Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting meld je nu aan!
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub deel XXVII
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 77 kg en wil graag 69-70 wegen -12
Confidential (1m64) (24,5) was 67 kg, is nu 65,1 kg en wil graag 59 wegen -1,9
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
dJ-Zcore (1m93) (24,3) was 108 kg, is nu 90,6 kg -17,4
EvilFaith (1m73) (20,8) was 67 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,7) was 68 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 wegen
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen -3
Kiezel (1m80) (23,1) was 76 kg, is nu 75 kg en wil graag 69 wegen-1
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 80,4 kg en wil graag 73 wegen -9,6
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Lurky (1m64) (23,7) was 80 kg, nu 63,5 kg, wil graag 62 kg wegen -16,5
miss_cee (1m68) (23,7) was 67,2, is nu 67 en wil graag 56,5 wegen -0,2
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
schwa78(1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Shantee (1m73) (22,9) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (22,9) was 89 kg, is nu 84 kg en wil graag 81 wegen -3
Snoetje (1m85) (23,2) was 82,9 kg, is nu 79,3 kg en wil graag 73 wegen -3,6
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
texelonia (1m68) (21,6) was 64 kg, is nu 60 kg en wil graag 58 wegen -4
wendy-tje (1m60) (24,4) was 64 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 58 wegen-1,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 55 wegen -2,8
Yuki (1m81) (21,7) was 71 kg, is nu 71 kg en wil graag 64 wegen
Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openingspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 04-10-2003 09:52]
Niet gezond, maar het klinkt wel lekker Confidential. Gisteren zou ik ook uit eten gaan, maar mijn vriendje was ziek. Dat heeft me vast heel wat kcals bespaard. Jammer dat je in een restaurant nooit op de kaart kunt zien wat erin zit of hoe het is klaar gemaakt.
Wat erg Elanor. Ik moet toegeven dat ik er wel om moest lachen de eerste keer dat ik het las. Wel erg dat iedereen gaat kijken wat je hebt gegeten.
Kom op Kroeltroel. Je bent al ontzettend veel kwijt en de rest gaat je ook lukken. Die 7 zie je snel weer terug en dan wordt het vast een ruimere 7. Over een week is al het vocht van de ongesteldheid er vast af en dan ben je de extra's weer kwijt. Tsjakka!
Jammer van dat hardlopen imago. Ben je vandaag nog wel geweest?
Vol frisse moed ben ik gister weer helemaal opnieuw begonnen, de minpunten vergeten en gelijk weer punten aan het sparen!
quote:Ja
Op zaterdag 4 oktober 2003 09:24 schreef YPPY het volgende:
Wat erg Elanor. Ik moet toegeven dat ik er wel om moest lachen de eerste keer dat ik het las. Wel erg dat iedereen gaat kijken wat je hebt gegeten.
Volgens het "streep je slank" dieet kun je 1500 eten zonder weer aan te komen, dus dat is misschien wel een goede richtlijn voor je Babbelzz
quote:Hellow,
Op zaterdag 4 oktober 2003 09:24 schreef YPPY het volgende:
Je zult niet de eerste zijn die tussendoor pauze houdt Babbelzz. Je bent dan wel wat langer bezig, maar je kunt ook alvast wennen aan het 'nieuwe normaal' eten. Je zult nooit meer zoveel kunnen eten als je voorheen deed. Wanneer je een pauze houdt, kun je wel uitzoeken wat voor jou een goed aantal kcal is om op gewicht te blijven. Op gewicht blijven lijkt me nog veel moeilijker dan afvallen.
Ik doe het dus nog 1 dagje, en vanaf maandag gaan we gewoon maar weer even door en idd in de gaten houden van dit alles....
quote:Dank je elanor, voor het meedenken....Ik moet maar eens een kalo boekje kopen... is wel beter om het op die manier in de gaten te houden en me bewust te maken... maar vooral te houden!
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:54 schreef Elanor het volgende:[..]
Volgens het "streep je slank" dieet kun je 1500 eten zonder weer aan te komen, dus dat is misschien wel een goede richtlijn voor je Babbelzz
Dat lijkt me wel verstandig Elanor. Dan kijken ze tenminste niet zo met je mee. Je kunt natuurlijk ook een schaduwlijstje bijhouden.
Het gaat vast een hele tijd duren voordat je echt helemaal gewend bent aan het gezond leven Babbelzz. Misschien duurt zoiets wel jaren. Maar je weet dat je het kunt. En dan nog kun je nooit eten zoals je dat misschien het liefste zou doen maar je bent wel gezond bezig!
durfde eindelijk weer op die weegschaal te staan na een erg vervelende periode (met giga-veel vreetbuien)
74 kilo... nou moet er nog meer af
quote:En eraf zullen ze gaan Yuki! Niet achterom kijken - vooruit met de geit!
Op zondag 5 oktober 2003 11:18 schreef Yuki het volgende:
74 kilo... nou moet er nog meer af
Bewust zijn van wat je eet is inderdaad een eerste stap Babbelzz. Ik merk zelf dat ik nu bewuster keuzes maak over wat ik wil eten. Als ik zin heb in een lekker toetje na het eten, laat ik iets anders staan. Het is echt niet zo dat je niets mag eten of drinken, maar je moet wel keuzes maken (en dan geniet je er ook meer van...).
Ik ben zelf al een aantal dagen snipverkouden... dus de herfst is wat mij betreft weer helemaal begonnen. Ik heb in het verkoudheid-verzachtende-middeltjes-schap van de drogist alle suikervrije- en weinig calorieën keelpastilles meegenomen en nu maar hopen dat ik binnenkort weer snottervrij door het leven kan gaan!
Al moet ik wel zeggen dat het minder erg is dan vroeger. In plaats van een hele zak chips, vreet ik bijvoorbeeld maar een halve leeg. Maarja, dat is nog steeds een halve te veel natuurlijk...
Ik raak trouwens ook steeds vaker in de war als ik calorieën wil tellen. Ik heb heel vaak het idee dat het fout aangegeven staat op producten, en dat calorieën en kilocaloriën door elkaar worden gehaad. Vanwege de kilojoules ook enzo. Misschien dat hokjes tellen dan toch makkelijker is, ik ga die zooi eens uitprinten
quote:Misschien dat het sporten nog doorwerkt ofzo?
Op zondag 5 oktober 2003 12:11 schreef sheila_na_gig het volgende:
Toch is er een kilo af![]()
Of inderdaad dat je door stress minder eet, of gewoon alles sneller verbrandt doordat je hectisch bezig bent.
eten kan ook hier thuis, en als ik eenmaal iets lekkers koop BLIJF ik vreten
hopen dat een appel ipv een kitkat-chunky helpt..
quote:Komt dat even bekend voor met zo'n vriend. Als ik mijn vriend meeneem, dan ligt het karretje binnen de korte keren vol met pizza's en ijs. Ik neem hem ook niet meer mee naar de super en als ie gaat dan krijgt ie een 'opdracht' mee (anders gaat het fout beweert ie). Gaat nu prima en scheelt bakken met geld
Op zondag 5 oktober 2003 22:55 schreef imago het volgende:
Ooooh ik haat weekeinden!! Op werkdagen eet ik hartstikke gezond, geen tussendoortjes enzo, maar de weekenden blijven een ramp. Zeker als m'n vriend helpt met boodschappen doen, hij blijft maar junkfood aanslepen. Natuurlijk neem ik me voor om het niet te eten, maar als zo'n zak open op tafel ligt, kan ik er gewoon niet van af blijven!Al moet ik wel zeggen dat het minder erg is dan vroeger. In plaats van een hele zak chips, vreet ik bijvoorbeeld maar een halve leeg. Maarja, dat is nog steeds een halve te veel natuurlijk...
Ik raak trouwens ook steeds vaker in de war als ik calorieën wil tellen. Ik heb heel vaak het idee dat het fout aangegeven staat op producten, en dat calorieën en kilocaloriën door elkaar worden gehaad. Vanwege de kilojoules ook enzo. Misschien dat hokjes tellen dan toch makkelijker is, ik ga die zooi eens uitprinten
Enne... is een optie dan om geen chips meer te halen? Anders haal je een klein zakje? Of haal van die zoute sticks (stokjes), daar zit niet al te veel in...
Mbt die kcal... ik heb zo'n mooi tabellenboekje ooit eens gekocht en kijk meer op die eetwijzer tabel van overgewicht.nl. Zo krijg je een beetje inzicht in wat je eet. Trouwens: af en toe is op producten niet eens aangegeven hoeveel kcal per bepaald gewichtseenheid het is (en dan ga ik maar uit van het ergste of ik koop het niet)...
Die vriendjes klinken bekend. Die van mij deed eerst ook mee, maar hij is gestopt omdat hij op zn streef zit. Hij kan bijna eten wat hij wil en dan is het moeilijk niet jaloers te worden.
Ik merk het vooral met het avondeten (waar ik dan maar minder van neem). Verder natuurlijk ook de lekkere dingen, maar het lukt me goed om daar vanaf te blijven gelukkig.
64,7 kilo - deze week -0,4 kilo dus - BMI nu 24,1
Met dit tempo ga ik die feestdagen nog halen ook...
* Confidential klopt af op onbewerkt hout...
Die van mij wil dat er 'wel wat om vast te houden' over blijft (nou ben ik daar niet bang voor) en snoept allemaal lekkere dingen. Nou neem ik hem dat niet kwalijk, maar dat betekent niet dat het er voor mij niet makkelijker op wordt. Hij probeert het wel: heel lief yoghurt kopen ipv ijs, alleen als er slechte dingen door de yoghurt heen zitten, werkt dat natuurlijk ook niet...
quote:Hoeveel vakjes spaar je daar eigenlijk mee?
Op maandag 6 oktober 2003 15:19 schreef Kroeltroel het volgende:
behalve dan voor wat extra lichaamsbeweging, gnagna
Ben vanochtend helemaal vergeten me te wegen, dacht er pas aan toen ik al lang en breed aangekleed was en ontbeten had. Toch even op de weegschaal gestaan en er leek niet veel veranderd te zijn, maarja, dat zie je ook moeilijk op zo'n analoge weegschaal. Morgenochtend nog maar eens in m'n blote niksie erop.
ik ben me vanochtend ook vergeten te wegen net als imago
maar ik ben stiekem tussendoor nog op de weegschaal gaan staan en t zag er errug goed uit!!
waar ik dus weer nix van begrijp,
k heb namelijk allemaal cake en chips en snoep enzo gegeten
nouja we zullen t morgenochtend weten
quote:bekend... nou woon ik niet samen met mn vriend, ben ik wat te jong voor
Op maandag 6 oktober 2003 15:19 schreef Kroeltroel het volgende:
Grrrr, wat zijn vriendjes toch niet-bevorderlijk voor de lijnbehalve dan voor wat extra lichaamsbeweging, gnagna
Die van mij wil dat er 'wel wat om vast te houden' over blijft (nou ben ik daar niet bang voor) en snoept allemaal lekkere dingen. Nou neem ik hem dat niet kwalijk, maar dat betekent niet dat het er voor mij niet makkelijker op wordt. Hij probeert het wel: heel lief yoghurt kopen ipv ijs, alleen als er slechte dingen door de yoghurt heen zitten, werkt dat natuurlijk ook niet...
hij is wel heel liev door te zeggen als ik WEER aangekomen ben: "cool, nog meer Thirza voor mij " maja... voel me dan alsnog wel klote.
nu ook nog es toetsweek, vreselijke stress... dus ik ben bang dat het na de herfstvakantie pas echt weer serieus word met afvallen...
"gelukkig" heb ik 1 goed excuus: medicatie die ik slik staat er om bekend dat de eetlust vergroot en je sneller aankomt. kent iemand anders dit ook???
quote:Ook last van gehad ja. Maar je hoeft er niet aan toe te geven natuurlijk he. Bedoel het niet lullig maar je hele post bestaat uit excuses om maar niet te hoeven beginnen met afvallen en gezonder eten. Zo werkt het dus niet. Kom op meid, beetje discipline, niemand zei dat het makkelijk was.. (ja open deur, maar wel waar m.i.)
Op maandag 6 oktober 2003 18:47 schreef Yuki het volgende:[..]
bekend... nou woon ik niet samen met mn vriend, ben ik wat te jong voor
maar ga volgende week bijna een hele week bij m slapen, dus dan zal er van het verstandig eten wel weinig terecht komen. Hij kan echt alles eten zonder een gram aan te komen, en ik moet bij elke gram chocola al bang zijn
hij is wel heel liev door te zeggen als ik WEER aangekomen ben: "cool, nog meer Thirza voor mij
" maja... voel me dan alsnog wel klote.
nu ook nog es toetsweek, vreselijke stress... dus ik ben bang dat het na de herfstvakantie pas echt weer serieus word met afvallen..."gelukkig" heb ik 1 goed excuus: medicatie die ik slik staat er om bekend dat de eetlust vergroot en je sneller aankomt. kent iemand anders dit ook???
quote:Probeer maar eens te stoppen met eten als je normaal je klotegevoel weg-eet (lees: vreet)
Op maandag 6 oktober 2003 18:53 schreef josja het volgende:[..]
Ook last van gehad ja. Maar je hoeft er niet aan toe te geven natuurlijk he. Bedoel het niet lullig maar je hele post bestaat uit excuses om maar niet te hoeven beginnen met afvallen en gezonder eten. Zo werkt het dus niet. Kom op meid, beetje discipline, niemand zei dat het makkelijk was.. (ja open deur, maar wel waar m.i.)
Een beetje discipline heb ik wel... het is al heel wat dat ik in mijn situatie mezelf ertoe kan zetten elke dag naar school te gaa, mn huiswerk te maken, mn toetsen goed te kunnen leren en elke week naar therapie ga... dat eten is bijzaak, ik wil er wel van af maar t moet geen hoofdzaak worden!
Volgens mij zal het afvallen ook een stuk makkelijker gaan als je een stuk minder aan je hoofd hebt! Niet dat ik nou wil zeggen dat je per se niet mag afvallen ofzo, maar je hebt een gezond gewicht, je hebt een vriendje dat er niet mee zit, en je hebt wel even belangrijkere dingen aan je hoofd. Probeer niet te veel hooi op je vork te nemen! Je kan niet alles tegelijk; gewoon één voor één, stapje voor stapje, en dan ben je over een tijdje én gelukkig én superslank
quote:Ik snap je wel een beetje hoor. En misschien is het inderdaad niet verstandig om alles in 1 keer aan te pakken. Dat vreet energie en is enorm frustrerend voor je, als blijkt dat het toch niet lukt. Geef jezelf dan op dit gebied even wat rust, en probeer het over een tijdje nog eens.
Op maandag 6 oktober 2003 20:19 schreef Yuki het volgende:[..]
Probeer maar eens te stoppen met eten als je normaal je klotegevoel weg-eet (lees: vreet)
Ik weet dat het slap klinkt, maar het is gewoon SUPER moeilijk om ermee te stoppen als het normaal als een soort vangnet voor je klotegevoel is. Tuurlijk wil ik het wel, maar ik zit nu eenmaal in een behoorlijke klote-situatie (thuis, op school, met mezelf) waar ik verder niet op in zal gaan (ga maar naar r&p als je t graag wil weten).Een beetje discipline heb ik wel... het is al heel wat dat ik in mijn situatie mezelf ertoe kan zetten elke dag naar school te gaa, mn huiswerk te maken, mn toetsen goed te kunnen leren en elke week naar therapie ga... dat eten is bijzaak, ik wil er wel van af maar t moet geen hoofdzaak worden!
ik ga proberen rust te creeëren, al wil dat nu niet echt lukken...
Als ik eens een keertje dieetverantwoord eet dan is dat 's middags om 4 uur alweer afgelopen omdat ik echt zo'n gevoel heb van "zucht, dit was pas een halve dag, hoe oneindig lang moet het lijnen dan wel niet gaan duren"
Zucht Voel me plomp en een loser dat ik mijn vorige goede! gewicht niet vast heb kunnen houden
En dat terwijl mijn moeder ontzettend afgeslankt is en gewoon minder weegt dan ik
Voel je je al wat beter Shantee? Ziek zijn is niet leuk.
Verstandig dat je eerst gaat proberen voor wat rust te zorgen Yuki. Sommige problemen zijn belangrijker dan andere. Als je het afvallen echt heel belangrijk vindt, dan moet je dat helemaal voorop stellen. Is het minder belangrijk dan je andere problemen, doe het dan maar even rustig aan. Alles tegelijk lukt niemand. Jij bent ook geen wondermens.
Wat is dat nou Heaven7. Je begon zo goed. Je schrijft dat je het echt ziet als dieeten en lijnen, wat eet je dan? Dieeten is niet gezond. Je moet wel goed eten. Mijn zusje is een paar maanden ouder dan jij en die zit zelfs nog in de groei. Ik weet niet of jij nog groeit, maar dan moet je helemaal goed eten. Nu niet boos worden we moeten hier allemaal minimaal 1200 kcal per dag eten. Haal je dat? Hoe gaat het met sporten? Is dat al gelukt?
Ik snap wel dat het moeilijk is dat je moeder nu wel afvalt en jij niet, maar je valt af voor jezelf en niet voor een ander! We hebben hier gezien dat je het kunt, met wat hulp. Veel van de mensen die hier en in het andere topic posten hebben al tig pogingen ondernomen voordat het eindelijk werkte. Je moet een soort van omslag tegenkomen voordat het goed gaat.
Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat je nog een keer je goede gewicht gaat bereiken én vasthouden!
Ik probeer het iedere keer 's ochtends opnieuw en dat gaat best, alleen heb ik dan halverwege de middag echt zoiets van, zucht, op deze manier lijkt het zo uitzichtloos en ik heb verdorie zin in iets lekkers en dan mag dat niet eens, blijf ik de rest van de dag met die trek zitten
En dan denk ik van, schijt weet je, ik ga niet meer afvallen, het leven wordt zo een kriem (hoe schrijf je het?) en dan is het alweer een weggegooide lijndag.
Ik weet dat ik niet zou moeten lijnen maar gewoon zou moeten minderen, gewoon geen tussendoortjes maar verder wel goed eten en bv geen gewone maar light frisdrank. Dat klinkt allemaal hartstikke goed en het klinkt nu vast heel stom maar ik ben er zelfs op die manier de godganse dag mee bezig, bij ieder uurtje wat dan verstreken is denk ik iets van "yes, weer een uurtje niet gezondigd".
En dat is obsessief en ik haat het en wil het echt anders maar het wil gewoon NIET lukken. En dan geef ik het op, lijn een week niet en een week later denk ik dan "als ik niet had opgegeven was er alweer een week voorbij geweest!"
Het is zo deprimerend en frustrerend
Nou, bij mij is ontbijt iig ontzettend belangrijk in de zin van, als ik 's ochtend voldoende eet dan heb ik 's middags veel minder trek. Ik heb ook ontbeten met een bakje cornflakes in het verleden maar dan had ik me toch honger 's middags.
Dus ik zit nu aan 2 hele kleine afbakbroodjes met heel dun kruidenboter. Net zoals alle andere dagen heb ik er nu nog zin in maar ik ben zo bang dat dat vanmiddag weer weg is
Toch ben ik wel heel blij dat ik hier mijn klaagzang kwijtkan
Sorry mensen
Die scheiding tussen de topics is er gekomen voor dit soort posts. Over maar 5 kilo. Hier mag je dat dus gewoon vertellen. Ik vind het trouwens wel goed dat je zelf ook ziet dat het maar over relatief weinig gewicht gaat. Het is wel veel voor jou, maar minder veel voor een ander.
Bedankt voor je bemoedigende woorden Ik heb sinds kort trouwens een part-time job dus ik ben iig wel lekker bezig
Op zaterdag werk ik nog bij een bakker, loop nog 2 krantenwijkjes, heb een oppasadresje. Bovendien mag ik een nieuw huisdiertje, 2 nijntjes om precies te zijn
Dus ik kan genoeg afleiding zoeken iig. Ik hoop dat vanaf vandaag mijn "omslag" zal zijn
Oh en YPPY, wij mogen jou binnenkort hier ook als afvalposter verwelkomen? Of stop je als je een BMI van 25 hebt?
Had even in het dieettopic gekeken.
Binnenkort zou leuk zijn, maar ik ga niet zo snel meer. Maar ik ben zeker van plan om hier nog heel wat kilos door te gaan. Toen ik begon, had ik stiekem de hoop om 30 kilo af te vallen, maar daar geloofde ik zelf eigenlijk niet in. Nu durf ik toch een beetje die kant op te kijken. Het zou wel ontzettend fijn zijn wanneer ik op een bmi van 22,5 kwam. Dan zit ik in het midden en dat lijkt me wel gezond. Als ik het niet haal, dan ben ik ook al tevreden omdat ik toch al heel wat kwijt ben.
quote:Als je bij een beetje grote en drukke bakker werd geeft dat hartstikke veel beweging trouwens
Op woensdag 8 oktober 2003 11:42 schreef heaven7 het volgende:Bedankt voor je bemoedigende woorden
Ik heb sinds kort trouwens een part-time job dus ik ben iig wel lekker bezig
Op zaterdag werk ik nog bij een bakker, loop nog 2 krantenwijkjes, heb een oppasadresje.
Ik merk ook dat bruin brood beter voor me is. Ik zit er voller van (ik kan zo een half wit brood eten, en bovendien hoort op wit brood pindakaas of hagelslag, haha). Het is ook beter voor m'n stoelgang. En heel donker brood met pitjes enzo is echt superlekker!
Yppy, je bent al zoveel afgevallen, dat verdient al een pluim op zich! Natuurlijk kom je hier nog wel, gewoon doorzetten. Straks is er helemaal geen Dieetclub meer, alleen nog maar slank voor de feestdagen
Ik werk onregelmatig, en dat is voor mijn eetpatroon niet echt bevorderlijk. Ik probeer wel op vaste tijden te eten, dus gewoon 3x per dag. Anders ben ik snel geneigd 4x te eten, als ik net thuis ben bijvoorbeeld. Als ik een dag vrij ben, heb ik het wel moeilijker, en ben ik misschien teveel met eten bezig.
Ik blijf het nare gevoel houden dat ik mezelf qua eten per week kan 'verbeteren'. Een slecht begin van de week zou eigenlijk een stimulans moeten zijn om het de rest van de week alleen maar beter te doen, maar op de een of andere manier heb ik dan juist het gevoel van 'het lukt me toch niet meer'. Op maandag is de knop helemaal omgezet, en gaat het dan goed, gaat het de hele week goed. Raar, maar waar. Gelukkig is deze week goed begonnen, en gaat het nog steeds goed
Dat vocht gaat er vast wel af wendytje, en dan is er alleen maar meer vanaf!
Vanmiddag in Oprah: "Ga jij ook eten (winkelen of werken) van stress?" Echt een onderwerp voor mij
quote:komt dan vanavond ook nog? kheb t gemist
Op woensdag 8 oktober 2003 14:43 schreef Kroeltroel het volgende:
Ik eet de laatste tijd, als ik trek heb en er een lange tijd tussen middag- en avondeten zit, ook liever een kopje soep tussendoor dan een boterham. Je wordt er lekker warm van, en het is weer eens wat anders.Dat vocht gaat er vast wel af wendytje, en dan is er alleen maar meer vanaf!
Vanmiddag in Oprah: "Ga jij ook eten (winkelen of werken) van stress?" Echt een onderwerp voor mij
quote:En voor mij... ik denk dat er hier nog wel meer rondlopen voor wie dat geldt
Op woensdag 8 oktober 2003 14:43 schreef Kroeltroel het volgende:
quote:Het is nu nog bezig! Ik geloof dat Oprah niet meer herhaald wordt.
Op woensdag 8 oktober 2003 15:28 schreef Yuki het volgende:[..]
komt dan vanavond ook nog? kheb t gemist
Dus..zijn er mensen die d.m.v. drugs zouden willen afvallen?
Als ik overgewicht zou hebben zou ik het zeker wel eens proberen.Natuurlijk wel geheel verantwoord en veilig.
btw als dit al eens ter discussie is geweest zou iemand dan een linkje of whatever kunnen plaatsen.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:55 schreef technovodje het volgende:
Zomaar effe een vraagje..zijn er ook mensen die wel eens hebben geprobeerd af te vallen d.m.v. drugs?
Ik bedoel dan met name amphetamine(speed/pep)
Vroeger kreeg je dit namelijk ook op doktersrecept.Zijn ze maar mee gestopt i.v.m. de niet zo prettige bijwerkingen.Ik gebruik zelf wel eens in het weekend op een house party ofzo en dan vliegen de kilo's eraf.Dit door het vele intensieve dansen,niet te veel calorieën naar binnnen werken(water drinken in plaats van cola of bier)
Het grootste voordeel(of nadeel) is dat je eetlust wordt geremd.Houd in dat je bijna niks naar binnen krijgt.Je heb er gewoon geen zin in.Dus..zijn er mensen die d.m.v. drugs zouden willen afvallen?
Als ik overgewicht zou hebben zou ik het zeker wel eens proberen.Natuurlijk wel geheel verantwoord en veilig.btw als dit al eens ter discussie is geweest zou iemand dan een linkje of whatever kunnen plaatsen.
Daarvoor moet je NIET in dit topic zijn, hier zijn mensen die op een "Normale" manier af willen vallen. Er loopt wel een topic waarin mensen afvallen dmv stacker, en zoek die zelf maar op in de search luiwammes. Zo moeilijk is dat niet.
quote:Eey bedankt he
Op woensdag 8 oktober 2003 17:45 schreef heaven7 het volgende:[..]
![]()
Daarvoor moet je NIET in dit topic zijn, hier zijn mensen die op een "Normale" manier af willen vallen. Er loopt wel een topic waarin mensen afvallen dmv stacker, en zoek die zelf maar op in de search luiwammes. Zo moeilijk is dat niet.
Ik vind wit brood niet eens lekker
Tot nu toe gaat het (gelukkig) goed, al heb ik echt zoiets van "zucht, dag 1 is nog niet eens voorbij, hoelang moet het nog gaan duren?" Ik weet dat ik er niet constant mee bezig moet zijn maar dat gebeurt dus wel helaas.
Om 9 uur opgestaan en tot nu gegeten: 2 afbakbroodjes met klein beetje kruidenboter, 1 boterham met heel dun kruidenboter (niks anders in huis wat je zo dun kunt beleggen en toch veel smaak geeft) 1 appel en 2 bakjes yoghurt.
Gedaan vandaag: hamster schoongemaakt, gedouched (jaja, intensief! ) afspraak in Arnhem gehad, ff gewinkeld en de kranten rondgebracht.
Wacht nu op avondeten, hartige taart met prei en ui en bladerdeeg!
quote:ja, nee, super veilig en verantwoord hoor, speed
Op woensdag 8 oktober 2003 15:55 schreef technovodje het volgende:
Zomaar effe een vraagje..zijn er ook mensen die wel eens hebben geprobeerd af te vallen d.m.v. drugs?
Ik bedoel dan met name amphetamine(speed/pep)
Vroeger kreeg je dit namelijk ook op doktersrecept.Zijn ze maar mee gestopt i.v.m. de niet zo prettige bijwerkingen.Ik gebruik zelf wel eens in het weekend op een house party ofzo en dan vliegen de kilo's eraf.Dit door het vele intensieve dansen,niet te veel calorieën naar binnnen werken(water drinken in plaats van cola of bier)
Het grootste voordeel(of nadeel) is dat je eetlust wordt geremd.Houd in dat je bijna niks naar binnen krijgt.Je heb er gewoon geen zin in.Dus..zijn er mensen die d.m.v. drugs zouden willen afvallen?
Als ik overgewicht zou hebben zou ik het zeker wel eens proberen.Natuurlijk wel geheel verantwoord en veilig.btw als dit al eens ter discussie is geweest zou iemand dan een linkje of whatever kunnen plaatsen.
ik val wel normaal af
Afvallen met drugs is zeker niet gezond technovodje. Ik snap niet hoe je dat verantwoord en veilig wil doen. Het is hartstikke slecht om weinig te eten. Dokters zijn niet voor niks gestopt met het voorschrijven ervan.
Fijn dat het weer beter gaat Shantee.
Je hebt idd best weinig gegeten heaven7. Daar zou ik ook honger van krijgen. Heb je uitgerekend hoeveel je nog mag?
Overgewicht.nl deed een beetje raar dus ik heb de ww-cd er weer bijgepakt die ik nog had en voor het avondeten mocht ik nog 8 punten en we hebben hartige taart gegeten maar dat kon ik niet vinden tussen de gerechten
Maar denk dat het wel goedzit
He, als je er al 20 vanaf hebt, dan kun je er ookwel 30 vanaf krijgen Ik weet zeker dat het je gaat lukken, ik lees zoveel positieve verhalen altijd van je. Je bent echt een topper
quote:tussen 20 en 25 is gezond
Op woensdag 8 oktober 2003 20:59 schreef PteV het volgende:
Wat is overigens een normaal BMI? Kun je 24 ook zien als normaal of is 22 bijvoorbeeld 'beter'?
quote:Tussen 20 en 25 is een gezond gewicht, dus 22 is niet 'beter'. Voor sommige mensen is dat ook niet haalbaar, omdat er toch enorme verschillen in de bouw van mensen zit.
Op woensdag 8 oktober 2003 20:59 schreef PteV het volgende:
Wat is overigens een normaal BMI? Kun je 24 ook zien als normaal of is 22 bijvoorbeeld 'beter'?
Heb maar 1 boterham (bruin met pitjes ) gegeten met weer dun kruidenboter.
Echt lijnen doe ik niet, alleen minderen en geen snoep meer.. als je nagaat dat ik eerder altijd 2 boterhammen met pindakaas als ontbijt at is een heel dun laagje kruidenboter natuurlijk wel beter..
Ben echter wel de hele dag bezig geweest met een reorganisatie hier.
quote:Valt mee hoor, in pindakaas zitten hele gezonde vetten, die je lichaam nodig heeft. Dun smeren, helemaal niet slecht voor je.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:12 schreef heaven7 het volgende:
Ohoh, volgens mij gaat ook hier de griep of iig een flinke verkoudheid toeslaanKeelpijn, hoofdpijn en GEEN honger.
Heb maar 1 boterham (bruin met pitjes
) gegeten met weer dun kruidenboter.
Echt lijnen doe ik niet, alleen minderen en geen snoep meer.. als je nagaat dat ik eerder altijd 2 boterhammen met pindakaas als ontbijt at is een heel dun laagje kruidenboter natuurlijk wel beter..
Eet zelf elke avond een eetlepel pindakaas, zo uit de pot (eet zo min mogelijk brood), en ben in ongeveer 5 weken al een dikke 8 kilo kwijt geraakt (gokje, geen weegschaal).
Maar goed ik doe aan krachttraining en heb daar een speciaal eetschema voor, wat bij mij geweldig werkt, maar niet als je niet traint.
Ik had vanmorgen een glas melk gedronken, en daarmee de groep zuivel zo goed als vol, met daarbij de gedachte geen toetje te nemen na het eten.
Maar mijn moeder had wel een toetje klaarstaan. En niet zomaar een toetje - nee - het was stratiatellayoghurt. En dat kan ik niet laten staan.
Maar goed dat ik gesport heb vandaag... al die extra hokjes niet voor niets verdiend vandaag...
Ik heb hier zo'n SodaClub-apparaat, waarmee je zelf frisdrank kan maken, en ze beweren nog veel lighter te zijn dan normale frisdrank. Dus ik ben wel benieuwd
Ziek zijn zuigt.. bijkomend voordeel is wel dat ik geen honger zal hebben
Ik merk ook dat ik te weinig beweeg als ik aan het werk ben Lurky. Ik los het op door zoveel mogelijk te bewegen als ik onderweg ben. Wat ik vroeger met de bus deed, doe ik nu op de fiets. Wat ik vroeger binnen het dorp fietste loop ik nu. Als ik toch met de bus ben omdat het regent o.i.d. dan stap ik twee haltes eerder uit en loop het laatste kwartiertje. Het kost iets meer tijd (bus of fiets maakt trouwens maar 5 minuten verschil), maar ik heb in ieder geval wat beweging te pakken!
Afgelopen week was de regen funest voor de lichaamsbeweging... ik heb nog altijd geen zin om door de regen te fietsen, dus de fiets is afgelopen week niet veel buiten geweest...
Vier uur vind ik ook een rottijd Shantee. Dan moet ik echt geen boodschappen gaan doen. Een appel eten werkt wel tegen het hongergevoel. Wat hij jij eraan gedaan?
Wat erg van dat toetje Confidential! Dan is het wel ontzettend moeilijk om vol te houden. Gelukkig had je gesport, dan kun je wat extra eten.
Wil je in de openingspost liquidfire14? Hoe ga je het aanvallen aanpakken? Welkom trouwens.
Leuk je weet te zien Lurky. Ik heb nogal een kantoorbaan, maar ik loop altijd extra vaak heen-en-weer. Steeds maar één kopietje, dan weer naar de printer en een keer extra lopen voor thee. In de pauze ook meestal wat rondlopen. Het is een lange zit, maar ja, er moet ook gewerkt worden.
Heb je nog wel tijd voor je oefeningen nu je weer moet werken?
quote:Dat doe ik al maar dat schiet niet op. Elk voordeel heeft zn nadeel, om met mijn beroemdste stadgenoot te spreken. Alles is hier al op loopafstand. Met een paar bushaltes verderop ben ik de stad al uit en op het platteland had ik nooit zoveel te zoeken tot nu toe. Nou zie ik dat met andere ogen: het dorpse van god en alles verlaten leven houdt de mens actief.
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:10 schreef Confidential het volgende:
Ik merk ook dat ik te weinig beweeg als ik aan het werk ben Lurky. Ik los het op door zoveel mogelijk te bewegen als ik onderweg ben.
quote:Op de juffenopleiding is het zitten, zitten en nog eens zitten en luisteren en noteren. De rest is thuiswerk en ik ben met 2 stappen bij mijn printer. Met 20 stappen in de keuken, met 30 de wc, dat schiet dus niet echt op. Bovendien werk ik voor eigen rekening dus moet er behoorlijk doorgezwoegd worden anders houdt het niet over.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:46 schreef YPPY het volgende:
Leuk je weet te zien Lurky.Ik heb nogal een kantoorbaan, maar ik loop altijd extra vaak heen-en-weer.
Het vervelende aan lunchen is dat het komt door de medemens. Ik kan moeilijk zeggen: ik sluit mezelf wel buiten, laat mij maar alleen met mijn appel en wortel en thee zonder suiker en gaan jullie maar gezellig ergens zitten. Dan kies ik het magerste broodje en zeg expliciet dat er geen boter op mag: zit het toch weer vol en is er nog groente met mayo opgekledderd en schijven ei enzo. Nee broodje gezond is niet gezond kwa Kcal. Maar daarover hebben we het al eens gehad.
Met mijn huidige figuur heeft het ook weinig zin mensen die me niet anders hebben gekend duidelijk te maken dat ik een streng dieet moet houden. Het voelt ook alsof het niet meer zo erg hoeft. Nu begint dus het moeilijkste gedeelte: levenslang slank blijven door eeuwig door te dieeten.
quote:Ja hoor. Als ik om 1/2 9 uur moet beginnen gaat bij mij toch de wekker om 1/2 7 af maar dan ben ik meestal al wakker. Moet er toch verzorgd uitzien en op eigen tempo ontwaken en even wat krantjes online lezen enzo. Dat laat ik mij niet afnemen. Netzomin als mijn oefeningen al doe ik ze wel korter. Wil beslist niet verstijven of dat de boel gaat blubberen. Die oefeningen zijn minstens zo belangrijk als kleden, kappen en opmaken. Belangrijker zelfs: mijn lichaam dat is echt 100% ik. De rest is opsmuk.
Heb je nog wel tijd voor je oefeningen nu je weer moet werken?
Ik heb net lekker geslapen, voel me nu een stukje beter. Zit lekker met een grote mok warme thee even te surfen
Vanochtend gegeten (half 9) 2 bruine pitjes boterhammen, vanmiddag 1 bakje yoghurt met zoetstof en net een beschuitje halvajam.
Ja, YPPY, mijn moeder maakt die hartige taart altijd zelf, heerlijk vind ik het. Rundergehakt en prei in een omhulsel van bladerdeeg, even in de oven en smullen maar
Vanavond wordt er andijviestampot gegeten, daar ga ik wel even een hapje van meepikken Lekker en gezond!
[slijmmodus]
He YPPY, ik vind je alleen al een topper dat je iedereen altijd een lief en positief verhaaltje toestopt
[/slijmmodus]
Dat ik minder weeg dan jij... tja ik ben ook 10 centimeter korter.
Heb vanmiddag een uurtje getuinierd en net herfststukjes gemaakt. Alles ruikt zo heerlijk en bij thuiskomst liep het water in mijn mond: mijn man heeft groentenstoofschotel van een lepel olijfolie, drie kleuren paprika's, champignons, ui en rundergehaktballetjes gemaakt. Dat eten we met rijst.
Viva le Chef: mijn keukenprins!
Volgens mij gooit mijn moeder er nog een ei doorheen.. iig geen room, daar houdt ze zelf absoluut niet van
Ik heb net lekker andijviestampot gegegeten zonder vlees
Fijn dat het weer beter gaat heaven7. Die hartige taart klinkt erg lekker. Heeft ze daar een recept van?
Wij eten vanavond lasagne, ook erg lekker, maar een stuk minder ingewikkeld.
quote:Ongelooflijk he? Hoe langzaam je ook gaat, traag maar gestaag kom je je ideale kant op. Vooral als er al flink wat af is, wordt het steeds moeilijker omdat het tempo waarin de voortgang wordt geboekt nog weinig geloofwaardig overkomt. Toch is het wat jij en anderen hier steeds opmerken: wat er niet aan komt is al een hele verdienste.
Op woensdag 8 oktober 2003 12:39 schreef YPPY het volgende:
ik ga niet zo snel meer. Maar ik ben zeker van plan om hier nog heel wat kilos door te gaan. Toen ik begon, had ik stiekem de hoop om 30 kilo af te vallen, maar daar geloofde ik zelf eigenlijk niet in. Nu durf ik toch een beetje die kant op te kijken. Het zou wel ontzettend fijn zijn wanneer ik op een bmi van 22,5 kwam. Dan zit ik in het midden en dat lijkt me wel gezond. Als ik het niet haal, dan ben ik ook al tevreden omdat ik toch al heel wat kwijt ben.
Het recept van Keukenprins tot Keukenprins:
men draaie walnootgrote gehaktballetjes van een stevig plakkerig mengsel met peper, zout, een ei en paneermeel erin. Deze ballen braad je aan in een dun laagje olijfolie tot ze rondom bruinen. Doe er een gesneden ui bij en braad deze glazig aan, doe vervolgens de in stukjes of reepjes gesneden paprika's erbij, braad ook deze aan zodat ze gaan glanzen, en vervolgens een hand vol in plakjes gesneden champignons aanfruiten. Giet nu water bij het geheel zodat het 'net' onder staat en laat het geheel sudderen met de deksel op de pan. Zout, peper en paprikapoeder naar smaak toevoegen aan de 'saus' van de stoofschotel. Kook je rijst.
Zodra de rijst gaar is, de stoofschotel opbinden met een maizenapapje of bindmiddel. Drie minuten laten 'garen' dat de meelsmaak eraf gaat en klaar! Lepel de stoofschotel en de saus op het bord over de rijst. Eet smakenlijk.
NB in deze stoofschotel kan variatie worden aangebracht met courgettestukjes, wortel, prei, aubergine... net wat er aan groenten voor handen, of voordelig in de winkel is. In een aantal gevallen zal sambal een beter smaakmaker zijn dan paprikapoeder. Ook kan je eindloos varieeren door te kiezen voor sausjes in de 'Conimex-afdeling' van AH. Die van Pataks zijn bvb erg jummie.
quote:Ga jij koken op haar wekelijkse kook-vrije dag? Of begrijp ik het verkeerd? Volgens je profiel ben je boven de 21 dus ik neem aan dat jij vaak in de keuken het huishouden op je neemt en de familie altijd verantwoord voedsel voorzet.
Op zondag 12 oktober 2003 17:06 schreef Confidential het volgende:
Ik heb moederlief zojuist overtuigd dat de wekelijkse pizza-of-friet dag wel eens een keer iets verassender mag en daarom eten we vandaag wél verantwoord...
quote:Hmm, dat doet me ergens aan denken. Verantwoord koken kost nu eenmaal vaak meer tijd dan een kant-en-klaar maaltijd in de magnetron zetten oid. Hebben jullie nog snelle tips?
Op zondag 12 oktober 2003 17:21 schreef Lurky het volgende:[..]
Ga jij koken op haar wekelijkse kook-vrije dag? Of begrijp ik het verkeerd? Volgens je profiel ben je boven de 21 dus ik neem aan dat jij vaak in de keuken het huishouden op je neemt en de familie altijd verantwoord voedsel voorzet.
De laatste tijd ben ik weer fanatiek aan het koken, ik maak dingen als erwtensoep, e.d. Dat kost veel tijd, maar het resultaat is dan ook de moeite waar
Ik heb trouwens al chili en erwtensoep in diepvries zitten, maar die laat ik daar staan tot de verbouwing van de keuken... We krijgen namelijk in de kerstvakantie een nieuwe keuken
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 17:21 schreef Lurky het volgende:
Ga jij koken op haar wekelijkse kook-vrije dag?
Ik kook zelf ook graag en ik verzin meestal nieuwe dingen - moeders zit toch een beetje vastgeroest in hetzelfde repertoire dat ze steeds lekkerder maakt (lees: slechter voor de lijn...) In de zomer heb ik me op salade-variaties gestort en ik ga nu maar aan de gang met vooral rundvlees- en gevogelte gerechten omdat ik nu liever geen varkensvlees eet.
Moeder Confidential:"Alweer rundvlees? Verzin dan zelf maar wat hoor... ik weet ook niet meer wat ik daar weer bij moet maken!"
Ongemerkt doet de rest van mijn familie zo ook een beetje aan de lijn wat de gezamelijke maaltijd betreft... en ik hoef niet apart te eten want dat is niet echt gezellig. Ze eten maar varkensvlees als ik niet mee eet (ik werk twee avonden in de week en eet dan apart).
* 10 eieren gemixt met 100 cl melk
* gesneden champignons
men mikt alles bij elkaar in een ovenschaal en zet het zo'n 45 minuten in de oven op zo'n 200 graden dacht ik
Inderdaad, geen groente... maar daarom hebben we ook als toetje een vers-fruit salade!
Volgend jaar zijn er ook weer feestdagen Riann, misschien ben je er dan al! En anders gaan we in 2005 ook nog door. In 2006 kunnen we vast de dieetclub opheffen, omdat iedereen dan gezond is.
Wat handig Confidential. Als je zelf kookt, dan weet je tenminste zeker dat je gezond eet.
Nu heb ik dus een vaste weegdag, vast weegmoment, en vaste weeg-houding om op de weegschaal te staan Ik ga dan maar voor het netjes rechtop staan, dat lijkt me eerlijker, of niet?
Ik vroeg me trouwens af, vooral in het dieet-topic lees ik heel veel over de maandelijkse periode en de invloed daarvan op het gewicht. Als je ongesteld bent ben je zwaarder, als je ovuleert ben je zwaarder, en daartussen door ook omdat je vocht vasthoudt, lijkt het wel Maar hoe zit het nu écht? Heeft het echt invloed op je gewicht, en wat is dat dan precies?
Ik sta zelf 3 dagdelen voor de klas, en ik zit bijna niet! En als je even twee minuten wel zit, moet je toch weer opstaan om iemand ergens mee te helpen. Perfecte sport!
Ik ben een beetje aan het experimenteren met de 'smokkelmogelijkheden' en deze week dus blijkbaar wat teveel gesmokkeld in combi met te weinig gefietst... volgende keer toch maar door de regen fietsen in plaats van bussen!
Bedankt voor de tip Pandorah. Mijn boekje is nu bijna vol. Morgen is de laatste dag geloof ik. Ik denk dat het maar weer uit ga gummen en dan weer opnieuw begin. Het is toch met potlood ingevuld. Er is best veel dat er niet in staat, ik gebruikt overgewicht.nl dus nog regelmatig, net als een andere calorieënsite.
Een halve kilo is maar weinig Shantee. Die is er vast volgende week weer af.
Ik weeg me niet want ik ben ziek, koortst enzo dus toen ik me snel had aangekleed, bedacht ik me mijn weegdag pas en had echt geen zin weer te gaan kleumen in mn blootje. Zondag was het overigens 63,4 dus het gaat de goede kant weer op.
Ik heb op de FrontPage een link naar hier gepost in een nieuwsbericht over toenemende vetzucht. Dus misschien kunnen we nieuwe afslankers verwelkomen.
quote:Weet iemand hier nog een antwoord op toevallig?
Op maandag 13 oktober 2003 08:37 schreef imago het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, vooral in het dieet-topic lees ik heel veel over de maandelijkse periode en de invloed daarvan op het gewicht. Als je ongesteld bent ben je zwaarder, als je ovuleert ben je zwaarder, en daartussen door ook omdat je vocht vasthoudt, lijkt het welMaar hoe zit het nu écht? Heeft het echt invloed op je gewicht, en wat is dat dan precies?
Heaven7, ik wou dat ik me een week niet kon wegen! Ik wil eigenlijk elke dag op de weegschaal staan, in de hoop dat er wat af is. Ik vind het knap dat je je daarin kan beheersen Maar ben je toch niet een klein beetje benieuwd of er niet iets af is?
Met mij gaat het weer iets beter. Wel een aantal keren gezondigd en boven mijn punten uitgekomen, maar ik ben nu van 80,4 naar 80,2. Het is niet veel, maar daar moet ik maar genoegen mee nemen. Ik denk niet dat het nog zo hard zal gaan als een aantal maanden geleden, dus met elk pondje ben ik blij
En bij jou, beter iets dan niets! Het hoeft toch ook niet in sneltreinvaart te gaan?
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 15-10-2003 12:17]
En zelfs als er volgende week niets af is, ga je doorzetten heaven7. Je eet gezonder, of je nu wat afvalt of niet, dat is ook belangrijk.
Ik heb daar nooit iets wetenschappelijks over gelezen imago, maar ik merk wel dat ik meer vocht vasthoudt als ik ongesteld moet worden. Dan gaat mijn ring namelijk moeilijker uit.
quote:Hmm, dan vind ik het erg knap dat je benieuwdheid het niet wint! Ik kan dat dus echt niet... Maar je hebt goed je best gedaan, en is het er deze week niet af, dan gaat het volgende week dubbel zo hard
Op woensdag 15 oktober 2003 12:16 schreef heaven7 het volgende:
Ja ik ben ontzettend benieuwdMaar ik durf niet, ik ben zo bang dat ALS er niks af is dat de motivatie verdwijnt omdat er dus niks af is
En bij jou, beter iets dan niets! Het hoeft toch ook niet in sneltreinvaart te gaan?
Ik zal ook niet meer in sneltreinvaart gaan. Ik ben in 4 maanden tijd 10 kilo afgevallen, da's al een mooie prestatie op zich. Wil er eigenlijk nog 7, maar wil inmiddels ook wel weer in het weekend wat snoepen. Dat doe ik dus ook, om mezelf nog wat plezier te gunnen En dan neem ik er maar bij dat het wat langzamer gaat. Ach, ik vind het niet erg, maar blijf wel alles goed in de gaten houden.
Confidential (1m64) (24,1) was 67 kg, is nu 64,7 kg en wil graag 59 wegen -2,3
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,7) was 68 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 wegen
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 80,2 kg en wil graag 73 wegen -9,8
Liquidfire (1m76) (24,5) was 76 kg en wil graag 70 wegen
Lurky (1m64) (23,7) was 80 kg, nu 63,4 kg, wil graag 62 kg wegen -16,6
Shantee (1m73) (22,6) was 70 kg, is nu 67,5 kg en wil graag onder de 60 wegen -2,5
Yuki (1m81) (22,6) was 74 kg, is nu 74 kg en wil graag 64 wegen
ben 1.84m en week 71 kilo, heb een vet percentage van 7% en wil terug naar mijn goeie oude 5% ... iemand handige tips om ziets snel te doen. Owja ... train nu 6 dagen in de week 1.5 uur per dag.
Snel is niet altijd beter, en dat geldt zeker voor afvallen.
Voor vetpercentages en dergelijke kan je denk ik beter bij je sportschool informeren, zij zullen dan een programma voor je opstellen.
Heaven7, ik merk zelf dat ik er wel wat aan heb om te weten of ik aangekomen of gelijk gebleven ben qua gewicht, want dan kan ik gaan bekijken hoe dat dan komt en het in deze week weer corrigeren. Misschien is het juist wel een extra motivatie om het de komende week 'beter' te doen!
GWD als je vet kwijt wil raken moet je vooral op lagere intensiteit bewegen en gedurende een behoorlijke tijd. Ik ben geen expert, dus ik kan je niet veel erover vertellen, maar op de meeste cardio-fitness aparaten zitten vetverbrandingsprogramma's. Ik neem aan dat je vetmassa in spiermassa wilt omzetten? (Qua gewicht zit je nl wel goed met een BMI van 21...) Succes iig!
ik heb de afgelopen dagen alleen maar aan mezelf en mn vriend gedacht, en echt alles gegeten waar ik trek in had... mjum
zie alleen wel op tegen maandag de 20e... dan begint t echt
En dat terwijl ik in 3 jaar nooit zo "licht" ben geweest als nu.
En ik laat me er niet door uit het veld slaan, maar het is wel rot!
quote:Nou ja zeg!
Op donderdag 16 oktober 2003 08:25 schreef imago het volgende:
Ik kreeg gister van iemand te horen "Nou, jij wordt de laatste tijd ook wel breder hè!"![]()
Misschien is dat het niet eens maar mankeert die persoon zelf iets . Er bestaat een oogafwijking die alles breder maakt, soort aandoening van het netvlies waardoor een lachspiegel-effect ontstaat. Misschien is die persoon wel zelf toe aan extra aandacht voor zijn/haar gezondheid.
Soms zeggen mensen ook gewoon voor de lol hele gemene dingen. Kijk maar op dit forum: voorbeelden te over. Dan moet je het wederom maar als een aandoening zien. Veel mensen hebben een geestelijke afwijking opmerkingen niet hartelijk te kunnen verpakken.
Vooral vrouwen onderlingen, relnichten en nare mannen kunnen heel kwasiebezorgd vals zijn.
Trek het je dus maar niet aan Imago!
Toen ik vanochtend echter wakker werd voelde ik me zo slank Die "ophopingen" boven mijn knieen (waar ik wel eens een foto van heb gepost) waren ook minder dan de afgelopen tijd dus ik ben toch even op de weegschaal gaan staan
En wat denken jullie? JAWEL! 66.5!!!!
Omdat ik zo blij ben ga ik dus deze week extra mijn best doen!
Dat is een mooie stimulans Heaven7! Veel succes komende week en wees niet te bang dat door één klein misstapje de rest van de week voor niets is geweest...
Ik trok vanmorgen een broek aan die ik al jaren heb, maar al zeker een jaar niet gedragen en... hij zit gewoon niet meer! Hij is aan alle kanten te groot, het kruis hangt halverwege mijn knieeën en de stof die vroeger opgevuld zat hangt nu een beetje nutteloos te zijn langs mijn bovenbenen af. Dat is wel lekker wakker worden moet ik zeggen! Dit is denk ik wel het enige 'nadeel' van afslanken: je kunt al je kleren weg doen omdat ze gewoon niet meer zitten. (Volgende week kleren shoppen met mijn zusje )
M'n humeur is ook al een stuk beter, want... ik heb gisteren een nieuwe spijkerbroek gekocht. Niet dat dat nou zo speciaal is, maar over de breedtemaat was ik heel gelukkig!
ben (een beetje) met de Fok!Dieetclub 45 kilo afgevallen
en zit nu in de categorie "nog een paar kilo'tjes en dan ben ik klaar"
zat eerst op 145, nu 100 en wil terug naar de 95 (voor mij is dat een slank en gezond gewicht)
dussuh, hoi allemaal! (K)
quote:Jeetje, 45 kilo... wat goed zeg! Ik kan alleen maar mijn petje diep afnemen! Hoe lang heb je daar over gedaan?? ( * Confidential is niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten
Op vrijdag 17 oktober 2003 08:32 schreef th0r het volgende:ben (een beetje) met de Fok!Dieetclub 45 kilo afgevallen
en zit nu in de categorie "nog een paar kilo'tjes en dan ben ik klaar"zat eerst op 145, nu 100 en wil terug naar de 95 (voor mij is dat een slank en gezond gewicht)
dussuh, hoi allemaal! (K)
quote:10 kilo met atkins in 2 a 3 maanden tijd en daarna 35 kilo met accupunctuur in 9 weken tijd
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:18 schreef Confidential het volgende:[..]
Jeetje, 45 kilo... wat goed zeg! Ik kan alleen maar mijn petje diep afnemen! Hoe lang heb je daar over gedaan?? ( * Confidential is niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten
)
Welkom in deze club en op naar de 95!
en bedankt voor het afnemen van je petje
Die is gewoon keijaloers op je imago. Zelf was hij of zij zeker aangekomen? Je weet zelf dat je juist afgevallen bent, dat is het belangrijkste.
Wat leuk heaven7! Het gaat de hele week vast ontzettend goed.
Dat is leuk Confidential. De nieuwe kleren zijn vast in een kleinere maat dan wat je nu hebt. Ik heb nog maar twee broeken die goed zitten. De broek die ik nu aan heb, zat jaren te strak. Nu is het een heupbroek geworden en een stuk te lang.
quote:Dan heb je in ieder geval een goed vooruitzicht voor als je eenmaal op je ideale gewicht bent: dan ga je ook zo licht blijven!
Op zaterdag 18 oktober 2003 18:49 schreef sheila_na_gig het volgende:
Ik val ook niet af, zoals ik wel wil, maar da's logisch als je niet sport en dat moet maar even wachten. Ik vind het vooral al heel geweldig dat er verdorie helemaal niets bijkomt![]()
Hebben jullie hier allemaal vakantie, of durven jullie niet te posten dat jullie zijn aangekomen
Nou, ik zal het dan maar zeggen; het gaat hier rampzalig Ik ben weer een paar ons bijgekomen, en hoe het komt: ik snap er geen biet van!!! Ik baal er echt verschrikkelijk van. Ik zweef nu al zo'n 8 weken rond de 80 kg en heb slechts één keer een 7 als begingetal op de weegschaal mogen zien.......
Ik zit nu op een punt waar ik twijfel of ik zal doorgaan (want eigenlijk wil ik wel zo rond de 73 wegen, en heb er tenslotte al 10 kg afgelijnd), of ik zal stoppen. Kost dit niet teveel frustratie? Het lukt toch nooit? Ik heb altijd rond de 80 gewogen, dus hoort dit niet gewoon bij mij?
Zucht, zucht, zucht.... Diepe zucht......
Kroeltroel, eigenlijk wilde ik pas posten als ik hier ook zat, maar dat haal ik nog niet deze week.
Balen zeg dat je niet meer afvalt. Gaat het nog wel goed met eten en sporten? Ik denk dat je nooit echt kunt stoppen. Je zult altijd gezond moeten blijven eten als je niet aan wilt komen. Blijf dus wel gezond bezig, ook al stop je.
Hier gaat het wel redelijk: deze week 64.3 kg dus -0,4 kg, BMI 23,9 (hé, onder de 24...) Volgens mij gaat het in centimeters harder dan in kilo's - misschien ben ik dan toch ook sterker of 'beter gevormd' aan het worden. Aan de kleding te merken gaat het iig nog altijd wel OK
Die meeting gaat niet lukken YPPY, ik heb dan namelijk een tentamen (op zaterdag, ja ik weet het...)
Kroeltroel, misschien is het tijd voor een korte pauze dan? Proberen op gewicht te blijven en misschien kun je er dan over een tijdje weer tegenaan. Even er niet teveel mee bezig zijn...
quote:De vakanhtie is hier alweer voorbij. Was wel even nodig want ik heb het absurd druk: werk en opleiding naast elkaar. Op het uitbreken van de eerste vakantiedag storte ik in en werd ziek. Naast mijn dieet van 2 boterhammen en savond warm had ik enorme behoefte aan lunchen met alweer 2 boterhammen en smiddags een kommetje havermout of muesli. Daarbij heb ik 1 zak dropjes op. En geen enkele beweging gehad. Ben bovendien afgelopen maand met de pil gestopt want die leek me niet zo gezond en nou word ik maar niet ongesteld. En mn stoelgang is in de war... Gevolg: 65,3. Dat is dus inderdaad rede om hier niet te posten. Met dat gewicht zat ik in het verleden nog in de dieetclub. Ben er niet trots op.
Op maandag 20 oktober 2003 10:26 schreef Kroeltroel het volgende:
Hebben jullie hier allemaal vakantie, of durven jullie niet te posten dat jullie zijn aangekomen
YPPY, die dieetmeet is me wat te veel. Een ander keertje in makkelijkere tijden misschien.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 21-10-2003 09:13]
Jammer dat je niet komt Lurky. Nu wil ik je wel op een volgende meeting zien.
Dat ziek zijn klinkt niet goed. Als jij niet meer aan lichaamsbeweging doet, moet het wel heel erg zijn. Is werk en opleiding niet te veel?
Wel doorzetten! Als je je weer beter voelt, kun je weer mee gaan bewegen en dan voel je je vast een stuk fitter. Tsjakka!
quote:Gaan we voor de Emiel Ratelband methode
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:27 schreef YPPY het volgende:
Dat gaat goed Confidential. :)Als je het aan je kleren merkt, weet je helemaal zeker dat je de goede kant op gaat. Doe je een speciale opleiding als je op zaterdag tentamen hebt?Jammer dat je niet komt Lurky. Nu wil ik je wel op een volgende meeting zien.
Dat ziek zijn klinkt niet goed. Als jij niet meer aan lichaamsbeweging doet, moet het wel heel erg zijn. Is werk en opleiding niet te veel?
Wel doorzetten! Als je je weer beter voelt, kun je weer mee gaan bewegen en dan voel je je vast een stuk fitter. Tsjakka!
maaruh lurky: TSJAKKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Die zalf ken ik niet, maar als je zo'n jeuk hebt dan is het wel erg.
quote:Een paar liter water moet wel helpen, maar dan niet van dat ingestraalde spul natuurlijk.
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:31 schreef Lurky het volgende:
Tegen Jomanda-jeuk helpt het drinken van veel water toch?
Lurky, dat ziek zijn klinkt ook al echt alsof je lerares bent! Onderwijsmensen storten altijd in de vakantie in, omdat ze het zichzelf niet toestaan tijdens de schoolweken ziek te zijn. Je wordt al een echte juf dus
quote:En dan zeggen ze dat onderwijskrachten zo veel vakantie hebben.
Op woensdag 22 oktober 2003 08:46 schreef imago het volgende:
Onderwijsmensen storten altijd in de vakantie in, omdat ze het zichzelf niet toestaan tijdens de schoolweken ziek te zijn.
Succes met de aanschaf van een weegschaal Imago! Wel snel doen hoor! Vraag anders maar een voorschot op je feestdagenkadootjes.
t is hier een stuk stiller dan bij de dieetclub, daar moet je miss wel ff aan wennen
En mag ik vragen hoeveel je nu al kwijt bent???
quote:Nog niets. Ik ben vandaag weer begonnen.
Op woensdag 22 oktober 2003 17:49 schreef Shantee het volgende:
Welkom terug Shantee! Soms is het hier juist weer drukker dan in de dieetclub, het wisselt een beetje. Maar je mag natuurlijk gerust meer posten.
Gisteren heb ik een broek gekocht die 4 maten kleiner is dan mijn grootste. Zit nog een beetje strak, maar wel netjes. En nog steeds het gedoe dat mijn taille te smal is voor mijn kont. Een andere broek zat heel mooi om mijn kont, maar daar kon een vuist tussen de tailleband. Ik voelde me wel erg oud toen ik bij de jeugdafdeling van de C&A wat ging passen. Twee van de drie broeken gingen wel dicht, maar ze kwamen nog lager dan een heupbroek. Ben ik nu echt zo ouderwets dat ik daar niet mee over straat wil?
Gisteren uit geweest en dat is een mooie zondig-dag geworden... pas gegeten om negen uur 's avonds (frietjes - zelf gefrituurde) en een tompouce na. Misschien lukt he me nog om gelijk te blijven deze week... spijt heb ik iig niet!
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 17:49 schreef Shantee het volgende:
WELKOM!!t is hier een stuk stiller dan bij de dieetclub, daar moet je miss wel ff aan wennen
![]()
Post dan wat meer Babbelzz. Als iedereen dat doet, wordt het hier vanzelf een stuk drukker. Hoe gaat het nu? Heb je al een calorieënboekje om bij te houden hoeveel je eet? Heb je al besloten of je tussendoor pauze houdt? Sport je al weer wat meer
Wat hebben jullie vandaag gedaan? Hebben jullie het makkelijk gehad om lekkere dingen te weerstaan of hadden jullie het moeilijk?
Wat hebben jullie gegeten en... wat hebben jullie kunnen weerstaan???
quote:Tompouce valt prima in te plannen hoor, is ongeveer 220 kcal dus dan heb je nog +- 330 kcal voor iedere maaltijd: moet te doen zijn toch?
Op donderdag 23 oktober 2003 16:07 schreef YPPY het volgende:
Dan heb je het vast erg druk Confidential. Je hebt er iig geen spijt van en het klinkt erg lekker. Tompouce heb ik al jaren niet meer op. Is de bovenkant niet ontzettend zoet? Ik weet niet of ik het nog wel durf te eten.
Over mezelf: ik zit inmiddels alweer op de 60.9 en ga me pas weer druk maken als het weer in de buurt van de 65 zit (nog altijd 10 kilo minder als waarmee ik 2003 inging), ik ga heerlijk vaak uit eten en drink weer (nou ja drinken altijd al gedaan maar nu wijn dan), wel probeer ik niet te "vreten", veel te fietsen en minimaal 2 keer per weer fitnessen met cardio en krachttraining, verder ben ik gewoon gek geworden op light producten als optimel en wasa lichtgewicht dus dat scheelt ook.
We zien wel...waarschijnlijk tot I'll be back maar dan heb ik iig spieren gekweekt en ervan genoten in de tussentijd
Een bijna-welkom Kleintje! Ik vroeg me al af waar je gebleven was (na jouw cd-rom gekregen te hebben leek je ineens spoorloos verdwenen). Knap van je dat je weer begint, het gaat je vast weer lukken! Ik ben nog steeds bezig met de WW, en al sta ik de laatste weken een beetje stil qua gewicht, zag ik dat ik weer een paar cm's kwijt ben Misschien dat ik toch op de een of andere manier vocht vasthoud ofzo? De kilo's willen niet, de cm's toch wel.
Vandaag ging het redelijk goed. Niet gesnoept, niet vet gegeten.
Straks eten we stamppot dus dat moet wel gecompenseerd worden overdag Ben ook flink verkouden, dus echt trek in lekkers heb ik niet; ik proef er toch niet veel van!
Hopelijk binnenkort weer kilo's eraf
quote:Wat een boel vragen!
Op donderdag 23 oktober 2003 16:10 schreef Kleintje het volgende:
Wat hebben jullie vandaag gedaan? Hebben jullie het makkelijk gehad om lekkere dingen te weerstaan of hadden jullie het moeilijk?
Wat hebben jullie gegeten en... wat hebben jullie kunnen weerstaan???
Vandaag gedaan: studieontwijkend gedrag oftewel: stadten met zusjelief. Nieuwe broek gevonden en wat truien... (ik heb het maar bij 1 broek gelaten omdat ik verwacht dat die maat nog wel eens kan veranderen ) Veel gelopen dus.
Gegeten: ontbijt: twee bruine boterhammen met linera smeerkaas, beker melk.
Lunch: drie bruine boterhammen met 1x jam en 2x kalkoenham, thee, sinaasappel, boter
Vanavond: witte kool, aardappel, slavink
Tussendoor: Thee in veelvoud
7 hokjes over, niet echt verleidingen voorbij zien komen.
Nu ik het weer over de hokjes heb: ik merk dat ik nu, na een week of vier, gewoon bijna moeite heb om 120 hokjes te vullen! Geen honger meer e.d., ik heb het alleen abnormaal koud volgens mij - het is dan ook kouder buiten, maar toch.
Tompouce is idd ontzettend zoet YPPY en het is ook maar goed dat hij aan het einde van de dag voorbij kwam, anders heb je de hele dag trek in zoet. Maar nu was het gewoon een aangenaam tussendoortje en weer lekker verder met het hokjes-strepen...
Volgens mij zit ik in m'n eerste officiële dieet-dip. Het schiet niet op en ik zit niet lekker in m'n vel. Ik zou heel graag veel meer gaan sporten, maar geld voor de sportschool zit er dit kalenderjaar niet meer in denk ik, en eigenlijk heb ik ook geen tijd. Daar heeft het denk ik ook mee te maken, dat ik gewoon zo ontzettend moe ben omdat ik zo druk ben met allerlei dingen, ik heb geen tijd voor ontspanning. Ben net ook weer wezen dansen, maar dat gaat niet echt lekker als je alleen maar constant denkt dat je eigenlijk naar huis moet want er ligt nog zo'n berg werk.
Ik kijk dus niet alleen uit naar de feestdagen om dan lekker slank te zijn, maar ook om dan eens lekker uit te rusten..
Kun je niet wat dingen schrappen - kijk even kritisch naar 'de berg' en haal daar eens uit wat je echt moet doen, wat je in een middagje weg kunt werken (en doe dat dan ook) en wat eigenlijk ook nog een tijd kan wachten. Misschien is de boel dan weer wat opgeruimd en alleen al op een wegstreep-lijstje zetten kan de stress in je hoofd misschien wat verlichten... het drukke gevoel komt vaak ook al doordat je alles probeert te onthouden...
Denkwerk kun je trouwens ook al wandelend of fietsend doen...
[/ tante C. weet raad]
Gewoon illegaal mee posten Kleintje, dat doe ik ook steeds.
220 kcal valt nog best mee Elanor. Ik had verwacht dat het slechter zou zijn. Nog een geluk bij een ongeluk dan. Je sport nu wel lekker veel, dat scheelt wel. Dan kun je toch wel meer eten. Ik hoop je hier niet meer te zien als dieeter, maar natuurlijk wel als tipgever en aanmoediger.
Ook centimeters eraf zijn erg leuk Kroeltroel. Je hebt nu vast keiveel spier extra!
Je bent niet de enige met hokjes over Confidential. Dat heb ik ook regelmatig. Dan neem ik extra fruit of wat drinken. Het is wel makkelijk bijhouden met die hokjes.
Jammer dat je het zo druk hebt imago. Heb je alles al op een rijtje gezet op papier of op de pc? Dan heb je overzicht en kun je beginnen bij het belangrijkste of bij wat kleine dingen die snel klaar zijn. Afstrepen is erg leuk. Je kunt ook goedkoop sporten: traplopen, touwtje springen of fietsen. En allemaal erg gezond. Een dip overkomt iedereen wel eens, je bent er vast snel doorheen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kroeltroel op 24-10-2003 09:58]
Yppy, het is inderdaad leuk dat je hier al post, zijn wij al voorbereid wie we erbij krijgen (al weet ik dat natuurlijk wel vanuit de Dieetclub) Het valt me op dat je altijd heel belangstellend bent voor iedereen, maar hoe gaat het nu eigenlijk met jou?
Ik ben me vanmorgen helemaal vergeten te weten Moest zo nodig naar de wc, en had superdorst, dus volgende keer beter...
quote:Welkom, zullen we er een nieuwe club voor oprichten? De Dieetdippers? Nee toch, we zorgen gewoon dat het niet (veel) meer gewicht wordt. Dat is al heel wat.
Op donderdag 23 oktober 2003 19:38 schreef imago het volgende:
Volgens mij zit ik in m'n eerste officiële dieet-dip.
Je raadt nooit wie er op mijn schoot probeert te gaan zitten nu ik me amper kan bewegen: mijn buikje. Foei.
Asjeblieft mensen geen tips hoe ik me kan bewegen want het gaat fysiek gewoon niet: zelfs lopen, fietsen en thuisgym doen pijn. Ik heb ineens een nare huisaandoening gekregen.
quote:Als geld nodig was voor sport en beweging zouden alleen rijke mensen sportief kunnen zijn. Juist vanwege budgettaire vindingrijkheid heb ik mijn oefeningen op Fok online gezet. Ik ben 15 kilo afgevallen op 25 euro zwemkaart. Dat was al een aanslag op het gezinsbudget. Sportscholen en fitnescentra heb, en naar het uitziet, zal ik mij nooit kunnen permiteren. Dat is helemaal niet erg.
geld voor de sportschool zit er dit kalenderjaar niet meer in denk ik,
Ook thuis gym, dansen, sex, fietsen, wandelen, lopen, huishouden, tuinieren... alle beetjes beweging helpen. En het kost geen cent. Kop op en hervind je trots. Ook nobudgetdingen zijn eervol en de moeite waard om mee te pronken. Er is niks mis met weinig, geen geld zolang je de basisbehoefte hebt. En we hebben zoveel meer. Kijk wat een rijkdom: we zijn afgevallen, hebben internet en hebben het druk. Dat is al heel veel Imago! Koester het en voel je daarover goed. Dat is al een kopzorg minder.
quote:Zo. Al haat ik sporten nog zo, dit zijn de 'sporten' die ik echt leuk vind!
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:36 schreef Lurky het volgende:Ook, dansen, sex, fietsen, wandelen, lopen, alle beetjes beweging helpen. En het kost geen cent. Kop op en hervind je trots.
Nadat ik vanmorgen me vergeten was te wegen, net toch even nieuwsgierig. Krijg ik dit:
Vreemd fenomeen (?): vanochtend eens naakt op de weegschaal gaan staan. Een minuut later met kleding (dunne katoenen broek, shirt met korte mouwen en dunne wollen vest) en ik was gewoon 1 kg zwaarder. 1 hele kilo!!!! Is dit normaal? Dit zou wel mijn gewichtsschommeling kunnen verklaren, want de ene keer sta ik er naakt op, en de andere keer met een dun shirtje. Dit zou dan wel enkele onzen kunnen schelen Ik snap dat ik niet in dikke kleding op de weegschaal moet, maar dat het zo zou schelen?
Wat heb je gedaan nu je niet kan sporten?
Ellendig hè?
Ik heb zelf nu scheurtjes in mijn enkelbanden, een gekneusde enkel en verrekte kruisbanden. Het enige wat echt lekker gaat dat is fietsen op de hometrainer. Verder kan ik amper steppen, wandelen, paardrijden of wat dan ook. Het gaat dus ook niet lekker. En dat fietsen... dat kan ik ook niet te lang achter elkaar want dan kan ik bijna niet meer lopen.
Maar goed... het gaat mij lukken! Ik zet hoog in, ik wil proberen de eerste 2 weken een ruime kilo per week te halen. Dan heb ik het ergste weer gehad!
Maar ik zet door... ik wil de 58 zien, en misschien, als ik niet te skinny word de 55 nog wel!
quote:Heb je nog nooit kleding geverfd met Dylon ofzo? Leg ze maar eens op de keukenweegschaal... Dan schrik je van het gewicht dwz de hoeveelheid tinnetjes verf die je nodig hebt.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:47 schreef Kroeltroel het volgende:
Een minuut later met kleding (dunne katoenen broek, shirt met korte mouwen en dunne wollen vest) en ik was gewoon 1 kg zwaarder. 1 hele kilo!!!! Is dit normaal?
Ook je sierraden en haardingen, nat of droog haar, slippers, eventuele beugel of bril... het weegt allemaal.
Dat weet je toch ook van het dieeten? Dat die paar dunnen koekjes of dat ene broodje... t lijkt amper wat te wegen maar het is al erg "zwaar". Verkijk je niet op de dingen. Alles in de wereld heeft gwewicht. Zelfs lucht!
quote:Hee Kleintje! Ja hier gaat het niet zo snel. Ben al meer dan een half jaar aan het zwoegen op de drie laatste kilo's.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:53 schreef Kleintje het volgende:
He Lurky, jij ook nog hier!
quote:Prima op zich, ben nu al een paar weken erg aan het kwakkelen maar verder volg ik een opleiding tot juf.
Hoe is het met jou???
quote:Slepende griep, ontstoken oren, keelontsteking, een huidaandoening, niet ongesteld worden en problemen met de stoelgang.
Wat heb je gedaan nu je niet kan sporten?
quote:Oe wat naar! Hoe komt dat zo? Dan rest kwa dieet vooral heel veel water en thee drinken en erg bezuinigen op wat je eet. Heel veel sterkte ermee. Hopenlijk wordt je erg vertroetelt, ook door je "maffia"familie
Ik heb zelf nu scheurtjes in mijn enkelbanden, een gekneusde enkel en verrekte kruisbanden. Het enige wat echt lekker gaat dat is fietsen op de hometrainer.
Ik ben van het paard gekletterd. Echt heel stom, ze schrok van haar eigen schaduw. Sja, dat heb je met een jong paard. Ik belande op mijn enkels, maar ja, met dat hele gewicht van me klapte ik er zo doorheen. Als ik nou netjes op gewicht was gebleven dan... dan had ik die extra kilo's niet mee hoeven te slepen en was ik vast niet door mijn enkel gegaan.
Met het getrouwde leven bevalt het prima. Eigenlijk weinig verandert en dat is maar goed ook, want het was al perfect!
Kom op meid, je gaat die laatste 3 kilo's verslaan. Het valt mij op dat eraf vrij makkelijk gaat, behalve die laatste kilo's. Maar eraan heb je ze echt binnen no time. Lijkt wel of je nooit meer echt lekker kan eten. Je moet altijd blijven compenseren!
quote:Ooit? Zeg kom hee, waar zie je mij voor aan? Van die paar kwaaltjes, kilootjes en een griepje gaat de zon niet weg.
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:20 schreef Kleintje het volgende:
Wat naar dat je zo aan het kwakkelen bent Lurky
Maar ooit gaat het zonnetje weer voor je schijnen hoor, ook in de herfst!!
Bovendien, wetenschappelijk bezien: de zon schijnt voor iedereen. Ook voor hen in het ziekbed of de donkerste ruimte. Zonder zon was het echt te koud voor leven op deze planeet.
Leuk om je aanmoedigingen weer te lezen Lurky. Ik hoop dat het bij jou binnenkort ook weer beter gaat.
Ik vind ook dat er een andere sfeer hangt dan in het Dieettopic. Ik merk hier erg het verschil tussen mensen die eerst daar hebben gezeten, of mensen die altijd een gezond bmi hebben gehad. Het is niet erg, ik bedoel verschil mag er wezen. Bovendien zitten de meesten hier voor de laatste kilootjes (al zijn er dat bij mij 7, bijna net zoveel als er al af is)
Ik had nog geen schoenen aan. Ach, ik weet het ook niet. Ik had het natuurlijk gewoon nog een keer kunnen proberen, maar vond het veel te koud zo zonder kleren dus heb ik ze niet meer uitgedaan
Heb net -dankzij de tip van Kleintje- kwark op mijn brood gegeten! 2 geroosterde boterhammen, dun besmeerd met kwark, daarop reepjes kipfilet en plakjes komkommer. Het was heerlijk!!!!!!!!!!! Echt aan te raden dus!
Ik geloof dat ik nu ook maar moet gaan beginnen met kwark op mijn brood. Het klinkt erg goed.
Leuk dat er inmiddels nieuwe mensen bijgekomen zijn en ook wel fijn om te lzen dat er meer mensen tegen dezelfde dingetjes aan lopen!
Maar ook soms zo net weer zo gemotiveerd kunnen zijn!
Ik ga er weer voor! (en zal weer posten )!
Stel je voor dat iedereen zo dacht, dan bleef er van de dieet- en slank-clubs weinig meer over. Ik stel bij dezen dan ook voor dat we na om het even welke feestdagen dan ook, hier braaf melden hoeveel ons er door een smulpartij tijdenlijk bij is gekomen.
Ik begin wel: ik at een zak drop van 250 gram en nu weeg ik twee en een half ons meer. Hoe lang zal het duren voor alle drop en de neveneffecten daarvan mijn lichaam weer hebben verlaten... spannend !
Komende week ga ik 1x uit eten (voornemen: maaltijdsalade en spa/thee) en eet verder nog 3x niet mee met het thuisfront, dus ik kan zowat mijn hele weekmenu zelf samenstellen en een leuke inhaalslag proberen te maken...
Fijn (extra lang) weekend nog!
Als je de rest van de week hebt opgelet, valt het vast mee Confidential.
Dankjulliewel voor de opbeurende reacties
Helaas heeft mijn drukte niets te maken met dingen die ik op een lijstje kan zetten en af kan strepen, was het maar waar! Al maak ik wel elke week braaf een to-do-lijstje voor de andere dingen trouwens, grappig dat meerdere mensen dat doen
Wat betreft mijn opmerking over geld voor de sportschool: ik weet dat voor sporten geen dure dingen nodig zijn! Alleen misschien heel gek, maar ik heb het idee dat ik dat gedoe met al die apparaten daar leuk ga vinden Over anderhalve maand ben ik jarig, dus ik ga dan wel geld bij elkaar bedelen voor een proef-abonnementje, ik wil gewoon eens proberen of dat iets voor me is.
En nog over de drukte hier: natuurlijk is het hier anders dan in het andere topic, andere mensen zorgen voor een andere sfeer. Daar hoeft helemaal niets mis mee te zijn, maar ik kan me voorstellen dat het even wennen is als je van topic "moet" wisselen.
In ieder geval, ik ga er vanaf morgen weer tegenaan. Vandaag nog even niet, ik merkte dat ik het echt zat was om altijd maar gezond te doen. Maar nu ik even een paar dagen ongezond heb gedaan merk ik dat ik dat ook alweer zat ben Gaat wel goedkomen dus
Bah ik ben deze dagen weer bij vlagen zo sjaggie dat ik zelfs walg van mijn eigen braafheid. Soms zeggen vrienden tegen me: "jee wat een zelfopoffering, wil je soms zwanger worden?" Als ik dat ontken stellen ze: "nog even zo doorgaan en je bent non". Heleluja.
Dus als jullie het even niet zien zitten, weten jullie tot wie je je kan wenden. Roep dan maar "Sinte Lurky sta ons bij in deze moeilijke dieetperiode". Haha ben alweer helemaal blij.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 26-10-2003 13:10]
quote:Ik ben ruim 3 kilo kwijtgeraakt in Marokko.
Op zondag 26 oktober 2003 15:49 schreef Liejannuh het volgende:
Hi!
Ik moet nu echt weg uit dat andere topic, de weegschaal gaf vanochtend gewoon 78.4 kg aan en dat is mooi bij mijn 1.79 mtr!Een vakantie in Marokko is dus goed voor de lijn!
Ik ben 5 x in Marokko geweest en kwam er altijd flink aan van de volle yoghurtjes, de mierzoete muntthee, het gebak druipend van de honing en propvol amandelen, de noga, de broodjes kebab, de couscous, het vlees gestoofd in honing amandelen en net als de tagine drijvend in de olijfolie... eh wie Marokko zegt bedoelt toch: gastvrijheid en vooral gastronomie! Veel anders is daar toch niet te doen dan overal te eten uitgenodigd worden of je van terrasje naar restaurantje te verplaatsen en vice versa .
Lurky, heb je last van een herstdip? Je lijkt me iemand die altijd buiten is al het maar kan en nu met je opleiding en het slechte weer ben je natuurlijk veel meer binnen en de dagen zijn veel korter.
Dan gaan we bijna tegelijk over Liejannuh. Leuk dat je hier naartoe komt.
Kom je ook mee doen Lucille?
quote:Ja ik wil naar Marokko: lekker met een bus vol berbers, schapen en jengelmuziek door het zonnige landschap slingeren en bij elke stop muntthee drinken. Gebak snoepen in hammans en couscous eten in de medina's. Dat wil ik jaaaa!!!! Maar ik moet er niet aan denken met mijn wonden.
Op maandag 27 oktober 2003 07:26 schreef YPPY het volgende:
Lurky, heb je last van een herstdip? Je lijkt me iemand die altijd buiten is al het maar kan en nu met je opleiding en het slechte weer ben je natuurlijk veel meer binnen en de dagen zijn veel korter.
Er is ook goed nieuws: ik ben alweer een kilo afgevallen deze dagen: 64,6 KG. Was hard op weg naar de 66 en dan nog maar een week/kilo van mijn maximaaal-gezonde gewicht af: 67 KG. Dus dat ook nog eens erbij. Zag de duivelse 66,6 kg al voor mijn geestesoog opdoemen. Maar ik heb het gewichtsmonster weer bestreden.
Van de week is alleen wel het jaarlijkse veetfestijn met mijn SchoonOma in een Achterhoekse schuur. Het doet nog het meest denken aan het eindplaatje uit een Asterixstrip. Dat laat ik mij, zolang de goede vrouw nog leeft natuurlijk niet ontnemen. Oktober is slachtmaand en we zullen het varken soldaat maken! Niet alleen hoor: met z'n vijftigen ofzo want geheel volgens de traditie heeft ze een behoorlijke bijdrage geleverd aan het in stand houden van de dorpspopulatie.
Het is minstens zo ontroerend en antropologisch interessant als een familie bezoeken in Marokko. Met als medeovereenkomst: ik versta geen klap van wat ze zeggen. Beetje vakantie dus.
quote:Ja voor 'kleinere' feesten in huis. Deze dis wordt verzorgd door de plaatselijke slager. De salade betreft aardappelsalade, zalmsalade en dat soort vette prak: bladsla zal wel weer garnering eten betekenen. De groenten zijn meestal gestoofde lof met veel kaas en ham. Het fruit van het toetje van die mierzoete gemengde vruchten, zware puddingen en ijs met choko, slagroom en koek. Het is een vreetfeest: geen dieetclub. Kwa voedsel de ultieme orgie van het jaar. Daarbij vergeleken zijn moeders kerstdiners uitgebalanceerde lichtere gebeurtenissen.
Op maandag 27 oktober 2003 10:56 schreef YPPY het volgende:
Wat goed dat je bent afgevallen Lurky! Nu ga je vast weer naar beneden.
Dat wordt een slink feest als jullie een heel varken gaan opeten. Je hebt toch wel aangeboden om de salades te verzorgen? Vertelde je vorig jaar niet ook over zoiets?
Hee ik verheug me!
Confidential (1m64) (23,9) was 67 kg, is nu 64,3 kg en wil graag 59 wegen -2,7
heaven7 (1m73) (22,2) was 68 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65 wegen -1,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 80,2 kg en wil graag 73 wegen -9,8
Liejannuh (1m79) (24,5) was 85 kg, is nu 78,4 kg en wil graag minder dan 75 kg wegen -6,6
Liquidfire (1m76) (24,5) was 76 kg en wil graag 70 wegen
Lurky (1m64) (24) was 80 kg, nu 64,6 kg, wil graag 62 kg wegen -15,4
Shantee (1m73) (22,6) was 70 kg, is nu 67,5 kg en wil graag onder de 60 wegen -2,5
Yuki (1m81) (22,6) was 74 kg, is nu 74 kg en wil graag 64 wegen
Ik zal per ongeluk toch wel iets goed gedaan hebben dan... ik snap er echt helemaal niets van...
Ik weeg trouwens altijd met kleren aan (geen schoenen) want ik moet het hele huis door om bij de weegschaal te komen (slaapkamer ouders op de begane grond, vandaar). De laatste keer doe ik wel zonder kleren - dan weet ik zeker hoeveel het nu echt is.
Ik snap dat het bijhouden veel tijd kost Yppy! Ik wil best meedoen aan een roulatiesysteem (als in het idee dat in de Dieetclub al bestaat). Vanwege onrelmatig werk ben ik niet vaak online. Ik weet wel van tevoren wanneer ik veel vrij ben, dus zou ik het in die periode best bij willen houden! Nog meer vrijwilligers?
quote:Je moet je niet op je buik meten, maar je taille. Die zit net iets boven je navel. Op het smalste deel meten. Soms even zoeken dus, maar anders krijg je niet verklaarbare verschillen
Op dinsdag 28 oktober 2003 10:57 schreef Elanor het volgende:
Hoe meet je dat precies? Vooral mbt het middel scheelt het bij mijnogal of ik mn buik inhou, gewoon heb of uitdoe
quote:Ligt eraan wie het aanbiedt
Op dinsdag 28 oktober 2003 10:38 schreef Kroeltroel het volgende:
Heb je er weleens aan gedacht om een column te maken ofzo?
Mijn maten zijn, ik lijk wel een zandloper:
\_/
/~\
102-78-101
Met name de taille moet minder. De rest is al ok.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 28-10-2003 11:34]
Ik vind mezelf van boven prima, alleen die onderkant.... (benen en heupen)
Ik heb ook even geprobeerd een schetsje van mijn figuur te maken, alleen het was allemaal nogal ehm... misvormd
Een column is toch ook leuk om gewoon op een site te zetten, net als die 'dikkevrouw'-link die hier laatst voorbijkwam! Lijkt me alleen wel veel werk...
Onrelmatige diensten zijn de pest voor je eetpatroon he, Babbelz. Ik weet er alles van... Maar het gaat je zo vast lukken! Ik moet ook werken met de kerst, maar goed dan blijft er altijd nog een stukje dag over om met de familie te feesten dus ik vrees dat 'werken met de kerst' bij mij niet bijdraagt aan 'niet snoepen met de kerst'. Met wat voor mensen werk je eigenlijk?
En wat betreft de borsten: ook dat maakt uit, bij elkaar gedrukt is dat toch weer minder dan als je de cm er gewoon wijd omheen legt...maar misschien heb ik behalve geen taillie ook rare borsten..is mogelijk
quote:vlgs mij maakt het overal uit, bij buik en taille, of je je adem inhoudt of zelfs je buik inhoudt!
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:32 schreef Elanor het volgende:
Het kan natuurlijk zijn dat ik gewoon geen taillie heb, maar ook vlak boven m'n navel (waar die zou moeten zitten) scheelt het of ik in adem of juist mn buik inhoud duzzz wat doen jullie?En wat betreft de borsten: ook dat maakt uit, bij elkaar gedrukt is dat toch weer minder dan als je de cm er gewoon wijd omheen legt...maar misschien heb ik behalve geen taillie ook rare borsten..is mogelijk
[Dit bericht is gewijzigd door Babbelzz op 28-10-2003 13:07]
Eerlijk gezegd had ik mijn maten nog nooit opgemeten Pandorah. Durfde ik vast niet. Gelukkig hadden we nog wel een meetlint liggen. Mijn score is: 101 - 77 108. Nog moeilijk om er een getal uit te halen. Het is wel duidelijk dat ik een peer vormig lichaam heb.
Fijn dat je mee wilt rouleren.
Als je niet van getallen houdt, is het idd beter om ons dat te besparen Lurky.
Leuk dat je weer helemaal mee gaat doen Babbelzz. De feestdagen zijn altijd erg moeilijk, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik vind het ook wel erg leuk te bedenken dat ik nu iets nieuws ga kopen en dat ik ga showen met wat ik niet meer heb. Dat is wel een goede aanmoediging. Gelukkig is mijn baan in de zorg nog wel redelijk regelmatig. Alleen soms een avond extra werken, maar dan valt er niets te snoepen.
Ik heb nu een BMI van 24,6, dus ik val nu in dit topic.
Nog wel teveel vetopslag rond de buik, Co-morbiditeitsrisico = verhoogd.
Mijn maten...
Borst is toch net daaronder, dus je bh maat? Dan zit ik op 80.
Mijn buik en heupen, daar moet het vanaf, vooral van mijn bovenbenen!
Taille is 78, buik is 84 (ben nu wel ongesteld) en heupen zijn 103.
Dus ik heb een echte peervorm.
Ik ga er deze week weer keihard voor. Ik wil ruim 1 kilo afvallen. Waarom??? Omdat ik onder de 65 wil komen. Ik wil de 64,9 zien volgende week woensdag!
Ik kon vroeger ook altijd alleen broeken vinden die bij de taille veel te veel ruimte hadden, maar sindsdien is geloof ik mijn taille voller geworden en mijn heupen in verhouding minder - dus nu past het allemaal wel.
Nou op dit moment woog ik 69,2 kilo vanmorgen :| en terwijl dat eind augustus nog 63,4 was (ksnap er niks van)
Maar begin dus vanaf vandaag ook weer met posten..
quote:Haha dat is de omvang van je bostkas ja. De cupmaat moet er ook nog bij. Ik heb je trouwfoto's gezien: je hebt borsten. Dus even meten over je tepels heen.
Op woensdag 29 oktober 2003 09:30 schreef Kleintje het volgende:
Borst is toch net daaronder, dus je bh maat? Dan zit ik op 80.
quote:Tja ben wat 'taalgericht'. Toch viel deze openingszin mij nu pas op:
Op woensdag 29 oktober 2003 08:48 schreef YPPY het volgende:
Als je niet van getallen houdt, is het idd beter om ons dat te besparen Lurky.![]()
Ja ik sta meer in de openingspost want mijn naam wordt ook nog vermeld in de 'lurky's oeffeningen'.
Goed dat je weer gaat beginnen miss_cee. Ik hoop voor je dat het lukt.
Dat is echt stom! Goed dat je het zegt Lurky. Taaltechnisch ben ik weer geen held.
quote:Euhm... ik vermoed dat je Kroeltroel bedoeld omdat ik nog niet in dit topic thuis hoor
Op woensdag 29 oktober 2003 08:48 schreef YPPY het volgende:
Eerlijk gezegd had ik mijn maten nog nooit opgemeten Pandorah. Durfde ik vast niet.Gelukkig hadden we nog wel een meetlint liggen. Mijn score is: 101 - 77 108. Nog moeilijk om er een getal uit te halen. Het is wel duidelijk dat ik een peer vormig lichaam heb.
Fijn dat je mee wilt rouleren.![]()
Die laatste twee mogen nog iets minder, vooral de laatste... je bovenmaat kun je volgens mij sowieso vrij weinig aan veranderen - of zie ik dat verkeerd?
Alle weer-opnieuw-starters en vertrokken-uit-het-dieet-topic mensen: hey, veel succes met de laatste (letterlijk) loodjes!
Het gaat vandaag lekker.
Heb net paardgereden en uitgemest.
Heb zo'n 3 kwartier gereden, wat ongeveer 4,5 bonuspoint oplevert. Ze waren nog aan het uitmesten en ik had toch alle tijd, dus ik heb 3 stallen voor mijn rekening genomen. Zwaar werk, zal hier vast wel een hoop kcal. mee hebben verbrand!
Verder heb ik de doosjes tictac weer opgezocht. Lekker de hele dag snoepen tussendoor voor maar 1 punt. De hele dag gaat ie mee, en als ik trek krijg stop ik er 1 in mijn mond. Dan kom ik niet in de verleiding om andere dingen in mijn mond te gaan stoppen.
Vanavond nog even een kwartier tot een half uur op de hometrainer, even afhankelijk van mijn enkel, even kijken hoe die zich houdt na dat paardrijden van vandaag. En in ieder geval weer 100 buikspieroefeningen, dat is alleen maar goed voor weer een strakke buik, weg met dat vet daar en het is nog goed voor mijn paardrijhouding ook!
Je bent goed bezig Kleintje! Lekker sportief.
Je bovenmaat kan wel kleiner worden als je alvalt Confidential. Dat is bij mij tenminste wel gebeurd. Je kunt ook oefeningen doen om het wat steviger te maken, maar dat zal ook niet heel veel schelen.
Nou, het gaat hier de laatste 3 dagen weer erg goed! "het gedaan" op 4 boterhammen en avondeten en her en der een appeltje en vitaminepilletjes.. vandaag heeft men wel besloten friet te gaan eten helaas Maar omdat ik niet wil dat lijnen een heuse hel wordt ga ik denk ik wel meeeten maar dan ovenfriet en niet gefrituurd.. dat scheelt toch al best veel of niet? Qua vet bedoel ik.. ik heb net een kopje ertwesoep op wat goed vult dus veel zal ik niet hoeven denk ik.
Ik ga nu even lezen hoe het met de rest gaat
Ja lekker logische volgorde he
Ik durfde toch niet aan de friet te beginnen.. dus ik heb nog niks gegeten en zit me nu sterk af te vragen of ik nog wat zal gaan eten en wat dan
Kale erwtensoep zonder iets bijzonders is bij de WW al 2 punten.
Met worst OF met spek kost je 5 punten voor 250 ml.
In principe vult erwtensoep heel erg.
Dus misschien wel slim dat je geen patat neemt.
MAAR... lijnen moet geen straf voor je zijn. Je moet dus zelf weten of je het doet of niet. Zelf weet je het beste of je vandaag toe bent aan iets lekkers en dat je jezelf morgen weer inhoudt.
Wat kan je als alternatief eten: lekkere boterham met light kaas, met sla, rauwkost, wat pijnboompitten en smullen maar.
Of een lekkere fruitsalade.
Of een lekkere gewone salade.
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat jullie in huis hebben, maar over het algemeen is er genoeg lights te bedenken!
Wat heb ik verder vandaag gegeten.. vanochtend half 9 2 boterhammen met slankie 20+ smeerkaas, daarna de hele dag gewinkeld 'S middags 1.5 kale boterham, een bakje vruchtenyoghurt en een knots van een appel
'S avonds dus een kopje erwtesoep en net een paar lepeltjes muesli.
Meer niet eigenlijk.. nog folders rondgebracht en de hond uitgelaten.
En 2.5 liter water ooknog
Ik eet nu 6 boterhammen, 1 cup a soup, 2 keer fruit, 1 bakje yoghurt en een bord avondeten per dag.
Dit is zeg maar de aangeraden hoeveelheid dat je moet binnenkrijgen op een dag.
Hoop wel dat ik hier ook mee zal afvallen.
quote:Als het nogal weinig is val ik er zeker mee af hm
Op woensdag 29 oktober 2003 21:52 schreef miss_cee het volgende:
Ja Heaven, hiermee val je wel af denk ik, is alleen nogal weinig geloof ik.Ik eet nu 6 boterhammen, 1 cup a soup, 2 keer fruit, 1 bakje yoghurt en een bord avondeten per dag.
Dit is zeg maar de aangeraden hoeveelheid dat je moet binnenkrijgen op een dag.
Hoop wel dat ik hier ook mee zal afvallen.
Toch eet jij ook niet veel hoor.. vind ik, het ligt er ook helemaal aan wat je zoal doet op een dag. Als je dit eet, wat beweeg je er dan gemiddeld bij?
Dat klinkt lekker Kleintje. Wij hadden gisteren nasi, dat was ook lekker. Ik heb alleen niet het hele bord leeg gegeten. Dat lukt me bijna nooit meer. Afvaltechnisch gezien is dat positief natuurlijk, maar het wel erg lekker.
2 x melkproduct (magere yogurt ofzo)
1 x kaas (20+ slankie is lekker)
stuk of 4 boterhammen (volkoren blijf je het volst van)
vet (dun besmeerd op je boterhammen en/of je vlees erin gebakken)
klein beetje vlees of vis
3 kleine aardappelen
zo veel mogelijk groente
2 stuks groot fruit
als je dit op hebt heb je een goede basis en zelfs nog wat ruimte voor bijvoorbeeld 1 of 2 koekjes en je valt nog af: je moet je stofwisseling wel bezig houden.
(neem dat aan van iemand die het ook op 3 rijstwafels, 2 appels en een heeeeeeeeel klein beetje eten per dag geprobeerd heeft, en bij wie het "gewone" lijnen echt beter werkte)
Maar in principe moet de kachel wel hout hebben om te kunnen verbranden, anders wordt alles vaak al gelijk als vet opgeslagen.
Dan krijg je een uithongerdieet en dat hou je niet vol, dan ga je zeker op een gegeven moment overstag en... dan neem je gelijk de hele rol koekjes, de hele zak chips of wat dan ook.
Doe jezelf dat niet aan.
Je leeft niet alleen als je slank bent, je leeft ook nu!
En de 1 heeft meer nodig dan de ander natuurlijk..
quote:Tuurlijk heeft de 1 meer nodig dan de ander. Je kan al ons advies ook in de wind slaan.
Op donderdag 30 oktober 2003 09:23 schreef heaven7 het volgende:
Maar als ik het zonder honger doe zo.. ik kan (en ga ook niet) eten als ik geen honger heb! Dat is zo tegenstrijdig.En de 1 heeft meer nodig dan de ander natuurlijk..
quote:Helemaal mee eens, je bent op die manier bezig je metabolisme plat te gooien, waardoor je dus helemaal niet meer afvalt, immers je lichaam gaat met man en macht vet vasthouden (in de 'spaarstand') omdat jij jezelf uithongert.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:09 schreef Kleintje het volgende:[..]
Tuurlijk heeft de 1 meer nodig dan de ander. Je kan al ons advies ook in de wind slaan.
Maar als je echt naar calorieën gaat kijken dan eet je echt te weinig en dat is voor het lichaam niet goed. Daar willen we je voor waarschuwen.
Heb nu even weinig tijd maar ik zal straks wat interessante links opzoeken.
quote:Pardon? Ik sla jullie advies helemaal niet in de wind
Op donderdag 30 oktober 2003 10:09 schreef Kleintje het volgende:[..]
Tuurlijk heeft de 1 meer nodig dan de ander. Je kan al ons advies ook in de wind slaan.
Maar als je echt naar calorieën gaat kijken dan eet je echt te weinig en dat is voor het lichaam niet goed. Daar willen we je voor waarschuwen.
quote:Drie boterhammen, een appel, een kopje soep en een bakje yoghurt vind jij niet weinig? Je krijgt niet genoeg brandstof binnen, duidelijk.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:13 schreef heaven7 het volgende:
En ik honger mezelf absoluut NIET uit! Ik eet gewoon wanneer ik honger hebt en eet normaal.
Verder hoef je niet te luisteren, ik weet alleen wel waar ik over praat, en ik weet ook dat jouw manier niet werkt. Zeker niet op de lange termijn. Je wordt alleen maar dikker door je plat gegooide metabolisme. Bekend met jojo-effect neem ik aan?
Maar goed, ik wens je toch succes verder hoor
quote:Sodemieter op dom wicht
Op donderdag 30 oktober 2003 11:18 schreef josja het volgende:[..]
Drie boterhammen, een appel, een kopje soep en een bakje yoghurt vind jij niet weinig? Je krijgt niet genoeg brandstof binnen, duidelijk.
Verder hoef je niet te luisteren, ik weet alleen wel waar ik over praat, en ik weet ook dat jouw manier niet werkt. Zeker niet op de lange termijn. Je wordt alleen maar dikker door je plat gegooide metabolisme. Bekend met jojo-effect neem ik aan?
Maar goed, ik wens je toch succes verder hoor
quote:Wahaha snel op je teentjes getrapt jij, zeker nogal honger? Zoek het uit joh, rare muts
Op donderdag 30 oktober 2003 11:19 schreef heaven7 het volgende:[..]
Sodemieter op dom wicht
quote:Een doosje tictac voor 1 WW punt??? Omdat ik een tijdje wat minder afviel, heb ik die tictacs (waarvan ik één keer per week 1 doosje van kocht om mezelf toch een beetje te verwennen) van mijn lijst afgegooid. Maar het blijkt best wel mee te vallen, zo'n doosje, zie ik!
Op woensdag 29 oktober 2003 16:02 schreef Kleintje het volgende:
Verder heb ik de doosjes tictac weer opgezocht. Lekker de hele dag snoepen tussendoor voor maar 1 punt. De hele dag gaat ie mee, en als ik trek krijg stop ik er 1 in mijn mond. Dan kom ik niet in de verleiding om andere dingen in mijn mond te gaan stoppen.
Mbt dat eten: door gewoon normaal te eten zoals Elanor dat omschreven heeft en te sporten (of veel te bewegen minstens 3x een half uur), moet je daardoor kunnen afvallen. Uithongeren is niet goed omdat je daarna grotere kans op jo-jo effecten hebt. Het is gewoon belangrijk dat je voor altijd op je eetpatroon let en dat niet laat verslonsen.
heaven7: de rest bedoelt het goed met adviezen hoor en willen gewoon niet dat je jezelf uithongert. Nou, als jij dat niet doet is het mooi meegenomen toch maar je hoeft niet zo agressief te reageren omdat ze het goed bedoelen! En door dat lijstje op te noemen weet je wat je mag eten. Misschien is het toch handig om je dagelijkse eten in te voeren op overgewicht.nl? Dan kan je zien welk eten schadelijker is voor je lijn en wat niet en of je wel genoeg eet... Succes verder!
quote:Graag.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:21 schreef josja het volgende:[..]
Wahaha snel op je teentjes getrapt jij, zeker nogal honger? Zoek het uit joh, rare muts
quote:Prima, zoals ik al zei, succes dr mee!
Op donderdag 30 oktober 2003 11:24 schreef heaven7 het volgende:[..]
Graag.
quote:Waarom wil jij persee het laatste woord hebben? Lekker nutteloos verder, zo'n bijdrage.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:27 schreef josja het volgende:[..]
Prima, zoals ik al zei, succes dr mee!
quote:Eeeeh tja... ik zeg maar nix verder
Op donderdag 30 oktober 2003 11:31 schreef heaven7 het volgende:[..]
Waarom wil jij persee het laatste woord hebben? Lekker nutteloos verder, zo'n bijdrage.
quote:Nee, doe dat.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:34 schreef josja het volgende:[..]
Eeeeh tja... ik zeg maar nix verder
quote:Inderdaad.... gaan we weer.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:12 schreef heaven7 het volgende:[..]
Pardon? Ik sla jullie advies helemaal niet in de wind
Hoe de fuck kom je daar nou bij
Zucht, DAAR GAAN WE WEER HOOR
Prima, ik heb jullie en jullie advies ook helemaal niet nodig. DAG HOOR!
Ik probeer je te helpen, ik probeer juist niet over je posts heen te lezen, maar blijkbaar lees jij het met een bepaalde stemming en heeft de rest gewoon geen gelijk.
Als je ons advies en onze steun niet nodig hebt, waarom post je dan hier? Waarom vraag je dan verkapt om advies?
We willen gewoon met zijn allen afvallen en het heeft zich inmiddels toch wel bewezen dat dit niet werkt.
Neem nou eens de tijd om uit te vinden wat je wilt doen. Ik bedoel... heb al zoveel bij je gezien, je wilde aan de stackers (hebt er geloof ik ook even aan gezeten), je wilde de cd van de WW, je hebt het op overgewicht geprobeerd, maar het wil niet. Omdat je naar mijn mening te ongeduldig bent. Je wil direct resultaat. Maar juist als je je lichaam zo uit buit door steeds wat anders te proberen dan gaat het niet. Want net als je lichaam aan iets went dan gooi je het weer om. En zo blijft je lichaam vetreserves opslaan. Je kan best te weinig eten, maar dat is gewoon niet goed. Dat hou je niet lang vol. Zeker niet als je zoveel loopt, sport en werkt als jou. Dan krijg je allemaal vage klachten en dat is vast de bedoeling niet van je poging om af te vallen.
Wees nou eens minder aanvallend. Lees eens goed. En als je wel denkt dat we tegen je zijn, vraag dan gewoon waarom. Wees niet gelijk op je tenen getrapt. Zo is het voor niemand leuk om te posten en lezen we straks om je heen. Is dat wat je wilt?
We willen afvallen, we willen dat er steeds nieuwe mensen in dit topic komen, maar dat we zelf verdwijnen omdat we gewoon een goed eetpatroon hebben gevonden, afgevallen zijn en er daarna zelf op kunnen letten. En ja, daar willen we ook jou bij helpen. Ook voor die 3 kilo's die jij kwijt wil. 3 kilo lijkt niets, het KAN er zo vanaf zijn, maar het KAN er nog sneller aan zijn. Juist daarom moet je een goede verhouding tussen eten, bewegen en lekkernij zien te vinden. En daarmee willen we je helpen.
Dus doe hier wat mee of niet... aan jou de keuze.
Ik heb geen zin meer in gezeik. Als je me weer zo afvalt dan bekijk je het verder maar. Ik bedoel het niet slecht, maar heb geen zin om weer mijn zin om in dit soort topics te posten te laten verpesten. Want ik heb hier wel steun aan, daarom ben ik ook gelijk actief als ik zeg dat ik hier weer kom posten!
Tel eens tot 10 Heaven7, rustig aan. Je hebt minder honger dan gemiddeld, dat kan. Dat is ook niet raar ofzo. Het is wel zo dat je genoeg moet eten om niet in de spaarstand te komen. Dat legt Kleintje ook uit. Ik kan me voorstellen dat je niet meer wilt eten wanneer je geen honger hebt, dat lijkt me moeilijk. Wat je wel kunt doen en wat makkelijker is, dat is anders eten. Als je nu 20+ kaas eet, kun je een keertje 40+ nemen. Of in plaats van water een keertje melk of limonadesiroop. Die 1200 kcal heb je nodig. Dat is het minimum, ook als je af wilt vallen. Jij loopt en beweegt veel, dan is het ongezond daar onder te gaan zitten.
Vul je anders je eten van gisteren in op overgewicht.nl? Dan zie je hoeveel je op hebt. Als jij dagelijks op de 1200 kcal komt, dan ben je al ver op de goede weg. Zit je daar onder, dan kun je kijken hoe je wat hoger kunt komen. Dat kan door andere kaas, door wat anders te drinken, door wat ontbijtkoek. We bedoelen niet dat je chips en chocolade moet gaat eten, dat is niet handig. In pindas en noten zit bijvoorbeeld gezond vet. Je hoeft dan niet veel te eten, maar wel zo dat je lichaam nog wel genoeg energie krijgt.
Iedereen bedoelt het goed hier, we willen voorkomen dat je ongezond wilt eten terwijl jij denkt dat het juist goed gaat. Je kunt het wel!
Ik denk dat je uitleg over de spaarstand wel duidelijk was Josha, maar ik denk dat je een gevoelige snaar hebt geraakt. Heb je ervaring met afvallen of ben je er voor je werk of opleiding mee bezig geweest?
Rustig aan Kleintje. Heaven7 is een tijdje geleden gestopt in deze topics en is nu teruggekomen. Ik hoop ook dat je hier gewoon blijft posten en ik vind dat je een duidelijke uitleg geeft.
Je komt wel in de buurt van een appel denk ik Pandorah. Kun jij makkelijk broeken vinden die overal passen?
quote:Nou, een pasbare broek vinden is een ramp omdat ze óf niet over mijn heupen komen óf mijn buikje is weer iets te bollig... Alleen de broeken van de V&D en Miss Etam passen mij
Op donderdag 30 oktober 2003 13:03 schreef YPPY het volgende:
Je komt wel in de buurt van een appel denk ik Pandorah.Kun jij makkelijk broeken vinden die overal passen?
Ja ik ging er misschien een beetje lomp op in, maar dat komt omdat ik het zo frustrerend vind om steeds maar weer te zien en lezen dat mensen (vooral jonge meisjes) op deze manier proberen af te vallen. En daarmee voor de rest van hun leven vast zitten aan een ongezond eetpatroon en jojo-effecten.
Ik heb inderdaad ervaring met afvallen, ben serieus bezig met krachttraining en heb me daarom verdiept in voedingsleer, gezonde eetpatronen etc. Maakte me vroeger zelf ook schuldig aan 4 rijstwafels en een halve appel per dag, wat natuurlijk niks uithaalde. Sinds ik 'schoon' eet, en 6 tot 8 maaltijden per dag neem, gaat het echter als een speer.
Voor nu een beetje te ver om een hele uitleg te geven, ik kom er nog wel een keer op terug met wat linkjes. Als jullie dat interessant vinden of course
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 13:36 schreef josja het volgende:Als jullie dat interessant vinden of course
Ik ben nu stiekum mijn familie ook bewuster aan het laten eten. Ik roep wel eens 'nee, dank je - dat zijn 26 hokjes' als iemand me een gevulde koek aanbiedt en dan zie je ze kijken van: hmm, dan hoef ik het eigenlijk ook niet... doe mij maar een lange vinger oid
Ik was net aan het kijken naar wat er qua gewicht veranderd is de afgelopen weken. Ik heb totnutoe twee hele goede weken gehad en die vielen allebei in de derde week na het maandelijkse gebeuren... toeval? Wat denken jullie?
Verder ga ik even een soort van pauzetje inlassen. Even niet meer elke dag punten tellen. Natuurlijk wel op de lijn letten, maar omdat ik de komende paar weken toch even 'op adem wil komen'. Ik blijf hier natuurlijk posten, ik blijf mezelf wegen, en hoop dat ik na een paar dagen nog steeds even geen punten tel
Nou, opnieuw dan maar:
Sorry voor de uitbarsting maar ik had het even helemaal gehad met dat gezeur over dat ik mezelf uithonger, dat doe ik dus absoluut niet! Ik weet exact waar ik mee bezig ben. Ik ben nou al zolang aan het lijnen en doen dat ik precies weet wat goed is en hoe het wel en niet moet.
Deze hele discussie heb ik namelijk al meerdere malen gevoerd met de dieetclub (kleintje, dat kun jij je vast nog wel herinneren ) en ik heb daar helemaal schoongenoeg van. Ik vind het heel lief hoor, al die goedbedoelde adviezen maar jullie hoeven me echt niet te vertellen dat ik mezelf aan het uithongeren ben want dat doe ik absoluut niet.
Volgens mij moet je me nu trakteren: dit is een jubileum van het aantal keren dat ik je al heb geadviseerd toch vooral goed te eten volgens de minimale voedingsvoorschriften.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 30-10-2003 18:52]
quote:Grote lieverd
Op donderdag 30 oktober 2003 18:46 schreef Lurky het volgende:
Sorrie hoor Heaven7 maar elke keer krijg je weer een uitbarsting na je eigen vraag aan de mensen of het "afvalbaar" is of woorden van dergelijke strekking. Wees blij dat we elkaar en dus ook jou hier in de gaten houden. Als jij dat dagrantsoen van 3 snedes volkorenbrood, 2 porties slankie, een appel, een kommetje yoghurt met vruchten, een bord erwtensoep met vlees, en een paar lepels muesli op hebt is dat volgens overgewicht net over de helft van wat je minimaal aan KCal wordt geadviseerd. En dan hebben we het over een advies voor het absolute minimum wat nodig is. Jij mag met jouw lengte volgens Overgewicht zelfs nog meer om toch af te vallen.
Wees blij dat de mensen ingaan op je post en je vraag in alle eerlijkheid en met kennis van zaken beantwoorden of het "afvalbaar" is.Volgens mij moet je me nu trakteren: dit is een jubileum van het aantal keren dat ik je al heb geadviseerd toch vooral goed te eten volgens de minimale voedingsvoorschriften.
Oke, ik trakteer iedereen die me "goed advies" gegeven heeft op een hele grote dikke vette punt heerlijke chocoladetaart die jullie dan ook verplicht zijn op te eten natuurlijk
quote:Hmmm, meer de dingen van anderen te lezen.. te weten dat ik niet alleen ben, ik ben zelf niet zo goed in het andere mensen opbeuren enzo, zoals YPPY.
Op donderdag 30 oktober 2003 20:18 schreef Kroeltroel het volgende:
Dit hele topic is toch met de achterliggende gedachte elkaar advies te geven en te steunen? Ik zie geen verdere redenen om braaf een eet-lijstje te posten en gewicht/maten door te geven. Dit is voor mij juist de reden om hieraan mee te doen (de ondersteuning), en ik vraag me af wat dan voor jou de reden is, Heaven7?
Maar goed, ik zal wel niet meer posten als men mij hier overbodig vindt.
Kom op allemaal, neuzen dezelfde kant op! We kunnen het!
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen Josja, ik kan er ook niet goed tegen om dat te zien. Alleen ga ik er op een iets andere manier mee om. Natuurlijk ben ik benieuwd naar een verdere uitleg van wat je doet. Tips zijn altijd welkom.
Je kunt best veel eten Shantee. Het gaat er meer om wat je eet. Gisteren heb ik veel gegeten, maar als ik een stuk taart had genomen gisteravond (het zag er zo lekker uit!), dan had ik om dat te compenseren mijn avondeten moeten laten staan. Zolang je gezond eet, wordt je steeds gezonder. Het is er niet in één keer aangekomen en het zal er ook niet in één keer afgaan.
Ik heb geen idee of dat toevallig is Confidential. Misschien eet je dan minder? Ik heb zelf in die week wel minder trek in zoetigheid, waardoor het makkelijker vol te houden is. Misschien heb jij ook zoiets?
Leuk dat je hier toch blijft posten Kroeltroel. Tijdens die niet-punten-tellen-pauze kun je mooi meteen zien of je op gewicht kunt blijven zonder te tellen.
Ben ik zo ongezellig Babbelzz. Ik post hier al regelmatig.
Je hoeft hier ook niet verplichten mensen op te beuren Heaven7, ook al heb ik gezien dat je dat wel kunt. Het is soms voor anderen een beetje moeilijk om te zien wat jij verwacht van deze topics. Je post hier omdat je graag af wilt vallen, maar als mensen je tips geven kun je erg boos worden. Ik vind het trouwens wel goed dat je al postte dat je uitbarsting niet helemaal terecht was. Het is moeilijk, maar probeer je rustig te blijven als je boos wordt? Wacht anders even met posten tot je minder boos bent. Je mag me ook mailen natuurlijk.
Volgens mij is het niet dat ik minder trek heb in die weken YPPY want afgelopen week was zo'n week en toen heb ik flink 'gezondigd'. Bah, wat haat ik dat woord... heeft iemand een alternatief daarvoor?
Haloween = oranje = sinaasappels en mandarijntjes!
Kruidnootjessaldo totnutoe (sinds ze te koop zijn dus) = stuk of tien (schouderklopje)
Na deze voornamelijk nutteloze mededelingen ga ik maar weer hard aan het werk!
Pfff, verder weet ik even niet zo goed wat te schrijven...
quote:Je moet eens weten hoe gezellig wij zijn
Op vrijdag 31 oktober 2003 08:29 schreef Lurky het volgende:
Te suggereren dat ex Dieeters zoals Kleintje, ik en weet ik veel wie niet allemaal niet meer gezellig zijn is niet lief. Stel je pagina's maar eens in op 256 in dit topic en je ziet dat we heel goed bezig waren. Zelfs wat er nu gebeurde ontstond uit onze meedenkende goedheid. Of we het kunnen? Natuurlijk kunnen wij het!
Gisteravond denk ik flink over mijn punten gegaan. Ik moet het nog invullen maar durf niet. Dus ik ga zo eerst fietsen, dan heb ik er wat aan gedaan en dan vul ik het in.
Zo gek heb ik niet gedaan, een bord spaghetti.
Maar... ik hou niet zo van spaghetti, dus ik heb er behoorlijk wat kaas overheen gegooid om het eetbaar te maken. En ik vrees dat dit me de das om heeft gedaan.
Zondagavond een etentje met mijn ouders bij mijn schoonouders. Maar als er iemand vet kookt, dan is het mijn schoonmoeder wel. Weet niet wat ze doet, maar ik weet wel dat altijd als ik daar vandaan kom dat ik aan de diaree ben. En ze maakt het ook nog allemaal erg zout.
Ik ga dus tussen de middag zelf een salade eten en voor ik naar hun toe ga eet ik nog een flinke bak fruit. Dan hoop ik goed vol te zitten zodat ik daar minder eet.
Dat vind ik toch wel lastig hoor, dat anderen rekening met je moeten houden of ik met hun. Want ik kan wel denken "ach het is maar 1 keer" maar het kan wel je resultaat van bijna de hele week verpesten en dat vind ik toch erg zonde!
Kunnen we hier in dit topic ook niet weer ene btje vaste weegdag gana doen?
dan komt er ook weer wat meer sfeer en gevoel van 'gezamelijk' in denk ik...?
quote:ietsgedaanwatjebeterniethadkunnendoenmaarertochvangenoten
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:02 schreef Confidential het volgende:
Volgens mij is het niet dat ik minder trek heb in die weken YPPY want afgelopen week was zo'n week en toen heb ik flink 'gezondigd'. Bah, wat haat ik dat woord... heeft iemand een alternatief daarvoor?
mooi woord he?
quote:Euhm... is "lijntechnisch onverantwoord gesnoept" wat?
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:02 schreef Confidential het volgende:
Volgens mij is het niet dat ik minder trek heb in die weken want afgelopen week was zo'n week en toen heb ik flink 'gezondigd'. Bah, wat haat ik dat woord... heeft iemand een alternatief daarvoor?
quote:Ik heb dat nou ook... als ik te vet eet, krijg ik last van diarree. Kan het misschien zijn dat ze monchou door het eten heen gooit? Mijn moeder had ooit eens een tijdje (toen ik nog thuis woonde) de gewoonte om overal monchou door heen te gooien maar dat heb ik haar maar afgeleerd omdat ik teveel last ervan kreeg. En anders je man laten vragen of ze wat minder vet gaat koken en geen zout gebruikt? Is dat een optie?
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:30 schreef Kleintje het volgende:
Zondagavond een etentje met mijn ouders bij mijn schoonouders. Maar als er iemand vet kookt, dan is het mijn schoonmoeder wel. Weet niet wat ze doet, maar ik weet wel dat altijd als ik daar vandaan kom dat ik aan de diaree ben. En ze maakt het ook nog allemaal erg zout.
Ik ga dus tussen de middag zelf een salade eten en voor ik naar hun toe ga eet ik nog een flinke bak fruit. Dan hoop ik goed vol te zitten zodat ik daar minder eet.
Ach, die ene dag overleef ik wel. Baal er alleen altijd enorm van!
Leuk je weer te zien wendy-tje. Merk je van tevoren aan je zelf dat het fout gaat? Wel goed dat het deze week weer beter gaat.
Dat is moeilijk met zon schoonmoeder Kleintje. Je idee om veel fruit te eten van tevoren werkt vast goed. Ik verwacht niet van anderen dat ze rekening met me houden, hooguit van mn vriendje. Het is leuk als ze dat wel doen, maar het is me al heel wat keren gebeurd dat iemand dacht het goed en gezond te doen, terwijl dat helemaal niet zo was. Als ik nu ergens heen ga waar het ongezond is, eet ik maar weinig. Dat kan ik tenminste zelf beslissen.
Kom op Babbelzz! Je moet een keer beginnen! Hoe eerder je begint, hoe eerder je je doel bereikt!
Mijn vaste weegdag is nog op de maandag, dat komt nog van het andere topic. Ik hoop dat ik hier binnenkort elke maandag kom posten.
quote:Ik ben me hard af aan het vragen of je doelt op mijn posts of niet?
Op vrijdag 31 oktober 2003 08:29 schreef Lurky het volgende:
Het is hier echt heel gezellig. Alleen is het nu Haloween en dan slaat het beruchte "Biskwietjesmonster" toe. We gaan niet om één incident allemaal ons leuke sociale postgedrag veranderen.
Te suggereren dat ex Dieeters zoals Kleintje, ik en weet ik veel wie niet allemaal niet meer gezellig zijn is niet lief. Stel je pagina's maar eens in op 256 in dit topic en je ziet dat we heel goed bezig waren. Zelfs wat er nu gebeurde ontstond uit onze meedenkende goedheid. Of we het kunnen? Natuurlijk kunnen wij het!
Altijd nog minder vet dan lasagne lijkt me.
Verder weer 4 boterhammen gegeten vandaag, hele dag gewerkt maar ik neem straks een bakje magere yoghurt met stukjes verse appel en wat muesli
Goed?
Heaven7, ik denk niet dat het deel over de gezelligheid op jouw slaat. Dat gaat denk ik over een post van Babbelzz die later zei dat we toch gezellig zijn.
Het biscuitjesmonster is inmiddels wel beroemd in deze topics denk ik. Het laat om allemaal weer zien dat we nog wel moeten relatieveren; hier heeft iedereen een gezond gewicht en afvallen lukt niet zo snel als je het liefste wilt.
Heb je op overgewicht.nl of op je ww cd ingevoerd wat je gegeten hebt? Dan kun je zelf zien of het goed was. Ik denk dat het moeilijk is om jouw tips over je eten te geven, omdat je soms ineens boos wordt. Denk je zelf dat het goed was?
Er komt een nieuw topic aan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |