P.S. Doe me een plezier en laat de grappen maar achterwege (daar ken ik er waarschijnlijk meer van dan jij)
laat de kapper er in ieder geval iets fatsoenlijks mee doen en ga niet zelf lange plukken laten staan om dat vervolgens over de kale plekken te kammen of nog erger compleet skinhead look.
mocht ik ooit kalende worden zou ik zeker niet overwegen met laser of andere technieken daar iets aan te laten doen.
quote:Joh Brievenbus, maak je er niet druk om.
Op maandag 6 oktober 2003 13:56 schreef Brievenbus het volgende:
Oke zeer exact gesproken zit ik bij de verkeerde forum categorie. Maar voor mijn gevoel moet ie hier. Ik was laatst bij de kapper toen die begon over dat ik best wel kaal begin te worden. Dit is niet echt nieuw voor me, maar nu ben ik er ineens zeer bewust van.Opeens kan het me ook iets schelen. Het komt er dus op neer dat ik er ook erg onzeker over ben! Ik besef me wel dat het niets is waar ik echt iets aan kan doen (genetisch dingetje). Ik ben ook zeer voor de filosofie dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk, maar ik heb liever het setje. Het is zo dat er tegenwoordig allemaal technieken zijn om er iets aan te doen, maar dat trekt me niet zo (je bent zoals je bent dus moet je het daar maar mee doen). Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Hoe ga je er mee om? Doe je er iets aan? Waarom wel/niet? Kortom helup!!P.S. Doe me een plezier en laat de grappen maar achterwege (daar ken ik er waarschijnlijk meer van dan jij)
quote:Foei
Op maandag 6 oktober 2003 14:00 schreef Dodec het volgende:
Begin een politieke partij.
Ik zou het door de kapper vakkundig laten knippen want als je zelf gaat camoufleren ziet het er vaak niet uit. Verder boeit het niet of je kalend bent toch: "ijdelheid met vlijt bouwt huizen als kastelen ofzo"
of helemaal glad scheren...
niks mis mee...
quote:Ik heb dit ook gehad... Ook die onzekerheid. Wat je zeker niet moet doen is een "creatief met haar"-kapsel nemen. Verberg het iig niet. Kan er echt geen fatsoenlijk kapsel meer van gemaakt worden, millimeter de boel dan met een tondeuse of scheer alles er af (dit laatste heb ik ook gedaan en ik kreeg van allerlei mensen complimenten dat het me goed stond). Geloof me, dat voelt een stuk beter!
Op maandag 6 oktober 2003 13:56 schreef Brievenbus het volgende:
Oke zeer exact gesproken zit ik bij de verkeerde forum categorie. Maar voor mijn gevoel moet ie hier. Ik was laatst bij de kapper toen die begon over dat ik best wel kaal begin te worden. Dit is niet echt nieuw voor me, maar nu ben ik er ineens zeer bewust van.Opeens kan het me ook iets schelen. Het komt er dus op neer dat ik er ook erg onzeker over ben! Ik besef me wel dat het niets is waar ik echt iets aan kan doen (genetisch dingetje). Ik ben ook zeer voor de filosofie dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk, maar ik heb liever het setje. Het is zo dat er tegenwoordig allemaal technieken zijn om er iets aan te doen, maar dat trekt me niet zo (je bent zoals je bent dus moet je het daar maar mee doen). Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Hoe ga je er mee om? Doe je er iets aan? Waarom wel/niet? Kortom helup!!P.S. Doe me een plezier en laat de grappen maar achterwege (daar ken ik er waarschijnlijk meer van dan jij)
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 06-10-2003 14:08]
Alhoewel ik er zelf weinig moeite mee heb (ik hoef er niet tegenaan te kijken) heb ik nu toch al een hele tijd mn haar gemillimeterd. Dan valt het kaal worden een stuk minder op.
Er is niks mis met kaalworden.
quote:that's the spirit, milimeteren die zaak
Op maandag 6 oktober 2003 14:12 schreef robh het volgende:
Ik ken het probleemAlhoewel ik er zelf weinig moeite mee heb (ik hoef er niet tegenaan te kijken) heb ik nu toch al een hele tijd mn haar gemillimeterd. Dan valt het kaal worden een stuk minder op.
Er is niks mis met kaalworden.
Ik zit er niet mee (wel toen ik 21 was, hoor, da's logisch).
Maar ik heb gaandeweg geleerd dat het er nou eenmaal bijhoort. Ik zie mijzelf niet een haarkliniek inlopen om een nieuwe coupe te laten aanmeten. Ik ben ik, en bald is beautiful.
Mijn vriendin valt gelukkig op kaal haar, dus da's mooi meegenomen.
Jij moet voor jezelf besluiten wat je belangrijk vindt. Vind je haar belangrijk, dan moet je er wat aan laten doen (voor veel te veel geld).
Zo niet, dan laat je het lekker.
Mensen die er problemen mee hebben, fuck 'em.
V.
Of het jou leuk staat is een 2de, even wennen maar waarschijnlijk verdwijnt het langzaam aan dus is het een kwestie van accepteren.
Mijn kapsel is kort, 2cm ofzo...krijg meer positieve reacties dan negatieve over mijn haar. Mijn onzekerheid daarover is allang weg.
mij boeit het totaal niet of een man kalend of kaal is.
een leuke kop en dito karakter staat of valt niet met een haar meer of minder.
quote:Precies. Al die wijfen met make-up. Face it, je krijgt rimpels draag ze waardig.
Op maandag 6 oktober 2003 14:09 schreef Deetch het volgende:
Dit slikken, dat slikken.Jongens je wordt kaal, face it, it's a fact of life en ijdelheid is voor veel mensen een slechte eigenschap dus draag je lot met waardigheid.
quote:droog water
Op maandag 6 oktober 2003 14:19 schreef milagro het volgende:
kaal haar
Overigens, kaalheid bij mannen vind ik niet misstaan.. en als het inhammen worden, dan scheer je toch gewoon alles superkort?? Staat meestal best goed eigenlijk.
quote:Jij wordt ook kaal??
