We hadden al:
Westlife - Uptown Girl
Geri Haliwell - It's raining men
Brandy - Another day in paradise
Christina, Pink, Maya, L'il Kim - Lady Marmalade
Maar wat hoor ik nu op de radio! Er komt een hele cd waar r 'n b sterretjes een cd vol zingen met covers (ik geloof dat ze allemaal van Phil Collins waren)
Is de inspiratie dan helemaal op?
quote:The Gimmes RULEN!!! Heb die nieuwste CD (Blow in the wind)
Op zondag 03 juni 2001 20:33 schreef Raw-Bass het volgende:
Alle nummers van Me First & The gimme gimmes zijn cool
waar ik normaal gesproken uitga draaien ze wel metal en af en toe wat punk. maar ook veel oude muziek en top-40 rotzooi. gisteren draaiden ze Runaway van Me First & The gimme gimmes! Ik ging zwaar uit me dak. tis jammer dat ze niet zoveel optreden
[knip]
ik weet niet van wie het echte origineel was, maar de versie van PP ARNOLD (toen heette het lied 'angel of the morning') uit de 60's vind ik echt super...
Of, misschien ook een leuke draai: Een lied waarvan het origineel zuigt, en daar is een cover/remix van gemaakt zoveel jaar later en die is WEL goed...
quote:open er een zou ik zeggen
Op maandag 04 juni 2001 10:09 schreef Azhrea het volgende:
Wat mij interessanter lijkt is een topic met GOEDE covers. Die zijn namelijk behoorlijk zeldzaam want de gemiddelde cover is gewoon slecht.
Dat nummer van die kl*te rapper met Jimmy Page, pure verkrachting van dat Zeppelin nummer.
quote:Moet ik eerst mijn geheugen doorspitten, want ik kan er zo 1-2-3 niet op eentje komen...
Op maandag 04 juni 2001 11:20 schreef Tokus het volgende:[..]
open er een zou ik zeggen
quote:noem je dat een cover???
Op maandag 04 juni 2001 11:42 schreef nipeng het volgende:
Slechte cover:Dat nummer van die kl*te rapper met Jimmy Page, pure verkrachting van dat Zeppelin nummer.
ze hebben alleen de gitaar overgenomen (en zelfs Jimmy Page gevraagd of 'ie 'm kwam spelen... (in de clip iig...))
en omdat iets anders is dan 't origineel, wil dat nog niet meteen zeggen dat 't slecht is... (zo vind ik ook de laatste cover van Lady Marmalade niet slecht... ('k vind 't alleen vervelend dat 'ie iedere 5 minuten te zien is op The Box))
quote:bijna alles van rollergirl is wel gaaf
Op maandag 04 juni 2001 10:09 schreef Azhrea het volgende:
Wat mij interessanter lijkt is een topic met GOEDE covers. Die zijn namelijk behoorlijk zeldzaam want de gemiddelde cover is gewoon slecht.Of, misschien ook een leuke draai: Een lied waarvan het origineel zuigt, en daar is een cover/remix van gemaakt zoveel jaar later en die is WEL goed...
quote:Zoals Will Smith alles coverde...
Op donderdag 07 juni 2001 11:49 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
bijna alles van rollergirl is wel gaaf
volgens mij is halve cd gecoverd...maarja ik vind het wel stoer eigelijk
quote:Stuntmasters - The lady boy is mine als ik het goed heb, idd troep van de bovenste plank.
Op donderdag 07 juni 2001 13:38 schreef ivetje het volgende:
Ik ken nog een slechte cover,weet alleen niet van wie hij is.
Is een beetje een dance nummer met Brandy en Monica's The boy is mine en Lady van Mojo door mekaar.
Da's pas een fuck-nummer.Echt zo slecht.Zo kan ik ook nog wel muziek maken. 2 cd's opzetten met nummer en dan door mekaar gooien.Echt erg zeg,dat het zo achteruit gaat met de muziek.niemand verzint meer iets van zichzelf.Binnenkort komen er alleen nog maar covers.
Kwam laats nog twee koffers tegen van Satisfaction (stones) een door Björk, ik moet zeggen heel ehm.... heel eh apart zal ik maar zeggen. En eent je van bitchney spears die is meer van
En dan dat foute debuutje van five (weetunogmense). Laat ik is iemand 'I love rock 'n roll' van Joan Jett horen: "He die is gejat van five" Aaargh
Om over de clip nog maaar niet te spreken.
quote:Scotty vs Full Gainer - Everything i do (2003)
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:00 schreef SHARKYKING het volgende:
De meest afschuwelijk cover die ik gehoord heb
is een dance versie van everything i do (i do it for you)
weet de naam van het groepje niet meer die hem coverde, was zo slecht!
DJ Boozywoozy - One more try (Timmy T 1991)
Gigi D'Agostino - The riddle (Nik Kershaw 1984)
Brooklyn Bounce - Club Bizarre (U96 1995)
Bombi - Copacobana (Barry Manilow 1978)
DJ Quicksilver - Always on my mind (Pet Shop Boys 1988/ Willie Nelson 1984/ Elvis Presley 1968)
Las Ketchup - The ketchup song *** (Sugarhill Gang - Rapper's Delight 1979)
Jan Wayne - Because the night *** (Patti Smith Group 1978/ Co.Ro feat Tarlissa 1993)
Atomic Kitten - The tide is high *** (Blondie 1980)
Atomic Kitten - Be with you *** (Sample: Electric Light Orchestra - Last train to London (1979)
Kate Ryan - Desenchantee (Mylene Farmer 1990)
Move It - I save the day (Roberto Jacketti & The Scooters 1984)
Nova Space - Time after time (Cyndi Lauper 1984)
A Teens - Can't help falling in love with you (Elvis Presley 1962/ Andy Williams 1970/ Stylistics 1976/ UB 40 1993)
Safri Duo - Sweet Freedom (Michael McDonald 1986)
Intenso Project - Luv da summer (10CC - Dreadlock holiday 1978/ French Connection - I don't like reggae 1993)
Groove Coverage: Moonlight Shadow (Mike Oldfield - 1983)
Mark Oh: Because i love you (Stevie B - 1991)
Loona: Rhythm of the night (Sezen Aksu - Hadibakalim - 1992)
The Second Bluntz: Billy Jean (Michael Jackson - 1983)
Kelly Osbourne: Papa don't preach (Madonna - 1986)
Madhouse: Like a virgin (Madonna - 1985)
Libert X: Got to have your love (Mantronix - 1990)
The Nightflyer: Voyage, Voyage (Desireless - 1987)
Jan Wayne: Only you (The Flying Pickets 1984 /Yazoo 1982)
Even gecopy-passed van mijn website....
Zal hem weer eens updaten
nou ja, deze kunnen er ook bij:
Denise - Straight up (Paula Abdul 1989)
Gareth Gates - Unchainde Melody (Righteous Brothers (1965)/ U2 (1990)
DJ K - I like Chopin (Gazebo 1983)
Will Young - Light my fire (The Doors 1967 & o.a. door Massive Attack, UB 40, Minnie Riperton......)
Georgina - Denis (Blondie 1978/ Randy & The Rainbows)
Costa Crew - Always look on the bright side of life (Monty Python 1981)
Beam & Cyrus - U can't touch this ( MC Hammer 1990-> wat op zijn beurt weer gejat is van Rick James - Superfreak 1981)
Floorfilla - Sister golden hair (Spanic 1994/ America 1975)
Illusion - Wind of change (Scorpions 1991)
Aaron D - Gold (Spandeau Ballet 1983)
Mandy & Randy - Noting's gonna stop us now (Starship 1987)
Mandy & Randy - Mandy (Barry Manilow 1978)
The Sax Brothers - Bakerstreet (Gerry Rafferty 1978, Undercover 1992)
Clubstars - Let the bass kick (Egma 1991)
Room 5 - Make luv (Oliver Cheatham 1978 <sample>)
Captain Jack - Centerfold (J. Geils Band 1982)
The Jackmasters - Love can't turn around (Farley Jackmaster Funk 1987)
.... enz enz enz......
Kunnen we de titel niet veranderen in BIOBAKMUZIEK ?
[Dit bericht is gewijzigd door Muziekstad2000 op 19-08-2003 23:03]
quote:Dat is helaas wel een misser ja. Voor de rest is WT prima te pruimen
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
De cover van Within Temptation van een van de mooiste nummers van Kate Bush.Wat een drama!
Pearl Jam - Lightning Crashes (Live)
Will Young - Light My Fire (Doors)
Maar van die zielige bandjes die al debuteren met een cover (ik noem een five, atomic kitten, enz,enz) is toch verschrikkelijk. Of van die types die ergens een commerciele versie van maken. (bitchney spears- satisfaction).
Nog een vrij slechte is die van pink, sweet dreams. Moet zo'n kwijlende fopneger er tussen. Dan is sweet dreams van marilyn manson niet eens zo slecht, al blijven de eurithemics altijd beter.
quote:Blondie - The tide is high (The Paragons 1967)
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:20 schreef Muziekstad2000 het volgende:
Atomic Kitten - The tide is high *** (Blondie 1980)
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:20 schreef Muziekstad2000 het volgende:Las Ketchup - The ketchup song ***
quote:Richard Cheese geeft er dan ook z'n volledig eigen draai aan. Zelfde als 'Senor Coconut' die een bekende synthesizermuziek (oa. van Jarre) ombouwt tot latin versies. Erg leuk om naar te luisteren.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:02 schreef dapluiz het volgende:
Ik vind alle covers van richard cheese wel weer leuk
wel grappig is dat Steve Murano het nummer van 56K weer heeft geremixed en die wel weer leuk is
quote:Sheryl Crow - Sweet child o'mine (1999)
Op woensdag 20 augustus 2003 11:50 schreef pro_jeex het volgende:
Sweet child o' mine cover van ik dacht Jewel.
Van die gabber nummers die oude nummers coveren
quote:Psies! DAT was 'em....en ikke vannacht maar niet kunnen slapen...
Op woensdag 20 augustus 2003 11:48 schreef Litpho het volgende:[..]
Blondie - The tide is high (The Paragons 1967)
California dreaming gecoverd? op zich niets nieuws maar penniewijs is toch zo'n om gehuurde auto's en gehuurde vrouwen stuiterende hippendehopneger?quote:Op donderdag 17 juni 2004 19:00 schreef Nyluzzz het volgende:
California Dreaming gecoverd door:
Pennywise of zo zum kotzen
Berny Benassi
aanvulling: Royal Gigolo's
DJ Sammy
Volgens mij is die van Wynonna Judd.... en inderdaad:quote:Op zondag 28 november 2004 19:31 schreef Modus het volgende:
Everybody's gotta learn sometime door Zucchero.
I wanna know what love is door onbekend, dagelijks te horen op Sky.
Uiteraardquote:Op zondag 28 november 2004 21:10 schreef DeRCT14 het volgende:
Benny Benassi - Satisfaction (Van de Stones uiteraard)
Jij bent vast van het vrouwelijk geslacht..quote:Op maandag 29 november 2004 14:08 schreef ivetje het volgende:
Carwash van die slut van een christina Aguileradie's slecht...
Johquote:Op maandag 29 november 2004 18:26 schreef Fixers het volgende:
Ben ik de eerste die valt over die cover van Allice Cooper's Poison? Weet niet wie het is maar hij is waanzinnig slecht.
Status Quo heeft het ook weer gecovered, origineel is van John Fogerty uit '75.quote:Op zondag 5 december 2004 15:42 schreef Muziekstad2000 het volgende:
lijst(je)
Shumy – Rockin’all over the world (Statuts Quo 1977)
Que?! Dat meen je niet.quote:Op zondag 5 december 2004 15:42 schreef Muziekstad2000 het volgende:
lijst(je)
David Letterman – Eple (Royksopp 2001)
quote:Op maandag 29 november 2004 18:26 schreef Fixers het volgende:
Ben ik de eerste die valt over die cover van Allice Cooper's Poison? Weet niet wie het is maar hij is waanzinnig slecht.
Heeft treintje een Blue Note Album gemaakt als in "onder de platenlabel Blue Note??" (lijit me niet..)quote:Op zondag 5 december 2004 16:17 schreef Doff het volgende:
al die crap van Westilife met Frank Sinatra en die afschuwelijke Trijntje Oosterhuis met haar Blue Note album... Verschrikkelijk
Klopt, vooral The Box wil zich nog wel eens wagen aan zulke vreselijke nr's.quote:Op zondag 13 maart 2005 20:07 schreef Flurrie het volgende:
hoorde gister ook een dance cover van een nummer van de 4 non blonds, jeetje wat slecht
Wel dus: "Strange fruit" kwam op het Blue Note label uit in 2003quote:Op dinsdag 15 maart 2005 01:55 schreef danni het volgende:
[..]
Heeft treintje een Blue Note Album gemaakt als in "onder de platenlabel Blue Note??" (lijit me niet..)
Of heet haar album zo??
Wat dacht je van die plaat van Happy Togetherquote:Op zondag 13 maart 2005 20:07 schreef Flurrie het volgende:
hoorde gister ook een dance cover van een nummer van de 4 non blonds, jeetje wat slecht
Reactie op een bejaarde post, maar ik kon het toch niet laten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2003 22:46 schreef theofiel172 het volgende:
Pearl Jam - Lightning Crashes (Live)
fade to grey van visage.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:21 schreef DrMarten het volgende:
Ja hoor we hebben er weer een
Kelly Osbourne - One Word
Ik kan alleen met geen mogelijkheid meer bedenken van wie het origineel is. Kan iemand me daar bij helpen?
Ach, het is één van de mindere nummers van Bowie. Als je dan een Bowie-song wilt vern**ken, dan maar let's dancequote:Op donderdag 19 mei 2005 23:01 schreef ParanoidEv het volgende:
Atrocity - Let's Dance (Van Bowie dus. Moest dat nou?)
Dat was hem, ik wist dat ik hem zelf had, maar kon echt niet meer bedenken welke het wasquote:
Ben ik volledig met je eensquote:Op maandag 23 mei 2005 18:49 schreef Jorikjet het volgende:
ja dan vooral van die mensen als jamie cullum dus. zijn hele repotoire bestaat geloof ik uit covers, en hij wordt overal opgehemeld, maar hoe dom is het als je niet eens eigen nummers maakt.
Ik vind With A Little Help From My Friends niet verkeerd gecoverd!!!quote:Op maandag 23 mei 2005 19:00 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens
Daarom kan ik ook niet luisteren naar Joe Cocker, die doet ook enkel covers.
which reminds me:
Joe Cocker - Something (Harrison, Beatles)
verneukerij
Beatles versie is beter (Ringoquote:Op maandag 23 mei 2005 20:41 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Ik vind With A Little Help From My Friends niet verkeerd gecoverd!!!
Ja, maar ik had 't over de cover Somethingquote:Op maandag 23 mei 2005 20:41 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Ik vind With A Little Help From My Friends niet verkeerd gecoverd!!!
Verkeerd gedacht: Sheryl Crowquote:Op woensdag 20 augustus 2003 11:50 schreef pro_jeex het volgende:
Sweet child o' mine cover van ik dacht Jewel.
Van die gabber nummers die oude nummers coveren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |