abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14761547
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:06 schreef nietzman het volgende:
Ik ben hem nog niet tegengekomen, maar ga er nu ook niet meer om zoeken. Ik ben hem nu al aan het downloaden. Stik er maar in, platenmaatschappij.
Eigenlijk wilde ik dit topic niet gebruiken om mijn gal te spuwen over die Copy Control maar ik doe het nu toch wel:

Een woord: ronduit waar-de-loos!. Mijn nieuwe "Let It Be Naked"-cd is niet in mijn discman af te spelen door die kopieerbeveiliging en op mijn pc moet schijnbaar eerst allerlei troep geinstalleerd worden voordat ik de cd (waar ik nota bene toch 20 euro voor heb betaald) mag afspelen. Het is een beveiliging die iedere pc-n00b kan kraken (mij was 't in een kwartiertje gelukt), dus het helpt geen ene moer tegen piraterij, maar ondertussen is het wel een bron van ergernis voor iedereen die netjes de originele cd heeft gekocht. Ondertussen heb ik natuurlijk allang een kopie gemaakt voor in mijn discman, iets wat wettelijk trouwens gewoon toegestaan is voor eigen gebruik.

Verder boycot ik vanaf heden cd's met dit beveiligingssysteem, de meerwaarde van een originele cd met boekje vind ik dit gepruts niet waard. Goed werk, EMI! Jaag vooral de klanten die nog wel bereid zijn om eerlijk te betalen voor een cd weg!

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 19-11-2003 16:19]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14761988
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:14 schreef Zander het volgende:

[..]

Eigenlijk wilde ik dit topic niet gebruiken om mijn gal te spuwen over die Copy Control maar ik doe het nu toch wel:

Een woord: ronduit waar-de-loos!. Mijn nieuwe "Let It Be Naked"-cd is niet in mijn discman af te spelen door die kopieerbeveiliging en op mijn pc moet schijnbaar eerst allerlei troep geinstalleerd worden voordat ik de cd (waar ik nota bene toch 20 euro voor heb betaald) mag afspelen. Het is een beveiliging die iedere pc-n00b kan kraken (mij was 't in een kwartiertje gelukt), dus het helpt geen ene moer tegen piraterij, maar ondertussen is het wel een bron van ergernis voor iedereen die netjes de originele cd heeft gekocht. Ondertussen heb ik natuurlijk allang een kopie gemaakt voor in mijn discman, iets wat wettelijk trouwens gewoon toegestaan is voor eigen gebruik.

Verder boycot ik vanaf heden cd's met dit beveiligingssysteem, de meerwaarde van een originele cd met boekje vind ik dit gepruts niet waard. Goed werk, EMI! Jaag vooral de klanten die nog wel bereid zijn om eerlijk te betalen voor een cd weg!

I don't get it!

Ik vind het apart dat mensen zonder erbij na te denken makkelijk programma's als Kazaa en DC+ installeren met de kans op spyware en virussen en medegebruikers toegang verlenen te bekijken wat men op de computer heeft staan, maar gaan klagen als er aangeboden wordt om een playertje te installeren. Zet hem op je computer en vanaf dat moment kun je die CD's gewoon afspelen. Niks anders dan WMP, WINAMP of REAL.

pi_14762338
Nou, daar ben ik het dus volstrekt niet mee eens. Het is toch van de ratten besnuffeld dat ik bij elke EMI-cd die ik koop maar moet gaan gokken of hij wel in mijn audio-apparatuur af te spelen is? Met mijn discman heb ik nog _nooit_ problemen gehad met cds die gewoon aan de Redbook standaard voldoen. Ik ben trouwens lang niet de enige met deze problemen, gebruik Google maar eens. Als toppunt van triestigheid wordt er op de hoes van de cd zelfs voor gewaarschuwd: "Playback problems may be encountered on some equipment".

Verder bepaal ik graag zelf welke software ik op mijn pc installeer. Dat playertje is een resource-hog die mijn processor-verbruik naar de 80% jaagt, die troep moet ik dus niet op mijn PC. En nogmaals: het helpt nauwelijks iets, want de mp3s waren allang van Kazaa af te halen en iedereen met een fatsoenlijk kopieerprogramma kan de beveiliging zo 'kraken'

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 19-11-2003 16:38]

woensdag 19 november 2003 @ 16:46:41 #104
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14762654
quote:
Ja, ik kan het helaas niet anders dan met je eens zijn. Het was de eerste cd die ik met deze beveiliging kocht en het is gewoon kut.

En verder heb ik nog nooit zo sterk naar het goede oude vinyl terugverlangd dan nu.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14763002
Mijn discman speelt hem dus ook niet af Gelukkig gebruik ik die niet zo vaak (tegenwoordig is het Minidisc) en speel ik m'n cd's eik nooit via m'n pc maar idd is het een kwalijke zaak dat je als eerlijke muziekliefhebber niet van je muziek kan genieten waar jij dat wil.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 19 november 2003 @ 17:04:45 #106
16494 Riert
rrrataputata
pi_14763229
Ze zouden toch met een nieuwe supergoeie beveiliging komen tegen kopieren?
Zag ik laatst als kop in de krant, dat ze de strijd nu echt goed zouden aangaan.....artikel verder niet gelezen.

Maar is dat dan dit programmaatje?

hophop
pi_14763510
Goed, iets anders: hebben jullie al gezien dat er sinds een paar dagen ook een videoclip van "Two of Us" op http://www.beatles.com te zien is?
pi_14763681
Grappig clipje.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 19 november 2003 @ 18:28:16 #109
1986 Jane
pi_14765472
- edit - reactie op el_bario verplaatst naar Eerst wat installeren voor ik nwe cd kan draaien?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 19-11-2003 18:47]

pi_14765648
Ik ben het natuurlijk volstrekt met je eens, maar misschien kunnen we de discussie over deze kopieerbeveiliging beter in een ander topic houden, en dit topic gebruiken om het over de inhoud van de cd te hebben?
  woensdag 19 november 2003 @ 18:45:31 #111
1986 Jane
pi_14765856
Ja sorry, laten we dat inderdaad maar doen.
pi_14766886
Sorry, ik heb m'n reactie ook verplaatst

[Dit bericht is gewijzigd door Los_Bastardos op 19-11-2003 19:26]

My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
pi_14822644
The Long and Winding Road is misschien m'n minst favoriete Beatles-nummer, maar 'naakt' vind ik het wel een vooruitgang. Het klinkt wat minder klef, voor m'n idee.
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:39:20 #114
1986 Jane
pi_14822685
Ja, zeker weten Seb.
pi_14822690
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:37 schreef Seborik het volgende:
The Long and Winding Road is misschien m'n minst favoriete Beatles-nummer, maar 'naakt' vind ik het wel een vooruitgang. Het klinkt wat minder klef, voor m'n idee.
Ja, ik ben het met je eens. Het orkestarrangement op de originele versie vind ik eigenlijk ook best wel slecht, het lijkt wel Mantovani of zo, helemaal niet Beatles-achtig. In die zin is deze nieuwe versie wel echt een verbetering.
pi_14823827
Ik ben over de hele cd eigenlijk wel tevreden. Ik heb hem vandaag gekocht, en eerlijk gezegd boeit de hele cd me voor het eerst. De oude Let it be was voor mij eerlijk gezegd meer skipwerk. Dus ik ben wel blij met de veranderingen.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 november 2003 @ 23:37:36 #117
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14832118
Spector van Let it be gehaald

De naakte waarheid volgens McCartney

Meer dan dertig jaar lang heeft Paul McCartney zich geërgerd aan The Beatles' laatste kunstje: Let it be. Hij voelde zich gepakt door z'n collega 's en te kijk gezet met het volgens hem door producer Phil Spector verkrachtte resultaat. Eindelijk, na al die tijd, heeft hij zijn gram gehaald: Let it be... naked, die deze week verscheen. De Beatles-plaat zoals hij volgens McCartney hoorde te klinken. Ontdaan van alle Spector-poespas; vier mannen in een studio, kaal, ruw, gepassioneerd.
Althans, dat was de bedoeling, toen ooit in 1969 met de opnames werd begonnen. Ze wilden terug naar hun roots, alle psychedelica en studiogadgets achter zich laten. Terug naar de tijd van The Cavern. Get back had de plaat dan ook moeten heten. Maar de teloorgang van de Beatles was allang ingezet: Harrison begon zich steeds meer te ergeren aan de dwingende McCartney; Ringo Starr zat nog steeds te mokken over het feit dat hij een jaar eerder voor even was ontslagen en John Lennon, net gescheiden, vond zijn heil in heroïne en zijn nieuwe vriendin Yoko Ono, die gedurende al die tijd geen millimeter van zijn zijde week. McCartney op zijn beurt ergerde zich rot aan het geslampamper van z'n collega's én het feit dat alles ook nog eens minutieus werd vastgelegd door een filmcrew voor een documentaire, maakten het geen gezellige opnamesessies.

Bandenbrij
Eenmaal klaar had geen van de Beatles zin om zich door de 29 uur durende bandenbrij heen te worstelen en werd het uitbanden gegeven aan Abbey Road-studiotechnicus Glyn Johns. De twee proefpersingen waar hij mee kwam konden wel genade vinden in de ogen van McCartney, maar Lennon vond het de slechtste rotzooi die ooit op band is gezet. Hij, toch al solo aan het werk met Wall of Sound-producer Phil Spector (The Ronettes, The Righteous Brothers, Ike & Tina Turner), vroeg hem om ook eens naar Let it be te kijken. Volgens overlevering met instemming van de andere Beatles; volgens Harrison, die vlak voor zijn dood nog zijn zegen gaf aan het Naked-project, was het manager Alan Klein die toestemming had verleend. McCartney echter was de enige die van niets wist en furieus was toen hij het resultaat hoorde. Zijn pogingen om de release te verbieden strandden en Let it be kwam op de markt in mei 1970, zoals wij de plaat al die jaren hebben gekend.
Een actie als McCartney nu heeft gepleegd, zal altijd vooren tegenstanders kennen. Feit is dat Let it be´ in die tijd met al het Spector-geschmier voor de Beatles-fan misschien teleurstellend was. Maar ook de ongeïnteresseerdheid en slordigheid verhulde. In de gedé-Spectoriseerde versie alleen het toetsenwerk van Billy Preston mocht als extraatje blijven blijkt het bijna een nieuwe plaat geworden, al was het alleen al omdat de indeling is veranderd. Zo opent Let it be... naked´ nu met het nog steeds stuwende Get back raar zo zonder dat eindriedeltje en sluit af met de titelsong. Bovendien zijn twee liedjes gesneuveld: Maggie Mae en Lennons Digit. Geen groot gemis, zeker niet omdat in de plaats daarvan Don't let me down is gekomen, een Bkantje, maar altijd al een veel sterker nummer geweest. Across the universe is zonder o.a. het koor klein, met uitsluitend nog Lennons stem en gitaar, Harrison die er doorheen vogelt en Ringo die ver op de achtergrond op de toms wat meeklopt. The long and winding road klinkt kaal mooi, maar misschien nog wel zoeter dan het met Spector's bloemrijke orkestratie al was.

De grootste winst zit 'm in de geluidskwaliteit. De banden zijn geremixed door drie technici van de Abbey Roadstudio's, zonder inmenging van McCartney, die zelf vlak voor de release zei: Nu hoor je pas echt wat voor herrie we toen in de studio hebben gemaakt. Liedjes als Dig a pony, 2 ofus, I've got a feeling en zelfs Let it be klinken naked rijker dan daarvoor. Het stof is er vanaf en dichterbij de Beatles dan dit kun je haast niet komen. Er staat een bandje en dat is zeker de moeite waard om te beluisteren. Wie van de overproductie uit 70 houdt, moet zich afvragen of je dat wel wilt. Want de Beatles waren zelf al niet op hun best, en sommige composities worden gestript niet beter...

Tijdens de opnamen van Let it be legt Paul McCartney (m.) het nog een keer uit.

www.telegraaf.nl

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-11-2003 23:42]

pi_14832274
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:37 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de telegraaf een (betrouwbare) bron?
Weer 1 van de vele opervlakkige artikelen van de afgelopen week.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 november 2003 @ 23:43:12 #119
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14832306
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:41 schreef Enotris het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de telegraaf een (betrouwbare) bron?

Waar staat dat dit als nieuws wordt gebracht dan? Dit is een recensie. Je weet toch wel wat dat is he? De mening van 1 persoon.
  zaterdag 22 november 2003 @ 00:02:22 #120
1986 Jane
pi_14832797
quote:
Er staat een bandje en dat is zeker de moeite waard om te beluisteren. Wie van de overproductie uit 70 houdt, moet zich afvragen of je dat wel wilt. Want de Beatles waren zelf al niet op hun best, en sommige composities worden gestript niet beter...

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb die laatste alinea nu 5x gelezen en ik begrijp nog niet wat er bedoeld wordt... Maar uiteindelijk denk ik dat 'ie zegt dat de nummers niet al te goed zijn. Nou, dat ben ik dan iig niet met hem eens.

Zelf heb ik nog steeds moeite om te bepalen wat ik nu van de nieuwe cd vind. Ik vind de nummers 'gestript' zeker mooier (en natuurlijk is de geluidskwaliteit vele malen beter), maar zoals ik eerder al zei was ik toch ook erg gehecht aan die grapjes en dat geklets tussendoor. Ben de laatste dagen afwisselend het origineel, de nieuwe cd en mijn oude 'Get Back'-bootleg aan het draaien (die laatste heb ik inmiddels op mp3 overgezet) en ik denk dat ik van alle drie die bootleg misschien nog steeds wel het mooiste vind. Ook zonder Spector, maar wel met het gevoel van de originele Let It Be. Dus met wat gepraat en hier en daar ook nog een valse start (het is tenslotte een bootleg). Maar ja, weer niet met de geweldige geluidskwaliteit van LIBN...

Moeilijk, moelijk...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 22-11-2003 00:03]

zaterdag 22 november 2003 @ 00:17:03 #121
1986 Jane
pi_14833256
Dit is trouwens het artikel van de Volkskrant:

Britse hype rond release gestripte 'Let It Be'
de Volkskrant, Kunst & Cultuur, 17 november 2003
Van onze correspondent Peter de Waard

De één vindt het beter en oorspronkelijker klinken, de ander vindt het geluid juist armetierig en kaler. Kenners zijn vooralsnog verdeeld over de nieuwe gestripte versie van het laatste Beatles-album - Let It Be . . . Naked - die vandaag in Groot-Brittannië uitkomt.

Iedereen verwacht een enorme hype en een nieuwe nummer één-notering voor The Beatles - 33 jaar nadat de groep uit elkaar ging. Vooralsnog is alleen voor de Britse markt al een voorraad van vijf miljoen cd's aangelegd.

Via een speciale digitale techniek zijn de door de 'muur van geluid'-producent Phil Spector toegevoegde orkesten en koren weggehaald van het oorspronkelijke uit 1970 daterende album. De twee nog levende Beatles - Paul McCartney en Ringo Starr - zeggen dat hiermee de essentie van de songs weer te horen is. 'Het klinkt nu precies zoals wij het in de studio hebben bedoeld', aldus McCartney. 'Dit is de goede versie.'

Het album Let It Be werd door The Beatles in januari 1969 opgenomen. Vele honderden uren bandopnames bleven op de plank liggen toen de groep besloot in de zomer van 1969 eerst aan Abbey Road te werken.

In 1970 maakte Phil Spector van de bandopnames de elpee Let It Be. Paul McCartney was echter ontevreden over het resultaat. Met name zijn eigen ballade The Long and Winding Road en John Lennons Across The Universe zouden bijna onherkenbaar zijn verminkt. Of Lennon het daarmee eens was, is twijfelachtig. Hij werkte in de jaren daarna nog vaak samen met Spector.

In vergelijking tot het oorspronkelijke album zijn op Let It Be . . . Naked twee 'onbetekenende' songs weggehaald (Maggie Mae en Dig It) en is Lennons Don't Let Me Down eraan toegevoegd. Het nieuwe album bevat ook een bonus-cd met gesprekken van The Beatles gedurende de opnames en een 32 pagina's tellend boekwerkje.

Neil McCormick - muziekcriticus van de Daily Telegraph - noemt de nieuwe versie beter. 'Ze waren een geweldige band en nu hoor je ook hoe ze echt live klonken.' Andere critici vinden dat het nieuwe album weinig toevoegt. 'Zo veel verschil met de oorspronkelijke songs is er niet.' Zij noemen het album een commerciële operatie waarmee een laatste druppel wordt geperst uit de erfenis van The Beatles.

zaterdag 22 november 2003 @ 00:24:40 #122
1986 Jane
pi_14833487
En tenslotte nog een review van de BBC:
quote:
If ever an album was born out of acrimony it was Let It Be. Patched together from desultory sessions for an aborted TV documentary (eventually released in cinemas) it was originally McCartney's baby. He'd urged the fraying foursome into action, reasoning that a return to their twelve bar roots might re-energise a unit who'd grown sick of each other. He was mistaken. The following experience saw Harrison feel sidelined to the point of leaving (albeit temporarily) and a marked increase in Lennon's snide side. With Macca washing his hands of the project it was left to Lennon (in league with cartoon villain, Allan Klein) to hand the tapes over to Phil Spector and produce the album we know and sort of love to this day. Thirty years later the bass player has his revenge; Spector (and engineer Glyn Johns)'s work is erased and these are the results...

To be fair to Spector, his additions (saccharine strings on ''The Long And Winding Road'', choir on ''Across The Universe'', redubbed drums from Ringo etc.) were never that appalling and served to cover some of the sloppiest playing the Merseygod's ever committed to tape. Yet this project does cast the album in a fresh and remarkably invigorating light. Gone are the snippets and knockabout stuff (''Maggie Mae'', ''Dig It'' etc) and finally the heartfelt ''Don't Let Me Down'' (from the rooftop session) gets a proper airing. But what really surprises is the way in which the boys at Abbey Road have used the digital fairy dust to beef up songs that have deteriorated into cliché by overfamiliarity. ''Two Of Us'' is affectingly jaunty, ''Get Back'' (the album's original working title) rocks once more and the stripped back ''Let It Be'' seems injected with soulful power, especially on the middle eight which bubbles with Georges leslied guitar solo. Billy Preston's hammond is also more to the fore, adding extra texture. Only ''The Long And Winding Road'' remains a dirge in any version.

Most importantly, for those who fear this is just a vanity project by Mr Heather Mills, this whole exercise was approved by all three remaining Fabs and the real highlight is Lennon's own ''Across The Universe''. Stripped of Spector's lavish treatments to Lennon alone with Harrison on tamboura, it rings out as one of John's finest works, mercifully missing the cynicism for which he was renowned and brimming with cosmic optimism.

Of course the real irony is that this work - the last album to be released under the band's name - actually prefigured their final masterpiece. It was Macca again who managed to coax the boys back to their spiritual home in St John's Wood to make Abbey Road - proof positive that they still had more to offer. Unfortunately it was Let It Be that soured things beyond repair. This new slant on the events is at least a small recompense for all that bad feeling.

Reviewer: Chris Jones

Bron
  zaterdag 22 november 2003 @ 00:41:28 #123
1986 Jane
pi_14833867
Toch nog eentje dan... Het artikel uit de Daily Telegraph van afgelopen maandag.
quote:
Beatles get back to their roots
(Filed: 17/11/2003)

Let It Be, the Beatles' final album, has been remixed and re-released in an attempt to get back to the original idea behind the record.

Intended as a back to basics collection, Let It Be...Naked was first recorded under the working title Get Back in January 1969, but the band, unhappy with the results, shelved the tapes.

Against Paul McCartney's wishes the tracks were resurrected less than a year later, to provide a soundtrack to a film being made about the band.

In the hands of veteran music producer Phil Spector, strings and choral effects were added and the reworked songs were finally released in May 1970 after the band had split.

The team behind the new version have reworked the tapes to allow listeners to hear the album's original concept, cutting out the fake live effects and studio banter added by Spector and replacing two of the tracks - Dig It and Maggie Mae - with the b-side Don't Let Me Down.

The impending release of Let It Be...Naked saw the Beatles back on the cover of NME for the first time in 33 years last week, with the magazine describing the album as "A 35-minute, 11 track juggernaut which ceases to sound like a pieced together postscript and more like a pared-down rock classic."

But the overhaul hasn't met with universal approval. A critic from Q magazine said: "Mercifully the original Let It Be remains on sale. For all its faults, that's the proper version; just put it down to one man's bile and don't bet on Spector summoning McCartney as a character witness should the need arise."

Despite disapproval from some critics, music retailers are predicting strong sales of the album and five million copies of have been pressed to meet initial demand worldwide.

pi_14834538
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 23:43 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Waar staat dat dit als nieuws wordt gebracht dan? Dit is een recensie. Je weet toch wel wat dat is he? De mening van 1 persoon.

Klopt maar citeer dan een recensie van iemand die wel een beetje is ingevoerd is in de materie. Dit artikel rammelt van alle kanten, de schrijver heeft duidelijk wel de bel gehoord maar de klepel...
  zaterdag 22 november 2003 @ 01:44:05 #125
1986 Jane
pi_14834998
Mmmm, nou ik vind wel dat hij gepost mag worden hoor. We hoeven het er tenslotte niet mee eens te zijn en dan leveren we hier wel kritiek.
pi_14837023
Deze nieuwe release toont wel weer aan dat de andere Beatles-cds geluidstechnisch ook veel beter zouden kunnen klinken (jahaa, daar is mijn stokpaardje weer). Ik hoop dat EMI/Apple zo verstandig is om daar werk van te maken, nu er tenminste nog twee Beatles-leden in leven zijn om het geheel te overzien.
quote:
Via een speciale digitale techniek zijn de door de 'muur van geluid'-producent Phil Spector toegevoegde orkesten en koren weggehaald van het oorspronkelijke uit 1970 daterende album.
"Speciale digitale techniek", beetje onzin. Ze hebben toch gewoon de originele multitrack-banden gebruikt?

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 22-11-2003 11:16]

pi_14837329
Wat vinden jullie eigenlijk van die "Fly on the wall" bonus-cd? Nog niet veel over gelezen hier..
pi_14837424
Op zich is het wel een leuk extraatje, maar ik vond hem niet spectaculair. En ik moet toegeven dat sommige stukjes niet zo heel erg goed te verstaan waren, doordat er zacht gesproken werd. Nu was het natuurlijk niet bedoeld als elpee-materiaal, maar gewoon 'conversation' (zoals het boekje ook zegt).
I intend to live forever, or die trying.
pi_14837995
Het is echt een extra, en niet meer vind ik. Het is wel even leuk om te luisteren, maar het is wel wat lang om 20 minuten naar tussendoorgemompel te luisteren vond ik. Het werkte beter in die korte flash filmpjes eigenlijk.

En Zander, ik ben het inderdaad met je eens dat het nu ook tijd word om de rest eens grondig te remasteren. Ik kan niet wachten om Abbey Road eens in deze kwaliteit te horen! Of Sgt. Pepper! De Anthology en deze Let it Be smaken naar meer.

pi_14838319
Ja, ik vind het vooral jammer dat die muzikale fragmenten op de 'Fly on the Wall'-cd zo kort zijn. Het was veel interessanter geweest als we meer complete demo-versies hadden gehoord van 'Child of Nature' of 'All Things Must Pass', er was nog genoeg ruimte op de cd. Ik vind het ook een gemiste kans dat ze de snelle electrische versie van 'Two of Us' er niet helemaal op hebben gezet, dat vind ik een van de betere Let it Be-sessie outtakes.

Ik kan van de conversaties inderdaad ook de helft niet verstaan, op het eerste gehoor. Vind die cd wel een leuk extra'tje, maar er had meer ingezeten.

pi_14839560
quote:

[..]

koop vinyl, vinyl gaat de cd overleven, net als de kopieerbeveiligingen. en deze plaat komt netjes op vinyl uit, zoals het hoort.
  zaterdag 22 november 2003 @ 19:40:06 #132
1986 Jane
pi_14847042
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:04 schreef Zander het volgende:
Deze nieuwe release toont wel weer aan dat de andere Beatles-cds geluidstechnisch ook veel beter zouden kunnen klinken (jahaa, daar is mijn stokpaardje weer). Ik hoop dat EMI/Apple zo verstandig is om daar werk van te maken, nu er tenminste nog twee Beatles-leden in leven zijn om het geheel te overzien.
Ja, inderdaad. Dat wil zeggen, alles behalve Please Please Me waarschijnlijk, waarvan de originele multitrack banden niet meer bestaan. Alhoewel de techniek natuurlijk ook steeds geavanceerder wordt en er misschien nu wel weer veel meer mogelijk is. Ik heb wel eens gelezen dat er ernorm veel onbedoelde achtergrond geluiden op Please Please Me staan, die met de huidige techniek en apparatuur steeds duidelijker te horen zijn.

Oh, en ik hoorde vanochtend op de radio dat de film Let It Be in april op dvd verschijnt! Eindelijk!

zondag 23 november 2003 @ 03:22:12 #133
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_14856620
Hoe zou het toch komen, dat ik als die-hard Beatlesfan nog steeds de cd's niet heb van de eerste 4 albums?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_14860177
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:04 schreef Zander het volgende:
Het kan veel beter ja maar wat mij opvalt bij mijn Beatles-cd's is dat Abbey Road het slechtste klinkt qua ruis. Terwijl dat de enige plaat is waar in zijn geheel 8 sporen zijn gebruikt. Sgt. Pepper ruist veel minder terwijl daar het aantal tape reducties veel groter is.
pi_14866699
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 13:52 schreef rheingold het volgende:

koop vinyl, vinyl gaat de cd overleven, net als de kopieerbeveiligingen. en deze plaat komt netjes op vinyl uit, zoals het hoort.

Vinyl voor thuis, Cd voor in de auto
  zondag 23 november 2003 @ 18:24:26 #136
1986 Jane
pi_14867680
Ik was vandaag op een vlooienmarkt en daar stond een doosje met een hoop tweedehands Beatles-lp's. Onder andere de oude Let It Be stond er tussen. 10 euro per lp vroegen ze ervoor!! Zijn dat normale prijzen? Da's bijna net zoveel als ik er nieuw voor betaald heb. Denk dat ik toen tussen de 22 en de 25 gulden betaalde voor een nieuwe lp.
pi_14867903
Dat zijn inderdaad wel redelijk gangbare prijzen voor tweedehands Beatles-platen, als ze tenminste in goede staat zijn. Op de een of andere manier denken mensen dat alles waar 'Beatles' op staat automatisch geld waard is, maar in werkelijkheid zijn er natuurlijk van de meeste Beatles-albums wel miljoenen verkocht en zijn normale stereo-uitgaven van die lps niet echt zeldzaam, hooguit de eerste persingen.

Sowieso kun je aan de prijzen wel merken dat vinyl weer leeft, zelfs bij de kringloopwinkel hier hebben ze tegenwoordig een 'speciaal geprijsd'-bak.

pi_14869810
Heeft een van jullie trouwens de eerste persing van Let it be met boek? Daar zou ik nog wel wat geld aan willen besteden maar op beurzen is dat altijd zo schandalig duur.
10 euro is tegenwoordig wel een 'normale' prijs voor een 2e hands Beatles lp, erg veel geld voor een item dat miljoenen keren over de toonbank is gegaan. Zo'n 8 jaar geleden heb ik de mono Sgt.Pepper nog op de kop getikt voor 25 gulden.
pi_14870605
De video van Two Of Us op beatles.com is idd erg leuk gedaan. Sowieso vind ik dat de Beatles over het algemeen behoorlijk goed bezig zijn op multimedia gebied - de site van het Anthology project en 1 waren ook erg goed - evenals de video van Free As Bird (die moet wel zowat een award gewonnen hebben lijkt me?)
Nee.
pi_14871838
quote:
Op zondag 23 november 2003 17:43 schreef warpozio het volgende:

[..]

Vinyl voor thuis, Cd voor in de auto

zo doe ik het ook....
pi_14872914
quote:
Op zondag 23 november 2003 20:26 schreef PimD het volgende:
de video van Free As Bird (die moet wel zowat een award gewonnen hebben lijkt me?)
grammy
pi_14875629
quote:
De naakte waarheid volgens McCartney

Meer dan dertig jaar lang heeft Paul McCartney zich geërgerd aan The Beatles' laatste kunstje: Let it be.

Nounou, wat zijn we weer op de hoogte..
Nooit van Abbey Road gehoord?
  Redactie Frontpage zondag 23 november 2003 @ 23:17:46 #143
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14875819
Wat een chagerijnig wijf was dat op de vlooienmarkt. Er was ook een afgeschreven bibliotheekboek over Lennon. 10 Euro vroeg ze ervoor en afdingen was er niet bij. Dus mocht ze het lekker houden.
  maandag 24 november 2003 @ 12:19:47 #144
1986 Jane
pi_14884265
quote:
Op zondag 23 november 2003 23:10 schreef webfreak het volgende:
Nounou, wat zijn we weer op de hoogte..
Nooit van Abbey Road gehoord?
Tja, wel het 'laatst uitgebrachte' kunstje natuurlijk, al beschouw ik zelf Abbey Road iid ook als hun laatste album.

Over de prijzen van tweedehands spul ben ik in Het Grote Beatles Topic - Deel 3 maar even verder gegaan, om hier niet teveel offtopic te gaan.

pi_15143099
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:36 schreef Zander het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van die "Fly on the wall" bonus-cd? Nog niet veel over gelezen hier..
niet super: te kort, te weinig muziek stukken (had graag wat meer test takes gehoord, te veel gebabbel, te duidelijk aan elkaar gemixed)
maar wel zalig om luid te zetten en ogen te sluiten: af en toe duikt dan het gevoel op dat je ook echt in de studio aanwezig bent
(ik zie George bijna binnenstappen en "Hare Krishna" zeggen )
pi_15183130
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 13:52 schreef rheingold het volgende:

[..]

en het boek wat er bij zit is zoveel mooier dan het CD-boekje. Zelkde inhoud maar nu op 12 inch formaat. Super!
pi_15183767
We krijgen straks natuurlijk gelikte SACD releases van elke Beatles LP zodat we er met z'n allen weer extra diep voor in de buidel moeten tasten ook al heeft nog niemand zo'n speler (laat staan een geluidssysteem die zo'n speler recht doet).

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 05-12-2003 20:49]

pi_15183876
EMI Japan brengt btw alle originele lp's + 1 + Yellow Submarine Songbook opnieuw uit

Zou ze wel graag willen hebben, Japans vinyl is gewoon superieur aan het vinyl hier... Maar ja, 25-30 euro p/s x 15 geloof ik = errug veel geld

Nee.
pi_15184577
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 19:44 schreef Theeboon het volgende:
We krijgen straks natuurlijk gelikte SACD releases van elke Beatles LP zodat we er met z'n allen weer extra diep voor in de buidel moeten tasten ook al heeft nog niemand zo'n speler.
Dat is toch mooi, zo kan je blijven verzamelen
pi_15195179
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 19:47 schreef PimD het volgende:
EMI Japan brengt btw alle originele lp's + 1 + Yellow Submarine Songbook opnieuw uit

Zou ze wel graag willen hebben, Japans vinyl is gewoon superieur aan het vinyl hier... Maar ja, 25-30 euro p/s x 15 geloof ik = errug veel geld

Ik heb al zo'n LP box: alle originele platen + Magical Mystery Tour + Rarities + poster
pi_15197245
Bij het Parool waren ze niet zo tevreden over "Let it Be.. Naked"
quote:
The Beatles - Let it be... naked
PETER VAN BRUMMELEN

Het laatstverschenen Beatles-album Let it be geldt als het minste dat de groep uitbracht.De nu van moord beschuldige producer Phil Spector boog zich in 1970 over opnamen die de groep het jaar daarvoor had gemaakt. Zoals te zien in de gelijknamige film verliepen de Let it be-sessies uiterst moeizaam. Paul McCartney toonde zich van meet af aan ontevreden met wat Spector van de opnamen had gemaakt. Vooral zijn eigen The long and winding road zou zijn verpest door alle bombast die de Amerikaan er aan had toegevoegd. Met Let it be... naked neemt McCartney wraak. Phil Spectors 'Wall of Sound' is steen voor steen afgebroken: weg met de violen, blazers en koren (die hij trouwens maar in drie nummes liet aanrukken). Klinkt Let it be minus Spector beter? Nee, totaal niet. Ontdaan van alle drama is The long and winding road ronduit saai. Op de rest van de plaat klinkt de muziek dof en vlak. Natuurlijk is het McCartney's goed recht met zijn eigen muziek te doen wat hij wil. Maar wat zouden George Harrison en John Lennon ervan hebben gevonden? We kunnen het ze niet meer vragen. Wel weten we dat ze McCartney's aversie tegen Spector niet deelden: allebei hebben ze in hun solocarrières intensief met hem samengewerkt.
pi_15204359
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 19:44 schreef Theeboon het volgende:
We krijgen straks natuurlijk gelikte SACD releases van elke Beatles LP zodat we er met z'n allen weer extra diep voor in de buidel moeten tasten ook al heeft nog niemand zo'n speler (laat staan een geluidssysteem die zo'n speler recht doet).
Nou, laat maar komen die handel! Ik zou dat graag zien!
pi_15227710
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 13:52 schreef Zander het volgende:
Bij het Parool waren ze niet zo tevreden over "Let it Be.. Naked"
[..]
Ik blijf me erover verbazen dat LIBN steeds wordt aangehaald als een solo revanche van Paul McCartney. Apple is de opdrachtgever van deze release (dus Paul, Ringo en Olivia Harrison en Yoko Ono).
Ieder verschijnt er weer een compilatie van Elvis Presley en Jimi Hendrix met allemaal eerder uitgebrachte nummers (met soms 1 nieuw 'ontdekt' nummer en daar hoor je niemand over klagen.
De afgelopen 9 jaar is er veel Beatles materiaal uitgebracht maar het had allemaal wel een toegevoegde waarde. Dat kan je niet zeggen van al die andere compilaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')