Op maandag 6 oktober 2003 14:45 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Precies. Al die wijfen met make-up. Face it, je krijgt rimpels draag ze waardig.
quote:Jij ook?
Op maandag 6 oktober 2003 14:59 schreef schatje het volgende:[..]
Jij wordt ook kaal??
quote:Al die drukte rondom moslims geven hem nog een keer een hartaanval, dus om dat haar zou ik niet inzitten
Op maandag 6 oktober 2003 14:59 schreef schatje het volgende:Jij wordt ook kaal??
quote:Dat is ook weer waar.
Op maandag 6 oktober 2003 15:05 schreef robh het volgende:[..]
Al die drukte rondom moslims geven hem nog een keer een hartaanval, dus om dat haar zou ik niet inzitten
1) Propecia, een pil die je inneemt
2) Minoxidil, een vloeistof die je plaatselijk aanbrengt
Doe een google search als je over beide producten meer wilt weten.
Als je het wilt aanschaffen moet je maar even contact met mij opnemen. (zie mijn contactgegevens)
Nu kan ik dus een licht schijnsel zien als m'n haar gelijkmatig naar achter gekamd is. Nee, niet van de lamp, echt duidelijk een stuk midden op m'n kop die dunner is. Zeg maar het ooievaarsnestmodelletje ofzo
Maar goed, ik heb dus echt zoiets van jongens jullie moeten me maar nemen zoals ik ben. Ik heb toch al nooit een vriendin gehad, dus aan dat haar zal het niet gaan liggen
In het geval van finasteride zou ik je aanraden voor Proscar te kiezen ipv Propecia. In beiden zit dezelfde werkzame stof finasteride en ze zijn beiden even duur: maar in Proscar zit 5 keer zoveel finasteride als in Propecia. Je kunt met een pillensnijdertje (te koop bij de apotheek) de Proscar-tabletjes (ze zijn al flink klein) in 5 stukjes delen. Dan heb je dezelfde hoeveelheid finasteride, maar wel 5 keer zo goedkoop. Ikzelf heb er voldoende aan om om de dag een stukje te nemen, dus da's nog goedkoper (zo'n 5 euro per maand). Maar de hoeveelheid die werkt bij jou, kan weer anders zijn. Een kwestie van uitproberen.
Bij mij werkt het prima. De haaruitval is helemaal gestopt, en er is weer wat begonnen terug te groeien. Des te eerder je ermee begint bij haaruitval, des te meer kans je hebt dat je aangetaste haarwortels zich herstellen.
Ik heb verder niets gemerkt van bijwerkingen. Alleen dan een positieve: dat ik meteen van een jarenlange exceem op mijn behaarde huid afkwam. Dubbel positief resulaat dus.
Als jij het niet leuk vindt om je haar kwijt te raken... laat je niet van de wijs brengen door lieden die vinden dat je er maar mee moet leren leven. Gewoon wat aan proberen te doen. De mogelijkheden zijn er.
Ik had het eerst glad kaal, maar dat schijnt dan weer nieuwe problemen te verzorgen, nu dus gemillimeterd. Als het iets langer wordt, een paar millimeter, dan vind ik het al gauw lelijker (je ziet dan meer verschil), volgens de vrouwen die ik spreek is dat veel mooier.
Kortom scheren die hap en 's winters misschien eens aan een petje denken (ik was vorig jaar 5 (!!!) keer zeer verkouden en weet nu wel waar dat aan lag).
quote:Ik scheer het 2 x per week helemaal glad, maar heb helemaal geen problemen. Het is alleen belangrijk om een goede aftershave te gebruiken (zonder alcohol en parfum). Ik gebruik Zirh (best prijzig, maar je doet er lang mee) en heb nooit last van uitslag of een branderig gevoel. Verder is het belangrijk om de huid af en toe in te smeren, omdat deze anders uitdroogt.
Op dinsdag 7 oktober 2003 06:56 schreef elcastel het volgende:
Ik had het eerst glad kaal, maar dat schijnt dan weer nieuwe problemen te verzorgen, nu dus gemillimeterd. Als het iets langer wordt, een paar millimeter, dan vind ik het al gauw lelijker (je ziet dan meer verschil), volgens de vrouwen die ik spreek is dat veel mooier.Kortom scheren die hap en 's winters misschien eens aan een petje denken (ik was vorig jaar 5 (!!!) keer zeer verkouden en weet nu wel waar dat aan lag).
quote:Goeie grap
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:42 schreef bommel het volgende:
Ik heb lang onderzoek gedaan naar kaalheid en alles wat er mee gemoeid is, psychologisch, sociaal, en ook fysiek, en de uitkomsten waren behoorlijk verrassend. Het blijkt dat de kwaliteit van je leven min of meer gerelateerd is aan de hoeveelheid haar die je nog hebt, dus: naarmate je minder haar bezit gaat alles achteruit: potentie, aantrekkelijkheid, levensvreugd in het algemeen, en gezondheid/fitheid. Je kunt wanneer je op je hoofd kaal wordt eigenlijk maar 1 ding doen (waar de meeste mannen dan ook toe overgaan) en dat is haar op andere plaatsen in plaats van afscheren laten groeien, in de hoop dat zulks de gebreken een klein beetje compenseert. Vaak is dat ook wel enigszins het geval, maar het is natuurlijk niet zo dat 1 baardhaar dezelfde potentie verschaft als een gezonde hoofdhaar. Het beste bij kaalworden is: accepteren, LEREN accepteren dat het leven eindig is en dat het voor jou misschien wat eerder nog ophoudt allemaal dan dat voor iemand met een gezonde bos haar het geval is.
Sterkte er mee.
quote:Je moet het idd accepteren. Dat is niet makkelijk. Ik kreeg inhammen, voelde me er best klote onder en kreeg 0,0 zelfvertrouwen. Toen ben ik het gaan millimeteren (omdat het mooier staat) en voelde me steeds beter. Op een gegeven moment ben ik het helemaal glad gaan scheren. Ik kan stellen dat ik me uiteindelijk aantrekkelijker, sterker en zelfverzekerder voel. Wat ik dus wil zeggen is dat wat je schrijft en "onderzocht" hebt, hele grote onzin is! Nee meneer de onderzoeker, door mijn kale kop ben ik niet impotent en onaantrekkelijk. Ik heb wel degelijk levensvreugde en voel me hartstikke gezond/fit (net als mensen met "haar"). Kaal worden is geen ziekte! En ik ken zat vrouwen die een kale kop leuk en lekker vinden. En clichématig gaat het uiteindelijk toch ook om je uitstraling. Bald is beautiful
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:42 schreef bommel het volgende:
Het blijkt dat de kwaliteit van je leven min of meer gerelateerd is aan de hoeveelheid haar die je nog hebt, dus: naarmate je minder haar bezit gaat alles achteruit: potentie, aantrekkelijkheid, levensvreugd in het algemeen, en gezondheid/fitheid. ...
Het beste bij kaalworden is: accepteren, LEREN accepteren dat het leven eindig is en dat het voor jou misschien wat eerder nog ophoudt allemaal dan dat voor iemand met een gezonde bos haar het geval is.
Sterkte er mee.
[Dit bericht is gewijzigd door Eisselstijn op 07-10-2003 12:34]
Gewoon kort. Standje 3 op de tondeuse of zo, of 2. Dat is tegenwoordig helemaal in. Kijk maar naar alle sterren en bandjes en zo. het is of dreads (dat zit er niet meer in) of stekels.
Je kunt zelfs denken aan een 2 dagen baardje. Gewoon niet meer scheren. Heel stoer en zo.
quote:Negatief bekeken heb je gelijk. Maar het lichaam van elk volwassen persoon takelt iedere dag een stukje af. Daar ga je natuurlijk niet de hele tijd bij stil staan. In plaats daarvan geniet je lekker van het leven en alles wat het te bieden heeft. Nogmaals kaal zijn is niet erg. Kaal zijn is geen ziekte. Kaal zijn kan mooi zijn (denk aan Sean Connery of Bruce Willis). En wederom over aftakelen gesproken... Wanneer een ouder iemand zijn haren millimetert of eraf scheert, waarom wordt die dan meestal een aantal jaren jonger geschat? Het straalt gewoon kracht en energie uit.
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:49 schreef bommel het volgende:
kaal zijn kan best wel leuk staan maar dat neemt niet weg dat het een aftakelings-verschijnsel is, toch?
quote:geniaal, die onthoud ik
Op maandag 6 oktober 2003 14:00 schreef Dodec het volgende:
Begin een politieke partij.
quote:Bij sommigen staat het leuk, bij anderen weer helemaal niet.
kaal zijn kan best wel leuk staan maar dat neemt niet weg dat het een aftakelings-verschijnsel is, toch?
Kaalheid kun je zien als een soort aftakelingsproces, maar jij bedoelt het waarschijnlijk als ouderdomsverschijnsel. Dat is niet het geval. Het komt voort uit een erfelijke overgevoeligheid van de haren voor één van de mannelijke hormonen: dihydrotestosteron (DHT). DHT zorgt er in deze gevallen voor dat de haarwortels worden aangetast en haren steeds minder goed groeien.
quote:Ik had daar nog een grappig gesprekje over met een vriendin. Die vroeg zich af waarom ik liever haar had dan kaal was. Maar tegelijkertijd verfde ze zelf regelmatig haar haar omdat ze grijs aan het worden was
Op dinsdag 7 oktober 2003 12:03 schreef Twiggy het volgende:
Mooi kaal is niet lelijk.
Wanhopig je kaalheid verdoezelen is treurig en valt enorm op. Gewoon je kaalheid accepteren en durven laten zien. Het gaat om wat een man uitstraalt en niet om de hoeveelheid haar op z'n hoofd. Mijn vriend is ook een beetje kaal en hij heeft ervoor gekozen om z'n haar te millimeteren, ik vind het mooi.
quote:Bij jou werkt het dus goed, heb je dat op doktersrecept verkregen?
Op maandag 6 oktober 2003 16:05 schreef watchers het volgende:
Zoals door anderen hier al verteld: dutasteride, finasteride (proscar of propecia) en minoxidil (Regaine of Rogaine) kunnen allemaal werken.
quote:Mag ik hier aan toevoegen... Hoe lang gebruik je het al? Duurt het lang voordat je resultaat ziet? En wat zijn de mogelijke bijwerkingen?
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:34 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Bij jou werkt het dus goed, heb je dat op doktersrecept verkregen?
quote:Minoxidil gebruik ik zelf niet, maar kun je volgens mij gewoon bij de drogist kopen als Rogaine of Regaine.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:34 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Bij jou werkt het dus goed, heb je dat op doktersrecept verkregen?
Finasteride was een paar jaar geleden nog niet verkrijgbaar in Nederland tegen haaruitval. Wel als middel tegen prostaatklachten. De ambtelijke Nederlandse molens draaien soms onnoemelijk traag. In de rest van Europa was het wel gewoon verkrijgbaar. Ik heb het dan ook gewoon via internet besteld in GB. Geen recept nodig. Googlen op propecia of proscar levert aardig wat buitenlandse internetapotheken op.
Je kunt het tegenwoordig ook eindelijk tegen haaruitval (als Propecia) in Nederland krijgen. Maar dan met een doktersrecept, omdat het een officieel medicijn is.
Dutasteride is nog vrij nieuw. Het is een stuk krachtiger dan finasteride, dus voorzichtigheid is geboden. Het is net als finasteride oorspronkelijk bedoeld tegen prostaatklachten. De werking tegen haaruitval is eigenlijk een toevallig ontdekte bijwerking. In Nederland staat het nog niet geregistreerd als middel tegen haaruitval. Het is dan ook de vraag of de huisarts dit middel tegen haaruitval zal willen voorschrijven. Het is wel weer te krijgen in het buitenland via internet.
quote:Het werkt dus kennelijk tegen haaruitval, maar krijg je ook haar terug? En hoe lang duurt dat? Wat zijn de mogelijke bijwerkingen?
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:58 schreef watchers het volgende:[..]
Je kunt het tegenwoordig ook eindelijk tegen haaruitval (als Propecia) in Nederland krijgen. Maar dan met een doktersrecept, omdat het een officieel medicijn is.
quote:Ik denk dat ik het alweer zo'n jaar of drie gebruik.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:41 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Mag ik hier aan toevoegen... Hoe lang gebruik je het al? Duurt het lang voordat je resultaat ziet? En wat zijn de mogelijke bijwerkingen?
Ik heb alleen inhammen en heb niet het idee dat het erger wordt, maar ik vraag me gewoon af of de haargrens van die inhammen weer wat naar voren gaat nav die medicijnen.
Hoelang het duurt voordat je resultaat ziet, is per persoon verschillend. Sommigen zien na een paar maanden resultaat, anderen pas na meer dan een jaar. En sommigen helaas nooit, omdat het bij hen niet werkt.
Bij een grote meerderheid van mannen zorgt het er in ieder geval voor dat de haaruitval stopt. En bij een kleinere meerderheid beginnen er weer haren terug te groeien.
Of er iets gebeurt en hoe snel dat gaat, hangt af van hoe aangetast je haarwortels als zijn, oftewel hoelang je al aan het kaal worden bent. Des te sneller je erbij bent, des te meer kans op herstel. Dus of je inhammen helemaal zullen verdwijnen, is een kwestie van proberen en afwachten. Garanties zijn er niet (maar ja, die heb je maar bij weinig dingen).
De bijwerkingen kunnen zijn: impotentie (die stopt als je stopt met finasteride) en pijnlijke ballen. Dit komt echter zelden voor. Heel zelden komt voor dat je overgevoelig bent voor het middel en een allergische reactie krijgt: huiduitslag en dergelijke. Dan moet je meteen met het middel stoppen.
Ook mogen zwangere vrouwen niet in contact komen met het middel. Wat niet snel zal gebeuren, omdat het niet gebruikt wordt voor vrouwen.
Ik heb zelf geen negatieve bijwerkingen gehad.
Je kunt meer lezen over het middel op:
http://www.apotheek.nl Klikken op medicijnen en dan zoeken naar propecia.
Ook hier www.haarweb.nl vind je meer op het forum.
quote:Ik weet het niet precies, maar komt beetje op dit neer:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:03 schreef Eisselstijn het volgende:[..]
Het werkt dus kennelijk tegen haaruitval, maar krijg je ook haar terug? En hoe lang duurt dat? Wat zijn de mogelijke bijwerkingen?
quote:kan je dat middel zo halen of moet dat op dokters resept?
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:18 schreef watchers het volgende:[..]
Ik denk dat ik het alweer zo'n jaar of drie gebruik.
Hoelang het duurt voordat je resultaat ziet, is per persoon verschillend. Sommigen zien na een paar maanden resultaat, anderen pas na meer dan een jaar. En sommigen helaas nooit, omdat het bij hen niet werkt.
Bij een grote meerderheid van mannen zorgt het er in ieder geval voor dat de haaruitval stopt. En bij een kleinere meerderheid beginnen er weer haren terug te groeien.Of er iets gebeurt en hoe snel dat gaat, hangt af van hoe aangetast je haarwortels als zijn, oftewel hoelang je al aan het kaal worden bent. Des te sneller je erbij bent, des te meer kans op herstel. Dus of je inhammen helemaal zullen verdwijnen, is een kwestie van proberen en afwachten. Garanties zijn er niet (maar ja, die heb je maar bij weinig dingen).
De bijwerkingen kunnen zijn: impotentie (die stopt als je stopt met finasteride) en pijnlijke ballen. Dit komt echter zelden voor. Heel zelden komt voor dat je overgevoelig bent voor het middel en een allergische reactie krijgt: huiduitslag en dergelijke. Dan moet je meteen met het middel stoppen.
Ook mogen zwangere vrouwen niet in contact komen met het middel. Wat niet snel zal gebeuren, omdat het niet gebruikt wordt voor vrouwen.Ik heb zelf geen negatieve bijwerkingen gehad.
Je kunt meer lezen over het middel op:
http://www.apotheek.nl Klikken op medicijnen en dan zoeken naar propecia.
Ook hier www.haarweb.nl vind je meer op het forum.
quote:Zie mijn post wat eerder in deze topic.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:15 schreef zim_ra het volgende:[..]
kan je dat middel zo halen of moet dat op dokters resept?
quote:Dat is helemaal waar. Daar moet je best geluk mee hebben. Gelukkig zijn er dus ook andere oplossingen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:34 schreef xstatic1975 het volgende:
Is wel leuk al dat kaalscheren als je kalende bent maar je moet daar toevallig wel het hoofd voor hebben. Bij sommige staat kaal nou eenmaal niet ...
quote:Zo'n reactie in R&P
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:18 schreef Bonnie_R het volgende:
Kaal![]()
TS: Die onzekerheid heb ik ook een beetje last van maar zodra je het leert accepteren zal het wel beter gaan. Suc6
quote:Ja, zo kan je het ook opvatten, mijn excuses aan Bonnie.
Op dinsdag 7 oktober 2003 17:07 schreef Eisselstijn het volgende:
Het is toch een postitieve reactie. Namelijk dat ze kaal mooi vindt, tenminste dat maak ik er uit op. Wees er blij mee!
Ik heb er flink van gebaald dat ik inhammen kreeg, ik vond en vind lang haar nog steeds mooi. Maar ja, ik vind lichtblauwe ogen ook mooier dan mijn grijze.
Haaruitval kan je proberen wat aan te doen, maar het kost veel geld en het resultaat vind ik niet altijd het effect waard. Daarom heb ik destijds de keuze gemaakt om kaal te worden.
Nu kan het me echt niet veel meer schelen, ik heb belangrijker dingen om me zorgen over te maken. Neemt niet weg dat ik het nog steeds jammer vind dat ik geen mooie flinke bos haar meegekregen heb.
Als Crap weer online is dan zal ik wel 'ns een foto posten hoe ik er nu uitzie... (weet ff de link niet uit mijn kale hoofdje...)
quote:Het kost mij niet veel geld, hoor. Vijf euro per maand.
Op dinsdag 7 oktober 2003 17:18 schreef ZwaaiHaai het volgende:
Ik ben al lange tijd kalend... Al gauw een jaar of tien...Ik heb er flink van gebaald dat ik inhammen kreeg, ik vond en vind lang haar nog steeds mooi. Maar ja, ik vind lichtblauwe ogen ook mooier dan mijn grijze.
Haaruitval kan je proberen wat aan te doen, maar het kost veel geld en het resultaat vind ik niet altijd het effect waard. Daarom heb ik destijds de keuze gemaakt om kaal te worden.
quote:Hahah precies, ik ken het
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:01 schreef Hagedis het volgende:
Hmmm, ik hoop dat ik t nooit wordt. Mijn haar bedekt een niet mooi ronde schedelpan(linksachter zit een helicopterlandingsplaats)
Bedankt voor de posts allemaal!!
Eigenlijk wist ik natuurlijk wel wat de beste oplossing is --> accepteren!!
Maar je altijd ff van anderen bevestiging hebben. Goed om nou te zeggen dat ik helemaal comfortabel ben is een vette leugen. De tijd zal het leren, ik moet nog ff wennen aan het hele concept. Ervaring zal er wel voor zorgen dat ik er uiteindelijk geen problemen meer mee heb. Het valt me trouwens wel op dat er gelijk vanuit gegaan wordt dat ik bang ben om geen vriendin te krijgen ofzo. Ik ben er al lang achter dat leuke vrouwen toch niet zo heel erg oppervlakkig zijn. Ik heb tenslotte al een bijzonder leuke vriendinetjes gehad, terwijl er toch wel veel mooiere gozers rondlopen (qua uiterlijk). De belemmering zit meer in het onzeker overkomen want dat hebben mensen snel door. Wat dat betreft is er nog wel iets te overwinnen.
Thanx again, en als je binnenkort een maanlicht weerkaatsende biljartbal ziet lopen dan heb je daar aan meegeholpen
quote:Hier ben ik (vrouw) het helemaal mee eens. Mijn ex-vriendje heeft het ook gedaan. En ehm
Op dinsdag 7 oktober 2003 17:10 schreef CoReTeX het volgende:
Milimeteren en het accepteren dat je haar nu eenmaal zo is, dat vinden vrouwen ook ok.
Dit is overigens geen excuus om je haar helemaal niet meer te verzorgen, dat moet je natuurlijk wel blijven doen wil je in de smaak blijven vallen bij de dames .
quote:Je kunt natuurlijk ook schaam- of okselhaar op je hoofd plakken met wat spuug.
Op woensdag 8 oktober 2003 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
je kan natuurlijk altijd haar op andere delen van je lichaam proberen te accentueren; Wimperverlenging (tijdelijk)
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:01 schreef Lemmeb het volgende:
Je kunt natuurlijk ook schaam- of okselhaar op je hoofd plakken met wat spuug.
quote:Ja dat zie je vaak idd, is zeker een optie
Op woensdag 8 oktober 2003 15:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:of je oorhaar laten groeien en over je hoofd kammen!
Wat je ook nog kunt doen is je compleet kaal laten scheren en een grote tattoo op je kop laten zetten. Dan denkt iedereen dat je niet gedwongen, maar functioneel kaal bent . Hoef je je ook nergens meer voor te schamen.
quote:Hier hetzelfde, maar dan wel geen scheermes maar een tondeuse er over heen, helemaal glad lijkt me niks.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:00 schreef D-Manic het volgende:
Mwa ben 22 begin ook een beetje kaal te worden, hopla scheermes erover heen. Kheb meer sjans dan ooit. Goed geregeld. 98% van de reacties die ik krijg zeggen ook dat het me beter staat zo'n kale kneiter dan dat lange haar wat ik had. Maar ja je kan niet iedereen tevreden stellen he
quote:Ik ook vaak de tondeuse hoor, maar helemaal glad is echt heerlijk (soms). Leuke details zijn dat opeens je hoofdkussen op bed een stuk sneller vies wordt (hoe goed je je ook wast) en het is koud in je nek bij de wintersport, voor de rest voelt het heerlijk !
Op donderdag 9 oktober 2003 16:35 schreef CoReTeX het volgende:
Hier hetzelfde, maar dan wel geen scheermes maar een tondeuse er over heen, helemaal glad lijkt me niks.
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 14:09 schreef Deetch het volgende:
Dit slikken, dat slikken.Jongens je wordt kaal, face it, it's a fact of life en ijdelheid is voor veel mensen een slechte eigenschap dus draag je lot met waardigheid.
quote:IJdelheid en onzekerheid is niet hetzelfde. Iemand die al heel onzeker is en ontevreden is met zijn uiterlijk zal alleen maar onzekerder worden. Dat hij zich dan dan drukt maakt om zijn kaalheid vind ik geen vorm van ijdelheid. Voor ijdelheid is een zekere arrogantie vereist.
Op donderdag 9 oktober 2003 23:37 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
[afbeelding]
Je hebt gelijk
Verder ben ik het met de meeste reacties wel eens: gewoon proberen te accepteren dat je kaal word. Pillen slikken vind ik toch altijd nog een beetje eng, vooral omdat nooit helemaal duidelijk is wat de bijwerkingen op lange termijn zijn.
Beter kaal dan extra risico's op rare ziekties.
quote:Okay, Mien en Deetch, geef het goede en consequente voorbeeld. Weg met die spiegels uit jullie huizen. Ophouden je rimpels en plooien te bedekken met crèmepjes, make-up en mooie kleren. Allemaal ijdelheid, dus draag je lot met waardigheid
Dit slikken, dat slikken. Jongens je wordt kaal, face it, it's a fact of life en ijdelheid is voor veel mensen een slechte eigenschap dus draag je lot met waardigheid.
--------------------------------------------------------------------------------
Je hebt gelijk
quote:Bijna iedereen is wel minstens een beetje ijdel. Net zoals iedereen wel een beetje narcistisch is. En dat is maar goed ook. Als we die ijdelheid niet hadden, zouden we er waarschijnlijk allemaal bijlopen als zwervers. Alleen zijn er natuurlijk altijd mensen die hun ijdelheid beter vinden dan die van iemand anders (en dan zelfs ontkennen dat ze ook ijdel zijn). En zo kunnen ze zichzelf als persoon beter vinden dan iemand anders. Het is waarschijnlijk de oudste psychologische truc ter wereld.
Op donderdag 9 oktober 2003 23:56 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
IJdelheid en onzekerheid is niet hetzelfde. Iemand die al heel onzeker is en ontevreden is met zijn uiterlijk zal alleen maar onzekerder worden. Dat hij zich dan dan drukt maakt om zijn kaalheid vind ik geen vorm van ijdelheid. Voor ijdelheid is een zekere arrogantie vereist.
quote:Finasteride bestaat al aardig lang als medicijn tegen prostaatklachten en wordt dan in veel hogere doseringen gebruikt. Die risico's zijn inmiddels wel bekend en niet erg groot. Natuurlijk is het voor iedereen zelf om te bepalen of hij die wel of niet neemt. Als ze consequent zijn, houden mensen dan ook op met roken, teveel alcohol drinken en teveel vet eten. Heel wat meer risico's op rare ziektes dan met finasteride of veel andere medicijnen.
Verder ben ik het met de meeste reacties wel eens: gewoon proberen te accepteren dat je kaal word. Pillen slikken vind ik toch altijd nog een beetje eng, vooral omdat nooit helemaal duidelijk is wat de bijwerkingen op lange termijn zijn.
Beter kaal dan extra risico's op rare ziekties.
quote:Dat is een fabeltje. Gewone kaalheid komt voort uit een erfelijke overgevoeligheid van de haarwortels voor dihydrotestosteron (DHT). Eigenlijk is het een erfelijk defect (lichaamseigen stof beschadigt het eigen lichaam). Het heeft dus niets met de hoeveelheid testosteron te maken, en dus ook niet met (extra) mannelijkheid.
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:18 schreef Vortexx het volgende:Bovendien is kaalheid een teken van (te) veel testosteron, dus juist mannelijk
quote:Je bedoelt je moeder voor je bek slaan, aangezien het altijd via je moeder's kant wordt overgedragen
Op donderdag 9 oktober 2003 23:59 schreef Tesla het volgende:
't-Is genetisch bepaald.
Sla je vader voor zijn bek.
Maar idd, gewoon afscheren die hap. Ik werd t ook op mn 18e , vond t vreselijk. Ook flink depressief van geraakt, totdat ik zelfs niet meer op straat relaxed durfde te lopen om bang te zijn voor reacties. Ook destijds geinformeerd naar laser behandelingen, pruiken etc.
Kreeg ook vaak van die kutopmerkingen van he je wordt kaal
T viel alleen maar meer op omdat ik t dus ook probeerde te camoufleren, vreselijk stond altijd een halfuur voor de spiegel om dat te doen.
Na 2 jaar gekozen om het af te scheren, beste beslissing ooit en aan de finasteride gegaan. Bevalt goed, geen haaruitval meer gehad en krijg bijna geen kutreacties. Enkele x na maar dat boeit me verder ook niet meer. Zelfvertrouwen is er 10 x op vooruitgegaan, en de sjans met meiden ook
De ene vriend van me moet al elk haartje verdelen over zijn hoofd, wil hij alles nog een beetje bedekken, maar ik ken um niet anders, hij heeft nooit veel haar gehad!
Ze zijn allebei 21! Niets aan te doen. Ze weten het van zichzelf, omdat ze dat van hun vaders hebben, die waren ook allebei al vroeg kaal! Ze zitten er allebei niet echt mee!
quote:Ik heb een beetje rondgekeken en het lijkt inderdaad reuze mee te vallen. Ik heb ook wel aanleg om kaal te worden. Hoewel ik heel dik haar heb, heb ik ook inmiddels al forse inhammen. Het is ook absoluut erfelijk bepaald, want mijn oom van mijn moeders kant heeft exact hetzelfde haar en begon ook vroeg kaal te worden.
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:01 schreef watchers het volgende:
Finasteride bestaat al aardig lang als medicijn tegen prostaatklachten en wordt dan in veel hogere doseringen gebruikt. Die risico's zijn inmiddels wel bekend en niet erg groot. Natuurlijk is het voor iedereen zelf om te bepalen of hij die wel of niet neemt. Als ze consequent zijn, houden mensen dan ook op met roken, teveel alcohol drinken en teveel vet eten. Heel wat meer risico's op rare ziektes dan met finasteride of veel andere medicijnen.
Ik zal eens op internet kijken waar ik het het goedkoopste kan krijgen en of ik het er voor over heb.
Bovendien zou ik graag willen weten waar je het product het best cq goedkoopst en gemakkelijk kunt bestellen. Mijn research heeft niet zoveel geholpen namelijk.
BVD
Helaas dunt mijn haar ook aardig uit de laatste tijd (ben nu trouwens 24), dus ik zit in deze thread wel goed. Even over de medicijnen die ik hier voorbij heb horen komen... Vanmiddag zat ik bij de huisarts en ik heb toen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem er eens naar te vragen. Hij vertelde mij dat er wel medicijnen voor zijn, maar hij wilde ze me zeker niet aanraden, en wel om de volgende reden. Het zijn medicijnen die voor een verhoogde reactie van de prostaat zorgen. Deze wordt daardoor groter, waardoor je er op latere leeftijd last van kan krijgen. Daarnaast, zei hij, dat als je met die medicijnen begint, je ze moet blijven gebruiken. Stop je er namelijk ooit mee, dan valt je haar alsnog direct uit. Dit kan gezien het eerste punt nog wel eens lastig worden, volgens mij. Ook belde hij even de dermatoloog om het verhaal bevestigd te krijgen. Ik ben de naam van het medicijn even vergeten en heb ook geen idee of we het hier over hetzelfde hebben, maar ik heb al een aantal keren het woord 'prostaat' voorbij zien komen, dus ik heb zo'n vermoeden van wel. Ik heb er dus sterk m'n twijfels bij. Als dit niet zo is, hoor ik het graag.
quote:Proscar kun je als goedkopere versie via internet krijgen uit India, het heet dan 'Fincar'.
Op woensdag 19 november 2003 18:15 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:Hoi allemaal!
Ik zelf ben ook niet echt gezegend met een volle bos haar. Ik ben dus ook van plan om finistiride te gaan gebruiken. Maar ik wil er natuurlijk wel zeker van zijn dat het geen enkele groot risico in zich heeft en dat de eventuele bijwerkingen vanzelf weer verdwijnen. Zijn er hier gebruikers die mij kunnen overtuigen?Bovendien zou ik graag willen weten waar je het product het best cq goedkoopst en gemakkelijk kunt bestellen. Mijn research heeft niet zoveel geholpen namelijk.
BVD
quote:medicijn heet proscar en wat je dokter beweerd is onzin. Of hij moet iets weten wat tienduizenden collega's niet weten
Op woensdag 19 november 2003 23:17 schreef SuperFour het volgende:
Hoi,Helaas dunt mijn haar ook aardig uit de laatste tijd (ben nu trouwens 24), dus ik zit in deze thread wel goed. Even over de medicijnen die ik hier voorbij heb horen komen... Vanmiddag zat ik bij de huisarts en ik heb toen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem er eens naar te vragen. Hij vertelde mij dat er wel medicijnen voor zijn, maar hij wilde ze me zeker niet aanraden, en wel om de volgende reden. Het zijn medicijnen die voor een verhoogde reactie van de prostaat zorgen. Deze wordt daardoor groter, waardoor je er op latere leeftijd last van kan krijgen. Daarnaast, zei hij, dat als je met die medicijnen begint, je ze moet blijven gebruiken. Stop je er namelijk ooit mee, dan valt je haar alsnog direct uit. Dit kan gezien het eerste punt nog wel eens lastig worden, volgens mij. Ook belde hij even de dermatoloog om het verhaal bevestigd te krijgen. Ik ben de naam van het medicijn even vergeten en heb ook geen idee of we het hier over hetzelfde hebben, maar ik heb al een aantal keren het woord 'prostaat' voorbij zien komen, dus ik heb zo'n vermoeden van wel. Ik heb er dus sterk m'n twijfels bij. Als dit niet zo is, hoor ik het graag.
quote:NIEMAND weet met 100% zekerheid wat de lange termijneffecten zijn. Feit is wel dat het medicijn oorspronkelijk is bedoeld om prostaatkanker te voorkomen. Hiervoor moet je wel hogere doseringen slikken. Uit een onderzoek blijkt echter ook dat de mensen die dit medicijn slikten en toch kanker kregen, een meer aggresieve vorm kregen.
Op donderdag 20 november 2003 00:56 schreef slashdotter3 het volgende:[..]
medicijn heet proscar en wat je dokter beweerd is onzin. Of hij moet iets weten wat tienduizenden collega's niet weten
Verder zegt zijn dokter dat als je stopt je haar meteen weer uitvalt. Dit is natuurlijk geen onzin, maar gewoon de waarheid.
quote:Die dokter is niet echt goed op de hoogte, Proscar gaat een vergrootte prostaat nl. tegen.
Op woensdag 19 november 2003 23:17 schreef SuperFour het volgende:
Hoi,Helaas dunt mijn haar ook aardig uit de laatste tijd (ben nu trouwens 24), dus ik zit in deze thread wel goed. Even over de medicijnen die ik hier voorbij heb horen komen... Vanmiddag zat ik bij de huisarts en ik heb toen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem er eens naar te vragen. Hij vertelde mij dat er wel medicijnen voor zijn, maar hij wilde ze me zeker niet aanraden, en wel om de volgende reden. Het zijn medicijnen die voor een verhoogde reactie van de prostaat zorgen. Deze wordt daardoor groter, waardoor je er op latere leeftijd last van kan krijgen. Daarnaast, zei hij, dat als je met die medicijnen begint, je ze moet blijven gebruiken. Stop je er namelijk ooit mee, dan valt je haar alsnog direct uit. Dit kan gezien het eerste punt nog wel eens lastig worden, volgens mij. Ook belde hij even de dermatoloog om het verhaal bevestigd te krijgen. Ik ben de naam van het medicijn even vergeten en heb ook geen idee of we het hier over hetzelfde hebben, maar ik heb al een aantal keren het woord 'prostaat' voorbij zien komen, dus ik heb zo'n vermoeden van wel. Ik heb er dus sterk m'n twijfels bij. Als dit niet zo is, hoor ik het graag.
alhoewel.. mijn haar is volgens mij al wel een stuk dunner dan het zijne..
En als je wilt camoufleren, de beste camouflage is geen camouflage.
Ik heb erg kort haar, maar dat had ik ook al voordat ik kaal werd, dus heb er weinig aan veranderd, bovendien is heel kort heel makkelijk, je hoeft nooit te kammen of gel te gebruiken
dan valt wat langer haar met inhammen nog best mee
Als je van plan bent om het wel te milimeteren kan ik je in ieder geval aanraden om niet een aanvaring met de laadklep van een vrachtwagen te hebben
quote:Volgens mij wordt kaalheid doorgegeven via de kant van je moeder. Dus broers van moeder of je opa geven een betere indicatie over jouw toekomstige haardracht.
Op donderdag 20 november 2003 10:17 schreef addie84 het volgende:
ik ben nu 19 en heb al 2 jaar forse inhammen.. die steeds groter schijnen te worden..ik heb er zelf niet echt last van.. en als ik naar mijn vader kijk, blijft het voorlopig wel bij die inhammen
alhoewel.. mijn haar is volgens mij al wel een stuk dunner dan het zijne..
quote:dus ik hoef mijn vader niet pissig aan te kijken?
Op donderdag 20 november 2003 15:07 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Volgens mij wordt kaalheid doorgegeven via de kant van je moeder. Dus broers van moeder of je opa geven een betere indicatie over jouw toekomstige haardracht.
Het straalt volwassenheid en intelligentie uit.
quote:Tsjakkaaaa!
Op donderdag 20 november 2003 17:28 schreef El_Fenomino het volgende:Het straalt volwassenheid en intelligentie uit.
Kaalheid wordt toch vooral geassocieerd met ouderdom.
Natuurlijk maakt het uit wat voor hoofd de kale man heeft, wat zijn uitstraling is, of hij een bebrild bleekneusje is of een gebruinde sportieveling, en of hij 22 is of 52.
Sommigen kunnen het goed hebben, en anderen nauwelijks.
quote:nou m'n oom van tegen de 50 aan m'n moeders kant heeft nog een volle bos haar, terwijl mijn vader al op z'n 20ste richting coupe de biljartbal ging
Op donderdag 20 november 2003 15:07 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Volgens mij wordt kaalheid doorgegeven via de kant van je moeder. Dus broers van moeder of je opa geven een betere indicatie over jouw toekomstige haardracht.
en ik? ik kreeg op m'n 17e al de eerste opmerking naar m'n hoofd over m'n inhammen...is inmiddels al verder uitgedund (ben nu 21), maar ach...ik maak me er niet druk meer om...heb nu nog een redelijk kapsel en misschien dat ik 't ga milimeteren (ook om practische redenen) maar daar ben ik nog niet helemaal over uit
ach ja, je bent wie je bent en als je kaal wordt...het zij zo...ik ga me er niet meer druk om maken
enne inderdaad, de vrouwen schijnen het altijd wel OK te vinden...
...en minder gedoe onder de douche 'sochtends....
Dus wat let je?
Rare troep slikken om kaalheid tegen te gaan is echt wel het laatste wat ik zou doen, maar iedereen beslist zelf natuurlijk. Als je je onzeker erdoor voelt; gewoon ff helemaal kaal scheren dat hoofd en eens rondvragen wat mensen ervan vinden, wedden dat het meevalt?
Groeten Bas
quote:Been there, done that. Staat erg lelijk!
Op donderdag 20 november 2003 23:12 schreef Crassus het volgende:Als je je onzeker erdoor voelt; gewoon ff helemaal kaal scheren dat hoofd en eens rondvragen wat mensen ervan vinden, wedden dat het meevalt?
quote:Het is juist precies het tegenovergestelde. In de evolutie zijn mannen van zwaar behaard naar steeds minder behaard gegaan. Kale(nde) mannen staan dus juist een stapje hoger op de evolutieladder en zijn dus meer ontwikkeld
quote:Ik weet niet of je Willis recent nog gezien hebt, maar toen hij nog een beetje haar had (ook al was het geschoren) zag hij er toch beter uit dan nu met zo'n helemaal glanzende knikker vind ik hoor.
Op vrijdag 21 november 2003 13:10 schreef Qarinx het volgende:
Kale mannen kunnenzijn (Bruce Willis, Varela
, naja.. zo goed als kaal).
In Unbreakable viel het me voor het eerst op dat hij echt helemaal kaal geworden was.
Geen vooruitgang, imo althans.
Een pruik?
quote:Ach jawel. Die man heeft een mooi gezicht en een enorm charisma.. dat haar verandert daar weinig aan.
Op vrijdag 21 november 2003 13:29 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ik weet niet of je Willis recent nog gezien hebt, maar toen hij nog een beetje haar had (ook al was het geschoren) zag hij er toch beter uit dan nu met zo'n helemaal glanzende knikker vind ik hoor.
In Unbreakable viel het me voor het eerst op dat hij echt helemaal kaal geworden was.
Geen vooruitgang, imo althans.
quote:Het heeft er denk ik niet mee te maken of je het hoofd ervoor hebt of niet, maar meer met wat je gewend bent. Het zal misschien wel even wennen zijn, maar dat het iemand echt misstaat, dat geloof ik niet.
Op vrijdag 21 november 2003 13:35 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb helaas ook alles behalve een volle haardos, maar nog niet kaal (wel flinke inhammen). Tsja, kort laat ik het wel knippen, maar dat tondeuse gebeuren vind ik toch wel heel extreem meteen. Heb ik het hoofd ook niet voor volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |