Mening mag! maar de volgende voorwaarden:
- Niet generaliseren
- En niet andere muziek stijlen de grond in boren, want iedereen heeft zijn eigen smaak.
Dus respect! aight?
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wat is jou favoriete genre?
Ik weet zeker dat er weer mensen gaan zeuren dat er iets mist...maar naar mijn mening is deze poll weer een stukje beter.
[Dit bericht is gewijzigd door NeMe op 08-10-2003 10:32]
quote:Ik d8 al dat ik wat was vergeten...stem maar top-40 ofzo
Op woensdag 8 oktober 2003 10:10 schreef robh het volgende:
Waar o waar staat "Nederlandstalige muziek"?
quote:Ja dikke vinger. Fuck die top40 muziek. Gewoon een slechte poll
Op woensdag 8 oktober 2003 10:12 schreef NeMe het volgende:Ik d8 al dat ik wat was vergeten...stem maar top-40 ofzo
quote:bestaat dat dan
Op woensdag 8 oktober 2003 10:13 schreef Thunk het volgende:
waar o waar staan de goede en intelligente house varianten
quote:Trance kerel. Ik bedoel ik hou ook van bepaalde vorm van hiphop en dat kun je ook niet echt onder rap/rnb zetten, maar valt er wel grotendeels onder. anders zou de poll veel te groot worden.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:13 schreef Thunk het volgende:
waar o waar staan de goede en intelligente house varianten
quote:Trance/hardstyle/etc. --> techno valt hier wel zo ongeveer onder
Op woensdag 8 oktober 2003 10:17 schreef simon-v het volgende:
Waar staat techno?
quote:Je hebt duidelijk geen verstand van muziek. Het lijkt totaal niet op elkaar.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:20 schreef NeMe het volgende:[..]
Trance/hardstyle/etc. --> techno valt hier wel zo ongeveer onder
quote:Nee, echt totaaaaaaaaaaaaaaal anders, techno en hardstyle en hardhouse en house en al die andere blaadjes aan dezelfde tak.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:21 schreef simon-v het volgende:[..]
Je hebt duidelijk geen verstand van muziek. Het lijkt totaal niet op elkaar.
Wat is dat toch met die dance gasten, dat ze elke kloon met een net iets ander hi-hat geluidje meteen een andere naam gaan geven? Ik bedoel, Bruce Springsteen klinkt absoluut niet als R.E.M. klinkt absoluut niet als de Rolling Stones klinkt absoluut niet als Pearl Jam klinkt absoluut niet als Red Hot Chili Peppers, maar het is toch allemaal gewoon rock.
edit: en het is trouwens jouW muzieksmaak. .
-(hard) Rock
-Punk
-Metal
-Trance/Dance
-Hardstyle/Hardcore
-Top 40 Engelstalig
-Top 40 NL talig
-Latin
-Klassiek
-.......
quote:Het gaat niet om de hi-hat. Techno klinkt niet echt bepaald melodieus, hardstyle en trance wel. Als je het dan nog onder 1 noemer wil noemen heb je gewoon geen verstand van muziek omdat je niet weet hoe wat klinkt. Techno is een muziek stroming waar je weer veel sub-stromingen hebt zoals: Zweedse techno, minimale techno, schranz techno, etc.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:27 schreef HomoUniversalis het volgende:[..]
Nee, echt totaaaaaaaaaaaaaaal anders, techno en hardstyle en hardhouse en house en al die andere blaadjes aan dezelfde tak.
Wat is dat toch met die dance gasten, dat ze elke kloon met een net iets ander hi-hat geluidje meteen een andere naam gaan geven? Ik bedoel, Bruce Springsteen klinkt absoluut niet als R.E.M. klinkt absoluut niet als de Rolling Stones klinkt absoluut niet als Pearl Jam klinkt absoluut niet als Red Hot Chili Peppers, maar het is toch allemaal gewoon rock.
edit: en het is trouwens jouW muzieksmaak.
.
[Dit bericht is gewijzigd door simon-v op 08-10-2003 10:33]
quote:Ach de volgende keer doen we het gewoon dunnetjes over en neem ik er echt de tijd voor, nu eerst weer ff een vernieuwde poll, die voldoet eerst wel.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:31 schreef Famas het volgende:
er moet gewoon een uitgebreide POLL komen...-(hard) Rock
-Punk
-Metal
-Trance/Dance
-Hardstyle/Hardcore
-Top 40 Engelstalig
-Top 40 NL talig
-Latin
-Klassiek
-.......
quote:deze die je nu hebt gemaakt is al stukken beter!
Op woensdag 8 oktober 2003 10:34 schreef NeMe het volgende:[..]
Ach de volgende keer doen we het gewoon dunnetjes over en neem ik er echt de tijd voor, nu eerst weer ff een vernieuwde poll, die voldoet eerst wel.
quote:Oh, het wordt nog verder opgesplitst. En Woerdense elastic techno is een afgeleide van de Utrecht stretchy techno-school, of niet?
Op woensdag 8 oktober 2003 10:32 schreef simon-v het volgende:[..]
Het gaat niet om de hi-hat. Techno klinkt niet echt bepaald melodieus, hardstyle en trance wel. Als je het dan nog onder 1 noemer wil noemen heb je gewoon geen verstand van muziek omdat je niet weet hoe wat klinkt. Techno is een muziek stroming waar je weer veel sub-stromingen hebt zoals: Zweedse techno, minimale techno, schranz techno, etc.
Zo kun je voor iedere band wel een apart genre gaan opnoemen, maar fuck it, ik gooi de prodigy gewoon op een hoop met Faithless, en Cygnus X mag daar ook bij, net als Gigi d'agostino. Niet dat ik het allemaal even goed vind, maar de overeenkomsten zijn gewoon veel groter dan de verschillen.
quote:Ben ik het helemaal mee eens. Ik vind gangster rap ook heel anders dan vrolijke Rnb met een beetje rap, maar inderdaad overeenkomsten zijn groter dan de verschillen. Namelijk ritme etc.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:37 schreef HomoUniversalis het volgende:[..]
Oh, het wordt nog verder opgesplitst. En Woerdense elastic techno is een afgeleide van de Utrecht stretchy techno-school, of niet?
Zo kun je voor iedere band wel een apart genre gaan opnoemen, maar fuck it, ik gooi de prodigy gewoon op een hoop met Faithless, en Cygnus X mag daar ook bij, net als Gigi d'agostino. Niet dat ik het allemaal even goed vind, maar de overeenkomsten zijn gewoon veel groter dan de verschillen.
Ik heb trouwens 'pop' gestemd omdat dat het dichtst bij mijn algemene muzieksmaak zit.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 08-10-2003 11:27]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-10-2003 11:34]
quote:Op het randje
Op woensdag 8 oktober 2003 11:16 schreef ranja het volgende:[..]
leeftijd: 17. dan mag dat nog/hoort dat nog zo
Jij hebt "alle genres" gestemd neem ik aan?
quote:Alle genres staat naast top 40. dus niet. zoals ik al zei, ik heb Pop gestemd. Eigenlijk is dat bijna hetzelfde als 'alle genres'
Op woensdag 8 oktober 2003 11:23 schreef HomoUniversalis het volgende:Jij hebt "alle genres" gestemd neem ik aan?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-10-2003 11:35]
quote:De speeltuin is de andere kant op, onderbouw je mening maar met iets. Iets anders dan "
Op woensdag 8 oktober 2003 11:26 schreef Thunk het volgende:[..]
-edit:-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-10-2003 11:33]
Ik neem aan dat Hardcore hie rook opnder valt?
quote:Hardstyle is de nieuwerwetse versie van hardcore
Op woensdag 8 oktober 2003 11:31 schreef FrankyMcG het volgende:
Trance/Hardstyle/Techno/etc.Ik neem aan dat Hardcore hie rook opnder valt?
quote:Mwah, Hardstyle is meer een uitvloeisel van Hardcore!
Op woensdag 8 oktober 2003 11:39 schreef NeMe het volgende:Hardstyle is de nieuwerwetse versie van hardcore
quote:ben ik het niet mee eens, het is een slap aftreksel van hardcore
Op woensdag 8 oktober 2003 11:39 schreef NeMe het volgende:[..]
Hardstyle is de nieuwerwetse versie van hardcore
quote:daarom stem ik ook niet. rock/hardrock vind ik een veel te lompe categorie voor mijn smaak. alsof 'gitaarmuziek' allemaal hetzelfde is of zo. ik vind pavement niet veel op metallica lijken
Op woensdag 8 oktober 2003 11:14 schreef ranja het volgende:
Als ik de poll zou maken zou ik weer 3 of 4 soorten rock hebben (bv hardrock/metal + indie/alternative + punk + pop/fm-rock)
quote:En terecht, daar zit een heel groot verschil tussen.
Op woensdag 8 oktober 2003 11:14 schreef ranja het volgende:
en rap en hiphop apart?
Maar zo'n poll is altijd lastig omdat ik graag naar goede muziek luister en dat is hokjesoverschrijdend
quote:Of hokjesdefiniërend natuurlijk
Op woensdag 8 oktober 2003 13:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Maar zo'n poll is altijd lastig omdat ik graag naar goede muziek luister en dat is hokjesoverschrijdend
quote:Dus jij wil zeggen dat darkpowerpunkpoprock overdreven gedoe is?
Op woensdag 8 oktober 2003 13:47 schreef Litpho het volgende:Of hokjesdefiniërend natuurlijk
.
quote:"Darkpowerpunkpoprock" past niet in het systeem van de FRS, dus het bestaat niet. Uitstekende stelregel
Op woensdag 8 oktober 2003 13:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dus jij wil zeggen dat darkpowerpunkpoprock overdreven gedoe is?
quote:que?
Op woensdag 8 oktober 2003 13:56 schreef Litpho het volgende:FRS
quote:Free Record Shop
Op woensdag 8 oktober 2003 13:58 schreef HomoUniversalis het volgende:
que?
De eenheidsworst als het gaat om muziekwinkels
quote:Ah.
Op woensdag 8 oktober 2003 14:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Free Record Shop
De eenheidsworst als het gaat om muziekwinkels
quote:Waardeloze regel, straks gaan ze de tribalurbanghettorhythmjazz ook nog afschaffen
Op woensdag 8 oktober 2003 13:56 schreef Litpho het volgende:"Darkpowerpunkpoprock" past niet in het systeem van de FRS, dus het bestaat niet. Uitstekende stelregel
.
Ik mis hardcore... en er staan muziek soorten bij elkaar die nix maar dan ook nix met elkaar temaken hebben....
Ik luister naar meerdere muzieksoorten - in ieder geval bijna alles wat (van oorsprong) zwart is - electro, jazz, R&B, techno, deephouse etc. Raar dus, dat je maar 1 keuze mag opgeven. Maar ja, dat zal technisch wel niet mogelijk geweest zijn. Echter, echt subtiel is het niet
quote:misschien een idee om een poll te maken waarbij iedereen z'n top 3 of top 5 (of top 10 of top 218) muzieksoorten opgeeft en daar via punten een top zoveel uitmaakt?
Op woensdag 8 oktober 2003 14:13 schreef HomoUniversalis het volgende:
daar gaan we weer.
quote:Kijk,daarom heb ik dus niet gestemd.
Op woensdag 8 oktober 2003 14:14 schreef teknomist het volgende:
Wat een hokjes denken zeg. Ik heb maar techno gestemd, maar zodoende ook 'hardstyle' een stem gegeven
quote:Niet echt nee... Ik heb geen metal-vrije indierock/pop CD-collectie van om en nabij de 300 stuks aangelegd om 'm alsnog op de grote hardrockhoop gegooid te krijgen.
Op woensdag 8 oktober 2003 12:10 schreef MadScientist het volgende:[..]
daarom stem ik ook niet. rock/hardrock vind ik een veel te lompe categorie voor mijn smaak. alsof 'gitaarmuziek' allemaal hetzelfde is of zo. ik vind pavement niet veel op metallica lijken
Tis dan Hip-Hop & R&B bij mekaar. En dan Rap & Nederhop bij mekaar
Ik kan nu helaas niet stemmen
quote:En ik maar denken dat er hiphop gewoon muziek was waarover werd gerapt?
Op donderdag 9 oktober 2003 10:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tis dan Hip-Hop & R&B bij mekaar. En dan Rap & Nederhop bij mekaar
quote:Helaas
Op donderdag 9 oktober 2003 11:49 schreef HomoUniversalis het volgende:En ik maar denken dat er hiphop gewoon muziek was waarover werd gerapt?
metal/punk/industrial/indie en electro/ambient-tech/"idm"
ik kan ambient-tech/idm/experimenteel wel onder techno plaatsen, maar.. nee, ben niet bepaald een techno-mannetje : )
ah well, ik kijk wel uit naar de volgende poll : P
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |