abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13103872
na aanleiding van de reacties op het volgende nieuwsbericht: Jongen (17) doodgestoken in Amsterdam
quote:
ik vraag me af of je ooit weleens in A`dam geweest bent? Je hoeft alleen al in de tram te zitten en door het raam te kijken en je loopt al risico op ruzie daar.
quote:
Jeetje zeg, het gaat weer lekker daar in Amsterdam! Bah!
quote:
Amsterdam: Place to be? Volgens mij niet zo.
quote:
ik heb het lef niet eens om s'avonds door Amsterdam Zuid-Oost te lopen ach ja als je geen geld heb moet je ergens wonen.
quote:
Amsterdam ZO is geen Nederland.
Wat een generalisatie en gezeik over amsterdam zuidoost, niemand weet volgens mij dat het stadsdeel zuidoost groter is dan die gemiddelde plaats waar jullie in wonen, ja klopt hartje bijlmermeer (kraaiennest) is niet een wijk waar je jezelf erg prettig zult voelen als je er niet vandaan komt maar come on het is geen new york ghetto.. als je paar stoten krijgt is dat niet om je haar maar omdat je erbij loopt als een homo en dapper kijkt naar mensen die geen behoefte hebben om bekeken te worden.

pi_13103915
Heel Amsterdam is gevaarlijk.
pi_13103921
Zelfs de bijlmer zelf vind ik meevallen :|
Er wonen veel allochtonen idd, waarvan de meeste niet geintegreerd zijn met de nederlandse samenleving. Dit levert altijd dit soort gezeik op.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_13103943
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:50 schreef Knoekie het volgende:
ja joh, kei gevaarlijk, bie ons opt platteloand gebuurt noooaait iets,

nou houdoe he...

!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_13103993
quote:
als je paar stoten krijgt is dat niet om je haar maar omdat je erbij loopt als een homo en dapper kijkt naar mensen die geen behoefte hebben om bekeken te worden.
pi_13104003
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:50 schreef Knoekie het volgende:
Inderdaad! Een grote ghetto is het! Kunnen ze er geen enorme gracht omheen graven met allemaal bewakers daarom heen zodat er niemand uit kan ontsnappen?
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_13104010
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja joh, kei gevaarlijk, bie ons opt platteloand gebuurt noooaait iets,

Nou, ik ben al vaak genoeg bijna overreden door tractoren en boeren met Golf GTitjes. .
For great justice!
pi_13104014
ik vind van niet... maar ja... wie ben ik
Camera 1... 1!
pi_13104018
Tsjah, tis wel zo dat amsterdammers nou eenmaal stukken agressiever zijn..
  donderdag 11 september 2003 @ 20:54:05 #10
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_13104019
Misschien dat Amsterdam Zuid-Oost wat gevaarlijker is dan de rest van de stad, maar het is wel zo dat als je daar loopt met een instelling van "mij pakken ze niet", en je straalt dit ook uit, dat bepaalde bevolkinsgroepen zich aangevallen voelen. Je kunt beter gewoon snel doorlopen en verder geen mensen aankijken of wat dan ook, en je gewoon rustig houden, hun zien het een beetje als hun territorium en als je daar wat uitvoert wat naar hun idee bedreigend is dan zullen ze je pakken. Dit kan je echter ook gewoon gebeuren in goede buurten hoor, het is maar net wie je op welk moment tegenkomt.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_13104058
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:54 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Misschien dat Amsterdam Zuid-Oost wat gevaarlijker is dan de rest van de stad, maar het is wel zo dat als je daar loopt met een instelling van "mij pakken ze niet", en je straalt dit ook uit, dat bepaalde bevolkinsgroepen zich aangevallen voelen. Je kunt beter gewoon snel doorlopen en verder geen mensen aankijken of wat dan ook, en je gewoon rustig houden, hun zien het een beetje als hun territorium en als je daar wat uitvoert wat naar hun idee bedreigend is dan zullen ze je pakken. Dit kan je echter ook gewoon gebeuren in goede buurten hoor, het is maar net wie je op welk moment tegenkomt.
Oftewel, het is er aggresief!
pi_13104062
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:54 schreef frankthetank het volgende:
Tsjah, tis wel zo dat amsterdammers nou eenmaal stukken agressiever zijn..
Jezus wat een onzin weer.....alsof bezopen boeren lief en gezellig zijn...
Get woke, go broke!
pi_13104092
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jezus wat een onzin weer.....alsof bezopen boeren lief en gezellig zijn...

Bezopen boeren, daar zeg je het al Die hebben eerst flink moeten liggen te zuipen voor ze ook maar enigzins aggressief worden!
  donderdag 11 september 2003 @ 20:56:30 #14
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_13104101
Ik woon wel In ZO maar dan net niet meer in de bijlmermeer, ik ga dan wel elke dag naar het centrum met de Metro, maar ik heb tot nu toe nog niks 'ergs' meegemaakt

De buurt hier is miss niet zo 'veilig' meer als een zoveel jaar geleden, maar nog steeds valt het reuze mee, zeker in vergelijking met andere steden

De hele grote gemene wereld in!
pi_13104120
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:55 schreef frankthetank het volgende:

[..]

Bezopen boeren, daar zeg je het al Die hebben eerst flink moeten liggen te zuipen voor ze ook maar enigzins aggressief worden!

Jaja, hou maar stijf vol hoor. Maar ik woon hier al 30 jaar en heb nog nooit hoeven vechten oid....
Get woke, go broke!
pi_13104147
Amsterdam is gewoon een tyfusstad. Net als Rotterdam. Gewoon weer platgooien.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_13104172
quote:
Heb je enig idee wat jezelf zegt? Ik vind het een godvergeten recht om te lopen in NL waar ik wil en nog veilig ook. Das een recht!!! Omdat "bepaalde" bevolkingsgroepen zich dan aangevallen voelen?? Alsjeblieft zeg? Ze mogen van mij best buiten zitten als ze maar nuttig zijn ;-). Maar omdat ik daar dan loop mag dat geen reden zijn om mij maar aan te vallen o.i.d.

Dit tuig moeten ze gewoon aanpakken. Overal in NL!

donderdag 11 september 2003 @ 20:59:04 #18
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_13104191
quote:

[..]

Dan pas hebben de meeste van die mietjes zichzelf genoeg moed ingedronken om uberhaupt maar iets te doen
pi_13104192
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:58 schreef Oosthoek het volgende:
Amsterdam is gewoon een tyfusstad. Net als Rotterdam. Gewoon weer platgooien.
. ja heeeel erg zo'n stad waar ALLES is, altijd iets te doen is, de winkels open zijn en je niet 100 KM hoeft te rijden voor een kroeg..

Provincialen, bekrompenste mensen van Nederland..

Get woke, go broke!
  donderdag 11 september 2003 @ 20:59:17 #20
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_13104195
quote:

[..]

Oftewel, het is er aggresief!

Naar jouw idee misschien, maar wat is nou "agressief", dat is wel een heel groot begrip. Zoals ik al zei kun je in elke buurt iemand tegenkomen die "agressief" is. Op het platteland zal dat wat minder snel gebeuren door de kleinere bevolkingsgrootte, vandaar dat je over bijvoorbeeld Friesland weinig in het nieuws hoort.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_13104274
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jaja, hou maar stijf vol hoor. Maar ik woon hier al 30 jaar en heb nog nooit hoeven vechten oid....

Ik val je niet aan ofzo Maar dat gevoel krijgt de rest van nederland volgens mij wel een beetje als ze daar komen.
  donderdag 11 september 2003 @ 21:03:05 #22
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_13104332
quote:
Zo'n houding hebben is niet echt handig te noemen. Je doet het geheel dan tot jezelf een stuk onveiliger overkomen dan het eigenlijk is
  donderdag 11 september 2003 @ 21:03:50 #23
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_13104356
grote steden zijn goor vunzig en crimineel. ben blij dat ik er niet woon. laat mij dan maar in 't boerenland wonen als je het zo wilt noemen.

die laatste zin slaat ook nergens op

quote:
als je paar stoten krijgt is dat niet om je haar maar omdat je erbij loopt als een homo en dapper kijkt naar mensen die geen behoefte hebben om bekeken te worden
dus aankijken is een reden om iemand te gaan slaan
right
pi_13104370
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:59 schreef HeatWave het volgende:
. ja heeeel erg zo'n stad waar ALLES is, altijd iets te doen is, de winkels open zijn en je niet 100 KM hoeft te rijden voor een kroeg..

Ik woon al een tijdje in Utrecht schat.

Amsterdam is gewoon een verrote teringstad waar je slechts een handvol radicale idioten vindt met een spandoek en de lokale junk op de hoek die graag een mes tussen je ribben frot.

Topstad!

deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_13104410
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:01 schreef frankthetank het volgende:

[..]

Ik val je niet aan ofzo Maar dat gevoel krijgt de rest van nederland volgens mij wel een beetje als ze daar komen.

Ach, laat de rest van Nederland dat ook maar lekker denken dan, dan blijven ze misschien eens weg met hun kippen/konijnenpakken tijdens die ofzo keileuke vrijgezelle-feestjes...
Get woke, go broke!
pi_13104421
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:03 schreef succubus het volgende:
dus aankijken is een reden om iemand te gaan slaan
right
ligt aan de manier van aankijken, sufferd
pi_13104449
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:04 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Amsterdam is gewoon een verrote teringstad waar je slechts een handvol radicale idioten vindt met een spandoek en de lokale junk op de hoek die graag een mes tussen je ribben frot.

Topstad!

LOL. nee op U-dorp centraal lopen gelukkig totaaaal geen junks nee, daar heb je gelijk in D!.
Get woke, go broke!
pi_13104499
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:07 schreef HeatWave het volgende:
LOL. nee op U-dorp centraal lopen gelukkig totaaaal geen junks nee, daar heb je gelijk in D!.
Daar hadden we het toch niet over? Je hebt mijn mening daar nog niet over gehoord hoor.
deed het licht uit
pi_13104532
Ik heb van m'n geboorte tot m'n 6e in A'dam Zuid-Oost gewoond, en dat was niet zo prettig.
Er is nooit echt iets gebeurd ofzo, maar het was wel genoeg om een hele lange tijd een grote hekel aan Amsterdam te hebben, tot ik ontdekte dat niet heel Amsterdam is zoals de plek waar wij woonden.
(Maar dat was dus 10 jaar geleden)
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_13104585
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:08 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Daar hadden we het toch niet over? Je hebt mijn mening daar nog niet over gehoord hoor.

JIJ begint dat er alleen maar radicalen en junks wonen hier...

Ik ken hier toch echt een heleboel mensen en zal echt niemand radicaal of junk bestempelen !

Get woke, go broke!
  donderdag 11 september 2003 @ 21:25:16 #31
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_13104980
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:06 schreef noplayer het volgende:

[..]

ligt aan de manier van aankijken, sufferd

wat nou manier. het is überhaupt een krankzinnige reden. je gaat niet zomaar iemand slaan die je niet kent tenzij hij/zij agressiviteit vertoont (oftewel zelfverdediging). bij mij valt kijken daar niet onder..
pi_13105539
ik woon al weer wat jaren in de bijlmer, en ik moet zeggen met veel plezier!
ik loop ook weleens `s nachts op straat maar echt nooit problemen gehad hier!
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_13106084
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:48 schreef noplayer het volgende:
na aanleiding van de reacties op het volgende nieuwsbericht: Jongen (17) doodgestoken in Amsterdam<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>ik vraag me af of je ooit weleens in A`dam geweest bent? Je hoeft alleen al in de tram te zitten en door het raam te kijken en je loopt al risico op ruzie daar.<hr></blockquote><blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Jeetje zeg, het gaat weer lekker daar in Amsterdam! Bah! <hr></blockquote><blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Amsterdam: Place to be? Volgens mij niet zo.<hr></blockquote><blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>ik heb het lef niet eens om s'avonds door Amsterdam Zuid-Oost te lopen ach ja als je geen geld heb moet je ergens wonen.<hr></blockquote><blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Amsterdam ZO is geen Nederland.<hr></blockquote>Wat een generalisatie en gezeik over amsterdam zuidoost, niemand weet volgens mij dat het stadsdeel zuidoost groter is dan die gemiddelde plaats waar jullie in wonen, ja klopt hartje bijlmermeer (kraaiennest) is niet een wijk waar je jezelf erg prettig zult voelen als je er niet vandaan komt maar come on het is geen new york ghetto.. als je paar stoten krijgt is dat niet om je haar maar omdat je erbij loopt als een homo en dapper kijkt naar mensen die geen behoefte hebben om bekeken te worden.

Grappig, er rijdt helemaal geen tram in Z-O

Maar to-the-point.

Amsterdam Z-O is net zo gevaarlijk als Utrecht, Den Haag, Rotterdam hoewel Rotterdam gevaarlijker is denk ik of welke andere grote stad dan ook.
Grote delen van Z-O zijn zelfs een stuk veiliger dan menig dorp.

Ik kom nu al 7 jaar erg veel in A'dam Z-O en kan zeggen dat het er erg gezellig is, gemoedelijke sfeer en aardige mensen. Meeste mensen zijn erg vriendelijk.
Natuurlijk heeft Z-O ook a-socialen en klootzakken rondlopen, maar dat is niet anders dan in welk deel van NL dan ook.

Veel mensen horen alleen maar de verhalen over boze-mensen en veel moorden, maar ach ... er zijn volksstammen die bij Amsterdam alleen maar een hoeren en drugs denken, dus dat kan er best nog el bij. Dat valt bij mij onder dezelde catagorie als de mensen die denken dat iedereen boven de rivieren op klompen loopt .... niet goed wijs dus.

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_13106187
hihihi ik heb zelf in bijlmermeer gewoont van m geboorte tot mijn 6e jaar, en er is me niets gebeurd. Ja, mn moeders tas is er gestolen, Ja er is bij ons ingebroken, maarja geen blijvende schade. Maar k zou er nu niet echt meer willen wonen, lijkt me creapy

laterz

donderdag 11 september 2003 @ 22:21:03 #35
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_13106770
Dat gebeuren bij Venserpolder is triest natuurlijk, maar dit schijnt (wat ik op AT5 gehoord heb) een oude vete geweest te zijn.

Veel erger was dat daar (vorig jaar, of alweer langer geleden?) iemand dodelijk getroffen werd door een kogel omdat hij daar toevallig langsliep.

Verder ben ik vaak zat midden in de nacht de Bijlmer doorgelopen, maar nooit problemen gehad. Ik kan mij wel goed voorstellen dat de aanwezigheid van junks+dealers een hoop mensen een onveilig gevoel geeft. En zo'n verdwaalde kogel geeft mij eerlijk gezegd ook niet zo'n prettig gevoel
Je ziet overal in de stad weer concentraties van junks ontstaan waar ze leken weg te zijn, kijk maar naar de Zeedijk.
Maar ik voel mij hier nog steeds niet onveiliger dan ergens anders in Nederland.

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_13108328
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:02 schreef generalist het volgende:

[..]

Grappig, er rijdt helemaal geen tram in Z-O

*knip* laat maar.. tram != metro.. *kuch* *gaap*
From the ashes...
pi_13109075
Ben ook wel geregeld in de Bijlmer, maar heb me er nog nooit onveilig gevoeld ofzo. Net als in de rest van Amsterdam moet ik zeggen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 12 september 2003 @ 05:09:33 #38
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13111123
In de Bijlmer denk ik dat de kans op zinloos geweld erg laag ligt, veel lager dan in West of een willekeurig dorpje.
De kans dat iemand je berooft of verkracht kan worden is daartegen wel zeer aanwezig

Ummja die nieuwe wijken zijn wel aardig hoor, en als je een auto bezit is het erg oke wonen daar

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 12-09-2003 05:22]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13112232
quote:
Op donderdag 11 september 2003 20:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee deze uitspraak is lekker openminded
Ik vind A'dam geinig om af toe eens te komen. Toch vind ik de sfeer in vrijwel elke andere stad stukken beter. Grote ego's van die A'dammers
Voor Nederlandse begrippen is A'dam dan misschien groot maar voor de rest van de wereld is het niets hoor...
  vrijdag 12 september 2003 @ 10:09:25 #40
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_13112803
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:04 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Topstad!

en in Utrecht niet dan? Ook daar zijn rotbuurten, waar iedereen op zoek is naar een matpartij...in Amsterdam heb je ook dat soort wijken...Ik ben geboren en gedeeltelijk getogen in Amsterdam en kom er regelmatig, niets aan het handje...Damrak en CS zijn niet echt leuk, maar zolang je gewoon normaal doet (en er niet te provenciaal uitziet ;-) ) gebeurt er niets. In Hilversum waar ik nu woon, voel ik me soms veel minder op mijn gemak: zaterdagavonden bijv.: ik loop zonder problemen over het Leidseplein, maar op de Groest voel ik me niet op mijn gemak...Ik ken Utrecht ook, kom er dagelijks, maar Hoog Catherijne 's-avonds laat...juk! En wat te denken van Overvecht...argh!
To be or not to be, is that the question?
pi_13115198
quote:
Op donderdag 11 september 2003 22:02 schreef generalist het volgende:
Grote delen van Z-O zijn zelfs een stuk veiliger dan menig dorp.
iemand weleens in Amsterdam Z/O Gein geweest? kinderen kunnen op straat voetballen..weiland en koeien, echt zo braaf
pi_13115267
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 09:37 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Nee deze uitspraak is lekker openminded
Ik vind A'dam geinig om af toe eens te komen. Toch vind ik de sfeer in vrijwel elke andere stad stukken beter. Grote ego's van die A'dammers
Voor Nederlandse begrippen is A'dam dan misschien groot maar voor de rest van de wereld is het niets hoor...

Als amsterdam als niets is, wat is rotdorperveen dan?? !

De "sfeer" is ook zo lekker meetbaar he?

Get woke, go broke!
pi_13116862
quote:
Op donderdag 11 september 2003 21:44 schreef laffer het volgende:
ik woon al weer wat jaren in de bijlmer, en ik moet zeggen met veel plezier!
ik loop ook weleens `s nachts op straat maar echt nooit problemen gehad hier!
Je hebt een bochel, kwijlt uit je bek en heet Quasimodo?
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_13117088
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:11 schreef Bonnie_R het volgende:

[..]

Je hebt een bochel, kwijlt uit je bek en heet Quasimodo?

Check zijn fotoboek .
Get woke, go broke!
pi_13118997
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Check zijn fotoboek .

Juist.... Ik zat er dus niet veel naast...
pi_13126303
Ik denk dat het nu in elke stad > 150.000 inw. gevaarlijk is...

hier in Enschede zijn er ook wijken waar je beter niet alleen als meisje doorheen kan fietsen
ik noem Boswinkel, Deppenbroek, Dolphia, Wesselerbrink, Transburg...

Ik woon in het centrum (Transburg) en minimaal 2x per maand wordt er hier wel door een peleton ME'ers een flatwoning ingevallen....ik voel me ook niet echt veilig als ik zie wie er allemaal worden afgevoerd

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_13136722
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:30 schreef Moody het volgende:

hier in Enschede zijn er ook wijken waar je beter niet alleen als meisje doorheen kan fietsen

Ik woon in het centrum (Transburg) en minimaal 2x per maand wordt er hier wel door een peleton ME'ers een flatwoning ingevallen....ik voel me ook niet echt veilig als ik zie wie er allemaal worden afgevoerd

ja? ok maar het topic ging eigelijk over het vooroordeel wat mensen hebben over amsterdam zuidoost
pi_13138837
quote:

Daarom woon ik ook op het Hogeland

Dolphia valt mee míts je de mensen ''begrijpt'' maarja raar zijn ze wel

Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_13138919
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 12:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als amsterdam als niets is, wat is rotdorperveen dan?? !

De "sfeer" is ook zo lekker meetbaar he?

Net zo weinig als A'dam ook. Ik zeg niet dat sfeer meetbaar is, ik zeg alleen hoe ik over Amsterdam denk.
pi_13139909
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 11:08 schreef noplayer het volgende:

[..]

ja? ok maar het topic ging eigelijk over het vooroordeel wat mensen hebben over amsterdam zuidoost

ja en dat relativeer ik aan de hand van een voorbeeld die ik geef uit eigen ervaring...

mijn post voegt meer toe dan de jouw reactie op de mijne

'13 |
'14
pi_13140071
quote:

ach man, die wijken zijn oke. je bent Pathmos, Wesselerbronx, Twekkelerveld en Velve vergeten.
net zoals a'dam zuid oost propvol aso's, drugstelers, auto- en vrouwen smokkelaars, handelaren enz, maar in die wijken heb je evenveel kans overvallen te worden als in t centrum. Heb nooit er geen problemen mee om 's avonds waar dan ook te lopen / fietsen.
pi_13140117
ik woon op Laares
Sinds ze daar een stuk of 1000 woningen hebben gesloopt is alles een stuk chiller.
Vroeger zomers echt wel elke week schietpartijen enz.
Enschede is in verhouding een redelijk criminele stad
pi_13140159
overigens, eigenlijk voor elke grote stad geldt:
de politie dweilt met 1000 kranen open.
Ze lopen constant achter de feiten aan, breek 1 wiet plantage af, komen er gelijk 2 nieuwe.
pi_13189195
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:27 schreef Moody het volgende:

[..]

ja en dat relativeer ik aan de hand van een voorbeeld die ik geef uit eigen ervaring...

mijn post voegt meer toe dan de jouw reactie op de mijne

inderdaad, elke stad met +150.000 inwoners is gevaarlijk en het is vast ook heel dapper om te durven wonen in Enschede maar je mist toch echt het onderwerp van deze topic dat gaat over de vooroordelen die mensen hebben over Amsterdam zuidoost.

ik heb niemand ooit horen praten over wijken in Enschede zoals ze praten over het stadsdeel zuidoost..

elke stad heeft gevaarlijke wijken..ja klopt, maar ging mij om dat overdreven gelul dat zuidoost een ghetto is waar je kan worden doodgeschoten om de verkeerde kleur schoenen.

dinsdag 16 september 2003 @ 12:14:03 #55
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_13204422
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 05:09 schreef BAZZA het volgende:
In de Bijlmer denk ik dat de kans op zinloos geweld erg laag ligt, veel lager dan in West of een willekeurig dorpje.
De kans dat iemand je berooft of verkracht kan worden is daartegen wel zeer aanwezig

Ummja die nieuwe wijken zijn wel aardig hoor, en als je een auto bezit is het erg oke wonen daar

Idd.

Hartje ZO kan je redelijk last hebben van de Antiliaanse gemeenschap, maar praktisch heel A'Dam West (Osdorp, oud-sloten, Bos en Lommer, de Baarsjes) is het ook niet prettig vertoeven tussen onze noord-afrikaans medemensen.

En dat "niet prettig vertoeven " is nog zacht uitgedrukt...

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_13204509
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:23 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Net zo weinig als A'dam ook. Ik zeg niet dat sfeer meetbaar is, ik zeg alleen hoe ik over Amsterdam denk.

Totale nonsens natuurlijk dat zo'n dorpje hetzelfde zou zijn als Amsterdam. Er rijdt hier de hele nacht openbaar vervoer, we hebben alles qua voorzieningen en infrastructuur. Winkels zijn op zondag open, er is een vliegveld.

Dat heb je niet in schubbekutjeveen op de hei....Uiteraard is Amsterdam KLEIN vergeleken met bv NY, maar daar hebben ze lang niet zoveer MEER dan Amsterdam meer heeft vergeleken met abbekawalde...

Get woke, go broke!
pi_13314956
bijlmer is prima..er gebeurd wel eens wat, maar waar niet

en het is denk ik net zo veilig als je het maakt,als je gaat rondlopen met je nieuwste mobieltje aan je nek vraag je om nagekeken te worden door mensen die het minder hebben

laten we niet vergeten dat het grootste deel van de mensen die er woont gewoon normale mensen zijn, men let vaak alleen op de mensen die het verpesten en dat is jammer

Rat

C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
pi_13319624
Meestal als ik in het centrum moet zijn, parkeer ik mijn auto(gratiz) in ZO.

Niets aan het handje, als je maar niet al teveel opvalt.

You only live once
pi_13331946
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:51 schreef noplayer het volgende:
ik heb niemand ooit horen praten over wijken in Enschede zoals ze praten over het stadsdeel zuidoost..
ligt er maar net aan waar je woont...

daar zal de Bijlmer wel meer in het nieuws zijn, als je ergens anders woont hoor je er zo goed als niets over, maar wel weer nieuws uit eigen regio.

de wijk Boswinkel in Enschede is de armste wijk van het land (nog armer dan de Schilderswijk of Bijlmer).
Dat je in het westen er niets over hoort, heeft meer te maken met de mentaliteit. Amsterdam is hoofdstad, dus belangrijker....alles buiten de randstand is saai

maar goed, nu ontopic...

mijn oom woont in de Bijlmer, hij heeft nog nooit problemen gehad, dus ik denk dat je wel gelijk hebt dat er een verkeerd oordeel wordt geveld over de Bijlmer...

'13 |
'14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')