quote:net als bij Maxima gaat het dan om familie.
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Claus is open geweest over zijn verleden (HitlerJugend, Wehrmacht) maar er gingen wel geruchten over zijn naaste familie, daar was nogal aan hun verleden gepoets, schijnt.
quote:So What, zou ik zeggen, echt, is alleen maar intressant voor de Roddelpers. Ik snap echt met de beste wil van de wereld niet waarom dit een thema is. Bernhard heeft steekpenningen aangenomen en buitenechtelijke kinderen, Irene zwemt met dolfijnen en knuffelt bomen, Claus droeg geen stropdas, Margarita word afgeluisterd met loszittende schroefjes, De man van Wilhelmina neukte soldaatjes in zwitserland, Maurits had een lustslot in de achterhoek (Huize de Voorst).
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:19 schreef milagro het volgende:[..]
net als bij Maxima gaat het dan om familie.
bij Mabel is het Mabel zélf die liegt.
Who gives a fuck,
dat heb je nu eenmaal met een Koningshuis, is in Engeland niet anders..
Bernard => Lockheed
Claus => Foute Clubjes in de oorlog en fam. die fout geweest is.
Maxima => Foute vader
Mabel => Foute relatie(s)
Is dus eigenlijk wel een stelletje lievertjes bij elkaar. En dan het ik het nog niet over Magarita en De Rooy van Zuidewijn
Zou ook nog veel geld schelen.
Zo hoe denken andere hierover? Reacties graag!!
quote:Ze heeft gelogen tegen het Koningshuis en de AIVD.
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
So What, zou ik zeggen, echt, is alleen maar intressant voor de Roddelpers. Ik snap echt met de beste wil van de wereld niet waarom dit een thema is. Bernhard heeft steekpenningen aangenomen en buitenechtelijke kinderen, Irene zwemt met dolfijnen en knuffelt bomen, Claus droeg geen stropdas, Margarita word afgeluisterd met loszittende schroefjes, De man van Wilhelmina neukte soldaatjes in zwitserland, Maurits had een lustslot in de achterhoek (Huize de Voorst).
Who gives a fuck,
dat heb je nu eenmaal met een Koningshuis, is in Engeland niet anders..
quote:In een republiek blijf je dit soort schandalen houden hoor.
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Kunnen we het koningshuis niet beter afschaffen?:Bernard => Lockheed
Claus => Foute Clubjes in de oorlog en fam. die fout geweest is.
Maxima => Foute vader
Mabel => Foute relatie(s)Is dus eigenlijk wel een stelletje lievertjes bij elkaar. En dan het ik het nog niet over Magarita en De Rooy van Zuidewijn
Zou ook nog veel geld schelen.
Zo hoe denken andere hierover? Reacties graag!!
Trouwens is dit een hele andere discussie. Het gaat hier voor de toestemming van de Kamer.
quote:Ook gewoon allemaal geen toestemming vragen aan de kamer.
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
In een republiek blijf je dit soort schandalen houden hoor.
En het gaat niet geld schelen.Trouwens is dit een hele andere discussie. Het gaat hier voor de toestemming van de Kamer.
Dan is er over een jaar of 40 geen troonsopvolger en heeft het probleem zich zelf opgelost
quote:
Affaire-Mabel: veel verliezers
Of het huwelijk doorgaat en zo ja, met of zonder toestemmingswet, is nog onbekend. Maar een deel van de schade is nu al zichtbaar. Bovenaan de lijst slachtoffers prijkt het verloofde paar zelf. Ook als er een bruiloft komt, is de lol er voor Mabel Wisse Smit en prins Johan Friso wel af.
Wisse Smit zal zich nog wel eens achter de oren krabben over de wijsheid van haar eerste verklaring over Klaas Bruinsma. Op 20 augustus meldde ze dat ze 'geen (..) intieme relatie' met hem had. Met haar tweede ontkenning, dinsdag, zette ze de hakken dieper in het zand. Twee dagen later berichtte misdaadreporter Peter R. de Vries op gezag van Wisse Smit dat ze maanden in Bruinsma's gezelschap verkeerde en enkele keren op de boot van de maffiabaas sliep, de Neeltje Jacoba.Als ze dat meteen had erkend en er een spijtbetuiging aan had toegevoegd, had de politiek de zaak kunnen afdoen als de jeugdzonde van een studente met wilde haren. Nu ziet volgens opiniepeiler Maurice de Hond zeventig procent van de bevolking haar als leugenares. Zo kan ze moeilijk als reserve-koningin fungeren.
Koningin Beatrix dreigt de tweede verliezer te worden. Zij nam Wisse Smit bij de begrafenis van prins Claus in feite al op in de familiekring en stelde premier Jan Peter Balkenende voor een voldongen feit, nog voordat hij zich ermee kon bemoeien.
De binnenlandse veiligheidsdienst, de AIVD, loopt ook averij op. Het antecedentenonderzoek naar Wisse Smit, standaard voorafgaand aan een koninklijke verloving, lijkt onvolledig te zijn geweest. Waarom anders heeft Balkenende nu minimaal drie weken nodig voor nader onderzoek naar Mabels banden met Bruinsma?
De minister-president dreigt de dans evenmin te ontspringen. Hij is politiek verantwoordelijk voor het AIVD-onderzoek. Gisteren leek hij zich daarvan te distantiëren, met zijn opmerking dat pas sprake is van ministeriële verantwoordelijkheid voor Wisse Smit zodra de concept-toestemmingswet voor het huwelijk is geopenbaard. Áls dat al gebeurt, zal dat niet zijn voordat de Kamervragen over Bruinsma en Wisse Smit zijn beantwoord.
De voorlopige rij verliezers wordt gesloten door de Rijksvoorlichtingsdienst, die benadrukt slechts doorgeefluik te zijn geweest voor de op het oog onjuiste (of in elk geval onvolledige) verklaringen van Wisse Smit. Zo'n beperkte taakopvatting maakt de RVD in toekomstige kwesties niet geloofwaardiger.
En het schaderapport kan nog dikker worden. Mabel Wisse Smit lijkt zo'n grote politieke risicofactor te worden, dat een huwelijk met de oudste broer van de kroonprins het vermoedelijk zonder parlementaire toestemming moet stellen.
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1065244870925.html
quote:Hoe niet? Maxima is inmiddels zwanger.
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Dan is er over een jaar of 40 geen troonsopvolger en heeft het probleem zich zelf opgelost
quote:Alleen als het kabinet koste wat kost die Toestemmingswet door het parlement wil sluizen, en de Kamer tegenstemt. En zelfs in dat geval niet per definitie, maar het zou kunnen dat Balkenende zijn politieke lot eraan verbindt.
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:01 schreef SunChaser het volgende:
Is er trouwens een kans dat het kabinet hierdoor valt?
Onwaarschijnlijk trouwens, want je ziet nu al dat Balkenende zich aan alle kanten aan het indekken is.
-edit- Het zou natuurlijk ook kunnen dat blijkt dat Balkenende al wel op de hoogte was van het feit dat de vriendschap tussen Mabel en Bruinsma verder ging dan in eerste instantie werd gemeld. Dan heeft hij meegewerkt aan het liegen, en kan het hem zijn kop kosten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 04-10-2003 13:10]
quote:Dat begrijp ik ook niet.
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:12 schreef SCH het volgende:
Voor mij is de vraag: waarom heeft Mabel niet gewoon alles openlijk en eerlijk gezegd vanaf het begin. Paar nachtjes bij Bruinsma geslapen, so what? Door dingen te verzwijgen, werk je je in de nesten, dat blijkt maar weer
Maar het zou best kunnen dat iedereen gewoon op de hoogte was, maar dat Bea zand erover wilde en de AIVD daarom niet al te diep is gaan graven (zo niet dat is het wel heel incompetente club).
En ik verwacht niet dat als dat het geval zou zijn. dat Bea dat zal willen toegeven, moet ze Mabel wil heel hoog hebben zitten.
quote:Een mens kan hoop hebben, toch?
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:07 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Alleen als het kabinet koste wat kost die Toestemmingswet door het parlement wil sluizen, en de Kamer tegenstemt. En zelfs in dat geval niet per definitie, maar het zou kunnen dat Balkenende zijn politieke lot eraan verbindt.
Onwaarschijnlijk trouwens, want je ziet nu al dat Balkenende zich aan alle kanten aan het indekken is.
-edit- Het zou natuurlijk ook kunnen dat blijkt dat Balkenende al wel op de hoogte was van het feit dat de vriendschap tussen Mabel en Bruinsma verder ging dan in eerste instantie werd gemeld. Dan heeft hij meegewerkt aan het liegen, en kan het hem zijn kop kosten.
Wacht alweer met volle spanning op het moment dat een nieuwe oproep om te steppen in de bus valt
quote:--------> SHO
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:26 schreef Koos Voos het volgende:
Nu komt Weekend weer met het nieuwtje dat ze ooit een relatie had met de huidige staatssecretaris van Sociale Zaken, Mark Rutte.![]()
quote:Tsja, Het zijn vooralsnog roddels, en dat kun je als AIVD niet als bewijs neerzetten.
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:33 schreef milagro het volgende:Maar het zou best kunnen dat iedereen gewoon op de hoogte was, maar dat Bea zand erover wilde en de AIVD daarom niet al te diep is gaan graven (zo niet dat is het wel heel incompetente club).
Mabel is idd "een beetje dom" geweest om dingen te verzwijgen, zoals het doorbrengen op de boot.
Peter R. de Vries beschikt volgens de Telegraaf over nog meer aanwijzingen:
- Aanwijzingen voor etentje moeder van Mabel en Mabel met Bruinsma en drugshandelaar Jack Stroek
- Aanwijzingen contacten vader Mabel met Bruinsma
- Aanwijzingen dat Mabel een rouwadvertentie heeft geplaatst n.a.v. dood Bruinsma.
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 04-10-2003 21:02]
quote:Ja als die geen toestemming vraagtom te trouwen is hij / zij automatisch troonopvolger af.
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:55 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hoe niet? Maxima is inmiddels zwanger.
quote:Ook als ze wel toestemming krijgen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Ja als die geen toestemming vraagtom te trouwen is hij / zij automatisch troonopvolger af.
-------
"Da Silva fantaseerde over Mabel"
AMSTERDAM - Een voormalige lijfwacht van Klaas Bruinsma heeft twijfel gewekt aan de uitlatingen van Charlie da Silva over de relatie van de topcrimineel met Mabel Wisse Smit. Voor Radio 1 zei hij zich haar slechts vaag te herinneren.
Geurt Roos was net als Da Silva in de jaren 1988-1990 lijfwacht van Bruinsma. Hij noemt de Chileen "een fantast en een drol". Bruinsma had volgens hem heel veel vriendinnen en liet zich niet door een vrouw het hoofd op hol brengen.
Roos sluit niet uit dat er vriendinnen waren die niets wisten van Bruinsma¿s criminele activiteiten. Vrouwen werden daar volgens hem altijd buitengehouden.
Bron: NOS Teletekst
-------
die geurt roos is in ieder geval niet een onbekende.
er is bij zijn toenmalige huis in ermelo al eens een aanslag gepleegd, waarbij een 18 jarige jongen uit amersfoort of bunschoten om het leven is gekomen, terwijl roos het doelwit was.
ik vraag me af wie ik meer geloof: roos of die charlie...
De Tilburgse hoogleraar criminologie Fijnaut pleitte in hetzelfde programma voor een extern onderzoek om het onafhankelijke karakter en de objectiviteit ervan te onderstrepen. Volgens hem gaat het onderzoek waarschijnlijk enkele maanden duren. Premier Balkenende had het vrijdag over enkele weken. Remkes zei zondag dat hij er "zeer tegen" zou zijn als het onderzoek een " langslepend proces" zou worden. "Daarmee is de zaak niet gediend."
Mabel Wisse Smit verklaarde eerder dat ze de in 1991 doodgeschoten topcrimineel Klaas Bruinsma maar oppervlakkig heeft gekend. Vorige week kwam een in Chili verblijvende voormalige lijfwacht van Bruinsma met het verhaal dat Wisse Smit een langdurige intieme relatie met zijn baas zou hebben gehad en ook heel goed zou hebben geweten dat deze een crimineel was. Wisse Smit paste haar verhaal daarop in zoverre aan dat ze toegaf enkele malen op Bruinsma's boot te hebben overnacht.
Remkes relativeerde zondag de getuigenis van de ex-lijfwacht overigens. Hij wees er op dat het gaat om iemand met een crimineel verleden.
bron:De Telegraaf
quote:Dat verhaal van die Charlie hechtte ik zowiezo al niet teveel waarde aan, het ene moment mocht er niemand op de boot, het volgende moment zaten ze met hun vijven op die boot, dan sliep Klaas weer achter dan weer voor..... Ik had het idee dat hij maar een end de ruimte in lulde.
Op zondag 5 oktober 2003 01:17 schreef evert het volgende:
dit werpt toch weer een iets andere blik op de zaak....-------
"Da Silva fantaseerde over Mabel"
AMSTERDAM - Een voormalige lijfwacht van Klaas Bruinsma heeft twijfel gewekt aan de uitlatingen van Charlie da Silva over de relatie van de topcrimineel met Mabel Wisse Smit. Voor Radio 1 zei hij zich haar slechts vaag te herinneren.
Geurt Roos was net als Da Silva in de jaren 1988-1990 lijfwacht van Bruinsma. Hij noemt de Chileen "een fantast en een drol". Bruinsma had volgens hem heel veel vriendinnen en liet zich niet door een vrouw het hoofd op hol brengen.Roos sluit niet uit dat er vriendinnen waren die niets wisten van Bruinsma¿s criminele activiteiten. Vrouwen werden daar volgens hem altijd buitengehouden.
Bron: NOS Teletekst-------
die geurt roos is in ieder geval niet een onbekende.
er is bij zijn toenmalige huis in ermelo al eens een aanslag gepleegd, waarbij een 18 jarige jongen uit amersfoort of bunschoten om het leven is gekomen, terwijl roos het doelwit was.ik vraag me af wie ik meer geloof: roos of die charlie...
quote:Dat was een uitspraak van Premier Balkenende.
Volgens hem gaat het onderzoek waarschijnlijk enkele maanden duren. Premier Balkenende had het vrijdag over enkele weken. Remkes zei zondag dat hij er ,,zeer tegen'' zou zijn als het onderzoek een ,,langslepend proces'' zou worden. ,,Daarmee is de zaak niet gediend.''
Wat krijg ik hiervan een viese smaak in mijn mond.
Omdat het iemand is die met iemand van het Koninklijk Huis trouwt moet het er maar snel doorgeragt worden?
Hallo waar zijn we mee bezig dan?
Er zijn voor dit soort zaken juist extreme controle-werkzaamheden ingesteld en dat dan nu maar overboord gooien omdat "ach...het is toch wel goed" gedachte de boventoon voert?
... Als blijkt dat Mabel idd. meer heeft gedaan dan zij wil toegeven dan moet zij maar afstand van de Troon doen als ze toch zo graag wil trouwen.
Ik verdenk trouwens dat zijn nogal geilt op machthebbende typetjes gezien haar levensloop van vriendjes.
Opvallend ook dat Beatrix die ex-vriendin die eigenlijk een smetteloos verleden had,Emily, niet moedt en vervolgens kiezen haar zonen allemaal (bijna) vriendinnen uit die een niet echt smetteloos verleden blijken te hebben .
Snap jij het nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |