Maar verder is WMP een stuk beter
(en winamp 3 sucks helemaal)
[Dit bericht is gewijzigd door Rhapsody op 28-09-2003 17:02]
( Winamp3 )
-Foutje in de ver.-
[Dit bericht is gewijzigd door Daleo op 28-09-2003 17:06]
quote:precies, 3 zuigt !
Op zondag 28 september 2003 17:01 schreef _Administr8or_ het volgende:
winamp 2
Winamp 3 heb ik ook maar snel weer van mijn HD afgemikt.
quote:3 zuigt
Op zondag 28 september 2003 17:04 schreef legacythe2nd het volgende:
ik gebruik winamp 2.91
winamp 2.91 dus
quote:Ja, nouja, die heb ik ook... maar ik gebruik nu nog vooral de laatste Winamp 2.x.
Op zondag 28 september 2003 17:02 schreef Lintie het volgende:
winamp 5 alpha
quote:windows mediaplayer is echt bagger
Op zondag 28 september 2003 17:07 schreef Breuls het volgende:
De topictitel doet vermoeden dat je het over een of ander fossiel hebt.
Ja, ik gebruik WinAmp "nog". Win MediaPlayer vind ik maar kut.
quote:en wincue uiteraard
Op zondag 28 september 2003 17:06 schreef sweek het volgende:[..]
Ja, nouja, die heb ik ook... maar ik gebruik nu nog vooral de laatste Winamp 2.x.
Het is nog steeds de ideale speler, en ik ben er heel gewend aan geraakt. Ook is de albumlist plugin iets wat in geen andere software zit.
en showcover
quote:Ja ik gebruik hem eigenlijk ook alleen voor shoutcast.
Op zondag 28 september 2003 17:02 schreef Fliepke het volgende:
Winamp
al is het maar voor shoutcast.
quote:Volgens mij maakt het programma geen zak uit, maar je geluidskaart?
Op zondag 28 september 2003 17:08 schreef Weakling het volgende:
Voor mijn MP3-tjes gebruik ik voornamelijk Foobar2000 ... die vind ik een stuk beter geluid produceren dan Winamp en Mediaplayer ... de interface is wel naadje, maar die is ook niet belangrijk ... it's the sound that counts
Winamp 3 meteen eraf gedonderd omdat het zoeken niet lukt in de playlist (Het zal er vast wel opzitten, maar ik kon het iig niet vinden )
verder gebruik ik voor mijn mp3's media player omdat ik daar de playlist makkerlijk van vind makkelijker nummers is op te zoeken.
ik gebruik heel af en toe winamp ook als ik mijn radio online zet..
maar dan is maar zelden.
Alleen jammer dat ik niet kan enqueueen wat met 3 wel kon, dus maar even een plugin zien te vinden.
WMP gebruikt veel resources is een stuk slomer.
quote:Foobar heeft iets betere filters oid. Voor Winamp heb je ook allerlei plug-ins. Ik heb bijv. Enhancer 0.17 en zou niet eens meer zonder kunnen, dan klinkt alles veel te dof
Op zondag 28 september 2003 17:10 schreef SEMTEX het volgende:
Volgens mij maakt het programma geen zak uit, maar je geluidskaart?
ook wel beter bekend als 5pre-alpha..
Windows Media player ook een hele tijd gebruikt, maar slurpt een hoop van je pc
quote:Stuur mij 's een linkje, ik wil wel het maximale uit m'n headphone halen natuurlijk
Op zondag 28 september 2003 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Foobar heeft iets betere filters oid. Voor Winamp heb je ook allerlei plug-ins. Ik heb bijv. Enhancer 0.17 en zou niet eens meer zonder kunnen, dan klinkt alles veel te dof
.
quote:Waar jij je druk om maakt zeg.....
Op zondag 28 september 2003 17:20 schreef Ambivalent het volgende:
Heb zo'n hekel aan mensen die alleen maar Kazaa snappen en daar alles in afspelen...
winamp 2.8
quote:Helemaal mee eens. WMP sucks en Winamp 2.81 rulez
Op zondag 28 september 2003 17:02 schreef GoLLeM het volgende:
2.81 roelt
Winamp 2.8
quote:Dat vind ik echt een bagger proggie, mijn oom heeft dat ook op zijn computer werkt voor geen met, ook vind ik het geluid slecht.... ik vind het net zo bagger als quicktime dat zuigt ook...
Op zondag 28 september 2003 17:32 schreef drelletje het volgende:
Realone player is zoooo relaxt alleen niemand gebruikt het...
ik raad het je aan!
quote:Kan wel zijn, maar de spyware die erbij geleverd zit om mijn "zoektocht naar muziek te vergemakkelijken" (oh come on....
ik raad het je aan!
quote:Dat je een hekel hebt aan mensen om zo'n reden
Op zondag 28 september 2003 17:20 schreef Ambivalent het volgende:
Winamp 2.76 Lite
Zonder shit, blijft het makkelijkst.
Heb zo'n hekel aan mensen die alleen maar Kazaa snappen en daar alles in afspelen...
Ik gebruik winamp 2.77, vind winamp ideaal programma
quote:Zeker wel.. iTunes haalt Winamp 2 en 3 links en rechts in. Dat beheer met slimme afspeellijsten en die gelikte interface is gewoon uber
Op zondag 28 september 2003 18:23 schreef Poepoog het volgende:
As if er iets anders aan kan tippen..
Op de PC gebruik ik ook Winamp 2, binnenkort komt iTunes er ook voor Windows en als dat even goed is stap ik daarop over
quote:Ja.
Op zondag 28 september 2003 17:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Gebruik jij winamp nog?
quote:Ik ook! Heb echt geen behoeft aan Winamp 3
Op zondag 28 september 2003 18:33 schreef Jantjeuh het volgende:
Winamp 2.91Had het wel gezien met Winamp 3 na 2 dagen..
gebruik nog steeds winamp 2.78, zoals nog vele andere merk ik. dit was volges mij een bijzondere goede versie.
Minder poespas en minder geheugen vretend dan Mediaplayer. Das minder poespas vind ik erg belangrijk, want het het gaat om de muziek, niet het programma/de skin.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 20:18]
Winamp3 is gewoon briljant je kan gewoon al je bands als playlists doen en dan je band selecteren en dan krijg je alle nummers ervan als je dat insteld
Hoewel het wel geheugen slurp maar wie heeft er nou niet 1 gig aan DDR
Maarja, ik raakte nooit geirriteerd door Winamp2 ofzo, dus heb geen behoefte om te upgraden.
quote:dat kan ook met wincue
Op zondag 28 september 2003 20:18 schreef MasterDisaster het volgende:
Winamp3 en Winamp2.80 ofzoWinamp3 is gewoon briljant je kan gewoon al je bands als playlists doen en dan je band selecteren en dan krijg je alle nummers ervan als je dat insteld
![]()
Hoewel het wel geheugen slurp maar wie heeft er nou niet 1 gig aan DDR![]()
quote:Tja wie heeft er nou niet een pc boven de 1ghz, beetje onzinnig om tezeggen dat het compact is imho.
Op zondag 28 september 2003 21:08 schreef Grobbel het volgende:[..]
Same here.
quote:Sow is dat. Winamp 2.91 en klaar.
Op zondag 28 september 2003 21:23 schreef MSXUser het volgende:
Winamp 2.91 gebruik ik. WinAmp3 hoef ik niet zo nodig (traag en log).
wel een lekker programma 'tje
het zwepen van mijn lama's ass gaat gewoonweg niet zo lekker met windows media player
quote:2.95? huh?
Op zondag 28 september 2003 21:29 schreef hornage het volgende:
* hornage gebruikt winamp 2.95. Erg fijn en erg goed. WinAmp 3 is bagger idd. en die pre alpha van 5 vond ik iets te veel crashen
quote:volgens mijn winamp heb ik ook versie 2.95
Op zondag 28 september 2003 21:40 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
2.95? huh?
quote:2.95 jah. Is hier te downen
Op zondag 28 september 2003 21:40 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
2.95? huh?
ik heb wel winamp. maar ik gebruik het alleen maar als ik iets moet streamen en voor filmpjes. een tijdje geleden gebruikte ik nix anders dan winamp 3. vooral die preamp vond ik wel fijn. maar nouw vind ik het niet zo geweldig meer.
WMP was ik een tijd geleden helemaal verslaafd aan. ik had zo'n special effects programma enzo. twas wel leuk om mee te kloten. het heeft ook al die visuals onzo. maar het is best wel een zwaar programma en het begon na een tijdje wel een beetje irritant te worden.
nu altans:
QCD
ik had het al een tijdje maar heb het laatst herondekt. het is gewoon een zwaar relaxte media player. gewoon met equalizer en bass en treble kon je instellen. en het is een klein en redelijk licht progje.
het heeft heel veel skins (waaronder een aantal winamp skins) die heel makkelijk te installen zijn. het is overzichtelijk en er is niet meer dan wat je nodig hebt.
(anders heb je altijd nog plug ins}.
ok genoeg nu.
MediaPlayer snap ik gewoon niet. Met die 'Mediabibliotheek' en nog meer vage onzin. Zit ik helemaal niet op te wachten. Gebruik WMP alleen maar voor mpegs en wmv-tjes.
(nu nog kopspijkers via iets anders dan WMP of Realplayer en ik ben helemaal blij)
Ik vind het versienummer te leuk om te upgraden .
Het grootste gemis aan Winamp 3.xx vind ik dat je niet kan zoeken in je lijst doormiddel van de (J) of de (./DEL) functie.
Windows Media Player vind ik nog steeds niet lekker werken.
quote:* sennetijdeman is het er mee eens
Op maandag 29 september 2003 01:28 schreef T0mmY het volgende:
* T0mmY meld zich2.91
quote:Ik gebruik ook nog steeds altijd 2.91. WMP gebruik ik alleen om te branden en te rippen.
Op zondag 28 september 2003 17:01 schreef _Administr8or_ het volgende:
winamp 2
de nieuwe vind ik niet zo top
Ik draai nu 2.91, gaat perfect, alleen volgens mij heeft hij een beetje moeite met het inladen van grote playlists (duurt zon 7-8 seconden voordat mijn nummers zijn ingeladen, ik heb ze ook nog per genre ingedeeld dus meer dan 200 nummers per playlist zijn het niet....)
Dat is het enige nadeel wat ik aan 2.91 kan bedenken, want volgens mij waren de eerdere versies (2.8x) wél snel met pl's laden...
quote:* MonoSynth too
Op zondag 28 september 2003 17:08 schreef Weakling het volgende:
Voor mijn MP3-tjes gebruik ik voornamelijk Foobar2000 ... die vind ik een stuk beter geluid produceren dan Winamp en Mediaplayer ... de interface is wel naadje, maar die is ook niet belangrijk ... it's the sound that counts
Alleen vraagt het ding nogal veel van mijn PII-233 lappie als ik 32-bit sound (fixed point) aan heb staan....
En anders draai ik WinAmp 2.9x (of XMMS of mpg321 onder Linux)
[Dit bericht is gewijzigd door MonoSynth op 29-09-2003 16:56]
quote:woei
Op maandag 29 september 2003 00:50 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding]er gaat niks boven dit (inklappen kan natuurlijk ook)
WMP6.4 gebruik ik overigens nog wel (voor het afspelen van video).
quote:Add: Media Player
Op zondag 28 september 2003 17:04 schreef Daleo het volgende:
Winamp 2.81( Winamp3
)
Verder helemaal met je eens
quote:Jezus wat een ongelooflijke onzin weer.
Op maandag 29 september 2003 20:58 schreef Bignik het volgende:
Huh? hoe kan je winamp beter vinden???
Ik heb het ook niet zo op opgedrongen microsoft shit, maar wmp heeft veel betere kwaliteit geluid...
quote:Precies, Gewoon Geen Gezeik!
gewoon geen bullshit, gewoon lekker winamp 2!
Mediaplayer zuigt, daar kijk ik alleen nog filmpjes mee omdat dat mooi fullscreen bekeken kan worden zonder skin.
quote:Als je een beetje goeie plugins neemt hoef je helemaal niet je hele lijst in te laden..
Op maandag 29 september 2003 19:40 schreef da_rippah het volgende:
Ik heb nu trouwens Winamp 2.80 Lite erop staan, deze kan wel sneller liedjes laden.. dus dit is DE winamp versie
zo is die van mij
quote:Dat kan met elke goede Player.
Op dinsdag 30 september 2003 00:22 schreef Dr_Crouton het volgende:
Mediaplayer zuigt, daar kijk ik alleen nog filmpjes mee omdat dat mooi fullscreen bekeken kan worden zonder skin.
quote:Jaaa, nog meer programma's... En ik heb al een zooi codecs OM filmpjes te kunnen zien.
Op dinsdag 30 september 2003 00:37 schreef sig000 het volgende:[..]
Dat kan met elke goede Player.
.
quote:Ik gebruik 1 codec pack: SLD en 1 Player Vi-play. en alles draait.
Op dinsdag 30 september 2003 00:39 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Jaaa, nog meer programma's... En ik heb al een zooi codecs OM filmpjes te kunnen zien.
quote:Als ik die naar mijn dual-screen (=tv) sleep en fullscreen wil maken,staat ie weer op mijn monitor.
Op dinsdag 30 september 2003 00:44 schreef Tijn het volgende:
Tip voor alle "ik gebruik alleen WMP nog voor video"-users: start > run > mplayer2
quote:prober eens zoomplayer
Op dinsdag 30 september 2003 01:01 schreef sig000 het volgende:[..]
Als ik die naar mijn dual-screen (=tv) sleep en fullscreen wil maken,staat ie weer op mijn monitor.
.
ideale player vind ik
quote:Heb ik gedaan. Mijn oplossing staat boven Tijn.
Op dinsdag 30 september 2003 01:19 schreef Wisp het volgende:[..]
prober eens zoomplayer
ideale player vind ik
Winamp 3 zuigt,
en WMP is te log.
Maar in het algemeen dus het meest winamp 2
wmp is traag, vreet resources en ik vind 't een kut skin hebben. vond die oude versie (5.2 ofzo?) veel relaxter.
quote:
ik raad het je aan!
quote:400Mhz
Op zondag 28 september 2003 21:21 schreef MasterDisaster het volgende:[..]
Tja wie heeft er nou niet een pc boven de 1ghz, beetje onzinnig om tezeggen dat het compact is imho.
quote:same here
Op maandag 29 september 2003 01:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Winamp 2.666Ik vind het versienummer te leuk om te upgraden
.
[..]
Jezus wat een ongelooflijke onzin weer.
[..]
haha, ignorance is bliss.... Het is OVERDUIDELIJK dat winamp bij kazaa afspeel kwaliteit ligt dan bij wmp...
Heb het zelfs getest... het licht niet aan de bitstream maar gewoon aan de software..
Je leeft dus blijkbaar in een parallel universum waarin zin onzin is en vica versa.. stuur je een kaart uit de tbs kliniek?
quote:Nee dat klinkt zeer overtuigend.
Op dinsdag 30 september 2003 03:16 schreef Bignik het volgende:
[quote]Op maandag 29 september 2003 23:19 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Jezus wat een ongelooflijke onzin weer.
[..]haha, ignorance is bliss.... Het is OVERDUIDELIJK dat winamp bij kazaa afspeel kwaliteit ligt dan bij wmp...
Heb het zelfs getest... het licht niet aan de bitstream maar gewoon aan de software..
Je leeft dus blijkbaar in een parallel universum waarin zin onzin is en vica versa.. stuur je een kaart uit de tbs kliniek?
quote:hij heeft wel gelijk op het punt dat software de geluidskwaliteit bepaald, elk programma heeft zo z'n eigen output plugins en decoders.
Op dinsdag 30 september 2003 03:22 schreef sig000 het volgende:
Nee dat klinkt zeer overtuigend..
alleen kazaa gebruikt dezelfde software als WMP...dus in dit geval gaat het niet op..
bij mij heeft winamp in ieder geval betere kwaliteit dan WMP, met m'n winamp enhancer plugin klinkt alles veel voller en mooier
quote:De encoder om van een Wav. een Mp3 file te maken is volgens mij veel belangrijker.
Op dinsdag 30 september 2003 03:28 schreef Wisp het volgende:[..]
hij heeft wel gelijk op het punt dat software de geluidskwaliteit bepaald, elk programma heeft zo z'n eigen output plugins en decoders.
Zo schijnt Foobar beter te zijn dan Winamp..alleen kazaa gebruikt dezelfde software als WMP...dus in dit geval gaat het niet op..
bij mij heeft winamp in ieder geval betere kwaliteit dan WMP, met m'n winamp enhancer plugin klinkt alles veel voller en mooier
quote:uiteraard.. plus de bitrate
Op dinsdag 30 september 2003 03:32 schreef sig000 het volgende:
De encoder om van een Wav. een Mp3 file te maken is volgens mij veel belangrijker..
quote:ik mag hopen dat bignik 't getest heeft met dezelfde mp3
Op dinsdag 30 september 2003 03:32 schreef sig000 het volgende:De encoder om van een Wav. een Mp3 file te maken is volgens mij veel belangrijker.
.
(als je dan verschil in geluid hoort op hetzelfde systeem ligt 't dus wel aan de afspeelsoftware)
quote:Die was ik nog ff vergeten ja.
Op dinsdag 30 september 2003 03:35 schreef Wisp het volgende:[..]
uiteraard.. plus de bitrate
quote:Bij kazaa? Bij liedjes gedownload met kazaa? Bij het playertje in kazaa?
Op dinsdag 30 september 2003 03:16 schreef Bignik het volgende:haha, ignorance is bliss.... Het is OVERDUIDELIJK dat winamp bij kazaa afspeel kwaliteit ligt dan bij wmp...
quote:Dit is echt flauwekul. Kazaa gebruikt juist WMP om bestanden af te spelen:
Op dinsdag 30 september 2003 03:16 schreef Bignik het volgende:
haha, ignorance is bliss.... Het is OVERDUIDELIJK dat winamp bij kazaa afspeel kwaliteit ligt dan bij wmp...
quote:
Kazaa Media Desktop relies on Windows Media Player and Internet Explorer to view files. Ensure you have the latest versions of these products installed.
Ignorance is bliss, he?
quote:Exactement! 2.81 gebruik ik altijd...
Op zondag 28 september 2003 17:02 schreef GoLLeM het volgende:
2.81 roelt
En ik doe niet aan skins en plug-ins tegenwoordig... Gewoon alles standaard.
quote:Ik heb ook gewoon standaard skin, maar wel die enhancer-plug in. Krijg je toch net iets krachtiger geluid imo.
Op dinsdag 30 september 2003 10:26 schreef SurfDude het volgende:[..]
Exactement! 2.81 gebruik ik altijd...
En ik doe niet aan skins en plug-ins tegenwoordig... Gewoon alles standaard.
[..]
Dit is echt flauwekul. Kazaa gebruikt juist WMP om bestanden af te spelen:
[..]
Hahaha wat ben jij een slimmert...
Kazaa Media Desktop relies on Windows Media Player and Internet Explorer to view files. Ensure you have the latest versions of these products installed
Ignorance is dus inderdaad bliss, en the joke is on you...
Nu hebben al 2 mensen gezegd dat het flauwekul is met argumentatie waar zelfs de grootste randmongool van schaterlacht...
[Dit bericht is gewijzigd door Bignik op 30-09-2003 18:32]
quote:- edit: ach, laat ook maar zitten, zonde van m'n tijd -
Op dinsdag 30 september 2003 18:30 schreef Bignik het volgende:
Hahaha wat ben jij een slimmert...
-- blaat-
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 30-09-2003 19:24]
Het enige waarvan ik me kan voorstellen dat het wellicht enigszins van invloed is op je geluidskwaliteit, is de de kwaliteit van de gebruikte filters/eq's en eventuele plugins die wat met je geluid doen. Maar dat soort meuk is moet je toch eigenlijk helemaal niet door software laten doen.
quote:Hmm, ik gebruik ook al heeeeel lang Winamp 2.x (GEEN 3!) maar de site van QCD ziet er wel heel slick en verzorgd uit, ik zal het proggie eens testen, maar ik ben bang dat hij qua stabiliteit en gebruiksgemak het niet kan redden bij Winamp
Op dinsdag 30 september 2003 18:41 schreef cdgrit het volgende:
Nee, al héél lang niet meer..Ik gebruik QCD. Ziet er mooier uit
Check alleen deze skin al:
Ik kan nog niet echt testen of hij stabiel is, maar hij is nog niet vastgelopen tot nu toe, beter dan Winamp 3 dus
Tot nu toe: Top!
quote:same here. perfect programmatje
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:37 schreef bigshadow het volgende:
winamp 2.81 hier, werkt als een trein
Had eigenlijk wel verwacht dat er wel wat meer mensen zouden zijn die dit programma gebruikten. Met name de Library vind ik super prettig werken! Automatisch taggen vanaf CDDB, automatisch renamen van files, etc.......heerlijke software!
quote:ja idd.
Op zondag 28 september 2003 17:08 schreef Tiemie het volgende:[..]
windows mediaplayer is echt bagger
![]()
![]()
1 Het ziet er lomp uit. Winamp is veel sexyer.
2 Het is van Microsoft. Ik kijk altijd eerst naar alternatieven.
3 Het is van Microsoft.
quote:Voor winamp heb ik nog een greintje respect maar musicmatch?
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:33 schreef diesel_boy het volgende:
Musicmatch Jukebox 8.1Had eigenlijk wel verwacht dat er wel wat meer mensen zouden zijn die dit programma gebruikten. Met name de Library vind ik super prettig werken! Automatisch taggen vanaf CDDB, automatisch renamen van files, etc.......heerlijke software!
quote:Ziet er idd wel sexy uit, jammer dat die iPod ervoor zit.
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:06 schreef da_rippah het volgende:
QCD is vetCheck alleen deze skin al:
quote:Kazaa maakt gebruik van de Windows Media Player SDK (Software Development Kit). Deze SDK is te verkrijgen op de Microsoft site, om gratis in je eigen applicaties te bouwen.
Op dinsdag 30 september 2003 18:30 schreef Bignik het volgende:
[quote]Op dinsdag 30 september 2003 09:27 schreef Zander het volgende:[..]
Dit is echt flauwekul. Kazaa gebruikt juist WMP om bestanden af te spelen:
[..]Hahaha wat ben jij een slimmert...
Kazaa Media Desktop relies on Windows Media Player and Internet Explorer to view files. Ensure you have the latest versions of these products installedIgnorance is dus inderdaad bliss, en the joke is on you...
Nu hebben al 2 mensen gezegd dat het flauwekul is met argumentatie waar zelfs de grootste randmongool van schaterlacht...
Winamp 3 gedownload maar dat vond ik niks .
Gebruik Winamp altijd om muziek af te spelen of MP3'tjes om te zetten naar .wav
quote:Misschien gebruikt WMP standaard wel een soort "loudness" filter (equalizing) waardoor het "helderder" en "voller" klinkt, zoals mensen dat dan noemen
Het enige waarvan ik me kan voorstellen dat het wellicht enigszins van invloed is op je geluidskwaliteit, is de de kwaliteit van de gebruikte filters/eq's en eventuele plugins die wat met je geluid doen. Maar dat soort meuk is moet je toch eigenlijk helemaal niet door software laten doen.
quote:??? Dat moet dan wel een hele aparte versie zijn geweest, want die problemen die jij bent tegengekomen, zeggen me echt helemaal niets!!
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:08 schreef Bignik het volgende:[..]
Voor winamp heb ik nog een greintje respect maar musicmatch?
DAMN wat zuigt dat... Weet niet welke versie het was, maar het was fucking niet te de-installeren, ook droop de reklame shit er van af, en mocht je blij zijn als ie het deed...
Ook ging die héél aso (net zoals de meeste players overigens) met files om..
En wat bedoel je eigenlijk met 'aso met files omgaan'??
quote:Psst Tijn: http://www.skins.be/models.php?id2=57
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:08 schreef Tijn het volgende:[..]
Ziet er idd wel sexy uit, jammer dat die iPod ervoor zit.
Winamp 3/5 vind ik niks, ik gebruikt het enkel voor muziek en live radio.
quote:Ehm, dat is ook het enige waar ik 2.x voor gebruik, kan jij tekstverwerken met 3/5 dan?
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:18 schreef Renard het volgende:
2.92 met Lucidamp en NL taalpakWinamp 3/5 vind ik niks, ik gebruikt het enkel voor muziek en live radio.
Winamp zuigt namelijk als het op geluidskwaliteit aankomt.
quote:Als dat echt zo is zorg dan dat wij jou player kunt downloaden en allemaal een revolutie meemaken van beter geluid! Ok?
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:25 schreef The_Terminator het volgende:
Ik gebruik alleen mijn zelf gemaakte mp3 speler genaamd Mp3CoolPlay-X nog.Winamp zuigt namelijk als het op geluidskwaliteit aankomt.
Wat is er dan zo slecht aan "Winamp's geluidskwaliteit" ?
quote:Inderdaad
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:30 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Als dat echt zo is zorg dan dat wij jou player kunt downloaden en allemaal een revolutie meemaken van beter geluid! Ok?
Wat is er dan zo slecht aan "Winamp's geluidskwaliteit" ?
quote:Dankjewel
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:34 schreef The_Terminator het volgende:
Omdat jullie het zo lief vragen: http://home.zonnet.nl/hebels13/mp3coolplayx.zip
Nou, ik hoor geen DUIDELIJK verschil. Terwijl jij zegt dat Winamp geluidskwaliteit "zuigt", dat is wel heel erg overdreven uitgedrukt. Wat is het verschil in geluidskwaliteit dan? Dan weet ik waar ik op moet letten.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-10-2003 17:57]
Ik heb de eq van Winamp dan uitstaan dus daar kan het niet in zitten.
Waar kan je de Winamp 5 alpha vandaan krijgen?
quote:Hmm, ik hoor het verschil ook niet echt hoor....
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:06 schreef The_Terminator het volgende:
Ik vind het geluid van Winamp wat blikkerig klinken, ik hoor dit verschil ook niet zo erg op normale speakers maar wel met een koptelefoon.Ik heb de eq van Winamp dan uitstaan dus daar kan het niet in zitten.
Chillmeister >> Winamp 5 verkrijgen is een kwestie van 5 seconden googlen.
quote:bedankt
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:25 schreef da_rippah het volgende:[..]
Hmm, ik hoor het verschil ook niet echt hoor....
Chillmeister >> Winamp 5 verkrijgen is een kwestie van 5 seconden googlen.
quote:H4x0r da Win4mP ph4t 1337 r0x0r d00d!!!11
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:30 schreef Intosia het volgende:
WinAMP OWNZ ur ARCH! Wel winamp 2x. 3x en MP is
quote:Wel of niet?
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:32 schreef Tijn het volgende:[..]
H4x0r da Win4mP ph4t 1337 r0x0r d00d!!!11
quote:WA 5 is nog alpha...
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:06 schreef Chillmeister het volgende:
Winamp 3 hier, maar ben te lui geweest om terug te stappen naar 2.xx. want ik gebruikt toch de standaard skin op het moment.Waar kan je de Winamp 5 alpha vandaan krijgen?
quote:Wat bedoel je daarmee dan? Dat zegt hij toch ook?
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:37 schreef Intosia het volgende:[..]
WA 5 is nog alpha...
quote:Slimmie, met 2.92 kan je ook video bestanden bekijken
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:22 schreef da_rippah het volgende:[..]
Ehm, dat is ook het enige waar ik 2.x voor gebruik, kan jij tekstverwerken met 3/5 dan?
Maar goed, gebruik Winamp 2.81
quote:Blikkerig, hm... Ik probeer me in te leven maar het lukt niet
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:06 schreef The_Terminator het volgende:
Ik vind het geluid van Winamp wat blikkerig klinken, ik hoor dit verschil ook niet zo erg op normale speakers maar wel met een koptelefoon.Ik heb de eq van Winamp dan uitstaan dus daar kan het niet in zitten.
Wat voor mp3 decoder gebruikt jou programma?
quote:Oh zo bedoel je, nee ik weet wel dat je er video bestanden mee af kan spelen, maar dat doe ik ook nooit met Winamp idd. Geef mij maar 2.81, geen video-crap
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:28 schreef ChiPMaN het volgende:[..]
Slimmie, met 2.92 kan je ook video bestanden bekijken
Maar goed, gebruik Winamp 2.81
Sinds ik mijn nieuwe PC heb gebruik ik eigenlijk Windows Media Player. geheugen genoeg, dus dat kan best!
Werkt goed en snel. Handig om live streams te luisteren.
Een retesnelle, lichte player van een van de mensen die nog aan Winamp gewerkt heeft. Voor pure snelheid. Geen skins, geen tiereleteintjes, gewoon een no-noncense spelertje.
Die poep-player van Microsoft zuigt helaas weer eens...
quote:Ik heb dat foobar weleens getest, maar hij gebruikte bij mij toch echt meer geheugen dan winamp met standaardskin. En qua snelheid merkte ik ook geen verschil (winamp reageert al zo snel).
Op maandag 6 oktober 2003 16:07 schreef nietzman het volgende:
Zoals in het begin van dit topic al genoemd: Foobar.Een retesnelle, lichte player van een van de mensen die nog aan Winamp gewerkt heeft. Voor pure snelheid.
Geen skins, geen tiereleteintjes, gewoon een no-noncense spelertje.
Het enige interessante eraan vond ik dat filter wat als equalizer dienst kon doen, daar kon je echt brute dingen mee uithalen. Niet dat het echt nut had magoed. Wat ik wel miste was een simpele vooruit- en terugspoelmogelijkheid. Die kon ik ieg zo snel niet vinden. Maar wellicht heb ik niet goed gekeken.
Dat foobaar beter geluid zou produceren is nonsens. Lees er de foobar-FAQ maar eens op na.
Verder is foobar zeker wel een aardig progsel voor de echte puristen onder ons. Maar ik houd het lekker bij winamp 2.xx.
Goede vooruitgang
quote:Download maar eens een nieuwere. Een tijdbalkje miste ik eerst ook, en die's inmiddels ingebouwd. Foobars ontwikkeling gaat wel lekker vlot.
Op maandag 6 oktober 2003 17:26 schreef Lemmeb het volgende:
Wat ik wel miste was een simpele vooruit- en terugspoelmogelijkheid. Die kon ik ieg zo snel niet vinden. M
quote:Sorry dat ik zo laat reageer, heb de laatste tijd niet erg veel tijd over voor Fok!
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:56 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Blikkerig, hm... Ik probeer me in te leven maar het lukt niet
Ik sta wel open voor jou programma hoor, daar niet van, maar ik kan het verschil zo echt niet duidelijk horen. Zal vanavond ook ff luisteren met koptelefoon.
Wat voor mp3 decoder gebruikt jou programma?
Nu even je vraag beantwoorden
Mp3CoolPlay-X gebruikt BASS als mp3 decoder, heb eerst Fmod gebruikt maar die beviel me niet zo goed.
[Offtopic]Ik heb Mp3CoolPlay-X ook weer geupdated, er zat een bug in de vorige versie die het onmogelijk maakte het venster weer te herstellen nadat deze geminimalizeert was. Dus de mensen die het een leuk spelertje vinden [Offtopic]
quote:bron: www.macosx.nl
iTunes voor Windows komt dichterbij
Geschreven door AppleWatcher op donderdag 9 oktober 2003.
Categorie van nieuwsbericht is Apple. Lees meer artikelen van AppleWatcher.
Op MacRumors kunnen we lezen dat iTunes voor Windows waarschijnlijk op de vijftiende van deze maand uitgebracht zal worden. Meestal zijn deze verwachtingen niet zo geloofwaardig. Maar net als bij de releasedatum van Panther (er is een bedrijf dat een grote X moet projecteren bij een AppleStore op 24 oktober), is er ook bij de releasedatum van iTunes voor Windows nog iets aan de hand: de bands Thursday en Thrice zullen op 15 oktober bij de Apple retail stores in New York City en Santa Monica optreden!
De optredens zullen later gestreamd worden via de Apple QuickTime-site en zullen exclusief beschikbaar zijn op de iTMS.
Plugin is SUPER fijn. Hij lees mijn MP3 dir in (gaat super snel) en elke map die daarin staat ziet hij als een album. Hieronder zie je rechts de albums en links de nummers in de playlist. Door dubbel te clicken op een album komt hij in de playlist en door shit-dubbelcliken voegt hij het album toe aan de playlist.
Ik ga nooit meer iets anders gebruiken of winamp 5 moet wel hele goede dingen bevatten.
quote:Leuk, ik gebruik dezelfde skin.
Op maandag 13 oktober 2003 01:10 schreef dfr0st het volgende:
Gebruik winamp 2.81 met "steel_this_amp" skin en "Album List v1.42" plugin meer niet.
[..]
Leuk, ik
die plug-in klinkt heel handig, ga ik ook maar eens proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |