Vind dat hij niet zo'n hoge plaats in de imdb top 250 verdient.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 15:21 schreef Kayoto het volgende:
dat hb j met die ouder ruk films kijk mar s bij d beoordeling in d veronica gids daar krijge die ouwe kut films uit jare 50/60 allemaal bijna wel 4 a 5 sterregies na binne gewoon wat van die ouwe lulle die da beoordelen !
quote:Wat?
dat hb j met die ouder ruk films kijk mar s bij d beoordeling in d veronica gids daar krijge die ouwe kut films uit jare 50/60 allemaal bijna wel 4 a 5 sterregies na binne gewoon wat van die ouwe lulle die da beoordelen !
In de IMDb top 250 staan altijd films waar je je van afvraagt wat ze daar doen. Neem alleen al de nummer 2: The Shawshank Redemption. Hele mooie film, maar i.m.o. niet een absolute topper.
En hier is de trailer :
http://us.imdb.com/title/tt0114814/trailers
[Dit bericht is gewijzigd door PlaagGeest op 19-10-2003 15:38]
quote:hoe het kan, weet ik niet, maar ik heb deze geweldige film (van horen, zeggen, lezen) nog nooit gezien. En dat terwijl ik toch de meeste uit de imdb top 250 heb gezien.
Op zondag 19 oktober 2003 15:26 schreef PlaagGeest het volgende:
Heb gisteravond 'The Usual Suspects' gekeken! Erg gave film! Enorm goed verhaal! Echt super!En hier is de trailer
:
http://us.imdb.com/title/tt0114814/trailers
Misschien draaien ze hem tijdens http://www.cinemarathon.nl (Recordpoging marathon filmkijken op 13 december) wel. Ik doe mee namelijk.
En ja, daar moet je wel een beetje voor zijn. Ga ik het halen (70 uur lang films kijken)? Nee natuurlijk niet! Maar voor 25 euro krijg ik, totdat ik het zat ben, wel een flink aantal premiere films te zien!
quote:Dat is inderdaad niet zo gek dat je aan die films niks aan vind!Het zijn nou eenmaal films die bekeken over een lange tijd belangrijk waren.Maar voor jonge jochies zoals jij geld dat natuurlijk niet!Dus zit je naar de verkeerde lijst te kijken!
quote:Waarom dat huil smilie, Hijs toch vet (me broer heb em op video en ik had em op tv net gemist
Op zondag 19 oktober 2003 15:47 schreef DePeer het volgende:
Event Horizon..
quote:Hij is niet slecht idd
Op zondag 19 oktober 2003 15:50 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Waarom dat huil smilie, Hijs toch vet (me broer heb em op video en ik had em op tv net gemist
Huil smiley vanwege de best wel gore effecten
Leuke film .
En vandaag The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert.
Geniaal gewoon .
True Romance een 8+ en Priscilla een 9-.
Goede film
The Taking of Pelham One Two Three
Spannende Actie/Thriller over het kapen van een metro-trein.
De film begint meteen met de kaping en blijft daarna spannend tot de laatste seconde. Dit is ook de film waar Tarantino het idee vandaan kreeg om zijn criminelen kleuren als naam te geven.
Voegde niets toe aan het terminator gebeuren, en vond m dan ook niet goed.
Taxi 3 - Wederom een geweldige film van Luc Besson. Ik heb hem nog niet helemaal afgezien, maar tot nog toe . Leuke Cameo van Sylvester Stallone trouwens, vooral ook omdat hij is nagesynchroniseerd met de stem die hem in Frankrijk altijd nasynchroniseerd (vermoed ik althans).
View from the Top
Het enige leuke aan deze film was Mike Myers. Verder standaard en cliche.
quote:Één van mijn all time favourites.
Op maandag 20 oktober 2003 10:47 schreef Mennosson het volgende:
Midnight Cowboy
Behoort zeker tot een van mijn favorieten nu.
heb zo op het eerste gezicht wel 2 lompe foutjes gezien
Plot Outline: A man must survive a prison where hardened criminals battle to the death for the warden's entertainment
Starring: Jean-Claude Van Damme
Trieste film
Begon goed en is visueel geweldig, maar wat werd het op een gegeven moment saai, langdradig en ongelovelijk wazig
quote:dat heet marketing
Op woensdag 22 oktober 2003 08:49 schreef sop het volgende:
Sample People - Met Kylie Minogue als drugsslet. Wel aparte film. Kon me verder niet boeien. En Kylie Minogue staat wel erg groot op de hoes, terwijl ze niet echt een grote rol heeft.
quote:En het werkt ook nog, want ik heb hem gekocht. Zo'n getal 18+ erop zetten werkt ook goed met Kylie Minogue.
Op woensdag 22 oktober 2003 08:54 schreef MikeyMo het volgende:[..]
dat heet marketing
Zeer onderhoudende film met Guy Pearce, James Caviezel en de mooie
Dagmara Dominczyk. Ook Richard Harris is weer sterk.
Alhoewel de film ruim twee uur duurt, verveelt hij geen moment, dankzij de tempowisselingen in het verhaal.
Topfilm.
Tja, niet echt wat je noemt heel erg leuk ofzo
Watership Down
Goeie tekenfilm Lekker kindvriendelijk
Met Andy Garcia. Ik had eigenlijk nog nooit van deze film gehoord. Degelijke film.
Gisteren Twilight Samurai, een japans drama over een onderbetaalde, niet gerespecteerde samurai die zijn gezin in zijn eentje moet runnen, omdat zijn vrouw overleden is. Komt daarbij dat zijn dochters nog erg jong zijn en zijn seniele moeder ook bij hem inwoont. Ook een erg goede film (7.9 @ imdb).
Met die gast uit fast & furious, die blonde..Wel aardige film, een echte huurdvdaanrader, die niet echt bekend is maar toch erg leuk om te huren
Shallow Hal
Fijne film, zitten erg leuke stukjes in en de achterliggende gedachte is ook wel goed
Black Knight
Af en toe gelachen, verhaal slaat nergens op en acteerwerk is ook nie echt goed, maarja best leuk voor tussendoor
( ja ik heb canal + )
Eén van de betere films die ik dit jaar heb mogen zien, maar haalt het bij lange na niet bij het fenomenale eerste deel! Verder zegt het m.i. weer genoeg over het filmaanbod anno 2003......
Na 20 minuten wilde ik 'm eigenlijk afzetten maar kon de afstandbediening niet vinden & lui dus toch maar afgekeken. Typische Oscarfilm, niet helemaal mijn kop thee.
(6/10)
Samuel L. Jackson is natuurlijk altijd cool, zelfs in een kilt, en deze film was onverwacht leuk!
(8/10)
Adam's Rib
Voor het eerste dat ik een screwball-comedy met het legendarische koppel Katharine Hepburn en Spencer Tracy gezien heb. De chemistry tussen Hepburn en Tracy was natuurlijk erg aanwezig, maar ik vind de films van Katharine Hepburn met Cary Grant tog leuker, maar deze is ook zeker leuk, in elk geval een stuk leuker dan de romantische comedies van tegenwoordig.
Locataire, Le
"No One Does It to You Like Roman Polanski." De tagline zegt het eigenlijk al. Polanski weet weer de zenuwen te bespelen met een doeltreffende horror-thriller, die speelt met de spanning der suggestie.
Toffe film, maar niet als je iets van het kaliber 'Pulp Fiction' verwacht...
Leuke Bruce Willis film.........
ik dekn toch dat dit best wel eens mijn faf film allertijden kan zijn
Leuke film alleen niet wat ik er van verwacht had. De karakters waren allemaal even onsympathiek daardoor kon het me ook geen reet schelen of Phileine en Max wel of niet bij elkaar zouden blijven aan het eind. Verder wel mooi gefilmd enzo.
Spaans kostuumdrama over een koningin die gek verklaard wordt begin 16e eeuw.
Best aardig, maar geen topper. Maar Pilar Lķpez de Ayala is wel heel ehm sterk.
simpele pulp waarvan het script op een post it memo past, doch vermakelijk voor de liefhebber
Wat een leuke, originele, belachelijke, geweldige, humoristische, lieve, dramatische, grappige en feel-good film! Ik was de hele week pissig, maar ik voel me nu echt helemaal vrolijk! Geweldige film!
quote:die was zeker grappig!
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:46 schreef Sai het volgende:
The Adventures of Priscilla, Queen of the DesertWat een leuke, originele, belachelijke, geweldige, humoristische, lieve, dramatische, grappige en feel-good film! Ik was de hele week pissig, maar ik voel me nu echt helemaal vrolijk! Geweldige film!
Ja, drukke avond gehad .
Ik had er niks van verwacht, het verhaal is een beetje gejat van Alien.
Maar de belichting op die planeet, de hele wijde shots waar je die 3 zonnen ziet en die andere planeet op ziet komen en een zonsverduistering veroorzaakt ziet er echt mooi uit.
Verrassend goede film over het kraken van de enigma code van de duitsers. Het verhaal is vrij ingewikkeld met flashbacks maar erg boeiend en goed geacteerd door de hele cast en vooral Kate Winslet!!!
Valentine: Niet bijzonder, maar wel leuk genoeg om te blijven kijken.
Lion King; was toch best wel een leuke film
Fucking Amal; tsja ...
Mulholland Drive; die kijk ik nog een keer, snap er weinig van
&
Fat Pizza
Ik heb me doodgelachen, echt een leuke film!
Gaat eigenlijk ook niet echt ergens over, maar dat maakt 't juist leuk
Krijgt van IMDB een 6.2, van mij krijgt ie wel een 7.0
Snap alleen de allerlaatste seconde van de film niet. (Als ie wakker wordt). Dit kan ook betekenen dat ik de hele film niet snap.
Penelope Cruz
Silver bullet :wel een aardige film maar kon wel beter
Fortress: hmmmmm ging wel
Hitmans run aardige aktie film
Halloween 8 :eng iemand met een groot mes, Brrrr eng
Rose red : leuke film van Stephen king en hij duurde maar liefst 245 min
gister Boondock Saints
alweer, omdat ik erachter kwam dat een maat van me (die notabene in een videotheek heeft gewerkt!) hem nog nooit gezien had, shame on him... (maar nu niet meer)
- Once upon a time in the west.
Klassieker.. Mijn god, wat een goede film. Stijlvol, verveelt geen
minuut, toen waren films nog leuk. Hoefde er geen sex in en hadden
cowboys nog principes.
quote:De vent die de stem van Chucky deed speelde in Scream of Stone ook mee
Op woensdag 29 oktober 2003 12:10 schreef MasterWouter het volgende:
Pas gezien: Bride of Chucky (was wel ff leuk)
Eerste 2 waren betrekkelijk bagger, de laatste vond ik wel goed
Geniaal, briljant enz enz
Goed geacteerd, goed verhaal, mooie special effects en geweldige actie scenes.
gemaakt door de BBC over de gevolgen van nucleare oorlog.
Ik zou bijna zeggen dat dit een must see is voor alle wereldleiders.
Deze film is verschrikkelijk confronterend, ze laten gewoon zien wat er zal gebeuren met de mensen, dus levend verbrand, misvormde kinderen, rellen etc.
Hij is meer voortgeborduurd op de Koude oorlog, de VS en Rusland hebben een confrontatie die nogal escaleert, de russen vuren een nucleare bom af op Engeland die op een hoogte ontploft, daardoor vallen alle communicatie middellen uit en dus ligt zon beetje het hele land plat. De VS beantwoord die bom met een zwaardere bom op Rusland waarop de russen weer een atoombom afvuren op Engeland ( 310 kiloton als ik het me nog goed herinner ).
Binnen een week wordt de wereld in een nucleare winter geschopt, miljoenen doden door de explosie en hitte. Nog een keer miljoenen doden door de fall-out, en op het laatst nog eens miljoenen doden door de nucleare winter.
Waardoor de hele wereld binnen 10 jaar terug naar de middeleeuwen wordt geschopt, zowel als 'samenleving' ( dus het recht van de sterkste ) en qua aantal mensen.
De 'aftermath' wordt heel goed afgeschilderd, fall-out, misvormde kinderen, recht van de sterkste. samenleving.
Steengoede film die iedereen eigenlijk moet zien
Geweldig goede film met Ricardo Darin (Nine Queens) en Natalia Verbeke . Over een restauranthouder, die door fysieke problemen het leven gaat relativeren. De humor in de film is bijzonder en onverwacht en ook Norma Aleandro als demente moeder is zeer bijzonder.
Echt een aanrader.
Het camerawerk, de muziek, echt een top film is het
De manga versie, had m 10 jaar geleden al eens gezien, en nu na een ruil eindelijk in bezit op DVD.
Meesterlijke film !
Taxi 3
Hell on wheels
The 51st state
Gone in 60 seconds
First option
The untold
Check trouwens ook es die fantastische soundtrack
Quentin Tarantino
_
Wrong Turn: doet alles wat het belooft
Freddy vs Jason: leuke pulp
Jeepers Creepers 2: tja.. minder dan deel 1, wat al niet veel soeps was
Cabin Fever: een van de slechtste horror-films ooit?
Better Luck Tomorrow
Basic
quote:Ik vond het ook een echte boutfilm
Op zondag 2 november 2003 18:25 schreef sop het volgende:
Phileine zegt sorry - Ik vond er eerlijk gezegd geen hol aan. Ik snap alle commotie niet. Ik ken veel betere films die er met een veel krapper budget ook nog eens veel beter uitzien. Wat interesseert mij het dat je een half hartje in de ruimte hebt zweven, als je daar je geld aan uit wilt geven.
Maar goed, waarschijnlijk komt het door alle media propaganda dat ik te hoog gespannen verwachtingen had.
De enige goeie Nederlandse films die ik heb gezien zijn de drie Flodders
Gisteravond weer 2 Fast 2 Furious gezien, had hem ook al in de bios gezien, superfilm (als je van auto's houdt)!
in 1 sessie.... (wel in een gruwelijk mooie thuisbios...
)
The Living Dead at the Manchester Morgue
hehe lacheh film
troetelberen zijn lief, de band was alleen een beetje slegt
ik had me verheugd op een superslechte film, afgezien van een flinke dosis ongeloofwaardigheid met name in de 2e helft heb ik me wel vermaakt.
Goede film, neuh, maar zo slecht als hij werd omschreven: dat imho zeker niet
Superfilm, eindelijk weereens ouderwets spannend !
House II
L.A.P.D
Wendigo
Halloween 4
Dark Prince
Slash
Deathwatch
The Fast and the Furious
Pirates of the Caribbean - ik vond hem helemaal top! Meesterlijke Johnny Depp.
Me, Myself and Irene - ik heb me goed vermaakt met deze film. Ik heb zelfs zitten schaterlachen bij de piepneus. dolkomisch, je moet er denk ik wel voor 'in the mood' zijn.
Cradle 2 the Grave - Als je Exit Wounds en Romeo Must Die hebt gezien, dan hoeft deze volgens mij niet meer. Maar goed voor een avondje Bad Ass Niggers (DMX) & Chinezen (Jet Li) zit je wel goed.
quote:Van het weekend was ik er niet en daarvoor geen zin, maar ik zal het goedmaken
Op maandag 3 november 2003 23:18 schreef Sai het volgende:
Gorro, waarom post je hier niets meer?
Dit weekend, te beginnen vrijdag:
Umberto D.
Mooi film van Vittoria de Sica (Ladri di Biciclette), uit het Italiaanse neorealisme. Vooral het einde is mooi en ontroerend.
Fools Rush In
Matthew Perry doet gewoon zijn Friends karakter. Nergens egt leuk, maar ook nergens egt slecht.
Halloween H20: 20 Years Later
Aardig vervolg, maar niet egt heel erg spannend. We het beste vervolg tot nu toe (van wat ik gezien heb) op het superieure origineel uit 1979.
En dat brengt het totaal van oktober op 59 films, waarvan ik er 2 al eens eerder gezien had. De 10 beste waren (* is al eerder gezien):
1. Edi *
2. Mystic River
3. Offret
4. Rushmore
5. Kumonosu jo
6. Dolce Vita, La
7. Viskningar och rop
8. Crna macka, beli macor
9. Black Narcissus
10. Home Room
Slechtste film: My Boss's Daughter
Zaterdag:
Singin' in the Rain
Wat een heerlijke film blijft dat.
Out on a Limb
Erg, erg slecht. Zelfs My Boss's Daughter was beter Alleen de Jims waren soms leuk.
Parent Trap, The
Ach, het kijkt. Aardige Disney-comedy, zoals we die van Disney kunnen verwachten. Degelijk.
Zondag:
Otto e Mezzo
Blijft een geweldige film, en de commentaartrack op de Criterion is erg boeiend.
Spider-Man
Gewoon een leuke no-brainer.
Maandag:
Bad Boys II
Ik vond hem meevallen. Had hem een stuk slechter verwacht, maar doet eigenlijk niet zo veel onder voor deel één. Hij is wel wat te lang, maar de vaart blijft er goed in.
mooie film, beetje traag dat wel
Een prima politiefilm als je het mij vraagt, snap niet waarom ie zo negatief ontvangen is iig.
quote:Gisteren gezien. Ik heb me suf gelachen. goeie film!
Op zondag 2 november 2003 19:10 schreef Woep het volgende:
Finding Nemohehe lacheh film
"The Others" met Nicole Kidman, desondanks niet echt boeiend en een beetje voorspelbaar
spoiler:
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 05-11-2003 20:46]
JC van Damme wreekt de moord op zijn vrouw met kogels als de dader wordt vrijgesproken. Hij mag levenslang gaan zitten in een russische cel. Getormenteerd door het verlies van zijn vrouw en de uitzichtloze situatie zien we Van Damme aftakelen tot een wrak. Vele weken, maanden verblijven in een isoleercel waar de urine van medegevangen langskomt doen hem besluiten zijn fysieke voorkomen aan te passen. Eenmaal weer uit de isoleer gaat Van Damme meedoen met de gevechten tussen gevangenen die worden georganiseerd door de gevangenisleiding. Ook al klinkt dat laatste als een standaard Van Damme film, de film is het in zijn geheel niet. De film is rauw en ook realistisch, de gevechten zijn bruut en oosterse vechtkunsten zijn ver te zoeken. Ook staan de gevechten in dienst van het verhaal wat eigenlijk een drama is over een man die zijn vrouw verloren heeft en door een hel gaat. Van Damme levert zijn beste acteerprestatie af, ook al heeft dat ongetwijfeld te maken met zijn voornamelijk textloze rol.
eenieder die een rauwere versie van The Shawshank redemption wil zien kan ik deze aanraden
Vond het niet echt een goeie film. 1 was stukken beter en 2 was ook nog beter
The Italian Job (2003) - Ik vond er eigenlijk niet zo heel veel aan. Imho is de versie uit 1969 beter. Hoewel Charlize Theron natuurlijk wel een lekker wuuf is.
The Lion King - Het blijft een mooie klassieker! Ik vind hem nog steeds geweldig, alhoewel ik de nieuwe lichting animatie films (ice-age/Monsters Inc/Shrek/Finding Nemo) beter/leuker vind.
Ikiru
Mooi drama van Akira Kurosawa. Vooral het laatste uur is erg sterk.
Jeux d'enfants
Erg leuke Franse comedy, die af en toe doet denken aan Amelie. In de sneak gezien.
Matrix Revolutions, The
Ik vond hem wel cool.
Chocolat
Ik kreeg meteen zin in chocolade bij het kijken van deze mierzoete film. Johnny Depp steelt de show, in zijn helaas te kleine rol.
Gerry
Heerlijke onthaastingsfilm. Gewoon bijna 2 uur naar twee verdwaalde vrienden in de woestijn kijken. Mooie plaatjes, minimaal dialoog.
Da hong deng long gao gao gua
Mooi geschoten Chinese film over het traditionele China van de jaren '20. Met prachtig kleurgebruik en de mooie composities.
Pulp Fiction en Kill Bill
Aangezien iedereen Pulp fiction al eens gezien had, was het tijdens deze film erg rumoerig in de zaal. Ook zaten er een hoop mensen al quote's mee te lullen voor ze op het scherm waren.
Ja wat moet ik er van zeggen? Kort, spannend maar zo voorspelbaar op het eind. Dat was wel jammer
Donnie Darko
Heerlijke film, heb ik nog iets om over na te denken
quote:kga aankomende vrijdag naar Tarantino nacht
Op zondag 9 november 2003 17:09 schreef victorinox het volgende:
Gisteravond een Tarantino-nacht:Pulp Fiction en Kill Bill
Aangezien iedereen Pulp fiction al eens gezien had, was het tijdens deze film erg rumoerig in de zaal. Ook zaten er een hoop mensen al quote's mee te lullen voor ze op het scherm waren.
Hij schijnt trouwens pas vrijdagavond in premiere te zijn gegaan in Londen. Vraag ik me af: als de film nog niet officieel in de bios is in Engeland, hoe kunnen we m dan de dag voor de premiere al in Nederland zien??
Maakt niet uit, kon ik tenminste genieten van
Keira Knightley
Unbreakable
Ik had 'm al eens een x gezien, maar dat was alweer een tijdje geleden en aangezien er echt niets beters op tv was, dan maar deze film.
Het verhaal gaat helemaal nergens heen.......film gaat ook nergens over eigenlijk. Maar dat is ook weer persoonlijk. Op zich is het wel leuk bedacht en er zitten af en toe wel leuke stukjes in.
IMDB: 7.2 Van mij: 6.0
Nog niet eerder gezien. Erg leuk
Matthew was echt Chandler soms
Wachten op The Whole Ten Yards
The League Of Extraordinary Gentlemen
tweede keer was de film een stuk minder. Wel een geinige film maar niet super
quote:In Engeland draait ie nu een week. Ik heb zaterdag de voorpremiere gezien via Veronica. Hier en daar zit ie in de sneak en morgen is de grote premiere in amsterdam met de nodige sterren erbij! En dan gaat ie echt officieel pas draaien vanaf 20 nov!
Op zondag 9 november 2003 23:16 schreef Timo20 het volgende:
Heb trouwens afgelopen donderdag de nieuwe film van Hugh Grant en Liam Neeson, Love Actually, in de sneakpreview gezien. Erg leuke film![]()
. Paar keer erg hard gelachen.
Ook met![]()
Keira Knightley
![]()
.
Hij schijnt trouwens pas vrijdagavond in premiere te zijn gegaan in Londen. Vraag ik me af: als de film nog niet officieel in de bios is in Engeland, hoe kunnen we m dan de dag voor de premiere al in Nederland zien??
![]()
Maakt niet uit, kon ik tenminste genieten van![]()
Keira Knightley
![]()
![]()
![]()
over lekker zwartgallige toekomstscenario's gesproken. . prachtig contrast tussen rijken en armen in zwaar overbevolkt New York. Helaas enigszins achterhaald voor 2022, maar iets verder kan het natuurlijk nog steeds zo ongeveer
quote:
Op maandag 10 november 2003 21:04 schreef Sonja27 het volgende:[..]
In Engeland draait ie nu een week. Ik heb zaterdag de voorpremiere gezien via Veronica. Hier en daar zit ie in de sneak en morgen is de grote premiere in amsterdam met de nodige sterren erbij! En dan gaat ie echt officieel pas draaien vanaf 20 nov!
Matrix Revolutions
Teveel negatieve reacties en reviews gelezen denk ik (lekker cynisch een bioscoopzaal instappen), want vond 'm best goed
Afgelopen Vrijdag The Matrix
Ware teleurstelling. Geen bevredigend einde en het *wauw*-effect was eraf.
Gisteren The Italian Job
Briljante film!! Zat echt goed in elkaar, snel en leuk verhaal ook. En de Pathé bioscoop bij De Kuip is briljant!
altijd vermakelijk
quote:Nee die was er niet! De film voorlopig alleen in de bios.
Op dinsdag 11 november 2003 22:32 schreef Timo20 het volgende:[..]
komt
Keira Knightley
ook
en wordt t ook uitgezonden ergens?
Wat een zaadfilm zeg...
quote:Ik vond em best grappig
Op woensdag 12 november 2003 22:46 schreef DikkeSmikkel het volgende:
The Animal. Dit is een echte afrader! [afbeelding]Wat een zaadfilm zeg...
Love Actually .. was een best aardige kerstfilm. Maar heb wel leukere Grant films gezien.
quote:Het was regelrecht sneu
Op woensdag 12 november 2003 22:52 schreef neggix het volgende:[..]
Ik vond em best grappig
quote:Dit was na Battlefield Earth weer een walgelijk slechte film.
Op donderdag 13 november 2003 11:16 schreef Myster_E het volgende:
League of Extraordinary GentlemanMooi hoor.
quote:Jemig, ik kijk omdat ik een film wil zien, niet om er kritisch over te gaan doen. Ik vond het ook geen topper, maar zeker wel vermakelijk.
Op donderdag 13 november 2003 11:46 schreef Lambiekje het volgende:[..]
Dit was na Battlefield Earth weer een walgelijk slechte film.
De venetië scene is echt TE erg voor woorden. Echt alles was slecht aan deze film.
/
Confessions of a Dangerous Mind
quote:Ik dacht precies hetzelfde.
Op maandag 10 november 2003 20:41 schreef dolle_hond het volgende:
Point of Originfoei Ray, valt me van je tegen
Dan kijk ik hem maar in stukjes. .
Redelijke film, Op zich een goede opbouw, maar op z'm laatst zo langdradig dat ik begon te merken hoe ongemakkelijk bioscoopstoelen eigenlijk zitten. Vooral het einde was een regelrechte domper. Met een paar scenes minder had de film een veel betere beoordeling van me gekregen.
Erg jammer.
Laurel and Hardy - een lange (65min) van ze.
Geweldig dat trucje van Stan met zijn duim dat het een aansteker is en dat Oliver hem na probeert te doen.
Ook geweldig is het als de luik dicht klapt op de kop van Oliver tijdens het inbreken. Precies met zijn hoofd boven de vloer. En ojee daar komt de baas met een jachtgeweer, snel een emmer er op. En ja hoor de idioot struikelt er over . Helemaal top.
De mimiek van die 2 maloten is echt subliem.
quote:BOIIINK SMASSSH!
Op donderdag 13 november 2003 21:10 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Batman The Movie (1966). Nou dat is pas een film!Echt geweldig!
quote:idd echt een super goeie film!!
Op zondag 19 oktober 2003 15:39 schreef m1quel het volgende:
Donnie Darko
Wat een slechte film.
Niet eens een niet goede film, maar echt een slechte film.
Echt slecht.
Niet normaal wat slecht.
Wat een superfilm
Erg geinig, vooral Brucie
quote:Ja, super film he.
Op vrijdag 14 november 2003 13:16 schreef Timo20 het volgende:
gisteren in de sneak preview Finding Nemo gezien. had m al op dvd maar had m nog niet gekeken: wilde wachten tot ik m in de bios had gezien.Wat een superfilm
![]()
Erg geinig, vooral Brucie
Vond het een geweldige actie film, goed uitgewerkt en fantastisch shots van een voortzoefende trein in sneeuwlandschap van Alaska.
Het is zeer zeker de moeite waard, veel leuker actie dan de zwaar over de top xXx of Charlie Angels 2.
De laatste 4 waren dacht ik Phenomenon (was weer eens op tv), Matrix Revolutions, The Prophecy en Love actually.
Doctor Zhivago
Klassieke epos wat zich afspeelt in Rusland ten tijde van de Bolshevik revolutie. Prachtige film, vind hem zelfs net wat beter dan Gone With the Wind.
Cook, the Thief, His Wifer & Her Lover, The
Vreemde, maar wel mooie film van Peter Greenaway. Het kleurgebruik en de muziek zijn erg mooi, en "The Thief" is een geweldig karakter
Love in the Afternoon
Aardige romantische comedy met Audrey Hepburn, die het helaas niet haalt bij de andere romantische comedies met Audrey, maar nog steeds erg genietbaar.
Love Actually
De ultieme kerstfilm om met je vriendin/vriend naartoe te gaan. Erg leuke humor, een topcast en verschillende mierzoete liefdesverhalen in elkaar gewoven, maken dit misschien wel tot de ultieme film over liefde.
Tears of the Sun
Ach, aardige oorlogsfilm met Bruce Willis, die meer pretendeert dan hij is. Monica Bellucci is natuurlijk een extra reden om de film te bekijken
Thing from Another World, The
In de jaren '80 verscheen een goede remake van deze film, genaamd The Thing, maar ook deze is goed. Het special effects niveau is natuurlijk van een heel ander kaliber, maar ook deze brengt de nodige spanning met zich mee.
Flying Padre
Een short van Stanley Kubrick, die niet egt een film is, maar eigen gewoon een korte documentaire. Leuk om een keer gezien te hebben, maar is niets bijzonders. Het had door elke andere regisseur gemaakt kunnen worden, want sprake van regie is er niet egt.
To Catch a Thief
Best goede film van Hitchcock, met Cary Grant en Grace Kelly in de hoofdrollen. Hitchcock heeft veel betere films afgeleverd, maar deze was zeker ook leuk.
Ivan Groznyj II
Een absoluut meesterwerk van grootmeester Sergei M. Eisenstein over Iwan de Verschrikkelijke. Het tweede deel van een trilogie, waarvan het derde deel nooit gemaakt is helaas, vanwege het overleiden van Eisenstein. De prachtige aankleding, geweldige muziek en het expressieve acteerwerk maken er een erg goede film van, waarin Eisenstein laat merken dat hij in zijn laatste film nog steeds de kunst van het monteren niet is verleerd.
na, "Phileine zegt sorrie" was ik wel benieuwd naar Ik ook van jou, viel niet tegen
Friday the 13th part 2 - Precies wat ik verwacht had
Ijdelheidsprojectje van Bill Paxton. Niet te geloven dat dit een 7.4 krijgt op IMDB...
Soderbergh is gewoon nog steeds fantastisch. Weer een sterke cast (minpuntje voor mij: Zeta-Jones. Waarom zit zij erin?), verhaal is goed, en de regie uitstekend.
Heavenly Creatures
'Doorbraak'-films voor Peter Jackson en Kate Winslet, en het is goed te zien waarom: scenario en regie van Jackson zijn knap, en Winslet zet haar personage mooi neer. Het verhaal is waargebeurd en naar, maar de scčnes in hun fantasie-wereld zijn heel leuk. De rol van de moeder van Pauline is ook heel erg goed.
Ed Wood - beetje lang maar wel intrigerend
quote:Same here.. Alleen ik vind hem dus niet een 'beetje lang'. Ik vind het echt een hele coole film en ik heb nu helemaal een zwak voor Johnny Depp.
Op zondag 16 november 2003 17:20 schreef MikeyMo het volgende:
Ed Wood - beetje lang maar wel intrigerend
zonde, het hele Hellraiser idee verneukt
Heb Kill Bill nu al 2x gezien
Nadeel: de marathon duurde van 18.30uur tot 04.40uur zaterdag morgen!! Echt belachelijk lang. kon imho wel een uurtje of 2 vanaf, aangezien de pauze`s tussen alle films ongeveer 3 kwartier was
Ik vond het Maar ik ben dan ook geen fan van Tarantino. Alleen From Dusk Till Dawn vond ik wel de moeite waard.
quote:die films komen op mij een beetje over als de strip serie Spawn The Undead, waarin je eigenlijk meer ziet over levens die aangetast worden door Spawn (en in dit geval Pinhead) en niet zozeer een verhaal over Spawn (en in dit geval dus wederom Pinhead).
Op zondag 16 november 2003 19:36 schreef Hymn het volgende:
Hellraiser: Hellseeker
mwah, past niet bij Hellraiser. Ik wil gore zien en geen wannabee intellectueel verhaal zoals bij deel 5zonde, het hele Hellraiser idee verneukt
zie ook: Hellraiser
2x nix
Jessica Biel is een heel mooi meisje. Voor de rest heb ik over deze film niets meer te zeggen, behalve maar dat was eigenlijk wel te verwachten.
Was nu niet een van de betere Laurel and Hardy's long movies. Ik miste eigenlijk het "huilen".
Three o'Clock High
Leuke highschool film. Goed uitgewerkt.
[Dit bericht is gewijzigd door Lambiekje op 17-11-2003 22:16]
quote:Ja vond het eigenlijk een erg standaard filmpie .. ik verwonderde me ook over het hoge cijfer.
Op zondag 16 november 2003 12:43 schreef Spindizzy het volgende:
FrailtyIjdelheidsprojectje van Bill Paxton. Niet te geloven dat dit een 7.4 krijgt op IMDB...
quote:Ach, in Den Bosch was de marathon (3 films / zonder FDTD) van 01.00 tot 09.00... Ja COMPLEET 'S NACHTS...
Op zondag 16 november 2003 23:26 schreef Timo20 het volgende:
Nadeel: de marathon duurde van 18.30uur tot 04.40uur zaterdag morgen!! Echt belachelijk lang. kon imho wel een uurtje of 2 vanaf, aangezien de pauze`s tussen alle films ongeveer 3 kwartier was
Prachtfilm, nou Boogie Nights nog een keertje huren!
quote:Het is heel apart maar je vindt Magnolia een topfilm of het is crap. Er is geen tussen weg. Ik vond het ook een prachtfilm.
Op maandag 17 november 2003 22:17 schreef fractalis het volgende:
Gisteren Magnolia gekeken!![]()
Prachtfilm, nou Boogie Nights nog een keertje huren!
quote:Boogie Nights is zeker een coole film....ik irriteerde me mateloos aan die chinees met z'n vuurwerk haha
Op maandag 17 november 2003 22:51 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vond er geen hol aan, Boogie Nights daarentegen:
quote:mja, dat sukt dus
Op maandag 17 november 2003 22:04 schreef MikeyMo het volgende:[..]
die films komen op mij een beetje over als de strip serie Spawn The Undead, waarin je eigenlijk meer ziet over levens die aangetast worden door Spawn (en in dit geval Pinhead) en niet zozeer een verhaal over Spawn (en in dit geval dus wederom Pinhead).
zie ook: Hellraiser
Nu alleen nog maar de actionfigures kopen
[Dit bericht is gewijzigd door Hymn op 17-11-2003 23:10]
vond ze beide goed.
In tegen stelling tot Phileine Zegt Sorry, vond ik dit wel een Nederlandse film om trots op te zijn.
Einde was toch wel wat teleurstellend moet ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |