Kijk eindes verklappen, plotwendingen aankondigen e.d. dat snap ik.
Maar vallen deze dingen ook onder spoilers:
zijn dit ook spoilers? De hele wereld wist voordat Hannibal hier draaide dat er een schedeldakje werd gelicht de hele wereld wist dat sharon stone een 'kruisverhoor' had in Basic Instinct voordat men hem gezien had. vanuit dat opzicht is melden of een persoon naakt te zien is in een film of serie imho geen spoiler.
Ik zie in elke filmtopic vaak tonnen screenshots, op videohoezen staan screenshots. Als het de film of serie zou verpesten werden die beelden niet geplaatst
Tja en opmerken of een film goed of slecht is is in mijn ogen al helemaal geen spoiler, al is dit volgens mij mij wel eens aangerekend.
Ik vraag dit omdat ik in de gemiddelde filmtopics vrijuit praat zonder mensen voor het hoofd te stoten, zodra een film op tv is geweest verdwijnen de spoilertags ook vaak in posts (dat wil zeggen dat mensen ze niet meer gebruiken vanaf dat moment) en zit men gewoon rustig het einde te bediscussieren. Maar ja, als je in het algemeen in een "24" topic vraagt: ik ben benieuwd wat jullie van de verhaallijn van die persoon gaan vinden, dan ben je in ene iemand ie de hele serie voor anderen verpest.
Dus zijn bovengenoemde voorbeelden spoilers, want ik krijg het idee dat men hier iig in die 24 topics nou ook weer een beetje te ver gaat dingen aan te wijzen als spoilers.
quote:beetje pimpdaddy spoiler
Op dinsdag 16 september 2003 23:34 schreef dagizmo het volgende:
Dit vindt ik dan ook wel een echte dikke spoiler:
Ik snap ook totaal niet wat je daar in dat 24 - topic doet, het is duidelijk dat het niet bedoeld is voor de mensen die de serie al gezien hebben...zeker niet als ze telkens hinten naar wat er nog komt.
en daarin worden alle moordscenes/ongelukken van de film, en daar gaat de film ook over, besproken. Maar dat kan daar gewoon? Zeggen in een 24 topic dat de volgende week weer een gave aflevering wordt of dat Kim een beha-loze scene heeft wordt gezien als doodzonde...
quote:Het gaat erom dat dat topic wat je nu geeft een napraat-topic is, terwijl het 24-topic er is voor mensen die de serie nu nog volgen en helemaal niet willen weten wat er komen gaat etc.
Op dinsdag 16 september 2003 23:43 schreef MikeyMo het volgende:
ik zit hier nu ff door dit topic heen te bladeren: Final Destination IIen daarin worden alle moordscenes/ongelukken van de film, en daar gaat de film ook over, besproken. Maar dat kan daar gewoon? Zeggen in een 24 topic dat de volgende week weer een gave aflevering wordt of dat Kim een beha-loze scene heeft wordt gezien als doodzonde...
Tip: probeer eens dingen aan te voelen ipv altijd maar de regeltjes erbij te pakken. Dan kun je dit soort misverstanden waarschijnlijk makkelijk voorkomen.
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:34 schreef ranja het volgende:
Ik kom in elk geval niet in dat topic zolang de kans er is dat jij er ook post.
Snorry.
quote:Die kan meneer niet gebruiken omdat zijn OS het niet leuk vindt... (apple he...)
Op dinsdag 16 september 2003 23:48 schreef Brick_Top het volgende:
spoiler:
.
quote:Wat 'ie simpel kan verhelpen met een paar muisklikken, maar ja, dat is dan weer "geen oplossing".
Op dinsdag 16 september 2003 23:50 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Die kan meneer niet gebruiken omdat zijn OS het niet leuk vindt... (apple he...)
quote:Mjah, schijnt niet te werken bij hem, magoed... Als ie zelfs te lui is om te copy-pasten...
Op dinsdag 16 september 2003 23:51 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat 'ie simpel kan verhelpen met een paar muisklikken, maar ja, dat is dan weer "geen oplossing".
quote:Of editen/quoten, oplossingen te over.
Op dinsdag 16 september 2003 23:52 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Mjah, schijnt niet te werken bij hem, magoed... Als ie zelfs te lui is om te copy-pasten...
Maar goed, dat doet er verder niet toe.
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:50 schreef NullPointer het volgende:
bijv dat Sean Connery op het einde sterft in zn nieuwe film..
quote:spoiler:
Op dinsdag 16 september 2003 23:58 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Ik hoop voor je dat dit maar een geintje is. Ga er van de week naartoe.
quote:spoiler:
Op dinsdag 16 september 2003 23:50 schreef NullPointer het volgende:
bijv dat Sean Connery op het einde sterft in zn nieuwe film..
quote:Om maar 1 ding te noemen... Kan meneer tot eind mei niet gewoon een 24 gerelateerde ban krijgen?
Op dinsdag 16 september 2003 23:57 schreef schatje het volgende:
"De winnaar van Expeditie Ronbinson 2003...."Was geen leuk geintje
.
quote:hoe kan het een napraat topic zijn als die die topics vaak al worden gestart bij de eerste geruchten van het maken van een film.
Op dinsdag 16 september 2003 23:44 schreef Tijn het volgende:[..]
Het gaat erom dat dat topic wat je nu geeft een napraat-topic is, terwijl het 24-topic er is voor mensen die de serie nu nog volgen en helemaal niet willen weten wat er komen gaat etc.
Tip: probeer eens dingen aan te voelen ipv altijd maar de regeltjes erbij te pakken. Dan kun je dit soort misverstanden waarschijnlijk makkelijk voorkomen.
quote:Ach, of jij hem gelooft ligt aan jou natuurlijk... je ziet vanzelf wel of wat hij zei waar is of niet.
Op dinsdag 16 september 2003 23:58 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Ik hoop voor je dat dit maar een geintje is. Ga er van de week naartoe.
quote:ja ik had het tussen aanhalingstekens moeten zetten...
Op dinsdag 16 september 2003 23:57 schreef schatje het volgende:
"De winnaar van Expeditie Ronbinson 2003...."Was geen leuk geintje
.
quote:Dat de essentie van een topic hoe langer hoe verder van de openingspost af gaat wijken is een compleet onbekend verschijnsel voor je?
Op woensdag 17 september 2003 05:57 schreef MikeyMo het volgende:[..]
hoe kan het een napraat topic zijn als die die topics vaak al worden gestart bij de eerste geruchten van het maken van een film.
quote:ehm, wellicht ligt het aan mij, maar als iemand zegt van "you'll be surprised" op een retorische vraag als "Ben ook erg benieuwd hoe de verhaallijn van die bruidegom gaat lopen..dat is tot nu toe nog heel low profile." dan zie ik niet wat voor storends daaraan is. Je weet ook best dat die trouwerij er niet voor niets in zit en met een dergelijke neutrale opmerking wordt niets weggegeven.
Op woensdag 17 september 2003 22:32 schreef Breuls het volgende:[..]
Nog 1 reactie dan. Je weet steeds met kleine opmerkingen de aandacht van de onwetende te vestigen op iets "wat nog komen gaat". Dngen die normaal gesproken een verrassing zouden zijn zijn het daardoor niet meer, omdat jij ervoor hebt gezorgd dat de lezers van dit topic er (al dan niet bewust) op letten tijdens het kijken.
Kort gezegd verpest je een deel van het kijkplezier, en ja, dat kan ook compleet zonder iets concreets voor te zeggen.
als je zo gaat redeneren kun je geen recensie meer lezen, zijn de achterkanten van videohoezen zelfs taboe want ook daar staan spoilers...
quote:Je had die kop helemaal niet moeten gebruiken aangezien die ook niet boven het artikel van de link stond.
Op woensdag 17 september 2003 06:00 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ja ik had het tussen aanhalingstekens moeten zetten...
quote:nou het leverde anders wel grappige reacties op
Op woensdag 17 september 2003 22:40 schreef schatje het volgende:[..]
Je had die kop helemaal niet moeten gebruiken aangezien die ook niet boven het artikel van de link stond.
quote:nóg een Honda spoiler
Op dinsdag 16 september 2003 23:34 schreef dagizmo het volgende:
Dit vindt ik dan ook wel een echte dikke spoiler:
quote:Dat is denk ik het probleem van jou.
Op woensdag 17 september 2003 22:42 schreef MikeyMo het volgende:nou het leverde anders wel grappige reacties op
Jij vind het zo leuk als mensen op je reageren dat je het zelfs leuk vinden als ze zich ergeren aan jou.
Je verzint dubieuze topictitels, gaat net niet spoileren etc. Alles om maar een reactie van iemand anders los te weken.
En dan ook nog eens de vermoorde onschuld uit gaan hangen als iemand je erop aanspreekt....
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 17-09-2003 22:48]
quote:Ja leuk, twee pagina's met users over de zeik.
Op woensdag 17 september 2003 22:42 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nou het leverde anders wel grappige reacties op
Triest .
1. ze weten niet of dat wat ik zeg ook waar is.
2. ze lazen alleen die kop en niet het artikel, maar enkel om die kop trokken ze al wel conclusies. Tja, dan doe je hetzelf. iedereen die de text las kon zien lezen dat hij zich een winnaar voelde, maar dat deden ze niet. Nee ze zagen die kop en ze gingen gelijk zeiken
quote:Niet zeuren, het was gewoon not done.
Op woensdag 17 september 2003 22:51 schreef MikeyMo het volgende:
nou als ik er achteraf op terugkijk is het wel grappig. Je plaatst een zin waar ik, en dat geef ik gewoon toe, beter aanhalingstekens had moeten gebruiken, en op basis van die ene zin gaan er een stuk of 4/5 mensen helemaal over de zeiken.1. ze weten niet of dat wat ik zeg ook waar is.
2. ze lazen alleen die kop en niet het artikel, maar enkel om die kop trokken ze al wel conclusies. Tja, dan doe je hetzelf. iedereen die de text las kon zien lezen dat hij zich een winnaar voelde, maar dat deden ze niet. Nee ze zagen die kop en ze gingen gelijk zeiken
quote:dat waren die scheldpartijen en kostsmilies ook niet
Op woensdag 17 september 2003 22:54 schreef static het volgende:[..]
Niet zeuren, het was gewoon not done.
quote:Precies.
Op woensdag 17 september 2003 22:54 schreef static het volgende:[..]
Niet zeuren, het was gewoon not done.
quote:Je kreeg gewoon wat je uitlokte.
Op woensdag 17 september 2003 22:56 schreef MikeyMo het volgende:[..]
dat waren die scheldpartijen en kostsmilies ook niet
quote:was jij ook niet een van die personen die niet eens de moeite nam om het artikel te lezen en enkel op de kop te reageren?
Op woensdag 17 september 2003 23:05 schreef mbn het volgende:[..]
Je kreeg gewoon wat je uitlokte.
quote:
Op donderdag 18 september 2003 08:01 schreef MikeyMo het volgende:[..]
was jij ook niet een van die personen die niet eens de moeite nam om het artikel te lezen en enkel op de kop te reageren?
quote:Dit was mijn reactie erop. Nee dus, maar ik blijf het triest vinden dat je op die manier andermans lol wilde vergallen.
Op vrijdag 12 september 2003 11:47 schreef mbn het volgende:[..]
het is gewoon een artikeltje met een deelnemer zoals andere jaren er ook waren. Hij voelt zich een winnaar ofzo. Maar dit is wat Mikeymo leuk vindt. Daarom is hij ook zo "populair" hier op het forum.
Mikeymo wat ben je een eikel om iedere keer proberen voor andere mensen lol te verpesten
Je kan niet verwachten dat als iemand de grootste spoiler van een serieergens neerzet met een artikel eronder dat de mensen die die spoiler juist niet wilden weten het artikel gaan doorlezen om te controleren of het klopt met het risico om nog meer spoilers te lezen.
Kortom het is en blijft een lage streek.
quote:Dan was het dus ook een overbodige reactie van MikeyMo.
Op donderdag 18 september 2003 10:19 schreef Kiki het volgende:
Ofcourse I'll be surprised!
Als je de serie gezien hebt en er is een topic met mensen die het nog niet gezien hebben en helemaal niks erover willen horen, dan heb je er niks te zoeken.
quote:Wat ben jij ook een zielige kneus.
Op woensdag 17 september 2003 22:38 schreef MikeyMo het volgende:Je weet ook best dat die trouwerij er niet voor niets in zit en met een dergelijke neutrale opmerking wordt niets weggegeven.
quote:Ach..overbodige reacties.. daar staat dit forum vol van. Het wordt pas echt vervelend als iemand iets verklapt..maar dat was deze opmerking m.i. zeker niet.
Op donderdag 18 september 2003 10:22 schreef Mike het volgende:[..]
Dan was het dus ook een overbodige reactie van MikeyMo.
Als je de serie gezien hebt en er is een topic met mensen die het nog niet gezien hebben en helemaal niks erover willen horen, dan heb je er niks te zoeken.
quote:Het probleem is hier dat MikeyMo weet dat 'ie overbodige dingen post en dat 'ie na behoorlijk wat spoilers in vorige topics geen graag geziene gast is in de 24-topics.
Op donderdag 18 september 2003 10:26 schreef Kiki het volgende:[..]
Ach..overbodige reacties.. daar staat dit forum vol van. Het wordt pas echt vervelend als iemand iets verklapt..maar dat was deze opmerking m.i. zeker niet.
Dan zit je daar alleen om te irriteren...
quote:maar waarom hoor ik dan niemand relschoppen over de opmerkineg die door de downloaders werden gegeven in het BBC-24 topic. Daar liep men al weken van te voren te "verklappen" dat niet alle verhaallijnen netjes werden afgesloten....
Op donderdag 18 september 2003 10:22 schreef Mike het volgende:[..]
Dan was het dus ook een overbodige reactie van MikeyMo.
quote:Ja dat idee had ik al.. ik heb het vorige keer niet echt gevolgd op het forum dus ik heb er nooit last van gehad. Spoilen is vrij kinderachtig en ik kan me voorstellen dat een hoop mensen zich hieraan irriteren (ik ook) maar ik denk dat het een beetje over the top is om die opmerking van MikeyMo als spoiler te zien.
Op donderdag 18 september 2003 10:28 schreef Mike het volgende:[..]
Het probleem is hier dat MikeyMo weet dat 'ie overbodige dingen post en dat 'ie na behoorlijk wat spoilers in vorige topics geen graag geziene gast is in de 24-topics.
quote:dus in feite zeg jedat mensen meer op de nickname reageren dan op de inhoud van mijn posts. Dat is anders precies wat ik denk.
Op donderdag 18 september 2003 10:28 schreef Mike het volgende:[..]
Het probleem is hier dat MikeyMo weet dat 'ie overbodige dingen post en dat 'ie na behoorlijk wat spoilers in vorige topics geen graag geziene gast is in de 24-topics.
als ik een kloon had gebruikt had er waarschijnlijk niemand lopen zeiken. Vind je ook niet dat de voorbeelden die ik geef nogal getuigen van erg overtrokken reageren?
Ik denk het wel aangezien er nog niemand is die na meerdere verzoeken van mijn kant met een spoiler in dat topic op de proppen is komen zetten. Alleen uit die ouwe topics over seizoen 1. Ik voel me nou net een crimineel die geen 2e kans gegund wordt na het uitzitten van zijn straf.
quote:Precies...het is een beetje hinten naar een spoiler...zoiets van 'ik weet meer dan jullie en elk moment kan het nu hier komen te staan'...
Op donderdag 18 september 2003 10:32 schreef Kiki het volgende:[..]
Ja dat idee had ik al.. ik heb het vorige keer niet echt gevolgd op het forum dus ik heb er nooit last van gehad. Spoilen is vrij kinderachtig en ik kan me voorstellen dat een hoop mensen zich hieraan irriteren (ik ook) maar ik denk dat het een beetje over the top is om die opmerking van MikeyMo als spoiler te zien.
Kan me ook wel weer voorstellen dat als hij het zo vaak heeft gedaan, dat mensen zich sowieso aan hem ergeren. Dus wellicht een beetje overdreven reageren op een zinnetje dat stiekem toch geen spoiler was..
De bottom-line voor MikeyMo is: hij heeft niks te zoeken in dat topic, roept alleen maar ergernis op daar en weet dat ook heel goed. En toch blijft 'ie daar posten.
Dan is het voor mij duidelijk dat je er lol in hebt en het alleen doet om te irriteren. En dat levert geen pluspunten op...
quote:Het ligt aan de manier waarop je iets zegt en ook aan een postverleden.
Op donderdag 18 september 2003 10:32 schreef MikeyMo het volgende:[..]
dus in feite zeg jedat mensen meer op de nickname reageren dan op de inhoud van mijn posts. Dat is anders precies wat ik denk.
als ik een kloon had gebruikt had er waarschijnlijk niemand lopen zeiken. Vind je ook niet dat de voorbeelden die ik geef nogal getuigen van erg overtrokken reageren?
Ik denk het wel aangezien er nog niemand is die na meerdere verzoeken van mijn kant met een spoiler in dat topic op de proppen is komen zetten. Alleen uit die ouwe topics over seizoen 1. Ik voel me nou net een crimineel die geen 2e kans gegund wordt na het uitzitten van zijn straf.
Je kunt je voelen als een crimineel die geen 10e kans gegund wordt na een straf, want het is al meerdere keren fout gegaan.
quote:Waarom heb ik daar nix te zoeken, weet jij veel wat ik zondagavond doe? Misschien kijk het wel voor de 2e keer.
Op donderdag 18 september 2003 10:34 schreef Mike het volgende:[..]
Precies...het is een beetje hinten naar een spoiler...zoiets van 'ik weet meer dan jullie en elk moment kan het nu hier komen te staan'...
De bottom-line voor MikeyMo is: hij heeft niks te zoeken in dat topic, roept alleen maar ergernis op daar en weet dat ook heel goed. En toch blijft 'ie daar posten.
Dan is het voor mij duidelijk dat je er lol in hebt en het alleen doet om te irriteren. En dat levert geen pluspunten op...
Maar goed, het meest irritante is dat mensen puur op de persoon reageren. Ze zien het Knightrideravatar en drukken waarschijnlijk gelijk op de reageerknop met de caps aan bij wijze van spreken.
Ik heb met jou ooit eens mailcontact gehad hierover en sindsdien (vele maanden geleden) alweer ben ik gestopt. Alleen de users zien volgens mij niet in dat ik gestopt ben en geen spoiler weggeef, dus zien ze in alles wat ik schrijf een spoiler.
Ik ben best bereid kniebuigingen te maken, ik ben best bereid schuld te bekennen, maar men moet niet gaan overdrijven, en dat is wat er nu wel gebeurt.
Maar goed, het is jammer dat mijn nick geen Cloudstrife of Fritsflits is, dan had ik wel elke week kunnen "hinten"
quote:volgens mij ben ik na dat mailcontact met jou gestopt met "speculeren"
Op donderdag 18 september 2003 10:36 schreef Mike het volgende:[..]
Het ligt aan de manier waarop je iets zegt en ook aan een postverleden.
Je kunt je voelen als een crimineel die geen 10e kans gegund wordt na een straf, want het is al meerdere keren fout gegaan.
quote:Daar dachten de users in de 24-topics anders over...die vonden kleine details al vervelend.
Op donderdag 18 september 2003 10:43 schreef MikeyMo het volgende:[..]
volgens mij ben ik na dat mailcontact met jou gestopt met "speculeren"
Kijk, iedereen is vrij om in welk topic dan ook te reageren, maar je zou natuurlijk je goeie wil kunnen tonen en afspreken niet meer in dat bewuste 24-topic te reageren.
quote:nou ik heb net nog gereageerd, maar vrijwel neutraal
Op donderdag 18 september 2003 10:45 schreef Mike het volgende:[..]
Daar dachten de users in de 24-topics anders over...die vonden kleine details al vervelend.
Kijk, iedereen is vrij om in welk topic dan ook te reageren, maar je zou natuurlijk je goeie wil kunnen tonen en afspreken niet meer in dat bewuste 24-topic te reageren.
Ik heb de beste wil van de wereld, en daarom post ik ook geen dingen over de verhaallijn en plotwendingen.
quote:Dit post je alleen maar om reacties uit te lokken.
Op donderdag 18 september 2003 10:48 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb de beste wil van de wereld, en daarom post ik ook geen dingen over de verhaallijn en plotwendingen.
quote:Dat doet hij altijd
Op donderdag 18 september 2003 10:50 schreef Stranger het volgende:[..]
Dit post je alleen maar om reacties uit te lokken.
quote:Nogmaals dan: ga naar het huidige topic toe, quote de spoilers en licht toe wat er zo spoilerig aan is. Ik vooralsnog geen voorbeeld gehad en dit is nou al de 5e keer ofzo dat ik er om vraag.
Op donderdag 18 september 2003 10:50 schreef Stranger het volgende:[..]
Dit post je alleen maar om reacties uit te lokken.
quote:Die post heb ik gezien, maar ik vraag me af waarom je zoiets uberhaupt zou posten. Het lijkt er gewoon heel erg op dat je daar post omdat je gewoon een drang hebt om te reageren...maar je hoeft echt niet in elk topic te posten, zeker niet als je niks te melden hebt.
Op donderdag 18 september 2003 10:48 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nou ik heb net nog gereageerd, maar vrijwel neutraal
quote:Hij geilt waarschijnlijk op zijn algehele irritantheid (dat is vast geen woord), en wil zo vaak mogelijk bevestigd zien dat anderen hem bagger vinden.
Op donderdag 18 september 2003 10:51 schreef Schrikkie het volgende:[..]
Dat doet hij altijd
quote:ben je al op zoek naar die zgn spoilers?
Op donderdag 18 september 2003 10:53 schreef Stranger het volgende:[..]
Hij geilt waarschijnlijk op zijn algehele irritantheid (dat is vast geen woord), en wil zo vaak mogelijk bevestigd zien dat anderen hem bagger vinden.
quote:Ik weet dat Mike ze toch wel edit/verwijdert, dus zoeken heeft weinig zin he, helder licht?
Op donderdag 18 september 2003 10:56 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ben je al op zoek naar die zgn spoilers?
quote:nee hoor, ze staan nu toch gewoon in het topic dus Mike verwijdert ze niet, nou kom op. Laat de texten zien van mij uit dat topic waarin spoiler...
Op donderdag 18 september 2003 10:57 schreef Stranger het volgende:[..]
Ik weet dat Mike ze toch wel edit/verwijdert, dus zoeken heeft weinig zin he, helder licht?
quote:De echte spoilers worden wel verwijdert kneus, dat je er nu nog 2 reacties in hebt staan die totaal offtopic en onzinnig zijn maar toevallig geen spoilers bevatten. Ja, daar kan je trots op zijn.
Op donderdag 18 september 2003 10:58 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nee hoor, ze staan nu toch gewoon in het topic dus Mike verwijdert ze niet, nou kom op. Laat de texten zien van mij uit dat topic waarin spoiler...
quote:lul niet, er is geen enkele post van mij geedit of verwijderd waarin ik het over 24 heb. Alleen heeft Mike op een gegeven moment posts verwijderd die gingen over het gezeik of ik aan het spoileren was (aangezien er ook een paar yorin-kijkers geen kwaad in de door mij gemaakte opmerkingen zagen)
Op donderdag 18 september 2003 11:01 schreef Stranger het volgende:[..]
De echte spoilers worden wel verwijdert kneus, dat je er nu nog 2 reacties in hebt staan die totaal offtopic en onzinnig zijn maar toevallig geen spoilers bevatten. Ja, daar kan je trots op zijn.
Dit zijn volgens sommigen de spoilers:
quote:
Op zondag 7 september 2003 21:17 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nee, maar je krijgt wele en blik geworpen op een scene waarin ze behaloos in een shirtrondloopt met stijve tepels.
screens te zien in het BH&H topic over haar
Ben trouwens erg benieuwd naar de reacties op Kim's verhaallijn over een paar weken
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:54 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ja zeg, ik zeg alleen dat ik benieuwd ben wat jullie van Kim d'r verhaallijn gaan vinden....
quote:
Op maandag 15 september 2003 20:19 schreef MikeyMo het volgende:[..]
you'll be surprised
quote:
Op donderdag 18 september 2003 11:07 schreef MikeyMo het volgende:
lul niet, er is geen enkele post van mij geedit of verwijderd waarin ik het over 24 heb. Alleen heeft Mike op een gegeven moment posts verwijderd die gingen over het gezeik of ik aan het spoileren was
Als je jezelf nog kan geloven wens ik je nog veel plezier in die waanwereld van je.
quote:Voornamelijk het offtopic gedoe (hoewel er ondertussen weer behoorlijk wat in staat
Op donderdag 18 september 2003 11:20 schreef MikeyMo het volgende:
Mike, je hebt toch alleen offtopic geblaat over vermeende spoilers verwijderd? Hierboven zijn de posts die zoveel controverse opleveren...
quote:nou omdat ik zelf dacht dat de 22e gewoon op zondag viel, wat dus niet waar is want zaterdag is het de 20e. Als ik me vergis kunnen anderen dat ook doen en daarom postte ik dat. Dat is gewoon die behulpzame gozer in mij die ook een geluidje uit Turks fruit voor iemand ript als iemand er om vraagt, of die een flesje opraapt wat uit een wandelwagen valt...
Op donderdag 18 september 2003 10:52 schreef Mike het volgende:[..]
Die post heb ik gezien, maar ik vraag me af waarom je zoiets uberhaupt zou posten. Het lijkt er gewoon heel erg op dat je daar post omdat je gewoon een drang hebt om te reageren...maar je hoeft echt niet in elk topic te posten, zeker niet als je niks te melden hebt.
Verder reageer ik enkel op topics die mij aanspreken. Het gebeurt net zo vaak dat ik een topic open maar er vervolgens weer uitga zonder te posten. Alleen wanneer ik in mijn ogen denk wat te melden hebben dan post ik dat. En dat kan best snel zijn, en ik denk in jouw ogen iets te snel.
quote:Het is gewoon vaak nikszeggend en daardoor krijg je een imago van een ongeleid projectiel dat maar post wat in 'm opkomt zonder na te denken.
Op donderdag 18 september 2003 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
Alleen wanneer ik in mijn ogen denk wat te melden hebben dan post ik dat. En dat kan best snel zijn, en ik denk in jouw ogen iets te snel.
Dat, samen met je eerdere spoilers in de 24-topics, speelt je nu parten in andere topics waarin je post. Ook al ga je nu iets onschuldigs posten, users hebben het idee dat er elk moment weer iets kan komen waar ze niet op zitten te wachten.
quote:-hint richting Kim's verhaallijn: NOT done
Op donderdag 18 september 2003 11:07 schreef MikeyMo het volgende:[..]
lul niet, er is geen enkele post van mij geedit of verwijderd waarin ik het over 24 heb. Alleen heeft Mike op een gegeven moment posts verwijderd die gingen over het gezeik of ik aan het spoileren was (aangezien er ook een paar yorin-kijkers geen kwaad in de door mij gemaakte opmerkingen zagen)
Dit zijn volgens sommigen de spoilers:
[..]
[..]
[..]
Je post dingen die we zelf ook kunnen bedenken, maar wij weten de afloop nog niet, en dus vinden wij het hinderlijk als jij roept dat we DAAR juist op moeten letten, terwijl JIJ de serie al hebt gezien...
quote:ok en wat weet je nu dan van mij over Kim's verhaallijn? Vertel me dat eens.
Op donderdag 18 september 2003 14:29 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
-hint richting Kim's verhaallijn: NOT done
-hint richting Verhaallijn bruiloft: NOT doneJe post dingen die we zelf ook kunnen bedenken, maar wij weten de afloop nog niet, en dus vinden wij het hinderlijk als jij roept dat we DAAR juist op moeten letten, terwijl JIJ de serie al hebt gezien...
quote:"God, I just don't REACH you..."
Op donderdag 18 september 2003 15:01 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ok en wat weet je nu dan van mij over Kim's verhaallijn? Vertel me dat eens.
Hetzelfde geldt over die bruiloft, vertel er maar wat meer over. Ik heb 'gespoilerd' immers. Wat weet je nu over die bruiloft door mijn 'spoilers' ?
Ik hoef niks te weten over Kims verhaallijn om dit een spoiler te noemen: JIJ stuurt, en NIET de serie, dankje wel...
kortom ik ben benieuwd naar je mening.
quote:Daar Kims verhaallijn een onderdeel is van de serie en omdat jij gemeld hebt dat je benieuwd bent naar de reacties over haar verhaallijn, denk ik nu dat haar verhaal wellicht belangrijker in het gehele verhaal als dat het nu lijkt. Dit omdat jij weet hoe het afloopt. We willen zelf dingen ontdekken.
Op donderdag 18 september 2003 15:20 schreef MikeyMo het volgende:
Maar ik vertel helemaal nix over Kim's verhaallijn ik zeg enkel dat benieuwd ben naar wat men gaat vinden van die verhaallijn. Dat is hetzelfde als voor de aanvang van een film zeggen dat je benieuwd bent wat iemand er van vind.kortom ik ben benieuwd naar je mening.
Vraag dan hoe de kijkers haar verhaallijn tot nu toe vinden en kom er later op terug als er iets gebeurd is, wat de kijkers hun eerste gedachte tegenspreekt of juist bevestigt.
Kortom:
Als je de serie al gezien hebt, praat over wat er tot dan toe op TV is geweest.
Als je het nog niet gezien kan je je openlijk afvragen wat er gaat gebeuren.
quote:Goed verwoord
Op donderdag 18 september 2003 15:30 schreef niq2001 het volgende:[..]
Daar Kims verhaallijn een onderdeel is van de serie en omdat jij gemeld hebt dat je benieuwd bent naar de reacties over haar verhaallijn, denk ik nu dat haar verhaal wellicht belangrijker in het gehele verhaal als dat het nu lijkt. Dit omdat jij weet hoe het afloopt. We willen zelf dingen ontdekken.
Vraag dan hoe de kijkers haar verhaallijn tot nu toe vinden en kom er later op terug als er iets gebeurd is, wat de kijkers hun eerste gedachte tegenspreekt of juist bevestigt.
Kortom:
Als je de serie al gezien hebt, praat over wat er tot dan toe op TV is geweest.Als je het nog niet gezien kan je je openlijk afvragen wat er gaat gebeuren.
quote:Kortom je luisterd niet...
Op donderdag 18 september 2003 15:20 schreef MikeyMo het volgende:
Maar ik vertel helemaal nix over Kim's verhaallijn ik zeg enkel dat benieuwd ben naar wat men gaat vinden van die verhaallijn. Dat is hetzelfde als voor de aanvang van een film zeggen dat je benieuwd bent wat iemand er van vind.kortom ik ben benieuwd naar je mening.
Ik zeg dus dat jij de verhaallijn van Kim als belangrijk zijnde aanwijst, terwijl nog willen kijken OF dat idd zo gaat worden...
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Alle hints die de kijker meer sturen dan de suggestie van een film/serie/boek zelf zijn spoilers IMO...
quote:No shit.
Op donderdag 18 september 2003 15:46 schreef Markster het volgende:
spoiler:Bambi's moeder word doogeschoten![]()
Daarom ben ik benieuwd hoe de verse kijkers haar verhaallijn (gaan) ervaren.
Hoe je er nou bij komt dat haar verhaallijn belangrijker is dan de andere verhaallijnen omdat ik benieuwd ben hoe jullie haar verhaallijn (gaan) vinden snap ik niet helemaal
quote:Dat eerste, valt dat wellicht onder een spoiler?
Op donderdag 18 september 2003 17:47 schreef MikeyMo het volgende:
in mijn ogen neemt de Kimverhaallijn op een gegeven moment belachelijke vormen aan, in mijn optiek dus.Daarom ben ik benieuwd hoe de verse kijkers haar verhaallijn (gaan) ervaren.
En hoe kun je die laatste vraag nou stellen?
Al met al, kun je jezelf gewoon niet ff inhouden en achteraf vragen: "En jongens en meisjes, hoe vonden jullie de verhaallijn van Kim?"
Ja ik weet t, oh zo moeilijk he...
Het begint net. Praat er gelieve over als die stukken al geweest zijn. De 'verse' kijkers moeten het ontdekken en niet van te voren al lezen dat er iets staat te gebeuren wat nog niet geweest is.
Als iemand wil weten hoe het verder gaat, dan kijkt diegene wel op een '24' forum of op de officiele '24' site van Fox of bij de BBC waar de hele verhaallijn staat.
En tja, als je door blijft gaan... I'm gonna need a hacksaw
quote:
Op donderdag 18 september 2003 21:26 schreef FritsFlits het volgende:En tja, als je door blijft gaan... I'm gonna need a hacksaw
quote:*kuch* Seizoen 1 was al waanzin wat betreft verhaallijnen, dus veel gekker KAN het niet worden, en ik wens gewoon niet gestuurd worden door jouw nieuwsgierigheid naar ONZE reacties, want de enige reactie die je tot nu toe hebt gekregen is "Fuh Q"
Op donderdag 18 september 2003 17:47 schreef MikeyMo het volgende:
Oh, nou zo bedoelde ik de vraag helemaal niet eigenlijk. Om er maar niet om heen te draaien; in mijn ogen neemt de Kimverhaallijn op een gegeven moment belachelijke vormen aan, in mijn optiek dus.Daarom ben ik benieuwd hoe de verse kijkers haar verhaallijn (gaan) ervaren.
Hoe je er nou bij komt dat haar verhaallijn belangrijker is dan de andere verhaallijnen omdat ik benieuwd ben hoe jullie haar verhaallijn (gaan) vinden snap ik niet helemaal
quote:ach ja, ik zie het als hetzelfde als dat de een een film heeft gezien en zegt: ik vond hem kut, ik ben benieuwd hoe jij hem vind, wanneer je verteld dat je die film gaat zien.
Op donderdag 18 september 2003 21:21 schreef Smeich het volgende:[..]
Dat eerste, valt dat wellicht onder een spoiler?
![]()
En hoe kun je die laatste vraag nou stellen?
Al met al, kun je jezelf gewoon niet ff inhouden en achteraf vragen: "En jongens en meisjes, hoe vonden jullie de verhaallijn van Kim?"Ja ik weet t, oh zo moeilijk he...
quote:Zou je hier nog even op willen reageren, MikeyMo?
Op donderdag 18 september 2003 12:22 schreef Mike het volgende:[..]
Het is gewoon vaak nikszeggend en daardoor krijg je een imago van een ongeleid projectiel dat maar post wat in 'm opkomt zonder na te denken.
Dat, samen met je eerdere spoilers in de 24-topics, speelt je nu parten in andere topics waarin je post. Ook al ga je nu iets onschuldigs posten, users hebben het idee dat er elk moment weer iets kan komen waar ze niet op zitten te wachten.
quote:ach ja, is de meerderheid van posts op fok vaak niet nietszeggend?
Op donderdag 18 september 2003 12:22 schreef Mike het volgende:[..]
Het is gewoon vaak nikszeggend en daardoor krijg je een imago van een ongeleid projectiel dat maar post wat in 'm opkomt zonder na te denken.
Maar ja, ik beoordeel users niet op gedrag van een jaar geleden, ik heb zelfs soms dat ik met de ene user leuk zit te babbelen in een topic terwijl je in een ander topic op hetzelfde moment een andere discussie voert waarbij het er fel met em aan toe gaat.
Nu ook toen ik vroeg of men even de spoilers wilde quoten die ik geplaatst zou hebben. Na herhaaldelijk vragen kwam er een user aanzetten met opmerkingen van een jaar terug over seizoen 1. Kijk, dat men hier gek is op ouwe koeien uit de sloot halen kan ik ook niets aan doen, het is hier kennelijk doodnormaal dat men je beoordeeld op posts die je echt al heel lang geleden hebt gedaan.
Tja, conclusie is dan dat ze imho te gefrustreerd reageren omdat ze, ondanks dat ik al meerdere malen heb aangegeven niet te spoileren, nog steeds elke post van mij als een spoiler zien.
quote:Ja dat krijg je als je op het randje van spoileren zit.
Op vrijdag 19 september 2003 06:00 schreef MikeyMo het volgende:
Na herhaaldelijk vragen kwam er een user aanzetten met opmerkingen van een jaar terug over seizoen 1. Kijk, dat men hier gek is op ouwe koeien uit de sloot halen kan ik ook niets aan doen, het is hier kennelijk doodnormaal dat men je beoordeeld op posts die je echt al heel lang geleden hebt gedaan.
quote:als jij vindt dat opmerken dat er een scene is waarin kim met stijve tepels rondloopt in een shirtje vaag hinten en insinueren mbt het verloop van de serie so bet it.
Op vrijdag 19 september 2003 08:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja dat krijg je als je op het randje van spoileren zit.
Je zit gewoon vaag te hinten en insuniaties te maken mbt het verloop van de serie zonder echt duidelijk spoiler.
Dat is net zo irritant als daadwerkelijk spoiler. En aangezien jij de reputatie hebt van iemand die graag spoilert én graag mensen irriteert, is het wel heel vreemd dat je hier nu de vermoorde onschuld uithangt en doet alsof er niks aan de hand is.
Ik kan moeilijk iets neerzetten en rekening houden met hoe elk individueel dat zo'n topic leest. Er zijn ook genoeg mensen die in die opmerkingen geen spoilers zien, die zich er kennelijk niet aan irriteren.
quote:Je kunt gewoon ook NIET posten in een topic als je die serie al gezien hebt, dat is helemaal niet zo moeilijk
Op vrijdag 19 september 2003 08:13 schreef MikeyMo het volgende:Ik kan moeilijk iets neerzetten en rekening houden met hoe elk individueel dat zo'n topic leest. Er zijn ook genoeg mensen die in die opmerkingen geen spoilers zien, die zich er kennelijk niet aan irriteren.
quote:Mjah, waarom zegt men dat tegen mij? Ik bedoel in het BBC topic zaten ook mensen die de serie al gedownload hadden te hinten. Daar hoor ik niemand over... iig niet in die mate waarop ik er op aangesproken wordt.
Op vrijdag 19 september 2003 08:17 schreef calvobbes het volgende:[..]
Je kunt gewoon ook NIET posten in een topic als je die serie al gezien hebt, dat is helemaal niet zo moeilijk
Het probleem ligt wat dat betreft meer bij de users in het Yorin topic en niet bij mij. Zoals ik zei, die drie opmerkingen worden waarschijnlijk door veel meer mensen als onschuldig en niet spoilerend opgevat, maar alleen de mensen die zich er aan storen hoor je natuurlijk...
quote:Dit is gewoon een spoiler. Je doet voorkomen alsof er iets heel ergs gaat gebeuren. Totaal onnodig, je kunt ook gewoon een paar weken wachten en dan vragen wat ze ervan vonden.
Op zondag 7 september 2003 21:17 schreef MikeyMo het volgende:Ben trouwens erg benieuwd naar de reacties op Kim's verhaallijn over een paar weken
quote:Ook gewoon verkapt verklappen dat er weer iets bijzonders gaat gebeuren.
Op maandag 15 september 2003 20:19 schreef MikeyMo het volgende:you'll be surprised
En als je zelf problemen had dat iemand anders spoilerde, dan had je dat aan moeten geven in het FB topic van FTR en niet nu zelf ook dergelijke dingen gaan roepen. Beetje kinderachtig om daar het Yorin topic mee te verpesten.
quote:tja... als jij dat spoilers vind, so be it. Ik kan je toch niet overtuigen dat ik dat, en ook anderen met mij, dat helemaal geen spoilers vinden. Daar ken ik jou te lang voor.
Op vrijdag 19 september 2003 08:24 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dit is gewoon een spoiler. Je doet voorkomen alsof er iets heel ergs gaat gebeuren. Totaal onnodig, je kunt ook gewoon een paar weken wachten en dan vragen wat ze ervan vonden.
[..]Ook gewoon verkapt verklappen dat er weer iets bijzonders gaat gebeuren.
En als je zelf problemen had dat iemand anders spoilerde, dan had je dat aan moeten geven in het FB topic van FTR en niet nu zelf ook dergelijke dingen gaan roepen. Beetje kinderachtig om daar het Yorin topic mee te verpesten.
Dus goed, Calvobbes, dat zijn spoilers in jouw optiek, niet de mijne.
quote:ja dus? Als je dat zo vervelend vond had je dat zelf ook kunnen aankaarten. Desnoods in het FB topic van FTR.
Op vrijdag 19 september 2003 08:21 schreef MikeyMo het volgende:Mjah, waarom zegt men dat tegen mij? Ik bedoel in het BBC topic zaten ook mensen die de serie al gedownload hadden te hinten. Daar hoor ik niemand over... iig niet in die mate waarop ik er op aangesproken wordt.
quote:Ja dat is niet zo vreemd hoor.
Zoals ik zei, die drie opmerkingen worden waarschijnlijk door veel meer mensen als onschuldig en niet spoilerend opgevat, maar alleen de mensen die zich er aan storen hoor je natuurlijk...
quote:Ook in de optiek van anderen in dat 24/Yorin topic.
Op vrijdag 19 september 2003 08:29 schreef MikeyMo het volgende:Dus goed, Calvobbes, dat zijn spoilers in jouw optiek, niet de mijne.
quote:Maar in de optiek van anderen ook weer niet en zo kunnen we aan de gang blijven. Ik ken jouw stijl van discussieren, en ik weet bij mezelf dat ik veel belangrijkere dingen te doen heb dan de hele dag met jou stappen te gaan herhalen (want jouw onvermogen tot stoppen of iets toegeven aan de discussiepartner is onderhand legendarisch hier op Fok).
Op vrijdag 19 september 2003 08:30 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ook in de optiek van anderen in dat 24/Yorin topic.
Dus jij vindt het spoilers en daarin wordt je gesteund door mensen, ik vind het geen spoilers en daarin word ik gesteund door andere mensen.
quote:Ja zo kunnen we idd aan de gang blijven. Maar je zou ook gewoon kunnen accepteren dat mensen er niet blij mee zijn en gewoon uit dat topic wegblijven.
Op vrijdag 19 september 2003 08:34 schreef MikeyMo het volgende:Maar in de optiek van anderen ook weer niet en zo kunnen we aan de gang blijven.
quote:Zoals wie? Ik zie meer mensen die zich ergeren aan jouw gedrag, dan mensen die het wel goed vinden.
Dus jij vindt het spoilers en daarin wordt je gesteund door mensen, ik vind het geen spoilers en daarin word ik gesteund door andere mensen.
Maar leg eens even een paar dingen uit:
- Waarom ga je posten in een topic over een serie die je al gezien hebt, en hinten naar bijzonder verhaallijnen? Waarom wacht je daar niet gewoon mee tot het aan de orde is in de serie?
- Waarom ga je wel in dat 24/yorin topic klagen over spoilers in een ander topic en niet in het FB topic van FTR?
quote:- Er was hier iemand die het niet ziet als spoileren, ik geloof een aldostuta in het yorin topic. Maar ja, voornamelijk mensen die zich er aan irriteren hoor je uiteindelijk.
Op vrijdag 19 september 2003 08:41 schreef calvobbes het volgende:Zoals wie? Ik zie meer mensen die zich ergeren aan jouw gedrag, dan mensen die het wel goed vinden.
Maar leg eens even een paar dingen uit:
- Waarom ga je posten in een topic over een serie die je al gezien hebt, en hinten naar bijzonder verhaallijnen? Waarom wacht je daar niet gewoon mee tot het aan de orde is in de serie?
- Waarom ga je wel in dat 24/yorin topic klagen over spoilers in een ander topic en niet in het FB topic van FTR?
- Omdat ik me er niet zoveel aan stoorde. Derhalve verbaast het me dus dat men zich in het Yorin topic zo loopt op te winden. Alhoewel, als ik het relativeer is het voornamelijk skull-splitter en zijn de meeste mensen die hem steunen kijkers die ook in het BBCtopic zaten en waarschijnlijk nog steeds pissed zijn vanwege een jaar geleden.
en nou ga ik aan het werk.
quote:Dat is al eerder geopperd, maar is geloof ik onhaalbaar
Op vrijdag 19 september 2003 09:30 schreef Skull-splitter het volgende:
Waarom is er niet gewoon een ignorelist waar je een user per topic kunt wegfilteren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |