abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_943389
heeft iemand ervaring met geesten oproepen zo ja wat zijn is je ervaring en hoe heb je het gedaan.

GREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETZ

donderdag 31 mei 2001 @ 22:50:55 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_943527
Alles weg in Truth....
Ik moet ff bekomen van de schrik, reageer later weer....

* Bastard gaat een borrel pakken

The truth was in here.
pi_943599
ik heb niet voor niks weer een nieuwe geplaatst ik vind het juist zo interesant
  donderdag 31 mei 2001 @ 23:07:04 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_943772
Ik ook
The truth was in here.
pi_944140
niet doen , loopt vaak genoeg af , kennis van me zit er door in een inrichting
pi_944424
quote:
Op donderdag 31 mei 2001 23:33 schreef morpheus_at_work het volgende:
door die geesten? vertel eens meer..
pi_944481
zie waren bezig geweest met een groep , hij is toen in een bewustzijnsfase gekomen die hem terug voerde naar zijn jeugd en is daar nooit meer uitgekomen
  vrijdag 1 juni 2001 @ 00:35:27 #8
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_944808
quote:
Op donderdag 31 mei 2001 23:57 schreef iteejer het volgende:

[..]

door die geesten? vertel eens meer..

Nee , omdat het een mafketel is sukkel !
  vrijdag 1 juni 2001 @ 00:43:39 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_944859
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 00:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
zie waren bezig geweest met een groep , hij is toen in een bewustzijnsfase gekomen die hem terug voerde naar zijn jeugd en is daar nooit meer uitgekomen
Dan zal hij al wel niet zo stabiel geweest zijn voor hij eraan begon.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_944896
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 00:02 schreef morpheus_at_work het volgende:
in welke zin? emotioneel? of rationeel? en wat waren zijn 'symptomen'?
  vrijdag 1 juni 2001 @ 13:59:02 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_948266
quote:
Idd, niet doen!!
Je speelt met krachten waar je niet mee wil spelen omdat het fout kan gaan. En wat doen je dan?
Daarnaast kan zon geest bij je blijven spoken...

The truth was in here.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 14:14:47 #12
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_948581
Geesten oproepen?? nooit gedaan, wel verhalen over gehoord zoals deze:

Een jongen zit met z'n vriendin geesten op te roepen (wat gedaan wordt met een glas en een bord met letters) en plotseling onstaat er in dat glas een paarse wolk die in de hand van het meisje trekt, waarna ze ineens wild wordt. Ze schreewt en probeert de jongen te krabben. Daarna valt ze flauw. Later die week pleegt ze zelfmoord.

Mocht je toevallig met demonen te maken krijgen, dan heb je serieus stront aan de knikker. Bezeten raken is een optie.

[Dit bericht is gewijzigd door DemonRage op 01-06-2001 14:31]

† In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 14:44:02 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_948821
Geesten oproepen is niet verstandig, zeker niet zonder een ervaren medium erbij. Je kunt zonder ervaring gemakkelijk in contact komen (dmv kruis & bord, ouija board, glaasje draaien etc.) met geesten die zich in de lagere sferen bevinden (mensen die nog niet in het licht zijn omdat ze niet weten dat ze dood zijn of omdat ze niet willen overgaan naar gene zijde). Deze geesten zijn vaak op zoek naar een lichaam om hun aardse leven weer op te pikken. Verder heb je grote kans dat je valse informatie krijgt of dat de geest blijft rondhangen in de kamer of in het huis waar het opgeroepen werd.

Een ervaren medium kan een seance begeleiden en op een goede manier contact maken met de geesteswereld. Ga daarom nooit zomaar geesten oproepen voor de lol, maar vraag een ervaren persoon erbij.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 16:04:35 #14
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_949874
Ondanks dat ik niet in geesten geloof eigenlijk, heb ik een paar jaar geleden met 2 vriendinnen een keer geesten opgeroepen.

We hadden gewoon zelf op een blaadje wat dingen geschreven zoals 'Ja' en 'Nee'. Niet te ingewikkeld dus en heel primitief. En met een glas dus ook.

We stelden een aantal vragen en zo, en dat ging goed. Ik weet van mezelf dat ik niet het glas zelf geduwd heb, en van hen weet ik ook bijna zeker dat ze het niet gedaan hebben.
Op een gegeven moment viel het glas steeds bijna om. Alsof het tegen een randje aan bewoog en daardoor niet verder kon. Maar er lag niks, dat was heel raar.

We zijn toen maar gestopt en er is verder niks engs gebeurd of zo.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 16:31:45 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_950089
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 14:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Geesten oproepen is niet verstandig, zeker niet zonder een ervaren medium erbij. Je kunt zonder ervaring gemakkelijk in contact komen (dmv kruis & bord, ouija board, glaasje draaien etc.) met geesten die zich in de lagere sferen bevinden (mensen die nog niet in het licht zijn omdat ze niet weten dat ze dood zijn of omdat ze niet willen overgaan naar gene zijde). Deze geesten zijn vaak op zoek naar een lichaam om hun aardse leven weer op te pikken. Verder heb je grote kans dat je valse informatie krijgt of dat de geest blijft rondhangen in de kamer of in het huis waar het opgeroepen werd.

Een ervaren medium kan een seance begeleiden en op een goede manier contact maken met de geesteswereld. Ga daarom nooit zomaar geesten oproepen voor de lol, maar vraag een ervaren persoon erbij.

Jompels,
Slaapmeisje

Eindelijk een persoon die verstandig praat!

[offtopic]
Heb je ook icq?
[/offtopic]

The truth was in here.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 17:03:14 #16
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_950297
[nog off topicer]
Bastard, ik heb geleerd nooit zomaar ICQ te installeren zonder een ervaren persoon in de buurt Je weet tenslotte niet wat er kan gebeuren. Even zonder alle gekheid op een stokje: ik heb het al de hele tijd in mijn hoofd, maar kom er steeds maar niet aan toe.
[/nog off topicer]

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_950421
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 00:47 schreef iteejer het volgende:

[..]

in welke zin? emotioneel? of rationeel? en wat waren zijn 'symptomen'?

zowel emotioneel , rationeel , niets kunnen onthouden , spreken op een manier waarop kinderen van een jaar of 7/8 praten , zich niets kunnen herinneren van gebeurtenissen , van vooraf gaande jaren , moest dingen opnieuw aanleren , hij is in 1998 voor de trein gesprongen , daarvoor is hij 2 jaar opgenomen voor onderzoek en behandeling.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 17:47:17 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_950514
Is er ooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar glaasje draaien en geesten oproepen ?????

Zoiets moet je in een labaratorium toch ook kunnen doen

vrijdag 1 juni 2001 @ 20:00:40 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_951099
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 17:47 schreef R@b het volgende:
Is er ooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar glaasje draaien en geesten oproepen ?????

Zoiets moet je in een labaratorium toch ook kunnen doen

Ik neem aan dat er wel onderzoek is geweest daar naar, echter denk ik dat als het wetenschappelijk niet te bewijzen is , het als onzin word afgedaan...
En anders komen ze wel met een logische verklaring.
The truth was in here.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:02:28 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_951112
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 17:03 schreef Slaapmeisje het volgende:
[nog off topicer]
ik heb het al de hele tijd in mijn hoofd, maar kom er steeds maar niet aan toe.
[/nog off topicer]

Jompels,
Slaapmeisje

Jammer, moet je toch eens doen. Er kan niks mis gaan hoor
The truth was in here.
pi_951128
GREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETZ
Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_951280
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:00 schreef Bastard het volgende:
Ik neem aan dat er wel onderzoek is geweest daar naar, echter denk ik dat als het wetenschappelijk niet te bewijzen is , het als onzin word afgedaan...
En anders komen ze wel met een logische verklaring.
klopt. in japan is er onderzoek geweest dat duidelijk maakte dat er hele vreemde dingen gebeurden.
via vector-analyses van alle op het glas werkende krachten bleek dat de resultante van alle willekeurige krachten het glas bewoog.
dat gaf aanleiding tot de volgende theorie: een of andere spirituele kracht stuurde het glas, via de aanwezige personen. zonder dat die personen het zelf in de gaten hadden: het was immers niet 1 persoon die het glas duwde, maar allemaal: allemaal een iets andere kant; doch de resulterende kracht wees steeds een bepaalde letter aan. iets wat je nooit bewust zo zou kunnen doen: zou een enorme samenwerking en coordinatie vereisen die veel oefening zou vergen.

onderzoek werd doodgezwegen, maar kon niet afgedaan worden als foutief.

ging ook al net zo met de gedachtekracht-foto's

zaterdag 2 juni 2001 @ 11:28:04 #23
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_955102
Heel wat jaren geleden in mijn "onschuldige" jaren heb ik glaasje gedraaid, dat is redelijk goed afgelopen, op een paar apparte dingen na.
De vriendin van me die mee deed, die zag weken daarna nog een jongentje op zijn 3 wieler voor het huis langs fietsen (die overgens niet zichtbaar was voor "normale" mensen.) Ze heeft haar moeder een paar keer gevraagd wie dat was dat kleintje op zijn 3wieler, maar als haar moeder keek, zag die moeder niets... waarop mijn vriendin zei, steeds als ik vraag wie het is ben je te laat met kijken nou heb je hem weer niet gezien. (mijn vriendin probeerde haar verhaal te redden en niet voor gek verklaard te worden)
Ze is op onderzoek uitgegaan en het bleek een 3 jarig jongentje te zijn die 10 jaar geleden overleden was. Ze had dus steeds een jong geestje (alhoewel 10 jaar is een oud geestje) om zich heen. Ze begon hem steeds vaker te zien, vlak bij haar huis en later ook rond school. Ik weet niet hoe lang dat aangehouden heeft, of ze hem nog ziet weet ik niet, ik heb haar ook al 5 jaar niet gesproken.

Ikzelf heb er na afloop ook een beetje last van gehad.. ik had steeds overal om me heen vogels die floten en die ik zag, het rare was het waren er 2 ten grote van een mus, maar ze waren qua kleur heel appart, ik had altijd een gele en een paarse mus in mijn buurt. De gele sprak mij aan die riep ik op mijn manier ook bij me, hij zat vaak op mijn schouder. Wat ik heel vreemd vond en vind is dat "mijn mussen" nooit aten of dronken.
Ik heb die "mussen" al met al anderhalf jaar om me heen gehad, maar ik was er niet bang onder tot in tegenstelling van mijn vriendin die werd bang van haar geestje.
De "mussen" kan ik ook oproepen als ik ze nodig ben en me veilig wil voelen. Erg vaag allemaal ik weet het, maar ja.. ik heb het zo ervaren.
Verder ben ik helemaal eens met slaapmeisje, ik doe dat echt nooit weer, bij ons ging het goed, maar ik weet zoals ook al verteld is veel waar het mis is gegaan.

Ik heb ook iedereen plechtig beloofd het noooooit weer te doen en zeker niet op eigen houtje.

"klein dolfijntje"

zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zaterdag 2 juni 2001 @ 11:30:22 #24
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_955112
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:29 schreef iteejer het volgende:

[..]

<knip>

wat zijn gedachtekracht-foto's??
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_955139
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 17:29 schreef morpheus_at_work het volgende:
zowel emotioneel , rationeel , niets kunnen onthouden , spreken op een manier waarop kinderen van een jaar of 7/8 praten , zich niets kunnen herinneren van gebeurtenissen , van vooraf gaande jaren , moest dingen opnieuw aanleren , hij is in 1998 voor de trein gesprongen , daarvoor is hij 2 jaar opgenomen voor onderzoek en behandeling.
als er daarvoor totaal geen sporen waren van een dergelijke degeneratie, is dit een tamelijk uniek geval. zo vaak komt een bezetenheid die zo ver kan gaan nl niet voor.
onze rationele ontwikkeling is ook op te vatten als een soort wapen, een barriere tegen de geest-wereld.
'je bent niet tastbaar dus je bestaat niet'.
als door trance, of door medicatie (sommige drugs) dat rationele vermogen wordt teruggedrongen, kan dat al riskanter worden.
kzou best eens zijn medische dossiers willen zien, jammer dat zoiets ethisch onverantwoord is (net als die videotapes van die vrouw met haar dromen en wonden)
  zaterdag 2 juni 2001 @ 14:37:19 #26
272 R@b
No-nonsens
pi_955872
Ik heb wat op internet gezocht naar wetenschappelijk onderzoek naar glaasje draaien maar ik kom alleen spirituele sites tegen die er wel het een en ander over schrijven:
quote:
Beste lezer/lezeres, deze keer gaan we het hebben over glaasje draaien.

Dit onderwerp zal velen niet onbekend zijn, maar wat vaak wel onbekend is, zijn de gevolgen ervan die "kunnen" optreden, wanneer men gaat expirimenteren. Laten we een voorbeeld nemen, men gaat met b.v. 4 personen aan een tafel zitten, met daarop een laken met symbolen met de tekens, letters en cijfers erop. In het midden staat een glas op z'n kop. Men legt daarop met z'n allen een vinger op het glas. Terwijl dit wordt gedaan, wordt door 1 van de personen een vraag gesteld. Men hoopt op een antwoord op die vraag. Het glas beweegt zich dan naar een letter of een cijfer. Gelijdelijk aan komen de woorden en cijfers te voorschijn. 1 van de personen noteert dit alles, om later alles te kunnen nalezen. Het kan voorkomen dat er meer sessie's nodig zijn voor er een antwoord komt. Maar is dat antwoord ook goed?.
Beste lezer/lezeres daar zit het gevaar, want veel vooral onervaren personen denken dat die antwoorden goed zijn. Of tenminste als teken van de gene zijde worden beschouwd, en daarom als juist worden beschouwd. Dat is niet zo, en waarom dan niet?. Dit komt omdat er ook van alles "langs" kan komen, geesten (intelligenties) die zelf nog niet eens weten dat ze zijn overgegaan (overleden) of niet zo nauwkeurig zijn met het geven van "eerlijke" antwoorden. Zij zijn zelf vaak op sensatie uit, en zorgen daardoor voor antwoorden die de deelnemers "graag" willen horen of er komt soms onzin uit de antwoorden.

Ik zal nu trachten uit te leggen waarom glaasje draaien nu zo wordt afgeraden.

Tijdens zo'n sessie komt er voor onze ogen "onzichtbaar" van alles en nog wat langs. Op helderzienden na, zien we in principe niets, maar wat wel kan is het "aanvoelen" dat er iets is. Let op: voelt het rustig en goed aan, dan is het waarschijnlijk goed. Maar door de "sensatie" die de deelnemers aan tafel "uiten" wordt DAT opgemerkt door niet zo vriendelijke personen die zijn "overgegaan". De "goeien" zullen juist weten dat het glaasje draaien niet de juiste methode is om "contact" te maken met overleden mensen, en daarom meestal afzien van het geven van een reaktie.
Bovendien is men op dat moment geesten aan het oproepen, wat juist niet moet. Dat oproepen is te vergelijken met overal aanbellen, wat bij sommige personen zeker niet gewaardeerd zal worden. Als ze willen komen ze toch wel. Als het ware zitten de deelnemers aan tafel te trekken aan iets, om antwoord te krijgen. En die krijgt men, maar meestal NIET van de goeie intelligentie's. Op dat moment kan men vooral "plotseling" overleden personen aantrekken, en die zijn niet zo nauwkeurig in de hier aan tafel doorkomende antwoorden. Of men trekt zwervers aan, die nog niet kunnen accepteren dat ze allang zijn overleden.
En juist dit soort mensen (intelligentie's) komen heel graag op dit soort gelegenheden af, want ze zijn dan dolblij dat ze eindelijk weer contact met de aarde te hebben, en mede daarom blijven ze plakken. Vanuit hun visie gezien hebben ze lange tijd ergens in hun sfeer rondgezworven, om eindelijk een groep mensen te treffen, die toevallig "glaasje" aan het draaien zijn. Vaak geven ze zich dan uit voor een persoon die door de "deelnemers" aan de seance tafel wordt opgeroepen. De deelnemers denken hierdoor met een bekend persoon contact te hebben, en gaan daarop door. En op dat moment kunnen problemen ontstaan, omdat men denkt met een vertrouwd persoon te maken te hebben, en men daarom de doorkomende antwoorden als goed gaan beschouwen.
Ik maak de lezer/lezeres er op attent dat de antwoorden waar ook vandaan eerst met logica moeten worden beoordeeld. Immers je neemt toch ook niet zomaar van je kennis, vriend, ouder, of wie dan ook maar alles aan. Dus wat je moet doen, is dit nuchter benaderen. Van een "aards" persoon neemt men zeker niet alles aan. Nou doe dat dan ook niet van een "niet aards" persoon. Beschouw ze net als wij, onderwerp ze gerust aan kritiek als het moet, zorg er voor dat je logica ook daar wordt toegepast. De mensen die pas zijn oveleden weten ook nog niet altijd waar ze aan toe zijn, en de "zwervers" ook nog niet. Het is juist zo dat ZIJ hulp nodig hebben, en die wordt ook vaak gegeven door sommigen onder ons, n.l. de mediums, paragnosten, en die mensen die er gevoelig voor zijn. Met wijsheid en met liefde worden ze dan "opgevangen" en naar het licht begeleid.

Maar wat nu, dan maar geen glaasje draaien ?. Inderdaad, beter van niet, maar als men perse toch wil, let dan op het volgende:

1 - Neem nooit zomaar iets van wat dan ook aan, let op je intuitie.
2 - Voelt het onrustig aan, dan opletten, wees kritisch.
3 - Voelt het duidelijk niet goed aan, direct stoppen, en je afsluiten.
4 - Zorg er voor dat je logica en je eigen wil de baas blijven.
5 - Drink geen alcohol, en gebruik beslist geen drugs. Dit kan zeer gevaarlijk zijn tijdens het glaasje draaien.
Alcohol veroorzaakt een verminderde geestelijke weerstand en ook wordt men dan minder bewust van datgeen er gebeurt. Na gebruik van drugs kan in sommige gevallen een uittreding plaats vinden en een bewustzijnsovername door een zwerver. In dat geval is men aangewezen op professionele hulp om er weer van verlost te worden. Daarom is gebruik van drugs hier zeer af te raden. Wil men toch kontakt, dan kan men zich het beste wenden tot een erkend paragnost.
(tekst JHK - Datum 6-04-2001)

quote:
Dus glaasje draaien werkt, het zijn dus geesten?

Niet altijd. Je onderbewustzijn stoort de communicatie geweldig. Het is evenwel mogelijk. Ik ben minimaal driemaal getuige geweest, van controleerbare vooraf ongekende gegevens over een persoon. Vermits iedereen dat kan mits wat geduld en schifting van gedachten en ontvangst, is niet iedereen een medium. Bij velen zal er niet veel meer uitkomen dan wat gezwets. Maar het Ouijabord en automatisch schrift werken inderdaad soms bewijskrachtig. Over het algemeen is het niet erg betrouwbaar, behalve bij overleden kennissen en eerlijke aardgebondenen. De lage en de haatdragende entiteiten zijn echter het talrijkst, dus onschuldig is het niet. Ik was ook enkele malen getuige van poltergeistachtige gebeurtenissen na Ouija. Dus opgelet. Ik heb mijn les reeds geleerd. Daarom beperk ik mij daar nu zeer in, behalve indien de entiteit kan bewijzen een kennis te zijn. Dat bewijs is echter heel moeilijk te krijgen ook al zijn de pogingen in beide richtingen positief. Je zal merken dat er bijna altijd nog een andere verklaring mogelijk is. Bijna altijd…Nu niet allemaal naar de winkel achter een Ouijabord, blijf eraf je speelt met vuur. De meeste die graag experimenteren dienen zoals ik eerst hun vingers te branden eer ze weten met vuur om te gaan.

Copyright Denis Dhondt

De beoefenaars raden het zelf dus ook al af.

Maar er zullen toch wel eens wetenschappers hebben meegedaan aan glaasje draaien ????

zaterdag 2 juni 2001 @ 14:44:04 #27
272 R@b
No-nonsens
pi_955914
quote:
Was zit een typefout van je?? Omdat je even later zegt dat hij voor de trein is gesprongen? Ik neem aan dat hij dat niet overleeft heeft.
pi_956370
weet iemand misschien een paar sites hier over en nog een vraagje kan je alleen ook geesten oproepen
  zaterdag 2 juni 2001 @ 20:40:57 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_957781
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 16:07 schreef Riann het volgende:
weet iemand misschien een paar sites hier over en nog een vraagje kan je alleen ook geesten oproepen
Zou zeggen ga eens zoeken met een zoekmachiene op verschillende trefwoorden...
Er zijn een hoop sites te vinden hoor!
Geesten alleen oproepen? Nee ik zou het niet doen !
The truth was in here.
pi_972082
Ok, dit is echt wierd maar toen ik nog vrij jong was (7 ofzow)
dat was dus zo'n 9 jaar geledenheb ik er ook ervaringen mee gehad
ik ging dus met mijn pa best vaak naar de Turks Cultureel Centurm...
anyways (Ik ben Dus Turk)
toen gingen alle jongeren dus naar een kamer grote tafel (vierhoekige) allemaal stoelen (duuh) iedereen ging dus zitten toen iedereen zo van "wat is?" enz ezn
toen zei dus iemand "we gaan geesten oproepen" meesten begonnen te lachen en begonnen er grappen over te maken enz enz...
maar ok we begonnen licht was uit het was smiddags dus er kwam nog wel licht binnen...
dus we begonnen
ik weet niet echt wat er allemaal precies is gebeurt wie het heeft gedaan (dus opgeroepen)
maar we moesten onze ogen dicht doen handen plat op tafel en toen ging zonder enige reden mijn handen de lucht in ik weet dit nog heel goedik dacht van huh? wierd anyways we gingen verder ik weet niet waarom maar ogen nog steeds dicht toen voelde ik iets aan mijn voeten wind maar dan sterker maar het was geen open raam want het was alleen bij mijn voeten (benen) je hoorde de meisjes nu wel een beetje dat ze wouden schreeuwen iedereen zat wel nog gewoon en ogen ook ducht neem ik aan mijne waren gewoon gesloten dus ik kijk ook niet we gaan nog steeds verder en toen valt mijn stoel achterover ik nu dus wel mijn ogen open iedereen super bang meisjes schreeuwen iedereen de kamer uitrennen en ik keek dus toen ik mijn ogen open deed en iedeeen was dus achterover gevallen met stoel het kan dus niet dat we zijn omgeduwd gewoon onmogelijk...(door iemand)
en dat is mijn enigste ervaring met geesten oproepen tot nu toe en ik ben dus niet van plan om het ooit nog te doen...

<edit>Typo + ik herinner ook nog dat tijdens dit gebeuren ik mijn ogen 1 keer heb open gedaan want er kwam iemand door de deur maar die ging meteen weer...
en met de zin ik weet niet meer precies wat er is gebeurt wil ik zeggen ik weet niet wat er is gezecht...</edit>

[Dit bericht is gewijzigd door Rauf op 05-06-2001 05:21]

I got a greeting can't say what it's all about but my middle finger is gonna carry it out.
pi_972692
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 11:36 schreef iteejer het volgende:

[..]

als er daarvoor totaal geen sporen waren van een dergelijke degeneratie, is dit een tamelijk uniek geval. zo vaak komt een bezetenheid die zo ver kan gaan nl niet voor.
onze rationele ontwikkeling is ook op te vatten als een soort wapen, een barriere tegen de geest-wereld.
als door trance, of door medicatie (sommige drugs) dat rationele vermogen wordt teruggedrongen, kan dat al riskanter worden.
kzou best eens zijn medische dossiers willen zien, jammer dat zoiets ethisch onverantwoord is (net als die videotapes van die vrouw met haar dromen en wonden)

ik zou ze ook best willen inzien , want het is nu al weer een tijdje geleden en zou wel is inwillen zien wat voor verklaring ze er aan wilden geven , want dat hebben ze nooit willen vertellen , ik weet niet of ik het bezetenheid zou willen noemen trouwens , omdat hij wel sprak op de manier zoals hij altijd gedaan heeft , maar dan op een niveau van een kind.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 12:09:37 #32
6670 Mace
Profesioneel platzak
pi_973118
yup ook gedaan, glaasje draaien.....
freaky.....
alles wat hier nou gezegt wordt heb ik ook gehoord
dus dan moet er een kern van waarheid in zitten.

Maar nooit meer......

Yeah Baby..Yeah
  zaterdag 9 juni 2001 @ 20:12:56 #33
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_1003742
Ik heb t ook gedaan, en ook bij ons begon het glaasje te draaien, en heeft die "geest"allerlei accurate antwoorden gegeven. Het was in Suriname, waar mensen volgens mij sowieso al iets opener zijn t.o.v. dit soort zaken dan hier in nederland.
Ik vraag me alleen af of het wel een geest is.kan het niet zijn dat dit bewegen van het glas door je onderbewuste gebeurt of zoiets? dat je met een sterke wil dingen kan laten bewegen, in dit geval t glaasje?
maar aan de andere kant, onze "geest" wist dingen over mij die verder niemand daar wist, en ik raakte het glas niet aan!
ik heb er geen verklaring voor, ik weet wel dat ik opd at moment helemaal niet bang was! iets wat achteraf best vreemd vond, later werd ik nl. wel n beetje bang!
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_1015038
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 20:12 schreef Aarti het volgende:
Ik heb t ook gedaan, en ook bij ons begon het glaasje te draaien, en heeft die "geest"allerlei accurate antwoorden gegeven. Het was in Suriname, waar mensen volgens mij sowieso al iets opener zijn t.o.v. dit soort zaken dan hier in nederland.
Ik vraag me alleen af of het wel een geest is.kan het niet zijn dat dit bewegen van het glas door je onderbewuste gebeurt of zoiets? dat je met een sterke wil dingen kan laten bewegen, in dit geval t glaasje?
maar aan de andere kant, onze "geest" wist dingen over mij die verder niemand daar wist, en ik raakte het glas niet aan!
ik heb er geen verklaring voor, ik weet wel dat ik opd at moment helemaal niet bang was! iets wat achteraf best vreemd vond, later werd ik nl. wel n beetje bang!
ik vond ook altijd het gekke dat je na afloop je nauwelijks meer kon herinneren hoe dat ging met het glaasje, ook op het ogenblik zelf niet, alsof een deel van je waarneming niet meer in staat was te zien wat er nou echt gebeurde met dat glaasje.
je voelde het soms met schokken bewegen maar kon onmogelijk vaststellen of dat nou door jou kwam, door de anderen, of door iets anders..
lijkt wel of er een soort lokale bewustzijnsvernauwing optrad
maar
idd vaak klopten de antwoorden wel.. ik weet het ook niet
pi_1023971
tja heb het ook wel eens gedaan. Alleen zonder andere er bij. Weet dus zeker dat er niemand was die iets deed om net te doen alsof. Ik weet alleen dat ik erg bang werd. Kon toen gelukkig nog stoppen.
Verder denk ik dat er best mensen zijn die het kunnen maar je moet gewoon echt weten wat je doet.

je kunt ook kijken op www.wicca.nu verschijnen regelmatig berichten over geesten. tja als het je echt interresseert

woensdag 13 juni 2001 @ 10:57:28 #36
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1024205
quote:
Op maandag 11 juni 2001 21:07 schreef iteejer het volgende:

[..]

ik vond ook altijd het gekke dat je na afloop je nauwelijks meer kon herinneren hoe dat ging met het glaasje, ook op het ogenblik zelf niet, alsof een deel van je waarneming niet meer in staat was te zien wat er nou echt gebeurde met dat glaasje.
je voelde het soms met schokken bewegen maar kon onmogelijk vaststellen of dat nou door jou kwam, door de anderen, of door iets anders..
lijkt wel of er een soort lokale bewustzijnsvernauwing optrad
maar
idd vaak klopten de antwoorden wel.. ik weet het ook niet

Ik vind het altijd handig als er een extra persoon bij is die de volgorde van de letters noteert. Vaak was ik in een trance en kon niet echt bewust volgen wat er verteld werd.
Vaak ging de wijzer ook bewegen terwijl je een centimeter boven het planchet bleef met je vingers...
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1024310
Ai, jaren geleden ook regelmatig glaasje gedraaid. Tot we op een dag weer bezig waren met een stel. Toen we "contact" hadden begonnen de vragen. Meestal vroegen we dus dingen als waar heeft u gewoond, leeftijd, wanneer geboren en gestorven, man of vrouw, trouwdatum, etc, etc. Een vriendin van me trok steeds witter weg, en vroeg of de "geest" haar oma was, ja werd er gezegd. Meisje dus in tranen, kon geen zinnig woord meer uitbrengen. Zij deed naar eigen zeggen niets, niemand van ons had die datums, plaatsen, etc kunnen weten. Was echt behoorlijk freaky. Een vriend van mij was zo snel van begrip dat ie het gesprek op een normale manier heeft afgerond. Maar vriendin van me was dus behoorlijk van de kaart. Sindsdien eigelijk nooit meer gedaan. Was heel erg bizar.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1033348
Hoe begin je dan aan zoiets? Zijn er dingen die je moet zeggen ofzo? Hoe sluit je dat af? gewoon handen weg nemen ofwat?
pi_1034117
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 16:45 schreef The_Guy het volgende:
Hoe begin je dan aan zoiets? Zijn er dingen die je moet zeggen ofzo? Hoe sluit je dat af? gewoon handen weg nemen ofwat?
daar was ik ook wel benieuwd naar ik heb het in onderweg naar morgen ook gezien met dat geesten oproepen maar dat is soap dus ik was benieuwd hoe het in het real live world gaat
  maandag 25 juni 2001 @ 04:31:07 #40
9337 _psilocybin
dubbelzijdig
pi_1081407
erhh.. onderweg naar morgen .. juist
yesterday I woke up sucking a lemon
  maandag 25 juni 2001 @ 14:12:55 #41
904 L-X
The Lover X
pi_1083668
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 11:36 schreef iteejer het volgende:

[..]

Hier heb je helemaal gelijk in.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_1126085
Allemaal grote onzin volgens mij... ik zal es voor de lol gaan glaasje draaien met 2 andere mensen. Hopenlijk krijg ik een boze geest ff verrot schelden enzo Echt bullshit allemaal.
  maandag 2 juli 2001 @ 04:39:47 #43
1255 davinci
SuperGrover to the rescue
pi_1126099
quote:
Op maandag 02 juli 2001 04:24 schreef benchMarc het volgende:
Allemaal grote onzin volgens mij... ik zal es voor de lol gaan glaasje draaien met 2 andere mensen. Hopenlijk krijg ik een boze geest ff verrot schelden enzo Echt bullshit allemaal.
Ik denk niet dat het verstandig is om hierover te spotten... Er is meer....
Is het een vogel? Is het een vliegtuig?
NEE! het is SUPERGROVER!!!
pi_1127650
Hmmm ik geloof er niet echt in... Hoe kan zo'n glaasje nu vanzelf gaan schuiven? Dat moet een of andere lolbroek in je team dan wel doen. Kan niet anders. Kan het ook in je eentje? Zo nee, waarom niet? Omdat er bij glaasje draaien dan niemand is die xpres dat glas kan verschuiven zeker. Blaat, grote onzin ik weet het zeker. Al die verhalen van mensen die gek zijn geworden en dat dingen door het huis gingen zweven. Bullshit, pak je fototoestel of camera en maak foto's/film. Klaar, bewijs geleverd. Nee waarom is dat er nooit? Net zoals UFO's en andere dingen waarvan ze niet zeker weten of ze bestaan. Allemaal vage foto's en films van dat je denkt... een kleuter kan het beter. Glaasje draaien is gelul imho.
pi_1226709
Niemand weet iets zeker hierover, maar volgens mij werkt het alleen als je zelf wilt dat het werkt. Dus: je verbeeldt je gewoon dingen.
pi_1228339
keer gedaan, nooit meer..we gingen glaasje draaien en kregen een jongen van 21(tenminste dat zei hij) hij was voor de trein gesprongen ergens begin 1900 (weet ik niet meer precies is alweer 3 jaar terug) maar goed we gingen vragen stellen,en we kregen gewoon vriendelijk antwoord, we begonnen over zijn vader (dat hadden we beter niet kunnen doen) de glas werd opgebeurd (kweet niet door wat voor kracht) en gooide zichzelf kapot tegen de muur,,,toen was het rustig, kleine tien minuten later gingen alle ramen in het huis open tegelijkertijd (freaky scary shit) toen we gingen slapen (nou ja slapen) ging er om een uur of 3 alle lichten in het huis aan.(en toen gebeurde er nog mwat wazige dingen,,,die allemaal ongeloofwaardig lijken.maar oke verder geen last meer van gehad,, dus gewoon niet aan beginnen is het beste,, Greetzz

[Dit bericht is gewijzigd door TDR op 18-07-2001 17:38]

pi_1232327
Ik heb ook een keer met een groep glaasje gedraaid
hadden we op het tafeltje ook een paar dobbelstenen gelegd. Alleen toen het glaasje begon te bewegen renden de anderen van het groepje weg.
Waren toen met vier jongens en een meisje
We waren toen nog niet zo oud en ik vond het erg jammer dat ze wegrenden, ik vond het erg intressant en wou graag doorgaan maar durfde niet oook weer niet alleen. Ik wist toen wel al van verhalen van mijn vader dat het gevaarlijk was, ik denk dat de reden was dat ik gewoon wat spanning zocht.
Bij naderhand ben ik wel blij dat de anderen wegrenden weet nou veel meer over glaasje draaien e.d.
meisje was vooral erg overstuur heb er nog wel spijt van dat we haar er in betrokken hadden.

[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 19-07-2001 00:07]

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_1233089
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 14:03 schreef TDR het volgende:
hij was voor de trein gesprongen ergens begin 1900
ah de intercity naar utrecht zeker ?
yesterday I woke up sucking a lemon
pi_1245113
quote:
Op maandag 02 juli 2001 13:54 schreef benchMarc het volgende:
Hmmm ik geloof er niet echt in... Hoe kan zo'n glaasje nu vanzelf gaan schuiven? Dat moet een of andere lolbroek in je team dan wel doen. Kan niet anders.
Dus al die duizenden keren dat het is gedaan heeft er iemand dat glas zitten verschijven . Dacht het niet he.

Heb het zelf nooit gedaan,zal het ook nooit doen maar ik geloof wel dat er geesten bestaan

JaJa
  vrijdag 20 juli 2001 @ 21:08:02 #50
272 R@b
No-nonsens
pi_1245301
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:33 schreef Gielie het volgende:

Heb het zelf nooit gedaan,zal het ook nooit doen maar ik geloof wel dat er geesten bestaan

Vroeger geloofde men ook dat de aarde plat was.
pi_1245983
Dit vond ik wel interessant om te lezen:

http://www.lenting.nu/ouijabord/Ouijabord.html

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:28:10 #52
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1245998
Geesten oproepen kan ook z'nder quijabord/ glaasje draai spullen. Als je je 3e oog opend of je gewoon openstelt (oefenen) dan kan je ze ook zo zien/ voelen en kan het zijn dat als zij dat nodig vinden zij wel met je gaan communiceren (soort thelepathie, het is niet echt spreken wat ze doen, maar ze laten je gewoon "weten" wat ze zeggen).

Glaasje draaien/ quija bord is alleen een makkelijk MEDIUM om met ze te communiceren.

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  zondag 22 juli 2001 @ 20:06:42 #53
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1254157
Voor mij was geest oproepen, is net als glaasje draaien een heel leuk tijdverdrijf. Er gebeuren andere dingen dan je gewend bent.
Je besef van "de andere zijde" wordt veel groter. Ik heb er veel aan gehad. Ik was zo'n jaar of 10, dat ik me daar mee bezighield. Ging ik alleen op mijn kamer met de bandrecorder allerlei overleden mensen oproepen. heeeeel spannend.
In die tijd (1981) had je ook nog het (bloedstollende) radioprogramma "Het zwarte gat"
Dat werd toen nog 's nachts om 12 uur uitgezonden (lag je te shaken in je bed, het was altijd heel macaber). In dat programma werden allerlei paranormale zaken besproken. Wie kent dit programma??
Ach, het kan nog veel erger
pi_1254718
Ongelooflijk dat mensen zoiets doen terwijl zoveel waarschuwingen worden gegeven je vooral niet bezig te houden met deze lagere vorm van spiritisme.

Er zijn legio voorbeelden van geestelijk zwakkeren personen die na het oproepen, achtervolgd door bepaalde elementen, steeds verder in de problemen komen en zelf in gestichten terechtkomen of zelfmoord plegen.

Ik vind het naief en sensatie-belust als je ondanks de waarschuwingen zoiets wilt meemaken.
Een geforceerde zoektocht naar zulke dingen op basis van adrenaline en sensatie brengt nooit iets goeds.

Suit your-self. Overigens, de vraag aan een geest of hij goed is , is op zich al hilarisch dom. Er zijn genoeg dwalende entiteiten die maar wat graag iemand op deze manier willen terroriseren en men is natuurlijk ook zo slim om dan altijd te zeggen , ja ik ben een goede geest.
Denken jullie dat er alleen maar eerlijkheid heerst in die sferen?

Dom dom.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_1254733
Het zijn net mensen he.
  zondag 22 juli 2001 @ 22:22:24 #56
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1254875
quote:
Op zondag 22 juli 2001 21:54 schreef michelos het volgende:
Ongelooflijk dat mensen zoiets doen terwijl zoveel waarschuwingen worden gegeven je vooral niet bezig te houden met deze lagere vorm van spiritisme.

Er zijn legio voorbeelden van geestelijk zwakkeren personen die na het oproepen, achtervolgd door bepaalde elementen, steeds verder in de problemen komen en zelf in gestichten terechtkomen of zelfmoord plegen.

Ik vind het naief en sensatie-belust als je ondanks de waarschuwingen zoiets wilt meemaken.
Een geforceerde zoektocht naar zulke dingen op basis van adrenaline en sensatie brengt nooit iets goeds.

Suit your-self. Overigens, de vraag aan een geest of hij goed is , is op zich al hilarisch dom. Er zijn genoeg dwalende entiteiten die maar wat graag iemand op deze manier willen terroriseren en men is natuurlijk ook zo slim om dan altijd te zeggen , ja ik ben een goede geest.
Denken jullie dat er alleen maar eerlijkheid heerst in die sferen?

Dom dom.

Over de adrenaline-kick: Ga je dan maar heel druk maken om de gemiddelde aardbewoner: bijna iedereen is adrenaline-verslaafd.
Entiteiten die kwaad willen, zoeken de juiste personen toch wel uit, ook zonder glaasje draaien of een geestoproepje. Zulke meeliftende entiteiten komen normaal gesproken ook voor bij normaal-functionerende mensen en het uit zich in "onschuldige" symptomen als negativiteit of vreemde gedachten. Trouwens, ben je zelf negatief ingesteld dan heb je al meteen veel geinteresseerde entiteiten die jou wel 's effe te grazen willen nemen.
pi_1254933
Een adrenaline kick met door middel van bungee jumpen is een gezonde positieve manier om even totaal uit je dak te gaan. De risico's zijn verwaarloosbaar. Ooits iemand in een gesticht zien terecht komen van een potje parasailen?

Waar jij je mee bezig houdt, en erger nog je moedigt het ook nog aan ook, is van een heel andere orde. Maar ik had al niet gedacht dat je je daar bewust van was.

En ja, het is inderdaad mogelijk dat zulke geesten zwakkere personen opzoeken om hen negatief te beinvloeden. De kans bij glaasje draaien op negatieve resultaten is echter vele malen groter. Het is immers je eigen wil en daarmee stel je je op een bepaalde manier open t.o.v. erg twijfelachtige energieen.

Ach ja. Je doet maar jongen.Categorie:Plank voor de kop. Ik had niet de illusie om een fervent aanhanger van dit soort waanzin te overtuigen, maar laat a.u.b. wel even het aanmoedigen van mensen achterwegen.

Je weet niet waarover je praat en waarin je mensen betrekt.

quote:
Het zijn net mensen he.
Naieviteit alom ja.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 22-07-2001 23:04]

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_1258480
Geest oproepen is in feite nix meer dan je eigen geest
openstellen voor je eigen onderbewuste. Wat is daar nou ongezond aan?
Wat is daar eng aan? Ben je bang voor jezelf?
Volgens mij zal het vele mensen goed doen om zich daar juist
eens wat vaker mee bezig te houden. Dan zullen ze een stuk intenser
gaan leven. Dan zal misschien dat bord voor hun kop eens verdwijnen.

Adrenaline-verslaving is al aan de orde op een heel dagelijks level hoor.
Bungee jumpen, dat heb je er echt niet voor nodig om verslaafd aan
adrenaline te zijn. Iedere moderne mens heeft er mee te maken:
gewoon dagelijks je portie adrenaline putten uit het jezelf druk maken
om bijvoorbeeld dit soort dingen. Krijg je ook heel veel adrenaline van.
Nix mis mee. Ik zou zeggen: probeer eens een "geestje" op te roepen,
misschien kom je jezelf tegen.......hm. Kan heel eng zijn!!!

pi_1258593
Hoezo tantebep, jezelf tegen komen. Leg eens uit wat er dan eigenlijk concreet gebeurt, met voorbeeld als het ff kan.
pi_1258851
quote:
Op maandag 23 juli 2001 12:25 schreef fokje het volgende:
Hoezo tantebep, jezelf tegen komen. Leg eens uit wat er dan eigenlijk concreet gebeurt, met voorbeeld als het ff kan.
Laak is uitleggeh,
mijn eigen ervaring heeft me geleerd dat de "antwoorden" die je
krijgt tijdens het geestje oproepen, de antwoorden zijn die later blijken
van jezelf te zijn geweest (misschien e.e.a. gelinked aan contact met het
kosmisch netwerk, vooruit we zullen er iets externs bij halen). Antwoorden op pijnlijke vragen
over jezelf komen niet van een of andere entiteit buiten jezelf.
Maar wat gebeurd er met mensen op moment dat ze geconfronteerd worden met delen
van zichzelf die ze liever niet zien (delen die nog niet geintegreerd zijn)?
Nou? Ga zelf maar na! Men gaat de antwoorden dan ineens toeschrijven aan
iets buiten zichzelf. Lekker makkelijk nietwaar?
Mensen die zichzelf onder ogen durven zien, overkomt ook nooit iets naars tijdens
zo'n soort van sessie. Kijk naar tarotkaarten, exactly the same story!

pi_1258926
hmmmm.... met het verschil dat tarotkaarten niet zo risicovol zijn dan geesten oproepen. Ik geloof dit ten dele; als je vragen over jezelf stelt geloof ik idd dat de antwoorden die je krijgt van jezelf afkomen.

Verder zal ik mij nooit bezig gaan houden met geesten oproepen, ( Naar een geestesrijke omgeving gaan is wat anders ) omdat ik denk dat je jezelf daar juist in kan verliezen. Jezelf verliezen in energiën ofzow.

pi_1264713
Tante Bep:

Totnutoe, pronkstuk van de naieviteit.

quote:
Geest oproepen is in feite nix meer dan je eigen geest
openstellen voor je eigen onderbewuste.
Het onderbewuste speelt een grote rol in dit 'spel' maar om externe factoren van entiteiten in een vlaag uit te vlakken is gewoon naief en onwetendheid bij mij alleen verklaarbaar door een niet werkend gevoel. Gebruik jij vaak drugs? Ik vind het uiterst vreemd dat jij bij dit onderwerp geen nattigheid voelt. Verdoofd, of de weg al kwijt misschien.
quote:
Volgens mij zal het vele mensen goed doen om zich daar juist
eens wat vaker mee bezig te houden
Hou toch op met je tips en aanmoedigingen.
Alleen omdat jij een , naar jouw idee, subjectieve positieve ervaring hebt gehad wil nog lang niet zeggen dat het voor iedereen een positief middel is. De feiten zeggen verder dat een significant gedeelte van de mensen die eraan mee hebben gedaan op de meest vreemde manieren uit hun leven ontspoorden. Percentages daargelaten is er onder deze mensen een grotere groep die psychische en emotionele problemen kennen tot aan schizofrenie en suicidaliteit toe, als je het vergelijkt met een gemiddeld groepje burgers.
Lekkere manier van je vragen beantwoord krijgen dan.

Als je dan toch echt antwoorden wil , ga dan wat mediteren.
Dat is nog altijd de manier om met jezelf in contact te komen en je vragen die zich in die periode spelen kan beantwoorden d.m.v. je gevoel dat tot je spreekt. Je eigen gevoel is de zuiverste bron voor je eigen persoontje en je eigen problemen. En dan komt de rest pas.
Of voor mijn part, als je daar geen geduld voor hebt,
zoek een ervaren en goed aangeschreven medium op .

En nee ik ben niet bang voor mezelf, integendeel.

Maar gelukkig heb ik nog het verstand cq. inzicht om dit soort van lager spiritisme te kunnen onderscheiden van de zuivere dingen des levens.

Veel plezier met rotzooien.

P.s.:
Hoe durf je eigenlijk zo openlijk te posten dat mensen dit moeten gaan doen, in de wetenschap dat mensen die dit lezen , eventueel in allerlei soorten psychische situaties zittende , zich zouden vergrijpen hieraan en zichzelf kunnen verliezen door een gebrek aan stabiliteit en inzicht in de materie.
Knap staaltje van aanzetting-tot , dat wel.
Besef wel dat je toch tot op zeker niveau medeverantwoordelijk bent voor die mensen mocht het fout gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 24-07-2001 06:38]

dinsdag 24 juli 2001 @ 18:09:56 #63
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1267829
weet je wat het is wat jij nu doet michelos?
Jij maakt je "schuldig" aan onnodig bang maken.

En weet je wat nou het ironische is?
Bange mensen die gaan geestje oproepen, die gaan juist de fout in.
Dus als mensen na jouw verhalen bang zijn geworden en ze gaan het toch proberen, dan hebben we dus echt stront aan de knikker he.
Alles wat je met een bang gemoed doet, loopt verkeerd af. Meditatie zou ik ook maar niet doen, want dan kom je misschien wel in contact met je LAGERE ZELF. DOODENG. komt op hetzelfde neer.
Oh ja, wat in deze wereld "schizofreen" wordt genoemd, kan vervangen worden door het woord
"helderziend". Schizofrenen zijn ontspoorde helderzienden. Gaan zij hun gaven beter gebruiken: WEG ZIEKTE.

pi_1268049
quote:
Jij maakt je "schuldig" aan onnodig bang maken
Ik geef een duidelijke mening en waarschuwing over wat eventuele gevaren. Als jij dat interpreteerd als bangmakerij zegt dat meer iets over je eigen state-of-mind dan over mijn verhaal. Zo te zien heeft mijn verhaal je geweten aan het werk gezet en je aan het twijfelen gebracht over de gevolgen. Mooi zo dan.

Wie ben jij om te bepalen wat nodig en onnodig is.

quote:
Bange mensen die gaan geestje oproepen, die gaan juist de fout in.
Dus als mensen na jouw verhalen bang zijn geworden en ze gaan het toch proberen, dan hebben we dus echt stront aan de knikker he.
Er zijn tig mensen die niet eens in de gaten hebben dat bepaalde angsten die aanwezig zijn bewust of onbewust de boventoon voeren in dit soort sessie's.
Dus kom niet aan met verhalen dat jij het allemaal wel goed in de smiezen hebt. Voor hetzelfde geld doe jij het ook uit een angst-kick. En er zijn zoveel mensen, vooral in de jeugd, die met bepaalde frustraties en vragen op vele van dit soort gebieden leven maar juist vaak ook geestelijk erg onstabiel zijn. Hangende tussen factoren als ouders , school , carriere, gevoel, vrienden en liefde, is angst een bestanddeel van vele, bijna alle mensen. Ik weet niet in welke wereld dat jij leeft of zweeft maar erg veel realisme en inzicht in wat er speelt in de hoofden van de gemiddelde mens lijkt er niet te zijn.
quote:
Oh ja, wat in deze wereld "schizofreen" wordt genoemd, kan vervangen worden door het woord
"helderziend". Schizofrenen zijn ontspoorde helderzienden. Gaan zij hun gaven beter gebruiken: WEG ZIEKTE.
Ook niet mee eens. Veel te kort door de bocht. Je vlakt het psychische verhaal in een zin uit door schizofrenie te willen bestempelen als een ontkenning van het spirituele van die schizofrene persoon. Vind ik erg zwart wit. Lijkt erop alsof je ontkent dat je een hersenpan hebt die ook nog af en toe gedachtes en ideeen naar voren brengt. En dus je problemen kan bezorgen d.m.v. overmatige negatieve gedachtes en viceuze circels daarin.

In feite is bij iedereen helderziendheid aanwezig. De een heeft er wat meer talent voor dan een ander en kiest ervoor om er iets mee te doen. Een ander laat het liggen.

quote:
Meditatie zou ik ook maar niet doen, want dan kom je misschien wel in contact met je LAGERE ZELF.
Sja. Als je nog niet eens het verschil ziet tussen iets zuivers ,zoals mediteren ,en glaasje dragen vraag ik mij af of jij misschien hulp nodig in je naieve onwetendheid.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 24-07-2001 19:01]

dinsdag 24 juli 2001 @ 20:16:31 #65
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1268496
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 18:42 schreef michelos het volgende:

Zo te zien heeft mijn verhaal je geweten aan het werk gezet en je aan het twijfelen gebracht over de gevolgen.

Ach nee, ik heb er echt geen negatief oordeel over. Geestje oproepen is een leuk spel.

Er zijn tig mensen die niet eens in de gaten hebben dat bepaalde angsten die aanwezig zijn bewust of onbewust de boventoon voeren in dit soort sessie's.

Ja, inderdaad dat is zo.
Reden temeer om het dan maar zo nuchter mogelijk te gaan doen, dat oproepen.

...veel realisme en inzicht in wat er speelt in de hoofden van de gemiddelde mens lijkt er niet te zijn.
[..]

LIJKT maar zo. Niets is wat het lijkt.
Ook niet mee eens. Veel te kort door de bocht. Je vlakt het psychische verhaal in een zin uit door schizofrenie te willen bestempelen als een ontkenning van het spirituele van die schizofrene persoon.

Heb je ook verkeerd geinterpreteerd, veel gestichten douwen de mensen maar vol en spuiten ze maar plat. Gaan ze met schizofrene mensen praten, dan blijken ze niet om te kunnen gaan met de hoeveelheid informatie, die zij ongewild oppikken vanuit de "kosmos".
Als ze hiermee leren omgaan en er niet langer meer bang voor zijn (daar hebben we het weer:
BANG) gaat het ineens stukken beter met die mensen. Angst is funest.

In feite is bij iedereen helderziendheid aanwezig. De een heeft er wat meer talent voor dan een ander en kiest ervoor om er iets mee te doen. Een ander laat het liggen.

Mee eens. Daarom zouden schizofrene mensen ook eens wat beter hierin begeleid moeten worden
Maar ja, waar is de farmaceutische industrie bij
gebaat? Juist! Bij angst en ziekzijn!

Sja. Als je nog niet eens het verschil ziet tussen iets zuivers ,zoals mediteren ,en glaasje dragen vraag ik mij af of jij misschien hulp nodig in je naieve onwetendheid.

Maak je niet ongerust (BANG) ik ben gelukkig in mijn naieviteit. Mediteren doe ik ook, maar ik heb er dezelfde positieve ervaringen mee als Glaasje draaien. Dubbeltje branden is ook leuk, maar weer iets heel anders. Wordt je heel rustig van, net als monopolie, rummikub of scrabble.

(ging niet echt goed met die quotes gvd)

dinsdag 24 juli 2001 @ 20:44:19 #66
13979 bladiebla
 I love GrandmasteR :):):):):)
pi_1268639
ik heb ook een keer geesten opgeroepen

het was echt DOODENG!!!!!

I'm a happy girl :)
pi_1269326
Ik moet zeggen dat 'geesten oproepen' of glaasje draaien ook wel een erg vreemde manier is om jezelf te leren kennen. Tig andere manieren daarvoor die een heel stuk veiliger zijn, dacht ik zo.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2001 @ 22:42:30 #68
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_1269453
hoogl298 jij bent wel erg zeker van je zaak zeg. Ik vind het fijn voor je dat jij jouw eigen waarheid hebt, maar zoals je het stelt ben je wel erg kort door de bocht. Toevallig heb jij geen nare ervaringen met glaasje draaien of andere manieren om in contact te komen met gene zijde (of je innerlijk), maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het daarom gelijk kan worden gesteld aan onschuldig tijdverdrijf zoals rummicup?

Voor iemand die zoveel bezig is met zijn eigen innerlijk te verkennen heb je wel een enorm bord voor je kop zeg.

Jompels,
Slaapmeisje

pi_1269972
Heeft iedereen wel dat stuk gelezen wat ik hier neergeplant heb?! Sjakies stakies.

Ik bedoel niet hoe je t ouija bord moet gebruiken maar meer (des te verder je leest) de ervaringen die men heeft opgedaan.

pi_1269980
uh ik bedoel die link

die was ook link

woensdag 25 juli 2001 @ 00:57:26 #71
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1270167
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 22:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
hoogl298 jij bent wel erg zeker van je zaak zeg. Ik vind het fijn voor je dat jij jouw eigen waarheid hebt, maar zoals je het stelt ben je wel erg kort door de bocht. Toevallig heb jij geen nare ervaringen met glaasje draaien of andere manieren om in contact te komen met gene zijde (of je innerlijk), maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het daarom gelijk kan worden gesteld aan onschuldig tijdverdrijf zoals rummicup?

Voor iemand die zoveel bezig is met zijn eigen innerlijk te verkennen heb je wel een enorm bord voor je kop zeg.

Jompels,
Slaapmeisje

Verken ik mijn innerlijk?
IK???

Weet je wel hoe gevaarlijk dat is?

Pak een glas en ga draaien, 'snix an hoor.....
Aju

woensdag 25 juli 2001 @ 03:33:00 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1270480
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:03 schreef tantebep het volgende:

[..]

Laak is uitleggeh,
mijn eigen ervaring heeft me geleerd dat de "antwoorden" die je
krijgt tijdens het geestje oproepen, de antwoorden zijn die later blijken
van jezelf te zijn geweest (misschien e.e.a. gelinked aan contact met het
kosmisch netwerk, vooruit we zullen er iets externs bij halen). Antwoorden op pijnlijke vragen
over jezelf komen niet van een of andere entiteit buiten jezelf.
Maar wat gebeurd er met mensen op moment dat ze geconfronteerd worden met delen
van zichzelf die ze liever niet zien (delen die nog niet geintegreerd zijn)?
Nou? Ga zelf maar na! Men gaat de antwoorden dan ineens toeschrijven aan
iets buiten zichzelf. Lekker makkelijk nietwaar?
Mensen die zichzelf onder ogen durven zien, overkomt ook nooit iets naars tijdens
zo'n soort van sessie. Kijk naar tarotkaarten, exactly the same story!

Sorry ik vind dit nogal een zwaar gevatte uitspraak van je....
Maar ik wil er niet al te inhoudelijk op in gaan op 1 stukje na en dat is de verwijzing naar tarot.
Er is nog altijd geen idee hoe het kan dat de kaarten verhalen kunnen vertellen wat later, oftewel blijkt uit te komen, of te blijken een heel duidelijk beeld te scheppen, van een probleem.
Sommige tarotisten zeggen idd wat jij zegt, dat er in de hersenen van de mens alle antwoorden liggen opgeslagen en dat je dmv van tarot contact maakt met jezelf, zodoende een weg open te maken naar dat stukje alwetendheid.
Andere tarotisten however, geven het idee dat er invloed is vanaf buiten je lichaam. Het zou zo zijn dat je word bijgestaan door andere krachten die de juiste kaarten schudden voor je....

Ikzelf beschouw me als een tarotist die er geen mening over wil nahouden maar zeker wel zeer goede ervaringen heeft met de tarot.

Verder ontopic wil ik niet gaan hier, het draait zon beetje uit op flame lijkt het wel!!

* Bastard zn idee is het, om de geesten de geesten te laten, als ze je informatie willen toespelen wat je zou moeten weten komen ze zelf wel

Een mens heeft te maken met "het leven op aarde" en zou zich daar ook druk over moeten maken, je bent hier niet voor niets remember?
Dingen van hierna en ervoor komen wel weer, eerst leven, dan de "dood" weer.

The truth was in here.
pi_1270521
Hoogl298:
quote:
Maak je niet ongerust (BANG) ik ben gelukkig in mijn naieviteit. Mediteren doe ik ook, maar ik heb er dezelfde positieve ervaringen mee als Glaasje draaien.
Punt 1 ben ik niet bang. Dat is al een slechte en onzuivere interpretatie van je...
Wat jij uitvreet moet je zelf weten.
Jouw cynische commentaar en denigrerende mening over mensen die zogenaamd allemaal onterecht bang zijn voor deze volgens jouw 'veilige praktijken' doen mij jou in de categorie hopeloos-geval indelen.

Ik stoor me alleen aan dat domme aanmoedigen en aanzetten tot. Zoiets behoor je achterwegen te laten als je verstand van zaken hebt en verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v. je medemensen.

Nog wat opmerkingen:

Jij hebt dezelfde ervaringen met mediteren als glaasje draaien?

Wat zul jij raar mediteren dan. Hoe kun je het zuiverste wat men kan doen vergelijken met een van de onzuiverste elementen op spiritueel vlak?
Appels met peren.

quote:
Ja, inderdaad dat is zo.
Reden temeer om het dan maar zo nuchter mogelijk te gaan doen, dat oproepen
Inderdaad. In alle nuchterheid de gevaren ervan onderkennen. ALs jij meneer blinde man wilt spelen , jouw probleem.
Jij vind het belachelijk en onbegrijpelijk dat mensen voorzichtig en huiverig zijn voor dit soort praktijken. En je snapt niet eens waarom.

Nou kijk.De meeste mensen letten goed op, zijn voorzichtig en luisteren naar hun gevoel. Wat zegt, "hier is iets niet mee pluis". Het is dus pertinent geen angst maar een slecht gevoel erbij hebben wat een duidelijk verschil is. En wie ben jij om mij te zeggen dat mijn gevoel hiervoor niet correct is.

Jij denkt dat alle negatieve antwoorden hier op deze dingen , gebaseerd is op onwetendheid en angst voor iets heel normaals terwijl het net andersom is.
Sorry , maar je hebt een wazig Ouija Bord voor je hoofd.

Verder stel je dat alle gekte bij schizofrenie is gebaseerd op het niet juist interpreteren van kosmische informatie. Bestaat voor jou het verstand niet meer ofzo? Alsof psychische problemen en negatieve gedachten allemaal vanuit de kosmos komen.
Er is ook nog zoiets als een pan met hersenen die vanalles creeren en denken. Posi en Nega.

Al ben ik het met wel je eens dat er veel meer op spiritueelvlak moet worden begeleidt in gestichten.

Hopelijk vragen ze jou niet om een proefsessie glaasje draaien.

Het zou zonde zijn , want een afknapper als deze zou die mensen niet gauw doen terugkeren naar andere wel zuivere elementen op spiritueel vlak.

pi_1272190
Ik heb trouwens ergens gelezen dat geesten oproepen het enigste is qua occultisme wat volgens de Bijbel echt is verboden. (vraag me niet waar dat dan moet staan)
  woensdag 25 juli 2001 @ 13:57:14 #75
1687 poep
praat geen poep
pi_1272285
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 23:28 schreef Ester het volgende:
Geesten oproepen kan ook z'nder quijabord/ glaasje draai spullen. Als je je 3e oog opend of je gewoon openstelt (oefenen) dan kan je ze ook zo zien/ voelen en kan het zijn dat als zij dat nodig vinden zij wel met je gaan communiceren (soort thelepathie, het is niet echt spreken wat ze doen, maar ze laten je gewoon "weten" wat ze zeggen).

Glaasje draaien/ quija bord is alleen een makkelijk MEDIUM om met ze te communiceren.

Precies, en wanneer je dat niet lukt zal dat de bedoeling misschien wel wezen! en geesten hoef je niet op te roepen, ze zijn er namelijk altijd, je moet je ervoor open stellen dan merk je het vanzelf! ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een ouija bord of glaasje gedraaid.
persoonlijk zie ik ze niet maar voel ze wel en dan nog niet eens altijd! Ik heb een hele oude "ziel" in me en dat kan ik voornamelijk merken aan bepaalde uitspraken die ik doe. Naderhand denk ik dan bij mezelf "hoe kom je er bij!" maar dat is die oude ziel dan! Ik heb er vrede mee en accepteer het zoals het is.
Een heel mooi boek is een boek van Rosemary Althea, ik raad hem iedereen aan, het is namelijk een heel open en gerustellend verhaal, een soort biographie van haar, echt een aanrader!!

Ik heb wel het gevoel dat ik er meer mee kan, maar dat wil ik dan eerst testen in hoe verre ik wat kan...

houdt van spannend...
  woensdag 25 juli 2001 @ 21:56:50 #76
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1274714
[quote]Op woensdag 25 juli 2001 06:19 schreef michelos het volgende:
Hoogl298:
[..]

doen mij jou in de categorie hopeloos-geval indelen.

Zei m'n vader ook altijd... hm.

Ik denk dat ik maar een glas pak...

pi_1274924
Doe dat.Vraag maar eens aan je vriendjes van boven op welke manier je je nu weer als pro-glas-draaier kun profileren.

pi_1275345
Het grote probleem ligt 't 'm in het VRIJWILLIG openstellen van je geest. Je opent als het ware een deur. En aangezien het op een vrijwillige basis gebeurt (uitnodigen), worden ook de ongure types aangetrokken en doorgelaten. Ik raad het zeker niet aan, MAAR als je het toch gaat doen, zorg voor een aantal maatregelen. Zo dat je juist die foute tiepjes een halt toezegt.
I'm not paranoid! Which of my enemies told you this?
pi_1275473
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen geloven in het bestaan van geesten. Er hadden toch al lang wetenschappelijke hypothesen/bewijzen voor moeten zijn ? En ik kan me niet voorstellen dat die Japanners waar iteejer naar verwijst de enige zijn die hier onderzoek naar hebben gedaan.
quote:

[..]

klopt. in japan is er onderzoek geweest dat duidelijk maakte dat er hele vreemde dingen gebeurden.
via vector-analyses van alle op het glas werkende krachten bleek dat de resultante van alle willekeurige krachten het glas bewoog.
dat gaf aanleiding tot de volgende theorie: een of andere spirituele kracht stuurde het glas, via de aanwezige personen. zonder dat die personen het zelf in de gaten hadden: het was immers niet 1 persoon die het glas duwde, maar allemaal: allemaal een iets andere kant; doch de resulterende kracht wees steeds een bepaalde letter aan. iets wat je nooit bewust zo zou kunnen doen: zou een enorme samenwerking en coordinatie vereisen die veel oefening zou vergen.

Dat de resultante van de verschillende krachten de richting bepaald is natuurlijk logisch, is gewoon een natuurwet. De aanleiding voor die theorie zou je dus eerder verwachten als dit niet zo zou zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat het nou bepaald moeilijk moet zijn om met een aantal mensen zo'n vaasje bewust in een bepaalde richting te duwen. Als uit dit onderzoek werkelijk een onverklaarbaar resultaat had gekomen hadden hier zeker weten vervolgonderzoeken op gevolgd.

Ik denk dat mensen die geesten oproepen en daadwerkelijk wat meemaken geestelijk niet sterk in hun schoenen staan. Als je al bepaalde verwachtingen hebt ga je natuurlijk snel ergens spoken in zien (figuurlijk dan he ), en geef je de schuld aan de geesten. Zijn volgens mijn hersenspinsels die zich anders ook wel een keer hadden ge-uit.

Een vroegere vriend van me zei stemmen en duivels gelach in zijn hoofd te horen, bleek later dat hij schizofrenie in zich had. Een tijdje later zag hij het niet meer zitten en maakte er een einde aan. Als hij zich bezig hield met geesten oproepen zouden er ongetwijfeld mensen zijn geweest die daar de schuld op zouden gooien. Daar was hier geen sprake van, maar ik denk dat ik mijn punt hier duidelijk mee heb gemaakt.

Dan heb ik nog een vraagje aan hoog1298 nav onderstaande quote:

quote:
Op zondag 22 juli 2001 20:06 schreef hoogl298 het volgende:
Voor mij was geest oproepen, is net als glaasje draaien een heel leuk tijdverdrijf. Er gebeuren andere dingen dan je gewend bent.
Je besef van "de andere zijde" wordt veel groter. Ik heb er veel aan gehad. Ik was zo'n jaar of 10, dat ik me daar mee bezighield. Ging ik alleen op mijn kamer met de bandrecorder allerlei overleden mensen oproepen. heeeeel spannend.
In die tijd (1981) had je ook nog het (bloedstollende) radioprogramma "Het zwarte gat"
Dat werd toen nog 's nachts om 12 uur uitgezonden (lag je te shaken in je bed, het was altijd heel macaber). In dat programma werden allerlei paranormale zaken besproken. Wie kent dit programma??
Wat moest je in hemelsnaam met die bandrecorder, sproken die geesten wat in ofzo ? Zo ja dan ben je in de handen van kostbaar bewijsmateriaal, maar ik kan het me niet voorstellen. Ben benieuwd naar de reacties.
我要飞得更高 !
pi_1275531
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 00:15 schreef Rex_Mundi het volgende:
[..]

Wat moest je in hemelsnaam met die bandrecorder, sproken die geesten wat in ofzo ? Zo ja dan ben je in de handen van kostbaar bewijsmateriaal, maar ik kan het me niet voorstellen. Ben benieuwd naar de reacties.

Er bestaat wel degelijk bewijs op audio-tape. Zoiets wordt EVP (Electronic Voice Phenomenon) genoemd.

Check deze sites maar uit:

http://theshadowlands.net/ghostwav.htm

http://www.ghoststudy.com/evp.html

Deze fragmenten werden meestal opgenomen tijdens "investigations" met de beste apparatuur voor handen.

I'm not paranoid! Which of my enemies told you this?
pi_1275597
Die site (2e link, die 1e link laadt niet) kan je toch niet serieus nemen. Iedereen kan zijn ghostfoto's en videos opsturen. Een beetje knutselen met photoshop en iedereen maakt geesten. Die geluidsbestanden dito. En als het met de best mogelijke apparatuur is opgenomen waarom is het dan maar op 22 kHz gesampled, is een beetje zonden dan. Dan kan het origineel wel van betere kwaliteit zijn maar dan nog de vraag waarom ze het niet zo gelaten hebben voor de bezoekers.

[Dit bericht is gewijzigd door Rex_Mundi op 26-07-2001 01:29]

我要飞得更高 !
  vrijdag 27 juli 2001 @ 00:49:43 #82
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1281590
quote:

Een vroegere vriend van me zei stemmen en duivels gelach in zijn hoofd te horen, bleek later dat hij schizofrenie in zich had. Een tijdje later zag hij het niet meer zitten en maakte er een einde aan. Als hij zich bezig hield met geesten oproepen zouden er ongetwijfeld mensen zijn geweest die daar de schuld op zouden gooien. Daar was hier geen sprake van, maar ik denk dat ik mijn punt hier duidelijk mee heb gemaakt.

[..]

Zie je, mensen met de diagnose schizofrenie moeten gewoon veel beter begeleid worden in het niet meer bang zijn voor de stemmen in hun hoofd.
Accept your madness and you're healed.....

Angst is funest,
dat is hetgeen waar mensen aan kapot gaan,
niet het draaien van een stom glaasje.

Dan het bandrecorderfenomeen...
Als je 10 jaar bent en je krijgt je eerste cassetterecordertje, dan ga je daar vanalles mee doen. Zeker als je 's avonds in je bedje naar programma's luistert als wijlen "het zwarte gat".
Leuk! geluiden opvangen uit de kosmos.
Je hebt altijd beet: Boris Goedonov, koningin Wilhelmina, Bela Bartok. Deze laatste heeft me nog astrale composities doorgespeelt van gene zijde. Vele malen interessanter dan zijn aardse oeuvre...
Leuke tijd was dat... als kind lukt je toch meer op dat gebied.

pi_1281641
pi_1282447
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 00:49 schreef hoogl298 het volgende:

[..]

Zie je, mensen met de diagnose schizofrenie moeten gewoon veel beter begeleid worden in het niet meer bang zijn voor de stemmen in hun hoofd.
Accept your madness and you're healed.....

Schizofrenie en stemmen horen zijn twee verschillende dingen naar mijn weten...
  vrijdag 27 juli 2001 @ 11:44:28 #85
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1282972
Vriendin van mij heeft het ooit gedaan met een groep.Bleek dat ze een slechte geest hadden opgeroepen.1 van die meisjes die erbij was schrok er zovan dat ze het huis uitrende en voor op straat werd ze plat gereden.
To infinity…and beyond!
pi_1283289
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 10:10 schreef fokje het volgende:

[..]

Schizofrenie en stemmen horen zijn twee verschillende dingen naar mijn weten...

Kun je nou niet gewoon de grote lijn uit het verhaal oppakken?
Is dat zo moeilijk???
Lees: "accept your madness and you're healed".
Dan weet je toch genoeg. Ik wel in ieder geval.....
Maar nee, deze wereld wil etiketjes plakken, indelen in hokjes en stigmatiseren.
Vooral bij mensen die maar een beeeeeetje afwijken van de gangbare
koeiennorm. }:)
Toon een beetje individualiteit en je wordt voor gek verklaard.
Zo is het ook met de meeste "geesteszieken", het is een stempel die je opgedrukt
krijgt van een of andere arts, die verder niets van jou afweet. Daar moet je
het dan maar de rest van je leven mee doen. Als deze mensen niet zo langs de zijlijn
gezet worden en hun unieke kijk op zaken leren cultiveren, bestaan deze
"ziektes" niet eens meer. De angst om er niet bij te horen bezorgt gvd iedereen al
bergen neuroses. Look around!!!
Het spijt me zeer, maar ik moet concluderen dat hoogl298
jou mijlenver voor ligt.
pi_1283317
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 11:44 schreef ivetje het volgende:
Vriendin van mij heeft het ooit gedaan met een groep.Bleek dat ze een slechte geest hadden opgeroepen.1 van die meisjes die erbij was schrok er zovan dat ze het huis uitrende en voor op straat werd ze plat gereden.
Niet verwarren he:
De ANGST bracht haar onder die auto, niet de zogenaamde
externgezochte 'kwade geest.
FEAR WILL KILL YOU
pi_1283566
Woehahaha. En Naieviteit wil Kill U.

Ga toch weg met die verhaaltjes. Nep kenners.

Mijlenver voor? Jullie zijn de weg al jaren geleden kwijt geraakt. Vanaf het moment dat jullie je met die rotzooi zijn gaan bezig houden.

Toegegeven, er zit wel een kern van waarheid in je stelling. Angst verpruts een hoop. Maar als je denkt dat ik me daar niet bewust van ben zit je ram fout.
Je denkt dat je hier met nieuwigheden en verse wijsheden aankomt en denkt mij nog wat te leren op dit gebied.

Als ik zo de ervaringen lees van een hoogl.298 lees die helemaal geboeid werd door een programma het zwarte gat en bandrecorder dan heb ik een woord daarvoor:
Thrillsekers. Lekker jezelf opsluiten op een kamertje en stiekem domme dingen doen. Sorry maar dat deed ik heel vroeger ook, gelukkig ben ik daar al lang overheen en zoek ik mijn antwoorden ergens anders. Is jullie leven zo saai dat jullie dit soort nep-spiritisme nodig hebben?

Ik ken iemand die het heeft gedaan en die weet niet eens meer dat ie het heeft gedaan. Is suicidaal en zwaar in de war geweest. En heeft aan het randje van de afgrond gezeten.

Ben je nou echt zo blind en dom?
Als hier iemand post dat een meisje de straat op rent helemaal bevangen door de angst voor iets waar men nog zelden mee te maken heeft gehad is dat toch logisch. Kom jij weer aan met je onrealistische naieve wijspraat met angst=funest. Ja zeker, maar open je ogen en zie in dat dat een bestandsdeel is van een hoop mensen en dat jij met je woordjes daar hier geen fuck aan doet.

En nog blijf jij posten dat kinderen en de jeugd en iedereen dit moet gaan doen.

p.s. Je stelt nog angst het meisje doodde, neit die geest. Die geest = angst voor een hoop mensen. Wake up.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 27-07-2001 15:23]

pi_1283641
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 12:37 schreef tantebep het volgende:

[..]

Kun je nou niet gewoon de grote lijn uit het verhaal oppakken?
Is dat zo moeilijk???
Lees: "accept your madness and you're healed".
Dan weet je toch genoeg. Ik wel in ieder geval.....
Maar nee, deze wereld wil etiketjes plakken, indelen in hokjes en stigmatiseren.
Vooral bij mensen die maar een beeeeeetje afwijken van de gangbare
koeiennorm. }:)
Toon een beetje individualiteit en je wordt voor gek verklaard.
Zo is het ook met de meeste "geesteszieken", het is een stempel die je opgedrukt
krijgt van een of andere arts, die verder niets van jou afweet. Daar moet je
het dan maar de rest van je leven mee doen. Als deze mensen niet zo langs de zijlijn
gezet worden en hun unieke kijk op zaken leren cultiveren, bestaan deze
"ziektes" niet eens meer. De angst om er niet bij te horen bezorgt gvd iedereen al
bergen neuroses. Look around!!!
Het spijt me zeer, maar ik moet concluderen dat hoogl298
jou mijlenver voor ligt.

o sorry, ik wist niet dat jullie psychiaters waren....
pi_1285261
Beetje infantiel wel,
om zo BEZETEN te reageren, nietwaar?
I rest my case...

en ik raad hoogl298 aan dat ook
te doen. Met bange mensen kun je geen
discussie voeren.....

pi_1285565
En nog steeds zie je de fout niet in he?

Dit is geen persoonlijke aanval hier op jou. Dit is een aanval op jouw ideeen en vooral dat aanmoedigen tot.

Als je dat soort dingen gaat posten en niemand zegt er iets van dan zeg ik het wel ff.
Dit is een mooi forum om ervaringen uit te wisselen en ideeen op te doen. Maar laat dit topic nou net een van de dingen zijn die wel gevaarlijk kunnen zijn. Als jij dat alleen maar vanuit je eigen egoisme kan zien als angst en domme onwetendheid van de rest dan verdien je niet beter.

Je lult verder maar wat eromheen , totaal niet ingaand op de zaken en argumenten die toch duidelijk tegen jouw 'praktijken' spreken.

Dus ik wrijf het je nog eenmaal onder je neus: zie in, dat er kinderen en volwassen zijn die totaal zonder begeleiding niet geschikt zijn door aanwezige angsten voor dit soort onzin.
En kom al helemaal niet met conclusies aan dat ze het zelf schuld zijn als ze dood gaan.

Dat is hetzelfde als een kind van 4 dat uit angst voor een hond wegrend de straat op en zich onder een auto loopt. Zeg je dan ook eigen schuld? Had je maar niet bang moeten zijn.
Zo ja, dat jij maar nooit moeder mogen worden dan.
Als je het al bent:

Dus doe me een lol. Ga glaasje draaien met Hoogl. als je dat nodig hebt, discusieer verder vrolijk mee, maar laat dat aanmoedigen achterwegen.

Dat jij het nu voor gezien houdt kan ik overigens wel begrijpen. Je bent uit,- en vastgeluld en twijfelt over deze vaagheden. Waar is je argumentatie.

Groeten.

pi_1285853
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 18:21 schreef tantebep het volgende:

Met bange mensen kun je geen
discussie voeren.....

Die mag als onderschrift van dit forum dienen wat mij betreft.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1285911
Maar gelukkig bepaal jij niks hier.

Met een saai "Guus' Skepsis Fok Forum" was er hier geen kip te bekennen.

vrijdag 27 juli 2001 @ 21:07:05 #94
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1286231
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 19:24 schreef michelos het volgende:
En nog steeds zie je de fout niet in he?

Dit is geen persoonlijke aanval hier op jou.

Als jij dat alleen maar vanuit je eigen egoisme kan zien als angst en domme onwetendheid van de rest dan verdien je niet beter.

Je lult verder maar wat eromheen , totaal niet ingaand op de zaken en argumenten die toch duidelijk tegen jouw 'praktijken' spreken.

....
En kom al helemaal niet met conclusies aan dat ze het zelf schuld zijn als ze dood gaan.

Dat is hetzelfde als een kind van 4 dat uit angst voor een hond wegrend de straat op en zich onder een auto loopt. Zeg je dan ook eigen schuld? Had je maar niet bang moeten zijn.
Zo ja, dat jij maar nooit moeder mogen worden dan.
Als je het al bent:

Dat jij het nu voor gezien houdt kan ik overigens wel begrijpen.

Je bent uit,- en vastgeluld en twijfelt over deze vaagheden. Waar is je argumentatie.

Groeten.

Laat ik dan maar even voor tantebep spreken.

Eerst begin je met: Dit is geen persoonlijke aanval op jou.
Dan ga je vervolgens allerlei persoonlijke aanvallen op haar doen...... tja, beetje weinig standvastig wel...dat moet je toch nu wel inzien..
Boet ook meteen enorm in aan geloofwaardigheid.

Dan ineens ga je heel goedkope argumenten uit je stoffige kast halen...kind van vier (laat dat kind er ff buiten ja, dank u) ...bla bla ....eigen schuld.

Hoe kom je hier nou bij??? Kind van vier draait geen glaasjes. Kind van 4 heeft er nix mee te maken, want de reactie van ivetje ging over iemand ver boven die leeftijd. Zij is waarschijnlijk met ANGST aan zo'n sessie begonnen, tja dan gaat het mis he... het bewijs is dat ze BANG werd.
Wel bij de feiten blijven knul. Niet zomaar wat irrelevante dingen erbij gaan halen. Maak je je verhaal alleen maar zwakker mee. Dom hoor, jammer....

vrijdag 27 juli 2001 @ 21:09:14 #95
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1286239
quote:

Ik denk dat mensen die geesten oproepen en daadwerkelijk wat meemaken geestelijk niet sterk in hun schoenen staan. Als je al bepaalde verwachtingen hebt ga je natuurlijk snel ergens spoken in zien (figuurlijk dan he ), en geef je de schuld aan de geesten. Zijn volgens mijn hersenspinsels die zich anders ook wel een keer hadden ge-uit.

RIGHT!!! now we're talking...;)
pi_1286253
Glaasje draaien is niet gevaarlijk.

Alweer een verhaal over iemand (vriendin) die dood is.
NOOIT uit eerste hand verhalen. Iemand die ZELF wat heeft meegemaakt tijdens / door zo'n sessie glaasje draaien ?

En dan NIET "ik was bang" maar DINGEN die gebeuren/gebeurt zijn.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1286471
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 18:21 schreef tantebep het volgende:
Beetje infantiel wel,
om zo BEZETEN te reageren, nietwaar?
I rest my case...
Pas je wel een beetje op als je weer gaat glaasje draaien? Je komt een beetje neurotich over nl....

En verder; in ieder mens schuilen angsten.

pi_1286479
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 21:13 schreef Guus het volgende:
Glaasje draaien is niet gevaarlijk.

Alweer een verhaal over iemand (vriendin) die dood is.
NOOIT uit eerste hand verhalen. Iemand die ZELF wat heeft meegemaakt tijdens / door zo'n sessie glaasje draaien ?

En dan NIET "ik was bang" maar DINGEN die gebeuren/gebeurt zijn.

genoeg verhalen ook in andere topics over geesten oproepen, uit eerste hand.
pi_1286789
quote:
Hoe kom je hier nou bij??? Kind van vier draait geen glaasjes. Kind van 4 heeft er nix mee te maken, want de reactie van ivetje ging over iemand ver boven die leeftijd. Zij is waarschijnlijk met ANGST aan zo'n sessie begonnen, tja dan gaat het mis he... het bewijs is dat ze BANG werd
Man, had naar je vader geluisterd. Dan had je je hier niet je krampachtig hoeven te verdedigen . En ging je niet af als een gieter.

Als het aan jouw lag draaien ze toch allemaal glaasjes, toch?
Wat is dit nu weer voor een reply?
Trek je je nu in je schulp en kom je met leeftijdsgrenzen aan? Zie je nu ineens het licht?

Ik geef met dat voorbeeld een duidelijke metafoor.
De schuld lag immers volgens haar bij de angst die ze had. Had ze maar niet bang moeten zijn. Vraag blijft open: hoe kun je in godsnaam zoiets vantevoren meten en weten. Alsof ieder mens jong en oud een acceptabel zelfkennis niveau heeft en aan introspectie doet.Dat vind ik een enorm naieve en domme gedachtengang die wat mij betreft van weinig mensenkennis getuigd. Daaruit concludeer ik nog even gemakshalve dat die entiteiten waar jullie contact mee zouden/denken te hebben jullie niet veel wijsheid gebracht hebben. En alleen maar verder van de realiteit hebben gebracht. Chapeau.

Neem van mijn part een kind van 6 ( Zo oud was die jongen die ik ken en samen met vriendjes deed ook en dus ook z'n verstand verloren is... ) 8, 10 of 15 of een volwassene van 30. Het draait om de onervarenheid en angst op zich. Die zit in alle leeftijden.
En als het aan jou of 'tante Bep' lag is het toch allemaal zo veilig? Wat maak je je dan ineens zo druk. Of die reply voor een volwassen persoon was of een kind maakt verder helemaal niks uit.

Als er iemand hier pijnlijk met z'n fouten worden geconfronteerd ben jij het. Er komt maar bar weinig argumentatie.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

En nu rap weer je glaasjes uit de kast. Want je hebt nodig wat 'kosmische informatie' nodig om je staande te houden hier.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 27-07-2001 23:18]

zaterdag 28 juli 2001 @ 00:28:45 #100
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1287303
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 22:04 schreef fokje het volgende:

[..]

Pas je wel een beetje op als je weer gaat glaasje draaien? Je komt een beetje neurotich over nl....

En verder; in ieder mens schuilen angsten.

over de "menselijkheid van angst" heeft tantebep het nog niet gehad hoor...lees nou maar eens goed. Dit totaaaaal off-topic argument sleep je er gewoon met de haren bij, je lijkt Michelos wel. Die heeft er ook een handje van...

Angsten zijn menselijk dat staat buiten kijf maarrrrrrrr... ze bedriegen je ook waar je bij staat.
Ken je die uitspraak dan niet?
"ANGST IS EEN SLECHTE RAADGEVER"???????
Komt niet uit de lucht vallen hoor.
En zeg nou zelf: is dat jou tijdens je leven nog nooit opgevallen???
ONBEVANGENHEID is het devies!!!!!

zaterdag 28 juli 2001 @ 00:38:21 #101
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1287323
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 23:06 schreef michelos het volgende:

[..]

Als er iemand hier pijnlijk met z'n fouten worden geconfronteerd ben jij het. Er komt maar bar weinig argumentatie.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Proficiat Michelos, 'k had zelf niet beter kunnen formuleren welke indruk ik van jou heb:
look at the quotes above, as if you look in the mirror, huh? Mooi he, "projectie" noemen ze dat.
En het laatste zinnetje is alsof de ironie ermee speelt... prachtig hoe jij jezelf tegenspreekt

Petje af.

pi_1287397
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 13:36 schreef fokje het volgende:

[..]

o sorry, ik wist niet dat jullie psychiaters waren....

fokje ik heb je net al een mailtje gestuurd, maar wil hier toch ook even laten weten dat er sinds 18 juli iemand is die ook onder de naam Tante Bep post, zij het iets anders geschreven maar ik kan me voorstellen dat je haar nu met mij verwisseld.
pi_1287430
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 00:28 schreef hoogl298 het volgende:

[..]

over de "menselijkheid van angst" heeft tantebep het nog niet gehad hoor...lees nou maar eens goed. Dit totaaaaal off-topic argument sleep je er gewoon met de haren bij, je lijkt Michelos wel. Die heeft er ook een handje van...

Angsten zijn menselijk dat staat buiten kijf maarrrrrrrr... ze bedriegen je ook waar je bij staat.
Ken je die uitspraak dan niet?
"ANGST IS EEN SLECHTE RAADGEVER"???????
Komt niet uit de lucht vallen hoor.
En zeg nou zelf: is dat jou tijdens je leven nog nooit opgevallen???
ONBEVANGENHEID is het devies!!!!!

PARDON??!! Offtopic????

Meneer de psychiater, ik zit me in te houden hierzo, één ding wil ik kwijt; je kletst gigantisch uit je nek.

Accept your madness and youre heald????
Je moet lezingen gaan houden joh, in die klinieken, samen met tantebep.
sjees, ik dacht dat ik naief was.

En omdat je het schijnbaar niet begrijpt wat ik met die zin wilde zeggen; angsten kunnen te pas en te onpas boven komen. Dat jij en tantebep dergelijke angsten niet kennen, wil niet zeggen dat je dergelijke angsten kunt bagatelliseren, of enkel toeschrijven aan zwakke mensen. Of ms ken je die wel, maar ben je het te boven gekomen en denk je ineens voor iedereen te kunnen spreken. Wat niet wil zeggen dat het goed is dat je je leven door angsten laat leiden, immers, angst is idd een slechte raadgever. En vaak niet eens reeël. Maar daarom niet minder echt voor een persoon. En hoe kan jij in godsnaam uitmaken voor iemand of die angsten al dan niet later naar boven komen, wanneer diegene op een hele negatieve manier onder de indruk is geraakt dmv geesten oproepen? Als iemand na zo'n sessie verandert in een emotioneel wrak, dan zeg jij; och, dat was toch wel vroeg of laat naar buiten gekomen??? Dat weet jij niet, meneer de psychiater. Waar haal jij de arrogantie vandaan. Het feit dat zulke gevallen bestaan en hier zelfs beschreven staan in dit topic, zou al reden genoeg moeten zijn om je onbevangenheid waar jij zo mee pocht wat te temperen.

Ik heb niks tegen glaasje draaien, je doet maar, tis niet aan mij besteed, ik zie geen enkel argument om het wel te doen, enkel voor de kick. Nou, lekkere manier van spiritueel bezig zijn dan.

pi_1287441
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 01:19 schreef Tante Bep het volgende:

[..]

fokje ik heb je net al een mailtje gestuurd, maar wil hier toch ook even laten weten dat er sinds 18 juli iemand is die ook onder de naam Tante Bep post, zij het iets anders geschreven maar ik kan me voorstellen dat je haar nu met mij verwisseld.

hehe, wist ik hoor. Mailtje komt eraan.
pi_1287654
quote:
Proficiat Michelos, 'k had zelf niet beter kunnen formuleren welke indruk ik van jou heb:
look at the quotes above, as if you look in the mirror, huh? Mooi he, "projectie" noemen ze dat
En dat is je antwoord?

Geef nou eens concreet antwoord op de stellingen die ik en andere tegenstanders hier neer zetten. En laat die analyses s.v.p. achterwegen want die zijn van een dramatisch amateurisch niveau. Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Ach nee laat ook maar, kiddyo. Als ik na lees hoe vaak jullie 2 al proberen jezelf eruit te lullen en hoe vaak jullie bepaalde zaken stuctureel ontwijken en verzanden in onnozele replies dan zou ik zeggen, jullie sporen nu al niet meer. Psychisch al zo ziek dat er geen discussie mogelijk is. Of je speelt het zo. Wat het ook zij, dit is geen discusieren meer. Jij praat maar wat in jezelf en komt met wat analyses die kant nog wal raken.

Wat is het toch moeilijk, om de waarheid onder ogen zien als je zo diep in de str*nt zit. En je fouten toe te geven. Hou moed, alles komt goed. Althans, als je je glazen in de kast laat staan..

Veel plezier met je games. Hopelijk 'infecteer' je niet te veel mensen met je rariteiten. Is bad karma , you know. Maar dat had ik ook al gezegd.

Mocht ik het ooit zien in mijn buurt , dat je het probeert met mijn kinderen ( als die er komen.. ) , dan garandeer ik je dat ik dat glas via je achterwerk door je strot naarbuiten trek.

Met Vriendelijke Groeten,

Een fel tegenstander.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 28-07-2001 05:32]

zaterdag 28 juli 2001 @ 11:15:40 #106
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1288123
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 01:30 schreef fokje het volgende:
Fokje schreef onder anderen:
(ik haal even de leukste frases eruit ajutnie errrug vin...)
Meneer de psychiater
Accept your madness and youre heald????
Je moet lezingen gaan houden joh, in die klinieken, samen met tantebep.
sjees, ik dacht dat ik naief was.

Dat jij en tantebep dergelijke angsten niet kennen, wil niet zeggen dat je dergelijke angsten kunt bagatelliseren, of enkel toeschrijven aan zwakke mensen.

En vaak niet eens reeël. Maar daarom niet minder echt voor een persoon. En hoe kan jij in godsnaam uitmaken voor iemand of die angsten al dan niet later naar boven komen, wanneer diegene op een hele negatieve manier onder de indruk is geraakt dmv geesten oproepen?

Als iemand na zo'n sessie verandert in een emotioneel wrak, dan zeg jij; och, dat was toch wel vroeg of laat naar buiten gekomen???
Dat weet jij niet, meneer de psychiater. Waar haal jij de arrogantie vandaan. Het feit dat zulke gevallen bestaan en hier zelfs beschreven staan in dit topic, zou al reden genoeg moeten zijn om je onbevangenheid waar jij zo mee pocht wat te temperen.

Nou, lekkere manier van spiritueel bezig zijn dan.

[/quote]

Ten eerste:
Hartelijk dank dat je me aanspreekt met "meneer" de psychiater, ik heb altijd al een jongen willen zijn, dit is voor mij de ultieme bevestiging daarvan.

Ten tweede: ik kan van mezelf zeggen dat ik uit ervaring spreek wat geessie-oproepen betreft.
Spreek jij op jou beurt ook uit echte ervaring, of zijn het vermoedens?
Zo niet: probeer het eens uit op een gezellig avondje, wees vooral niet bang. het is echt fun

De "arrogantie" waarmee ik mijn mening verkondig is niet minder "arrogant" dan de manier waarop jij jou mening verkondigt. Als je dit ontkent ben je pas écht heeeeeel arrogant.
Trouwens: een goedkope manier van iemand monddood proberen te maken. Lukt je toch niet.

Die "lezingen" lijken me idd. niet zo'n slecht idee..
Misschien schuift het ook nog wel lekker (pingping, kassaaaaa) maar dat kan ik ook wel alleen.
Daar heb ik tantebep niet bij nodig (hoef ik ook de baten niet te delen, sorry bep)

Je kunt inderdaad stellen dat ik lekker spiritueel bezig ben, zie het als een hobby.

zaterdag 28 juli 2001 @ 11:32:15 #107
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1288142
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 02:57 schreef michelos het volgende:

[..]

En dat is je antwoord?

amateurisch niveau. Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Psychisch al zo ziek dat er geen discussie mogelijk is.
Jij praat maar wat in jezelf en komt met wat analyses die kant nog wal raken.

Hou moed, alles komt goed. Althans, als je je glazen in de kast laat staan..

Mocht ik het ooit zien in mijn buurt , dat je het probeert met mijn kinderen ( als die er komen.. ) , dan garandeer ik je dat ik dat glas via je achterwerk door je strot naarbuiten trek.

Met Vriendelijke Groeten,

Een fel tegenstander.

Hai Michelos,
Mooie replieken heb jij.
Elke keer weer smullen, is echt lachen.
Het cynisme druipt ervan af. Hou ik wel van.

Met deze repliek was het weer net alsof je het over jezelf had ("projectie" heet dat ja,... noteer dat maar bij je lijstje met boeken die je nog moet lezen, kiddyo, ha ha ha)
Weetje wat helemáál zo leuk is?
Het woord "AMATEURISCH".
Kon ik niet vinden in de dikke Van Dale....:{
Wél het woord "AMATEURISTISCH"
Wellicht bedoelde je dat????
Heeft ook weer betrekking op jezelf he
Gek he, dat je dan zo snel communicatiestoornissen krijgt?
Oh ja, 'k vind jou ook wel zo'n tiep die zijn kinderen gaat gebruiken om zijn eigen doctrines erin te stampen. Ga je daar maar eens druk om maken: "Waarom wil ik überhaupt een tweede michelosje erbij "fokken"?

Zelf hoef ik ze niet hoor, ha ha ha (ik hoef niet zonodig een replica......)

zaterdag 28 juli 2001 @ 14:07:24 #108
11665 Rex_Mundi
Dajia hao !
pi_1288615
Kan iemand mij een paar goede boeken aanraden over geesten oproepen, ik geloof er namelijk nog geen ene snars van en wellicht helpen deze boeken mij iets meer van jullie (michelos & fokje) standpunten te begrijpen.
我要飞得更高 !
pi_1288787
Wat geloof je niet? In glaasje draaien? Dan hou dat maar zo, adviseer ik je.
Zou het niet weten. Er bestaan geen goeie boeken over glaasje draaien denk ik.

Ik ken wel boeken die het onderwerp onder handen nemen als onderdeel. Ik moet het eerste boek nog lezen boek of artikel nog lezen die een eenduidig positive mening hierop nahoud. Maar natuurlijk zijn die er te vinden. Er zijn nu eenmaal altijd rotte appels tussen het geheel die deze zaken eenzijdig belichten en zieltjes proberen te winnen. Nietwaar Hoogl298?

Mijn mening is gebaseerd op de praktijk, vrienden die het deden en de ervaringen van mensen om mij heen en de logica erachter ondersteund door deze artikelen. Tel daar nog de talloze documentares over deze zaken bij en je komt tot de logische conclusie dat het gekkenwerk is.

Hoogl298:

Waar is je foto gebleven. Ik vond dat bezeten hoofdje wel geinig. Nu dat huilend oog. Is dat reprensentatief voor je state of mind en moet ik het nu rustig aan gaan doen met mijn attacks?

Ik hou het kort. Die reply is weer bedroevend kinderachtig. Beetje mierenneuken over wat typo's.
Lees ff je eigen postst allemaal terug hiero , je weet zelf nog niet eens waar punten horen te staan en hoe een quote gezet moet worden , prutser .

En weer niet inhoudelijk erop in gaan. Het zegt mij genoeg. Dus jij bent er zo een waar, als je niks meer heb in te brengen , de kleutereigenschappen naar boven komen, eh?

Over dat cynisme, mwah, valt mee. Jij bent eigenlijk de enigste die zo'n cynisme oproept bij mij. Voer bijna altijd strakke discussies die to the point zijn. Zelden heb ik zo lang het idee gehad tegen een betonnen muur te praten zoals bij dit topic met jou.
Kijk zelf maar eens even terug. Geef jij uberhaupt ergens fatsoendelijk antwoord op?

Los Ballos.

p.s. Als ik de Devil was, zou ik een slecht advocaat als jou allang en breed op straat gekickt hebben...

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 28-07-2001 15:33]

pi_1291081
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 14:59 schreef michelos het volgende:

En weer niet inhoudelijk erop in gaan.

...

Zelden heb ik zo lang het idee gehad tegen een betonnen muur te praten .

Welkom in het "Truth" forum.
  zaterdag 28 juli 2001 @ 23:35:36 #111
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1291114
een vriend van mij en ik wilden het ook ooit es doen.

Zelf een ouijabord gemaakt, ontwerp gemaakt. Eerst veel gelezen erover op internet.

Iemand die goed kon tekenen, dat bord laten schilderen. Kwamen we der8er dat ie de letter "D" was vergeten

Daarna is er niks meer van terecht gekomen, maar opzich zou ik het nog wel ooit es willen proberen

[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
  zaterdag 28 juli 2001 @ 23:45:47 #112
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1291173
Er zijn nu eenmaal altijd rotte appels tussen het geheel die deze zaken eenzijdig belichten en zieltjes proberen te winnen. Nietwaar Hoogl298?

Weet je wat ik nou zo leuk vind aan de discussie met jou?
Je geeft me elke keer een soort hooggeplaatste, bijna profetische positie.....

....zieltjes winnen.....

mooi zeg, heel mooi, als van een miskend poeet.
Mijn dank is groot voor uw erkenning van mijn bestaan.

pi_1291211
Je bedoelt dat ik je dus voor rotte vis mag uitmaken en dat je het nog als compliment opvat?

Bezeten oelewapper!

p.s. Meet jezelf s.v.p. geen uitzonderlijke kwaliteiten aan. Ik zie ze in ieder geval nog niet.

zaterdag 28 juli 2001 @ 23:59:17 #114
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1291264
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 14:59 schreef michelos het volgende:

Hoogl298:

Waar is je foto gebleven. Ik vond dat bezeten hoofdje wel geinig. Nu dat huilend oog. Is dat reprensentatief voor je state of mind en moet ik het nu rustig aan gaan doen met mijn attacks?

Kijk zelf maar eens even terug. Geef jij uberhaupt ergens fatsoendelijk antwoord op?

Los Ballos.

"Bezeten hoofdje"
..... mooie uitdrukkingsgave.

"Je bent een miskend poeet, Michelos"
dat zegt de entiteit waar ik nu via het glas weer mee in contact sta. Het is de ziel van Yeats, wijlen onze grootste dichter, zijn advies is feilloos.

Zo'n kinderfoto van mezelf doet me altijd heel veel.
Daaruit spreekt onbevangenheid en passie.

Iets dat de meeste mensen moeten ontberen...

zondag 29 juli 2001 @ 00:01:49 #115
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1291283
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 23:51 schreef michelos het volgende:
Je bedoelt dat ik je dus voor rotte vis mag uitmaken en dat je het nog als compliment opvat?

Bezeten oelewapper!

Nee, michelos. Je overtuigt me gewoon niet.:O
pi_1291371
Achja, hoeft ook niet. Niet iedereen heeft een goed verstand meegekregen van GOD.

Sommige schijnen zaagsel te hebben gekregen...
Dat zijn meestal die naievere personen.

En Yeats he?
Kan me niet boeien, eerlijk gezegd.

Oh en je mag al die analyses wel achterwegen houden.
Als ik je (geest') raad en advies wil meldt ik me wel. Ik heb mijn eigen bronnen.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 29-07-2001 00:42]

zondag 29 juli 2001 @ 00:26:38 #117
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_1291392
laat misschien maar ik voel en hoor ze, en zomz zie ik ze zelfs... Das niet altijd een prettige ervaring, maar wel lachu soms... Bij het zien moet je denken aan het zien van een schim in je ooghoek, die naar je staat te kijken, en soms gewoon langs loopt...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 29 juli 2001 @ 00:52:00 #118
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1291506
Mooi, mooi en nog eens mooi.

wat is yeats eigenlijk?

Kreeg deze naam ook maar door van gene zijde.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 23:48:59 #119
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_1328886
Nou, ik denk ook dat geesten bestaan, ik hoor zoveel verhalen van mensen, en ik geloof niet dat die allemaaaaaaaaaaaaaal verzonnen zijn, of onderbewust gebeurt zijn, ik bedoel, dat is toch onmogelijk...Maargoed, ik heb heel vaak ook gehad dat ik dacht dat er iemand was, terwijl ik niemand zag..En mijn moeder zegt dat ze ook geesten heeft gezien...
pi_1336538
Gasten die in dat soort onzin geloven moeten echt gelijk naar huis worden gestuurd.

Waarom wil iedereen overal wat achter zoeken en laten ze zich door hun fantasy gek maken?

Vind je het leven zonder spoken en andere 'onverklaarbare' dingen te leeg ofzo?

pi_1336541
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
..En mijn moeder zegt dat ze ook geesten heeft gezien...
Zuipt je ma soms veel?
pi_1348827
Zeg Kotsmongool, wil je even normaal antwoorden op niveau hier. We zitten niet op de kleuterschool.

Als je iemand onderuit haalt omdat hij mensen probeert aan te moedigen glaasje te gaan draaien ok.
Dat heb je het over iets gevaarlijks.

Maar zodra je iemand persoonlijke ervaringen zo kotserig onderuit haalt bombardeer jij je als diegene die zijn biezen moet pakken hier. We zitten hier op het Truth forum. En dit soort ideeen en discussies horen hier thuis. Ga anders naar klaagbaak wat stoom aflaten.

pi_1350064
Je hebt het over iets 'gevaarlijks' terwijl ik het de grootste onzin vind, en daarom reageer ik zo.
pi_1350121
Die reactie van jou was zo te zien op jouw poster voor je. Die alleen zijn/haar mening geeft en verder wat ervaringen deelt. Daar is dit forum voor.

Jij mag het ook onzin vinden. Zolang je je respect maar houdt en liefst met je eigen argumenten aankomt waarom. Gewoon wat roepen dat iets onzin is , is zo makkelijk.

Ik geloof er wel in maar heb grote moeite met iemand die dat hier predikt, aangezien het erg fout is en kan gaan. Ik weet dat nichtjes en neefjes van mij die tussen de 10 en 18 zijn hier ook wel eens komen en wel geinteresseerd zijn in dit forum. En ik zou het erg klote vinden als hun dit soort ideeen hier zouden willen uitproberen en daardoor iets fouts zou gebeuren. En dat geldt idem voor elk persoon eigenlijk. Elke gek is er een te veel en voorkomen is beter dan genezen. Vandaar dat ik het verderfelijk vind als iemand het aanmoedigd. Had ie zijn ervaringen/mening alleen gegeven was het niet zo erg geweest. Ieder zijn eigen leven. En sommige zijn niet te overtuigen.

pi_1350284
Maggiblokje houdt van mensen. Daarom maken jullie maggiblokje heel erg blij als jullie niet glaasje draaien!
'Hier had uw advertentie kunnen staan.'
pi_1387910
Ik heb niemand gezien die al van alles heeft geprobeerd om geesten op te roepen en dat er vervolgens geen flikker gebeurd.

Well here I am.

Vroeger had ik wel interesse in 'geesten oproepen'. We hebben van alles geprobeerd, weken lang minstens 3 keer in de week. Er waren mensen bij die claimden 'dingen' te zien. hehehehe ik zag niks, hoorde niks, voelde niks, er gingen geen deuren klapperen, niet 1 raam vloog open....niks helemaal niks.

Ik geloof er dus helemaal niks van en zou het zo weer doen.

Of ben ik nou ook een

quote:
"Elke gek is er een teveel..."
michelos?
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
pi_1387927
Waarom zijn er mensen die wel in geesten/god/reincarnatie/buitenaardse bezoekers geloven en dan bijvooorbeeld zeggen dat heksen onzin zijn. Wat is het verschil?.

Het is alebei gebaseerd op het feit dat niet er alles van bekend is en dat mensen dan maar de meest enge/spannende conclusie trekken.

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dat soort dingen spannend vinden maar het is zo typisch dat juist zij altijd aan iets 'paranormaals' denken in plaats van iets logisch/normaal

pi_1390515
Chief:

Nou, bij jou loopt het blijkbaar goed af. Misschien omdat jij op dat gebied genoeg ervaring en weinig angsten hebt.

Ik zeg het nogmaals: ik vind dit van alle dingen op het gebied van occultisme een van de gevaarlijkste dingen. En zeker voor kinderen en onervaren mensen die dit incidenteel voor de kick doen.
Buiten dit alles vind ik het dat er betere en zuiverdere manieren zijn om zich met die andere wereld te onderhouden.

Er is inmiddels genoeg aan informatie gepost wat tegen deze spelletjes spreekt. En ik vind die sterk genoeg om er uiterst voorzichtig mee om te springen en vind het derhalve een slecht idee dit te gaan aanmoedigen op een site waar 5 miljoen hits per maand in alle leeftijden een kijkje nemen.

Maakt het jouw een gek als je het doet, nee.
Maakt het je een gek als je claimd dat het ongevaarlijk is en voor iedereen aan te raden is: volmondig ja.

pi_1390692
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:13 schreef michelos het volgende:

Maakt het je een gek als je claimd dat het ongevaarlijk is en voor iedereen aan te raden is: volmondig ja.

Het is ongevaarlijk en toch raad ik het af. Tijd verspilling.
pi_1391302
Guus... hoe verklaar je dan dit
quote:

[..]

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1393953
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:13 schreef michelos het volgende:
Chief:
[..]
... Misschien omdat jij op dat gebied genoeg ervaring en weinig angsten hebt.

Let op: ik heb dus geen ervaring en ik ben hier al helemaal niet angstig voor. Ik ben namelijk van mening dat er niet meer tussen hemel en aarde is dan een aantal scheikundig te verklaren elementen.

... met die andere wereld te onderhouden.

hehehehe andere wereld vind ik nogal dromerig. Weer een persoonlijke mening waarmee ik niemand wil veroordelen e.d.

... 5 miljoen hits per maand in alle leeftijden een kijkje nemen.

in de tijd waar ik over schreef was er geen internet (althans zoals die nu is) en toch wist iedereen van dit soort spelletjes alles af. Boekdruk ook een geweldige uitvinding.

... Maakt het je een gek als je claimd dat het ongevaarlijk is en voor iedereen aan te raden is: volmondig ja.

Hangt ervanaf hoe je het bekijkt. Het kan ook zijn dat je liever uit eigen ervaring wilt spreken dan de papegaai loopt uit te hangen. Als je iets niet zelf meemaakt kan je er ook niet over vertellen slechts doorvertellen. En je weet wat er gebeurd met verhalen die worden doorverteld.

Iedereen is vrij om zijn/haar eigen wil te volgen. Ook al ben jij het er niet mee eens.

[Dit bericht is gewijzigd door Chief op 12-08-2001 10:22]

pi_1396776
quote:
Let op: ik heb dus geen ervaring en ik ben hier al helemaal niet angstig voor. Ik ben namelijk van mening dat er niet meer tussen hemel en aarde is dan een aantal scheikundig te verklaren elementen
Jouw ervaring is subjectief. Blijft overeind dat die lang niet voor iedereen geldt.
En op de discussie of er meer is ga ik even niet in als je het niet erg vind. Zijn al genoeg topics over.
quote:
in de tijd waar ik over schreef was er geen internet (althans zoals die nu is) en toch wist iedereen van dit soort spelletjes alles af. Boekdruk ook een geweldige uitvinding
Iedereen? I beg to differ. Vroeger heerste er vooral een donker spannend sfeertje over mystieke en paranormale zaken. Boeken erover waren zeker te krijgen maar die stonden echt niet in elke gemiddelde boekenkast bij de mensen.

Tegenwoordig vind door internet steeds meer communicate en interactie plaats vind en dus hebben ook veel meer mensen toegang tot informatie voor dergelijke zaken. Dat is positief.

quote:
Hangt ervanaf hoe je het bekijkt. Het kan ook zijn dat je liever uit eigen ervaring wilt spreken dan de papegaai loopt uit te hangen. Als je iets niet zelf meemaakt kan je er ook niet over vertellen slechts doorvertellen. En je weet wat er gebeurd met verhalen die worden doorverteld.
Hmm. Voor het geval dat jij me als papagaai wil bestempelen: ik heb ervaring met deze dingen. En heb er een vieze smaak aan overgehouden.

Ik kom derhalve weer op datgene uit wat ik herhaaldelijk heb gezegd: er lopen genoeg mensen rond die niet geschikt zijn voor dergelijke 'games'. Vooral kinderen en geestelijk instabiele mensen.

Ik vind overigens dat in herhaling vallen erg saai.
De topic is erg lang en het is veel lezen maar het voorkomt wel replay-replies...

zondag 12 augustus 2001 @ 18:27:26 #133
12703 Mr_GhosT
The friendly GhosT !!
pi_1396848
riep iemand mij.......!!
euh.....ja........goeiemorguuh........
pi_1400796
Ja. Ik.

Ben jij een opgeroepen geest die uit een bierglas is komen zweven of heb ik hier met Elvis te maken?

Want zo te zien heb je wel ritmegevoel.

pi_1403094
Glaasje draaien, tarotkaarten...het was er allemaal in de jaren 80, misschien iets minder toegankelijk maar dat neemt niet weg dat letterlijk iedereen die ik kende de spelletjes kende.

In principe kan het me ook allemaal niks schelen, ik sta er niet voor open. Jij daarentegen maakt mensen die van mening verschillen met jou bijna voor rotte vis uit. Dat vind ik niet kloppen.

voorbeelden:

quote:
Psychisch al zo ziek dat er geen discussie mogelijk is.
quote:
Als ik de Devil was, zou ik een slecht advocaat als jou allang en breed op straat gekickt hebben
quote:
Bezeten oelewapper!
quote:
Ga toch weg met die verhaaltjes. Nep kenners.
Ik laat je nu achter in je eigen gedachten.

Laterz

pi_1405857
Beetje bemoeizuchtig. Waar ben je op uit?

Dat was een discussie tussen hoogl298 en mij. En die ging er ( soms te ) fel aan toe. Vanuit meerdere richtingen trouwens.
Bovendien waren een paar van die quotes meer flauwe kul. Dus je rukt ze uit hun verband en wat wil je daarmee bereiken?

Ik kan nog steeds goed door een deur met hem. Vind alleen dat je je verantwoording moet nemen. En ook jouw mening , omdat je er niet in geloofd en het onzin vind, verandert niets aan het feit dat het gevaarlijk kan zijn. Je zegt het zelf. Je moet er niks van hebben en staat er niet open voor. Nou, genoeg mensen wel. Beetje flauw zo'n quotes.

quote:
Glaasje draaien, tarotkaarten...het was er allemaal in de jaren 80, misschien iets minder toegankelijk maar dat neemt niet weg dat letterlijk iedereen die ik kende de spelletjes kende
Iedereen die jij kende, ja. Denk je dat dat representatief is voor heel NL? Ik denk van niet. Jij had er van gehoord, de meeste niet. Dan is het het nu toch anders.

Tot slot. Doe je dat altijd? Iemands quotes eruit pakken die werden gegeven in de hitte van de discussie. Met hoogl298 is alles bijgelegd, ook al verschillen we van mening. Beetje ouwe koeien uit de sloot halen die allang verdronken zijn.

Er wordt wel vaker gescholden in een ruzie. Ben jij roomser dan de paus?

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 14-08-2001 01:33]

pi_1406798
ken je die geesten oproepen zonder zo'n bord maar dat je wel zo'n bord natekent op papier dat vroeg ik me ook af???
  dinsdag 14 augustus 2001 @ 19:21:28 #138
13564 Teigjuh
"Chocola?? Waar?!"
pi_1412053
Ik zou zoiezo geen geesten oproepen, omdat ik geen zin heb om op dat meisje uit The Exorcist te gaan lijken, die bezeten werd door een of andere vage geest..
Of kan dat dan weer net niet gebeuren, maar al het andere wel....
Goal of a bitch: [br] To dominate, control and destroy a man's health, selfesteem and any hope for happiness :) [br] [url=http://www.geocities.com/ouwedrogers]Ouwedrogers![/url] [br] "Everyone is a Geep, until proven not guilty"
  woensdag 15 augustus 2001 @ 19:48:44 #139
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1417682
Geesten kan je ten allen tijde oproepen, MAAR alleen als zij daar zin in hebben. De geest bepaald dus of hij contact met JOU wil hebben en niet andersom.

Verder heb je er in princiepe geen quijabord/ glaasje draai spullen voor nodig. Het zijn HULPMIDDELEN om het te vergemakkelijken. Je hebt iets om het visueel en tastbaar te maken, je kan je ergens op concentreren.

Het fungeert dus als MEDIUM.

woensdag 15 augustus 2001 @ 19:53:36 #140
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1417696
Als je geesten op wilt roepen bedenk je dan even waarom. Heb je eerst goed research gedaan? Met iemand met ervaring gesproken? Als je goed voorbereid bent kan je het best wel doen vind ik. Voorbereid ben je als je informatie hebt gewonnen over wát te doen in bepaalde gevallen, hoe te reageren, geen angsten meer hebt etc..

Daar vallen tienermeisjes die een spannende ervaring willen hebben dus buiten.

Ik geloof dat het wél mogenlijk is om contact met geesten te krijgen, tevens geloof ik dat een mens in staat is met zijn/ haar onderbewust antwoorden te geven/ de pijl te bewegen. Wat het dus is? Geen idee, volgens mij zijn beide mogenlijk, but who care's? Ook je onderbewust kan je op heldere ideën brengen/ inzicht verschaffen toch?

pi_1429357
ik heb wel es geesten opgeroepen, we deden het helemaal verkeerd das wel zo maar we hebben wel met 3 gesproken ofzo,

en zijn wel site´s met informatie, het is niet moeilijk maar wel gevaarlijk,

(duz geen bier erbij drinken enz, wat wij wel deden)

---Dood maak je mee aan de achterkant maar moet worden beleeft aan de voorkant----
pi_1437522
Kent iemand enkele goede sites met uitleg van geesten oproepen etc...?
pi_3683017
jezus, kunnen michelino en hoogl279(of zoiets) nou echt ALLEEN maar bekvechten...?!
| Foto's |
pi_4561503
Allemaal leuk en aardig, en ik doe het lekker toch niet, maar ik ben wel nieuwsgierig naar iets wat als eens gevraagd is; hoe weet je of het een "goede" of een "kwade" geest is?
pi_4574684
*schop*

Nu wil ik het ook weten ook!

pi_5079543
*Moet het perse donker zijn?
*Moet je perse een glas gebruiken, of mag het ook iets anders zijn?
*Kun je ook in je eentje glaasje draaien?
pi_5079804
Volgens de wetenschappelijke standaard is er GEEN enkel bewijs dat spoken geesten ed. bestaan. Er is nog nooit concreet bewijs geweest dat deze bestaan. Het geen vaker in de mensen hun hoofd afspelen dan dat het in het echt vookomt.

Dit onderwerp speelt al jaren. Heel veel wetenschappers hebben zich hier over gebogen. Totop heden is er nog Geen enkel bewijs gevonden dat duid op het bestaan van geesten.

De reactie van mensen die door deze handeling in een inrichting komen , wordt veroorzaakt in de hersenen zelf.. Het bekende "Je zelf gek maken". Dit is overigens wel wetenschappelijk bewezen.

Dit omdat de menselijke geest een bevijligings systeem heeft. Dt systeem treed in werking op het moment als er in jou ogen vreemde dingen gebeuren. Op dat moment worden er stoffen in de hersenen losgelaten die er voor zorgen dat je bv. een hallucinatie ziet. Het zelfde effect als bv drugs. Dit is echter een natuurlijke drug. Leuk om te weten is dat de mens 10 tallen verschillende drugs kunnen aanmaken in het liggen. Elk met een ander voordeel en nadeel.

Het onrustig voelen, de koude rillingen die je voeld, al dit soort emoties die vrij komen op het moment dat je geesten gaat oproepen, komen automaties vrij. Dit omdat je immers in een niet allerdaagse situatie beland bent waar je zelf over het algemeen geen verstand van heb. Daar wordt je automaties onrustig van. Dit is dus een emotionele reactie en niet een geest die door je heen vliegt of dergelijke.

Dan komt men met het argument bezeten zijn. Dit is een vorm van psychose... Dit is wetenschappelijk bewezen omdat de personen die hier aan leiden door middel van drugs te calmeren zijn. Zou hier een bovennaturlijke kracht komen kijken, dan zou deze drugs niets kunnen uithalen.

Als je lang genoeg een bepaald boek leest, dit natuurlijk 10 tallen keren, ben je je zelf ook aan het hersen spoelen. Het resultaat is wat je verwacht, men wordt "bezeten".

Net zoals een glas bewegen. Als meerdere mensen hun vinger op een glas plaatsen, komt er druk ophet glas te staan. Omdat de mens niet in staat is om de druk gelijkelijk te verdelen komt het glas in een aantal gevallen tot beweging.

mensen willen graag een verklaring voor onderwerpen hebben waar ze zelf geen antwoord op weten. Dit wordt dan vaak bestempeld als een bovennatuurlijke kracht. Echter als men lang genoeg door zoekt is er altijd een wetenschappelijke verklaring te vinden.

Er zijn eerder genoeg bewijzen te vinden dat ze niet bestaan dan dat ze wel bestaan. Anders zou de totale wereld bevolking nu onderhand wel met geesten te maken hebben gehad. Tevens is onze totale maatschapij hier niet op gericht.

Het 1nigste wat je kan behalen door het oproepen van geesten, is je eigen geestelijke welzijn. Je kan dingen op dat moment beter herinneren. Vaak spiegeld op het moment dat de persoon die aan het "spreken" is zichzelf in een buitenstaander. Dit is weer een geestelijke bescherming om te voorkomen dat men op die momenten in zijn eigen geest aan het zoeken is naar beelden die men niet graag ervaard. Dit is lichamelijk uitputtend. Het resultaat is dus vaak ook dat men lichamelijk moe is. Hetgeen vaak gezien wordt na zoon ervaring. De hersenen blokeren dan ook de heringeringen van de momenten ervoor. Gewoon omdat de persoon hier zelf niet over wil denken.

Conclussie : Geesten bestaan niet. Als de mens sterft, verteer je, net zoals elk ander dier of plant.

pi_5082174
Leuk verhaal, maar toch wil ik het wel eens proberen. Dus...
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 17:28 schreef Sphere het volgende:
*Moet het perse donker zijn?
*Moet je perse een glas gebruiken, of mag het ook iets anders zijn?
*Kun je ook in je eentje glaasje draaien?
pi_5082795
Ik heb net een poging gedaan. Alleen, in het donker met een glas en een ouijabord. plm 10 Minuten gepoogt, maar zonder enig resultaat.
pi_5097540
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 22:11 schreef Sphere het volgende:
Leuk verhaal, maar toch wil ik het wel eens proberen. Dus...
[..]
Tuurlijk, ben ik volledig mee eens...
Eigen ondervinding is de beste ervaring.
  zondag 21 juli 2002 @ 15:42:22 #151
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_5098399
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 17:58 schreef cyberb0b het volgende:
Volgens de wetenschappelijke standaard is er GEEN enkel bewijs dat spoken geesten ed. bestaan. Er is nog nooit concreet bewijs geweest dat deze bestaan. Het geen vaker in de mensen hun hoofd afspelen dan dat het in het echt vookomt.

Dit onderwerp speelt al jaren. Heel veel wetenschappers hebben zich hier over gebogen. Totop heden is er nog Geen enkel bewijs gevonden dat duid op het bestaan van geesten.

De reactie van mensen die door deze handeling in een inrichting komen , wordt veroorzaakt in de hersenen zelf.. Het bekende "Je zelf gek maken". Dit is overigens wel wetenschappelijk bewezen.

Dit omdat de menselijke geest een bevijligings systeem heeft. Dt systeem treed in werking op het moment als er in jou ogen vreemde dingen gebeuren. Op dat moment worden er stoffen in de hersenen losgelaten die er voor zorgen dat je bv. een hallucinatie ziet. Het zelfde effect als bv drugs. Dit is echter een natuurlijke drug. Leuk om te weten is dat de mens 10 tallen verschillende drugs kunnen aanmaken in het liggen. Elk met een ander voordeel en nadeel.

Het onrustig voelen, de koude rillingen die je voeld, al dit soort emoties die vrij komen op het moment dat je geesten gaat oproepen, komen automaties vrij. Dit omdat je immers in een niet allerdaagse situatie beland bent waar je zelf over het algemeen geen verstand van heb. Daar wordt je automaties onrustig van. Dit is dus een emotionele reactie en niet een geest die door je heen vliegt of dergelijke.

Dan komt men met het argument bezeten zijn. Dit is een vorm van psychose... Dit is wetenschappelijk bewezen omdat de personen die hier aan leiden door middel van drugs te calmeren zijn. Zou hier een bovennaturlijke kracht komen kijken, dan zou deze drugs niets kunnen uithalen.

Als je lang genoeg een bepaald boek leest, dit natuurlijk 10 tallen keren, ben je je zelf ook aan het hersen spoelen. Het resultaat is wat je verwacht, men wordt "bezeten".

Net zoals een glas bewegen. Als meerdere mensen hun vinger op een glas plaatsen, komt er druk ophet glas te staan. Omdat de mens niet in staat is om de druk gelijkelijk te verdelen komt het glas in een aantal gevallen tot beweging.

mensen willen graag een verklaring voor onderwerpen hebben waar ze zelf geen antwoord op weten. Dit wordt dan vaak bestempeld als een bovennatuurlijke kracht. Echter als men lang genoeg door zoekt is er altijd een wetenschappelijke verklaring te vinden.

Er zijn eerder genoeg bewijzen te vinden dat ze niet bestaan dan dat ze wel bestaan. Anders zou de totale wereld bevolking nu onderhand wel met geesten te maken hebben gehad. Tevens is onze totale maatschapij hier niet op gericht.

Het 1nigste wat je kan behalen door het oproepen van geesten, is je eigen geestelijke welzijn. Je kan dingen op dat moment beter herinneren. Vaak spiegeld op het moment dat de persoon die aan het "spreken" is zichzelf in een buitenstaander. Dit is weer een geestelijke bescherming om te voorkomen dat men op die momenten in zijn eigen geest aan het zoeken is naar beelden die men niet graag ervaard. Dit is lichamelijk uitputtend. Het resultaat is dus vaak ook dat men lichamelijk moe is. Hetgeen vaak gezien wordt na zoon ervaring. De hersenen blokeren dan ook de heringeringen van de momenten ervoor. Gewoon omdat de persoon hier zelf niet over wil denken.

Conclussie : Geesten bestaan niet. Als de mens sterft, verteer je, net zoals elk ander dier of plant.

Gefeliciteerd met je oogkleppen! En zorg ervoor dat ze er niet afvallen, anders veranderd je simpele beeld naar een veel te ingewikkeld beeld voor je. Dat kan je GEESTelijk niet aan...
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_5101543
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 22:51 schreef ik het volgende:
Ik heb net een poging gedaan. Alleen, in het donker met een glas en een ouijabord. plm 10 Minuten gepoogt, maar zonder enig resultaat.
Iemand een verklaring?
  woensdag 24 juli 2002 @ 13:28:33 #153
26087 Else
discussieren?! TUURLIJK!
pi_5133219
Ik denk dat het beter zou zijn, als deze topic verwijderd word. Misschien is het wel zo dat iedereen het het interessant vind allemaal. En dat is het eigenlijk ook wel: je snapt er allemaal geen donder van en daardoor wordt je juist nieuwsgierig. Maar ik denk echt dat het verkeerd is om heel veel over dat glaasje draaien en dergelijke na te denken. Het heeft geen nut: het is alleen maar beter als je je er niet mee bezig houdt. Want mensen worden er niet vrolijker van. Net zie ik een berichtje waarin iemand schrijft dat ie probeerde te gaan glaasje draaien en dat het niet lukte. Nou wees blij!! Je hebt hier echt mazzel mee gehad hoor, want voor je het weet zit je er tot je nek in. Heb nog nooit van iemand gehoord die geesten opriep enz die er echt een vrolijker mens van is geworden. Als mensen echt iets voelen en meemaken tijdens deze "geestige" bezigheden worden ze meestal alleen maar bang. Zo ken ik een verhaal dat een meisje vroeg hoe oud ze zou worden. Het glas verplaatste naar het getal 14. Ze was toen 14 jaar oud. Het hele jaar lang is ze bang geweest. Ze dacht niet dat het onzin was, want er was wel degelijk iets in die kamer. Dat glaasje bewoog toch! Uiteindelijk werd ze gewoon jarig --> ze was 15 geworden. Maar was die ene keer glaasje draaien het nou waard om een jaar lang bang te zijn? En ook al had de geest die het glaasje draaide gelijk en zou het meisje echt maar 14 worden. Ik denk niet dat het prettig is om dat te weten, dan wacht je de hele tijd op je einde. Dat lijkt me geen goed gevoel. Dus alsjeblieft mensen: hou je er gewoon niet mee bezig dan heb je nergens last van. Dan leef je een stuk vrolijker, je hoeft niet alles een keer mee te maken of te proberen. Trust me.
  woensdag 24 juli 2002 @ 14:06:20 #154
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_5133676
quote:
Op zondag 21 juli 2002 15:42 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je oogkleppen! En zorg ervoor dat ze er niet afvallen, anders veranderd je simpele beeld naar een veel te ingewikkeld beeld voor je. Dat kan je GEESTelijk niet aan...

En als je er nu eens tegenin gaat met bewijzen?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  woensdag 24 juli 2002 @ 14:17:55 #155
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5133791
quote:
Op zondag 22 juli 2001 20:06 schreef hoogl298 het volgende:
Ging ik alleen op mijn kamer met de bandrecorder allerlei overleden mensen oproepen. heeeeel spannend.
IK!!!!!!!!!!!!!

jezus, inderdaad, dat heb ik ook gedaan, met een lopende kraan of iets in die trant staat me bij......

das echt lang geleden, herinner me het opeens weer

pi_5143663
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 17:58 schreef cyberb0b het volgende:
Er is daarentegen ook geen bewijs dat ze niet bestaan.
quote:
Wederom: er is daarentegen ook geen bewijs dat ze niet bestaan.
quote:
Ongetwijfeld zijn daar ook gevallen van.
quote:
Wat een kolder. Wil jij geestenverschijningen hiermee verklaren? Er zijn meer dimensies dan wij kunnen zien/bevatten.
quote:
Wie zegt dat bovennatuurlijke krachten niet beinvloed kunnen worden door aardse dingen?
Een demonische entiteit kan waarschijnlijk weinig uithalen in een levenloos lichaam.
quote:
Dus als je voor je examen een bepaald boek meerdere malen doorleest om het uit je hoofd te leren dan bestaat de kans dat je afgevoerd wordt naar een gesticht?
quote:
Ja, en dan bespreken ze vantevoren de vragen even en waar ze dat glas naar toe bewegen zeker?
quote:
Maar tot die tijd zijn er nog vrijveel onderwerpen waarvoor een wetenschappelijke verklaring wordt gezocht.
Geloof me, niet alles heeft een 'natuurlijke verklaring'.
quote:
Wie zegt dat geesten met ons willen communiceren?
Ik persoonlijk zou daar geen behoefte aan hebben.
quote:
Ik krijg de indruk dat sommige mensen denken dat ze het meest superieure wezen in het heelal zijn, waardoor ze denken alleen te zijn zonder een verborgen wereld om zich heen. Ik geloof best dat er manieren zijn om dieper in jezelf te kijken maar er moet meer zijn dan we kunnen zien. Er zijn meer werelden dan een wereld van materie alleen.
quote:
Ja, want wij zijn alleen maar zakken vlees met botten, 100% organisch en biologisch afbreekbaar. Kom nou! Ooit wel eens van een Ziel gehoord? Je eigen geest?

Ps: Svp niet flamen, t'is alleen maar wat ik denk.

My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_5143709
Riann, er zijn veel reacties over de gevaren van dit 'spelletje'. Lees in godsnaam aandachtig die reacties eerst ipv door te vragen over hoe je geesten kan oproepen.
  donderdag 25 juli 2002 @ 13:00:21 #158
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_5144926
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 10:38 schreef Jolly_Reaper het volgende:

Wat een kolder. Wil jij geestenverschijningen hiermee verklaren? Er zijn meer dimensies dan wij kunnen zien/bevatten.

Hij geeft een plausibele verklaring. Jij komt dan met: er zijn dimensies die we niet kunnen begrijpen. Zijn verklaring valt te toetsen voor dit onderwerp en is logisch. Jouw verklaring daarentegen heeft geen onderbouwing. Waarom geloof je er dan toch in?
quote:
Wie zegt dat bovennatuurlijke krachten niet beinvloed kunnen worden door aardse dingen?
Een demonische entiteit kan waarschijnlijk weinig uithalen in een levenloos lichaam.
Hier weer hetzelfde, je stelt een niet-onderbouwde stelling tegenover een wel-onderbouwde stelling. Experts in de paranormale wereld geloven ook pas iets wanneer het rationeel gezien logisch klinkt. Alleen de huis-tuin-en-keuken-geinteresseerde schijnt geen behoefte hebben aan bewijs.
quote:
Dus als je voor je examen een bepaald boek meerdere malen doorleest om het uit je hoofd te leren dan bestaat de kans dat je afgevoerd wordt naar een gesticht?
Een economieboek stelt niet een dergelijke schokkende wereld voor als een (voor mij fantasie-)wereld van spoken.
quote:
Ja, en dan bespreken ze vantevoren de vragen even en waar ze dat glas naar toe bewegen zeker?
Hij zegt net al, dat er druk op een glas naar een bepaalde kant toe gaat. Dan is de kant toch al bepaald?
quote:
Maar tot die tijd zijn er nog vrijveel onderwerpen waarvoor een wetenschappelijke verklaring wordt gezocht.
Geloof me, niet alles heeft een 'natuurlijke verklaring'.
Tot nu toe zijn er slechts 2 'onderwerpen' die geen wetenschappelijke verklaring hebben, te weten de ganzfeld-experimenten (mensen raden welk videofilmpje is afgespeeld) en 'remote viewing' (vorm van helderziendheid). De eerste is gekwantificeerd en men gaat nu dieper kijken hoe en wat en de tweede gaat men nu wat dieper onderzoeken of daar net als bij de eerste statistische verschillen tevoorschijn komen.
quote:
Wie zegt dat geesten met ons willen communiceren?
Ik persoonlijk zou daar geen behoefte aan hebben.
Slap excuus. Ze bestaan wel, er is geen bewijs en ze willen niet met ons praten, maar ze bestaan wel hoor!
quote:
Ik krijg de indruk dat sommige mensen denken dat ze het meest superieure wezen in het heelal zijn, waardoor ze denken alleen te zijn zonder een verborgen wereld om zich heen. Ik geloof best dat er manieren zijn om dieper in jezelf te kijken maar er moet meer zijn dan we kunnen zien. Er zijn meer werelden dan een wereld van materie alleen.
Je stelt het als een waarheid, maar dan moet je het nog wel bewijzen.
quote:
Ja, want wij zijn alleen maar zakken vlees met botten, 100% organisch en biologisch afbreekbaar. Kom nou! Ooit wel eens van een Ziel gehoord? Je eigen geest?
Er is nog altijd geen bewijs dat die bestaat. Je doet alsof alles al is bewezen of dat het onomstotelijk vaststaat dat het bestaat.

Wat wel een bekend verschijnsel is, is het wensen te ontsnappen uit de dagelijkse sleur waarin dat soort dingen allemaal niet bestaan. Mensen verzinnen dingen en gaan er in geloven. Puur uit een soort verveling. De opbloei van new-age heeft er alles mee te maken met de stijging van de welvaart: mensen hebben meer dan genoeg tijd over. Ga nu eens denken waar je allemaal bewijzen voor hebt en laat eens los dat je graag wilt dat het zo is. Maar dat laatste is wellicht praten tegen een muur.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  donderdag 25 juli 2002 @ 13:40:56 #159
26092 DeWaarheid
*auw* *oef* *auw*
pi_5145422
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 13:00 schreef Kennyman het volgende:
Heel verhaal...
Ga nu eens denken waar je allemaal bewijzen voor hebt en laat eens los dat je graag wilt dat het zo is. Maar dat laatste is wellicht praten tegen een muur.
Tja, ik sluit me hier ook bij aan.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat er een volkje genaamd "Blibbers" onder de grond leeft. En ze laten zich nooit aan mensen zien! Maar je merkt hun aanwezigheid wel op, ze laten je kraan bijvoorbeeld druppelen of de verwarming tikken als je snachts in je bed ligt!

Nu kan je mijn "Blibbers" verklaring wel de grond in boren, maar dan vertel ik je gewoon dat als we graven in de grond, dat ze zich dan verplaatsen naar een andere demensie etc..

Alleen als je heel stil in het bos gaat zitten en een of ander rijmpje opzegt! Dan zul je antwoorden van de "Blibbers" krijgen op je vragen met behulp van het geruis van de wind door de bladeren van de bomen!
Maar vraag niet hoe oud je wordt! Want een buurman van een kennis had dit gedaan, en hij zou 26 worden, en hij was al 26 jaar, 2 minuten later viel er een boom zo! op ze hoofd! DOOD!

blabla..
Nee, ik heb het wel weer gehad met die geesten etc..

pi_5155196
Ga even naar deze site, antwoord op al je vragen.

http://users.pandora.be/aura.oasis/

My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  vrijdag 26 juli 2002 @ 13:59:01 #161
20769 tools
I am just, one big, ugly Ogre
pi_5157866
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 00:57 schreef hoogl298 het volgende:

[..]

Verken ik mijn innerlijk?
IK???

Weet je wel hoe gevaarlijk dat is?

Pak een glas en ga draaien, 'snix an hoor.....
Aju

Jij bent echt een sick-bastard, mensen zo zitten stimuleren om dit te doen!! je speelt echt met vuur!! Aan de andere kant, misschien ben jij wel posessed!
** Waarom makkelijk doen, als het ook moelijk kan? **
pi_5179239
Ik heb min of meer dit topic een beetje doorgelezen, maar eerlijk gezegt vind ik het allemaal onzin. Ik geloof er niet in, geesten en dat soort dingen. Misschien dat het komt omdat ik het nog nooit heb meegemaakt, en ik ken ook geen personen die het ooit gedaan hebben.
Ik had er wel eens van gehoord, dat met het glas, maar verder ook niks.

Maar ik heb volgens mij nog nergens een reactie gezien, hoe dat nou precies werkt met een glas ofzo. Gewoon voor de algemene interesse. Wat moet je doen met dat glas?

maandag 29 juli 2002 @ 15:29:31 #163
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_5190210
Zo werkt het ongeveer ..

Het is opzich best interessant. Maar je moet er wel een sterke (stabiele) psyche voor hebben zeg maar. Vooral als je het als onervaren met je vrienden/vriendinnen gaat doen moet je het niet al te serieus nemen. Vrienden en vriendinnen willen nog wel eens zo 'leuk' zijn het in een bepaalde richting te duwen Laat je niet gek maken dus.
Niet dat ik zo ervaren ben (2x gedaan), maar dat praatje schijn je erbij te moeten zetten om iedereen een beetje bewust te maken van waar ze mee bezig zijn. Ik heb werkelijk ook nog echt nooit het gevoel gehad dat er echt contact was.

[Dit bericht is gewijzigd door Afwezig op 29-07-2002 15:38]

Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:37:40 #164
32214 KHz0r
Naiviteit.
pi_5197144
Ik moet zeggen dat als ik er rationeel naar kijk dat geesten niet bestaan. Want ik ben van mening dat alles wetenschappelijk bewezen kan worden.

Maar nu ik hier in een donkere kamer deze topic heb doorgeploegd moet ik toch zeggen dat enkele rillingen over mijn rug zijn gegaan (ok ok, de ventilator speelt een kleine rol ). In tegenstelling tot mijn mening dat alles wetenschappelijk bewezen kan worden, heeft het paranormale me toch wel altijd getrokken, een soort nieuwsgierigheid denk ik.

En toch, sommige dingen zijn soms bizar dat je je afvraagt of er wel een wetenschappelijke verklaring voor is. Nu ik er zelf over nadenk kom ik tot een paradox. Aan de ene kant denk ik dat het komt door een soort energie die vrij komt als je je erg concentreert en invloed heeft op je onderbewustzijn. Deze energie zou zich dan kunnen omzetten als een kracht om een glas te sturen, en ter navigatie wordt het onderbewustzijn gebruikt. Aan de andere kant vraag ik me af hoe het nou zit met het in contact komen met mensen van een lange tijd geleden die men schijnbaar nog nooit heeft gezien, en na een klein beetje research te hebben gedaan dat het blijkt dat die al zijn gestorven. Van zulke verhalen krijg ik toch flink te rillingen en vraag me af of er toch wel iets is na de dood.

Na het lezen van dit topic zou ik er dus ook persoonlijk nooit aan iets beginnen zoals in contact proberen te komen zoals geesten. Een van de redenen zou zijn dat ik te bang ben dat er iets naar zou gebeuren. Dit in tegenstelling tot andere zaken zoals hypnose en meditatie die een veel positiever beeld bij mij scheppen..

Of ik een schijtluis ben? Jah zeker.

Programmers don't die, they just GOSUB without RETURN.
pi_5197291
quote:
Glaasje Draaien
Waarschuwing vooraf :
- Begin hier pas aan als je hier voldoende van af weet.
De antwoorden die je krijgt bij het glaasjedraaien zullen afhangen van jouw houding tijdens het uitvoeren.
- Het is niet goed om langer dan een half uur bezig te zijn, de voortdurende concentratie die erbij nodig is kan na zo'n lange tijd hoofdpijn veroorzaken of ander lichamelijk ongemak.

Benodigdheden
Om te kunnen glaasjedraaien heb je 28 stukjes papier nodig. Op elk stukje papier schrijf je een letter van het alfabet. De twee laatste stukjes papier gebruik je voor 'ja' en 'nee'. De papiertjes moeten in een ruime cirkel worden geplaatst op een vlakke tafel. Je kunt ook de cijfers 0 t/m 9 in de cirkel betrekken, dat mag je zelf bepalen. Het laatste wat nodig is, is een wijnglas, deze zet je op zijn kop in het midden van de cirkel op de tafel.

Uitvoering
Voor het uitvoeren van glaasjedraaien zijn minimaal twee personen nodig. De twee personen moeten tegenover elkaar zitten en moeten elk de top van één vinger op het glas plaatsen. Men begint met een vraag als "is er een geest aanwezig ?". Het is de bedoeling dat de persoon die de vraag stelt, zich sterk op de vraag concentreert. Het moet tijdens de uitvoering dan ook volledig stil zijn, het licht zou men ook zo ver mogelijk moeten dimmen. Zolang er geen antwoord komt, moet de vraag herhaald worden. Duw niet bewust tegen het glas, laat het zijn eigen richting in gaan (het is dan ook goed als de persoon die de vraag stelt, de ander niet laat weten wat de vraag is). Na een tijdje komt het wijnglas in beweging en zal het telkens even voor een letter stoppen. Zo zal het antwoord letter voor letter gespeld worden. Als je voor de eerste keer glaasjedraait, kan het soms wel vijf minuten duren eer het glas in beweging komt. Maar hoe meer ervaring je hebt met glaasjedraaien, hoe sneller het glas over de tafel schuift en je dus ook de antwoorden krijgt

De risico's...
Bijna iedereen heeft er weleens van gehoord, al weet het merendeel ervan niet hoe het moet. De meeste mensen weten dan ook niet waar ze aan beginnen als ze gaan 'glaasjedraaien'. Communiceren met een geest kan leuk en spannend zijn. Het wordt vaak gedaan op seances, grote bijeenkomsten waarbij men contact probeert te leggen met de doden. Zo zou men dingen uit de toekomst te weten komen en/of uit het verleden.

Glaasjedraaien kan echter ook resulteren in een ware nachtmerrie. Je kan namelijk ook 'negatieve' geesten oproepen. Er kunnen dan ongewone dingen gebeuren, zoals vreemde geluiden, dingen die verdwijnen of lichten die aan en uit gaan. Maar het kan nog erger. Je kan worden 'bezeten' door een geest, die je voortdurend lastig valt met stemmen in je hoofd. Deze stemmen kunnen iemand volledig beheersen en kunnen het slachtoffer aanzetten/overtuigen om dingen te gaan doen, zoals het gebruiken van drugs, het plegen van geweld en in sommige gevallen zelfs tot het plegen van zelfmoord ! Dit lijkt in eerste instantie onwaarschijnlijk, maar je moet niet vergeten dat het cijfer van misdrijf en zelfmoord veroorzaakt door stemmen aardig hoog ligt. Er zitten hierdoor dus ook personen in de gevangenis, zoals bijvoorbeeld de tiener Kip Kipling, die in Amerika zijn ouders en een aantal klasgenoten om het leven bracht met een pistool.

pi_5200584
Ik had vorig jaar een geschiedenis lerares die vertelde dat toen ze klein was met vriendinnen glaasje had gedraait. Ze vroeg over een bepaalde jongen of die haar leuk vond. De (scrabble)letters gingen van 'N' naar 'E' en weer naar 'E'. Toen riep één van die meisjes wanneer hij dood zou gaan. Er kwam een bepaalde datum uit die een half jaar later zou zijn. Een half jaar later was die jongen niet in de klas. En de directeur kwam later spierwit binnenlopen en zei dat de jongen door een auto was aangereden en op slag dood was.

Ook heb ik ervaringen met mijn moeder dat ze dromen krijgt(voorspellingen) die ook écht uitkomen! Daarom geloof ik ook wél in dit soort dingen en raad ik je af om geesten op te roepen.

pi_5202329
Het lijkt me het beste dat je dit soort dingen niet zult doen als leek....als je het persé wil doen dat glaasje draaien doe dit dan met iemand die er verstand van heeft of ga naar een goed medium.....is altijd veiliger.
Een vriend van mij heeft het vroeger ooit gedaan en kreeg van de "satan" te horen (lezen) dat hij maar 38 jaar zou worden....helaas is dit uit gekomen en die andere jomgens zijn ook al overleden of zitten in een "gekkenhuis"
Brave meisjes komen in de hemel....stoute meisjes komen overal!
pi_5229333
Ik weet dat er twee kampen zijn nl.:
1. mensen die zich vastklampen aan wetenschap
2. mensen die open staan voor het bovennatuurlijke.

(even de gelovigen uitgesloten)

Ik zelf plaats mij meer op puntje 1,4. Ik hecht veel waarde aan wetenschap maar ik ga het bovennatuurlijke niet uitsluiten.

Ik heb net even dit draadje van 7 paginas doorgespit en het is overduidelijk dat de angst de boventoon voert.

Maar waarom? Wat maakt het 'glaasje draaien' zou zo eng? (ik heb het trouwens nog niet gedaan maar ik wil het wel een keertje doen)

Waarom ligt de angst er zo dik bovenop?

Is het de angst voor het onbekende?
Is het de angst voor het niet meer in controle kunnen houden van jezelf?

Ik denk een combinatie van beiden.

Wat wel waar is, is wanneer je aan iets begint waar je bang van bent zal het zelden goed aflopen.

Voorbeeldje: In princiepe kan iedereen over een koord lopen die zoveel meters boven de grond hangt. Waarom niet iedereen dat doet is omdat ze bang zijn te vallen. Wanneer ze het toch proberen gaan ze ook vallen. Maar ligt het aan het koord of het evenwicht? Nee, puur en alleen aan de angst.

De experts die in dit topic worden aangehaald hebben die angst overwonnen en daarmee de weg vrijgemaakt om er 'professioneel' verder te gaan. Zij hebben daardoor een ander denkniveau dan de mensen die bang blijven. Dit geld ook voor het koord lopen van hierboven.

Dus het probleem is de angst. Hoe gaan we daarmee om en hoe overwinnen we dit?

Dit is de eerste stap van het proces om fatsoenlijk glaasje te draaien.

Ik wil graag reacties horen van mensen die de eerste stap al voorbij zijn. Ik wil graag van die mensen horen wat hun gedachten zijn, hoe denken ze. Hoe bereiden ze zich voor.

Dit betekend ook dat ik graag geen vage en wazige reacties wil hebben maar duidelijke verklaringen.

-Q-

pi_5229828
Ik geloof er niet echt in, denk eerder dat het jezelf is die aanstuurt tot een actie omdat je het 'verwacht' in m'n slaap doe ik ook wel eens rare dingen. En dat gedoe met geesten enzo klopt niet met het bijbelse geloof. Ik snap er echt niks van.
pi_5237994
brr ik vind het allemaal maar eng.
Ik denk dat niet íedere ervaring van mensen echt was, sommige zijn misschien wel echt. Ik weet niet of er 'meer' is. In ieder geval heb ik helemaal geen zin om me open te stellen voor dingen die ik niet kan bevatten. Ze donderen maar op, die geesten. Misschien zou ik er wel vatbaar voor zijn. En ja, ik ben er ook wel bang voor. Aan de andere kant geloof ik dat ze geen kans hebben om bij mij binnen te komen als ik me er niet voor open stel. En ik ben er echt tegen. Ik wil graag geestelijk gezond blijven en niet voor gek worden versleten. Ik lees zelfs geen horoscopen. Je hebt verder niks aan de antwoorden van die geesten; ze hebben het immers vaak genoeg mis. Dus ook al hebben ze af en toe gelijk tot in detail, zekerheid of rust bied het niet want je weet nooit zeker of een antwoord juist is. Hierdoor zaaien die geesten alleen maar onrust, onzekerheid, angst.
Stay Away!
Defeat is not the worst of failures. Not to have tried is the true failure.
  maandag 5 augustus 2002 @ 14:58:38 #171
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_5269398
Ik heb vroeger wel eens geesten opgeroepen...ik kan me herinneren dat het toen wel leek te werken en dat ik op de vraag hoe oud ik zou worden, het "antwoord" 37 kreeg...

Hoewel ik op zich erg sceptisch ben tov alles wat met het paranormale te maken heeft en ik eigenlijk denk dat er voor alles wel een logische verklaring is (die we nog niet kennen), heb ik om de een of andere reden het gevoel dat die leeftijd, 37, klopt...ik zei toen ik klein was al tegen mijn moeder dat ik zeker wist dat ik niet oud zou worden en daar ben ik nog steeds van overtuigd.

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_5271093
Ga je er ook vanuit dat je 37 word , lijkt me best wel een kutsituatie...
pi_5274823
Ik heb neit eens alle 7 pagina's doorgelezen, mar inderdaad hebben sommigen met hun voors en tegens gelijk.
Ik heb "vroeger" (12 jaar geleden ong) ook een aantal keren glaasje gedraait. En toch is er iets mysterieus op deze aarde. We draaiden glaasje op een effen groen placemat. Na het glaasje draaien zat er exact in het midden van de placemat een plek ter grootte van het glas. Dit was nadat de entiteit (ik noe het even zo) ja antwoorde op de vraag of hij kwaad in de zin had. Met het glaasje draaien zijn er inderdaad meerdere vragen beantwoord waarvan maar 1 persoon het antwoord kan weten. En helaas, of gelukkig, klopten de antwoorden ook nog. Glaasje draaien, geesten oproepen, doe het maar als je wilt, maar dan wel verstandig zoals eerder aangegeven, dus met gebruik van een medium. Er is meer tussen hemel en aarde dan met denkt (te weten).
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 15:28:54 #174
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_5366379
quote:
Op zondag 21 juli 2002 15:42 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Ik ben het niet graag met hem eens.... ik wou dat er iets bovennatuurlijks was... dat er na de dood iets was...

Maar wie zegt dat hij geen gelijk heeft??
Misschien denkt hij wel goed na en klopt zijn theorie...
Zoals ik al zei: ik wou dat het anders was... maar ik ben bang dat die gelijk heeft....

No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
  maandag 6 januari 2003 @ 02:08:14 #175
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7731896
quote:
[knip]

[knip]

ik hoorde vroeger als ik wou slapen een soort gedreun in mijn hoofd.

het is vergelijkbaar met een soort ruis die steeds sterk word en dan weer afzwakt maar dan redelijk snel.

ongeveer van een bass beat.
om de anderhalve seconde zeg maar.
ook wel een soort Knighrider dingvan die scanner.
je weet wel. woesh woesh enz.
ook dacht ik wel eens het gelagvan heksen te horen.

dat was echt vaag en irritant.
nu heb ik er geen last meer van.
moetzo tcoh mar eens gaan slapen.

effe in klaagbaak kijken om over iets anders te denken dan geesten.

pi_7745510
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 00:37 schreef KHz0r het volgende:
Ik moet zeggen dat als ik er rationeel naar kijk dat geesten niet bestaan. Want ik ben van mening dat alles wetenschappelijk bewezen kan worden.
Alles is wetenschappelijk te bewijzen?

Geloof jij in liefde?
Bestaat liefde?

Bewijs het wetenschappelijk........

Het probleem met geesten is dat er wel degelijk bewijzen voor zijn(uitslaande energie meters enzo, nog maar niet te spreken over de ervaringen van mensen over de gehele wereld heen) maar dat het niet erkend word.......

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 6 januari 2003 @ 21:45:12 #177
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7747535
quote:
Op maandag 6 januari 2003 20:14 schreef erodome het volgende:

[..]
Geloof jij in liefde?
Bestaat liefde?

Mogelijk dat er chemische processen aan de gang gaan of dat er verbindingen gemaakt worden in de hersenen. En misschien zijn die processen en/of verbindingen bij alle mensen gelijk. Geen idee hoor. Maar zo ja, dan is het te meten.

Liefde is namelijk niet iets wat je de hele dag zal voelen. Misschien in het begin van je relatie. Maar zodra jij een gevoel van liefde krijgt, is dat waarschijnlijk een chemisch proces wat te meten is.

1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paas-ei !
pi_7757877
Ik zie het zo :

De mensen die zeggen dat het allemaal bullshit is, zeggen dus indirect hiermee dat duizenden mensen liegen... duizzzzzzenden. Ik bedoel, waarom zou iedereen de zelfde bullshit verzinnen? Met welke rede? Geef daar dan is een antwoord op "misters-ik-vind-het-bullshit". Omdat ze allemaal in de belangstelling willen staan? Denk het niet, tis tegenwoordig helemaal niet meer zo "apart" als je een geest ziet.

Ikzelf geloof er in.... kijk een keer naar CHAR op rtl4... dan mogen jullie ook verklaren hoe zij alles "RAAD". Hoe kan zij nou ALLES goed "raden".
ONMOGELIJK!
Zelf heb ik nooit ervaring ermee gehad omdat ik gewoon de ballen er niet voor heb om het te doen.

Maarja, ik respecteer non-believers, toch hoop ik dat degene die er mee spotten ooit in aanraking komen met een slechte, kijken of ze dan nog zo´n grote mond hebben heh heh.

-EggsTC

Lambo of Rekt
  FOK!fotograaf dinsdag 7 januari 2003 @ 17:07:06 #179
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7759075
Na de film Long Time Dead zou ik echt geen poging willen wagen hoor... Linkje

Korte samenvatting: verkeerd glaasje draaien gedaan, bezetenheid en veel bloed.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_7761433
quote:
Op maandag 6 januari 2003 21:45 schreef hansepansie het volgende:

[..]

Mogelijk dat er chemische processen aan de gang gaan of dat er verbindingen gemaakt worden in de hersenen. En misschien zijn die processen en/of verbindingen bij alle mensen gelijk. Geen idee hoor. Maar zo ja, dan is het te meten.

Liefde is namelijk niet iets wat je de hele dag zal voelen. Misschien in het begin van je relatie. Maar zodra jij een gevoel van liefde krijgt, is dat waarschijnlijk een chemisch proces wat te meten is.

Tja misschien is het te bewijzen, maar ook al weet je dat niet je geloofd nog wel in liefde.
Ik ben iig nog nooit een wetenschappelijk bewijs voor liefde tegengekomen.
Maar dat betekend niet dat liefde niet bestaat....

Daarbij voel ik wel de hele dag liefde hoor, al 10 jaar voor mijn partner en al ruim 3 jaar voor mijn zoontje...(en dan hebben we het nog niet gehad over mijn verdere familie en vrienden en mijn dieren enz.)
Ik sta met liefde op en ga met liefde naar bed.

Jij verwart hier (denk ik, correct me if i'm wrong) verliefdheid met liefde...

Waar het om gaat is dat er dingen zijn die zeker wel bestaan, maar die niet wetenschappelijk bewezen kunnen worden(op dit moment).
Dat er ook van die dingen zijn die gewoon algemeen geaccepteerd zijn zoals bv liefde.

Als iemand dus zegt ik geloof nergens in voordat ik (wetenschappelijk) bewijs heb, dan geloofd dat persoon dus ook niet in liefde bv(wat over het algemeen genomen niet waar is, aangezien bijna iedereen in liefde geloofd).

Staar je dus niet te blind op "wetenschappelijk bewijs", bewijs kan vele vormen hebben...
Je kan iets wetenschappelijk bewijzen...
Je kan door ervaring bewijs verkrijgen...
Je kan door de ervaringen van vele andere mensen zeggen dit is bewijs.
Enz. enz.

Goed om nog heel even en kort ontopic te gaan.

Lieve mensen laat de doden aub de doden, daar zullen de doden een stuk gelukkiger mee zijn.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7945731
Ik heb een paar jaar geleden een keer voor de gein met een paar vriendinnen glaasje gedraaid. (of hoe j dat ook noemt) we hadden in een cirkel het hele alfabet gelegd en in het miden ja en nee kaartjes en een glas op zijn kop neergezet in de cirkel.
We gingen ons goed conentreren en we vroegen een paar vragen waar ja en nee op geantwoord kon worden er gebeurde nix maar een paar minute later toen we nog bezig waren klopte voor de gein de vader van een vriendin op de duur we begonen te we schrokken ons kapot op dat zelfde moment sprong er glas met een waxine lichtje kapot en viel er een ander glas om (stuk) we rende de kamer uit en toen we trug kwamen en het licht aan deden stond het glas op de i en de ja was omgedraaid en niemand heeft t kunnen doen want ik was als laatste de kamer uit beetje vaag toch

xje

pi_7946000
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:31 schreef anetje het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een keer voor de gein met een paar vriendinnen glaasje gedraaid. (of hoe j dat ook noemt) we hadden in een cirkel het hele alfabet gelegd en in het miden ja en nee kaartjes en een glas op zijn kop neergezet in de cirkel.
We gingen ons goed conentreren en we vroegen een paar vragen waar ja en nee op geantwoord kon worden er gebeurde nix maar een paar minute later toen we nog bezig waren klopte voor de gein de vader van een vriendin op de duur we begonen te we schrokken ons kapot op dat zelfde moment sprong er glas met een waxine lichtje kapot en viel er een ander glas om (stuk) we rende de kamer uit en toen we trug kwamen en het licht aan deden stond het glas op de i en de ja was omgedraaid en niemand heeft t kunnen doen want ik was als laatste de kamer uit beetje vaag toch

xje

het zouden 3 dingen kunnen zijn in dit geval..

1 jullie schrokken op en stoten in de paniek tegen de boel
aan....
2 geest
3 jullie zelf; als je schrikt/ bij grote emotie komt er
heel veel energie vrij. Onbewust kan je dan de boel
verschuiven.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7963877
ja maar hoe verklaar j dan dat het glas plotseling kapot sprong????
  zaterdag 18 januari 2003 @ 03:27:41 #184
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7966507
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 00:27 schreef anetje het volgende:
ja maar hoe verklaar j dan dat het glas plotseling kapot sprong????
door een schrikreactie geef je dus vreselijk veel energie vrij.

denk eens aan een atoombom.
denk dat IN die kamer en als jij "ontploft"

ik denk dat Daarom het glas kapot ging, ALS het geen geest was natuurlijk.

pi_8244706
quote:
Ik heb trouwens ergens gelezen dat geesten oproepen het enigste is qua occultisme wat volgens de Bijbel echt is verboden. (vraag me niet waar dat dan moet staan)
Ik weet niet exact waar het staat. Maar het komt ergens voor dat de profeet Samuel door een helderziende wordt opgeroepen, en dat hij vervolgens duidelijk maakt dat de overledenen met rust gelaten dienen te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')