Eén van de beste radioprogramma's, al jaren lang.
Elke zaterdag en zondag op de achtergrond, de muziekkeuze is geweldig, soms een beetje dubieus maar daarom juist.
En wat is er leuker dan the horen dat HGC op 2-0 is gekomen tegen Bloemdaal, Capirossi weer wint van Rossi en de ronde van Lombardije besproken wordt.
http://www.omroep.nl/nos/langsdelijn
Mooi
Dick van der Polder heeft altijd zo professioneel commentaar op de radio
Lekker programma altijd.
Zonet het verhaal van de enkelbreuken van Pedroso. Altijd up to date bij Langs de Lijn.
Omdat nu Robbie Williams wordt gedraaid gaat Tong voor straf de radio uitzetten en zich begeven naar het voetbalveld.
Mijn dag is nu al geslaagd.
quote:Eerst ff billenknijpen idd, en dan de opluchting of deceptie.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:39 schreef Fulton het volgende:
Altijd spannend om te horen.. 'er is gescoord in Arnhem' en dan aan het geluid van het stadion af te lezen of er goed of slecht nieuws aan komt.
Volgens Andy Houtkamp waren het de mooiste doelpunten ooit.
quote:Henk Kok is een partijdige randdebiel
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:14 schreef sniper20 het volgende:
Of het verslag van Henk Kok bij FC Groningen. Ook altijd leuk !
quote:Groningse. Is ook een pleonasme.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:06 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Henk Kok is een partijdige randdebiel
quote:Die gast werkt in Veendam en hij boort de BV continu eigenlijk de grond op in op TV Noord en FC Groningen zit 'ie alsmaar op te hemelen. Ik weet nog wel een keer dat FC Groningen - BV Veendam op tv te zien was en Henk Kok gaf toen commentaar. Veendam alsmaar afkraken en Groningen weer de kont likken...
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:07 schreef tong80 het volgende:[..]
Groningse. Is ook een pleonasme.
Maar bij de FC is hij ook niet zo populair heb ik begrepen. Hij heeft een paar weken geleden geloof ik de wind van voren gekregen van Ron Jans op tv, maar dat heb ik helaas van anderen moeten horen want ik heb het zelf gemist...
Het schijnt sowieso een dikke lul te zijn want m'n broertje en een kameraad van me hebben die gast gehad voor Nederlands op de middelbare school.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:53 schreef DeRCT14 het volgende:
LdLwoei.. eerste post
Welcome boy.
Zoek het voetbal-en sportforum.
Succes.
quote:Priceless
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:39 schreef Fulton het volgende:
Altijd spannend om te horen.. 'er is gescoord in Arnhem' en dan aan het geluid van het stadion af te lezen of er goed of slecht nieuws aan komt.
Vanmiddag live verslag van de korfbalwedstrijd Schotland - Nederland.
Gewoon een topprogramma dus
Geweldig radioprogramma! Heb ik elke zondag aanstaan
Nee, niet mijn programma
Voor diegene die nog niet genoeg over voetbal gehoord hebben: Gasten vanavond Johan Derksen en Youri Mulder.
En we trappen af met The Passadena's
quote:Dit is pas een goeie tip.
Op donderdag 20 november 2003 22:07 schreef popolon het volgende:
Uurtje Langs de Lijn is begonnenVoor diegene die nog niet genoeg over voetbal gehoord hebben: Gasten vanavond Johan Derksen en Youri Mulder.
Luisteren wat Derksen ervan vindt.
quote:Ik heb zoveel meningen gehoord, wil die van Johan en Youri nog wel een keer horen
Op donderdag 20 november 2003 22:08 schreef tong80 het volgende:[..]
Dit is pas een goeie tip.
Luisteren wat Derksen ervan vindt.
quote:M'n moeder had gisteren Barend en van Dorp gekeken.
Op donderdag 20 november 2003 22:09 schreef popolon het volgende:[..]
Ik heb zoveel meningen gehoord, wil die van Johan en Youri nog wel een keer horen
Wie was dat ? Wat een vreselijk mens.
quote:Tribute (Right On) toevallig?
Op donderdag 20 november 2003 22:07 schreef popolon het volgende:
Heb het laatste half uur gehoord, was zeer amusant
quote:Riding on a train
Op donderdag 20 november 2003 22:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Tribute (Right On) toevallig?
Heb het laatste half uur gehoord, was zeer amusant
En tong, laat je moeder aub niet naar zulke nare mensen kijken zeg !
BTW
De begin tune is van Quincy Jones - Chump Change
quote:Dick van der Polder is zeker een goeie.
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:20 schreef F1908 het volgende:
Radio RijnmondDick van der Polder heeft altijd zo professioneel commentaar op de radio
Ik vind het trouwens wel mooi dat ze bij Sparta zitten te zeiken dat TV/Radio Rijnmond meer TV/Radio Zuid is.
En bij Excelsior weer dat het TV/Radio Sparta is.
Calimero-geschreeuw lijkt me dat hehe. Net zoals veel supporters het niet kunnen hebben als verslaggevers terecht negatief doen over hun club.
Maar goed, op zondag luister ik nu Sparta eerste divisie speelt veel liever Radio 1.
quote:Die begrijp ik niet helemaal.
Op zondag 11 januari 2004 14:45 schreef raptorix het volgende:
Heerlijk programma, maar de laatste jaren luister ik het nog maar zelden, mede ook door internet enzo.
Lekkere zaterdagmiddag altijd: Kloteweer, niks doen, internetten en Radio 1 luisteren.
Let's stick together.
tadada tadada tadada tadada
en het is pantani die in stelling wordt gebracht op 500 m van de finish
het is inderdaad pantani, pantani, pantani, pantani....nee het is toch Cippolini !!
quote:erg realistisch ja Pantani in een massasprint
Op zondag 18 januari 2004 22:42 schreef Bjoro het volgende:
En dan ten tijde van de tour...
dat legendarische finish muziekje !tadada tadada tadada tadada
het is inderdaad pantani, pantani, pantani, pantani....nee het is toch Cippolini !!
Toen ik jong was lusiterde ik het altijd in bed voor het slapen gaan. Tegenwoordig red ik het einde van onderweg naar morgen niet eens meer
jammer
quote:Bedoel toch Petacchi
Op zondag 18 januari 2004 22:49 schreef PLAE@ het volgende:[..]
erg realistisch ja Pantani in een massasprint
Toen ik jong was lusiterde ik het altijd in bed voor het slapen gaan. Tegenwoordig red ik het einde van onderweg naar morgen niet eens meer![]()
jammer
5 wedstrijden uit de eredivisie.
quote:ik ga denk ik luisteren, tv is ook niets vanavond
Op zaterdag 24 januari 2004 20:03 schreef tong80 het volgende:
Vanavond weer een langs de lijn zoals het hoort.5 wedstrijden uit de eredivisie.
quote:Full metal jacket is wel de moeite waard hoor.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:05 schreef PogueMahone het volgende:[..]
ik ga denk ik luisteren, tv is ook niets vanavond
2 films voor de prijs van één.
quote:M'n broertje had het er ook al over, maar ik ken die hele film niet
Op zaterdag 24 januari 2004 20:06 schreef tong80 het volgende:[..]
Full metal jacket is wel de moeite waard hoor.
2 films voor de prijs van één.
quote:Van de geniale Stanley Kubrick.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:07 schreef PogueMahone het volgende:[..]
M'n broertje had het er ook al over, maar ik ken die hele film niet
Zoals al zijn films is dit ook een klassieker.
Al was het alleen al voor sommige scenes uit het eerste deel.
Jammer van die klotetitel
Maar goed, wel 5 wedstrijden vanavond
quote:Henk Cock (sucker) is anti FC Groningen. Laatst is een FC supporter nog bij Langs de Lijn geweest. Ook Van't Hek en een andere presentator lagen altijd in een deuk als Cock weer een negatieve tirade over de FC houdt.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:15 schreef HeyFreak het volgende:
en FC Groningen zit 'ie alsmaar op te hemelen. Ik weet nog wel een keer dat FC Groningen - BV Veendam op tv te zien was en Henk Kok gaf toen commentaar. Veendam alsmaar afkraken en Groningen weer de kont likken...
radio tour the france
quote:Dat nummer heet Trumpet's cross, volgens mijn van Rein van den Broek of zoiets.
Op zondag 18 januari 2004 22:42 schreef Bjoro het volgende:
dat legendarische finish muziekje !tadada tadada tadada tadada
Een luxeprobleem.
Jaques Chapel die zit toch niet op de motorquote:Op dinsdag 27 januari 2004 19:25 schreef Bonobo11 het volgende:
NOS radio tourflits:
Jaques Chapel op de motor: Ja we kraak kraak in de afdaling, we gaan 90 km/h kraak kraak
Demarrage van Armstrong ohoh Ulrich lijkt kapot te zitten krak kraaak
tadatatata tatada tadatatada....
Vroegah welquote:Op zondag 6 juni 2004 19:41 schreef JPM01 het volgende:
[..]
Jaques Chapel die zit toch niet op de motor![]()
Titel muziek: Trumpet Crossquote:Op zondag 18 januari 2004 22:42 schreef Bjoro het volgende:
dat legendarische finish muziekje !
Dan was ik niet voor jou bezweken.quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:52 schreef pekel het volgende:
Had ik maar nooit naar jou gekeken....
ik ben geen radiotype, sorryquote:Op zondag 7 november 2004 15:42 schreef popolon het volgende:
Ook weer eens?
Als sportmod zou dit verplichte kost moeten zijn
Ik luister bijna altijd, nu ookquote:Op zondag 14 november 2004 13:55 schreef Ayaxola het volgende:
Ik luister altijd op zondag
hoiquote:Op zondag 5 december 2004 14:32 schreef popolon het volgende:
En daar gaan we weer.
Wel leuk zo'n privé topic
jeetje nu je het zegtquote:Op donderdag 9 december 2004 18:59 schreef popolon het volgende:
Schandalig.
Je had moeten luisteren naar de avonduitzending met Le Tour, de dagelijkse taferelen die Erik Dekker vertelde waren altijd erg grappig.
Tom van het Hek had paar jaar geleden wel zo supercoole sportquiz op tvquote:Op donderdag 9 december 2004 21:09 schreef tong80 het volgende:
Mitt toch. Zondag is de leukste uitzending met Tom van het Hek. Maandag is ook leuk door de column van Paul Onkenhout.
Voetbalkwis met een briljante deelnemer.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:06 schreef mitt het volgende:
[..]
Tom van het Hek had paar jaar geleden wel zo supercoole sportquiz op tv
was het een voetbalquiz? weet ik niet eens meer.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voetbalkwis met een briljante deelnemer.
dat me dat nou niet meer bijstaatquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:18 schreef tong80 het volgende:
Ik haalde als eerste de finale met een 100 % score
Het kutte was dat het werd uitgesteld vanwegen regen. En precies om 7 uur begonnen ze te tennisen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:25 schreef mitt het volgende:
oh nou dan zal ik ook die aflevering niet gezien hebben
want Henman - Krajicek derde ronde Wimbledon kan ik me nog wel herinneren.
ook niet afgemaakt dacht ik, volgende dag maakte ze het af.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het kutte was dat het werd uitgesteld vanwegen regen. En precies om 7 uur begonnen ze te tennisen.
Rob Fleur weer op dreef, Koeman is een druppie.quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:13 schreef tong80 het volgende:
Sorry Popolon, zal het nooit meer doen.
Trouwens nu een panneldiscussie, altijd leuk.
nu al begonnen of niet?quote:Op zondag 12 december 2004 12:08 schreef popolon het volgende:
Extra lange uitzending vandaag.
waarop?quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:55 schreef popolon het volgende:
Nog even wachten.
oprotten jaquote:Op zaterdag 18 december 2004 14:02 schreef popolon het volgende:
[..]
het spijt me miet ...![]()
[HOOLS] Het VBLcafé #519 Alles op z'n plek bij Golfer&Bluezz
asapquote:
Klopt.quote:
quote:Op zondag 26 december 2004 16:25 schreef komrad het volgende:
ik mis iets, ik gok een terugblik op de radio ?
't Was best leuk.quote:
Tuurlijk, ik verbaas me dat jij er al bentquote:Op zondag 23 januari 2005 14:06 schreef popolon het volgende:
Al wakker tong?
Jawel hoor. Langs de lijn is fantastisch. Maar dat praatschaak wordt wel erg vermoeiend wanneer je ook voetbal aan het kijken bent. Had gehoopt op een soort van zondagmiddag zeg maar. En daarbij, meestal is de muziek ook erg leuk op zondagmiddag en 's avonds.en dat miste ik ook een beetje.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:32 schreef At_Fundum het volgende:
BliksemSchigt is geen sportliefhebber?![]()
7000 afleveringen al!quote:7000e editie van NOS radio-sportprogramma
Mijlpaal ’Langs de Lijn’
RADIO 1, 22.04 UUR
door GERARD SMIT
7000 afleveringen en géén feestje! NOS Langs de Lijn is selectief met zijn jubileumvieringen, anders kunnen ze er wel een halfjaarlijkse traditie van maken. „Wij hebben stilgestaan bij de duizendste, tweeduizendste en vijfduizendste aflevering. De eerstvolgende toost brengen we uit bij de mijlpaal van 7500”, grijnst redactiechef Bram Gaillard, al 25 jaar enthousiast verbonden aan het populaire radio-sportprogramma.
Groot was de opluchting bij de dertig vaste medewerkers en tientallen freelancers toen onlangs bekend werd dat de radiorechten van voetbalwedstrijden bij de NOS zullen blijven, zodat de toekomst van NOS Langs de Lijn voorlopig is veiliggesteld.
„Wij maken negen uitzendingen per week”, zegt Gaillard, „waarvan de zondagmiddagaflevering met 225.000 trouwe fans het populairst is. De avonduitzendingen doordeweeks trekken gemiddeld zo’n 125.000 luisteraars.”
Zijn meest memorabele aflevering was het supportersdrama in 1985 in het Heizelstadion in Brussel, waarbij 39 mensen omkwamen tijdens de Europacupfinale tussen Juventus en Liverpool. „Die beelden vergeet je je hele leven niet meer!”
Jaarlijks hoogtepunt is het zomerspektakel Radio Tour de France, waarbij drie weken lang dwars door Frankrijk wordt opgetrokken met de Tour-karavaan. „Een feest om te maken”, zegt Langs de Lijnbaas Ferry de Groot altijd. De radiomaker in hart en nieren vindt het wielerspektakel zelfs leuker dan de voetballerij, omdat renners veel gemakkelijker benaderbaar zijn dan stervoetballers.
Langs de Lijn bestaat inmiddels bijna 38 jaar en maakt gemiddeld 450 uitzendingen per seizoen. Legendarisch zijn de anekdotes rond Theo Koomen, zoals die keer dat hij verdwaalde op het Franse platteland en er toch in slaagde om tussen de zonnebloemvelden verslag te doen van de Touretappe. Ook zullen de trouwe fans zich het gouden koppel Willem Ruis en Koos Postema herinneren met hun steeds terugkerende onderonsje ’Het hapert in Roermond’ tijdens de schakeluitzending op zondagmiddag.
Bekende presentatoren en verslaggevers van nu zijn Tom van ’t Hek, Jan Douwe Kroeske, Sjors Fröhlich, Govert van Brakel, Toine van Peperstraten en Rocky Tuhuteru.
Vanwege het gespreide speelschema van de eredivisie zal het volgens Bram Gaillard wel steeds lastiger worden om alle voetbalwedstrijden live te verslaan. „We kunnen niet zomaar inbreken in andere radioprogramma’s en moeten er dan op terugkomen in latere uitzendingen, zoals op zondagavond in Het Hek van de Dam.”
In de 7000e aflevering is er aandacht voor het eredivisieduel Roda JC-Willem II, is er een voorbeschouwing op het WK veldrijden en is er een reportage over het afscheid van biljarter Willy Minkels.
Radio en televisie staan paraat.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:40 schreef tong80 het volgende:
Popolon vanmiddag beginnen ze al om half twee.
Welkom, het werd al een beetje veel blauw/geel hierquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
*luistert nu ook*
Snooker wel ja.quote:
Biljarthumorquote:Op zondag 27 februari 2005 14:46 schreef popolon het volgende:
"Er kan geen haring meer bij, 't zit stampvol"
"De mensen zitten met telescoopjes te kijken" vanuit de kruipruimte
Die man is briljant.
Heb je dat gemist?quote:
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:32 schreef tong80 het volgende:
Straks de Primavera.
Met het muziekje op het eind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |