Dit is hun 2e album, de eerste is (half?) acoustisch geloof ik dus daar heb ik niet zoveel haast mee om ook te kopen.
Op dit album maken ze een soort 'indiefolk', redelijk makkelijk in het gehoor liggend zeker door hun stemmen, met af en toe wat aardige 'twists' die voor de wat scherpere kantjes zorgen. Op AMG worden ze vergeleken met Ani DiFranko maar ik weet niet of dat terecht is (maar is wel een Litpho-trigger denk ik )
Beste nummers:
I hear noises
City girl
you went away
Het album had ik wel snel gevonden alleen de levertijd was wel erg lang. Hoewel ik wel zag dat play.com het zegt in 24 uur te leveren. Maar dan wel duurder dan dat ik 'm nu heb (bij nlstore).
quote:Leah Andreone niet echt. Het brutale grove gedeelte ontbreekt hiervoor, vind ik. Alanis. Mwah. Die link kan ik wel begrjipen.
Op dinsdag 4 november 2003 12:20 schreef Litpho het volgende:
De indruk die ik van AMG krijg (maar ik ben nog aan het downloaden) is dat ze diFranco er maar bij hebben gesleept omdat die ook wel eens wat acoustisch heeft gedaan, en het meer in het verlengde (en hopelijk bij tijd en wijle minder hysterische) ligt van Alanis Morissette en Leah Andreone. Niet noodzakelijk verkeerd natuurlijk.
Hm nee, die heb ik ook maar ik vind de 2 er na toch veel beter. Veel meer echte liedjes enzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:49 schreef Massive het volgende:
Ik heb nu So Jealous een tijdje beluistert, maar ik vind het oude werk, This Business Of Art, echt veel beter.
Ik kan het me voorstellen, het zijn wel specifieke stemmen... ik vind het juist gaaf, dat stemgeluid, maar het zal niet iedereen's smaak zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:44 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het moeilijk. Hun nummers zijn erg leuk, maar meer dan eens zingt Tegan of Sara irritant. In Walking With A Ghost dus. Leuk en irritant tegelijkertijd. Het is niet Joanna Newsom-irritant, maar gewoon een beetje irritant.
Volgens mij zijn ze 1 keer in Nederland geweest, net niet precies een jaar geleden in Paradiso. Daar had ik wel bij willen zijn... Helaas zijn ze nu met het nieuwe album bezig.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:38 schreef ranja het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet gewoon een keer op de festivals staan ofzo. Lowlands, Pukkelpop, Reading, waar blijven jullie? Desnoods Metropolis.
Laatst de eerste nog weer eens gedraaid, "Under Feet Like Ours". Dacht dat die minder was maar dat viel nog weer heel erg mee.
Inmiddels heb ik ook besloten dat de White Stripes cover van "Walking with a Ghost" tegenvalt.
Kijk, eindelijk meer fans!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:00 schreef Dezz het volgende:
Hier nog iemand die Tegan & Sara erg kan waarderen.
Ik weet niet hoe het komt, maar hun nummers liggen gewoon erg lekker in het gehoor en ik vind die stemmen wel iets hebben
Mijn favo's (op dit moment):quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:37 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Kijk, eindelijk meer fans!Ik vind het zelf ook lastig te beschrijven, het is iets aanstekelijks in die tunes dat je in weinig andere muziek terugvindt. Hier staan ze in ieder geval dagelijks aan. Wat zijn jouw favo's?
Ik ken niet alle nummers van hun eerste cd (je bedoelt Under Feet Like Ours?), maar er staan volgens mij vrij veel coole uptempo dingen opquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:46 schreef Dezz het volgende:
[..]
Mijn favo's (op dit moment):
- You Wouldn't Like Me
- Walking With A Ghost
- I Won't Be Left
Heb hun eerste cd nog niet, is dat wat of niet?
Trouwens, weet je misschien nog meer artiesten/bands die in hetzelfde straatje vallen qua muziek?
Nou ik houd eigenlijk vooral van alternatieve bands en ranja ook geloof ik, dus ik ben benieuwd of hij wat T&S bands weetquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
[..]
Ik ken niet alle nummers van hun eerste cd (je bedoelt Under Feet Like Ours?), maar er staan volgens mij vrij veel coole uptempo dingen opIets aparter is-ie ook, qua songteksten enzo.
Helaas zou ik je niet echt een andere groep/artiest kunnen geven die op T&S lijkt... voor mij zijn ze eigenlijk ook een van de weinige alternatieve bands die ik ken én waar ik van houdMisschien kent 'ranja' er wel een paar.
Bhaha dat zijn ook precies mijn favorieten! en Speak slowquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:46 schreef Dezz het volgende:
[..]
Mijn favo's (op dit moment):
- You Wouldn't Like Me
- Walking With A Ghost
- I Won't Be Left
Heb hun eerste cd nog niet, is dat wat of niet?
Trouwens, weet je misschien nog meer artiesten/bands die in hetzelfde straatje vallen qua muziek?
Sorry, ik heb er een paar dagen over gedacht maar niks wat echt in de buurt komt bij ze.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:59 schreef Dezz het volgende:
Nou ik houd eigenlijk vooral van alternatieve bands en ranja ook geloof ik, dus ik ben benieuwd of hij wat T&S bands weet
"It's Not Fun, Don't Do It!" is onder andere hier te bestellen (Amazon.com).quote:1 I Bet It Stung
2 I Know I Know I Know
3 I Hear Noises
4 Monday, Monday, Monday
5 Not Tonight
6 So Jealous
7 Where Does the Good Go?
8 Speak Slow
9 Downtows
10 This Is Everything
11 Walking With a Ghost
12 Living Room
13 You Wouldn't Like Me
14 Speak Slow (DVD) (Music video)
15 Walking with a Ghost (DVD) (Music video)
16 Living Room (DVD) (Music video)
17 Monday Monday Monday (DVD) (Music video)
18 I Hear Noises (DVD) (Music video)
19 Bonus Material: Touring, The making of 'So Jealous' (DVD)
hmmzz. ja.. en dan ga je h'm zoeken en dan kan je h'm nergens vinden... damn :Squote:Op zondag 13 augustus 2006 23:06 schreef ranja het volgende:
Die mini-dvd heb ik ook, erg goed is die, veelbelovend.
Hopelijk volgende keer niet alleen in Amsterdam
Ik heb T&S ook via Last FM ontdekt, heerlijke muziek zeg. Vooral Speak Slow, Living Room en My Number vind ik erg gaaf. Heb The Con dan ook maar meteen even gedownload, straks 'ns opzetten. Ben benieuwd.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:06 schreef n0r het volgende:
So Jealous is erg leuk idd, heb ze tijdje terug met dank aan mijn last.fm player ontdekt, ik vind het mooi
I'll be there!quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
hell yeah. 30 maart in de Melkweg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb er zin in.quote:The twins are notorious for their live act, which includes sisterly banter, tales from growing up in and surviving lesbian teenhood, and a quirky sense of humor.
Iemand?quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:48 schreef Schimpie het volgende:
Trouwens, weet iemand waar ik de LP's nog kan krijgen?
Amazon en de officiele site hebben ze niet meer.![]()
Mocht er nog iemand een kaartje over hebben...quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:42 schreef TomR het volgende:
dan al?
Ik ben ook nog opzoek naar een kaartje voor een vriendin (A) pm please
idd, ik ookquote:Op donderdag 13 maart 2008 06:41 schreef Abbadon het volgende:
melkweg volgende week...ben benieuwd...
idd zwakjes. veel foutjes, zaal die niet wil meewerken (volgensd de band dan, want volgens mij viel het wel mee) end e band dus ook niet. En dat voor een laatste show van de tour. Mag je gerust een deceptie noemen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Abbadon het volgende:
concert was...tja...wat zal ik eens zeggen...redelijk ongeinspireerd...beetje een tegenvaller, eigenlijk...
alweer?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:39 schreef williamvv het volgende:
Het schijnt dat er ergens later dit jaar een nieuwe uitkomt. Wel slaan ze een hele andere weg in!
Jupquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
ze spelen overigens op crossing borders festival in den haag ...
quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:11 schreef Junkie het volgende:
Ik hoop dat ze nog terug komen naar de Melkweg of Paradiso. Tivoli
Ikquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:11 schreef Junkie het volgende:
November 20, 2009 Crossing Border Festival Den Haag, NL
Gaat hier nog iemand heen? Het is helaas uitverkocht.
Ik hoop dat ze nog terug komen naar de Melkweg of Paradiso.
gister had je'm ook kunnen horen, nu is-ie er af gehaald.quote:
ja, begin volgend jaarquote:Op woensdag 26 september 2012 19:43 schreef methodmich het volgende:
Hmm, dat betekent dus elke dag snel zijn.
Zal er een nieuw album aan komen?
Ik heb er 15,29 voor betaald. Dus weet niet of ik goedkoper was geweest als ik het op jouw manier had gedaan?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:44 schreef ranja het volgende:
Nou, die verwachting werken ze wel zelf in de hand. Ik koop de meeste albums toch bij amazon of play.com omdat het daar goedkoper is. Dan kan het inderdaad kloppen dat er weinig van verkocht worden in de winkels...
Overigens heb jij 'm nu wel eerder dan ik, ik heb nog geen verstuurbericht gehad
Dat is wel goedkoop ja. Ik heb om een of andere reden de cd los besteld in plaats van in een bundeltje zonder verzendkosten en betaalde 9.33 pond. Dat is net wat minder nog.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:46 schreef methodmich het volgende:
Ik heb er 15,29 voor betaald. Dus weet niet of ik goedkoper was geweest als ik het op jouw manier had gedaan?
Okee, inderdaad. Maar scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is wel goedkoop ja. Ik heb om een of andere reden de cd los besteld in plaats van in een bundeltje zonder verzendkosten en betaalde 9.33 pond. Dat is net wat minder nog.
Als je nou het topic even doorleestquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:
Morgenavond staan ze in Paradiso, nog mensen van hier die gaan? Ik ga even influisteren vandaag maar dat wordt nog een flinke kluif met zoveel albums. Iemand tips voor de beste nummers/albums?
had ik uiteraard al gedaanquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je nou het topic even doorleest
So Jealous vind ik wel de beste en natuurlijk kan het nooit kwaad de recentste, Heartthrob, even te luisteren aangezien ze daar waarschijnlijk het meeste van spelen.
Laat je hier ook nog even weten hoe het concert geweest is?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:48 schreef MaJo het volgende:
had ik uiteraard al gedaanmaar dacht misschien komen er nog wat tips. En dat top 5 topic is top, thanks!
Gewoon al deze nummers even draaien, dan ben je in chronologische volgorde weer redelijk bij:quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:
Morgenavond staan ze in Paradiso, nog mensen van hier die gaan? Ik ga even influisteren vandaag maar dat wordt nog een flinke kluif met zoveel albums. Iemand tips voor de beste nummers/albums?
ik zal een linkje van mijn recensie hier postenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Laat je hier ook nog even weten hoe het concert geweest is?
wow hier kan ik wel iets meequote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gewoon al deze nummers even draaien, dan ben je in chronologische volgorde weer redelijk bij:
Proud
Hype
My Number
Not With You
Monday Monday Monday
City Girl
Not Tonight
Underwater
Don't Confess (This Thing That Breaks My Heart)
You Wouldn't Like Me
I Know I Know I Know
I Won't Be Left
Where Does The Good Go
Downtown
Fix You Up
I Was Married
Relief Next To Me
Nineteen
Floorplan
Like O, Like h
Call It Off
Arrow
Alligator
Sentimental Tune
Closer
Now I'm All Messed Up
Love They Say
I Couldn't Be Your Friend
Succes en veel plezier!
* methodmich doet zo So Jealous weer eens in de speler.
Nee hoor. En überfan vind ik ook weer wat groot gesteld.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
wow hier kan ik wel iets mee![]()
ben je er als überfan niet bij morgen?
Under feet like ours? die heb ik welquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:02 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het wel leuke artiesten en heb dus veel albums van ze - allemaal, op die obscure eerste na -, maar dat heb ik wel bij meer artiesten. Maar leuk vind ik het zeker!
Ja, die. Waar heb je die gekocht? Een van de twee verkopers in mijn vaste platenzaak is ook T&S-fan en heeft dat op mij overgebracht. Maar hij kan die eerste ook nergens meer vinden. Tenminste, niet voor fatsoenlijke prijzen. Kan wel via import, maar dan betaal je wel weer heel veel.quote:
Goeie vraag... volgens RYM heb ik 'm al sinds 2005. Zal toch wel gewoon amazon (com? ca?) geweest zijn denk ik.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:07 schreef methodmich het volgende:
Ja, die. Waar heb je die gekocht? Een van de twee verkopers in mijn vaste platenzaak is ook T&S-fan en heeft dat op mij overgebracht. Maar hij kan die eerste ook nergens meer vinden. Tenminste, niet voor fatsoenlijke prijzen. Kan wel via import, maar dan betaal je wel weer heel veel.
Als ik alles zo teruglees ben jij wel de grootste fan hier in ieder geval, samen met ranjaquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee hoor. En überfan vind ik ook weer wat groot gesteld.
Ik vind het wel leuke artiesten en heb dus veel albums van ze - allemaal, op die obscure eerste na -, maar dat heb ik wel bij meer artiesten. Maar leuk vind ik het zeker!
Ja, dat kan wel goed kloppen inderdaad.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als ik alles zo teruglees ben jij wel de grootste fan hier in ieder geval, samen met ranjaBen erg benieuwd naar morgen
Totaal onbekend volgens mij maar wat ik op youtube hoor bevalt welquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:27 schreef MaJo het volgende:
Het voorprogramma is trouwens WAXAHATCHEE, is dat nog bekend?
zondequote:Op woensdag 26 juni 2013 11:08 schreef MaJo het volgende:
Helaas af moeten zeggen omdat ik nog steeds ziek ben
Zeker jammer maar niets aan te doenquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:38 schreef ranja het volgende:
[..]
zonde
Waxahatchee heb ik beluisterd op spotify, goed!
Zonde! Het enige is dan dat je wel leuke muziek ontdekt hebt nu in de voorbereiding, maar het daadwerkelijke concert meemaken was leuker geweest natuurlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:08 schreef MaJo het volgende:
Helaas af moeten zeggen omdat ik nog steeds ziek ben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |