abonnement Unibet Coolblue
pi_17950630


Zoiets dus. Heb d'r al even een rondje in gereden, maar wat een blikvanger!

Ik zal scherpe digipics posten, als ie op de oprit staat.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 25 maart 2004 @ 03:17:59 #252
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_17951466
Al surfend op ambulancesites kwam ik op een ambulance (en overige hulpverlenings) site van denemarken en zweden.

Daar kwam ik ook wat saabfoto's tegen, dus voor de liefhebbers :

Een saab Wiman 9000 2,3 Turbo uit 1995.






Brandweer in denemarken :



volgens mij is dit ook een saab :



en dit was er een







zag hier ook een saab tussen, kon 'm alleen niet terug vinden op de site :
















En als ik het goed zie dan zie je op dit filmpje zo'n politiesaab met toeters en bellen langsrijden :

http://www.utryckningssidan.se/filmer/polis4.avi

[ Bericht 7% gewijzigd door Farao op 25-03-2004 03:24:51 ]
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 20:00:34 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_18069570
Als dit hier niet mag, schrap hem dan maar, maar ik wilde mijn mede Saab-lovers wijzen op:
[TK] Saab 900 Turbo Silver Arrow No. 180

voor jullie
voor mij
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 april 2004 @ 16:46:13 #254
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_18323633
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter

Alvast 2 fotootjes


Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_18323747
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 16:46 schreef RedArrow68 het volgende:
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter

Alvast 2 fotootjes

[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er op het eerste gezicht zo op de foto inderdaad een stukje beter uit -> hulde! Echt een mooie bak!
  zaterdag 10 april 2004 @ 17:05:38 #256
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_18324029
Ben dr ook wel heel trots op
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
  zaterdag 10 april 2004 @ 17:09:04 #257
42009 stienus5gtturbo
ALOOORSS KAAAAAAS
pi_18324098
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 16:46 schreef RedArrow68 het volgende:
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter

Alvast 2 fotootjes

[afbeelding]
[afbeelding]
Gaan we vanaaf trouwens met de RA naar t hok?
Ik wil turbogat
Echt triest dat ze dat willen verminderen, das echt supervet!
Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
  zaterdag 10 april 2004 @ 17:11:45 #258
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_18324152
Jot!
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
  maandag 12 april 2004 @ 17:20:50 #259
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_18371436
Damn jammer dat dit topic zo dood is
Waar zijn alle saabliefhebbers? !
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_18373332
quote:
Op maandag 12 april 2004 17:20 schreef RedArrow68 het volgende:
Damn jammer dat dit topic zo dood is
Waar zijn alle saabliefhebbers? !
HIer

k rij er alleen nog steeds geen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18380542
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:46 schreef PeuRac het volgende:

[..]

HIer

k rij er alleen nog steeds geen
ik wel af en toe maar die is van mijn pa .. volgend jaar nieuwe studie dus tenzij ik in die tijd een heel fijn bijbaantje krijg voorlopig nog geen saab voor mij
pi_18385228
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 16:46 schreef RedArrow68 het volgende:
Ben weer eens terug op het fokforum! Haha, om dit schopje nog een beetje inhoud te geven plaats ik hierbij wat foto's van mijn nieuwe Roderick. Ik verplaatst mij momenteel in nummer 29, i.p.v 68 zoals vroeger. Deze ziet er aanzienelijk beter uit en rijdt ook stukken beter
Wat doet zo'n Saab tegenwoordig ?
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
  dinsdag 13 april 2004 @ 09:48:43 #263
5673 heijx
Qui que boue
pi_18385822
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 03:17 schreef Farao het volgende:


Brandweer in denemarken :Zweden

[afbeelding]

en dit was er een

[afbeelding]
Aha, Elandproef.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 14 april 2004 @ 19:43:25 #264
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_18423804
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 08:37 schreef spearhead het volgende:

[..]

Wat doet zo'n Saab tegenwoordig ?
In welk opzicht?
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_18423994
oei deze ziet er idd weer rete mooi uit....
2825cc Single Turbo Beast
pi_18426202
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 08:37 schreef spearhead het volgende:

[..]

Wat doet zo'n Saab tegenwoordig ?
In prijs? Heel wat meer als een volle druk turbo, dat is zeker alleens een Turbo 16S is duurder (heeft ook 185 pk ipv 170)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18438750
quote:
Op woensdag 14 april 2004 19:43 schreef RedArrow68 het volgende:

[..]
In welk opzicht?
Financieel gezien. Of meer algemeen gesteld: wat kost tegenwoordig een nette Saab 900 van het oude model (tot 1993 meen ik ) met een full pressure turbo ?
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
  donderdag 15 april 2004 @ 12:36:21 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_18440816
Minder dan € 1000, zie V&A.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 april 2004 @ 08:27:18 #269
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_18461284
Is ontzettend veel verschil in. Voor een FPT (8 klepper) hoef je nooit meer dan 3000 euro uit te geven en dan heb je toch een hele mooie!. Voor een LPT (die zijn wat nieuwer, maar wel trager) zit je rond de 4000 euro. Voor een trubo 16klepper moet je toch zo'n goeie 8000 euro rekenen voor een heel mooi exemplaar.
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_18584582
Ok.. even een schopje..

Ik wil een Saab.. en wel een 900 . Nu heb ik alleen probleem, dat velen bekend voor zal komen.. ik ben momenteel niet echt in het bezit van veel geld.. . De afgelopen weken heb ik al een beetje marktplaats en consorten afgestruind en zag tot mijn verbazing dat er hele leuke gebakjes onder de 1500 euro worden aangeboden.. . Ben ik nu verblind door ware liefde en moet ik deze buitenkansjes mijden als de pest of kan hier best wat leuks tussen zitten? En is er hier een 900-bezitter die me kan wijzen op typische zwakke plekken? Is het onderhoud van een 900 überhaupt te betalen als student?

Ik ben tot voor kort actief op zoek geweest naar een Mini... ik werd op den duur alleen schijtziek van het feit dat je voor zo'n 2000 euro eigenlijk alleen maar roest koopt... .. Stort ik me met zo'n Saab in eenzelfde avontuur... of zijn ze weldegelijk van een ander kaliber?

Ik hoop eigenlijk straks toch tot het selecte gezelschap van de Saab-rijders te behoren.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_18590739
Ik denk dat een Saab 900 zowel goedkoper als betrouwbaarder is dan de mini. Die Mini's zijn namelijk nogal populair en brits dus niet echt betrouwbaar volgens mij

Maar Duvel had geloof ik nog een 900 te koop
  donderdag 22 april 2004 @ 19:24:28 #272
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_18616291
Opletten: roest onder de dueren, in de wielkasten en bij de tankdop.
Interieur even voelen hoe ie onder de mat is
Even kijken of ie op alle vier de poten start als het flink koud is
Saab schakelbakken zijn best strak, dus als je in een pan erwtesoep aant roeren bent is er ook iets niet goed Schuifdaken van saab zijn heel goed, tonen eingelijk nooit sporen van lekkages ofzo, een heel sterk punt dus. Verder is er zo af en toe roest onder de spoiler (als die er op zit). Bij turbomodellen goed op letten dat de druk constant blijft en dat je de meter niet op en neer ziet flippen. Een turbosaab die op de meter niet de volledige druk geeft is in 9 van de 10 keer een gavel dat de wastegate gewoon te los staat, ofterwijl 10 minuten werk en je hebt weer volle druk Voordeel van een wastegate die open staat is dat hij wel wat eerder begint met spoelen, maar hij geeft minder druk en stopt ook wat sneller.
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_18620150
quote:
Op donderdag 22 april 2004 19:24 schreef RedArrow68 het volgende:
nuttig verhaal
Bedankt! Hier heb ik wat aan.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_19220646
Even een kick want ik heb een vraag.
Iemand die mijn vader kent heeft een saab 900i 2.0 16v uit 1989 met het volgende probleem: Hij loopt alleen stationair. De plaats waar hij zijn auto's altijd in onderhoud heeft komt er niet uit en een saabspecialist gaat die liever niet naartoe omdat het al best een oude auto is.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik ga er maar vanuit dat de gaskabel gewoon heel is en aangesloten. Hij heeft multipoint injectie met een bosch computer.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 18:08:40 #275
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_19222694
Zou je ms iets duidelijker kunnen zijn?
Slaat de motor af wanneer je gas geeft, of blijft hij gewoon stationair lopen?
Loopt hij slecht stationair?
Trek de kap eens open en controleer alle slangen. Saab's zijn heel slang-gevoelig. Ze schieten vaak los en worden snel poreus. Een los liggens slang waar een vacuum in heerst duidt direct op problemen... !
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')