abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37994193
Ik heb weinig toe te voegen maar wilde even zeggen dat ik blij ben met dit topic over mijn favoriete bloemen.
De witte dan, hé, zo'n enorme bos in een enorme vaas waar je hele huis naar ruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door shmoopy op 19-05-2006 17:27:49 (tiepfoutje) ]
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:23:33 #52
6536 dwerg
chagrijn
pi_37994382
Hoi shmoopy

Ik moet zeggen dat dit wel de meest chagrijnige openingspost is die ik in tijden heb gelezen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_37994690
"Hallo, dit topic gaat over lelies." (en als je daar een probleem mee hebt dan donder je maar een end op)

Je doet al tulpen, en lelies, als je nu ook zegt dat je zonnebloemen kweekt vraag ik je ter plekke ten huwelijk.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:53:33 #54
6536 dwerg
chagrijn
pi_37995293
Nah, zonnebloemen is een hoop herrie. Weinig stuks in een emmer, dat is alleen maar winstgevend voor de transporteur.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:54:46 #55
6536 dwerg
chagrijn
pi_37995318
En ik begrijp dat ik zojuist onze kans op een lang en gelukkig leven samen heb vergooid.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 19:41:06 #56
86921 DOGMAN
little teenage whore
pi_37998147
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:11 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nee, leliehaantjes zijn iets heel anders. Een kleine rode tor. Bovenin het gewas.

Zelfs over veenmollen heb ik een topic geopend.
mocht er toevaillig vandaag weer een onder mijn schoen vinden
die krengen begeven het toch op mesurol...
bloemen, daar hou ik van!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 00:31:18 #57
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_38006881
Gelukkig heb je nooit last gehad van Leliehaantjes dwerg ... Ga je wel nog eens een keer lelies doen of ?
Ik zal als de Lelies bloeien fotos maken ...
Meeste zijn gewoon goedkope die ik bij aldi heb gekocht. De dure komen niet op
Ben erg blij met je Lelie en Tulp topic ... vandaag pas ondekt ... ben die Tulp topic aan het doorspitten.
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
pi_38044925
Ben je kweker of werk je bij een kweker?
Children of the night. What music they make.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:31:07 #59
6536 dwerg
chagrijn
pi_38346418
Ik ben kweker.
pi_48019980
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:31 schreef Tomfan het volgende:
Ga je wel nog eens een keer lelies doen of ?
Volgende week gaan we weer LA's planten. Tulpen eruit, lelies erin. Foto's volgen.
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 21:10:22 #61
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48020157
Leuk!

Lelies zijn echt heel erg mooi.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_48021349
Heb ik echt nog nooit in dit topic gepost??????
pi_48097261
Hoi dwerg.

Hier even een lelie-appreciatiepost.

En ik heb ook nog een vraag. Ik nam nogal eens lelies voor mijn moeder mee als ik naar huis ging, omdat ik het zulke leuke bloemen vind. Mijn moeder vindt lelies heel mooi, maar heeft me op een gegeven moment verboden om ze nog mee te nemen naar huis, omdat er al een paar van haar mooie tafelkleden verpest zijn door dat poeder dat van de stampers (?) valt als de lelie rijp is. En ja, ze kan ze ook ergens anders neerzetten, maar dan komt het poeder op je kleren als je de lelies opruimt en wat al niet meer, dus geen lelies meer. .

Is er nou een tip van een professional als jij voor verantwoordelijke omgang met lelies zonder oranje vlekken ?

[ Bericht 1% gewijzigd door AudreyHepburn op 07-04-2007 17:07:19 ]
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_48098476
Sommige mensen zeggen dat je de meeldraden er uit moet knippen maar ik vind dat een doodzonde! Alsof je een mooie vrouw kaalscheert
Inspuiten met haarlak houdt de stuifmeel op z`n plek
Saartje
  donderdag 12 april 2007 @ 13:59:40 #65
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_48254908
Ik kan het even niet laten:

Over die vrouw ... ik vind het toch lekkerder als een vrouw een kale ... heeft als dat ze hem volgespoten heeft met haarlak ...
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
pi_48254939
Ik had het over haar hoofd, de rest denk je er zelf bij viezerik
Saartje
  Moderator donderdag 12 april 2007 @ 14:08:12 #67
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_48255154
Het spijt me dwerg, maar na jaren van pellen, koppen, snijden en bossen kan ik ze niet meer luchten. Mijn voorkeur gaat uit naar zantedeschia's.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 12 april 2007 @ 15:35:37 #68
66083 Platina
78th Element
pi_48257623
Ik werk momenteel in een leliekas, alleen wij doen de bollen met de hand in de grond (zonder schepje dus). Maar gelukkig ben ik vaak de aangeweze persoon om te snijden, en dan het liefst Salmon Pride. Heerlijke soort om mee te werken, dit in tegenstelling tot LA-hybriden en aziaten in het algemeen. brr vooral die witte, vreselijke soort is dat die bij ons vaak klein blijven.

Verder weet ik er niet veel van af hoor en doe gewoon wat me gevraagd word
pi_48258298
Ik vind de topics van Dwerg zo leuk Meer !

Maar helaas, lelies komen er hier niet in. Ze zijn extreem giftig voor katten. Als ik een mooie bos bloemen met lelies erin krijg breng ik de lelies als leuk bosje naar de buurvrouw
pi_48297074
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Het spijt me dwerg, maar na jaren van pellen, koppen, snijden en bossen kan ik ze niet meer luchten. Mijn voorkeur gaat uit naar zantedeschia's.
Tja, ik teel die dingen pas voor de derde keer. De laatste keer was blijkbaar in 2003, en daarvan kan ik me weinig meer herinneren. Toch handig dat ik er een topic over geopend heb.
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:35 schreef Platina het volgende:
Ik werk momenteel in een leliekas, alleen wij doen de bollen met de hand in de grond (zonder schepje dus). Maar gelukkig ben ik vaak de aangeweze persoon om te snijden, en dan het liefst Salmon Pride. Heerlijke soort om mee te werken, dit in tegenstelling tot LA-hybriden en aziaten in het algemeen. brr vooral die witte, vreselijke soort is dat die bij ons vaak klein blijven.

Verder weet ik er niet veel van af hoor en doe gewoon wat me gevraagd word
Dit keer planten we ze ook met de hand. Gaat een stuk sneller dan met zo'n schepje. De vorige keer hadden we een zomerteelt, toen was het de bedoeling dat er voldoende grond op de bol zat om uitdroging te voorkomen. Tenminste, dat is me verteld. Ik doe ook gewoon wat me gevraagd wordt, werkt prima.
pi_48297099
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:05 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik vind de topics van Dwerg zo leuk Meer !
En ik vind het leuk dat er mensen zijn die de moeite nemen om topics te lezen met meer dan vijf regels tekst. En er ook nog op reageren.
quote:
Maar helaas, lelies komen er hier niet in. Ze zijn extreem giftig voor katten. Als ik een mooie bos bloemen met lelies erin krijg breng ik de lelies als leuk bosje naar de buurvrouw
Oh. Misschien moet ik die twee van mij dan ook maar buiten de kas houden. Nouja, je buurvrouw zal er toch wel blij mee zijn.

De komende twee weken gaan er zo'n 110.000 roze lelies in van de soort Brindisi. Als ze boven de grond komen, maak ik wel wat foto's.
pi_48303190
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:39 schreef dwerg het volgende:

Oh. Misschien moet ik die twee van mij dan ook maar buiten de kas houden. Nouja, je buurvrouw zal er toch wel blij mee zijn.
Ik ben ooit dit artikel tegengekomen en dat ik vond het op z'n minst nogal opvallend dat ze zó giftig zijn;
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/05/06/nlilly06.xml&sSheet=/news/2005/05/06/ixhome.html
Als jouw katten niet de neiging hebben om aan de planten te knabbelen zal het gevaar in de kas wel meevallen toch, ik neem aan dat de meeste bloemen niet open zijn en ze geen stuifmeel oid op zich kunnen krijgen.
quote:
De komende twee weken gaan er zo'n 110.000 roze lelies in van de soort Brindisi. Als ze boven de grond komen, maak ik wel wat foto's.
Ja leuk !
pi_48362763
Wederom een geweldig topic!
Toevallig heb ik gisteren een aantal lelie bollen gekocht voor in mijn nieuwe tuin. Ben benieuwd van de zomer!
pi_48709609

Leliebollen in leliekratten van 60x40 centimeter. In elke krat zitten 400 bollen van het soort Courier. De omtrek van de bol is dus 12 tot 14 centimeter, vandaar de aanduiding 12-14 op het kaartje.

Een bol. Deze bol is bewaard bij -1,5 graden. Na het ontdooien begint de lelie te groeien, je ziet hoe het groeipunt uit de bol komt.

Een weekje na het planten.

Hier is te zien hoe de lelie nieuwe wortels maakt op de stengel, net boven de bol.

En dit is Brindisi.

[ Bericht 25% gewijzigd door dwerg op 26-04-2007 13:21:34 ]
pi_48710469
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:54 schreef dwerg het volgende:
En ik begrijp dat ik zojuist onze kans op een lang en gelukkig leven samen heb vergooid.
Ik ben er gewoon bijna een jaar stil van geweest.
[hint]
Ik heb een hele grote vaas op de grond staan die nodig gevuld moet worden
[/hint]

Wat voor kleur worden deze, dwerg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')