abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2001 @ 22:00:50 #1
8742 Kelly
Watch the stars
pi_908121
Voor de liefhebbers: 11 juni speelt hij in 013 in Tilburg. Apart mannetje is het. Ik vind hem op zich wel goed, maar niet zo goed om ervoor naar Tilburg te gaan. Iemand hier op Fok! die wel gaat?
If you can keep your head in this confusion, you just don't understand the situation
pi_908228
Hehehe... Wat dacht je zelluf?
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  zaterdag 7 april 2001 @ 09:28:04 #3
8742 Kelly
Watch the stars
pi_909902
Nou, als ik had gedacht dat er helemaal niemand zou gaan, had ik dit topic niet geopend, denk ik zo...Er zijn zat mensen die hem wel goed vinden. En als hij in 013 speelt, zal het wel wat rustigere muziek worden...En het is niet zo ontzettend duur, 50 piek geloof ik. Dus ik denk dat er heus wel mensen zullen gaan.
Maar BooBoosan, waarom jij niet?
If you can keep your head in this confusion, you just don't understand the situation
pi_910020
ik vind de muziek echt gaaf..
*niet te lang, anders krijg ik zelfmoordneigingen
maar ik kan er helaas niet heen
De Puta Madre
pi_910205
Ik kan niet, maar ik had het helemaal niet erg gevonden om 'The mercy seat: agressive version' een keer live te horen.
pi_910281
quote:
Op 07 april 2001 12:33 schreef Lamon het volgende:
Ik kan niet, maar ik had het helemaal niet erg gevonden om 'The mercy seat: agressive version' een keer live te horen.
*zucht..mooi he?
De Puta Madre
  zaterdag 7 april 2001 @ 14:39:17 #7
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_910568
tja als het nou niet was uitverkocht........
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_910578
quote:
Op 07 april 2001 14:39 schreef killar_fairy het volgende:
tja als het nou niet was uitverkocht........
Jaahaa,... leuk, zit ik me net te verheugen, komt er zo'n boodschap. Nouja, ik heb hem al 2x gezien en was erugg goed, The Caveman rules!
watching Alice dressin', it's so depressin' Heeft ie weer nieuw materiaal trouwens?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_912579
Ja, inderdaad Nick Cave's No More Shall We Part is uit en het is een geweldig album!
Een beetje een mix tusen the Boatman's call en Murder Ballads;
Zowel 'literair' als muzikaal is hij op NMSWP op z'n best!!!

VinterS.

" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_919046
Maar even omhoog deze
Kelly, mocht het je geruststellen, ik denk dat booboo bedoelde datie al lang en breed een kaartje heeft, tenminste, dat is wat ik uit zijn post haal.

Ooit een geweldig heftig concert van deze man gezien met de Bad Seeds, dat vergeet ik m'n hele leven niet meer.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  zondag 8 april 2001 @ 16:37:47 #11
8742 Kelly
Watch the stars
pi_919641
ja, denk je? Gelukkig maar. Ik dacht dat hij iets anders bedoelde...
T is jammer dat het in Tilburg is, net iets te lang reizen, anders was ik wel gegaan denk ik..Maar is het al uitverkocht? Wanneer was de voorverkoop begonnen dan?
pi_932005
Ik heb net de nieuwe Nick Cave gekocht (No More Shall We Part)....

EN HIJ IS GOEEED!

'k ben meteen m'n slechte bui kwijt.

Vooral 'No more shall we part', Fifteen feet of pure white snow' en 'The sorrowful wife' zijn ontzettend mooi...

maandag 20 januari 2003 @ 11:49:56 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8003231
Er is een nieuwe singel
Bring it on, het zou eigenlijk niet mogen, maar haal het toch allemaal maar af, beluister het en leg geld aan de kant voor de CD "Nocturama" (veelbelovende titel) die eind februari uitkomt
zeer goed als je het mij vraagt, het is weer wat swingender als zijn vorige CD (dat mocht wel), toch vind ik dat de nieuwe sound wel wat bewaard is. het steekt goed in elkaar en barst helemaal open naar het einde toe.
pi_8003284
irritante trap naar boven ... dacht even dat ie echt deze kant op zou komen
pi_8003687
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:49 schreef placebeau het volgende:
Er is een nieuwe singel
Bring it on, het zou eigenlijk niet mogen, maar haal het toch allemaal maar af, beluister het en leg geld aan de kant voor de CD "Nocturama" (veelbelovende titel) die eind februari uitkomt
zeer goed als je het mij vraagt, het is weer wat swingender als zijn vorige CD (dat mocht wel), toch vind ik dat de nieuwe sound wel wat bewaard is. het steekt goed in elkaar en barst helemaal open naar het einde toe.
Ik ben hem nu aan het luisteren (ja gedownload ) en ik ga hem zeker kopen als hij uit is, want hij is goed
A mind with a heart of it's own
  maandag 20 januari 2003 @ 13:24:41 #16
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8004964
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
irritante trap naar boven ... dacht even dat ie echt deze kant op zou komen
*speelt met opzet de vorige CD extra luid
  dinsdag 21 januari 2003 @ 15:12:11 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_8027507
Deze naam "Nick Cave ans the Bad Seeds" komt me alleen bekend voor van een optreden van NOFX, dat ik laatst had gedownload. Daar kraakte de zanger van NOFX, Nick Cave volledig af. Best cool.
Verder heb ik er nooit van gehoord.
pi_8027667
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:49 schreef placebeau het volgende:
Er is een nieuwe singel
YEAH! 'Bring it On' is GOED!

Nocture is sowieso een stuk beter dan z'n vorige ceedee.

Heb hem overigens al ruim een maand op m'n peecee staan

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 januari 2003 @ 15:22:19 #19
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_8027716
hmm, het staat niet op de site van 013 en ook niet bij ticketservice
Lijkt me dan zeker niet dat het al uitverkocht is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_8027762
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 15:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
hmm, het staat niet op de site van 013 en ook niet bij ticketservice
Lijkt me dan zeker niet dat het al uitverkocht is
2001 schatje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 januari 2003 @ 15:27:24 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_8027822
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 15:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

2001 schatje

Goeiemorgen Maarten
tnx Placebeau voor de verwarring
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 17:23:15 #22
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8030331
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 15:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Goeiemorgen Maarten
tnx Placebeau voor de verwarring

tja, als ik een nieuw forum zou openen over placebeau zetten ze er een slotje op
  zondag 2 februari 2003 @ 16:09:26 #23
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_8238198
en vanaf vandaag ligt het nieuwe album (nocturama) in mijn CD-speler. zalig. vooral het laatste nummer, een kwartier aan een stuk babe I'm on fire...
pi_8238468
Ik ga hem maandag kopen. Vrijdag hadden ze maar twee exemplaren van de special edition binnen gekregen en die waren alweer weg, dus morgen maar even opnieuw proberen.
Ik heb hem al wel gedownload en dat klonk goed. Wat rauwer dan vorige plaat. Dat vond ik overigens echt een geniale plaat. Absoluut een van mijn alltime favourite platen.
Maar ik vind het goed dat hij nu weer een wat andere koers stuurt. Na the Boatman's Call en No More Shall We Part was een plaat als deze een logische volgende stap.

Dat wordt in ieder geval weer genieten de komende weken, want ik heb ervoor gewaakt de gedownloade mp3's niet te vaak te draaien.

Hmmzz....
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:12:31 #25
27074 Dezz
The Dog
pi_10469005
Nick Cave is echt super

Dezz luistert The Ship Song

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:13:23 #26
16494 Riert
rrrataputata
pi_10470436
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 15:12 schreef Ixnay het volgende:
Deze naam "Nick Cave ans the Bad Seeds" komt me alleen bekend voor van een optreden van NOFX, dat ik laatst had gedownload. Daar kraakte de zanger van NOFX, Nick Cave volledig af. Best cool.
3 maal daags een nekschot voor die zanger dan.
hophop
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:14:10 #27
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10470450
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:13 schreef Riert het volgende:

[..]

3 maal daags een nekschot voor die zanger dan.

Inderdaad, Nick Cave is stoer en weet de leukste liedjes te maken over moordenaars.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:17:28 #28
16494 Riert
rrrataputata
pi_10470523
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Inderdaad, Nick Cave is stoer en weet de leukste liedjes te maken over moordenaars.

en +/- 1583 andere complimenten

En van de mooiste muziekale ontwikkelingen van zn pre-'solo' tijd tot nu. Al vind ik Nocturama toch niet heel erg heersen.

hophop
pi_10474032
Geweldige artiest idd, Nick Cave..
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 16 mei 2003 @ 15:29:19 #30
16494 Riert
rrrataputata
pi_10474772
2 juni here we come

Daar was volgens mij ook al een topik van

hophop
  dinsdag 27 mei 2003 @ 16:54:06 #31
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_10713825
Ik kan niet meer wachten tot 2 juni. Het vorige concert (ik ben in Leuven geweest, niet in Tilburg) was echt SUPERRRRR.

Wat betreft Nocturama. Ik vind het niet het beste Cave album, maar toch zeker de moeite waard. Dit is mijn "top 5":

- The Boatman's Call
- No More Shall we part
- Let Love In
- Murder Ballads
- Nocturama

Tot maandag.

dinsdag 27 mei 2003 @ 16:58:54 #32
16494 Riert
rrrataputata
pi_10713943
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:54 schreef pdiscs het volgende:
Ik kan niet meer wachten tot 2 juni. Het vorige concert (ik ben in Leuven geweest, niet in Tilburg) was echt SUPERRRRR.

Wat betreft Nocturama. Ik vind het niet het beste Cave album, maar toch zeker de moeite waard. Dit is mijn "top 5":

- The Boatman's Call
- No More Shall we part
- Let Love In
- Murder Ballads
- Nocturama

Tot maandag.

ge hebt een flink andere Nick smaak dan ik. Boatmans Call komt bij mij helemaal onderaan En No More.... zeker niet inde top 5, al staan er een paar ijzersterke nummers op.

Op zeker From Here to Ethernity erin en helemaal op zeker Henry's Dream, zo goed als zeker Tender Prey....naja

Nu maandag al??? tering, dat gaat hard. Lekker

hophop
pi_10715105
Student zijnde geen geld voor Nick en kornuiten. Ik betreur het nu al, maar kleine beurs is besparen op dit soort dingen helaas.
Ik doe nog wel een tijdje met de cd's, ze vervelen toch nooit

40 Euro is ook erg duur als ik eerlijk ben...

dinsdag 27 mei 2003 @ 17:52:13 #34
16494 Riert
rrrataputata
pi_10715160
40?? Kelere, erg duur.
Ik heb hem gekregen wegens trouw fanschap en diegene vergat me een keer te waarschuwen toen die speelde. Tenminste, was iets van dat ik in Amsterdam gebeld werd of ik nu in Tilburg wilde zijn.
Goedmakertje dus.
hophop
pi_10715279
Oeps... iets verklapt dus wat je niet had mogen weten.

Iig: een concertregistratie is zeer welkom

dinsdag 27 mei 2003 @ 18:00:41 #36
16494 Riert
rrrataputata
pi_10715318
Lijkt me sterk dat ik dat niet mag weten, staat gewoon op het kaartje waarschijnlijk.

En het was geweldig. Details na het concert

hophop
pi_10715402
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 18:00 schreef Riert het volgende:
Lijkt me sterk dat ik dat niet mag weten, staat gewoon op het kaartje waarschijnlijk.

En het was geweldig. Details na het concert

met complete setlist en uitdossing van Nick?

Nee hoor, wel veel plezier gewenst iig.

woensdag 28 mei 2003 @ 10:40:22 #38
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_10728189
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:58 schreef Riert het volgende:

[..]

ge hebt een flink andere Nick smaak dan ik. Boatmans Call komt bij mij helemaal onderaan En No More.... zeker niet inde top 5, al staan er een paar ijzersterke nummers op.

Op zeker From Here to Ethernity erin en helemaal op zeker Henry's Dream, zo goed als zeker Tender Prey....naja

Nu maandag al??? tering, dat gaat hard. Lekker

Ja, ik vind de cd's die jij noemt ook goed, maar mijn voorkeur gaat uit naar de "rustigere" cd's.

Ik ben met smacht aan het wachten op een LIVE DVD. Weet iemand of dit er aan zit te komen?

dinsdag 3 juni 2003 @ 01:27:01 #39
34253 Leeze
3 x 2 x 3 x 37 = ???
pi_10843685
Ben net terug van Het Concert.... Damn.. het was waanzinnig, deze meneer kan een concert neerzetten zoals ik alleen nog maar Tom Waits heb zien doen...

Het was heel indrukwekkend

Returned from the 9th circle of Hell
pi_10843760
Hier sluit ik mij bij aan...nick cave is zojuist mijn top 10 beste concerten ooit binnen komen stuiteren. Waanzinnig.
Erg goede avond, met een nog betere band.
Vind alleen wel dat Nick Cave voorbehouden zou moeten zijn aan kleinere, intiemere zalen..en zekers niet de HMA.

Frank

punk Oi! rockabilly reggae dub ska rocksteady gothic wave ebm eighties techpop minimal techno synthpop electro ambient classical and jazz..
pi_10843915
Geniaal concert, was elke cent van de 40 euro dubbel waard.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 07:42:48 #42
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10844350
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 15:12 schreef Ixnay het volgende:
Dat komt omdat het die jongen niet gegeven is buiten zijn eigen muzikaal beperkte kaders te kijken. De punkrock van NOFX, Pennywise, Sick of it All en consorten is leuk om op te zetten, de kunst die Nick Cave laat horen vereist luistertalent.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 10:47:01 #43
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_10846675
Ik was gisteren ook bij het concert. Het was wederom heel goed. Persoonlijk vond ik het concert in 2001 in Leuven nog net wat beter, maar dat is het verschil tussen een 8,5 en een 9.

Wat een energie straalt er altijd weer af. Persoonlijke bad seeds topper (als altijd) Warren Ellis.

Super. Wie kan dit soort concerten overtreffen? Ik heb geen idee.

dinsdag 3 juni 2003 @ 10:57:10 #44
16494 Riert
rrrataputata
pi_10846865
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 10:47 schreef pdiscs het volgende:
Wat een energie straalt er altijd weer af. Persoonlijke bad seeds topper (als altijd) Warren Ellis.
Da's die violendude? Erg goed om die bezig te zien.

Maar WaarTF was Blixa? Erg jammer dat die er niet was.
Ik was niet echt te spreken over de setlist. Zeker de toegifts.
Waar waren John Finns Wife (ik dacht dat ik het hem wel hoorde zeggen tegen een Bad Seed) en de rest van Henry's Dream?
De enige rauwe ouwe was From Here to Eternity, had ik dan toch graag iets van The Carny, Black Crow King, Avalange of zoiets bij gehoord.
Versie van the Ship Song leek nergens op en Diana had allang in de prullenbak moeten liggen. Wel grappig dat hij zei I Fucked Up...over Diana meen ik.

Genoeg geklaagd
Was wel weer erg te gek om Nick en the Bad Seeds bezig te zien. Wat een power op het podium! Was erg goed (ondanks mn gezeur hierboven)

hophop
pi_10847152
geweldig omdat ik ze nog nooit gezien had uiteraard. De laatste toegift is natuurlijk een briljante afsluiting. Twaalf minuten lang!
  dinsdag 3 juni 2003 @ 12:56:19 #46
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_10849539
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 10:57 schreef Riert het volgende:

[..]

Da's die violendude? Erg goed om die bezig te zien.

Maar WaarTF was Blixa? Erg jammer dat die er niet was.

Genoeg geklaagd
Was wel weer erg te gek om Nick en the Bad Seeds bezig te zien. Wat een power op het podium! Was erg goed (ondanks mn gezeur hierboven)

Inderdaad da's die viool dude. Geweldig!

Jammer dat je zo veel kritiek hebt, ik vond het een goed concert (al zijn er altijd wel nummers die je graag wilt horen).

Wat betreft Blixa Bargeld, die is een tijd geleden uit The Bad Seeds gegaan, ik ben bang dat we die niet meer met The Bad Seeds te zien krigen. Zie http://www.mute.com/nickcave/bargeld.html

Was jij degene die constant "BLIXA" riep?

pi_10849670
Ik kan alleen Loverman... omdat metallica die heeft gecoverd
verder nog dat nummer met die ene
  dinsdag 3 juni 2003 @ 13:03:03 #48
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_10849682
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 13:02 schreef Tunerd het volgende:

verder nog dat nummer met die ene

Ja, die met die oogjes!
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_10849810
en die neus
  dinsdag 3 juni 2003 @ 13:54:07 #50
16494 Riert
rrrataputata
pi_10850950
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 12:56 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Inderdaad da's die viool dude. Geweldig!

Jammer dat je zo veel kritiek hebt, ik vond het een goed concert (al zijn er altijd wel nummers die je graag wilt horen).

Wat betreft Blixa Bargeld, die is een tijd geleden uit The Bad Seeds gegaan, ik ben bang dat we die niet meer met The Bad Seeds te zien krigen. Zie http://www.mute.com/nickcave/bargeld.html

Was jij degene die constant "BLIXA" riep?

Helemaal eruit zelfs? Woei, da's erg spijtig.
Ik riep alleen in het begin 1 keer "waar is Blixa?" omdat ik hem niet zag...Ik stond zeg maar in het midden bij de bar en dacht dat het aan mij lag. Maar niet constant dus.

Ik zie idd dat mn stukje wel erg negatief oogt. Was meer als kritische noot bedoeld, ik heb zeker een goed concert gehad.
Je -tenminste, ik- probeert toch een beetje te bedenken wat je zou spelen als je Nick was en het is me een raadsel hoe die tot deze setlist kwam. Al was Red Right Hand een leuke verassing. Die had ik niet verwacht.

hophop
  woensdag 4 juni 2003 @ 16:53:11 #51
19139 plunk
einfach negieren.
pi_10882822
De angel is er met het vertrek van Blixa nu inderdaad wel definitief uit. Zijn wringende tegentonen - ook vocaal - werden, in ieder geval door mij, vreselijk gemist. The Bad Seeds als gezapige en enigszins ongeïnspireerde begeleidingsband, wie had dat ooit gedacht? Cave compenseerde het gemis met wat ironisch commentaar en een paar mooie liedjes, waaronder een fraaie uitvoering van 'The Mercy Seat', en een bezielde 'Nobody's Baby Now'. Oja, en wat is 'Babe, I'm on Fire' toch een saai en vervelend nummer!

Mooi concert, maar het gezelschap maakte de avond onvergetelijk. Jammer dat het niet onweerde.

Gespeelde nummers:

Wonderful Life (Nocturama)
Red Right Hand (Let Love In)
West Country Girl (The Boatmans Call)
Hallelujah (No More Shall we Part)
Sad Waters (Your Funeral, My Trial)
Do You Love me (Let Love In)
Bring it On (Nocturama)
Christina the Astonishin (Henry's Dream)
Watching Alice (Tender Prey)
The Mercy Seat ('rustige versie')
Still in Love (Nocturama)
From Her to Eternity (From Her to Eternity)
Henry Lee (Murder Ballads)

He Wants You (Nocturama)
Nobody's Baby Now (Let Love In)
Deanna
The Ship Song (The Good Son)
-----------------------
Babe, I'm on Fire (Nocturama)

[Dit bericht is gewijzigd door plunk op 04-06-2003 22:37]

Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 4 juni 2003 @ 17:45:02 #52
47736 LunaChick
"Brains, Bitch, Best"
pi_10884311
Zoals Riert al wist ben ik, toch best een fan, niet geweest omdat ik de laatste twee werkjes van tante Nick niet zo denderend vond. Noem me egoistisch, maar ik hoorde hem liever toen hij nog ongelukkig was.
Hey, maar hij heeft John Finn's Wive niet gespeeld dus? ik dacht het ergens te lezen....
"Now we've only done one of the five basic torture groups. We've done blunt, but that still leaves sharp, cold, hot, and loud. Have a preference?"
  woensdag 4 juni 2003 @ 17:48:22 #53
16494 Riert
rrrataputata
pi_10884399
Ik hoorde het hem John Finn zeggen voor ze Diana inzette, dacht ik.
Grote teleurstelling dat Diana kwam.
hophop
pi_10884453
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 17:45 schreef LunaChick het volgende: Noem me egoistisch, maar ik hoorde hem liever toen hij nog ongelukkig was.
Hey, maar hij heeft John Finn's Wive niet gespeeld dus? ik dacht het ergens te lezen....
Voor ons, melancholische mensen, is het dus goed te horen dat later, als we van alles hebben meegemaakt en ouder worden, wel het geluk kunnen vinden.
De post-puberale letargie kan ook ooit ophouden!
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:04:26 #55
47736 LunaChick
"Brains, Bitch, Best"
pi_10884741
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 17:50 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Voor ons, melancholische mensen, is het dus goed te horen dat later, als we van alles hebben meegemaakt en ouder worden, wel het geluk kunnen vinden.
De post-puberale letargie kan ook ooit ophouden!

Gek, ik voel me helemaal niet lethargisch en Nick volgens mij ook niet,die is juist ubergevoelig!

Maar dat is wel een uberbummer, als je JF Wive denkt te krijgen en dan ze absolute tegenhanger Diana krijgt.....

"Now we've only done one of the five basic torture groups. We've done blunt, but that still leaves sharp, cold, hot, and loud. Have a preference?"
  donderdag 5 juni 2003 @ 10:54:20 #56
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_10899683
Is er trouwens iemand die een opname heeft gemaakt?

Ben zeer geinteresseerd.

woensdag 18 juni 2003 @ 17:36:14 #57
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11198415
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:54 schreef pdiscs het volgende:
Is er trouwens iemand die een opname heeft gemaakt?

Ben zeer geinteresseerd.

Blijkbaar niemand. Helaas ...
  woensdag 24 september 2003 @ 01:36:47 #58
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_13402325
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Maar nu The Boatman's Call en No More Shall We Part eveneens mijn collectie bijstaan, vind ik Murder Ballads lang niet zo 'geweldig' meer, de grap is er na een tijdje ook wel wat vanaf. No More Shall We Part heeft echt een paar ijzersterke nummers... het titelnumer, Hallelujah, Fifteen Feet of Pure White Snow, Oh My Lord, Gates to The Garden. Wat een sfeer. The Boatman's Call is allemaal wat serener, maar wel mooi. No More Shall We Part raakt me echt diep.
  woensdag 24 september 2003 @ 12:25:36 #59
16494 Riert
rrrataputata
pi_13406935
De grap?? Song of Joy is gewoon een van de betere nummers ooit gemaakt.
Stagger Lee scoort ook hoog.

Nja, smaken qua Nick verschillen, maar ik zie dat album niet als grap...ondanks dat het best lollig is.

hophop
  woensdag 24 september 2003 @ 17:57:44 #60
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13416283
quote:
Op woensdag 24 september 2003 12:25 schreef Riert het volgende:
De grap?? Song of Joy is gewoon een van de betere nummers ooit gemaakt.
Stagger Lee scoort ook hoog.

Nja, smaken qua Nick verschillen, maar ik zie dat album niet als grap...ondanks dat het best lollig is.

Ik dacht niet dat het zo moeilijk was om de (zwarte) humor van dat album in te zien...
  woensdag 24 september 2003 @ 17:59:48 #61
16494 Riert
rrrataputata
pi_13416337
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:57 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik dacht niet dat het zo moeilijk was om de (zwarte) humor van dat album in te zien...

zeg ik dat?
hophop
  woensdag 24 september 2003 @ 18:46:30 #62
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_13417355
Ben altijd wel aardig onder de indruk geweest van het werk van Nick Cave. De intensiteit van het vroegere werk (From here to eternity) sprak me altijd erg aan. Maar ook het rustigere werk zoals op de Boatman's call is erg goed. Moet alleen eerlijk toegeven dat ik er nooit te lang achter elkaar naar kan luisteren...het allemaal net iets te zwaar en weemoedig....Daarom gaat mijn hart misschien ook meer uit naar Waits, die een perfecte combinatie tussen weemoed en humor weet te bewerkstelligen.

oh well.

= there is a light that never goes out =
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:09:29 #63
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_17934252
Ik heb van de zomer zijn live dvd gekocht (God is in the house).

Binnenkort komt een DVD uit met videoclips.

Tot nu toe heb ik Nick Cave (and the bad seeds) twee keer gezien. Ik kan niet wachten tot ze weer in de buurt zijn.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 14:36:15 #64
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_17983515
Where the Wild Roses Grow
lief, saai & lui
pi_18746765
Goed nieuws voor de Nick Cave fanaten, want er komt een dvd uit met alle videoclips.
quote:
A collection of Nick Cave And The Bad Seed's promotional videos. The tracklist features 'Stagger Lee', 'Where The Wild Roses Grow (featuring Kylie Minogue)', 'Into My Arms', '(Are You) The One That I've Been Waiting For?', 'Henry Lee (featuring PJ Harvey)', 'Red Right Hand Man', 'Loverman', 'Do You Love Me?', 'Deanna', 'The Ship Song', 'Tupelo', 'In The Ghetto' 'Jack The Ripper', 'What A Wonderful World (featuring Shane MacGowan)', 'Straight To You', 'The Mercy Seat', 'The Weeping Song', 'The Singer', 'I Had A Dream Joe' and 'Wanted Man'.
pi_18746845
hm Baby, i'm on fire staat er niet op misschien is deze videoclip ook iets te veel van het goede
  woensdag 28 april 2004 @ 16:22:20 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18747563
zit zelfs niets bij van de twee laatste CD's
  woensdag 28 april 2004 @ 16:26:59 #68
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_18747685
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hm Baby, i'm on fire staat er niet op misschien is deze videoclip ook iets te veel van het goede
Met deze clip alleen al kunnen ze een complete dvd vullen
pi_18757883
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:50 schreef Seborik het volgende:
Goed nieuws voor de Nick Cave fanaten, want er komt een dvd uit met alle videoclips.
[..]
Is een absolute aanrader!

Heb 'em al enkele jaren, maar dan op video.

Hilarisch is het commentaar van Nick zelf, waarin hij onverbloemd aangeeft bijna alle clips troep te vinden (ben ik het niet mee eens trouwens).
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:45:31 #70
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18902027
Die DVD kun je bij de platenzaken vinden voor 12,50 - 15,00 euro.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:20:22 #71
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_19808911
Nick Cave and the bad seeds in concert!

Di, 23.11.2004 / 20u00
NICK CAVE & THE BAD SEEDS
Heineken Music Hall Amsterdam
Vanaf a.s. zaterdag zijn de kaarten in de voorverkoop

Wo, 24.11.2004 / 20u00
Nick Cave & The Bad Seeds
VORST NATIONAAL Brussel (Belgie)
Kaarten zijn NU online te bestellen

Ik heb al kaarten besteld voor het concert in Brussel!
pi_19809754
Leuk maar veeeel te duur.

Ik ga erover nadenken/sparen
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:31:59 #73
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_19810788
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 13:51 schreef marsterretje het volgende:
Leuk maar veeeel te duur.

Ik ga erover nadenken/sparen
Gelukkig heb ik dat probleem niet ;-)
pi_19811145
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:31 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik dat probleem niet ;-)
Ben je single?
  vrijdag 11 juni 2004 @ 15:04:45 #75
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_19811660
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:46 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Ben je single?
Neup, mijn vriendin gaat mee.

En nee.... niet geinteresseerd
pi_19812664
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 15:04 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Neup, mijn vriendin gaat mee.

En nee.... niet geinteresseerd
Damn mijn golddiger bestaan komt maar niet van de grond.

Ontopic: wel gaan iedereen! Nick is een levende legende, die niet gemist mag worden. Je wilt later niet aan je kinderen vertellen dat hij in Nederland optrad maar dat je er nooit heen bent geweest. De man is een genie!
pi_19812791
Hoe duur zijn de kaarten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19813023
¤ 39, exclusief bespreekkosten.

www.heinekenmusichall.nl
pi_19813458
vergeleken met madonna een koopje
pi_19814604
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Das waar. Het is dat ik dan op vakantie ben, anders had ik nu nog harder moeten werken om ze beiden te bekostigen.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 16:44:45 #81
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19814685
Snel alweer een tour. Vorig jaar zijn ze ook geweest. Misschien dit jaar dan wel.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 22:29:24 #82
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_19822960
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 15:38 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Damn mijn golddiger bestaan komt maar niet van de grond.

Ontopic: wel gaan iedereen! Nick is een levende legende, die niet gemist mag worden. Je wilt later niet aan je kinderen vertellen dat hij in Nederland optrad maar dat je er nooit heen bent geweest. De man is een genie!
Die van mij zo ook niet

ik ga trouwens naar het concert in Brussel.

Ik heb hem vorig jaar in de Heineken Music Hall gezien en het jaar daar voor (of was dat twee jaar daar voor?) in Leuven.

GAAT DAT ZIEN!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 22:30:31 #83
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_19823000
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:05 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, daarentegen ga ik liever met Madonna dan met Nick naar bed.
pi_19831469
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 22:30 schreef pdiscs het volgende:

Maar goed, daarentegen ga ik liever met Madonna dan met Nick naar bed.
Ik ook
pi_19886405
Ik heb het concert vorig jaar gemist en dat gaat me geen twee keer gebeuren. Kaartje voor Nick Cave en de slechte zaadjes ligt momenteel naast me.
  maandag 12 juli 2004 @ 14:03:17 #86
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_20572479
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:54 schreef Venugopalan het volgende:
Ik heb het concert vorig jaar gemist en dat gaat me geen twee keer gebeuren. Kaartje voor Nick Cave en de slechte zaadjes ligt momenteel naast me.
GOED BEZIG!
  maandag 13 september 2004 @ 12:06:34 #87
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_21920390
20/09/2004 komt de nieuwe cd van Nick Cave and the bad seeds uit:

Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus

Disc 1
Get Ready For Love
Cannibal's Hymn
Hiding All Away
Messiah Ward
There She Goes, My Beautiful World
Nature Boy
Abattoir Blues
Let The Bells Ring
Fable Of The Brown Ape

Disc 2
The Lyre Of Orpheus
Breathless
Babe, You Turn Me On
Easy Money
Supernaturally
Spell
Carry Me
O Children
  maandag 13 september 2004 @ 12:36:17 #88
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21920873
Gaaf, meteen een dubbelcd. Ik heb vernomen dat ie leuker is dan "Nocturama".
  maandag 13 september 2004 @ 14:55:20 #89
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_21923489
quote:
Op maandag 13 september 2004 12:36 schreef Summoner het volgende:
Gaaf, meteen een dubbelcd. Ik heb vernomen dat ie leuker is dan "Nocturama".
Nocturama vond ik dan ook een beetje tegenvallen. Ik moet zeggen dat ik even moet wennen aan de nieuwe single. Hij klinkt zo "vrolijk". Maar goed ... eerst de nieuwe cd en dan het concert! We gaan weer een leuke muziek periode krijgen.
  maandag 13 september 2004 @ 14:58:21 #90
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_21923563
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 11:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook
Heel begrijpelijk! Ook voor een vrouw.
pi_21928620
Een dubbel-cd maarliefst, waar haalt de beste man toch de inspiratie vandaan!?!

Meeste artiesten in zijn genre doen 3/4 jaar over een nieuwe album.
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:03:57 #92
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22105488
quote:
Op maandag 13 september 2004 12:06 schreef pdiscs het volgende:
20/09/2004 komt de nieuwe cd van Nick Cave and the bad seeds uit:

Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus

[afbeelding]

Disc 1
Get Ready For Love
Cannibal's Hymn
Hiding All Away
Messiah Ward
There She Goes, My Beautiful World
Nature Boy
Abattoir Blues
Let The Bells Ring
Fable Of The Brown Ape

Disc 2
The Lyre Of Orpheus
Breathless
Babe, You Turn Me On
Easy Money
Supernaturally
Spell
Carry Me
O Children
Heb 'm net gekocht, moet helaas nog tot een uur of 6 wachten tot ik 'm kan luisteren....
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:52:57 #93
18413 Summoner
pi_22106550
Ik heb hem ook net gekocht, en ga hem lekker zometeen luisteren.
pi_22110677
Hij is natuurlijk weer gewoon top. Ik heb de Limited Edition.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:00:28 #95
18413 Summoner
pi_22110752
Ik heb tot nu toe alleen "Abbatoir Blues" geluisterd. Klonk wel puik, met dat gospelkoortje. Maar Nick Cave platen vind ik doorgaans pas na een paar luisterbeurten echt leuk, het is een investering. Volgens mij heb ik de limited edition ook, het is wel een zeer coole uitgave.
pi_22110837
Heb je die single er ook bij?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:04:39 #97
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22110870
Weet niet hoe Limited hij is, maar ik heb 'm ook.....
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:06:00 #98
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22110903
*noteert: morgen CD kopen
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:11:29 #99
18413 Summoner
pi_22114320
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:03 schreef methodmich het volgende:
Nee! Dus de limited edition is met single erbij, hmmm... de versie die ik heb ziet er wel uit als een luxe ltd. edition dus ik dacht dat dat het ook was. Naja, volgende keer beter.
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:40:18 #100
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22115081
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:03 schreef methodmich het volgende:
Stond bij mij wel op de hoes die ik pakte en bij de balie afleverde. Toen ik thuis alles uit de linnen "case" pakte zat er niets extra's in.
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:50:17 #101
18413 Summoner
pi_22115418
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:40 schreef pfaf het volgende:
Stond bij mij wel op de hoes die ik pakte en bij de balie afleverde. Toen ik thuis alles uit de linnen "case" pakte zat er niets extra's in.
Overkwam mij ook, maar ik heb hem nog tegoed. Gewoon teruggaan, of moet je er het halve land voor doorkruizen?
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:56:08 #102
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_22115615
als ie beter is dan Nocturama, dan bestaat er een kans dat ie zelfs The Good Son gaat overtreffen. mjam!
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:59:04 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22115709
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:50 schreef Summoner het volgende:

[..]

Overkwam mij ook, maar ik heb hem nog tegoed. Gewoon teruggaan, of moet je er het halve land voor doorkruizen?
Neuh, om de hoek, maar het maakt me ook niet veel uit. Singles luisteren doe ik toch niet. 't Is natuurlijk alleen een leuk hebbedingetje.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2004 @ 21:59:23 #104
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22115723
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:50 schreef Summoner het volgende:

[..]

Hee, ik lees nu pas hier over de ontbrekende single. Nou ja, je weet het.
  woensdag 22 september 2004 @ 12:01:55 #105
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_22125740
Dus er is wel een ltd edition?

En bij de ltd edition krijg je de single extra? Zit het spul dan ook in een speciaal "hoesje"?
  woensdag 22 september 2004 @ 12:11:17 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22125937
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:01 schreef pdiscs het volgende:
Dus er is wel een ltd edition?

En bij de ltd edition krijg je de single extra? Zit het spul dan ook in een speciaal "hoesje"?
De gewone editie zit al in een wonderschoon "hoesje"
pi_22130598
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik kreeg hem er ook apart bij van de verkoper.
www.thuisuiteten.nl
  † In Memoriam † woensdag 22 september 2004 @ 15:41:09 #108
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22130641
Klopt, de (vinyl)single zit er los bij.
pi_22130697
Hee schuldige... koop die plaat eens!
  Licht Ontvlambaar woensdag 22 september 2004 @ 19:37:03 #110
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  donderdag 23 september 2004 @ 21:17:02 #111
pi_22160343
Och jee. de eerste media die de nieuwe plaat bespreken zeiken alweer Nocturama af, terwijl in Juni 2003 nog ontzettend blij waren met die plaat. Raar volk die Popjournalisten. Maar mij krijgen ze niet.
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  donderdag 23 september 2004 @ 23:13:28 #112
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22163508
Hij's goed, lekker swingend, en weer een heel andere plaat als alle vorige.
Heb ook geen extra singel kunnen bespeuren. Jammer, maar ben al blij met wat er opstaat.
pi_22172519
Ik vind hem ook goed, ik ben zelfs aangenaam verrast. Heb voornamelijk Slaughterhouse beluisterd en daar staan geweldige nummers op.
En zo op het eerste gehoor toch wel beter als Nocturama. Niet dat die slecht was overigens.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 24 september 2004 @ 15:00:00 #114
18413 Summoner
pi_22174855
Ik vind hem heerlijk, met name "The Lyre of Orpheus". Van deze plaat zal ik vele weken plezier hebben.
  zaterdag 25 september 2004 @ 12:03:31 #115
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22192200
The Lyre of Orpheus krijgt vooralsnog ook mijn voorkeur,
maar ze zijn beide érg goed te pruimen.
...dass wir fliegen.
  zondag 26 september 2004 @ 21:18:36 #116
88523 BadDay
The One I Love
pi_22223137
Ik heb hem van het weekend ook gekocht, hij verkoopt bij ons ook erg goed. Als ik zou moeten kiezen heb ik niet echt een favoriete cd. Maar ik ga ook nog heeel erg lang plezier hebben van deze plaat
Birds, Happiness & Still Not Worried
  † In Memoriam † zondag 26 september 2004 @ 21:21:45 #117
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22223214
quote:
Op zondag 26 september 2004 21:18 schreef BadDay het volgende:
hij verkoopt bij ons ook erg goed.
wie zijn 'ons'?
  zondag 26 september 2004 @ 21:29:14 #118
88523 BadDay
The One I Love
pi_22223408
Oke, ik werk in een free record shop
Birds, Happiness & Still Not Worried
  † In Memoriam † zondag 26 september 2004 @ 21:34:50 #119
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22223552
quote:
Op zondag 26 september 2004 21:29 schreef BadDay het volgende:
Zes maanden geregistreerd en nu al je coming out
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:28:10 #120
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22263721
gisteren en vandaag hebben beide cd's zo ongeveer de hele dag opgestaan...zeer genietbaar, moet ik zeggen

momenteel heb ik een lichte voorkeur voor The Lyre of Orpheus...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 29 september 2004 @ 12:23:03 #121
pi_22282123
voorkeur voor abbatoir blues. na 1 keer luisteren al het gevoel dat deze welles the Good son kan overtreffen
[/quote]
pi_22282624
Heb je Plato overvallen met een klapperpistool dan? Dacht dat jij onderhande wel op Utrecht CS met je cowboyhoed en gitaartje je centen bij elkaar zat te tokkelen!
  woensdag 29 september 2004 @ 12:47:35 #123
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22282625
quote:
Op zondag 26 september 2004 21:29 schreef BadDay het volgende:
Verkopen ze Nick cave bij de FRS!?!
pi_22283965
Ik heb ook de ltd edition
Ik kan nog niet echt zeggen dat ik de een beter vind dan de ander, maar er hij heeft wel weer geweldige teksten uit z'n mouw geschud (zie sig.)
  woensdag 29 september 2004 @ 15:46:39 #125
pi_22286493
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb je Plato overvallen met een klapperpistool dan? Dacht dat jij onderhande wel op Utrecht CS met je cowboyhoed en gitaartje je centen bij elkaar zat te tokkelen!
Welnee bak_ellende, kheb een riand voorschot op mijn salaris gekrege! meteen natuurlijk de nieuwe Bad seeds gekocht en dat voor maar 17,99 of iets daaromtrent. iemand hem goedkoper kunnen krijgen???
quote:

Ik heb ook de ltd edition
Ik kan nog niet echt zeggen dat ik de een beter vind dan de ander, maar er hij heeft wel weer geweldige teksten uit z'n mouw geschud (zie sig.)
wat is bijzonder aan die ltd version? ik bedoel hoe ziet ie eruit? en wat zijn de extra's??
[/quote]
  woensdag 29 september 2004 @ 15:54:42 #126
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_22286666
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:46 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]
... nieuwe Bad seeds gekocht en dat voor maar 17,99 of iets daaromtrent. iemand hem goedkoper kunnen krijgen???
[..]
14,49 bij play.com
pi_22286795
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:46 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

wat is bijzonder aan die ltd version? ik bedoel hoe ziet ie eruit? en wat zijn de extra's??
Linnen case (al weet ik niet of dat alleen de ltd edition is) en de single Nature Boy met op de B-kant She's leaving you op vinyl.
  woensdag 29 september 2004 @ 17:40:25 #128
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22288760
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:01 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Linnen case (al weet ik niet of dat alleen de ltd edition is) en de single Nature Boy met op de B-kant She's leaving you op vinyl.
De linnen case is normaal, de vinyl-single is extra.
pi_23552209
Zijn er nog mensen hier geweest gisteren in de HMH?!?

Ik kan er een ding over zeggen; "Nick was in the house"....
  donderdag 25 november 2004 @ 18:17:13 #130
pi_23571027
Ik geloof dat men tot aan het toegift alleen dingen van Abattoir blues/lyre of Orpheus heeft gespeeld. dat lijkt me minder
[/quote]
pi_23574370
quote:
Op donderdag 25 november 2004 18:17 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Ik geloof dat men tot aan het toegift alleen dingen van Abattoir blues/lyre of Orpheus heeft gespeeld. dat lijkt me minder
Was het ook, zeker als je het album in kwestie niet in je bezit hebt....

Pluspunten waren dat de nieuwe nummers we lindruk maakten en het achtergrondkoortje een echt meerwaarde gaf.

En natuurlijk de toegiften
  maandag 29 november 2004 @ 11:17:25 #132
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_23639370
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:36 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Was het ook, zeker als je het album in kwestie niet in je bezit hebt....

Pluspunten waren dat de nieuwe nummers we lindruk maakten en het achtergrondkoortje een echt meerwaarde gaf.

En natuurlijk de toegiften
Ik ben naar het concert in Vorst National in Brussel geweest. Zelfde verhaal: De eerst 90 minuten alleen nummers van zijn laatste cd. Daarna 45 minuten "oude" nummers en tenslotte een tweede toegift (1 nummer).

Al met al wat het wederom een SUPER concert!
pi_23649244
Het beste bleef voor de laatste toegift bewaard; The Mercy Seat!

Jammer dat juist dit nummer plichtmatig werd gebracht, maar toch blij dat 'ie voorbijkwam.
pi_23725768
Concert was gewoon wederom super, vond m de vorige keer beter omdat ie meer van zn oude platen deed.

Alleen deze keer het meeste van de nieuwe maar gewoon weer subliem, volgende keer ben ik gewoon weer van de partij.

Voor de liefhebbers is er ook een live dvd van een concertregistratie in frankrijk, dolby b aan, concert bij je thuis.

vrijdag 3 december 2004 @ 10:49:54 #135
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_23733060
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:36 schreef chris0478 het volgende:

Voor de liefhebbers is er ook een live dvd van een concertregistratie in frankrijk, dolby b aan, concert bij je thuis.

God is in the house! --> Ook erg goed.

Ik ben er volgende keer weer bij, maar dan ook weer in Belgie.
pi_23751300
weet er iemand fotos van zijn concert in Brussel?
pi_25326246
*kick*

Ik ben verslaafd. Een aantal maanden geledenis het begonnen:
The Boatman's Call
Nocturama
Murder Ballads
Abbatoir Blues / The Lyre Of Orpheus
Henry's Dream
Let Love In
Tender Prey

Helaas is het moeilijk aan mijn omgeving te verkopen. Maar weinig mensen kennen hem, terwijl hij (op internet) legendarisch is! Mja.. het zegt wel iets over 'mijn omgeving' . Niettemin, het is fantastische muziek. En dan te bedenken dat ik de Birthday Party als toetje tegoed heb, !

[ Bericht 11% gewijzigd door Areteq op 02-03-2005 07:30:51 ]
pi_25327457
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 07:22 schreef Areteq het volgende:

En dan te bedenken dat ik de Birthday Party als toetje tegoed heb, !
Ben benieuwd wat je van The Birthday Party vind, is niet te vergelijken met de albums van Cave die je hierboven noemt.

From her to eternity komt nog het meest in de buurt, misschien idee om die eerst aan te schaffen en kijken of je die bevalt.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:17:32 #139
36022 Heathen
Its No Game
pi_25331155
Ook enorme Nick Cave fan die hier post. Maar 'Murder Ballads' is een plaat die ik op voorhand al nooit draait. Het kan namelijk mijn gehele gemoedstoestand verwoesten, zo diep slaat die plaat op mij in.
Het dubbelalbum is ontzettend goed moet ik zeggen, maar lang niet meer zo indringend als de vorige platen. Nocturama is duidelijk een album geweest die de overgang maakte op zijn nieuw cd.

Het zal nog net met zoveel passie gezongen worden, alleen denk ik dat Nick Cave (en zijn band) wat meer de kant op lijkt te gaan naar een wat meer open setting voor een breder publiek. Niet zo erg natuurlijk, maar sfeerbeschrijvingen die vroeger in zijn muziek te vinden was zal meer plaats maken voor alleen gevoelens.
Now my death is more than just a sad song.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:29:53 #140
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_25427964
NIEUW COMPILATIE ALBUM

B-SIDES & RARITIES RELEASED 28th MARCH
"This is my favourite Nick Cave & The Bad Seeds album" - Nick Cave

Spanning the full twenty-one years of Nick Cave & The Bad Seeds illustrious career, this comprehensive three CD set, entitled B-Sides & Rarities, presents a thrilling and eclectic retrospective collection of material by the band, some of which has been deleted, featured on a disparate number of soundtrack albums or has never been officially released before. From the menacing 'The Six Strings That Drew Blood', through the distraught 'The Girl At The Bottom Of My Glass', the fragile beauty of 'Little Empty Boat', the outlaw romance of '(I'll Love You) Till The End Of The World', the plaintive 'Bluebird' through to the murderous attack of 'The Ballad Of Robert Moore & Betty Coltrane', long term Bad Seeds aficionados, recent converts or the merely curious will find much to appreciate and enjoy in this landmark 56 track compilation.

CD 1:
Deanna (Acoustic Version)
The Mercy Seat (Acoustic Version)
City Of Refuge (Acoustic Version)
The Moon Is In The Gutter
The Six Strings That Drew Blood
Rye Whisky
Running Scared
Black Betty
Scum
The Girl At The Bottom Of My Glass
The Train Song
Cocks 'N' Asses
Blue Bird
Helpless
God's Hotel
(I'll Love You) Till The End Of The World
Cassiel's Song
Tower Of Song
What Can I Give You?
CD 2:
What A Wonderful World (feat. Shane MacGowan)
Rainy Night In Soho
Lucy (Version #2)
Jack The Ripper (Acoustic Version)
Sail Away
There's No Night Out At The Jail
That's What Jazz Is To Me
The Willow Garden
The Ballad Of Robert Moore And Betty Coltrane
King Kong Kitchee Kitchee Ki-Mi-O
Knoxville Girl
Where The Wild Roses Grow (unreleased Version feat. Blixa Bargeld)
O'Malley's Bar Pt.1
O' Malley's Bar Pt.2
O' Malley's bar Pt. 3
Time Jesum Transeuntum Et Non Riverentum
O'Malley's Bar Reprise
Red Right Hand (Scream 3 Version)
CD 3:
Little Empty Boat
Right Now I'm A-Roaming
Come into My Sleep
Black Hair (Band Version)
Babe, I've Got You Bad
Sheep May Safely Graze
Opium Tea
Grief Came Riding
Bless His Ever Loving Heart
Good Good Day
Little Janey's Gone
I Feel So Good
Shoot Me Down
Swing Low
Little Ghost Song
Everything Must Converge
Nocturama
She's Leaving You
Under This Moon
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:44:52 #141
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25428131
lijkt super, de prijs zal weliswaar navenant zijn voor 3 CD's.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 17:46:43 #142
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_25428169
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:44 schreef placebeau het volgende:
lijkt super, de prijs zal weliswaar navenant zijn voor 3 CD's.
Bij CD-WOW:

NICK CAVE & THE BAD SEEDS - B-Sides And Rarities (3CD)
Price: EUR 19.99 Release/Despatch Date: Monday 21 Mar
pi_25428204
Ik zag van het weekend in de platenzaak 2 albums liggen, met daarop nummers waar Nick Cave door beinvloed is.
Dit gaat van Johnny Lee Hooker tot Gang of Four tot Velvet Underground tot Johnny Cash tot The Stooges etc..

Lijkt me vooral iets voor de diehard-fans, net als bovenstaande 3cd-box.
pi_25429516
O ja ook al van gehoord en nummers even bekeken. Het eerste deel zijn nummers die hij ooit gecoverd heeft. Die klijkt me minder dan het tweede deel: nummers die als inspirtoe gediend hebben. Deze nummers:
Harry Belafonte Did You Hear About Jerry?
2. Tom Waits Way DOWN In The Hole
3. Fred Neil A Little Bit Of Rain
4. Gang Of Four Love Like Anthrax
5. Bob Dylan Sara
6. Tim Rose Hey Joe
7. The First Edition Just Dropped In (To See What Condition My Condition Is In)
8. Elvis Presley In The Ghetto
9. Nina Simone Plain Gold Ring
10. The Stooges Loose
11. Leadbelly Looky Looky Yonder/Black Betty/Yellow Women''s Door Bells
12. Hoyt Axton Double Dare
13. Lou Reed Perfect Day
14. Alice Cooper Street Fight

De meeste ken ik uiteraard wel Lijkt me toch een leuke cd.
Original Seeds Vol 2 heet-ie.

Helpt waar hij kan!
pi_25429517
O ja ook al van gehoord en nummers even bekeken. Het eerste deel zijn nummers die hij ooit gecoverd heeft. Die klijkt me minder dan het tweede deel: nummers die als inspirtoe gediend hebben. Deze nummers:
Harry Belafonte Did You Hear About Jerry?
2. Tom Waits Way DOWN In The Hole
3. Fred Neil A Little Bit Of Rain
4. Gang Of Four Love Like Anthrax
5. Bob Dylan Sara
6. Tim Rose Hey Joe
7. The First Edition Just Dropped In (To See What Condition My Condition Is In)
8. Elvis Presley In The Ghetto
9. Nina Simone Plain Gold Ring
10. The Stooges Loose
11. Leadbelly Looky Looky Yonder/Black Betty/Yellow Women''s Door Bells
12. Hoyt Axton Double Dare
13. Lou Reed Perfect Day
14. Alice Cooper Street Fight

De meeste ken ik uiteraard wel Lijkt me toch een leuke cd.
Original Seeds Vol 2 heet-ie.

Helpt waar hij kan!
  woensdag 9 maart 2005 @ 10:08:13 #146
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_25438124
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 17:51 schreef Kolkus het volgende:
Ik zag van het weekend in de platenzaak 2 albums liggen, met daarop nummers waar Nick Cave door beinvloed is.
Dit gaat van Johnny Lee Hooker tot Gang of Four tot Velvet Underground tot Johnny Cash tot The Stooges etc..

Lijkt me vooral iets voor de diehard-fans, net als bovenstaande 3cd-box.
Tja, de 3 cd box heb ik wel besteld, want die zijn echt van Nick.

Die 2 cd's "Original Seeds" vind ik vooralsnog niet echt interessant.
pi_25438732
Ik sta 28 maart bij de platenzaak

-edit- 29 maart dus, 28 maart is 2e paasdag
  woensdag 9 maart 2005 @ 11:07:28 #148
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_25439106
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 10:45 schreef DrMarten het volgende:

Meestal liggen nieuwe albums de vrijdag voor de release datum al in de winkel, dus je zou het de 25e al kunnen proberen
Happiness... is not a fish that you can catch
  donderdag 10 maart 2005 @ 13:10:27 #149
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_25456376
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 10:45 schreef DrMarten het volgende:

Tja, dan moet ik nog een dag of 4 wachten...
pi_25824946
* DrMarten gaat vanmiddag de platenzaak maar eens opzoeken
pi_25849798
En hij is binnen, heb alleen nog geen tijd gehad om hem te luisteren
pi_25894367
Ik heb hem al een tijdje op Internet-import. Sommige nummer zijn leuk, maar zijn echte curiosa. Veel nummers zijn niet echt de moeite waard tenzij je natuurlijk een rare verzamelaar bent.Maar dan heb je die al. Ik ken er toch al veel van (en ik ben gewoon een oude fan) : ik volg Nick Cave al sinds ongeveer 1982/3, en dan krijg je wel eens wat mee, en krijg je wel eens wat extra's bij platen of tape je wel eens wat van de radio.

Ik zou toch voor fans die andere plaat adviseren: Original Seeds Vol 2. Daar heb je goede ingangen in goede muziek. Dingen als "The Popgroup" (die Nick wel eens op MTV gepromoot heeft als zijnde een invloed, of een nummer als "Anthrax" van 'The Gang of Four' , dat zijn geweldige nummers van geweldige bands die toen, in ieder geval even, een spannend en avontuurlijk moment hadden.
En die het verdienen op hun hoogtepunt herinnerd te worden:Ik ben blij dat Nick het met me eens is.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoSigar op 02-04-2005 00:55:22 ]
Helpt waar hij kan!
pi_31336655
Nick Cave is goed. Zeker een van de beste artiesten van dit moment.
Ik vind het alleen zonde dat ik nog niet naar een concert ben geweest.
pi_31336752
Zag van de week nog een foto van 'em in de krant voor een of andere Australische film waarin hij meespeelde.

Nou maar hopen dat dit niet ten koste gaat van 'smans muziek carriere.
pi_31336909
afgelopen week was er een interview met Anton Crbijn op tv, dat ging onder andere over de videoclips die die heeft gemaakt voor verschillende bands en artiesten. Lieten ze een stukje zien van een Nick Cave-video, niet echt een heel geslaagde( weet zo gauw niet meer welke het was). Commentaar van Nick Cave "Anton Corbijn is hele goede, maar deze video was niet echt geslaagd". Commentaar van Corbijn "er werden voor de shoot dan ook enorme hoeveelhedenl alcohol genuttigd, en niet door mij"
pi_31338327
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:08 schreef DrMarten het volgende:
afgelopen week was er een interview met Anton Crbijn op tv, dat ging onder andere over de videoclips die die heeft gemaakt voor verschillende bands en artiesten. Lieten ze een stukje zien van een Nick Cave-video, niet echt een heel geslaagde( weet zo gauw niet meer welke het was). Commentaar van Nick Cave "Anton Corbijn is hele goede, maar deze video was niet echt geslaagd". Commentaar van Corbijn "er werden voor de shoot dan ook enorme hoeveelhedenl alcohol genuttigd, en niet door mij"
Dat is de clip van Straight to you, als ik me goed herinner.
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:16:11 #157
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31342472
Zo'n enorm slechte clip is dat toch niet? Zeker niet vergeleken met andere clips uit die tijd.
pi_31344541
Dat interview staat op die clip-verzamel-DVD, waarin Nick kort commentaar geeft over de videoclips.

En zo'n beetje alle clips vind hij "a load of shit" of "a really crap video".
pi_31347437
Welke clip is van Corbijn?
Zo uit mijn hoofd ken ik maar twee clips van Cave: Stagger Lee, en die was wel stoer en Babe I'm on fire, die eigelijk vooral leuk was voor degene die hem maakten niet voor ons kijkers.
Helpt waar hij kan!
pi_31363722
Straight To You is dat, zoals gezegd. Aardige clip, niet wereldschokkend.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:25:08 #161
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31364424
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:08 schreef DrMarten het volgende:
Welk programma was dat? Wil het heel graag zien ...
I am a black hole shitting into the void
pi_31364809
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:53 schreef methodmich het volgende:
Straight To You is dat, zoals gezegd. Aardige clip, niet wereldschokkend.
Ach ja, overheen gekeken. dank.
Helpt waar hij kan!
pi_31377774
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:25 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Welk programma was dat? Wil het heel graag zien ...
Ik heb werkelijk geen idee, ik zat te zappen en kwam er langs. Niet gekeken welk programma het was. Ik zou niet eens meer weten welke zender het was.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:10:22 #164
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31378154
Het was te zien tijdens een interview met Corbijn op MTV.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:41:34 #165
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_31378790
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:59 schreef Kolkus het volgende:
Zag van de week nog een foto van 'em in de krant voor een of andere Australische film waarin hij meespeelde.

Nou maar hopen dat dit niet ten koste gaat van 'smans muziek carriere.
Nick heeft het scenario geschreven voor een film die binnenkort uitkomt (The Proposition). Ging het daar misschien over?
pi_31378961
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:41 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Nick heeft het scenario geschreven voor een film die binnenkort uitkomt (The Proposition). Ging het daar misschien over?
Stond er niet bij, maar zou heel goed kunnen.

Heeft iemand trouwens Ghosts....of the civil dead gezien?!
Cult-film uit de jaren 80 waarvoor hij samen met Blixa Bargeld de soundtrack heeft gemaakt en een van de hoofdrollen speelt.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:19:12 #167
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_31396680
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:50 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Cult-film uit de jaren 80 waarvoor hij samen met Blixa Bargeld de soundtrack heeft gemaakt en een van de hoofdrollen speelt.
Nee ... nooit gezien. Was het wat?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 08:56:40 #168
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_31401926
Een Nick Cave topic en ik ontdek het nu pas...

Vind hem echt geweldig. Eigenlijk is het totaal niet mijn muziek enzo (lees: ik ben gisteren naar het concert van de Backstreet Boys geweest en verder hou ik van Nederlandstalig en Keltisch enzo), maar ik ben er een beetje ingesleept door vrienden en nu ben ik helemaal verkocht

Heb hem twee keer in de HMH gezien en dat was echt grandioos! Erg aparte kerel, maar erg gaaf.

Zal dit topic eens in de gaten blijven houden
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_31410351
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:50 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Weet jij toevallig waar ik die film kan kopen?
pi_31412370
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:57 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Weet jij toevallig waar ik die film kan kopen?
Ik heb 'em weleens zien liggen bij Kooijker, anders is 'ie vast wel via internet te bestellen.

Het is een grimmig gevangenisverhaal en ik vond hem sterk, voor meer info klik:

Ghosts...of the civil dead
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:44:22 #171
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34279065
Van de officiële site:

Nick Cave & The Bad Seeds release a brand new DVD on 23rd January 2006. The DVD features the legendary tour film THE ROAD TO GOD KNOWS WHERE and LIVE AT THE PARADISO, both available together here for the first time on DVD. Described by the NME on its original VHS release as “the definitive documentary of the music business in its glorious, monotonous reality”, The Road To God Knows Where by Uli M. Schueppel is an intimate and revealing insight into a band on the road. Filming during their US tour in Feb / March 1989, we see life on the road as it truly was. On the road – at the hotel – sound check – backstage – the concert – backstage – back at the hotel – hitting the road again… Featuring a Bad Seeds line up of Nick Cave, Mick Harvey, Blixa Bargeld, Thomas Wydler, Kid Congo Powers and Roland Wolf, the film also introduces us to a cast of extras from the band’s crew and the band’s guests (including Anita Lane, Lydia Lunch and Lung Leg).

Live At The Paradiso was recorded in Amsterdam in June 1992 and features classic Nick Cave & The Bad Seeds songs such as The Mercy Seat, The Ship Song, Tupelo and Deanna performed by a line up of Nick Cave, Mick Harvey, Blixa Bargeld, Conway Savage, Thomas Wydler and Martyn P Casey. The concert film was edited by long-time collaborator John Hillcoat whose credits include The Proposition (scripted by Nick Cave and due for UK release in March 06), To Have And To Hold and Ghosts of The Civil Dead plus many Bad Seeds promo videos). The Director of Photography was John Mathieson who went on to work on Gladiator and the forthcoming Brian Jones biopic, Stoned.

The DVD release also features two special extras, unavailable elsewhere. The Song, A Short Film By Uli M. Schueppel documents the band recording I’ll Love You Till The End Of The World for the Wim Wenders film Until The End Of The World. City Of Refuge is a collection of Super 8 film shot by Schueppel on tour with Nick Cave & The Bad Seeds.

Klinkt allemaal erg goed.
Ik denk wel dat ik hem koop.

Weet er trouwens al iemand meer over "the proposition"?
pi_34303707
Ik vind de DVD The Videos al zo alleraardigst.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 23 januari 2006 @ 17:01:16 #173
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_34382839
Zou dit ook interessant zijn v.w.b. de muziek:

THE PROPOSITION
The Proposition OSTby Nick Cave and Warren Ellis is released by Mute in the UK on 6h March. The album will be released in Europe on 10th March and in North America on 21st February. The film will be released in the US in April.

Track List:

Happy Land
The Proposition #1
Road To Banyon
Down To The Valley
Moan Thing
The Rider #1
Martha's Dream
Gun Thing
Queenie's Suite
The Rider #2
The Proposition #2
Sad Violin Thing
The Rider #3
The Proposition #3
The Rider Song
Clean Hands, Dirty Hands
  maandag 23 januari 2006 @ 17:03:47 #174
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34382915
Nick Cave heeft zijn fans al gewaarschuwd dat het helemaal niet te vergelijken is met zijn gewone werk.
Maar interessant is het sowieso, me dunkt.
pi_34383034
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:01 schreef pdiscs het volgende:
Zou dit ook interessant zijn v.w.b. de muziek:

[afbeelding]

THE PROPOSITION
The Proposition OSTby Nick Cave and Warren Ellis is released by Mute in the UK on 6h March. The album will be released in Europe on 10th March and in North America on 21st February. The film will be released in the US in April.

Track List:

Happy Land
The Proposition #1
Road To Banyon
Down To The Valley
Moan Thing
The Rider #1
Martha's Dream
Gun Thing
Queenie's Suite
The Rider #2
The Proposition #2
Sad Violin Thing
The Rider #3
The Proposition #3
The Rider Song
Clean Hands, Dirty Hands
Gaaf! Cave heeft het script ook geschreven... een Aussie western

Hij zou eigenlijk al zijn uitgekomen volgens imdb..
  maandag 23 januari 2006 @ 17:07:37 #176
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34383070
Vraag is of we hem in Europa ook in de zalen zullen kunnen zien?
pi_34383190
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:07 schreef placebeau het volgende:
Vraag is of we hem in Europa ook in de zalen zullen kunnen zien?
Vast wel ergens achteraf in een filmboerderijtje in Uppsala ofzo...

Maar de soundtrack is vast wel ergens te down kopen..
pi_34383813
Ik wil die film erg graag zien. Ik heb hier nu ook een boek liggen van Nick Cave "And the ass saw the angel"
Nog geen tijd gehad om te lezen helaas
  maandag 23 januari 2006 @ 17:31:19 #179
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34383914
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:10 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Vast wel ergens achteraf in een filmboerderijtje in Uppsala ofzo...

Maar de soundtrack is vast wel ergens te down kopen..
De Belgische release-datum voor de soundtrack is 6 maart (is meestal wel dezelfde als de Nederlandse)
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:08:50 #180
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_35324126
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:28 schreef el_hombre het volgende:
Ik wil die film erg graag zien. Ik heb hier nu ook een boek liggen van Nick Cave "And the ass saw the angel"
Iemand hier enig idee of en wanneer de film in Nederland uitkomt?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:12:07 #181
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35324236
quote:
Dat boek heb ik ook al bijna 4 jaar hier in de kast liggen, op de een of andere manier kom ik er maar niet aan toe.
pi_35327436
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:12 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat boek heb ik ook al bijna 4 jaar hier in de kast liggen, op de een of andere manier kom ik er maar niet aan toe.
Ik ben er nu mee bezig, en het is best een goed boek, het is alleen best moeilijk geschreven. Maar het is nooit echt saai.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:54:30 #183
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_35348089
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:08 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Iemand hier enig idee of en wanneer de film in Nederland uitkomt?
Nou?
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:37:34 #184
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_35606200
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:54 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Nou?
Echt helemaal niemand?
pi_36056551
Eergister de cd van Die Haut & Nick Cave eens beluisterd. Dacht dat die misschien leuk zou staan tussen de rest van de Cave-collectie, maar ik vond het helemaal niks

Meer mensen die hem geluisterd hebben? En wat zijn de meningen?
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:19:21 #186
140904 MLF
Unazukin
pi_36057688
Ik heb 'm nog niet gehoord, is het zo erg?
andere cd's zijn allemaal vet cool
pi_36057787
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:48 schreef DrMarten het volgende:
Eergister de cd van Die Haut & Nick Cave eens beluisterd. Dacht dat die misschien leuk zou staan tussen de rest van de Cave-collectie, maar ik vond het helemaal niks

Daar moet je echt van houden, van Die Haut.
www.thuisuiteten.nl
pi_36058026
quote:

Ik heb hem nog niet beluisterd, maar als het lijkt op "From her to eternity" weet ik al dat ik het helemaal niks ga vinden.
pi_36060675
Wat is er mis met From Her To Eternity?
www.thuisuiteten.nl
pi_36060802
Ik vond het destijds wel leuk, ik heb het op 12 inch. Rauw en meer gitaar georienteerd dan ander Cave spul. Tenminste als het over Burning the Ice gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 15-03-2006 22:15:06 ]
Helpt waar hij kan!
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:45:34 #191
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36069723
quote:

Vertel eens ... waar lijkt het op? Misschien moet ik de cd anders maar eens kopen (leuk voor bij de collectie, net als de cd van The Proposition, die zal ik ook niet vaak luisteren).
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:02:39 #192
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_36070336
Ik ben echt verbaasd hoe goed B-Sides is. Op cd 3 staan zulke briljante nummers!

The Proposition is op zich wel een aardige film. Je herkent wel de hand van Nick Cave. Thema's als wraak, dood en religie. Maar wel een erg traag tempo. !
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:19:45 #193
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36079041
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:02 schreef Gimmick het volgende:
Ik ben echt verbaasd hoe goed B-Sides is. Op cd 3 staan zulke briljante nummers!

The Proposition is op zich wel een aardige film. Je herkent wel de hand van Nick Cave. Thema's als wraak, dood en religie. Maar wel een erg traag tempo. !
Inderdaad op de B-sides staan een paar echt goede nummers. Verder veel leuke dingen.

Waar heb je The Proposition gezien?
pi_36079690
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:45 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Vertel eens ... waar lijkt het op? Misschien moet ik de cd anders maar eens kopen (leuk voor bij de collectie, net als de cd van The Proposition, die zal ik ook niet vaak luisteren).
Zoals eerder al gezegd een stuk rauwer dan platen van Cave zelf. Je moet er echt van houden denk ik. En 17 euro uitgeven omdat ie leuk staat in de collectie is voor mij niet echt een optie op het moment
Wil ik dat geld uitgeven op dit moment, dan moet ik het wel een enorm goede plaat vinden. Dat was hier duidelijk niet het geval.
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:16:09 #195
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_36080613
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:19 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Inderdaad op de B-sides staan een paar echt goede nummers. Verder veel leuke dingen.

Waar heb je The Proposition gezien?
Puur toeval eigenlijk. Een vriend had hem gedownload, hij was zelfs geen Nick Cave fan en ik had nooit van die film gehoord . Wist niet dat Cave daar mee bezig was.
  maandag 27 maart 2006 @ 14:05:50 #196
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36403648
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:16 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Puur toeval eigenlijk. Een vriend had hem gedownload, hij was zelfs geen Nick Cave fan en ik had nooit van die film gehoord . Wist niet dat Cave daar mee bezig was.
Nou ... ik heb de film gedownload. Ik kon nergens ontdekken wanneer (en of) de film in Nederland uitkomt.

Best een aardige film, met mooie beelden. Een typische "filmhuis-film". De muziek past overgens goed bij de film.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:06:43 #197
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36438830
quote:
Da's toch wel een mooi boek, hoor. Ik vond vooral de sfeer indrukwekkend, een beetje raar en naargeestig. Doet een beetje denken aan Tupelo en The Carny. Hitte en gekte liggen op de loer.
(Tevens tvp)
A spoonful of sugar...
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:52:14 #198
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36440212
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:05 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Nou ... ik heb de film gedownload. Ik kon nergens ontdekken wanneer (en of) de film in Nederland uitkomt.

Best een aardige film, met mooie beelden. Een typische "filmhuis-film". De muziek past overgens goed bij de film.
Wat voor muziek is het eigenlijk?
Ik bedoel, is het ook de moeite om de CD te kopen?
pi_36446473
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:52 schreef placebeau het volgende:

[..]

Nick Cave zingt niet op deze cd geloof ik.
Wat ik tot nu toe heb gehoord klonk apart, wel heel erg sfeervol.
Ik zou hem niet direct kopen, maar voor de verzameling wel aardig.
pi_36446558
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:49 schreef methodmich het volgende:
Wat is er mis met From Her To Eternity?
Ik vind Avalanche en In the ghetto wel goed, maar de rest vind ik iets te rauw en te aggresief.
Ik kan er nauwelijks muziek in vinden zegmaar, en dat is vreemd aangezien ik The Birthday party wel leuk vind.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:04:29 #201
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_36447740
quote:

[..]

Muziek is mede geschreven door Waren Ellis, de man die ook verantwoordelijk is voor de viool partijen op No More Shall We Part. Ik zou zeggen, meng die cd met het werk van Ennio Morricone en je hebt een beeld .
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:43:05 #202
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_36449031
Och, nu weer The Good Son aan het luisteren. Zo mooi. Cave is zo verschillend per cd, doch meestal briljant. Hun 'ruigere albums' vind ik niet altijd goed te behappen. Meestal alleen als ik me minder voel. Het klinkt als zinloos geweld. Vol agressie, angst, woede.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:52:24 #203
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36449379
Da's idd het toffe aan Cave, elke CD heeft zijn eigen karakter, dat heb je niet bij elke artiest.

Net nocturama nog eens gespeeld. Het leek eerst een tussendoortje, maar acteraf bescjhouwd is het toch een schitterende CD, met pareltjes als "he wants you" en "dead man in my bed".
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:05:57 #204
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_36449758
Nocturama heeft me nooit echt geraakt, net als Abatoir Blues / The Lyre. Hoewel die laatste wel hele goede recenties kreeg. Wonderfull Life van Nocturama is wel weer erg mooi .

Maar Cave en kornuiten mogen voor de rest van hun leven middelmatige platen maken, dat is ze vergeven. (Al denk ik niet dat Abotoir Blues / The Lyre echt een middelmatige plaat is, maar mij heeft het nog niet geboeid. 't kwartje valt misschien nog wel.)
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:52:25 #205
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36456911
quote:

[..]

Dit is echte filmmuziek. Past goed bij de film (als achtergrond), maar om te luisteren is het eigenlijk niks. Toch leuk voor de verzameling.
pi_36463022
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:27 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ik vind Avalanche en In the ghetto wel goed, maar de rest vind ik iets te rauw en te aggresief.
Ik kan er nauwelijks muziek in vinden zegmaar, en dat is vreemd aangezien ik The Birthday party wel leuk vind.
Okee, zonde. Ik vind bijvoorbeeld het titelnummer echt geweldig. Net als Cabin Fever! en Saint Huck trouwens, om over A Box For Black Paul maar te zwijgen.
www.thuisuiteten.nl
pi_36464322
Nocturama heb ik in het begin nauwelijks geluisterd, nu zet ik hem steeds vaker op omdat ik heb\m toch echt wel goed vind. Maar als ik even lekker tot rust wil komen gooi ik toch steevast The Boatmans Call in de cd-speler
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:10:30 #208
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_36465445
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:38 schreef DrMarten het volgende:
... gooi ik toch steevast The Boatmans Call in de cd-speler
Dit is mijn Cave-favoriet!
pi_36465621
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:10 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Dit is mijn Cave-favoriet!
Van mij ook wel denk ik, helemaal omdat ie begint met Into My Arms, misschien wel een van de mooiste nummers ooit geschreven
pi_36466420
Is ook mijn favoriet hoor.

1. The Boatman's Call
2. The Good Son
3. Murder Ballads
4. "Tender Prey"
5. From Her To Eternity
6. Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus
7. Kicking Against The Pricks
8. The Firstborn Is Dead
9. No More Shall We Part
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:47:28 #211
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36468459
Ik vind the boatman's call iets te eenzijdig. Alhoewel er natuurlijk ook pareltjes op staan als "(are you) the one that I've been waiting for?" en" there is a kingdom" en zo...

Bij mij staat No more shall we part op één. Met dicht in de buurt tender prey en murder ballads.
En de B-sides and rarities natuurlijk, die is geniaal.
pi_36470368
No More Shall We Part vind ik dan weer wat minder op de één of andere manier. Soort herhalingsoefening van het eerdere werk.
www.thuisuiteten.nl
pi_36499255
Mijn favoriete Nick Cave cd is "Henry`s dream". Omdat er veel leuke,snelle en harde nummers op staan.
1:Henry`s dream
2:Tender Prey
3:The Good son
4: Let love in
5: Murder ballads
6: The Boatman`s call
7: Abbatoir/Lyre
8: No more shall we part
9: Kicking against the pricks
10: Nocturama
pi_37830875
Kreeg onlangs het nummer As I Sat Sadly By Her Side binnen van een kameraad en vind het helemaal geweldig. Ik zoek wel wat meer van dit soort muziek van de heer Cave. Welke cd's / nummers zijn aan te raden?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 mei 2006 @ 23:06:54 #215
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_37830955
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:04 schreef =HellFire= het volgende:
Kreeg onlangs het nummer As I Sat Sadly By Her Side binnen van een kameraad en vind het helemaal geweldig. Ik zoek wel wat meer van dit soort muziek van de heer Cave. Welke cd's / nummers zijn aan te raden?
in ieder geval heel het album waar dat nummer op staat, No More Shall We Part.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37831029
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:06 schreef Tokus het volgende:

[..]

in ieder geval heel het album waar dat nummer op staat, No More Shall We Part.
Merci. Enne, ouder/nieuwer werk?
  zondag 14 mei 2006 @ 23:09:27 #217
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37831069
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:08 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Merci. Enne, ouder/nieuwer werk?
Nieuwer.
Het oudere werk is wat duisterder en luidruchtiger.
pi_37831100
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:09 schreef placebeau het volgende:

[..]

Nieuwer.
Het oudere werk is wat duisterder en luidruchtiger.
Haha, ben wel wat gewend hoor.
  zondag 14 mei 2006 @ 23:13:24 #219
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37831231
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:10 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ja, maar het wordt wel minder As I sat sadly by her side
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 14 mei 2006 @ 23:14:09 #220
11923 I.R.Baboon
pi_37831264
Ik heb From her to eternity het idee dat het album heel slecht opgenomen is of zo, waardoor je erg ver van de muziek af zit. Daarom heb ik niet zo veel met die plaat.
  zondag 14 mei 2006 @ 23:14:52 #221
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37831296
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:10 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

ja, je vroeg van het soort "as I sat sadly..."
Het eerdere werk is daarom zeker niet minder goed.
pi_37831425
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:14 schreef placebeau het volgende:

[..]

ja, je vroeg van het soort "as I sat sadly..."
Het eerdere werk is daarom zeker niet minder goed.
Klopt, daar vroeg ik ook zeker om. Maar ik ben dus niet bekend met het oeuvre van dhr. Cave en kon dus niet echt een inschatting maken wat nou 'hard' en 'zacht' is.

Ik zal er eens naar op zoek gaan in ieder geval! Thanks again.
pi_37832352
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:04 schreef =HellFire= het volgende:
De cd`s "The good son" en "The boatman`s call" zul je wel leuk vinden.
Zijn nieuwste cd "Abbtoir blues/orpheus" is redelijk goedkoop te krijgen (onder de 10 euro in veel winkels) en bevat een goede combinatie van rustige en harde nummers. Deze cd raad ik je het meest aan
  maandag 15 mei 2006 @ 17:42:25 #224
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37850366
NICK CAVE - SOLO PERFORMANCE
18 september 2006 World Forum Theater, Den Haag
pi_37851901
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:42 schreef DaisyDuke het volgende:

Nick Cave, in mijn stad
pi_37852100
quote:
Heb je hier trouwens een link ofzoiets voor?
  maandag 15 mei 2006 @ 19:32:53 #227
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37853528
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:45 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Heb je hier trouwens een link ofzoiets voor?
Stubru. Het concert in Antwerpen was binnen een dag uitverkocht, dus hou de vvk datum goed in de gaten. Deze zal snel bekend worden, neem ik aan.
  maandag 15 mei 2006 @ 19:55:05 #228
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_37854268
quote:
Ik had na drie concerten in de afgelopen 5 jaar met mezelf afgesproken de eerstvolgende keer dat ie naar Nederland kwam voor de verandering eens niet te gaan, maar ik krijg meteen kriebels als ik dit zie staan. Toch maar weer wel, denk ik.
A spoonful of sugar...
  maandag 15 mei 2006 @ 21:43:32 #229
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37858498
het was 49 euro voor het goedkoopste ticket in Antwerpen
pi_37859843
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:43 schreef placebeau het volgende:
Heb ik er graag voor over

Als ie solo komt zal het misschien een intiemer concert zijn, lijkt me wel gaaf.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:42:39 #231
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37881146
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:43 schreef placebeau het volgende:
Voor Den Haag ook. En de duurste ¤ 65.
pi_37881300
Al bekend wanneer de vvk is?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:51:15 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37881440
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef DrMarten het volgende:
zijn dat nick en pj harvey op je avatar?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:51:39 #234
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37881457
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:47 schreef DrMarten het volgende:
Niet bij mij. Maar ik vermoed a.s. zaterdag.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:13:19 #235
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37882153
In België is er trouwens een extra concert de dag erna omdat het zo rap uitverkocht was.
pi_37882348
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

zijn dat nick en pj harvey op je avatar?
iig Nick, maar wie die vrouw is weet ik eigenlijk niet
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:26:34 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37882556
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:20 schreef DrMarten het volgende:

[..]

iig Nick, maar wie die vrouw is weet ik eigenlijk niet
Ja, PJ Harvey denk ik hoor. Zal wel een shot uit Henry Lee zijn

Niet meer actief op Fok!
pi_37882844
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:32 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Stubru. Het concert in Antwerpen was binnen een dag uitverkocht, dus hou de vvk datum goed in de gaten. Deze zal snel bekend worden, neem ik aan.
Waar zie je dat op stubru dan? Ik zie alleen de Belgische data staan.
pi_37882861
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, PJ Harvey denk ik hoor. Zal wel een shot uit Henry Lee zijn

[afbeelding]
Zou goed kunnen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:38:54 #240
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_37882991
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:13 schreef placebeau het volgende:
In België is er trouwens een extra concert de dag erna omdat het zo rap uitverkocht was.
En ook dat concert is al uitverkocht...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:15:17 #241
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37885811
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:42 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Voor Den Haag ook. En de duurste ¤ 65.
Ik wacht nog wel eens op een andere buitenkans
pi_37888595
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik wacht nog wel eens op een andere buitenkans
Het is duur, maar ik ga toch.
Ik ben fan en ik woon in Den Haag
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:06:35 #243
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37907097
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:51 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Niet bij mij. Maar ik vermoed a.s. zaterdag.
En inderdaad:

http://www.ticketmaster.nl/html/artist.htmI?l=NL&artist=NICK%20CAVE%20-%20SOLO%20PERFORMANCE
pi_37917743
Die avatar lijkt op een zwart-wit foto uit de clip van Henry Lee.
www.thuisuiteten.nl
pi_38005761
Ik heb een vraagje, op internet staat dat de prijs van het kaartje excl. servicekosten is.
Betekend dit dat ik nu uiteindelijk meer moet betalen? en zo ja wanneer en hoeveel?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:28:57 #246
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38012410
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:54 schreef el_hombre het volgende:
Ik heb een vraagje, op internet staat dat de prijs van het kaartje excl. servicekosten is.
Betekend dit dat ik nu uiteindelijk meer moet betalen? en zo ja wanneer en hoeveel?
Wanneer je de kaarten uiteindelijk koopt (dus een aantal stappen verder in 't menu). Het zal denk ik rond de 4E per kaartje liggen. Hou er daarnaast rekening mee dat mocht je je kaarten online willen bestellen, je ook nog verzendkosten betaald.
pi_38013717
Ik heb een kaartje
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:49:56 #248
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38014269
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:26 schreef el_hombre het volgende:
Ik heb een kaartje
Ik heb er ook 2!

Rang 1 was al uitverkocht. Daarom heb ik toen maar de "goedkoopste" kaartjes gekocht. 2 tickets rang 3 dus.

4e keer dat ik Nick Cave ga zien. De eerste keer zonder de Bad Seeds.
  maandag 22 mei 2006 @ 20:34:32 #249
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38097627
Bij Q-magazine van deze maand zit een cd met daarop covers.

o.a. Nick Cave met Disco 2000 van Pulp (is ook een b-kant geweest van een Pulp single overgens).
  maandag 22 mei 2006 @ 20:37:32 #250
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_38097762
Kaartjes present!

Ik heb er zin in... 5e of 6e keer dat ik 'm zie, de eerste keer zonder de Bad Seeds...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_38132179
Zijn cover van Let It Be vind ik erg sterk. Die stond op de OST van I Am Sam.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:44:03 #252
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38142084
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:52 schreef methodmich het volgende:
Zijn cover van Let It Be vind ik erg sterk. Die stond op de OST van I Am Sam.
mmm. die ken ik niet. Kun je me die misschien mailen?
pi_38200760
Oh, dat moet kunnen. Moet ik wel je mail weten.
www.thuisuiteten.nl
pi_38202949
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:34 schreef pdiscs het volgende:

Nick Cave met Disco 2000 van Pulp (is ook een b-kant geweest van een Pulp single overgens).
Ben ik wel benieuwd naar, is het wat?!
pi_38210958
Ik vind hem erg briljant.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:14:27 #256
11923 I.R.Baboon
pi_38211496
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:51 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Disco 2000 vind ik vrij briljant, en Nick Cave ook, dus tsja...
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:00:40 #257
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38435416
quote:
AMSTERDAM - Nick Cave geeft dinsdag 19 september een extra concert in het World Forum Center in Den Haag. Het eerste concert geeft Cave op maandag 18 september.

De voorverkoop voor het extra optreden begint zaterdag 3 september om 10.00 uur. Tijdens het concert is de vaste band van Cave, The Bad Seeds, er niet bij. De zanger wordt begeleid door Warren Ellis (viool, mandoline), Martyn P. Casey (bas) en Jim Sclavunos (drum).
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:48:12 #258
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38439651
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:46 schreef methodmich het volgende:
Oh, dat moet kunnen. Moet ik wel je mail weten.
Ik heb mijn profiel aangepast, mijn email adres staat erin.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:51:00 #259
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38439777
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:14 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Disco 2000 vind ik vrij briljant, en Nick Cave ook, dus tsja...
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:51 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ach, brilliant is deze niet, maar wel de moeite waard. De hele cd is trouwens best aardig. Staat helemaal vol met leuke covers (b.v. de sugababes die Franz Ferdinand coveren enz.).
pi_38446529
Dan krijg je mail!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:46:00 #261
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_38477451
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:55 schreef methodmich het volgende:
Dan krijg je mail!
En ontvangen!

THANKS!
pi_38483039
Okee, goed te lezen dat je het mooi vond!
www.thuisuiteten.nl
  zondag 2 juli 2006 @ 17:31:06 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_39452269
Schopje. Ik twijfel of ik zal gaan of niet . Wat voor nrs zou 'ie kunnen spelen? Echt puur solowerk of ook van samen met the bad seeds?
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 juli 2006 @ 18:08:30 #264
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39453095
hoeveel "solo" albums van hem ken je?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 2 juli 2006 @ 18:10:01 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_39453130
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:08 schreef Tokus het volgende:
hoeveel "solo" albums van hem ken je?
welke zijn solo? ken alleen nocturama
Niet meer actief op Fok!
  zondag 2 juli 2006 @ 18:40:06 #266
17328 methodmich
Nummer 10
pi_39453824
Dan zijn er nog zo'n stuk of 10 te gaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_39455623
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

welke zijn solo? ken alleen nocturama
Hij heeft geen solo albums
En Nocturama is veruit zijn zwakse album.
  zondag 2 juli 2006 @ 20:10:16 #268
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_39456121
Nocturama is zwaar onderschat. staan beestig goede nummers op.
Alleen is dat laatste nummer niet zo geslaagd.
  zondag 2 juli 2006 @ 20:16:21 #269
17328 methodmich
Nummer 10
pi_39456295
Met die 941 coupletten. Klopt, beetje te lang.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:44:45 #270
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40897220
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:49 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Ik heb er ook 2!

Rang 1 was al uitverkocht. Daarom heb ik toen maar de "goedkoopste" kaartjes gekocht. 2 tickets rang 3 dus.

4e keer dat ik Nick Cave ga zien. De eerste keer zonder de Bad Seeds.
SJIPS.

Ik heb net een vakantie geboekt en nu kom ik er achter dat het concert van Nick Cave in mijn vakantie valt.

BALEN. Maar ja ... vakantie is ook geweldig.

Is er iemand nog op zoek naar 2 tickets rang 3?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 15:07:23 #271
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_41095360
Ik kom hier maar weer eens een kijkje nemen, is een beetje lang geleden. En dat hele concert is langs me heen gegaan

Twee kaartjes is een beetje weinig, en ik ben toch meer een staanplaats-iemand, dus laat maar helaas.

Is er verder nog nieuws rond Nick?
*´¨)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:03:53 #272
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_41098963
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:07 schreef Foeske het volgende:
Ik kom hier maar weer eens een kijkje nemen, is een beetje lang geleden. En dat hele concert is langs me heen gegaan

Twee kaartjes is een beetje weinig, en ik ben toch meer een staanplaats-iemand, dus laat maar helaas.

Is er verder nog nieuws rond Nick?
Ik ben ook een echt "staanplaats figuur". Maar dit is iets speciaals. Een Solo concert (dus zonder The Bad Seeds). Jammer dat ik niet kan gaan.
pi_41925745
vanavond is het zover!
pi_41937943
Ik ben net terug (ik woon bijna om de hoek) en ik vond het geweldig.
Hij speelde mijn favoriete nummer (Sad Waters) en alles klonk geweldig.
Ik ga hem zeker nog een keer zien.
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:06:38 #275
693 ChOas
pi_41943300
Het was ERG gaaf!

Meneer Cave had er flink zin in!!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_42012591
Ik vond het ook fantastisch, alleen... die zaal pffff. Mooi geluid enzo hoor (en hard!!), maar Cave past voor mij toch meer in een rokerige zaal waar je ook gewoon bier kunt drinken gedurende het concert. Niet voor niks dat veel mensen na de pauze gewoon vooraan gingen staan. Volgende keer toch maar weer gewoon in 013 Nick??
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_42014279
Ik zie helemaal niets meer in dit topic?
Helpt waar hij kan!
pi_42057421
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen Cave fan ben, maar hij heeft wel één van de mooiste, sobere liefdesliefdjes gemaakt: Into my arms
pi_42071791
Gisteren nog gezongen in de auto. Je hebt soms van die buien.
www.thuisuiteten.nl
pi_43443720
Ah, hij doet het weer.
Ik las de recensies over de maandag in Den Haag en die waren zeer lovend. een goede vrind van me ging er dinsdag heen en dat scheen gruwelijk te zijn geweest (was het wel maandag en dinsdag trouwens?): iedereen was drinekn enm aakte er een puinhoop van en uiteindelijk was het alleen maar om te lachen, tegen verhoogd tarief. En dat was dus het tweede solo-concert, op welke dag het ook was.
Iemand dezelfde ervaring (destijds)?
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:25:06 #281
693 ChOas
pi_43444131
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:08 schreef NoSigar het volgende:
Ah, hij doet het weer.
Ik las de recensies over de maandag in Den Haag en die waren zeer lovend. een goede vrind van me ging er dinsdag heen en dat scheen gruwelijk te zijn geweest (was het wel maandag en dinsdag trouwens?): iedereen was drinekn enm aakte er een puinhoop van en uiteindelijk was het alleen maar om te lachen, tegen verhoogd tarief. En dat was dus het tweede solo-concert, op welke dag het ook was.
Iemand dezelfde ervaring (destijds)?
De eerste dag was fantastisch, 2e was ik niet bij...

[Stephen Roberts]
pi_43445014
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:08 schreef NoSigar het volgende:
Ah, hij doet het weer.
: iedereen was drinekn enm aakte er een puinhoop van en -
Zucht. Ik bedoelde dus: iedereen was dronken en maakte er een puinhoop van. En hadden een stuk meer lol dan de mensen die veel voor dat kaartje moesten betalen.
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 11 november 2006 @ 09:08:38 #283
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_43447609
http://www.myspace.com/grinderman

Dat dit hier nog niet gemeld is...
Nieuw projectje van nick en warren...
pi_43450817
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 09:08 schreef placebeau het volgende:
http://www.myspace.com/grinderman

Dat dit hier nog niet gemeld is...
Nieuw projectje van nick en warren...
Klinkt alsof Nick zijn Birthday Party-roots weer aan het opsnuiven is.

Er komt ook een album aan?!
  zaterdag 11 november 2006 @ 14:29:21 #285
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_43452584
Dat nieuwe nummer is zooo gaaf
no one i think is in my tree
  zaterdag 11 november 2006 @ 14:32:25 #286
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_43452664
Nick Cave is op zijn volgende cd niet van plan om met twee woorden te spreken. Onder de groepsnaam Grinderman zal hij met zijn makkers Warren Ellis, Martyn Casey en Jim Sclavunos een potje smerige, luidruchtige rock brengen. Ook het poëtische vuilbekken zal Cave niet laten. De regels "Eurydice appeared brindled in blood / And she said to Orpheus / If you play that fucking thing down here / I’ll stick it up your orifice" liggen ons nog vers in het geheugen, we zijn benieuwd of Cave deze krachttoer nog eens kan overdoen. Martin Casey over het album: "Het is niet zo dat we heel de plaat lang bewust de volwassenheid onze middelvinger voorhouden, maar ik herinner me dat ik de hele tijd dacht: "niet slecht voor zulke oude zakken". Het vooralsnog titelloze album van de groep komt uit op 5 maart 2007. Je kunt al luisteren naar de track No Pussy Blues op de MySpace site van de groep. (Grinderman) (08/11/06)
  maandag 13 november 2006 @ 11:51:50 #287
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_43502790
Ben benieuwd. Het klinkt in elk geval veelbelovend.

Is dit nummer ook al op MP3 verkrijgbaar?
  maandag 27 november 2006 @ 10:28:39 #288
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_43922671
Is iemand trouwens in het bezit van de film "Ghosts ... of The Civil Dead"?

dinsdag 12 december 2006 @ 16:25:40 #289
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_44360647
Op 29 januari komt een nieuwe DVD uit:

THE ABATTOIR BLUES TOUR
Nick Cave & The Bad Seeds will release a live double DVD on January 29th 2007. The release features several songs from their Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus, in addition to an array of classic material. The two disc DVD contains footage of two live concerts: disc one is taken from the second of the bands’ three sold out Brixton Academy London shows filmed on 11th November 2004 during the “Abattoir Blues” European tour; the second disc offers excerpts from the Hammersmith Apollo show filmed on 7th June 2003 during the “Nocturama” tour. The DVDs also include all the promotional videos from the last two albums, plus special bonus behind the scenes footage shot by Bad Seeds guitarist Mick Harvey during the making of the “Bring It On” video.

Also available is a limited edition Deluxe Box containing the DVDs and a two CD set comprising of live recordings from various concert dates on the “Abattoir Blues” tour 2004. These recordings will also be available as digital downloads and as a two CD set exclusively from Mute Bank.

Nick Cave & The Bad Seeds are:
Nick Cave – vocals, piano
Martyn Casey – bass
Warren Ellis – violin, mandolin, bouzouki, flute
Mick Harvey – guitars, bouzouki
James Johnston – organ, guitar
Conway Savage – piano
Jim Sclavunos – drums, percussion
Thomas Wydler – drums, percussion
pi_44363245
Leuk, heb Nick toen nog gezien in HMH.
Minpunt vond ik dat er nauwelijks ruimte was opgenomen voor zijn klassiekers, en als je de set dan afsluit met een ongeinspireerde versie van The Mercy Seat, was ik toch wel een beetje teleurgesteld.

Ik heb gisteren trouwens de film Der Himmel Uber Berlin gezien, waarin Nick Cave The Carny en From her to eternity speelt. Sowieso erg mooie film, maar dit even terzijde.
pi_44365563
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:42 schreef Kolkus het volgende:
Minpunt vond ik dat er nauwelijks ruimte was opgenomen voor zijn klassiekers, en als je de set dan afsluit met een ongeinspireerde versie van The Mercy Seat, was ik toch wel een beetje teleurgesteld.

Ik heb gisteren trouwens de film Der Himmel Uber Berlin gezien, waarin Nick Cave The Carny en From her to eternity speelt. Sowieso erg mooie film, maar dit even terzijde.
Ik heb hem op Lowlands gezie, dat was om en om nummers van AB/LoO en klassiekers. Dat was echt een geniaal concert.
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:57:24 #292
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44370283
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:42 schreef Kolkus het volgende:
Ik vond het concert het jaar daarvoor inderdaad ook gaver, gewoon omdat de liedjes wat bekender waren. Gelukkig had ik z'n nieuwe album al wel vaak geluisterd en kende ik dus veel, maar een aantal vrienden waar ik mee was niet en dan is zo'n concert toch wel wat minder leuk... The Mercy Seat is overigens hun favo nummer en die vonden hem erg gaaf, maar ik ben sowieso niet zo'n fan van dat nummer. Maar ook dat terzijde
*´¨)
  woensdag 13 december 2006 @ 00:14:26 #293
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_44378002
Wat een grafzerkenartiest.

Die vent moet niet zingen, maar dichtbundels maken!!!!
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  woensdag 13 december 2006 @ 10:01:02 #294
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_44383880
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:57 schreef Foeske het volgende:

[..]

Ik vond het concert het jaar daarvoor inderdaad ook gaver, ...
Helamaal mee eens!
pi_44396077
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:14 schreef blonchi het volgende:

smoel
pi_44398494
Het album Grinderman - Grinderman is overigens al lang gelekt :-)

even zoeken op bijvoorbeeld soulseek en je hebt hem!
  donderdag 14 december 2006 @ 11:29:50 #297
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_44419837
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:36 schreef sound-storm het volgende:
Het album Grinderman - Grinderman is overigens al lang gelekt :-)

even zoeken op bijvoorbeeld soulseek en je hebt hem!
Ik waag dit te betwijfelen. Dat album is nog lang niet af.
pi_44980645
quote:

pi_44984324
heb verleden week eindelijk is een keer Abattoir Blues gekocht... toch wel een vette plaat. Nick moet gewoon weer wat meer rocken want dit vind ik beter dan zo'n ik & mijn piano album.
pi_45002596
Grinderman fotos gezien... die snor is hilarisch!!
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:28:55 #301
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_45003006
quote:

elk tekstboekje van een van zijn albums is een dichtbundel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')