Het verhaal:
Earth. Twenty-second century. Five years after the rebellion on Mars.
For 15 years, Chancellor Victor Sopot has oppressed the people of the Commonwealth. His corrupt rule and a relentless war of unification with the United Republic has left the Commonwealth bloodied and impoverished. As distant battles rage, sewage taints Sopot City's rivers, pollution smudges the sky, and wretched citizens huddle in crumbling ruins. The Public Information Building, built by the dictator as a tribute to himself, broadcasts lies about Sopot's bravery and the Commonwealth's military victories.
Condemned to death by Chancellor Sopot, six super-soldiers unite to save their country, vowing to overthrow Sopot using the unique powers that nano-technology has given them. Join the squad as Alias, a demolitions expert. Fight side-by-side with Molov, Repta, Shrike, Tangier, and Quill--each possessing unique attributes and specialties. Battle through diverse environments using vehicles, an arsenal of specialized weapons, and explosives in a mission to overthrow the government. Defeat Sopot and restore the honor of the Commonwealth!
De features:
De characters:
Alias
Demolitions Expert
Molov
Teamleader - All forms of armed combat
De wapens:
CSP-19 Automatic Pistol
CAS-14 Automatic Combat Shotgun
N.I.C.W - Nanotech Individual Combat Weapon
NGL-8 Nanotech Grenade Launcher
JF-19-HMG/BF Heavy Surpression Machine Gun
NPSR-755 Precision Sniper Rifle
W.A.S.P - Wide Area Saturation Projectile
Overig:
Op welke platformen is Red Faction 2 eigenlijk gereleased?
Wat zijn de systeemeisen voor de Pc?
Allemaal leuk en aardig, maar wat vind jij nou eigenlijk van het spel?
Om te beginnen wil ik zeggen dat ik alleen de Pc-versie heb gespeeld, dus mijn verhaal kan afwijken wat betreft de overige versies. Net als bij de orginele Red Faction viel mij meteen op dat mijn verwachtingen van de Geo-Mod engine enigszins aan de hoge kant bleken te zijn. Begrijp me niet verkeerd, de mogelijkheid om je omgeving te slopen is zeker wel aanwezig, maar het voegt weinig verassende elementen toe aan de gameplay. Dat vind ik persoonlijk heel erg jammer, want er zit gewoon meer in. Op grafisch gebied ziet het er allemaal wel goed uit (rekening houdend met het feit dat deze game al een tijdje uit is) en is ten opzichte het orgineel met sprongen vooruit gegaan. De geluidsgeile gamer komt overgens ook niets te kort, want ook met de geluidseffecten zit het in RF2 allemaal wel snor. Tot zover het verplichte technische gewauwel.
Het verhaal van Red Faction 2 pakt me niet zo als de verhaallijn van het orgineel, maar in RF2 zit wel een verassende plotwending en dat is dan weer wel zwaar oké!
Van het team waar het in RF2 allemaal om draait is alleen de Demo-dude Alias speelbaar en dat viel mij in het begin zwaar tegen! Toen ik het spel kocht ging ik er vanuit dat alle characters, met ieder hun eigen specialiteit, speelbaar waren, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Een character dus, maar gelukkig heeft die wel een overvloed aan wapens tot zijn beschikking! Deze wapens zijn eigenlijk te verdelen in twee catagoriën: normaal en nanotech. Vooral de wapens in de laatste catagorie zijn wel heel erg lekker! In het bijzonder de Magnetic Rail Driver waarmee je dwars door muren en allerlei andere obstakels heen kan knallen! Sterk puntje van de wat kleinere guns is de mogelijkheid om twee exemplaren mee te dragen en onafhankelijk van elkaar leeg te pompen. De gun in de linkerhand schiet je leeg met de linker muisknop en de gun in je rechterhand, heel verassend, met de rechter muisknop.
Dit is niet alleen heel cool gedaan, maar het is ook nog eens functioneel, omdat je met de ene gun kan blijven door knallen terwijl je de andere herlaad. Naast al de wapens die je gedurende de game met je meesleurt (hoe Alias dat voor elkaar krijgt is mij trouwens een raadsel) heb je ook nog de beschikking over een aantal voertuigen. Zo heb je een fighter waar jij als gunner in mee kan vliegen, of een tank waar je eveneens als gunner in mee kan rijden. De coolste van deze voertuigen is ongetwijfeld het Battle Armor. Dit gevaarte kan je het beste vergelijken met een soort mini Mech (als je bekend bent met de Mechwarrior/Battletech serie) of de Wolverine uit C&C: Tiberian Sun. Dit ding kan aardig wat klappen opvangen en op zijn beurt ook weer uitdelen! Uitgerust met een tweetal mini-guns, een raketwerper en een granaatwerper is er niet veel dat je tegenhoudt. Tot zover de het onderdeel gameplay.
Een teleurstellende mededeling voor alle hardcore rushers die dachten dat het fenomeen "campen" met de introductie van de Magnetic Rail Driver tot het verleden zou behoren: Er is geen multiplayer mogelijkheid! Zwaar terleurstellend. In plaats daarvan zal je het tegen bots moeten doen in een Botmatch, want die is wel aanwezig.
Al met al vind ik RF2 best een aardige game, maar geen topper. Toch vind ik, zeker gezien het feit dat RF2 nu voor een gereduceerde prijs in de schappen, dat RF2 zeker het aanschaffen wel waard is!
Multiplayer daarentegen is lachen! Alhoewel de wapens een beetje ongebalanseert zijn
quote:Ik vond deel 1 lang niet goed uitgevoerd als dit deel om eerlijk te zijn. Geo-Mod was in deel 1 natuurlijk wel een verassende techniek, maar belabberd uitgevoerd. Voordeel was wel dat Red Faction een multiplayer mogelijkheid had, maar die is nooit intensief gebruikt, zoals je dat wel bij andere games ziet (de maps waren ook totaal crap). De A.I. vind ik niet slecht in dit deel. Ik heb wel eens betere gezien, maar over het algemeen valt er weinig op aan te merken. Het verhaal in dit deel niet zo leuk als in deel 1, omdat die wel HEEL erg sterk leek op de verhaallijn van Half-Life. Deel 2 heeft met die verhaallijn weinig tot geen banden meer (behalve de Red Faction). Het label "budgettitel" heeft dit spel naar mijn mening zeker niet verdiend.
Op donderdag 17 juli 2003 20:26 schreef BMH het volgende:
Ik vind deel 1 leuker. De AI is brak, levels zijn minder leuk en het verhaal stinkt. Leuke game om te kopen als budget titel
Ik had deel 1 op de pc en die was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |