2004 @ 16:11:03 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_16914750
Ja echt heel diep gaat het niet. Maar het is een prachtige serie om te kijken, leuk om te volgen, en je steekt nog wel iets op van snaartheorie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16915880
super!!

eerste vier filmpkes gekeken en echt heel erg leuk om te zien.

Bedankt!

onder
pi_16925843
Ik ben op dit moment hard op weg om mezelf te masteren in de wiskunde en theoretische natuurkunde om over aantal jaar ook onderzoek te kunnen doen in snaartheorie
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_16927485
had ze ook al gekeken via emule en zeker een gave serie om te kijken
  donderdag 5 februari 2004 @ 22:54:03 #21
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_16927550
wreed
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_16963454
wel een hoog "het zou mogelijk kunnen zijn dat misschien......" gehalte,
maar redelijk goed onderbouwde theorie, enige probleem, ook al aangekaart in het programma, is dat dit nooit te bewijzen valt of in de praktijk gebruikt kan worden.

deze videos maken de theorie iig bereikbaar voor een groot publiek.

nu afwachten of het hele verhaal omver word getrokken door een toetsbare allesomvattende theorie

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_16971058
Ze laten nu ook maar 1 kant van het verhaal zien eigenlijk. Er zijn op dit moment nog zoveel andere aanpakken aanwezig om de 4 krachten te unificeren, zoals de theorie van Loop quantum gravity bijvoorbeeld.

Volgens mij is snaartheorie ook de 'final theory', maar ik denk eerder dat de final theory een soort mix zal worden tussen snaartheorie, loop quantum gravity en nog een aantal andere richtingen.

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_17024450
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:08 schreef Harmvt het volgende:
Kun je toevallig ook aan de URL's van de RealVideo streams komen?
Nee helaas, die had ik wel geprobeerd maar die gingen via rtsp in plaats van http
D'r zijn wel progjes voor trouwens, met StreamDown of VCR StreamBox ofzo is iets soortgelijks wel eens gelukt.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  maandag 9 februari 2004 @ 13:59:59 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_17027003
Geweldig ook die visuele grapjes de hele tijd tussendoor. Zoals als ie met een gravity telefoon naar een alien belt die vervolgens boos wordt omdat ie tijdens de Simpsons belt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')