Alles over de beste popgroep aller tijden en het vervolg op de eerdere delen :
Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
1958
1969
En mocht je niet precies weten over wie we het hebben:
"So much has been said and written about the Beatles and their story is so mythic in its sweep that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity, but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970. "
quote:Ik heb in het vorige deel al wat gezegd over die remix van A Day In The Life, maar je hebt gelijk: Bedenk je alsjeblieft 3x voordat je met de muziek van de Beatles begint te rotzooien.
Op vrijdag 17 oktober 2003 18:44 schreef webfreak het volgende:
Technisch klinkt 't allemaal best aardig, maar don't fuck with the beatles![]()
heb laatst 5 cd's vol met beatles mp3's voor mn buurman gebrand
heb er nog een paar lopen luisteren, zitten wel leuke nr's tussen
edit: wat ook lachen is als ze een hoge noot zingen tijdens een concert of ff schreeuwen... hoe die fans dan reageren
quote:Stilte voor de "Let It Be Naked" storm...
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:21 schreef PogueMahone het volgende:
het is rustig op het fok-beatlesfront...
Zal ik dan maar melden dat ik onlangs het Anthology boek heb gekocht! Heerlijk leesvoer...
laat de grapjes van "bij de Kazaawinkel" en "de eMule-shop" maar achterwege
quote:Nee, helaas betaal je voor The Beatles nog steeds te veel...
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:55 schreef PimD het volgende:
Iemand enig idee waar ik Beatles cd's goedkoop kan vinden?
Goed, genoeg gezeurd.. want natuurlijk trek ik zometeen zonder knipperen mijn portemonnee weer voor "Let it be.. Naked"
quote:Digipack SACD's waar verder geen lyrics bijzitten of een andersoortig boekje.
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:35 schreef OProg het volgende:
Ze worden wel goedkoper als er ook "Special Edition Remasters" uitkomen
quote:Op zich heb ik er geen moeite mee om d'r 20 euro voor te betalen, maar als je ziet wat je er voor krijgt:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:22 schreef Zander het volgende:
Maar eigenlijk is het (ongeacht de kwaliteit van de muziek) natuurlijk belachelijk dat je voor een half uurtje muziek (want veel langer duren de meeste Fab Four-cds niet) die al bijna veertig jaar oud is, toch al snel 20 euro kwijt bent. En dan gaat het nog om cds die al in de jaren 80 gemastered zijn, op inmiddels zwaar verouderde apparatuur.
a) matige geluidskwaliteit
b) zeeeeer matige verpakking. Abbey Road & Let It Be zien er toch wel heel sobertjes uit. White Album vind ik daar en tegen wel netjes verpakt. Dit zijn op het moment de enige echte Beatles cd's die ik heb, dus voor de rest kan ik er ook niet veel over zeggen... Binnenkort platenbeurs in Utrecht, denk dat ik dan weer een stapel cd's koop
volgens mij nog niet gepost? als dit de hoes is
De cd-uitvoering van Sgt. Pepper en de Anthology-cds zien er trouwens wel verzorgd uit, vind ik.
quote:Anthology zeker. Vind ik absoluut een van de mooiste cd-hoes ontwerpen die ik tot nu toe gezien heb, helemaal als ze alle 3 aan elkaar gemonteerd zijn, zoals op de Beatles site het geval is. Hulde aan de maker daarvan
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:52 schreef Zander het volgende:
De cd-uitvoering van Sgt. Pepper en de Anthology-cds zien er trouwens wel verzorgd uit, vind ik.
Net nog wat interessants ontdekt: Bij cdwow Hong Kong kun je Let It Be Naked al kopen.
quote:Net als de "Special Edition" van het White Album.
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:52 schreef Zander het volgende:
De echte liefhebber schaft natuurlijk gewoon de oude vinyl-lp's en een platenspeler aan!
quote:Ben ik ook van plan
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:58 schreef Jane het volgende:
De echte liefhebber schaft natuurlijk gewoon de oude vinyl-lp's en een platenspeler aan!
quote:In mijn ervaring is Beatles-vinyl niet zo moeilijk te vinden, want er zijn er miljoenen van verkocht, maar op de een of andere manier kom ik die platen maar zelden echt goedkoop tegen. Zodra er "Beatles" op staat, plakken mensen er meestal gelijk ook een aardig prijsstickertje op, dus ook voor de standaarduitgaven ben je al snel 10 euro+ per lp kwijt. Goed, op zich best te doen, maar voor vinyl betaal ik zelf toch liever rommelmarkt-prijzen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:04 schreef PimD het volgende:
De normale vinylversies, dus niet een genummerde White Album ofzo, moeten toch vrij gemakkelijk te krijgen zijn lijkt meIk heb geen idee hoe dit bij de Beatles zit, aangezien ik pas sinds een maand of 2/3 veel naar de Beatles luister en me nog niet heel erg verdiept heb in de verzamelmarkt...
Mijn favoriete lp-uitgave is toch wel Sgt Pepper, met dat knipselvel er in. White Album is ook mooi, als je 'm in goede staat met foto's etc. kunt vinden.
Maar het zou kunnen dat op die latere versies altijd hetzelfde nummer staat of zo. Nooit gecheckt en het zal me ook een worst wezen.
"Walls and Bridges" van John Lennon heeft ook een gave lp-hoes, met een soort 'flip-over' vellen (beetje lastig uit te leggen)
quote:Dat is wel opmerkelijk Jane. Ik ben nog nooit een genummerde White Album vinyluitgave tegengekomen. Heb m in de 80's ook nieuw gekocht zonder nummer (wel met The Beatles in relief erop).
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:14 schreef Jane het volgende:
Volgens mij is The White Album trouwens altijd genummerd. Mijn exemplaar tenminste wel en die is gewoon in de jaren 80 in de winkel gekocht, dus geen originele 60's uitgave of zo. (natuurlijk wél met foto's en poster)
Maar het zou kunnen dat op die latere versies altijd hetzelfde nummer staat of zo. Nooit gecheckt en het zal me ook een worst wezen.
http://www.toshiba-emi.co.jp/international/release/200311/tocp67300-01.htm
DISC 2 BONUS DISC
Sun King
Don't Let Me Down
One After 909
Because I Know You Love Me So
Don't Pass Me By
Taking A Trip To Carolina
John's Piano Piece
Child Of Nature
Back In The USSR
Every Little Thing
Don't Let Me Down
All Things Must Pass
She Came In Through The Bathroom Window
Paul's Piano Piece
Get Back
Two Of Us
Maggie Mae
Fancy My Chances With You
Can You Dig It?
Get Back
Ik hoop dat het waar is en dat deze editie met bonusdisc ook hier te verkrijgen is.
Heeft iemand hier trouwens al de Ed Sullivan shows DVD's aangeschaft?
Het is wel duidelijk dat Sinterklaas en kerst er weer aankomen met al deze releases.
[Dit bericht is gewijzigd door Enotris op 29-10-2003 08:54]
quote:Nou, ter 'bewijs' dan hierbij een scan van het stukje hoes met het beruchte nummer. Ik heb een beetje met de kleuren zitten klooien om het leesbaar te maken, maar ik ben bang dat het nog steeds niet goed te zien is. Rechtsonder staat iig 'No 696928'.
Op woensdag 29 oktober 2003 08:20 schreef Enotris het volgende:[..]
Dat is wel opmerkelijk Jane. Ik ben nog nooit een genummerde White Album vinyluitgave tegengekomen. Heb m in de 80's ook nieuw gekocht zonder nummer (wel met The Beatles in relief erop).
het zal er toch niet door 'De Gouden Groef' zelf ingestanst zijn he?
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 29-10-2003 22:26]
quote:hehehe
Op woensdag 29 oktober 2003 21:24 schreef Jane het volgende:
het zal er toch niet door 'De Gouden Groef' zelf ingestanst zijn he?![]()
m'n cd-versie is trouwens ook genummerd: 0399976
quote:Ik twijfelde er niet aan dat je m had. Ben er wel verbaasd over, had nog nooit gehoord van latere persingen met volgnummer. Misschien is het wel een originele 68 persing.
Op woensdag 29 oktober 2003 21:24 schreef Jane het volgende:[..]
Nou, ter 'bewijs' dan hierbij een scan van het stukje hoes met het beruchte nummer. Ik heb een beetje met de kleuren zitten klooien om het leesbaar te maken, maar ik ben bang dat het nog steeds niet goed te zien is. Rechtsonder staat iig 'No 696928'.
De eerste oplage van de CD had ook een volgnummer (en de 30th anniversary edition ook weer).
quote:
In het kort, voor degenen voor wie dit verhaal nieuw is (kan me bijna niet voorstellen, maar goed):
Op een zondagmiddag in 1969 (na de release van Abbey Road) belde een student genaamd Tom naar een radiostation in Detroit met het verhaal dat Paul McCartney dood zou zijn, dat het nieuws in de doofpot zou zijn gestopt, maar dat er op LP-hoezen en in nummers aanwijzingen zouden zijn te vinden. Het verhaal zoals het ontstond is dat McCartney in september 1966 een auto-ongeluk zou hebben gehad met zijn Austin Martin waarbij hij onthoofd werd. Volgens Amerikanen zou het ongeluk trouwens op 9 november hebben plaatsgevonden, vanwege hun afwijkende datumnotitie (eerst maand, dan dag), maar omdat de Beatles Brits zijn houd ik het maar op 11 september. Bovendien zou dat kloppen met de referenties aan een dinsdag-op-woensdagnacht waarin het ongeluk zou hebben plaatsgevonden. McCartney's plaats zou na het ongeluk ingenomen zijn door de winnaar van een lookalike wedstrijd, genaamd William Campbell.
De hoes van Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band stelt een begrafenis-scene voor, waarbij de aanwezigen zich hebben opgesteld rond een graf. Op het graf staan gele bloemen in de vorm van een basgitaar, óf zelfs de vorm van de letter P. Paul is de enige die recht op de foto staat en recht de camera in kijkt.
Op de hoes heeft Paul een hand boven zijn hoofd, hetgeen in sommige culturen een symbool van de dood is. Achter die hand gaat de foto van Stephen Crane schuil, een schrijver die in 1900 overleed op 28-jarige leeftijd. Ook heel jong dus en bovendien komt dit mooi overeen met die '28 if' later op Abbey Road, al is dat dan wel weer heel erg toevallig.
De pop aan de rechterkant van de hoes heeft een autootje met een rood interieur in haar hand, welke de witte Austin Martin van McCartney moet voorstellen, die na het ongeluk onder het bloed zat. Ook zit de pop op schoot bij een figuur met met bloed besmeurde bestuurdershandschoenen aan.
Als je een spiegeltje dwars over de basedrum zet, kun je I ONE I X HE ^ DIE lezen, waarbij het pijltje naar Paul wijst. Bovendien kun je hier de datum 11 september in lezen (de 9 in Romeinse cijfers). Amerikanen lezen hier echter 9 november.
Op de binnenhoes zit Paul ook als enige recht voor de camera en bovendien in lotushouding, wat ook iets met de dood te maken zou hebben. Op zijn mouw heeft hij een badge met de letters 'OPD', wat zou staan voor 'Officially Pronounced Dead'. Cynici zeggen echter dat dit staat voor 'Ontario Police Department', hetgeen volgens anderen weer niet schijnt te bestaan. Wie zal het zeggen?
Op de achterhoes staat Paul met zijn rug naar de camera. Het teken dat hij er niet meer bij is.
George wijst met zijn duim naar een regel uit de tevens op de achterhoes afgedrukte songteksten. De regel waar hij naar wijst is 'Wednesday morning at nine o'clock' uit She's Leaving Home, wat het moment zou zijn geweest dat Paul officieel dood verklaard zou zijn (of van het ongeluk zelf, de verklaringen lopen uiteen).
De 'Billy Shears' uit With A Little Help From My Friends zou een referentie zijn aan William (Billy) Campbell. Bovendien zou het hele nummer erover gaan dat het William wel zou lukken om voor Paul door te gaan, met de hulp van de andere 3.
In Good Morning Good Morning zit de zin 'Nothing to do to save his life', een referentie aan de dood van Paul.
In A Day In The Life wordt ook gerefereerd aan het ongeluk: 'He blew his mind out in a car. He didn't notice that the lights had changed. A crowd of people stood and stared. They'd seen his face before, nobody was really sure if he was from the House of Lords'. M.a.w.: mensen hadden het ongeluk wel gezien, maar hadden niet door dat het de beroemde Beatle was.
In 'Lovely Rita': 'Took her home, I nearly made it'. Hij was bijna thuis toen hij het ongeluk kreeg. Bovendien zou 'Rita' bij hem in de auto gezeten hebben.
In de uitloopgroef van de LP zou ook wat te horen zijn, vooruit dan wel achteruit gedraaid. Ik hoor echter alleen maar 'Fuck you like a superstar'.
Aan het einde van 'Strawberry Fields Forever' hoor je John zeggen 'I buried Paul', maar zelf zei hij altijd dat hij het over 'Cranberry sauce' had, wat net zo'n vreemde uitspraak zou zijn.
Op de hoes van de EP/LP Magical Mystery Tour staat het woord 'Beatles' geschreven in sterren. Hieruit zou een telefoonnummer te lezen zijn, maar de experts zijn het er niet over eens of je de hoes dan in spiegelbeeld zou moeten lezen, op zijn kop houden of alle grote sterren met lijntjes aan elkaar moet verbinden. Anyway, als je dat nummer belde, zou je een aanwijzing krijgen omtrent Paul's dood.
In het bij de EP behorende boekje staat een foto van Paul als officier achter een bureau, met daarop een bordje 'I WAS'.
Op de foto uit het boekje (en ook in het boekje van de cd!) van de scene waarin ze 'I am the walrus' zingen, staat Paul op blote voeten (symbool van de dood) en zie je zijn schoenen bij het drumstel staan. Die schoenen lijken besmeurd te zijn met een rode substantie. Bloed?
In de scene uit de film waar ze 'Your mother should know' zingen, en ook op de foto's, heeft Paul als enige Beatle een zwarte bloem op zijn jasje. Bij de anderen is die bloem rood.
Op de tekening uit het boekje bij de EP behorende bij 'Fool on the hill' is de laatste L doorgetrokken, zodat het Paul's hoofd als het ware splijt.
Ook in het boekje staat een foto van John bij het vertrekpunt van de bus, met een bord waarop staat "The best way to go is by M&D Co." M&D Co. zou een uitvaartcentrum zijn, maar dat is nooit bewezen. Ook staat er op het bord wel een vertrektijd geschreven, maar geen aankomsttijd. Het bewijs dat McCartney nooit op zijn plaats van bestemming was aangekomen.
'Stupid bloody tuesday', 'I'm crying' en 'Waiting for the van to come' in de tekst van 'I am the walrus zouden allemaal verwijzingen zijn naar Paul's dood. 'The eggman' zou verwijzen naar Humpty Dumpty en daarmee naar Paul's hoofdwonden. Bovendien hoor je in het gemompel aan het eind van het nummer dingen als 'Oh, untimely death' en 'Is he dead?'.
In het stukje in de film van 'I am the walrus' zie je politieagenten en artsen. Een verwijzing naar de personen die Paul's leven nog probeerden te redden.
De walrus op de hoes is de enige zwarte (= dode) figuur. Bovendien zou een zwarte walrus een symbool van de dood zijn. En Lennon zingt dan wel 'I am the walrus', maar later zou hij in 'Glass onion' op The White Album toegeven dat het eigenlijk Paul was ('Here's another clue for you all, the walrus was Paul').
In 'Glass onion' wordt ook gezongen over een 'dove tail joint', wat volgens sommigen een term is uit het timmervak waarmee de verbinding tussen de zijkanten van een doodskist wordt bedoeld.
Als je het gemompel aan het einde van 'I'm so tired' op The White Album achterstevoren draait hoor je 'Paul's a dead man, miss him, miss him, miss him'.
De 'broken wings' en 'sunken eyes' uit 'Blackbird' zouden verwijzingen zijn naar Paul's verwondingen en dood.
In 'Don't pass me by' zingt Ringo dat hij op iemand zit te wachten, die maar niet komt. Paul? Bovendien zingt hij 'You were in a car crash, and you lost your hair'. Een duidelijke verwijzing naar Paul's hoofdletsel.
Op de bij The White Album behorende poster staan een aantal vreemde foto's van Paul. Eén waar hij als het ware achterna gezeten lijkt te worden door de armen van een skelet, één waar hij ongeschoren in een bad ligt (als een lijk waarvan de baardgroei na de dood nog doorgaat) en één met een bril en een snor, wat in werkelijkheid een foto van William Campbell zou zijn voordat hij Paul's plaats innam.
Vlak voordat 'Revolution #9' begint hoor je Paul zingen 'Can you take me back where I came from, can you take me back?'. Als het ware een dode Paul die terug wil komen.
Aan het begin van 'Revolution #9' hoor je herhaaldelijk 'Number 9, number 9'. Als je dit achterstevoren draait hoor je 'Turn me on, dead man'.
De collage van geluiden in 'Revolution #9' zit (voor- en achteruit afgespeeld ) vol met geluiden van het vermeende ongeluk, o.a. de passage "he hit a pole. We better get him to see a surgeon. So anyhow he went to a dentist instead. The gave him a pair of teeth that weren't any good at all. So my wings are broken and so is my hair."
De hoesfoto van Abbey Road zou een begrafenis optocht zijn: John is de priester, Ringo de begrafenisondernemer, Paul het lijk (wederom op blote voeten) en George degene (in 'werkkleding') die het graf weer komt dichtgooien.
Paul heeft een sigaret in zijn rechterhand, terwijl de hele wereld weet dat hij linkshandig is.
Paul loopt uit de pas bij de andere Beatles.
Op het nummerbord van de witte volkswagen aan de linkerkant van de straat staat '28 IF', duidend op de leeftijd die McCartney op dat moment zo hebben als hij niet gestorven was. Tenminste... in oosterse landen, waar de 9 maanden tijdens de zwangerschap worden meegeteld bij de leeftijd. Ook zouden de letters 'LMW' staan voor 'Linda McCartney Weeps', wat wel gek zou zijn, aangezien Linda de 'echte' Paul niet gekend zou hebben en op dat moment getrouwd zou zijn met William.
Het zwarte busje aan de rechterkant van de weg zou een verwijzing zijn naar de politieauto's die destijds op het ongeluk afkwamen.
Op de achterkant van de hoes zie je 'Beatles' in tegels op een muur met een scheur door de S. De Beatles zijn niet meer 'gaaf'. Ook staan er een aantal puntjes voor de tegels, die als je ze verbindt het cijfer 3 vormen. 3 Beatles. Bovendien zie je aan de rechterkant van de tegels een schaduw die op een doodshoofd lijkt. En last but nog least zou je in de elleboog van de voorbijlopende vrouw het profiel van McCartney kunnen zien.
In 'Come Together' zingt John 'One and one and one is three' een aanwijzing dat er nog maar 3 Beatles zijn.
Op de hoes van 'Let It Be' heeft de foto van Paul als enige een rode achtergrond.
'The long and winding road' zou wederom een verwijzing zijn naar Paul's laatste autorit.
Het feit dat de verloving tussen Paul en Jane Asher niet lang na het bewuste ongeluk verbroken werd zou een aanwijzing zijn. Jane zat in het complot om de zaak in de doofpot te stoppen en heeft daarom nog een tijdje gedaan alsof.
Iemand heeft ooit een stemanalyse uitgevoerd op 'Yesterday' en 'Hey Jude'. Een stem schijnt nooit te veranderen, maar toch lieten de grafieken van 'Yesterday' (de echte Paul) en 'Hey Jude' (William) grote verschillen zien.Interessante links:
http://uberkinder.5u.com/paul/index.html
(vooral dit deel is interessant: Section 4: The Clues Part 1: Hidden Messages. )http://www.turnmeondeadman.net/IBP/Intro.html
zou t waar zijn
quote:Nou Plae, ik denk het niet. Dit komt aan als een mokerslag.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:25 schreef PLAE@ het volgende:
Hebben jullie er ooit wel eens wat over gelezen?
quote:Not again.
nou kwam ik dit ergens tegen. Hebben jullie er ooit wel eens wat over gelezen?
[..]
zou t waar zijn
![]()
quote:Gefeliciteerd.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:11 schreef SunChaser het volgende:
Paul McCartney [ 61] voor de vierde keer vader
Het bericht op nu.nl stond weer eens vol met fouten (namen en leeftijden van de andere kids).
quote:Ja! En hij is vervangen door een alien...
zou t waar zijn![]()
quote:Toll! Waar staat dat nummer ergens?
Op woensdag 29 oktober 2003 21:29 schreef MuadDib het volgende:
m'n cd-versie is trouwens ook genummerd: 0399976
quote:rechtsonder, maar ik heb wel de "30th anniversary limited edition", dus de dubbele klaphoes in cd-formaat, compleet met foto's en tekstvel....
Op donderdag 30 oktober 2003 15:45 schreef Rasing het volgende:[..]
Toll! Waar staat dat nummer ergens?
quote:sorry sunchaser. Ik weet niks van dit onderwerp dacht dat het misschien interessant was voor beatle fans.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:27 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nou Plae, ik denk het niet. Dit komt aan als een mokerslag.
quote:Vreemde zaak... Het lijkt me toch wel heel sterk dat ik een originele persing uit '68 heb. Dat kan bijna niet. Als je in pak-em-beet 1982 een LP in een gewone platenwinkel haalde, kocht je toch gewoon een nieuw exemplaar. Het was tenslotte voor het cd-tijdperk. Net als dat je tegenwoordig in de FRS ook gewoon nieuwe cd's koopt.
Op donderdag 30 oktober 2003 07:42 schreef Enotris het volgende:Ik twijfelde er niet aan dat je m had. Ben er wel verbaasd over, had nog nooit gehoord van latere persingen met volgnummer. Misschien is het wel een originele 68 persing.
De eerste oplage van de CD had ook een volgnummer (en de 30th anniversary edition ook weer).
Ik heb er dus zelf nooit zo bij stilgestaan. Ik heb me ook nooit zo beziggehouden met welke persing van een plaat ik had, zoals sommige fanaten dat wel doen. Ik las natuurlijk wel in boeken dat alleen de eerste persing genummerd zou zijn, maar ik veronderstelde gewoon dat men op latere versies voor de vorm ook maar een nummertje gezet had, al dan niet 'nep'.
En ik wist dus ook niet dat niet alle White Album cd's genummerd zijn. Die van mij wel, dus heb ik er één uit de eerste oplage, begrijp ik nu. Was ook één van de eerste cd's die ik kocht. Mijn cd-nummer is trouwens 79935.
quote:En vanmiddag hoorde ik op de radio dat het geen zoon maar een dochter zou zijn. Lekkere berichtgeving weer. Nou ja, Paul en Heather, gefeliciteerd met de kleine dan maar. Wat het dan ook is.
Op donderdag 30 oktober 2003 13:53 schreef Enotris het volgende:Paul McCartney [ 61] voor de vierde keer vader
Gefeliciteerd.
Het bericht op nu.nl stond weer eens vol met fouten (namen en leeftijden van de andere kids).
quote:Oh, geeft niet hoor, maar toevallig hebben we het er hier een aantal maanden geleden nog uitgebreid over gehad.
Op donderdag 30 oktober 2003 15:55 schreef PLAE@ het volgende:
Ik weet niks van dit onderwerp dacht dat het misschien interessant was voor beatle fans.
Sorry dat t een oud achterhaald fabeltje is hoor![]()
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
En er was ook nog een topic in TRU over. Ik denk dat dit verhaal altijd wel weer de kop op zal steken. En dat geeft ook niet, want het hoort bij het Beatlesverhaal en het is op zich ook wel grappig dat de geruchten zelfs na 35 nog niet verstomd zijn.
quote:En hier wat leuke promotie-'clipjes' voor Let It Be Naked van www.beatles.com
BEATLES VIRUS ALERT ! - Beatle Bug Infects the Planet
Oct 28, 2003 Paul McCartney Press OfficeFollowing an incident at Apple Corps - at which the development of a computer virus was rather stupidly entrusted into the temporary guardianship of an idiot in the Press Office - the easily-predicted has unfortunately happened: a cack-handed Press Officer has accidentally released the virus (or 'Beatles Bug', as it is known) into the ether via the contents of his PC address book. This virus may find its way to your computer. DO NOT PANIC. The virus is NOT malevolent. It will NOT eat either the contents of your computer, nor your secret stash of biscuits. However, as this 'Beatles Bug' was designed by a couple of clever clogs in order to herald the coming of The Beatles' new Let It Be...Naked album, the CD that at last reveals Let It Be as it was meant to be (stripped back to just the bare sound of the band), by opening the file and allowing your ears access to the sound of damn good hand-made music you may damage any appreciation that you may (dubiously) have for the techno-taped, ultra-produced pop which has been so prevalent of late. Should you wish to protect your liking of dinga-donga music, do not open this file. If, however, you want to open your sound system to horizons beyond the limits of the drum machine and performing to playback, in the event of the virus appearing on your screen forward it to your friends. Reality has no visa to the contents of this e-mail
quote:op beatles.com hebben ze het ook over een bonus-CD, Fly on the wall genaamd, van 20 minuten.
Op donderdag 30 oktober 2003 20:43 schreef Jane het volgende:
Van www.macca-central.com:
[..]En hier wat leuke promotie-'clipjes' voor Let It Be Naked van www.beatles.com
quote:Ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden. Ik heb daarom net een beetje geGoogled maar kan ook weinig vinden over latere persingen en het al dan niet aanwezig zijn van serienummers. Het blijft dus een mysterie.
Op donderdag 30 oktober 2003 18:54 schreef Jane het volgende:[..]
Vreemde zaak... Het lijkt me toch wel heel sterk dat ik een originele persing uit '68 heb. Dat kan bijna niet. Als je in pak-em-beet 1982 een LP in een gewone platenwinkel haalde, kocht je toch gewoon een nieuw exemplaar. Het was tenslotte voor het cd-tijdperk. Net als dat je tegenwoordig in de FRS ook gewoon nieuwe cd's koopt.
Die winkel had niet eens een tweedehands-afdeling, maar als hij al tweedehands was geweest zou hij toch niet zo puntgaaf zijn geweest als ik hem destijds kocht. En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat hij toevallig 15 jaar in het magazijn is blijven liggen. Bovendien zou het dan - als genummerde versie - toen al een collector's item zijn geweest en ik weet zeker dat ik daar toen de prijs niet naar betaald heb. Ik was tenslotte scholier.Ik heb er dus zelf nooit zo bij stilgestaan. Ik heb me ook nooit zo beziggehouden met welke persing van een plaat ik had, zoals sommige fanaten dat wel doen. Ik las natuurlijk wel in boeken dat alleen de eerste persing genummerd zou zijn, maar ik veronderstelde gewoon dat men op latere versies voor de vorm ook maar een nummertje gezet had, al dan niet 'nep'.
En ik wist dus ook niet dat niet alle White Album cd's genummerd zijn.Die van mij wel, dus heb ik er één uit de eerste oplage, begrijp ik nu. Was ook één van de eerste cd's die ik kocht. Mijn cd-nummer is trouwens 79935.
Mijn lp is trouwens ook niet genummerd, ik heb 'm ergens halverwege de jaren 90 nieuw gekocht toen ik op vakantie was in Tsjechie.
quote:De enige echt dure versies van die genummerde zijn de Engelse persingen ("the originals" weet je) Ik denk dat alleen de eerste 100.000 Engelse persingen genummerd zijn.
Volgens mij is The White Album trouwens altijd genummerd. Mijn exemplaar tenminste wel en die is gewoon in de jaren 80 in de winkel gekocht, dus geen originele 60's uitgave of zo. (natuurlijk wél met foto's en poster)
Edit: Ook buitenlands persingen (Duitse etc) hadden op bepaalde momenten nummers, maar die hebben een veel lagere verzamelwaarde.
[Dit bericht is gewijzigd door warpozio op 31-10-2003 13:41]
quote:Ik kwam inderdaad een verhaal tegen over de Amerikaanse persingen. Daar werden in verschillende fabrieken geperst en allemaal zijn ze begonnen met serienummer 1. Soms geschreven als 000001 dan weer als gewoon 1. Er zijn ongeveer 3.200.000 genummerde exemplaren gemaakt in Amerika. Vandaar natuurlijk ook de lagere waarde.
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:53 schreef warpozio het volgende:[..]
De enige echt dure versies van die genummerde zijn de Engelse persingen ("the originals" weet je) Ik denk dat alleen de eerste 100.000 Engelse persingen genummerd zijn.
Dan moet je voor de lol eens kijken in Records Collector Price Guide boek, de genummerden 000001 tem 000010 gaan zo'n 10.000 PondEdit: Ook buitenlands persingen (Duitse etc) hadden op bepaalde momenten nummers, maar die hebben een veel lagere verzamelwaarde.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:53 schreef warpozio het volgende:
Edit: Ook buitenlands persingen (Duitse etc) hadden op bepaalde momenten nummers, maar die hebben een veel lagere verzamelwaarde.
Viel natuurlijk te verwachten dat ik een Duitse zou hebben. Al zit er ook een vleugje Zweeds aan, als ik het goed zie.
In de uitloopgroef-ruimte staat ook nog 'Made in Germany'. Op het label (alleen van kant 2 trouwens) staat dus 'Made in Sweden'. Maar wat is dan made in Sweden? Alleen het label zeker?
Blijft toch een beetje vreemd dat ik begin jaren 80 nog een nieuwe genummerde Duitse versie in de winkel kon kopen. Tenminste, gevoelsmatig dan. Je zou denken dat voordat ik het kocht al zoveel exemplaren over de toonbank waren gegaan dat die genummerde versies op zouden zijn geweest. Maar misschien zijn ze bij die fabriek wel heel lang doorgegaan met nummeren. 'Tis natuurlijk ook een vrij hoog nummer, 969628. Aan de andere kant denk ik dat het afzetgebied van die Duitse versies toch vrij groot is/was, dus dan is een miljoen weer niet zoveel.
Goh, interessant allemaal.
quote:Zat ik ook naar te kijken, maar het is volgens mij gewoon zo bedoeld dat de credits ook voor de daarvoor genoemde (uncredited) nummers gelden.
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:41 schreef PimD het volgende:
Ook vreemd dat er op dat label bij een paar nummers wél een credit staat van wie het geschreven heeft, en bij een paar niet.....
quote:Je bedoelt 'witte' stukjes? Ja, die heb ik wel.
En dan waren er ook "banded" en "unbanded" persingen geloof ik -> of er wel of geen markering op het vinyl zit tussen tracks.
Goh, hiervoor heb ik die plaat echt nog nooit zo grondig bestudeerd als nu.
quote:Ik heb mijn vinyl versie er maar eens bij gepakt.
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:41 schreef PimD het volgende:
Ook vreemd dat er op dat label bij een paar nummers wél een credit staat van wie het geschreven heeft, en bij een paar niet..... En dan waren er ook "banded" en "unbanded" persingen geloof ik -> of er wel of geen markering op het vinyl zit tussen tracks.
quote:Ja, ik geloof het ook.
Op zondag 2 november 2003 23:53 schreef Enotris het volgende:
Volgens mij heb jij een hele weirde persing Jane.
quote:Is die Gouden Groef toch nog ergens goed voor geweest....
Op maandag 3 november 2003 20:00 schreef Jane het volgende:[..]
Ja, ik geloof het ook.
quote:Klopt niet helemaal natuurlijk, die beschrijving van de nieuwe cd, maar goed, het gaat om de beurs. Ik ga zelf niet, maar als beginnende verzamelaar kun je er soms wel leuke dingen kopen. Al moet je natuurlijk ook wel uitkijken niet afgezet te worden. Laten we hopen dat er ook eens een soort 'prijzenoorlog' tussen die handelaren uitbreekt.
Verzamelbeurs voor BeatlesfansLEIDEN - Al meer dan dertig jaar uit elkaar, maar nog altijd goed voor enorme belangstelling: The Beatles. Onder het motto Beat-Meet wordt op 16 november in het Anthoniuscentrum in Leiden een internationale beurs voor verzamelaars van Beatlesmuziek en -materiaal gehouden.
Aanleiding voor de beurs is de cd Let it be die half november wordt uitgebracht, in vergelijking met de lp destijds aangevuld met niet eerder verschenen materiaal. In Leiden kunnen de fans snuffelen tussen lp's, boeken, cd's, video's, singles en andere spullen. Bezoekers kunnen eigen materiaal meenemen en ter plekke ruilen of verkopen.
Bron: een artikeltje dat mijn tante me stuurde en dat ze uit een mij onbekende krant geknipt had
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 05-11-2003 20:43]
quote:Las ook op de site van radio 2 dat Let it be weer als single uitgebracht wordt (de nieuwe mix).
Op donderdag 6 november 2003 16:32 schreef zoom het volgende:
Op 16 november is op radio2 de nieuwe cd Let it Be geheel te horen.
quote:De non-Spector versie van The Long And Winding Road
Op donderdag 6 november 2003 20:29 schreef Jane het volgende:
Waarom Let It Be als single, vraag ik me af? Ok, meest bekende nummer waarschijnlijk, maar niet het nummer waar het meeste door Spector aan 'gerommeld' is.
*nog eens lacht (eigenlijk huilt) om Spectors TLAWR
quote:is dit de versie die op Athology 3 staat ?
Op donderdag 6 november 2003 21:28 schreef Rasing het volgende:[..]
De non-Spector versie van The Long And Winding Road
is imho de beste kanshebber om een hit te worden.
*nog eens lacht (eigenlijk huilt) om Spectors TLAWR
quote:Het wordt ook weer kerst dus past wel in de tijd van het jaar.
Op donderdag 6 november 2003 20:29 schreef Jane het volgende:
Waarom Let It Be als single, vraag ik me af? Ok, meest bekende nummer waarschijnlijk, maar niet het nummer waar het meeste door Spector aan 'gerommeld' is.
quote:Waarschijnlijk wel.
Op donderdag 6 november 2003 21:51 schreef zoom het volgende:[..]
is dit de versie die op Athology 3 staat ?
quote:Ik heb de album-versie van Let It Be (dus die met gitaarsolo) zelf altijd veel mooier gevonden dan de single. Maar ja, my humble opinion natuurlijk.
Op vrijdag 7 november 2003 10:45 schreef Enotris het volgende:
Hier hebben The Beatles zelf ook mee gerommeld, de dubbele gitaarsolo. Ben benieuwd welke gekozen wordt (of beter allebei).
quote:Ik ook, die klinkt een stuk ruiger.
Op vrijdag 7 november 2003 11:20 schreef Jane het volgende:[..]
Ik heb de album-versie van Let It Be (dus die met gitaarsolo) zelf altijd veel mooier gevonden dan de single. Maar ja, my humble opinion natuurlijk.
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on 'till tomorrow, let it be
I wake up to the sound of music
Mother Mary comes to me
There will be no sorrow, let it be
I.p.v. 'Speaking words of wisdom'. Is dat de niet versie uit de film? Ik weet het ff niet uit mijn hoofd. Ik denk het wel, want ik heb hem ook wel als clip op video.
Op één of andere manier vind ik die versie altijd erg mooi. Weet ook niet waarom.
quote:Die versie staat me niet zo 1 2 3 voor de geest en heb nu geen zin om alle 32 versies op de thirty days box door te gaan spitten. Leuk werkje voor morgen
Op vrijdag 7 november 2003 18:50 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk vind ik een andere versie van Let it be trouwens nog het állermooist. Dat is die met dat stukje afwijkende tekst:And when the night is cloudy
Mother Mary comes to me
There will be no sorrow, let it beI.p.v. 'Speaking words of wisdom'. Is dat de niet versie uit de film? Ik weet het ff niet uit mijn hoofd. Ik denk het wel, want ik heb hem ook wel als clip op video.
Op één of andere manier vind ik die versie altijd erg mooi. Weet ook niet waarom.
quote:Waarschijnlijk omdat 9 Lennon's favoriete nummer was, o.i.d. (zie ook #9 Dream uit zijn soloperiode). Het was iig niet de 9de take van een opname of zo.
Op zondag 9 november 2003 17:28 schreef RonB het volgende:
vandaag voor de zoveelste keer het White Album album beluisterd en wederom vroeg ik me af waarom Revolution 9 het nummer "9" heeft gekregen? Je hebt nl Revolution 1 en dan plots 9.
Een stukje uit The Complete Beatles Recording Sessions van Mark Lewisohn:
quote:
Thursdag 30 May 1968 - Abbey Road Studio's
[...]
It was certainly not unknown for the Beatles to record re-makes of certain songs during their sessions at Abbey Road, from 'Please Please Me' to 'Strawberry Fields Forever'. What was unusual was for them to release the original and re-made versions of the same song. The Beatles did this in 1968 with John Lennon's stunning new composition 'Revolution'. Briefly, the version on The Beatles was the first to be taped, and it was titled 'Revolution 1'. On the same album was 'Revolution 9', the second to be recorded. The third version appeared on the B-side of the group's next single, and this was, simply, 'Revolution'.The full story of the recordings is a little more complicated. For a start, 'Revolution 1' was itself originally titled 'Revolution' - obviously before it was realised that more than one version would be made. Furthermore, great chunks of 'Revolution 9' were born directly out of the early tapings of 'Revolution 1', being at this stage more than ten minutes long but cut for the LP to a little over four.
[...]
quote:Inderdaad zijn favoriete getal. Hij was ook op 9 oktober jarig en had het gevoel dat 9 steeds terugkeerde in zjn leven. Soms een beetje gezocht, heb wel eens in een interview gelezen dat Lennon/Ono ook 9 letters hadden.
Op zondag 9 november 2003 21:18 schreef Jane het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat 9 Lennon's favoriete nummer was, o.i.d. (zie ook #9 Dream uit zijn soloperiode). Het was iig niet de 9de take van een opname of zo.
quote:Dat is het ook hoor.
Op maandag 10 november 2003 14:36 schreef RonB het volgende:
hmm ok dan houd ik het op de favoriete-getal-theorie!
quote:Vandaag even geïnformeerd bij de platenzaak hier in Alkmaar, de release is inderdaad een dubbel cd. Hulde!
Op woensdag 29 oktober 2003 08:30 schreef Enotris het volgende:
Op The Beatles nieuwsgroep kwam ik dit bericht tegen over Let it be...nakedhttp://www.toshiba-emi.co.jp/international/release/200311/tocp67300-01.htm
DISC 2 BONUS DISC
Sun King
Don't Let Me Down
One After 909
Because I Know You Love Me So
Don't Pass Me By
Taking A Trip To Carolina
John's Piano Piece
Child Of Nature
Back In The USSR
Every Little Thing
Don't Let Me Down
All Things Must Pass
She Came In Through The Bathroom Window
Paul's Piano Piece
Get Back
Two Of Us
Maggie Mae
Fancy My Chances With You
Can You Dig It?
Get BackIk hoop dat het waar is en dat deze editie met bonusdisc ook hier te verkrijgen is.
quote:Heb jij de "thirty days box"?
Op zaterdag 8 november 2003 13:54 schreef Enotris het volgende:[..]
Die versie staat me niet zo 1 2 3 voor de geest en heb nu geen zin om alle 32 versies op de thirty days box door te gaan spitten. Leuk werkje voor morgen
quote:Ja 2 jaar geleden gedownload, niet origineel dus (ruim 1000 gulden ging mijn budget te boven).
Op dinsdag 11 november 2003 17:26 schreef warpozio het volgende:[..]
Heb jij de "thirty days box"?
quote:op www.beatles.com staan nu wat fragmenten.
Op dinsdag 11 november 2003 17:27 schreef warpozio het volgende:
Heeft eigenlijk al iemand de Let it be naked gehoord ondertussen?
Zijn er ergens fragmenten online te hoor?
Ik vind het album, hoewel het in principe dezelfde nummers zijn die je al kent, wel bijzonder. Het is interessant om het naast de origineel uitgebrachte opnames te beluisteren wat je meer inzicht geeft in hoe het volgens hen moest klinken en hoe het uiteindelijjk is geworden. Wat je hoort zijn nl echt de 'kale' uitvoeringen van de nummers.
De bonus disk bestaat uit opnames van gesprekken die in de studio plaatsvonden en zijn ook erg leuk om naar te luisteren.
Er staat verder ook nog een uitgebreid geschreven interview in het boekje maar dat heb ik nog niet helemaal gelezen.
quote:Heb jij 'm al dan ???
Op dinsdag 11 november 2003 18:41 schreef el_bario het volgende:[..]
De bonus disk bestaat uit opnames van gesprekken die in de studio plaatsvonden en zijn ook erg leuk om naar te luisteren.
Er staat verder ook nog een uitgebreid geschreven interview in het boekje maar dat heb ik nog niet helemaal gelezen.
quote:Gooi 's wat scans online... Is het hoesje in het echt wél mooi of ziet het er nog steeds niet uit
Op dinsdag 11 november 2003 18:56 schreef el_bario het volgende:[..]
yes !
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:56 schreef el_bario het volgende:[..]
yes !
Ik heb een paar dagen geleden de single wel (goed) gehoord bij Hans Schiffers. Let it be dus. Geen versie die ik al kende volgens mij. De zang klonk ook wezenlijk anders. Maar ik moet hem nog een paar keer horen voordat ik kan zeggen wat ik er echt van vind.
quote:Hier een screenshot. Al dat grijs is zilvere inkt, dus die plaatjes op het internet doen het zowiezo geen recht aan. Ik heb de CDs al omdat ik voor EMI, en inmiddels al een maand of twee aan deze release werk. Maar Maandag is ie uit dus dan kun je hem zelf luisteren. De 12" format heeft trouwens een bonus 7" single en een groter boek. Die uitvoering is wel het mooist, als je dat belangrijk vind.
Op dinsdag 11 november 2003 19:13 schreef PimD het volgende:[..]
Gooi 's wat scans online... Is het hoesje in het echt wél mooi of ziet het er nog steeds niet uit
Ben trouwens benieuwd waar je 'm vandaan hebt? Kan me niet voorstellen dat je ze in een normale winkel al kunt krijgen... Werk je op een groothandel ofzo ?
quote:Damn, toch wel erg verleidelijk om de LP dan ook maar meteen erbij te kopen
Op dinsdag 11 november 2003 20:06 schreef el_bario het volgende:[..]
Hier een screenshot. Al dat grijs is zilvere inkt, dus die plaatjes op het internet doen het zowiezo geen recht aan. Ik heb de CDs al omdat ik voor EMI, en inmiddels al een maand of twee aan deze release werk. Maar Maandag is ie uit dus dan kun je hem zelf luisteren. De 12" format heeft trouwens een bonus 7" single en een groter boek. Die uitvoering is wel het mooist, als je dat belangrijk vind.
quote:Ik ben al weer om, ga ook de LP kopen
Op dinsdag 11 november 2003 20:26 schreef PimD het volgende:[..]
Damn, toch wel erg verleidelijk om de LP dan ook maar meteen erbij te kopen
... Die bonus 7" - is dat gewoon de nieuwe Let It Be?
quote:In Gent moet je bij de Vynilla zijn ...
Op dinsdag 11 november 2003 20:58 schreef Jane het volgende:
Wat is een goed adres om die lp te kopen? Heb al in geen eeuwen (nieuw) vinyl gekocht.
quote:Niets iets meer in de regio Amsterdam/Gooi/Utrecht?
Op dinsdag 11 november 2003 21:22 schreef warpozio het volgende:[..]
In Gent moet je bij de Vynilla zijn ...
quote:Denk dat ze 'm bij de Fame wel zullen hebben, daar hebben ze meestal nog wel wat nieuw vinyl staan... Je zult er alleen wel een onbeschofte prijs voor moeten betalen, Fame een beetje kennende
Op dinsdag 11 november 2003 21:23 schreef Jane het volgende:[..]
Niets iets meer in de regio Amsterdam/Gooi/Utrecht?
Ik kijk op de platenbeurs in Utrecht over 1.5 week wel of ze 'm daar ergens hebben....
quote:Da Capo, is dat die winkel met die Platenkelder? Zo ja
Op dinsdag 11 november 2003 21:43 schreef Zander het volgende:
Denk dat ze 'm bij Da Capo in Utrecht (aan het eind van de Oudegracht) ook wel zullen hebben. En Amazon.co.uk verkoopt 'm ook (wel 18 Britse ponden).
Coole winkel, veel shit voor weinig
quote:Boudisque, Haringpakkersteeg Amsterdam
quote:Concerto heeft ook vinyl.
quote:En een paar dagen geleden zei je nog dat je daar echt niet aan begon
Op dinsdag 11 november 2003 22:08 schreef RonB het volgende:
merde!
dan ga ik toch ook maar eens denken om m'n eerste Beatles vinyl LP in huis te halen
ben benieuwd wat daarna op vinyl van ze bij me in huis gaat komen....
quote:Heb gisteravond Anthology 8 zitten kijken en daar zit-ie dus ook in. het is inderdaad een erg mooie uitvoering. Het klinkt erg berustend, zo van OK, dit is het einde...let it be.
Op vrijdag 7 november 2003 18:50 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk vind ik een andere versie van Let it be trouwens nog het állermooist. Dat is die met dat stukje afwijkende tekst:And when the night is cloudy
Mother Mary comes to me
There will be no sorrow, let it beI.p.v. 'Speaking words of wisdom'. Is dat de niet versie uit de film? Ik weet het ff niet uit mijn hoofd. Ik denk het wel, want ik heb hem ook wel als clip op video.
quote:Klopt dat (vooral) George tijdens The White Album sessies op een 6-snarige bas speelde. Heb er expres opgelet hoe John's gitaar/bas eruitzag. Het leek meer op een gitaar maar ik kan me vergissen. En de baslijnen waren ook wel erg goed (niet echt in Lennon stijl dus, die niet echt kon bassen).
Op woensdag 12 november 2003 13:31 schreef Rasing het volgende:
Volgens mij is het John. Of hij speelt een baspartij op een gewone gitaar, of het is een zessnarige bas. Ik heb wel eens iets gehoord over een zessnarige bas waar John en George op speelden als Paul achter de piano zat, dus dit zal m wel zijn. Denk ik. Ziet er niet erg lomp uit, voor een 6-snarige bas.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 07:30 schreef Enotris het volgende:
Overdub? Weet jij dat Jane als Beatles-bas expert?
Ik weet dit dan ook niet uit mijn hoofd, maar ik heb net even gekeken of ik er wat over in The Complete Beatles Recording Sessions kon vinden. Daarin wordt deze specifieke versie niet genoemd, maar ik heb ook gekeken wat er überhaupt aan overdubs voor het nummer worden genoemd en daar zitten geen bas-overdubs bij. Ik ben dus geneigd te denken dat die er niet zijn geweest. En ook ik meen me te herinneren dat Lennon inderdaad bas speelt op 'Let it be', maar ik heb daar zo gauw geen onderbouwing van kunnen vinden.
quote:Even off topic: wat voor foto heb je nu staan Jane
Op woensdag 12 november 2003 21:10 schreef Jane het volgende:[..]
Zo zou ik mezelf nooit noemen hoor! En volgens mij ben jij minstens zo'n 'expert' als ik.
dank je wel
Ik weet dit dan ook niet uit mijn hoofd, maar ik heb net even gekeken of ik er wat over in The Complete Beatles Recording Sessions kon vinden. Daarin wordt deze specifieke versie niet genoemd, maar ik heb ook gekeken wat er überhaupt aan overdubs voor het nummer worden genoemd en daar zitten geen bas-overdubs bij. Ik ben dus geneigd te denken dat die er niet zijn geweest. En ook ik meen me te herinneren dat Lennon inderdaad bas speelt op 'Let it be', maar ik heb daar zo gauw geen onderbouwing van kunnen vinden.
quote:Oh, da's een plaatje dat ik heb gezocht naar aanleiding van de Cynthia Plaster Caster Award die ik heb gewonnen bij De Fok! Muziek Awards: De uitslag!. Allemaal de schuld van The Beatles!
Op woensdag 12 november 2003 21:42 schreef Enotris het volgende:Even off topic: wat voor foto heb je nu staan Jane
quote:Ik heb het net even gelezen. Van harte gefeliciteerd.
Op woensdag 12 november 2003 21:51 schreef Jane het volgende:[..]
Oh, da's een plaatje dat ik heb gezocht naar aanleiding van de Cynthia Plaster Caster Award die ik heb gewonnen bij De Fok! Muziek Awards: De uitslag!. Allemaal de schuld van The Beatles!
![]()
quote:Op haar website schrijft ze:
Op woensdag 12 november 2003 22:28 schreef Enotris het volgende:
Wie is Cynthia Plaster?
"Hi, I'm Cynthia and I'm a recovering groupie.
I make plaster casts of penises and breasts that are attached to rock stars and other talented earthlings."
En om deze post toch nog enigszins ontopic te maken, verklaar ik hierbij dat mijn Beatlescollectie allerlei zaken bevat, doch geen gipsen afgietsels van welke lichaamsdelen dan ook.
quote:Beatles For Sale. Jammer dat ze na AHDN weer terug moesten grijpen naar covers. Kansas City is nog aardig, maar Words of Love en Mr. Moonlight...
Op donderdag 13 november 2003 10:59 schreef PogueMahone het volgende:
zomaar een vraagje, wat vinden jullie het minste album van the Beatles
Help! was gelukkig weer stukken beter.
quote:Ik vind Words of love wel een leuke cover
Op donderdag 13 november 2003 14:30 schreef Rasing het volgende:[..]
Beatles For Sale. Jammer dat ze na AHDN weer terug moesten grijpen naar covers. Kansas City is nog aardig, maar Words of Love en Mr. Moonlight...
Help! was gelukkig weer stukken beter.
quote:hmmm
quote:Van de Ringo sessie waarbij Ringo's versie ook is opgenomen (1971 geloof ik). Ze hebben het nummer samen geschreven en George Harrison was de producer van de Ringo single. Geen Beatles nummer dus en ook geen medewerking van Lennon of McCartney.
Op donderdag 13 november 2003 19:22 schreef PimD het volgende:
Vraagje: de George Harrison versie van "It Don't Come Easy", van welke sessies is die? Ik neem aan van Let It Be of Abbey Road? De muziek is bijna identiek op de GH versie en op de solo versie van Ringo, is de versie van Ringo dus in principe gewoon een Beatles nummer uitgebracht als Ringo? Oftewel, spelen John, Paul & George ook op de Ringo versie?
quote:Yellow submarine, omdat daar maar 4 nieuwe nummers op staan waarvan ik alleen Hey Bulldog heel erg goed vind en Only a Northern Song gewoon goed (hoewel ik de voorkeur geef aan de Anthology versie).
quote:Ok, wist ik niet - heb het album van Ringo alleen op mp3 op het moment... Eerst maar 's het standaard Beatles spul, en dan nog wat solo-spul bij elkaar zien te krijgen
Op donderdag 13 november 2003 22:04 schreef Enotris het volgende:[..]
Van de Ringo sessie waarbij Ringo's versie ook is opgenomen (1971 geloof ik). Ze hebben het nummer samen geschreven en George Harrison was de producer van de Ringo single. Geen Beatles nummer dus en ook geen medewerking van Lennon of McCartney.
quote:Na het lezen van je vraag heb ik mezelf voor de onmogelijke taak gesteld om de Beatlesalbums op volgorde van mijn voorkeur te rangschikken. Onmogelijk omdat het enorm stemmingsgevoelig is, maar natuurlijk ook omdat de Beatles natuurlijk geen 'slechte' albums hebben gemaakt (om maar eens een open deur in te trappen). Op allmusic.com hebben alle reguliere Beatles-albums op 1 na zelfs 5 sterren, dus die helpen ook al niet mee.
Maar goed, hier zijn ze van meest tot minst favoriet:
1. Abbey Road (1969)
Perfect album, meer kun en hoef je er eigenlijk niet over zeggen.
2. Revolver (1966)
Ook een perfect album en strijdt bij mij altijd om de eerste plaats met Abbey Road.
3. The Beatles (White Album) (1968)
Vaak gehoorde kritiek op The White Album is dat het meer klinkt als een album van vier soloartiesten dan van een band als geheel. Maar de verscheidenheid aan muziek maakt het ook juist boeiend.
4. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
Beroemdste album van de Beatles. Wat moet ik er nog over zeggen?
5. Let It Be (1970)
Ja, toch Let It Be op deze plek, ondanks Phil Spector zullen we maar zeggen. Gewoon omdat ik nog steeds kippevel krijg van Two Of Us, Dig A Pony, I Me Mine, I've Got A Feeling enz. enz... En omdat ik bij het luisteren nog altijd terugdenk aan die avond dat ik als 14-jarige 's avonds laat, helemaal van de wereld, bij de Meervaart naar buiten liep nadat ik de film voor het eerst had gezien. Op bijna bioscoopformaat. Geweldige ervaring.
6. Magical Mystery Tour (1967)
Eígenlijk hoort deze er niet echt tussen, omdat het natuurlijk oorspronkelijk een EP was. Heb ook getwijfeld of hij misschien niet iets moest zakken in de lijst, maar er staan toch zulke mooie nummers op dat hij op deze plek is blijven staan.
7. Rubber Soul (1965)
Ja, ook zo'n moeilijke plek. De nummers 6 t/m 11 kunnen sowieso elk moment voor mij van plek wisselen. Erg moeilijk om daar een rangorde in aan te brengen.
Op Rubber Soul zijn voor het eerst voorbodes te horen van de dingen die zouden gaan komen. Vooral een Lennon-hoogtepunt, dit album, met nummers als Norwegian Wood, Nowhere Man en In My Life, al staat ook een van zijn eigen meest gehate nummers Run For Your Life er op. Mijn McCartney-favoriet van dit album: I'm Looking Through You.
8. Help! (1965)
Al was het alleen maar om (het geweldige!) I've Just Seen A Face, maar natuurlijk ook met You've Got To Hide Your Love Away, Ticket To Ride, Yesterday, enz.
9. Please Please Me (1963)
Debuutalbum en ik had hem eigenlijk nog wel wat hoger willen zetten. In recordtempo opgenomen en het enthousiasme spat er vanaf. Inclusief Lennon's ongeevenaarde vertolking van Twist And Shout natuurlijk.
10. A Hard Day's Night (1964)
Het enige Beatlesalbum met alleen maar Lennon & McCartney nummers.
11. With The Beatles (1963)
Tweede Beatlesalbum met daarop de eerste Harrison-compositie die op een album verscheen, Don't Bother Me. Leuk nummer. En ook met All My Loving en Lennon's mooie uitvoering van Smokey Robinson's You Really Got A Hold On Me.
12. Beatles For Sale (1964)
Opgenomen op het hoogtepunt van Beatlesmania, toen het schrijven van nieuwe songs eigenlijk een beetje in de verdrukking kwam. Vandaar dat werd teruggegrepen op een aantal covers. Misschien wel algemeen beschouwd als een minder album, maar hee, I'm A Loser en Baby's In Black staan er wel op en dat zijn toch mooie nummers.
13. Yellow Submarine (1969)
Eigenlijk om precies dezelfde reden die Enotris hierboven al beschreef. Ik vind die vier nummers die nieuw op dat album verschenen allemaal wel ok, maar dat is te mager voor een heel album.
Pfffff, nou dat was em.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 14-11-2003 00:33]
quote:Dat roep ik al meer dan 20 jaar en ik heb nog niet al het solowerk compleet!
Op donderdag 13 november 2003 23:08 schreef PimD het volgende:[..]
Ok, wist ik niet - heb het album van Ringo alleen op mp3 op het moment... Eerst maar 's het standaard Beatles spul, en dan nog wat solo-spul bij elkaar zien te krijgen
quote:Hehe - ik ben ook absoluut niet van plan om alles van R+P+G+J te kopen hoor... Misschien wat best-ofs ofzo, maar anders wordt het toch echt te duur
Op vrijdag 14 november 2003 00:31 schreef Jane het volgende:[..]
Dat roep ik al meer dan 20 jaar en ik heb nog niet al het solowerk compleet!
quote:Nou ja, best of's.... Dan kun je misschien toch beter (ook) een paar van de beste soloplaten kopen, denk ik. Van McCartney ben ikzelf bijvoorbeeld aardig compleet. Ik mis eigenlijk alleen die klassieke werken (laksheid) en wat obscuur werk dat ik niet kan vinden (filmmuziek en zo). Ik heb ook zijn 'Best of' albums - Wings Greatest (lp), All The Best (heb ik op lp, maar is er ook op cd dacht ik) en Wingspan - maar daar staan dan toch voornamelijk veel singles op.
Op vrijdag 14 november 2003 07:35 schreef PimD het volgende:[..]
Hehe - ik ben ook absoluut niet van plan om alles van R+P+G+J te kopen hoor... Misschien wat best-ofs ofzo, maar anders wordt het toch echt te duur
Maar ik zou me ook eerst concentreren op Beatles-materiaal, idd.
quote:Is bij mij juist anders om gegaan...McCartney's solowerk vind ik, op een paar uitzonderingen daar gelaten, echt helemaal geweldig! Heb dan ook (bijna) alles van hem.
Op vrijdag 14 november 2003 12:24 schreef Jane het volgende:[..]
Maar ik zou me ook eerst concentreren op Beatles-materiaal, idd.
groet,
Frida
quote:Ik heb vanavond ook nog even naar het stukje op de Anthology zitten kijken, maar volgens mij zie je John wel bas spelen. Maar goed, ik ben geen muzikant, dus ik kan er ook helemaal naast zitten. Iig speelt George gitaar en Ringo drums.
Op woensdag 12 november 2003 07:30 schreef Enotris het volgende:[..]
Heb gisteravond Anthology 8 zitten kijken en daar zit-ie dus ook in. het is inderdaad een erg mooie uitvoering. Het klinkt erg berustend, zo van OK, dit is het einde...let it be.
Wat me wel opviel, nu ik het geluid ook over de stereo speelde, is dat er een erg prominente bas inzit terwijl je niemand bas ziet spelen. Overdub? Weet jij dat Jane als Beatles-bas expert?
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 11:39 schreef zoom het volgende:
hier een link naar een promoclip van concert for George . De cd en dvd zouden de 18e uit komen maar zijn nu al te bestellen bij bol.com met release datum de 14e
quote:Ik ook nog steeds niet. Het is sowieso erg lastig om een aantal George Harrison en Ringo Starr cd's te bemachtigen omdat ze out of print zijn.
Op vrijdag 14 november 2003 00:31 schreef Jane het volgende:[..]
Dat roep ik al meer dan 20 jaar en ik heb nog niet al het solowerk compleet!
quote:Welk obscuur werk mis je nog (The Family Way, Honorary Consul misschien?)
Op vrijdag 14 november 2003 12:24 schreef Jane het volgende:[..]
wat obscuur werk dat ik niet kan vinden (filmmuziek en zo).
quote:yep
Op zaterdag 15 november 2003 16:58 schreef Enotris het volgende:[..]
Welk obscuur werk mis je nog (The Family Way, Honorary Consul misschien?)
quote:Deze bootleg is in vele vormen verschenen. Is leuk om veel white album nummers in hun oerversie te horen. Het zijn een soort demo's. Een aantal van deze nummers staan ook op Anthology 3.
Op zondag 16 november 2003 14:53 schreef TomBombadil het volgende:
Kent/ heeft iemand deze plaat?
Wordt wel erg enthousiast over geschreven, dus graag wat info van iemand over deze bootleg
quote:Die zoek ik ook nog, vooral Honorary consul is nergens te vinden (heb m wel op MP3).
Op zondag 16 november 2003 01:18 schreef Jane het volgende:[..]
yep
quote:Heb het niet eens op mp3, maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet goed gezocht heb.
Op zondag 16 november 2003 15:15 schreef Enotris het volgende:[..]
Die zoek ik ook nog, vooral Honorary consul is nergens te vinden (heb m wel op MP3).
Hehehe, een tijdje geleden was ik in een cd-winkel in Schagen (of all places) en daar viel mijn oog ineens op een cd met op de hoes vrij groot geschreven 'The Family Way'. Mijn hart sloeg even over van ongeloof! En het was dus ook niet McCartney's originele muziek. Tenminste, wel de muziek, maar nagespeeld door één of ander (ik dacht Skandinavisch) orkestje of zo, als ik me goed herinner. Niet gekocht dus.
Nou loop ik al een hele tijd te twijfelen of ik de Anthology box moet kopen. 't zijn gelijk 5 dvd's, dus qua kwantiteit zit 't vast wel goed. Nou is mijn vraag: is de box ook nog wel van een goede kwaliteit?
Kijk, als ik die box koop, 'm 1 keer kijk en vervolgens in de kast zet om hem te laten verstoffen, dat vind ik een beetje zonde. Dus is ie leuk genoeg om 'm wat vaker te kijken?
quote:Sluit ik me geheel bij aan. Zet nog regelmatig een van dvd's op.
Op dinsdag 18 november 2003 17:09 schreef Frozen het volgende:
De DVD is van fantastische kwaliteit! Ik heb m regelmatig bekeken. Er staat meer dan genoeg op zodat je je niet zult vervelen. Veel live concerten en complete nummers, dus er is eigenlijk weinig verknipt, zodat het om alleen al te beluisteren de moeite waard is.
Maar je moet natuurlijk wel fan zijn...
De Anthology DVD's zijn zeer zeker de moeite waard. Veel meer dan dat zelfs! En dit in tegenstelling tot sommige (veel) andere DVD's die inmiddels over The Beatles zijn verschenen. Die zijn vaak gemaakt om ff snel wat geld in het laatje te brengen en bevatten weinig interessants of in sommige gevallen gewoon verkeerde informatie.
The Anthology is in opdracht van de Beatles zelf gemaakt. Dat betekent dat alles uit hun oogpunt (en door henzelf) wordt verteld. Sommige mensen zien dat als bezwaar, maar ik zelf eigenlijk niet. Grote voordeel is dat er heel veel bekend en onbekend materiaal in te zien is en dat uit alles blijkt dat het met zeer veel zorgvuldigheid gemaakt is. En ook dát je ze nu juist allemaal aan het woord hoort (ook Lennon).
Ik had de serie al op video, maar nadat ik de DVD box had gekocht heb ik hem weer bijna in één ruk achter elkaar gekeken. Het verveelt geen moment. Echt, als je meer van de Beatles wilt zien/weten en iets op DVD wilt aanschaffen, dan kan ik je eigenlijk alleen The Anthology aanbevelen. Al het andere in zijn soort valt er simpelweg bij in het niet.
quote:Ik zat al op je reactie te wachten
Op dinsdag 18 november 2003 17:51 schreef Jane het volgende:
Misschien dat mijn mening in deze niet echt als objectief wordt beschouwd, maar ik ga toch even reageren.
quote:Ik sluit me er ook bij aan
Op dinsdag 18 november 2003 21:41 schreef Enotris het volgende:[..]
Ik zat al op je reactie te wachten
![]()
Heb er niets aan toe te voegen na deze superlatieven.
En Mull Of Kintyre (mijn eerste single) staat vermeld als de best verkochte single van de 70's.
Bron: www.everyhit.com
If Needed Someone - Eric Clapton
Give Me Love (Give Me Peace On Earth) - Jeff Lynne
Here Comes The Sun - Joe Brown
Taxman - Tom Petty and the Heartbreakers
Handle with care - Tom Petty ,Jeff Lynne, Dhani Harrison
Isn't it a Pitty - Billy Preston
Photograph - Ringo Star
Something - Paul Mc Cartney
All Things must Pass - Paul Mc Cartney
While My Guitar Gently Weeps - Paul Mc Cartney , Eric Clapton
My Sweet Lord Lord - Billy Preston
Binnenkort komt de dubbel dvd uit met als extra's oa intervieuws en beelden van de repetities.Tevens een uitvoerig van Monty Pyhtons met Tom Hanks
edit: typ fout
[Dit bericht is gewijzigd door zoom op 21-11-2003 17:32]
quote:Nee, gelukkig niet !
Op vrijdag 21 november 2003 17:31 schreef Jane het volgende:
Dat klinkt goed zoom, maareh... ik durf het bijna niet te vragen... zit er Copy Control op die cd?
quote:Ah, dan ga ik er maar eens naar op zoek. Tnx!
Op vrijdag 21 november 2003 17:34 schreef zoom het volgende:[..]
Nee, gelukkig niet !
![]()
quote:En het was nog het boek van Goldman ook!
Op zondag 23 november 2003 23:17 schreef SunChaser hier het volgende:
Wat een chagerijnig wijf was dat op de vlooienmarkt. Er was ook een afgeschreven bibliotheekboek over Lennon. 10 Euro vroeg ze ervoor en afdingen was er niet bij. Dus mocht ze het lekker houden.
Ik heb natuurlijk zelf al jaren niet meer gekeken naar de gewone Beatles-lp's op platen- en vlooienmarkten, maar ik schrok eigenlijk wel van de prijzen die ze bij dat standje vroegen. Het was het enige standje waar ze vrijwel alleen muziekspullen verkochten, platen en boeken (veel Beatles), en de prijzen lagen er gewoon veel hoger dan bij de andere stands. Daar waar de boeken bij anderen allemaal 1 tot 3 euro kostten, waren ze daar ineens 10 euro, inderdaad zonder dat er te praten viel over de prijs. Muziek is kennelijk ook Big Business in de tweedehandswereld.
Inderdaad, er zijn er miljoenen van die lp's over de toonbank gegaan en zo'n persing zoals ik ze bijvoorbeeld in de jaren 80 nieuw kocht zijn ook helemaal niet echt zeldzaam. Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat ze nu tweedehands hetzelfde blijken te kosten als destijds nieuw. Ik heb overigens niet gekeken naar de kwaliteit, maar de hoes zag er iig wel al echt tweedehands uit.
De originele Magical Mystery Tour EP hadden ze trouwens ook (dus met boekje waar 2 singles in zitten). Ik heb niet gekeken of hij compleet was en hoe de plaatjes eruit zagen, maar daar werd dus 22 euro voor gevraagd! Ok, dat is natuurlijk wel origineel jaren 60 en volgens mij is die EP niet eens overal uitgebracht(?), maar toch viel het me ook daarbij op dat de tweedehandsprijzen enorm gestegen zijn de afgelopen + 20 jaar. Ik heb er namelijk ooit 10 gulden voor betaald en nu vragen ze er dus omgerekend bijna 50 gulden voor.
quote:hangt ervanaf uit welk land hij komt (kun je zien aan het serienummer)
quote:Uit Duitsland dus (zie plaatjes even verderop in dit topic).
Op maandag 24 november 2003 15:54 schreef warpozio het volgende:[..]
hangt ervanaf uit welk land hij komt (kun je zien aan het serienummer)
*woei* The Beatles!!!!!!!!!
quote:Ik ken er maar een.
Op maandag 24 november 2003 16:07 schreef PogueMahone het volgende:
Zijn er verschillende cd-uitgaven van Sgt. Pepper's?
quote:Niet wat muziek of de geluidskwaliteit betreft dat ik weet iig. Dus geen opgelapte versie of zo.
Of de verpakking verschilt weet ik eigenlijk niet. Ik heb er een waar een apart boekje bijzit dat samen met de cd in een soort kartonnen omschuifhoesje past.
quote:Beatles-platen zijn altijd al relatief duur geweest op de tweedehands markt, maar je merkt ook in het algemeen dat de prijzen voor tweedehands platen stijgen. Tenminste, dat is mijn ervaring als verzamelaar. Het aanbod neemt af, want veel mensen hebben hun lp's al jaren geleden de deur uit gedaan, maar vinyl lijkt de laatste jaren weer aan populariteit te winnen en de vraag neemt dus toe. Persoonlijk vind ik het dan ook een goede zaak dat steeds meer nieuwe releases ook weer als lp worden verkocht.
Op maandag 24 november 2003 12:19 schreef Jane het volgende:
Inderdaad, er zijn er miljoenen van die lp's over de toonbank gegaan en zo'n persing zoals ik ze bijvoorbeeld in de jaren 80 nieuw kocht zijn ook helemaal niet echt zeldzaam. Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat ze nu tweedehands hetzelfde blijken te kosten als destijds nieuw. Ik heb overigens niet gekeken naar de kwaliteit, maar de hoes zag er iig wel al echt tweedehands uit.
quote:Nee slechts 1, degene die Jane hierboven beschreef met het aparte boekje.
quote:wat is die tweede Abbey Road cd versie dan??
Op maandag 24 november 2003 19:31 schreef Enotris het volgende:
Nee slechts 1, degene die Jane hierboven beschreef met het aparte boekje.
Alleen van Abbey Road zijn 2 cd-versies (en nu een beetje Let it be).
quote:Ja, ik ben ook benieuwd. Ken er ook maar 1.
Op maandag 24 november 2003 23:42 schreef RonB het volgende:[..]
wat is die tweede Abbey Road cd versie dan??
(of wordt er een VS en UK versie bedoeld, met verschillende hoezen?)
quote:De reguliere Beatles-cd's, die nu nog in de winkel liggen, zijn uitgebracht in 1987 maar in Japan is al in 1985/86 Abbbey Road verschenen maar voor die release zijn niet de originele masters gebruikt.
Op maandag 24 november 2003 23:42 schreef RonB het volgende:[..]
wat is die tweede Abbey Road cd versie dan??
quote:Oh, ho wacht even voordat je dat doet en lees ook ff wat ik hier heb geschreven: Dag Dwerg, heigh ho, It's home from work we go
Op dinsdag 25 november 2003 08:14 schreef Enotris het volgende:
http://www.46664.com is een site over het komende concert voor Nelson Mandela. Paul McCartney treedt daar ook op en er is ook een nieuw nummer te downloaden Van McCartney met Dave Stewart (vroeger van de Eurythmics).
Als je EUR0,99 betaald mag je m downloaden.
In het kort komt het hier op neer. Je downloadt die file en als je hem dan af wilt spelen in je Mediaplayer dan krijg je een schermpje van Click To Pay waarmee je met je creditcard het geld kunt betalen. Als die transactie succesvol is (en dat was ie bij mij) dan moet je een licentie binnenkrijgen waardoor je het nummer kunt afspelen.
Wat gebeurde er nu bij mij?
Ik bleef maar dat Click To Pay schermpje krijgen als ik hem wilde afspelen, dus heb ik gemaild naar Tiscali. Uiteindelijk mailden ze me een link waarmee ik de licentie alsnog kon ontvangen. Maar daarna bleef ik de melding krijgen dat mijn Mediaplayer geen licenties kon ontvangen en dat terwijl ik toch versie 7.1 had gedownload (wat me in eerste instantie aangeraden was). In de melding verwijst Tiscali naar de downloadsite van Mediaplayer 9, maar ja, die kun je weer niet installeren als je de gewone Windows 98 hebt, zoals ik.
Kortom, als je geen Windows 98 Second Edition hebt of hoger, moet je het zeker niet gaan downloaden en/of betalen want je krijgt hem niet aan de praat!
quote:Had ik niet gelezen Jane, bedankt voor de tip.
Op dinsdag 25 november 2003 10:21 schreef Jane het volgende:[..]
Oh, ho wacht even voordat je dat doet en lees ook ff wat ik hier heb geschreven: Dag Dwerg, heigh ho, It's home from work we go
quote:Als je een hogere Windows-versie hebt waar je Mediaplayer 9 gewoon op kunt installeren is er denk ik niet veel aan de hand. De waarschuwing was vooral bedoeld voor mensen die zoals ik nog gewoon met Windows 98 (first edition) of lager werken. Ik vond dat het niet echt duidelijk werd op die site dat je hem dan niet zou kunnen afspelen. Van mij was het dom dat ik na het installeren van versie 7.1 niet heb gecontroleerd of de testvideo het deed. Dat moet je dus iig altijd eerst doen.
Op dinsdag 25 november 2003 13:15 schreef Enotris het volgende:Had ik niet gelezen Jane, bedankt voor de tip.
P.S. en het fijne van dat soort bestandjes is ook dat ze het weer niet meer doen op een andere pc of als je je pc weer een keer opnieuw moet installeren. Gelijk een backup maken in een ander formaat dus, zou ik aanraden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 25-11-2003 14:23]
quote:oh ja klopt. ik meen zelfs dat die eerder dan 85/86 waren verschenen? ergens rond 83/84
Op dinsdag 25 november 2003 07:01 schreef Enotris het volgende:
De reguliere Beatles-cd's, die nu nog in de winkel liggen, zijn uitgebracht in 1987 maar in Japan is al in 1985/86 Abbbey Road verschenen maar voor die release zijn niet de originele masters gebruikt.
quote:Dat zou ook best kunnen. Ik heb geen idee hoe de kwaliteit is ivm de 1987 release.
Op dinsdag 25 november 2003 15:50 schreef RonB het volgende:[..]
oh ja klopt. ik meen zelfs dat die eerder dan 85/86 waren verschenen? ergens rond 83/84
quote:Zei me onlangs iemand dat de vinyl versie van let it be naked anders is in de UK en de VS.
Op maandag 24 november 2003 19:31 schreef Enotris het volgende:[..]
Nee slechts 1, degene die Jane hierboven beschreef met het aparte boekje.
Alleen van Abbey Road zijn 2 cd-versies (en nu een beetje Let it be).
quote:Ik heb de Canadese persing van de CD van LIBN en de tracklist is gewoon hetzelfde als de Europese... Kan me daarom niet voorstellen dat ze de lp wel aanpassen
Op woensdag 26 november 2003 14:31 schreef warpozio het volgende:[..]
Zei me onlangs iemand dat de vinyl versie van let it be naked anders is in de UK en de VS.
Er zou 1 nummer meer of minder op staan... maar hebdie tweede versie nog niet gevonden
Toch heb ik ook wel wat kritiek. Kijk, van veel (de meeste) van de nummers bestaan natuurlijk geen echte videoclips, dus hebben ze ze hiervoor gemaakt. Sommige zijn zeker geslaagd, maar andere naar mijn mening helemaal niet. Beetje knullig in mijn ogen. Ik snap niet waarom dat niet beter gedaan is. Er is toch veel mogelijk met digitale techniek tegenwoordig (en dat zie je ook wel aan andere delen van de dvd), dus waarom je dan bij sommige 'clips' het idee krijgt dat er een stagiaire aan het werk is geweest begrijp ik niet. Maar goed, misschien heeft Yoko het zo gewild, nietwaar?
Net als waarschijnlijk bij het clipje van Happy X-mas (War Is Over). Hier komt John helemaal niet voor (in de andere wel hoor). En kijk, ik begrijp echt wel waar het nummer over gaat en een zoetsappig clipje zou er ook niet bij passen, maar nu zijn het dus alleen maar beelden van uitgehogerde kinderen, lijken, oorlogsbeelden en kinderen met afgerukte ledematen. Ik begrijp de boodschap, maar volgens mij schiet het zo wel z'n doel voorbij. Ik hoef de clip niet zo nodig weer een keer te zien, terwijl dat waarschijnlijk wel zo was geweest als ze dezelfde boodschap een iets andere verpakking hadden gegeven. Dat de vreselijke beelden afgewisseld waren met iets hoopgevends of zo.
Nou ja, er staan dus wel hele mooie en leuke beelden op de dvd, maar ik vind de kwaliteit van de vormgeving wat wisselvallig.
quote:Ik ben misschien niet de beste persoon om dat aan te vragen. Ik weet alleen dat de Anthology 'officieel' is. Als je het tenminste over de Beatles als groep en niet solo hebt.
Op donderdag 27 november 2003 01:15 schreef Seborik het volgende:
Jane, wat zijn nu de 'officiële' Beatles-dvd's? Zie met regelmaat aanbiedingen... maar weet nooit of het een 'echte' is.
Misschien dat iemand anders nog wat weet?
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 27-11-2003 01:38]
Ja, de films. A Hard Days Night en Yellow Submarine heb ik zelf ook. Help ben ik nog niet tegengekomen. Zal eens op internet zoeken.
Zag trouwens dat deze in de aanbieding was.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 27-11-2003 01:54]
-edit- Ah, ik zie dat ze de 2 disc collector's edition van AHDN hebben. Die wil ik eigenlijk dan toch weer hebben. Maar ik heb die andere al.
En Magical Mystery Tour zie ik er ook tussen staan.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 27-11-2003 01:54]
(link doet 't hier trouwens ook niet)
quote:Ik heb deze dvd . Hoewel er digitally re-mastered from original print op staat valt de beeld kwaliteit wat tegen. Aan de andere kant we hebben het wel over 1967 . Er zitten geen extra's op behalve hoofdstuk keuze en credits.
Op donderdag 27 november 2003 01:51 schreef Jane het volgende:
En Magical Mystery Tour zie ik er ook tussen staan.
[Dit bericht is gewijzigd door zoom op 03-12-2003 11:55]
quote:tjongejonge, leuk
Op woensdag 3 december 2003 10:54 schreef zoom het volgende:
Als ik het goed begrepen heb komt op 8 december Happy Xmas (War is Over) van John opnieuw als singel uit. Zowel cds als op groen vinyl . B kant is Imagine.
nouja beter dan de Vanessa-versie
quote:waar heb je dat gehoord?
Op woensdag 3 december 2003 10:54 schreef zoom het volgende:
Als ik het goed begrepen heb komt op 8 december Happy Xmas (War is Over) van John opnieuw als singel uit. Zowel cds als op groen vinyl . B kant is Imagine.
quote:Ik heb zo'n mijn bronnen.
Op woensdag 3 december 2003 14:27 schreef warpozio het volgende:[..]
waar heb je dat gehoord?
geintje ! Een vriend van mij vertelde het, Het staat ook op een website
quote:Koop de Anthology DVD's.
Op woensdag 3 december 2003 15:24 schreef StefQ het volgende:
De beatles zijn ook in Nederland geweest, weet iemand waar ik die video beelden kan krijgen ik kan daar iemand een groot plezier meedoen.
quote:lol, dat lijkt me best grappig om te zien ja!
Op vrijdag 5 december 2003 08:37 schreef Enotris het volgende:
Gisteren kreeg ik de dubbel DVD van the Beatles in de Ed Sullivan shows binnen. Erg leuk om te zien omdat de volledige uitzendingen erop staan. Dus ook de andere gasten en de reclames (muv de tabaksreclames). Een aanrader!
Alleen nu is ie gesloten omdat ze de toestemming er niet voor hadden, jammer....
"I thought Micheal Jackson was the owner of the Beatles songs, someone else said that already here. I believe that's true, and that when McCartney realised what a big mistake he made Wacko Jacko didn't want to sell it back to McCartney... The ass. It's really a shame the site's down, I wish I visited it more often now, but it was great for while it lasted, you did a really great job! There is no possible way of getting it back on the net??!"
Wilde alleen even melden hoe zonde ik t vond, en vragen welke andere mensen deze site al kende...
quote:The four complete historic Ed Sullivan shows featuring The Beatles
Op vrijdag 5 december 2003 12:18 schreef GetYourFreakOn het volgende:[..]
lol, dat lijkt me best grappig om te zien ja!
Hoe heten die dvd's?
Best male vocal performance Any Road
Best pop instrumental performance Marwa Blues
Best vocal pop album Brainwashed
quote:Zeker weten. Het maakte behoorlijk veel bij me los. Met name bij het laaste nummer waarbij Dhani (die alle nummers mee deed) het zichtbaar moeilijk had.Maar ook wel weer een lach met Monty Python
Op zondag 14 december 2003 13:19 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik zag de DVD ook liggen. Doet het George nog een beetje eer aan?
De opbrengst gaat trouwens naar een goed doel.
quote:Heb alleen de CD maar het klinkt erg goed, geen ego-trips maar gewijdt aan George.
Op zondag 14 december 2003 13:19 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik zag de DVD ook liggen. Doet het George nog een beetje eer aan?
quote:Ik geloof dat George sowieso al niet de Beatle van de egotrips was.
Op maandag 15 december 2003 00:23 schreef Enotris het volgende:[..]
Heb alleen de CD maar het klinkt erg goed, geen ego-trips maar gewijdt aan George.
Ik zag deze in Japan liggen en kon het niet laten'em mee te nemen. Heb ik twee weken met een plak vinyl rondgelopen daar (maar ja, je moet er wat voor over hebben he)
quote:er staat een engelse genummerde white album op ebay...
quote:Dat is een hoop geld voor een white album met zo'n hoog nummer. Niet verbazingwekkend dus dat er nog niet op geboden is.
Op woensdag 17 december 2003 20:51 schreef warpozio het volgende:[..]
er staat een engelse genummerde white album op ebay...
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2581476021&category=27344
voorlopig nog maar een kleine 300 euro ....
quote:ik ken alleen (Happy Christmas) War Is Over van Lennon en Wonderfull Christmas Time van Paul. misschien een van deze twee?
Op zaterdag 20 december 2003 16:49 schreef Scighera het volgende:
Op Radio 538 werd regelmatig een nummer gedraaid (kerstnummer?) wat van (een van) de Beatles was. iemand enig idee wat de titel was???
Het was dus die van Paul McCartney
quote:dacht ik al
Op zaterdag 20 december 2003 17:04 schreef Scighera het volgende:
THanx RonB!Het was dus die van Paul McCartney
niemand trouwens enig idee over die nieuwe Japse Beatles lp's??
quote:Dat klopt, ik heb het ook, en denk inderdaad dat dit gedaan is vanwege het dikke boekje.
Op vrijdag 26 december 2003 17:11 schreef RonB het volgende:
klopt dit? want ik heb zoiets nog nooit gezien. is misschien gedaan omdat het boekje redelijk dik is?
quote:Hmm... moet ik ook maar eens gaan kijken. Mij niet opgevallen.
Op vrijdag 26 december 2003 19:00 schreef dwerg het volgende:[..]
Dat klopt, ik heb het ook, en denk inderdaad dat dit gedaan is vanwege het dikke boekje.
quote:Yep die dubbele best-of van Pink floyd had dat ook.
Op vrijdag 26 december 2003 19:00 schreef dwerg het volgende:[..]
Dat klopt, ik heb het ook, en denk inderdaad dat dit gedaan is vanwege het dikke boekje.
Ik geloof er geen reet van daar The Beatles in 1975 officieel niets meer me elkaar te maken hadden.Wel heb ik opnamen gehoord van Paul en John in 1976. Misschien dat ze dat bedoelen?
quote:Hmm, 1 April valt vroeg, dit jaar. En zelfs al is het waar, het zal vast geen hoogstaand album hebben opgeleverd, eerder een paar losse jams of zo.
Op maandag 29 december 2003 03:36 schreef Billytm het volgende:
Ik wacht eigenlijk met smacht op de opnamen van The Beatles uit 1976!!
Ik las hierover op teletekst pagina 372 (ned 1t/m3). Men zou opnamens hebben gevonden van de heren en het zou op dit moment in de kluis liggen van Abbey Road.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 29-12-2003 03:59]
quote:Dat is een hoax
Ik wacht eigenlijk met smacht op de opnamen van The Beatles uit 1976!!
Ik las hierover op teletekst pagina 372 (ned 1t/m3). Men zou opnamens hebben gevonden van de heren en het zou op dit moment in de kluis liggen van Abbey Road.Ik geloof er geen reet van daar The Beatles in 1975 officieel niets meer me elkaar te maken hadden.Wel heb ik opnamen gehoord van Paul en John in 1976. Misschien dat ze dat bedoelen?
quote:Je bedoelt waarschijnlijk de jamsessie uit 1974 van John en Paul (op drums) met Harry Nilsson, Jesse Ed Davis en Stevie Wonder? Niet echt hoogstaande opnamen zijn dat.
Ik geloof er geen reet van daar The Beatles in 1975 officieel niets meer me elkaar te maken hadden.Wel heb ik opnamen gehoord van Paul en John in 1976. Misschien dat ze dat bedoelen?
quote:hehe, dankje, dat is m. Onbekend maar wel geniaal
Op dinsdag 30 december 2003 20:13 schreef Zander het volgende:
Volgens mij is dat "Baby's in black" van de lp "Beatles for sale". Niet een van hun meest bekende nummers, trouwens.
quote:Is trouwens ook nog eens een keer gecovered door Normaal.
Op dinsdag 30 december 2003 20:35 schreef MrAbagnale het volgende:[..]
hehe, dankje, dat is m. Onbekend maar wel geniaal
Ze staan gelukkig wel vaak in de Top 2000 a GoGo,,,
quote:Waar kun je dat lijstje vinden eigenlijk?
Op dinsdag 30 december 2003 23:23 schreef Jane het volgende:
Baby's in black staat ook alweer een paar jaar in de Top 2000 hoor (op 1526 dit jaar). Dus misschien 'onbekend' vergeleken met sommige andere Beatlesnummers, maar niet onbekend in algemene zin.
quote:http://top2000.omroep.nl/cgi/2002/top2000/?page=delijst
Op woensdag 31 december 2003 10:33 schreef GetYourFreakOn het volgende:[..]
Waar kun je dat lijstje vinden eigenlijk?
quote:Vinden jullie het ook niet vreemd, en ook trotsmakend, dat 20-25% van het Beatles ouvre in deze lijst staat. Ik blijf het ypisch vinden dat zo veel mensen ook zo veel album tracks van the Beatles kennen.
Op dinsdag 30 december 2003 23:23 schreef Jane het volgende:
Baby's in black staat ook alweer een paar jaar in de Top 2000 hoor (op 1526 dit jaar). Dus misschien 'onbekend' vergeleken met sommige andere Beatlesnummers, maar niet onbekend in algemene zin.
quote:Een dergelijke opmerking had ik in het Top 2000 topic ook al eens gemaakt. Uniek inderdaad. Ik denk dat veel mensen ook eigenlijk niet (meer) weten welke nummers nu op single zijn uitgebracht (en dus hits waren) en welke niet. Dat zegt veel over de bekendheid van de muziek op de Beatlesalbums, maar ook wel iets over de kwaliteit van de nummers.
Op zondag 4 januari 2004 20:22 schreef Enotris het volgende:[..]
Vinden jullie het ook niet vreemd, en ook trotsmakend, dat 20-25% van het Beatles ouvre in deze lijst staat. Ik blijf het ypisch vinden dat zo veel mensen ook zo veel album tracks van the Beatles kennen.
quote:Klinkt leuk
APPLE CORPS PRESS OFFICEPRESS RELEASE
NEW DVD REVEALS THE INSIDE STORY OF THE BEATLES FIRST U.S. VISIT
The only film revealing the inside story of The Beatles conquest of America is to be released next month (February) on a new DVD to mark the anniversary of the birth of Beatlemania in the USA."The Beatles First US Visit DVD," which includes never-seen-before footage, chronicles the remarkable two weeks in February 1964 that began America's still-enduring love affair with the group.
The film of the frantic fortnight records the hysterical reaction to The Beatles US debut in a documentary that was the real-life inspiration for the Beatles movie A Hard Day's Night. Closely shot at the shoulders of John, Paul, George and Ringo by the pioneering Maysles Brothers, The First US Visit innovated intimate film-making that set a benchmark for rock and roll cinematography.
Albert and David Maysles were granted all-areas access the like of which is now unknown, filming The Beatles in the eye of their own hurricane as the band besotted America and lifted the nation from its gloom in the wake of President John Kennedy's assassination. The First US Visit will be released by Apple Corps/Capitol Records on February 3rd in the USA and by Apple Corps/EMI Records on February 9th in the UK and rest of the world. The DVD release will follow exclusive theatrical premieres in New York, Los Angeles and London.
The Maysles film captures the manic moments from when thousands of fans greeted The Beatles as Pan Am Flt.101 touched down in New York on February 7th and sparked a two-week frenzy.
As The Beatles became the first British act to conquer America - with I Want To Hold Your Hand at No.1 in the US charts - the Maysles Brothers shadowed the band off-guard and off-duty in dressing rooms, hotels and night clubs, at photo-sessions and press conferences, travelling together in limos and on trains as the then-wide-eyed lads from Liverpool sped from New York to Washington and Miami revelling in the wild reception to their first US trip.
Besides the revealing footage of The Beatles offstage, the DVD also features their first concert at The Washington Coliseum and their three historic performances on The Ed Sullivan Show - including the seminal night of February 9th when the band first exploded into the homes of a then-world record 73 million TV viewers.
Beatles performances on the DVD include All My Loving, Till There Was You, She Loves You, From Me To You, This Boy, Twist And Shout, Please Please Me, I Saw Her Standing There, I Wanna Be Your Man and the hit that began it all for America, I Want To Hold Your Hand.
The original black and white film - which was first shown on US and UK TV in 1964 as a 40-minute programme - has been re-graded and the sound re-mastered for the new 80-minute version. The DVD also includes a 50-minute Making Of The Beatles First US Visit, featuring footage that has never been seen before. The DVD also includes a new and revealing interview with cameraman Albert Maysles.
Subtitled in nine languages, The Beatles First US Visit DVD chronicles one of the greatest cultural events of the 20th Century and is a permanent record for generations who still remember where they were when the legend began.
quote:Klinkt als een hebbedingetje.
Op zondag 11 januari 2004 19:45 schreef PimD het volgende:[..]
Klinkt leuk
![]()
Nou ja, toen heb ik 'em maar geript en de tracks op een leeg CD'tje gebakken en dat werkte uiteraard wel gewoon in alle spelers. Sjongejonge, betaal je dan 20 euro voor
Maar goed, het klinkt wel ontzettend goed vind ik Leuk ook dat ze hier en daar wat andere takes hebben genomen om de uiteindelijke tracks samen te spelen (een andere solo in Let It Be bv) en The Long And Winding Road vind ik opeens een stuk meer overkomen dan de 'originele', orchestrale versie. Leuk!
Oh en ik las dat het hierboven ff over de DVDs ging... ik heb al een hele tijd de DVD van The Magical Mystery Tour, maar daar is volgens mij weinig officieëls aan Hij kostte ook maar een paar euro en er staat helemaal niets extra's op (niet eens een menu
), maar tis wel de complete film dus ik vind het prima.
quote:Het gekke is dat ze juist die gebrande cd willen tegen gaan
Op maandag 12 januari 2004 19:30 schreef Tijn het volgende:Nou ja, toen heb ik 'em maar geript en de tracks op een leeg CD'tje gebakken en dat werkte uiteraard wel gewoon in alle spelers. Sjongejonge, betaal je dan 20 euro voor
quote:Sorry hoor, maar ik vind eigenlijk uiteindelijk dat de Cd Let It Be-Naked tegenvalt. T meest verschil is natuurlijk te horen op The Long and Winding Road. En ik geloof ook wel dat er vast nog meer nummers zijn met kleine verschillen, maar op een of ander manier lijkt t wel erg veel op gewoon geldmakerij.
Op maandag 12 januari 2004 19:30 schreef Tijn het volgende:
Nou ja, toen heb ik 'em maar geript en de tracks op een leeg CD'tje gebakken en dat werkte uiteraard wel gewoon in alle spelers. Sjongejonge, betaal je dan 20 euro voor
Over die kopieerbeveiliging heb ik me in een ander topic al eens negatief uitgelaten (aangezien de cd het ook niet in al mijn cd-spelers doet). Sindsdien heb ik expres geen cds meer van EMI gekocht met Copy Control.
quote:Mischien niet echt verrassend maar kwa geluid en boekje een van de betere Beatles cd.
Op maandag 12 januari 2004 21:30 schreef GetYourFreakOn het volgende:[..]
Sorry hoor, maar ik vind eigenlijk uiteindelijk dat de Cd Let It Be-Naked tegenvalt.
quote:Yeb, klopt helemaal. Ik heb ontelbare verschillende versies van de meeste nummers op div. cd's staan. Verrassing voor mij was er vanwege de geluidskwaliteit. (Zonder camerabliepjes e.d.)
Op donderdag 15 januari 2004 21:12 schreef zoom het volgende:[..]
Mischien niet echt verrassend maar kwa geluid en boekje een van de betere Beatles cd.
[Dit bericht is gewijzigd door Price op 17-01-2004 06:48]
Capitol Records gaat op 24 februari in de Verenigde Staten de albums van George Harrison uit zijn Dark Horse-periode opnieuw uitgeven, als zes individuele cds én als boxset met een exclusieve dvd. De originele albums uit de jaren zeventig, tachtig en negentig, die jarenlang niet verkrijgbaar waren, zijn digitaal geremasterd, voorzien van bonustracks en informatieve 12-pagina-cd-boekjes. Met teksten en niet eerder gepubliceerde fotos. (Bonustracks waren niet beschikbaar voor het Live In Japandubbelalbum, daarom zal dit worden uitgebracht als dubbel-SACD hybride in zowel stereo als 5.1 surround sound).
De albums zijn:
Thirty Three & 1/3
George Harrison
Somewhere in England
Gone Troppo
Cloud Nine
Live in Japan
Elk album is afzonderlijk verkrijgbaar maar ook als onderdeel van de speciale boxset The Dark Horse Years, 1976 1992.
THE DARK HORSE YEARS, 1976 1992
Naast de zes cds en een dvd bevat deze box een gebonden boekje van 36 paginas met commentaar van David Fricke, nooit eerder gepubliceerde fotos en een korte historie van Olivia Harrison over Dark Horse Records en het logo.
De dvd bevat ruim 75 minuten beeldmateriaal over George. Hij praat over zijn solocarrière, er staan zeven promovideos op, met commentaar van George over elk nummer, vier live songs van zijn Japanse tournee uit 1991 met Eric Clapton (alles nooit eerder uitgebracht) en gedeelten uit de film Shanghai Surprise met George in actie. Het geluid van de dvd is in stereo, met uitzondering van het concertgedeelte, dat in 5.1 surround sound is.
Dvd tracklijst
Dark Horse Feature
This Song
Crackerbox Palace
Faster
Got My Mind Set On You Versie 1
Got My Mind Set On You Versie 2
When We Was Fab
This Is Love
Selections From Live In Japan:
Taxman
Cloud 9
Devils Radio
Cheer Down
Selections From The Movie Shanghai Surprise:
Shanghai Surprise
Someplace Else
Hottest Gong In Town
De individuele albums:
Thirty Three & 1/3
Georges eerste Dark Horse album, hij produceerde het zelf. Op het album spelen mee Billy Preston, David Foster, Gary Wright, Richard Tee, Tom Scott en Willie Weeks, en bevat nu commentaar van George zelf, uit zijn eigen boek I Me Mine. Hierop staan ook de singles This Song, True Love, Its What You Value en Crackerbox Palace.
Woman Dont You Cry For Me
Dear One
Beautiful Girl
This Song
See Yourself
Its What You Value
True Love
Pure Smokey
Crackerbox Palace
Learning How To Love You
Bonus track: Tears Of The World
George Harrison
Dit album werd in 1979 uitgebracht en bevat de singles Blow Away, Love Comes To Everyone en Faster, evenals het nummer Not Guilty dat George oorspronkelijk had geschreven in 1968 voor The Beatles White Album. Op dit album spelen onder anderen mee Eric Clapton, Steve Winwood, Ray Cooper, Andy Newmark en Willie Weeks. Nu bovendien met commentaar van George zelf, uit zijn eigen boek I Me Mine.
Love Comes To Everyone
Not Guilty
Here Comes The Moon
Soft Hearted Hana
Blow Away
Faster
Dark Sweet Lady
Your Love Is Forever
Soft Touch
If You Believe
Bonus track: Here Comes The Moon (Demo Versie)
Somewhere In England
Met een andere hoes (de niet gebruikte, maar wel destijds gemaakte) bevat dit album uit 1981 de hitsingle All Those Years Ago geschreven over en opgedragen aan John Lennon en gespeeld met Paul McCartney en Ringo Starr. Bevat de single Teardrops. Andere musici: Gary Brooker, Al Kooper, Herbie Flowers en Jim Keltner.
Blood From A Clone
Unconsciousness Rules
Life Itself
All Those Years Ago
Baltimore Oriole
Teardrops
That Which I Have Lost
Writings On The Wall
Hong Kong Blues
Save The World
Bonus track: Save The World (Demo Versie)
Gone Troppo
Op dit album uit 1982 staan de singles Wake Up My Love en I Really Love You. Verder ook het nummer Dream Away uit de film Time Bandits. Billy Preston, Gary Brooker, Joe Brown, Jon Lord en Jim Keltner speelden onder anderen mee.
Wake Up My Love
Thats The Way It Goes
I Really Love You
Greece
Gone Troppo
Mystical One
Unknown Delight
Baby Dont Run Away
Dream Away
Circles
Bonus track: Mystical One (Demo Versie)
Cloud Nine
Uit 1987, en Georges meest successvolle soloalbum sinds All Things Must Pass. Bevat drie singles: Got My Mind Set On You, When We Was Fab en This Is Love. Co-producer Jeff Lynne, Eric Clapton, Elton John, Ringo Starr en Gary Wright speelden onder anderen mee. Nu met commentaar van George zelf, uit zijn eigen boek I Me Mine.
Cloud 9
Thats What It Takes
Fish On The Sand
Just For Today
This Is Love
When We Was Fab
Devils Radio
Someplace Else
Wreck Of The Hesperus
Breath Away From Heaven
Got My Mind Set On You
Bonus tracks: Shanghai Surprise
Zig Zag
Live In Japan
Dubbelalbum, opgenomen tijdens Georges Japanse concerten in 1991. Hierop staan vele Harrison-klassiekers uit zowel de Beatlestijd als de solojaren. In de geweldige band zaten onder anderen Eric Clapton, Andy Fairweather Low en Chuck Leavell. Dit dubbelalbum is er in zowel stereo als 5.1 surround sound op SACD hybride discs. Nu met commentaar van George zelf, uit zijn eigen boek I Me Mine.
Disc One:
I Want To Tell You
Old Brown Shoe
Taxman
Give Me Love (Give Me Peace On Earth)
If I Needed Someone
Something
What Is Life
Dark Horse
Piggies
Got My Mind Set On You
Disc Two:
Cloud Nine
Here Comes The Sun
My Sweet Lord
All Those Years Ago
Cheer Down
Devils Radio
Isnt It A Pity
While My Guitar Gently Weeps
Roll Over Beethoven
bron Beatlesfanclub.nl
quote:Dit is heel goed nieuws! Eindelijk kan ik die cd's dan kopen.
Op zaterdag 17 januari 2004 12:21 schreef zoom het volgende:
ALBUMS GEORGE HARRISON OPNIEUW UIT
quote:
Haar van John Lennon op veiling in SpanjeEen haar van John Lennon moet ten minste duizend euro opbrengen op een veiling in Spanje op 7 maart. Dat heeft de organisatie van de veiling donderdag laten weten.
De organisatoren van de verzamelaarsveiling in de Catalaanse stad Gerona in het noordoosten van Spanje zeiden dat de in 1980 in New York vermoorde Beatles-zanger de haar zelf heeft gedoneerd. Hij zou dat hebben gedaan tijdens een bezoek aan Denver in de Verenigde Staten in 1964. Bij de te veilen haar wordt een certificaat van echtheid geleverd.
Ook het originele script voor Psycho, de thriller van Alfred Hitchcock uit 1960, komt op de veiling in Spanje onder de hamer.
quote:Ik weet wel leukere dingen te doen met duizend euro.
Op donderdag 29 januari 2004 22:52 schreef calvobbes het volgende:
Gooi die spaarpot maar leeg Jane!
[..]
Ik vind dit soort dingen altijd een beetje ranzig, maar misschien ben ik dan toch niet genoeg 'fan' of zo. Alhoewel, als investering is het misschien nog zo gek niet. Gaat in de toekomst vast nog veel meer opbrengen.
quote:Als ik een paar miljoen euro op mijn rekening had zou ik ook wel meebieden, maar voorlopig hou ik het bij hun muziek
Op donderdag 29 januari 2004 23:00 schreef Jane het volgende:[..]
Ik weet wel leukere dingen te doen met duizend euro.
Ik vind dit soort dingen altijd een beetje ranzig, maar misschien ben ik dan toch niet genoeg 'fan' of zo.
Alhoewel, als investering is het misschien nog zo gek niet. Gaat in de toekomst vast nog veel meer opbrengen.
quote:Zelfs dan zou ik nog niet meebieden. Dit vind ik altijd van die onzinnige items die te koop worden aangeboden. En wat moet je ermee als je het uiteindelijk gewonnen hebt?
Op donderdag 29 januari 2004 23:41 schreef warpozio het volgende:[..]
Als ik een paar miljoen euro op mijn rekening had zou ik ook wel meebieden, maar voorlopig hou ik het bij hun muziek
quote:Haal je het uit de envelop, schiet ie uit je hand in het dikke tapijt
Op zaterdag 31 januari 2004 16:29 schreef Enotris het volgende:[..]
En wat moet je ermee als je het uiteindelijk gewonnen hebt?
Vooral die 2e.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 02-02-2004 01:27]
quote:Tnx. Zelf gemaakt.
Op maandag 2 februari 2004 16:01 schreef GetYourFreakOn het volgende:
even tussendoor, Jane's avatar valt me nu pas op, wil alleen even zeggen dat ik m wel leuk vind.
quote:Marwa Blues heeft de Grammy gewonnen !
Op zondag 7 december 2003 13:55 schreef zoom het volgende:
Brainwashed heeft 3 Grammy nominaties gekregen :Best male vocal performance Any Road
Best pop instrumental performance Marwa Blues
Best vocal pop album Brainwashed
zie http://www.grammy.com/awards/grammy/46winners.aspx#top
Category 9
Best Pop Instrumental Performance
(For solo, duo, group or collaborative performances, without vocals. Singles or Tracks only.)
Marwa Blues
George Harrison
Track from: Brainwashed
[Capitol Records]
Marwa Blues is trouwens ook de B kant van singel Any Road.
Na wat lezen van nieuwsgroepen kom ik er achter dat er zelfs een tribute was voor 40 jaar Beatles in the US.
[Dit bericht is gewijzigd door zoom op 09-02-2004 21:02]
Paul McCartney : Back in the World
Muziekspecial, waarin Paul McCartney de kijker een blik gunt achter de schermen van het leven als artiest
quote:
LONDEN - Astronomen hebben midden in het sterrenbeeld Boogschutter een gedoofde ster ontdekt die is veranderd in een diamant, half zo groot als onze maan. De edelsteen zou naar aardse maatstaven tien miljard triljoen triljoen karaat zijn. De grootste diamant op aarde, de Ster van Afrika, is 530 karaat.De ster stierf een paar miljard jaar geleden. daarbij werden de buitenste gaslagen afgestoten. De kern die vooral uit koolstof bestond, stortte daarna in. Door de grote druk ontstond de diamand.
De ontdekkers hebben hun vondst Lucy genoemd, naar het lied Lucy in the Sky with Diamonds van The Beatles
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 17-02-2004 21:05]
quote:Ja, dat was ook op het journaal vanochtend.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:04 schreef Jane het volgende:
Van teletekst pagina 121 vandaag:
[..]
RIJSWIJK (ANP/RTR) - De Britse platenfirma EMI heeft stappen ondernomen tegen de verkoop van een remix van het legendarische White Album van de Beatles met The Black Album van rapper Jaz-Z. De CD is inmiddels uit de schappen gehaald, maar via internet nog altijd volop verkrijgbaar.
Het idee van het Beatles/Jay-Z project is afkomstig van DJ Danger Mouse. Hij mixte de teksten van Jay-Z's Black Album met muzieksamples die allemaal zijn terug te vinden op de zogenoemde witte plaat van The Beatles. Hij noemde het eindresultaat voor de hand liggend The Grey Album. De plaat kreeg goede kritieken in The New Yorker.
EMI, wereldwijd eigenaar van alle Beatles-opnamen, sommeerde vorige week in een brief aan de platenwinkels dat The Grey Album per direct uit de handel moest worden genomen. De internetverkoop blijkt moeilijker aan te pakken. ,,De kopieën zijn al verzonden en dat zijn er heel wat'', zei Ben Harris, die de promotie voor het album in Groot-Brittannië verzorgt.
DJ Danger Mouse legt zich neer bij het verkoopverbod, maar roept fans op om zijn Grey Album zoveel mogelijk te kopiëren en via internet te verspreiden. En dat lijkt ook te gebeuren. De Beatles-remix is met name populair in hiphop-kringen, meldde de BBC maandag. Websites als waxy.org hebben songs van het verboden album na een dreigende brief van EMI inmiddels van internet verwijderd.
Op zich wel humor Grey Album kwa naam
Zit zelf niet echt te wachten op een Beatle nummer met een enorme beat er onder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |