abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2003 @ 18:50:38 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_14325891
Soms dan koop je iets en dan weet je bij de eerste draaibeurt al dat je iets bijzonders te pakken hebt.
Gister kreeg ik, na ongeveer 2 maanden besteltijd, een cd in de brievenbus van Tegan & Sara, een canadese tweeling van ongeveer 17 of 18 jaar. Ik had er over gelezen in een Samsonic, vervolgens een paar mp3's gekazaad en toen meteen deze cd besteld.

Dit is hun 2e album, de eerste is (half?) acoustisch geloof ik dus daar heb ik niet zoveel haast mee om ook te kopen.
Op dit album maken ze een soort 'indiefolk', redelijk makkelijk in het gehoor liggend zeker door hun stemmen, met af en toe wat aardige 'twists' die voor de wat scherpere kantjes zorgen. Op AMG worden ze vergeleken met Ani DiFranko maar ik weet niet of dat terecht is (maar is wel een Litpho-trigger denk ik )

Beste nummers:
I hear noises
City girl
you went away

pi_14333971
Net even "I Hear Noises" geluisterd. Catchy, dat zeker. Goeie stemmen, liggen inderdaad gemakkelijk in het gehoor. De link met Ani DiFranco ( ) ongaat mij eigenlijk. Haar muziek is minder poprock-achtig van aard. Toch vond ik het heel aardig klinken, en ga ik eens op zoek naar 't album.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  maandag 3 november 2003 @ 10:01:00 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_14338169
In de VS schijnen ze best bekend te zijn kom ik achter na wat posts op een amerikaanse nieuwsgroep

Het album had ik wel snel gevonden alleen de levertijd was wel erg lang. Hoewel ik wel zag dat play.com het zegt in 24 uur te leveren. Maar dan wel duurder dan dat ik 'm nu heb (bij nlstore).

pi_14371259
De indruk die ik van AMG krijg (maar ik ben nog aan het downloaden) is dat ze diFranco er maar bij hebben gesleept omdat die ook wel eens wat acoustisch heeft gedaan, en het meer in het verlengde (en hopelijk bij tijd en wijle minder hysterische) ligt van Alanis Morissette en Leah Andreone. Niet noodzakelijk verkeerd natuurlijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_14380843
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 12:20 schreef Litpho het volgende:
De indruk die ik van AMG krijg (maar ik ben nog aan het downloaden) is dat ze diFranco er maar bij hebben gesleept omdat die ook wel eens wat acoustisch heeft gedaan, en het meer in het verlengde (en hopelijk bij tijd en wijle minder hysterische) ligt van Alanis Morissette en Leah Andreone. Niet noodzakelijk verkeerd natuurlijk .
Leah Andreone niet echt. Het brutale grove gedeelte ontbreekt hiervoor, vind ik. Alanis. Mwah. Die link kan ik wel begrjipen.
Hoe dan ook, zeker fijne muziek.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zaterdag 25 september 2004 @ 18:21:31 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_22198695

De zusjes Quinn hebben een nieuw album uit Nog niet officieel in Europa geloof ik maar dat maakt tegenwoordig niks meer uit. 14 nieuwe songs op de cd, die wel wat anders klinkt als de vorig emaar wel erg goed is. Wat er anders is is eigenlijk moeilijk te omschrijven. Misschien is het allemaal wat steviger, wat meer rock en wat minder folk.
Maar het blijven gewoon meest korte, puntige gitaarliedjes, tweestemmig, die moeilijk vergelijkbaar zijn met een andere band.

Op de cd staat ook een 'making of'als cd-rom track, daarin is te zien dat de zujes het lang niet altijd eens zijn maar dat ze ook elkaars grootste fan zijn, dat Tegan de meer catchy deuntjes schrijft en Sara de wat moeilijkere muziekstukjes, en dat ze echt veel op elkaar lijken alleen heeft Tegan een piercing in d'r gezicht.
pi_27649466
Woensdag 22 Juni staan ze in Paradiso.
  maandag 6 juni 2005 @ 12:20:17 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_27671350
Waarom nou weer Amsterdam
pi_29045382
Ik vind het moeilijk. Hun nummers zijn erg leuk, maar meer dan eens zingt Tegan of Sara irritant. In Walking With A Ghost dus. Leuk en irritant tegelijkertijd. Het is niet Joanna Newsom-irritant, maar gewoon een beetje irritant.
pi_29045503
Ik heb nu So Jealous een tijdje beluistert, maar ik vind het oude werk, This Business Of Art, echt veel beter.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:56:06 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_29048489
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:49 schreef Massive het volgende:
Ik heb nu So Jealous een tijdje beluistert, maar ik vind het oude werk, This Business Of Art, echt veel beter.
Hm nee, die heb ik ook maar ik vind de 2 er na toch veel beter. Veel meer echte liedjes enzo.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:56:57 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_29048517
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:44 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het moeilijk. Hun nummers zijn erg leuk, maar meer dan eens zingt Tegan of Sara irritant. In Walking With A Ghost dus. Leuk en irritant tegelijkertijd. Het is niet Joanna Newsom-irritant, maar gewoon een beetje irritant.
Ik kan het me voorstellen, het zijn wel specifieke stemmen... ik vind het juist gaaf, dat stemgeluid, maar het zal niet iedereen's smaak zijn.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 09:39:44 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29057517
Ik vind de single (Walking with a ghost) erg leuk, zal de rest ook eens gaan beluisteren!
pi_32711274

When it comes to music DVDs, less is rarely more and
no-one seems to have taken that to heart better than
Canadian sister act Tegan & Sara. Their upcoming DVD,
If It’s Not Fun, Don’t Do It, will not only feature the
usual draws (a live concert and various videos), but also
a wealth of commentary from the duo themselves, a 24-
minute tour movie shot by Tegan and some rather odd
fan footage.

Talking to Billboard.com, Sara said: “There’s going to be
so much commentary – Tegan and I just use any excuse
we can to talk. We already did the commentary [over
the live show], and we don’t even talk about the
concert. We just use it as a jumping off point, like,
‘Hi, we’re Tegan & Sara and this is our show. So
anyway, this one time...’”

Of the fan footage, Sara tells of one artistic lady who
created marionettes of them and their band to such
great detail that they invited her to film them for
inclusion on the DVD, saying: “she made drums and
amps and filmed a video and a 10-minute documentary
of the marionettes talking on the bus. It’s so weird and
bizarre, but it’s great.”

At present, there are rumours of a February release.
More info when it becomes available!
Bron: http://www.thetrousers.co(...)291105-tegansara.htm
Klinkt leuk.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:29:22 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_32711646
Ben erg benieuwd Ik ga 'm ook zeker kopen.

Meer T&S nieuws, hoewel, hun nummer Walking with a ghost is gecovered door The White Stripes. Deze versie wordt het titelnummer van de in december te verschijnen EP van The white stripes, waar behalve die cover een aantal live nummers op komen te staan.
pi_36586491
T&S zijn absoluut fantastisch! Ben zot van I hear Noises en And Darling.

Jammer dat niemand ze lijkt te kennen (hoewel ze erg in de smaak vallen bij mensen die ze laat horen...)

Ik wist niet dat ze nog maar zo oud waren (even oud als ik )
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:38:09 #17
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_39031788
Zonde dat er nog zo weinig geschreven wordt over deze wereld-talenten! Ze maken echt hele originele, aparte muziek. Wat me vooral opviel was de kwaliteit van hun live-muziek, weten de meeste 'artiesten' nog niet eens een noot van de studio-versie te raken, zij zingen vrijwel precies als on the record.

Zoals Andastrian_Mind al zei, in Europa zijn ze amper bekend. Toppers uit hun repertoire: Speak Slow, I Bet It Stung, Not With You, My Number, Superstar, Where Does the Good Go, More For Me, en welke eigenlijk niet meer?
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:38:13 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_39033644
Ik vraag me af waarom ze niet gewoon een keer op de festivals staan ofzo. Lowlands, Pukkelpop, Reading, waar blijven jullie? Desnoods Metropolis.
Laatst de eerste nog weer eens gedraaid, "Under Feet Like Ours". Dacht dat die minder was maar dat viel nog weer heel erg mee.

Inmiddels heb ik ook besloten dat de White Stripes cover van "Walking with a Ghost" tegenvalt.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:55:23 #19
Per sempre vita eterna
pi_39034207
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:38 schreef ranja het volgende:
Ik vraag me af waarom ze niet gewoon een keer op de festivals staan ofzo. Lowlands, Pukkelpop, Reading, waar blijven jullie? Desnoods Metropolis.
Laatst de eerste nog weer eens gedraaid, "Under Feet Like Ours". Dacht dat die minder was maar dat viel nog weer heel erg mee.

Inmiddels heb ik ook besloten dat de White Stripes cover van "Walking with a Ghost" tegenvalt.
Volgens mij zijn ze 1 keer in Nederland geweest, net niet precies een jaar geleden in Paradiso. Daar had ik wel bij willen zijn... Helaas zijn ze nu met het nieuwe album bezig.

De cover heb ik nog niet gehoord, maar ik neem van je aan dat het niet zo'n succes is. Waarschijnlijk vraagt het nummer toch om hun aparte stemmen.
pi_39049786
Hier nog iemand die Tegan & Sara erg kan waarderen.
Ik weet niet hoe het komt, maar hun nummers liggen gewoon erg lekker in het gehoor en ik vind die stemmen wel iets hebben
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:37:27 #21
Per sempre vita eterna
pi_39051565
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:00 schreef Dezz het volgende:
Hier nog iemand die Tegan & Sara erg kan waarderen.
Ik weet niet hoe het komt, maar hun nummers liggen gewoon erg lekker in het gehoor en ik vind die stemmen wel iets hebben
Kijk, eindelijk meer fans! Ik vind het zelf ook lastig te beschrijven, het is iets aanstekelijks in die tunes dat je in weinig andere muziek terugvindt. Hier staan ze in ieder geval dagelijks aan. Wat zijn jouw favo's?
pi_39051951
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:37 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Kijk, eindelijk meer fans! Ik vind het zelf ook lastig te beschrijven, het is iets aanstekelijks in die tunes dat je in weinig andere muziek terugvindt. Hier staan ze in ieder geval dagelijks aan. Wat zijn jouw favo's?
Mijn favo's (op dit moment):
- You Wouldn't Like Me
- Walking With A Ghost
- I Won't Be Left

Heb hun eerste cd nog niet, is dat wat of niet?
Trouwens, weet je misschien nog meer artiesten/bands die in hetzelfde straatje vallen qua muziek?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:25:16 #23
Per sempre vita eterna
pi_39053715
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:46 schreef Dezz het volgende:

[..]

- You Wouldn't Like Me
- Walking With A Ghost
- I Won't Be Left

Trouwens, weet je misschien nog meer artiesten/bands die in hetzelfde straatje vallen qua muziek?
Ik ken niet alle nummers van hun eerste cd (je bedoelt Under Feet Like Ours?), maar er staan volgens mij vrij veel coole uptempo dingen op Iets aparter is-ie ook, qua songteksten enzo.

Helaas zou ik je niet echt een andere groep/artiest kunnen geven die op T&S lijkt... voor mij zijn ze eigenlijk ook een van de weinige alternatieve bands die ik ken én waar ik van houd Misschien kent 'ranja' er wel een paar.
pi_39055430
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Ik ken niet alle nummers van hun eerste cd (je bedoelt Under Feet Like Ours?), maar er staan volgens mij vrij veel coole uptempo dingen op Iets aparter is-ie ook, qua songteksten enzo.

Helaas zou ik je niet echt een andere groep/artiest kunnen geven die op T&S lijkt... voor mij zijn ze eigenlijk ook een van de weinige alternatieve bands die ik ken én waar ik van houd Misschien kent 'ranja' er wel een paar.
Nou ik houd eigenlijk vooral van alternatieve bands en ranja ook geloof ik, dus ik ben benieuwd of hij wat T&S bands weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:46:24 #25
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_39075957
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:46 schreef Dezz het volgende:

[..]

- You Wouldn't Like Me
- Walking With A Ghost
- I Won't Be Left

Bhaha dat zijn ook precies mijn favorieten! en Speak slow

Tegan en Sara!

Oh ja en I know I know I know
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_39173501
In het begin vond ik ze erg leuk, maar na een tijdje begon ik me een beetje te irriteren aan hun stemmen
If it was you vind ik de beste album van T&S (Living Room is een tof nummer!)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:05:01 #27
13973 ranja
image means nothing
pi_39173634
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:59 schreef Dezz het volgende:

Nou ik houd eigenlijk vooral van alternatieve bands en ranja ook geloof ik, dus ik ben benieuwd of hij wat T&S bands weet
Sorry, ik heb er een paar dagen over gedacht maar niks wat echt in de buurt komt bij ze.

Wat er bij Allmusic als 'similar artists' staat vind ik van degene die ik ken lang niet kloppen. Ook bij cdbaby kun je zoeken op 'sounds like' en dan krijg je een hoop onbekends voorgeschoteld... misschien zit er wat tussen (ik heb met andere 'sounds like' opdrachten wel goeie ervaringen). Bv. http://cdbaby.com/cd/bruises

[ Bericht 6% gewijzigd door ranja op 24-06-2006 12:10:10 ]
pi_39173812
Smoosh misschien
pi_39207862
Jaa Tegan & Sarah is leuk! Heb het album So Jealous en vind het geweldige muziek
Well my heart knows me better then I know myself so I'm gonna let it do all the talking
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:12:16 #30
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_39364297
Tegan & Sara
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_39366898
ik wil hierbij Gerard Ekdom van 3FM nog bedanken die draaide hun single ''Walking with the ghost'' een paar keer op de radio, een jaar gelden denk ik. En zodoende heb ik hun laatste album destijds gekocht
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:39:53 #32
Per sempre vita eterna
pi_40779857
Tegan & Sara's DVD is op 8 augustus jl. uitgekomen!

quote:
1 I Bet It Stung
2 I Know I Know I Know
3 I Hear Noises
4 Monday, Monday, Monday
5 Not Tonight
6 So Jealous
7 Where Does the Good Go?
8 Speak Slow
9 Downtows
10 This Is Everything
11 Walking With a Ghost
12 Living Room
13 You Wouldn't Like Me
14 Speak Slow (DVD) (Music video)
15 Walking with a Ghost (DVD) (Music video)
16 Living Room (DVD) (Music video)
17 Monday Monday Monday (DVD) (Music video)
18 I Hear Noises (DVD) (Music video)
19 Bonus Material: Touring, The making of 'So Jealous' (DVD)
"It's Not Fun, Don't Do It!" is onder andere hier te bestellen (Amazon.com).

DVD teaser
"Walking With A Ghost" live bij VH1
"Speak Slow" live bij VH1
"You Wouldn't Like Me" live bij VH1
"My Number" live bij David Letterman
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:54:20 #33
13973 ranja
image means nothing
pi_40780500
Ha, mooi. Besteld bij amazon.uk.
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:05:36 #34
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40781005
ja alleen wel volgens mij regio 1. beetje jammer. Kheb wel de mini-DVD single. staan al 4 nummers van het optreden op. Ach ja. Ze hebben mij beloofd dat ze nog binnen een half jaar terug zouden komen naar Nederland. Ik ben er klaar voor iig.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:06:32 #35
13973 ranja
image means nothing
pi_40781044
Die mini-dvd heb ik ook, erg goed is die, veelbelovend.
Hopelijk volgende keer niet alleen in Amsterdam
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:06:54 #36
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40781058
linkje naar bol.com
idd. Regio 1

[ Bericht 27% gewijzigd door ebeaydojraes op 13-08-2006 23:07:43 (linkje veranderd) ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:24:48 #37
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40781749
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:06 schreef ranja het volgende:
Die mini-dvd heb ik ook, erg goed is die, veelbelovend.
Hopelijk volgende keer niet alleen in Amsterdam
hmmzz. ja.. en dan ga je h'm zoeken en dan kan je h'm nergens vinden... damn :S
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:14:53 #38
13973 ranja
image means nothing
pi_41305327
Ha, de dvd is goed. Goed concert, en leuke extra's.
De video's natuurlijk, maar ook een toerfilm waar je echt naar de kin-piercing moet kijken om te zien wie Tegan (met) en wie Sara (zonder) is. Ook een making of van het laatste album, met commentaar, en foto's met commentaar en zo'n beetje overal krijgen ze ruzie of kibbelen ze. Ook leuk voor een keertje is een filmpje met Tegan & Sara als soort van marionetten.
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:13:29 #39
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_43438818
DAmn.. en precies als je hem wilt bestellen is ie niet meer leverbaar bij bol.com...
pi_43438882
Is de titelsong van The 4400 niet ook van hen?
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:52:11 #41
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_43443208
Nee, de themesong van the 4400 is van Amanda Abizaid.
pi_44332961
al een nieuwe album in de maak?
  maandag 29 januari 2007 @ 00:35:58 #43
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_45778439
Als het goed is komt in de lente of begin van de zomer het nieuwe album uit!! Ik ben benieuwd!
  maandag 29 januari 2007 @ 19:03:02 #44
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_45799066
als die er is dan bestel ik hem op vinyl
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:02:26 #45
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_47043114
na anderhalve maand wachten is de dvd uit canada aangekomen yeah!
  woensdag 4 april 2007 @ 10:20:37 #46
Per sempre vita eterna
pi_47995744
Hun nieuwe album, "the con" komt op 24 juli uit!

De tracklisting:
i was married
relief next to me
the con
knife going in
are you ten years ago
back in your head
hop a plane
soil, soil
burn your life down
nineteen
floorplan
like O, like h
dark come soon
call it off

Op www.teganandsara.com en hun MySpace is al wat van de stijl van het nieuwe album te zien.
  donderdag 5 april 2007 @ 00:09:26 #47
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_48027966
Het klinkt een beetje maffia achtig 'the con' maar ik ben benieuwd!!
pi_49820849
het nieuwe album is zojuist gelekt, ben benieuwd!

[ Bericht 10% gewijzigd door edejong op 27-05-2007 15:57:47 ]
  zondag 27 mei 2007 @ 15:49:56 #49
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_49821205
So Jealous was erg goed! ben zeer benieuwd!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_49821892
So Jealous is erg leuk idd, heb ze tijdje terug met dank aan mijn last.fm player ontdekt, ik vind het mooi
pi_49822401
Ik heb Walking With Ghosts net ontdekt, erg gaaf nummer! De rest vind ik niet echt speciaal ofzo,maar ik ben wel benieuwd naar hun nieuwe cd
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:14:01 #52
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_49889942
Net het nieuwe album geluisterd! Veel electro in vergelijking met de vorige albums. Meer piano, minder gitaren over het algemeen. Soil, Soil , Dark come soon en Are you ten years ago zijn echt De rest moet ik nog even aan wennen.
pi_49893860
Heb een aantal albums beluisterd, maar So Jealous blijf ik de beste vinden!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:25:22 #54
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_49895208
12.aug.2007 20:00
Thekla Bristol, UK
13.aug.2007 20:00
Komedia Brighton, UK
14.aug.2007 20:00
Late Room / Life Cafe Manchester, UK
15.aug.2007 20:00
Brudenell Social Club Leeds, UK
16.aug.2007 20:00
Bush Hall London, UK
17.aug.2007 20:00
Social Nottingham, UK
19.aug.2007 20:00
Highfield Erfurt, Germany
21.aug.2007 20:00
Molotow Hamburg, Germany
22.aug.2007 20:00
Festival Malmo, Sweden
23.aug.2007 20:00
Vega Copenhagen, Denmark
24.aug.2007 20:00
Tacheles Berlin, Germany
25.aug.2007 20:00
Studio 672 Cologne, Germany
26.aug.2007 20:00
Ampere Munich, Germany
----------------------------------
wel europa, geen nederland :S
pi_49897114
jammer zeg, had ze graag eens live gezien! mischien [hopelijk] komt er nog verandering in!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:32:05 #56
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_49897665
ach ja. Keulen is opzich te doen.. alleen jammer dat het allemaal in hetzelfde weekend als Lowlands valt. ... als ze daar nu eens de 18de gaan spelen
pi_49898438
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:06 schreef n0r het volgende:
So Jealous is erg leuk idd, heb ze tijdje terug met dank aan mijn last.fm player ontdekt, ik vind het mooi
Ik heb T&S ook via Last FM ontdekt, heerlijke muziek zeg. Vooral Speak Slow, Living Room en My Number vind ik erg gaaf. Heb The Con dan ook maar meteen even gedownload, straks 'ns opzetten. Ben benieuwd.
pi_49902282
Het is wel ff wennen deze nieuwe cd. Stijl is toch behoorlijk anders maar het klinkt wel goed!
Koning.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:21:43 #59
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_50213273
Ik moet zeggen dat het album bij elke draaibeurt echt beter wordt!!
pi_50213362
Ah, ik wist dat ik ze érgens van kende. Soundtrack van Grey's Anatomy.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:53:14 #61
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_50530653
hmzz.. kwacht wel totdat ik de plaat fysiek in me klauwe heb om hm te draaien. de nummers op myspace klinken iig erg.. uhmm.. anders.. maar best leuk.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:36:16 #62
13973 ranja
image means nothing
pi_51196753
Zonet op amazon.ca de nieuwe cd besteld... maar dan wel de luxe versie met bonus dvd.
25 CDN$ = 17,50 euro
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:00:35 #63
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_51217796
Ik ken ze dankzij Gerard Ekdom die "Walking with the ghost" destijds regelmatig draaide.

Nieuwe album 1 keer gedraaid en "Floorplan" vind ik erg leuk. Iets steviger dan het voorgaande werk wellicht, maar zeker iets wat ik vaak ga luisteren!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:34:59 #64
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_51232418
paar keer geluisterd nu, en de plaat bevalt vooralsnog goed
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:15:06 #65
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51654538
ze zijn inmiddels ook bij bol.com te bestellen. beetje jammer dat we hem nu uit canada laten overkomen.. is weer zo duur :S (let op. ze hebebn daar tegan & sara en tegan and sara ..)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:19:36 #66
13973 ranja
image means nothing
pi_51654669
duur? bol is duurder zo te zien
bovendien is het altijd afwachten of die ltd editions wel geexporteerd worden. krijg je na een week of 6 na release een mail dat deze versie niet meer beschikbaar is

[ Bericht 54% gewijzigd door ranja op 20-07-2007 11:31:23 ]
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:25:08 #67
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51656842
je vergeet de importrechten en vervoerskosten.. dat makt t allemaal wel wat duurder i am afraid ...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:33:38 #68
13973 ranja
image means nothing
pi_51657128
Nee, hoor, zoals ik hier boven al heb staan, 17,50 euro, dat valt nog binnen de grens van de invoerrechten. Dus daar komt niks meer overheen.
Voordeel van de lage dollar/hoge euro, je kunt tot ca. 30 Amerikaanse dollar (incl. verzenden) probleemloos bestellen zonder invoerrechten. Canadese dollar misschien nog wel iets meer dan 30.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:50:37 #69
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51657662
dan wordt t alleen duur voor moi, aangezien ik ook de dvd van garbage heb besteld(geen zin om te wachten tto ie hier ooit eens gaat uitkomen; is nog niet bekend).
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:00:18 #70
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_52027281
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
hij is binnen. amazon rules
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:10:34 #71
13973 ranja
image means nothing
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:22:32 #72
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_54313573
hell yeah. 30 maart in de Melkweg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_54320154
Veel en veels te laat ontdekt dit bandje. Superleukl Videoclip van Speak Slow is ook leuk...
Nieuwe plaat es ff iTunen
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_54376554
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
hell yeah. 30 maart in de Melkweg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I'll be there!
pi_54477901
quote:
Op maandag 5 november 2007 11:52 schreef edejong het volgende:

[..]

I'll be there!
En ik ook, heb me volgens mij nog bijna nooit ergens zo op verheugd als nu.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:47:26 #76
30919 mitt
Michael Corleone
pi_54477969
Hip.

nog wel ver weg.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:01:05 #77
13973 ranja
image means nothing
pi_54478282
The Con is ook weer een goed album
Ik mis alleen een beetje de wat 'hardere' nummers, zoals Speak Slow of Walking with a Ghost.

De bonus dvd is ook wel grappig, zie je een beetje het proces van de ontwikkeling van de nummers en natuurlijk een hoop geruzie tussen Tegan en Sara Niet verwonderlijk dat ze een eind uit elkaar zijn gaan wonen (ooit ergens gelezen, weet niet eens precies waar ze nu wonen) want ze doen alleen maar bekvechten als ze niet spelen (en soms ook tijdens)
pi_54478382
Quebec en Vancouver
quote:
The twins are notorious for their live act, which includes sisterly banter, tales from growing up in and surviving lesbian teenhood, and a quirky sense of humor.
Heb er zin in.
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:01:57 #79
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_54484176
20 maart....ver weg nog, maar morgen ook maar even kaartjes halen denk ik
pi_54503765
Trouwens, weet iemand waar ik de LP's nog kan krijgen?
Amazon en de officiele site hebben ze niet meer.
pi_54574492
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:48 schreef Schimpie het volgende:
Trouwens, weet iemand waar ik de LP's nog kan krijgen?
Amazon en de officiele site hebben ze niet meer.
Iemand?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:30:26 #82
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_56688777
kein ide. maybe bij het optreden.

het optreden in de melkweg is UITVERKOCHT! (iemand mischien nog een kaartje over? *trekt Antonio*PussInBoots*Banderas bezichtje*)
pi_56689336
Het is in de kleine zaal, dus geen wonder idd...

The Con wordt trouwens de 14e maart in NL released zag ik...
  donderdag 14 februari 2008 @ 17:42:09 #84
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_56731167
dan al?

Ik ben ook nog opzoek naar een kaartje voor een vriendin (A) pm please
pi_56733205
Ja idd Maar goed, beter laat dan nooit zeggen we dan maar...
  donderdag 13 maart 2008 @ 01:43:58 #86
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_57343701
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:42 schreef TomR het volgende:
dan al?

Ik ben ook nog opzoek naar een kaartje voor een vriendin (A) pm please
Mocht er nog iemand een kaartje over hebben...
PM me dan...
pi_57343727
Tegan & Sara .

Beste nummer blijft So Jealous.
  donderdag 13 maart 2008 @ 06:41:25 #88
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_57344420
melkweg volgende week...ben benieuwd...
pi_57344657
Las net in de OOR van april een goede / sterke recensie voor The Con
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:11:45 #90
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_57365285
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 06:41 schreef Abbadon het volgende:
melkweg volgende week...ben benieuwd...
idd, ik ook
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:19:08 #91
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_57512866
concert was...tja...wat zal ik eens zeggen...redelijk ongeinspireerd...beetje een tegenvaller, eigenlijk...
  vrijdag 21 maart 2008 @ 01:46:33 #92
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_57513718
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:19 schreef Abbadon het volgende:
concert was...tja...wat zal ik eens zeggen...redelijk ongeinspireerd...beetje een tegenvaller, eigenlijk...
idd zwakjes. veel foutjes, zaal die niet wil meewerken (volgensd de band dan, want volgens mij viel het wel mee) end e band dus ook niet. En dat voor een laatste show van de tour. Mag je gerust een deceptie noemen.
Nee, ik hou t bij de goede herinneringen die ik had in Parijs 3 jaar geleden. Foto's volgen nog wel natuurlijk
pi_57527682
Kon aan mij liggen maar volgens mij waren het vooral de kleine meisjes die alleen maar konden krijsen en continu met elkaar aan het kakelen waren.
Tegan & Sara hebben toch een technisch goed stukje muziek geleverd. Vond het mooi om te zien hoe ze elkaar aanvullen qua stemmen. Nee, de zaal was minder maar de meiden brachten goed werk. Ik heb me wel vermaakt.
pi_57533335
Inderdaad veel jonge (lesbische) meisjes die het wat te bont maakte deze avond. Jammer! Vond het concert wel leuk, Tegan vergat aantal keer haar tekst (invloed van Amsterdam), Sara was vooral goed bij stem.

Tegan & Sara:
http://youtube.com/watch?v=SONs0qfHj4I

http://www.flickr.com/photos/erikluyten/2347713475/
www.erikluyten.nl fotografie
  zondag 7 december 2008 @ 20:51:54 #95
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63832882
Ik had nog nooit van ze gehoord, maar ze maken bb. al heel lang muziek zo te lezen. Hun nieuwe liedje intrigeert me:

zondag 7 december 2008 @ 22:29:13 #96
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_63836227
Mwa, ik kende ze zo'n beetje toen Speak Slow uitkwam via videos.antville. Het is af en toe wel leuk, maar ik kan het hippe huppeltrutjes imago er niet makkelijk van afschudden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_63845300
Ze maken wel toffe liedjes
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70882508
Leuk dat ze ook al lange tijd een topic hadden, geopend door Ranja (dat verbaast me dan weer niet).

Ben eigenlijk nog niet zo lang geleden met ze in aanraking gekomen na een tip van Peter-Paul van Velvet Dordrecht, die een grote fan is. Hij raadde me So Jealous aan als instap en waarschuwde al dat het verslavend kan werken. Dat klopt wel, want daarna in rap tempo ook The Con en afgelopen week If It Was You aangeschaft.

Heel soms doen ze me ook wel een beetje aan CocoRosie denken, zonder alle geluidjes.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70885455
Het schijnt dat er ergens later dit jaar een nieuwe uitkomt. Wel slaan ze een hele andere weg in!
pi_70885469
Inderdaad verslavend ja! Als ik "Back in your head" eenmaal hoor dan zit dat ook meteen de rest van de dag in mijn hoofd. Gelukkig komt eind van dit jaar hun nieuwe album uit! Tijd voor nieuwe liedjes in mijn hoofd!
Because simple is bad!
  zondag 12 juli 2009 @ 13:11:19 #101
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_70898330
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:39 schreef williamvv het volgende:
Het schijnt dat er ergens later dit jaar een nieuwe uitkomt. Wel slaan ze een hele andere weg in!
alweer?
pi_71109212
Ze hebben net bekend gemaakt dat het album Sainthood gaat heten.
Because simple is bad!
  zondag 18 oktober 2009 @ 04:13:29 #103
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_73797970
nieuwe album is al een tijdje te downloaden als torrent o.a.
pi_73801337
Komt op 28 oktober uit toch? Stond althans op het bord bij de Velvet te Dordrecht.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:42:54 #105
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73801586
ze spelen overigens op crossing borders festival in den haag ...
  zondag 1 november 2009 @ 11:23:37 #106
13973 ranja
image means nothing
pi_74271950
Gister viel het nieuwe album, Sainthood, in de brievenbus.

Gewijzigde stijl valt wel mee, ja het is anders dan The Con, maar gaat weer meer richting If It Was You en So Jealous.
De reacties op Rate Your Music zijn dan ook gemengd. Sommige zeggen 'beter dan The Con maar minder dan So Jealous', andere zeggen 'minder dan The Con'. Het hangt er maar van af welke stijl je het liefst hoort denk ik. Ik ben het met de eersten eens, het album bevalt tot nu toe prima. So Jealous zullen ze echter niet snel verbeteren.
pi_74396743
Ik ben blij dat ze meer de dance/rock kant opgaan.

I Feel It In My Bones + Alligator.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_74411186
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
ze spelen overigens op crossing borders festival in den haag ...
Jup

20 November staan ze in Den Haag. Wel al uitverkocht. Vriendinlief is fan, dus we gaan erheen, dus moet ze maar es ff gaan luisteren Tot nu toe klinkt The Con heel goed!
pi_74460027
Bij Velvet Dordrecht hadden ze hem apart gelegd voor me!

Straks maar eens luisteren, ben benieuwd.
www.thuisuiteten.nl
pi_74565980
Wat vinden we van het nieuwe album? Heb em vlugjes even geluisterd. Kvind The Con veel beter, maar misshcien dat deze nog groeit.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:54:59 #111
13973 ranja
image means nothing
pi_74568334
Ik vind deze veel beter dan The Con, zoals ik hier boven al zei
pi_74578247
Ik ben er nog niet uit, heeft wat luisterbeurten nodig. Ik vond The Con wel een sterk album trouwens, maar deze klinkt vooralsnog ook niet slecht.
www.thuisuiteten.nl
pi_74605042
Goede album ja, ik kende ze nog helemaal niet. Ben de rest ook maar eens aan het luisteren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:11:18 #114
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_74665951
November 20, 2009 Crossing Border Festival Den Haag, NL

Gaat hier nog iemand heen? Het is helaas uitverkocht.

Ik hoop dat ze nog terug komen naar de Melkweg of Paradiso.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:34:55 #115
13973 ranja
image means nothing
pi_74666722
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:11 schreef Junkie het volgende:

Ik hoop dat ze nog terug komen naar de Melkweg of Paradiso. Tivoli
pi_74667418
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:11 schreef Junkie het volgende:
November 20, 2009 Crossing Border Festival Den Haag, NL

Gaat hier nog iemand heen? Het is helaas uitverkocht.

Ik hoop dat ze nog terug komen naar de Melkweg of Paradiso.
Ik
pi_76727526
Zit nu te genieten van This Business Of Art, toch ook gewoon een zeer leuk schijfje hoor!!
www.thuisuiteten.nl
pi_77986469
Niet dat het erg nuttig is, maar voor de leuk en omdat ik er zin in had hier mijn Tegan & Sara song top 20:

1 Floorplan
2 Monday Monday Monday
3 My Number
4 You Wouldn't Like Me
5 Back In Your Head
6 Downtown
7 Not With You
8 I Know I Know I Know
9 Call It Off
10 Don't Confess
11 Nineteen
12 Where Does The Good Go
13 Hype
14 Like O, Like H
15 Walking With A Ghost
16 Relief Next To Me
17 Proud
18 City Girl
19 So Jealous
20 Not Tonight
www.thuisuiteten.nl
pi_80089366
Tegan en Sara in Paradiso
voor wie het nog niet wist
  donderdag 8 april 2010 @ 19:22:44 #120
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_80094537
June 22, 2010 Rivierenhof Antwerp, BE
Tickets on sale Friday March 26, at www.openluchttheater.be

--

lijkt mij interessanter
pi_83915716
Zag ik ze ineens voorbij komen gisteravond laat op TMF in een nummer met DJ Tiësto.... Hoe is die samenwerking tot stand gekomen dan?
www.thuisuiteten.nl
pi_83926367
Tiësto heeft een remix van Back in your head gemaakt.
Because simple is bad!
pi_83969460
www.thuisuiteten.nl
pi_105107317
Er is inmiddels een heel aardig live-album uit, inclusief DVD met 2 films en een live-optreden. Get Along heet dit werkstuk!
www.thuisuiteten.nl
  maandag 24 september 2012 @ 20:24:45 #125
13973 ranja
image means nothing
pi_117237533
Interessant. Goede tip ranja!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:13:58 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_117247027
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:38 schreef methodmich het volgende:
Interessant. Goede tip ranja!
gister had je'm ook kunnen horen, nu is-ie er af gehaald.

edit: weer een nieuwe. zal morgen ook wel weg zijn :)
pi_117284764
Hmm, dat betekent dus elke dag snel zijn. :)

Zal er een nieuw album aan komen?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 26 september 2012 @ 20:09:31 #129
13973 ranja
image means nothing
pi_117286130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:43 schreef methodmich het volgende:
Hmm, dat betekent dus elke dag snel zijn. :)

Zal er een nieuw album aan komen?
ja, begin volgend jaar
pi_117291121
Goed duo! Ik heb ze nog niet live kunnen bewonderen, maar dit lijkt me wel heel gaaf.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Oftewel: Go with the flow.
pi_117319604
Dat wordt dan hopelijk één van de topplaten van 2013. :)
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 27 september 2012 @ 18:53:17 #132
13973 ranja
image means nothing
pi_117322083
De single staat inmiddels ook op Spotify :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:36:41 #133
13973 ranja
image means nothing
pi_121213445
En al een poosje ook een 2e nummer van het nieuwe album op youtube...

volgens amazon en play.com komt het album 11 februari uit
pi_121365719
Hij stond al op de bon laatst toen ik CD's kocht bij Velvet. Meen inderdaad dat er 11-2 achter stond. Ik heb al zin in deze plaat!
www.thuisuiteten.nl
pi_122214965
Ik heb Heartthrob vandaag aangeschaft. Zit nu in de speler, erg fijne plaat tot dusverre!

Maar ik hoorde wel iets schokkends van de verkoper. Er is geen Nederlandse distribiteur voor deze plaat, omdat ze verwachten er minder dan 1000 te verkopen. Volgens hem worden heel veel releases tegenwoordig niet in Nederland uitgebracht, om deze reden. Zonde, want zo gaat veel mooie muziek verloren. Gelukkig kunnen ze importeren.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:44:12 #136
13973 ranja
image means nothing
pi_122215061
Nou, die verwachting werken ze wel zelf in de hand. Ik koop de meeste albums toch bij amazon of play.com omdat het daar goedkoper is. Dan kan het inderdaad kloppen dat er weinig van verkocht worden in de winkels...
Overigens heb jij 'm nu wel eerder dan ik, ik heb nog geen verstuurbericht gehad :)
pi_122215151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:44 schreef ranja het volgende:
Nou, die verwachting werken ze wel zelf in de hand. Ik koop de meeste albums toch bij amazon of play.com omdat het daar goedkoper is. Dan kan het inderdaad kloppen dat er weinig van verkocht worden in de winkels...
Overigens heb jij 'm nu wel eerder dan ik, ik heb nog geen verstuurbericht gehad :)
Ik heb er 15,29 voor betaald. Dus weet niet of ik goedkoper was geweest als ik het op jouw manier had gedaan?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:07:14 #138
13973 ranja
image means nothing
pi_122216053
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:46 schreef methodmich het volgende:

Ik heb er 15,29 voor betaald. Dus weet niet of ik goedkoper was geweest als ik het op jouw manier had gedaan?
Dat is wel goedkoop ja. Ik heb om een of andere reden de cd los besteld in plaats van in een bundeltje zonder verzendkosten en betaalde 9.33 pond. Dat is net wat minder nog.
pi_122216222
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:07 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat is wel goedkoop ja. Ik heb om een of andere reden de cd los besteld in plaats van in een bundeltje zonder verzendkosten en betaalde 9.33 pond. Dat is net wat minder nog.
Okee, inderdaad. Maar scheelt niet veel.

Maar los daarvan vind ik het toch wel opvallend dat sommige releases dus kennelijk gewoon niet meer in ons land worden uitgebracht.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:36:13 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_122217264
Ja, maar dat is natuurlijk een probleem van deze tijd.
Veel mensen downloaden de mp3's, daar heb je als winkel niks aan. Dan heb je nog de mensen zoals ik die alles zelf importeren. Dan blijft er nog maar een kleine groep over waarvoor je de winkel vult.

Steeds meer artiesten houden de boel ook in eigen hand en verkopen direct vanaf hun site, daar maak ik ook veel gebruik van. Dan heb je nog de initatieven zoals sellaband, pledge e.d waar je al voor inschrijft op een nog te verschijnen album. Daar zit vaak ook geen label tussen.

Overigens als ik m'n jaarlijst van de laatste paar jaar bekijk vermoed ik dat een groot deel van de niet-nederlandse bands geen officiele release hebben gehad. Veel heb ik in elk geval nooit bij Plato o.i.d zien staan.
pi_122218206
Dat verhaal klopt natuurlijk, maar de verkoper vond het best jammer dat het ook het geval is met albums die hij zelf graag in de winkel zou zetten. Nu moet het vaak anders en dan lukt het ook wel, maar het is moeilijker geworden om zo even binnen te stappen en direct het album te vinden dat je zoekt. Dat was enige jaren geleden makkelijker. Maar inderdaad zal dat door de ontwikkelingen komen.
www.thuisuiteten.nl
pi_122345392
Nederlandse release is uitgesteld tot 1 maart, hoorde ik vanmiddag zelfs... Dus ben extra blij dat ik hem al heb.

MUZ / Top5 van de dag #32

Voor de liefhebbers: plaats daar je 5 favoriete songs van T&S. Doe dat vandaag (vrijdag 1 februari) of morgenochtend / begin vd middag (zaterdag 2 februari).
www.thuisuiteten.nl
pi_122893932
Even een schop omhoog. Ben gek op die nieuwe plaat. Een van de betere albums van dit jaar ^O^

Favoriet: Goodbye, Goodbye

Kende voorheen alleen "Back In Your Head". Ga me hier is wat in verdiepen!
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:30:28 #144
13973 ranja
image means nothing
pi_122894604
Ik had 'm vandaag in de brievenbus. Heerlijk album, stukje poppier dan de vorig maar dat maakt mij niet uit :)
pi_122925479
Toch nog redelijk op tijd dan ranja, voor de Nederlandse release in elk geval.

Inderdaad wel wat poppier, maar zeker een erg leuk album!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:40:51 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_122925635
Tja, sommige mensen zijn allergisch voor 'pop' (zie bv RYM) maar ik zeker niet :9
pi_122925760
Te glad hoeft voor mij ook weer niet, maar dat is op dit album zeker niet aan de orde.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:46:21 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122925852
Ik moest vandaag aan deze lesbo iconen denken. Leuke muziek. Call it off vind ik het leukst.
Resistance is futile.
pi_123858134
Ik vind Closer echt hélemaal niks. Ben idd zo iemand die poppy niet leuk vind als ze dat eerst niet waren.
Alles wat na de cd The Con kwam ben ik zoiezo een beetje op afgehaakt. Ik vind ze leuk op FB maar ik word een beetje moe van de PR-bom. Vind het toch een beetje sell-out alles bij elkaar, met die extreme merchandise ook.
Jammer dat je dat soort berichten niet kan blokken, maar dan wel de andere doorkrijgt zoals foto's of berichten die ze echt zelf posten.
I don't care if you want me 'cause I'm yours anyhow
pi_123869551
Alleen het nummer Closer of vind je het hele album Heartthrob niet leuk?
www.thuisuiteten.nl
pi_123880194
Heartthrob ken ik verder niet, ik zoek het nooit om onbekende liedjes te gaan luisteren (als ik bijv. 1 leuk liedje van een band gehoord heb ga ik nooit de hele cd luisteren, pas als ik meer liedjes bijv. op de radio gehoord heb en die allemaal leuk vond).
Sainthood heb ik nog wel geprobeerd maar daar vondk dus niks aan. Electro staat ze niet in mijn opinie.
pi_123917348
Okee, maar dan is het misschien wel wat kort door de bocht om op basis van één nummer het hele album af te serveren.
www.thuisuiteten.nl
pi_123988173
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:12 schreef MalenaScordia het volgende:
Ik vind Closer echt hélemaal niks.
Effe oew brilleke erbij vatten matje
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 14:08:28 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128237475
Morgenavond staan ze in Paradiso, nog mensen van hier die gaan? Ik ga even influisteren vandaag maar dat wordt nog een flinke kluif met zoveel albums. Iemand tips voor de beste nummers/albums?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_128237811
Ik ga ook morgenavond, maar ken eigenlijk niet zoveel van ze, dus kan je ook niet helpen daarmee.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:13:47 #156
13973 ranja
image means nothing
pi_128239658
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:
Morgenavond staan ze in Paradiso, nog mensen van hier die gaan? Ik ga even influisteren vandaag maar dat wordt nog een flinke kluif met zoveel albums. Iemand tips voor de beste nummers/albums?
Als je nou het topic even doorleest ;)

So Jealous vind ik wel de beste en natuurlijk kan het nooit kwaad de recentste, Heartthrob, even te luisteren aangezien ze daar waarschijnlijk het meeste van spelen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:15:16 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_128239724
zie ook MUZ / Top5 van de dag #32 hoewel daar niet heel veel lijstjes staan
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 16:48:48 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128243358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:13 schreef ranja het volgende:

[..]

Als je nou het topic even doorleest ;)

So Jealous vind ik wel de beste en natuurlijk kan het nooit kwaad de recentste, Heartthrob, even te luisteren aangezien ze daar waarschijnlijk het meeste van spelen.
had ik uiteraard al gedaan ;) maar dacht misschien komen er nog wat tips. En dat top 5 topic is top, thanks!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:51:04 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_128243452
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:48 schreef MaJo het volgende:

had ik uiteraard al gedaan ;) maar dacht misschien komen er nog wat tips. En dat top 5 topic is top, thanks!
Laat je hier ook nog even weten hoe het concert geweest is?
pi_128243652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:
Gewoon al deze nummers even draaien, dan ben je in chronologische volgorde weer redelijk bij:

Proud
Hype
My Number _O_
Not With You
Monday Monday Monday _O_
City Girl
Not Tonight
Underwater
Don't Confess (This Thing That Breaks My Heart)
You Wouldn't Like Me
I Know I Know I Know
I Won't Be Left
Where Does The Good Go
Downtown
Fix You Up
I Was Married
Relief Next To Me
Nineteen
Floorplan ^O^
Like O, Like h
Call It Off
Arrow
Alligator
Sentimental Tune
Closer
Now I'm All Messed Up ^O^
Love They Say
I Couldn't Be Your Friend

Succes en veel plezier!

* methodmich doet zo So Jealous weer eens in de speler.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 16:58:06 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128243703
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef ranja het volgende:

[..]

Laat je hier ook nog even weten hoe het concert geweest is?
ik zal een linkje van mijn recensie hier posten :Y
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 16:59:26 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128243752
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Gewoon al deze nummers even draaien, dan ben je in chronologische volgorde weer redelijk bij:

Proud
Hype
My Number _O_
Not With You
Monday Monday Monday _O_
City Girl
Not Tonight
Underwater
Don't Confess (This Thing That Breaks My Heart)
You Wouldn't Like Me
I Know I Know I Know
I Won't Be Left
Where Does The Good Go
Downtown
Fix You Up
I Was Married
Relief Next To Me
Nineteen
Floorplan ^O^
Like O, Like h
Call It Off
Arrow
Alligator
Sentimental Tune
Closer
Now I'm All Messed Up ^O^
Love They Say
I Couldn't Be Your Friend

Succes en veel plezier!

* methodmich doet zo So Jealous weer eens in de speler.
wow hier kan ik wel iets mee :o _O_ ben je er als überfan niet bij morgen? :P
pi_128243860
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

wow hier kan ik wel iets mee :o _O_ ben je er als überfan niet bij morgen? :P
Nee hoor. En überfan vind ik ook weer wat groot gesteld. ;)

Ik vind het wel leuke artiesten en heb dus veel albums van ze - allemaal, op die obscure eerste na -, maar dat heb ik wel bij meer artiesten. Maar leuk vind ik het zeker! :)
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:05:39 #164
13973 ranja
image means nothing
pi_128243977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:02 schreef methodmich het volgende:

Ik vind het wel leuke artiesten en heb dus veel albums van ze - allemaal, op die obscure eerste na -, maar dat heb ik wel bij meer artiesten. Maar leuk vind ik het zeker! :)
Under feet like ours? die heb ik wel :7
pi_128244047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:05 schreef ranja het volgende:

[..]

Under feet like ours? die heb ik wel :7
Ja, die. Waar heb je die gekocht? Een van de twee verkopers in mijn vaste platenzaak is ook T&S-fan en heeft dat op mij overgebracht. Maar hij kan die eerste ook nergens meer vinden. Tenminste, niet voor fatsoenlijke prijzen. Kan wel via import, maar dan betaal je wel weer heel veel.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:17:42 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_128244424
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:07 schreef methodmich het volgende:

Ja, die. Waar heb je die gekocht? Een van de twee verkopers in mijn vaste platenzaak is ook T&S-fan en heeft dat op mij overgebracht. Maar hij kan die eerste ook nergens meer vinden. Tenminste, niet voor fatsoenlijke prijzen. Kan wel via import, maar dan betaal je wel weer heel veel.
Goeie vraag... volgens RYM heb ik 'm al sinds 2005. Zal toch wel gewoon amazon (com? ca?) geweest zijn denk ik.
pi_128244571
Hmm, okee. Moet bijna wel ja, zal in winkels niet meer zo snel in de schappen belanden.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 17:31:41 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128244900
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:02 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nee hoor. En überfan vind ik ook weer wat groot gesteld. ;)

Als ik alles zo teruglees ben jij wel de grootste fan hier in ieder geval, samen met ranja ;) Ben erg benieuwd naar morgen *O*
pi_128245207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als ik alles zo teruglees ben jij wel de grootste fan hier in ieder geval, samen met ranja ;) Ben erg benieuwd naar morgen *O*
Ja, dat kan wel goed kloppen inderdaad.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 18:23:10 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128246741
Ha ik blijk een nummer van ze te kennen: Closer. Wellicht ken ik er nog wel meer :D
pi_128248688
Dat is een van de nieuwste nummers in elk geval. Zou leuk zijn als je er onbewust al een aantal kent!
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 19:27:26 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128249189
Het voorprogramma is trouwens WAXAHATCHEE, is dat nog bekend?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:34:39 #173
13973 ranja
image means nothing
pi_128249514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:27 schreef MaJo het volgende:
Het voorprogramma is trouwens WAXAHATCHEE, is dat nog bekend?
Totaal onbekend volgens mij maar wat ik op youtube hoor bevalt wel

Ook zangeres bij P.S. Eliot. Zegt me ook al niks :)
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 11:08:59 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128272311
Helaas af moeten zeggen omdat ik nog steeds ziek ben -O-
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:38:12 #175
13973 ranja
image means nothing
pi_128280394
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:08 schreef MaJo het volgende:
zonde -O-

Waxahatchee heb ik beluisterd op spotify, goed!
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 18:49:07 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128290019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:38 schreef ranja het volgende:

[..]

zonde -O-

Waxahatchee heb ik beluisterd op spotify, goed!
Zeker jammer maar niets aan te doen -O- Waxahatchee klonk ook leuk inderdaad :Y
pi_128291142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:08 schreef MaJo het volgende:
Zonde! Het enige is dan dat je wel leuke muziek ontdekt hebt nu in de voorbereiding, maar het daadwerkelijke concert meemaken was leuker geweest natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_128312103
Concert was super _O_ Eerste keer dat ik ze live hoorde en ze klonken echt goed. Wel een beetje jammer dat niemand in de zaal echt los ging -O-
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:43:49 #179
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_188251487
Nieuws!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:35:29 #180
13973 ranja
image means nothing
pi_188253177
De laatste post voor het topic wegens inactiviteit dicht ging was van 2013, in 2016 is er echter nog een album verschenen een daarna werd het even echt stil.

Nu komt er echter een nieuw album aan, eind september en daarvan is nu al het eerste nummer verschenen. Het klinkt wat mij betreft weer een stuk beter dan het laatste wat ze gedaan hadden, meer zoals op het 3e en 4e album - If It Was You en So Jealous dus. Meer rock en minder pop al blijft het makkelijk in het gehoor liggend. Ik ben in elk geval wat dit betekent voor het album, of dat inderdaad een voorbode is voor het teruggaan naar deze stijl.

vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:54:05 #181
13973 ranja
image means nothing
pi_188253422
Wow, topic even helemaal doorgelezen, wist helemaal niet meer dat ik hierdoor Waxahatchee heb leren kennen :o Toch wel een van m'n favorieten van de laatste jaren.

En als ik m'n eerste post bekijk staan daar wel wat foutjes in. Maar dat kon ik toen lastig weten :)
Zo waren ze in 2002 al 21/22 jaar ipv 17/18 (geboren in 1980) en was If It Was You hun 3e album en niet hun 2e.
Under Feet Like Ours (als Sara & Tegan) en This Business of Art zitten er nog voor.
pi_188256756
Nieuwe plaat weer blind kopen uiteraard. Zeker als het geluid weer wat meer teruggrijpt naar de wat mij betreft beste periode. Album 3, 4 én 5 in mijn ogen.
www.thuisuiteten.nl
pi_188257197
Walking with the Ghost werd destijds heel veel gedraaid in de Arbeidsvitaminen door Gerard Ekdom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')