het is de dochter van die eerste vrouw (Vernica Green ofzo) die de bride vermoord heeft. Dat meisje wat toen toe stond te kijken die gaat ook echt de hoofdrol spelen. De film zal dan ook voor het grootste deel pas over 15 jaar (!!) worden opgenomenquote:Op zaterdag 10 april 2004 11:02 schreef sweek het volgende:
[..]
Zowel een prequel over hoe de ruzie is ontstaan enzo, als een sequel waarin de dochter van iemand (The Bride waarschijnlijk) weer een soortgelijk iets zou gaan doen.
Tja, het is gewoon dat je weet hoe pre- en sequels over het algemeen zijn... maar het zou me niet verbazen dat het bij Tarantino wel erg leuk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
quote:Op zaterdag 17 april 2004 01:10 schreef victorinox het volgende:
Ik vind het een erg leuke film.
Er zit veel minder geweld in, maar wel veel meer dialogen.
Een hoop dialogen zijn ook erg "cheesy", vooral alles wat Pai Mei zegt.
Hoewel er weinig geweld in zit, is het geweld wat er in zit erg grof en ziek. Sommige stukjes kunnen zo toegevoegd worden aan Braindead.
Ook de soundtrack is weer klasse, een groot aantal scenes leunen zwaar op de achtergrondmuziek.
Wel blijven zitten tot na de aftiteling, don't worry die duurt maar 20 minuten.![]()
Een leuk stukje in de aftiteling:kut had ik toch moeten blijven zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is t iemand opgevallen dat Robert Rodriguez heeft meegewerkt aan deel 2, ik dacht zijn stijl van componeren(dit klinkt heel arrogant) te herkennen in de scene waar Bud buiten zn trailer praat met de bruid.
Hij stond iig op de aftiteling, volgens mij voor sommige muziek.quote:Op zaterdag 17 april 2004 01:32 schreef Astronaut_Jones het volgende:
is t iemand opgevallen dat Robert Rodriguez heeft meegewerkt aan deel 2, ik dacht zijn stijl van componeren(dit klinkt heel arrogant) te herkennen in de scene waar Bud buiten zn trailer praat met de bruid.
ja ik had al maanden geleden gelezen dat rodriguez mee hielp aan de soundtrack, maar kwam daar pas weer achter toen ik dacht zijn steil te herkennen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 01:41 schreef victorinox het volgende:
[..]
Hij stond iig op de aftiteling, volgens mij voor sommige muziek.
Ik wil ook zo'n sik.quote:Op zaterdag 17 april 2004 02:06 schreef SunChaser het volgende:Pai Mei
quote:Op zaterdag 17 april 2004 02:04 schreef SunChaser het volgende:
Kan iemand me met spoilertags vertellen wat er gebeurt nadat het waarheidsserum begint te werken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door victorinox op 17-04-2004 11:58:19 ]The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Met zn handjes aan zijn baard .. Deed ie best leukquote:Op zaterdag 17 april 2004 02:06 schreef SunChaser het volgende:Pai Mei
Leuke reacties in de zaal bij dat oog:quote:Op zaterdag 17 april 2004 03:14 schreef Forumschorem het volgende:
Net naar de Kill Bill marathon geweest. Deel 2 was echt super!!! Relaxter, maar toch weer een paar mooie momenten. Had wel een meer 'explosieve' finale verwacht. Favo scenes:
- De shotgun scene
- De Pai Mei terugblik scene (geweldige persiflage/ode van de jaren 70 vechtilms)
- De oog scene
godverdegodver het is helemaal langs me doorgegaan met die marathons allemaal....quote:Op zaterdag 17 april 2004 02:46 schreef SunChaser het volgende:
Nee, de kampvuurscene was goed. Maar het 1 film moeten zijn van 4 uur, net zoals Sergio Leone dat deed.
Death Race 2000 nooit gezien?quote:Op zaterdag 17 april 2004 09:13 schreef SunChaser het volgende:
Wat voor mij ook een meerwaarde heeft is dat twee oldy's als David Caradine en Sonny Shiba in de film geeerd worden met belangrijke rollen. Net zoals Travolta destijds met Pulp Fiction. Ik heb DC nooit gekend, want voor Kung Fu was ik te jong.
meen je dat nouquote:Op zaterdag 17 april 2004 04:36 schreef Forumschorem het volgende:
Ik had Samuel L Jackson trouwens niet herkend als de piano player. Zag t pas op de aftiteling.
ik zag het ook pas bij de aftiteling.quote:Op zaterdag 17 april 2004 09:20 schreef Retarded het volgende:
[..]
meen je dat nouIk zag het al aan z'n achterhoofd.
Goed punt wel ja...quote:Op zaterdag 17 april 2004 03:56 schreef Forumschorem het volgende:
Ook, maar ook zoals het geheel was opgenomen. Veel close-ups bv. En lekker over the top geacteerd, en die muziek erbij...
In pathé city was er maar 1 pauze die tussen kill bill 1 en 2 zat. Erg fijn dus, maar het was ook gruwelijk heet in city. Ik vind 't wel een superfilm.quote:Op zaterdag 17 april 2004 12:26 schreef knokkels het volgende:
Enige irritante vond ik wel die overvloed aan pauzes .imho had het best wel minder gemogen.. En het was bloedverziekend heet. (ook alkmaar dus)
ontopic: Pulp Fiction en Kill Bill 1 en 2 zijn ook niet te vergelijken..
ik las op imdb een tijd terug dat ie de stem van pai mei deed, maar dat betwijfel ik, want t was vloeiend japans..quote:Op zaterdag 17 april 2004 16:41 schreef Oksel het volgende:
Heeft QT nou zelf nog meegespeeld? (Of is dit een domme vraag..?)
is sprake van geweest, maar is niet zo in de uiteindelijke filmquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:06 schreef Astronaut_Jones het volgende:
[..]
ik las op imdb een tijd terug dat ie de stem van pai mei deed, maar dat betwijfel ik, want t was vloeiend japans..
das kill bill 1quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:43 schreef Forumschorem het volgende:
Dat stukje als ze net ontwaakt in het ziekenhuis is ook mooi, met die verpleger en die vent.
Nee, echt???quote:Op zaterdag 17 april 2004 22:52 schreef Morkje het volgende:
[..]
das kill bill 1
quote:ik las op imdb een tijd terug dat ie de stem van pai mei deed, maar dat betwijfel ik, want t was vloeiend japans..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar om Kill Bill Vol.1 nogmaals in de bios te zien was echt een waar festijn!!!
Ach, ik kan er eigenlijk echt niks mee met deze film. Misschien nog ff laten bezinken, maar denk niet dat het voor mij beter gaat worden
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
Dat idee heb ik zelf ook wel een beetje hoor. Niet dat ik hem nu al beter vind, ik heb sinds het kijken alleen maar geslapen, maar denk wel dat dit een film is die beter wordt bij het tweede keer kijken.quote:Op zondag 18 april 2004 01:26 schreef Astronaut_Jones het volgende:
hare, ik was gister redelijk teleurgesteld in de film, maar in de loop van de dag heb ik er zo vaak aan terug gedacht dat mn enthousiasme voor vol.2 enorm is gestegen en ik niet kan wachten om m weer te zien. misschien mag ditzelfde geschenk jou toebedeelt geschonken geven worden..
beide scenes zatten er ook niet in. (laatst genoemde zat nog wel in de laatste trailer)quote:Tarantino wrote a brand new scene in the middle of filming (in a spiral notebook in orange felt tip, no less) that replaces the gambling scene with L.F. O'Boyle. The new sequence is a flashback of the first assassination that The Bride ever saw Bill carry out.
ben gisteren dus naar de Kill Bill Marathon geweest, en vond t echt super om ze beide achterelkaar te zienquote:Kill Bill Vol. 2
Uiteraard t vervolg op Vol. 1 (goh, hoe kan t ook anders). Khad eik. verwacht dat Vol. 2 in dezelfde stijl als Vol. 1 zou doorgaan, maar was verrast toen bleek dat dat dus in z`n geheel niet t geval was. Vol. 2 is veel rustiger als 1, maar toch wel meer n echte Tarantino film. Goede dialogen en t gebruik van flashbacks komt goed uit de verf. Duurt ongeveer 10 min. langer als Vol. 1 maar ook deze verveelt niet en t verhaal zakt niet in. IMHO wordt de show in t 2e gedeelte van de film gestolen door t dochtertje van The Bride, B.B. (Perla Haney-Jardine). Haar humor komt op t goede moment.
Net zo vet als Vol. 1 zo niet vetter![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 9,7/10
en Christopher Walken als oorlogsveteraan voor z'n rol in the deerhunter, evenals Bruce Willis als bokser voor z'n vele actieheld-vertolkingen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 09:13 schreef SunChaser het volgende:
Net zoals Travolta destijds met Pulp Fiction.
eerbetoon aan de bloederige jaren 70 kung-fu films mischien?quote:Op maandag 19 april 2004 09:17 schreef girllover het volgende:
en wat het nut was van het enorme geweld was me ook niet helemaal duidelijk.
anders lees je het topic ff doorquote:Wat vindt iedereen er zo bijzonder aan?
Een van de meest bloederige films of all time pretentieusquote:Ik vond hem een beetje pretentieus
Dat stukje was coolquote:Op maandag 19 april 2004 09:22 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Ik vond dat stukje met Pai Mei ZOOOOOOO slecht. Die actie scene was op zich best goed, maar veel te langzaam gefilmd, daar zat ik me echt aan te ergeren....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |