abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13521457
Deze Slovenen komen binnenkort naar Tilburg (013), hebben een nieuwe cd uit (WAT) en de single (Tanz mit Laibach) heb ik al op de box gezien. De vraag is: waar zijn de fans van de totalitaire kunst van deze band?

pi_13521563
Meldt!
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_13521579
Geen fan, wel een liefhebber
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_13523504
is dat dat duits talige (zo klinkt het voor mij iig..) wat laatst #0 was in de outlaw 41?? ik vond het beetje naar rammstein klinken.. de stem dan.. vond het maar niks... maar is dit dat?
pi_13525814
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:32 schreef superheist het volgende:
is dat dat duits talige (zo klinkt het voor mij iig..) wat laatst #0 was in de outlaw 41?? ik vond het beetje naar rammstein klinken.. de stem dan.. vond het maar niks... maar is dit dat?
Ik geloof dat Laibach inderdaad de nummer nul is geweest. Laibach is zwaar favoriet bij Arjen Grolleman.
pi_13528005
blegh, hij staat nu op #6 wat een ongelovelijk kut nummer kan het niet uitstaan, hoop dat het snel verdwijnt... als dit eerder als rammstein bestaat is rammstein nogal nep trouwens
pi_13528045
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:34 schreef superheist het volgende:
blegh, hij staat nu op #6 wat een ongelovelijk kut nummer kan het niet uitstaan, hoop dat het snel verdwijnt... als dit eerder als rammstein bestaat is rammstein nogal nep trouwens
Oomph en Rammstein hebben inderdaad een beetje afgekeken. Anders moet je maar eens Jesus Christ Superstar van hun downloaden. Dat is weer heel anders
pi_13528253
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze Slovenen komen binnenkort naar Tilburg (013),
Is dat al uitverkocht? En wanneer is het?

*bounce*

quote:
De vraag is: waar zijn de fans van de totalitaire kunst van deze band?
Laibach rules .
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Oomph en Rammstein hebben inderdaad een beetje afgekeken. Anders moet je maar eens Jesus Christ Superstar van hun downloaden. Dat is weer heel anders
*pets*. kopen! .

JCS is heel gaaf, maar Macbeth is beter .
En "Sympathy for the devil", met daarop 8 uitvoeringen van dat nummer is gewoon geinig.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13528368
9 oktober als ik goed gekeken heb. Een kaartje kost 20 euro overigens..
pi_13528578
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
9 oktober als ik goed gekeken heb. Een kaartje kost 20 euro overigens..
Ik heb het al gevonden ja. Weet jij of er een voorprogramma bij zit? Ik moet daarna nl nog terug naar Rotterdam, en dat is vanuit Tilburg altijd zo mottig .
pi_13528609
Laibach bestaat sinds 1980. Dus langer dan Rammstein. Ze komen uit Slovenie (Laibach is de Duitse naam voor Ljublijana.)
pi_13528629
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik heb het al gevonden ja. Weet jij of er een voorprogramma bij zit? Ik moet daarna nl nog terug naar Rotterdam, en dat is vanuit Tilburg altijd zo mottig .

Ow ja.. Rotterdam - Tilburg... altijd lastig. Vorige week de nacht doorgebracht in Breda omdat ik geen trein meer terugkreeg.

Maar mij is niets bekend over een voorprogramma.

pi_13529146
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ow ja.. Rotterdam - Tilburg... altijd lastig. Vorige week de nacht doorgebracht in Breda omdat ik geen trein meer terugkreeg.

Gezallig. Lijkt me Tilburg aangenamer om te vertoeven.
quote:
Maar mij is niets bekend over een voorprogramma.
Ik ga morgen maar even bellen. Aanvang is 21:00u. Dus normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn om thuis te komen, mits er geen voorprogramma speelt.

En eigenlijk wil ik ze toch best wel graag een keer live zien.

pi_13550786
update:

Er is geen voorprogramma en het concert duurt naar verwachting tot ongeveer 23:00u.

Ruimschoots tijd om weer richting randstad te komen dus.

Morgen kaartjes halen .

donderdag 9 oktober 2003 @ 18:16:39 #15
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_13770515
Is het al uitverkocht? Ik wil nog wel even gaan vanavond denk ik, hoewel 20 euro wel duur is. Hee Toffe, ga jij nog? Ik heb niemand om te gaan verder en in mn eentje staan is ook weer zo sneu

Overigens, als je wilt weten waar Rammstein zijn inspiratie vandaan heeft, luister maar eens naar Psalm 69 van Ministry, dat album was er ook al jaren eerder.

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_13771605
ik hoorde trouwens dat sloveense techno god Umek ook heeft meegewerkt aan een album/remix?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_13773223
In het universiteitsblad van de beste universiteit van Nederland, namelijk de Universiteit van Tilburg, stond een artikel over Laibach. Ik zal het overtypen, wanneer ik tijd teveel heb, of flink behoefte aan wat RSI voel opkomen.
pi_13781337
Net weer thuis.

En wat een GodAlleJezusTeringGaaf Concert was dit! Ik ga z.s.m. even kijken of er nog wat foto's gelukt zijn die ik met mijn bagger-en-deze-mag-in-beslag-genomen-als-ze-echt-willen camera genomen heb.

Euforie. Hulde. Aanbidding. En voor wie niet geweest is:

Fuck you. Je hebt echt wat gemist.

Het was volgens mij bij lange na niet uitverkocht. Iets wat ik zeer waardeer, want je kon overal in de zaal makkelijk komen, zonder al te veel problemen. Er werd wel uitgebreid gewaarschuwd voor het volume, en oordopjes waren bij de balie verkrijgbaar. Maar (zelfs) ik vond oordopjes niet nodig hier, en ik heb toch ook een flinke tijd flink vooraan gestaan, zowat met m'n hoofd in de speakers rechts vooraan.

pi_13781529

.

pi_13782562
Ben ik nou echt de enige (van Fok dan) die er heen geweest is?
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:54:07 #21
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_13787028
Ik wilde wel, maar ik had gewoon echt geen geld

Eens even dat album kopen, daar staat de clip nl ook op

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:09:47 #22
16494 Riert
rrrataputata
pi_13787364
Hmmmm...topik zie ik nu pas. Beetje laat geloof ik.

Had ik graag eens live gezien. Ik heb die Live in Sarajevo combo boks met video. Erg indrukwekkend zo'n optreden

Jammer

hophop
pi_13790412
Ja ik was er ook! Vond het erg gaaf, hoewel mijn interesse halverwege iets afnam... Iets teveel van hetzelfde. De visuals waren toppie, en die mooie meiden met hun ritmegevoel waren ook niet verkeerd. Die zanger met z'n grafstem is ook heerlijk. Erg jammer dat ze "Geburt Einer Nation" niet speelden. Je weet wel, die cover van One Vision van Queen, maar dan in het duits. Als je een goeie versie wil horen zoek dan naar de bootleg "Even Snow Dies" van Type O Negative. Een lolbroek heeft de live versie op die cd geplant.

[Dit bericht is gewijzigd door Alcyone op 10-10-2003 15:13]

pi_13799237
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:07 schreef Alcyone het volgende:
Ja ik was er ook! Vond het erg gaaf, hoewel mijn interesse halverwege iets afnam... Iets teveel van hetzelfde. De visuals waren toppie, en die mooie meiden met hun ritmegevoel waren ook niet verkeerd.
Op de foto's komen ze niet zo goed tot hun recht, maar die waren zeker niet verkeerd.

En goed 'afgericht' . Ik heb ze niet kunnen betrappen op een misslag of niet synchroon de pasjes uitvoeren.

quote:
Die zanger met z'n grafstem is ook heerlijk. Erg jammer dat ze "Geburt Einer Nation" niet speelden. Je weet wel, die cover van One Vision van Queen, maar dan in het duits.
Ja, ik ken hem. Het nummer staat op de CD "Opus Dei".

Overigens vond ik de intro voor het concert wel erg origineel. Gewoon even 'Schöne blaue Donau' van Strauss . En ik was in ieder geval heel er blij met de afsluiter, 1 van hun versies van 'Sympathy for the devil'
Ik had overigens regelmatig moeite met herkennen welk nummer het was, maar er kwam volgens mij best veel van 'NATO' voorbij. Verder vond ik "Achtung" van hun laatste album erg goed klinken. Toch maar eens bestellen . (9.99 Engelse Pondjes bij Play)

quote:
Als je een goeie versie wil horen zoek dan naar de bootleg "Even Snow Dies" van Type O Negative. Een lolbroek heeft de live versie op die cd geplant.
Ik heb "Opus Dei" .
pi_13804324
Kom nog wel eens Queen fans tegen die Ab-so-luut niet gecharmeerd zijn van die cover. Ik lach ze uit. Die cover is vele malen vetter dan het origineel. En Queen vroeg er gewoon om, om zo gecovered te worden.

Ja, Opus Dei schijnt vrij veel voor te komen. Hier ook namelijk. Ken weinig van de rest, en de nieuwste natuurlijk. Muziek is duidelijk maar een deel (het grootste) maar die stijl van hun en hun artwork maakt ze echt onderscheidend.

Site met leuke info voor de mensen die zich afvragen waar we het over hebben:
Correctie: Wat iedereen die een beetje interesse in Laibach heeft moet weten:
http://www.gla.ac.uk/~dc4w/laibach/laibach.html
(5de link in Google als je laibach intikt )

Ik ben benieuwd wanneer ze weer spelen, ik ga gewoon weer! Is wel grappig, dit is mijn enige link met Industrial. Met NIN hoef je bij mij niet aan te komen.

Wat Milan op z'n harses draagt, zo'n ding wil ik ook wel. Zijn kleding lijkt trouwens geinspireerd op een egyptische zonnecultus van je weet wel: erg lang geleden.

Anyway, rare band. Ik vind ze gewoon erg cool. Ergens in je geest zit je constant op het randje af te vragen of ze nou nazi's, fascisten of communisten zijn, aan de andere kant weet je op de een of andere manier dat het gewoon marketing EN een manier is om mensen aan het denken te zetten. Ik vind dat "Tanz mit Laibach" dat zeker benadrukt: Leven is leven en dat is niet zwart of wit. Dans met allemaal en je leert het leven pas echt kennen.

En als laatste: Zulke uniformen zijn mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Alcyone op 11-10-2003 03:51]

maandag 13 oktober 2003 @ 16:45:27 #26
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_13853727
Spijt als haren op mn hoofd heb ik dat ik niet geweest ben, alleen of niet
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
pi_13868826
hm ja, ik ook wel eerlijk gezegd.
pi_13869444
Ik heb net die nieuwe single gekocht - Tanz Mit Laibach
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13875175
geweldige show, vooral die twee drumsters waren erg appetijtelijk. Bedankt voor de foto's.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 29 februari 2004 @ 20:00:57 #30
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_17431478
*schopt*

"JCS" gekocht; echt geweldig!
*instantly fan is*
[KNE]-Mod
  maandag 1 maart 2004 @ 13:43:28 #31
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_17442710
Laibach European Tour 2003/2004
-26.04.2004 Eindhoven Netherlands De Effenaar
-28.04.2004 The Hague Netherlands De Paard
[KNE]-Mod
  maandag 1 maart 2004 @ 14:58:45 #32
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_17443389
Tanz mit Laibach is grappig nummer! Ik had het gehoord in een of ander filmpje met marcherende katten met kistjes aan en een uniform van Internet. Het klinkt best wel gaaf .
lief, saai & lui
pi_17494410
quote:
Op maandag 1 maart 2004 13:43 schreef ThE_ED het volgende:
Laibach European Tour 2003/2004

-28.04.2004 The Hague Netherlands De Paard
Joh, Laibach volgende maand in het Paard?!
Daar ga ik denk ik wel heen.
Alhoewel, 2 keer Laibach in een half jaar tijd kan nooit goed zijn voor een mens
pi_17495392
quote:
Op maandag 1 maart 2004 14:58 schreef Spleed het volgende:
Tanz mit Laibach is grappig nummer! Ik had het gehoord in een of ander filmpje met marcherende katten met kistjes aan en een uniform van Internet. Het klinkt best wel gaaf .
http://www.rathergood.com/laibach/
  zaterdag 20 maart 2004 @ 22:34:00 #35
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_17855824
*kaartjes heeft*
[KNE]-Mod
pi_18162483
helaas niet van gekomen in 013, vette foto's. Ik zal in de Effenaar zien wat het wordt, ben benieuwd.

Samen met Ministry toch wel de duidelijskte voorlopers van Rammstein, laatstgenoemde naam zal ook bij een ieder opkomen. En met Labaichs laatste album lijken ze misschien Rammstein nog wel meer tegemoet te komen, op gitaren na dan.
  zondag 4 april 2004 @ 00:22:58 #37
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_18164046
quote:
Op maandag 1 maart 2004 13:43 schreef ThE_ED het volgende:
-26.04.2004 Eindhoven Netherlands De Effenaar
Check
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_18173056
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:47 schreef pro_jeex het volgende:
Ik heb net die nieuwe single gekocht - Tanz Mit Laibach
Ik vind persoonlijk de remix van Zeta Reticula (het electro-ego van Umek) erg sterk.

Ik heb gisteren nog even in de Korsakoff staan springen op Laibach
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18181382
Hahaha, ik moest er wel om lachen toen ik het voor het eerst hoorde. Ik vind het zo belachelijk slecht, dat ik er van in een deuk lag.
  maandag 5 april 2004 @ 02:30:36 #40
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18185466
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze Slovenen komen binnenkort naar Tilburg (013), hebben een nieuwe cd uit (WAT) en de single (Tanz mit Laibach) heb ik al op de box gezien. De vraag is: waar zijn de fans van de totalitaire kunst van deze band?

[afbeelding]
Meldt
nu pas vanwege infrequent passeren van de draadjes in MUZ
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18186353
gaat ik wel heen
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 5 april 2004 @ 10:13:18 #42
83125 Tronic
hardware requiem
pi_18187487
Als ik op 26 april een vrije dag heb en de kaartjes nog niet uitverkocht zijn ben ik dan ook in de Effenaar te vinden.
pi_18356283
die nieuwe plaat WAT klinkt best erg ok. en wat blijkt, techno producer UMEK zat mede achter de knoppen, in een aantal stukken is dat erg goed te horen. achteraf geen verkeerde move van laibach om met UMEK samen te werken, het blijven toch sloveense kamaraden. ik ga dus ook maar ff laibach in het paard checken.
  maandag 12 april 2004 @ 13:56:07 #44
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_18367465
ik ga naar het optreden van Laibach in 't Paard (Den Haag) heb ooit eens 40 seconden er van gehoord, en vond het bagger... maar het lijkt me een onwijs vette liveband
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_18368034
apart, je hoort ooit 40 seconden opnames van een band, noemt het bagger en gaat vervolgens wel kijken of het wat is. leg dat eens uit.
  maandag 12 april 2004 @ 15:07:44 #46
25957 Reddiablo
pi_18368915
dat heb je weleens, goeie livebands..... dat je denkt... nou.. het zou live wel eens heel bijzonder kunnen zijn. En (je) de muziek op cd kut vindt, of kut is
www.3voor12denhaag.nl
  maandag 12 april 2004 @ 15:08:14 #47
25957 Reddiablo
pi_18368926
heb ik ook met Faithless... als ik dat op tv zie of hoor, dan moet ik poepen..
maar live is het echt geniaal
www.3voor12denhaag.nl
pi_18381255
mmmmmmmm faithless kan me helemaal niet boeien, maar ja das smaak vermoedelijk. laibach heeft idd een hoop crap gemaakt, maar die laatste cd is toch wel de moeite waard.
pi_18685472
morgen is het zover
  maandag 26 april 2004 @ 07:30:58 #50
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_18686764
Nee hoor, vandaag al!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_18696934
Ik ben ook van de partij vanavond! Met mijn fotopasje

STAMPEN!
pi_18710828
wauw was dat even lekker jongens!! Geweldig optreden! Ik ben nu moe, zal morgen wat foto's posten!
pi_18711051
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 00:56 schreef Morgil het volgende:
wauw was dat even lekker jongens!! Geweldig optreden! Ik ben nu moe, zal morgen wat foto's posten!
volgens mij heb ik jou gezien (toen niet van bewust ofzo, maar nu ik je foto's zie). Ben benieuwd naar je foto's dan, gezien de mooie plaatjes op je site. Zijn die voor jezelf of worden die ergens geplaatst?
pi_18726222
zijn voor Zwaremetalen.com
Waar stond jij ergens?
fotoos hier!
niet veel bijzonders..
pi_18728284
netjes
beetje aan zijkant aan de kant van de uitgang
pi_18730211
ik ook.. maar wel bijna helemaal voorin
pi_18738126
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:27 schreef Morgil het volgende:
zijn voor Zwaremetalen.com
Waar stond jij ergens?
fotoos hier!
niet veel bijzonders..
Ah, hetzelfde vrouwelijk schoon als een tijdje terug in Tilburg.
* Jernau.Morat.Gurgeh gaat vanavond naar Laibach in Het Paard te Den Haag .
  woensdag 28 april 2004 @ 11:12:06 #58
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_18740150
Die dames waren erg strak!

in meerdere opzichten!
Dommage arachide-fromage
pi_18741648
erg strakke drummers inderdaad.
  woensdag 28 april 2004 @ 16:46:48 #60
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_18748270
tot vanavond Gurgeh
[KNE]-Mod
  woensdag 28 april 2004 @ 18:52:59 #61
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_18751440
quote:
Op woensdag 28 april 2004 09:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ah, hetzelfde vrouwelijk schoon als een tijdje terug in Tilburg.
* mvdlubbe gaat vanavond naar Laibach in Het Paard te Den Haag .
Hier nog een.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 28 april 2004 @ 23:48:31 #62
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_18760090
Nou. Het begon goed. Maar verder was het een beetje slapjes.

En die vier tieten die kwamen 'drummen'... Niet echt een waardevolle toevoeging. Helaas.

De video van Tanz Mit Laibach liep totaal asynchroon, de performance was slapjes en de uitvoering van Sympathy for the Devil was ondermaats.

B Maschina was, mijns inziens, verreweg het beste, zo net na Strauss, een mooie binnenkomer.

Helaas. Ik had er meer van verwacht.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_18760366
ik heb ze nooit eerder zien spelen maar ik vond het wel ok allemaal. ik had niet verwacht dat ze dogs of war zouden spelen. sympathy for the devil als laatste nummer vond ik wel jammer. en die video was trouwens geen video maar echte film uit een filmprojector, vond het geen probleem dat dat dan niet strak loopt. en die vier tieten.......tja.......het ging meer om hun aanwezigheid dan om hun bijdrage. ik heb me best vermaakt. al had ik wel het idee dat het publiek er nog niet klaar mee was, dat bleek wel nadat de tanz mit laibach reprise, zonder band op het podium, klaar was.
verder denk ik dat we laibach helemaal niet serieus moeten nemen, het is gewoon een grote grap. altijd al gevonden, en na vanavond ben ik daar nog steeds van overtuigd.
pi_18764258
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:48 schreef mvdlubbe het volgende:
Nou. Het begon goed. Maar verder was het een beetje slapjes.

En die vier tieten die kwamen 'drummen'... Niet echt een waardevolle toevoeging. Helaas.
Vind ik juist van wel. 2 in 'uniform' gestoken, ritmisch zeer strak afgemeten stukken drumsectie dragen bij aan het neerzetten van de sfeer van de nummers. Maar dan moet het wel goed gebeuren, en in tegensteling tot het vorige concert kon ik de dames nu wel op enkele misslagen betrappen.
quote:
De video van Tanz Mit Laibach liep totaal asynchroon, de performance was slapjes en de uitvoering van Sympathy for the Devil was ondermaats.
Volgens mij is deze tour gewoon te lang geweest en hebben ze het een beetje gehad.

Ik vond het concert in Tilburg van een paar maanden geleden stukken beter. Maar dat lag volgens mij ook voor een flink deel aan het publiek. Het publiek in het Paard kenemrkt zich toch voor een groot deel uit zorgvuldig opgemaakte figuren (m/v) die wel heel erg bang zijn dat het haar in de war raakt of de PVC kleding een kreukje oploopt.

Laibach speelde een iets andere volgorde van nummers dan in Tilburg, maar de nummers kwamen grotendeels overeen. Ook de Strauss opening . De projectie liep inderdaad niet soepel, ook dat was eerder beter afgesteld.
quote:
B Maschina was, mijns inziens, verreweg het beste, zo net na Strauss, een mooie binnenkomer.
God is God doet het ook altijd wel lekker .
quote:
Helaas. Ik had er meer van verwacht.
Ik heb slechter gezien, maar Laibach kan beter dan wat ze gisteren neerzetten.
pi_18794249
jammer, ik had wel iets meer reactie verwacht hier.
  zondag 2 mei 2004 @ 14:09:42 #66
25957 Reddiablo
pi_18831596
vond het wel een stoer optreden, kende Laibach niet echt, dus ook geen idee wat te verwachten.
Wel jammer dat het erg statisch en robotic was, te veel volgens de lijntjes en weinig speelplezier... erg steriel enzo. Maar wel een strakke band, en die drumsters waren wel geil
www.3voor12denhaag.nl
pi_23057109
een klein schopje, er is nu een `greatest hits' uit die anthems heet en ook een dvd met 13 videos en een zeer interessante film over de geschiedenis van laibach. Play.com heeft hem redelijk goedkoop.
De digipack van anthems is ook erg cool, met een tweede cd met remixes.
pi_23059372
en ze komen ook weer naar Nederland
18 december staan ze in de melkweg
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  donderdag 4 november 2004 @ 14:02:27 #69
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_23073478
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:52 schreef -Beestje- het volgende:
en ze komen ook weer naar Nederland
18 december staan ze in de melkweg
En zij niet alleen waarschijnlijk
Het leek zo'n goed idee...
  donderdag 4 november 2004 @ 21:35:08 #70
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_23083448
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:02 schreef dunc het volgende:

[..]

En zij niet alleen waarschijnlijk
Wil ik ook heen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 4 november 2004 @ 23:22:54 #71
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_23086852
quote:
Op woensdag 3 november 2004 19:30 schreef bartrid het volgende:
een klein schopje, er is nu een `greatest hits' uit die anthems heet en ook een dvd met 13 videos en een zeer interessante film over de geschiedenis van laibach. Play.com heeft hem redelijk goedkoop.
De digipack van anthems is ook erg cool, met een tweede cd met remixes.
En is die geschikt als kennismaking met de band? Ik ken er eigenlijk verdomd weinig van, vooral Tanz mit Laibach natuurlijk. Dat nummer vond ik meteen al leuk, maar daarna ben ik eigenlijk niet verder gaan zoeken naar muziek van deze band.

Ik heb nu in Soulseek wel even wat nummers in de queue gezet, maar een leuke verzamelaar is natuurlijk ook een goed begin. Of kan ik toch beter gewoon met een andere cd beginnen? En zoja, welke is aan te raden?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_23089718
ik heb anthems nog niet gehoord maar op track list staan zeker een aantal zeer goede nummers
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_23141985
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En is die geschikt als kennismaking met de band? Ik ken er eigenlijk verdomd weinig van, vooral Tanz mit Laibach natuurlijk. Dat nummer vond ik meteen al leuk, maar daarna ben ik eigenlijk niet verder gaan zoeken naar muziek van deze band.

Ik heb nu in Soulseek wel even wat nummers in de queue gezet, maar een leuke verzamelaar is natuurlijk ook een goed begin. Of kan ik toch beter gewoon met een andere cd beginnen? En zoja, welke is aan te raden?
Aan de tracklist te zien is Anthems een goed begin. Daarnaast zou ik persoonlijk de albums 'NATO' (covers van nummers m.b.t. het thema oorlog) , 'Jezus Christ Superstar' en 'Opus Dei' aanraden.

'Macbeth' is op zich heel erg interessant om eens te luisteren, maar niet zo heel toegankelijk.

'Sympathy for the devil' bevat verschillende uitvoeringen van het gelijknamige nummer van de Rolling Stones. Wel leuk, maar niet iets wat echt interessant is om wat meer van Laibach te leren kennen. 'let it be' is een vrijwel totale cover van het gelijknamige album van de Beatles, op 'Let it be' zelf na .
pi_23147812
Ik zou beginnen met Opus Dei, omdat die het beste totaalbeeld geeft van de band.
Het is een combinatie van het oudere, expirementelere werk (Nova Akropola) en de verbouwde covers van het latere werk (Let it be, Nato etc.).
En natuurlijk omdat de klassieker Life is life erop staat, beste cover aller tijden!

Als rock/metal fan zou ik je Jesus Christ Superstar aanraden, weet je meteen waar Rammstein de mosterd vandaan heeft gehaald.
  zondag 7 november 2004 @ 19:59:07 #75
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_23148028
quote:
Als rock/metal fan zou ik je Jesus Christ Superstar aanraden, weet je meteen waar Rammstein de mosterd vandaan heeft gehaald
Van Ministry's Psalm 69 ja
pi_23153106
quote:
Op zondag 7 november 2004 19:59 schreef Kamphuys het volgende:

[..]

Van Ministry's Psalm 69 ja
Die ook inderdaad!
  maandag 8 november 2004 @ 08:05:55 #77
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23158602
Ff kijken of ik er ook weer heen kan.
[KNE]-Mod
pi_23160781
quote:
Op zondag 7 november 2004 19:52 schreef Kolkus het volgende:

En natuurlijk omdat de klassieker Life is life erop staat, beste cover aller tijden!
'Geburt einer Nation' vind ik eigenlijk vele malen beter als cover.

Al worden veel Queen fans daar nogal pissig over geloof ik .
pi_23160895
quote:
Op zondag 7 november 2004 19:52 schreef Kolkus het volgende:
Ik zou beginnen met Opus Dei, omdat die het beste totaalbeeld geeft van de band.
Het is een combinatie van het oudere, expirementelere werk (Nova Akropola) en de verbouwde covers van het latere werk (Let it be, Nato etc.).

Als rock/metal fan zou ik je Jesus Christ Superstar aanraden, weet je meteen waar Rammstein de mosterd vandaan heeft gehaald.
rammstein heeft de mosterd van Oomph, Die Krupps en Ministry.
Ik vind trouwens Jeus Christ Superstar ook een goeie cover
pi_23161283
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:03 schreef bartrid het volgende:

[..]

rammstein heeft de mosterd van Oomph, Die Krupps en Ministry.
Ik vind trouwens Jeus Christ Superstar ook een goeie cover
Mwah. Oomph heeft wel wat gemaakt wat wat weg heeft van Rammstein, maar is eigenlijk pas echt op die tour gegaan nadat Rammstein met die muziek was doorgebroken. De invloed van Oomph op Rammstein is m.i. een stuk minder groot dan Oomph iedereen wil doen geloven.

De invloed van Die Krupps en Ministry is er wel, maar ik hoor zelf toch echt een veel sterkere invloed van Kraftwerk en Laibach terug.
pi_23163611
ben ik niet helemaal met je eens. OUder werk van oomph (sperm, defekt, wunschkind uit 94, 95 en 96 respectievelijk) klinken toch echt wel als een `rammstein avant la lettre'.
  maandag 8 november 2004 @ 14:04:09 #82
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_23165009
Luister maar eens naar Ministry's 'Just one Fix', dan weet je het wel.
pi_23165061
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:04 schreef Kamphuys het volgende:
Luister maar eens naar Ministry's 'Just one Fix', dan weet je het wel.
dat hoef je mij niet te vertellen Just one fix is zeer waarschijnlijk mijn all time favourite nummer van ministry.
  maandag 8 november 2004 @ 14:11:18 #84
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_23165159
Ok. Opus Dei. Genoteerd.
Tijd om op zoek te gaan naar leuke prijzen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_23165553
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:08 schreef bartrid het volgende:
ben ik niet helemaal met je eens. OUder werk van oomph (sperm, defekt, wunschkind uit 94, 95 en 96 respectievelijk) klinken toch echt wel als een `rammstein avant la lettre'.
Rammstein was in'94 zelf al volop bezig hoor.
  maandag 8 november 2004 @ 14:51:15 #86
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_23166234
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:05 schreef bartrid het volgende:

[..]

dat hoef je mij niet te vertellen Just one fix is zeer waarschijnlijk mijn all time favourite nummer van ministry.
Dat is ook wel even een wereldnummer ook zeg
pi_23499385
Zo.. De kaartjes voor 18 december zijn in ieder geval binnen.
En de 'anthems' CD lag ook op de mat, samen met 'the videos' DVD.

Ik heb er iig zin in .
pi_23521543
quote:
Op maandag 22 november 2004 20:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Zo.. De kaartjes voor 18 december zijn in ieder geval binnen.
En de 'anthems' CD lag ook op de mat, samen met 'the videos' DVD.

Ik heb er iig zin in .
Over die DVD, welke nummers staan erop (alleen recente)?!?
pi_23522257
http://www.musicomh.com/dvds/laibach.htm

alle videos die ze ooit gemaakt hebben, van 1986 tot nu.
pi_23526488
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:45 schreef bartrid het volgende:

En een filmpje over WAT
pi_23552267
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 18:45 schreef bartrid het volgende:

Helaas geen video's die ik nog niet kende, maar toch leuk om verzameld op 1 DVD te hebben.

Toch maar aanschaffen dus....
pi_23634057
vanavond op xrated een laibach special
pi_23896639
schopje, maar waarschijnlijk te laat voor de meesten om nog een kaartje te halen, volgende week speelt laibach in amsterdam in het kader van de anthems tour: http://www.laibach.nsk.si/anthems_tour.htm

Gelukkig is het concert in Londen verplaatst naar een beter te bereiken locatie en kon ik nog een kaartje krijgen. Drummer girls here I come
pi_23964341
*18 december ook weer gaat*
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_23975863
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:21 schreef gathering_storm het volgende:
*18 december ook weer gaat*
Ik ook .
pi_23978489
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik ook .
Wat voor uniform doe jij aan?
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_23979024
God is God kwam net random voorbij.... ik ben er nog niet helemaal uit.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_24036957
het was erg goed gisteravond. Uitschieters waren Tanz mit Laibach (toen de drumsters opkwamen...) en Sympathy for the devil in de toegift. Erg goed geluid ook trouwens, dit keer hadden ze een bassist en gitarist meegenomen.
Veel plezier voor degenen die de 18e gaan
pi_24036978
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:56 schreef bartrid het volgende:
het was erg goed gisteravond. Uitschieters waren Tanz mit Laibach (toen de drumsters opkwamen...) en Sympathy for the devil in de toegift. Erg goed geluid ook trouwens, dit keer hadden ze een bassist en gitarist meegenomen.
Veel plezier voor degenen die de 18e gaan
Waar speelden ze gisteren?
pi_24037166
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Waar speelden ze gisteren?
Electric Ballroom in Londen. Erg mooie zaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')