quote:Knap kut als je Beta SOURCE code uitlekt. Zeker als het dan ook nog om Half-life 2 gaat.
from the i-hate-when-that-happens dept.
Pyroman[FO] writes "There is the Half Life 2 source code floating around the net right now. It looks to be about a month old. There's no official word from Valve on the source code leak yet. Unfortunately those who want to use it to cheat already have it, we need to get the word to legitimate customers to educate them about the situation. "
quote:De technologie achter Half-life 2 bekijken voor de nerds onder ons. Delen eruit 'kopieren' en aanpassen voor je eigen werk en uiteraard aangeklaagd worden wegens het bezit van de source code.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef julekes het volgende:
Leg mij eerst eens uit wat je met die source code kan doen
quote:nou je kan alles eraan veranderen, vervolgens hercompileren en spelen maar
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef julekes het volgende:
Leg mij eerst eens uit wat je met die source code kan doen
quote:Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken
Op donderdag 2 oktober 2003 19:20 schreef Anthraxx het volgende:[..]
De technologie achter Half-life 2 bekijken voor de nerds onder ons. Delen eruit 'kopieren' en aanpassen voor je eigen werk en uiteraard aangeklaagd worden wegens het bezit van de source code.
quote:source code is uitgelekt......slecht voor Half-Life2........goed voor de ontwikkeling van cheats.......dus niet goed voor de Half-life fans.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef Strolie75 het volgende:
En nu in gewone mensentaal voor de niet-nerds onder ons s.v.p.
zoiets?
quote:Of cheats bakken
Op donderdag 2 oktober 2003 19:20 schreef Marijnissen het volgende:[..]
nou je kan alles eraan veranderen, vervolgens hercompileren en spelen maar
Sloeg nergens op dus.
[Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 02-10-2003 19:22]
quote:Tis wat lastig te achterhalen dat er source code van half-life in een spel zit, aangezien de meeste source code van andere spellen dus wel geheim blijft
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef julekes het volgende:[..]
Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken
quote:Ook dat.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef julekes het volgende:[..]
Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken
quote:Jawel, de source code zijn alle programmaregels uit het hele spel... Het enige wat ze in principe hoeven te doen om het werkend te krijgen, is een compiler er overheen gooien (als het idd de volledige source code is)
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef julekes het volgende:[..]
Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken
quote:goed plan..
Op donderdag 2 oktober 2003 19:20 schreef Anthraxx het volgende:[..]
De technologie achter Half-life 2 bekijken voor de nerds onder ons. Delen eruit 'kopieren' en aanpassen voor je eigen werk en uiteraard aangeklaagd worden wegens het bezit van de source code.
link op de site zelf doet het echter niet..
quote:Goed punt.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef Wekko het volgende:[..]
Tis wat lastig te achterhalen dat er source code van half-life in een spel zit, aangezien de meeste source code van andere spellen dus wel geheim blijft
.
quote:Weinig... maar als je een game-developer bent, die van tevoren van plan was de engine te licensen om een nieuw spel uit te brengen, kan dit je een hoop geld besparen...
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef julekes het volgende:
Leg mij eerst eens uit wat je met die source code kan doen
Valve kan alleen bewijzen dat het misschien hun code is door de exe te reverse-engineeren... en DAT mag niet volgens de DMCA...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/816963
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, this bit of code is taken from the Half-Life SDK v2.3:
// Speak Sentence - say your cued up sentence.
//
// Some grunt sentences (take cover and charge) rely on actually
// being able to execute the intended action. It's really lame
// when a grunt says 'COVER ME' and then doesn't move. The problem
// is that the sentences were played when the decision to TRY
// to move to cover was made. Now the sentence is played after
// we know for sure that there is a valid path. The schedule
// may still fail but in most cases, well after the grunt has
// started moving.
And this is taken from the supposed Half-Life 2 SDK, from the npc_combine file:
// Speak Sentence - say your cued up sentence.
//
// Some grunt sentences (take cover and charge) rely on actually
// being able to execute the intended action. It's really lame
// when a grunt says 'COVER ME' and then doesn't move. The problem
// is that the sentences were played when the decision to TRY
// to move to cover was made. Now the sentence is played after
// we know for sure that there is a valid path. The schedule
// may still fail but in most cases, well after the grunt has
// started moving.
It's fake. Someone took the HL1 SDK and reworked it to make it look like the Half-Life 2 SDK
Heres another comment from the HL1 SDK:
// ISoundMask - Overidden for human grunts because they
// hear the DANGER sound that is made by hand grenades and
// other dangerous items.
And here is it's somewhat edited twin in the supposed Half-Life 2 SDK
Purpose: Overidden for human grunts because they hear the DANGER sound
As you can see the author of the fake SDK went ahead and changed some stuff here and there to make it look like the Half-Life 2 SDK. There is more but I'm not going to post it all here.
Edit: ok I'm going to say this too. The npc_combine file (which is part of the supposed HL2 SDK) and the hgrunt file from the HL1 SDK are very, very similar. That means that either A) Valve decided to basically reuse the Half-Life 1 SDK only making minor changes here and there, or that B) Some guy with a knowledge of programming went out and changed the files from the HL1 SDK to make them look like the files from the Half-Life 2 SDK.
Also, code was posted earlier showing the rendering engine for Half-Life 2 making OpenGl calls. Since Half-Life2 does NOT use OpenGl in any way, that code is false. Made up. Here is the code from this supposed HL2 code, it's found in a folder called glquake.h (suspicious):
#ifndef GLQUAKE_H
#define GLQUAKE_H
#pragma once
#pragma warning(disable : 4244) // MIPS
#pragma warning(disable : 4136) // X86
#pragma warning(disable : 4051) // ALPHA
#include "basetypes.h"
#include "quakedef.h"
#include "render.h"
#include "client.h"
#include "materialsystem/imaterialvar.h"
#include "bspfile.h"
Also from glquake.h
extern ConVar r_norefresh;
extern ConVar r_speeds;
extern ConVar r_speedsquiet;
extern ConVar r_lightmapcolorscale;
extern ConVar r_decals;
extern ConVar mp_decals;
extern ConVar r_lightmap;
extern ConVar r_lightstyle;
extern ConVar r_dynamic;
That just wouldn't be in Half-Life 2 code, it's quake code.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10591&perpage=15&pagenumber=30
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:23 schreef julekes het volgende:
Hoe ziet een source code eruit trouwens? Welke kleur bedoel ik.
code:ZoietsTDialog *pd = new TDialog(TRect(2,1,77,22),"Control Window");
ushort result;
if (pd) {
TSpeedControl *SpeedControl = new TSpeedControl(TRect(10,18,40,19),15,'#');
SpeedControl->setValue(1);
pd->insert(new TButton(TRect(4,18,9,20),"-",cmDown,bfDefault));
pd->insert(new TButton(TRect(41,18,46,20),"+",cmUp,bfDefault));
pd->insert(SpeedControl);
if (validView(pd) != 0) {
TrainZ::deskTop->insert(pd);
pd->setState(sfModal, True);
result = pd->execute();
}
}
quote:idd, ik heb wel interesse in die source code
Op donderdag 2 oktober 2003 19:18 schreef Slarioux het volgende:
Eens zoeken, kan nog leuk worden
quote:Is de Q2 online community dan nog erg 'levend'?
Op donderdag 2 oktober 2003 19:23 schreef Marijnissen het volgende:
overigens is de q2 code al langer vrijgegeven en daar zitten geen cheaters
quote:aha
Op donderdag 2 oktober 2003 19:24 schreef Anthraxx het volgende:[..]
code:ZoietsTDialog *pd = new TDialog(TRect(2,1,77,22),"Control Window");
ushort result;
if (pd) {
TSpeedControl *SpeedControl = new TSpeedControl(TRect(10,18,40,19),15,'#');
SpeedControl->setValue(1);
pd->insert(new TButton(TRect(4,18,9,20),"-",cmDown,bfDefault));
pd->insert(new TButton(TRect(41,18,46,20),"+",cmUp,bfDefault));
pd->insert(SpeedControl);
if (validView(pd) != 0) {
TrainZ::deskTop->insert(pd);
pd->setState(sfModal, True);
result = pd->execute();
}
}
quote:ik denk dat het hier alleen om de game-logic gaat, niet om de engine..
Op donderdag 2 oktober 2003 19:24 schreef ChOas het volgende:[..]
Weinig... maar als je een game-developer bent, die van tevoren van plan was de engine te licensen om een nieuw spel uit te brengen, kan dit je een hoop geld besparen...
Valve kan alleen bewijzen dat het misschien hun code is door de exe te reverse-engineeren... en DAT mag niet volgens de DMCA...
quote:Dan hebben ze er idd weinig aan aangezien ik me kan voorstellen dat die gamelogic ongelooflijk veel de engine aanspreekt.. msischien zouden ze er iets aan hebben voor de AI-routines ofzo.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:25 schreef NullPointer het volgende:[..]
ik denk dat het hier alleen om de game-logic gaat, niet om de engine..
quote:redelijk, maar het leeft nog
Op donderdag 2 oktober 2003 19:25 schreef E_Motion het volgende:[..]
Is de Q2 online community dan nog erg 'levend'?
Maar blijft wel zo dat dit een enorme ramp is voor Valve. Als de gast die gelekt heeft wordt gevonden kan die een enorme gevangenisstraf/boete krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 02-10-2003 19:57]
quote:de admin van halflife2.net beweert het tegenovergestelde:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:29 schreef wazoom het volgende:
Jongens (meiden), het is fake! Lees mijn post gewoon eens.. Het is gewoon fake...
quote:http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10591&perpage=15&pagenumber=35 < beetje onderaan
We've ( the hl2.net staff ) managed to get our hands on a copy and can confirm it's real. Funky stuff, shame it was leaked though.
quote:Onderbouwde post van mijn c/p: http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10591&perpage=15&pagenumber=30 moet je eens lezen, genoeg bewijs tegen.. Vooral het openGL bewijs...
Op donderdag 2 oktober 2003 19:30 schreef Xrenity het volgende:[..]
de admin van halflife2.net beweert het tegenovergestelde:
[..]http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10591&perpage=15&pagenumber=35 < beetje onderaan
quote:Sorry, maar dat vind ik niet erg overtuigend. Het is niet gelijk fake omdat iemand dat beweert. Kan ik ook wel.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:29 schreef wazoom het volgende:
Jongens (meiden), het is fake! Lees mijn post gewoon eens.. Het is gewoon fake...
quote:Blijkbaar niet dus..
Op donderdag 2 oktober 2003 19:29 schreef wazoom het volgende:
Jongens (meiden), het is fake! Lees mijn post gewoon eens.. Het is gewoon fake...
quote:Van dit soort nieuws krijg ik gewoon de komende maand geen odol meer.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:30 schreef Xrenity het volgende:[..]
de admin van halflife2.net beweert het tegenovergestelde:
[..]http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10591&perpage=15&pagenumber=35 < beetje onderaan
quote:En van het zelfde thread:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:31 schreef wazoom het volgende:[..]
Onderbouwde post van mijn c/p: http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10591&perpage=15&pagenumber=30 moet je eens lezen, genoeg bewijs tegen.. Vooral het openGL bewijs...
quote:
HL 1 sdk didnt have source code in it ,and since the HL 1 source code is never released ur totally wrong
Yes, as I said earlier, it is real code, and it is not just kludged from something totally unrelated, or even from earlier versions. The source is not an SDK -- the HLSDK was about 75MB, and only had what was required for mod-makers to make their mods; this file extracts to 160+MB. This DOES include source code for the engine, as well as every library that VALVe is using for other various aspects of the game (as were already mentioned: Havok, LipSinc, MS Speech, ...)
As a programmer, trust me: it is all real. and it does compile. See the list of compiled files I posted here: http://www.halflife2.net/forums/sho...?threadid=10591
Most of the EXE's run, and even HLDS will start, but can't load a map. the HL2.exe will start, but crashes immediately.
Also read the news topic at http://server.counter-strike.net/ if you're interested in arguments or explanations.
ik wil het wel heel graag zien, en ik weet niet hoor, maar als je overal in die code de methodes en variablen aanpast.. . (iemand meet veel vrije tijd)
quote:dat is dan fix illigaal, doen ze hier niet aan
Op donderdag 2 oktober 2003 19:36 schreef NullPointer het volgende:
ok iemand die een werkende link heeft naar de code?ik wil het wel heel graag zien, en ik weet niet hoor, maar als je overal in die code de methodes en variablen aanpast..
. (iemand meet veel vrije tijd)
quote:Nee, die krijgen alleen een SDK met net genoeg code om mods te kunnen maken.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:35 schreef NH het volgende:
Jzs, dus die nueckende mod makers hebben het verspreid?
quote:duh, dan wordt je ook gelijk gesued (wat een woorden ook weer die nederlands-engelse zooi
Op donderdag 2 oktober 2003 19:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
WAARSCHUWING!!!!!
Het is niet, ik herhaal NIET de bedoeling dat de source code, of een link naar de source code hier gepost gaat worden..
Einde mededeling.
quote:aaaaah cmon niet zo flauw, zien zien zien...
Op donderdag 2 oktober 2003 19:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
WAARSCHUWING!!!!!
Het is niet, ik herhaal NIET de bedoeling dat de source code, of een link naar de source code hier gepost gaat worden..
Einde mededeling.
quote:En een link naar een link naar de code ?
Op donderdag 2 oktober 2003 19:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
WAARSCHUWING!!!!!
Het is niet, ik herhaal NIET de bedoeling dat de source code, of een link naar de source code hier gepost gaat worden..
Einde mededeling.
Of een link naar een link naar een link naar de code ?
Hoever wil je gaan ?
De link naar de code staat al in de pagina waar de openings post naar linkt...
quote:Dat is niet strafbaar.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:40 schreef ChOas het volgende:[..]
En een link naar een link naar de code ?
Of een link naar een link naar een link naar de code ?
Hoever wil je gaan ?
De link naar de code staat al in de pagina waar de openings post naar linkt...
quote:Het zal je verbazen....
Op donderdag 2 oktober 2003 19:41 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Dat is niet strafbaar.
.
[/offtopic]
quote:die werkt dus niet..
Op donderdag 2 oktober 2003 19:40 schreef ChOas het volgende:De link naar de code staat al in de pagina waar de openings post naar linkt...
quote:Het lijkt me erg stug..
Op donderdag 2 oktober 2003 19:42 schreef ChOas het volgende:[..]
Het zal je verbazen....
[/offtopic]
quote:Zoals ook al in 1 van de commentaren van Slashdot staat...
Op donderdag 2 oktober 2003 19:43 schreef DeStedebouwer het volgende:
Wel grappig, maar het is toch te lam voor woorden dat je aan zoiets saais gaat sleutelen om dan 20 in plaats van 15 km/u te kunnen rennen o.i.d. Speel gewoon lekker dat spelleke.
We beginnen voorbij het punt van `security door obscurity` te komen...
Wanneer je een goede beveiliging hebt kan je iedereen een blue-print van die beveiliging laten zien...
quote:Je zou de engine zo om kunnen bouwen dat het niet meer herkenbaar is als HL2 en er je eigen spel mee op de markt brengen. Scheelt je ongeveer 20 miljoen aan ontwikkelingskosten.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:43 schreef DeStedebouwer het volgende:
Wel grappig, maar het is toch te lam voor woorden dat je aan zoiets saais gaat sleutelen om dan 20 in plaats van 15 km/u te kunnen rennen o.i.d. Speel gewoon lekker dat spelleke.
quote:Dan is het Half-Life niet meer. Zie het gemiep om Linux en SHO waar het om uiteindelijk 400 regels ofzo gaat.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:56 schreef Proto het volgende:[..]
Je zou de engine zo om kunnen bouwen dat het niet meer herkenbaar is als HL2 en er je eigen spel mee op de markt brengen. Scheelt je ongeveer 20 miljoen aan ontwikkelingskosten.
Als dit waar is, dan is het een doodklap voor Valve.
quote:Ga er maar van uit dat het echt is.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:05 schreef NullPointer het volgende:
ben benieuwd of dit echt of fake is, als het echt is, dan is Valve wel heel goed de lul..
quote:Waarschijnlijk niet. Er staat inderdaad Half-life 1 spul in die mapjes. Maar er werd ook al gesproken over materiaal wat met Steam te maken heeft. Bovendien staat er een waslijst aan wapens in, ergens in een bestand, die niet in Half-life 1 zaten. Misschien dat die Half-life 1 mapjes daar staan om er af en toe wat dingen van te gebruiken, net als dat bij Quake III en Doom 3 het geval is.
Op donderdag 2 oktober 2003 19:29 schreef wazoom het volgende:
Jongens (meiden), het is fake! Lees mijn post gewoon eens.. Het is gewoon fake...
quote:En die lijkt er toch wel verstand van te hebben.
Yes, as I said earlier, it is real code, and it is not just kludged from something totally unrelated, or even from earlier versions. The source is not an SDK -- the HLSDK was about 75MB, and only had what was required for mod-makers to make their mods; this file extracts to 160+MB. This DOES include source code for the engine, as well as every library that VALVe is using for other various aspects of the game (as were already mentioned: Havok, LipSinc, MS Speech, ...)
As a programmer, trust me: it is all real. and it does compile. See the list of compiled files I posted here: http://www.halflife2.net/forums/sho...?threadid=10591
Most of the EXE's run, and even HLDS will start, but can't load a map. the HL2.exe will start, but crashes immediately.Also read the news topic at http://server.counter-strike.net/ if you're interested in arguments or explanations.
quote:En hoe kan hij weten hoe de HL1 source eruit ziet ? is die ooit vrijgegeven ?
Op donderdag 2 oktober 2003 20:27 schreef Salvad0R het volgende:
Davidd, 1 van de leiders van ZVDK, zei net tegen me, nadat hij t een beetje had gelezen, dat t de source van HL 1 is, beetje aangepast, zodat ie HL 2 lijkt.
Onder voorbehoud of course.
quote:idd.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:31 schreef Westlander het volgende:[..]
En hoe kan hij weten hoe de HL1 source eruit ziet ? is die ooit vrijgegeven ?
quote:Naar mijn weten niet. Als HL1's source code er ook in zit, dan zou dat dus betekenen dat het waarschijnlijk om een echte leak gaat.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:31 schreef Westlander het volgende:[..]
En hoe kan hij weten hoe de HL1 source eruit ziet ? is die ooit vrijgegeven ?
quote:Het gaat er niet om of het wel of geen Halflife is. Het gaat erom dat er voor 20 miljoen aan technologie op straat ligt (schatting).
Op donderdag 2 oktober 2003 20:00 schreef Slarioux het volgende:[..]
Dan is het Half-Life niet meer. Zie het gemiep om Linux en SHO waar het om uiteindelijk 400 regels ofzo gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 02-10-2003 20:58]
quote:bron: http://forum.moddb.com/9/4690/?start=15#134950
Well, I've been looking through the source, and I've been found out some new info about HL2. Note that this info are mainly from filenames, so theres a good chance I'm wrong about some weapons/vehicles.I'll post a more detailed report later, I got to head to class.
Counter-Strike:
- Counter-Strike will be released with HL2 at launch. There are no new weapons so far. The only difference is an 'assault suit' which is just kevlar and a helmet. It seems though that the assualt suit as a coresponding .mdl file with it. Maybe if you were body armor you can see it on the player?
- Contains CS Bot code. Thats a no-brainer, we knew this from the beta.
- Comments in the CS Code talk about implementing ragdoll effects, not really a suprise. There's a lot of code, I just skimmed through it, probably more CS info there.
HL2:
- Here are some of the HL2 grenade-type weapons: AR2 (secondary machine gun grenade?), Beam, Bugbait, Brickbat, Energy, Frag, Hopwire, Molotov, Satchel, Scanner, Spit, Tripmine, Tripwire. Some of these names are vague, so whether its a grenade or something else remains unknown.
- HL2 items: Ammo, Antidode, Battery, Healthkit, Longjump, Security, Suit.
- A ton of NPC files, including monks, assasin, Barney, Combine, crane driver, stalker, bullsquid. There are also vehicle names including as npc files.
- Vehicles: Airboat, APC, Chopper, Crane, Jeep, JetSki.
- HL2 Weapons: Binoculars, Brickbat, Bugbait, CGaurd, Crowbar, Extinguisher, Flaregun, Frag, Gauss, HGM1, Hopewire, IceAxe, Immolator, IRifle, Manhack, Molotov, PhysCannon, Pistol, Rollerwand, RPG, Shotgun, Slam, SMG1, SMG2, SniperRifle, SticklyLauncher, StunStick, Thumper, Tripwire. In the code there are comments which explain the primary and secondary function of each weapon, I haven't look at them all, I'll update this with more info.
- There are a lot of HL1 references, like folders are files. Not sure what this means.
Team Fortress 2:
- TF2: Here are some classes: Chooser (maybe not a class), Commando, Defender, Escort, Infiltrator, Medic, Pyro, Recon, Snapper, Sniper, Support.
- Some words found in TF2 source, what the mean is in question: Burst rifle, Charged Plasma, Laser Rifle, Base Shield, Plasma Grenade Launcher, Combat Shield, Drain Beam, Flamethrower, Gas Can, Grenade Rocket, Limpet Mine, Mortar, Harpoon, Infiltrator, Laser Designator, Minigun, Repair Gun, Rocket Launcher, Shield Grenade, Two Handed Container.
- TF2 Vehicles: Battering ram, Flatbed, Motar, Motorcycle, Siege Tower, Tank, Wagon, Teleport station. 'Walkers': ministrider, strider.
- Other interesting words: Armor Upgrade, meteor, gasoline, vehicle bay, Builder, Hole, and Warrior 'bugs'. Shield wall, Four Wheel Vehicle, Barbed wire, buff station, dragons teeth, emp generator, manned missile launcher, power pack, rally flag, vehicle boost, mobile shield.
- TF2 'objects': Manned gun, Base Driver Gun, Base Upgrade, Driver Machine gun, Manned PlasmaGun.
Again, I've only looked at filenames, the actually code has comments that will help explain some items. More on that later. There are some strange things though, like in the HL autorun code it have a registry entry 'Half Life Day One'. That was the original HL1 demo wasn't it? Odd. Either way, I have a hard time believing this is fake, and if it is, excellent job to whoever did it.More detailing info on each gun/vehicle/item coming soon...
quote:Mjah ik dus ook
Op donderdag 2 oktober 2003 20:45 schreef NH het volgende:
Ik vind dit zo enorm kut he.
quote:Op zich kan dat beveiligd worden, door als de server connect een MD5 hash oid mee te sturen en die te vergelijken met een lijst van officiele hashes. Zodat alleen originele executables toegelaten worden.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:45 schreef DeStedebouwer het volgende:
Dat er ff een officiële bevestiging komt, dan weet ik tenminste zeker dat ik het spel niet online ga spelen...
quote:http://www.planethalflife.com/
A lot of wacky crap is currently going down in Half-Lifesville. There are a lot of rumors and bad information out there at the moment, just keep in mind that most of it is inaccurate or only partially true.
The Half-Life 2 source code has in fact been leaked, though. While this certainly isn't good, it doesn't appear to be catastrophically bad at this point either, since no actual Half-Life 2 game content or art was included. Again, downloading the source code will not enable you to play the game.We're hoping Valve will step up, do some damage control, and clear everything up.
- Fragmaster
quote:Ook dit is een stelling zonder bewijs..
Op donderdag 2 oktober 2003 21:09 schreef Westlander het volgende:[..]
http://www.planethalflife.com/
quote:http://www.schroet.com/scenenews.php?id=2074
So I know what you're thinking. "Yeah right Pyro, it's really just more suprise gay porn" but its the real deal. The source code for Valve's Half-Life 2 has been leaked to the net. An anonymous GWJ reader has verified this is real.I can confirm that this is indeed no fake ... The thing is available as a torrent download on the net. I don't know how much action they will take against people downloading this. ... The last edits are from a month ago (in the files). If this is fake, it is a damn good one. It looks very coherent. Over 100 megs unpacked source
There's still no official word from Valve and I haven't seen any other sites pick it up. There isn't any word on who leaked it either and from what I have heard the source doesn't give it away. Hopefully when this gets out in the open Valve can work with its partners to figure out who did this. Let's also hope it doesn't delay Half-Life 2 any further.
One things for sure, this can't be ignored. Those in the know already have it and they're probably working on their first cheat right now. Legitimate customers are the ones who need to know about this as they are the ones that will get their machine potentially broken into when they go online. You can't warez with month old source code, all it's good for is exploiting others in multiplayer and allowing crackers to make better cracks. Customers need to know that there are cheaters out there right now with the full Half Life 2 source code, if this is true.
So it does indeed look like a real version of the source code.Conclusions:
The code is about one month old.
It looks like a heavily modded version of HL1.
The threat with this release is not that the actual game will or can be "warezed" but rather that it will be easier to develop cheats.
nu krijgen we weer dat hele gezeik van vlagen cheaters
beetje jammer
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 02-10-2003 22:33]
Wil je eens een kans maken in een spelletje, heb je meteen al cheaters dmv aimbots en andere gay-stuff aan je broek hangen...
quote:Niet veel hoor, alleen een van de meest baanbrekende spellen op de PC in de recente geschiedenis.
Op donderdag 2 oktober 2003 22:30 schreef mcintosh het volgende:
Wat is Half Life?
quote:Ow ja sorry, had niet gezien dat ie in GAM stond
Op donderdag 2 oktober 2003 22:31 schreef E_Motion het volgende:[..]
Niet veel hoor, alleen een van de meest baanbrekende spellen op de PC in de recente geschiedenis.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Slashdot met een onwaar nieuwsbericht de wereld opschud
quote:Het kwam alleen niet origineel van Slashdot. Lees dan ook beter de bron.
Op donderdag 2 oktober 2003 22:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik geloof er niks van, totdat valve het zelf toe gaat geven. Tot die tijd beschouw ik het als een hoax.Het zal niet de eerste keer zijn dat Slashdot met een onwaar nieuwsbericht de wereld opschud
quote:Tot zover deze volstrekt nutteloze opmerking?
Op donderdag 2 oktober 2003 22:52 schreef sj44k het volgende:
Halflife was toch al niet leuk, en het zou niet beter worden... Ik blijf mooi bij BF1942
Alle slimme technische truukjes die ze zelf bedacht hebben zijn nu zo te lezen door concurerende developers. Ik ben benieuwd wat we daar van terug gaan zien in andere producten.
quote:Ik niet. Ik wil die source wel zien
Op donderdag 2 oktober 2003 22:27 schreef NH het volgende:
Kut, zolang op dit spel gewacht en nu word hij waarschijnlijk verneukt door dit.
En ik vind het ook echt verschikkelijk kut voor Valve, dit is wel het laatste wat je wil.
Ik kan wel janken.
quote:Ik sluit me hierbij aan
Op donderdag 2 oktober 2003 22:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik geloof er niks van, totdat valve het zelf toe gaat geven. Tot die tijd beschouw ik het als een hoax.Het zal niet de eerste keer zijn dat Slashdot met een onwaar nieuwsbericht de wereld opschud
quote:Zelfs programmeurs zeggen dat het echt is. Als zij ook echt programmeurs zijn, zie ik geen reden om daar aan te twijfelen. Ik heb er ten slotte geen verstand van.
Op donderdag 2 oktober 2003 23:16 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Ik sluit me hierbij aan
quote:Van Gabe zelf....... Dus geen hoax.
Ever have one of those weeks? This has just not been the best couple of days for me or for Valve.Yes, the source code that has been posted is the HL-2 source code.
Here is what we know:
1) Starting around 9/11 of this year, someone other than me was accessing my email account. This has been determined by looking at traffic on our email server versus my travel schedule.
2) Shortly afterwards my machine started acting weird (right-clicking on executables would crash explorer). I was unable to find a virus or trojan on my machine, I reformatted my hard drive, and reinstalled.
3) For the next week, there appears to have been suspicious activity on my webmail account.
4) Around 9/19 someone made a copy of the HL-2 source tree.
5) At some point, keystroke recorders got installed on several machines at Valve. Our speculation is that these were done via a buffer overflow in Outlook's preview pane. This recorder is apparently a customized version of RemoteAnywhere created to infect Valve (at least it hasn't been seen anywhere else, and isn't detected by normal virus scanning tools).
6) Periodically for the last year we've been the subject of a variety of denial of service attacks targetted at our webservers and at Steam. We don't know if these are related or independent.
Well, this sucks.
What I'd appreciate is the assistance of the community in tracking this down. I have a special email address for people to send information to, helpvalve@valvesoftware.com. If you have information about the denial of service attacks or the infiltration of our network, please send the details. There are some pretty obvious places to start with the posts and records in IRC, so if you can point us in the right direction, that would be great.
We at Valve have always thought of ourselves as being part of a community, and I can't imagine a better group of people to help us take care of these problems than this community.
Gabe
__________________
Gabe Newell
quote:Bron?
Op donderdag 2 oktober 2003 23:26 schreef AchJa het volgende:[..]
Van Gabe zelf....... Dus geen hoax.
quote:Wie is Gabe?
Op donderdag 2 oktober 2003 23:26 schreef AchJa het volgende:[..]
Van Gabe zelf....... Dus geen hoax.
quote:Het staat hier: http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10692
Op donderdag 2 oktober 2003 23:27 schreef Disorder het volgende:[..]
Bron?
quote:waar heb je dat vandaan ?
Op donderdag 2 oktober 2003 23:26 schreef AchJa het volgende:[..]
Van Gabe zelf....... Dus geen hoax.
quote:http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10692
Op donderdag 2 oktober 2003 23:27 schreef Disorder het volgende:[..]
Bron?
Na het meeste gelezen te hebben, ga ik er toch vanuit dat het klopt.
quote:Founder/Managing Director
Op donderdag 2 oktober 2003 23:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:[..]
Wie is Gabe?
quote:en wie zegt dat hij dat echt is op het forum? hij heeft dan welliswaar een oranje tekst onder z'n naam, maar ik blijf twijfelen.
Op donderdag 2 oktober 2003 23:33 schreef Westlander het volgende:[..]
Founder/Managing Director
Valve Software
quote:"You're in denial."
Op donderdag 2 oktober 2003 23:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:[..]
en wie zegt dat hij dat echt is op het forum? hij heeft dan welliswaar een oranje tekst onder z'n naam, maar ik blijf twijfelen.
quote:Jij zou het zeker wel leuk vinden als anderen je source zouden hebben waar aardig wat miljoen dollar aan technologie en tijd inzit.
Op donderdag 2 oktober 2003 23:00 schreef Najra het volgende:[..]
Ik niet. Ik wil die source wel zien
![]()
Ten tweede bereik je niet security by obscurity. Het systeem moet ook cheat vrij kunnen zijn zelfs als de source openbaar is. Maar goed, lullig voor Valve.
quote:Als dit waar is, dan...dan.... ARGH, HUFTERS..
Op donderdag 2 oktober 2003 23:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[PRETIME]HALF.LIFE.2.READ.NFO-DEViANCE PRED
quote:GVD die gasten zijn er snel bij!
Op donderdag 2 oktober 2003 23:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[PRETIME]HALF.LIFE.2.READ.NFO-DEViANCE PRED
quote:Ik niet maar ik denk de persoon die het onder ogen krijgt er wel blij mee zou zijn ja. Tough.
Op donderdag 2 oktober 2003 23:53 schreef NH het volgende:[..]
Jij zou het zeker wel leuk vinden als anderen je source zouden hebben waar aardig wat miljoen dollar aan technologie en tijd inzit.
Maar mag ik vragen waar ben jij dan zo gepikeerd over. Dat Valve een miljoenen verlies mis gaat lopen (wees gerust dat gebeurt niet) of dat de kans nu bestaat dat hl2 geen cheatvrij multiplayer zal hebben.
quote:En jullie komen er niet op dat de HL2 staff er niet gewoon een graantje van meepikt om nog meer goede publiciteit te krijgen? Zo gana de diehard coders die het niet lukt het spel toch nog kopen
Op donderdag 2 oktober 2003 19:31 schreef Slarioux het volgende:[..]
Sorry, maar dat vind ik niet erg overtuigend. Het is niet gelijk fake omdat iemand dat beweert. Kan ik ook wel.
quote:wat houdt dit in??
Op donderdag 2 oktober 2003 23:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[PRETIME]HALF.LIFE.2.READ.NFO-DEViANCE PRED
quote:Dat een warez-releasegroup, Deviance, nu de HL2 beta gereleased heeft.
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:16 schreef wc-eend het volgende:[..]
wat houdt dit in??
quote:pretime = voor release datum
Op donderdag 2 oktober 2003 23:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[PRETIME]HALF.LIFE.2.READ.NFO-DEViANCE PRED
half-life 2 lijkt me duidelijk
read.nfo = lees de moederneukende NFO file voor belangrijke notes
deviance= release groep
pred = .pre- nogwat
quote:Wel meer dan dat..
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:37 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben kwaad
quote:Eindelijk een spel dat het wachten waard is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:41 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wel meer dan dat..
Ik zit al zo fucking lang naar dat spel uit te kijken EN DAN DIT..
En ik ben bang dat het alleen nog maar erger wordt naarmate duidelijk wordt wat voor gevolgen dit heeft...
Ik hoop dat ze goede damagecontrole hebben bij Valve, want ik HAAT cheaters.
En nu ga ik mezelf in slaap huilen
quote:Dat is voor mij de reden geweest om nooit counterstrike te spelen..
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:44 schreef Refragmental het volgende:want ik HAAT cheaters.
quote:Die gevolgen vallen echt enorm mee.
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:41 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Wel meer dan dat..
Ik zit al zo fucking lang naar dat spel uit te kijken EN DAN DIT..
En ik ben bang dat het alleen nog maar erger wordt naarmate duidelijk wordt wat voor gevolgen dit heeft...
quote:En daar was de source niet eens van ....
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:47 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Dat is voor mij de reden geweest om nooit counterstrike te spelen..
.
quote:Hoop je..
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:51 schreef Najra het volgende:[..]
Die gevolgen vallen echt enorm mee.
quote:Het hoe en waarom het kan weet ik niet, interesseert me ook niet.
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:52 schreef Najra het volgende:[..]
En daar was de source niet eens van ....
hey ze hebben de source kennelijk niet eens nodig.
quote:Wel waar. Van Counter-strike hebben ze de source een aantal jaren geleden vrijgegeven. Daarom zijn er ook zo veel cheats voor.
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:52 schreef Najra het volgende:[..]
En daar was de source niet eens van ....
hey ze hebben de source kennelijk niet eens nodig.
quote:Dat denk ik niet. De code was nog lang niet af. Knappe programmeur die uit alleen 100 MB aan code een werkend spel kan maken.
Op vrijdag 3 oktober 2003 01:59 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Echt sneu man, die sourcecode is normaal gesproken zo ontzettend veel geld waard. Ik denk dat ze nu enorm veel geld aan licenties mis gaan lopen.
quote:Okay, het scheelt wel als die code nog lang niet af was, hoewel hij waarschijnlijk af genoeg was om er wat mee te maken. En daarbij kan men nu de truuks afkijken en code lenen voor in eigen spellen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 02:00 schreef GoodspeeD het volgende:
Dat denk ik niet. De code was nog lang niet af. Knappe programmeur die uit alleen 100 MB aan code een werkend spel kan maken.
Geloof me, de know-how die in je sourcecode zit is enorm veel geld waard. Ik kon m'n eigen sourcecode al verkopen voor een bedrag waarmee je een nieuwe auto kunt kopen (alleen was dat inclusief de rechten).
EDIT:
100MB aan code is gigantisch veel trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 03-10-2003 02:14]
Komt er het vervolg van half-life er eindelijk, is er een prutser die het leuk vind de code te verspreiden.
De cheats zullen wel om je oren vliegen binnenkort...
Was opzich niet van plan het spel te kopen omdat m'n pc het niet aan kan, maar ik vind dit in en in triest en onwijs balen voor Valve.
* CasB hoopt dat het alsnog een hoax is (ook al is dat erg onwaarschijnlijk)
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 02:13 schreef Najra het volgende:
er zal hooguit uit "beroepsinteresse" naar worden gekeken.
quote:Inderdaad ja, het aantal bedrijven wereldwijd wat serieus met game engine ontwikkeling bezig is, is ten eerste niet zo groot. Ten tweede zijn de meeste technieken die gebruikt worden bij iedereen wel bekend, het lastige is echter om het passend te maken in een complete engine. En die hele source code in zijn geheel is dus zeker niet wat ze ff kunnen jatten zoals jij kennelijk denkt. Wat wel gejat zou kunnen worden is bijvoorbeeld hoe Valve de AI oplost en dat een bedrijf een dergelijk systeem in hun eigen engine verwerkt.
Op vrijdag 3 oktober 2003 02:17 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
Half Life 2, DE meest veelbelovende titel van nu..Daar lekt 100mb aan source code van uit.. En dan is er alleen beroepsinteresse?.
Denk het niet..
Ik denk trouwens dat ze echt geen 2 jaar nodig hebben om er wat van te maken.. De game was zo goed als af.. Rest de vraag, HOEVEEL aan source code is er gelekt.
quote:De know-how is juist enorm belangrijk. Dat maakt die engines state-of-the-art. Even lezen hoe ze bepaalde dingen voorelkaar hebben gekregen en je bouwt het zo na zonder dat wie dan ook je wat kan maken. Er wordt in de games industrie juist zoveel mogelijk aan ideeën en know-how gejat.
Op vrijdag 3 oktober 2003 02:13 schreef Najra het volgende:
Het gaat niet zozeer om de know how maar dat het een werkende engine is als geheel. Overigens normaal gesproken ook met een hele riedel aan tools. Als een ander bedrijf dat moet jatten moet dat ook passend gemaakt worden binnen hun eigen engine. Tuurlijk is dat met sporadische delen te doen, maar geen enkel serieus ontwikkelbedrijf gaat daar 2 jaar planning op baseren. Er zal hooguit uit "beroepsinteresse" naar worden gekeken.
Misschien moeten ze maar patent aanvragen over de belangrijkste technologie die ze bedacht hebben in die engine, hoewel het heel lastig hard te maken is zulke rechtzaken.
quote:Dat ze de hele source code niet kunnen gebruiken begrijp ik ook wel..
Op vrijdag 3 oktober 2003 02:24 schreef Najra het volgende:[..]
Wat wel gejat zou kunnen worden is bijvoorbeeld hoe Valve de AI oplost en dat een bedrijf een dergelijk systeem in hun eigen engine verwerkt.
quote:Een programmeur die voor software patenten is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 02:35 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
De know-how is juist enorm belangrijk. Dat maakt die engines state-of-the-art. Even lezen hoe ze bepaalde dingen voorelkaar hebben gekregen en je bouwt het zo na zonder dat wie dan ook je wat kan maken. Er wordt in de games industrie juist zoveel mogelijk aan ideeën en know-how gejat.
Misschien moeten ze maar patent aanvragen over de belangrijkste technologie die ze bedacht hebben in die engine, hoewel het heel lastig hard te maken is zulke rechtzaken.
quote:
Taken from the QT3 forum:"*IX*Aszurom wrote:
[edit - Apparently the distributed file - which is supposed to be widely available on the EDIT scene now - also contains the source for Steam. Furthermore, it has the cd-key encryption/validation mechanism in it apparently, which would make sense for Steam. People are also validating that the HL2.ico file is the real one, and there are a lot of publicly unreleased monsters and weapons named in here that appear to make it seem VERY legit.
If the part about the cd-key code being out in the wild is true... well, how far back do you think it'll push the game NOW? I'd assume their packaging has already been printed, which means the cd-keys are generated and on the cases. Hrm. Maybe they'll have to ship inserts that say "here's your real cd-key... ignore the one on the case"?]"
quote:Nee, ik ben er zeker geen voorstander van, maar dat is nog het enige wat ze zouden kunnen doen, hoewel het waarschijnlijk ook niet veel helpt.
Op vrijdag 3 oktober 2003 02:40 schreef Najra het volgende:
Een programmeur die voor software patenten is.
quote:
The code is real im preaty sure, from what i heard..
This is indeed a very sad day..
like the WTC incident but online.. really
Enige wat er nu gelekt is waarschijnlijk de code van de Game-Engine. Dit is enkel een gedeelte. Tuurlijk is het niet leuk dat mensen nu een kijk in de keuken geven hoe heel het zooitje aan elkaar gekoppeld wordt, maar als buitenstaander kun je hier echt weinig mee. D'r zitten duizenden bestanden in de gelekte source dat je gewoon door de bomen het bos niet meer ziet. Zonder documentatie is dit gewoon een onbegonnen zaak.
En op de "game-engine" zal pas de game gebouwd moeten worden.
Maar al die elementen zie je niet terug in deze "vroege lek". Dus iedereen die denkt dat je na compilatie een volledig spel hebt is gewoon een idioot...d'r mist gewoon nog teveel hierin...
Ach ja, interessant om te zien misschien maar echt werkbaar voor een buitenstaander is het niet echt...
quote:De geruchten houden maar niet op, maar dit is op zich een heel zinnige opmerking..
Well, Some guys at halflife2 net made interesting point. I agree with them and here I suspect now.
Gabe sounds like sorry *** and pathetic kid (I know it may be offensive but read on please). His "call" for community doesn't look like voice of millionaire running serious company. He describes very serious lacks of (any) inet security, antivirus/trojan protection, etc. If there is in Valve access from internet-connected computer to full source code, I wonder who is hired there to keep security in Valve ? Some kids? Now - asking "community" is really pathetic. FBI, special internet security agencies would help 100x better to locate hacker.
Hacker stolen just source code but no textures, models or anything usable to create at least simple map? He doesn't wanted alpha/betal exes ?
Conclusion:
This is clever hoax made by Valve to get some time and shut up "OMG delay, I can't wait, when it'll be, ..." whiners.
Good way to gather clients around - omg we experienced terrible, hug us poor guys. I don't buy it.
I don't have source code but from people has posted there are some strange things in this "source" - Some weapons have funny names (?), there is nowhere mention about MP-7 PDW, which is in HL2 (is used by Gorddon in videos), no manipulator (?). Why there is OpenGL code used - HL2 uses DX only, old mods will be ported with conversion tool and recompiled, so there is no need for OpenGL.PS. Don't you think that looks strange that Valve allows all these discussions about stolen source code on their own forums ?
quote:Tja, een groot gedeelte hiervan wordt toch waarschijnlijk weer gebruikt voor de HL2 SDK. Het pakket wat wordt geleverd voor geïnteresseerden die een een game willen bouwen op de Half-life 2 engine. Enige wat hier geleverd wordt is een "gereedschapskist" voor het inladen van plattegronden, modellen, physica, special effecten, afhandeling van grpahics e.d. Maar nog, die dingen moeten zelf aangeroepen worden door het geprogrammeerde game-gedeelte of moeten zelf misschien nog worden aangepast voor een andere game. Vroeg of laat zullen mensen het toch wel zien als ze er zelf mee gaan ontwikkelen (mag gewoon mits er wel licentiekosten voor worden betaald). En krijg jij weer leuke games op je plank...
Op vrijdag 3 oktober 2003 03:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nee, het is iig niet een complete game..
Maar wat ik her en der van programmeurs lees op verschillende fora is dat het wsl de complete source code is..
quote:dus van deviance is niet waar.
A lot of wacky crap is currently going down in Half-Lifesville. There are a lot of rumors and bad information out there at the moment, just keep in mind that most of it is inaccurate or only partially true.
The Half-Life 2 source code has in fact been leaked, though. While this certainly isn't good, it doesn't appear to be catastrophically bad at this point either, since no actual Half-Life 2 game content or art was included. Again, downloading the source code will not enable you to play the game.This is not the first time source code has leaked, Quake's source code was leaked in early 1997, for example. It's not the end of the world. And no, the source leak is not the reason for the HL2 delay.
bron: http://www.planethalflife.com/
een vriend van mij vond alle spullen in 1x :| alleen niet t spel zelf.. die wil ik trouwens ook NOG niet ik wacht lekker tot it uit is...
quote:Het klinkt wel logisch, maar er zouden echt werkende stukken in die code zitten, zelfs van dat dure Havok-dinges. Dat ga je toch niet de wijde wereld inslingeren om van die klagende fanboys af te zijn? Volgens veel programmeurs is die code gewoon echt, en niet verzonnen. Er staat inderdaad Half-life 1 spul tussen, maar zo raar is dat toch niet? Voor Doom 3 worden toch ook kleine stukjes code uit Quake III gebruikt?
Op vrijdag 3 oktober 2003 03:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
+5 interessant..
[..]De geruchten houden maar niet op, maar dit is op zich een heel zinnige opmerking..
Bovendien, wie zegt dat hij geen officiële authoriteiten heeft ingeschakeld? Hij kan het toch net zo goed via politie én community proberen op te lossen?
quote:Dat zou wel een hele goeie zijn van Valve. Niet alleen winnen ze er een hoop tijd door. Maar ook nog zetten ze een hoop hackers/cheaters op een dwaalspoor door ze de verkeerde informatie te laten hacken.
Op vrijdag 3 oktober 2003 03:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
+5 interessant..
[..]De geruchten houden maar niet op, maar dit is op zich een heel zinnige opmerking..
quote:-edit-
Op donderdag 2 oktober 2003 23:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[PRETIME]HALF.LIFE.2.READ.NFO-DEViANCE PRED
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 03-10-2003 13:48]
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:15 schreef ChesterHQ het volgende:-edit-
Ik heb um zelf niet gedownload, zag een linkje staan, maar ik ga ervanuit dat dit dus nep is.
voor de Source zijn nu zoveel aanwijzingen dat het misschien wel waar zou kunnen zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 03-10-2003 13:49]
Ok het is een zware klap voor valve, maar het is niet het einde van HL2, encryptie en decryptie voor keys kunnen herschreven worden.. (niet veel werk)
en ze kunnen nog genoeg andere kleine aanpassingen maken waardoor cheaters geen kans meer krijgen, het echte probleem is gewoon de knowhow van valve wat nu open en bloot op het internet ligt.
maar geloof me maar dat het fuckin veel spul is (miljoenen regels code), en deze source heb je niet 123 door, vooral omdat er ook veel overbodige en ouwe code doorheen zit gebakken..
quote:nou ik kan aardig begrijpen wat er staat.... het lijkt veel op hl1 alleen nu wat 'advanced' omdat ik nu al 1 jaar en wat maanden voor halflife code (mods enzo) weet ik wel wat alles ongeveer betekent... alleen van die engine code snap ik nog geen bal hahaha...
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:57 schreef NullPointer het volgende:
Het is waar, accepteer het nou maar gewoon..Ok het is een zware klap voor valve, maar het is niet het einde van HL2, encryptie en decryptie voor keys kunnen herschreven worden.. (niet veel werk)
en ze kunnen nog genoeg andere kleine aanpassingen maken waardoor cheaters geen kans meer krijgen, het echte probleem is gewoon de knowhow van valve wat nu open en bloot op het internet ligt.
maar geloof me maar dat het fuckin veel spul is (miljoenen regels code), en deze source heb je niet 123 door, vooral omdat er ook veel overbodige en ouwe code doorheen zit gebakken..
en voor de cheaters outside there CHEATS Suck
quote:Ik zeg ook niet dat het geen HL2 code is, alleen dat het niet erg bruikbaar is..
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:45 schreef Disorder het volgende:[..]
Het klinkt wel logisch, maar er zouden echt werkende stukken in die code zitten, zelfs van dat dure Havok-dinges. Dat ga je toch niet de wijde wereld inslingeren om van die klagende fanboys af te zijn? Volgens veel programmeurs is die code gewoon echt, en niet verzonnen. Er staat inderdaad Half-life 1 spul tussen, maar zo raar is dat toch niet? Voor Doom 3 worden toch ook kleine stukjes code uit Quake III gebruikt?
Bovendien, wie zegt dat hij geen officiële authoriteiten heeft ingeschakeld? Hij kan het toch net zo goed via politie én community proberen op te lossen?
De vragen waar een hoop coders mee zaten zijn de volgende:
Call me paranoid, maar all and all is het genoeg om mij te laten twijfelen aan de echtheid van deze hack.. Het zou me niets verbazen als Valve dit doet om tijd te winnen.. Het schoot bij de meeste gamers in het verkeerde keelgat dat de game, daags voor de release alsnog werd uitgesteld..
Naja, time will tell.. .
This is what Gabe Newell had to say:
quote:
--------------------------------------------------
1) Starting around 9/11 of this year, someone other than me was accessing my email account. This has been determined by looking at traffic on our email server versus my travel schedule.
2) Shortly afterwards my machine started acting weird (right-clicking on executables would crash explorer). I was unable to find a virus or trojan on my machine, I reformatted my hard drive, and reinstalled.
3) For the next week, there appears to have been suspicious activity on my webmail account.
4) Around 9/19 someone made a copy of the HL-2 source tree.
5) At some point, keystroke recorders got installed on several machines at Valve. Our speculation is that these were done via a buffer overflow in Outlook's preview pane. This recorder is apparently a customized version of RemoteAnywhere created to infect Valve (at least it hasn't been seen anywhere else, and isn't detected by normal virus scanning tools).
6) Periodically for the last year we've been the subject of a variety of denial of service attacks targetted at our webservers and at Steam. We don't know if these are related or independent.
Well, this sucks.
What I'd appreciate is the assistance of the community in tracking this down. I have a special email address for people to send information to, helpvalve@valvesoftware.com. If you have information about the denial of service attacks or the infiltration of our network, please send the details. There are some pretty obvious places to start with the posts and records in IRC, so if you can point us in the right direction, that would be great.
We at Valve have always thought of ourselves as being part of a community, and I can't imagine a better group of people to help us take care of these problems than this community.
--------------------------------------------------
quote:Ik zal maar even duidelijkheid maken :
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
2de waarschuwing!!
Nogmaals, zolang niet duidelijk is wat er gelekt is en hoe illegaal wil ik geen screenshots, links naar downloads of andere zaken die enigszins illegaal kunnen zijn.
De eerstvolgende die dat WEL doet is het haasje..
Het is de complete sourcecode van HL1, HL2 TF1 en TF2.
Ook zit de sourcecode van Worldcraft erbij (hun level-editor),
en de source van software die ze gelicenseerd hebben.
(de physics-engine van Havok/Ipion, Talkback lipsynch software source etc)
Hoe illegaal het is : zo illegaal als het maar kan.
Het is geen fake, en het is heel naar voor Valve.
Zo te zien is het gedaan door de jongens van de myg0t-clan,
en ik denk dat 't niet al te lang zal duren voor ze opgepakt worden.
(Ze hebben ingebroken bij Valve dmv. een buffer-overflow-hack in Outlook (met custom-made attack-utils gemaakt voor de Valve-hack)).
Ik zou niet graag in de schoenen van de dader(s) staan nu
(Aangezien computervredebreuk in de US nu gelijk gesteld is aan terrorisme )
quote:Bron?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:21 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Ik zal maar even duidelijkheid maken :
Het is de complete sourcecode van HL1, HL2 TF1 en TF2.
Ook zit de sourcecode van Worldcraft erbij (hun level-editor),
en de source van software die ze gelicenseerd hebben.
(de physics-engine van Havok/Ipion, Talkback lipsynch software source etc)Hoe illegaal het is : zo illegaal als het maar kan.
Het is geen fake, en het is heel naar voor Valve.
Zo te zien is het gedaan door de jongens van de myg0t-clan,
en ik denk dat 't niet al te lang zal duren voor ze opgepakt worden.(Ze hebben ingebroken bij Valve dmv. een buffer-overflow-hack in Outlook (met custom-made attack-utils gemaakt voor de Valve-hack)).
Ik zou niet graag in de schoenen van de dader(s) staan nu
(Aangezien computervredebreuk in de US nu gelijk gesteld is aan terrorisme)
quote:Bron ?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:24 schreef CasB het volgende:[..]
Bron?
Edit:
Nadere uitleg :
De source is absoluut echt, een faker zou geen moeite nemen om een complete Direct3D9-renderer te implementeren,
code voor de strider uit de E3-demo te maken inclusief benodigde AI en inverse-kinematics,
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat 't bij myg0t vandaan kwam is duidelijk, die waren de eerste die er mee kwamen.
(En ze bieden de src nog steeds aan op hun website).
[Dit bericht is gewijzigd door L.Denninger op 03-10-2003 15:29]
quote:Aight ok
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:27 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Bron ?
Kijk maar even in m'n profile,
ik heb zelf de source even doorgeneusd om te weten wat er nou waar was en wat niet.
Ik denk dat ik redelijk gekwalificeerd ben om zo'n inschatting te kunnen maken
quote:Ongetwijfeld, maar ik heb inmiddels van nog veel meer coders gelezen dat het bij lange na niet compleet is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
Ik denk dat ik redelijk gekwalificeerd ben om zo'n inschatting te kunnen maken
quote:Als Gabe zelf zegt dat het echt is, lijkt me dat voldoende bewijs.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:29 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ongetwijfeld, maar ik heb inmiddels van nog veel meer coders gelezen dat het bij lange na niet compleet is.
.
www.hl2online.com heeft er ook over gepost
quote:Dan twijfel ik aan de competentie van die coders aangezien ik zonder moeite een hl2-executable heb kunnen compilen
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:29 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ongetwijfeld, maar ik heb inmiddels van nog veel meer coders gelezen dat het bij lange na niet compleet is.
.
de source is compleet,
er zit alleen natuurlijk geen content bij, dus of je er wat mee kan is een tweede.
(Zonder models, maps, etc doe je niet zoveel).
'T is dus alleen interessant voor coders en mensen die cheats willen maken.
(Ze zullen nu de netwerk-code behoorlijk moeten herzien aangezien niemand nu meer iets hoeft te reverse-engineeren of te packet-grabben - de complete netwerk-code is voor iedereen te zien)
[Dit bericht is gewijzigd door L.Denninger op 03-10-2003 15:32]
quote:Gabe kan zoveel zeggen.. Het kan ook gewoon slimme marketing zijn..
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:31 schreef tgfd het volgende:[..]
Als Gabe zelf zegt dat het echt is, lijkt me dat voldoende bewijs.
www.hl2online.com heeft er ook over gepost
quote:Dat was een hoax.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:21 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Ik zou niet graag in de schoenen van de dader(s) staan nu
(Aangezien computervredebreuk in de US nu gelijk gesteld is aan terrorisme)
quote:Er zijn er wel meer die het eea konden compilen.. Er was er zelfs een die beweerde tot aan het loading screen te komen..
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:31 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Dan twijfel ik aan de competentie van die coders aangezien ik zonder moeite een hl2-executable heb kunnen compilen
de source is compleet,
er zit alleen natuurlijk geen content bij, dus of je er wat mee kan is een tweede.
(Zonder models, maps, etc doe je niet zoveel).
'T is dus alleen interessant voor coders en mensen die cheats willen maken.
(Ze zullen nu de netwerk-code behoorlijk moeten herzien aangezien niemand nu meer iets hoeft te reverse-engineeren of te packet-grabben - de complete netwerk-code is voor iedereen te zien)
quote:Denk je nou echt dat ze op 3rd party fansites posten, een nieuw email account voor enige informatie hierover aanmaken, en beweren dat het echt is puur om marketing redenen?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:32 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Gabe kan zoveel zeggen.. Het kan ook gewoon slimme marketing zijn..
Behalve dat, ik heb nooit beweerd dat het nep is..
Nah. En nee, ik weet dat je dat ook nooit beweerd hebt.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:44 schreef Refragmental het volgende:
Ik begin steeds meer te hopen op een hoax, en het lijkt er ook steeds meer op.
Gelukkig maar
quote:Je moest is weten hoeveel geld hier op het spel staat..
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:43 schreef tgfd het volgende:[..]
Denk je nou echt dat ze op 3rd party fansites posten, een nieuw email account voor enige informatie hierover aanmaken, en beweren dat het echt is puur om marketing redenen?
Nah. En nee, ik weet dat je dat ook nooit beweerd hebt.
quote:ik kan me echt niet voorstellen dat je expres een stuk source code gaat lekken, dat is niet logisch.
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:46 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
Als er een ding inmiddels vast staat, is dat het de echte code is...
Nu rest de vraag, is het bruikbaar en echt gejat..
Of is dit "gelekt" door Valve, niet echt waardevol, en een truuk om de release date te pushen..
Maar dat het echt is staat vast..
quote:De vraag is natuurlijk, hoe bruikbaar is die code..
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:47 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
ik kan me echt niet voorstellen dat je expres een stuk source code gaat lekken, dat is niet logisch.
Hacken is ook niet logisch. Je zet toch niet de waardevolle source op een pc die in verbinding staat met internet?
Dat zou pas echt dom zijn...
quote:Ergens is hier gezegd dat er footnotes bij staan van nog voor E3...
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:46 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
Als er een ding inmiddels vast staat, is dat het de echte code is...
Nu rest de vraag, is het bruikbaar en echt gejat..
Of is dit "gelekt" door Valve, niet echt waardevol, en een truuk om de release date te pushen..
Maar dat het echt is staat vast..
Twilight-zone achtige taferelen overal de laatste tijd.
quote:Ik zie hier half life 2 van deviance staan... 741mb.... Is al flink vaak gedownload.. maar zou het echt zijn... ?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:51 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
De vraag is natuurlijk, hoe bruikbaar is die code..
Veel coders hebben zo hun twijfels omdat er een hoop vage dingen in staan.. Zoals referenties naar OpenGL, wat niet in HL2 zit..
Maar er klopt gewoon iets niet aan dit verhaal.. Klaar.. Waar blijft de officiele mededeling?
Alleen dat wat gepost is op een forum?
quote:Dat was ik.. Heb tot vanochtend zo'n beetje alle fora afgestruind en ben inmiddels vanalles tegen gekomen..
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:51 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ergens is hier gezegd dat er footnotes bij staan van nog voor E3...
Zou best oude code kunnen zijn die Valve heeft geschrapt en heeft laten uitlekken om zo echte publiciteit enzo te creeren.Twilight-zone achtige taferelen overal de laatste tijd.
quote:1) Het is geen hoax
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:51 schreef Refragmental het volgende:[..]
Ergens is hier gezegd dat er footnotes bij staan van nog voor E3...
Zou best oude code kunnen zijn die Valve heeft geschrapt en heeft laten uitlekken om zo echte publiciteit enzo te creeren.Twilight-zone achtige taferelen overal de laatste tijd.
3) Hij's compleet.
Geloof me, ik heb alles doorgeneusd van de physics-code tot de ai tot de renderer tot het trigger- en decal-systeem tot... etc.
Geen marketing-stunt dus.
Nogmaals, voor de meeste mensen is 't niet interessant (alleen voor coders), en voor game-developers is het alleen leuk als vergelijkings-materiaal.
Je kan niet makkelijk even iets kopieeren (als je dat al zou willen) aangezien alles verspreid is over miljoenen regels code in meer dan 7000 files. (En stukken gamecode zijn erg afhankelijk van elkaar - je kan dus niet zomaar een klein stukje eruit-pakken aangezien dat alleen werkt icm andere delen van de structuur)
Je zult dus niet snel HL2-code terug zien in een ander product,
mensen kunnen het wel gewoon als inspiratie zien.
aan de andere kant, developers kunnen er niet zoveel mee.
't is niet alsof je opeens legaal een spel kan maken met hun engine ofzo.
't is vervelend dat ze nu hun hele netwerk-code moeten herzien.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 03-10-2003 16:18]
quote:Waarom staat er nog niets op nfroce?
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:55 schreef PlaagGeest het volgende:[..]
Ik zie hier half life 2 van deviance staan... 741mb.... Is al flink vaak gedownload.. maar zou het echt zijn... ?
quote:In de 0sec-warez buurten is het genoeg te vinden al.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Waarom staat er nog niets op nfroce?
Ik denk dat het nep is...
quote:Had nforce nog niet bekeken.. wel pakketjesnieuws.. en daar staat er 1...
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Waarom staat er nog niets op nfroce?
Ik denk dat het nep is...
quote:De source code ja... Die kan je nu overal downloaden...
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:17 schreef NH het volgende:[..]
In de 0sec-warez buurten is het genoeg te vinden al.
quote:Ook compiled stuff.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:20 schreef PlaagGeest het volgende:[..]
De source code ja... Die kan je nu overal downloaden...
quote:Nou, niet alleen hoor..... er zwerven idd al 741mb grote half life2 dingen rond....
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:20 schreef PlaagGeest het volgende:[..]
De source code ja... Die kan je nu overal downloaden...
Aangezien cheaters niet echt gewild zijn, kan dit extreem veel tijd/geld kosten om het weer op te knappen, wat dus tot uitstel van de game kan leiden.
quote:Dat gaat 100% zeker gebeuren ja.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:28 schreef tgfd het volgende:
wat dus tot uitstel van de game kan leiden.
quote:En dat na 3secs search......
741m half life 2 deviance
587m half life2 leaked gameplay improved gsi zip
quote:Dat stond ook al op blz. 4
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:34 schreef Inquistor87 het volgende:
in mijn post op pagina 7 staat ook dat Valve heeft gezegt dat dit echt is, daar staat dat er iemand heeft ingebroken op hun server.
quote:hoe ken dat nou je kan geneens spelen zonder de files...van models maps ect ect... dus das zware onzin... OF ze moeten een beta hebbe
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:31 schreef AchJa het volgende:[..]
En dat na 3secs search......
quote:Het is nog vroeg
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:35 schreef AchJa het volgende:[..]
Dat stond ook al op blz. 4
* XxxPimxxX wacht nog steeds met smart op hl2
[Dit bericht is gewijzigd door XxxPimxxX op 03-10-2003 16:41]
k snap er niets meer van
maarre is dat leaked beta verhaal echt?
quote:Eh hoe wou je dat doen. Een data driven engine houdt in dat de data (die dus niet is gejat) het spel in principe maakt. Zelf de data erin bouwen is een ander spel maken.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:39 schreef Dr.Daggla het volgende:.
Er zaten toch amper textures e.d. in de leak?
Ik had wel iemand gezien op een ander forum die een muurtexture wist te maken met dat wat ie had.
Maar om het een speelbaar iets te maken...
Vaag..
quote:Van wat ik begreep kon iedere hacker-wannabe dit voor elkaar krijgen..
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:47 schreef dazzle123 het volgende:
Het zijn best knappe hackertjes daar kan je toch niks van zeggen. En voor de rest tsja shit happens.
quote:schade te beperken? jij hebt er dus duideklijk geen verstand van, als ze hem nu onverandert releasen is de schade juist niet te overzien, ze moeten de complete source code aan gaan passen, zodat deze uitgelekte versie onbruikbaar is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:41 schreef XxxPimxxX het volgende:
Als ik valve was, zou ik hl 2 snel morgen releasen, om de schade te beperken![]()
* Tinus1983 wacht nog steeds met smart op hl2
quote:Tja, weet jij het?? Ik heb hem niet gedowned..... Dus kan er geen zinnig woord over zeggen of het een leaked beta is of wat dan ook.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:37 schreef ChesterHQ het volgende:[..]
hoe ken dat nou je kan geneens spelen zonder de files...van models maps ect ect... dus das zware onzin... OF ze moeten een beta hebbe
:D:P
natuurlijk zijn MP hacks ook zeer kut, maar dat kan je door wat extra tijd makkelijk weer dichtgooien. probleem is de knowhow, en bijv Havok die er bij in zit, dat zijn libs die je heel wat $$$$ kost, en wat nu gratis te downloaden is.. (maw Havok is ook de lul)
quote:jah want er is niets belangrijks aan xbox...
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:08 schreef L.Denninger het volgende:[..]
Waar heb je het nou de hele tijd over met je "xbox" ?
Wat wil je vinden dan met je "xbox" zoektocht ?
quote:Grapje komt niet over? Oke, zip it
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:49 schreef Tinus1983 het volgende:[..]
schade te beperken? jij hebt er dus duideklijk geen verstand van, als ze hem nu onverandert releasen is de schade juist niet te overzien, ze moeten de complete source code aan gaan passen, zodat deze uitgelekte versie onbruikbaar is.
iedereen lult nu over hL2, iedereen is aan het speculeren. Als Valve morgen komt en zegt dat het spel een half jaar uitgesteld is "begrijpt" iedereen het. Iedereen speculeert dat de reden van het uitstel op 30 sep door de 'leak' komt.
Hoe mooi wil je het als gamedev hebben?
Iedereen heeft opeens medelijden met Valve, ik lees al genoeg mensen die het spel gaan kopen uit sympathie met Valve.
de ultieme natte droom
quote:587m half life2 leaked gameplay improved gsi zip
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:31 schreef AchJa het volgende:[..]
En dat na 3secs search......
Deze is een must voor iedere HL2 fan.
quote:Daar geloof ik niks van. Ik denk eerder dat dit negatieve publiciteit voor Valve betekent. Je neemt zo'n bedrijf een stuk minder serieus na zo'n gigantische blunder. Stel dat dit wel een stunt is, en er dus niks van waar is. Dan zullen heel veel mensen pissig reageren omdat ze er ingetuind zijn. Ik denk niet dat ze dan denken: "Die Valve kerels toch, ze hadden me mooi beet.."
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:32 schreef Hymn het volgende:
Iedereen heeft opeens medelijden met Valve, ik lees al genoeg mensen die het spel gaan kopen uit sympathie met Valve.
quote:Daarom zullen ze het ook niet doen.... Het is dus geen publiciteits stunt.. ( lijkt mij.. )
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:38 schreef Disorder het volgende:[..]
Daar geloof ik niks van. Ik denk eerder dat dit negatieve publiciteit voor Valve betekent. Je neemt zo'n bedrijf een stuk minder serieus na zo'n gigantische blunder. Stel dat dit wel een stunt is, en er dus niks van waar is. Dan zullen heel veel mensen pissig reageren omdat ze er ingetuind zijn. Ik denk niet dat ze dan denken: "Die Valve kerels toch, ze hadden me mooi beet.."
quote:idd
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:36 schreef Refragmental het volgende:[..]
587m half life2 leaked gameplay improved gsi zip
Deze is een must voor iedere HL2 fan.
quote:mja, das wel waar maar als ze het niet zeggen komt er ook niemand achter
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:38 schreef Disorder het volgende:[..]
Daar geloof ik niks van. Ik denk eerder dat dit negatieve publiciteit voor Valve betekent. Je neemt zo'n bedrijf een stuk minder serieus na zo'n gigantische blunder. Stel dat dit wel een stunt is, en er dus niks van waar is. Dan zullen heel veel mensen pissig reageren omdat ze er ingetuind zijn. Ik denk niet dat ze dan denken: "Die Valve kerels toch, ze hadden me mooi beet.."
Als het echt is is het echt een gigantische blunder, als dit bij een amateuristische gamedev zou gebeuren had ik niet raar opgekeken maar bij een 'top gamedev' mag je toch wel verwachten dat ze de zaakjes op orde hebben.
quote:Helemaal waar, maar ook negatieve publiciteit is publiciteit..
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:38 schreef Disorder het volgende:[..]
Daar geloof ik niks van. Ik denk eerder dat dit negatieve publiciteit voor Valve betekent. Je neemt zo'n bedrijf een stuk minder serieus na zo'n gigantische blunder. Stel dat dit wel een stunt is, en er dus niks van waar is. Dan zullen heel veel mensen pissig reageren omdat ze er ingetuind zijn. Ik denk niet dat ze dan denken: "Die Valve kerels toch, ze hadden me mooi beet.."
quote:http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3162074.stm
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:33 schreef DeStedebouwer het volgende:
We zullen wel zien, iedereen lult hier ook maar een eind raak. Ik wacht wel op officieel nieuws.
Het is allang wereldnieuws.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:05 schreef NH het volgende:[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3162074.stm
Het is allang wereldnieuws.
quote:Nog een:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:05 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Opnieuw blijkt, als dit dus waar is, dat de beveiliging van Valve zo lek is als een mandje. Lees het hele verhaal hier in de post van Lethal Tiger: http://forum.gamers.nl/showthread.php?s=291202b41cb5518ff3bffbca82699df5&threadid=43226&perpage=25&pagenumber=83
Samenvatting: Chris Newcombe (Valve medewerker) chat in een Steamgesprek met een fanboy, die zich voordoet als Doug Lombardi (Valve's PR Manager). Deze fan weet zo een beroepsgeheim los te peuteren. Chris schaamt zich dood en mailt vervolgens iemand anders van Valve om hem op de hoogte te brengen van zijn blunder. Deze mail wordt vervolgens onderschept (!!!) en is nu dus wereldwijd te lezen. Die mail staat in een link van die post op het gamer.nl forum.
Over dat geheim: Steam lijkt niet goed voorbereid te zijn op de launch en daarom wil men Steam laten baseren op een peer2peer systeem, om het allemaal wat draaglijker te maken. Die verandering van dat hele systeem van Steam gaat waarschijnlijk lang duren. Misschien dus nog meer releasedate problemen? Het gaat lekker daar.
quote:Oeh ik wou net een nieuwe computer kopen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 01:06 schreef Daniel.San het volgende:
Valve heeft een gigantisch probleem met die leak. ik voorspel dat half-life2 pas in lente 2004 uit komt.
Gezegd moet wel worden dat dit een enorme blunder van wereldformaat is. Computers waar op gewerkt wordt (en dus dit soort dingen op staan) dienen nooit en te nimmer verbonden te zijn met het internet. Doe je dat wel, dan krijg je dingen zoals dit...
Half-Life_2_Leaked_Sources-DLe
(- [100% Complete]-[42 MB, 10 file(s), upped at 237KBps ] - )
Jammer dat het zo ver gaat, want dit gaat echt te ver, nu kunnen andere developers alles mooi bekijken en verwerken in hun eigen games.
quote:Lees hier meer over de waarschijnlijk gelekte beta (crosspost):
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:15 schreef Unstoppable het volgende:
Geruchten gaan dat er ook een beta is gejat, Fairlight (FLT) en Razor 1911 zouden hem aan het packen zijn. Lijkt me vaag aangezien die vrijwel nooit beta's doen en FLT zo goed als dood is atm.Half-Life_2_Leaked_Sources-DLe
(- [100% Complete]-[42 MB, 10 file(s), upped at 237KBps ] - )Jammer dat het zo ver gaat, want dit gaat echt te ver, nu kunnen andere developers alles mooi bekijken en verwerken in hun eigen games.
Valve nog veel dieper in de shit?
Nu gaan er op meerdere websites de geruchten dat er veel meer dan alleen de source is uitgelekt. Die myg0t members zouden alleen de source hebben gekopieerd en dus zelf niet verantwoordelijk zijn voor de leak. Sterker nog, men zegt dat de hoofdverantwoordelijke veel meer dan dat heeft. Zo las ik dit op HL2 World:
quote:En dit:
HL2world.com can now confirm through several sources, websites, and IRC channels that a beta of Half Life 2 is now in circulation. Developing...
quote:
Leaked by DLe! Features : -3 single player levels -4 technology test levels Installation: - Unrar - Burn - Play & Enjoy ;>
quote:
Here's an update on the Half-Life 2 source leak from Gabe Newell (thanks to Shacknews for confirming this):1) We've taken our network connection down to pretty much a minimum. We're still finding machines internally that have been compromised.
2) The suite of tools that the attacker was using included the modified version of RemotelyAnywhere (basically a Remote Desktop-style remote admin tool), Haxker Defender (a process, registry key and file hiding tool), the key logger, and various networking utilities that allowed them to transfer files (compressors, NetCat, and FTP). We also are pretty sure they were sniffing our network to gather passwords and other information. Haxker Defender includes a file system driver that allows an attacker to have stuff on your machine that is invisible, unless you do something like mount the drive under another OS that has NTFS support.
We have determined one way of detecting some infected machines, which is using a connection viewer to detect connections to anomalous hosts external to our network.
We still don't know their entry method.
3) In general, the community has been remarkably swift at tracking down the sources of the leak. What would be most helpful now are IP addresses of the people who were responsible for the intrusion or for the denial of service attacks.
4) Also, please continue to send in URLs of websites hosting the source code. We've been contacting people and asking them to take it down.
5) There's anecdotal evidence that other game developers have been targeted by whoever attacked us. This hasn't been confirmed. We've been providing other game developers with more detailed information about the exploits and evidence of infiltration.
6) We're running a little bit blind with our network shut down, but it seems like some of the press has picked up the story. I've been fielding calls from the mainstream non-games, non-technical press.all day. Hopefully they will get to report shortly what a mistake it is to piss off a whole bunch of gamers and get them hunting you around the Internet.
For any information related to this, please send it to helpvalve@valvesoftware.com, or you can always send to gaben@valvesoftware.com as well.
quote:Myg0t schijnt het niet gehacked te hebben, alleen hebben ze de hele zooi verspreid.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:27 schreef GoodspeeD het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom sites als dat myg0t niet van Internet gehaald worden? Mag toch overduidelijk niet wat ze doen.
quote:Lamlul!
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:38 schreef NullPointer het volgende:
hmm ben aan het zoeken naar de beta versie, schijnt wel in omloop te zijn maar niemand die weet waar het te downen is..
En dan ga jij vrolijk hier lopen vragen of iemand weet waar de beta te krijgen is!
Laatmaar, ik koop wel 2 exemplaren als ie dalijk uit komt, en dan download
jij hem maar lekker
quote:Ga zitten zeiken op de hackers, die zijn de schuld van alles.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:42 schreef vosss het volgende:[..]
Lamlul!
Wat meen je hoeveel bloed zweet en tranen het die gasten van Valve gekost heeft!! (letterlijk waarschijnlijk!)En dan ga jij vrolijk hier lopen vragen of iemand weet waar de beta te krijgen is!
![]()
![]()
Laatmaar, ik koop wel 2 exemplaren als ie dalijk uit komt, en dan
download
jij hem maar lekker
quote:Valve heeft er zelf ook schuld aan. Ze hebben de beveiliging gewoon flink verzuimd. Het is hetzelfde als dat je een Ferrari onbewaakt ergens op een verlaten grasveld zet. Dat is gewoon vragen om problemen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:44 schreef NH het volgende:[..]
Ga zitten zeiken op de hackers, die zijn de schuld van alles.
quote:Dat kan wel zijn, toch vind ik het zielig voor ze en ook al download ik wel eens een spelletje (nooit grote titels) deze ga ik gewoon kopen
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Valve heeft er zelf ook schuld aan. Ze hebben de beveiliging gewoon flink verzuimd. Het is hetzelfde als dat je een Ferrari onbewaakt ergens op een verlaten grasveld zet. Dat is gewoon vragen om problemen.
quote:Idd, maar er moet eerst iets gebeuren voor er wat aan gedaan word. Is met alles zo.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:46 schreef Disorder het volgende:[..]
Valve heeft er zelf ook schuld aan. Ze hebben de beveiliging gewoon flink verzuimd. Het is hetzelfde als dat je een Ferrari onbewaakt ergens op een verlaten grasveld zet. Dat is gewoon vragen om problemen.
quote:Idd, normaal download ik alle games, maar deze ga ik ook zeker kopen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:47 schreef vosss het volgende:[..]
Dat kan wel zijn, toch vind ik het zielig voor ze en ook al download ik wel eens een spelletje (nooit grote titels) deze ga ik gewoon kopen
quote:tsss, wat is jouw probleem nou weer dan.. ik ben zelf game developper, en om ff een klein voorbeeldje te geven, onze laatste spel wat uitgebracht is, was na 1 dag al te downloaden op emule.. je kan er gewoon nix tegen doen, accepteer het nou maar gewoon.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:42 schreef vosss het volgende:[..]
Lamlul!
Wat meen je hoeveel bloed zweet en tranen het die gasten van Valve gekost heeft!! (letterlijk waarschijnlijk!)En dan ga jij vrolijk hier lopen vragen of iemand weet waar de beta te krijgen is!
![]()
![]()
Laatmaar, ik koop wel 2 exemplaren als ie dalijk uit komt, en dan
download
jij hem maar lekker
dunno waar die gasten van valve de laaste 5 jaar mee bezig zijn geweest, maar in de code is het aardig messy, en het voor mij is het niet bruikbaar.
en wat betreft de beta versie. ik w8 er nu ook al een tijdje op, en ik wil graag zien hoever het is, en hoe snel het draait op mijn bak, de officiele versie koop ik ook wel.
ja ik download ook wel es games, maar dat zijn games die ik hoogstens een weekje speel en daarna bijna nooit weer daar ga ik geen 40 euro voor uitgeven..
en als laatste, ik vraag HIER helemaal niet om een link, ik zeg alleen dat ik aan het zoeken ben dus leer ff (begrijpend) lezen aub..
quote:Zelfde desktop als de mijne
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:16 schreef NH het volgende:
[afbeelding]
quote:Er schijnt inderdaad een beta te zijn, een groep "Chosen 9" schijnt het te hebben en mogelijk enkele andere groups.
From SA:
- There are 2 fake screenshots that someone posted previously, one from UT2K3 and another that was photoshopped.- There is another fake screenshot floating around on IRC thats from last month's PCGamer.
- Yet another 3 fakes in the form of screencaps of the various high-res E3 build that was shown.
- There are fake nfo's for the following groups: Fairlight, Razor1911, JagISO, GAME and Immersion. Razor doesnt do beta's, the FLT nfo is spartan and looks like a 10 year old editted it, the JagISO nfo is from the Halo Beta, GAME's nfo was obviously made by someone who doesnt even understand english and Immersion's is like 10 lines big.
- 2 fake builds of the beta on both IRC and Usenet, one of which is 1.4gigs of gay porn.
- There are rar's of the source floating around that have a trojaned HL2 executable(which is totally useless anyways).
Er was een net nfo verschenen van Immersion, die was alleen erg klein, stond bijna geen tekst in. Aan zo'n major release zou waarschijnlijk wel wat meer tekst/aandacht aan gegeven zijn.
quote:Hehe, vet. =)
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:17 schreef Disorder het volgende:[..]
Zelfde desktop als de mijne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |