quote:Het lijkt immers nooit goed en men zeikt altijd. We hebben Paars gehad, nu dus dit en als links aan de macht was geweest was er ook gezeik. Men moet gewoon accepteren zo het is zoals het is. Tijdens die hele campagne zijn die punten langsgeweest over bezuinigingen en weet je ook heel goed dat onze portemonnee dunner wordt en de kwaliteit van het leven minder. Het komt heus wel goed allemaal...
Op vrijdag 19 september 2003 21:34 schreef plato242 het volgende:[..]
Eh...JA!
quote:Tsja inderdaad. Balkenende zegt zelf dat hij met een historische taak bezig is de verzorgingsstaat te hervormen. Wie gaat dan dat ontkennen?
Op vrijdag 19 september 2003 21:36 schreef plato242 het volgende:
Ja ik ga hier niet de hele troonrede opnieuw plaatsen, greyfox...
quote:De regering kan geen geld bijdrukken (kan wel maar loopt inflatie weer op). Er zijn teveel mensen, en er is te weinig geld.
Op vrijdag 19 september 2003 21:33 schreef plato242 het volgende:[..]
Mn beste, goed als parasieten weggaan. Alleen, wat ga JIJ eigenlijk doen als je zoontje van vier kanker krijgt, en JIJ dat NIET kunt betalen omdat de liberale regering de ziektenkostenverzekering heeft afgeschaft?
Daar ben ik dan benieuwd naar.
Al heb je een miljard, geld kan kanker niet genezen.
quote:Ik woon al in die samenleving... je krijgt dan verschillende soorten ziekenhuizen.... waar het op neerkomt is dat de ziektekosten enorm zullen stijgen omdat je ook voor die ander betaald. (zoals in de US al gebeurd)
Op vrijdag 19 september 2003 21:33 schreef plato242 het volgende:[..]
Mn beste, goed als parasieten weggaan. Alleen, wat ga JIJ eigenlijk doen als je zoontje van vier kanker krijgt, en JIJ dat NIET kunt betalen omdat de liberale regering de ziektenkostenverzekering heeft afgeschaft?
Daar ben ik dan benieuwd naar.
last but not least: afschaffen GEHANDICAPTENVERVOER. Lijkt mij vrij duidelijk...
quote:Ik niet, ik ken teveel parasieten die niet willen werken.
Op vrijdag 19 september 2003 21:37 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Tsja inderdaad. Balkenende zegt zelf dat hij met een historische taak bezig is de verzorgingsstaat te hervormen. Wie gaat dan dat ontkennen?
quote:Weer een poging: wat kost jouw auto dan wel per km?
Op vrijdag 19 september 2003 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Tuurlijk. Mijn auto kost 30 cent per kilometer
Of je hebt geen idee wat je auto kost natuurlijk, dan LIJKT 30 eurocent een verwaarloosbaar bedrag.
quote:Duh...Ik durf te wedden dat als jou kind kanker heeft jij HEEL BLIJ bent dat de overheid de kosten voor het ziekenfonds voor je betaalt.
Op vrijdag 19 september 2003 21:38 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Al heb je een miljard, geld kan kanker niet genezen.
quote:Twee dingen:
Op vrijdag 19 september 2003 21:39 schreef plato242 het volgende:
Bijbetaling ziekenfonds: de staat geeft dus minder als je ziek wordt
Bijbetaling recepten: dito
anscherpen WAO regeling: als je ziek bent moet je toch doorwerken. De staat verzorgt je dus alleen als je 100% ziek bent.
Solliciteren na 55: De staat helpt je niet tot je 65stelast but not least: afschaffen GEHANDICAPTENVERVOER. Lijkt mij vrij duidelijk...
2) Mensen die hard getroffen worden worden ook gecompenseerd.
Al moet ik toegeven dat ik dat van dat gehandicaptenvervoer wel een wat rare maatregel vind.
quote:Ziekenfonds?, ik ben particulier verzekerd. En dan nog kan het geen kanker genezen.
Op vrijdag 19 september 2003 21:41 schreef plato242 het volgende:[..]
Duh...Ik durf te wedden dat als jou kind kanker heeft jij HEEL BLIJ bent dat de overheid de kosten voor het ziekenfonds voor je betaalt.
Maar blijf maar lekker ontkennen, op eend ag zal het je beurt zijn. Tot die tijd: WLTERUSTEN RECHTS NEDERLAND! HET GAAT U GOED ZOLANG U NOG GELD HEBT!
Als het geld op is niet bij mensen gaan aankloppen he? U wilt immers geen PARASIET zijn...
quote:Waarom lieg je vierkant?
Op vrijdag 19 september 2003 21:28 schreef plato242 het volgende:
Als het CDA haar ideologie opgeeft en straks ECHT gaat samenspannen met de VVD kunnen we over tien jaar een land verwachten dat volledig naar de klote is. Amerikaanse taferelen zullen aan de orde van de dag zijn: geen kinderopvang, grote armoede, grote kloof tussen arm en rijk, zieken en zwakken die niet geholpen worden, armoede, armoede, armoede.
Beargumentatie:
- Het kabinet trekt structureel 100 miljoen Euro uit voor extra kinderopvang.
- Comissie tabaksblad wordt aangenomen door het kabinet om exorbitante beloningen in het bedrijfsleven tegen te gaan.
- Basiszorgverzekering voor iederen.
- Wachtlijsten worden korter.
- Nederland heeft nog steeds één van de riantste sociale stelsels van de wereld, zo niet beste.
- Het kabinet probeert op lange termijn de economie te stimuleren, dus dat betekent minder armoede
Dus wtf lul je slet?
Goedzo meneer plato. Na enig objectief uitleg kom je er wel.
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 19-09-2003 22:14]
quote:Daarom is het bedrijfsleven (farmaceutische industrie) hard bezig een middel tegen kanker te vinden.
Op vrijdag 19 september 2003 21:44 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Ziekenfonds?, ik ben particulier verzekerd. En dan nog kan het geen kanker genezen.
quote:Weet je wanneer Nederland naar de klote gaat. Als sociale zekerheid niet meer betaalbaar is.
plato: Nederland naar de klote!
quote:Jezus jij bent nog verder van de realiteit verwijdert dan ik dacht.
Als het CDA haar ideologie opgeeft en straks ECHT gaat samenspannen met de VVD kunnen we over tien jaar een land verwachten dat volledig naar de klote is. Amerikaanse taferelen zullen aan de orde van de dag zijn: geen kinderopvang, grote armoede, grote kloof tussen arm en rijk, zieken en zwakken die niet geholpen worden, armoede, armoede, armoede.De USA liefhebbers die op dit forum veelvuldig aanwezig zijn zien er nu nog veel heil in maar moeten eens nadenken wat een een echt liberaal land inhoudt. Die vergoeding op die leasebak en die subsidie op je ziekenfondsje kun je dan wel vergeten.
Neem nou R. Guilani, de zogenaamd 'heldhaftige buergervader van New York'. Dankzij hem liggen in New York duizenden kinderen te crepeeren omdat die heldhaftige klootzak de vergoeding voor kindergeneeskunde heeft afgeschaft. Jah, dames en heren, u hoort het goed: KINDERgeneeskunde.
Liberalen willen een eind maken aan elke vorm van overheidshulp. Als we over tien jaar niet individueel bulken in het geld, gaan wij en onze kinderen kapot door de gheschifte plannen van geschifte lieden die denken dat het liberalisme het paradijs is.Liberalisme=de dood voor nederland!
Rook er nog 1 joh .
quote:Man man man wat zielig
Op vrijdag 19 september 2003 21:36 schreef plato242 het volgende:
Maar serieus, ik ben echt ZO beneiwud hoe die liberalen gaan reageren als ze zelf HULP nodig hebben!
Ik ben zo beniwud hoe die PRO-AMERIKA freaks hier gaan reageren als er geen dokter meer voor ze is, als ze geen uitkering meer krijgen omdat ze door een ongeval niet meer kunnen werken, als ze zieke familieleden hebben die geen thuiszorg meer krijgen.Lieve liberalen, keg mij dat nou eens uit. Vertel eens, BUSHLIEFHEBBERS, hoe gaan jullie het eigenlijk redden als het hier ECHT usa wordt. Of zijn jullie echt zo rijk dat je nooit meer in de problemen komt?
En het ziekenfonds wordt afgeschaft en medicijnen worden door de staat gemaakt
Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet naar een Amerikaans model toe wil. Wel vind ik het nodig dat we ons stelsel van sociale zekerheid hervormen zodat het ook in de toekomst draagbaar blijft.
Ik moet toegeven dat we iets meer richting een Amerikaans stelsel gaan. We worden echter _geen_ Amerikaans stelsel. Misschien heb je net netwerk gekeken. Hierin was Minister Aart Jan de Geus te gast. Hij gaf de visie van het kabinet.
Het kabinet staat voor een sociaal en solide sociaal stelsel. Het probleem met ons stelsel is dat het wel sociaal is maar niet solide. Je kan het met een huis vergelijken. Het huis bied iedereen een dak (sociaal) toch begint het steeds meer te lekken, het lekker zal steeds erger worden (vergrijzing). Waar het kabinet nu voor zorgt is dat het huis een stevig dak blijft houden (sociaal) en toch alle lekken gedicht worden (solide).
Wat een ander doel van dit kabinet is, is om de mensen meer te stimuleren om werk te zoeken. Als je een uitkering krijgt, moet je je inzetten voor werk, ook al past dat op dat moment even niet bij je. Het is belangrijk dat we sociale stelsel zo inrichten dat mensen niet gestimuleerd worden om b.v. in de bijstand te blijven zitten.
Je vergelijking naar de lease regeling vind ik niet terecht. Zoals je weet was er eerst een regeling die voorzag in het lease-auto gebruik. Daarna is regelgeving in gevoerd die niet bleek te werken. Het papierwerk werd gewoon te veel. Het kabinet heeft nu besloten om een nieuwe regeling in te voeren. Deze regeling is vrijwel gelijk aan de eerste regeling. Netto zijn de lease auto rijders een aantal jaren benadeeld en is de nieuwe wetgeving weer terug naar het normale niveau.
p.s. Gebruik aub geen hoofdletters voor hele zinsgedeeltes. Als je woorden wil benadrukken doe dat dan door middel van _abc_
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 19-09-2003 22:35]
quote:Je komt een beetje emotioneel over
Als het CDA haar ideologie opgeeft en straks ECHT gaat samenspannen met de VVD kunnen we over tien jaar een land verwachten dat volledig naar de klote is. Amerikaanse taferelen zullen aan de orde van de dag zijn: geen kinderopvang, grote armoede, grote kloof tussen arm en rijk, zieken en zwakken die niet geholpen worden, armoede, armoede, armoede.De USA liefhebbers die op dit forum veelvuldig aanwezig zijn zien er nu nog veel heil in maar moeten eens nadenken wat een een echt liberaal land inhoudt. Die vergoeding op die leasebak en die subsidie op je ziekenfondsje kun je dan wel vergeten.
Neem nou R. Guilani, de zogenaamd 'heldhaftige buergervader van New York'. Dankzij hem liggen in New York duizenden kinderen te crepeeren omdat die heldhaftige klootzak de vergoeding voor kindergeneeskunde heeft afgeschaft. Jah, dames en heren, u hoort het goed: KINDERgeneeskunde.
Liberalen willen een eind maken aan elke vorm van overheidshulp. Als we over tien jaar niet individueel bulken in het geld, gaan wij en onze kinderen kapot door de gheschifte plannen van geschifte lieden die denken dat het liberalisme het paradijs is.Liberalisme=de dood voor nederland!
quote:Ben ik het, of begint het Linkse tegengeluid op het Fok! forum de laatste tijd te groeien?
* motown juicht dat alleen maar toe.
Welcome aboard!
quote:Gewoon indoctrineren die handel omdat een andere mening / visie / ideologie dan de jouwe geen optie is zeker?
Op vrijdag 19 september 2003 21:33 schreef Kapmes het volgende:
Met andere woorden: Mensen moeten beter worden ingelicht over het Hoe & Wat in de politiek, zodat men over 4 en 8 jaar niet hersenloos gaat stemmen op mooie praatjesmakers of als kuddedieren de andere mensen volgen, maar hun hersenen gebruiken en zich goed laten inlochten bij het maken van een verstandige keus (hijghijg!)...
quote:jij loopt morgen vast mee ...
quote:Erm.. de overheid heeft geen plannen om het ziekenfonds te stoppen. De overheid heeft de intentie om ons sociale stelsel op de lange termijn betaalbaar te houden. En gezien de hoeveelheid medicijnen die jij nodig hebt is dat maar goed ook
Op vrijdag 19 september 2003 21:41 schreef plato242 het volgende:[..]
Duh...Ik durf te wedden dat als jou kind kanker heeft jij HEEL BLIJ bent dat de overheid de kosten voor het ziekenfonds voor je betaalt.
Maar blijf maar lekker ontkennen, op eend ag zal het je beurt zijn. Tot die tijd: WLTERUSTEN RECHTS NEDERLAND! HET GAAT U GOED ZOLANG U NOG GELD HEBT!
Als het geld op is niet bij mensen gaan aankloppen he? U wilt immers geen PARASIET zijn...
*: sorry, 't kon niet achterwege blijven
quote:Niemand. Hervormen en afschaffen zijn ook 2 heel verschillende zaken. Ik mag toch hopen dat er niemand is die dat gaat ontkennen.
Op vrijdag 19 september 2003 21:37 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Tsja inderdaad. Balkenende zegt zelf dat hij met een historische taak bezig is de verzorgingsstaat te hervormen. Wie gaat dan dat ontkennen?
quote:Er kan nog wel 1 pil van Drion af hoor Sickie.
Op vrijdag 19 september 2003 22:34 schreef Sickie het volgende:[..]
Je komt een beetje emotioneel over
. Verder maak je wel erg duidelijk totaal geen verstand van zaken te hebben
. Morgen is een speciale demonstratie precies voor mensen zoals jij. Veel plezier
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |