Ik had het ook maar van horen zeggen, maar net even opgezocht op wikipedia. Hij diende in elk geval sinds die 15e eeuw als voorbeeld voor veel moskeën.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:16 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Ik zou het niet precies weten, maar als ze pas sinds de 15de eeuw een moskee is, dan twijfel ik daar toch aan.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:55 schreef Renmaestro het volgende:
Indrukwekkend topic!
Oosters-Orthodoxe kerken vind ik altijd wel mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je bij google plaatjes zoekt van de Santa Maria del Fiore en van de Dom in Florence krijg je dezelfde plaatjes. Het is dan ook dezelfde kerk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:52 schreef supkaa het volgende:
Maar als k me niet vergis is dat de Santa Maria del Fiore (kerk) en staat de dom een paar straten verderop tegenover t palazzo vecchio. Kan aan mij liggen echter, misschien haal k weer iets door elkaar.
Ja, ik vind het werk van Cuypers zelf ook altijd prachtig, tegenwoordig wordt het nogal als foute en derivatieve architecuur gezien, maar dat boeit me niks, ik vind het prachtig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:21 schreef jozef444 het volgende:
nog maar eens wat plaatjes hier dumpen en is ff de meningen peilen.
Ik ben wel bevooroordeeld omdat deze kerk in mijn dorp staat, maar ik vind m persoonlijk erg mooi, ook de situering binnen de plaats is erg ok.
St. Lambertuskerk, Markt, Veghel
Architect Pièrre Cuypers
(Rijksmuseum en Centraal station Amsterdam)
Neogotische stijl
Bouwtijd 6 jaar
1852 geschilderde staties
1854 subsidie goedgekeurd
1857 voorbereidingen gestart
1858 eerste steen Mgr. Zwijssen - Deken van Miert
1863 19 oktober plechtige inwijding
1877 olieverfstaties uit Kevelaar
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn wat klein, maar aangezien ik zelf geen digitale camera heb is dit zo the best i can do
Welke toren is dit? En is dit echt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:15 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
...Nog iets van Cuypers (en nou maar hopen dat 'ie het doet)
Van de Bonifatiuskerk te Leeuwarden, en het hoe en wat is me niet bekend, maar aangezien het plaatje van hun eigen site komt, zal het wel kloppen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:21 schreef freako het volgende:
Welke toren is dit? En is dit echt?
Cuypersquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:08 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, ik vind het werk van Cuypers zelf ook altijd prachtig, tegenwoordig wordt het nogal als foute en derivatieve architecuur gezien, maar dat boeit me niks, ik vind het prachtig.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |