De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -40-
[POLslowchat] Nog maar 2 nachtjes slapen -41-
[POL-chat] Dinsdag Decisionday -42-
[POL-chat] Nu Nog Zonder Maartje -43-
[POLslowchat] Links, rechts, in de maat... -44-
[POLslowchat] Voorwaarts, kin omhoog! -45-
[POLslowchat] Wie wordt de nieuwe mod? -46-
[POLslowchat] The Great Dictator -47-
[POLslowchat] Wachten op de PvdA-begroting... -48-
[POLslowchat] Vergeet Bassie (SGP) niet! -49-
[POLslowchat] Wordt nu ook burgemeester! -50-
[POLslowchat] Wie zal het gaan worden....?? -51-
[POLslowchat] ingeburgerde fokkers! 52
[POLslowchat] "koffie met gebak" deel 53
Game on
quote:"veritas odium parit" zou Sjun gezegd hebben...
[POLslowchat] Democratie is slecht -54-
quote:De kans dat het daadwerkelijk een democratie wordt zijn ook niet echt hoopgevend. Misschien heeft het Turkse model (waar dus het leger de boel in de gaten houdt) nog wel de meeste kans.
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:21 schreef Sidekick het volgende:
Ik wil toch ff door gaan over het ontbreken van de democratie in Irak. Er wordt net gedaan of democratie de reden zou zijn van eventuele wanorde in de toekomst daar.
quote:Ik heb atheneum gedaan. Wat betekent veritas odium parit?
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:22 schreef Herostratos het volgende:[..]
"veritas odium parit" zou Sjun gezegd hebben...
quote:"De waarheid maakt vijanden", daarom nooit zeggen dat democratie slecht is...
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:23 schreef freako het volgende:
Ik heb atheneum gedaan. Wat betekent veritas odium parit?.
ik was ook te dom voor het gymnasium...
quote:Sorry, maar je snapt het volgens mij even echt niet. Het democratische model zal denk ik gewoon zwaar onder druk komen te staan door de diverse belanghebbenden die niks op hebben met democratie. De amerikanen is er echter veel aan gelegen om hun model erdoorheen gedrukt te krijgen. Het zal daar blijven rommelen, ik kan het mij gewoon niet anders voorstellen. En nog wat: Irak was toch aangevallen wegens de dreiging van WMD???
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:21 schreef Sidekick het volgende:
Ik wil toch ff door gaan over het ontbreken van de democratie in Irak. Er wordt net gedaan of democratie de reden zou zijn van eventuele wanorde in de toekomst daar.
quote:Ik heb atheneum met Latijn gedaan en weet het ook niet uit mijn hoofd, hoor
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:23 schreef freako het volgende:[..]
Ik heb atheneum gedaan. Wat betekent veritas odium parit?
.
quote:Dat heet dus toch gymnasium weet ik uit eigen ervaring!!!
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ik heb atheneum met Latijn gedaan en weet het ook niet uit mijn hoofd, hoor
Ik ga lekker werken . En ik ben morgenavond ofzo wel weer even online
.
.
quote:Da's met Latijn en Grieks. Daartussen zit nog Ath. met Latijn, of Gymn. zonder Grieks - hoe je het ook wil noemen.......
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat heet dus toch gymnasium weet ik uit eigen ervaring!!!
quote:Op mijn school was er gewoon geen (er werd geen Latijn en Grieks gegeven). Als ik gymnasium had willen doen, had ik elke dag naar de andere kant van Almelo moeten fietsen. Dat had ik er niet voor over.
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:25 schreef Herostratos het volgende:[..]
ik was ook te dom voor het gymnasium...
quote:Zei ik toch... ik was ook te dom...
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:02 schreef freako het volgende:
Op mijn school was er gewoon geen (er werd geen Latijn en Grieks gegeven). Als ik gymnasium had willen doen, had ik elke dag naar de andere kant van Almelo moeten fietsen. Dat had ik er niet voor over.
quote:Nee hoor. Gyumnasium is met Latijn EN Grieks. Ze gaven bij ons alleen Latijn. Die leraar wou er wel Grieks bijgeven, maar alleen op vrijdagmiddag en bij voldoende belangstelling. Helaas was er maar van 2 leerlingen belangstelling, dus geen Grieks
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat heet dus toch gymnasium weet ik uit eigen ervaring!!!
quote:Tja, verloedering heet het. Vroegah, heb ik dus gymn. Beta gedaan, maar dat was in praktijk apart latijn en voor de rest tussen de rest van het atheneum. Officieel hadden we als gymnasiasten minder uren voor Nederlands en zo (we waren slimmer...
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:00 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Da's met Latijn en Grieks. Daartussen zit nog Ath. met Latijn, of Gymn. zonder Grieks - hoe je het ook wil noemen.......
ps: ik mocht als gymn. beta-klant kiezen tussen grieks en latijn na 2 jaar latijn EN grieks te hebben gehad.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:53 schreef du_ke het volgende:
He mensen lief zijn!Ik ga lekker werken
. En ik ben morgenavond ofzo wel weer even online
.
.
quote:Nu onder de militaire leiding van de VS is het ook een rommeltje. Natuurlijk zal de democratie onder druk staan. Dat is hier niet anders. De uitspraak dat de democratie in Nederland vermoord was, was ook niet van de lucht. Dat betekend nog niet dat je via een militiare 'bezetting' de problemen op kunt lossen. Dan heb ik liever een bestuur dat democratisch is gekozen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:Sorry, maar je snapt het volgens mij even echt niet. Het democratische model zal denk ik gewoon zwaar onder druk komen te staan door de diverse belanghebbenden die niks op hebben met democratie. De amerikanen is er echter veel aan gelegen om hun model erdoorheen gedrukt te krijgen. Het zal daar blijven rommelen, ik kan het mij gewoon niet anders voorstellen.
quote:Dat dacht ik ook.
En nog wat: Irak was toch aangevallen wegens de dreiging van WMD???![]()
![]()
quote:Jij springt ook maar van mening naar mening of niet?
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:33 schreef Sidekick het volgende:
Dat dacht ik ook.![]()
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:13 schreef Sidekick het volgende:
Ik maar denken dat het geweldadige regime van Hussein de reden was dat deze oorlog nodig was.
quote:Ja, duh. Erg jammer om het "bezetting" te noemen. Dacht je dat een nieuw bestuur met een knip van de vingers wordt gerealiseerd? Dan moet je eerst een bestuurlijk apparaat invoeren om het mogelijk te maken. Dat heet voorbereiding...
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:33 schreef Sidekick het volgende:
Nu onder de militaire leiding van de VS is het ook een rommeltje. Natuurlijk zal de democratie onder druk staan. Dat is hier niet anders. De uitspraak dat de democratie in Nederland vermoord was, was ook niet van de lucht. Dat betekend nog niet dat je via een militiare 'bezetting' de problemen op kunt lossen. Dan heb ik liever een bestuur dat democratisch is gekozen.
quote:Nee hoor. Misschien heb ik het iets te beknopt beschreven, maar het is toch wel duidelijk wat ik bedoel? Ik zag de belangrijkste reden voor de aanval de dreiging van WMD's. Maar nu die WMD's niet gevonden zijn, is de reden 'opeens' veranderd in bevrijdingsoorlog (het geweldadige regije van Hussein omver werpen) voor de por-oorlog-mensen. In het vorige topic had jij het over de "geweldadige en onderdrukkende regime's nodig zijn". Daarop zei ik dat ik dacht dat de reden (van de pro-oorlog-mensen) het verwijderen van het geweldadige regime aldaar.
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:36 schreef Tikorev het volgende:[..]
Jij springt ook maar van mening naar mening of niet?
[..]
quote:Natuurlijk is er voorbereiding nodig, maar ik hoor het argument dat het bestuur moet wachten vanwege de aanslagen aldaar.
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, duh. Erg jammer om het "bezetting" te noemen. Dacht je dat een nieuw bestuur met een knip van de vingers wordt gerealiseerd? Dan moet je eerst een bestuurlijk apparaat invoeren om het mogelijk te maken. Dat heet voorbereiding...
quote:Nee hoor, de democratie leeft gewoon door.
En inderdaad, de democratie is vermoord sinds 6 mei 2002. Dat is een feit.
quote:Daar heb je gelijk in, maar waarom is de democratie dan dood?
Een hoop mensen werd de keuze ontnomen door de keuze van 1 persoon.
quote:En wat moeten die geopende ogen dan zien?
Verder zal het wel weer zijn beloop krijgen, daar vertrouw ik nog wel op in NL, maar het opent wel degelijk de ogen...
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:46 schreef Sidekick het volgende:
Natuurlijk is er voorbereiding nodig, maar ik hoor het argument dat het bestuur moet wachten vanwege de aanslagen aldaar.
[..] => dat hoor je niet van mij...Nee hoor, de democratie leeft gewoon door.
[..] => Een auto waarvan de deur gedeukt is, kan ook nog rijden...Daar heb je gelijk in, maar waarom is de democratie dan dood?
[..] => omdat de dader binnen 10 jaar alweer vrij is...En wat moeten die geopende ogen dan zien?
[..] => Dat er nog immer naieve mensen zijn...
quote:Klopt.
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:dat hoor je niet van mij...
quote:Weer correct. Ik ben het ook eens met je metafoor (ook qua gedeukte deur). En een rijdende auto is niet dood.
Een auto waarvan de deur gedeukt is, kan ook nog rijden...
quote:Het is misschien onterecht dat hij 12 jaar moet zitten, maar het heeft geen relevantie met een eventuele dood van de democratie.
omdat de dader binnen 10 jaar alweer vrij is...
quote:Idd. Maar over wat soort naieve mensen heb je het nu? Waar zijn die mensen naief over/in?
Dat er nog immer naieve mensen zijn...
[/quote]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |