Wat was/is die aversie tegen gym? Bang dat de jongens naar je hobbelende borsten keken als je moest rennen of springen?
Anyone?
das idd een mysterie van de middelbare schooltijd.. ben ook wel benieuwd
+ het hele omkleden, zweten en douchen op school was kut
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 21:29 schreef Modus het volgende:
Er waren er gewoon bij die echt de laatste 4 jaar ofzo van de middelbare school geen enkele les meededen en ze kwamen er nog mee weg ook. Altijd briefje van mams bij zich, of ze waren alweeeeeeeerongesteld.
. Uhuh.
.
Wat was/is die aversie tegen gym? Bang dat de jongens naar je hobbelende borsten keken als je moest rennen of springen?
constant aan de rooie klats.
Anyone?
quote:ik sluit me hier volledig bij aan!
Op maandag 20 oktober 2003 21:30 schreef Scandalous het volgende:
Combinatie van luiheid en een irritante, ranzige gymleraar.
quote:JA, dat moet het zijn geweest!!
Bang dat de jongens naar je hobbelende borsten keken als je moest rennen of springen?Anyone?
quote:Onder andere.
quote:Prof. sport ook nooit
Op maandag 20 oktober 2003 21:29 schreef Faithy het volgende:
je wordt moe van nutteloze dingen doen....
quote:Meeste meisjes beseffen niet eens dat die vunzige jochies daarnaar keken
Er waren er gewoon bij die echt de laatste 4 jaar ofzo van de middelbare school geen enkele les meededen en ze kwamen er nog mee weg ook. Altijd briefje van mams bij zich, of ze waren alweeeeeeeerongesteld.
. Uhuh.
.
Anyone?
Misschien heeft het wel te maken met de pijnlijke vergroeiing op de borst van veel vrouwen die opeens in grootte toeneemt tijdens de pubertijd. Oftewel; het krijgen van borsten! Schijn behoorlijk pijnlijk te zijn heb ik me laten vertellen.
Nog vervelender is het als je de eerste uren gym hebt. Dan moet je daarna de hele dag in een zweetwalm gaan zitten. Of douchen, met als gevolg dat je naakt voor je hele klas en eventueel de docent moet gaan rondhuppelen... Gruwel!
quote:Ja, leer de kinderen slechte gewoonten aan!
Op maandag 20 oktober 2003 21:34 schreef MissX het volgende:
gymmijn kinderen hoeven later ook nooit te gymen als ze niet willen.
quote:Dan heb je een hele rare soort van gym gehad. Mijn gymles was hartstikke leuk.
Op maandag 20 oktober 2003 21:34 schreef Toeps het volgende:
Het is gewoon vreselijk irritant om in je vrije tijd (na gym was je meestal vrij) tussen al je klasgenoten genant te gaan staan zweten. Je leert er niks van, en als je niet gaat kun je lekker thuis zitten. Gym is gewoon vreselijk vernederend, vooral als je niet super sportief bent.
quote:Je hele klas? Alleen meiden, hoor. En wat maakt dat nou uit?
Nog vervelender is het als je de eerste uren gym hebt. Dan moet je daarna de hele dag in een zweetwalm gaan zitten. Of douchen, met als gevolg dat je naakt voor je hele klas en eventueel de docent moet gaan rondhuppelen... Gruwel!
quote:Ik zal me kinderen zeker aansporen te sporten dat heb ik zelf ook altijd gedaan, maar gym hoeft echt niet van me.
Op maandag 20 oktober 2003 21:35 schreef Youssef het volgende:[..]
Ja, leer de kinderen slechte gewoonten aan!
Ik heb echt trauma's aan die gymlessen over gehouden.
Meiden zijn onzeker, sporten niet mee omdat ze bang zijn (begrijpelijk, jij zou daar ook niet gaan staan in "weinig kleding" als je onzeker bent)...
Resultaat van weinig beweging: ze worden dik... en op die leeftijd worden meisjes standaart al wat molliger (tenzij ze voldoende sporten).
Gevolg, ze worden onzekerder (jongens + gym + denken dat je dik bent gaat niet goed)...
En het rijtje begint van voor af aan...
Mijn zusje heeft exact hetzelfde, durft gewoon niet te gymen... meerdere keren over gehad, en altijd maar zeggen dat die leraar niet leuk is, en mijn moeder geloofd dat ook gewoon... vrouwen
Kuthoeren, allemaal
quote:Het heeft een maatschappelijke functie. Namelijk sporten en bezig zijn. Iets wat niet zo ongezond is als roken en op de bank teveel calorieën naar binnen werken.
Op maandag 20 oktober 2003 21:34 schreef Toeps het volgende:
Het is gewoon vreselijk irritant om in je vrije tijd (na gym was je meestal vrij) tussen al je klasgenoten genant te gaan staan zweten. Je leert er niks van, en als je niet gaat kun je lekker thuis zitten. Gym is gewoon vreselijk vernederend, vooral als je niet super sportief bent.Nog vervelender is het als je de eerste uren gym hebt. Dan moet je daarna de hele dag in een zweetwalm gaan zitten. Of douchen, met als gevolg dat je naakt voor je hele klas en eventueel de docent moet gaan rondhuppelen... Gruwel!
quote:Oh tegenwoordig is het al als ze 6 zijn
quote:
Maar ik weet niet waarom, gym in de eerste uren waren echt klote, met dat snel douchen voor de volgende les etc, niks voor mij, en btw, gym was altijd hetzelfde, basketbal, slagbal of een coopertest (shuttlerun-test)
quote:Same here... Sporten is idd heel erg belangrijk voor jongeren, maar dat hoeft toch niet per se in de gymles? Ik fietste elke dag een uur naar school en ik deed aan fitness, dat vond ik wel sport genoeg.
Op maandag 20 oktober 2003 21:38 schreef MissX het volgende:[..]
Ik zal me kinderen zeker aansporen te sporten dat heb ik zelf ook altijd gedaan, maar gym hoeft echt niet van me.
quote:De willekeurige marokkaan hier om de hoek hoeft ook niet naar school. Leren doet ie wel op straat.
Op maandag 20 oktober 2003 21:38 schreef MissX het volgende:[..]
Ik zal me kinderen zeker aansporen te sporten dat heb ik zelf ook altijd gedaan, maar gym hoeft echt niet van me.
Echt trauma's aan overgehouden
zie het meer als een sociale oefening, behalve alsmaar fok!-en en denken dat mensen je aardig vinden...
quote:Ik had precies hetzelfde probleem, en ik was nog hardstikke slecht in gym ook, dus dan was het dubbele pret bij gym (NOT).. Als er iets slecht voor mn reputatie op school is geweest dan was het gym wel
Op maandag 20 oktober 2003 21:39 schreef lovegrrl het volgende:
wij hadden altijd een klotelerares.. elke keer weeer dezelfde preek, en altijd op het veld .. k-k-koud en heel ver lopen kwam je daar aan mocht je 5 rondjes om het veld heen rennen en daarna elke keer weer slagballen of hockeyen + dat je je moest omkleden waardoor je haar in de war ging etcetcetc
waarom denk je zelf?
quote:He gezellig , wordt het toch nog een Marokkanentopic
Op maandag 20 oktober 2003 21:40 schreef Youssef het volgende:[..]
De willekeurige marokkaan hier om de hoek hoeft ook niet naar school. Leren doet ie wel op straat.
Echt trauma's aan overgehouden
quote:nee hoor
Op maandag 20 oktober 2003 21:42 schreef toska het volgende:[..]
He gezellig , wordt het toch nog een Marokkanentopic
quote:Nou ik zat al de hele dag op school maatschappelijk bezig te zijn. Die ene middag in de week maakt echt niet zo veel uit hoor. En ik rook niet, en ik doe ook aan sport. Ik skate, en wel met de mensen die ik aardig vind, wanneer ik wil. Ik zie het nut er niet van in dat ik dan ook nog via de trampoline een salto moet maken, terwijl twee incompetente klasgenoten als vangers op moeten treden.
Op maandag 20 oktober 2003 21:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Het heeft een maatschappelijke functie. Namelijk sporten en bezig zijn. Iets wat niet zo ongezond is als roken en op de bank teveel calorieën naar binnen werken.
Ik ben niet ergens goed in, werd bijna altijd als laatste gekozen (of iets in die buurt... ) en toch ging ik altijd met plezier gymen, zelfs als het koud was, gewoon lekker bewegen en lekker gek doen
On over dat zweten, bullshit... gymspullen in je kluisje (dat stinkt) als het goed is heb je in de klas andere kleren aan (behalve je onderbroek) en heb je een fris laagje deo op...
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 21:43 schreef HeatWave het volgende:[..]
nee hoor
.
quote:jezus, van gymen een slechte reputatie
Op maandag 20 oktober 2003 21:42 schreef The_Tankgirl het volgende:[..]
... Als er iets slecht voor mn reputatie op school is geweest dan was het gym wel
beetje triest
quote:kun je nagaan hoe de rest van haar school cijfers eruit zien
Op maandag 20 oktober 2003 21:44 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
jezus, van gymen een slechte reputatie
beetje triest
ik vond het trouwens ook helemaal niks, ben niet zo sportief en werd dan altijd wel weer op de een of andere manier voor paal gezet.
quote:Is het nu zo moeilijk voor menige om de lol van dit topic in te zien?
Op maandag 20 oktober 2003 21:44 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
jezus, van gymen een slechte reputatie
beetje triest
quote:idd ik sporte zelf 4x in de week en fietse altijd overal heen. Maar je moest echt niet bij me aankomen met gym.
Op maandag 20 oktober 2003 21:40 schreef CasB het volgende:[..]
Als ze willen sporten doen ze maar iets wat ze leuk vinden en niet dat lompe gym
Al die gare spellen, waarbij gekozen moest worden en je dan weer als laatste werd gekozen. Omdat je toch slecht bent. Of dingen als bokspringen voor de hele klas, waar je natuurlijk met geen mogelijkheid overheen komt. Waar vervolgens iedereen je uitlacht. Gelukkig had ik een ma die ook met regelmaat briefjes schreef, zodat ik niet hoefde.
Of rondjes om de school rennen (400m) waarbij iedere willekeurige voorbijganger je aankijkt alsof je gek bent. Vooral als het -5 was en je daar in je gymoutfit liep, terwijl zij in hun handschoenen en sjaal liepen.
Nog maar niet te spreken over die gore douches, waar je volgens mij echt iets in opliep.
quote:Precies als ze nu elke keer apekooi deden?
Op maandag 20 oktober 2003 21:40 schreef gateway het volgende:
ik ken wel meisjes die idd bang waren dat er naar ze gekeken werdt (maar die waren toch lelijk) en de mooie meiden deden meestal wel mee
Maar ik weet niet waarom, gym in de eerste uren waren echt klote, met dat snel douchen voor de volgende les etc, niks voor mij, en btw, gym was altijd hetzelfde, basketbal, slagbal of een coopertest (shuttlerun-test)
quote:Typte zij op achter een internetforum
Op maandag 20 oktober 2003 21:29 schreef Faithy het volgende:
je wordt moe van nutteloze dingen doen....
quote:Kom maar hier dan zal ik je het tegendeel bewijzen!
Op maandag 20 oktober 2003 21:47 schreef Youssef het volgende:
Tsjah, welke reputatie hebben vrouwen nou te verliezen? Het is algemeen bekend dat vrouwen op de een of andere manier geen bal kunnen aanraken,
Ik vind het gewoon erg nutteloos, saai en ik wil uitslapen , maar ik zal wel een paar keer moeten, anders mag ik geen examen doen
Ik sport trouwens wanneer het mij uitkomten ik ben niet dik/lui
quote:Uitzondering.
Op maandag 20 oktober 2003 21:48 schreef toska het volgende:[..]
Kom maar hier dan zal ik je het tegendeel bewijzen!
Omdat het ziek is iemand te verplichten tot sport, wanneer ze dat niet willen.
Ik heb zelf wel altijd gegymd, maar voor onsportieve mensen is het echt niet tof en kun je behoorlijk afgezeken worden over je niet-kunnen
Wie wil dat nou
quote:Nee en de jongens hadden zeker allemaal een ijshocky-pak aan? Gemiddeld chicky op school loopt in een topje, das een stuk minder kleding dan gymkleren.
Op maandag 20 oktober 2003 21:38 schreef Icey1986 het volgende:
Gymen verplichten.Meiden zijn onzeker, sporten niet mee omdat ze bang zijn (begrijpelijk, jij zou daar ook niet gaan staan in "weinig kleding" als je onzeker bent)...
Ik vond gym altijd wel cool. Vooral trefbal
. Stiekum met slingerworpen iedereen blauwe plekken gooien
.
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 21:50 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik vond gym altijd wel cool. Vooraltrefbal
.
Maar meester, ik gooi toch ook geen ballen met 100 km/u
Groep acht
quote:meisjes deden bij ons nooit mee met trefbal
Op maandag 20 oktober 2003 21:50 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Nee en de jongens hadden zeker allemaal een ijshocky-pak aan? Gemiddeld chicky op school loopt in een topje, das een stuk minder kleding dan gymkleren.
Ik vond gym altijd wel cool. Vooraltrefbal
.
Vroegah vond ik het nog wel leuk, maar op onze school doen we echt jaar in jaar uit alleen maar hetzelfde. Eerst gaan we een tijdje volleyballen. Dan krijg je in dan ergens in december een toernooi tegen andere klassen. Daarna basketballen, en dan weer een toernooi, en dan de rest van het jaar uit zingen met softbal
. Zo gaat het al sinds de 1e.
En ze zijn ook nog op het geweldige idee gekomen dat iedereen aan het eind van de 6e een keer een gymles verzorgd moet hebben (in een tweetal). Met iets waar je goed bent. Wat nou als je nergens goed in bent? . Ik kan misschien tennisles geven dan, maarja, we hebben laatst één keertje getennist en daar kan je ook niet echt 'les' geven.
En dan niet te vergeten dat ik voor de 2e keer dit jaar een bagger leraar heb, waar je voor de les alleen maar mag basketballen. Terwijl voetbal ook wel een keer leuk is. En nee, dit zijn geen algemene school regels, want bij andere leraren in voorgaande jaren mocht het wel, en van andere leerlingen uit andere klassen hoor ik ook dat dat gewoon mag.
.
quote:Voetballen met basketballen.
Op maandag 20 oktober 2003 21:55 schreef TC03 het volgende:
En dan niet te vergeten dat ik voor de 2e keer dit jaar een bagger leraar heb, waar je voor de les alleen maar mag basketballen. Terwijl voetbal ook wel een keer leuk is. En nee, dit zijn geen algemene school regels, want bij andere leraren in voorgaande jaren mocht het wel, en van andere leerlingen uit andere klassen hoor ik ook dat dat gewoon mag.
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 21:50 schreef Tedje_van_Es het volgende:
trefbal
.
quote:daar heb ik een x bijna mn voet mee verstuikt
Op maandag 20 oktober 2003 21:58 schreef Youssef het volgende:[..]
Voetballen met basketballen.
quote:Gratis?
Op maandag 20 oktober 2003 21:59 schreef Skinkie het volgende:
stel dan ook is wat anders voor... wij gingen skieen, klimmen, schaatsen, squashen etc.
quote:We hebben ook zaal-voetballen. Die dus niet gebruikt mogen worden
Op maandag 20 oktober 2003 21:58 schreef Youssef het volgende:[..]
Voetballen met basketballen.
* super_honda vind dat gym gevaarlijk is en verboden zou moet worden.
quote:Das zeker waar.
Op maandag 20 oktober 2003 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
laat ik het zo zeggen. Het gros van de scholieren raakt na de middelbare school geen literatuur meer aan omdat ze er af worden gebracht door leraren nederlands.
Door die Mulisch
en : Reeve
troep op de middelbare school heb ik 5 jaar lang geen boek meer gelezen...
quote:neuh gereduceert tarief, omdat we meestal met 20 man kwamen (je mag toch ook wel is een keer 5 gulden betalen)
Op maandag 20 oktober 2003 22:03 schreef Youssef het volgende:[..]
Gratis?
quote:Ons arme menneke
Op maandag 20 oktober 2003 22:12 schreef super_honda het volgende:
* super_honda vind dat gym gevaarlijk is en verboden zou moet worden.
Stel je niet aaan
een deo is blijkbaar genoeg.
Sportieve vrouwen zijn zowieso sexy
quote:ondertitel: Zoekt een leuke vriendin
-knip-
vrouwen
Kuthoeren, allemaal
quote:Likewise! En als je dan net die afstand in 40 minuten had afgelegd omdat je weer te laat vertrokken was, kon je vervolgens 5 rondjes om het sportveld gaan rennen om even op te warmen. Tssss...
Op maandag 20 oktober 2003 21:40 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Same here... Sporten is idd heel erg belangrijk voor jongeren, maar dat hoeft toch niet per se in de gymles? Ik fietste elke dag een uur naar school en ik deed aan fitness, dat vond ik wel sport genoeg.
maar vooral
rond die leeftijd krijgen jongens ook mannen hormonen en worden zij ONTZETTEND lomp.
quote:Dan ge je daar maar mee om! Leert zo'n meid ook eens wat sociale vaardigheden en wat minder zeiken.
Op maandag 20 oktober 2003 23:16 schreef Sessy het volgende:
Na je 14de ergens ongeveer neemt je vet massa toe in verhouding tot je totale gewicht, door vrouwelijke hormonen, dus je bent niet meer zo snel als daarvoor, en het wordt minder leuk.
en verder begin je je op die leeftijd zorgen te maken of je niet naar zweet ruikt en zomaar vooral
rond die leeftijd krijgen jongens ook mannen hormonen en worden zij ONTZETTEND lomp.
het gaat erom dat ze je bij voetballen en zo onderuit halen en gewoon zwaar hard tegen je aan gaan butsen, van tevoren al wetende dat ze sterker zijn.
dan kun je niet verwachten dat zij het leuk vinden.
ik deed trouwens altijd mee, zelfs toen ik een nier blaas en spierontsteking had. alleen buiten gymmen deed ik toen niet meer aan mee.
en dat terwijl het enige wat ik bij gym kan touwklimmen is, verder kan ik gewoon niks.
Oja, badminton en tafeltennis waren ook leuk omdat daar geen docenten bij waren, evenals frisbee'en
En -gek genoeg- Tae Bo was ook leuk..
quote:Ja, jongens zijn eikels en daar meot je mee leren leven en niet weg vluchten. Als het té erg is, dan ga je maar naar je docent en als hij niets doet, dan blijf je maar gewoon weg.
Op maandag 20 oktober 2003 23:23 schreef Sessy het volgende:
het gaat erom dat ze je bij voetballen en zo onderuit halen en gewoon zwaar hard tegen je aan gaan butsen, van tevoren al wetende dat ze sterker zijn.
dat had ik zeker leuk gevonden, weet ik gewoon zeker.
(mijn oom heeft ook geschermd)
ik kan trouwens best tegen pijn, maar helemaal niet tegen van mezelf weten dat ik er niet in geslaagd ben om iets te doen, dan krijg ik een rothumeur. trouwens bij school of zo heb ik dat niet... alleen bij gym.... raar. heel raar...
quote:*mee eens is
Op maandag 20 oktober 2003 22:00 schreef sebaz het volgende:
Enigste leuke herinering aan gym dat ik heb is....golf...![]()
quote:leg uit
Op maandag 20 oktober 2003 23:16 schreef Sessy het volgende:
quote:Goed voor hun gezondheid
quote:idd, ik vond het douchen na de gymles altijd heel leuk, het leukste van de twee lesuren om eerlijk te zijn
Op maandag 20 oktober 2003 21:38 schreef tvlxd het volgende:[..]
Dan heb je een hele rare soort van gym gehad. Mijn gymles was hartstikke leuk.
[..]Je hele klas? Alleen meiden, hoor. En wat maakt dat nou uit?
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:09 schreef trekpop het volgende:[..]
idd, ik vond het douchen na de gymles altijd heel leuk, het leukste van de twee lesuren om eerlijk te zijn
We hadden een hele leuke klas, ik geloof iets van 13 meisjes, en 15 jongens. Bij de jongens was 1 'zittenblijver' en die was homo, die mocht van ons altijd samen met ons douchen.
bij ons hadden ze er gewoon geen zin in en vooral niet om daarna ook nog eens te gaan douchen. en als we wel gingen zaten we toch maar een btje aan de kant
quote:Vergeet het eeuwige:
Gelukkig had ik vrijstelling voor dat vak
wahahahahahaha,... sneu voor ze!
quote:Had ik dit vroeger maar geweten! dat had ik ook wel gewild
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:09 schreef trekpop het volgende:[..]
idd, ik vond het douchen na de gymles altijd heel leuk, het leukste van de twee lesuren om eerlijk te zijn
We hadden een hele leuke klas, ik geloof iets van 13 meisjes, en 15 jongens. Bij de jongens was 1 'zittenblijver' en die was homo, die mocht van ons altijd samen met ons douchen.
Maar ja, hoe verklaar je dat je als homo toch een erectie krijgt tussen al die meiden
quote:"Doet ie anders nooit, hoor!"
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:00 schreef Duckman het volgende:[..]
Maar ja, hoe verklaar je dat je als homo toch een erectie krijgt tussen al die meiden
quote:net alsof 1 a 2 uur in de week gymnastiek helpt
Gymen verplichten.Meiden zijn onzeker, sporten niet mee omdat ze bang zijn (begrijpelijk, jij zou daar ook niet gaan staan in "weinig kleding" als je onzeker bent)...
Resultaat van weinig beweging: ze worden dik... en op die leeftijd worden meisjes standaart al wat molliger (tenzij ze voldoende sporten).
Gevolg, ze worden onzekerder (jongens + gym + denken dat je dik bent gaat niet goed)...
En het rijtje begint van voor af aan...
Mijn zusje heeft exact hetzelfde, durft gewoon niet te gymen... meerdere keren over gehad, en altijd maar zeggen dat die leraar niet leuk is, en mijn moeder geloofd dat ook gewoon...
vrouwen
Kuthoeren, allemaal
Ik deed vroeger vaak niet mee vanwege idd een vervelende leraar, die alleen de fanatieke kleuters goede cijfers gaf, en omdat ik bijv. geen handstand kon en er toch een cijfer voor moest halen, en meer van die oefeningen die je maar moest kunnen en waar je in principe dus ook op kon zakken, want gymnastiek telde gewoon mee op je rapport.
Gym ging me gewoon totaal tegenstaan na al die jaren, omdat je moest en zo alle plezier ontnomen werd. Ik vind trefballen met de hele klas of een potje honkbal nl. wel leuk, dat was erg ongewongen.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 21-10-2003 12:25]
quote:Nee, laat jij ze maar gewoon naar een techno- of dancefeest gaan voor hun dagelijkse portie beweging.
Gym is iets wat geen enkel kind leuk vindt, volgens mij. Echter, het hoort gewoon bij je opvoeding.
Het woord gym klinkt ook zo......watterig.
Ook het douchen op school was niet leuk. Aan de ene kant wilde je wel, want met oud zweet in de klas zitten is niet fijn, maar aan de andere kant was douchen weer niet stoer.
We hadden als klas ook het geluk dat we vaak maar met 1 andere klas tegelijk gymden en omdat de school 4 gymzalen had betekende dat meestal keuze uit 2 zalen en soms zelfs 4.
Voor de rest idd meestal wel de standaard sporten, turnen, volleybal, basketbal, voetbal, softbal, hardlopen. Maar we hebben ook wel getafeltennisd, gerugbyed en zelfs gecricketed (een gymleraar was coach nationaal cricketteam).
Bij mooi weer zijn we ook een paar keer wezen zwemmen en in de 5e klas zijn we een aantal weken wezen fitnessen.
En ja ik ben/was ook een sportkneusje, ook altijd als een van de laatsten gekozen, maar dat kon me niks schelen. Deed gewoon mijn best (inzet werd ook altijd wel beloond), enne ik was in andere vakken weer beter dan de rest.
En tja het douchen, dat gebeurde idd niet. Kan me in de brugklas wel herinneren dat de eerste paar lessen een paar meiden wel doucheden maar dat hield ook snel op.
Dat was/is idd wat minder fris
quote:Op zich niet, maar je leert dan ook iets over teamwork (behalve dan bij oa trefbal). En als je een sport tegenkomt die je leuk vindt en waar je misschien wel goed in bent, kun je dat in je vrije tijd ook gaan doen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:24 schreef SEMTEX het volgende:[..]
net alsof 1 a 2 uur in de week gymnastiek helpt
(echt niet dus)
quote:Persoonlijk vind ik ook niet dat er cijfers moet worden gegeven voor specifieke prestaties. Belangrijker vind ik inzet en enthousiasme, daar kunnen ze beter cijfers voor geven. Volgens mij kregen we op onze school al een voldoende als je regelmatig kwam opdagen...
Ik deed vroeger vaak niet mee vanwege idd een vervelende leraar, die alleen de fanatieke kleuters goede cijfers gaf, en omdat ik bijv. geen handstand kon en er toch een cijfer voor moest halen, en meer van die oefeningen die je maar moest kunnen en waar je in principe dus ook op kon zakken, want gymnastiek telde gewoon mee op je rapport.
Gym ging me gewoon totaal tegenstaan na al die jaren, omdat je moest en zo alle plezier ontnomen werd. Ik vind trefballen met de hele klas of een potje honkbal nl. wel leuk, dat was erg ongewongen.
Ideetje voor middelbare school?
Grtx
quote:hier word je niet moe van hoor
Op maandag 20 oktober 2003 21:46 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Typte zij op achter een internetforum
maar de balsporten vond ik tof, als we handbal deden ging ik altijd in het doelstaan, en de bal raakte zelden het net
Wij kwamen niet verder dan softbal, handbal, softbal, basketbal, softbal, turnen en softbal. Ook al was ik er braaf elke week, softballen in de regen is niet leuk. Turnen vond ik juist wel leuk, maar in de 4e had ik daar nog wel een probleem mee met de lerares. Ik vond haar ideeën onverantwoord en zij vond dat het wel kon. Gelukkig was een wedstrijdturnster uit mijn klas het met me eens, wat betekende dat niemand de oefening deed die ze had bedacht.
In de vijfde was het leuker, toen gymden we met de jongens uit onze klas en mocht alles wat hoger en sneller (ringen, trampoline enz) en hadden we een leraar die wel wist wat verantwoord was. Een stuk leuker.
Ik heb jaren gedanst en geturnd en gezwommen en gefietst, maar dat was echt stukken leuker dat die gymles.
En het begint idd bij 14. Had een meisje in de klas die de 1e 2 jaar altijd heel goed meedeed en alles kon en daarna kwam ze meestal wel, maar deed heel slecht mee. Zal wel stoer zijn geweest...
Ik ging iig elke week gymmen
Maar gym was dan ook mijn lievelingsvak
Het leukst was als we rugby gingen doen als het net geregend had. Mijn gymleraar zal vol met goede ideeën
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 21-10-2003 15:12]
quote:Yep. Plus dat we altijd van die suffe dingen moesten doen als die piepjestest.
Als d'r geen gym was, zou het gros dik worden, omdat ze nooit meer wat aan sport zouden doen. Gym is ook ervoor dat mensen juist in contact met een sport komen die ze leuk vinden. En als je er niet goed in bent? so what?... Ik was weer slecht in andere dingen, je kan niet alles leuk vinden! Als je je best maar doet. En dat is het probleem, mensen doen nooit hun best, zien geen vooruitgang en vinden het niet leuk... en natuurlijk zijn er andere redenen, maar dit geldt voor het gros.
Maar denk dat je gewoon veel geluk moet hebben met je leraar. Veel leraren van de oude stempel kennen niet zo veel variatie in hun lessen en zouden het liefst met een krantje aan de kant gaan zitten.
Verder zou het ook erg fijn zijn als er inderdaad wat minder de nadruk op prestatie gelegd zou worden, en wat meer op inzet. Dat scheelt ook nogal in de sfeer van de les. De wat mindere goden kunnen zich op die manier ook wat meer thuisvoelen in een gymles.
Ow en mensen die vinden dat gym grote onzin is, bij deze zal ik mijn vak even proberen te verdedigen:
[moraalriddermodus] Gym gaat niet alleen over lichaamsbeweging, maar minstens zo veel over het sociale aspect er van, elkaar accepteren en met iedereen samen kunnen werken. Verder is het zo dat je tijdens de gym met veel samengestelde handelingen krijgt te maken, wat ook zeer bruikbaar is in veel andere dagelijkse of schoolse bezigheden, bijvoorbeeld het maken van een dictee (luisteren en schrijven tegelijkertijd). Dit speelt overigens vooral in het basisonderwijs. Verder blijft het gewoon een vak, net zoals Nederlands en Aardrijkskunde, het is er niet voor nix [/moraalriddermodus]
quote:rugby
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:10 schreef ChrisJX het volgende:
Het leukst was als we rugby gingen doen als het net geregend had. Mijn gymleraar zal vol met goede ideeën
honkbal op een nat veld is ook cool, met een goeie sliding toch noch effe net op tijd op het thuiskhonk zien te komen (en met beetje mazzel een klasgenoot omverkegelen)
quote:Nog erger, wij moesten zelfs buikspieroefeningen met gestrekste benen doen van onze gymlerares (50+). Dat ging misschien zo in de jaren 60 maar inmiddels moet toch iedereen wel weten dat dat niet gezond is lijkt mij.
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:34 schreef Striet het volgende:
Veel leraren van de oude stempel kennen niet zo veel variatie in hun lessen en zouden het liefst met een krantje aan de kant gaan zitten.
En ze roosterden gym ook op zulke rottijden in. Vrijdag de 1e 2 uur gym dat werd dus uitslapen. En later de laatste 2 uur na een hele dag les. Ik was echt kapot dan van les en dan nog 2 uur lang onzinnige dingen doen. Ik had elke week zogenaamd spierpijn, of ik ging gewoon niet. Of ik zei dat ik griep ofzo had. Oprotten met gym onzinnige shit!
in de latere jaren deden we dan WEL weer leuke dingen , zoals judo en schermen en zwemmen (is ook een overwinning als je in badpak moet voor de hele klas).
Ik ben gewoon niet zo'n sportfan, en als ik dan ga sporten dan doe ik liever fitness in mijn eentje dan dat ik voor blok wordt gezet in een 'team'.
quote:Precies. Klasgenoten kunnen best wel hard zijn voor mensen die het niet zo goed kunnen. Bij teamsporten zijn sommigen zo fanatiek, willen ze zo graag winnen, dat je compleet uitgescholden wordt als je een paar fouten maakt. Erg leuk als je het niet goed kunt, en vooral een stimulans om naar de les te blijven komen... Niet dus.
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:34 schreef octopussy het volgende:
Ik ben gewoon niet zo'n sportfan, en als ik dan ga sporten dan doe ik liever fitness in mijn eentje dan dat ik voor blok wordt gezet in een 'team'.
quote:Dat is inderdaad altijd vreemd: iemand die slecht is in sport wordt als een kneus gezien en iemand die dom is niet
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:
(ik ga hun per slot van rekening ook niet belachelijk maken als ik een 10 voor Frans heb en zij een 4),
quote:Nee, als je een 10 voor Frans hebt, word je nog meer als kneus gezien.
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:56 schreef Aernout het volgende:[..]
Dat is inderdaad altijd vreemd: iemand die slecht is in sport wordt als een kneus gezien en iemand die dom is niet
Daarbij komt nog dat ik zonder mijn bril al helemaal niks zie en ik altijd bang ben dat mijn bril kapot gaat (glazen zijn bijna 400 euro per stuk),
dus balspellen, behalve softbal, zijn een nachtmerrie voor mij (softbal, naja kan ik niet goed maar het stoort me verder ook niet of zo)
En dan heb je basketbal of zo, gooien ze een bal naar mij en doen ze pissig als ik het dan verpest.
dan GOOI DIE BAL OOK NIET NAAR MIJ!!!
dat is net als mij in het doel zetten bij voetballen. IK BEN BANG VOOR DIE BALLEN natuurlijk duik ik dan weg ipv op die bal af.
de leraren zijn vaak ook onredelijk, vind ik.
Wat heeft het voor nut om hockey, voetballen, basketballen, en handballen op school te doen? Dat doet iedereen van zichzelf al wel en wie dat niet doet is genaaid.
Geef dan een sport die toch bijna niemand kan, wie weet raakt er nog iemand voor geinterresseerd!
als we waren gaan (kunst)schaatsen ipv zwemmen (waterangst, dankzij bijna verdronken zijn op mijn 3de), weet ik zeker dat ik op z'n minst een 7 of 8 op mijn rapport had gehad.
En dat nota bene terwijl de schaatsbaan maar 300 meter van de zwembad af ligt in Eindhoven!!!
Maar nee, we doen lekker saai we gaan zwemmen.
Af en toe krijg ik de indruk dat sportleraren gewoon kinderen die goed in voet- en handballen zijn voortrekken.
en verder wordt je beoordeeld op je pure prestaties en dat vind ik ook fout. Als ik met mijn nierontsteking en blaasontsteking buiten in de kou ga hardlopen en dan na die 6 rondjes nog net op tijd binnenloop en daarna het zwart voor mijn ogen wordt, en ik daarna 2 dagen 39 graden koort heb
of iemand loopt die 6 ronjes in de helft van de tijd en gaat daarna vrolijk voetballen.
dan vraag ik me af wie er meer moeite voor heeft gedaan.
en vrijstelling krijg je niet van de huisarts want "tja je moet accepteren dat je misschien nooit beter wordt"
quote:Precies... Maar goed, als ze jou nooit de bal toespelen, krijgen zij weer op hun kop van de leraar vanwege te weinig teamspel. En als je er zelf om vraagt om geen bal te krijgen of om niet mee te doen, heb je het helemaal gedaan bij die leraren. Als je maar meedoet is het goed, zeggen ze dan.
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:08 schreef Sessy het volgende:
En dan heb je basketbal of zo, gooien ze een bal naar mij en doen ze pissig als ik het dan verpest.
dan GOOI DIE BAL OOK NIET NAAR MIJ!!!
dat is net als mij in het doel zetten bij voetballen. IK BEN BANG VOOR DIE BALLEN natuurlijk duik ik dan weg ipv op die bal af.
quote:Hm, van bepaalde sportleraren die ik heb gehad weet ik dat wel zeker.
Af en toe krijg ik de indruk dat sportleraren gewoon kinderen die goed in voet- en handballen zijn voortrekken.
quote:En dat is ook zo belachelijk.
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:58 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Nee, als je een 10 voor Frans hebt, word je nog meer als kneus gezien.
daarbij krijg ik wiskunde niet hoger dan een 6 hoewel ik daar iedere dag 2 uur in stak omdat ik me bij een logaritme gewoon niks kan voorstellen. (ook gehad dat ik bij wiskunde niks snapte en een 4 had en toen bij natuurkunde hetzelfde gehad en toen een 9)
dat ligt dan weer wel aan mij, maar dan moet hij niet zeuren dat ik niks voor wiskunde doe want dat is 1 van de slechts 3 vakken waar ik iets voor doe...
ons schoolsysteem houdt absoluut geen rekening met dat sommige mensen bepaalde dingen beter kunnen dan anderen.
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 21-10-2003 17:18]
quote:nee, later zijn ze me alleen de bal gaan toespelen als het bijna niet te verpesten was en dat ging prima, de leraar had niks in de gaten.
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:12 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Precies... Maar goed, als ze jou nooit de bal toespelen, krijgen zij weer op hun kop van de leraar vanwege te weinig teamspel. En als je er zelf om vraagt om geen bal te krijgen of om niet mee te doen, heb je het helemaal gedaan bij die leraren. Als je maar meedoet is het goed, zeggen ze dan.
[..]
quote:Dat moesten wij ook en dat was een school zonder godsdienst, alleen in de 5e was het gemengd en dat kwam omdat wij maar 5 jongens in de klas hadden. Anders hadden die alleen gemoeten.
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:49 schreef Djeez het volgende:
Ik zat op een christelijk school, en dus moesten de jongens en de meisjes apart van elkaar gymmen
Keertje ooit een tijdje niet mee kunnen gymen ivm been in gips (gescheurde knieschijf), daarna de rest van het jaar 'het advies van mijn fysio om maar niet mee te gymen.'
Wij hadden vroeger op de LTS een gymleraar die iets tegen marrokanen en turken had.
Er zat bij ons een marrokaan in de klas die was met trefbal altijd de lul.
De leraar riep vanaf de kant "wie die marokaan raakt krijgt een gulden en als hij bloeit 5 gulden! " en die kreeg diegene die hem raakten ook.
Er zat een gast bij ons in de klas die erg hard kon gooien, die gymlessen hebben hem wat geld opgeleverd
Gymleraren laten je soms onmogelijke dingen doen: voetballers zijn nou eenmaal geen ster bij lenigheids oefeningen en ik houd weer niet van balsporten.
Bij gym merk je pas echt of je erbij hoort. Twee mensen worden uitgekozen om groepen samen te stellen, en ALTIJD staan dezelfde mensen tot het einde te wachten, tot zij uit eindelijk worden ingedeeld door de docent.
Daarnaast smijten die jongens keihard die ballen naar die tienerborstjes. Dat doet ontzettend pijn! Kortom: gym is gewoon stom!!
De opdracht was om een handstand te doen op de mat. Nou, geen probleem voor de klas. Dus één van de knapste meiden van de klas doet de handstand, en op de één of andere manier flipt d'r shirt uit d'r gymbroek. My god, wat hadden we toch gelachen toen we erachter kwamen dat ze nooit een bh droeg (ha, ha, ha; ik zie het nog voor me)
quote:Waarom zou je link gaan sporten, extra kans op blessures, op school als je al buiten school sport?
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:18 schreef tvlxd het volgende:
Al diegenen die het niet willen, zeuren en maken juist het punt duidelijk van gedwongen en onvrijwillig gymmen.
Ten eerste: Ik ben net zo motorisch als een deurknop. Deurknoppen wel eens ballen zien vangen? Nee, die kunnen ook maar 1 ding: op en neer. Ok, dt klinkt wat fout, toelichting:
Baka Neko kan niet goed balsporten, maar Baka Neko kan best goed roeien.
Maar dát werd er niet gedaan met gym!
Nééééééé!
Alleen die kutstomme kloteballen en ringzwaaien! Kan ik er wat aan doen dat ik hoogtevrees heb, ofzo. En ik was heel goed in hockey: Als ik gillend met mn hockeystick zwaaiend aan kwam rennen kon ik wel een puntje maken. Maar dat mocht niet.
Flauw.
Verder vond ik het onzinnig om, als je zovaak sportte als ik deed, dan te gaan gymmen. Ik stak al genoeg energie in verantwoorde en voor mij erg belangrijke trainingen, rot op met je uit je neus vreet uurtje.
Verder heb ik geen zin om me voor 2 lesuurtjes tamponhockey (lees: 2/3e van de tijd op de bank zitten) in een stinkende kleedkamer om te kleden.
Echt dikke onzin, dat gym. Alleen leuk voor mensen die met een balletje om kunnen gaan.
Ohja en nog iets: In de eerste ving de leraar me niet goed op met een kastsprong. Ik jankend weggedragen, moest me niet aanstellen, ik liep 3 weken mank en maanden daarna nog af en toe steken in mn enkel... Kom in 3 jaar later bij de fysio ivm knieklachen, zegt ie "jezus ben je een keer door je enkel gegaan ofzo zonder er naar te laten kijken? Je kuitbeen staat een stuk uit de kom! "
Kreng kraakt nog steeds als een ouwe hoer op een fiets.
Ik kan me nog herinneren dat ik op 't Grafisch lyceum tijdens de gymles (ja dat is weird, daar deden ze ook nog aan gymles en aan ergonomie enzo.. de kunst van het verantwoord zitten, hehehe) en toen hebben we eens een dagje op de Amstel geroeid (alleen was het die dag net stervenskoud. Wel grappig dat er toen nog een RTL4-cameraploeg op onze roeiboot kwam zitten om te filmen )
En we hebben ook een keer wandgeklommen en dat was OK, al kon ik er niets van (ik had echt kippenspiertjes )
Hee, roeien! Hoe was het toen op de Amstel Semtex? Afgezien van de temperatuur?
quote:Ik heb dus amper op de omgeving gelet, omdat ik een team had (zo'n roeiboot was het dus) dat niet echt goed samenwerkte, zodat we dus constant aan het kloten waren met onze peddels. En roeien in je gymkleren is ook niet echt 'cool'
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:08 schreef Baka_neko het volgende:
Hee, roeien! Hoe was het toen op de Amstel Semtex? Afgezien van de temperatuur?
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:11 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik heb dus amper op de omgeving gelet, omdat ik een team had (zo'n roeiboot was het dus) dat niet echt goed samenwerkte, zodat we dus constant aan het kloten waren met onze peddels. En roeien in je gymkleren is ook niet echt 'cool'
daarna ben ik verhuisd... nou lekker: ik bleef altijd als laatste zitten, ze waren allemaal veel beter en lieten dat ook goed merken... toen heb ik er echt een hekel aan gekregen... en een soort angst
toen ik eenmaal op de middelbare zat was ik gewoon echt bang voor gym, vanwege dat dus...
en toen werd ut ook nog erger, we gingen moeilijkere dingen doen die ik ook niet goed kon natuurlijk, en halverwege ut jaar sportdag waarbij we dus in teams tegen elkaar moesten spelen... en ik kreeg dus mooi de hele tijd de schuld als ut slecht ging...
maar ut ergste was de 3e... toen kreeg ik echt elke les rotopmerkingen naar me toe, als ik mensen vroeg of ik met ze samen mocht doen werd er altijd gezegd nee want... bijvoorbeeld dat ze al met iemand samen deden.. en daarna gauw pas vragen of die ander wil...
ik bleef ook aaaaaaltijd als laatste over natuurlijk, en zodra ik 1 ding verkeerd deed was ut mis
terwijl als ut bij een ander gebeurde er niks aan de hand was... nou leeeeuk hoor
sowieso had ik ut altijd gedaan als ze ergens mee verloren...
en door die kutopmerkingen enzo heb ik gewoon een keer echt zitten janken daar op ut veld
dat jaar ben ik echt elke dag dat we gym hadden er de hele tijd bang en zenuwachtig voor geweest
leuk he, gym?!
nu ben ik er nog steeds niet dol op...
maar die flauwe dingen zijn gelukkig opgehouden in de bovenbouw
maar goed bij mij komt ut dus eigenlijk door dat ik gewoon geen enkele sport kan
(ik kon alleen wel goed korfballen maar als je dat zegt word je uitgelachen en dat deden ze dus toch nooit
)
Ik had (nog steeds) een hekel aan voetbal, daar ga ik me dus echt niet voor inspannen, dat betekent dus dat ik die 2 uur meestal niks heb gedaan en soms een klein stukje mee hobbel op het veld.... lekker nuttig.
ZO SCHURFTERIG KUT GEMEEN is dat!! en Vixen dat lag dus niet aan jou, want ik lees je posts wel es en en en zij zijn gewoon een stelletje trieste figuren, dat je dat wel even weet he?
quote:Njah, ik ken dat soort situaties van vroeger toen ik nog fulltime op school zat. Dan gebeurde het èèn en ander en zo'n meisje of jongen dat, volgens de zgnd 'normen en waarden' van de klas, lager in de rangorde zat, teneergeslagen in tranen naar de kleedkamer rende.
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:42 schreef VixenFromHell het volgende:
en door die kutopmerkingen enzo heb ik gewoon een keer echt zitten janken daar op ut veld
Owja, om weer ontopic te komen; gym zuigt best hard. Ik bedoel, als ik in een fabriekshal sta (voor m'n werk, duh) verwacht ik ècht geen ringen, bankjes, bokken en gymmatten. Doe normaal.
quote:Alsof ik homo zijnde geen erectie kan krijgen tussen de dames?
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:00 schreef Duckman het volgende:[..]
Had ik dit vroeger maar geweten! dat had ik ook wel gewild
Maja ik vind de laatste paar maanden gym heeeeeel leuk worden! 'k word op een één of ander manier steeds beter in trefbal! En nu ook met voetbal! Ik merk echt dat ik onwijs beter wordt ofzo best vaag. Weetje hoe chill!
Wat ik alleen heel erg vond was bokspringen. Ik kon nooit over de bok komen. .
.
quote:Trefbal is het enige waar ik zoiezo al aan weiger mee te doen. Ik ga prontificaal aan de kant zitten, en men kan zeggen wat hij/zij wil, bij trefbal ligt mijn grens. Ik noem het oorlogje in de gymzaal, mensen pijn doen met ballen gooien, nee dankjewel.
Op maandag 20 oktober 2003 21:52 schreef nXn het volgende:[..]
meisjes deden bij ons nooit mee met trefbal
ksnap ook wel waarom
![]()
2 keer meisjes onderuitgegooid...
Verder doe ik in principe overal aan mee. En sommige dingen vind ik wél leuk zoals volleybal, maar bv basketbal waarbij je
a: vreselijk door elkaar loopt en iemand zoals ik niet meer kan volgen waar wie is, en b: een basketbal een harde bal is waarmee je mensen lekker pijnkan doen, houd ik daar bv weer niet van. Bij volleybal sta je een beetje op 1 punt, dat maakt voor mij al gigantisch uit.
En ik denk dat het ook heel erg van je instelling afhangt. Als je zelfverzekerd bent en de mensen in je klas goed kent, valt het allemaal wel mee, kun je het soms zelfs leuk vinden. Ben je onzeker en durf je niks, dan is het de hel van de week.
Het aspect wat voor mij ook een rol speelt is dat het niet in je vrije tijd gebeurd met vrije wil. Je moet erheen en je krijgt 'opdrachtjes' om te doen. Terwijl sporten heel leuk kan zijn als je er zelf voor kiest en het bv samen doet met leuke mensen bv.
quote:Ik denk dat ze het liever thuis doen. Da's wel ff wat comfortabeler en fijner dan met zijn allen op een hoopje in een gezamenlijke smerige bacillendouche terwijl je bang bent dat iemand anders naar je kijkt en je alles doet om niet naar iemand anders te kijken.
Op maandag 20 oktober 2003 22:15 schreef swashbuckler het volgende:
en als die meiden toch toevallig hebben gegymd gaan ze nooit douchen!!!!een deo is blijkbaar genoeg.
quote:Bij ons niet. Daar krijg je felicitaties als je een 10 hebt hoor
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:23 schreef Robert_nl het volgende:Gym is ook ervoor dat mensen juist in contact met een sport komen die ze leuk vinden. quote]
Dat is de theorie erachter ja, maar dan hebben we t over 5 verschillende sporten ofzo, en hoeveel zijn er nou helemaal op de wereld? Ze moeten er eens wat variatie in aanbrengen, gaan paardrijden of yoga of tae bo ofzoiets.
En kiezen moeten ze ook afschaffen.
En dan heb je gymleraren die denken dat hun vak van het grootste belang is. Gaan roepen dat het vreselijk is als je een onvoldoende haalt. Terwijl gym nauwelijks meetelt voor je rapport.
En wat ook niet zo stimulerend is is dat je als je onder de maat zit een onvoldoende krijgt. Ze vergeten vaak dat ieder individueel een eigen maatstaaf hebt, als iemand niet zo goed/heel slecht is in gym volgens het gemiddelde, dan haalt ie overal onvoldoendes voor.[quote]Op dinsdag 21 oktober 2003 16:58 schreef Mini_rulez het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op dinsdag 21 oktober 2003 16:56 schreef Aernout het volgende:[..]
Dat is inderdaad altijd vreemd: iemand die slecht is in sport wordt als een kneus gezien en iemand die dom is niet<hr></blockquote>Nee, als je een 10 voor Frans hebt, word je nog meer als kneus gezien.
quote:Mochten ze dat bij mij wagen dan zou ik onmiddelijk een aanklacht tegen die leraar indienen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:19 schreef audi80 het volgende:
Ik heb ook altijd een hekel aan gym gehad en ben ook niet goed in sport.Wij hadden vroeger op de LTS een gymleraar die iets tegen marrokanen en turken had.
Er zat bij ons een marrokaan in de klas die was met trefbal altijd de lul.
De leraar riep vanaf de kant "wie die marokaan raakt krijgt een gulden en als hij bloeit 5 gulden! " en die kreeg diegene die hem raakten ook.![]()
Er zat een gast bij ons in de klas die erg hard kon gooien, die gymlessen hebben hem wat geld opgeleverd![]()
Overigens, nog even iets anders: Ik vond gym zeker niet alleen stom tussen mijn 14e en 16e. (ben bijna 17). Ik vond t nog veel erger rond mijn 9e/10e/11e. En toen was er nog geen sprake van zweten, ed.
Wat Vixen is overkomen, is heel erg. Bij ons op school werden juist de personen die het niet goed konden, naar voren geroepen om de teams te maken. Dan had je dus niet steeds dezelfde die als laatste achterbleef..
Maar ja, de minder-atletische figuren (om het maar even netjes te zeggen) werden toch wel gegrepen tijdens trefbal oid. Heel naar, heel kinderachtig, niet goed te praten, maar ik deed het ook.
edit: trefbal, hockey, basketbal, overal waarbij je per ongeluk weleens iemand kon raken of omverlopen.
quote:HAHA!
Op maandag 20 oktober 2003 21:33 schreef chown het volgende:
Just a hunch....Misschien heeft het wel te maken met de pijnlijke vergroeiing op de borst van veel vrouwen die opeens in grootte toeneemt tijdens de pubertijd. Oftewel; het krijgen van borsten! Schijn behoorlijk pijnlijk te zijn heb ik me laten vertellen.
touwklimmen, bokje springen, doe normaal wat heb je eraan? Cooper test of die shuttle run test. Lekker belangrijk.
Softballen elke week gaat ook snel vervelen, en ja opmerkingen vand e jongens uit je klas over je borsten is ook niet leuk. vooral als je de handstand moet doen en je t shirt zit niet goed in je broek. Erg charmant. Bovendien had ik veel boeiendere dingen te doen tijdens de gymlessen zoals naar de stad gaan of bij het technische college zitten (zat tegenover mij school jummie.)
quote:Jij zit zeker op de HES
Op maandag 20 oktober 2003 21:55 schreef TC03 het volgende:
Gym zuigt.Vroegah vond ik het nog wel leuk, maar op onze school doen we echt jaar in jaar uit alleen maar hetzelfde. Eerst gaan we een tijdje volleyballen. Dan krijg je in dan ergens in december een toernooi tegen andere klassen. Daarna basketballen, en dan weer een toernooi, en dan de rest van het jaar uit zingen met
softbal
. Zo gaat het al sinds de 1e.
En ze zijn ook nog op het geweldige idee gekomen dat iedereen aan het eind van de 6e een keer een gymles verzorgd moet hebben (in een tweetal). Met iets waar je goed bent. Wat nou als je nergens goed in bent?
. Ik kan misschien tennisles geven dan, maarja, we hebben laatst één keertje getennist en daar kan je ook niet echt 'les' geven.
.
(gelukkig al weer een tijdje geleden )
quote:Raar, ik had watervrees en ging niet mee naar het zwembad.
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:08 schreef Baka_neko het volgende:
Als ik van tevoren aankondig dat ik hoogtevrees heb en dus niet mee wil naar de klimmuur,
quote:PRECIES!
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:39 schreef Jummy het volgende:Daarnaast smijten die jongens keihard die ballen naar die tienerborstjes. Dat doet ontzettend pijn! Kortom: gym is gewoon stom!!
trouwens je avatar... lijkt op Putin
nee echt!
quote:Moet er iemand anders ook zo denken aan "Hadden we er maar wat van gezegd", dat boek?
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:19 schreef audi80 het volgende:
Er zat een gast bij ons in de klas die erg hard kon gooien, die gymlessen hebben hem wat geld opgeleverd![]()
quote:Vooral omdat sommige meisjes vooral op de middelbare school nog sprekend op jongens lijken.
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:11 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Alsof ik homo zijnde geen erectie kan krijgen tussen de dames?
Daar werd ik ook mee gepest trouwens. Dat ik "vooruit" met mijn borsten zou lopen of zo. Is 't mijn schuld of zo dat ze bij de rest van de klas niet groeiden?!
En trampolinespringen doet WEL pijn, bij mij dan tenminste.
maar ik ben dus nog steeds pissig op m'n leraar. als ik zeg dat ik ziek wordt als ik om 't meer ga rennen met de anderen in de stromende regen bij 8 graden buiten
DAN MOET HIJ ME GELOVEN!
DAN HAD IK NOU MISSCHIEN NIET EEN NIERONTSTEKING
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
quote:Was bij mij ook maar stoorde me niet of zo.
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:42 schreef VixenFromHell het volgende:daarna ben ik verhuisd... nou lekker: ik bleef altijd als laatste zitten, ze waren allemaal veel beter en lieten dat ook goed merken... toen heb ik er echt een hekel aan gekregen... en een soort angst
ben wel een keer of twee gaan janken in de les omdat ik iets niet kon waarvan ik zelf vond dat ik dat wel moest kunnen.
wat dat betreft trek ik me veel meer aan van wat ik zelf vind dat ik moet kunnen dan wat anderen vinden dat ik moet kunnen.
maar bij ons in de klas was het ook altijd leuk.
29 kinderen (23, 25, maakt niet uit)
zegt de leraar okay we gaan (...) vorm maar groepjes van 2
groepjes van 3 mocht ook niet.
dan blijft er altijd iemand over.
meestal ik dus.
niet erg, maar, dan moet hij niet tegen me gaan lopen zeggen dat ik iemand moet vinden!!! want, dat KAN wiskundig niet eens!
ik kan niet iemand tevoorschijntoveren die er niet is!
quote:gister touwtje springen nou geloof me hun angst was gegrond
Bang dat de jongens naar je hobbelende borsten keken als je moest rennen of springen?
quote:
Moet er iemand anders ook zo denken aan "Hadden we er maar wat van gezegd", dat boek?
quote:LOL ja maar je moet die punten bijelkaar lezen en het leest makkelijk.
Op woensdag 22 oktober 2003 17:01 schreef sebaz het volgende:[..]
... nu je het zegt.... stom boek
quote:Ach joh tenzij hij omhoog stond is er nog niks aan de hand.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:51 schreef Dr.DarkXL het volgende:[..]
gister touwtje springen nou geloof me hun angst was gegrond
keek me ogen uit
quote:Ha, ha, ha. Zat je bij mij op school? Klinkt maar al te bekend
Op woensdag 22 oktober 2003 14:25 schreef Silmarwen het volgende:
vooral als je de handstand moet doen en je t shirt zit niet goed in je broek. Erg charmant.
Luie gymleraar die zei "doe maar wat jullie willen", de meeste jongens kozen dan voor rugby ofzo. Nouja, op school.. rugby, zonder echt toezicht (leraar was er wel maar niet echt erbij zegmaar), vraagt om harde stoten..
werd ook altijd redelijk wat afgebeukt..
Ik deed nooit mee eraan, ik liet me altijd opschrijven en ging toen naar huis ofzo
quote:Neen, want bij ons doen ze niet aan Rugby.
Op woensdag 22 oktober 2003 19:52 schreef YeahRight101 het volgende:
Gym is super juist! Kun je je agressie lekker een beetje kwijt op de jongens![]()
Nog zo'n strakke actie van ze: We 'mochten' voor gym uit 2 activiteiten kiezen: Tennis (kies géén tennis als je geen racket/ballen hebt!) of skates (niet kiezen als je geen goede skates hebt!).
Dus ik kies tennis, heb geen racket en geen skates maar een racket valt nog wel te lenen.
Word ik ingedeeld bij skates.
En dan gaan ze ten eerste huilen dat niemand spullen heeft (ja mongolen, had je kunnen bedenken als je 2 sporten opgeeft waar je goed materiaal voor nodig hebt) en dan zeggen dat we met zn allen maar moeten gaan fitnessen. 30 min fietsen van school vandaan. Ongeveer.
Gelukkig vind mama het niet erg om me voor gym af te melden ("Neej! Me dochter komt niet! Waarom? Nou ik vind die hele gymzooi van jullie onzin!")
quote:Er is ook vaak een klacht tegen die vent ingediend, maar ze hielden hem gewoon de hand boven de kop.
Op woensdag 22 oktober 2003 07:13 schreef Yamyam het volgende:Mochten ze dat bij mij wagen dan zou ik onmiddelijk een aanklacht tegen die leraar indienen.
quote:HAHA klinkt als mijn ma.
Op woensdag 22 oktober 2003 20:14 schreef Baka_neko het volgende:[..]Gelukkig vind mama het niet erg om me voor gym af te melden ("Neej! Me dochter komt niet! Waarom? Nou ik vind die hele gymzooi van jullie onzin!")
quote:Tsjah, dat is juist het leukste van gym, wanneer men gaat rugby'en. En dan moet je gewoon meeslaan
Op woensdag 22 oktober 2003 19:50 schreef bierglas het volgende:
Bij ons leken de gymlessen soms meer op een slagveld..Luie gymleraar die zei "doe maar wat jullie willen", de meeste jongens kozen dan voor rugby ofzo. Nouja, op school.. rugby, zonder echt toezicht (leraar was er wel maar niet echt erbij zegmaar), vraagt om harde stoten..
werd ook altijd redelijk wat afgebeukt..
Ik deed nooit mee eraan, ik liet me altijd opschrijven en ging toen naar huis ofzo
quote:toppoe joppie
Op donderdag 23 oktober 2003 17:08 schreef louise13 het volgende:
ik heb niej het hele topic doorgelezen maar ik vin gym nie so erg.. (maar ben ook nog geen 14) het is gewoon ff lkkr iets anders als in de saaie les zitten.. en ik heb wel een leuke leraar... en haal lkkr hoge cijvers voor
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:22 schreef dane het volgende:[..]
toppie joppie
.... kijken of je dit over 2 a 3 jaar nog steeds zegt...
sorry ging wat fout... mijn post stond er niet en ineens 3 keer
quote:okeej... we zulle kijke
Op donderdag 23 oktober 2003 17:23 schreef dane het volgende:
Toppie Joppie...kijken of je dit over 2 a 3 jaar nog steeds zegt...
sorry ging wat fout... mijn post stond er niet en ineens 3 keer
Op de middelbare school veranderde dit, de brugklas was nog wel te doen. Maar aangezien ik niet zo'n sportwonder was, (overigens wel redelijk fanatiek, en ook best wel bereid om er moeite voor te doen) kreeg ik er al gauw gewoon een hekel aan. Het was veel te veel presteren. En aangezien dingen als turnen en lopen me gewoon niet lukte, kreeg je daar al heel veel commentaar over. Bij de coopertest (12 minutenloop) moest je zelfs een bepaald aantal meters halen, anders moest je et blijven herhalen, totdat je het wel haalde. Dat is echt waanzin hoor.
Maar goed, als je wat minder bent als de rest word je al heel snel afgezeken, en dan verliest iemand die vroeger gym echt leuk vond al heel snel het plezier erin. Nu is het bij mij allemaal wat minder geworden.
Gym vind ik op zich een heel mooi idee, want bewegen is gewoon goed voor je. Alleen punten geven voor bepaalde dingen, en normen stellen die je moet halen, anders kan je geen examen doen ofzo. Dat moet gewoon weg. Als er nergens prestaties gevraagd worden dan zullen leerlingen ook minder snel andere leerlingen er op aankijken.
Trouwens, over meisjes die niet meegymen, dat heb ik eigenlijk nooit meegemaakt bij mij op school. Je komt er hier ook niet mee weg dat je niet mee hoeft te gymen van je ouders volgens mij.
Oh ja, waar is een schijt hekel aan heb is Kanoen. Je weet wel, gezellig kanoen in de ardennen Als ik iets wel niet kan is het wel Kanoen
Ik heb het altijd wel leuk gevonden, zelfs de coopertest
Excuses zijn er dus niet en mijn kinderen zullen zeker niet worden afgemeld voor gym als ze geen blessures hebben...
quote:Dat begreep ik ook al niet...
Op woensdag 22 oktober 2003 20:22 schreef EggsTC het volgende:
Ze kregen net tieten.
quote:Vaak is er (vooral 's zomers) na het gymen nog meer te zien dan in die gymzaal, maar ja, maakt dat hen maar eens wijs...
Op zondag 26 oktober 2003 19:25 schreef Leila het volgende:[..]
Dat begreep ik ook al niet...
Tijdens gym draag je een Tshirt (alsof je geen titties in een trui kan zien), en tijdens de zomer draag je toch ook een Tshirt?
quote:pff, ik vind dit een beetje naief hoor.
Op zondag 26 oktober 2003 19:22 schreef Miguel het volgende:
Gym is erg belangrijk, zeker nu de jeugd steeds meer vet opslaat en minder sport (tuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen, maar het feit staat...) en wat de meeste mensen vergeten (ja maar ik doe fitness) is het feit dat er vaak TEAMsporten/spellen gedaan worden. Of dat je op elkaar leert 'vertrouwen' bij bv. een bokke-/trampoliniesprong waarbij er klasgenoten staan die je, waar nodig, kunnen helpen.Excuses zijn er dus niet en mijn kinderen zullen zeker niet worden afgemeld voor gym als ze geen blessures hebben...
Het liefst nog zo hard mogelijk.
Nu ik studeer zijn de mensen waarmee ik werk een stuk volwassener. Bovendien is het niet goed mogelijk om vertrouwen te krijgen in een 'team' als iets (zoals Gym) zo gericht is op persoonlijke prestatie en presentatie.
Ik, naief? Ach ja, misschien is het wel anders als er alleen maar show off wiggers en ego marokkanen rondlopen... Ik zou het niet weten, die zaten bij ons grotendeels op een andere locatie, waarvoor hulde
quote:Ik heb het met zowel literatuur als met sport. Is al zeker 1.5 jaar geleden dat ik voor het laatst een echt boek heb aangeraakt
Op maandag 20 oktober 2003 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
laat ik het zo zeggen. Het gros van de scholieren raakt na de middelbare school geen literatuur meer aan omdat ze er af worden gebracht door leraren nederlands.
Kijk dat had ik nu met sport...
Sporten heeft me helemaal nooit geïnteresseerd, dus daar doe ik nu ook niet meer aan. Ik fiets wel overal heen, bij gebrek aan rijbewijs
Altijd een schijthekel aan gym gehad. Wij hadden het altijd op donderdag morgen van 8.30 - 10.10. Dus dan loop je, zoals al eerder is gezegd, de hele dag rond in een zweetwalm etc.... Meeste vrienden van me vonden voetbal helemaal te gek, ik dus totaal niet - dus zat ik meestal als reserve op de bank
En dan had je nog de Cooper/Shuttle test. Wat had ik daar een schijthekel aan zeg. Als ik het me goed herinner is de Coopertest zo'n test waarbij je een X-afstand af moet leggen in zo kort mogelijke tijd? Bij ons in de buurt was een redelijk groot meer, waar ook een homo-ontmoetingsplaats was als ik het me goed herinner, dus dan liep je daar 's morgen om 8.30 in de kou door de modder en de gebruikte condooms
Gelukkig heb ik op de opleiding die ik nu volg geen gym meer
quote:Ja, ik doe de Coopertest altijd in 9 minuten ....
Op zondag 26 oktober 2003 21:42 schreef PimD het volgende:
En dan had je nog de Cooper/Shuttle test. Wat had ik daar een schijthekel aan zeg. Als ik het me goed herinner is de Coopertest zo'n test waarbij je een X-afstand af moet leggen in zo kort mogelijke tijd?
De Coopertest is een zo groot mogelijke afstand afleggen binnen 12 minuten. Bij de shuttle-run moet je steeds sneller op en neer rennen over een bepaalde afstand (bv. 30 meter)
quote:nou zaten er sommigen tussen die wou je gewoon niet in gymkleren zien...
* StefanP was altijd de beste of een van de daaropvolgenden
Wij hadden in 5 havo een ranzig dik wijf joh.. echt wel 150 kilo. Vreselijk gewoon. Een negerin (dit was op de Antillen) en die kunnen dus echt dik zijn, zelfs al op hun 16e.. Die drukte zich altijd overal tussenuit.
Gelukkig hadden we een Sgt. Hartman gymleraar.
Op een keer dwong hij haar om mee te doen, en het was nota bene hoogspringen. Met een trampoline. Ken je wel. Touwtje erachter, aanloop, springen maar, en dan steeds hoger.
Nou, dat touw hing op 50cm of zo, de rest van de klas kon er bij wijze van spreken overheen stappen. Maar die olifant moest ook meedoen... begint met het aanloopje... al het vet schudt... ze heeft een strakke wielrenbroek aan (zoals alleen negerinnen dat kunnen) en al dat vet schudt heen en weer... springt op de trampoline, springt totaal de verkeerde kant op (naar linksvoren) en klapt toch op haar bek zeg...
bwahahaha, die heeft daar echt wel trauma's aan overgehouden...
En het was verder een bitch dus ze verdiende het dat iedereen haar vierkant uitlachte
quote:Niemand verdient het om uitgelacht te worden en ik vind je heel gemeen en flauw overkomen. Bah.
Op maandag 27 oktober 2003 18:58 schreef StefanP het volgende:
Gym heerscht!* StefanP was altijd de beste of een van de daaropvolgenden
Wij hadden in 5 havo een ranzig dik wijf joh.. echt wel 150 kilo. Vreselijk gewoon. Een negerin (dit was op de Antillen) en die kunnen dus echt dik zijn, zelfs al op hun 16e.. Die drukte zich altijd overal tussenuit.
Op een keer dwong hij haar om mee te doen, en het was nota bene hoogspringen. Met een trampoline. Ken je wel. Touwtje erachter, aanloop, springen maar, en dan steeds hoger.
Nou, dat touw hing op 50cm of zo, de rest van de klas kon er bij wijze van spreken overheen stappen. Maar die olifant moest ook meedoen... begint met het aanloopje... al het vet schudt... ze heeft een strakke wielrenbroek aan (zoals alleen negerinnen dat kunnen) en al dat vet schudt heen en weer... springt op de trampoline, springt totaal de verkeerde kant op (naar linksvoren) en klapt toch op haar bek zeg...
En het was verder een bitch dus ze verdiende het dat iedereen haar vierkant uitlachte
quote:Nou wees blij. Joh, dat is iets om er trots op te zijn.
quote:En mensen als jij verdienen ook bepaalde dingen... door 150 kg hubba in de kont geneukt worden bijv.
Wij hadden ... vierkant uitlachte
Tja, ze trokken elkaar in ieder geval mee er in, misschien is er ook iets van schaamte voor hun lichaam, omdat je toch wel wat meer ziet... faalangst? gewoon luiheid?
quote:sjah..haha maybe over 2 jaar ga ik het erger vinden..maar ik heb zegmaar hoe je dat ook kan zeggen niet eg een lichaam van zo'n brugger..mensen denken dat ik 15 of 16 ben :S haha maar ik schaam me nog steeds neit als k met zo'n lichaam in een t shirt moet rondrennen hoor
Op maandag 27 oktober 2003 20:46 schreef sweek het volgende:
Hier was het meer 14-19, de hele middelbare school vanaf dat ze gaan puberen...Tja, ze trokken elkaar in ieder geval mee er in, misschien is er ook iets van schaamte voor hun lichaam, omdat je toch wel wat meer ziet... faalangst? gewoon luiheid?
quote:Dat vooral ja. Sporten kan ik vrij goed dus dat doe ik met plezier. Maar als we conditietesten moeten doen of
Op maandag 20 oktober 2003 21:32 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Onder andere.
Verder wil je op die leeftijd niet graag voor lul staan, dus probeer je zoveel mogelijk onder dingen uit te komen die je niet zo goed kunt. In mijn geval was dat dus het complete vak, en is niet zo goed nog een understatement.
quote:haha ja dan draag je tog een lange broek?? of mag dat niet bij jullie op school? bij ons op school moesten we namelijk allemaal een kort broekje dragen:S maar ik doe dat gewoon neit hoor ik gym nooit in een kort broekje, zijn we met ze alle (meisjes) naar de gymdocent gegaan om te zeggen dat we dat niet willen enso (krote broekjes drage)
Op maandag 27 oktober 2003 20:47 schreef cinnamongirl het volgende:
O ja en ik ging ook niet als ik mijn benen was vergeten te scheren.
quote:Ja inderdaad, kijk nu is sporten als ik o ben geen probleem, door de pil heb ik er minder last van en ik gebruik tampons. Maar toen gebruikte ik nog geen tampons, dus ik was enorm bang dat ik dan doorlekte enzo. En dan nog die krampen erbij...
Op maandag 27 oktober 2003 20:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Op onze school is het ook gewoon not done om niet te gymmen als je ongesteld bent dus dat gebruik ik niet als reden. Maar er is echt niks kutters dan dat hoor.
quote:Volgens mij kwam ik er pas vrij laat achter dat ik benen en oksels 'moest' scheren en ik zal vast nog wel met ongeschoren benen rondgerend hebben tijdens gym. Maar ja dat boeide me ook niet echt tijdens gym.
Op maandag 27 oktober 2003 20:47 schreef cinnamongirl het volgende:
O ja en ik ging ook niet als ik mijn benen was vergeten te scheren.
Gymmen/sporten als ik ongesteld ben vind ik nog steeds niet fijn. Is toch een van de redenen dat ik nu niet meer sport (op de middelbare school viel mijn handbalteam uit ekaar en werd opgeheven).
100m rennen...3 kwartier slenteren...100m rennen
wij: nou dat was zwaar
--
meneer de gymleraar: vandaag spellendag
wij: meneer...mogen wij pingpongen
meneer de gymleraar: euh...oke
nooit gesnapt hoe je met zun achten doet pingpongen...das zeker ook waarom we nooit gepingpongd hebben...maar wel goed om de dagelijkse beslommeringen door te nemen
de 8 a 10 km fietsen heen en evenver terug elke dag was lichaamsbeweging genoeg.. toen ik ging studeren en daarna werken fietste ik niet meer dus kwam ik kilo's aan.. dat bewijst maar weer de overbodigheid van gymnastieken
Maar op 1 van de 3 middelbare scholen verplichtte het douchen na het gymmen en de meisjes waren niet blij met een leraar die even kwam controleren of ze ook achter hun oren zouden wassen....
quote:Nou gewoon zoals bij ons op school
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:11 schreef TTiSoB het volgende:
nooit gesnapt hoe je met zun achten doet pingpongen...das zeker ook waarom we nooit gepingpongd hebben...maar wel goed om de dagelijkse beslommeringen door te nemen
quote:Bij ons was dat meer met zijn 8en of 6en rond de tafel rennen om het balletje heen en weer te slaan. wie een fout maakte moest zich dan 10x opdrukken, bij de 2e fout 20x en bij de 3e fout 30x bij een vierde fout lag je eruit.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:08 schreef Sessy het volgende:[..]
Nou gewoon zoals bij ons op school
2 staan te pingpongen
6 lopen dat balletje te vangen als het weg is.
Pingpongen was nog nooit zo vermoeiend......
Voor de rest had ik bij Gym wel een leuke klas, Een groot stel geinporems, was wel lachuh eigelijk....
quote:Onzin, vrijwel iedereen die dat wil die kan het. Maar niet als je de halve dag peuken loopt te roken, op je brommertje springt, nooit sport en vettigheid vreet.
Op maandag 27 oktober 2003 20:35 schreef Sessy het volgende:[..]
DIE kunnen trots zijn.
Het enige wat jij hebt gedaan is een beetje goede biologische aanleg en jongen zijn, en dat is jouw verdienste niet.
Gelukkig kun je je altijd verschuilen achter smoesjes als 'ik heb slechte knieën' of 'jij hebt biologische aanleg, ik niet'.
Bij een coopertest loop ik 3600m, de 10km loop ik in 36 minuten. Maar dat heeft vast niks met doorzettinsvermogen en training te maken, zal wel gewoon mazzel zijn. 'Biologisch' of zo.
quote:Wow, wat een geniale opmerking!
Op maandag 27 oktober 2003 20:35 schreef Sessy het volgende:
En mensen als jij verdienen ook bepaalde dingen... door 150 kg hubba in de kont geneukt worden bijv.
Dikke mensen zijn gewoon smerig, helemaal als het al irritante mensen zijn. Dat ze dan een keer bij gym op hun bek vallen, daar kan ik alleen maar om lachen. Had ze maar op dieet moeten gaan in plaats van tacos vreten.
quote:Nee.. jij bent lekker.. eerst heb je het over mensen die "genetisch" mazzel hebben zoals jij .. daarna kraak je onze corpulente medemens af.. Ooit gehoord van stofwisseling? als die toevallig langzaam gaat wordt je dik van ademhalen in de buurt van een friettent..
Op maandag 27 oktober 2003 20:35 schreef Sessy het volgende:Wow, wat een geniale opmerking!
Dikke mensen zijn gewoon smerig, helemaal als het al irritante mensen zijn. Dat ze dan een keer bij gym op hun bek vallen, daar kan ik alleen maar om lachen. Had ze maar op dieet moeten gaan in plaats van tacos vreten.
ik ben zelf totaal geen sportief type en aan bewegen heb ik een hekel.. met mijn87,6 kilo heb ik nu mazzel (stress helpt om af te vallen)
je moet een ander niet zo snel veroordelen..
quote:of een chronische ziekte hebt waar je een jaar voor in het ziekenhuis voor hebt gelegen...
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:57 schreef StefanP het volgende:[..]
Onzin, vrijwel iedereen die dat wil die kan het. Maar niet als je de halve dag peuken loopt te roken, op je brommertje springt, nooit sport en vettigheid vreet.
dat niet te zeggen dat er niet zat mensen zijn die zich achter kleinigheden verschuilen maar bij mij op school waren dat toch vooral de jongedames die WEL konden gymmen maar gewoon geen zin hadden... net zoals ze geen zin hadden in wiskunde, duits, of CKV
quote:Ik ben bang dat jij pas snapt wat jij aanricht als het veel te laat is... sorry voor je, hoewel, nee, het kan me geen reet schelen.
helemaal als het al irritante mensen zijn. Dat ze dan een keer bij gym op hun bek vallen, daar kan ik alleen maar om lachen. Had ze maar op dieet moeten gaan in plaats van tacos vreten.
en een dieet helpt geen beetje.
had anorexia, ging ik NIET beter van gymmen. gewoon totaal geen verschil maakte dat uit.
daarentegen ken ik zat ongelooflijk (nouja okay, gelooflijk) dikke mensen die wel kunnen gymmen... gelukkig hebben ze wel het verstand om lange kleren aan te trekken bij gym, maar ook als dat korte kleren waren, boeiend, zolang ik ze niet in mijn bed zie stoort het me niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 28-10-2003 14:08]
quote:alsof je daar naar gevraagd wordt wanneer het moet
Omdat ik... wel wat beters te doen heb dan gym?
quote:Ja, want het enige doel van gymles is afvallen
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:30 schreef ds_polleke het volgende:
de 8 a 10 km fietsen heen en evenver terug elke dag was lichaamsbeweging genoeg.. toen ik ging studeren en daarna werken fietste ik niet meer dus kwam ik kilo's aan.. dat bewijst maar weer de overbodigheid van gymnastieken
quote:
quote:Je bent blijkbaar goed in anderen uitlachen ja...nou, wees er maar blij mee...
bwahahaha, die heeft daar echt wel trauma's aan overgehouden...En het was verder een bitch dus ze verdiende het dat iedereen haar vierkant uitlachte
ik was vroeger ook zo goei in Hollans, da was mij goeiste vak...zoiets?
quote:nee bewegen!!!
Op woensdag 29 oktober 2003 15:04 schreef Striet het volgende:[..]
Ja, want het enige doel van gymles is afvallen
en die bewegen kreeg ik dus al door mijn rotte karkas per fiets voort te bewegen
quote:Inzet?
Op woensdag 29 oktober 2003 15:52 schreef Yamyam het volgende:
De gymlerares vond mij vandaag erg 'goedgemutst' en dat vond ze wel een goede zaak.
En ik had ook een hoog cijfer voor inzet. Ik? Inzet?
Hmmmz, "goedgemutst" klinkt eerder als een latent-lesbische juf die waarschijnlijk je kamelenteen zag zitten in je net fff wat te hoog opgetrokken gym-broekje.
Totdat de docent kwam .
quote:Nog iets duidelijker: Ook bewegen is niet het enige doel van gym. Maar mocht dat je interesseren dan moet je maar heel ver teruglezen in dit topic.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:27 schreef ds_polleke het volgende:[..]
nee bewegen!!!
en die bewegen kreeg ik dus al door mijn rotte karkas per fiets voort te bewegen
Maar ff serieus, idd veel softbal/trefbal/volleybal altijd maar dat fucking volleybal niemand kon het maar altijd maar weer volleybal
Douchen heb ik sinds de basisschool nooit hoeven doen, wat ik wel altijd wel grappig vond de lucht na het gymen in de kleedkamer rook je al die deo bussen doorelkaar zo'n schrale walm heel muf.
Hehe die goeie ouwe tijd ------>
En de gymleraar kwam dan altijd bij de jongens in de doesj staan... hoe ranzig, kijken of je wel alles waste en dan hattie nog commentaar ook dat je met je plasser naar de muur stond ..
quote:In België noeen ze gymnastieken ook wel L.O.
Op woensdag 29 oktober 2003 18:04 schreef Striet het volgende:[..]
Nog iets duidelijker: Ook bewegen is niet het enige doel van gym. Maar mocht dat je interesseren dan moet je maar heel ver teruglezen in dit topic.
Dat is in principe de doelstelling van Gymnastiek.
Gym wordt op sommige scholen op prestatie becijferd. dat is jammer. als je van jezelf goed bent in sport haal je automatisch een goed cijfer.
Aangezien in de sbu geen tijd i ingeruimd voor huiswerk kan je niet "trainen"dus kneuzen blijven kneuzen.
L.O. = ok..maar prestatie drang moet je niet hebben. het gaat om de broodnodige lichaamsbeweging en het verkrijgen van vaardigheden, trainen et/ oog coördinatie.
quote:GATVERDAMME wat een pedofiel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op donderdag 30 oktober 2003 10:39 schreef bbrother het volgende:En de gymleraar kwam dan altijd bij de jongens in de doesj staan... hoe ranzig, kijken of je wel alles waste en dan hattie nog commentaar ook dat je met je plasser naar de muur stond ..
(off topic, vind iemand deze smiley ook zo op Bush lijken? --> )
quote:dat vonden wij ook ja, niemand doesjte meer ook na verloop van tijd, tot grote ergenis van die vent
Op donderdag 30 oktober 2003 14:36 schreef Sessy het volgende:[..]
GATVERDAMME wat een pedofiel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(off topic, vind iemand deze smiley ook zo op Bush lijken? -->
)
quote:Je kunt natuurlijk ook tegen de docent zeggen dat je het niet leuk vind om balsporten te doen
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:51 schreef gekke_sandra het volgende:
Alleen deden ze de jaren alleen maar balsporten, voornamelijk voetbal. En dan speelden de jongens nooit over en liepen alleen maar keihard te trappen en ruzie te zoeken, nee.. toen hoefde het van mij ook niet meer.
quote:hmm dat wist ik niet eens, vandaar dat er vandaag in de spits stond dat het VMBO te zwaar was voor sommige mensen....
Op donderdag 30 oktober 2003 12:06 schreef bbrother het volgende:
Als je tegenwoordig geen voldoende meer staat voor gym mag je geen examen doen, dus dat word zweten voor die breezer sletjes
quote:op mijn school noemen ze het ook gewoon LO, en ik woon in nederland.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:39 schreef ds_polleke het volgende:[..]
In België noeen ze gymnastieken ook wel L.O.
Lichamelijke Opvoeding.Dat is in principe de doelstelling van Gymnastiek.
Gym wordt op sommige scholen op prestatie becijferd. dat is jammer. als je van jezelf goed bent in sport haal je automatisch een goed cijfer.
Aangezien in de sbu geen tijd i ingeruimd voor huiswerk kan je niet "trainen"dus kneuzen blijven kneuzen.L.O. = ok..maar prestatie drang moet je niet hebben. het gaat om de broodnodige lichaamsbeweging en het verkrijgen van vaardigheden, trainen et/ oog coördinatie.
quote:Bij ons op school het het ook gewoon LO.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:39 schreef ds_polleke het volgende:In België noeen ze gymnastieken ook wel L.O.
Lichamelijke Opvoeding.
quote:Mijn kamelenteen? Whahaha. Jaja.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:49 schreef R34L-SIcK het volgende:[..]
Inzet?
Hmmmz, "goedgemutst" klinkt eerder als een latent-lesbische juf die waarschijnlijk je kamelenteen zag zitten in je net fff wat te hoog opgetrokken gym-broekje.
quote:Examen in andere vakken? Beetje vreemd want bij ons telt gym mee met tekenen en drama en muziek en nog iets als 1 cijfer. Dan kun je dat met elkaar een voldoende halen (wat natuurlijk makkelijk lukt), maar niet alleen voor gym? Of moet dat dan dus apart? En geldt dat voor elke school?
Op donderdag 30 oktober 2003 12:06 schreef bbrother het volgende:
Als je tegenwoordig geen voldoende meer staat voor gym mag je geen examen doen, dus dat word zweten voor die breezer sletjes
quote:Ja examen in andere vakken.
Op donderdag 30 oktober 2003 18:41 schreef Yamyam het volgende:[..]
Examen in andere vakken? Beetje vreemd want bij ons telt gym mee met tekenen en drama en muziek en nog iets als 1 cijfer. Dan kun je dat met elkaar een voldoende halen (wat natuurlijk makkelijk lukt), maar niet alleen voor gym? Of moet dat dan dus apart? En geldt dat voor elke school?
quote:Ja maar als je nou gewoon écht niet goed in gym bent of/en heel veel dingen niet durft? Dan is t toch raar?
Op donderdag 30 oktober 2003 18:56 schreef Sheepcidus het volgende:[..]
Ja examen in andere vakken.
Vind het wel terecht het is nog steeds een vak dat op school hoort.
quote:Maar dat is het goede je hoeft (bij mijn school dan) alleen aanwezig te zijn omdat je alleen n.b. (naar behoren) of n.n.b. (niet naar behoren) kan krijgen. Maar bij niet nnb mag je dus niet examen doen.
Op donderdag 30 oktober 2003 19:01 schreef Yamyam het volgende:[..]
Ja maar als je nou gewoon écht niet goed in gym bent of/en heel veel dingen niet durft? Dan is t toch raar?
quote:Ja dat weet ik ook niet precies, maar 2 jaar geleden toen ik examen moest doen (zit nu alweer 2e jaar MBO pfff) zeiden ze dat ze vanaf volgend jaar een voldoende moesten staan voor gym omdat ze anders geen examen mochten doen .. misschien is dat allemaal wat overdreven maar dat hebben ze mij iig verteld
Op donderdag 30 oktober 2003 18:41 schreef Yamyam het volgende:[..]
Examen in andere vakken? Beetje vreemd want bij ons telt gym mee met tekenen en drama en muziek en nog iets als 1 cijfer. Dan kun je dat met elkaar een voldoende halen (wat natuurlijk makkelijk lukt), maar niet alleen voor gym? Of moet dat dan dus apart? En geldt dat voor elke school?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |