abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:18:07 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131529
Wat willen we met Openings Posts doen in de vervolg topics (Dus de Cube, PS2 en Xbox topics bijvoorbeeld) ?

Het is hier sinds jaar en dag (bijna een jaar dus ) gebruikelijk dat we een mooie openings post maken voor een nieuw topic. Ook als het topic toe is aan een deel 2 of verder.

Nu vind ik persoonlijk dit misschien wat overdreven om voor elk nieuw deel een onwijs uitgebreide OP te maken. Is het niet een idee om het zo ongeveer te doen (Quote komt uit Cube topic, maar geld voor elk topic)

quote:
Misschien is het een idee om alle belangrijke info over de Cube (online winkels, assecoires, etc) in één topic te posten. Die te sluiten en de link daar naartoe dan te gebruiken in een OP.

Dan Hoeft er verder alleen nog wat in over de huidige en komende toppers en een link naar de vorige delen bijvoorbeeld?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14131589
Oke, maar dan moet de MOD wel af en toe het gesloten topic updaten.. Maar heb jij daar zin in
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:22:33 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131624
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:21 schreef Hakkert het volgende:
Oke, maar dan moet de MOD wel af en toe het gesloten topic updaten.. Maar heb jij daar zin in
Dat is geen probleem. De FAQ word ook geupdate als dat nodig is
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_14131637
Persoonlijk interesseren mij die OP's helemaal niks, maar ja, ik heb ook een teringhekel aan die pleurislading screenshots die sommige mensen door mijn adsl lijntje te durven pleuren. Ik wil gewoon een gezellig slowchat topic over m'n favoriete console en games...

Plaatjes en overzichten kan ik zelf ook wel vinden. Daar hebben we google voor. Een plaatje af en toe is best ok, maar de plaatjes zijn een middel, geen doel.

Hetzelfde geld voor de OP. Een belachelijk lange OP wekt de eerste 25 posts (afhankelijk van instellingen) alleen maar irritatie qua scrollen op.

pi_14131671
Offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 25-10-2003 19:25]

pi_14131676
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is geen probleem. De FAQ word ook geupdate als dat nodig is

Gewoon doen, maar ik vind wel dat er dan altijd wel een PAAR plaatjes en wat nieuwe shit in de OP moet.. anders wordt het zo saai
Mijn games
pi_14131726
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef gamecube_master het volgende:
Er is een reclamefilmpje op internet verschenen over Mario Kart: Double Dash. Klein, maar fijn!
...
bron: www.cubezone.nl
Kijk, NIEUWS heb ik geen enkel probleem mee in de topics. Is best grappig om elkaar op de hoogte te houden. Maar zodra iemand 150 high res plaatjes erin plempt, dan houd het voor mij op...
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:26:58 #8
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131742
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Gewoon doen, maar ik vind wel dat er dan altijd wel een PAAR plaatjes en wat nieuwe shit in de OP moet.. anders wordt het zo saai

Dat vind ik dus ook. Maar linkjes naar het vorige deel. Goede online winkels. Links naar reviews.

Al die shit (oud nieuws zeg maar) hoeft voor mij ook niet elke keer in de OP gemikt te worden.

Het word zo'n coopy paste verhaal en is niet interessant.

pi_14131747
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Ik vind dat dat geen verplichting moet zijn. Weet je nog, fok, laagdrempelig, enzovoort?
pi_14131762
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook. Maar linkjes naar het vorige deel. Goede online winkels. Links naar reviews.

Al die shit (oud nieuws zeg maar) hoeft voor mij ook niet elke keer in de OP gemikt te worden.

Wat ik doe met het reparatie topic is dat ik de leuke en interessante dingen hyperlink in een overzichtje. Misschien is dat een idee?
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:29:07 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_14131788
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:22 schreef Khadgar het volgende:
Persoonlijk interesseren mij die OP's helemaal niks, maar ja, ik heb ook een teringhekel aan die pleurislading screenshots die sommige mensen door mijn adsl lijntje te durven pleuren. Ik wil gewoon een gezellig slowchat topic over m'n favoriete console en games...
Ik ook eigenlijk, maar dan wel met wat nieuws en plaatjes en filmpjes.
quote:
Hetzelfde geld voor de OP. Een belachelijk lange OP wekt de eerste 25 100 posts alleen maar irritatie qua scrollen op.
Nouja ik vind mooie OPs altijd wel leuk. Maar plaats alleen de foto's die je echt mooi vindt, nieuw zijn en iets toevoegen. Ik zit inderdaad ook niet op twintig plaatjes per post te wachten waardoor m'n mozilla vastloopt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:29:45 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131803
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:27 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Wat ik doe met het reparatie topic is dat ik de leuke en interessante dingen hyperlink in een overzichtje. Misschien is dat een idee?

Je weet dat ik dat ook een goed idee vind. Daar komen geen plaatjes aan te pas. Maar dat hoort er bij de huidige consoles wel een beetje bij natuurlijk

Probleem bij "jouw" topic blijft dat de lijst met linkjes alleen maar groter wordt natuurlijk. En dat word op een gegeven moment ook wat on overzichtelijker...

pi_14131827
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ook eigenlijk, maar dan wel met wat nieuws en plaatjes en filmpjes.
[..]

Nouja ik vind mooie OPs altijd wel leuk. Maar plaats alleen de foto's die je echt mooi vindt, nieuw zijn en iets toevoegen. Ik zit inderdaad ook niet op twintig plaatjes per post te wachten waardoor m'n mozilla vastloopt.

En mensen, leer eens thumbnailen of gewoon linken.

Eén groot plaatje, en de rest als hyperlink, aparte pagina of topic.

Of alles thumbnailen en dan netjes 150x100 pixels ofzo, en dan de plaatjes netjes naast elkaar...

pi_14131860
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou dan zijn we er wat mij betreft uit .. Een paar plaatjes moet kunnen en anders ff een linkje naar de pagina met pix.. en zet bijvoorbeeld een max aan pix per post ofzo
Mijn games
pi_14131861
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je weet dat ik dat ook een goed idee vind. Daar komen geen plaatjes aan te pas. Maar dat hoort er bij de huidige consoles wel een beetje bij natuurlijk

Probleem bij "jouw" topic blijft dat de lijst met linkjes alleen maar groter wordt natuurlijk. En dat word op een gegeven moment ook wat on overzichtelijker...

Binnenkort ga ik gewoon een echt FAQ topic ervan maken, zodat inderdaad die klotelijst weg kan. Tis een hondenklus om dat steeds up te daten... Ik moet de laatste nog steeds doen
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:34:28 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131899
quote:
Nou dan zijn we er wat mij betreft uit
Ik wil nog ff wat meer meningen horen
pi_14131910
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik wil nog ff wat meer meningen horen

Ik zei ook wat MIJ betreft
Mijn games
pi_14132029
maar ik vind het zo leuk om een uitgebreide te maken
[14.gif]
pi_14132117
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:40 schreef Chen het volgende:
maar ik vind het zo leuk om een uitgebreide te maken
Lang niet iedereen
Mijn games
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:21:21 #20
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_14132889
Aan de ene kant, zo'n openingspost is mooi/leuk

Je ziet meteen waar over gepraat wordt en als het een beetje een actuele OP is zie je waar iedereen het op dat moment over heeft. Dat is wel handig als je een console gaat kopen.

Ik kocht pas geleden mijn console en ben toen elk topic afgelopen beginnend bij 1.

Ik zou er zelf dus voor kiezen om het zo te houden.

En zo'n openingspost staat er toch maar 1 dag, want de volgende dag (zie het laatste xbox topic) kijkt iedereen toch meteen naar pagina 2.

zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:29:42 #21
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14133003
je kan toch ook alleen een samenvatting geven over de console? De specs, een aantal games en een plaatje van de console zelf.

Dan kan je daaronder een hyperlink zetten: Klik hier voor meer info & screens

een gulden tussenweg zeg maar

The line is a dot to you!
pi_14133195
Wat ik zou adviseren:

Iemand die enthousiast is de OP laten claimen en op tijd inleveren bij de mod, of zelf het nieuwe topic openen. Indien dit niet gebeurd is er kennelijk op het moment geen interesse voor een goede OP, en kan er dus een standaard OP in.

pi_14133577
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef gamecube_master het volgende:
Offtopic
dat was niet offtopic, dat was bruikbare info voor de opening
pi_14134066
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:02 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

wat zei je dan
Mijn games
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 21:56:14 #25
65516 gieling
Live from NYC
pi_14134674
Soms is een leuke OP wel leuk, zeker als het een jubileum topic is b.v.
Het hoeft niet altijd zeer uitbundig, maar als de topicstarter het wil, mag die het zeker maken!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 22:57:27 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14135873
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:02 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

Gast, dat ging over Mario Kart
pi_14135974
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 22:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mario kart is ook cool
Mijn games
  zondag 26 oktober 2003 @ 00:06:39 #28
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14137419
Openings post moeten gewoon een goede kickoff zijn van het topic. Er moet een stukje in staan dat het spel beschrijft (even van de site geript desnoods), wat handige links (FAQ, Demo etc.) en een paar screenshots (niet absurd veel). Als het mogelijk is ook gelijk even de ervaringen van de TS erbij (wat natuurlijk niet kan als het spel nog niet gereleased is ).
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_14137456
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 00:06 schreef FallenAngel666 het volgende:
Openings post moeten gewoon een goede kickoff zijn van het topic. Er moet een stukje in staan dat het spel beschrijft (even van de site geript desnoods), wat handige links (FAQ, Demo etc.) en een paar screenshots (niet absurd veel). Als het mogelijk is ook gelijk even de ervaringen van de TS erbij (wat natuurlijk niet kan als het spel nog niet gereleased is ).
Van een spel, ok, maar de 'algemene' grote topics voor Cube, PS2 en XBox gaat dat niet echt mee...
  zondag 26 oktober 2003 @ 00:16:42 #30
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14137617
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 00:08 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Van een spel, ok, maar de 'algemene' grote topics voor Cube, PS2 en XBox gaat dat niet echt mee...

Nee da's waar.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_14141427
ik vind de meeste OP wel oke, misschien kunnen we zeggen niet meer dan 4 plaatjes of zo!

voor de rest zou ik het zo houden!

pi_14142112
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 22:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

ja, maar dat kan je toch in de opening zetten?
pi_14143224
Als er een mooie banner bovenaan staat vind ik het best... maar weet je waar me nog meer aan erger??

Dat iedere eerste pagina van zo'n topic altijd over de op moet gaan.. alsmaar gezeik en gezeik... wat boeit het?!??!?! Het zijn topics over Xbox PS2 en NGC... niet over op's.... ik wordt er gewoon doodmoe van.. zelfs users die al een tjid meegaan lopen te zeiken.. grow up!

pi_14143317
Maar wat noemen jullie uitgebreid?
Zoiets?
Call of Duty
[RTCW] Enemy Territory
Chaser [PC]
Open Source Flightsimulator
[PSX] Delta Force Urban Warfare

[Dit bericht is gewijzigd door Chen op 26-10-2003 11:59]

[14.gif]
pi_14143401
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:53 schreef Chen het volgende:
Zoiets?
Call of Duty
[RTCW] Enemy Territory
Chaser [PC]
dat zijn alle 3 mooie OP
pi_14143413
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:57 schreef GTiMICRO het volgende:

[..]

dat zijn alle 3 mooie OP

Dankje
[14.gif]
pi_14143427
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:57 schreef Chen het volgende:

[..]

Dankje

as u
pi_14143459
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:53 schreef Chen het volgende:
Zoiets?
Call of Duty
[RTCW] Enemy Territory
Chaser [PC]
Open Source Flightsimulator
[PSX] Delta Force Urban Warfare
Leuk gedaan, persoonlijk vind ik zoveel grote plaatjes echt Not Done... Doe EEN grote en de rest thumbnails (ECHTE thumbnails, niet geresized via Fok, want dan duren ze net zo lang)
pi_14143487
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:30 schreef Khadgar het volgende:

[..]

En mensen, leer eens thumbnailen of gewoon linken.

Eén groot plaatje, en de rest als hyperlink, aparte pagina of topic.

Of alles thumbnailen en dan netjes 150x100 pixels ofzo, en dan de plaatjes netjes naast elkaar...

Ik weet uit ervaring dat niemand hier dan op fok! iets van die plaatjes te zien zal krijgen.... en ik zal zelden tot nooit resizen, aangezien ik over het algemeen de plaatjes van 3000x4000 pixels niet zal posten
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:27 schreef Khadgar het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Weet je nog, fok, laagdrempelig, enzovoort?

Dus ook laagdrempeling qua plaatjes.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_14143582
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 12:01 schreef febster het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat niemand hier dan op fok! iets van die plaatjes te zien zal krijgen.... en ik zal zelden tot nooit resizen, aangezien ik over het algemeen de plaatjes van 3000x4000 pixels niet zal posten
[..]

Dus ook laagdrempeling qua plaatjes.

Ik zal je uitleggen wat er bij mij gebeurd (even ter info, ik heb dus ADSL Pro van KPN/HCCnet met ruim 150 kilobyte per seconde downloadsnelheid):

Er springt een megagroot plaatje inbeeld, wat ineens kleiner word. Daarna komt de volgende. En de volgende. En de volgende... Ondertussen wil ik naar beneden scrollen om het topic te lezen. Maar m'n beeld blijft minimaal 15 tot 20 seconden verspringen. En als het laden dan EINDELIJK klaar is, ben ik gemiddeld 20 seconden aan het SCROLLEN!!! om beneden te komen...

Oftewel, ik kan me prima met 1 groot plaatje vinden, als de rest dan maar als hyperlink of thumbnail komt.

En ik steek ook altijd die moeite er in met plaatjes en screens, waarom doet de rest dat niet dan?

Overigens is het behoorlijk onbeschoft om screens die staan op (bijvoorbeeld) IGN zomaar hier te posten. Zij betalen wel voor de bandbreedte, maar verdienen niets aan die screens dan.

pi_14143598
Ik vind het zelf altijd een beetje zwak als je dingen van andere sites gaat quoten zoals hier [PC] Call of Duty
[14.gif]
pi_14143705
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 12:06 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik zal je uitleggen wat er bij mij gebeurd (even ter info, ik heb dus ADSL Pro van KPN/HCCnet met ruim 150 kilobyte per seconde downloadsnelheid):

Er springt een megagroot plaatje inbeeld, wat ineens kleiner word. Daarna komt de volgende. En de volgende. En de volgende... Ondertussen wil ik naar beneden scrollen om het topic te lezen. Maar m'n beeld blijft minimaal 15 tot 20 seconden verspringen. En als het laden dan EINDELIJK klaar is, ben ik gemiddeld 20 seconden aan het SCROLLEN!!! om beneden te komen...

Je wordt door niemand gedwongen om al een aantal plaatjes in te laden hoor. Er zit een mooie stop knop op, en dan kun je binnen 2 seconde gewoon verder gaan met het verder lezen van het topic. Zie je daarna toch titels staan van plaatjes waar je wel intresse in hebt, dan druk je eventjes op refresh, ga je even 10 seconde wat anders doen (msn'en andere topics bezoeken) en klaar is kees.
quote:
Oftewel, ik kan me prima met 1 groot plaatje vinden, als de rest dan maar als hyperlink of thumbnail komt.
Nogmaals; niemand klikt op links naar plaatjes, believe me, daar heb ik in het begin van het GC topic ook al mee geexpirimenteerd maar niemand zag die dingen dus vandaar dat ik er vanaf gestapt ben.
quote:
En ik steek ook altijd die moeite er in met plaatjes en screens, waarom doet de rest dat niet dan?
Dat moet je zelf weten. Je verkleint je doelgroep wel behoorlijk.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  maandag 27 oktober 2003 @ 10:10:28 #43
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14166690
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_14176150
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 10:10 schreef FallenAngel666 het volgende:
Red Faction 2

Mechcommander 2

Mechwarrior 4: Mercenaries

Zoiets...

ik vind van wel
  maandag 27 oktober 2003 @ 17:15:30 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14176228
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 10:10 schreef FallenAngel666 het volgende:
Red Faction 2

Mechcommander 2

Mechwarrior 4: Mercenaries

Zoiets...

Zeker ok ! Maar als zo'n topic aan het volgende deel begint volstaat een link naar het eerste (waar al deze info staat) en misschien een screenshot en wat linkjes naar (p)reviews

En daar gaat het me om. De Openings Posts in vervolg topics.

pi_14183857
die van Red Faction 2 is wel erg uitgebreid
[14.gif]
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 12:41:00 #47
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14194543
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:22 schreef Chen het volgende:
die van Red Faction 2 is wel erg uitgebreid
Mja, middagje vrij
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_14194639
[PC] Lock On: Modern Air Combat

Jullie vergeten ook altijd de beste heh

pi_14217922
Ik vind het makkelijk als er in de titel staat voor welk platform de game is, misschien moet dat wel een vereiste worden
pi_14218910
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

Misschien is het een idee om alle belangrijke info over de Cube (online winkels, assecoires, etc) in één topic te posten. Die te sluiten en de link daar naartoe dan te gebruiken in een OP.
Dan Hoeft er verder alleen nog wat in over de huidige en komende toppers en een link naar de vorige delen bijvoorbeeld?

Goed idee. Als je hulp nodig hebt voor die van de cube dan hoor ik het wel.
pi_14219262
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 12:31 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

misschien idderdaad het beste idee, op verzoek kan ik wel een maken voor de kruisdoos.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 13:25:19 #52
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14220294
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 12:31 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Kan je al vast een opzetje maken en die mailen ofzo Ik heb zelf ook al wat ideeen (Ben even op GoT wezen kijken onder andere) maar hulp is altijd welkom ja

pi_14221377
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:25 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Kan je al vast een opzetje maken en die mailen ofzo Ik heb zelf ook al wat ideeen (Ben even op GoT wezen kijken onder andere) maar hulp is altijd welkom ja

Ja doe ik. Probleem is wel dat ik geen internet thuis heb (zit nu al twee maanden in een internetcafe te fokken door een tijdelijke verhuizing) dus ik stuur je een opzet in het weekend.
pi_14224286
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat willen we met Openings Posts doen in de vervolg topics (Dus de Cube, PS2 en Xbox topics bijvoorbeeld) ?

Het is hier sinds jaar en dag (bijna een jaar dus ) gebruikelijk dat we een mooie openings post maken voor een nieuw topic. Ook als het topic toe is aan een deel 2 of verder.

Nu vind ik persoonlijk dit misschien wat overdreven om voor elk nieuw deel een onwijs uitgebreide OP te maken. Is het niet een idee om het zo ongeveer te doen (Quote komt uit Cube topic, maar geld voor elk topic)
[..]

Ik vind het eigenlijk een beetje overbodig om een standaard voor de openingspost te maken. Het is nu juist wel leuk dat het voor de grote topics elke keer weer een beetje anders is. Een OP is eigenlijk speciaal voor nieuwelingen want de rest kijkt er even naar maar weet toch alles wat erin staat al.

Een gesloten topic met algemene info lijkt me erg overbodig. Volgens mij kijkt daar niemand naar. Als ik gerichte info over een console wil dan ga ik wel naar een echte website waar alles op staat (cubezone, xwb). De topics op fok zijn juist handig voor gebruikers ervaringen enzo.

Mij lijkt het het beste als er een openingspost komt waarin de oude delen staan met cijfers (zoals het gamecube topic), een paar grote aankomende releases (die bijvoorbeeld alleen op dat platform uitkomen). Eventueel kan het recentste nieuws uit het laatste topic even herhaald worden door een link. Verder een lijstje met de spelgebonden topics voor dat platform (het grote zelda topic bv). Een paar links voor online shops is ook wel handig. Voornamelijk tekst dus eventueel ondersteund door 1 plaatje.

Bij de spelgebonden topics is dit weer anders, hier hoort wel een uitgebreide spelbeschrijving met screenshots.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  woensdag 29 oktober 2003 @ 15:40:13 #55
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14224502
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 15:32 schreef koei het volgende:

[..]

Mij lijkt het het beste als er een openingspost komt waarin de oude delen staan met cijfers (zoals het gamecube topic), een paar grote aankomende releases (die bijvoorbeeld alleen op dat platform uitkomen). Eventueel kan het recentste nieuws uit het laatste topic even herhaald worden door een link. Verder een lijstje met de spelgebonden topics voor dat platform (het grote zelda topic bv). Een paar links voor online shops is ook wel handig. Voornamelijk tekst dus eventueel ondersteund door 1 plaatje.

Dit is al weer heel erg uitgebreid imho Van mij hoeft juist die info naar sites en game shops niet in de OP.
quote:
Bij de spelgebonden topics is dit weer anders, hier hoort wel een uitgebreide spelbeschrijving met screenshots.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 15:41:19 #56
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14224529
We hebben ook nog altijd dit topic in het archief staan: Interessante Links (Laatste Update: 08/07/03)

Die ook gebruikt kan worden voor OP's.

pi_14225305
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 15:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
We hebben ook nog altijd dit topic in het archief staan: Interessante Links (Laatste Update: 08/07/03)

Die ook gebruikt kan worden voor OP's.

He Roy, heb zo'n algemeen topic gemaakt voor Xbox, kan alleen niet mailen op dit moment (server ligt eruit). kan ik hem hier posten zodat jij hem eruit kunt knippen

als je geknipt heb kun je hem weg edit*

pi_14227075
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:05 schreef GTiMICRO het volgende:

[..]

He Roy, heb zo'n algemeen topic gemaakt voor Xbox, kan alleen niet mailen op dit moment (server ligt eruit). kan ik hem hier posten zodat jij hem eruit kunt knippen

als je geknipt heb kun je hem weg edit*

*kick ga zo naar huis toe
  woensdag 29 oktober 2003 @ 17:05:21 #59
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14227093
Doe maar Sorry, niet gezien !
pi_14227189
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 17:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Doe maar Sorry, niet gezien !
oke een moment!
pi_14227202
Welkom bij de Xbox OP, Hier vind je alle algemene informatie over de Xbox.

De Xbox

De Xbox is Microsofts Videogamesysteem van de toekomst en staat garant voor de meest indrukwekkende game-ervaring ooit. Met de Xbox hebben spelontwerpers de techniek in handen om hun creatieve visie vorm te geven en games te maken waarbij fantasie en werkelijkheid als nooit tevoren in elkaar overlopen.

De Xbox console en controller zijn ontwikkeld om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van het vermogen en de prestaties van de Xbox, waarbij gebruik is gemaakt van de kennis en ervaring van meer dan 5.000 gamers en spelontwerpers van over de hele wereld. De Xbox console, diepzwart, gestroomlijnd en met een krachtige look, is uitgevoerd met een grote 'X' en een knalgroen 'Xbox juweel' in het midden.

Klik voor hier! de actuele prijs

• Vier controllerpoorten om eenvoudig multiplayergames te kunnen spelen en om overige randapparatuur aan te sluiten, van game pads tot een stemgeactiveerde headset.
  • Een dvd-lade aan de voorzijde.
  • Een multisignaal audio/video-verbindingskabel met om de Xbox eenvoudig op televisies en thuisbioscoopsystemen aan te sluiten.
  • Een ethernetpoort voor vet en supersnel on line gamen via breedband.
  • Een NVIDIA grafische processor (GPU), met een vermogen dat drie keer hoger is dan bij andere consoles.
  • Een Intel 733MHz processor, de krachtigste CPU voor welk type console dan ook.
  • Een interne harde schijf waar een gigantische hoeveelheid spelinformatie op opgeslagen kan worden - een primeur in de gamesindustrie.

Wat zijn de spec's

• CPU: 733 MHz

• Graphics Processor:233Mhz custom-designed chip, gemaakt door Microsoft en nVidia

• Intern geheugen: 6.4GB/sec

• Polygon Vermogen: 4

• Pixel Fill Rate &#150; Geen texture: 4.0 G/Sec

• Pixel Fill Rate &#150; 2 Textures: Ja (6:1)

• Opslag: Game controller x4, Ethernet (10/100 mbit)

• Audio Kanalen: Ja (64 3D kanalen)

• MIDI+DLS Ondersteuning: Ja

• Breedband geschikt: Afstandsbediening vereist

• HDTV Movie ondersteuning: Ja

• Maximale resolutie: 1920x1080

Hardware

Xbox Controller

De Xbox Controller, met het 'juweel'-logo, is ontworpen met het oog op maximaal comfort en bedieningsgemak. Het ontwerp is het resultaat van duizenden testuren.
Prijs: 39.99 euro

• Stuurknop met acht richtingen ('D-pad').
  • Linker en rechter analoge duimstick; linker en rechter trekker.
  • Zes drukgevoelige, gekleurde analoge knoppen.
  • Dubbele poorten voor geheugenkaarten en overige randapparatuur.
  • Ingebouwde 'trilfunctie' om spellen nog realistischer te laten lijken.
  • De controller is bovendien voorzien van een snoer van bijna 3 meter waardoor gamers meer vrijheid hebben om te gaan zitten waar ze willen.

Xbox Controller S

De Xbox Controller S is gebouwd voor maximaal comfort, uiterste nauwkeurigheid en totale controle.
Prijs: 39.99 euro

• Zes analoge knoppen met 256 gevoeligheidsniveaus
  • Twee analoge drukpunt-triggers
  • Twee vibratiefeedback-motoren
  • een achtwegs richtingsmat
  • Twee menunavigatieknoppen
  • Twee uitbreidingssleuven voor geheugenkaarten of andere accessoires (apart verkrijgbaar)
  • Een kabel van 3 meter met inline release

Xbox Live Communicator

Met deze headset en microfoon kun je praten, uitdagen, strategieën bedenken en plagen terwijl je speelt in real time. Gebruik de functie stemvervorming om jezelf als een American Football-speler, klein kind, robot of iets anders te laten klinken. De Xbox Communicator is ook los verkrijgbaar
Prijs: 29.99 euro

Xbox Systeemlinkkabel

De Xbox Systeemlinkkabel verbindt twee consoles met elkaar voor één-tegen-één multiplayer-gaming op 2 Xbox systemen. Kijk op de verpakking van een game of het spel een systeemlink ondersteunt.

Xbox DVD-videoafspeelset

De Xbox DVD-videoafspeelset is een snelle manier om de functionaliteit van de beste spelcomputer ter wereld uit te breiden! Met deze set kan de Xbox dvd's afspelen. Heel eenvoudig: je plugt de infraroodontvanger in een controllerpoort en gebruikt de afstandsbediening voor het afspelen van dvd-films. Geen onhandige snoeren of verwarrende game controllers!

Xbox 8MB Memory Unit

Een Handige Memory unit voor het opslaan & meenemen van data.

Xbox Game Case

Om de Xbox veilig te vervoeren.
Prijs: N/A

Advanced Scart Kabel

De Xbox Advanced Scart kabel is voor tv's met een RGB scart aansluiting. Deze kabel zorgt ervoor dat je je games en dvd's veel scherper op je beeld ziet dan met de normale scart-kabel.
Dit wil niet niet zeggen dat de standaard kabel slecht is maar de Advanced-kabel is toch veel beter. Je ziet het verschil niet alleen maar bij je games maar ook je dvd's worden scherper afgespeeld. In het kastje wat aan de kabel hangt zit ook een klein gaatje aan.
Hier kun je je digitale audio kabel op de Xbox aansluit.
Dus als je een Home Cinema set hebt met een digitale audio kabel sluit het dan aan op je kabel.
Het geluid van de games die Dolby Digital ondersteunen verbeterd flink.
Je hebt ook veel beter geluid met je dvd films.
Prijs: N/A

Xbox Live

Een verbinding met Xbox Live is kinderspel. hier vind je wat je nodig hebt.

Zorg dat je een breedband internetverbinding hebt

Met breedband internetverbinding bedoelen we een kabel- of ADSL-verbinding. Een standaard inbelverbinding is echt niet goed genoeg. Wij bevelen een upstreamsnelheid aan van minimaal 128kbps.

Zorg dat je de Xbox Live Starter Kit hebt

De Starter Kit bevat alles wat je nodig hebt om Live te kunnen spelen: twee demogames (MotoGP en MechAssault) met Xbox Live-ondersteuning, een Xbox Communicator (headset) en een jaarabonnement voor Xbox Live.

Een creditkaart

Je hebt helaas nog steeds een creditcard nodig.

Live Game
je hebt een live enabled game nodig.

Een Xbox kopen

Er zijn 3 mogenlijkheden om een Xbox te kopen,

De plaatselijke Game-shop

Meestal krijg je hier een goede service, helaas liggen de prijzen meestal hoger dan bij ander aanbieders.

De Winkel-ketens

Doordat zij veel Xbox,jes verkopen ligt de prijs hier meestal heel laag, helaas is de service meestal minder dan bij de de plaatselijke Game-shop. een voorbeeld van winkel-ketens zijn o.a.:

• Mediamarkt
  • E-plaza
  • Free record shop
  • Bartsmit
  • Dixons
  • Makro

Internet shops

prijzen zijn ongeveer gelijk aan de Winkel-ketens, service is iets minder omdat er geen direct contact is met een verkoper. een voorbeeld van internet shops zijn o.a.:

FAQ

Waarom zou ik een Xbox kopen, en geen Playstation 2 of GameCube

Om de games. Dat geldt voor elke console. Alledrie de consoles beschikken over veel leuke games, maar welke nou echt leuk voor jou zijn moet je zelf bepalen. Daarom raden we je aan je goed in de games te verdiepen, van zowel de Xbox als de GameCube en Playstation 2. Als je ze allemaal ongeveer even leuk vindt, kan je nog altijd kijken naar andere dingen. Zo is de Playstation 2 wel het duurst van de drie consoles, maar beschikt hij wel over de meeste games en een DVD speler. Daarbij komt dan wel weer dat de graphics minder mooi zijn als de GameCube en Xbox. De GameCube is het goedkoopst van de drie consoles, en technisch maar iets slechter dan de Xbox. Bovendien vindt je alleen op de GameCube de echte Nintendo spellen als Zelda en Mario. Tegenover dat staat dat de Xbox mooie graphics heeft, goede games, en een harde schijf. De keuze tussen een Xbox, Playstation 2 of GameCube moet je uit eindelijk gewoon zelf maken.

Kan ik op de Xbox dvd's afspelen

Op de Xbox-console kun je dvd-films en cd's afspelen die zijn voorzien van het officiële Compact Disc-logo.

Je kunt je Xbox-videogamesysteem omtoveren in een dvd-bioscoop als je de dvd-filmafspeelset koopt. In deze set vind je de vereiste infraroodreceiver en een dvd-afstandsbediening.

Kan ik aangepaste soundtracks voor mijn Xbox-games maken

Ja, met de Xbox kun je soundtracks van je eigen cd's samenstellen en jouw muziek tijdens je favoriete games afspelen, op voorwaarde natuurlijk dat ze deze functie ondersteunen.

Waarom heb ik een geheugenkaart nodig als de Xbox een interne vaste schijf heeft

Met de vaste schijf heb je een snel geheugen om opgeslagen games, extra niveaus en andere bonusfuncties op te slaan, maar met een geheugenkaart kun je opgeslagen games opslaan én meenemen naar vrienden waar je de games op hun Xbox-consoles kunt spelen. De geheugenkaart biedt immers een draagbaar geheugen dat je in compatibele Xbox-controllers kunt gebruiken.

Kan ik mijn Xbox samen met mijn computer gebruiken

Nee, de Xbox-console is uitsluitend een console voor videogames. Op je televisie overdonderd worden met de allerbeste videogame-ervaring ooit is dé missie van de console. Als je de dvd-filmafspeelset koopt, kun je de Xbox ook gebruiken om thuis dvd-films af te spelen.

Kan ik de Xbox aansluiten op een computermonitor

Het Xbox-videogamesysteem kun je alleen samen met televisietoestellen of televisie-/videorecorderinstallaties gebruiken. Zo kunnen gamers genieten van de uitstekende visuele en geluidsmogelijkheden van televisietoestellen met hoge resolutie en beeldscherpte.

In sommige gevallen is het misschien wel mogelijk je computermonitor op je Xbox aan te sluiten. Neem contact op met je leverancier of de fabrikant voor meer informatie.

Kan ik op de Xbox computergames of games van andere videogamesystemen spelen

Als je optimaal wilt gebruikmaken van de superieure hardware van het Xbox-videogamesysteem, kun je beter alleen maar de speciale Xbox-game-cd's gebruiken waarvoor Microsoft zijn gebruiksrecht heeft verleend. Gebruik dus geen gebrande cd's, computergame-cd's of cd's van andere videogamesystemen. Op de Xbox-console kun je dvd-films en cd's afspelen die zijn voorzien van het officiële Compact Disc-logo.

Kan ik Xbox-games op een computer of op een ander videogamesysteem spelen

Xbox-games zijn ontworpen om samen met de superieure hardware- en on line spelmogelijkheden van het Xbox-videogamesysteem te gebruiken. Deze games kun je niet op een pc of een ander videogamesysteem spelen.

Kan ik de Xbox samen met een tv-projector (beamer) gebruiken

Sommige televisietoestellen en in het bijzonder projectie-tv's (projector voor of achter het scherm) kunnen worden beschadigd als je ze gebruikt voor videogames, ook Xbox-games. Raadpleeg de handleiding bij je televisie om te achterhalen of je veilig videogames op je televisietoestel kunt spelen. Neem contact op met de leverancier of de fabrikant van je televisie als je in de handleiding niets terugvindt om uit te maken of je op een veilige manier videogames op je televisietoestel kunt spelen.

Wat heb ik nodig om multiplayergames te spelen

Als je met meerdere spelers wilt spelen, heb je naast extra controllers een game nodig dat werd ontworpen om met meerdere spelers te spelen. De game verschijnt in de vorm van een gesplitst scherm op één televisiescherm.

Als je extra Xbox-systemen en tv's hebt, kun je een netwerk maken met de Xbox-systeemlinkkabels en kun je games spelen die deze functie ondersteunen. Het maximale aantal spelers die gelijktijdig kunnen spelen kan per game verschillend zijn. Zo ondersteunt HALO bijvoorbeeld 4 Xbox-systemen en 4 spelers per Xbox, met andere woorden in totaal 16 spelers.

[Dit bericht is gewijzigd door GTiMICRO op 29-10-2003 23:50]

woensdag 29 oktober 2003 @ 18:01:06 #62
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14228459
Ziet er goed uit. Ik lees hem strax door
  woensdag 29 oktober 2003 @ 18:07:11 #63
65516 gieling
Live from NYC
pi_14228569
Niet helemaal gelezen maar iig een opmerking: Het is niet handig om de prijs erbij te zetten omdat die weer gaan veranderen. (meestal na een tijdje iig)

En daarbij kan je op veel sites wel de actuele prijs lezen!

pi_14237768
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 18:07 schreef gieling het volgende:
Niet helemaal gelezen maar iig een opmerking: Het is niet handig om de prijs erbij te zetten omdat die weer gaan veranderen. (meestal na een tijdje iig)

En daarbij kan je op veel sites wel de actuele prijs lezen!

het is een advies prijs, zo vaak veranderd die niet. ik denk dat de modjes wel tijd hebben om de prijs bij een verandering aan te passen! Of nie!
  woensdag 29 oktober 2003 @ 23:36:45 #65
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14238001
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 23:29 schreef GTiMICRO het volgende:

[..]

het is een advies prijs, zo vaak veranderd die niet. ik denk dat de modjes wel tijd hebben om de prijs bij een verandering aan te passen! Of nie!

Prijs hoeft er niet echt in wmb. Die fluctueert enorm, en er komen steeds aanbiedingen enzo. Met games, zonder games.
pi_14238061
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 23:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Prijs hoeft er niet echt in wmb. Die fluctueert enorm, en er komen steeds aanbiedingen enzo. Met games, zonder games.

misschien een linkje naar de pricewatch
  woensdag 29 oktober 2003 @ 23:39:57 #67
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14238087
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 23:38 schreef GTiMICRO het volgende:

[..]

misschien een linkje naar de pricewatch

Dat kan wel
pi_14238667
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 23:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat kan wel

*gebeurd!
pi_14254083
hoe gaan we nu verder
pi_14255613
Roy, heb je wel eens de openingspost van het GameCube topic op GoT gezien? Die vind ik persoonlijk ook erg mooi , tikje groot misschien maar wel ongeveer alle info die er beschikbaar is

maar ja op GoT hebben ze ook van die mooie tables+kleur gebruik dat staat ook veel mooier/leuker

pi_14256630
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 18:31 schreef febster het volgende:
Roy, heb je wel eens de openingspost van het GameCube topic op GoT gezien? Die vind ik persoonlijk ook erg mooi , tikje groot misschien maar wel ongeveer alle info die er beschikbaar is

maar ja op GoT hebben ze ook van die mooie tables+kleur gebruik dat staat ook veel mooier/leuker

Kijk dan ook eens naar de OP's van het Xbox topic
pi_14256732
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:08 schreef AudiRS4 het volgende:

[..]

van die op krijg je RSI
pi_14256754
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:12 schreef GTiMICRO het volgende:

[..]

van die op krijg je RSI

page down is wel een makkelijk middel dan

pi_14257265
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:08 schreef AudiRS4 het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als ik http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823640 vergelijk met de opening van het huidige Xbox topic valt de opening van het Xbox topic toch duidelijk in het niet...
pi_14257515
Kijk eens wat die gasten hebben!

En dat 01 is naar elk nummer aan te passen, zie:

En het plaatje is ook nog eens elke keer anders...

pi_14257653
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:35 schreef febster het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als ik http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823640 vergelijk met de opening van het huidige Xbox topic valt de opening van het Xbox topic toch duidelijk in het niet...

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je mening hoor
Maar je hebt wel gelijk hoor, maar naar mijn idee zijn topics als deze twee eigenlijk een tikkeltje overdreven want het merendeel leest ze amper en het wordt meer een stijd wie er de mooiste OP kan maken. Doe er zelf overigens zelf net zo hard aan mee hoor, dus ook mij treft blaam

Ik ben zelf dan ook voorstander van een algemeen terugkomende OP, en niet bij elk nieuw deel een andere versie

pi_14257725
Het probleem is looptijd. Een OP hier gaat 255 posts mee. Een OP op Got gaat minimaal 1000 posts mee. En ze kunnen daar zonder moeite de code van die post inzien en copy/pasten.
pi_14257741
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:43 schreef Khadgar het volgende:
Kijk eens wat die gasten hebben!

[afbeelding]

En dat 01 is naar elk nummer aan te passen, zie:

[afbeelding]

En het plaatje is ook nog eens elke keer anders...

vet
pi_14257849
Ik denk dat het probleem bij de OP is, dat er zoveel plaatjes erin staan, dan moet daar iets aangedaan worden
2006...
pi_14258014
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:48 schreef AudiRS4 het volgende:

[..]

Ik ben zelf dan ook voorstander van een algemeen terugkomende OP, en niet bij elk nieuw deel een andere versie

Das juist saai vind ik Ik vind een combi van een deel terugkomend deel actueel juist wel leuk! Niet om mezelf op de schouder te kloppen, maar zie bv de OP van het nieuwe Gamecube topic, deel is gewoon standaard/terugkomend, en een deel is actueel om games waar iedereen nu op zit te wachten
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:51 schreef Khadgar het volgende:
Het probleem is looptijd. Een OP hier gaat 255 posts mee. Een OP op Got gaat minimaal 1000 posts mee. En ze kunnen daar zonder moeite de code van die post inzien en copy/pasten.
En dat niet alleen, ze hebben veel meer middelen tot hun beschikking om er een mooie OP van te maken veel meer technische kennis ook (zoals je al aangeeft met die plaatjes)
pi_14381102
*kick, en nu
  dinsdag 4 november 2003 @ 18:11:35 #82
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14381148
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 18:09 schreef GTiMICRO het volgende:
*kick, en nu
Goeie vraag
pi_14383448
+
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 18:11 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Goeie vraag

jij nu aan het denken
pi_14435857
veel Fokkers klagen over de screenshots in de vervolg topic's,

Mijn Idee:

als er nou eens een subtopic (bijv Xbox Screenshots) geopend wordt dan zouden we daar de screenshot kunnen plaatsen en deze doormiddel van een link doorlinken naar het hoofdtopic.

Met zo link denk ik aan zoiets: [XBOX] Deel 52: er komen teveel goede games aan! de titel veranderd dan natuurlijk in xbox screenshot)

er zijn natuurlijk wel voorwaarden:

• In de OP van het hoodftopic moet geplaats worden dat daar geen screenshots geplaats mogen worden.

• in de OP van het subtopic moet geplaats woorden dat daar alleen screenshot geplaats mogen worden (+eventuele tekst over welk spel het gaat) reacties kunnen dan weer in het hoofdtopic geplaats worden!

op deze manier hebben fokkers hun eigen keuze of ze de screenshot willen zien.

vrijdag 7 november 2003 @ 01:13:11 #85
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14448845
Nee. Geen appart screenshots topic.
pi_14452906
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee. Geen appart screenshots topic.
was maar een idee
pi_14499415
Het huidige systeem is toch goed..
  zondag 9 november 2003 @ 13:21:08 #88
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14499574
Ik ben voorstander van de uitgebreide openinspost. Je kan snel alle gegevens van spellen nog FF doorkijken. Handige links, en leuk om eens opnieuw over een spel te beginnen. Dat scrollen vat wel mee vind ik.
pi_14499626
Ik vind het idioot om de 100en screenshots die ik tijdens het lezen van het topic, nog een keer moet zien in de OP (ik heb het hier over de console reeksen). Er zijn gewoon te veel goeie spellen per console, tis onmogelijk om zoveel screens erbij te pleuren. En zeker voor zo'n relatief korte standtijd van een topic (255 posts) is het compleet idioot. Kijk, voor een topic over 1 spel snap ik het. Maar niet voor een console.
  zondag 9 november 2003 @ 15:54:43 #90
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14502888
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:11 schreef Fuxl het volgende:
Het huidige systeem is toch goed..
Dat vind jij er zijn genoeg mensen die iets anders denken. Daarom dit topic. Iedereen kan zijn ideeen en meningen geven.

Ik ga ook geen beslissing maken, of regels opstellen. Ik wil gewoon dat het de gulden middenweg word, en dat jullie ZELF die bepalen.

Veel plaatjes? => Denk aan modemmers
Geen plaatjes? => Is wat kaal

Daarom een paar dus misschien.

Snap je?

zondag 9 november 2003 @ 16:57:42 #91
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14504290
Wat OP betetreft vind ik dat er veel info in moet staan. Ook handig voor degene die niet veel posten maar wel veel met hun Xbox bezig zijn (zoals ik).

Plaatjes kan je natuurlijk een gulden middenweg voor vinden. Het is al een tijd geleden uitgevonden en hier ook uitstekend toepasbaar. Thumbnails. Lekker klein houden, en grote versie apart openen.

Op die manier blijft de OP/topic mooi. Informatief en niet frustrerend voor modemmers.

zondag 9 november 2003 @ 17:28:58 #92
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14504996
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat vind jij er zijn genoeg mensen die iets anders denken. Daarom dit topic. Iedereen kan zijn ideeen en meningen geven.

Ik ga ook geen beslissing maken, of regels opstellen. Ik wil gewoon dat het de gulden middenweg word, en dat jullie ZELF die bepalen.

Veel plaatjes? => Denk aan modemmers
Geen plaatjes? => Is wat kaal

Daarom een paar dus misschien.

Snap je?

Of we maken voor iedere thread een dial-up en een breedband versie
Signature:
Maximaal
4
regels
  zondag 9 november 2003 @ 17:48:47 #93
65516 gieling
Live from NYC
pi_14505469
wat idd wel irri is, als er een grote OP met veel plaatjes, dat dan iederekeer dat je de 1e pagina laad zo lang moet wachten.
Maar bij de 2e pagina is dat gelukkig dan voorbij
pi_14506521
In vind dat in de OP best wel wat plaatjes mogen staan, vooral van de leukste recente spellen.
Om een idee te geven van wat ik met een aantal bedoel, uhmm, zo'n 20?
Niet teveel, anders wordt het een beetje iritant.

En sorry voor de modummers, maar ik vind echt niet dat we daar rekening mee hoeven te houden. Ze weten gewoon dat er topics zijn waar veel plaatjes in zitten, als je daar problemen mee hebt moet je maar andere instellingen gebruiken of gewoon wegblijven..
(wat klinkt dat lekker hard )

pi_14506742
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:35 schreef Fuxl het volgende:
In vind dat in de OP best wel wat plaatjes mogen staan, vooral van de leukste recente spellen.
Om een idee te geven van wat ik met een aantal bedoel, uhmm, zo'n 20?
Niet teveel, anders wordt het een beetje iritant.

En sorry voor de modummers, maar ik vind echt niet dat we daar rekening mee hoeven te houden. Ze weten gewoon dat er topics zijn waar veel plaatjes in zitten, als je daar problemen mee hebt moet je maar andere instellingen gebruiken of gewoon wegblijven..
(wat klinkt dat lekker hard )

20 is echt veel! Als je uit gaat van het standaard formaat screenshot, waarvan er 2/2,5 tegelijk op mijn monitor passen (en ik heb een redelijk grote monitor). Helemaal zonder plaatjes is wel een beetje kaal. 5 plaatjes van 5 verschillende games lijkt mij beter. Als je 20 plaatjes doet dan worden het waarschijnlijk toch 20 al bekende plaatjes. 5 nieuwe screenshots zijn nogwel te vinden.

En verder ben ik nogsteeds voor een blok met algemene info over de console in de openingspost. Dit vooral voor de mensen die de reeks nog niet volgen. Als je hier alleen tekst van maakt is het ook amper hinderlijk voor de mensen die het allemaal al weten. En het is ook handig als je eventjes iets op moet zoeken dat je niet 6 topics door hoeft te zoeken, maar gewoon naar de openingspost gaat.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  Eindredactie Games zondag 9 november 2003 @ 19:01:39 #96
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_14507128
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 17:09 schreef GTiMICRO het volgende:
hier stond echt een top openingspost
maar ik vind wel dat die linkkabel al 30 euro eruit moet,.,,je gaat toch geen mensen 30 euro laten betalen voor een crosskabeltje van een 10 euro...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_14512975
quote:
Op zondag 9 november 2003 19:01 schreef donald_dick het volgende:

[..]

maar ik vind wel dat die linkkabel al 30 euro eruit moet,.,,je gaat toch geen mensen 30 euro laten betalen voor een crosskabeltje van een 10 euro...

je hebt gelijk 30 euro is a f*cking lot of money voor een crosskabel, misschien er effe bij vermelden dat een crosskabel van 6,99 bij de plaatselijke compushop ook werkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')